Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik ben behoorlijk opgeschoten en wil het eindresultaat hier graag even laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/Finished2.jpg]

Wat je ziet (niet zo veel eigenlijk):

B&W DM603 S1 2x
B&W CC6 S1
Philips 40PFL7605H

Meubel is een Ikea Besta aangevuld met Gamma Duraline planken.

Wat je niet ziet :
Solid S100 2x ( surround speakers)
Marantz SR5007
Philips BD7500B2

Ik zal zodra ik tijd heb even wat meer foto's (ook van de andere kant) toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ixus74 op 03-07-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
renzo4000 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Dat is het aller belangrijkste natuulijk!

Je zou eventueel de luidsprekers (LF + RF) aan muurbeugels kunnen bevestigen (of twee kleine schapjes links en rechts) waardoor je relatief goedkoop en eenvoudig het geluid naar een hogere niveau kan tillen. Je center zou je in de tvkast er onder kunnen plaatsen en iets naar boven laten hellen ... Maar waarschijnlijk past dat niet als ik het zo bekijk. Maar goed, je moet altijd wat te wensen overlaten he :)

Zoals gezegd, ook in mijn situatie is het verreweg van ideaal. We hebben het huis te koop staan en hopelijk kunnen we ooit eens een fatsoenlijke opstelling realiseren. Gellukig kunnen de meeste receivers nog eea compenseren met roomcorrection, en dat lukt best aardig moet ik zeggen.

[afbeelding]
[afbeelding]
renzo4000 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
En waarom zet je die TV niet in het midden?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:28
renzo4000 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Dat is het aller belangrijkste natuulijk!

Je zou eventueel de luidsprekers (LF + RF) aan muurbeugels kunnen bevestigen (of twee kleine schapjes links en rechts) waardoor je relatief goedkoop en eenvoudig het geluid naar een hogere niveau kan tillen. Je center zou je in de tvkast er onder kunnen plaatsen en iets naar boven laten hellen ... Maar waarschijnlijk past dat niet als ik het zo bekijk. Maar goed, je moet altijd wat te wensen overlaten he :)

Zoals gezegd, ook in mijn situatie is het verreweg van ideaal. We hebben het huis te koop staan en hopelijk kunnen we ooit eens een fatsoenlijke opstelling realiseren. Gellukig kunnen de meeste receivers nog eea compenseren met roomcorrection, en dat lukt best aardig moet ik zeggen.

[afbeelding]
[afbeelding]
renzo4000 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Naar muurbeugels had ik gekeken en zelfs al gekocht maar ik vreesde voor beschadiging van mijn speakers en deze heb ik dus weer geretourneerd. Mocht je suggesties hebben voor veilige muurbeugels (minimaal 10 kilo draagkracht, geschikt voor speakers met afmetingen 355 x 210 x 302 mm en geen kans op beschadiging van de speakers) houd ik mij aanbevolen. De center speaker past inderdaad helaas niet in de ruimte onder de TV, dat zou een stuk idealer geweest zijn. Maar inderdaad, dan is er nog wat te wensen! :) Ik huur nu, anders had ik ook wel wat gedaan aan de stopcontacten (lager plaatsen) en kabelmanagement (infrezen).

Zoals Tommie12 aangeeft, waarom staat jouw TV uit het midden van de muur? Zeker omdat je het meest op die chaise longue bivakkeert? 8) Hmm als ik het zo zie staat je TV wel precies in het midden t.o.v. je bank, dan is het wel weer logisch. Gezien je ruimte heb je het netjes gedaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
richardcore schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 04:05:
Naar muurbeugels had ik gekeken en zelfs al gekocht maar ik vreesde voor beschadiging van mijn speakers en deze heb ik dus weer geretourneerd. Mocht je suggesties hebben voor veilige muurbeugels (minimaal 10 kilo draagkracht, geschikt voor speakers met afmetingen 355 x 210 x 302 mm en geen kans op beschadiging van de speakers) houd ik mij aanbevolen.
B-techmuurbeugels. Link bij mijn vorige post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Laatst online: 21-09 20:28
Flozem schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 04:29:
[...]

B-techmuurbeugels. Link bij mijn vorige post in dit topic.
Ik had deze gekocht maar dat was het toch niet, zeker qua diepte. Ik zal jouw suggestie eens uitchecken, bedankt.

Eén ding, n.a.v. je review op Conrad:

"2) Pas op: mijn Monitor Audios zijn 25cm diep. Dit lijkt mij de maximum diepte, want je wil het zwaartepunt niet te veel naar voren leggen. Als de speakers dieper zijn, denk ik dat je ze nog nauwelijks kunt laten hellen en moeilijker kunt draaien (wat lastig is bij bevestigen kabels). Hierover staat niets expliciets in de handleiding."

De KEF Q300's zijn 30,2 cm diep. Goed om rekening mee te houden dus.

[ Voor 36% gewijzigd door richardcore op 03-07-2013 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 22-09 21:50
Tja - dat is inderdaad weer zo.... Diepte 30 cm kan kritisch worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ixus74 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:22:
Ik ben behoorlijk opgeschoten en wil het eindresultaat hier graag even laten zien.
Wat je ziet (niet zo veel eigenlijk):

B&W DM603 S1 2x
B&W CC6 S1
Philips 40PFL7605H

Meubel is een Ikea Besta aangevuld met Gamma Duraline planken.

Wat je niet ziet :
Solid S100 2x ( surround speakers)
Marantz SR5007
Philips BD7500B2

Ik zal zodra ik tijd heb even wat meer foto's (ook van de andere kant) toevoegen.
Ziet er gezellig uit! Leuk meubel, leuke kleuren. Alles wat een man nodig heeft en toch "vrouwvriendelijk":), ben alleen ook wel erg benieuwd naar je zitplek.

[ Voor 4% gewijzigd door boomr op 03-07-2013 09:04 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
richardcore schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 04:05:
[...]

Mocht je suggesties hebben voor veilige muurbeugels (minimaal 10 kilo draagkracht, geschikt voor speakers met afmetingen 355 x 210 x 302 mm en geen kans op beschadiging van de speakers) houd ik mij aanbevolen.

Zoals Tommie12 aangeeft, waarom staat jouw TV uit het midden van de muur? Zeker omdat je het meest op die chaise longue bivakkeert? 8) Hmm als ik het zo zie staat je TV wel precies in het midden t.o.v. je bank, dan is het wel weer logisch. Gezien je ruimte heb je het netjes gedaan,
Antwoord op je eerste vraag, ik heb zelf standaard muurbeugels (met kogelgewricht) van de bouwmarkt maar mijn rears zijn dan ook niet zo zwaar... dacht iets van 7kg). Je moet dus inderdaad selecteren of het draaggewicht toereikend is. Waarschijnlijk kan je zeker slagen bij Vogel beugels, alleen zijn die in de regel wel een stuk duurder.

Antwoord op je tweede vraag; ik heb ook verreweg een ideale woonkamer en is het consessies doen. Het klopt dat de tv precies in het midden van de bank staat, estetisch gezien zou je de linker zuil dus ook direct naast de tv willen zetten maar dan komt de alom bekende WAF om de hoek kijken :| . Overigens heb ik geen klagen aangezien de Jamo s608 een behoorlijk lompe luidspreker (wel mooi imho!) is voor zo'n kleine woonkamer.

We hadden eerst een simpel 5.1 setje en zouden we alles pas nieuw kopen als we verhuisd zijn, echter gezien de huidige markt wil dat niet echt vlotten. Toen mijn vriendin zei: "waarom koop je nu niet die apparatuur? uiteindelijk ga je het toch aanschaffen en kan je er beter nu van genieten toch?"

... Ik had wel geteld 15 seconden nodig om mijn jas te pakken mijn vriendin in de auto te gooien en naar de audio zaak te rijden, je moet direct "cashen" op dat moment :o

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renzo4000 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:45:
[...]

Antwoord op je eerste vraag, ik heb zelf standaard muurbeugels (met kogelgewricht) van de bouwmarkt maar mijn rears zijn dan ook niet zo zwaar... dacht iets van 7kg). Je moet dus inderdaad selecteren of het draaggewicht toereikend is. Waarschijnlijk kan je zeker slagen bij Vogel beugels, alleen zijn die in de regel wel een stuk duurder.

Antwoord op je tweede vraag; ik heb ook verreweg een ideale woonkamer en is het consessies doen. Het klopt dat de tv precies in het midden van de bank staat, estetisch gezien zou je de linker zuil dus ook direct naast de tv willen zetten maar dan komt de alom bekende WAF om de hoek kijken :| . Overigens heb ik geen klagen aangezien de Jamo s608 een behoorlijk lompe luidspreker (wel mooi imho!) is voor zo'n kleine woonkamer.

We hadden eerst een simpel 5.1 setje en zouden we alles pas nieuw kopen als we verhuisd zijn, echter gezien de huidige markt wil dat niet echt vlotten. Toen mijn vriendin zei: "waarom koop je nu niet die apparatuur? uiteindelijk ga je het toch aanschaffen en kan je er beter nu van genieten toch?"

... Ik had wel geteld 15 seconden nodig om mijn jas te pakken mijn vriendin in de auto te gooien en naar de audio zaak te rijden, je moet direct "cashen" op dat moment :o
Hahaha mijn vriendin is net zo. Och als we het toch al zouden aanschaffen waarom niet nu en ervan genieten _/-\o_

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
Na een lange tijd meelezen ook maar eens mijn eigen stekkie op de foto!

Oude situatie;
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/1035/fqho.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6682/j26c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/9322/tyl0.jpg

De stoelen staan normaal gesproken in een halve cirkel met de bank, richting het open gedeelte. Als ik alleen of met 2 man film kijk, zet ik ze altijd op de sweetspot :), zoals op de foto.

Nieuwe situatie (in aanbouw)
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/3972/cgf6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/9885/okhj.jpg

Uiteindelijke idee;
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/3804/qhdg.png

dan wil ik het met laminaat erop, een look geven als deze (plaatje van het HTforum - Atmoz);
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/3464/3k83.png

Wat jullie zien:

2 x Boston Acoustics A25
1 x Boston Acoustics A225C
2 x Jamo J-70
1 x BK XXLS400 FF
Panasonic 55VT50
Marantz SR5007
Samsung H360R
Samsung BD-P1600
HTPC (i3 + GT610 + SSD + 4GB) + XBMC

Wat jullie niet zien:

Homeserver W7 met 12TB
Logitech Harmony 700
Samsung Galaxy Tab2 7"(wordt vaak met apps gebruikt)

Zondag eerst de tv aan de muur zien te krijgen met de nieuw ontvangen beugel. De plaat van 160x160cm is al binnen. Nu nog overig hout inslaan en aan de slag! Dan komen de stands voor de fronts en rears ook binnen en is het hele setje compleet.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-07-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Je weet dat laminaat niet in lengtes van 1,60m geleverd wordt, maar hooguit 1,20m is ofzo?

Leuk idee though. Overigens kun je zoiets ook kant en klaar kopen: http://www.hdm.be/producten/cinewall.html Verkrijgbaar bij de Praxis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Inderdaad, ik zag laatst ook dit voorbij komen bij onze zweedse vrinden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cx9mqAX.png
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49862686/

En uiteraard uitbreidbaar...

[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 03-07-2013 15:34 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wist ik niet overigens, dat dit ook kant en klaar te maken was. Bedankt voor de link :).

.
Gelukkig is er ook laminaat in Extra Large :). Zie volgende link;
http://www.vloerengordijn.nl/lpu1287-vintage-eik-donker-lhd
Per m2 € 23,95 en met een afmeting van 205x20,5 cm is dit wel iets wat gaat werken :).

Hoewel ik nu klaar ben voor € 125,- inclusief laminaat. Dat red ik niet bij de Praxis :D

Dat meubel van de Ikea vind ik er dan weer niet uitzien. Dan moet ik voor een duurder meubel gaan en dan maak ik het liever zelf. Dan kan ik alles echt maken zoals ik het wil, zo ook de afwerking. Het zal even gaan duren, maar heb er wel zin in _/-\o_ .

Zal het eindresultaat komen showen :).

[ Voor 42% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-07-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb inmiddels de Audioquest Chocolate HDMI kabel binnen gekregen. (Overgekocht van FeaR).
Eerst indruk is zeer goed, het is een heel mooi afgewerkte kabel. De connectors zijn zeer stevig en hebben een soort van 'soft' touch. De gevlochten mantel geeft het een zeer hoogwaardige uitstraling. De audio is directioneel en elke connector heeft een gouden pijl die aangeeft waar de audio heen moet. In mijn geval van de TV (ARC) naar de Receiver.
Nu gaan er genoeg verhalen in de rondte over verbetering in beeld en geluid, dat heb ik zo snel nog niet kunnen constateren. Moet ik van het weekend nog eens goed voor gaan zitten, en zal mijn vriendin ook laten beoordelen, die is nogal van de details en erg duidelijk in haar mening :).

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:35

CeesKees

I rest my Kees

StealthyPeanut schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:37:
Wist ik niet overigens, dat dit ook kant en klaar te maken was. Bedankt voor de link :).

.
Gelukkig is er ook laminaat in Extra Large :). Zie volgende link;
http://www.vloerengordijn.nl/lpu1287-vintage-eik-donker-lhd
Per m2 € 23,95 en met een afmeting van 205x20,5 cm is dit wel iets wat gaat werken :).

Hoewel ik nu klaar ben voor € 125,- inclusief laminaat. Dat red ik niet bij de Praxis :D

Dat meubel van de Ikea vind ik er dan weer niet uitzien. Dan moet ik voor een duurder meubel gaan en dan maak ik het liever zelf. Dan kan ik alles echt maken zoals ik het wil, zo ook de afwerking. Het zal even gaan duren, maar heb er wel zin in _/-\o_ .

Zal het eindresultaat komen showen :).
Hoe wil je dat laminaat gaan bevestigen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 23-09 14:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

CeesKees schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Gewoon plakken neem ik aan. Ik heb ook een dergelijk meubelwandje gemaakt met laminaat. Gewoon een paar dotten van die dikke bisonlijm en het zit nu al weer een jaar of zes vast. geen enkel probleem. Ik heb overigens de beugel van de televisie aan de muur vastgemaakt, met in de het laminaatwandje een uitsparing waar de beugel (zwenkarm met 3 scharnierpunten) in wegvalt. Zo zit de TV strak tegen het wandje aan, maar heb ik ook nog de vrijheid om de tv er haaks tegenaan te zetten (zodat ik aan de eethoek ook nog beeld heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ChiLLeR schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:35:
Ik heb inmiddels de Audioquest Chocolate HDMI kabel binnen gekregen. (Overgekocht van FeaR).
Eerst indruk is zeer goed, het is een heel mooi afgewerkte kabel. De connectors zijn zeer stevig en hebben een soort van 'soft' touch. De gevlochten mantel geeft het een zeer hoogwaardige uitstraling. De audio is directioneel en elke connector heeft een gouden pijl die aangeeft waar de audio heen moet. In mijn geval van de TV (ARC) naar de Receiver.
Nu gaan er genoeg verhalen in de rondte over verbetering in beeld en geluid, dat heb ik zo snel nog niet kunnen constateren. Moet ik van het weekend nog eens goed voor gaan zitten, en zal mijn vriendin ook laten beoordelen, die is nogal van de details en erg duidelijk in haar mening :).
Mooie kabel om te zien inderdaad! Kwalitatief zal je op een kleine afstand (onder de 10 meter) echt geen verschil gaan zien. Digitaal = digitaal, zijn enen en nullen. Je hebt wel of geen beeld.
CeesKees schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Uhm, eigenlijk zo;
sopsop schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:51:
[...]

Gewoon plakken neem ik aan. Ik heb ook een dergelijk meubelwandje gemaakt met laminaat. Gewoon een paar dotten van die dikke bisonlijm en het zit nu al weer een jaar of zes vast. geen enkel probleem. Ik heb overigens de beugel van de televisie aan de muur vastgemaakt, met in de het laminaatwandje een uitsparing waar de beugel (zwenkarm met 3 scharnierpunten) in wegvalt. Zo zit de TV strak tegen het wandje aan, maar heb ik ook nog de vrijheid om de tv er haaks tegenaan te zetten (zodat ik aan de eethoek ook nog beeld heb).
:*) :*)

Verder ga ik de tv ook aan de muur monteren inderdaad. Ook een zwenkarm met 3 scharnierpunten.

Dan maak ik een groot gat in de plaat, waardoor ik ook eventueel makkelijk achter de plaat kan komen bij de apparatuur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Grappig wat jij zegt Loonens, want als enen enen zijn en nullen nullen, hoe kan het dan dat er wel signaal verlies kan zijn over grotere afstanden, en géén over kleinere afstanden?
Misschien is het beter deze vraag niet te beantwoorden om een ongewilde discussie te voorkomen.

Ik zat de laatste tijd even te oriënteren, maar wat ik mij echt af vraag is vanaf wat voor een prijsklasse DAC ongeveer moet kijken om een vooruitgang te krijgen op de ingebouwde DAC van mijn Denon AVR 2807 of de DAC van mijn Titanium HD geluidskaart. Iemand een idee of ik dan met een DAC van 200 euro al klaar kan zijn, of dat de ingebouwde DAC's toch wel van bijzondere kwaliteit zijn?

Ik vind de set van de B&W's hierbovenaan er echt netjes uit zien :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 04-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

Atmoz

Techno!!

StealthyPeanut schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:52:

dan wil ik het met laminaat erop, een look geven als deze (plaatje van het HTforum - Atmoz);
[afbeelding]
Haha, leuk om m'n eigen foto hier terug te zien 8)

En als we dan toch bezig zijn ook maar een iets completere foto van de kamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/woonkamer_mooi_small.jpg

Er komt ook nog een dedicated HT, dus als het zover is komen daar ook zeker nog foto's van hier :)

Succes met klussen Loonens!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Leuk gedaan met die lampjes achter de speakers, komt dat ook echt mooi uit in het donker, of was het puur de bedoeling om sfeer verlichting te krijgen in de kamer en ging het niet om de speakers... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:58:
[...]

[afbeelding]

Er komt ook nog een dedicated HT, dus als het zover is komen daar ook zeker nog foto's van hier :)

Erg mooi en sfeervol d:)b

Misschien ook nog wat specs noemen? En is die wand nu eigen brouwsel of van de Ikea? Waar daar lijkt ie wel op namelijk (no offense, want het ziet er super strak uit zo!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07
[...]

[afbeelding]

Mooie setup :) Stijlvol die kersenkleur op die B&W's

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

renzo4000 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Misschien ook nog wat specs noemen? En is die wand nu eigen brouwsel of van de Ikea? Waar daar lijkt ie wel op namelijk (no offense, want het ziet er super strak uit zo!).
Naar die wand ben ik eigenlijk ook benieuwd! Ziet er super vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bierdopje120 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:00:
Leuk gedaan met die lampjes achter de speakers, komt dat ook echt mooi uit in het donker, of was het puur de bedoeling om sfeer verlichting te krijgen in de kamer en ging het niet om de speakers... 8)7
Thanks! Het staat in "het echt" ook best gezellig en sfeervol uit ja. Achter de wand zitten RGB-LED's dus die dragen natuurlijk ook aan de sfeer bij 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Bowers_wilkins803_diamond.JPG
renzo4000 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Bedankt :)

Oke, want specs is natuurlijk altijd leuk inderdaad:

- Panasonic 65VT50 plasma
- Parasound model 2100 voorversterker
- Rotel RB1090 eindversterker
- Oppo BDP93 Bluray/SACD/DVD/CD-speler
- B&W 803 Diamond luidsprekers

De wand (+ het zwevend meubel) heb ik zelf gemaakt. Maar ik moet zeggen, het lijkt verdraaid veel op dat Ikea ding. Hebben ze dat zeker bij me afgekeken?! O-) >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/achterwand_maken2.jpg
loewie1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:22:
[...]

Mooie setup :) Stijlvol die kersenkleur op die B&W's
ralph0603 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Naar die wand ben ik eigenlijk ook benieuwd! Ziet er super vet uit!
Thanks.

Hierbij nog een foto van het "cable-management" achter de wand... 8)
http://www.lumatronix.nl/...rum/achterwand_maken1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Thanks! Het staat in "het echt" ook best gezellig en sfeervol uit ja. Achter de wand zitten RGB-LED's dus die dragen natuurlijk ook aan de sfeer bij 8)

[afbeelding]

[...]

Bedankt :)

Oke, want specs is natuurlijk altijd leuk inderdaad:

De wand (+ het zwevend meubel) heb ik zelf gemaakt. Maar ik moet zeggen, het lijkt verdraaid veel op dat Ikea ding. Hebben ze dat zeker bij me afgekeken?! O-) >:)

[afbeelding]

[...]

[...]

Thanks.

Hierbij nog een foto van het "cable-management" achter de wand... 8)
http://www.lumatronix.nl/...rum/achterwand_maken1.jpg
Super mooi gedaan! _/-\o_ Heel erg vet idee met die lichten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 22:24
Meubel is goedgekeurd :+
Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/zwevend_meubel_gewichttest.jpg

edit: leuk zo'n open directorie

[ Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 04-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Xtr3me4me schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Super mooi gedaan! _/-\o_ Heel erg vet idee met die lichten! :9
Neefdave schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:42:
Meubel is goedgekeurd :+
[afbeelding]

edit: leuk zo'n open directorie
lol, das m'n neefje die even als "gewicht" moest dienen >:)
Ja leuk he, lekker foto's kijken 8)7 hehe (staat ook oude troep bij... dus dat even door de vingers zien he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
[...]
Gave wand hoor! Zoiets zou ik ook wel willen.

Kan je nu nog makkelijk achter die wand komen om met kabeltjes te rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:35

CeesKees

I rest my Kees

Hoe hangt dat meubel aan de wand?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Welke speaker kabels gebruik je voor de B&W 803's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

OrbitZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:13:
[...]

Gave wand hoor! Zoiets zou ik ook wel willen.

Kan je nu nog makkelijk achter die wand komen om met kabeltjes te rommelen?
Thanks!
Yep, das is vrij makkelijk. Ik heb een "deurtje" erin gemaakt waar ik makkelijk met 2 handen tegelijk doorheen kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/wand_paneel_deurtje.jpg

En voor "grote klussen" aan de wand kan de tv er makkelijk af. Daarachter zit nog een veel grote gat.
Hierdoor kan ik dus bij alle kabels en electronica erachter :)
CeesKees schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:29:
Hoe hangt dat meubel aan de wand?
De 4 verticale "planken" zitten vast aan die 4 balken wat je tegen de muur aan ziet zitten.
Is (zoals je ziet >:)) érg stevig.
Ik check het regelmatig, en de waterpas geeft nog altijd _perfect_ recht aan _/-\o_
maarten22 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:31:
Welke speaker kabels gebruik je voor de B&W 803's?
Dat is de Kimber Kable 8PR:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Kimber_8PR_in_muur.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/Kimber_8PR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Thanks!
Yep, das is vrij makkelijk. Ik heb een "deurtje" erin gemaakt waar ik makkelijk met 2 handen tegelijk doorheen kan:

En voor "grote klussen" aan de wand kan de tv er makkelijk af. Daarachter zit nog een veel grote gat.
Nice, ik ga ook eens overwegen om te gaan klussen :)

PS heb je die randjes om je foto's toevallig met BorderMaker gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Thanks!

[afbeelding]

[...]

De 4 verticale "planken" zitten vast aan die 4 balken wat je tegen de muur aan ziet zitten.
Is (zoals je ziet >:)) érg stevig.
Ik check het regelmatig, en de waterpas geeft nog altijd _perfect_ recht aan _/-\o_

[...]

Dat is de Kimber Kable 8PR:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel netjes. Hoe heb je je vloer lichten gedaan? Zie namelijk nergens de transformator van die spotlichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

OrbitZ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:48:
[...]

Nice, ik ga ook eens overwegen om te gaan klussen :)
:P Succes in ieder geval!
Ik kijk uit naar de pics :)
PS heb je die randjes om je foto's toevallig met BorderMaker gemaakt?
Nee, met paint :)
Xtr3me4me schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Heel netjes. Hoe heb je je vloer lichten gedaan? Zie namelijk nergens de transformator van die spotlichtjes.
De (kabels van de) vloerspots heb ik weggewerkt onder de vloer. De voeding voor de LED's en alle andere electronica zitten in het muebel en achter de wand verwerkt. Hier zit ook (op het moment even niet wegens werkzaamheden) de controller voor de LED's in de vloer en de wand. Ik heb het zo gemaakt dat ik dit allemaal via m'n GSM kan bedienen.

Met een "color-picker" kan ik de kleuren achter de wand bedienen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/IMG_1661.JPG

Uiteindelijk komt er een dedicated App waarmee ik alles kan bedienen: gordijnen besturen, lampen aan/uit/dimmen, LED's bedienen etc, etc...

Verder zaten er eerst ook allemaal stopcontacten en CAI, ethernet, loze leidingen etc... "in het beeld". Die heb ik allemaal weggewerkt zodat ik een strak "plaatje" kreeg :9 Ik heb dus alleen "last" van de speakerkabels... (nouja, wat is "last" he... ik vind ze best vet eigelijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/B&W803diamond.JPG

Greetz,

Atmoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
[...]

[afbeelding]

Bijzonder mooi gedaan, dedicated HT is zo niet eens nodig ! :D

Ben je tevreden met de speakers?

Ik ben benieuwd hoe deze zich zouden verhouden tegen mijne (B&W CDM 7NT) :D

Mooi om zo'n hardcore stereo setup te zien _/-\o_ Plaatsing van de speakers is perfect, tv hangt goed :) Dijk van een versterker :) Nooit gedacht om te bi-ampen ?

Kritiekpuntje: Universele afstandsbediening met RF& Infrarood, kun je van die 6 (+telefoon) afstandsbedieningen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige setup zeg. :) Ook mooi hoe alles weggewerkt is, wat heb jij voor doorvoer voor de speakerkabels als ik vragen mag?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
Joopieboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:28:
Wat een prachtige setup zeg. :) Ook mooi hoe alles weggewerkt is, wat heb jij voor doorvoer voor de speakerkabels als ik vragen mag?
dat vroeg ik me ook af :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 08:02
atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:12:
Hier zit ook (op het moment even niet wegens werkzaamheden) de controller voor de LED's in de vloer en de wand. Ik heb het zo gemaakt dat ik dit allemaal via m'n GSM kan bedienen.

Met een "color-picker" kan ik de kleuren achter de wand bedienen:
[afbeelding]

Greetz,

Atmoz
Het er allemaal heel mooi uit zeg.
Ik ben echter wel benieuwd hoe en met welke hardware je de LED''s in de wand schakeld.
Dit is trouwens ook een mooi speeltje van Logitech. Alle apparatuur bedienen met je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Vast. En eerst nog tig dingen programmeren om het allemaal werkend te krijgen. Tegen de tijd dat het allemaal werkt ben je zomaar een week verder.

* The Eagle blij dat ie al zijn hifi van Denon heeft en een Smart TV van LG.
There's an app for that ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 15:31
Zo'n harmony is juist zomaar klaar. Je druk hem in je pc, voert je apparaten in en het werkt. Sort of iig:p

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
The Eagle schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:13:
Vast. En eerst nog tig dingen programmeren om het allemaal werkend te krijgen. Tegen de tijd dat het allemaal werkt ben je zomaar een week verder.

* The Eagle blij dat ie al zijn hifi van Denon heeft en een Smart TV van LG.
There's an app for that ;)
Gaat opvallend goed eigenlijk, dat is juist de toegevoegde waarde van logitech :)

Als ik m'n telefoon als afstandbediening gebruik dan is het A. Trager, want ik moet eerst een specifieke app opstarten, B. Ik kan niet op het scherm kijken en op m'n telefoon kijken C. Funest voor accuduur telefoon :p laatst waren m'n batterijen op en heb ik een halve dag met m'n telefoon lopen klooien :p telefoon haalde de dag niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
We hebben sinds kort een iPad retina. Rap zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Met zo'n gave opstelling, ook nog een dedicated HT er bij nemen? Ik kwijl hier weg ;)
Die leds via je mobiel van kleur veranderen is overigens ook erg nice *detail* :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Schitterend Atmoz, weer een verrijking van het Topic. *nu even kwijl opruimen* ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
@atmoz,

Zeer vet gedaan, ziet er echt netjes uit.
Hoe heb je de zijkant van het laminaat gedaan. Dit ziet er wel netjes uit. Ook ooit over gedacht om zo een achterwant te maken, maar kon niet echt iets bedenken voor de afwerking aan de zijkant. Dit ziet er zeer strak uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Met metaalprofielen (bij elke BM te krijgen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

W.Zijlstra. schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:17:
[...]

Bijzonder mooi gedaan, dedicated HT is zo niet eens nodig ! :D
Thanks 8)
Ben je tevreden met de speakers?
Zeer tevreden! Gewoon waanzinnig mooi geluid wat daar uit komt.. Ik draai er wekelijks (soms dagelijks) Roger Waters - Amused to Death, Pink Floyd - Division Bell, etc... op ---> :9~ _/-\o_ genieten is het juiste woord!!
Ik ben benieuwd hoe deze zich zouden verhouden tegen mijne (B&W CDM 7NT) :D
Ik heb de CDM 7NT zelf nog nooit gehoord, maar dat moet toch ook ge-wel-dig klinken?! Ben sowieso fan van B&W (2 Zeppelin's, B&W in-ceiling speakers op 2 plaatsen in huis en B&W601s3 setje op PC) dus kan me niet voorstellen dat het niet goed klinkt.. :P
Mooi om zo'n hardcore stereo setup te zien _/-\o_ Plaatsing van de speakers is perfect, tv hangt goed :) Dijk van een versterker :) Nooit gedacht om te bi-ampen ?
Uhm tja, eigenlijk nog geen tijd voor gehad. Heb net een nieuw huis gekocht, dus er is nog werk _zat_ ;)
Kritiekpuntje: Universele afstandsbediening met RF& Infrarood, kun je van die 6 (+telefoon) afstandsbedieningen af.
haha, dat zeiden ze op HT-forum ook al :D Ik heb een Logitech Harmony 1000 en een (véél te dure) Philips Pronto RU970. Maar ook daar heb ik nog geen zin/tijd voor gehad om alles in te stellen enzo :)
Joopieboy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:28:
Bedankt!!

O-) wil je het écht weten? :9
De zijkant van zo'n isolatie-tape-ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.electroshop.nl/product_images/uploaded_images/isolatietape-300x300.jpg
8)7

[edit]
En aan de binnenkant zit zo'n rubbertje wat je gebruikt in computerkasten om kabels "netjes" en veilig (zonder dat ze open snijden aan het scherpe metaal) door te voeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/cooler_master_rubber.jpg

Paste precies ;)
Mektheb schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:37:
[...]

dat vroeg ik me ook af :)!
>:)
mike123 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:41:
[...]

Het er allemaal heel mooi uit zeg.
Ik ben echter wel benieuwd hoe en met welke hardware je de LED''s in de wand schakeld.
Dit is trouwens ook een mooi speeltje van Logitech. Alle apparatuur bedienen met je mobiel
Die LED's stuur ik aan met een Arduino (+ Ethernetshield). Verder komt daar ook straks de bediening voor de gordijnen enzo op...

Jep, dat Logitech ding (hoog gadget-gehalte overigens :9 :9) heb ik toevallig gisteren iets over gelezen. Iemand was er toch niet helemaal tevreden over omdat je niets kon wijzigen in de layout, en het maar 8 apparaten zou ondersteunen...
frankwopereis schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:42:
[...]

Met zo'n gave opstelling, ook nog een dedicated HT er bij nemen? Ik kwijl hier weg ;)
Die leds via je mobiel van kleur veranderen is overigens ook erg nice *detail* :)
Haha thanks voor het compliment _/-\o_
SparC-EHV schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:30:
Schitterend Atmoz, weer een verrijking van het Topic. *nu even kwijl opruimen* ;-)
En hier ook weer bedankt _/-\o_
barry457 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:53:
@atmoz,

Zeer vet gedaan, ziet er echt netjes uit.
Hoe heb je de zijkant van het laminaat gedaan. Dit ziet er wel netjes uit. Ook ooit over gedacht om zo een achterwant te maken, maar kon niet echt iets bedenken voor de afwerking aan de zijkant. Dit ziet er zeer strak uit namelijk.
Aan de zijkant zit een plint (in dezelfde kleur als het laminaat) richting de stenen muur om de voorzetwand wat "dikker" te laten lijken, en omdat het dan wat beter uitkomt met de LED erachter. Op de hoek van die 2 zitten aluminium L-profielen.
DjVe schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:04:
Met metaalprofielen (bij elke BM te krijgen) :)
Idd :) Aluminium profieljtes dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Atmoz op 05-07-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
atmoz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:27:
[...]
Zeer tevreden! Gewoon waanzinnig mooi geluid wat daar uit komt.. Ik draai er wekelijks (soms dagelijks) Roger Waters - Amused to Death, Pink Floyd - Division Bell, etc... op ---> :9~ _/-\o_ genieten is het juiste woord!!
Is Division Bell van Pink Floyd beter dan Dark Side of the Moon? Over die laatste hoor je altijd iedereen, maar vind het zelf niet echt eigenlijk. Amused to Death van Roger Water is hemels, die draai ik ook meerdere malen per week. DTS CD zodat ik echt hoor waarom ik voor vier vloerstaanders ben gegaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
FeaR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Is Division Bell van Pink Floyd beter dan Dark Side of the Moon? Over die laatste hoor je altijd iedereen, maar vind het zelf niet echt eigenlijk. Amused to Death van Roger Water is hemels, die draai ik ook meerdere malen per week. DTS CD zodat ik echt hoor waarom ik voor vier vloerstaanders ben gegaan.
Qua muziek is het in ieder geval de mindere (High Hopes daar gelaten). Verder vind ik persoonlijk DSotM erg strak met veel effecten.

Afhankelijk van je set-up en je tabletbehoefte kun je ook nog eens kijken naar de Xperia Tablet Z. Die gebruik ik hier als tablet, maar ook om alles mee aan te sturen. Je kan er echt veel mee instellen, ook met macro's plus dat je nog eens alle apps van Android heb. Ook qua design past die mooi op een salontafel :P

@atmoz: Extreem jaloers, zoiets wil ik ook zodra het geld gaat stromen :+ Waarmee (welke app op je telefoon/Arduino) stuur je die leds aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Cyleo op 05-07-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

FeaR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Is Division Bell van Pink Floyd beter dan Dark Side of the Moon? Over die laatste hoor je altijd iedereen, maar vind het zelf niet echt eigenlijk.
Ik draai zelf de Division Bell (veel) vaker dan DSotM. Vind de 3 laatste platen (waaronder idd High Hopes zoals hieronder al wordt aangegeven) echt _mega_ goed. Heerlijk chillen <3 <3 (dus ja: voor mij is DB beter :))

Heb laatst in een creative bui de "Metal Heads" van DB op m'n aquariumdeurtjes gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Division_Bell_aquarium_deurtjes.jpg
(sorry, niet echt home cinema gerelateerd, maar nu we 't er toch over hebben...)
Amused to Death van Roger Water is hemels, die draai ik ook meerdere malen per week. DTS CD zodat ik echt hoor waarom ik voor vier vloerstaanders ben gegaan.
Sounds good!!! _/-\o_
Ik heb de 24 karaads gouden Mastersound edition van AtD. Klinkt ook érg lekker :9
Cyleo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:35:
[...]

@atmoz: Extreem jaloers, zoiets wil ik ook zodra het geld gaat stromen :+ Waarmee (welke app op je telefoon/Arduino) stuur je die leds aan?
Thanks Cyleo ;)
Ik programmeer de Apps's zelf, dus dat is allemaal niet terug te vinden in de store. En om te testen pruts ik gewoon zo'n simpele website (zoals je op die ene foto met die color picker kunt zien) in elkaar...

[ Voor 12% gewijzigd door Atmoz op 05-07-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 23:09

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Nice Atmoz! Gevoel voor structuur en stijl gecombineerd met gouden handen. Je setup hoort ook thuis in het grote audiomeubel topic.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Na lange tijd meelezen en regelmatig meekwijlen, vond ik het tijd worden om mijn bescheiden setup eens te showen in dit topic.

Korte voorgeschiedenis: begonnen met een standaard Panasonic dvd-speler met bijbehorend 5.1 setje. Deze vervangen voor een Jamo S606 5.0 set icm een Onkyo 508 receiver. Deze set geupgrade door de fronts te vervangen voor S608's. Deze vervolgens verkocht en er twee Klipsch RF82's voor in de plaats gezet. Kort daarna de Onkyo vervangen voor een Denon AVR-1911. Toen was ik aardig tevreden, met nog enkele upgrades in het hoofd voor de center en de rears natuurlijk...

Het verliep echter wat anders, aangezien ik en mijn vriendin verhuisplannen gingen maken en zij "die lelijke torens" niet in het nieuwe huis wilde hebben. De Klipsch gingen de deur uit, heb er tijdelijk twee extra S602's bij gezet met een BA ASW250 sub erbij (ter compensatie, soort van). Eenmaal gesetteld begon ik de vloerstaanders toch wel te missen en heb als compromis gekozen om over te gaan naar een stereo opstelling. Iets wat ik gezien de toch al lastig te plaatsen rears in onze woonkamer niet erg vind overigens.

De afgelopen weken ben ik dus bovengemiddeld actief geweest op internet en ben in diverse hifi-zaken gaan luisteren met een eigen cdtje. Net toen ik dacht dat mijn keuze zou gaan vallen op Monitor Audio, kwam ik opeens in aanraking met Paradigm, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord. Na een paar luistersessies merkte ik dat ik de sound van dit merk iets aangenamer vond dan die van MA. Omdat één van de afspraken was dat de speakers zo compact mogelijk moesten zijn, zijn het uiteindelijk de Paradigm Monitor 7's geworden. Gisteren na nog een laatste korte luistersessie opgehaald bij Hobo Hifi in Tilburg (erg fijne winkel en idem personeel overigens) en 's avonds druk geweest om de Nakamichi banana's van mijn oude Gamma speakerkabel af te schroeven en weer op nieuwe (dikkere) speakerkabel te bevestigen. Heb, omdat het toevallig kan, gekozen voor een bi-amp aansluiting op mijn AVR1911, of het verschil maakt weet ik niet, want heb ze nog niet conventioneel aangesloten.

Erg veel tijd om ze uitgebreid te testen heb ik nog niet gehad, maar de eerste indruk in mijn huiskamer is nog steeds net zo goed als in de diverse luisterruimtes waar ik ze heb beluisterd. Wel merk ik dat een goede stereoversterker verschil kan maken, de 1911 staat daarom op marktplaats. Na verkoop van de receiver overweeg ik om een stereo versterker van NAD, Block of Rotel aan te sluiten, kijken wat lekker klinkt (tips zijn overigens welkom).

Anyway, genoeg tekst, tijd voor plaatjes! Geschoten met een Samsung S3, dus geen topkwaliteit, maar een prima eerste indruk. Als ik dit weekend tijd heb probeer ik nog wat leukere foto's te plaatsen.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130625_172946.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130705_085606.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130705_085557.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130705_085557.jpg

Marketingplaatje van de speaker zonder stofkap:
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/1056.jpg

Ik heb ze nog niet helemaal lekker geplaatst, ga dit weekend op mijn gemak experimenteren. Twijfel ook of ik de sub zal houden. Denk dat die wel wat kan toevoegen bij films en series, ook eens testen dit weekend!

Verdere apparatuur, niet allemaal zichtbaar, deels in het meubel bedienbaar met Marmitek Invisible 6 (ideaal!):
- Denon AVR1911 (te koop)
- Ac Ryan Playon!HD Mini 2
- LG 55LM671s TV
- Netgear ReadyNas 2Bay
- Humax HD decoder
- Ethernet switch van Netgear (alles bedraad op netwerk aangesloten)
- Logitech Harmony 1000
- Boston Acoustics ASW250

Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

QRiUZ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:25:
Na lange tijd meelezen en regelmatig meekwijlen, vond ik het tijd worden om mijn bescheiden setup eens te showen in dit topic.

Korte voorgeschiedenis: begonnen met een standaard Panasonic dvd-speler met bijbehorend 5.1 setje. Deze vervangen voor een Jamo S606 5.0 set icm een Onkyo 508 receiver. Deze set geupgrade door de fronts te vervangen voor S608's. Deze vervolgens verkocht en er twee Klipsch RF82's voor in de plaats gezet. Kort daarna de Onkyo vervangen voor een Denon AVR-1911. Toen was ik aardig tevreden, met nog enkele upgrades in het hoofd voor de center en de rears natuurlijk...

Het verliep echter wat anders, aangezien ik en mijn vriendin verhuisplannen gingen maken en zij "die lelijke torens" niet in het nieuwe huis wilde hebben. De Klipsch gingen de deur uit, heb er tijdelijk twee extra S602's bij gezet met een BA ASW250 sub erbij (ter compensatie, soort van). Eenmaal gesetteld begon ik de vloerstaanders toch wel te missen en heb als compromis gekozen om over te gaan naar een stereo opstelling. Iets wat ik gezien de toch al lastig te plaatsen rears in onze woonkamer niet erg vind overigens.

De afgelopen weken ben ik dus bovengemiddeld actief geweest op internet en ben in diverse hifi-zaken gaan luisteren met een eigen cdtje. Net toen ik dacht dat mijn keuze zou gaan vallen op Monitor Audio, kwam ik opeens in aanraking met Paradigm, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord. Na een paar luistersessies merkte ik dat ik de sound van dit merk iets aangenamer vond dan die van MA. Omdat één van de afspraken was dat de speakers zo compact mogelijk moesten zijn, zijn het uiteindelijk de Paradigm Monitor 7's geworden. Gisteren na nog een laatste korte luistersessie opgehaald bij Hobo Hifi in Tilburg (erg fijne winkel en idem personeel overigens) en 's avonds druk geweest om de Nakamichi banana's van mijn oude Gamma speakerkabel af te schroeven en weer op nieuwe (dikkere) speakerkabel te bevestigen. Heb, omdat het toevallig kan, gekozen voor een bi-amp aansluiting op mijn AVR1911, of het verschil maakt weet ik niet, want heb ze nog niet conventioneel aangesloten.

Erg veel tijd om ze uitgebreid te testen heb ik nog niet gehad, maar de eerste indruk in mijn huiskamer is nog steeds net zo goed als in de diverse luisterruimtes waar ik ze heb beluisterd. Wel merk ik dat een goede stereoversterker verschil kan maken, de 1911 staat daarom op marktplaats. Na verkoop van de receiver overweeg ik om een stereo versterker van NAD, Block of Rotel aan te sluiten, kijken wat lekker klinkt (tips zijn overigens welkom).

Anyway, genoeg tekst, tijd voor plaatjes! Geschoten met een Samsung S3, dus geen topkwaliteit, maar een prima eerste indruk. Als ik dit weekend tijd heb probeer ik nog wat leukere foto's te plaatsen.

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ze nog niet helemaal lekker geplaatst, ga dit weekend op mijn gemak experimenteren. Twijfel ook of ik de sub zal houden. Denk dat die wel wat kan toevoegen bij films en series, ook eens testen dit weekend!

Verdere apparatuur, niet allemaal zichtbaar, deels in het meubel bedienbaar met Marmitek Invisible 6 (ideaal!):
- LG 55LM671s TV
- Netgear ReadyNas 2Bay
- Humax HD decoder
- Logitech Harmony 1000
Hahaha ik zat eerst de verschillen te zoeken bij het voor en na plaatje. Maar het waren de speakers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
  • Laatst online: 23-08 11:04

Afbeeldingslocatie: http://www.lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/achterwand_maken2.jpg
Hoe heb je het laminaat bevestigd, is dat gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb gister een Logitech Harmony ultimate gekocht. Daar zit de hub bij zodat al mijn apparatuur in het kastje bediend kunnen worden en het werkt echt perfect!
Ik vind het wel een hoop geld maar het werkt wel gewoon meteen zonder geklooi.
De AB heeft een goed werkend touchscreen waar je de favorieten in kan zetten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik gebruik in de woonkamer de Logitech Harmony One en in de slaapkamer een Logitech Harmony 800 serie. Werkt gewoon prima om meerdere apparaten heel eenvoudig te kunnen bedienen. Het is niet te vergelijken met andere universele afstandsbedieningen.
Ik ben ook wel benieuwd Atmoz hoe je die wand hebt gemaakt. Heb je er een duidelijke beschreven voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

wat een eindbazenset! _/-\o_
die Oppo, een vriend van me is er helemaal weg van, is dat het device waar je alles mee afspeelt?
(lijkt er wel op maar ff zeker weten) zo ja, werkt dat goed? zijn er nog dingen waar je daarbij tegenaan loopt?
ChiLLeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:12:
Ik heb gister een Logitech Harmony ultimate gekocht. Daar zit de hub bij zodat al mijn apparatuur in het kastje bediend kunnen worden en het werkt echt perfect!
handig! ik zag al eerder zo'n repeater setje voorbijkomen voor afstandbedieningen, heeft dat met de WAF te maken? :? dat iedereen zijn mooie spullen achter deurtjes zet? das toch het mooiste aan de kamer? ;)
ik zou eerder een meubel aanschaffen die in de buurt komt van die van atmoz, of ik zou eerder zo'n meubel bouwen want ik ben begin deze week aangenomen op het HMC in amsterdam! oOo

[ Voor 42% gewijzigd door klaasje11 op 05-07-2013 20:05 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
Deze post heb ik ook in het Denon ervaringen topic geplaatst.
Ik weet dat dit niet de plek is om te posten maar het is de meest actieve AV topic.

Sinds kort heb ik een AVR-3313 en ik ben hier erg tevreden over.
Echter heb ik zojuist mijn iPhone aangesloten via de USB aansluiting aan de voorzijde.
(I know, AirPlay kan ook maar wil toch de mogenlijkheden testen).
Nu krijg ik de lightning kabel met geen mogenlijkheid meer los.

Een USB stick ging laatst ook al stroef maar zat niet vast.
Deze kabel zit zo vast dat ik bang ben de kabel of de receiver te slopen als ik harder trek.
Heeft iemand hier ervaring mee of kent een truukje om de kabel weer los te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb een upgrade gedaan in de vorm van een nieuwe subwoofer en nieuwe receiver. :)

Sub: SVS SB12NSD DSP (2deHands)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/r8dzlt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2iuq1ow.jpg

Nieuwe receiver, Onkyo TX-NR809 uit de koopjeskelder van Correct :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/15nu34j.jpg

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/m78h1t.jpg

Beide upgrades hebben toch echt wel een duidelijk hoorbaar verschil opgeleverd. Bij de Onkyo ligt dat ook voornamelijk aan de MultEQ XT meting heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Heul verhaal enzo....

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- LG 55LM671s TV
- Netgear ReadyNas 2Bay
- Humax HD decoder
- Logitech Harmony 1000
Ziet er goed uit!

Wat ik zou doen:

Sub naar linkerkant en speakers iets naar voren en proberen in te draaien (geen idee of deze speakers daar baat bij hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
alaethem schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:34:
Nu krijg ik de lightning kabel met geen mogenlijkheid meer los.
Blijkbaar een probleem met de lightning kabels.
Ik heb het kunnen oplossen met hulp van deze video.
http://goo.gl/0cF7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:11

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mooie set, speakers lijken niet helemaal symmetrisch te staan?

Paar dagen terug nog geboeid naar het bouwproces van de speakers gekeken (via htf langsgekomen).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
DjVe schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Ziet er goed uit!

Wat ik zou doen:

Sub naar linkerkant en speakers iets naar voren en proberen in te draaien (geen idee of deze speakers daar baat bij hebben)
Thanks!

Klopt. Inmiddels staan de speakers iets wijder opgesteld. Gisteren na een paar uur muziek luisteren eens een film geprobeerd. Ik denk dat de sub wel weg mag, dan krijgen de speakers sowieso meer ruimte. De sub naar de linkerkant verhuizen betekent oorlog hier in huis... >:) Hij staat op marktplaats, als ie verkocht is heb ik weer wat credits terug gewonnen, kan ik op zoek naar een mooie stereo versterker 8)

Paradigm Monitor 7 - Marantz PM6010OSE - LG 55LM671s - Netgear ReadyNas Dual Bay - AC Ryan Playon!HD Mini 2 - Netgear ethernet switch - Playstation 4 - Logitech Harmony 1000 - Pioneer PD-S605 - Humax 5300C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Na veel te hebben veranderd in mijn huis hierbij ook de foto,s

''Web-Brielle wand''

Afbeeldingslocatie: http://i1354.photobucket.com/albums/q682/joey053/IMAG0218_zpsf99cd225.jpg

Tv Meubel:

Afbeeldingslocatie: http://i1354.photobucket.com/albums/q682/joey053/IMAG0219_zps5fba3165.jpg

Banstel + rearspeakers

Afbeeldingslocatie: http://i1354.photobucket.com/albums/q682/joey053/IMAG0220_zps4d3a9eb1.jpg

Subwoofer Scanspeak30w/Passive radiator. Amp: Hypex Ds4.0 (onafgewerkt nog)

Afbeeldingslocatie: http://i1354.photobucket.com/albums/q682/joey053/IMAG0221_zpsdc78d137.jpg

Specs:

-Tv: Panasonic P50UT50

-Versterker: Denon 2113

-Mediaspeler: Dune HD Base 3D.

-Front/rear speakers: Boston Acoustics A25 op Norstone Stylum 2 stands

-Center speaker: Mission M3C1i

-Subwoofer: DIY Scanspeak 30W/PR gevoed door een Hypex DS4.0 (moet nog worden afgewerkt en gespoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
mr.paaJ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:25:
Mooie set, speakers lijken niet helemaal symmetrisch te staan?

Paar dagen terug nog geboeid naar het bouwproces van de speakers gekeken (via htf langsgekomen).
Bedankt! Ja echt respect voor Edo, degene die ze gebouwd heeft. _/-\o_

De speakers staan (op het oog) redelijk symmetrisch, de foto heb ik alleen een beetje scheef gemaakt :) Maar ik zal het nog eens nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Lomp schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:42:

''Web-Brielle wand''
Nice, mooie achterwand hoor. Echt netjes als alle bekabeling zo weggewerkt is.

Hoe bevat de opstelling van de surround speakers zo? Gevoelsmatig zou je veel surround effecten missen of weerkaatsen via de muur aangezien ze de woonkamer ingedraaid staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Ja ik mis zo wel wat, maar ze staan zo voor de waf. Tijdens het kijken van een film staan ze gedraaid naar de luisterplek toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:40
Mijn Zensor Vokal is binnen! Past allemaal maar net in de TV-meubel :P

Ik vind het een mooie toevoeging aan het geluidsbeeld in films! Maar ik hoor wel dat de center lager staat dan de fronts en een stuk lager dan oorhoogte. De center bovenop de TV is geen optie, dus de TV ophangen aan de muur en de center bovenop de TV-meubel lijkt mij de beste optie. Ik ben dan wel bang dat de TV wat te hoog komt te hangen (ooghoogte midden van het beeld). Lastige keuzes!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/hifi_center.jpg

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
klaasje11 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:56:
[...]

[...]

handig! ik zag al eerder zo'n repeater setje voorbijkomen voor afstandbedieningen, heeft dat met de WAF te maken? :? dat iedereen zijn mooie spullen achter deurtjes zet? das toch het mooiste aan de kamer? ;)
ik zou eerder een meubel aanschaffen die in de buurt komt van die van atmoz, of ik zou eerder zo'n meubel bouwen want ik ben begin deze week aangenomen op het HMC in amsterdam! oOo
Ja heeft natuurlijk ook met de WAF te maken. Als ik het volledig zelf voor het kiezen zou hebben dan had ik een mooi AV rack gekocht waar alles prachtig in kan maar helaas heeft de vrouw ook wat in te brengen en dan is dit een mooi compromis.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Lomp schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:42:

''Web-Brielle wand''
Schitterend!
geen dank dat ik de inspiratie heb gegeven voor iets wat ik zelf niet eens verzonnen heb :P
Iedereen die hier binnenkomt kwijlt nogsteeds bij de wand en blijven zeggen dat ze het schitterend vinden :9~ Blijft altijd een leuk compliment :) Vooral nu weer dat ik toch benoemd wordt :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Lomp schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:57:
Ja ik mis zo wel wat, maar ze staan zo voor de waf. Tijdens het kijken van een film staan ze gedraaid naar de luisterplek toe
Ah, dat verklaard een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lomp schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:57:
En als je ze een kwartslag draait? Voor de WAF maakt dat niet heel veel uit omdat de speakers met doek toch relatief gelijk zijn aan alle kanten, maar het geluid komt dan wel direct naar je toe. Heb met die opstelling getest (dus speakers haaks op de wand) en dat geeft hier zeker een goed geluid. Maar aangezien mijn speaker (Focal Chorus 816W) nogal een aparte vorm hebben staat het voor geen meter. Ik ben dus voor de "gulden middenweg" van speakers schuin gegaan.

Ik heb mijn Rear Left een stuk verder van de bank gezet zodat deze nu gelijk komt met de Front Left, heeft het geluid goed gedaan. Ziet er alleen wat typisch uit een speaker in het midden van de kamer. Ach, /care :P

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 07-07-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Als ik dit weekend tijd heb probeer ik nog wat leukere foto's te plaatsen.
Belofte maakt schuld, op deze zonnige dag even wat extra plaatjes van mijn speelgoed ;)

Denon AVR1911
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161232.jpg

Rechterkastje (is altijd gesloten) met daarin de Humax HD decoder en dock voor mijn Logitech 1000
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161243.jpg

Linkerkastje (ook altijd dicht) met daarin de Ac Ryan Playon!HD Mini 2, Netgear Switch en ReadyNas Dual Bay
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161253.jpg

Nakamichi achterin de Paradigms
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161325.jpg

Wat close-ups van de speakers
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161144.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161310.jpg

En nog even met en zonder cover
Afbeeldingslocatie: http://i1144.photobucket.com/albums/o487/sanderadriaansen/20130707_161208.jpg

Fijne zondag nog iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Wat zit er achter die twee bloempotjes? Die staan er echt zo gepositioneerd om iets te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Reiben schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:07:
Wat zit er achter die twee bloempotjes? Die staan er echt zo gepositioneerd om iets te verbergen.
Niets te verbergen achter die plantjes, heeft m'n vriendin daar neergezet omdat het meubel anders zo kaal is. Ze vond dit een beter idee dan een platenspeler. Weet ook niet waarom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

QRiUZ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:37:
[...]

Niets te verbergen achter die plantjes, heeft m'n vriendin daar neergezet omdat het meubel anders zo kaal is. Ze vond dit een beter idee dan een platenspeler. Weet ook niet waarom. :?
Dan zou ik ze anders neerzetten, nu halen ze het effect van de zwevende tv grotendeels weg.

Als er nou een kabelgootje liep dan was het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Hallo Tweakers,

Laten we beginnen met de oude situatie

TV Meubel gevuld :

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set2old.JPG

Banken:

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set3old.JPG

Er is inmiddels het een en ander veranderd, en bij deze daarom even weer een update van mijn kant:

- Nieuwe banken

De oude Ikea banken waren echt heel erg versleten, lang gekeken naar een hoekbank maar omdat er zo'n rare ronding in onze woonkamer zit kon dat niet goed. Daarom maar weer gekozen voor twee & 3 zits combi, meeste zitruimte. Enige nadeel is dat de onderste laag-woofer van m'n speaker voor de helft beperkt word door de plaatsing van de bank (eerst was het erger) compromis dus. Overigens nauwelijks nadelig op de geluidkwaliteit. Dat we geen grotere huiskamer hebben & de speakers niet verder uit elkaar kunnen is wat meer beperkend, komt vanzelf !

- Nieuwe versterkers

Ik was al een tijdje aan het rondsnuffelen naar een andere versterker. Mijn speakers hebben flink wat vermogen nodig om goed uit de verf te komen en een upgrade leek me daarom wel handig. Omdat ik een dac heb met voorversterker, leek het mij ook niet nodig meer om een geïntegreerde stereo versterker te kopen omdat je dan het signaal nog een keer onnodig versterkt. Ik heb maar 1 bron (HTPC) dus het is verder ook niet nodig.

Daarnaast ; eindversterkers zijn cool, doen precies wat ze moeten en leveren daarom een flinke ‘bang-for-buck;. Mijn Denon PMA-1060 is dus in de verkoop gegaan (v&a) en we zijn begonnen met winkelen.

Via Marktplaats ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Marantz monoblokken (MA500), omdat ik van de warme klant van Marantz versterkers hou, en deze blokken flink wat vermogen leveren (125watt@8ohm) wilde ik ze graag proberen. Omdat de verkoper 2 straten van mij weg bleek te wonen kon dat proberen dus prima en kwam hij ze langsbrengen. Aangesloten & 15 minuten laten inspelen (het blijft mosfet) onder het genot van een bakje koffie.

Wat bleek?; veel meer & mooier laag (speakers hoefden achter niet meer gedempt te worden vanwege bonkerige bastonen), het mid was flink warmer, minder kil, en het hoog was doffer geworden. Ai, dat was natuurlijk niet helemaal de verwachting. De Denon was wat té analytisch in het scherp, maar de Marantz klonk niet echt fijn. Nou bleek meneer de marktplaats toevallig (kuch kuch) ook nog een Rotel stereo-eindversterker in de auto te hebben liggen die hij thuis gebruikt voor z;n hoog (hij had er 2 gekocht om te bridgen, maar 1 bleek genoeg), van 2x70 watt ; Of wij die wilden proberen?

Nou, ik had nog niet echt ervaring met bi-amping, maar met twee verschillende versterkers (met hetzelfde output niveau) leek me dat wel ontzettend mooi om eens te proberen. Dus; bridges tussen m;n speakers weg en maar eens proberen. De Rotel was flink helderder in het hoog, maar niet scherp of onprettig, en dat was eigenlijk precies goed. Interessant genoeg was het eigenlijk een uitstekende combinatie. Ik had mijn broer die dag uitgenodigd om ook te komen luisteren, wat mij erg handig leek voor de ‘sceptische blik; op zaken, en die was ook aanzienlijk verrast.

Dus, een heerlijke combinatie. Maargoed, ik wou toch het een en ander even dubbel checken voordat ik een verhaaste aankoop deed. De volgende dingen hebben we getest :

Combi Marantz & Denon: IPV Rotel voor het hoog, mijn Denon op het hoog gezet. Resultaat: De Denon was weer té analytisch, het was te scherp en niet plezierig.

De Rotel op het hoog & laag gezet (om te proberen): Hoog was mooi, mid was okay en het laag was bijzonder waardeloos. Veel te weinig vermogen (uiteraard), zompige bass en de speakers kwamen niet los.

Vervolgens de Marantz weer op het hoog & laag gezet ; ja; er mist iets; Rotel weer op het hoog gezet en tadaa ; perfect.
In totaal rustig 3-4 uur wezen luisteren, zeer leuk om een middag mee te verkloten :D

Dus- uiteindelijk de Rotel eindversterker en de Marantz versterker gekocht! Inmiddels 1.5 week later en het is nog steeds geweldig!

- Nieuwe speakerkabels i.v.m. bi-amping

Ik kon (via-via) goedkoop aan een mooie bi-amping kabel komen. Daar dit naar mijn mening puur voor de looks is vond ik het wel een leuke extra oOo Maakte qua geluid geen flikker uit. Dus ik heb nu custom-made speaker kabels die er zeer nice uitzien.

- Speakerkabels voorzien van bananenpluggen

Voor het gemak & voor de looks een setjes bananenpluggen gemonteerd (bovenste ben ik nog niet blij mee, die passen niet echt goed en worden vervangen door het onderste type volgende week).

- Aanpassingen aan TV meubel

Het kastje heb ik aangepast omdat hij niet diep genoeg was voor de nieuwe versterkers. Die zijn namelijk flink lang (de marantz blokken) en vrij dun. Door een stukje van de achterplaat af te halen blokkeert hier niks meer. Dit had ik al veel langer willen doen omdat er nu veel meer lucht bij kan voor koeling.

- Kabels weggewerkt

Naast de tv hing een hdmi-kabel schuin in de tv, en er was een stroomkabel, door bij DealExtreme een haakse hdmi plug te kopen voor €1,- en dit vervolgens netjes samen te voegen met de stroomkabel ziet het er weer keurig uit _O-

Wat zie je ?

Speakers: B&W CDM 7NT

Versterker Mid/Laag: 2x Marants MA500 (specs)

Versterker Hoog: Rotel rb-06 (specs)

Bron: HTPC: Atom bordje met ION chipset - geen disks ; alles vanaf de NAS, geruisloos , draait OpenElec

DAC / Vooversterker: Tascam US-100

TV: Toshiba Regza 42 inch 1080p

Kabels: Custom made 4x 2.5mm2 bi-wire kabel met banaanpluggen

Afstandsbediening: Logitech Harmony 555

Tablet & Beheer library/download/remote: Asus Nexus 7

Wat zie je niet?

Thuis server: HP Microserver N40L (4x3TB, 1x2TB backup) > Bron van de HTPC voor films, series, muziek. Sickbeard, Couchpotatoe, Transmission, etc.

Remote: XBMC Commander / Airplay devices (iPhone 4)

En dan kunnen we als laatste zeggen: We hebben de foto's nog!

Ze zijn Klikbaar!

Overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set1thumb.JPG

Zij-aanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set2thumb.JPG

Inhoud tv meubel met deurtjes open

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set3thumb.JPG

Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set4thumb.JPG

Voor-aanzicht (Thanks voor de Pink Floyd tip, zeer nice)

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set5thumb.JPG

Achterkant speaker, nieuwe kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set6thumb.JPG

Hoor graag wat jullie er zo van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Erg mooie setup hierboven, maar mijn audio hart bloedt bij het zien van je luidsprekers die tegen een bank staan te blazen... zonde. Ik begrijp dat het een plaatsing issue is zoals vele van ons(waaronder ik zelf) maar dit is echt ;'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.Zijlstra. schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:15:
Hoor graag wat jullie er zo van vinden :)
Eh tsja... het hele deel van Bi-amp zal ik laten voor wat het is aangezien de meningen daar over verdeeld zijn. Maar vraag me oprecht af hoe goed je zoiets kan beoordelen met zo'n plaatsing. Ik werd al semi afgeschoten omdat mijn rear right niet optimaal stond, maar jouw frontstage staat er - sorry voor de woordkeuze - letterlijk beroerd voor. Speaker rechts blaast rechtstreeks tegen een bank. NOFI, maar dit is zonde voor elke speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
renzo4000 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:38:
Erg mooie setup hierboven, maar mijn audio hart bloedt bij het zien van je luidsprekers die tegen een bank staan te blazen... zonde. Ik begrijp dat het een plaatsing issue is zoals vele van ons(waaronder ik zelf) maar dit is echt ;'(
Ik deel je leed!

Maar; het is een laag - woofer, die zijn aanzienlijk minder richtingsgevoelig als een hoog/mid tweeter.

Dus het effect op dit moment: de speaker rechts produceert een onhoorbaar percentage minder laag.

Het alternatief wat ik heb is een bookshelf of monitor speaker. Daar heb ik bij aanschaf over nagedacht maar ik vond het zonde om later dan weer terug te gaan naar zuilspeakers.

We hebben een huurhuis, zijn allebei studenten en zullen hier wellicht nog 2-3 jaar wonen. De speakers zijn een lange termijn aanschaf :Y

Daar komt bij; de nieuwe banken zijn een verbetering t.o.v de situatie van de vorige banken, die armleuningen waren namelijk zo dusdanig hoger dat de hele woofer belemmert werd :O
FeaR schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:43:
[...]
Eh tsja... het hele deel van Bi-amp zal ik laten voor wat het is aangezien de meningen daar over verdeeld zijn. Maar vraag me oprecht af hoe goed je zoiets kan beoordelen met zo'n plaatsing.
Het verschil wat de bi-amping oplevert is slechts van invloed op de tweeter, aangezien er niks de tweeter belemmert is dat qua beoordeling hetzelfde. Verder is het gewoon luisteren ^^
Ik werd al semi afgeschoten omdat mijn rear right niet optimaal stond, maar jouw frontstage staat er - sorry voor de woordkeuze - letterlijk beroerd voor. Speaker rechts blaast rechtstreeks tegen een bank. NOFI, maar dit is zonde voor elke speaker.
Zie hierboven!

[ Voor 35% gewijzigd door W.Zijlstra. op 07-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 16:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

QRiUZ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:37:
[...]

Raar hoor ...
Misschien als ze het verschil hoort tussen een lp en een bloempot, dat ze toch overstag gaat?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QRiUZ
Jorgen schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:11:
[...]

Raar hoor ...
Misschien als ze het verschil hoort tussen een lp en een bloempot, dat ze toch overstag gaat?
Haha! :)

*mompelt iets van geven en nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

@W.Zijlstra:
Whahahaha! vet toeval! naar die marantzjes heb ik ook gekeken!
ik heb namelijk de bijpassende voorversterker staan, de AV-500.

ziet er goed uit!
kan je niet gewoon de bank dumpen en 2 mooie gispen-achtige stoelen neer zetten?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
W.Zijlstra. schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:15:
Hallo Tweakers,

Laten we beginnen met de oude situatie
zou je een foto willen plaatsen van hoe je de bi-wiring kabels hebt aangesloten op je versterker, verder een hele mooie set.

Zie de TopicWarning, het is niet nodig om de gehele post te quoten als je zelf maar één regel toe te voegen hebt.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 07-07-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
klaasje11 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:24:
@W.Zijlstra:
Whahahaha! vet toeval! naar die marantzjes heb ik ook gekeken!
ik heb namelijk de bijpassende voorversterker staan, de AV-500.

ziet er goed uit!
kan je niet gewoon de bank dumpen en 2 mooie gispen-achtige stoelen neer zetten?
Hà, cool, wist niet eens dat die av-500 bestond :P Wat voor eindversterker(s) gebruik je daar nu bij ?

Bank dumpen zou enigszins zonde zijn ;) Ik heb er over nagedacht bij de aanschaf van de banken, maar ik lever nu in op het laag. Aangezien de woonkamer niet breed is, is dat ook helemaal niet erg omdat je nu al bijna teveel bas hebt. Voor het stereo beeld maakt het ook weinig uit aangezien dat voornamelijk gedefinieerd word de mid en hoog frequenties (met uitzondering van films, i know).

Iets in de trend van 'speakers op de groei kopen' ;)
lucjuh8 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:36:
[...]

zou je een foto willen plaatsen van hoe je de bi-wiring kabels hebt aangesloten op je versterker, verder een hele mooie set.
De enige twee foto's die ik voor je heb zijn vrees zijn bijzonder onduidelijk :

Maar ik kan het wel enigszins schematisch uitleggen:

Uit de dac komt een tulp-tulp kabel met voorversterkte output (Links en rechts).

Links gaat naar de linker marantz monoblok input.
- Op deze monoblok is de linker speaker aangesloten met de onderste poorten op de speaker (mid/laag)
Op deze monoblok zit een output, vanaf hier gaat een tulp kabel (links) naar de rotel eindversterker.

Rechts gaat naar de rechter marantz monoblok input.
- Op deze monoblok is de rechter speaker aangesloten met de onderste poorten op de speaker (mid/laag)
Op deze monoblok zit een output, vanaf hier gaat een tulp kabel (rechts) naar de rotel eindversterker.

Op de rotel eindversterker zit een input (tulp-tulp, input), daar komen de beide tulp kabels (links en rechts) van de beide marantz blokken binnen als input.

Vervolgens zijn speakers Links & Rechts aangesloten op de rotel eindversterker met de bovenste poort (hoog).

Alsnog de foto's :) (klikbaar)

Work in progress:

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/kabels2thumb.JPG

Klaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/kabels1thumb.JPG

[ Voor 48% gewijzigd door W.Zijlstra. op 07-07-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:38:
[...]

Hà, cool, wist niet eens dat die av-500 bestond :P Wat voor eindversterker(s) gebruik je daar nu bij ?
ik gebreuk mijn JB systems VX-700, deze heb ik een paar jaar geleden gekocht om op feestjes te kunnen draaien, niet echt hifi maar hij klinkt lang niet zo slecht.
maar nu gebruik in mijn Pioneer SX-850 weer, maar die heeft wel nog ff een grote beurt nodig, de schakelaartjes maken slecht contact enzo, ff tuner spray of WD-40....

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
FeaR schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:41:
[...]

En als je ze een kwartslag draait? Voor de WAF maakt dat niet heel veel uit omdat de speakers met doek toch relatief gelijk zijn aan alle kanten, maar het geluid komt dan wel direct naar je toe. Heb met die opstelling getest (dus speakers haaks op de wand) en dat geeft hier zeker een goed geluid. Maar aangezien mijn speaker (Focal Chorus 816W) nogal een aparte vorm hebben staat het voor geen meter. Ik ben dus voor de "gulden middenweg" van speakers schuin gegaan.

Ik heb mijn Rear Left een stuk verder van de bank gezet zodat deze nu gelijk komt met de Front Left, heeft het geluid goed gedaan. Ziet er alleen wat typisch uit een speaker in het midden van de kamer. Ach, /care :P
Geloof me, ze staan zo en niet anders omdat mijn vrouw dat niet kan aanzien. Tijdens gebruik heb ik ze inderdaad een kwartslag gedraaid en dat klinkt 10x beter. En zoveel werk is het niet om ze even bij te draaien 5 seconden per speaker. Waar ik meer last van heb is de vorm van de woonkamer ivbm de subwoofer hij klinkt hier wel oke maar als ik hem op de plek zet van de rechter frontspeaker is het veel beter alleen laat de ruimte het dus niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 08:02
W.Zijlstra. schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:38:
[...]

Alsnog de foto's :) (klikbaar)

Work in progress:

[afbeelding]

Klaar:

[afbeelding]
Die luidspreker kabels waren zelfgemaakte kabels had ik geloof ik gelezen maar die kabels zien eruit alsof ze gewoon van een normale 230V haspel afkomen. In ieder geval de losse kabels. Bruin, zwart, blauw en geel/groen.
Maakt dat nog wat uit als het echt kabels zijn van een 230V snoer of speciale luidsprekersnoer?
Wel hele mooie speakers. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Ik heb ergens een keer iets over een test te hebben gelezen waarbij ze het ijzer van kleerhangers gebruikten. En ze konden het verschil niet horen ten opzichte van gewone speakerkabel.

Edit: Gevonden.

http://www.zdnet.com/blog...ality-speaker-cable/19366

[ Voor 4% gewijzigd door Lomp op 08-07-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Lomp schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:42:
Ik heb ergens een keer iets over een test te hebben gelezen waarbij ze het ijzer van kleerhangers gebruikten. En ze konden het verschil niet horen ten opzichte van gewone speakerkabel.

Edit: Gevonden.

http://www.zdnet.com/blog...ality-speaker-cable/19366
Ik denk dat het wat overdreven is.... ik heb namelijk zelf ondervonden wat slechte kabels kunnen aanrichten.

Ik had een subwoofer op mijn receiver aangesloten met een goedkope coax kabel van +- 5m. Continu een brom uit het ding, en het geluid ook suboptimaal. Ik dus uiteindelijk maar de kabel vervangen voor een degelijk exemplaar (niet super duur fancy pancy, maar gewoon degelijk bij audiozaak). Brom weg, geluid prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
mike123 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Die luidspreker kabels waren zelfgemaakte kabels had ik geloof ik gelezen maar die kabels zien eruit alsof ze gewoon van een normale 230V haspel afkomen. In ieder geval de losse kabels. Bruin, zwart, blauw en geel/groen.
Maakt dat nog wat uit als het echt kabels zijn van een 230V snoer of speciale luidsprekersnoer?
Wel hele mooie speakers. :*)
Het is een 100% Koper, zuurstofvrije kabel. De kleuren zijn zo omdat het een speakerkabel is die ook in de PA-wereld gebruikt word. Hij is flink aangepast, er zit namelijk een dik (Pirelli) rubber om de kabel heen ter isolatie maar dat zag er niet uit dus de kabel is gesleeved. Daarna is bij de speakers een krimpkous er op gezet zodat de kabels met 10cm speling, en achter bij de versterker hetzelfde maar dan met 50cm speling.

En nee, er is geen verschil. Het is puur cosmetisch.

En thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 07:53:
[...]

Het is een 100% Koper, zuurstofvrije kabel. De kleuren zijn zo omdat het een speakerkabel is die ook in de PA-wereld gebruikt word.
vet! waar heb je dat gehaald? een theatertechniek zaak?
ik heb wel (soort van) fancy pansy kabel, namelijk west-duitse monitor cobra kabels moet een mooie donkere buitenkant maar daar heb ik niet de hoofdprijs voor betaalt, die heb ik namelijk, toen ik als 10 jarig kereltje audiospullen op de zomermarkt ging scoren, gefikst bij een setje seakers. ;)

maar ik vindt die Bi-amp kabels wel vet, mocht ik nog eens een versterker upgrade doen.....

[ Voor 20% gewijzigd door klaasje11 op 09-07-2013 10:01 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 09-07-2013 10:06 . Reden: . ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
W.Zijlstra. schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:48:
[...]
Maar; het is een laag - woofer, die zijn aanzienlijk minder richtingsgevoelig als een hoog/mid tweeter.

Dus het effect op dit moment: de speaker rechts produceert een onhoorbaar percentage minder laag.
Plaatsing is inderdaad bij vele verre van ideaal. Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij mijn linkse front speaker. Maar gelukkig komt de mid/hoog tweeter net boven de bank uit waardoor ik hier eigenlijk geen hinder van heb. Heb hem alleen iets harder moeten zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/330d26e.jpg

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
lethal pi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:24:
[...]

Plaatsing is inderdaad bij vele verre van ideaal. Ik heb hetzelfde probleem maar dan bij mijn linkse front speaker. Maar gelukkig komt de mid/hoog tweeter net boven de bank uit waardoor ik hier eigenlijk geen hinder van heb. Heb hem alleen iets harder moeten zetten.

[afbeelding]
Jij hebt net als mij en enkele andere tweakers je centerspeaker heel laag geplaatst staan in de TV-meubel. In principe zou de tweeter van de center op oorhoogte moeten zitten maar dit is vanzelfsprekend niet haalbaar in combinatie met een TV die op ooghoogte zit.

Heb je er geen last van dat de stemmen zo laag bij de grond wegkomen en dat er een dip qua geluidsbeeld is wanneer er een geluid door je center van de ene naar de andere front speaker gaat? Ik ervaar dit zelf namelijk wel!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
nMad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:41:
[...]

Jij hebt net als mij en enkele andere tweakers je centerspeaker heel laag geplaatst staan in de TV-meubel. In principe zou de tweeter van de center op oorhoogte moeten zitten maar dit is vanzelfsprekend niet haalbaar in combinatie met een TV die op ooghoogte zit.

Heb je er geen last van dat de stemmen zo laag bij de grond wegkomen en dat er een dip qua geluidsbeeld is wanneer er een geluid door je center van de ene naar de andere front speaker gaat? Ik ervaar dit zelf namelijk wel!
Ik ga dit weekend mijn meubel klaarmaken en ik heb de keuze om de center (Boston Acoustics A225C) onder of toch net boven mijn tv te plaatsen. De center zal sowieso helemaal aansluiten op mijn tv, dus meteen onder of er net boven.

Wat zouden jullie kiezen? Erboven kan ook weer een beetje een vertekend beeld geven. En als hij er precies onder staat (dus meteen aansluit op de tv), kan je hem een beetje naar boven richten zodat dit beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Persoonlijk denk ik dat je hem het beste kan plaatsen waarbij hij het meest op oorhoogte zit. Dus hangt je TV relatief hoog dan eronder, hangt hij relatief laag dan erboven. En dan eventueel nog kantelen zodat hij op je oren 'richt'. Is ook afhankelijk van hoe breed de center speaker uitstraalt. Maar zo laag bij de grond dat hij onder de TV-meubel 'kijkt' lijkt mij echt niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
nMad schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:41:
[...]
De centerspeaker heb ik in het tv meubel laten kantelen en gericht op oor hoogte waardoor ik eigenlijk niet merk dat het geluid van onder de tv vandaan komt. Ook valt de speaker mooi boven de salon tafel waardoor het geluid niet word geblokkeerd. Misschien alleen als je er echt heel erg op gaat letten dan is er verschil in hoogte maar het is absoluut niet storend. De fronts en de center voelen nu juist als één geheel waar het geluid vloeiend in elkaar overloopt.

Het enige wat ik soms opvallend (niet echt storend) vind is dat de fronts wat verder uit elkaar staan dan gewenst. Hierdoor heb je met films echt een duidelijk L en R geluid. Bv wanneer een deur rechts open gaat dan hoor je dat ook redelijk ver naar rechts. Het is niet vervelend maar meer een overduidelijk richtingsgevoel wat je er bij krijgt. Met muziek heb ik dit niet en vind ik het denk ik wel fijn dat ze zover uit elkaar staan.

[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 09-07-2013 11:28 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Bartjuh schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:18:
[...]

Ik denk dat het wat overdreven is.... ik heb namelijk zelf ondervonden wat slechte kabels kunnen aanrichten.
Als je een een slechte kabel hebt coax kabel hebt waar de aansluitingen mischien niet zo goed zijn gemonteerd en afgeschermd(door jezelf of af fabriek) dan kan je ruis krijgen ja.

Maar voor zo ver ik weet is dat bij een goede speaker kabel niet aan de orde. Ik hoor 0,0% verschil tussen 0,75mm dropveter kabel of 2,5mm speakerkabel. Zowel op zacht of hard volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 07:21
Waar vinden jullie toch al die meubels die diep genoeg zijn...
Ik zoek me een ongeluk, maar meubels met een diepte van minimaal 55 lijken super schaars...

De enige meubel die ik tot nu to heb kunnen vinden is de Ikea Lack...
Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic