Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

panomi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:44:
Ik heb laatst speaker kabel moeten verlengen. Aangezien ik de meest snelste methode wilde gebruiken heb ik van beide uiteindes 4 paren gemaakt. Deze in elkaar gestoken en getwist. Tape eromheen en genieten :o. Ik hoor geen verschil.

Wel moet ik zeggen dat ik het ga vervangen voor een kabel van één lengte, of ik soldeer het. Voor het gehoor hoef je het in ieder geval niet te doen :).
Niet iedereen's gehoor is even gevoelig denk ik. Ik hoorde namelijk wel degelijk verschil namelijk toen ik de messing bruggen tussen mijn hoge en lage tonen unit verving door stukjes van mijn luidsprekerkabel.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

Shunt

Boe

Wolf schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Niet iedereen's gehoor is even gevoelig denk ik. Ik hoorde namelijk wel degelijk verschil namelijk toen ik de messing bruggen tussen mijn hoge en lage tonen unit verving door stukjes van mijn luidsprekerkabel.
Tja of je hersenen denken dat verschil te horen omdat je zojuist iets veranderd hebt wat dus eigenlijk een logisch verschil zou moeten veroorzaken in het geluid. Ik tijdens mijn opleiding mee gedaan / geholpen met een afstudeerproject van een psycholoog. die toonde dit aan door mensen geblinddoekt acht keer naar een stukje geluid te laten luisteren.
Deze mensen werd acht keer vertelt dat het geluid nu over andere speakers kwam (stonden ook vier sets speakers en mensen zagen deze voor de blindoek om ging). Het geluid klonk vier keer echt honderd procent anders volgens de mensen.
Het geluid kwam echter alle acht de keren uit de zelfde twee speakers.
Daarna een zelfde test maar dan met zicht waar iemand even met wat knopjes speelt zelfde resultaat. Op het moment dat niemand iets zegt en er niets veranderd word met de knoppen en mensen konden zien was het een minder eenduidig resultaat. Mensen gingen twijfelen omdat ze hun eigen oren / hersenen niet honderd procent vertrouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 08-08-2013 11:36 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
The Eagle schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:29:
Een simpel kroonsteentje was nog makkelijker geweest ;)
Klopt! Echter had ik deze niet in huis en de kabel moest nog in een kabelgoot! Wellicht voor de volgende keer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

panomi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Klopt! Echter had ik deze niet in huis en de kabel moest nog in een kabelgoot! Wellicht voor de volgende keer ;).
Goed stevig in elkaar geweven en dan netjes afgemaakt met tape is niets mis mee. Goed contact is goed contact in mijn mening en zolang het nog goed klinkt al helemaal niet. Heb zelf een kabel liggen naar mijn sub die ik heb moeten verlengen. Wel even netjes gesoldeerd maar toen hoefde ik het ook niet meer nog even snel meer onder de plint te leggen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:52

erikver

Ik zeg...

buddow schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:08:
[...]

http://www.designsales.nl...aans_noten___lak_wit.html

Ze doen ook maatwerk, maar wij hebben gewoon standaard genomen.
Top, eens kijken of er wat tussen staat! :)

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Topic begint een beetje op het manenschijntopic te lijken ;) Misschien handig om een apart topic (monteren kabels en de voor- en nadelen) hiervoor op te zetten.

Ik betrap mezelf er ook wel eens op als het gaat om instellen van de set, e.d. Zal ik niet meer doen... :D

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

na een paar jaartjes alle delen bij elkaar te hebben verzameld, kan ik nu ook eindelijk mn setje posten!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HQ8ZgYYW7abf7wyfJUorQQ5f/medium.jpg

en de surrounds op een pootje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MFTKQYDn6HM2cmkvZZZQh0bk/medium.jpg

U ziet:
- Philips 42" Ambilight TV
- Jamo S608 HCS5 speaker set
- Denon AVR-X1000 reciever
- Jamo Sub360
- PS3
- Apple airport express
- Motorola TV dingie

en wat u niet ziet:
- Zbox mediaPC (uitgerust met Windows 7 en XBMC)

Alles aangestuurd via een logitech Harmony!

edit:
hmm, wellicht misschien binnenkort nog even duidelijkere fotos maken met een camera ipv telefoon O-)

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 09-08-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:47:
[afbeelding]

Inmiddels andere versterker en sub geplaatst. Ben nog opzoek naar een passende TV. Kijkafstand is iets te klein geworden nu. :P Meubel monteer je aan de muur, alle bedrading achter het kastje gehangen. Speakers en toebehoren met kabelgootjes afgewerkt, lekker clean. :)
Mag ik vragen wat voor meubel er onder je TV hangt met die glazen plaatjes? En hoe diep is die? Volgens mij is dat precies wat ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Mag ik vragen wat voor meubel er onder je TV hangt met die glazen plaatjes? En hoe diep is die? Volgens mij is dat precies wat ik nodig heb :)
Wilde ik ook al vragen :) Ziet er zeer mooi uit!
Vind ook de stijl mooi. Uit nieuwsgierigheid, heb je ook een foto van de kast rechts naast de bank? :D

Werkt de TV trouwens ook goed met de Harmony? Dit omdat ik dezelfde tv heb staan en ook aan het nadenken ben hier op over te gaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
W.Zijlstra. schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Is er ooit wetenschappelijk bewezen dat goede banaanpluggen een negatief effect hebben op de geluidskwaliteit ? Volgens mij is het een puristen dingetje. "Minder schakelingen in de keten = beter geluid". Maar, als je het gaat tinnen & hulsen dan heb je die 'schakel' alsnog en dan is het hele argument een beetje redundant.

Voor mij weegt het gemakt van bananenpluggen op tegen het eventuele technische nadeel. Ik heb mijn huidige setup eerst zonder bananenpluggen aangesloten en daarna met, geen verschil.
Hier ook geen verschil. Tevens bi-amp aangesloten, maar ook geen verschil.
Ik laat het wel zitten, want die zilveren plugs en dan 4 stuks per speaker zien er gewoon tof uit 8-)

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/007640/files/002172880/600x600x3/bs-106r-rhodium-locking-banana-plugs.jpg

Die pluggen heb ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb ik ook maar dan niet in het zilver. Ik moest de vergulde hebben aangezien die meer kabeldikte aan konden, al is het nog een tight fit met de Van den Hul.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb ze in zilver genomen omdat mijn Tannoy's zilver aan de voorkant hebben en zilver aan de achterkant waar de pluggen in gaan. Dat ga ik dan natuurlijk niet matchen met goud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RonnieB82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:50:
na een paar jaartjes alle delen bij elkaar te hebben verzameld, kan ik nu ook eindelijk mn setje posten!

[afbeelding]

en de surrounds op een pootje:
[afbeelding]

U ziet:
- Philips 42" Ambilight TV
- Jamo S608 HCS5 speaker set
- Denon AVR-X1000 reciever
- Jamo Sub360
- PS3
- Apple airport express
- Motorola TV dingie

en wat u niet ziet:
- Zbox mediaPC (uitgerust met Windows 7 en XBMC)

Alles aangestuurd via een logitech Harmony!

edit:
hmm, wellicht misschien binnenkort nog even duidelijkere fotos maken met een camera ipv telefoon O-)
Mooi set heb ook een tijdje naar die jamo's gekeken / geluisterd. Maar staan die fronts niet extreem dicht tegen de muur aan? ik denk dat je een heel wat fijner laag gaat krijgen als je ze een stuk van de muur af haalt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Shunt schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Mooi set heb ook een tijdje naar die jamo's gekeken / geluisterd. Maar staan die fronts niet extreem dicht tegen de muur aan? ik denk dat je een heel wat fijner laag gaat krijgen als je ze een stuk van de muur af haalt.
Kan ik misschien nog proberen! al heb ik nu al meer dan genoeg laag dankzij de sub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:30

OMD

Hij heeft het over fijner laag, niet meer laag ;)

Indien de poort aan de achterkant van een luidspreker zit is het raadzaam de luidspreker 30cm to **cm van de muur te zitten, afhankelijk wat het beste klinkt.

Vaak krijg je dan een wat minder wollige bas of minder ''boemerig''

Even heel globaal uitgelegd.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Heb sinds dit weekend mijn Mordaunt Short 908'jes bi-amped aangesloten op mijn Marantz ZR-6001 En nu zul je je af vragen maar shunt die ondersteunt toch helemaal geen bi amping. En dat klopt maar hij heeft wel mogelijkheden tot multi room. Heb een mooi setje tulp stekkertjes gemaakt en daar de pre amp front kanalen door gelust naar de analoge CD ingang van de Marantz en de multi room daar op gezet de fijne balans gezocht (duurde ongeveer 2 uur :D) en nu is het laag toch echt een stuk strakker en wat meer aanwezig. Dat ik hier niet eerder op gekomen ben snap ik ook niet. Was al op zoek naar een wat flinkere versterker omdat dit net aan was op de Mordaunt Short 908's. Shunt is weer happy!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Hier ook 908's op de Onkyo 607 bi-amp aangesloten. Intern zal de amp ongetwijfeld niet veel anders werken maar hij kan op deze manier wel meer power naar het laag sturen en het klinkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Ik wil geen verdere discussie oplaaien over de zin en onzin van bi-wiring. Maar verschillende professionele testen hebben bewezen dat het geen toegevoegde waarde heeft. Sterker nog, als je het verschil wel hoort (in het voordeel van een bi-wire setup) dan is het belangrijk om je eigen setup eens goed te controleren. Waarschijnlijk zit daar dan het probleem en niet zozeer dat bi-wiring "beter" klinkt. Ook ik heb dit wel eens getest en ik hoorde geen verschil ... tenzij je het verschil wil horen ... placebo anyone??

http://www.achievum.eu/bi-wiring.html

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Het verschil zit hem denk ik in de balans die de versterker gebruikt, die zal wat meer power naar het laag sturen en wat minder naar het mid en hoog met als gevolg meer bas. Vind ik persoonlijk erg lekker klinken. Vergeet niet dat de 908i in feite een boekenplank speaker is met onderop een afgesloten compartiment met een subwoofer erin.
Overigens gaat het hier over bi-amp, niet bi-wire. 2 draadjes vanuit hetzelfde versterker stuk trekken heeft ook naar mijn idee weinig tot geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

renzo4000 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:43:
Ik wil geen verdere discussie oplaaien over de zin en onzin van bi-wiring. Maar verschillende professionele testen hebben bewezen dat het geen toegevoegde waarde heeft. Sterker nog, als je het verschil wel hoort (in het voordeel van een bi-wire setup) dan is het belangrijk om je eigen setup eens goed te controleren. Waarschijnlijk zit daar dan het probleem en niet zozeer dat bi-wiring "beter" klinkt. Ook ik heb dit wel eens getest en ik hoorde geen verschil ... tenzij je het verschil wil horen ... placebo anyone??

je haalt nu wel echt even twee dingen door el kaar bi-wire is gewoonweg twee extra kabels gebruiken op zelfde kanalen. Wat ik nu doe is twee aparte kanalen aansluiten op de speakers. Bi amping is niet honderd procent wat ik doe omdat ik natuurlijk de zelfde versterker gebruik maar ik gebruik wel degelijk een apart kanaal.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

renzo4000 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:43:

mee-eens, naar mijn mening zijn bananen zijn handig of stylish.
bi-wiring geloof ik ook niet in, als het echt zou werken zouden merken als bijv. Audio Physic toch wel hoog en laag aansluitingen hebben? :?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Shunt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

je haalt nu wel echt even twee dingen door el kaar bi-wire is gewoonweg twee extra kabels gebruiken op zelfde kanalen. Wat ik nu doe is twee aparte kanalen aansluiten op de speakers. Bi amping is niet honderd procent wat ik doe omdat ik natuurlijk de zelfde versterker gebruik maar ik gebruik wel degelijk een apart kanaal.
My bad, ik las inderdaad bi-wiring. Bi-amping heeft wel degelijk nut, mits je met de juiste configuratie en versterking werkt anders blijft het namelijk nog steeds zinloos.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Goedendag allemaal!

Even een update van m'n hifi, en een vraagje.

De update:
Ik ben paar weekjes bezig om m'n stereo waargave voor muziek aan te pakken.
Ik heb inmiddels al 2 weken een Cambridge DacMagic waardoor er een enorme verbetering te horen is.
Maar nu heb ik vorige week 2x Rotel RB980BX eindversterkers gekocht om mn B&W CM8's aan te sturen. Deze zitten aangesloten op de pre-out van mn Marantz SR5005 receiver.
Wat een controle en power hebben deze versterkers, vooral de laag weergave is enorm verbeterd.
Sterker nog, ik hoor nu laag waar ik die eerst niet hoorde! :P Dus hij lijkt ook een stuk dieper te gaan.
Ook de mids en highs komen een stuk beter van de speakers af, minder terughoudend zeg maar, lekker losjes... je merkt gewoon dat het allemaal geen moeite kost. (trouwens ook voor films een enorme vooruitgang)

Ik heb gekozen voor Rotel omdat Rotel matched met B&W en ik heb specifiek voor de RB980BX gekozen omdat deze 360 Watt RMS uitsturen in bridge mode, en mn CM8s hebben veel power nodig om ze tot leven te brengen.
Zit nog te twijfelen om ze bi-amp aan te sluiten, om te kijken of het effect heeft, probleem is alleen dat ik dan 'maar' 120 watt uitstuur voor het laag, en denk dat dat niet positief uitpakt bij de hongerige CM8s.
Maar daar gaan we later achter komen, als ik m'n zelfbouw speakerkabels af heb, dan kan ik het testen ;)

Nu gebruik ik dus eigenlijk mn Marantz receiver als voorversterker maar wil deze eigenlijk bypassen door een echte stereo voorversterker aan te schaffen.
Ik zit zelf te denken aan een buizen voorversterker om meer warmte aan de muziek mee te geven.

De vraag: Heeft er iemand ervaring met een buizen voorversterker op transistor eindversterkers?

(foto's volgen nog ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

hallo jongens!

ik heb zojuist een NAD VISO 3 gekocht!
foto's zullen volgen als ik 'm binnen heb (ik kan niet wachten oOo )

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05

JB

Cédric roelt!

Hallo klaasje11!

Te gek!

Groetjes JB

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Zojuist m'n zelfbouw speakers kabel even getest.
Ik heb er nog geen connectors, kabelkousen of kabelmantels voor de afwerking om gedaan, dat komt nog.
Zit nu nog gewoon bare-wire aangesloten.

Ik moet zeggen dat ik wel verschil hoor! Er lijkt meer volume uit te komen... zowel in het hoog mid en in het laag.
Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Maar ik had op een gegeven moment 1 box met mn oude kabel aangesloten en de andere met deze nieuwe en het leek of er gewoon meer power uit kwam... het klonk wat minder terughoudend... positief dus! :D

Zie hier het (voorlopige) resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4565/rbj9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/5872/2m3t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9290/rmdh.jpg

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Wayneheadx schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:47:
ziet er netjes uit!

Nieuwkoop is duurkoop

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Zo zeg, dat ziet er professioneel uit! d:)b

Heb je de speakeraansluitingen uit een B&W CM8?

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
HTip schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:51:
Zo zeg, dat ziet er professioneel uit! d:)b

Heb je de speakeraansluitingen uit een B&W CM8?
Heeft ie niet de kabel zelf gemaakt en niet de speaker?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
timwijn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Klopt. Ik las er in eerste instantie ook overheen:) Verder wel netjes hoor. kleuren niet echt mijn smaak maar leuk gevlochten.

*edit: DIKKE FAAL:(

[ Voor 4% gewijzigd door boomr op 15-08-2013 11:30 . Reden: faal:( ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
lj_tree schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:19:
[...]

Klopt. Ik las er in eerste instantie ook overheen:) Verder wel netjes hoor. kleuren niet echt mijn smaak maar leuk gevlecht.
Gevlochten...

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Nieuwkoop is duurkoop

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Fixed it, Ik ga nu in een hoekje liggen huilen: :'(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

timwijn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Ook helemaal overheen gelezen :X Mijn aandacht werd ook door de mooie foto's getrokken ;)

Maar dan nog, zien de kabels er ook professioneel uit. Ook niet helemaal mijn smaak, maar dat doet niets aan de kwaliteit af...

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:03
Als we het dan toch over kabeltjes hebben... mijn "zelfbouw speakerKABEL ;)"... of meer zelf afgemonteerd... anyways:

Overzicht kabels! 2 kabels van ong. 100cm en 2 van ong. 50cm (is ruim voldoende, mogelijk later nog inkorten).
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nqe5cl.jpg

Mocht iemand moeite hebben met bananenpluggen met schroefverbinding goed vast te zetten... gebruik kabelhulzen!! Zie anders mijn post bij het "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" topic ;)

:+

De "Thuisbioscoop" bij ons begint vorm te krijgen!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/650pw5.jpg

:+ duurt nog wel ff dus

[ Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 16-08-2013 10:10 . Reden: Edit: Link naar elfjes bij maanlicht ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

hallo allemaal!

het is al weer een poosje geleden dat ik mijn set op dit topic heb geplaatst en er is intussen een hoop verandert, niet alleen ben ik van 4.0 naar stereo gegaan, ook heb ik van een los/vaste set naar een stak systeem geüpgrade want zoals jullie al hadden kunnen lezen heb ik een NAD VISO 3 besteld en deze is vandaag binnen gekomen.

dit is een foto van de NAD op zijn plek:
(let niet op de vlag die ik van de Portugese Communistische partij heb gejat :o )
http://imageshack.us/a/img856/6318/lqiw.jpg

de bovenkant van de VISO, sorry voor de telefoon foto's:
http://imageshack.us/a/img42/9863/l4k2.jpg

dan de achterkant, ik heb een set West-Duitse Monitor luidspreker kabels en een Choseal RCA kabel:
http://imageshack.us/a/img825/961/1zzl.jpg

en dit is dan het geheel, mijn NAD VISO 3, een set ELAC FS57.2 speakers, een Sony MDS-JE520 minidisc speler als DAC voor mijn PC en mijn door de VISO overbodig gemaakte Sony cd wisselaar.
http://imageshack.us/a/img545/2569/tgxw.jpg

ik ga nu ff Gimp downloaden om de foto's te verkleinen....... :$

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 16-08-2013 07:06 . Reden: Zie TW betreffende fotosize ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Wayneheadx
Sorry allemaal, ik was even vergeten erbij te vermelden dat dit een test kabel was.
De eerste eigen speaker kabel die ik ooit heb gemaakt dus de rode en paarse kabels heb ik niet echt zo uitgezocht maar gewoon gepakt wat er beschikbaar was om het even te proberen :D

Ik ga uiteraard wel wat mooiere kleuren gebruiken als ik ze voor het 'eggie' ga maken ;)
En als er een gevlochten afwerk mantel om de kabel heen zit dan zie je ook al een stuk minder van de kleuren van de kabels.

Ik zie opmerking zoals "leuk gevlochten" maar dat heb ik natuurlijk niet voor de lol gedaan, daar zit een gedachte achter. ;)

Voor de bron: Klik Hier

• Shunt

Shunt

Boe

Wayneheadx schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:49:
Sorry allemaal, ik was even vergeten erbij te vermelden dat dit een test kabel was.
De eerste eigen speaker kabel die ik ooit heb gemaakt dus de rode en paarse kabels heb ik niet echt zo uitgezocht maar gewoon gepakt wat er beschikbaar was om het even te proberen :D

Ik ga uiteraard wel wat mooiere kleuren gebruiken als ik ze voor het 'eggie' ga maken ;)
En als er een gevlochten afwerk mantel om de kabel heen zit dan zie je ook al een stuk minder van de kleuren van de kabels.

Ik zie opmerking zoals "leuk gevlochten" maar dat heb ik natuurlijk niet voor de lol gedaan, daar zit een gedachte achter. ;)

Ziet er leuk uit maar die metingen Poeh hee meet iedere goede dikte bouwmarkt kabel en je zult gelijke resultaten zien het twisten ziet er ook heel leuk uit moet ik zeggen maar heeft geen effect op het geluid. Wil je echt weten of je verschil hoort moet je een blinde test doen leg de kabels klaar en laat iemand anders de kabels aan sluiten als jij het niet kan zien en ga dan luisteren. Als je hier zelf mee hebt zitten knutselen ga je natuurlijk verschil horen. Want dan verwacht je dat ook bewust of onbewust.

Game PC

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
Shunt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Ziet er leuk uit maar die metingen Poeh hee meet iedere goede dikte bouwmarkt kabel en je zult gelijke resultaten zien het twisten ziet er ook heel leuk uit moet ik zeggen maar heeft geen effect op het geluid. Wil je echt weten of je verschil hoort moet je een blinde test doen leg de kabels klaar en laat iemand anders de kabels aan sluiten als jij het niet kan zien en ga dan luisteren. Als je hier zelf mee hebt zitten knutselen ga je natuurlijk verschil horen. Want dan verwacht je dat ook bewust of onbewust.
Wat Shunt zegt...

• Wayneheadx
Shunt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Owjee, daar gaan we weer.... De kabeltjes discussie...
Waar baseren jullie deze kennis dan precies op? Neem aan dat jullie dit dus ook allemaal heb geprobeerd, thuis kabels gemaakt, gevlochten etc? En toen gemeten en vergeleken met een bouwmarkt kabel.
Post aub even de resultaten, ben wel benieuwd...

Trouwens laat maar, anders krijgen we weer zo onnodig veel heen en weer geblaat over het wel of niet hoorbare verschil bij kabels. Ik heb ook helemaal nooit gezegd dat mn eigen kabel daadwerkelijk 'beter' is of mooier klinkt dan een standaard kabel.
Ik heb juist elke keer gezegd: "het lijkt alsof ik verschil hoor ..." Dat deed ik dus om deze discussie te vermijden 8)7
Als je mn vorige posts had gezien dan had je ook wel geweten dat ik helemaal niet in het kabel sprookje geloof. Sommige mensen beweren dat het hun hele geluidsbeeld veranderd. Dat is onzin.
Wat ik wel geloof is dat als kabels te dun zijn voor je systeem, slecht contact maken, slecht zijn aangesloten of oxideren, dat kabels wel slechter het signaal doorgeven.

Daarnaast heb ik nooit deze kabel gemaakt met de intentie om een 'beter' geluid te krijgen.
Puur alleen omdat ik het knutselen aan mn hifi leuk vind, tis nou eenmaal een hobby, en omdat ik het er leuk uit vind zien, zeker als de kabel helemaal is afgemonteerd. Ziet er toch stoer uit zo'n dikke stevige kabel met gouden connectors.
En na het aansluiten leek het dus erop dat ik verschil hoorde. :)

Ik post hier gewoon m'n hifi bezigheden en mn bevindingen daarvan. Nothing more... O+

Er is trouwens een andere thread voor de kabel discussie... iets met elfjes en maanlicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wayneheadx schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:26:
[...]

[...]

Owjee, daar gaan we weer.... De kabeltjes discussie...
Waar baseren jullie deze kennis dan precies op? Neem aan dat jullie dit dus ook allemaal heb geprobeerd, thuis kabels gemaakt, gevlochten etc? En toen gemeten en vergeleken met een bouwmarkt kabel.
Post aub even de resultaten, ben wel benieuwd...

Trouwens laat maar, anders krijgen we weer zo onnodig veel heen en weer geblaat over het wel of niet hoorbare verschil bij kabels. Ik heb ook helemaal nooit gezegd dat mn eigen kabel daadwerkelijk 'beter' is of mooier klinkt dan een standaard kabel.
Ik heb juist elke keer gezegd: "het lijkt alsof ik verschil hoor ..." Dat deed ik dus om deze discussie te vermijden 8)7
Als je mn vorige posts had gezien dan had je ook wel geweten dat ik helemaal niet in het kabel sprookje geloof. Sommige mensen beweren dat het hun hele geluidsbeeld veranderd. Dat is onzin.
Wat ik wel geloof is dat als kabels te dun zijn voor je systeem, slecht contact maken, slecht zijn aangesloten of oxideren, dat kabels wel slechter het signaal doorgeven.

Daarnaast heb ik nooit deze kabel gemaakt met de intentie om een 'beter' geluid te krijgen.
Puur alleen omdat ik het knutselen aan mn hifi leuk vind, tis nou eenmaal een hobby, en omdat ik het er leuk uit vind zien, zeker als de kabel helemaal is afgemonteerd. Ziet er toch stoer uit zo'n dikke stevige kabel met gouden connectors.
En na het aansluiten leek het dus erop dat ik verschil hoorde. :)

Ik post hier gewoon m'n hifi bezigheden en mn bevindingen daarvan. Nothing more... O+

Er is trouwens een andere thread voor de kabel discussie... iets met elfjes en maanlicht :+
Ik probeer je niet af of aan te vallen als dat zo over komt mijn excuses. Verder blijft het natuurlijk wel een discussie forum. Ik geef het alleen aan omdat er toch nog een overgroot deel van de mensen zich niet bewust is van het hier boven beschreven fenomeen. En ja ik heb dit zelf geprobeerd met zowel simpele drop vetertjes, dikkere bouwmarkt audio kabel en de 50 per meter kabel die bij mijn tweedehands 908's kwamen. Waarom omdat ik het gezeik van een vriend helemaal zat was en na die test was hij eindelijk stil en kon ik gewoon weer op mijn gemak mijn al in de muur zittende bouwmarkt kabels gebruiken zonder iedere keer zijn tirades aan te horen. O+

Verder zit ik er wel aan te denken om zelf een goede interlink te maken om van de front LR out naar het B kanaal voor de Bi-Amp. Iemand nog suggesties voor goede kabels en plugjes zonder dat het een kapitaal moet gaan kosten?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Wayneheadx schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:49:

Het kan alvast geen kwaad. Bij netwerkkabels wordt er ook gevlochten om storingen te minimaliseren. Door het vlechten heffen de stoor signalen elkaar op en krijg je bij netwerkkabels in ieder geval een minder gestoord signaal bij lange kabels en kan men hierdoor makkelijker bij de theoretische limiet komen van de kabel.

Alleen is het wel zo dat het pas echt helpt als je heel veel kabels parallel naast elkaar laat lopen over langere afstanden.

Of dat bij een huis hifi set echt nodig is , allicht niet , tenzij alle kabels , ook stroomkabels allemaal in eenzelfde kabelgoot lopen , of het hoorbaar is , ik denk het niet maar die discussie wil ik ook hier niet voeren ;)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Shunt schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 07:33:
[...]

Verder blijft het natuurlijk wel een discussie forum.
Nee: show je hifi + cinema dingen, dit is zeker geen discussieforum. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Wanneer kwam die ubervette HT langs waar tweakers was gaan filmen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

timwijn schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Nee: show je hifi + cinema dingen, dit is zeker geen discussieforum. :*)
Ik dacht ook even dat ik het verkeerde topic aan het lezen was :+
vosss schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:59:
Wanneer kwam die ubervette HT langs waar tweakers was gaan filmen? :9
Ergens in september heb ik uit welingelichte bron begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
HTip schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Ik dacht ook even dat ik het verkeerde topic aan het lezen was :+
Kan gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wayneheadx schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:47:
Ik heb er nog geen connectors, kabelkousen of kabelmantels voor de afwerking om gedaan, dat komt nog.
Zit nu nog gewoon bare-wire aangesloten.

Ik moet zeggen dat ik wel verschil hoor! Er lijkt meer volume uit te komen... zowel in het hoog mid en in het laag.
Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Maar ik had op een gegeven moment 1 box met mn oude kabel aangesloten en de andere met deze nieuwe en het leek of er gewoon meer power uit kwam... het klonk wat minder terughoudend... positief dus! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool, heeft ook wat weg van mijn zelfbouw kabels:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RyYxfhTdMD0yf6PlukBgi1rm/full.jpg
En ik hoorde ook verschil. Maar daar ga ik het hier maar niet over hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
_ferry_ schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

[afbeelding]
[vrijdagmiddagmodus]
Laat me denken, je muziek klonk "verdraaid" goed ineens? :o :+
[/vrijdagmiddagmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:15
[...]

[afbeelding]
Ze zeggen wel eens ooit "dropveter".......maar dat wil niet zeggen dat je dat letterlijk moet nemen! :o

:+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
[...]

[afbeelding]
Wat voor diameter draden heb jij daar voor gebruikt en is dat nog volgens een bepaalde volgorde/manier "gevlochten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor elke Pool gebruikte ik 3 aders van 0,75mm2.de bepaalde manier, dat was gewoon hetgeen wat het makkelijkste te doen was, je kunt op de foto wel een beetje zien hoe. Gewoon de kabel die aan de buitenkant zit terug zigzaggen, een soort van weven.
Ik had daarvoor 12mm2 krachtstroom kabel gebruikt. Best kans dat dat een verschil gaf. Binnenkort kan ik vergelijken met gewone degelijke 2,5mm2 speaker kabel. Betwijfel of er dan nog verschil waarneembaar is, en of de ene dan ook nog echt beter klinkt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook maar eens mijn HT posten, van een krappe ruimte bij mijn ouders boven op de studio waar mijn speakers aardig in een verdom hoekje stonden, naar een mooie kijk en luisterplek. Mijn i7 computer staat even tijdelijk als HTPC te draaien (koeling is goed en hij is stil, maar erg lomp is die wel :+ ). Enige is nog, ik moet dan een HTPC bouwen of een goeie mediaspeler kopen (mede8er b.v.), maar verder ben ik erg tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1157507_416343628474492_1065308840_n.jpg?oh=5c4c57eb27b3336011da6767fec30e1a&oe=5211A963&__gda__=1376895031_682c7bf904989e2981515d7691804dd7
Toen ik de eerste keer het geluid aanzette vond ik het wat zwaar klinken maar nu ik er eenmaal aan gewend ben klinkt het echt heel goed. :)

Maar sorry voor de brakke pic. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Laatst online: 22-09 10:44

Lamanl

So little done, so much to do

Hallo Tweakers

Ik weet niet helemaal of dit topic de goed plek is. Of dat het thuis hoort in het "Post hier je kleine mods" topic wat meer over case modding gaat. Maar ik vind het meer een audio dingetje :)

Ik was opzoek naar een design audio setje voor op mijn bureau.
Na een hoop gezoek kwam ik maar een BETAALBAAR design setje tegen en die was helaas 2.1
de Altec Lansinge MX6021
Afbeeldingslocatie: http://icdn6.digitaltrends.com/image/altec-lansing-mx6021-g3-800x600.jpg

Ik als Tweaker dacht dat kan ik ook dus heb ik 2e hand een paar van deze gekocht
Creative Gigaworks T20 Series II
Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.cnet.co.uk/i/c/rv/e/accessories/creative/gigawork_t20_series%20II/440x330_1.jpg

En met wat grijs getint plexiglas en wat pvc buis plus Carbon plakfolie heb ik het volgende gebakken :P

De hoogte is 24 cm ter reverentie
Afbeeldingslocatie: http://i1110.photobucket.com/albums/h453/Lamanl/IMG_3092copy_zps0b346c1d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1110.photobucket.com/albums/h453/Lamanl/IMG_3062copysmall_zpsefc72bab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1110.photobucket.com/albums/h453/Lamanl/IMG_3070copysmall_zps6cdb7cce.jpg

Dit plus de sub van mijn oude Logitech z640 geeft een redelijk goed geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lamanl schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:45:
Ik weet niet helemaal of dit topic de goed plek is. Of dat het thuis hoort in het "Post hier je kleine mods" topic wat meer over case modding gaat. Maar ik vind het meer een audio dingetje :)
Dat het om speakers gaat wil niet zeggen dat het automatisch meteen in Audio en HiFi gepost moet worden ;). Je hebt hier een beetje een lastig gebied te pakken, maar ik zou dit - NOFI - niet direct onder home cinema scharen en daarmee dit topic. Al je het geheel zou posten met ook de bronnen en beeldweergever zou het nog steeds een grijs gebied zijn, maar wel meer op zijn plek.

Heb je het bereik van de speakers wel eens gemeten? In verband met de overgang naar de subwoofer aangezien je de crossover van dat soort setjes niet zelf in kan stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 17-08-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:48

DjVe

Hatsaflats!

Lamanl schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:45:
Hallo Tweakers

Ik was opzoek naar een design audio setje voor op mijn bureau.
Na een hoop gezoek kwam ik maar een BETAALBAAR design setje tegen en die was helaas 2.1
de Altec Lansinge MX6021
[afbeelding]

Ik als Tweaker dacht dat kan ik ook dus heb ik 2e hand een paar van deze gekocht
Creative Gigaworks T20 Series II
[afbeelding]

En met wat grijs getint plexiglas en wat pvc buis plus Carbon plakfolie heb ik het volgende gebakken :P

De hoogte is 24 cm ter reverentie
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit plus de sub van mijn oude Logitech z640 geeft een redelijk goed geluid :)
Knap gedaan. Hoe heb je die ringen om de units gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Wat mij betreft ook weer tijd voor een update. Anderhalf jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen, vroegah (bij mijn ouders) zag het er zo uit (alle foto's zijn klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v346bVOPz4KfgQy13gTuqFAC/medium.jpg

Nu, in mijn eigen huisje is het hiernaar getransformeerd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CnH7GsSwBvoIlM6O1w9FO5kt/medium.jpg

Wat zien we:
- Samsung 46ES6710
- Denon DBP-2012UD
- Denon PMA-1510AE
- Kef Q7 x2
- Sony BDP-S360, voor de lastig afspeelbare dingen
- Sony MDS-JE510 (zOmg minidisc!)
- Xbox360
- Game of Thrones Blu-Ray box :P

Wat zien we niet en is er wel:
- Synology NAS

De apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J9CNslRuBzjHtr7tOFyrtWjV/medium.jpg

De Denon versterker:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZD8yMK6QUXHAcomRov36UI4b/medium.jpg

De TV met achtergrondverlichting, misschien wat slecht te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OAsT1toemrVdO0d5gb1hRBvC/medium.jpg

Verlichting dankzij zelfgebouwde ledstrips:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ALkYL1wQWvSbR9W32ZxMeXWK/medium.jpg

De Q7 zonder front:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mTGt7omM3joWJqSEg8KnmRTE/medium.jpg

De UniQ middentoonspeaker en tweeter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CG2MNAfvkXMDBXWM3mZ86HBY/medium.jpg

Met de welbekende Nakamichi banaantjes erin:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/stm0UHPH9CKPHztppmgU32g3/medium.jpg

En ja shame on me ik Bi-wire. Reden daarvoor? Omdat het kon en "baat het niet schaadt het niet".

Zo ook achter de versterker:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lsnm3pgvZQYDwz1GHKNGVmJI/medium.jpg

En tenslotte de zithoek:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bJilQq6H8L9vljH6F2K3j9je/medium.jpg

Heel tevreden mee zo. :)

Edit: Duimnageltjes gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Blaat op 18-08-2013 00:20 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Laatst online: 22-09 10:44

Lamanl

So little done, so much to do

@ FeaR:
Ik zie nu net pas Het grote Zelfbouw speaker topic :+
Ik zal daar mijn post plaatsen
En ik zou niet weten hoe ik het bereik moet meten en wat ik daar voor nodig heb

@ DjVe:
De speaker flange zit geklemd tussen het plexiglas en het 1mm dikke aluminium plaatje met een M3 boutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:30
@Wolf
Prachtig mooie Kefjes. Die zie je de laatste tijd niet meer zo dikwijls voorbij komen.
I love them.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Lamanl schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:20:
@ FeaR:
Ik zie nu net pas Het grote Zelfbouw speaker topic :+
Ik zal daar mijn post plaatsen
En ik zou niet weten hoe ik het bereik moet meten en wat ik daar voor nodig heb

@ DjVe:
De speaker flange zit geklemd tussen het plexiglas en het 1mm dikke aluminium plaatje met een M3 boutje
Ik vind het er leuk uit zien! hoe stuur je het aan? aangezien de speakers actief zijn versterkt in het originele ontwerp. Zou het leuk vinden om een foto te zien van het geheel in gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 18:51
@Wolf, volgens mij bi amp je ook? Je stuurt hoog en laag toch gescheiden aan? Ik vind bi wire altijd zo neerbuigend klinken ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Tommie12 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:05:
@Wolf
Prachtig mooie Kefjes. Die zie je de laatste tijd niet meer zo dikwijls voorbij komen.
I love them.
Ik ook. In mijn optiek de beste die Kef gemaakt heeft in deze prijsklasse. Deze heeft namelijk als enige niet het probleem dat er te weinig bass uit komt, wat alle andere modellen wel hebben.

En inderdaad je ziet ze niet vaak, al helemaal niet in deze conditie. Ik vraag me af hoe dat komt...
muppet99 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:12:
@Wolf, volgens mij bi amp je ook? Je stuurt hoog en laag toch gescheiden aan? Ik vind bi wire altijd zo neerbuigend klinken ;)
Volgens mij is het gewoon bi-wire, omdat alles naar dezelfde eindtrap gaat. Of dat zo is weet ik eigenlijk niet eens zeker, omdat de handleiding spreekt van bi-amp. Achterop de versterker staat echter bi-wire. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het 1e deel van mijn eigen Home Cinema is binnen :) Een Synology 413, incl 4 x 3 TB.
Ik twijfel nu wat het volgende gaat worden. Een htpc of een receiver.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Mooi groen is niet lelijk ;)

on topic: mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Wolf schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:38:
Wat mij betreft ook weer tijd voor een update. Anderhalf jaar geleden ben ik op mezelf gaan wonen, vroegah (bij mijn ouders) zag het er zo uit.

Wat zien we:
- Samsung 46ES6710
- Denon DBP-2012UD
- Denon PMA-1510AE
- Kef Q7 x2
- Sony BDP-S360, voor de lastig afspeelbare dingen
- Sony MDS-JE510 (zOmg minidisc!)
- Xbox360
- Game of Thrones Blu-Ray box :P
Netjes!

P.S. Minidisc ForTheWin _/-\o_

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Wolf: Wat vreet die Denon DBP2010 niet dat de Sony wel aan kan :?
Heb zelf een DBP1611UD en die vreet eigenlijk alles wat ik hem voer, tot SACD's aan toe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:12:
@Wolf: Wat vreet die Denon DBP2010 niet dat de Sony wel aan kan :?
Heb zelf een DBP1611UD en die vreet eigenlijk alles wat ik hem voer, tot SACD's aan toe :)
Laat ik het zo zeggen, ik heb een paar schijfjes liggen waarbij het handig is als je weet waar je bent (zeker als het schijfje 13 uur beeldmateriaal bevat en geen hoofdstukken). De Denon onthoudt dat niet als je hem uitzet, de Sony wel.

Ik de praktijk gebruik ik de Sony zo goed als niet hoor, maar ik vind het zonde om hem weg te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:33
Is er iemand die ervaring heeft met de Wharfedale moviestar dx1 hcp?
Bij de mediamarkt kon ik hem niet beluisteren en het is hier in Friesland sowieso moeilijk om een hifi shop te vinden die deze set heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.petertyson.co.uk/ebuttonz/ebz_product_images/master/dx1hcp.jpg

Ik zoek een 5.1 set in de prijsklasse 500/700 zonder receiver , die is reeds in bestelling (Onkyo TX-NR626 )

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
@elahkneh, Ik kan je wel gaan vertellen hoe het klinkt, maar ik heb geen idee van wat voor 'sound' je houdt. Als je speakers gaat kopen is er altijd maar één oplossing: zelf luisteren. Zoek anders een zaak in Groningen of Overijssel en maak een afspraak en neem wat van je favoriete cd's/dvd's mee om te luisteren.

Maar de Wharfedales zijn prima speakers voor de prijs, komt een mooi warm geluid uit. Heb ze een paar keer beluisterd in een hifi zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Elahkneh schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:03:
ik zoek een 5.1 set in de prijsklasse 500/700 zonder receiver , die is reeds in bestelling (Onkyo TX-NR626 )
wat vind je van deze? http://hobo.nl/default.as...=6752&title=Starlet%205.1

Bij Elac maken ze alles aan de speakers zelf, magneten, alles.

misschien bied de veelbesproken Boston Acoustics A-serie een uitkomst?

[ Voor 16% gewijzigd door klaasje11 op 18-08-2013 20:26 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:33
Ik zoek een set met gedetailleerd geluid , beetje warme klank is welkom.
Snoeihard hoeft het niet , daarvoor heb ik wel monitoren.
Zowel surround als stereo moeten beide goed presteren , er is zoveel te koop dat er bijna geen beginnen aan is .

Boston Acoustics A2310HTS bedoel je ?

Als ik de 3 sets (boston acoustics / Elac / Wharfedale ) op het uiterlijk moet beoordelen wat voor mij ook belangrijk is dan gaat wharfedale met de beker naar huis !
Ik google nog even verder om te kijken wat er nog meer op het lijstje past !
Het budget is toch wel max 700 . Goed en goedkoper is altijd welkom ... mocht er dus nog iemand een gouden tip hebben!!!

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je de roze waarschuwing onderaan dit topic niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Gouden tip: open even een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)

Andere algemene tip voor iedereen hier: ik zie de laatste tijd het bedrijf avtrader.nl regelmatig bij de diverse aanbiedingssites voorbij komen. Dat blijkt een zusteronderneming van Stassen te zijn. Gezien de reputatie van Stassen, met name betreft service en garantie: jullie zijn nu gewaarschuwd :)

[ Voor 61% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:03:

Andere algemene tip voor iedereen hier: ik zie de laatste tijd het bedrijf avtrader.nl regelmatig bij de diverse aanbiedingssites voorbij komen. Dat blijkt een zusteronderneming van Stassen te zijn. Gezien de reputatie van Stassen, met name betreft service en garantie: jullie zijn nu gewaarschuwd :)
Niet dat ik Stassen verdedig maar waar baseer je de service en garantie opmerking op? Ik ben daar prima geholpen met mijn Onkyo toentertijd. Deden totaal niet moeilijk en kreeg meteen een nieuwe in doos mee.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 19-08-2013 09:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:45
Pff dat eeuwige gezeur op al die forums over Stassen. Ik weet niet wat die mensen ooit fout gedaan hebben maar het zit wel diep overal :D (Ik heb er nooit iets gekocht, alleen keer leuk gesprek aan de telefoon gehad. Het is voor mij te ver weg. Dus kan er verder niet over oordelen).

[ontopic]
Morgen wordt de nieuwe subwoofer geinstalleerd! Kan niet wachten :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:48

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou persoonlijk niet snel iets kopen bij Stassen, maar dat komt door de manier van verkopen en het assortiment wat ze aanbieden. Maar eerlijk is eerlijk, de service is meer dan prima. Mijn sub heeft haar garantie lopen via Stassen en daar heb ik met volle tevredenheid gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:23:
Ik zou persoonlijk niet snel iets kopen bij Stassen, maar dat komt door de manier van verkopen en het assortiment wat ze aanbieden. Maar eerlijk is eerlijk, de service is meer dan prima. Mijn sub heeft haar garantie lopen via Stassen en daar heb ik met volle tevredenheid gebruik van gemaakt.
Service die Stassen biedt is ook het probleem niet, het wordt pas een issue als Stassen failliet zou gaan en je met je product naar de importeur moet. Die kan dan garantie weigeren. Kijk maar eens op de site van Beter Beeld & Geluid (importeur van Velodyne), die erkennen Stassen niet als verkoper van Velodyne.

Verder ben ik het met je eens over de manier van verkopen en al die duistere EdMa-upgrades. Maar goed, daar heb ik ooit al eens een verhaaltje over geschreven geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:02
Zo, mijn home-cinema set is besteld =)
Onkyo TX-NR616
Jamo S608 HCS3
Jamo Sub 360

Nu maar wachten tot alles binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:45
Uiteindelijk is het een probleem van de merken. Als klant heb je er toch maling aan waar je een bepaald merk koopt. Dan is het ronduit arrogant om als merk te zeggen 'dat is geen gecertificeerde dealer dus je krijgt geen garantie'. Dan moeten ze maar wat doen aan hun prijzen want blijkbaar is dat het probleem, dat er aan parallel import gedaan wordt.
Ik snap wel dat een importeur niet zit te wachten op garantie gevallen die niet bij hun gekocht zijn maar uiteindelijk moeten hun dat maar doorzetten naar de fabrikant, de fabrikant kan wel zien aan type nummers e.d. door welke importeur het verkocht is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Natrixz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:50:
Zo, mijn home-cinema set is besteld =)
Onkyo TX-NR616
Jamo S608 HCS3
Jamo Sub 360

Nu maar wachten tot alles binnen is!
mooie set, ik ben benieuwd!
ik heb ook aan onkyo gedacht, maar het is een NAD geworden.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:02:
Uiteindelijk is het een probleem van de merken. Als klant heb je er toch maling aan waar je een bepaald merk koopt. Dan is het ronduit arrogant om als merk te zeggen 'dat is geen gecertificeerde dealer dus je krijgt geen garantie'.
Mooie theorie en mooie gedachte, maar het zal in de praktijk toch een issue blijken te zijn anders zou er lang niet zo veel over gesproken worden ;) Het is een risico wat je neemt als klant, mijn Denon komt net over de grens uit Duitsland omdat het bijna 40% scheelde met de prijs in Nederland, voor dat geld loop ik dan het risico wel. Was het maar een paar tientjes geweest of had het product uit Polen moeten komen had ik er toch wel wat langer over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

FeaR schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Mooie theorie en mooie gedachte, maar het zal in de praktijk toch een issue blijken te zijn anders zou er lang niet zo veel over gesproken worden ;) Het is een risico wat je neemt als klant, mijn Denon komt net over de grens uit Duitsland omdat het bijna 40% scheelde met de prijs in Nederland, voor dat geld loop ik dan het risico wel. Was het maar een paar tientjes geweest of had het product uit Polen moeten komen had ik er toch wel wat langer over nagedacht.
het zelfde geld voor tweedehands of uit china, je loopt gewoon een risico, je moet gewoon nagaan of dat risico de winst waard is.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Afwegen of de voordelen opwegen tegen de nadelen :)
(en hoe groot die dan zijn)

Ben zelf overigens ook benieuwd hoe de set klinkt! :+
Ik laat het jullie weten + wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Natrixz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:08:
Afwegen of de voordelen opwegen tegen de nadelen :)
(en hoe groot die dan zijn)

Ben zelf overigens ook benieuwd hoe de set klinkt! :+
Ik laat het jullie weten + wat foto's
Ik heb dezelfde set, zonder de jamo sub ... de prijs/kwaliteit verhouding is prima te noemen en ik ben nog steeds erg content met deze set.

renzo4000 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 19-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
Had het stiekem al gevonden :+

Ziet er wel goed uit zo, zelf standaards besteld voor de rear speakers.
TV staat gelukkig qua beeld al helemaal goed afgesteld.

Enige gepruts word denk ik nog de sub ergens zien te plaatsen waar het goed klinkt maar niet belachelijk in de weg staat. Ruimte is net niet helemaal ideaal ingedeeld om een sub te plaatsen...
Maar ff wat op bedenken :+
(Creativiteit loont! lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gisteren flink aan het verhuizen geweest, en ook nog tijd gevonden om de boel nog even aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71CLjR3ndyOZTi8mhUYYuGuZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q2243LyMkbk31qJrEHzzi6eX/full.jpg

- TV: Panasonic 42st60
- Speakers: Dali Ikon 6 mk2
- Amp: Onkyo A-9070
- CD: Onkyo C-7030
- Sub: zelbouw 50x50x50cm met hypex 2.0 en dayton 12"

Niet op de foto:
- Kabel tv (ergens volgende week, gelukkig had ik nog een digitenne kastje om te testen, heb het toch veel te druk om tv te kijken.)
- HTPC (nog niet geheel klaar)
- Logitech Harmony One
- Platenspeler
- aankleding/accessoires/platen/cd's/dvd's/kabelgootjes/plinten/etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Dat ziet er goed uit! Toevallig een build log van de htpc, of is dat er al en heb ik daar gewoon over heen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Natrixz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:26:
Had het stiekem al gevonden :+

Ziet er wel goed uit zo, zelf standaards besteld voor de rear speakers.
TV staat gelukkig qua beeld al helemaal goed afgesteld.

Enige gepruts word denk ik nog de sub ergens zien te plaatsen waar het goed klinkt maar niet belachelijk in de weg staat. Ruimte is net niet helemaal ideaal ingedeeld om een sub te plaatsen...
Maar ff wat op bedenken :+
(Creativiteit loont! lol)
welke stands heb je gekocht voor de rears van jamo als ik vragen mag? Ben zelf namelijk ook nog op zoek naar stands voor de rears, nu staan ze namelijk op de bank....

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Deze bijvoorbeeld? http://hificorner.nl/esse-stand.html

Houdt rekening met ongeveer 50eur per stand en dan doe je niet eens gek...dus net zo duur als de speakers zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is en blijft een chique stand (heb um zelf ook :P). Atacama zie je ook veel voorbij komen als het om stands gaat, ook niet heel slecht geprijsd. Die stonden eerst op mijn verlanglijstje tot iemand me wees op de nogal lompe voet... Let wel dat sommige stands echt heel mooi ogen, maar het hoeft lang niet altijd stabiel te zijn: stand die zelf op spikes staan en dan bovenop weer spikes voor de speakers is niet het toppunt van stabiliteit. Wellicht voor een weggestopte rear wat minder van belang, maar zeker wel iets om rekening mee te houden. Verder kan je het inderdaad zo gek maken als je zelf wilt, er zijn stands die duurder zijn dan de gemiddelde speaker in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Over stands gesproken: ik zoek eigenlijk iets waardoor ik twee oude bookshelves een cm of 15 a 20 hoger op mijn bureau kan zetten. Mag eigenlijk liefst niks kosten, maar moet wel wat basdreunen kunnen ontkoppelen zonder zelf heel erg mee te trillen. Door de hoogte gaat spikes hem niet worden. Gewenste oppervlakte ca 20 x 25 cm. Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:48:
Over stands gesproken: ik zoek eigenlijk iets waardoor ik twee oude bookshelves een cm of 15 a 20 hoger op mijn bureau kan zetten. Mag eigenlijk liefst niks kosten, maar moet wel wat basdreunen kunnen ontkoppelen zonder zelf heel erg mee te trillen. Door de hoogte gaat spikes hem niet worden. Gewenste oppervlakte ca 20 x 25 cm. Iemand tips? :)
Stapeltje oude boeken? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:48:
Iets van rubber? Als in een stuk autoband ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

_ferry_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:59:
Gisteren flink aan het verhuizen geweest, en ook nog tijd gevonden om de boel nog even aan te sluiten:

[afbeelding]

[afbeelding]

- TV: Panasonic 42st60
- Speakers: Dali Ikon 6 mk2
- Amp: Onkyo A-9070
- CD: Onkyo C-7030
- Sub: zelbouw 50x50x50cm met hypex 2.0 en dayton 12"

Niet op de foto:
- Kabel tv (ergens volgende week, gelukkig had ik nog een digitenne kastje om te testen, heb het toch veel te druk om tv te kijken.)
- HTPC (nog niet geheel klaar)
- Logitech Harmony One
- Platenspeler
- aankleding/accessoires/platen/cd's/dvd's/kabelgootjes/plinten/etc. etc.
Mooie meubels ik zit zelf ook an die combi van kleuren te denken.
Wat voor soort hout is het, Noten?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
W.Zijlstra. schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:22:
[...]

Iets van rubber? Als in een stuk autoband ? :)
Het moet er ook nog een beetje uit zien. Plus ik heb niet echt oude boeken. Hoopte eigenlijk dat er ergens goedkope desktopstands te vinden waren die een beetje gewicht konden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:34:
[...]

[...]

Het moet er ook nog een beetje uit zien. Plus ik heb niet echt oude boeken. Hoopte eigenlijk dat er ergens goedkope desktopstands te vinden waren die een beetje gewicht konden hebben :)
Dat van die boeken was eigenlijk een geintje ;)

Kijk anders ook eens op ikea.nl ...Je vind daar genoeg inspiratie qua meubels/producten die ook prima als stands door het leven gaan. Het is zelfs een sport voor velen: http://www.google.com/cse...peaker%20stand&gsc.page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:34:
Stands zijn al een beetje een nichemarkt, laat staan als ze maar een paar decimeter hoog moeten zijn. Atacama heeft ze in lage maten, maar die vallen niet onder goedkoop dan wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
renzo4000 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:40:
[...]

Dat van die boeken was eigenlijk een geintje ;)

Kijk anders ook eens op ikea.nl ...Je vind daar genoeg inspiratie qua meubels/producten die ook prima als stands door het leven gaan. Het is zelfs een sport voor velen: http://www.google.com/cse...peaker%20stand&gsc.page=1
Hm, niet eens aan gedacht. Da's wel een goede :)
Heck, deze heeft zo onderhand de zelfde speaker als ik heb...alleen heeft hij ze wit gespoten en zijn de mijne zwart. Dat moet lukken. Voor die 2,50 per stuk kan ik me daar geen buil aan vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
_ferry_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:59:

[afbeelding]

[afbeelding]
Je moet de voetjes nog onder de Ikon's schroeven. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt, maar die ga ik er niet onder schroeven voordat ik een stuk steen oid heb, anders zitten er straks allemaal putten in de vloer. Volgens mij kan ik het beste bij een natuursteen handel een voetje laten maken van graniet. Ze moeten ook nog een keer een stukje naar voren om de plinten te monteren. Voorlopig dus een velletje karton er onder. Alhoewel de voetjes er ook wel onder kunnen zonder spikes besef ik mij net.

Het hout is geen noten, maar eiken, wat ik behandeld heb met monocoat, een olie die in een stuk of 40 kleuren leverbaar is. Dit matcht aardig met de speakers, en ook in de vloer komt hetzelfde rode tintje subtiel terug. Het MDF heb ik dan weer in ral9010 gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je kan ook kleine ijzeren plaatjes met een putje onder je spikes doen, heb ik ook al jaren op mijn laminaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.rumoh.eu/2169-431-large/sps-35go-speaker-spikes-verguld.jpg
Zoiets dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Bierkameel op 19-08-2013 23:00 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic