Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C
Ik zie dat je center en fronts in een andere kleur zijn. Is dat bewust? Of kun je geen center in het wit vinden?
Staat er ook bij geschrevenD-e-n schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:31:
@wayneheadx
Ik zie dat je center en fronts in een andere kleur zijn. Is dat bewust? Of kun je geen center in het wit vinden?
Verder erg strak geworden Wayneheadx. En ja, met zo'n beamer los je alles op natuurlijk
Staat erbij idd, was een bewuste keuze. En ik ben blij dat ik deze heb gekozen vanwege het feit wat Loonwijke ook aangeeft... Het breekt de witte kleur. Anders was het veel te wit geweest. Maar iedereen heeft gelukkig een eigen smaakStealthyPeanut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:37:
[...]
Staat er ook bij geschreven. Opzich komt het wel goed uit vind ik. Wit erbij is wel HEEL erg wit in het geheel. Op deze manier breekt het best wel
.
@d.g.
Super mooi werk heb je verricht! Ik kom zelf ook uit een appartement met de Z-5500 in bezit.
Superveel plezier van dat setje gehad! Die basssss uit dat ding, niet normaal jonguh
Alleen een aantal puntjes die ik anders zou hebben gedaan. Je vraagt om opmerkingen en suggesties dus ik hoop dat je wel beetje tegen kritiek kunt
"Whatsup with all the cables?!" Ghehe, ok klinkt wat overdreven maar bij de pc en versterker is het een beetje slordig. Ga je hier nog iets aan doen?
Ik zou de suggestie willen geven om je pc, subwoofer, toetsenbord en muis aan de andere kant van je bank te zetten. In de hoek, dan vallen ze al een heel stuk minder op en dan heb je ook een betere doorgang naar je balkon. Draadloos toetsenbord en muis, zijn al 2 kabels minder
En de plaatsing van je stopcontacten, is daar een reden voor?
Links naast de tv meubel ipv erachter?
Links en rechts naast je eettafel ipv in het midden eronder?
Je hebt er wel voor gezorgd dat je tv zonder kabels is opgehangen dus dat is dan wel weer perfect. En de achterspeakers enzo, netjes gedaan. Ook het projectie scherm, super!
Mijn eerste idee was ook om mn beamer en een scherm in het plafond te plaatsen maar was te bang dat er ooit iets mee zou gebeuren en dan moet alles open gebroken worden.
Dus nog wat nieuwsgierige praktische vraagjes:
1. Aangezien het geen echt inbouwscherm is, neem ik aan dat je een normaal scherm boven het plafond hebt gehangen en een gleuf heb gemaakt voor het doek, maar wat gebeurd er als je scherm onderhoud nodig heeft?
2. Waarvoor ga je de monitor bij de eettafel gebruiken?
3. Hoe heb je de warmte afvoer van je gashaard verzorgd?
In ieder geval top gedaan!
Zijn maar weinig mensen die dit zo in hun huis hebben!
Des te leuker om die mensen uit te nodigen en lekker te laten kwijlen
Heb zelf de kleinere Canton Chrono's met Pioneer receiver. Ook een wit meubel, maar dat van jou is net iets strakker!
Zie de TW:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Dit soort vragen past beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
[ Voor 71% gewijzigd door FeaR op 17-07-2013 14:06 ]
Thanks!Ngai schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:02:
Ziet er mooi uit Wayneheadx! Zijn dat Bowers & Wilkins CM8? En wat voor receiver?
Heb zelf de kleinere Canton Chrono's met Pioneer receiver. Ook een wit meubel, maar dat van jou is net iets strakker!
Dat zijn inderdaad de B&W CM8 zuilen en de reciever is Marantz SR5005.
Ik heb ook gekeken naar de Canton series vanwege de looks! Ik wilde zelf ook mooie strakke zuilen hebben.
Maar na beluisteren en bekeken te hebben, uiteindelijk toch voor de B&W's gekozen.
Vond ze persoonlijk toch mooier ogen en klinken dan de Canton's... maar smaken verschillen!!
Helaas waren de B&W's wel gelijk een stuk duurder

SORRY! Zit pas net op het forumWayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:02:
Misschien kunnen de mensen hier mij helpen met suggesties?!
[MBR]Zie de TW:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Dit soort vragen past beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies.[/]

Snap dat er mensen zijn die het niet mooi vinden. Geeft niks hoor! Ik ben er idd heel blij meeDjVe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:11:
Ik vind de combi van witte zuilen met een eiken center niet erg geslaagd. Ik had dan persoonlijk alles eiken genomen of het meubel (gedeeltelijk) in eiken te laten maken. Maar als jij er blij mee bent he
Smaken verschillen nou eenmaal en dat is maar goed ook anders had iedereen hetzelfde gehad, is ook zo saai
Ik denk graag out of the box met zulk soort dingen, waar de meeste mensen idd gewoon alles standaard passend bij elkaar kopen doe ik dat niet.
Je kamer ziet er geweldig uit! Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van die keuken:) Moet zeggen dat ik de CM8's er GEWELDIG uit vind zien, maar iets minder vindt klinken dan de 7 of de 9's. Ben ook erg benieuwd naar de CM10's. In september moeten ze te vinden zijn in de winkels. Ik ga zeker luisteren. Helaas wel ERG dure speakers! Ik wilde voorheen altijd een mooi setje CM7's in de woonkamer maar ben toch overstag gegaan naar 2 Boston A360's. Bevalt tot nu toe erg goed maar zien er toch flink wat minder uit dan die B&W's!Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:08:
[...]
Thanks!![]()
Dat zijn inderdaad de B&W CM8 zuilen en de reciever is Marantz SR5005.
Ik heb ook gekeken naar de Canton series vanwege de looks! Ik wilde zelf ook mooie strakke zuilen hebben.
Maar na beluisteren en bekeken te hebben, uiteindelijk toch voor de B&W's gekozen.
Vond ze persoonlijk toch mooier ogen en klinken dan de Canton's... maar smaken verschillen!!![]()
Helaas waren de B&W's wel gelijk een stuk duurder
Qua center ben ik het wel eens met bovenstaande meningen (ik was voor wit gegaan:) ) maar dat is een kwestie van smaak. Je huis kan het zeker hebben! de rest ziet er allemaal erg netjes afgewerkt en strak uit dus een kleine afwijkende kleur is geen probleem denk ik:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
En een eikenblad zwevend boven het AV meubel monteren?Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:17:
[...]
Snap dat er mensen zijn die het niet mooi vinden. Geeft niks hoor! Ik ben er idd heel blij mee![]()
Smaken verschillen nou eenmaal en dat is maar goed ook anders had iedereen hetzelfde gehad, is ook zo saai![]()
Ik denk graag out of the box met zulk soort dingen, waar de meeste mensen idd gewoon alles standaard passend bij elkaar kopen doe ik dat niet.
Dat breekt ook erg en je kunt je center dan wit houden
ik zie ik zie wat jij niet ziet
U ziet;
Samsung UE-46D8000 LED TV
ONKYO TXNR515S
Popcorn Hour A200 (1,5TB intern, 2TB extern)
Jamo S426 HCS 3 Surround Speakerset
Jamo SUB 210 Subwoofer (zie je niet direct staan eigenlijk, maar staat links onder het tafeltje langs mijn bank)
Vogel's Luidspreker muurbeugel VLB200
Xbox 360
Wii
IKEA LED verlichting stips

Je bedoeld een stuk eikenhouten blad aan de muur monteren waarop ik een witte center speaker zet?icecreamfarmer schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:26:[...]
En een eikenblad zwevend boven het AV meubel monteren?
Dat breekt ook erg en je kunt je center dan wit houden
Of gewoon een stuk eikenhouten blad op het meubel leggen ipv aan de muur... zonde van de gaten in de muur.
Of een massief eikenhouten blok nemen om hem erop te zetten...
Wel leuk idee ja.
Staat hij ook gelijk beter in lijn met de zuilen.
Probleem is alleen dat ik deze dan 2e hands moet verkopen en dan een nieuwe witte terug moet kopen.
Zal wel weer wat kosten.. en dat alleen voor de 'looks'.
Misschien eerst maar eens een passende subwoofer aanschaffen... Die heb ik tenslotte nog niet.
Bij films mis ik de sub niet, de bas is perfect nu. Maar bij muziek mis ik wel een sub.
Op die manier hoeft de speaker zich niet te focussen op het laag, maar kan deze zich volledig richten op +60hz bijvoorbeeld.
Precies mijn smaak .. Erg netjes. Hoeveel mm afvoer heb je gebruikt voor de afzuigkap. ik hoop min een 150mm?Wayneheadx schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:57:
Wat een mooie installaties hier allemaal!
Kwijl kwijl...
Ik heb zelf inmiddels ook een leuke installatie bij elkaar gesprokkeld en wil dit dan ook graag met jullie delen.
Inmiddels alweer een jaar in gebruik!
Ik heb namelijk in oktober 2011 een huis gekocht, verbouwd, en sinds april 2012 woon ik er.
Ik heb hier heel veel informatie vandaan gehaald.
Van alle foto's en ervaringen heb ik veel ideeën opgedaan en uiteindelijk keuzes kunnen maken, waarvoor ik iedereen wil bedanken.
En daarom vind ik dat het minste wat ik kan doen is laten zien hoe het geworden is.
Maar deze eerste post wordt een soort "teaser", aangezien ik nog wat deftige eind foto's moet schieten![]()
Deze zal ik later erop zetten.
Let's go:
Ik ben begonnen om mijn woonkamer uit te tekenen in google sketchup.
Deze moest wel aan een aantal voorwaarden voldoen.
Het volgende moest er minimaal in komen:
- Grote hoekbank
- Tv
- Haard
- Beamer
- Beamer scherm
- Zuil speakers
- Center speakers
- Achter speakers (in plafond)
- Tv meubel voor apparatuur
- Pc
Na heel veel uren tekenen, opstellingen veranderen etc. , was dit uiteindelijk de tekening waarvan uit ik ging werken:
[afbeelding]
(het beamer scherm zou rechts naast de tv moeten komen, tussen de tv en de rechter zuilspeaker in)
De haard heb ik zelf uitgetekend en laten maken bij een metaal bewerking bedrijf.
Aangezien er een aanbouw aan het huis zit, en de muur dus een sprongetje naar binnen maakt, heb ik deze muur gewoon doorgetrokken zodat ik de haard in de wand kon verwerken:
[afbeelding]
(ook heb ik in deze wand alle hi-fi kabels verwerkt)
Hieronder is alles afgestuct en zie je de gaten voor de kabels.
Links naast de haard zitten alle kabels bij elkaar gebonden in een plastic zak. Dit betreft de speakerkabels voor de plafond speakers en de HDMI kabel voor de beamer:
[afbeelding]
(de 2 gaten boven elkaar is voor de kabels van de tv)
Het meubel wat ik wilde hebben was uiteraard ook niet zo in de winkel te koop dus ook deze heb ik uitgetekend en laten maken bij een meubelmakelaardij.
Moest 3 meter lang worden en MDF platen gaan maar tot 2,5 meter dus custom made:
[afbeelding]
Tijd om de gaten voor de plafond speakers, de Canton InCeiling 845's, te maken en ze te plaatsen.
Hier nog zonder roostertje:
[afbeelding]
(met draaibare tweeter)
Daarna nog wat leuks geplaatst...de volgende foto heeft niks met hi-fi te maken maar kunnen jullie vast waarderen.
Dit is een 'zwevend' plafond boven mijn kookeiland waar een RGB led stip rondom ligt![]()
[afbeelding]
...
De oplossing met de PC is erg leuk gedaan. Ik heb de pc ook beneden staan en die staat maar een beetje op de eettafel (niet super netjes dus)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Thanks!lj_tree schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:19:
[...]
Je kamer ziet er geweldig uit! Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van die keuken:) Moet zeggen dat ik de CM8's er GEWELDIG uit vind zien, maar iets minder vindt klinken dan de 7 of de 9's. Ben ook erg benieuwd naar de CM10's. In september moeten ze te vinden zijn in de winkels. Ik ga zeker luisteren. Helaas wel ERG dure speakers! Ik wilde voorheen altijd een mooi setje CM7's in de woonkamer maar ben toch overstag gegaan naar 2 Boston A360's. Bevalt tot nu toe erg goed maar zien er toch flink wat minder uit dan die B&W's!
Qua center ben ik het wel eens met bovenstaande meningen (ik was voor wit gegaan:) ) maar dat is een kwestie van smaak. Je huis kan het zeker hebben! de rest ziet er allemaal erg netjes afgewerkt en strak uit dus een kleine afwijkende kleur is geen probleem denk ik:)
Speciaal voor jou even snel een plaatje van de keuken. Enige die ik zo snel kon vinden, is ook nog niet af hier... de afzuigkap mist hier nog, en de RGB led strip staat niet aan

Ik heb de CM8 gekozen omdat deze net (niet) binnen mn budget paste
Daarnaast heb ik de CM8 en 9 beluisterd en idd was de 9 net iets lekkerder in het laag maar ook gelijk een stuk duurder... En ik moest nog meer spullen kopen voor de verbouwing
Uiteraard ook vele andere merken beluisterd, waaronder de Bostons die jij hebt, klonk ook goed! Maar vond de CM8 toch een stuk mooier kwa afwerking. Dus toch voor de CM8 gekozen.
De CM7 hadden ze niet in het wit en de CM10 is echt mega geil

Misschien moet je de gehele kamer een keer in z'n geheel zien, dan zal de center speaker ook anders tonen dan op de foto's
Klopt ja, het is zeker raar. Als er in een film bijvoorbeeld een grote explosie is dan buldert het in de woonkamer en dan voel je het echt lekker dreunen.StealthyPeanut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:16:
Opzich wel raar, want juist in films wil je dat extra laag hebben en zeker ook voelen. Een goede sub met een groot bereik voegt echt veel toe. Ook bij dergelijke dure speakers met een groot bereik.
Op die manier hoeft de speaker zich niet te focussen op het laag, maar kan deze zich volledig richten op +60hz bijvoorbeeld.
Maar bij muziek valt het eigenlijk beetje tegen... Misschien een andere 'soort' bass of andere frequentie? Geen idee.
Maar in ieder geval... ik ben dus op zoek naar een passende sub en dat zal uiteraard ook ten goede gaan komen bij films!
En wat je zegt klopt, met een sub erbij hoeven de andere speakers de laagste frequenties niet weer te geven waardoor er minder snel vervorming te horen is. Dus heb je meer vermogen beschikbaar voor het hoog en mid. Maar meestal is die vervorming pas merkbaar als je het volume flink hoog zet...
Ben je ook te huur als klusserWayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Thanks!![]()
Speciaal voor jou even snel een plaatje van de keuken. Enige die ik zo snel kon vinden, is ook nog niet af hier... de afzuigkap mist hier nog, en de RGB led strip staat niet aan:
[afbeelding]
Ik heb de CM8 gekozen omdat deze net (niet) binnen mn budget pasteKreeg ook nog wat korting destijds. En de kwa looks gewoon de strakste speaker die er is.
Daarnaast heb ik de CM8 en 9 beluisterd en idd was de 9 net iets lekkerder in het laag maar ook gelijk een stuk duurder... En ik moest nog meer spullen kopen voor de verbouwing
Uiteraard ook vele andere merken beluisterd, waaronder de Bostons die jij hebt, klonk ook goed! Maar vond de CM8 toch een stuk mooier kwa afwerking. Dus toch voor de CM8 gekozen.
De CM7 hadden ze niet in het wit en de CM10 is echt mega geilAlleen die prijs...
Daar koop je 4x de CM8 voor!
Misschien moet je de gehele kamer een keer in z'n geheel zien, dan zal de center speaker ook anders tonen dan op de foto's
[...]
Klopt ja, het is zeker raar. Als er in een film bijvoorbeeld een grote explosie is dan buldert het in de woonkamer en dan voel je het echt lekker dreunen.
Maar bij muziek valt het eigenlijk beetje tegen... Misschien een andere 'soort' bass of andere frequentie? Geen idee.
Maar in ieder geval... ik ben dus op zoek naar een passende sub en dat zal uiteraard ook ten goede gaan komen bij films!![]()
En wat je zegt klopt, met een sub erbij hoeven de andere speakers de laagste frequenties niet weer te geven waardoor er minder snel vervorming te horen is. Dus heb je meer vermogen beschikbaar voor het hoog en mid. Maar meestal is die vervorming pas merkbaar als je het volume flink hoog zet...
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om nieuwe batterijen te halen voor mijn draadloze toetsenbord en muis:P."Whatsup with all the cables?!" Ghehe, ok klinkt wat overdreven maar bij de pc en versterker is het een beetje slordig. Ga je hier nog iets aan doen?
De bedoeling is in ieder geval om de pc weg te werken achter een gordijn. Hierdoor zie je ook de kabels niet meer. De systeemkast zal dan plaats moeten maken voor een zotac mini pc.
Het verplaatsen van de subwoofer heb ik zelf ook overwogen. Had bewust de subwoofer in het midden van de woning gezet om geluidsoverlast met de buren te ver(minderen)hinderen. Weet niet of ze er vrolijk van worden als direct naast hun muur een bassbox staat te blazen.Ik zou de suggestie willen geven om je pc, subwoofer, toetsenbord en muis aan de andere kant van je bank te zetten. In de hoek, dan vallen ze al een heel stuk minder op en dan heb je ook een betere doorgang naar je balkon. Draadloos toetsenbord en muis, zijn al 2 kabels minder
De tv meubel wordt t.z.t. vervangen door 2 besta dvd kasten. klik Dit zijn kasten van 1.80 breed. Deze vallen precies over de stopcontacten.En de plaatsing van je stopcontacten, is daar een reden voor?
Links naast de tv meubel ipv erachter?
Links en rechts naast je eettafel ipv in het midden eronder?
In het midden van de eettafel heb ik ook stopcontacten, netwerk aansluiting en coax. Eerlijk gezegd ben ik een beetje stopcontact g*il. Altijd handig als je genoeg stopcontacten voorhanden hebt voor bijv. de stofzuiger.
Eerlijk gezegd hoop ik dat het scherm minimaal een jaartje of 7 a 8 meegaat. Tegen die tijd hoop ik toch wel verhuist te zijn. Mocht het onverhoopt toch eerder stuk gaan, zal ik inderdaad moeten slopen.Dus nog wat nieuwsgierige praktische vraagjes:
1. Aangezien het geen echt inbouwscherm is, neem ik aan dat je een normaal scherm boven het plafond hebt gehangen en een gleuf heb gemaakt voor het doek, maar wat gebeurd er als je scherm onderhoud nodig heeft?
2. Waarvoor ga je de monitor bij de eettafel gebruiken?
3. Hoe heb je de warmte afvoer van je gashaard verzorgd?
De monitor bij de eettafel wordt waarschijnlijk een extra tv. Wij hebben verder geen ruimte voor een fatsoenlijke computerhoek, dus zal de tv ook dienst doen als monitor. Er zal een muurbeugel geplaatst worden die 90 graden kan draaien.
De warmte afvoer van de gashaarden wordt verzorgt door 2 rooster aan weerskanten.
In de keuken zit 1 rooster aan de linkerzijde en 1 ventilator die de warme lucht in de badkamer blaast.
Jouw speakers gaan tot 43hz geloof ik. Een "betere" sub komt tot 17hz (ook al past dit niet in je woonkamerWayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:28:
Klopt ja, het is zeker raar. Als er in een film bijvoorbeeld een grote explosie is dan buldert het in de woonkamer en dan voel je het echt lekker dreunen.
Maar in ieder geval... ik ben dus op zoek naar een passende sub en dat zal uiteraard ook ten goede gaan komen bij films!![]()
Zo strak, maar toch niet overdreven. En je voelt echt een soort van druk welke je ook in de bioscoop voelt/hoort. Lijkt of je oren dichtklappen zeg maar. Heel bijzonder.
Maar met jouw speakers komt dat zeker wel goed. Ik kan er alleen maar van dromen voorlopig
Hoe ervaar je trouwens de rears in je plafond? Vriend van me heeft het ook, maar dit geeft wel een raar en vertekend beeld bij films. Voor het zicht schitterend, maar in de praktijk niet altijd even verstandig
Dit maar dan bijvoorbeeld het iets te laten zweven door het 1 cm hoger aan te brengen door middel van een forse inspringing in het hout :Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:
[...]
Je bedoeld een stuk eikenhouten blad aan de muur monteren waarop ik een witte center speaker zet?
Of gewoon een stuk eikenhouten blad op het meubel leggen ipv aan de muur... zonde van de gaten in de muur.![]()
Of een massief eikenhouten blok nemen om hem erop te zetten...
Wel leuk idee ja.
Staat hij ook gelijk beter in lijn met de zuilen.
Probleem is alleen dat ik deze dan 2e hands moet verkopen en dan een nieuwe witte terug moet kopen.
Zal wel weer wat kosten.. en dat alleen voor de 'looks'.
Misschien eerst maar eens een passende subwoofer aanschaffen... Die heb ik tenslotte nog niet.
Bij films mis ik de sub niet, de bas is perfect nu. Maar bij muziek mis ik wel een sub.
------------------
Bladxxx-----|
------------|__
Meubel___|
Of goedkoper dmv metalen/houten afstandsblokjes.
Bedankt!Masterkale1 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:13:
[...]
Precies mijn smaak .. Erg netjes. Hoeveel mm afvoer heb je gebruikt voor de afzuigkap. ik hoop min een 150mm?
De oplossing met de PC is erg leuk gedaan. Ik heb de pc ook beneden staan en die staat maar een beetje op de eettafel (niet super netjes dus)
Voor de afzuigkap heb ik gewoon de aller grootste diameter gepakt die bij de Hornbach verkocht wordt
Het eerste stuk omhoog is rond en in de bocht verloopt het naar een rechthoekige afvoer. Ik geloof dat het ronde stuk idd 150mm is en daarna verloop het naar rechthoek 200x80 ofzo.
Ja, een pc beneden staat bijna altijd aan de eettafel wat niet echt een mooi gezicht is inderdaad.
Vandaar dat ik deze oplossing heb bedacht.
Pc in de trapkast, en het beeldscherm aan de andere kant van het muurtje gehangen. Ik heb gekozen voor een hoge tafel waar ik met een kruk aan kan zitten omdat het een moderne uitstraling heeft.
De tafel kan ik eventueel ook naar beneden klappen. (dit is normaal gesproken een klaptafel die ze in een huis gebruiken waar ze weinig ruimte hebben voor een eettafel)
Ik wilde in eerste instantie een soort lade maken met mn toetsenbord en muis erop, die ik dan zeg maar uit de muur kon trekken. Maar daar had ik geen zin meer in
Haha, nee sorry. Ik vind het leuk voor mezelf maar ik ben er nu dan ook wel even klaar mee
Ik ben wel in te huren als Dj
Dat is ook nog een hobby van me... heb een schuurtje vol staan met geluid en licht installatie
Ok ok ok ok, ik ga nu gelijk een sub halen!StealthyPeanut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:38:
[...]
Jouw speakers gaan tot 43hz geloof ik. Een "betere" sub komt tot 17hz (ook al past dit niet in je woonkamer). En dan gaat het niet meer om de bas als geluid, maar als gevoel en frequentie inderdaad.
Zo strak, maar toch niet overdreven. En je voelt echt een soort van druk welke je ook in de bioscoop voelt/hoort. Lijkt of je oren dichtklappen zeg maar. Heel bijzonder.
Maar met jouw speakers komt dat zeker wel goed. Ik kan er alleen maar van dromen voorlopig. Binnenkort mijn BA A25 setje compleet maken en dan op m'n gemak gaan sparen voor wat mooie zuilspeakers.
Hoe ervaar je trouwens de rears in je plafond? Vriend van me heeft het ook, maar dit geeft wel een raar en vertekend beeld bij films. Voor het zicht schitterend, maar in de praktijk niet altijd even verstandig
Haha helaas gaat dat zomaar niet, hij moet natuurlijk net zo strak zijn als mn CM8's... en ongeveer dezelfde kleur, satijnglans wit... Ik denk dat het een lastige opgave wordt...

De rears in het plafond vind ik juist helemaal geweldig!
De geluidseffecten die normaal uit je rears komen zijn ook vaak geluiden vanuit de lucht. Ik bedoel geluiden zoals een helikopter, regen en onweer. Tuurlijk ook weleens rondvliegende kogels en dergelijke.
Maar de geluidseffecten zoals regen, onweer en helikopters is echt super vet aangezien het net lijkt of dat de regen ook echt van boven komt, en het gedonderd van het onweer boven je hoofd... een helikopter die boven je hoofd vliegt.
Ik ben er zeer over te spreken!
En daarnaast heb ik nu geen grote B&W CM1 speakers met beugels achter me aan de muur hangen, of op speakerstand naast de bank staan met kabels over de grond... maar gewoon lekker strak.
Ik ben sinds vorige week in het bezit van 2x BA25 en 1 Center BA A225c. Nu heb ik de centerspeaker ook in mijn meubel geplaatst mede ipv bovenop de meubel. Maar op het moment hoor ik het geluid te duidelijk uit mijn center komen ipv de tv.
Hebben jullie wat tips hoe ik dat het beste kan omzeilen?
Verwijderd
Zeer mooi huis heb je en 2 gouden handjes! Als je een leuke sub zoekt die erbij past zou ik gaan voor de B&W PV1D. Wel duur maar strak en in het wit te verkrijgen.Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:36:
[...]
Ok ok ok ok, ik ga nu gelijk een sub halen!![]()
Haha helaas gaat dat zomaar niet, hij moet natuurlijk net zo strak zijn als mn CM8's... en ongeveer dezelfde kleur, satijnglans wit... Ik denk dat het een lastige opgave wordt...![]()
De geluidseffecten die normaal uit je rears komen zijn ook vaak geluiden vanuit de lucht. Ik bedoel geluiden zoals een helikopter, regen en onweer. Tuurlijk ook weleens rondvliegende kogels en dergelijke.
Maar de geluidseffecten zoals regen, onweer en helikopters is echt super vet aangezien het net lijkt of dat de regen ook echt van boven komt, en het gedonderd van het onweer boven je hoofd... een helikopter die boven je hoofd vliegt.
En daarnaast heb ik nu geen grote B&W CM1 speakers met beugels achter me aan de muur hangen, of op speakerstand naast de bank staan met kabels over de grond... maar gewoon lekker strak.
oi :P
De center er bovenop plaatsenRaven__NL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:06:
Mijn boefje is liev!
vrouwelijke toevoegingen, moet je je daarvoor excuseren?Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:08:
Bedankt voor de enthousiaste reacties!
Ben er zelf ook erg blij mee
[...]
De tekening is idd iets vertekend. Ik heb de beloofde foto's hieronder geplaatst, dan kan je zien hoe het is geworden! Ik heb een U-bank dus 2 hoeken erin. Vanuit de ene hoek kan je goed tv kijken en vanuit de andere kijk ik altijd naar films op de beamer! Films staat bij mij op 1 en muziek op 2.
Check it out!
Het uitzicht vanuit mijn favoriete hoek van de bank:
[afbeelding]
(sorry voor de vrouwelijke toevoegingen)
Zoals je ziet, geen kabel te bekennenVoor speakers kabels heb ik witte kabels gebruikt.
Als ik op de bank lig dan staan de speakers prima op oor hoogte, alleen de center is ietsjes lager maar totaal geen vervormd beeld te horen.
Zoals je kunt zien heb ik gekozen voor een eiken houten center speaker, dit was puur op de gok.
Aangezien ik in de rest van de woonkamer ook houten accenten ging gebruiken, leek het me wel uitdagend. Ik vind het geslaagd, wat is jullie mening?
Hier nog een plaatje met aan 1 kant van de woonkamer de gordijnen dicht en de beamer + ps3 aan:
[afbeelding]
(kwaliteit ziet er niet zo denderend uit maar dat komt door de kwaliteit van de foto, genomen met telefoon)
(in het echt is het beeld super helder en scherp!)
Dit is de kleinste stand van de beamer, kleiner dat dit wordt het niet... alleen maar groter
Ik heb dus gekozen om gewoon op de muur te projecteren. Geen scherm aan het plafond, geen speciale verf... gewoon zo strak mogelijk stucen en 2 lagen Histor witte muurverf spuiten.
En het resultaat is echt super goed. Voor mensen die dit niet geloven, kom gerust een keer langs
Hieronder nog een aantal shots voor de liefhebbers.
Marantz in het meubel:
[afbeelding]
(links in het donker staat ook de WD TV Live)
Gewoon een leuk plaatje:
[afbeelding]
THANK GOD FOR WOMEN!![]()
[afbeelding]
wat is er met de haard gebeurd?
en eehm, thank god for women..
idd
hoe krijg je anders die dingen voor je raam naar beneden he......
Dus als iemand nog tips wil voor een HT set thuis of op de boot, hier staan wel mooie setjes tussen.
Wat voor vloer heb je in je kamer liggen?
zo te zien een (beton) gietvloer.. very nice!Nico111 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:14:
@ Wayneheadx
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Hifi Klubben heeft dit stereo setje online staan voor €19.900,-mike123 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:38:
Ik zat gisteren even tv te kijken en daar was een uitzending over dure hotels op. Nu was de presentator in Honolulu in een of ander duur hotel. En in de duurste kamer hadden ze aparatuur van Steinway en Sons. Voor audio aparatuur ging meneer Steinway samen doen met Lyngdorf.
Dus als iemand nog tips wil voor een HT set thuis of op de boot, hier staan wel mooie setjes tussen.
http://www.hifiklubben.nl...series_stereo-systeem.htm

En ik kan ook niet zeggen dat ik het design mooi vindt, dat doet B&W naar mijn mening toch beter.
Dit klinkt trouwens wel erg indrukwekkend.
Ik zou eens kijken naar een BK XXLS400, die is verkrijgbaar in satin white en je hebt de keuze uit frontfiring of downfiring. Ik heb de mijne gisteren opgehaald (satin black) en het is echt een hele nette, strakke subwoofer. Formaat is precies goed en er komt echt een strakke bas uit. BK is een dedicated subwoofer merk dus je krijgt ook wat meer waar voor je geld dan bijv. bij B&W.Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:36:
[...]
Haha helaas gaat dat zomaar niet, hij moet natuurlijk net zo strak zijn als mn CM8's... en ongeveer dezelfde kleur, satijnglans wit... Ik denk dat het een lastige opgave wordt...
Op zo'n manier kan ik het inderdaad wel begrijpen. Hoewel ik zelf wel merk dat de rears wat te hoog hangen omdat ik zelf mijn rears net boven oorhoogte heb hangen. Dan is het veel anders dan je gewend bent.Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:36:
[...]
Haha helaas gaat dat zomaar niet, hij moet natuurlijk net zo strak zijn als mn CM8's... en ongeveer dezelfde kleur, satijnglans wit... Ik denk dat het een lastige opgave wordt...![]()
Als subwoofer zou ik niet voor een sub van B&W gaan, maar voor een sub van BK, SVS of Velodyne ofzo. Dit zijn merken met prijs/kwaliteit top subwoofers.
Heb zelf de XXLS400 FF en zou echt niet meer zonder kunnen of willen. Wat een geweld komt eruit. Echt ongelofelijk. Deze is ook in satin white te krijgen.
Ik had precies hetzelfde probleem! Het is alsof iemand die tegenover je staat te praten en zijn stemgeluid uit zijn knieen zou komen. Daarom heb ik dit weekend mijn TV opgehangen aan de muur en de center staat nu 4 CM daaronder op de TV-meubel. Daardoor staat de center nu hoger en dichter bij het beeld.Raven__NL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:06:
Het valt me op dat hier veel mensen de center speaker in de meubel plaatsen. Hebben jullie dan niet het gevoel dat het geluid niet 'natuurlijk' uit de tv komt?
Ik ben sinds vorige week in het bezit van 2x BA25 en 1 Center BA A225c. Nu heb ik de centerspeaker ook in mijn meubel geplaatst mede ipv bovenop de meubel. Maar op het moment hoor ik het geluid te duidelijk uit mijn center komen ipv de tv.
Het lijkt me nog het mooist om een geperforeerd beamerscherm te hebben en de center speaker hierachter te plaatsen. Maar dat is meer iets voor een dedicated home cinema (ooit..?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Iets schuin zetten? Verder zal dat ook aan de afstand tussen center en TV en tussen TV en luisteraar liggen.Raven__NL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:06:
Het valt me op dat hier veel mensen de center speaker in de meubel plaatsen. Hebben jullie dan niet het gevoel dat het geluid niet 'natuurlijk' uit de tv komt?
Als die laatste groot genoeg is hoor je geen verschil.
Heel vette keuken! Zoiezo kuddo's voor je hele woning (wat we er tot nu toe van gezien hebben;) ). Die boston vond ik eigenlijk ook een heel stuk minder mooi maar de prijs beviel me wel ERG goed. In de toekomst gaat er echt een mooi CM setje komen, maar voor nu is dit echt voldoende. Het geluid is erg lekker en het design is niet heel slecht. Geen cm, maar het kan ermee door:)Wayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Thanks!![]()
Speciaal voor jou even snel een plaatje van de keuken. Enige die ik zo snel kon vinden, is ook nog niet af hier... de afzuigkap mist hier nog, en de RGB led strip staat niet aan:
[afbeelding]
Ik heb de CM8 gekozen omdat deze net (niet) binnen mn budget pasteKreeg ook nog wat korting destijds. En de kwa looks gewoon de strakste speaker die er is.
De CM7 hadden ze niet in het wit en de CM10 is echt mega geilAlleen die prijs...
Daar koop je 4x de CM8 voor!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb een gietvloer! Let wel op bij gietvloer... goedkoop = duurkoop.Nico111 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:14:
@ Wayneheadx
Je hebt bedrijven die maken de vloer 1mm dik en zijn lekker goedkoop en de andere wel 5mm dik... je snapt wel dat dit uitmaakt
Eerst goed research doen dus!
Thanks! Ik ga hier straks eens even naar kijken!robpol schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:28:
[...]
Ik zou eens kijken naar een BK XXLS400, die is verkrijgbaar in satin white en je hebt de keuze uit frontfiring of downfiring. Ik heb de mijne gisteren opgehaald (satin black) en het is echt een hele nette, strakke subwoofer. Formaat is precies goed en er komt echt een strakke bas uit. BK is een dedicated subwoofer merk dus je krijgt ook wat meer waar voor je geld dan bijv. bij B&W.
Klinkt goed in ieder geval!
Satin white!
Bedankt voor het advies over de sub!StealthyPeanut schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:41:
[...]
Op zo'n manier kan ik het inderdaad wel begrijpen. Hoewel ik zelf wel merk dat de rears wat te hoog hangen omdat ik zelf mijn rears net boven oorhoogte heb hangen. Dan is het veel anders dan je gewend bent.
Als subwoofer zou ik niet voor een sub van B&W gaan, maar voor een sub van BK, SVS of Velodyne ofzo. Dit zijn merken met prijs/kwaliteit top subwoofers.
Heb zelf de XXLS400 FF en zou echt niet meer zonder kunnen of willen. Wat een geweld komt eruit. Echt ongelofelijk. Deze is ook in satin white te krijgen.
Ik heb van het weekend weer wat te bekijken
Maarre, ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Ik heb die speakers in het plafond, en heb al zoveel films ermee gekeken... ik weet niet beter. En ben er super blij mee.
Maar misschien als ik bij jou kom luisteren, dan vind ik het helemaal geweldig en zou ik liever de rears lager hebben.
Dus misschien maar beter om niet af te spreken hahaha
Anders wordt het weer verbouwen

Als je toch al aan het denken bent voor een CM setje in de toekomst, spaar dan gelijk voor de CM10lj_tree schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:18:
[...]
Heel vette keuken! Zoiezo kuddo's voor je hele woning (wat we er tot nu toe van gezien hebben;) ). Die boston vond ik eigenlijk ook een heel stuk minder mooi maar de prijs beviel me wel ERG goed. In de toekomst gaat er echt een mooi CM setje komen, maar voor nu is dit echt voldoende. Het geluid is erg lekker en het design is niet heel slecht. Geen cm, maar het kan ermee door:)
Het geluid van de Boston is zeker goed. Van mij geen slecht woord over de geluid kwaliteit!
Het design kan er idd mee door
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 18-07-2013 11:18 ]
Alle quotes beantwoorden in 1 bericht bedoel je?_ferry_ schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:18:
[mbr]Wayneheadx, zou je je bericht voortaan willen wijzigen DMV het knopje rechtsboven? In plaats van 4 berichten onder elkaar te plaatsen...[/]
Okidoki!
Ik heb die set op AV-NU gehoord en gezien, IRL ziet het er niet slecht uit, maar ik vond de bas zo ongelooflijk nadrukkelijk aanwezig dat ik hard ben weggerend uit die zaal.alaethem schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 02:50:
[...]
Hifi Klubben heeft dit stereo setje online staan voor €19.900,-
En ik kan ook niet zeggen dat ik het design mooi vindt, dat doet B&W naar mijn mening toch beter.
Dit klinkt trouwens wel erg indrukwekkend.
En met mij deden redelijk wat mensen dat...
Niet mijn set, en dan nog eens met die prijs.
Damn... was ik maar zo handigWayneheadx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:08:
Bedankt voor de enthousiaste reacties!
Ben er zelf ook erg blij mee
[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 18-07-2013 19:08 ]
PSN: Bellerophon-
Het is niet nodig om telkens de hele post te quoten...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik vind het er ook niet slecht uitzien maar voor die prijs kocht ik zeker weten iets anders.Maarce schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:19:
[...]
Ik heb die set op AV-NU gehoord en gezien, IRL ziet het er niet slecht uit, maar ik vond de bas zo ongelooflijk nadrukkelijk aanwezig dat ik hard ben weggerend uit die zaal.
En met mij deden redelijk wat mensen dat...
Niet mijn set, en dan nog eens met die prijs.
Nog geen idee wat, maar niet deze set.
En volgens de website waar deze set staat:
"+ Speelt in dezelfde kwaliteitsklasse als veel grotere en duurdere traditionele systemen."
Nog helemaal in doos met de originele powercord en handleiding:

Apparaat zelf is ook nog mint met zelfs de folie nog op de display:

Geen HDMI, maar dat heb ik niet nodig aangezien de enige bron die aan wordt gesloten via optisch dan wel digitale coax gaat.
De Arcam gaat een paartje Boston Acoustics A25 aansturen. Als bron is er een Logitech Squeezebox Touch onderweg en om alles op te zetten ga ik zondag een Atacama Equinox XL Pro Hi-Fi Rack ophalen. Enige wat ik dan nog moet regelen is een paar stands waar de A25 op kunnen staan.
Had nog even getwijfeld over een Rotel RSX-1056, maar het wat meer ingetogen uiterlijk van de Arcam stond me meer aan. Plus natuurlijk de ringkern van 1200 VA. Overkill voor de slaapkamer, maar voor de prijzen waar ik deze Arcam voor kon krijgen had ik nieuw nog niet eens een instap Denon.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
En ja meubel staat hier nog van de muur af ivm aansluiten en TV wordt nog opgehangen ;-)
B&W CM7
JBL CSC55 Center
HKTS11 (Surrounds niet op de foto)
Sony Bravia E55X500
Marantz SR7007 receiver
Marantz DV4003
AC Ryan PlayOn2
Wii
Gebande Xbox ;-)
Humax 5000C

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 19-07-2013 12:02 ]
Eindelijk eens iemand die z'n versterker op de DVD zet ipv andersom. Ik had het zelf nog anders gedaan, de XBOX360 staand naast de TV en op die plek de DVD speler.wimpie007 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:58:
Update van mijn kant, nieuw TV meubel ;-)
En ja meubel staat hier nog van de muur af ivm aansluiten en TV wordt nog opgehangen ;-)
B&W CM7
JBL CSC55 Center
Sony Bravia E55X500
Marantz SR7007 receiver
Marantz DV4003
AC Ryan PlayOn2
Wii
Gebande Xbox ;-)
Humax 5000C
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je ook een IR extender? En werkt de XBOX360 ook met het deurtje dicht?
Binnenkort (binnen een maand) ook pics van mijn setup!
Edit:
Ow ja, waarom heb je de stofkappen op die prachtige B&W speakers?! Kids/katten? Dan snap ik niet waarom je de center wel zonder (huh?) kap hebt staan
[ Voor 8% gewijzigd door _Brake_ op 19-07-2013 12:50 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ja doe ik al sinds mijn AVR235. DVD onderop vanwege de betere airflow_Brake_ schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:49:
[...]
Eindelijk eens iemand die z'n versterker op de DVD zet ipv andersom. Ik had het zelf nog anders gedaan, de XBOX360 staand naast de TV en op die plek de DVD speler.
Heb je ook een IR extender? En werkt de XBOX360 ook met het deurtje dicht?
Binnenkort (binnen een maand) ook pics van mijn setup!
Edit:
Ow ja, waarom heb je de stofkappen op die prachtige B&W speakers?! Kids/katten? Dan snap ik niet waarom je de center wel zonder (huh?) kap hebt staan
Nee geen IR extender deurtjes moeten open, maar goed ook anders wordt het zaakje veel te warm!
Stof ;-) Nee de WAF factor. Vriendin vindt die gele conussen niet zo mooi en krijgen binnenkort katten
OOk is het heel licht in huis en zie je ze er gewoon doorheen en is het dus niet een grrot zwart vlak
Stofkap van de center is maar heel klein en vind ik lelijk erop:
toettoett
http://www.goossenswonen....v-meubel-inside/14000909/Thecola schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:15:
Ziet er goed uit. Waar heb je dat meubel vandaan?
Prachtige speakers, flinke receiver, zeer nicewimpie007 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:58:
Update van mijn kant, nieuw TV meubel ;-)
B&W CM7
JBL CSC55 Center
Sony Bravia E55X500
Marantz SR7007 receiver
Marantz DV4003
AC Ryan PlayOn2
Wii
Gebande Xbox ;-)
Humax 5000C
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat mij wel opviel is het volgende: Krijgt je versterker wel genoeg ventilatie? Zou je niet beter de achterkant van het meubel kunnen aanpassen (zie je toch niet) zodat hij z'n lucht kwijt kan? Langere levensduur, en in sommige gevallen beter geluid omdat je een surround versterker gebruikt heb je heel veel elektronica dicht op elkaar gepropt in 1 versterker, als die warm word, kunnen onderdelen elkaar negatief beïnvloeden. Of het hoorbaar is - laat ik in het midden, maar beter word het er in ieder geval niet van.
Verder; je center speaker is van een heel ander kaliber dan je zuilspeakers, doordat je deze als center gebruikt doen je CM7's minder in het hoog. Ik zou op een regenachtige zondag eens proberen een film te kijken zonder center speaker, misschien kunnen je CM7's dan iets meer van hun prachtige hoog teweeg brengen.
(Of gewoon lekker upgraden naar een CM center
Wellicht kun je je zuilen nog iets verder naar voren plaatsen, ze staan nu redelijk dicht bij de muur. Dit levert soms wat bonkerige bas op bij b&w's met een basreflex aan de achterkant. Wellicht problematisch met de WAF, maar leuk om eens mee te experimenteren.
Mooi meubel trouwens!
[ Voor 7% gewijzigd door W.Zijlstra. op 19-07-2013 17:23 ]
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Thanks voor de complimenten en de tips!W.Zijlstra. schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:21:
[...]
Prachtige speakers, flinke receiver, zeer niceBegrip voor de stofkappen - maar als de vriendin uit huis is mogen ze wel even buitenspelen toch ?
Zo prachtig die speakers zonder stofkappen.
Wat mij wel opviel is het volgende: Krijgt je versterker wel genoeg ventilatie? Zou je niet beter de achterkant van het meubel kunnen aanpassen (zie je toch niet) zodat hij z'n lucht kwijt kan? Langere levensduur, en in sommige gevallen beter geluid omdat je een surround versterker gebruikt heb je heel veel elektronica dicht op elkaar gepropt in 1 versterker, als die warm word, kunnen onderdelen elkaar negatief beïnvloeden. Of het hoorbaar is - laat ik in het midden, maar beter word het er in ieder geval niet van.
Verder; je center speaker is van een heel ander kaliber dan je zuilspeakers, doordat je deze als center gebruikt doen je CM7's minder in het hoog. Ik zou op een regenachtige zondag eens proberen een film te kijken zonder center speaker, misschien kunnen je CM7's dan iets meer van hun prachtige hoog teweeg brengen.
(Of gewoon lekker upgraden naar een CM center, voer voor de upgraderitis)
Wellicht kun je je zuilen nog iets verder naar voren plaatsen, ze staan nu redelijk dicht bij de muur. Dit levert soms wat bonkerige bas op bij b&w's met een basreflex aan de achterkant. Wellicht problematisch met de WAF, maar leuk om eens mee te experimenteren.
Mooi meubel trouwens!
Het staat nog even niet zoals het moet maar de foto vertekend ook veel.
Zo staan de zuilen al 30 cm van de muur af of raad je nog meer aan?
Over dat upgraden, CMC of CMC2 komt er nog wel een keer maar die passen dan gelijk niet meer in mijn meubel haha. CMC net niet!
Ik heb al eens zonder center gespeeld en die cm7 vangen het goed op idd, stem lijkt echt uit het midden te komen heb ik het idee en mooier en zuiverder maar ja met center toch net wat betere plaatsing
Over de hitte: Zit rondom 2,5cm ruimte en achter 10 en boven 9 ofzo. Kastje is altijd open als de sr7007 aanstaat dus ik maak me geen zorgen. Ook staat ie op de DVD ipv andersom dus heeft heel wat meer lucht dan bij vele anderen ;-) ook vind ik zagen in net nieuw 600 euro meubel wat teveel van het goede. Misschien dat ik er nog een keer fans inmaak
Ik zie nu dat er al over een IR repeater is gesproken
[ Voor 32% gewijzigd door SaN op 20-07-2013 05:54 ]
Meer, eigenlijk minimaal 50cm en liefst meer. Ook van de zijwanden af.wimpie007 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 02:21:
[...]
Zo staan de zuilen al 30 cm van de muur af of raad je nog meer aan?
Vandaag wel even alles aangesloten op de studeerkamer om te horen hoe het klinkt:

Was in het begin wel even schrikken, want ik kreeg echt nul komma nul volume uit de speakers. Bedacht me al snel dat de verkoper van de Arcam wellicht geen reset uit had gevoerd. Die heb ik dus maar eens uitgevoerd en daarna alles basisinstellingen doorlopen. Speakers op "Large" en subwoofer op "not present".
Klinkt echt als een klok. Ben nu Roger Waters - Amused to Death aan het luisteren, ken die CD behoorlijk goed namelijk. Begin alleen wel steeds meer en meer het zonde te vinden dit op de slaapkamer neer te zetten
Zou het gewoon op het toilet zetten.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ziet er goed uit! Als ik dit zo zie begint het bij mij ook te kriebelen om voor niet zoveel een leuk setje boven neer te zetten. Ik vraag me dan echter af of ik wel op de slaapkamer muziek zal gaan luisteren...FeaR schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:43:
Begin alleen wel steeds meer en meer het zonde te vinden dit op de slaapkamer neer te zetten
Even een vraagje over die SB Touch, is die ook te bedienen via een iOs of Android app?
Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C
Ja, dat kan maar zijn geen geweldige apps. Er is ook een soort afstandbediening met scherm die imo beter werkt (als je ze nog kan vinden). Apps doen wel wat ze moeten doen btw.QRiUZ schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:45:
[...]
Ziet er goed uit! Als ik dit zo zie begint het bij mij ook te kriebelen om voor niet zoveel een leuk setje boven neer te zetten. Ik vraag me dan echter af of ik wel op de slaapkamer muziek zal gaan luisteren...
Even een vraagje over die SB Touch, is die ook te bedienen via een iOs of Android app?
Die afstandsbediening heet Squeezebox Controller. Is geleverd als onderdeel van de Squeezebox Duet.Cyleo schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:53:
[...]
Ja, dat kan maar zijn geen geweldige apps. Er is ook een soort afstandbediening met scherm die imo beter werkt (als je ze nog kan vinden). Apps doen wel wat ze moeten doen btw.
Maar ik heb de mijne niet meer aangeraakt sinds ik een Android apparaat heb. De officiële Logitech app is niet geweldig (maar evenaart wel de Squeezebox Controller) maar er zijn heel veel 3rd party apps. Ik ben persoonlijk het meest gecharmeerd van Squeeze Commander.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
verwacht hem morgen binnen te hebben. Kan ik eindelijk ook hier eens posten, na jaren en jaren mee gelurkt te hebben (voor voornamelijk informatie).
Mijn setupje gaat als volgt uitzien:
samsung 32" lcd tv
Synology met 5 tb aan films/musiek
pioneer reciever
bx2 als front
bx2 center
mr1 als achter boxen.
bij behorende kabels.
Dune b1 (zit ook in de bestelling deze komt zonder hd, aangezien ik al de nas heb)
Ik zal natuurlijk fotos plaatsen van mijn setup.
Helaas is mijn woonkamer qua breedte een beetje "kort". Weet nog ff niet goed hoe ik dit ga oplossen aangezien ik ook een piano in de woonkamer heb. Maar goed, zal terzijner tijd wel wat fotos plaatsen.
* fcs is blij en wacht ongeduldig af op mijn paketjes..
Dat ziet er allemaal erg goed uit
Wat voor materiaal zit er aan het plafon in de gang?
[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 21-07-2013 13:02 ]
39
Is het ookFeaR schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:43:
Begin alleen wel steeds meer en meer het zonde te vinden dit op de slaapkamer neer te zetten
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Op de iPhone vind ik de officiële Logitech App beter dan op Android. Op Android gebruik ik ook Squeeze Commander, werkt zeer goed en soepel als je meerdere devices in huis hebt.Xander schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:59:
[...]
De officiële Logitech app is niet geweldig (maar evenaart wel de Squeezebox Controller) maar er zijn heel veel 3rd party apps. Ik ben persoonlijk het meest gecharmeerd van Squeeze Commander.
Zag dat jij de AVR300 had inderdaad, zelfde opbouw alleen wat DSP en Pre-Outs extra. Maar ook voor de studeerkamer flinke overkill. Heb vandaag het Atacama HiFi Rack opgehaald, staat zeer mooi. Nu nog de stands.Exirion schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:54:
[...]
Is het ookIk weet wel iemand die 'm van je wil overnemen. Die wou mijn AVR300 hebben maar die gaat niet weg
Verwijderd
Ik heb ‘3d’ wandtegels gebruikt en deze aangebracht aan het plafond. Klik. Kwam op het idee toen ik iets vergelijkbaars tegenkwam op het internet Klik.Fietsbel schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:01:
[...]
Dat ziet er allemaal erg goed uit![]()
Wat voor materiaal zit er aan het plafon in de gang?
Het is een Atacama Equinox XL Pro SE HiFi Rack. Nieuwwaarde is 499 euro voor het onderste deel en dan nog 239 euro voor de bovenste etage. Ik heb er 100 euro voor betaaldFeaR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:02:
[...]
Heb vandaag het Atacama HiFi Rack opgehaald, staat zeer mooi...

Voordeel is dat ik meteen een plek heb op mijn geurtjes neer te zetten, en aangezien ze volledig ontkoppeld zijn door de glasplaat welke op kogellagers "zweeft" komt het de geur vast ten goede

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:15:
Oeh, tentoongestelde geurtjes...je bent nu toch al een tijdje geen 16 meer...
Ach ieder zijn ding toch? Ik vind dat namelijk net zo zinloos als het tentoonstellen van je DVD's in een wallrack oid.AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:15:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het staat in de slaapkamer, ik zie het probleem niet...AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:15:

V&A aangeboden: GRATIS Zelfmaak tv meubel
Ja, evenals de SVS SB12-NSD onder het bureau, maar het klinkt gewoon zo verdomd lekkerFeaR schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:02:
Zag dat jij de AVR300 had inderdaad, zelfde opbouw alleen wat DSP en Pre-Outs extra. Maar ook voor de studeerkamer flinke overkill.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb opzich interesse, maar ik ben eerst opzoek naar een eigen stekkie voordat ik hem kan overnemen. Dus daar heb je op korte termijn niets aan.lj_tree schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:03:
Over meubels gesproken...nog steeds geen enkele reactie op mijn zelfbouw meubel...maak ik hier dan echt niemand blij mee?
V&A aangeboden: GRATIS Zelfmaak tv meubel
Nopes...wil er asap vanaf:)Omaatjehenk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:15:
[...]
Ik heb opzich interesse, maar ik ben eerst opzoek naar een eigen stekkie voordat ik hem kan overnemen. Dus daar heb je op korte termijn niets aan.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik ben bang dat al mijn moeite van 2 jaar geleden daarin gaat belanden jah:(
Ik heb jouw meubeltje ff doorgestuurd naar een vriend van me die net zijn eigen huis heeft. Wie weetlj_tree schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:53:
[...]
Ik ben bang dat al mijn moeite van 2 jaar geleden daarin gaat belanden jah:(
PSN: TyKashin
Loont het om uitgebreid op zoek te gaan naar een goede dac, of zal een CYP AU-D3 voor deze toepassing voldoende zijn?
Alvast bedankt!
De Deezer zelf heb ik geen ervaringen mee, maar het ''toch wel of toch geen dac'' wel.
Ik lees in een van je vorige posts dat je een Denon AVR 1911 hebt. Ik heb niet alles zeer nauwkeurig en uitgebreid terug gelezen, aangezien er ook wat was over slaapkamersetjes.
Mocht je de Deezer digitaal op de TV en digitaal van TV naar Denon doen, zou ik persoonlijk niet een DAC kopen van <100 euro, omdat de DAC van de Denon avr 1911 stukken beter is dan die van de Deezer en TV (dit is een aanname, heb ik niet gecontroleerd)
Dus ja, het zal wel lonen opzoek te gaan naar een goede DAC, persoonlijk denk ik dat het zonde is om een wat simpelere DAC aan te schaffen. Ik dacht ergens te lezen dat een Cambridge Dacmagic 100 goede reviews had?
[ Voor 3% gewijzigd door QRiUZ op 25-07-2013 22:58 ]
Ik moest mijn huiskamer herinrichten, zodat de boxen niet te verstop zaten, en goed ademen.
Daarom zien jullie ook 2 verschillende opstellingen.
Het is nog niet "idiaal", aangezien mijn rears niet goed geplaatst zijn. Moet daarvoor nog stands zien te regelen. Net zoals een Dune speler. Nu stuurt mijn tv het geluid dvm optisch door naar de reciever, en merk dat de tv toch best wel heet wordt, met deze extra functie. Zodra de Dune binnen is, zal de tv ontlast worden en gaat alles dmv de Dune naar de tv en of direct naar de reciever.
Wel dan, hier wat foto's (clickbaar):

Wat u hier ziet:
Monitor audio fronts: Bronze BX2
Monitor audio rears: MR1
Monitor audio Center: Bronce BX
Subwoofer: REL T5
Reciever: Pioneer VSX 827 K
Source: Synology Diskstation 411J
Moet zegen dat ik zeer tevreden ben over dit setje. Tuurlijk, alles kan beter en mooier, echter, moest ik ook binnen een budged blijven.
Dat is me gelukt met deze
Ik kan nu heerlijk films kijken zonder dat het geluid vanuit de tv komt, en dus vervormd
Belangrijkste reden om setje te kopen was om geluid goed te kunnen weergeven op laag niveao (nachten ect). Overdag en in het weekend kan alles natuurlijk wel in een hoogere standje..
Komende jaren ga ik niks aan passen, behalve dus bovengenoemde punten.
Wat ik misschien wel ga doen, (over een aantal jaren) is de BX2 vervangen voor zuilen (zodra ik groter kan wonen). De BX2 gaan dan als rear hun functie doen, en reciever gaat dan vervangen worden voor een betere model.
Komende weken ga ik kijken hoe ik de positie van de speakers/sub kan plaatsen. Woonkamer is redelijk klein (2.8 m breed, 5.9 m lang), geeft me dus niet echt veel opties.
Moet zegen, als instap (en eerste echte 5.1 setje) setje is dit niet mis ben er zeer blij mee
PS: De zwarte BX2 die jullie zijn gaan vervangen worden voor dezelfde kleur als de rears. Heb deze tijdelijk mee gekregen aangezien ik ze deze week nodig had. Binnen 2 weken heb ik alles dezelfde kleur.
Bedankt! dat ziet er inderdaad erg mooi uit, hoe zwaar zijn die panelen? eens kijken of mijn plafon dat gaat houdenVerwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Ik heb ‘3d’ wandtegels gebruikt en deze aangebracht aan het plafond. Klik. Kwam op het idee toen ik iets vergelijkbaars tegenkwam op het internet Klik.
39
Denk ook niet dat ik het was...
Het is niet dat ik het niet bereid ben om het uit te geven, het is simpel weg dat ik het niet heb.
Daarom heb ik voor deze opstelling gekozen. Vanaf hier kan ik altijd uitbreiden.
Voorlopig laat ik het hierbij. Zuilen zullen in deze huiskamer niet veel betekenen.
Pas bij een volgende verhuizing ga ik over op zuilen, en nieuwe reciever.
Nu moet ik nog kijken naar stands voor mijn boxen. Dat heeft voorrang, zeg nou zelf, het is zonde om de rears op de huidige positie te hebben....
Leuk setje hoor! Ziet er allemaal gaaf uit.fcs schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:43:
Na jaren lang lurker te zijn in dit topic, kan ik eindelijk iets nuttigs plaatsen, en wel mijn eigen set!!
Wat u hier ziet:
Monitor audio fronts: Bronze BX2
Monitor audio rears: MR1
Monitor audio Center: Bronce BX
Subwoofer: REL T5
Reciever: Pioneer VSX 827 K
Source: Synology Diskstation 411J
Moet zegen dat ik zeer tevreden ben over dit setje. Tuurlijk, alles kan beter en mooier, echter, moest ik ook binnen een budged blijven.
Dat is me gelukt met deze
Ik kan nu heerlijk films kijken zonder dat het geluid vanuit de tv komt, en dus vervormd
Belangrijkste reden om setje te kopen was om geluid goed te kunnen weergeven op laag niveao (nachten ect). Overdag en in het weekend kan alles natuurlijk wel in een hoogere standje..
Komende jaren ga ik niks aan passen, behalve dus bovengenoemde punten.
Wat ik misschien wel ga doen, (over een aantal jaren) is de BX2 vervangen voor zuilen (zodra ik groter kan wonen). De BX2 gaan dan als rear hun functie doen, en reciever gaat dan vervangen worden voor een betere model.
Komende weken ga ik kijken hoe ik de positie van de speakers/sub kan plaatsen. Woonkamer is redelijk klein (2.8 m breed, 5.9 m lang), geeft me dus niet echt veel opties.
Moet zegen, als instap (en eerste echte 5.1 setje) setje is dit niet mis ben er zeer blij mee![]()
PS: De zwarte BX2 die jullie zijn gaan vervangen worden voor dezelfde kleur als de rears. Heb deze tijdelijk mee gekregen aangezien ik ze deze week nodig had. Binnen 2 weken heb ik alles dezelfde kleur.
Je geeft al aan dat je naar de posities van de speakers gaat kijken. Probeer inderdaad de speakers weg te krijgen naast de tv. Ideaal is een halve tot anderehalve meter naast je tv. Hierdoor komt het echt uit meerdere hoeken en niet vanuit 1 vierkante meter zeg maar. Dan moet je de mogelijkheid wel hebben natuurlijk
Ben benieuwd naar een totaalplaatje als alles op z'n plekkie staat!
Ziet er goed uit, gefeliciteerd en veel plezier ermee! Erg mooie set, zeker als het je instapset is. Heb de BX2 een tijdje terug beluisterd, klonk erg mooi. De plaatsing is idd nog niet ideaal, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.fcs schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:43:
Na jaren lang lurker te zijn in dit topic, kan ik eindelijk iets nuttigs plaatsen, en wel mijn eigen set!!
...
Ik zit nu te kijken naar een Beresford T-7510 DAC of een Musical Fidelity V-DAC, ongeveer even duur momenteel en komen goed uit de tests. Iemand ervaring mee of onderbouwde voorkeur voor één van deze twee?Bierdopje120 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:50:
Ja ik dacht me iets vaags te herinneren maar wist niet meer zeker en ook niet meer of dat bij jou het geval was. In dat geval zal ik eenvoudigweg niet meer kunnen zeggen dan: Als je bereidt bent meer geld uit te geven zal het zeker een toevoeging geven aan de geluidskwaliteit. Het is dus puur, wat wil je ervoor uitgeven..
Snap wat je bedoelt.
Ik heb voor deze opstelling gekozen omdat mijn huiskamer langwerpig is. Geen vierkant.
Bank en piano laten niet toe dat ik een andere opstelling heb.
Hoe dan ook, met deze opstelling kunnen alle 4 de mensen die op mijn bank zouden kunnen zitten mee genieten.
Ze staan er immers recht voor.
Voor de rears heb ik in de tussentijd in mijn hoofd gehaalt om eigen stands te maken.
Is niet zo heel moeilijk.
Van wat ik gezien heb kun je met een stukje vuurhout/mdf en wat pvc buizen (+/- 20 cm) een leuke constructie maken. Alles verven/spuiten en ik heb stands voor mijn rears. PVC kan ik dan weer vullen met zand/kattebak grind om stabiliteid te garanderen. Kabels kan ik via de buizen binnendoor laten lopen.
Moet alleen nog een of andere constructie bedenken waardoor de rears naar beneden gericht kunnen worden.
Met betrekking tot de plaatsing van de speakers, ik heb nog 1 kamer die als slaapkamer dientst doet. Het is niet heel moeilijk om te proberen de kamer met slaapkamer te swappen. Daar heb ik wel 1 muur die wat langer is en misschien een optie zal zijn. Voorlopig laat ik even deze constructie zo staan, moet de dune en nog belangrijker, de stands regelen (een speaker staat op wat cd/dvd's en de andere rear staat op de bank

Ik zou ook graag een andere meubel willen hebben voor de tv. Moet eens kijken wat er hier zoal te krijgen is. Deze meubel is een ikea gevalletje, was toendertijd gekocht met alleen de tv in gedachte..
Speakers en reciever moeten beter kunnen ademen...
Maar goed, zijn allemaal wensens... Eerst maar eens speakerstands, dat heeft prio nr 1..
Verwijderd
Ze zijn behoorlijk zwaar ja.Fietsbel schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:51:
[...]
Bedankt! dat ziet er inderdaad erg mooi uit, hoe zwaar zijn die panelen? eens kijken of mijn plafon dat gaat houden
Ik heb ze ook eerst gelijmd met flexibele lijm op een multiplex plaat en deze vervolgens in zijn geheel vastgeschroeft aan het plafond.
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, ik vond het niet zo'n succes. Ze stonden niet zo stabiel en het geheel zag er een beetje matig uit.fcs schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:36:
@ Loondijke / QRiUZ,
Voor de rears heb ik in de tussentijd in mijn hoofd gehaalt om eigen stands te maken.
Is niet zo heel moeilijk.
Van wat ik gezien heb kun je met een stukje vuurhout/mdf en wat pvc buizen (+/- 20 cm) een leuke constructie maken. Alles verven/spuiten en ik heb stands voor mijn rears. PVC kan ik dan weer vullen met zand/kattebak grind om stabiliteid te garanderen. Kabels kan ik via de buizen binnendoor laten lopen.
Wat je zou kunnen doen is de speakers bevestigen met een muurbeugel, heb je ook niet dat je katten/kinderen de stands om kunnen gooien.
Wat betreft het overhellen van je speakers kun je simpelweg een wat dikkere plank doormidden zagen en dan heb je een schuin aflopende plank : je speakers er op zetten en ze richten naar onder. Er zijn ook stukken rubber voor beschikbaar (dan glijen ze ook niet weg)
Succes met knutselen en veel plezier met je nieuwe set!

Ik voel me zeer vereerd dat ik ben uitgekozen!!
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Congrats! Looking forward to it!HTip schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:56:
Met enige trots wil ik even melden dat volgende maand onze Chamber of Dreams wordt vastgelegd op film voor de Gathering of the Tweakers!![]()
Ik voel me zeer vereerd dat ik ben uitgekozen!!
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic