Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
lethal pi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:24:
[...]

Plaatsing is inderdaad bij vele verre van ideaal. Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij mijn linkse front speaker. Maar gelukkig komt de mid/hoog tweeter net boven de bank uit waardoor ik hier eigenlijk geen hinder van heb. Heb hem alleen iets harder moeten zetten.
Wat een prachtige opstelling/inrichting. Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Dr Pro schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:06:
Waar vinden jullie toch al die meubels die diep genoeg zijn...
Ik zoek me een ongeluk, maar meubels met een diepte van minimaal 55 lijken super schaars...

De enige meubel die ik tot nu to heb kunnen vinden is de Ikea Lack...
Ik heb een XL versie van deze: http://www.good2bhome.nl/edge180.html Die is 55cm diep en 40cm hoog, ik kan hem alleen niet meer vinden op hun website...

Maar ik ben het met je eens, ze zijn moeilijk te vinden, of je moet ze op maat laten maken. Toch ben ik wel blij met deze, de ophangconstructie is degelijk, mijn receiver en htpc passen er tenminste normaal in en hij past goed bij ons interieur. Heb er aan de binnenkant nog wel gaten ingeboord om tussen de compartimenten kabels te kunnen leggen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Misschien kan je hier nog wat mogelijkheden weg halen

Het grote Audiomeubel topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
nMad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:41:
Heb je er geen last van dat de stemmen zo laag bij de grond wegkomen en dat er een dip qua geluidsbeeld is wanneer er een geluid door je center van de ene naar de andere front speaker gaat? Ik ervaar dit zelf namelijk wel!
Front height luidsprekers ophangen en het center kanaal zodanig ook dáár uit laten komen dat de stemmen uit de tv lijken te komen werkt ook feilloos. Niet verwacht daar zó blij mee te zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik zoek me een ongeluk, maar meubels met een diepte van minimaal 55 lijken super schaars...

Mijn meubel is maar 41.5cm diep .. Daar best zelfs een denon 4311 op.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:24

Voor welk apparatuur heb je zo'n diep meubel nodig?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Front height luidsprekers ophangen en het center kanaal zodanig ook dáár uit laten komen dat de stemmen uit de tv lijken te komen werkt ook feilloos. Niet verwacht daar zó blij mee te zijn :)
Front height doet naar mijn mening echt bijna niks als je al goede (ruimtelijke) speakers hebt staan, Binnenkort front wide maar eens proberen in een 9.1 opstelling.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:59:
Front height doet naar mijn mening echt bijna niks als je al goede (ruimtelijke) speakers hebt staan, Binnenkort front wide maar eens proberen in een 9.1 opstelling.
Goede ruimtelijke speakers doen niéts met de "plaatsing" van het center geluid, wat je ook doet. In combinatie met front heights komt het geluid nu gewoon "uit" de tv in plaats van er duidelijk onder. Zou niets anders willen.

Front wide merk je inderdaad veel meer van, maar het ging mij puur en alleen om het irritante "stemmen van onder de tv" geluid. Plus zijn in de meeste gevallen heights makkelijker te installeren/plaatsen dan wides :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:02:
[...]

Goede ruimtelijke speakers doen niéts met de "plaatsing" van het center geluid, wat je ook doet. In combinatie met front heights komt het geluid nu gewoon "uit" de tv in plaats van er duidelijk onder. Zou niets anders willen.

Front wide merk je inderdaad veel meer van, maar het ging mij puur en alleen om het irritante "stemmen van onder de tv" geluid. Plus zijn in de meeste gevallen heights makkelijker te installeren/plaatsen dan wides :)
Ohw zo... Ja de centrering van het geluid gaat inderdaad iets omhoog. Bij mij staan de speakers bijna gelijke hoogte met de TV. Het geluid komt ongeveer op 1 meter hoogte uit. Met de height aan, stijgt dat een 30 cm ongeveer.

Maar per speaker is de plaatsing van het geluid zeker wel anders. Dat is juist hetgene waarin de highend zich in onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:13:
Bij mij staan de speakers bijna gelijke hoogte met de TV. Het geluid komt ongeveer op 1 meter hoogte uit.
Hoe doe je dit, met een center speaker?
Met de height aan, stijgt dat een 30 cm ongeveer.
Dat vind ik erg weinig. De heights hingen wel net onder het plafond dan?
Maar per speaker is de plaatsing van het geluid zeker wel anders. Dat is juist hetgene waarin de highend zich in onderscheid.
Niet helemaal duidelijk wat je hiermee probeert te zeggen imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:16:
[...]

Hoe doe je dit, met een center speaker?

Momenteel zonder centerspeaker

[...]

Dat vind ik erg weinig. De heights hingen wel net onder het plafond dan?

hangen 5 cm onder het plafond. Audyssey pro gekalibreerd,

[...]

Niet helemaal duidelijk wat je hiermee probeert te zeggen imho...

De soundstage die een speaker weer kan geven is van zoveel dingen afhankelijk. Ik heb isophon speakers in bestelling staan. Deze hebben een betere soundstage dan mijn phonars. Plaatsing is ook weer anders. Groter en ligt dieper. Ook maakt het minder uit waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
klaasje11 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:51:
[...]

vet! waar heb je dat gehaald? een theatertechniek zaak?
ik heb wel (soort van) fancy pansy kabel, namelijk west-duitse monitor cobra kabels moet een mooie donkere buitenkant maar daar heb ik niet de hoofdprijs voor betaalt, die heb ik namelijk, toen ik als 10 jarig kereltje audiospullen op de zomermarkt ging scoren, gefikst bij een setje seakers. ;)

maar ik vindt die Bi-amp kabels wel vet, mocht ik nog eens een versterker upgrade doen.....
Als ik een gok zou doen, de betere elektronica winkel :) ik weet dat de kabel die ik heb het laatste van de spindel was en ze ze nu niet meer verkopen, een vriend van mij werkt bij die winkel, vond het wel leuk en heeft het opgekocht (11 meter), vervolgens heeft hij het aangepast (sleeves, krimpkausen & op maat gestript en heeft hij mij 5m (2x2.5m) gemaakt voor mijn situatie

Mocht je de resterende 6 meter willen kan ik voor je vragen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:42:
[...]

Mocht je de resterende 6 meter willen kan ik voor je vragen ^^
da's misschien wel chill, maar ik heb het niet dringent nodig, zoals de Duitsers zo mooi kunnen zeggen, ''reicht'' mijn kabel nog, maar wel leuk om in de toekomst eens te proberen.

ik zal het idee in mijn achterhooft houden.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:57:
[...]
Mijn meubel is maar 41.5cm diep .. Daar best zelfs een denon 4311 op.
41,5 centimeter is al aan de krappe kant. Niet elke fabrikant geeft namelijk de afmetingen op inclusief knoppen (volume, source) aan de voorzijde en terminals aan de achterzijde. Als je dan een gesloten meubel hebt van net over de 40 centimeter ben je al weg.
Thecola schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:58:
[...]
Ik heb een meubel van meer dan 60 centimeter diep. Paar Emotiva eindversterkers welke al net geen 50 centimeter diep zijn. Komt daar nog een banaanplug bij waar 8,54mm² kabel ingaat die ook niet extreem flexibel is. Dan kom je wel aan dit soort dieptes die je nodig hebt. Idem met als je een leuker powercord gebruikt, die buig je ook niet even in een kastje. Wellicht allemaal niet nodig, maar als je het hebt liggen is het wel handig als het in de kast past.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Tsja, al die standaardkastjes zijn gemaakt op standaard setjes a la Sumsung / LG en consorten. Dus dat het met een fatsoenlijke installatie niet past is niet echt een wonder te noemen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Mijn meubel is 45cm diep maar de hele achterkant is gewoon open gelaten. Dan heb je dus zeker 5cm extra ruimte. Dat is heerlijk voor kabels en stekkers maar ook voor de airflow natuurlijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
ChiLLeR schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:50:
Mijn meubel is 45cm diep maar de hele achterkant is gewoon open gelaten. Dan heb je dus zeker 5cm extra ruimte. Dat is heerlijk voor kabels en stekkers maar ook voor de airflow natuurlijk.
Makkelijk is het wel, maar het ziet er niet uit vind ik. Zeker als je een beetje een lichtbron achter je tv hebt, dan kijk je zo door het meubel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutaltruth
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-08-2024
Shapeshifter schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Ik heb een XL versie van deze: http://www.good2bhome.nl/edge180.html Die is 55cm diep en 40cm hoog, ik kan hem alleen niet meer vinden op hun website...

Maar ik ben het met je eens, ze zijn moeilijk te vinden, of je moet ze op maat laten maken. Toch ben ik wel blij met deze, de ophangconstructie is degelijk, mijn receiver en htpc passen er tenminste normaal in en hij past goed bij ons interieur. Heb er aan de binnenkant nog wel gaten ingeboord om tussen de compartimenten kabels te kunnen leggen.
Je bedoelt deze zeker:
http://www.tv-kast.nl/tv-meubels/zwevend/edge-276.html

Ik heb hier zelf ook besteld, de 220 cm versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 10:41
Na vele jaren van trouw volgen en foto's kijken, ben ik zelf ook in de gelegenheid om iets te posten.
Het is misschien geen volwaardig home cinema systeem te noemen, maar op termijn zou ik graag willen uitbreiden.

Hieronder een aantal foto's van de huidige opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/abqxw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10fxpvb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ifmsmv.jpg

Wat je ziet:
- Panasonic P42ST60 plasma
- Sonos Playbar
- PS3
- Sonos play 5

In de toekomst wil ik de opstelling uitbreiden met een sonos SUB en 2 play 3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Krolls schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:46:
Na vele jaren van trouw volgen en foto's kijken, ben ik zelf ook in de gelegenheid om iets te posten.
Het is misschien geen volwaardig home cinema systeem te noemen, maar op termijn zou ik graag willen uitbreiden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Sonos Playbar
- PS3
- Sonos play 5

Ik vind het wel leuk ingericht. Leuke eettafel. Weinig op te merken. Ok je hebt geen dure 4k+ surround set, maar is ook niet altijd gewenst.
Leuk gedaan de opstelling :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Mooie Eames stoelen, ik heb ze toevallig ook aangeschaft in 2 verschillende kleuren :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:50

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Sonos Playbar
- PS3
- Sonos play 5

Mooie lampen, heb ze ook :)

Heb je er nou een knoop in gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 10:41
@ Flam, ja de lampen bleken iets te laag te hangen, dus geen knoop maar een lusje gemaakt met behulp van een tie-wrap.

[ Voor 4% gewijzigd door Krolls op 10-07-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Heb ze zelf ook en inderdaad ook op die lengte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

rataplan2 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:16:
Ook maar even mijn setje plaatsen dan :)

[afbeelding]

Receiver: Onkyo TX-SR508
Fronts: Q-Acoustics 2050
Rears: Q-Acoustics 2020
Center: Q-Acoustics 2000C
Sub: Eltax Atomic A-8.2
TV: Samsung PS50C7700
Console: PS3
De vorige foto was geen succes :P Dus bij deze plaats ik een nieuwe :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/witxm9.jpg

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooie tafel en stereomeubel, en leuk gras!
ik vind het wel wat hebben, zo ruimtelijk.
rataplan2 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:17:
[...]

[afbeelding]
oh wacht! jij had die kernbom foto! :-D
ziet er mooi uit zo!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasje11 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:42:
[...]
mooie tafel en stereomeubel, en leuk gras!
ik vind het wel wat hebben, zo ruimtelijk.
Neehee, dat is geen gras. Dat is geluidsdemping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:46:
Neehee, dat is geen gras. Dat is geluidsdemping :+
Gras is heul veul goedkoper :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:18

OMD

Wat zijn je ervaringen qua geluid van de sonos playbar? Ik moet zeggen dat ik erg van gecharmeerd ben.

Ik heb nu aparte voor en eindversterker met zuilen maar het is toch altijd een beetje een rommeltje.
Ik lees erg veel lovende recensies in ieder geval.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

OMD schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:56:
Wat zijn je ervaringen qua geluid van de sonos playbar? Ik moet zeggen dat ik erg van gecharmeerd ben.

Ik heb nu aparte voor en eindversterker met zuilen maar het is toch altijd een beetje een rommeltje.
Ik lees erg veel lovende recensies in ieder geval.
nou, ik denk dat je zuilen beter KLINKEN.
maar het is idd wel een beetje rommelig al dat losse spul, ja, mijn boeit dat persoonlijk niet maar ik snap het ook wel weer dat anderen dat niets vinden.

maar als je kijkt naar de set van bijvoorbeeld atmoz;
atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Thanks! Het staat in "het echt" ook best gezellig en sfeervol uit ja. Achter de wand zitten RGB-LED's dus die dragen natuurlijk ook aan de sfeer bij 8)

[afbeelding]

[afbeelding]
het hoeft geen rommel te zijn hoor...

[ Voor 35% gewijzigd door klaasje11 op 10-07-2013 20:02 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

rataplan2 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:17:
[...]

[afbeelding]
Ik ben hier waarschijnlijk de enige die de vorige foto stukken beter vond...
Je zag wat je moest zien en daarnaast oogde het een beetje surrealistisch. Tenminste niet zo'n brave foto als de rest van de iso-neukers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Heeft weinig met audio te maken. Meer met de mensen die genieten van de muziek en films ;)

Vandaag nog een leuke kleine aanwinst binnen gekregen. Hij is in het echt nog leuker dan op de foto. Zit een handvat bovenop en hij kan zowel koelen als verwarmen (warmhouden) en op 220V en 12V. Heb eenzelfde soort koelbox van DeWalt, maar deze is veel leuker!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-UogY7Ja7IiA/Ud2w5jyKLJI/AAAAAAAAHeU/vhxh14xLXgk/s512/P7100407.JPG Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-KaW-jy9sb1U/Ud2w6bxcraI/AAAAAAAAHeo/ALgepngCXDo/s512/P7100408.JPG Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-1t9IHoFw1kQ/Ud2w65epypI/AAAAAAAAHek/HWeqHqFc03E/s512/P7100409.JPG Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YabGv1g075o/Ud2w7XxgcOI/AAAAAAAAHes/n3ItBjMYVWs/s512/P7100410.JPG

Het rooster is verstelbaar of gewoon te verwijderen, dus lekker makkelijk! :9

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

HTip schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:19:
Vandaag nog een leuke kleine aanwinst binnen gekregen. Hij is in het echt nog leuker dan op de foto. Zit een handvat bovenop en hij kan zowel koelen als verwarmen (warmhouden) en op 220V en 12V. Heb eenzelfde soort koelbox van DeWalt, maar deze is veel leuker!
tjsa, ik drink alleen goedkoopiegoedkoopie cola, dus da's niets voor mij ;)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

klaasje11 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:37:
tjsa, ik drink alleen goedkoopiegoedkoopie cola, dus da's niets voor mij ;)
;) Er kunnen ook andere merken in, tenminste dat hoop ik :D

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

HTip schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:40:
[...]

In een Cola frigo gaat enkel Cola ;)
gekocht op 1dayfly of ibood? zag die ook voorbij komen, ik heb nog getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

MorosMyrddin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:40:
In een Cola frigo gaat enkel Cola ;)
Hoop dat je ongelijk hebt :D
gekocht op 1dayfly of ibood? zag die ook voorbij komen, ik heb nog getwijfeld.
Op 1dayfly. Was puur toeval dat ik 'm zag. Thuis even snel over gehad en niet lang daarna besteld. En nu staat ie hier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 07:21
Thecola schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:58:
[...]

Ik heb een 770ES, met kabels zit ik op zo'n 53CM diepte, dus 55 is echt minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

HTip schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:40:
[...]

ja, maar da's dan een beetje wannabe ik bedoel ik koop geen cocacola uit princiepes, waarom zou ik daar dan wel allemaal mechendising van willen?

ik heb laatst iets vets gekocht: een Denon reclame bord, zoeen met licht voor in de etalage!
ik zal nog wel een foto posten, maar ik moet nu leren voor mijn mondelinge examen economie en maatschappijleer :-(

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

@rataplan2 Hoe bevallen de speakers? Ben ook aan het kijken naar de 2050 + 2000 Uiterlijk is zeer mooi van deze speakers moet ik zeggen. Alleen nog een winkel in de buurt zien te vinden die deze speakers heeft staan om te luisteren. In ieder geval, zeer mooi setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Weet iemand een Hifi winkel met een schakelmuur die de onderstaande 4 series bevat?

Klipsch Referece series
Boston Acoustics series
Dali Zensor series
Canton GLE series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
De hele series nog wel...da's behoorlijk prijzig om neer te zetten, zowel qua speakers als qua oppervlakte. Bij de meeste hifiwinkels mag je al blij zijn als ze er speciaal voor je 1 of twee uit een serie neer zetten.

Correct in Rotterdam is / was iig importeur voor NL van Klipsch, die zou dat spul wel moeten hebben staan. Voeren ook de overige merken. Bel ze even zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb daar alle 4 merken zien staan idd toen ik zelf voor een instal ging kijken. Dus er moet sowieso wel iets te regelen zijn denk ik. ;) Of het ook die series waren die jij zoekt durf ik niet meer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-01-2024
eerste post zal ik maar in huis vallen met mijn home cinema

is een samenraapsel van verschillende onderdelen en van tijd tot tijd vernieuw ik eens wat

wat je ziet of niet ziet

-tv 32 inch full hd hanspree
-jvc Rx 888r deze word vervangen door een onkyo TX 606 wegens ontbreken hdmi
front sanyo sx626
rear inter audio xl1000
center infinity alpha
actieve sub jamo s40
sub jamo arb tube deze staat gefilterd tussen de fronts

verder een projector sanyo plz 3z deze projecteerd op een 100" scherm

dit word allemaal gestuurd door de htpc met volgende specs
asus M3A78-EM moederbord
amd x2 e5050 @ 3000ghz full load
amd radeon 6570 low profile videokaart
8 gb DRR2 geheugen
2X wd green 500GB schijven in raid o
1 sandisk ssd 64GB als bootschijf
alle koelers op 5V aangesloten zodat de htpc niet hoorbaar is
nas met 4 x 2TB aan series en films hebben geen kabel tv dus je moet wat

verder nog een xbox 360 en een arcadekast
en een harmony 600 natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/P1050474.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/P1050475.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/P1050476.jpg
l

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/P1050479.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/P1050482.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/BeFunky_P1050484jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
roger1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:27:
Weet iemand een Hifi winkel met een schakelmuur die de onderstaande 4 series bevat?

Klipsch Referece series
Boston Acoustics series
Dali Zensor series
Canton GLE series
Ik heb destijds ook zoiets gezocht in de buurt van Enschede en niet wat kunnen vinden. Toen maar voor de Dali Zensor's gegaan en geen spijt van gehad. Ben er echt heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
@ The Eagle, Autofan 1985

Bedankt voor de reacties. Ik zal bij Correct in Rotterdam informeren naar hun speaker opstellingen.

@ Cyleo
De Dali Zensor serie is die van glanzend of mat kunststof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
roger1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:18:
Bedoel je de frontjes? De voorkant zijn hoogglans kunstof, althans de zwarte en de witte versies. Alleen de zilveren inleg rond de tweeter/woofers zijn mat. De rest van de speaker is gewoon "black ash" afgewerkt dus mat fineer.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

klaasje11 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:05:
ja, maar da's dan een beetje wannabe ik bedoel ik koop geen cocacola uit princiepes, waarom zou ik daar dan wel allemaal mechendising van willen?

ik heb laatst iets vets gekocht: een Denon reclame bord, zoeen met licht voor in de etalage!
ik zal nog wel een foto posten, maar ik moet nu leren voor mijn mondelinge examen economie en maatschappijleer :-(
Da's inderdaad erg gaaf. Ben benieuwd naar de foto...

Succes met je examen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 08:40
wobb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:15:
eerste post zal ik maar in huis vallen met mijn home cinema
Volgens mij kun je die center speaker beter weglaten! Lijkt me niet echt natuurlijk wanneer dialogen uit de 'grond' komen?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

even een vraagje;
dit is een schema voor een kabel van AES/EBU ----> SPDIF
http://support.dynaudiopr...=CableAES-SPDIF_small.jpg

werkt deze ook andersom?

dit is misschien een beetje een eenvoudige vraag, maar ik heb er toch mijn twijfels bij...

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
roger1984 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:18:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7374/9267199589_e9f697e89c.jpg
Dali Zensor
De voorkant is van een reflecterend plastic wat een beetje aan een overdreven pianolak doet denken (je zou het kunnen vergelijken met een betere variant van het bekende zwarte, glimmende samsung plastic, maar daar doe je ze te kort mee). Het metaal op de voorkant is mat, net zoals de speakers zelf. De rest van de kast is met een black ash mat hout afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
@ Davidshadow13 & Cyleo

Bedankt voor de reacties. Ben zelf niet zo'n fan van glimmend plastic, alhoewel mijn Samsung tv dat wel heeft.
Ik ga volgende week bij Correct Rotterdam langs om ze te bekijken. Wanneer mijn set helemaal geinstalleerd is zal ik hem posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wobb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:15:
-jvc Rx 888r deze word vervangen door een onkyo TX 606 wegens ontbreken hdmi
Doe jezelf een plezier en neem een andere receiver. De x06-reeks van Onkyo staat berucht om de slechte voedingen en het zo warm worden dat HDMI-boards letterlijk overlijden. Nieuwere series hebben er ook last van, maar wel veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:29
FeaR schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:
[...]

Doe jezelf een plezier en neem een andere receiver. De xx6-reeks van Onkyo staat berucht om de slechte voedingen en het zo warm worden dat HDMI-boards letterlijk overlijden. Nieuwere series hebben er ook last van, maar wel veel minder.
Hopen dat mijn paar maand oude 616 er geen last van krijgt!

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45
roger1984 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:23:
@ Davidshadow13 & Cyleo

Bedankt voor de reacties. Ben zelf niet zo'n fan van glimmend plastic, alhoewel mijn Samsung tv dat wel heeft.
Ik ga volgende week bij Correct Rotterdam langs om ze te bekijken. Wanneer mijn set helemaal geinstalleerd is zal ik hem posten :-)
Paar keer dat ik bij correct was hadden ze geen dali meer staan. Ik zou ze eerst bellen. Laatste keer zeiden ze dat ze het hele merk uit de collectie hadden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
FeaR schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:
[...]

Doe jezelf een plezier en neem een andere receiver. De x06-reeks van Onkyo staat berucht om de slechte voedingen en het zo warm worden dat HDMI-boards letterlijk overlijden. Nieuwere series hebben er ook last van, maar wel veel minder.
Dit probleem is toch iets anders dan het handshake probleem? Ik heb namelijk een 576 maar met mijn nieuwe PS3 werkt hdmi pass through niet meer goed.( bij de ps3 plat geen probleem) Beeld begint onwillekeurig te flikkeren en valt weg. Nu maar het geluid met optisch naar de Onkyo en beeld direct naar de tv. Voor mij geen Onkyo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
  • Laatst online: 05-03-2022
Zo, tijd voor een update! Ik liet eerder al weten dat ik van surround over ben gegaan naar stereo. De speakers staan er nu een week. Vandaag heeft de receiver plaats gemaakt voor een stereo versterker, de Marantz PM6010OSE. De set staat nu een uur te draaien en ik ben er zeer content mee!

Ik heb meteen de subwoofer (nog niet verkocht overigens) uit de hoek gehaald en de speakers wat meer ruimte gegeven. Ik wilde foto's toevoegen maar ik heb even een probleem met Photobucket, dus die houden jullie nog van me tegoed.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat mij Humax HD decoder geen analoge uitgang heeft... Weet iemand of ik het geluid via de tv kan lussen? Mijn idee is namelijk:
- HDMI van decoder naar tv
- Optical out van tv naar (een aan te schaffen) DAC
- DAC analoog op versterker aansluiten.

Tips zijn van harte welkom!! Ik luister nu tijdelijk naar geluid uit de tv speakers zelf namelijk... Alvast bedankt!

Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
QRiUZ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:30:
**knip**

... (nog niet verkocht overigens) ...

** knip **
Welke subwoofer heb je te koop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
QRiUZ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:30:
Zo, tijd voor een update! Ik liet eerder al weten dat ik van surround over ben gegaan naar stereo. De speakers staan er nu een week. Vandaag heeft de receiver plaats gemaakt voor een stereo versterker, de Marantz PM6010OSE. De set staat nu een uur te draaien en ik ben er zeer content mee!

Ik heb meteen de subwoofer (nog niet verkocht overigens) uit de hoek gehaald en de speakers wat meer ruimte gegeven. Ik wilde foto's toevoegen maar ik heb even een probleem met Photobucket, dus die houden jullie nog van me tegoed.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat mij Humax HD decoder geen analoge uitgang heeft... Weet iemand of ik het geluid via de tv kan lussen? Mijn idee is namelijk:
- HDMI van decoder naar tv
- Optical out van tv naar (een aan te schaffen) DAC
- DAC analoog op versterker aansluiten.

Tips zijn van harte welkom!! Ik luister nu tijdelijk naar geluid uit de tv speakers zelf namelijk... Alvast bedankt!
Als je tv een doorlusmogelijkheid heeft dan kan dat. Maar niet alle tv's hebben dat. Heeft die humax niet gewoon een optical out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:07:
[...]

Als je tv een doorlusmogelijkheid heeft dan kan dat. Maar niet alle tv's hebben dat. Heeft die humax niet gewoon een optical out?
Dat heeft ie wel, maar ik dacht dat ik door te lussen gebruik zou kunnen maken van de lipsync optie op de tv. Het is een LG55LM671s. Ik heb begrepen dat het syncen met een stereo versterker moeilijk is? Daarnaast speel ik regelmatig een playlist van Deezer via de app op mijn tv, dus ik meende zo twee vliegen in 1 klap te slaan. :P

Ik heb net overigens ook bedacht dat ik misschien een koppelstukje op de scart out van de decoder kan zetten en dan de audio outputs kan verbinden met de versterker. Zou dat ook kunnen? Dat de decoder beeld via hdmi verstuurt en geluid via scart..?

Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Rhizosis schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Welke subwoofer heb je te koop staan?
Een Boston Accoustics ASW250 van 9 maanden jong, in uitstekende staat. Zie V&A of dm voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Even op een andere manier opgelost, hierbij dus de foto's behorend bij de vorige post.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RM78XFUR-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOUVB4UI-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXU3SXAQ-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HCLS6H4-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTANTCAM-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T83KCXIZ-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
QRiUZ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:42:
[...]

Dat heeft ie wel, maar ik dacht dat ik door te lussen gebruik zou kunnen maken van de lipsync optie op de tv. Het is een LG55LM671s. Ik heb begrepen dat het syncen met een stereo versterker moeilijk is? Daarnaast speel ik regelmatig een playlist van Deezer via de app op mijn tv, dus ik meende zo twee vliegen in 1 klap te slaan. :P

Ik heb net overigens ook bedacht dat ik misschien een koppelstukje op de scart out van de decoder kan zetten en dan de audio outputs kan verbinden met de versterker. Zou dat ook kunnen? Dat de decoder beeld via hdmi verstuurt en geluid via scart..?
Sync is iets wat alleen via HDMI kan ivm handshake e.d. Dat gaat hem dus idd niet worden.
Met dat SCART koppelstukje is wellicht een optie. Verwacht alleen geen hoogstaand hifi geluid - de DAC's in zo'n decoder zijn meestal niet echt om naar huis te schrijven. Als jij al een gewone losse DAC wilt gaan inzetten op je installatie dan gaat de geluidskwaliteit je vermoedelijk ernstig tegenvallen.

Dus ook hier geldt: you pay peanuts, you get monkeys ;)
Maar ik snap je wel...die LG is een smart TV en kan vanalles afspelen. Eigenlijk zonde om daar een aparte mediaplayer voor te kopen. Aan de andere kant: als je een mediaplayer zou kopen die wel een digitale uitgang heeft, hoeft je TV ook niet aan te staan als je naar muziek luistert. En zo duur zijn die dingen inmiddels ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
Alhoewel ik niet zo ben van dit soort producten wilde ik jullie deze toch hierover informeren:
Duopack: Monster Cable Audio Video PowerCenter AV800 surgeprotector

Voor dit geld laat zelfs ik ze niet liggen!

2 stuks voor 26€ incl verzending... Daar heb je (naja, sort of speak) geen gamma stekkerdoos met spanningsbeveiliging voor :)

Tevens dit bericht maar bij zilveren HIFI-kabelsblabla gepost haha

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Haha thx, meteen besteld, ik ben benieuwd of het werkt, maar zelfs voor beveiligde stekkerdozen is dit niet duur...

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
Het gaat me dan ook enkel om de extra beveiliging.. Moes nog de goedkope gamma dozen een keer vervangen met een variant met overspannings beveiliging. Leuk voor mijn PC hoek. NAS heb ik al aan een wat serieuzere oplossing hangen (APC Back-UPS)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
The Eagle schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:19:
[...]

Sync is iets wat alleen via HDMI kan ivm handshake e.d. Dat gaat hem dus idd niet worden.
Met dat SCART koppelstukje is wellicht een optie. Verwacht alleen geen hoogstaand hifi geluid - de DAC's in zo'n decoder zijn meestal niet echt om naar huis te schrijven. Als jij al een gewone losse DAC wilt gaan inzetten op je installatie dan gaat de geluidskwaliteit je vermoedelijk ernstig tegenvallen.

Maar ik snap je wel...die LG is een smart TV en kan vanalles afspelen. Eigenlijk zonde om daar een aparte mediaplayer voor te kopen. Aan de andere kant: als je een mediaplayer zou kopen die wel een digitale uitgang heeft, hoeft je TV ook niet aan te staan als je naar muziek luistert. En zo duur zijn die dingen inmiddels ook niet meer :)
Thanks. Het spelen van Deezer laat ik even voor wat het is. Ik vind het nu belangrijk dat ik gewoon geluid via de versterker heb als ik tv kijk. Ik zit te denken om een CYP AU-D3 te kopen om tussen de decoder en de versterker te zetten. Ik neem aan dat ik dan toch wel fatsoenlijk geluid heb, dat niet slechter zal zijn dan ik via hdmi uit mijn receiver had?

Wat betreft een mediaplayer gebruiken voor muziek zodat mijn tv niet aan hoeft te staan, dat is natuurlijk ideaal. Ik zou daarom ook nog wel een keer een Sonos willen kopen. Echter door de recente aankoop van de speakers en versterker is het potje bijna leeg, dan is 349 euro even teveel. Of had je een andere optie in gedachten? Bij voorkeur eentje met ook een analoge uitgang overigens ipv enkel digitaal :)

Edit: heb zo'n scart blokje gekocht en daarmee het geluid van de decoder direct naar de versterker. Werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door QRiUZ op 13-07-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik wil binnenkort mijn sub upgraden van een 15" driver naar een 18" driver. Wat kan ik nog voor mijn Velodyne DD15 vragen? Ik kan er nergens een 2de hands vinden.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Rudios schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:53:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik wil binnenkort mijn sub upgraden van een 15" driver naar een 18" driver. Wat kan ik nog voor mijn Velodyne DD15 vragen? Ik kan er nergens een 2de hands vinden.
Gewoon hoog beginnen zakken kan altijd nog.

Staat er 1 te koop voor 3600 op audiomarkt

[ Voor 5% gewijzigd door Masterkale1 op 13-07-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
The Eagle schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:19:
[...]

Tegenwoordig heb je toch bij allemaal de functie TV screen uit zetten, dan staat hij in een " standby mode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Mektheb schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:17:
[...]

Tegenwoordig heb je toch bij allemaal de functie TV screen uit zetten, dan staat hij in een " standby mode"
Klopt, maar dan moet je toch telkens de tv aanzetten als je van muziek wil veranderen. Het is fijner als je daarvoor niet afhankelijk bent van de tv, maar de muziek kunt bedienen dmv een app op je telefoon of iPad oid. Heb ooit een Squeezebox Duet gehad. Daar was ik op zich tevreden over, maar die remote moest vaak opnieuw verbinding maken met het netwerk, dat duurde lang en soms moest ik 'm resetten. Dat stoorde me. Sonos schijnt stabieler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masterkale1 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:54:
[...]
Staat er 1 te koop voor 3600 op audiomarkt
Een DD15 voor 3600 euro zal wellicht de DD15+ zijn dan, een "gewone" DD gaat voor een stuk minder weg.
En natuurlijk hangt veel ook af van de staat, ouderdom en kleur van de subwoofer.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 13-07-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mektheb schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:17:
[...]

Geen idee. Heb zelf een LG 47LM760s en daar ben ik het nog niet tegen gekomen. Heb zoiets zelf ook niet nodig btw, heb een Denon DNP720 network player staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

FeaR schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:05:
[...]

Een DD15 voor 3600 euro zal wellicht de DD15+ zijn dan, een "gewone" DD gaat voor een stuk minder weg.
En natuurlijk hangt veel ook af van de staat, ouderdom en kleur van de subwoofer.
Idd, dat is de 15+. Ben nu wel al een stuk verder. Thx

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nico111 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:16:
[...]
Dit probleem is toch iets anders dan het handshake probleem? Ik heb namelijk een 576 maar met mijn nieuwe PS3 werkt hdmi pass through niet meer goed.( bij de ps3 plat geen probleem) Beeld begint onwillekeurig te flikkeren en valt weg. Nu maar het geluid met optisch naar de Onkyo en beeld direct naar de tv. Voor mij geen Onkyo meer.
Handshake is inderdaad een ander probleem waar Onkyo veel mee kampt. Kan op de lange termijn zeker te maken hebben met dat de boards te warm worden en dit soort kuren gaan vertonen, maar qua handhake lees je met Onkyo en de PS3 wel de meeste problemen. Is ook de reden dat ik mijn Onkyo heb vervangen voor een Denon.
Rudios schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:01:
[...]
Idd, dat is de 15+. Ben nu wel al een stuk verder. Thx
Ik "ken" iemand die laatst een DD15 tweedehands heeft gekocht, wil best eens vragen wat hij betaald heeft. Heb je een beetje een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

FeaR schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Ik "ken" iemand die laatst een DD15 tweedehands heeft gekocht, wil best eens vragen wat hij betaald heeft. Heb je een beetje een indicatie.
Graag! PM me maar ff.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik wil graag mijn oude zelfmaak audio meubeltje kwijt....gratis en voor niets met spoed:). als er iemand interesse heeft, graag snel reageren!

V&A aangeboden: Zelfmaak tv meubel GRATIS

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mijn Panasonic maar eens aan de wand gehangen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VdHlpGUtKKDOpBtrs4V592S1/full.jpg

Oogt toch een stuk strakker. Alleen wel weer even wennen aan het formaat, want de TV is zo'n 30 centimeter naar achter gegaan en oogt weer wat kleiner.

Woonkamer is nu klaar qua de home cinema, nu verder met de slaapkamer. Wordt een simpele set met als speakers de Boston Acoustics A25 die ik nog had liggen. Eens op zoek naar een paar stands om de speakers op te zetten en een versterker. Qua versterking heb ik een mooie Arcam AVR-250 op het oog. Bron, een tweede Squeezebox Touch, is reeds onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
FeaR schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:03:
Gisteren mijn Panasonic maar eens aan de wand gehangen:
[afbeelding]

Oogt toch een stuk strakker. Alleen wel weer even wennen aan het formaat, want de TV is zo'n 30 centimeter naar achter gegaan en oogt weer wat kleiner.

Woonkamer is nu klaar qua de home cinema, nu verder met de slaapkamer. Wordt een simpele set met als speakers de Boston Acoustics A25 die ik nog had liggen. Eens op zoek naar een paar stands om de speakers op te zetten en een versterker. Qua versterking heb ik een mooie Arcam AVR-250 op het oog. Bron, een tweede Squeezebox Touch, is reeds onderweg :)
"oogt wat kleiner" ... :')

Ziet er goed uit fear!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kleine update van mijn projectje!

- Tv opgehangen d.m.v. kantelbare beugel
- Dubbele wand geplaatst; 2 balken tegen de muur geschroefd en met profielen de houten plaat 160x160x25mm ertegenaan / erop geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/2074/w4ln.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/8189/19ns.jpg

Totaalplaatje WIP;
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9004/vjnx.jpg

Nog te doen?

- Profielen welke ik straks achter tegen de plaat aan schroef, op deze manier komen de pinnen er doorheen en komt daar mijn apparatuur op te staan.
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/6928/o0tg.jpg

- Cablemanagement
- Laminaat erop lijmen
- Afwerken met hoekstrips
- LED-strip met AB achter de wand, aan de rand plaatsen
- Tv centreren

Wat je ziet;
Panasonic 55VT50 | Marantz SR5007 | Boston Acoustics A225C | Boston Acoustics A25 2x | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC | Samsung BD-P1600 |

Wat je niet ziet;
Jamo J-70 2x | Logitech Harmony One | Homeserver 12TB

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-07-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 09:27

CeesKees

I rest my Kees

Die profielen (goed idee om het zo te doen) heb je die kant en klaar gekocht? Of laten maken?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:20:
Kleine update van mijn projectje!

- Tv opgehangen d.m.v. kantelbare beugel
- Dubbele wand geplaatst; 2 balken tegen de muur geschroefd en met profielen de houten plaat 160x160x25mm ertegenaan / erop geplaatst.

[afbeelding]
[afbeelding]

Totaalplaatje WIP;
[afbeelding]

Nog te doen?

- Profielen welke ik straks achter tegen de plaat aan schroef, op deze manier komen de pinnen er doorheen en komt daar mijn apparatuur op te staan.
[afbeelding]

- Cablemanagement
- Laminaat erop lijmen
- Afwerken met hoekstrips
- LED-strip met AB achter de wand, aan de rand plaatsen
- Tv centreren
Zo, hoe groot is de tv? Wat een joekel oogt het zo. 70"?

De tv kan dus tegen de wand en van de wand af zie ik? Very nice, benieuwd naar het eind resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
En wat zijn de specs van de rest wat je daar hebt staan op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:34:
[...]

De tv kan dus tegen de wand en van de wand af zie ik? Very nice, benieuwd naar het eind resultaat ;)
Is een 55VT50, 55" dus :). De tv kan zo'n 40cm van de muur worden getrokken, links- en rechtsom worden gedraaid en nog 10 graden worden gekanteld.
CeesKees schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:33:
Die profielen (goed idee om het zo te doen) heb je die kant en klaar gekocht? Of laten maken?
Die profielen heb ik laten maken via via. Deze zijn volgens mij niet echt kant en klaar te koop. Maar de "gemiddelde" metaalbewerkingsbedrijven kunnen dit wel maken denk ik.
Lomp schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:15:
En wat zijn de specs van de rest wat je daar hebt staan op de foto?
Wat je ziet;
Panasonic 55VT50 | Marantz SR5007 | Boston Acoustics A225C | Boston Acoustics A25 2x | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC | Samsung BD-P1600 |

Wat je niet ziet;
Jamo J-70 2x | Logitech Harmony One | Homeserver 12TB

[ Voor 20% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-07-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 08:40
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:34:
55" volgens zijn signature :P

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 09:27

CeesKees

I rest my Kees

StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:15:

Die profielen heb ik laten maken via via. Deze zijn volgens mij niet echt kant en klaar te koop. Maar de "gemiddelde" metaalbewerkingsbedrijven kunnen dit wel maken denk ik.
Of ik gebruik een stuk draadeind en twee bouten....

Thanx anyway!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:15:
[...]

Is een 55VT50, 55" dus :). De tv kan zo'n 40cm van de muur worden getrokken, links- en rechtsom worden gedraaid en nog 10 graden worden gekanteld.
Ahh, net zo groot als die van mij, die van jou oogt alleen zo groot. En zelfde soort muurbeugel als ik dus heb.
Benieuwd als het af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat een mooie installaties hier allemaal!
Kwijl kwijl... ;)

Ik heb zelf inmiddels ook een leuke installatie bij elkaar gesprokkeld en wil dit dan ook graag met jullie delen.

Inmiddels alweer een jaar in gebruik!
Ik heb namelijk in oktober 2011 een huis gekocht, verbouwd, en sinds april 2012 woon ik er.

Ik heb hier heel veel informatie vandaan gehaald.
Van alle foto's en ervaringen heb ik veel ideeën opgedaan en uiteindelijk keuzes kunnen maken, waarvoor ik iedereen wil bedanken.
En daarom vind ik dat het minste wat ik kan doen is laten zien hoe het geworden is.
Maar deze eerste post wordt een soort "teaser", aangezien ik nog wat deftige eind foto's moet schieten ;)
Deze zal ik later erop zetten.

Let's go:
Ik ben begonnen om mijn woonkamer uit te tekenen in google sketchup.
Deze moest wel aan een aantal voorwaarden voldoen.
Het volgende moest er minimaal in komen:
- Grote hoekbank
- Tv
- Haard
- Beamer
- Beamer scherm
- Zuil speakers
- Center speakers
- Achter speakers (in plafond)
- Tv meubel voor apparatuur
- Pc

Na heel veel uren tekenen, opstellingen veranderen etc. , was dit uiteindelijk de tekening waarvan uit ik ging werken:
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/5372/9ltl.jpg
(het beamer scherm zou rechts naast de tv moeten komen, tussen de tv en de rechter zuilspeaker in)

De haard heb ik zelf uitgetekend en laten maken bij een metaal bewerking bedrijf.
Aangezien er een aanbouw aan het huis zit, en de muur dus een sprongetje naar binnen maakt, heb ik deze muur gewoon doorgetrokken zodat ik de haard in de wand kon verwerken:
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/1029/h1dw.jpg
(ook heb ik in deze wand alle hi-fi kabels verwerkt)

Hieronder is alles afgestuct en zie je de gaten voor de kabels.
Links naast de haard zitten alle kabels bij elkaar gebonden in een plastic zak. Dit betreft de speakerkabels voor de plafond speakers en de HDMI kabel voor de beamer:
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/7430/evjr.jpg
(de 2 gaten boven elkaar is voor de kabels van de tv)

Het meubel wat ik wilde hebben was uiteraard ook niet zo in de winkel te koop dus ook deze heb ik uitgetekend en laten maken bij een meubelmakelaardij.
Moest 3 meter lang worden en MDF platen gaan maar tot 2,5 meter dus custom made:
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/6704/f6ad.jpg

Tijd om de gaten voor de plafond speakers, de Canton InCeiling 845's, te maken en ze te plaatsen.
Hier nog zonder roostertje:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/3571/l6eu.jpg
(met draaibare tweeter)

Daarna nog wat leuks geplaatst...de volgende foto heeft niks met hi-fi te maken maar kunnen jullie vast waarderen.
Dit is een 'zwevend' plafond boven mijn kookeiland waar een RGB led stip rondom ligt :9~
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/4618/vzsx.jpg

Toen was het tijd om de kast voor de beamer te plaatsen en de beamer aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/6216/vll8.jpg

Ook mn pc een plekje gegeven. Ook hier natuurlijk netjes zonder enige kabel:
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/707/poe3.jpg

Nu hebben we bijna alles in losse onderdelen gezien maar heb ik nog geen deftige foto's van het totaal plaatje dus die zal ik vanavond even maken en jullie showen.

Nog even geduld dus voor het eind resultaat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Wayneheadx schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:57:
Wat een mooie installaties hier allemaal!
Kwijl kwijl... ;)
Heul dik, ben benieuwd naar het resultaat.
Was ik maar zo handig!

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 16-07-2013 22:42 . Reden: Zie de TW betreffende lange posts quoten! ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mede-tweakers!

Bij deze mijn eerste post op dit forum. Ik heb eerlijk gezegd al aardig wat uurtjes gekeken naar jullie home cinema's en aan de hand hiervan ook mooie ideeen opgedaan.

Voordat ik verder ga, zal ik me eerst eventjes kort voorstellen.

Mijn naam is Dennis, ben inmiddels 25 jaar en woonachtig in Harderwijk, sinds kort een grote verbouwing achter de rug van m'n appartementje.
Hobby's; Auto's (tuning), films kijken, muziek luisteren en alles wat met gadgets te maken heeft. Daarnaast heb ik ook nog een vriendin maar of dat als hobby wordt beschouwd laat ik even in het midden >:) .

Zoals jullie net al lazen heb ik een verbouwing achter de rug. Wegens financiele redenen heb ik de verbouwing zelf moeten doen en mede daarom heeft het ook 2jr geduurd voordat ik eindelijk kan genieten van het resultaat!

Hieronder volgen een aantal foto's waar het allemaal mee begon..

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYNTS4SY-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVIO7B36-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXJ4GPYL-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SWGKASMY-D.jpg

Zoals jullie kunnen zien heb ik de gehele appartement gestript.. 8)7

En zo is het geworden:).

De keuken:
Voorzien van:
- flatfire gaskachel met daaronder het display van de Pioneer XV- DV77 verwerkt.
- inbouw speakers in het plafond
- achterwand keuken van gehard glas met led verlichting.
- in de voorraadkast staat dus de Pioneer XV-DV77
- daarnaast staat hier ook radio voor in de wc (ruimte naast de keuken)
- radio aansluiting voor in de badkamer (ruimte naast de keuken)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8I7HCES-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ID8AFXBB-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PTFMLYQ-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCALQIHY-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LSIJMNSO-D.jpg
*kleine vrouwelijke touch O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HA6YRQOL-D.jpg

De badkamer:
In de badkamer heb ik 2 speakers verwerkt in het gedeelte waar het indirecte licht vandaan komt (plafond).
De aansturing zal waarschijnlijk via een bluetooth adapter verlopen (moet ik nog aanschaffen).

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNEVIRIA-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLVC88KJ-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZDHTQWW-D.jpg

De WC:
In de wc heb ik 2 speakers in het plafond geplaats. Deze worden ingeschakelt zodra de verlichting aan wordt gezet. Denk dat ik er evengoed nog wel een extra schakelaar tussen zet om afzonderlijk aan/uit te kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HH3EFEJA-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VSXDQZL-D.jpg

De slaapkamer:
In de slaapkamer staat momenteel mijn oude lcd tv.
Alle kabels zijn weggewerkt in de muur.
- LG 32LX2R
- Pioneer XV DV77 als home cinema
- De achterspeakers van de home cinema zijn verwerkt in de muur/hoofd eind waar het bed komt te staan.
- Mediaplayertje staat nog in de planning (netwerkaansluiting is al wel aanwezig)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CP7DBWJB-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CBRC3LKE-D.jpg

De woonkamer (eethoek):
In het plafond speakers verwerkt, deze zijn gekoppelt aan de speakers in de keuken. Waardoor in zowel in de woonkamer alsmede keuken (achtergrond) muziek kan luisteren. Tevens heb ik alvast voorbereidingen getroffen voor een eventuele tv/monitor aan de muur. Netwerk en coax voorbereid en kabelgoot in de muur verwerkt (vandaar dat gat in het midden van de muur)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOIXWV3W-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DFARWAW7-D.jpg

De woonkamer (zithoek):
Hier zal het allemaal moeten gebeuren.
- TV LG 50PW450
- Logitech Z5500 *versterker in muur verwerkt, hierdoor bassbox vrij te plaatsen is
- PS3
- Logitech Bluetooth adapter, streamt muziek naar Logitech Z5500 en naar de Pioneer XV DV77 in de keuken
- Computer: quad core AMD'tje in Silverstone behuizing voor films/muziek etc.
- Gashaard Bellfire Large
- Elektrische projectiescherm 100 inch
- Beamer moet ik nog aanschaffen, voorkeur gaat naar de Epson TW3200.
Het idee is in ieder geval om de beamer uit het plafond te laten zaken d.m.v. een elektrische autokrik.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KAFEOIBX-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHQRICU6-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6G3H3BK4-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8N8TH7Y-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWIE7UII-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TEYLULXR-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QMB7EUXM-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HW7VKSDJ-D.jpg
* elektrische autokrik.

Misschien dat ik nog een aantal zaken ben vergeten om te melden. Mochten er nog vragen/opmerkingen/suggesties zijn, dan hoor ik het graag van jullie! Hopelijk heb ik alles volgens de policy en forum regels gedaan, zo niet hoor ik het graag van jullie zodat ik er de volgende keer rekening mee kan houden!:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Je bent 1 heel belangrijk ding vergeten denk ik. De mogelijkheid tot upgraden naar een moderner systeem :X

Heel mooi ingebouwd allemaal, maar het display van die Pioneer inbouwen...ik had het echt nooit gedaan. Over een tijdje wil je toch iets meer dan een simpel logitech setje, of gaat die Pioneer stuk (heeft ook niet het eeuwig leven), en daar zit je dan. Om bij een evt toekomstige verkoop van je appartementje maar te zwijgen over het feit dat dat toekomstige kopers behoorlijk in de weg kan zitten.

Maar verder: petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ziet er allemaal heel erg strak uit Wayneheadx en d.g.! Ik zou willen dat ik zo handig was en er de tijd + geld voor had :D. Man man wat gaaf.

@Wayneheadx
Mooi meubel ook zo, alles netjes weggewerkt. Blijft de tv zo ver naar links staan? Of vertekend de tekening een beetje? Als je bijvoorbeeld een film kijkt (ik weet niet of dat een hobby is), dan merk je helaas wel dat de tv niet in het midden staat. Maar als je de boxen eigenlijk alleen maar gaat gebruiken voor muziek, dan boeit dit niet natuurlijk.

@d.g.
Opzich erg strak, maar upgraden is wel wat lastiger inderdaad. De Z-5500 versterker ingebouwd is wel nice, als je deze set voor altijd behoudt. Maar ik denk dat je over een tijdje vast wel wat gaat upgraden....en dan zit je toch wel met een ingebouwde versterker + Pioneer scherm waar je eigenlijk niks meer mee kan.

Idee met de autokrik is wel erg gaaf trouwens. Mooi weggewerkt meteen in het plafond en stabiel genoeg om waterpas te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er van bewust dat het upgraden iets lastiger wordt. Met name de achterspeakers, dit zullen altijd satelliet speakers zijn. Heb overigens wel in 2 hoeken in de kamer alvast een coaxiale kabel liggen voor een eventuele actieve subwoofer.

De versterker van de Z-5500 is weggewerkt in een ‘blinde’ hoek, de uitsparing heb ik nog liggen dus mocht ik iets anders willen of gaan verhuizen kan ik de uitparing terugplaatsten en iets bijwerken met korrelpleister (wat ik nog op voorraad heb).

Anderzijds kan er ook bijv. een luikje gemaakt worden en hierachter een brandkluisje plaatsen als alternatief?

Wat betreft het Pioneer setje ben ik het volkomen met jullie eens. Mede daarom heb ik 2 setjes aangeschaft, als het setje in de keuken stuk gaat, heb ik er nog één als back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:41:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er van bewust dat het upgraden iets lastiger wordt. Met name de achterspeakers, dit zullen altijd satelliet speakers zijn. Heb overigens wel in 2 hoeken in de kamer alvast een coaxiale kabel liggen voor een eventuele actieve subwoofer.

De versterker van de Z-5500 is weggewerkt in een ‘blinde’ hoek, de uitsparing heb ik nog liggen dus mocht ik iets anders willen of gaan verhuizen kan ik de uitparing terugplaatsten en iets bijwerken met korrelpleister (wat ik nog op voorraad heb).

Anderzijds kan er ook bijv. een luikje gemaakt worden en hierachter een brandkluisje plaatsen als alternatief?

Wat betreft het Pioneer setje ben ik het volkomen met jullie eens. Mede daarom heb ik 2 setjes aangeschaft, als het setje in de keuken stuk gaat, heb ik er nog één als back-up.
Je bent wel een handige klusser zo te zien! _/-\o_
Ik vind het petje af hoor, bedoel je moet het maar kunnen. Proficiat met je totale setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ziet er weer goed uit wat er allemaal langskomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
_ferry_ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:19:
Ziet er weer goed uit wat er allemaal langskomt :)
inderdaad, mooi spul en ook leuk er echte klussers tussen ons zitten ;).

Ik heb zelf 2 linkerhanden kwa klussen muren stuken schilderen etc, maar iets met apparaten kan ik wel.
Gelukkig heb ik een vrouw die alles wat een vent kan bijna ook kan ( kwa klussen )
Hoop deze week wat dingen te veranderen thuis en mijn nieuwe 55F6400 Samsung te showen.
Gelijk dan alle kabels opnieuw wegwerken (want eindelijk een model TV waarbij de kabels zijwaards er in gaan)
En dan is even kijken of ik een 40GB SSD kan scoren om als opneem module te functioneren kan monteren achter de tv.

Andere woorden genoeg te doen aankomende vakantie ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Mektheb schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:46:
[...]

En dan is even kijken of ik een 40GB SSD kan scoren om als opneem module te functioneren kan monteren achter de tv.

Andere woorden genoeg te doen aankomende vakantie ! :D
:? Waarom een 40gb ssd? Afgezien het feit dat de opslag capaciteit veel te weinig is (tussen de 10-20 programma's) is een snelle disk in dit geval mi geen toegevoegde waarde. Beter gooi je er een 1tb 2,5" schijfje tegenaan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
renzo4000 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:53:
[...]

:? Waarom een 40gb ssd? Afgezien het feit dat de opslag capaciteit veel te weinig is (tussen de 10-20 programma's) is een snelle disk in dit geval mi geen toegevoegde waarde. Beter gooi je er een 1tb 2,5" schijfje tegenaan.
Die maakt herrie ( denk ik ), en het is de bedoeling om iets op te nemen / kijken en daarna te wissen.
Elke computer waar ik achter zit zonder SSD irriteer ik me al alleen aan het geluid :+ .

Maar je heb gelijk heb nog een 320 liggen, dus ik zou is kijken of dat dan bevalt.

edit : als ik iets koop, haal ik altijd als 1e de schijf eruit en dan een ssd erin.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 17-07-2013 10:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Waarom neem je dan geen 64GB usb-stick voor € 35,-?

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1067025#prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Laatst online: 04-12-2024
Bedankt voor de enthousiaste reacties! :D
Ben er zelf ook erg blij mee ;)
StealthyPeanut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:22:
Ziet er allemaal heel erg strak uit Wayneheadx en d.g.! Ik zou willen dat ik zo handig was en er de tijd + geld voor had :D. Man man wat gaaf.

@Wayneheadx
Mooi meubel ook zo, alles netjes weggewerkt. Blijft de tv zo ver naar links staan? Of vertekend de tekening een beetje? Als je bijvoorbeeld een film kijkt (ik weet niet of dat een hobby is), dan merk je helaas wel dat de tv niet in het midden staat. Maar als je de boxen eigenlijk alleen maar gaat gebruiken voor muziek, dan boeit dit niet natuurlijk.
De tekening is idd iets vertekend. Ik heb de beloofde foto's hieronder geplaatst, dan kan je zien hoe het is geworden! Ik heb een U-bank dus 2 hoeken erin. Vanuit de ene hoek kan je goed tv kijken en vanuit de andere kijk ik altijd naar films op de beamer! Films staat bij mij op 1 en muziek op 2.
Check it out!

Het uitzicht vanuit mijn favoriete hoek van de bank:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img194/3919/hzve.jpg
(sorry voor de vrouwelijke toevoegingen :X)

Zoals je ziet, geen kabel te bekennen :D Voor speakers kabels heb ik witte kabels gebruikt.
Als ik op de bank lig dan staan de speakers prima op oor hoogte, alleen de center is ietsjes lager maar totaal geen vervormd beeld te horen.
Zoals je kunt zien heb ik gekozen voor een eiken houten center speaker, dit was puur op de gok.
Aangezien ik in de rest van de woonkamer ook houten accenten ging gebruiken, leek het me wel uitdagend. Ik vind het geslaagd, wat is jullie mening?

Hier nog een plaatje met aan 1 kant van de woonkamer de gordijnen dicht en de beamer + ps3 aan:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img59/2469/4uy1.jpg
(kwaliteit ziet er niet zo denderend uit maar dat komt door de kwaliteit van de foto, genomen met telefoon)
(in het echt is het beeld super helder en scherp!)

Dit is de kleinste stand van de beamer, kleiner dat dit wordt het niet... alleen maar groter :D
Ik heb dus gekozen om gewoon op de muur te projecteren. Geen scherm aan het plafond, geen speciale verf... gewoon zo strak mogelijk stucen en 2 lagen Histor witte muurverf spuiten.
En het resultaat is echt super goed. Voor mensen die dit niet geloven, kom gerust een keer langs ;)

Hieronder nog een aantal shots voor de liefhebbers.
Marantz in het meubel:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img109/7749/7lzg.jpg
(links in het donker staat ook de WD TV Live)

Gewoon een leuk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img547/8721/c3ro.jpg

THANK GOD FOR WOMEN! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img854/1512/7mv4.jpg

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Doh

Dank u :)!

pricewatch: Sandisk Cruzer Glide 128GB Zwart
Voor een redelijke prijs het dubbele.
Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic