Verdiend en zeer gaafHTip schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:56:
Met enige trots wil ik even melden dat volgende maand onze Chamber of Dreams wordt vastgelegd op film voor de Gathering of the Tweakers!![]()
Ik voel me zeer vereerd dat ik ben uitgekozen!!
Muurbeugels is hier helaas geen optie. Huis dateert van 1951. Wat betekend dat de muren niet dmv die muur tegels zijn gemaakt, maar met latjes en daar tussen een hoop steen gruis + nog andere zooi..W.Zijlstra. schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:44:
[...]
(knip)
iets met knutselen kids en katten + muurbeugel..
Succes met knutselen en veel plezier met je nieuwe set!
Heb geen kinderen/katen waardoor stands geen probleem gaat worden.
Ben van plan om stevige stands te maken, en ze te vullen met zand/kattegrind, om ze te verzwaaren.
Heb al het een en andere op papier gezet voor de audio meubel en stands. Ik denk dat ik dit weekend eraan kan beginnen. Ten minste, als het hout niet al te duur is (ff wat ofertes aanvragen).
Dank voor de tips mbt de stands. Zal ze in overweging nemen.
Dank je! Ik ookRhizosis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:30:
Congrats! Looking forward to it!
Dank je! Geen idee wanneer het op de website wordt geplaatst. Het moment van filmen is in ieder geval maandag over een weekCyleo schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:12:
Verdiend en zeer gaafWanneer krijgen we het te zien?

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Heel gaaf en ook heel terecht. Ik denk dat er velen hier zijn die watertandend naar je foto's hebben gekeken. Jammer natuurlijk dat de kwaliteit van het geluid natuurlijk niet overkomt in zo'n reportage, misschien moet je maar af een toe een publieke tweakers screening doen
. Eventueel met verkoop van kaartjes
Your wish has been granted ;-)FeaR schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:55:
[...]
Mocht B&W echt met een CM10 komen, dus de sound van de CM8 op het formaat van de CM9, dan ga ik dat denk ik een heel leuke speaker vinden.

http://www.bowers-wilkins...audio/CM_Series/CM10.html
3600 euro voor een setje...
Al ben ik zelf geen fan van die tweater erop
Ik had hem al gezien (en ook gepost op HTForum), maar ik vind hem echt te lelijk met die tweeter er boven. Bij de 800-serie is het netjes en in lijn met de speaker en mooi afgewerkt, maar op de CM10 vind ik het echt een puist. Maar goed, dat zegt niets over de sound, want als het meer CM9 is dan is het nog steeds alles behalve mijn speaker
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Olee mijn isophon FRC`s zijn binnen... Ik heb altijd pech..

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ziet eruit alsof die van de vrachtwagen is gevallen tijdens het rijden en ze daarna achteruit zijn gegaan en er weer overheen gereden hebben.
Maar echt balen zeg! Zonde, maar wel gelukkig niet jouw probleem.
Maar echt balen zeg! Zonde, maar wel gelukkig niet jouw probleem.
Ze waren ook niet te best verpakt. Heb er 3 besteld 3 beschadigd. Ze zijn gekocht van een audiowinkel uit oostenrijk. Dus nu moet ik nog even kijken hoe of wat. Ik heb bij GLS al aangegeven dat ze beschadigd zijn
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Geen best shop dan, als ze zo makkelijk beschadigen. Mijn KEF's zaten in de originele verpakking tijdens transport, maar daarin konden ze volgens mij nog een bombardement overleven. Het was heel duidelijke dat de verpakking niet zomaar een doosje was.
Klopt.. ik begrijp ook niet dat die verkoper ze zo heeft kunnen opsturen.. Winkelwaarde 15000 euroPetertyuh schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:03:
Geen best shop dan, als ze zo makkelijk beschadigen. Mijn KEF's zaten in de originele verpakking tijdens transport, maar daarin konden ze volgens mij nog een bombardement overleven. Het was heel duidelijke dat de verpakking niet zomaar een doosje was.
Ai ai ai hopelijk krijg je alles netjes opgelost. Altijd zo'n gezeikMasterkale1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:04:
[...]
Klopt.. ik begrijp ook niet dat die verkoper ze zo heeft kunnen opsturen.. Winkelwaarde 15000 euro
Mijn boefje is liev!
Ongelooflijk zeg! Dat is echt balen!Masterkale1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:25:
Olee mijn isophon FRC`s zijn binnen... Ik heb altijd pech..
[afbeelding]
Op de doos van een speaker staat dat er breekbaar materiaal in zit, dus de vervoerder kan aansprakelijk worden gesteld. Daar is de transportverzekering (mits goede waarde) goed voor.
Sterkte met de afhandeling!
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Dank je voor het mooie compliment. Ik hoop dat mijn ruimte een beetje goed overkomt op de film. Geluid is sowieso erg moeilijk vast te leggen. Geen idee hoe dat gaat overkomen.Ravnoss schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:57:
Heel gaaf en ook heel terecht. Ik denk dat er velen hier zijn die watertandend naar je foto's hebben gekeken. Jammer natuurlijk dat de kwaliteit van het geluid natuurlijk niet overkomt in zo'n reportage, misschien moet je maar af een toe een publieke tweakers screening doen. Eventueel met verkoop van kaartjes
In de loop der jaren al veel Meet&Greets georganiseerd en inmiddels hebben wel een man of 40 kunnen ervaren wat wij iedere keer beleven als we in de ruimte vertoeven. Maar het blijft wel een privé-ruimte hoor, al lijkt dat soms wel eens anders
Maar ik ga ervan uit dat het filmpje een aardige indruk zal geven. In ieder geval beter dan op foto's
TV opgehangen zodat de center nu op de TV-meubel kan staan. Hierdoor is hij zowel hoger als dichter bij het beeld komen te staan wat het geluid(sbeeld) erg goed heeft gedaan. Ben blij met het resultaat!
Ik wil de center nu eigenlijk ook nog omhoog richten zodat deze mij 'aankijkt'. Heeft iemand een idee hoe dit geluidstechnisch goed gedaan kan worden zonder dat dit veel kost? Hij heeft geen tapgaten voor speaker spikes. Hij staat nu op de bijgeleverde ronde rubbertjes van een paar mm dik.
Ik wil de center nu eigenlijk ook nog omhoog richten zodat deze mij 'aankijkt'. Heeft iemand een idee hoe dit geluidstechnisch goed gedaan kan worden zonder dat dit veel kost? Hij heeft geen tapgaten voor speaker spikes. Hij staat nu op de bijgeleverde ronde rubbertjes van een paar mm dik.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De meeste speakerstands hebben een helling van 5 graden en dat is meestal voldoende om de tweeter van de center op oorhoogte uit te laten komen. Echter voor het beste resultaat moet je de tweeter even hoog proberen te krijgen als de fronts.
Een paar wigjes van hout en zwart verven is de goedkoopste en meest flexibele oplossing. Kan ook met bijv. Vibrapods die je alleen aan de voorkant plaatst. Is iets duurder, maar iets meer HT
Een paar wigjes van hout en zwart verven is de goedkoopste en meest flexibele oplossing. Kan ook met bijv. Vibrapods die je alleen aan de voorkant plaatst. Is iets duurder, maar iets meer HT
De center op dezelfde hoogte als de fronts zal niet gaan lukken icm een TV op ooghoogteHTip schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:27:
De meeste speakerstands hebben een helling van 5 graden en dat is meestal voldoende om de tweeter van de center op oorhoogte uit te laten komen. Echter voor het beste resultaat moet je de tweeter even hoog proberen te krijgen als de fronts.
Ik zal eens kijken naar die vibrapods of een soortgelijk product, bedankt!
@D-e-n, nee nog niet. Maar die gaat er nog wel komen! Waarschijnlijk een BK XLS200 of 400.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Dat gaat m'n kalkplafon niet houden zonder verstevigingVerwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:40:
[...]
Ze zijn behoorlijk zwaar ja.
Ik heb ze ook eerst gelijmd met flexibele lijm op een multiplex plaat en deze vervolgens in zijn geheel vastgeschroeft aan het plafond.
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 26-07-2013 23:07 ]
39
Mooi die Zensor speakers. Laatst voor het eerst in de winkel gezien en dan vind ik de kleur van de conus beter staan dan op de foto. Vind alleen jammer dat ze niet de hele speaker hoogglans hebben uit gevoerd.
Dank je, Ja die #$%#$% heeft dus niks op de doos gezet van breekbaar ofzo. De verpakking was ook echt om te janken zo slecht. Hij moet met GLS contact opnemen of desnoods laat ik ze maken op zijn kosten.HTip schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Ongelooflijk zeg! Dat is echt balen!
Op de doos van een speaker staat dat er breekbaar materiaal in zit, dus de vervoerder kan aansprakelijk worden gesteld. Daar is de transportverzekering (mits goede waarde) goed voor.
Sterkte met de afhandeling!
Center op zelfde hoogte krijgen als de fronts bedoel ik iets andersnMad schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:03:
De center op dezelfde hoogte als de fronts zal niet gaan lukken icm een TV op ooghoogteVandaar dat ik de center wil kantelen zodat de tweeter naar mijn oren gericht is.
Ik zal eens kijken naar die vibrapods of een soortgelijk product, bedankt!
En dat kan je bereiken met o.a. Vibrapods.
Heb je ook foto's gemaakt van de dozen na ontvangst? Liefst nog met de bezorger van GLS op de achtergrond.Masterkale1 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 04:03:
[...]
Dank je, Ja die #$%#$% heeft dus niks op de doos gezet van breekbaar ofzo. De verpakking was ook echt om te janken zo slecht. Hij moet met GLS contact opnemen of desnoods laat ik ze maken op zijn kosten.
Indien je dit niet hebt gedaan, doe dat dan alsnog. Alles draait tegenwoordig om dossiervorming.
Plak er wat kleine spikes onder (dubbelzijdig kleefband), zodat ie omhoog komt / helt (alleen voor spikes).nMad schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:39:
TV opgehangen zodat de center nu op de TV-meubel kan staan. Hierdoor is hij zowel hoger als dichter bij het beeld komen te staan wat het geluid(sbeeld) erg goed heeft gedaan. Ben blij met het resultaat!
[afbeelding]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Thanks voor de tip. Ik heb alle dozen bewaard. Tevens een complete fotorapportage gemaakt.sypie schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:29:
[...]
Heb je ook foto's gemaakt van de dozen na ontvangst? Liefst nog met de bezorger van GLS op de achtergrond.
Indien je dit niet hebt gedaan, doe dat dan alsnog. Alles draait tegenwoordig om dossiervorming.
Huidige setup:
denon 4311
Isophon FRC-D center
2 x Isophon FRC voor de show (defect)
2 x front phonar P4 edma
2x front height energy mini
2x rear phonar M4 edma

Naar aanleiding van jouw foto's heb ik de Norstone Esse stands gekocht voor onder mijn Boston Acoustics A25 op de slaapkamer

- Speakers: Boston Acoustics A25 op Norstone Esse stands
- Versterking: Arcam AVR250
- Bron: Logitech Squeezebox Touch
- Meubel: Atacama Equinox XL HiFi rack
is dat niet heel erg overkill FeaR; een sub in je slaapkamer?
Overkill in audio bestaat niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nouja het is je slaapkamer natuurlijk. Daar wordt doorgaans geslapen en/of geneukt. Het gebeuk van een dikke sub zou ik persoonlijk niet missen. Stel je voor dat je je vriendin niet meer hoort kreunen
Misschien moet het ander geluid/gedreun maskeren?vosss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:02:
is dat niet heel erg overkill FeaR; een sub in je slaapkamer?![]()
Verwijderd
Maar weer ff iets van mij
Laaaang geleden, maar ik wil mijn nieuwe aanwinsten laten zien en wat tips vragen!?
*don't mind the mess*
ScanSpeak Reference Plus
LG 47LH4900
Marantz SR6007
Bocama Lafayette LA224b

Marantz SR6007 upclose

Nu de vraag qua tip(s):
Zoals jullie zien heb ik alleen de fronts. Ik houd van een mooi, helder en met genoeg lage tonen geluid.
Wat kunnen jullie me aanraden voor fronts en rears?
*don't mind the mess*
ScanSpeak Reference Plus
LG 47LH4900
Marantz SR6007
Bocama Lafayette LA224b

Marantz SR6007 upclose

Nu de vraag qua tip(s):
Zoals jullie zien heb ik alleen de fronts. Ik houd van een mooi, helder en met genoeg lage tonen geluid.
1. Speakers verder van de wand afzetten, je kan namelijk sneller last krijgen van staande golven doordat je speakers erg laag gaan.
2. Speakers indien mogelijk in de lengte as van je kamer plaatsen.
3. Speaker kappen maken
4. (Monster) kabels kopen.
Punt 3 en 4 moeten niet al te serieus worden genomen.

Erg mooi spul trouwens, die speakers.
2. Speakers indien mogelijk in de lengte as van je kamer plaatsen.
3. Speaker kappen maken
4. (Monster) kabels kopen.
Punt 3 en 4 moeten niet al te serieus worden genomen.
Hoeveel front speakers wil je hebben, vier? Zoek je niet een center samen met een paar surround speakers?Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:38:
Nu de vraag qua tip(s):
Erg mooi spul trouwens, die speakers.
[ Voor 36% gewijzigd door Lip op 27-07-2013 20:03 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Vziw heeft FeaR (helaas voor hem) geen vriendin. Dus geen gekreun, en ook geen WAF. Nog niet - maar niemand kan in de toekomst kijken natuurlijkvosss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:08:
[...]
Nouja het is je slaapkamer natuurlijk. Daar wordt doorgaans geslapen en/of geneukt. Het gebeuk van een dikke sub zou ik persoonlijk niet missen. Stel je voor dat je je vriendin niet meer hoort kreunen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Korte vraag: iemand hier die een boston acoustics 5.1 XS SE heeft icm met dali Zensor?
Ik ga met name films kijken en muziek luisteren. En daar is de Boston set niet zo geschikt voor. Ik zat te denken om de linker en rechter fronts te vervangen door de Dali zensor 1 en de normale fronts van de boston als extra rears in te zetten en zo een 7.1 setup te creeren.
Iemand anders die dit hier heeft? zo ja wat zijn de ervaringen? Is het uberhaupt aan te raden?
Ik ga met name films kijken en muziek luisteren. En daar is de Boston set niet zo geschikt voor. Ik zat te denken om de linker en rechter fronts te vervangen door de Dali zensor 1 en de normale fronts van de boston als extra rears in te zetten en zo een 7.1 setup te creeren.
Iemand anders die dit hier heeft? zo ja wat zijn de ervaringen? Is het uberhaupt aan te raden?
[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 27-07-2013 20:13 ]
Je hoeft toch geen vriendin te hebben om zo nu dan toch vrouwelijk gekreun op je slaapkamer te krijgen???? Scheelt in dat geval sowieso de WAF ... Best of both worldsThe Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:11:
[...]
Vziw heeft FeaR (helaas voor hem) geen vriendin. Dus geen gekreun, en ook geen WAF. Nog niet - maar niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
In dat geval: FeaR! Werkelijk íedereen die met enige vorm van boe-geroep heeft geopperd dat het 'wellicht wat overdreven is' > ONZIN!The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:11:
[...]
Vziw heeft FeaR (helaas voor hem) geen vriendin. Dus geen gekreun, en ook geen WAF. Nog niet - maar niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk
Bij geen WAF: Bouw je hele huis vol, stop in elke kamer minstens een speaker, muziek onder de douche, onderwater in de badkuip, op het terras, wc. Zo veel mogelijk !
Op het moment dat de WAF factor dan wel een beperkend effect gaat krijgen heb je in ieder geval een uitermate sterk onderhandelingspositie

You go man, you go.
Laat ik het zo stellen: mijn vriendin ging samen met mij een nieuw hifisetje voor onze slaapkamer uitzoeken. En daarnaast heeft ze ook de Klipsch F3's die in de woonkamer mee uitgezocht. Dus het kan prima - je mot ze alleen weten te vinden 
Protop: het helpt als ze zelf ook graag naar muziek luisteren
Protop: het helpt als ze zelf ook graag naar muziek luisteren
Leuk! En, bevallen ze goed? Wel jammer dat niet zand gevuld kunnen worden. Voor de rest zijn ze prima voor hun prijsFeaR schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:53:
[...]
Naar aanleiding van jouw foto's heb ik de Norstone Esse stands gekocht voor onder mijn Boston Acoustics A25 op de slaapkamer
Dat dusrenzo4000 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:52:
[...]
Je hoeft toch geen vriendin te hebben om zo nu dan toch vrouwelijk gekreun op je slaapkamer te krijgen???? Scheelt in dat geval sowieso de WAF ... Best of both worlds
Voor het geld vind ik het hele mooie stands. Simpel maar toch chique. Wilde eerst iets van staal met allemaal spikes, maar vond dat toch te druk worden en ook een stuk onstabieler. Al ga ik die vier kleine stukjes tape waarmee de speaker vast staat wel vervangen voor iets met wat meer potentie als het ware.nMad schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:52:
[...]
Leuk! En, bevallen ze goed? Wel jammer dat niet zand gevuld kunnen worden. Voor de rest zijn ze prima voor hun prijs
pas ook wezen kijken naar een Dali setup! en ze zeggen dat je maar gemiddeld 4x verliefd word in je leven en ik wil een 5.1 setup
waarom heb je niet voor de Zensor 5 of 7 voor aanstaan? want de 5 is niet zo heel groot en staat heel netjes naast je meubulair! (let me guess... de vrouw?
maar welke standaards heb jij voor je zensor 1?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Mission 77ds bi-pole rear speakers? Of Bi-pole speakers in het algemeen. Ik twijfel tussen deze speakers of een paartje kleine Boston Acoustics XS satellietjes.
De Bostons zullen netter staan, maar als de Missions een veel betere filmervaring geven ga ik daarvoor.
De Bostons zullen netter staan, maar als de Missions een veel betere filmervaring geven ga ik daarvoor.
[ Voor 29% gewijzigd door SaN op 28-07-2013 11:22 ]
In eerste instantie heb ik hier voor gekozen vanwege het hifi-budget, maar nu vind ik monitor speakers op stands eigenlijk wel 'chique' staan. Ik heb nu 3.0 en wil voor het einde van dit jaar naar een Zensor 5.1 setup. Dat kan op verschillende manieren, een sub met: 4x Zensor 1 op dezelfde stands; 2x Zensor 5 als fronts en 2x Zensor 1 als rears of 2x Zensor 7 als fronts en 2x Zensor 1 als rears.Bias schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:42:
waarom heb je niet voor de Zensor 5 of 7 voor aanstaan? want de 5 is niet zo heel groot en staat heel netjes naast je meubulair! (let me guess... de vrouw?)
Ik wil eerst de subwoofer aanschaffen en dan beoordelen of ik behoefte heb aan vloerstaanders. Een subwoofer met monitor speakers zouden in principe het hele frequentiebereik van laag t/m hoog goed moeten kunnen weergeven.
Wat betreft de WAF, mijn vriendin heeft liever twee zuilspeakers dan een subwoofer in de woonkamer staan. Dus ik moet haar eerst maar zien te overtuigen van het nut van een subwoofer
Norstone Esse Stands (zwart/zwart)Bias schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:42:
maar welke standaards heb jij voor je zensor 1?
ik wil zelf eerst deze setup: 2x zensor 7, 1x vokal, 2x zensor 1Ik wil eerst de subwoofer aanschaffen en dan beoordelen of ik behoefte heb aan vloerstaanders. Een subwoofer met monitor speakers zouden in principe het hele frequentiebereik van laag t/m hoog goed moeten kunnen weergeven.
zonder sub want heb deze setup mogen beluisteren in de winkel en voor het kijken naar film miste ik eigenlijk de sub bijna niet!! de zensor's 7 vullen dat heel mooi op! ben heel benieuwd naar je bevindingen, keep me posted!
ik denk dat dat overtuigen wel gaat lukkenDus ik moet haar eerst maar zien te overtuigen van het nut van een subwoofer
maar ik ga er dan van uit dat jullie meer film kijkers als muziek luisteraars zijn?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Tot het moment dat je hem erbij zet natuurlijk. Een sjieke sub is altijd een toevoeging denk ik.en voor het kijken naar film miste ik eigenlijk de sub bijna niet!!
Nou heb ik niet bepaald een state-of-the-art-top-of-the-bill-sub staan hier, maar toch een leuke middenklasser denk ik (BK XXLS400FF), maar het voegt wel degelijk wat toe. Okay mijn fronts gaan ook niet zo heel erg laag natuurlijk want boekenplankers, maar toch, ik denk dat maar heel weinig zuilen net zo laag gaan als een beetje sub. Dus altijd een toevoeging
Dat lijkt me makkelijk; gewoon een keer laten luisteren met haar favoriete muziek en/of film.Wat betreft de WAF, mijn vriendin heeft liever twee zuilspeakers dan een subwoofer in de woonkamer staan. Dus ik moet haar eerst maar zien te overtuigen van het nut van een subwoofer
Voila, overtuigd
[ Voor 22% gewijzigd door vosss op 28-07-2013 12:28 ]
Klopt inderdaad, vooral veel series eigenlijkBias schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:33:
[...]
ik denk dat dat overtuigen wel gaat lukken![]()
maar ik ga er dan van uit dat jullie meer film kijkers als muziek luisteraars zijn?
Die sub zou ik ook wel graag willen, lijkt mee en prachtig ding. Of het 'broertje' daarvan, de XLS200.vosss schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:26:
[...]
Tot het moment dat je hem erbij zet natuurlijk. Een sjieke sub is altijd een toevoeging denk ik.
Nou heb ik niet bepaald een state-of-the-art-top-of-the-bill-sub staan hier, maar toch een leuke middenklasser denk ik (BK XXLS400FF), maar het voegt wel degelijk wat toe. Okay mijn fronts gaan ook niet zo heel erg laag natuurlijk want boekenplankers, maar toch, ik denk dat maar heel weinig zuilen net zo laag gaan als een beetje sub. Dus altijd een toevoeging
Nou, zo makkelijk zal dat niet gaan.. Maar het gaat wel lukken, one day or anotherDat lijkt me makkelijk; gewoon een keer laten luisteren met haar favoriete muziek en/of film.
Voila, overtuigd
Een sub zou misschien toch niet mis-staan in de slaapkamer als je dit filmpje ziet en moet gelovenvosss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:08:
[...]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Dat is wel iets meer dan een simpele subAnnuk schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:55:
[...]
Een sub zou misschien toch niet mis-staan in de slaapkamer als je dit filmpje ziet en moet geloven![]()
![]()
Geniaal filmpje btw ^_^
Want a cookie?!
Muziek !Bias schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:33:
[...]
ik denk dat dat overtuigen wel gaat lukken![]()
+1!
ik ben net terug uit Lissabon alwaar ik Ten van Pearl Jam op LP heb gekocht, man, wat een album.
Nieuwkoop is duurkoop
Ik ben wel benieuwd hoe die 'spotify' feature werkt eigenlijk, Enig idee?Ngai schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:26:
Denon AVR-x1000 besteld. Nu opzoek naar een nieuwe subwoofer. En zo gaan we verder!
En, zit er dan al een abonnement bij ?
Geloof van niet. Ben niet zo'n Spotify fan- misschien dat er andere Tweakers zijn met deze ervaring?W.Zijlstra. schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:28:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe die 'spotify' feature werkt eigenlijk, Enig idee?
Misschien kan ik het wel even uitproberen voor je.
Ik heb die feature op mijn marantz zitten en je moet inderdaad een spotify abo hebben om het te gebruiken. Verder werkt het prima. Al mijn afspeellijsten benaderbaar en je kan ook gewoon artiesten zoeken. De interface ziet er wel wat simpel uit maar het werkt perfect. Airplayen van spotify op mijn telefoon naar de marantz werkt trouwens wat lekkerder. Ik gebruik dat meer dan de ingebouwde app zelf.W.Zijlstra. schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:28:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe die 'spotify' feature werkt eigenlijk, Enig idee?
[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 30-07-2013 11:52 ]
Ik heb de Denon 2113 ook met Spotify functie. Kan al je afspeellijsten gebruiken, favorieten, gewoon zoeken, alleen dan inderdaad allemaal een stuk simpeler qua interface dan natuurlijk Spotify op de computer. Abonnement dien je inderdaad zelf te hebben.
Gebruik het regelmatig, aangezien ik alles op mijn telefoon ook via die app luister en het werkt best prima.
Gebruik het regelmatig, aangezien ik alles op mijn telefoon ook via die app luister en het werkt best prima.
Ik kan vanmiddag voor €250,- een 1 jaar oude BK XLS200 MK2 FF subwoofer (nieuwprijs €425) ophalen.
Is dit een leuke toevoeging aan mijn Dali Zensor 1 speakers? Ik mis namelijk wel wat bas. Ik zoek geen subwoofer die extreem luid en laag gaat. De reviews zijn veelal positief maar uiteraard is zijn broer (XLS400) nog beter. Deze kan ik echter tweedehands niet vinden en de nieuwprijs licht boven mijn budget.
Any thoughts?
Is dit een leuke toevoeging aan mijn Dali Zensor 1 speakers? Ik mis namelijk wel wat bas. Ik zoek geen subwoofer die extreem luid en laag gaat. De reviews zijn veelal positief maar uiteraard is zijn broer (XLS400) nog beter. Deze kan ik echter tweedehands niet vinden en de nieuwprijs licht boven mijn budget.
Any thoughts?
Ik zeg DOEN. Daar ga je zeker geen spijt van krijgen voor die mooie prijs. Dit ga je zeker bij films erg goed merken.
Waarvoor wil je de sub aanschaffen, muziek of film?nMad schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:58:
Ik kan vanmiddag voor €250,- een 1 jaar oude BK XLS200 MK2 FF subwoofer (nieuwprijs €425) ophalen.
Any thoughts?
Ik heb B&W CM8 speakers, en een hele tijd zonder sub gespeeld.
Als je het niet weet, dan mis je ook niks totdat je idd een sub aanschaft
Ik heb zelf vorige week de BK Gemini II voor 150 euro op de kop getikt om het eens een keer te proberen met sub en ben zeer tevreden over de toevoeging op het laag. Vooral bij muziek miste ik het laag en nu hoor je het toch echt wel
Ook al heb ik hem maar net een slagje open staan, het is net genoeg om dat beetje toe te voegen.
De meeste mensen zouden zeggen dat de sub te klein is icm met de CM8, maar ik was op zoek naar een 'subtiel toevoeging' en geen 'mega druk op de borst machine'. Zeker niet bij muziek...
"Less is more...?"
Bij films is het idd een te kleine sub, dan wil je wel graag wat druk voelen bij bijvoorbeeld een grote explosie of een donderslag.
Het is dus vooral een sub die je hoort, dus druk op de oren geeft, maar niet doordrukt. Je "voelt" hem dus niet, hiervoor moet je toch naar de grotere modellen. Ik denk dat de XLS200 hier ook niet groot genoeg voor is aangezien de grote hetzelfde is.
Verder is BK wel lekker strak en subtiel. Zelfs met mijn downfire sub. Bij jou frontfire zal dit net iets strakker zijn.
25% muziek en 75% film ongeveer. Ik hoef de subwoofer ook niet te voelen zoals je dit bijvoorbeeld in de bioscoop ervaart. Denk dat de XLS200 dan ook prima geschikt voor mijn situatie is.Wayneheadx schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:06:
Waarvoor wil je de sub aanschaffen, muziek of film?
Daarnaast vind mijn vriendin de compacte afmetingen van de subwoofer erg fijn
Bedankt voor de positieve reacties. Ik haal hem vanmiddag op
Nu alleen de rears nog
Succes met de aankoop!nMad schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:17:
[...]
25% muziek en 75% film ongeveer. Ik hoef de subwoofer ook niet te voelen zoals je dit bijvoorbeeld in de bioscoop ervaart. Denk dat de XLS200 dan ook prima geschikt voor mijn situatie is.
Daarnaast vind mijn vriendin de compacte afmetingen van de subwoofer erg fijn![]()
Bedankt voor de positieve reacties. Ik haal hem vanmiddag opMijn ervaring i.c.m. een foto zal ik hier t.z.t. plaatsen.
Nu alleen de rears nogverslavend zeg.. hifi!
Als je idd niet echt het 'bioscoop sub' gevoel hoeft te hebben dan kan je hiermee prima uit de voeten.
(het volume in de bios is tegenwoordig ook achterlijk hard btw..)
Daarnaast zullen je buren je ook dankbaar(der) zijn dat je sub niet zo doordrukt
Nou daar heb je echt gelijk in, na mijn laatste bioscoop bezoek had ik hetzelfde gevoel ik mijn oren als na een avond in de kroeg. Lastig om te omschrijven maar dat voelt niet echt fijn. Thuis film kijken is met de juiste apparatuur leukerWayneheadx schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:28:
Als je idd niet echt het 'bioscoop sub' gevoel hoeft te hebben dan kan je hiermee prima uit de voeten.
(het volume in de bios is tegenwoordig ook achterlijk hard btw..)
Dit was overigens bij Wolff bioscoop in Groningen.
En en en? Inmiddels al aangesloten etc. ? 
Ik ga zo meteen even een high end Interlink ophalen om van mn DAC naar mn versterker te gaan.
Ik ben altijd sceptisch geweest over het hele kabeltjes gedoe maar heb het nooit echt zelf geprobeerd.
En als je het niet hebt geprobeerd dan mag je er ook niet over meepraten
Dus ik ben benieuwd. Ik zal ook m'n bevindingen hier plaatsen.
Ik ga zo meteen even een high end Interlink ophalen om van mn DAC naar mn versterker te gaan.
Ik ben altijd sceptisch geweest over het hele kabeltjes gedoe maar heb het nooit echt zelf geprobeerd.
Ik heb zelf de bk gemini 2...en hij staat nu net niet half open, maar als ik film kijk word ik er soms echt nerveus van door het lage gedonder wat hij geeft. Dingen kunnen meer dan hard genoeg in een flat.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Het hard klinken in je oren is heel wat anders dan een dikkere sub die druk produceert op de juiste manier.
Ik heb zowel de gemini 2 gehad en de xxls400FF. De gemini is prima voor een muzikale bijdrage echter voor films gaat dat ding brullen als een chihuahua maar druk kan die niet produceren.
Zet maar is een goed afgestelde xxls400 in je woonkamer, dat zijn 2 werelden van verschil.
Ik heb zowel de gemini 2 gehad en de xxls400FF. De gemini is prima voor een muzikale bijdrage echter voor films gaat dat ding brullen als een chihuahua maar druk kan die niet produceren.
Zet maar is een goed afgestelde xxls400 in je woonkamer, dat zijn 2 werelden van verschil.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hallo, sinds kort heb ik mijn eigen stek. Het mooie daaraan is, is dat ik alles kan inrichten zoals ik het graag wil. Hierbij hoort natuurlijk een mooie home-cinema set. Ik heb altijd een zwak gehad voor mooie strak vormgegeven zuilen, dus dat was een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft (eigenlijk nog vóór de meubels
).
Aangezien een eigen woning nog meer kosten met zich meebrengt, heb ik een weloverwogen keuze moeten maken. Na vele reviews gelezen te hebben, heb ik uiteindelijk een mooie set kunnen samenstellen. Het zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan de meeste foto's die ik hier gezien heb, maar ik ben er toch zeer content mee.
Het hebben van een beperkt budget heeft ook voordelen, zo kun je rustig op zoek gaan naar de volgende uitbreiding en heb je altijd een doel om naar toe te werken (geldt overigens ook voor de overige aankopen).

Mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Panasonic TX-P50GT50
- Denon AVR 2113
- Dali Zensor 5
- Eminent EM7080
- Humax iRHD 5300c
- TP-Link TL-SG1005D
Ik heb sterk getwijfeld over de televisie, aangezien de LCD tv's tegenwoordig ook erg nette resultaten boeken qua kleurweergave. Na vele reviews ben ik toch voor een plasma gegaan, aangezien deze binnen mijn budget gezien, veruit het beste beeld zou geven. De grootte van het scherm had achteraf gezien best nog wat groter mogen zijn, maar het is gelukkig niet storend.
De Denon en Dali zouden volgens vele reviews perfect bij elkaar passen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan wel zeggen dat de receiver voldoet aan al mijn eisen en dat de speakers nog geen moment vervorming hebben gegeven. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik weet nu wel dat ik vooralsnog bij dit merk blijf hangen. Het is misschien overkill, maar de speakers zijn verbonden d.m.v. 4 mm dikke speakerkabels.
Alle onderdelen zijn sinds kort ook verbonden met mijn netwerk dankzij de TP-Link switch.
T.z.t. zal dit alles nog uitgebreid worden. Ik ben van mening dat de zensor 5 voldoende bass produceert, dus ik ga voor een 5.0 systeem. Dit zullen de buren overigens ook prettiger vinden
In de (nabije) toekomst zullen de volgende onderdelen worden toegevoegd;
- Dali zensor 1 (waarschijnlijk op een speakerstand van Norstone, welke ik hier al ben tegengekomen).
- Dali zensor vokal
- Modernere mediaspeler
- NAS
Ik ben er nog niet over uit of ik wel profijt ga hebben van de rear speakers, aangezien ik ze niet achter de bank kan zetten (bank staat tegen de muur). Het geluid zal dus eigenlijk van de zijkant komen.
Ik ben ook voornemens elders in huis speakers te plaatsen, maar heb nog geen idee hoe ik alles op een elegante manier aan elkaar kan koppelen. Mogelijk dat ik in dit topic nog ideeën op doe.
Aangezien een eigen woning nog meer kosten met zich meebrengt, heb ik een weloverwogen keuze moeten maken. Na vele reviews gelezen te hebben, heb ik uiteindelijk een mooie set kunnen samenstellen. Het zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan de meeste foto's die ik hier gezien heb, maar ik ben er toch zeer content mee.

- Panasonic TX-P50GT50
- Denon AVR 2113
- Dali Zensor 5
- Eminent EM7080
- Humax iRHD 5300c
- TP-Link TL-SG1005D
Ik heb sterk getwijfeld over de televisie, aangezien de LCD tv's tegenwoordig ook erg nette resultaten boeken qua kleurweergave. Na vele reviews ben ik toch voor een plasma gegaan, aangezien deze binnen mijn budget gezien, veruit het beste beeld zou geven. De grootte van het scherm had achteraf gezien best nog wat groter mogen zijn, maar het is gelukkig niet storend.
De Denon en Dali zouden volgens vele reviews perfect bij elkaar passen. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan wel zeggen dat de receiver voldoet aan al mijn eisen en dat de speakers nog geen moment vervorming hebben gegeven. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik weet nu wel dat ik vooralsnog bij dit merk blijf hangen. Het is misschien overkill, maar de speakers zijn verbonden d.m.v. 4 mm dikke speakerkabels.
Alle onderdelen zijn sinds kort ook verbonden met mijn netwerk dankzij de TP-Link switch.
T.z.t. zal dit alles nog uitgebreid worden. Ik ben van mening dat de zensor 5 voldoende bass produceert, dus ik ga voor een 5.0 systeem. Dit zullen de buren overigens ook prettiger vinden
In de (nabije) toekomst zullen de volgende onderdelen worden toegevoegd;
- Dali zensor 1 (waarschijnlijk op een speakerstand van Norstone, welke ik hier al ben tegengekomen).
- Dali zensor vokal
- Modernere mediaspeler
- NAS
Ik ben er nog niet over uit of ik wel profijt ga hebben van de rear speakers, aangezien ik ze niet achter de bank kan zetten (bank staat tegen de muur). Het geluid zal dus eigenlijk van de zijkant komen.
Ik ben ook voornemens elders in huis speakers te plaatsen, maar heb nog geen idee hoe ik alles op een elegante manier aan elkaar kan koppelen. Mogelijk dat ik in dit topic nog ideeën op doe.
Als je de rears dan volledig indraait krijg je nog behoorlijk goed effect. Moet je niet op de hoek van de bank gaan zitten met je oor een paar centimeter van de speaker. Ik heb mijn speakers zelf op een graad of 45 staan, en dan is het nog zeker niet slecht. Krijg je zoiets:LA-384 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:00:

Kwestie van dat looks ook een beetje boven geluid gaan, want speakers haaks op de muur vond ik zo'n gek gezicht. Persoonlijk vind ik dit beter klinken dan speakers ophangen tegen de achterwand wat je ook dikwijls ziet. Één en ander hangt natuurlijk ook af van hoe je speakers afstralen, maar op dergelijke afstanden zal dat niet zo'n heel erg groot issue zijn.
Zone 2 (dan wel 3, et cetera) is altijd een leuke optie mits je receiver de goede signalen door kan geven naar een andere zone. Digitaal in wil niet altijd naar een andere Zone worden gezet, maar dan heb je ook weer uitzonderingen dat bijvoorbeeld netwerk weer niet onder digitaal vallen.LA-384 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:00:
Anders een systeem a la Sonos, Bluesound of (wijlen) Squeezebox nemen. Nadeel is wel dat je dan een extra apparaat hebt als bron. En als je alleen de bron hebt komt er ook nog een versterker bij (al kan dat met Zone 2 op sommige receivers ook zijn in verband met Powered of Non Powered Zone 2). Ik ben zelf voor een tweede Squeezebox op de slaapkamer gegaan. Nadeel is wel dat je weer een extra receiver/versterker hebt al hoeven die voor op een dergelijke ruimte niet high end te zijn.
dat had ik ook, toen zag ik op het chineese audio topic het merk Choseal voorbij komen, meteen een kabel besteld, zo kan ik voor wienig geld toch bepalen wat ik er van moet vinden (ook al meet het zich natuurlijk niet met de kabels van bijv. FeaR)Wayneheadx schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:19:
En en en? Inmiddels al aangesloten etc. ?
mooi spul!LA-384 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:00:
Hallo, sinds kort heb ik mijn eigen stek. Het mooie daaraan is, is dat ik alles kan inrichten zoals ik het graag wil. Hierbij hoort natuurlijk een mooie home-cinema set. Ik heb altijd een zwak gehad voor mooie strak vormgegeven zuilen, dus dat was een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft (eigenlijk nog vóór de meubels).
- Panasonic TX-P50GT50
- Denon AVR 2113
- Dali Zensor 5
- Eminent EM7080
- Humax iRHD 5300c
- TP-Link TL-SG1005D
ondanks het feit dat ik een groot Elac fan ben ben ik nog steeds een beetje verlieft op Dali
[ Voor 9% gewijzigd door klaasje11 op 30-07-2013 23:24 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Ik heb vanavond lekker kunnen switchen met mijn interlinks... Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel ietsie pietsie verschil hoor, maar wat het precies is kan ik al niet eens zeggen.
Zo weinig verschil zit er tussen... Als ik toch iets zou moeten roepen dan hou ik het maar op een iets strakkere bas weergave en iets directer in het mid. Maar wederom, het scheelt haast niks.
Zou voor mij geen 100 euro of iets dergelijks waard zijn.
De interlink die ik had was een 'normale' HQ tulp kabel, besteld via een bekende kabel webshop, koste 8 euro ofzo.
De high end interlink is de Van den Hul D-300 Mk III, kost geloof ik nieuw 100 euro.
Mijn speakerkabels zijn trouwens de Supra Classic 4.0.
Ik heb het ook nog even gefilmt voor de liefhebber: klik hier
Als iemand van jullie wel duidelijk verschil hoor dan hoor ik het graag, dan maak ik even een afspraak bij de dokter
Zo weinig verschil zit er tussen... Als ik toch iets zou moeten roepen dan hou ik het maar op een iets strakkere bas weergave en iets directer in het mid. Maar wederom, het scheelt haast niks.
De interlink die ik had was een 'normale' HQ tulp kabel, besteld via een bekende kabel webshop, koste 8 euro ofzo.
De high end interlink is de Van den Hul D-300 Mk III, kost geloof ik nieuw 100 euro.
Als iemand van jullie wel duidelijk verschil hoor dan hoor ik het graag, dan maak ik even een afspraak bij de dokter
In de audio wereld zijn de verschillen sowieso niet zo gek groot voor hetgene wat je er extra voor moet betalen. Het gaat erom dat je een installatie hebt die klinkt zoals jij hem wilt hebben, dat is het belangrijkst.Wayneheadx schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:20:
Ik heb vanavond lekker kunnen switchen met mijn interlinks... Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel ietsie pietsie verschil hoor, maar wat het precies is kan ik al niet eens zeggen.
Mooie set en mooie TV! Komt je deur trouwens niet tegen je meubel als hij open gaat?LA-384 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:00:
verhaal
Ik denk dat er veel mensen de rear speakers naast hun bank hebben en niet schuin achter. Zelf heb ik de rears op een boekenblankje gezet en ingedraaid. Daarnaast staan ze eigenlijk te hoog maarja je moet wat als je de ruimte niet hebt. Het is nu eenmaal behelpen en vaak niet optimaal.

Maar je gaat zeker wat aan rears hebben als je veel films kijkt, het geeft het surround gevoel en dat je er midden in zit. Met muziek weet ik het niet zo, of je moet veel DTS muziek luisteren ofzo maar zelf zit ik met muziek luisteren nooit echt op de sweetspot.
Met muziek zet ik alles op stereo en gaat het enkel via me 2 zuiltjes. Klinkt heerlijk! De surround speakers geven geen enkele meerwaarde bij muziek wat mij betreft. Wellicht omdat het ook veel kleinere speakertjes zijn (hkts11 set met 2 bostons A360's als fronts). Moet wel zeggen dat we tijdens een feestje het soms wel gebruiken en de subwoofer lekker hard zetten...maar blijkbaar vinden de gasten kwaliteit dan toch niet zo belangrijk...als het maar hard gaat:)lethal pi schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:06:
[...]
Maar je gaat zeker wat aan rears hebben als je veel films kijkt, het geeft het surround gevoel en dat je er midden in zit. Met muziek weet ik het niet zo, of je moet veel DTS muziek luisteren ofzo maar zelf zit ik met muziek luisteren nooit echt op de sweetspot.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ligt ook erg aan de opname en wat je als bron gebruikt. Ik luister veel liever naar de DTS 5.1 CD van Roger Waters - Amused to Death dan de gewone 2.0 variant. Sowieso klap ik muziek relatief snel over alle speakers door iets van All Channel Stereo te kiezen op de receiver. Scheelt wel dat ik rondom zuilen heb, met melkpakjes kan ik me voorstellen dat het niet zo snel hoeft.lj_tree schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:22:
[...]
Met muziek zet ik alles op stereo en gaat het enkel via me 2 zuiltjes. Klinkt heerlijk! De surround speakers geven geen enkele meerwaarde bij muziek wat mij betreft. Wellicht omdat het ook veel kleinere speakertjes zijn (hkts11 set met 2 bostons A360's als fronts).
Juist. Het verschil tussen de zuilen en die kleine harman kardon speakertjes is ERG groot en dat hoor je. Helaas ook bij het kijken van films maar minder storend. Voornamelijk als een geluid zich verplaatst van voor naar achter oid. Het zit in de planning om de center en de 2 surround speakers te vervangen door de boston speakers (225c en A25) maar tot op heden nog niet gebeurd. Het grote probleem zit m in de center. Die past niet in mijn meubel:S Ik beloof al tijden dat ik pics ga posten dus zal dit weekend es aan de slag gaan met de camera. Dan kan ik de situatie wat duidelijker uitleggen:)FeaR schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:35:
[...]
Ligt ook erg aan de opname en wat je als bron gebruikt. Ik luister veel liever naar de DTS 5.1 CD van Roger Waters - Amused to Death dan de gewone 2.0 variant. Sowieso klap ik muziek relatief snel over alle speakers door iets van All Channel Stereo te kiezen op de receiver. Scheelt wel dat ik rondom zuilen heb, met melkpakjes kan ik me voorstellen dat het niet zo snel hoeft.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb zelf net de Klipsch reference II set gekocht icm met een Marantz SR5007, maar alles staat nu nog in dozen.
2x Klipsch RF52 II 100 watt
2x Klipsch RS41 II 50 watt
1x Klipsch RC42 II 75 watt
1x Klipsch RW10D 260 watt
1x Marantz SR5007
Nu wil ik de surround speakers ophangen aan de muur dmv een schroef, alleen wat is nou precies de goede hoogte hiervoor? Oorhoogte of moet het geluid van surround iets hoger komen?
De center komt in of bovenop mijn tv meubel, ligt eraan of die het beeld van mijn tv blokkeert. De receiver komst in mijn tv meubel, waarin ik in de achterkant 2 gaten van 8cm breed heb geboord. Denken jullie dat dit genoeg is tegen de hitte of moet ik ventilator hier inbouwen?
Ik had dit gevonden in 1 van de threads, maar aangezien ik nogal een leek ben op dit vlak is er iemand die me uit kan leggen wat ik precies moet kopen om ze te voorzien van stroom en hoe dit werkt icm met de receiver?
Twee 8cm fans van de lokale computerwinkel, aangezien warme lucht stijgt, heb ik de fan links-bovenin de warme lucht naar buiten af laten voeren. Rechts-onderin zit een fan die koele lucht naar binnen blaast. De fans zijn in serie aan de adapter die op de receiver ligt verbonden. Als ik de fans aan wil zetten, steek ik dus simpelweg de stekker in het stopcontact.
Fancontroller 12v, dmv de trigger out van mijn receiver. Die levert geloof ik 200mW @ 12V + jack kabeltje.
Zodra alles klaar is post ik natuurlijk foto's!
1x Marantz SR5007
Nu wil ik de surround speakers ophangen aan de muur dmv een schroef, alleen wat is nou precies de goede hoogte hiervoor? Oorhoogte of moet het geluid van surround iets hoger komen?
De center komt in of bovenop mijn tv meubel, ligt eraan of die het beeld van mijn tv blokkeert. De receiver komst in mijn tv meubel, waarin ik in de achterkant 2 gaten van 8cm breed heb geboord. Denken jullie dat dit genoeg is tegen de hitte of moet ik ventilator hier inbouwen?
Ik had dit gevonden in 1 van de threads, maar aangezien ik nogal een leek ben op dit vlak is er iemand die me uit kan leggen wat ik precies moet kopen om ze te voorzien van stroom en hoe dit werkt icm met de receiver?
Twee 8cm fans van de lokale computerwinkel, aangezien warme lucht stijgt, heb ik de fan links-bovenin de warme lucht naar buiten af laten voeren. Rechts-onderin zit een fan die koele lucht naar binnen blaast. De fans zijn in serie aan de adapter die op de receiver ligt verbonden. Als ik de fans aan wil zetten, steek ik dus simpelweg de stekker in het stopcontact.
Fancontroller 12v, dmv de trigger out van mijn receiver. Die levert geloof ik 200mW @ 12V + jack kabeltje.
Zodra alles klaar is post ik natuurlijk foto's!
Verwijderd
@roger kan je de center niet ruilen voor de klipsch rc 52 want dan heb j aan de voorkant allemaal de zelfde woofers geeft een beter geluid en sluit beter op elkaar aan.
Verder de surround speakers hangen ze normaal 60 cm boven de luister positie. Dit is in elk geval met dipool luidsprekers.
Verder de surround speakers hangen ze normaal 60 cm boven de luister positie. Dit is in elk geval met dipool luidsprekers.
Ik wilde de RC42 vanwege zijn kleinere omvang. Mijn tv hangt op dit moment nog niet aan de muur, dat gaat pas mid 2014 gebeuren als er een nieuwe komt :-)
De RC52 zou dan teveel van mijn tv blokkeren of als alternatief ook niet het middenstuk van mijn tv meubel passen.
Bedankt voor je antwoord op de hoogte. Moeten ze nog onder een bepaalde hoek? (ook al is dit lastig te bereiken met een schroef.
De RC52 zou dan teveel van mijn tv blokkeren of als alternatief ook niet het middenstuk van mijn tv meubel passen.
Bedankt voor je antwoord op de hoogte. Moeten ze nog onder een bepaalde hoek? (ook al is dit lastig te bereiken met een schroef.
ik had dus PRECIES het zelfdeWayneheadx schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:20:
welk album heb je opstaan? echt nice
[ Voor 5% gewijzigd door klaasje11 op 31-07-2013 12:21 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Hoezo staat alles nog in de dozen? Ga dat eens vlug aansluiten! Neem desnoods vanmiddag vrij van je werk of studie en maak een paar foto's!!roger1984 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:03:
Ik heb zelf net de Klipsch reference II set gekocht icm met een Marantz SR5007, maar alles staat nu nog in dozen.
1x Marantz SR5007
Ik snap niet hoe sommige van jullie dat kunnen. Als ik iets nieuws heb dan moet daar alles voor wijken zodra het in huis is en direct aangesloten worden hoor
precies, dat zou voor mij ook knap lastig zijn
daar ben ik het niet met je eens, ik heb eens 4.0 geluid aangesloten en het album Coldplay Live 2012 opgezet, zo gaaf! het publiek en de achtergrond tonen om je heen horen en dan de stemmen en drums voor je. echt een belevinglj_tree schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:22:
[...]
Met muziek zet ik alles op stereo en gaat het enkel via me 2 zuiltjes. Klinkt heerlijk! De surround speakers geven geen enkele meerwaarde bij muziek wat mij betreft. Wellicht omdat het ook veel kleinere speakertjes zijn (hkts11 set met 2 bostons A360's als fronts). Moet wel zeggen dat we tijdens een feestje het soms wel gebruiken en de subwoofer lekker hard zetten...maar blijkbaar vinden de gasten kwaliteit dan toch niet zo belangrijk...als het maar hard gaat:)
[ Voor 255% gewijzigd door klaasje11 op 31-07-2013 12:25 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Ik denk dat dat een kwestie is van persoonlijke smaak.
Persoonlijk vind ik muziek met meerdere speakers niet fijn. Ben muzikant en ik hoor muziek altijd van voor komen.
Het is eigenlijk in mijn beleving hetzelfde als je naar een concert gaat en je gaat met je rug naar het podium zitten... Je moet er van houden.
Persoonlijk vind ik muziek met meerdere speakers niet fijn. Ben muzikant en ik hoor muziek altijd van voor komen.
Het is eigenlijk in mijn beleving hetzelfde als je naar een concert gaat en je gaat met je rug naar het podium zitten... Je moet er van houden.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Haha maar misschien zijn onze oren niet zo goed meerklaasje11 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:17:
[...]
ik had dus PRECIES het zelfde
welk album heb je opstaan? echt nice
Die discussies over wel of geen high end kabels gebruiken nemen zoveel tijd in beslag, en ik blijf ze maar lezen
Misschien dat het bij een ander wel iets uitmaakt, dat weet ik niet... Je leest weleens verhalen dat mensen een andere interlink kopen en het hele geluidsbeeld klopt ineens, de muziek klinkt ineens helemaal zoals het bedoeld is, plaatsing van de instrumenten zijn geweldig, etcetera.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat zomaar zeggen dusja... moet toch iets in zitten zou je zeggen.
Helaas heb ik die ervaring niet gehoord met mn nieuwe interlink.
Dus ik hoef die Choseal kabel niet te bestellen?
Ik heb contact gezocht met een bedrijfje die zelfbouw high end kabels maakt, en die verhuurd als het ware hun kabels om uit te proberen, dus ik ga daar eens een interlink en nieuwe speakerkabels proberen.
Album van het filmpje is Nirvana - MTV Unplugged , 24bit/48Khz.
Nieuw huis, nieuwe woonkamer en dus gelijk maar een subje erbij voor de ontbrekende bass 
Er moet nog het één en ander worden afgesteld en afgewerkt en die kattenbak gaat uiteindelijk ook weg daar. Maar dit wilde ik toch al met jullie delen.

Wat je niet ziet :
- HTPC (achter het linker schuifdeurtje) met daarop Mediaportal, XBMC en Argus TV (Digitenne kaartje)
- Logitech Harmony One.
- Windows Homeserver WHS1 (in de trapkast) met Squeezebox server, Subsonic, µTorrent en natuurlijk alle data.
Je ziet:
- 32 inch Panasonic Viera tv (type TX-32LX700F)
- UPC decoder
- Squeezebox classic
- Sony Str-DG710 receiver
- 2x Sony SS-LA300ED speakers + 1x SS-LAP305 center
- Dit alles in een zelf ontworpen en laten maken audiomeubel (zie ook het betreffende topic)
En niet te vergeten de nieuwe aanwinst: de Rel T-Zero subwoofer. Dat is de kleinste uit de set maar deze voldoet prima voor onze woonkamer van 3,40x7,80. Aan die lelijke stoeptegel ga ik nog wel wat doen natuurlijk (schilderen/vervangen)
Lang heb ik overwogen in plaats van een sub nieuwe speakers aan te schaffen. We zijn echter wel gehecht aan dit formaat speakers (tot zo'n 30cm hoogte) en de winst die je voor het laag maakt met aanschaf van bijvoorbeeld een Zensor 1 of een Monitor Audio BX1 is zodanig klein dat we dan uiteindelijk beter af zijn met een kleine sub erbij. En upgraden kan altijd nog natuurlijk
De Sony speakers heb ik overigens in een set van vier. De andere twee staan nu echter in de kast omdat we ze niet kwijt konden tegen de wand achter de bank. Op dit moment is er dus een 3.1 opstelling. Ik overweeg wel nog twee kleine rear speakertjes te plaatsen (Cambridge Minx 11 of iets dergelijks) om bij films toch iets van surround te krijgen.
ps.
Ook die UPC-doos gaat waarschijnlijk vervangen worden overigens. We hebben hier in Haarlem heel veel problemen met het netwerk wat veel Wifi en telefoonstortingen oplevert. Dus ik ben me al voorzichtig aan het oriënteren op alternatieven als KPN en XS4all.
Er moet nog het één en ander worden afgesteld en afgewerkt en die kattenbak gaat uiteindelijk ook weg daar. Maar dit wilde ik toch al met jullie delen.

Wat je niet ziet :
- HTPC (achter het linker schuifdeurtje) met daarop Mediaportal, XBMC en Argus TV (Digitenne kaartje)
- Logitech Harmony One.
- Windows Homeserver WHS1 (in de trapkast) met Squeezebox server, Subsonic, µTorrent en natuurlijk alle data.
Je ziet:
- UPC decoder
- Squeezebox classic
- Dit alles in een zelf ontworpen en laten maken audiomeubel (zie ook het betreffende topic)
En niet te vergeten de nieuwe aanwinst: de Rel T-Zero subwoofer. Dat is de kleinste uit de set maar deze voldoet prima voor onze woonkamer van 3,40x7,80. Aan die lelijke stoeptegel ga ik nog wel wat doen natuurlijk (schilderen/vervangen)
Lang heb ik overwogen in plaats van een sub nieuwe speakers aan te schaffen. We zijn echter wel gehecht aan dit formaat speakers (tot zo'n 30cm hoogte) en de winst die je voor het laag maakt met aanschaf van bijvoorbeeld een Zensor 1 of een Monitor Audio BX1 is zodanig klein dat we dan uiteindelijk beter af zijn met een kleine sub erbij. En upgraden kan altijd nog natuurlijk
De Sony speakers heb ik overigens in een set van vier. De andere twee staan nu echter in de kast omdat we ze niet kwijt konden tegen de wand achter de bank. Op dit moment is er dus een 3.1 opstelling. Ik overweeg wel nog twee kleine rear speakertjes te plaatsen (Cambridge Minx 11 of iets dergelijks) om bij films toch iets van surround te krijgen.
ps.
Ook die UPC-doos gaat waarschijnlijk vervangen worden overigens. We hebben hier in Haarlem heel veel problemen met het netwerk wat veel Wifi en telefoonstortingen oplevert. Dus ik ben me al voorzichtig aan het oriënteren op alternatieven als KPN en XS4all.
Coupling boxset!!!
(heb ik ook
)
(heb ik ook
Hier staat tekst
Als je de 300 en 305 al goed vind klinken, dan vind je de 500 en 505 helemaal geweldig. Zien er ook nog eens mooier uit! Ik heb ze een tijd bij de pc gehad en was zeer tevreden over het geluid (ook zonder sub)D-e-n schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:25:
Nieuw huis, nieuwe woonkamer en dus gelijk maar een subje erbij voor de ontbrekende bass
[afbeelding]
Wat je niet ziet :
- Logitech Harmony One.
Je ziet:
- UPC decoder
- Squeezebox classic
ps.
[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 31-07-2013 14:19 ]
Wat doet een center in 'Al Channel Stereo' eigenlijk ?FeaR schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:35:
[...]
Ligt ook erg aan de opname en wat je als bron gebruikt. Ik luister veel liever naar de DTS 5.1 CD van Roger Waters - Amused to Death dan de gewone 2.0 variant. Sowieso klap ik muziek relatief snel over alle speakers door iets van All Channel Stereo te kiezen op de receiver. Scheelt wel dat ik rondom zuilen heb, met melkpakjes kan ik me voorstellen dat het niet zo snel hoeft.
Zou je niet de speakers op dozen kunnen zetten en er boeken onder schuiven om proefondervindelijk te kijken wat het beste klinkt in jou situatie, in jouw kamer met bijbehorende acoustics en jou voorkeur ? Dan is het altijd goed. Stel dat je het nu volledig technisch correct aan de muur schroeft en het klinkt waardeloos dan is het erg jammer !:)roger1984 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:49:
[ Voor 34% gewijzigd door W.Zijlstra. op 31-07-2013 16:31 ]
Jaren terug dat ik hier voor 't laatst mijn set heb getoond. Maar nu met nieuwe speakers mag het wel weer een keer.

Real Estate Audio - Pillar SE speakers (erg klein Nederlands merk)
NAD C320BEE versterker
NAD C521BEE cdspeler
NAD C422 tuner
Samsung 32" tv

NAD C320BEE versterker
NAD C521BEE cdspeler
NAD C422 tuner
Samsung 32" tv
Deze week weer twee items binnengekregen, een dac en een interlink. Alles aangesloten en klinkt als een zonnetje (niet dat ik verschil hoor qua kabel, maar deze zag er wel tof en degelijk uit).
Vorige week een gratis cd speler opgehaald bij een mede-tweaker. Las geen cd's. Heb 'm uit elkaar gehaald, e.e.a. schoongemaakt, kwam erachter dat ie de cd niet pakte en niet ronddraaide. Na wat gefrot deed ie het opeens, nu al bijna een week weer oude cd'tjes aan het luisteren. Het begint te kriebelen om een wat recenter/hoogwaardiger model op de kop te tikken. Heel steady is deze niet namelijk, bij de kleinste tik op het meubel slaat ie over. Anyway, hier wat plaatjes:
CYP AU-150 dac:

Oehlbach Ice Blue Interlink:

Samen:

En de Sony CDP-195:

Iemand tips voor een leuke cd speler die matcht met mijn Marantz PM6010ose die ik op marktplaats op de kop kan tikken?
Gegroet!
Vorige week een gratis cd speler opgehaald bij een mede-tweaker. Las geen cd's. Heb 'm uit elkaar gehaald, e.e.a. schoongemaakt, kwam erachter dat ie de cd niet pakte en niet ronddraaide. Na wat gefrot deed ie het opeens, nu al bijna een week weer oude cd'tjes aan het luisteren. Het begint te kriebelen om een wat recenter/hoogwaardiger model op de kop te tikken. Heel steady is deze niet namelijk, bij de kleinste tik op het meubel slaat ie over. Anyway, hier wat plaatjes:
CYP AU-150 dac:

Oehlbach Ice Blue Interlink:

Samen:

En de Sony CDP-195:

Iemand tips voor een leuke cd speler die matcht met mijn Marantz PM6010ose die ik op marktplaats op de kop kan tikken?
Gegroet!
Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C
Prachtig ! Zie ik een ribbon ?StarTAC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:28:
Jaren terug dat ik hier voor 't laatst mijn set heb getoond. Maar nu met nieuwe speakers mag het wel weer een keer.
[afbeelding]
NAD C350BEE versterker
NAD C521BEE cdspeler
NAD C422 tuner
Samsung 32" tv
Hoe kom je zo bij dat merk terecht ?
Vind ze qua uiterlijk erg mooi afgewerkt!
StarTAC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:28:
NAD C350BEE versterker
NAD C521BEE cdspeler
NAD C422 tuner
Samsung 32" tv
Nooit van dat merk speakers gehoord, hoe kom je erbij? Zien er iig erg gaaf uit!
Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C
@ W.Zijlstra. en QRiUZ
Ik kwam na veel luistersessies in vele winkels toevallig dit merk tegen en was meteen erg onder de indruk. Zowel van 't geluid als inderdaad van de afwerking. Ik vind persoonlijk het geluid te vergelijken met Dynaudio, maar dan wat ruimtelijker (mede door de ribbon tweeter waarschijnlijk).
Ik kwam na veel luistersessies in vele winkels toevallig dit merk tegen en was meteen erg onder de indruk. Zowel van 't geluid als inderdaad van de afwerking. Ik vind persoonlijk het geluid te vergelijken met Dynaudio, maar dan wat ruimtelijker (mede door de ribbon tweeter waarschijnlijk).
Heb je ze nieuw gekocht? Vind het wel best een hoge prijs (€2399 per paar)! Prijs/kwaliteit goed?StarTAC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:44:
@ W.Zijlstra. en QRiUZ
Of de site van Real Estate Audio klopt niet of je hebt niet de SE-versieStarTAC schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:28:
True, ik snap sowieso niet waarom een ander setje condensatoren in het filter een verschil moet opleveren van 400 euro, daar komt bij dat de Ribbon dan op een minder logische plek zit ..FeaR schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:38:
[...]
Of de site van Real Estate Audio klopt niet of je hebt niet de SE-versie
@ FeaR, klaasje11 en lethal pi,
Thanx voor jullie reacties. Die rears komen er hoe dan ook, maar eerst eens kijken hoe ik dat allemaal ga inpassen, aangezien er in dezelfde regio nog lampen moeten komen. In elk geval goed om te weten dat het niet veel uit maakt als het geluid van opzij komt.
Ik denk overigens ook dat ik nog redelijk wat inspiratie op ga doen hier. Aanvankelijk was ik voornemens om de rears op een standaard te zetten, maar de oplossing van lethal pi met de boekenplankjes, is ook heel elegant. Om meteen antwoord te geven op jouw vraag:
Bij het doorlezen van de laatste pagina, heb ik alweer wat componenten gehoord waar ik me nog eens wat meer in moet gaan verdiepen (DAC en Interlink kabel). Weten jullie nog goede sites waar alles over hifi/home cinema, makkelijk staat uitgelegd? Een dezer dagen zal ik sowieso eens dit hele topic doorspitten.
Wat betreft de multi-room opstelling, daar ga ik nog eens over nadenken als ik wat meer kennis over de mogelijkheden heb opgedaan. "Zone 2" heb ik wel al van gehoord, maar nooit echt opgezocht wat het nu precies inhield. Ik ben bang dat als ik nu al om adviezen ga vragen dat het aanvoelt als het lezen van een japanse krant; sommige woorden heb je wel eens gehoord, maar je begrijpt er uiteindelijk niets van.
Thanx voor jullie reacties. Die rears komen er hoe dan ook, maar eerst eens kijken hoe ik dat allemaal ga inpassen, aangezien er in dezelfde regio nog lampen moeten komen. In elk geval goed om te weten dat het niet veel uit maakt als het geluid van opzij komt.
Ik denk overigens ook dat ik nog redelijk wat inspiratie op ga doen hier. Aanvankelijk was ik voornemens om de rears op een standaard te zetten, maar de oplossing van lethal pi met de boekenplankjes, is ook heel elegant. Om meteen antwoord te geven op jouw vraag:
Dat doet hij inderdaad wel, maar ik ben niet bang voor beschadiging. Het is de deur naar de hal bij de voordeur. Deze zal niet onverwachts opengeslagen worden. Daarnaast staat het tv-meubel nu in het midden van de muur, ga ik hem naar links verplaatsen zal het storend worden.Komt je deur trouwens niet tegen je meubel als hij open gaat?
Bij het doorlezen van de laatste pagina, heb ik alweer wat componenten gehoord waar ik me nog eens wat meer in moet gaan verdiepen (DAC en Interlink kabel). Weten jullie nog goede sites waar alles over hifi/home cinema, makkelijk staat uitgelegd? Een dezer dagen zal ik sowieso eens dit hele topic doorspitten.
Wat betreft de multi-room opstelling, daar ga ik nog eens over nadenken als ik wat meer kennis over de mogelijkheden heb opgedaan. "Zone 2" heb ik wel al van gehoord, maar nooit echt opgezocht wat het nu precies inhield. Ik ben bang dat als ik nu al om adviezen ga vragen dat het aanvoelt als het lezen van een japanse krant; sommige woorden heb je wel eens gehoord, maar je begrijpt er uiteindelijk niets van.
Heb een demo model voor een mooie prijs gekocht. Dit is toevallig een SE uitvoering, maar anders had ik waarschijnlijk ook geen 400 euro extra betaald voor alleen een beter filter.W.Zijlstra. schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:18:
[...]
Heb je ze nieuw gekocht? Vind het wel best een hoge prijs (€2399 per paar)! Prijs/kwaliteit goed?
De meeste speakers die ik heb beluisterd waren eigenlijk nog duurder, dus het kwam goed uit dat ik deze het mooiste vond. Ik heb geluisterd naar oa Diapason Neos, Opera Seconda, Totem Forrest en Audio Physic Sitara. Was ik deze speakers niet tegen gekomen was ik waarschijnlijk voor de Diapason Neos gegaan.
De Real Estate speakers worden in kleine batches (en op bestelling) gemaakt, dus het uiterlijk staat niet perse vast. Persoonlijk vind ik hun website (vooral de foto's) geen recht doen aan de mooie speaker. Kijk maar eens naar de Pillar SE foto, die is duidelijk 'gepaintshopped'

Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic