Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
StarTAC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:07:
[...]

Heb een demo model voor een mooie prijs gekocht. Dit is toevallig een SE uitvoering, maar anders had ik waarschijnlijk ook geen 400 euro extra betaald voor alleen een beter filter.

De meeste speakers die ik heb beluisterd waren eigenlijk nog duurder, dus het kwam goed uit dat ik deze het mooiste vond. Ik heb geluisterd naar oa Diapason Neos, Opera Seconda, Totem Forrest en Audio Physic Sitara. Was ik deze speakers niet tegen gekomen was ik waarschijnlijk voor de Diapason Neos gegaan.

De Real Estate speakers worden in kleine batches (en op bestelling) gemaakt, dus het uiterlijk staat niet perse vast. Persoonlijk vind ik hun website (vooral de foto's) geen recht doen aan de mooie speaker. Kijk maar eens naar de Pillar SE foto, die is duidelijk 'gepaintshopped' 8)7
Goed om te horen! Ik hou heel erg van die kleine winkeltjes die zo goed mogelijk spul willen maken, alleen het is soms even zoeken tussen de bosjes met design-hifi winkeltjes !

Heb ooit nog een tijdje een setje oude handgemaakte engelse Mission speakers gehad, dat waren echt topdingen. Ze zagen er niet uit, maar klonken werkelijk als een klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Toch nog een medetweakert gevonden die ik blij heb kunnen maken met mijn oude meubeltje. Weggooien is ook zo zonde:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

OMD schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:04:
Ik denk dat dat een kwestie is van persoonlijke smaak.

Persoonlijk vind ik muziek met meerdere speakers niet fijn. Ben muzikant en ik hoor muziek altijd van voor komen.

Het is eigenlijk in mijn beleving hetzelfde als je naar een concert gaat en je gaat met je rug naar het podium zitten... Je moet er van houden.
ja, je hoort de stem en de belangrijke dingen wel van voor hoor. het is niet dt je bij een concert met je rug tegen het podium gaat staan maar meer dat je in het publiek (bij een live cd) met je neus naar het podium toe staat, maar idd, het is een kwestie van smaak.
Wayneheadx schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Haha maar misschien zijn onze oren niet zo goed meer :*)
Dus ik hoef die Choseal kabel niet te bestellen? ;)

Ik heb contact gezocht met een bedrijfje die zelfbouw high end kabels maakt, en die verhuurd als het ware hun kabels om uit te proberen, dus ik ga daar eens een interlink en nieuwe speakerkabels proberen.

Album van het filmpje is Nirvana - MTV Unplugged , 24bit/48Khz.
dat zeg ik niet, ik heb heb namelijk nog niet met andere kabels vergeleken behalve de ''simpele'' tulpjes van 0,50 bij de kringloop. en zeker voor 25,- vindt ik de bouwkwaliteit al super.

gaaf, ik ben benieuwd!

thx
lj_tree schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:59:
Toch nog een medetweakert gevonden die ik blij heb kunnen maken met mijn oude meubeltje. Weggooien is ook zo zonde:)
zeerzeker, ik zag 'm ook voorbijkomen maar ik ga volgendjaar de meubelmakersstudie doen dus ik hoop er zelf een te bouwen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door klaasje11 op 01-08-2013 09:33 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Ik las volgens mij hier onlangs een berichtje dat je er voor muziek een beter progje was dan VLC,

Nu wilde ik daar eens even naar kijken... kan ik dat niet weer vinden. :( Iemand?

Iemand had een link gedeeld met een bepaald muziekfragment, maar die had teveel settings in zn equaliser?!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Jelte,89 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:59:
Ik las volgens mij hier onlangs een berichtje dat je er voor muziek een beter progje was dan VLC,

Nu wilde ik daar eens even naar kijken... kan ik dat niet weer vinden. :( Iemand?

Iemand had een link gedeeld met een bepaald muziekfragment, maar die had teveel settings in zn equaliser?!
ik gebruik media monkey en ik ben nu foobar aan het overwegen, daar hud het voor mij ook op.... srry..

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foobar2000?
Ik gebruik ook Media Monkey. Er komt bij mij niks anders meer in. Ik heb het nu zo ingesteld dat de muziek van Media Monkey via Asio4All naar mijn pre/dac gaat. Bitperfect :) Er komt geen windows-management aan te pas.
Paar euro betaald voor een uitbreiding (MonkeyTunes) zodat ik met mijn telefoon de software kan bedienen.
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:07:
Foobar2000?
Ik gebruik ook Media Monkey. Er komt bij mij niks anders meer in. Ik heb het nu zo ingesteld dat de muziek van Media Monkey via Asio4All naar mijn pre/dac gaat. Bitperfect :) Er komt geen windows-management aan te pas.
Paar euro betaald voor een uitbreiding (MonkeyTunes) zodat ik met mijn telefoon de software kan bedienen.
Perfect!
zeker, ik heb ook zeer tevreden.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MediaMonkey vind ik persoonlijk wat te veel franjes hebben, Foobar werkt op zich wel fijn, maar laadt helaas niet altijd alle muziekbestanden in mijn playlists (.pls bestanden). Daarom gebruik ik zelf AIMP, wat ik perfect vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik was op zoek naar Foobar inderdaad! bedankt allen!

Het jeukt me namelijk ontzettend, ik heb in Mei een woning gekocht en de artikelen stromen binnen, kan niet wachten om het aan te sluiten, Hier alvast wat in dozen zit.

Samsung Series 6 UE40EH6030WXXN
H & K AVR 132
Onkyo SKS HT 528 5.1
Mede8er MED 500 X2

Verder zijn alle kabels en WCD's verdwenen in de muur, Computer staat in andere hoek van de kamer en van de pc naar de tv zijn kabels getrokken, (HDMI/USB/UTP)

Hieronder mijn kamer ongeveer
______
|......pc_|
|......../
|........|_
|...........|
|tv____|

Zal eens wat foto's maken van de potentiele ruimte :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte,89 op 01-08-2013 11:08 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:49:
MediaMonkey vind ik persoonlijk wat te veel franjes hebben, Foobar werkt op zich wel fijn, maar laadt helaas niet altijd alle muziekbestanden in mijn playlists (.pls bestanden). Daarom gebruik ik zelf AIMP, wat ik perfect vind werken.
Vind je?
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fnu3nr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

D-e-n schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:25:
- Dit alles in een zelf ontworpen en laten maken audiomeubel (zie ook het betreffende topic)
Ik zal wel niet goed zoeken, maar kan het niet vinden? En mag ik vragen wat dat ongeveer kost, een meubel laten maken?

[ Voor 11% gewijzigd door el-jorge op 01-08-2013 12:33 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
el-jorge schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

Ik zal wel niet goed zoeken, maar kan het niet vinden? En mag ik vragen wat dat ongeveer kost, een meubel laten maken?
Ik kan je vertellen...een flinke dot geld! Als je het goed wil laten doen iig:)

Ik ben destijds (een jaar of 2 geleden) zelf aan de slag gegaan en het resultaat was destijds best ok. Recent nieuwe meubels gekocht bij goossens en toen mocht het meubeltje er weer uit van de vrouw...:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

lj_tree schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

Ik kan je vertellen...een flinke dot geld! Als je het goed wil laten doen iig:)

Ik ben destijds (een jaar of 2 geleden) zelf aan de slag gegaan en het resultaat was destijds best ok. Recent nieuwe meubels gekocht bij goossens en toen mocht het meubeltje er weer uit van de vrouw...:)
Ligt eraan wat je zoekt, Ik vind 500/600 voor een fabrieksmeubel al veel geld,

We hebben nu besloten om 2 planken 'zwevend' op te hangen en daartussen de apparatuur, tussen de planken zitten ook de stopcontacten dus geen kabels in het zicht en je kunt er onderdoor stofzuigen :X

Deze hebben we laten maken bij Parel Wonen Hengelo GLD, daar hebben we alle meubels besteld en ze worden in hetzelfde teak uitgevoerd/geleverd als de eettafel/salontafel e.d.

Kosten? 100 euro!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
el-jorge schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:32:
[...]
D-e-n in "Het grote Audiomeubel topic!"

Het is maar net hoe duur je het maakt. Plaatmateriaal is een factor maar ook het ontwerp. Met drie normale deurtjes ben je natuurlijk veel goedkoper uit dan met lades en schuifdeuren. En die dikke rand is ook weer een extra handeling.

Al met al kon ik het voor onder de duizend laten doen, alles inclusief. Maar dan had ik nog een dealtje met de meubelmaker die het ook als een soort van "reclame" wilde doen. Anders was het er net boven geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/hifi_sub.png

De BK XLS200 sub staat aangesloten. Ben er erg blij mee! Heerlijk dat extra laag wat je nu ineens hoort in films en muziek. Heb er ook nog een Auralex isolatieplaat bijgekocht voor €10,-, een soort van Gramma maar deze is vierkanter. Deze vind ik echter niet zo mooi staan onder de sub :P

Het is wel jammer dat de subwoofer geen zuinige standby modus heeft. Ik laat hem nu altijd aanstaan en dan verbruikt hij idle 8 watt. Dit vind ik wel vrij veel, maar te weinig om hem constant handmatig aan en uit te zetten. Is hier nog een andere oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 01-08-2013 18:33 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10
henkie196 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:49:
Heb zelf MusicBee portable, vond foobar te veel ge**t en MediaMonkey te veel meuk hebben (en ja die kan je uit zetten, sort-off).

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

nMad schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:36:
[afbeelding]

Het is wel jammer dat de subwoofer geen zuinige standby modus heeft. Ik laat hem nu altijd aanstaan en dan verbruikt hij idle 8 watt. Dit vind ik wel vrij veel, maar te weinig om hem constant handmatig aan en uit te zetten. Is hier nog een andere oplossing voor?
ben je wel eens aan een master/slave verlengsnoer gedacht?
als er uit het ''master'' stopcontact stroom wordt getrokken dat schakelt deze meteen de stroom op de andere stopcontacten in. ideaal toch?, je gebruikt je sub toch alleen als je versterker aan staat.

mooie set! Dali = bruut _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door klaasje11 op 01-08-2013 19:15 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
[afbeelding]

De BK XLS200 sub staat aangesloten. Ben er erg blij mee! Heerlijk dat extra laag wat je nu ineens hoort in films en muziek.
Ziet er strak uit man! Nice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
klaasje11 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

ben je wel eens aan een master/slave verlengsnoer gedacht?
als er uit het ''master'' stopcontact stroom wordt getrokken dat schakelt deze meteen de stroom op de andere stopcontacten in. ideaal toch?, je gebruikt je sub toch alleen als je versterker aan staat.

mooie set! Dali = bruut _/-\o_
Master/slave werkt idd perfect voor dat soort situaties :Y
Pak er wel eentje die redelijk wat vermogen kan trekken, gaat nogal hard met AV en een actieve sub :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Mijn sub slurpt nog meer in stand-by en dat heb ik opgelost met een RS232-triggerkabel. Als de receiver aan gaat, dan gaat de sub ook aan in standby. Totdat die signaal ontvangt, dan schakelt ie in.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik heb mijn AV apparatuur achter een klik-aan-klik-uit setje. Met 1 druk op de knop wordt alles ingeschakeld.
Hiermee elimineer je sluipstroom. Nadeel is dat je een extra handeling moet verrichten voordat je de apparatuur kunt gebruiken. Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee, maar kan me voorstellen dat dit de gemak factor naar beneden haalt.

Zal volgende week wat nieuwe foto's van mijn opstelling plaatsen. Een en ander veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 02-08-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 14:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Sluipstroom elimineer je niet, want je klik-aan-klik-uit plug trekt ook stroom. Dat is wel minder dan al je AV-apparatuur op standby, maar elimineren is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Elimineren is wellicht niet het juiste woord. Ik heb het niet gemeten maar volgens de specificatie doet een stopcontact klik-aan-klik-uit 0,5 watt/u. Dit is aanzienlijk minder dan de genoemde 8 watt idle. Als je het doortrekt naar je andere AV componenten kan het standby verbruik aanzienlijk worden teruggebracht indien je hier behoefte aan hebt :).

[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 02-08-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Bad Brains schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:53:
[...]
Heb zelf MusicBee portable, vond foobar te veel ge**t en MediaMonkey te veel meuk hebben (en ja die kan je uit zetten, sort-off).
Ik gebruik zelf nog steeds bij gebrek aan beter; winamp.

Foobar: Teveel meuk
iTunes: ... seriously?
VLC: Werkt aardig, maar vooral voor losse mapjes, niet voor een volledige muziek collectie

Ik gebruik eigenlijk ook helemaal geen music library maar soorteer gewoon mijn eigen mapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
sopsop schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:37:
Sluipstroom elimineer je niet, want je klik-aan-klik-uit plug trekt ook stroom. Dat is wel minder dan al je AV-apparatuur op standby, maar elimineren is het dus niet.
Dan doe je net als ik: een schakelaartje achterop het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

TMV

Eindelijk kan ik ook met fatsoen mijn setup hier laten zien :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32473037/IMG_3700%20(Custom).JPG

Wat je ziet:

Sony KDL-40X3500
Denon AVR1713
Dali Zensor 7
Zelfbouw sub: Peerless XLS10 met Hypex HS200 amp

(en nog teveel kabels :X )

Wat je niet ziet:

HTPC
Sony BDP-S350 Blu-ray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:44:
[...]

Ik gebruik zelf nog steeds bij gebrek aan beter; winamp.

Foobar: Teveel meuk
iTunes: ... seriously?
VLC: Werkt aardig, maar vooral voor losse mapjes, niet voor een volledige muziek collectie

Ik gebruik eigenlijk ook helemaal geen music library maar soorteer gewoon mijn eigen mapjes :)
Ik heb ook alles perfect gesorteerd zoals ik het wil. Maar een fijn afspeelprogramma is natuurlijk ook fijn. Bij mij begint Windows Media Player ook steeds vaker te hangen, omdat er gewoon te veel mp3's zijn. Ik ben verder prima tevreden over WMP, maar een ander mooi programma wat wel overweg kan met zoveel muziekbestanden is eigenlijk wel een pre. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het wil afspelen met je home cinema. Komt het direct van de pc via een muziekprogramma, of moet je reciever het zelf zien op te lossen, etc.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:44:
[...]

ik ook, ik weet niet, het werkt gewoon!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:02

DjVe

Hatsaflats!

Ik gebruikte ook altijd Winamp, maar ben compleet over op Spotify. Voor mij toch wel een ideale dienst waarmee ik ook zeer snel en draadloos mijn telefoon ook kan voorzien van verse muziek, zodat ik in de wagen ook leuke muziek heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
DjVe schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:59:
Ik gebruikte ook altijd Winamp, maar ben compleet over op Spotify. Voor mij toch wel een ideale dienst waarmee ik ook zeer snel en draadloos mijn telefoon ook kan voorzien van verse muziek, zodat ik in de wagen ook leuke muziek heb :)
Ja, spotify werkt heerlijk. Ik heb het zo'n 4-5 maanden gebruikt. Zelf afspeellijsten gemaakt, gigantische lijst met 'starred' nummers en een goeie 'relatie' opgebouwd met plugins die je muziek voorstellen aan de hand van je luistergedrag. Wat ontzettend fijn werkte omdat ik dan steeds nieuwe muziek kon ontdekken aan de hand van mijn luistergedrag + mijn eigen muziek archief. Verder speelde het mijn eigen archief ook vrij netjes af, al merkte ik dat ik het toch vaak op spotify wel kon vinden.

Ik had zelf een setup gemaakt (eerst aan de hand van VLC livestream, later aan de hand van een plugin in spotify) waardoor ik vanaf mijn laptop mijn spotify naar m'n mediecenter in de huiskamer (xbmc) kon streamen. Voor xbmc was ook een prima plugin, alleen toetsenborden in de huiskamer vond ik alleen handig tijdens feestjes.

Waarom ben ik hiermee gestopt? Vrij simpel, toen een vriend van mij inlogde op zijn Spotify account om zijn muzieklijsten te laten zien, en ik de volgende dag weer in mijn account inlogde: Alles weg.

Geen afspeellijsten meer, geen starred lijsten meer, geen plugins, geen indexatie van mijn luistergedrag en mijn eigen muziekarchief stond er zelfs ook niet meer in. Geen enkele mogelijkheid om ook maar iets terug te krijgen.

Muziek is ontzettend belangrijk voor mij, en als ik dan spontaan mijn collectie voor mijn neus zie verdampen dan denk ik bij mezelf: Krijg toch ontzettend de &)(*#*(&@.

Dus nee, spotify, ik vertrouw het niet meer > Back to the old system. Dat werkt stiekem nog steeds prima, en is wel betrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:19:
[...]

Dus nee, spotify, ik vertrouw het niet meer > Back to the old system. Dat werkt stiekem nog steeds prima, en is wel betrouwbaar :)
da's dd zachtst gezegd ''minder'', ik weet niet, maar ik download in FLAC wat over het algemeen beter klinkt dan MP3 320 van spotify, het is overzichtelijk, betrouwbaar, en de meest hollandse reden: het is gratis! :)F

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
TMV schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:36:
Eindelijk kan ik ook met fatsoen mijn setup hier laten zien :)
Mooie set! Kun je nog iets meer laten zien van de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Ja dat vind ik ook wel leuk om te zien, Ziet er uit dat er 2 keer de XLS10 in zit.
Bestaat de kast uit 2 compartimenten of is het 1 grote ruimte met eventueel wat bracing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

TMV

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:17:
[...]

Mooie set! Kun je nog iets meer laten zien van de sub?
Lomp schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:35:
Ja dat vind ik ook wel leuk om te zien, Ziet er uit dat er 2 keer de XLS10 in zit.
Bestaat de kast uit 2 compartimenten of is het 1 grote ruimte met eventueel wat bracing?
@JAHRASTAFARI: Wat wil je graag zien, hoe hij er nu bijstaat, of wat meer van de bouw?

@Lomp: De kast heeft intern twee compartimenten, maar ze zijn wel onderling verbonden met een gat in het horizontale tussenschot. Het is trouwens een combinatie van 1 actieve XLS10 en een passieve XLS10 slave unit, in plaats van een baspoort.

Ik zal alvast wat foto's plaatsen uit het jaar 2002... (zo lang geleden alweer? 8)7 )

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32473037/sub7%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32473037/sub11%20%28Small%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wow, mooi ontwerp. Meer "kant en klaar" foto's zijn wat mij betreft ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Vandaag zijn Frederik en Jeffrey geweest voor de opnamen van de video van de Chamber of Dreams!

Het was spannend, maar ook erg gaaf om te doen en mee te maken! *O*

In september komt het in de videosectie en voor mij is dan ook de eerste keer dat ik het zie. Ben erg benieuwd hoe het op video gaat uitzien...

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Ongetwijfeld best redelijk, maar ik zou het wel op een monitor en niet op de beamer kijken :p

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn opstelling. T.o.v. vele van jullie een 'nederig' setje. Wilde het toch laten zien.
Kabels links zijn al weggewerkt. Wil op termijn nog een nieuwe tv-meubel kopen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2laakip.jpg
Wat je ziet:

Samsung UE46EH6030 TV
Samsung HT-E6500 home cinema set
Nintendo wii sports
2 LACK wandplanken van IKEA
Oud tv-meubel
Boeddha }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
HTip schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:37:
Vandaag zijn Frederik en Jeffrey geweest voor de opnamen van de video van de Chamber of Dreams!

Het was spannend, maar ook erg gaaf om te doen en mee te maken! *O*

In september komt het in de videosectie en voor mij is dan ook de eerste keer dat ik het zie. Ben erg benieuwd hoe het op video gaat uitzien...
Damn dan pas? :(

Ik hoopte stiekem op wat vlug knip/plak/montagewerk en dat het tegen het weekend ofzo al online zou staan :P

Wel ff in dit topic posten als het online staat he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/885669_226205634192064_678519701_o.jpg

Inmiddels andere versterker en sub geplaatst. Ben nog opzoek naar een passende TV. Kijkafstand is iets te klein geworden nu. :P Meubel monteer je aan de muur, alle bedrading achter het kastje gehangen. Speakers en toebehoren met kabelgootjes afgewerkt, lekker clean. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

The Eagle schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:27:
Ongetwijfeld best redelijk, maar ik zou het wel op een monitor en niet op de beamer kijken :p
:D Ik bedoelde eerlijk gezegd iets anders... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

vosss schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:39:
[...]

Damn dan pas? :(

Ik hoopte stiekem op wat vlug knip/plak/montagewerk en dat het tegen het weekend ofzo al online zou staan :P

Wel ff in dit topic posten als het online staat he :9
Doe ik zeker! En anders doet Frederik het wel ;)

Monteren is niet zomaar even gedaan. Daar gaat zo 2 dagen werk in zitten. En misschien nog wel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HTip schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 06:47:
[...]

:D Ik bedoelde eerlijk gezegd iets anders... ;)
Of de video wel in 5.1 is voor de beste ervaring, bedoel je?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

henkie196 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:18:
[...]

Of de video wel in 5.1 is voor de beste ervaring, bedoel je?

;)
Bijna! :D

Wat ik van de video's heb gezien is het beeld prima in orde. Geluid wat erin gemixed wordt ook! Maar hoe de ruimte én ik overkomen? Tja... Geen idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat te hebben rondgekeken op dit interessante forum topic, waar trouwens veel mooie sets tussen staat, besloten om mijn set er ook tussen te plaatsen. Ben 22 jaar oud en luister hoofdzakelijk muziek met deze set. Ben een liefhebber van deephouse en een verzamelaar van vinyl. :)

Mijn set bestaat uit:

- Onkyo 607 geïntegreerde versterker;
- Mordaunt short aviano 8
- Oude Technics platenspeler;
- Technics versterker die ik als Phono versterker gebruik;
- HTPC;
- Xbox360

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/v3hb80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24lklrs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dy6kn9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/344v72r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zik8sw.jpg

Upgrade plannen zijn er genoeg, zo zijn mijn vader en ik bezig met het bouwen van een phono voorversterker zodat ik die grote Technics versterker eruit kan doen. Daarnaast ben ik aan het rondkijken voor een goeie DAC en ben ik van plan om over te stappen op een stereo eindversterker. Ook ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld zo'n Canton 12 sub in mijn set zou klinken aangezien ik veel muziek luister met diepe en lage bassen. Plannen genoeg in ieder geval. Ook de volgorde van upgraden twijfel ik nog een beetje, maar denk dat ik eerst voor de DAC ga, daarna de Sub en daarna eindversterker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:04:

- HTPC;
- Xbox360

Ook ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld zo'n Canton 12 sub in mijn set zou klinken aangezien ik veel muziek luister met diepe en lage bassen.
mooie spullen! wat luister je allemaal voor muziek?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ben 22 jaar oud en luister hoofdzakelijk muziek met deze set. Ben een liefhebber van deephouse en een verzamelaar van vinyl. :)

Knip

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Klaasje

Voornamelijk deep house, nu-disco en UK garage, artiesten als Bicep, Disclosure, Detroit Swindle, De Sluwe vos. Check mn soundcloud likes maar is om een beetje een idee te krijgen: https://soundcloud.com/sven-heij

Maar als ik in de mood ben luister naar wat oudere muziek. Heb redelijk wat oude lp's van oa. Bob Marley, JJ Cale, Level 42, Police, Stevie Ray Vaughan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:35:
@ Klaasje

Voornamelijk deep house, nu-disco en UK garage, artiesten als Bicep, Disclosure, Detroit Swindle, De Sluwe vos. Check mn soundcloud likes maar is om een beetje een idee te krijgen: https://soundcloud.com/sven-heij

Maar als ik in de mood ben luister naar wat oudere muziek. Heb redelijk wat oude lp's van oa. Bob Marley, JJ Cale, Level 42, Police, Stevie Ray Vaughan.
Welke dj's van deephouse moet ik hebben? Ga zondag naar strafwerk, mijn eerste housefestival dus wil thuis is wat luisteren. Zal trouwens deze week mijn nieuwe thuis setup plaatsen, ben net verhuisd en alles ziet er super strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:44:

Welke dj's van deephouse moet ik hebben? Ga zondag naar strafwerk, mijn eerste housefestival dus wil thuis is wat luisteren. Zal trouwens deze week mijn nieuwe thuis setup plaatsen, ben net verhuisd en alles ziet er super strak uit.
Strafwerk heeft een goeie line-up, het is dat ik nog non-stop aan mn scriptie moet werken. :( was er graag naar toe gegaan. Aanrader nummer 1 vind ik toch wel David August, die gast is live echt gigantisch goed! Maakt ook deels live muziek op zn keyboard en allerlei computers. En als tweede zou ik ook zeker even een kijkje nemen bij Detroit Swindle, die gasten hebben echt een goeie sound en maken soms ook deels live muziek (licht eraan of ze dj-set of live-set doen) Ook Dusky en HOSH zijn de moeite waard. Voor de rest kan je ook de Soundcloud van PONY is checken, die hebben wel een goeie podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
Voor de eventuele geïnteresseerden ik heb mijn Marantz PM 6010 OSE en DV4200 te koop gezet op marktplaats

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:35:
@ Klaasje

thx

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Na wat te hebben rondgekeken op dit interessante forum topic, waar trouwens veel mooie sets tussen staat, besloten om mijn set er ook tussen te plaatsen. Ben 22 jaar oud en luister hoofdzakelijk muziek met deze set. Ben een liefhebber van deephouse en een verzamelaar van vinyl. :)

Mijn set bestaat uit:

- HTPC;
- Xbox360

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Upgrade plannen zijn er genoeg, zo zijn mijn vader en ik bezig met het bouwen van een phono voorversterker zodat ik die grote Technics versterker eruit kan doen. Daarnaast ben ik aan het rondkijken voor een goeie DAC en ben ik van plan om over te stappen op een stereo eindversterker. Ook ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld zo'n Canton 12 sub in mijn set zou klinken aangezien ik veel muziek luister met diepe en lage bassen. Plannen genoeg in ieder geval. Ook de volgorde van upgraden twijfel ik nog een beetje, maar denk dat ik eerst voor de DAC ga, daarna de Sub en daarna eindversterker.
Leuk setje :)

Ik weet niet of dit je eigen woonkamer of die van je ouders is, maar als het je eigen woonkamer is zou ik zeker overwegen om je zitruimte een kwartslag te draaien. Je speakers komen dikke kans nu niet 100% uit de verf, die hebben de ruimte nodig :)
Bovendien staat je rechtse een beetje tip-in en de linkse recht. Dat snap prima ik ivm die hoek, maar komt ook het geluidsbeeld niet ten goede :)

Subje zou ik overigens voor muziek zeker niet aan beginnen. Je speakers kunnen laag genoeg volgens mij, maar door hun plaatsing komt dat er nu niet uit. Zet je ze een cm of 3 van de muur af wordt het denkik al heel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:47
The Eagle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:24:
[...]

Leuk setje :)

Ik weet niet of dit je eigen woonkamer of die van je ouders is, maar als het je eigen woonkamer is zou ik zeker overwegen om je zitruimte een kwartslag te draaien. Je speakers komen dikke kans nu niet 100% uit de verf, die hebben de ruimte nodig :)
Bovendien staat je rechtse een beetje tip-in en de linkse recht. Dat snap prima ik ivm die hoek, maar komt ook het geluidsbeeld niet ten goede :)

Subje zou ik overigens voor muziek zeker niet aan beginnen. Je speakers kunnen laag genoeg volgens mij, maar door hun plaatsing komt dat er nu niet uit. Zet je ze een cm of 3 van de muur af wordt het denkik al heel anders :)
Het is natuurlijk te zien naar welke muziek hij luistert. Mijn speakers kunnen ook heel laag gaan, maar de lage frequenties van het titelloze debuut van James Blake kunnen ze nooit benaderen. Een sub is daarom ook essentieel bij een stereo opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku :)

Het is mijn eigen woonkamer maar ik ga over twee weken verhuizen, nu gaan verplaatsen heeft niet zo heel erg veel zin. Heb met de plaatsing van de speakers redelijk wat geëxperimenteerd, ze staan nu pakweg 3-5cm van de muur af. Als ik ze verder van de muur af zet dreunt de bass erg lang door, in plaats van dat die mooi strak is.
Wat is het nadeel van het kantelen van die speaker dan? Heb dat eigenlijk gedaan omdat ik altijd in een stoel zit naast de bank en die rechtse speaker dan een stuk zachter hoor dan de speaker recht voor mij.

En er zit ook wel genoeg bass in die speakers maar ik zou een sub eigenlijk om twee redenen wel is willen proberen. 1. om zelf het verschil te horen en 2. bij lage volumes is de bass moeilijker te horen, ik moet het volume echt een stuk open draaien voordat de speakers echt "tot leven" komen. Nu weet ik niet of dat komt door de versterker of door de speakers zelf maar het lijkt me wel de moeite waard om is te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:38:
[...]

[...]

Het is mijn eigen woonkamer maar ik ga over twee weken verhuizen, nu gaan verplaatsen heeft niet zo heel erg veel zin. Heb met de plaatsing van de speakers redelijk wat geëxperimenteerd, ze staan nu pakweg 3-5cm van de muur af. Als ik ze verder van de muur af zet dreunt de bass erg lang door, in plaats van dat die mooi strak is.
Wat is het nadeel van het kantelen van die speaker dan? Heb dat eigenlijk gedaan omdat ik altijd in een stoel zit naast de bank en die rechtse speaker dan een stuk zachter hoor dan de speaker recht voor mij.

En er zit ook wel genoeg bass in die speakers maar ik zou een sub eigenlijk om twee redenen wel is willen proberen. 1. om zelf het verschil te horen en 2. bij lage volumes is de bass moeilijker te horen, ik moet het volume echt een stuk open draaien voordat de speakers echt "tot leven" komen. Nu weet ik niet of dat komt door de versterker of door de speakers zelf maar het lijkt me wel de moeite waard om is te testen.
Op zich is dat vreemd aangezien luidsprekers dicht tegen de muur meestal juist voor ongecontroleerde doordreunende bass zorgt ivm staande golven. Aan de andere kant, jij ervaart het anders dus dat is dan ook prima.

Mi levert een sub altijd een toegevoegde waarde, bij films en muziek(liever een gesloten sub). Het gaat bij een sub er niet om dat ie keihard bassen staat te blaffen maar voor een gecontroleerd laag produceert bij hoog en laag volume. Daarnaast ontlast je de woofers van je luidsprekers en die kunnen zich meer richten op het midden en hoog... Ik zeg doen! ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Even voor de goede orde: ik zeg dus niet dat een sub geen meerwaarde zou hebben bij stereo :)
Wat ik wel zeg is dat zijn opstelling nu dusdanig is dat ie qua laag niet de max uit zijn speakers haalt. Dan mag je uiteraard best een sub kopen voor dr bij, maar dan is maar de vraag hoeveel het in essentie toevoegt, en wat de meerwaarde nog is bij een goede opstelling van vloerstaanders die de ruimte krijgen :)

Dus eigenlijk gewoon: bedenk goed wat je eigenlijk verwacht van je speakers voor je een sub koopt :)

Having said that: op dat moment wist ik natuurlijk nog niet dat ie al behoorlijk met zijn opstelling geexperimenteerd had. Blijft wel nog steeds dat ze nu te weinig ruimte hebben - maar ook daar zat de oplossing al voorin de pijplijn zo te horen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 06-08-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

Op zich is dat vreemd aangezien luidsprekers dicht tegen de muur meestal juist voor ongecontroleerde doordreunende bass zorgt ivm staande golven. Aan de andere kant, jij ervaart het anders dus dat is dan ook prima.

Mi levert een sub altijd een toegevoegde waarde, bij films en muziek(liever een gesloten sub). Het gaat bij een sub er niet om dat ie keihard bassen staat te blaffen maar voor een gecontroleerd laag produceert bij hoog en laag volume. Daarnaast ontlast je de woofers van je luidsprekers en die kunnen zich meer richten op het midden en hoog... Ik zeg doen! ;)
Ja ik zat ook al een beetje rond te kijken en bij Redcoon hebben ze de Canton 12 sub voor een goeie prijs. Reviews zijn prima, zit een fase regelaar en crossover op. Lijkt me wel een goeie optie.
Al denk dat ik toch het snelst beter geluid kan krijgen door een goeie DAC aan te schaffen. Geluid van mijn HTPC klinkt echt beduidend minder goed dan mijn platenspeler. Zat te denken aan een Cambridge Audio DacMagic 100.
The Eagle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:10:
Even voor de goede orde: ik zeg dus niet dat een sub geen meerwaarde zou hebben bij stereo :)
Wat ik wel zeg is dat zijn opstelling nu dusdanig is dat ie qua laag niet de max uit zijn speakers haalt. Dan mag je uiteraard best een sub kopen voor dr bij, maar dan is maar de vraag hoeveel het in essentie toevoegt, en wat de meerwaarde nog is bij een goede opstelling van vloerstaanders die de ruimte krijgen :)

Dus eigenlijk gewoon: bedenk goed wat je eigenlijk verwacht van je speakers voor je een sub koopt :)

Having said that: op dat moment wist ik natuurlijk nog niet dat ie al behoorlijk met zijn opstelling geexperimenteerd had. Blijft wel nog steeds dat ze nu te weinig ruimte hebben - maar ook daar zat de oplossing al voorin de pijplijn zo te horen ;)
Het klopt ook wel wat jij zegt, de speakers zullen wel baat hebben bij een betere plaatsing. Ik zal wel is wat foto's posten als ze staan in mn nieuwe woning. Daar hebben ze wel iets meer ruimte :)
Misschien dat ik dan wel van gedachte verander en toch geen sub aanschaf ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik kijk erg naar de svs pb-1000. Volgens mij beter dan die Canton en amper duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:38:
[...]

[...]

Zet ze voor de gein eens 30 cm verder naar voren :P
Mijn fronts hebben een soort gelijke opstelling, links staat "vrij" en rechts gesandwiched tussen mijn meubel en de muur, in het begin ook heel erg veel problemen gehad met lage tonen die niet lekker klonken. Probleem was opgelost door de speakers 35 a 40 cm van de muur te zetten. Ook op laag volume heb ik meer dan voldoende bass.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ook ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld zo'n Canton 12 sub in mijn set zou klinken aangezien ik veel muziek luister met diepe en lage bassen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je huidige speakers klinken maar zelf vond ik een subwoofer echt een toegevoegde waarde hebben met het luisteren van muziek. Ik luister ook veel trance/house met veel bass geluid. Daarnaast heb ik zelf eerst een SUB600 van Canton gehad maar die gaf gewoon te weinig power in het geheel. Ik heb sinds een tijdje nu een SVS SB12-NSD en daar ben ik echt super blij mee. Wat een verschil! Deze geeft met stereo muziek echt een super strakke bass en is absoluut een meerwaarde bij de vloerstaanders. Of een DAC bij jou dan eerder verschil uitmaakt zou ik niet weten.

Canton Chrono 580 SL
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/330d26e.jpg
SB12-NSD
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/7849/20130410174109.jpg

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Strakke inrichting!

Maar de tv lijkt zo klein, op je HT pagina zag ik 42" staan?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:11:
[...]
Al denk dat ik toch het snelst beter geluid kan krijgen door een goeie DAC aan te schaffen. Geluid van mijn HTPC klinkt echt beduidend minder goed dan mijn platenspeler. Zat te denken aan een Cambridge Audio DacMagic 100.
heb je al eens gehoord van een Musiland Monitor 2?
daar lees ik op het chineese audio topic goede dingen over.

http://www.ebay.nl/itm/Mu...ernal&hash=item33583ea5bf

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Jelte,89 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:55:
Strakke inrichting!

Maar de tv lijkt zo klein, op je HT pagina zag ik 42" staan?
Dank je. De TV is ook "maar" 42" inderdaad. Foto is ook redelijk hoog genomen dus misschien geeft het een vertekend beeld. Het liefst zou ik hier een groot scherm hebben hangen van 100" 80" icm een beamer. Maar dat project is nog even uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

100" is ook wel overkill,

Ik heb vanwege het budget ook 'maar' een 40" gekocht, maar zit er 5 meter vanaf, ben ook bang dat dit te weinig is..

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Jelte,89 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:19:

Ik heb vanwege het budget ook 'maar' een 40" gekocht, maar zit er 5 meter vanaf, ben ook bang dat dit te weinig is..
ik heb voor 4 meter 42 inch, tijdens mijn examenperiode beneden laten staan.
mijn vader was er zo blij mee, dat hij het van me heeft overgekocht

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

klaasje11 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

ik heb voor 4 meter 42 inch, tijdens mijn examenperiode beneden laten staan.
mijn vader was er zo blij mee, dat hij het van me heeft overgekocht
Heb eens ergens gehoord dat de verhouding 3:1 stond, Dus 3 meter afstand, 1m tv.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik vergis me, ik bedoel een scherm van 80". Maar om het optimale bioscoop gevoel te krijgen kun je volgens mij niet groot genoeg neerzetten. Let wel dit is niet voor normaal TV kijken natuurlijk maar alleen voor films en gaming.

Verder is het natuurlijk persoonlijk maar 42" vind ik wel aan de kleine kant bij 4m. De grootte is vaak een kwestie van even wennen. Ik heb nog nooit mensen horen zeggen "had ik maar een kleinere TV gekocht" maar alleen "hij had misschien toch nog iets groter gemogen"

[ Voor 37% gewijzigd door wolverine3141 op 07-08-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Nu de verhuizing en update van de home cinema achter de rug is zal ik ook even een plaatje posten:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2u7yowh.jpg

Kwaliteit valt tegen, want is gemaakt met telefoon.

Je ziet het volgende:
Jamo S608 HCS3 (5.0)
Denon 2113 AVR receiver
Sony 46HX850 tv
Humax 5200C PVR
Zappiti (Dune) Base 3d mediaspeler
Speaker kabels van Ixos (fronts via bi-amp optie op de Denon) en Oehlbach silverstream

In de kastjes liggen de afstandsbedieningen (die ik nauwelijks gebruik dankzij de Harmony One), een Xbox 360 en een switch. Alles is op het netwerk aangesloten via wifi of bedraad met Zyxel Homeplugs.
Alles wat je ziet is in de afgelopen maanden aangeschaft.Omdat ik voor de meeste aankopen een goede prijs heb kunnen bedingen heb ik uiteindelijk alles maar vervangen ;)

De center staat op de receiver. Niet ideaal, maar uiteindelijk hebben we besloten om maar niets aan de muur op te hangen.

Wel een hel om alle kabels weg te werken. Rear speakers staan recht tegenover de fronts aan de andere kant van de kamer, kabels lopen via gaten in de vloer door de kruipruimte. Tussen de TV en Denon zit trouwens nog een oude HDMI kabel. Ik heb nog wel ergens een 1.4 spec kabel liggen. Is verwisselen zinvol?

[ Voor 5% gewijzigd door buddow op 07-08-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik ben nog steeds in afwachting van de mijn nieuwe Velodyne sub! Duurt erg lang, er zijn wat levering problemen bij de importeur waardoor het allemaal lang op zich laat wachten. Als het goed is moet het volgende week toch wel een keer geleverd en afgesteld worden.
In de tussentijd de vrouw op haar gemak gesteld dat het geen 'heel groot' apparaat is :D Ze vroeg zich af of dat 'ding' ook niet in het nieuwe meubel kan. Haar uitgelegd dat zo iets niet kan maar dat wil ze nog steeds niet begrijpen haha.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
renzo4000 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:46:
[...]
Daarnaast ontlast je de woofers van je luidsprekers en die kunnen zich meer richten op het midden en hoog... Ik zeg doen! ;)
Dat is alleen zo wanneer je een home cinema versterker hebt en een specifiek subwoofer kanaal hebt die je het bas laat doen. Mocht je richting de stereo versterker gaan (zoals aangegeven) is dit niet meer correct. Je speakers doen exact hetzelfde als dat ze doen zonder dat je een subwoofer aansluit. Er is alleen een extra speaker die voor meer laag zorgt en wellicht wil je dan minder gauw je speakers wat harder zetten.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:11:
[...]
Geluid van mijn HTPC klinkt echt beduidend minder goed dan mijn platenspeler. Zat te denken aan een Cambridge Audio DacMagic 100.
[...]
Je vergelijkt nu wel een digitale bron met een analoge bron, dat is een beetje appels met peren vergelijken. Having said that, de onboard geluidskaarten zijn doorgaans waardeloos. Aangezien je gewoon een deskop pc hebt in je mediacenter kun je ook kiezen voor een veel goedkopere fatsoenlijke geluidskaart. Een dac is vooral handig als je echt van digitaal naar analoog wil, dus bijvoorbeeld een optisch signaal uitgestuurd krijgt en dan omzet naar een analoog signaal voor je (toekomstige) stereo versterker.
lethal pi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:42:
Ik vergis me, ik bedoel een scherm van 80". Maar om het optimale bioscoop gevoel te krijgen kun je volgens mij niet groot genoeg neerzetten. Let wel dit is niet voor normaal TV kijken natuurlijk maar alleen voor films en gaming.

Verder is het natuurlijk persoonlijk maar 42" vind ik wel aan de kleine kant bij 4m. De grootte is vaak een kwestie van even wennen. Ik heb nog nooit mensen horen zeggen "had ik maar een kleinere TV gekocht" maar alleen "hij had misschien toch nog iets groter gemogen"
Ik vind dit altijd wel een fijn plaatje :) Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

[ Voor 20% gewijzigd door W.Zijlstra. op 07-08-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

100" lijkt overkill, maar ik zit op 3,5m en kijk naar een scherm van 110". Is overigens wel het maximum op die afstand, zonder dat het een tenniswedstrijd wordt, maar het is wel erg gaaf!

En met films in 2.35:1 mag het zelfs nog een stuk groter ;)

@W. Zijlstra: mooi plaatje d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door HTip op 07-08-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:33
W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:28:
Knip..

Ik vind dit altijd wel een fijn plaatje :) [afbeelding]
Kijk, daar kan ik wat mee! Super :) Ik zit zelf tegen een (scheef op zijn poot staande) 32" HD-Ready tv aan te kijken op dit moment vanaf een meter of 4,5. Ik ben op het moment voorzichtig om me heen aan het kijken en wil eigenlijk niet groter dan 42" kopen. Het moet wel in geheel blijven met de rest van de omgeving vind ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
HTip schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

100" lijkt overkill, maar ik zit op 3,5m en kijk naar een scherm van 110". Is overigens wel het maximum op die afstand, zonder dat het een tenniswedstrijd wordt, maar het is wel erg gaaf!

En met films in 2.35:1 mag het zelfs nog een stuk groter ;)

@W. Zijlstra: mooi plaatje d:)b
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Hoogte van het scherm / zit hoogte speelt ook een rol ivm nekklachten. Ik zit zelf op ongeveer 3.8 - 4m van een 92" scherm. In mijn optiek perfecte verhoudingen.

Ben wel eens bij een vriend die op 3.65m zit en maximaal op z'n muur projecteert. Das allemaal leuk, maar binnen 10 minuten zit je nek vast door de relatief lagere zit positie en de hoogte van het projectie gedeelte. Mijn tennisracket moet ik tevens ook nog meenemen. Dan is film kijken niet meer ontspannend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
[...]

Crap, ik heb nu maar een 50" op 4 meter afstand. Gauw dit plaatje uitprinten en de tekst erboven iets aanpassen (optimal = required oid) en aan de baas thuis laten zien.

*Renzo4000 zoekt ondertussen een nieuwe tv van 65"- 70" .... *

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal maar niet zeggen dat ik naar een 65" zit te kijken op de helft van de afstand O-)
ChiLLeR schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:04:
In de tussentijd de vrouw op haar gemak gesteld dat het geen 'heel groot' apparaat is :D Ze vroeg zich af of dat 'ding' ook niet in het nieuwe meubel kan. Haar uitgelegd dat zo iets niet kan maar dat wil ze nog steeds niet begrijpen haha.
Velodyne gewoon in het kastje op volume 50 zetten en je hebt geen kastje meer over :) Qua grootte vind ik het nog steeds een erg mooie subwoofer: relatief klein voor een kast die een 12" huisvest maar qua prestaties zeer strak in het laag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

panomi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:51:
[...]

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Hoogte van het scherm / zit hoogte speelt ook een rol ivm nekklachten. Ik zit zelf op ongeveer 3.8 - 4m van een 92" scherm. In mijn optiek perfecte verhoudingen.

Ben wel eens bij een vriend die op 3.65m zit en maximaal op z'n muur projecteert. Das allemaal leuk, maar binnen 10 minuten zit je nek vast door de relatief lagere zit positie en de hoogte van het projectie gedeelte. Mijn tennisracket moet ik tevens ook nog meenemen. Dan is film kijken niet meer ontspannend :).
Klopt! Kijkhoogte speelt ook een grote rol. Ook daar is een richtlijn voor ;)

Nu zullen een aantal van jullie wel denken, daar komt ie weer met z'n richtlijnen, dus ik hoor wel of die uitleg welkom is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
HTip schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Nu zullen een aantal van jullie wel denken, daar komt ie weer met z'n richtlijnen, dus ik hoor wel of die uitleg welkom is :D
Wat ik er van weet is dat vanaf de zitplek je ogen op hoogte van het midden van het scherm (verticaal) moet hangen. Dat heb ik hier gedaan en bevalt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

W.Zijlstra. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:52:
[...]

Wat ik er van weet is dat vanaf de zitplek je ogen op hoogte van het midden van het scherm (verticaal) moet hangen. Dat heb ik hier gedaan en bevalt uitstekend
Als het je bevalt dan zeker zo laten. Even de kijkhoogte veranderen is niet eenvoudig.

Voor TV's is die richtlijn trouwens anders dan voor projectieschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

The Eagle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:10:

Ik heb een tijdje een REL T7 naast mijn Kef Q7's gehad in mijn huiskamer (aangesloten op een stereoversterker). Ik heb hem echter weer verkocht want bij muziek merkte ik het verschil niet tot nauwelijks. Als ik hem harder zette werd het geluid alleen maar irritant.

Misschien komt dat doordat de ovale woofers in mijn luidsprekers al diep genoeg gaan want ik mis absoluut niets in het laag.

[ Voor 52% gewijzigd door Blaat op 07-08-2013 13:07 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
HTip schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Ik zou die richtlijn voor projectie schermen wel willen weten. Voor TV's heb ik zelf de richtlijn dat de bovenkant van het beeld op dezelfde hoogte zit als je ogen. Dat vind ik zelf het fijnst. Dit is eigenlijk dezelfde richtlijn bij de hoogte van een monitor bij een ergonomische zithouding achter een bureau. Algemeen gezien vind ik dat mensen snel de nijging hebben om de TV te hoog te hangen.
knip
Heel mooi plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

erikver

Ik zeg...

buddow schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:00:
Nu de verhuizing en update van de home cinema achter de rug is zal ik ook even een plaatje posten:

[afbeelding]

Kwaliteit valt tegen, want is gemaakt met telefoon.

Je ziet het volgende:
Jamo S608 HCS3 (5.0)
Denon 2113 AVR receiver
Sony 46HX850 tv
Humax 5200C PVR
Zappiti (Dune) Base 3d mediaspeler
Speaker kabels van Ixos (fronts via bi-amp optie op de Denon) en Oehlbach silverstream

In de kastjes liggen de afstandsbedieningen (die ik nauwelijks gebruik dankzij de Harmony One), een Xbox 360 en een switch. Alles is op het netwerk aangesloten via wifi of bedraad met Zyxel Homeplugs.
Alles wat je ziet is in de afgelopen maanden aangeschaft.Omdat ik voor de meeste aankopen een goede prijs heb kunnen bedingen heb ik uiteindelijk alles maar vervangen ;)

De center staat op de receiver. Niet ideaal, maar uiteindelijk hebben we besloten om maar niets aan de muur op te hangen.

Wel een hel om alle kabels weg te werken. Rear speakers staan recht tegenover de fronts aan de andere kant van de kamer, kabels lopen via gaten in de vloer door de kruipruimte. Tussen de TV en Denon zit trouwens nog een oude HDMI kabel. Ik heb nog wel ergens een 1.4 spec kabel liggen. Is verwisselen zinvol?
Mooi tv meubel. Waar heb je dit meubel gekocht of heb je het gemaakt / laten maken?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

lethal pi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Ik zou die richtlijn voor projectie schermen wel willen weten. Voor TV's heb ik zelf de richtlijn dat de bovenkant van het beeld op dezelfde hoogte zit als je ogen. Dat vind ik zelf het fijnst. Dit is eigenlijk dezelfde richtlijn bij de hoogte van een monitor bij een ergonomische zithouding achter een bureau. Algemeen gezien vind ik dat mensen snel de nijging hebben om de TV te hoog te hangen.
Voor PC-schermen klopt die richtlijn inderdaad. Is een arbo-richtlijn.

Voor TV en projectie gelden andere richtlijnen:
- TV: 2/3 van het beeld bevindt zich onder ooghoogte
- projectie: 2/3 van beeld bevindt zich boven ooghoogte

Ik heb in ieder geval de richtlijn gehanteerd en dat kijkt heel prettig. Ik kan het ook niet hoger hangen, dus het is maar goed ook. Ontwerp is van mijn vorige scherm. Maar het idee is hetzelfde...

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/htip01/SF9S2X2cHyI/AAAAAAAABz8/GwRGW9PnjX4/s640/20080623%20-%20Ontwerp%20HT%20-%20Projectiewand%20met%20kijkhoogte.jpg

Maar net als elke richtlijn is het niet een wet ;) Als jij zo prettig kijkt, dan lekker zo laten...

[ Voor 26% gewijzigd door HTip op 07-08-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
erikver schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Mooi tv meubel. Waar heb je dit meubel gekocht of heb je het gemaakt / laten maken?
http://www.designsales.nl...aans_noten___lak_wit.html

Ze doen ook maatwerk, maar wij hebben gewoon standaard genomen.

[ Voor 9% gewijzigd door buddow op 07-08-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Ik ben bezig om mijn nieuwe homecinema set aan te sluiten, zodat ik hier vervolgens pics kan posten. Nu zit ik een beetje met de luidsprekerkabels en de speakers. Op advies geen bananaplugs / y vorken oid gebruikt, maar gewoon de draad gedraaid achterin de luidsprekeraansluitingen. Bij de Jamo s606 heb ik echter het idee dat ik de a) de luidsprekerkabel kapot draai met de schroef en b) de luidsprekerkabel helemaal platdruk, dwars door de draaiing heen.

Hoe kan dit? Heb ik niet genoeg gestript (10mm)? Is de (Praxis) koper/tin kabel van te lage kwaliteit? Ik heb niet echt het gevoel van een mooie solide, in elkaar gedraaide kern nadat het in de speaker zit. Is dit normaal?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolf schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:05:
[...]
Misschien komt dat doordat de ovale woofers in mijn luidsprekers al diep genoeg gaan want ik mis absoluut niets in het laag.
Of het lag aan de subwoofer. Ik heb sowieso al geen echt hoge pet op van REL (oude series uitgezonderd). En als ik de datasheet er bij haal doet een T7 tot 30 Hz bij -6 dB. Dat is ook al niet om over naar huis te schrijven. Ik blijf er bij dat een goede en vooral goed afgestelde subwoofer in elke set een toevoeging kan zijn. Echter is dat goed afstellen veelal een probleem en zijn echt goede subwoofers relatief kostbaar en wellicht daarom twijfelachtig of je voor die paar Hz zo veel uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
_Brake_ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:18:
Ik ben bezig om mijn nieuwe homecinema set aan te sluiten, zodat ik hier vervolgens pics kan posten. Nu zit ik een beetje met de luidsprekerkabels en de speakers. Op advies geen bananaplugs / y vorken oid gebruikt, maar gewoon de draad gedraaid achterin de luidsprekeraansluitingen. Bij de Jamo s606 heb ik echter het idee dat ik de a) de luidsprekerkabel kapot draai met de schroef en b) de luidsprekerkabel helemaal platdruk, dwars door de draaiing heen.

Hoe kan dit? Heb ik niet genoeg gestript (10mm)? Is de (Praxis) koper/tin kabel van te lage kwaliteit? Ik heb niet echt het gevoel van een mooie solide, in elkaar gedraaide kern nadat het in de speaker zit. Is dit normaal?
Ik denk dat je ze zowat altijd snel kapot draait indien kaal, kabelhulzen wellicht een idee?

Kabelhulzen wellicht een idee? (ook vergelijkbare elders te krijgen natuurlijk, deze heb ik toevallig zelf in bestelling staan (let wel, verzending naar NL is beetje duur, heb zelf een tante in DE met vakantiehuisje dus zodoende ;)

Maar ik meen vergelijkbaar tevens bij o.a. Conrad gezien te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51QL10CvC1L._SX342_.jpg

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Mijn accuton drivers uit de 3 isophon frc speakers gehaald. Even een shot van de filters voor de geinteresseerde. Het vreemde is wel dat de center speaker voorzien is van extra componenten 2 condensatoren en 2 spoelen.

6 accuton c173-6-191 + tweeters
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2883udy.jpg

Complete print van FRC-C
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34oy1jk.jpg

Extra print die in de FRC-D zat.. Vreemd?? Volgens zeggen zijn de accuton diamant tweeters namelijk plug&play
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/97r31c.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Masterkale1 op 07-08-2013 20:09 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Thalaron schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat je ze zowat altijd snel kapot draait indien kaal, kabelhulzen wellicht een idee?

Kabelhulzen wellicht een idee? (ook vergelijkbare elders te krijgen natuurlijk, deze heb ik toevallig zelf in bestelling staan (let wel, verzending naar NL is beetje duur, heb zelf een tante in DE met vakantiehuisje dus zodoende ;)

Maar ik meen vergelijkbaar tevens bij o.a. Conrad gezien te hebben.
[afbeelding]
Ziet er goed uit, hoe gaat dat in zijn werk?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Brake_ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:21:
[...]
Ziet er goed uit, hoe gaat dat in zijn werk?
Kabel strippen, kabel in de huls en dan met een aderhulstang de huls dichtknijpen. Moet alleen wel zeggen dat ik die techniek alleen tegen ben gekomen voordat kabels iets van een banaanplug of spade in gaan om zo goed contact te maken met de schroefjes. Met bare-wire heb ik het nog niet gebruikt zien worden, het is dan ook geen bare-wire meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
FeaR schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:25:
[...]

Kabel strippen, kabel in de huls en dan met een aderhulstang de huls dichtknijpen. Moet alleen wel zeggen dat ik die techniek alleen tegen ben gekomen voordat kabels iets van een banaanplug of spade in gaan om zo goed contact te maken met de schroefjes. Met bare-wire heb ik het nog niet gebruikt zien worden, het is dan ook geen bare-wire meer natuurlijk.
Dat inderdaad,

Bare-Wire heeft persoonlijk mijn voorkeur niet (iets met gemak/afwerking).
Die van mij heb ik nog niet thuis liggen (liggen nog in Duitsland).

Kan je niet, om te voorkomen dat je je kabel stukdraaid, er bv. een stukje plastic tussen doen?
Nooit geprobeerd eigenlijk... bare-wire sowiezo enkel gebruikt in een ver verleden... maar toen had ik nog zo'n klemsysteem ipv. schroefdop.

Of toch maar bananen pluggen/spades gebruiken? :D Hoeft niet duur te zijn en ik denk, mits je het goed bevestigd, het geen verschil zou moeten maken. (betwijfel althans of het hoorbaar is).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dat denk ik ook. Ik neig nu steeds meer naar banaanpluggen om deze reden. Eventueel vertinnen voordat ik ze in de banaanplug doe? De kabel is volgens mij van tin, met een koperkleurtje bij 1 ader.

Het gaat om deze kabel: http://www.praxis.nl/gere...%2347%3B-tin/5281901.html

HQ stond op de verpakking :X

Praxis heeft ook banaanpluggen, maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in: http://www.praxis.nl/gere...rood-4-stuks/5281980.html

Wat zijn kwaliteit/prijs verhoudingsgewijs goede?

In totaal zal ik 20 banaanpluggen nodig hebben, dan wil ik ze ook gelijk in de versterker. Kan natuurlijk ook de weerstand van barewire meten, en daarna incl banaanplug. Als het verschil miniem is, zal ik het ook niet horen denk ik met het systeem uit m'n signature.

Iemand anders nog tips om het 'stukdraaien' te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
Probleem met banaanpluggen is dat je een extra contactpunt toevoegt.

Alleen kabeleindes vertinnen zou imho al genoeg moeten zijn tegen het stukdraaien van de draadeindes. Vroeger vaak gedaan met die klemmetjes.

[ Voor 39% gewijzigd door Flozem op 07-08-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Maar daarmee verlies je dan wel de soepelheid van de kern natuurlijk, vraag me af of je hem dan überhaupt nog wel goed vast kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
Ik ga er wel van uit dat je het fatsoenlijk vertint.... Mits je geen klodders maakt (koud solderen), blijft het draadeinde soepel genoeg om contact te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 07-08-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm
Goed klemmende verbindingen, beter niet vertinnenZowel bij de versterker als bij de luidspreker moeten de verbindingen goed klemmen. D.w.z. dat de bevestiging een blijvende klemkracht op de draad moet uitoefenen, of dat er een intensief metalliek contact moet zijn.Bij de veel gebruikte "insteek verbindingen" (knopje indrukken, draad insteken, knopje loslaten) is de klemkracht meestal goed gegarandeerd.Bij schroef verbindingen doet zich het probleem voor dat de klemkracht afneemt als het materiaal iets vervormt. In het bijzonder kan dit gebeuren bij soepel koperdraad (zo'n bos dunne draadjes die om elkaar heen liggen) als dat vertind wordt. De stelregel is: "Bij een schroefverbinding zult gij niet vertinnen"Bij schroefverbindingen waarbij de draad een schroefoog of een vorkklem (spade) heeft moet je ook een veerring gebruiken om op langere termijn de klemkracht te garanderen.Crimp verbindingen hebben meestal  een zeer goede verbinding, mits ze met het goede gereedschap gemaakt zijn. Een goede "garage tang" is een absoluut minimum. Je mag koperdraad dat in een crimp verbinding gaat niet eerst vertinnen. Dit leidt er altijd toe dat de verbinding op den duur los gaat zitten, want de tin is te week om de klemkracht in stand te houden. Het geheel doorsolderen kan natuurlijk wel. In dat geval niet crimpen.
Ik ga de eindhulzen ook proberen na diverse fora te hebben gelezen! Iemand hier ervaring mee? Is de speciale tang echt nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 08-08-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
_Brake_ schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:27:
http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

[...]

Ik ga de eindhulzen ook proberen na diverse fora te hebben gelezen! Iemand hier ervaring mee? Is de speciale tang echt nodig?
Is er ooit wetenschappelijk bewezen dat goede banaanpluggen een negatief effect hebben op de geluidskwaliteit ? Volgens mij is het een puristen dingetje. "Minder schakelingen in de keten = beter geluid". Maar, als je het gaat tinnen & hulsen dan heb je die 'schakel' alsnog en dan is het hele argument een beetje redundant.

Voor mij weegt het gemakt van bananenpluggen op tegen het eventuele technische nadeel. Ik heb mijn huidige setup eerst zonder bananenpluggen aangesloten en daarna met, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Ik heb laatst speaker kabel moeten verlengen. Aangezien ik de meest snelste methode wilde gebruiken heb ik van beide uiteindes 4 paren gemaakt. Deze in elkaar gestoken en getwist. Tape eromheen en genieten :o. Ik hoor geen verschil.

Wel moet ik zeggen dat ik het ga vervangen voor een kabel van één lengte, of ik soldeer het. Voor het gehoor hoef je het in ieder geval niet te doen :).

[ Voor 4% gewijzigd door panomi op 08-08-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
Een simpel kroonsteentje was nog makkelijker geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Krolls schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:46:

Hieronder een aantal foto's van de huidige opstelling.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mag ik vragen waar je die meubels (tv + eettafel) vandaan hebt? Ben al een tijdje op zoek naar zoiets maar kan het nergens vinden.
Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic