Het hangt nu fatsoenlijk.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Bierkameel op 21-09-2013 23:14 ]
Al iets op het oog om die lege plek op te vullen?Bierkameel schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:12:
Maar het staat nu eindelijk, en ik heb weer een plek vrij op het audio meubel
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ja die zit ingebakken in de Stanton, en ik heb er een goede afgeschermde kabel van Klotz tussen zitten, ik hoor geen verschil tussen 2 of 10 meter._ferry_ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:54:
Huh, zit er 10meter kabel tussen draaitafel en versterker? Mag hopen dat er dan wel nog eerst een phono-pre voor zit? Anders zal het een stuk meer ruis geven vemoed ik.
Waarschijnlijk een mooie audio streamer met goede outputs, ik gebruik nu een Intel NUC met XBMC maar dat kan beterFeaR schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:59:
[...]
Al iets op het oog om die lege plek op te vullen?
Er zijn onder andere twee dingen belangrijk om te weten.MPAnnihilator schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
Op mijn vorige subwoofer ( Focal SW800V ) had ik een fase instelling van 0 of 180. Op mijn nieuwe sub ( SVS PB12PLUS DSP ) heb ik een fase instelling die ook op 90 kan blijkbaar.
Momenteel staat alles op de sub op de fabrieksinstellingen, de demping ( omdat ie te veel kracht heeft ) doe ik via mijn Marantz receiver ( die op -12dB staat).
Nu vraag ik mij af gezien mijn voorste speakers en mijn sub fysiek op een hoek van 90 staan in de woonkamer, of ik daardoor ook mijn fase zo MOET instellen?
Of kan het dat ik het goed vind klinken als hij op 0 staat , zoals nu het geval is. Valt daar veel winst uit te halen en heeft iemand hier ervaring mee aub ?
sonsan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:51:
[...]
Geen probleem, ik heb ze vandaag ook al binnen via M.plaats. Nette plug voor een nette prijs. Ik heb ze al op de nieuwe van den Hul kabels gemonteerd en dat ziet er prima uit!
Fear, was bang dat deze te dik waren en had die versie niet gezien. Versie die ik nu heb zit ook lekker strak in de speaker, prima stekkers voor een goede prijs.FeaR schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:28:
[...]
Vanwaar die versie gekocht? Over het algemeen maakt deze vorm het minste contact van de banaanpluggen, deze is dan theoretisch beter:
[afbeelding]
Voordeel van de laatste is ook dat het contact altijd gelijk zal blijven. Van de andere versie bestaat de kans dat de lamellen wat lammer worden en op den duur geen goed contact meer maken. Om dat tegen te gaan heb je dan weer pluggen die je aan kan draaien zodat de lamel wat open gaat staan en beter contact maakt. Plus zich tevens vast zet in de terminal, vandaar de term "locking banana plug".
[ Voor 32% gewijzigd door WesleyZ op 22-09-2013 11:33 ]
ik heb dezelfde. Deze had ik al eens eerder aangeschaft en beviel prima. Deze pluggen zitten inderdaad behoorlijk strak in zowel de receiver als de speakers. Ik verwacht niet dat deze lam worden, in principe haal ik ze er niet meer uit. Misschien als je veel gaat wisselen dat op den duur de lamellen slapper worden maar gezien de stevige constructie verwacht ik dat ook niet op korte termijn.WesleyZ schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:30:
Welk type heb jij genomen als ik vragen mag? Dezelfde als Fear aan gaf, of dezelfde als ik heb?
[...]
[...]
Fear, was bang dat deze te dik waren en had die versie niet gezien. Versie die ik nu heb zit ook lekker strak in de speaker, prima stekkers voor een goede prijs.
Als je de bananen laat zitten dan zullen de lamellen niet snel slappen worden inderdaad, maar zoals gezegd is het wel één van de nadelen van deze vorm van banaanpluggen. De andere is dat de paraplu standaard al minder contactoppervlak heeft dan de versie die ik postte. Maar dat is theorie in de praktijk in de huiskamer zal het wel meevallen als je niet vaak wisselt.sonsan schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:36:
[...]
Misschien als je veel gaat wisselen dat op den duur de lamellen slapper worden maar gezien de stevige constructie verwacht ik dat ook niet op korte termijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Masterkale1 op 22-09-2013 13:48 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Waar stuur je die 9.1 mee aan dan? Mijn Denon AVR 2311 doet 7.2 max, maar die 7 is dan met twee high fronts of met twee surround en twee rears. En ik zie nergens een bakbeest van een high end receiver ofzo.Masterkale1 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:47:
9.1 Setup ... Waarom? .. omdat het kanPhonars staan te koop dus tot die tijd dan maar even midden in de woonkamer. De isophons staan nog op tafels, de pilaren moet ik nog maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Chique, is de opnamekwaliteit van de LP van Californication beter dan de CD of is dat van hetzelfde caliber?Bierkameel schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuw dressoirtje en 10 meter dure kabel die nu door de kruipruimte ligt, dat was een leuk klusje met zo'n 30cm hoogte.
En de boor van 40CM was net lang genoeg om door 15CM beton en daarna 20CM piepschuim te komen
Maar het staat nu eindelijk, en ik heb weer een plek vrij op het audio meubel
Mijn rears lijken laag te staan maar ik merk er weinig van omdat de oren toch op die hoogte zitten.
Toch netjes afgewerkt, wel een vraag, waar komt die bank weg? Vind hem erg netjes.Masterkale1 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:47:
9.1 Setup ... Waarom? .. omdat het kanPhonars staan te koop dus tot die tijd dan maar even midden in de woonkamer. De isophons staan nog op tafels, de pilaren moet ik nog maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Is een losse DAC dan niet een betere keuze? Hier kun je alle toekomstige digitale apparatuur doorheen laten lopen. TV's, computers, mediaplayers etc.Bierkameel schreef op zondag 22 september 2013 @ 01:12:
Waarschijnlijk een mooie audio streamer met goede outputs, ik gebruik nu een Intel NUC met XBMC maar dat kan beter
Ik heb iig weer iets om me in te verdiepen.
Ik heb op mijn harman kardon avr 7.1 en dan nog 2 aansluiting voor de multiroom geneuzel. Er zijn volgens mij toch maar ERG weinig films te vinden die 9.1 ondersteunen dus ik gok dat het 7.1 is met 2 keer front oid.The Eagle schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:33:
[...]
Waar stuur je die 9.1 mee aan dan? Mijn Denon AVR 2311 doet 7.2 max, maar die 7 is dan met twee high fronts of met twee surround en twee rears. En ik zie nergens een bakbeest van een high end receiver ofzo.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
>> Signature?
De bank komt bij zitten op design vandaan in oss. Is 320cm breed 240/250 cm diep ongeveer.rolandos582 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:29:
[...]
Toch netjes afgewerkt, wel een vraag, waar komt die bank weg? Vind hem erg netjes.
De receiver is toch een denon 4311. De rode snoeren zijn van de audyssey Pro kit namelijk.The Eagle schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:33:
[...]
Waar stuur je die 9.1 mee aan dan? Mijn Denon AVR 2311 doet 7.2 max, maar die 7 is dan met twee high fronts of met twee surround en twee rears. En ik zie nergens een bakbeest van een high end receiver ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door Masterkale1 op 23-09-2013 15:15 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Vet, de subwoofer is toch een SVSound? Tevreden?Masterkale1 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 24-09-2013 11:50 ]
Ik ben er meer dan content mee, alleen als ik de prijzen die ze nu vragen zie moet ik toch wel even slikken (1995 euroVersteegrob schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:40:
[...]
Fear, ben je tevreden over jou Velodyne? (Zie wat je ervoor betaalt, goeie deal zeg)
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 24-09-2013 12:03 ]
Toch apart dat jij een TV bij je muurbeugel zoekt, en niet een muurbeugel voor bij je TV...Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:54:
[afbeelding]
Het hangt nu fatsoenlijk.Meteen zijn de schroefgaten die ik niet meer gebruik ook opgevuld. Blijft de muur lekker clean ook. Center hangt achter de TV, tesamen met stekkerdoos. Meer ruimte zit er niet tussen.
De Velodyne staat ook op mijn shortlist om ooit eens een subwoofer bij te plaatsen. De hoge prijs is wel een dingetje... Er zijn ook wat goedkopere uitvoeringen met kleinere woofers maar die kom ik alleen maar tegen bij Stassen en daar lees ik iets te vaak negatieve dingen over. Verder is de WAF nog niet overtuigd van de noodzaak voor een subwoofer op termijn. Maar de Velodyne staat nog altijd bovenaan het lijstje. Deze zou dan ook bij een setje Focals geplaatst worden. In high-gloss dus ik snap de Swiffer-problemen.FeaR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:00:
[...]
Ik ben er meer dan content mee, alleen als ik de prijzen die ze nu vragen zie moet ik toch wel even slikken (1995 euro). De prijzen zijn in de laatste jaren behoorlijk omhoog gegaan. Voordeel vind ik vooral de ingebouwde EQ (als heb je los natuurlijk iets a la AntiMode en ook Audyssey XT32 op de receiver schijnt het goed te doen). Ook het formaat is iets wat me aanstaat: het is dan wel een 12" maar (net als een BK XXLS400) is het niet echt een bakbeest die je soms ziet. En qua vorm past hij netjes bij mijn Focals doordat hij schuin naar achter loopt. Alleen High Gloss Black zal niet meer mijn eerste keuze zijn, ik Swiffer me een ongeluk
[...]
Ziet er mooi uit. Deze is helaas te duur, mijn keuze wordt dan Velodyne EQ-MAX 10 of de 12inch. De EQ spreekt mij aan en verder is het formaat gelukkig niet zo overdreven groot. De SVS PB12 NSD DSP is erg mooi maar wel erg lomp, vooral erg diep.FeaR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:00:
[...]
Ik ben er meer dan content mee, alleen als ik de prijzen die ze nu vragen zie moet ik toch wel even slikken (1995 euro). De prijzen zijn in de laatste jaren behoorlijk omhoog gegaan. Voordeel vind ik vooral de ingebouwde EQ (als heb je los natuurlijk iets a la AntiMode en ook Audyssey XT32 op de receiver schijnt het goed te doen). Ook het formaat is iets wat me aanstaat: het is dan wel een 12" maar (net als een BK XXLS400) is het niet echt een bakbeest die je soms ziet. En qua vorm past hij netjes bij mijn Focals doordat hij schuin naar achter loopt. Alleen High Gloss Black zal niet meer mijn eerste keuze zijn, ik Swiffer me een ongeluk
Voor het beeld hier een (oude) foto:
[afbeelding]
Subwoofer staat vrij (voordeel van een open trap) en het is - naar mijn mening - niet echt de blikvanger doordat de subwoofer te groot is. Op dat vlak ben ik blij dat ik die SVS PB13-ULTRA nooit door heb gezet.
Op deze foto van de huidige situatie zie je hem net niet lekker staan:
[afbeelding]
Dit is de een van de dealers, hoor er veel goede verhalen over dit bedrijf dus hier zou je is kunnen kijkenS1NN3D schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:29:
[...]
De Velodyne staat ook op mijn shortlist om ooit eens een subwoofer bij te plaatsen. De hoge prijs is wel een dingetje... Er zijn ook wat goedkopere uitvoeringen met kleinere woofers maar die kom ik alleen maar tegen bij Stassen en daar lees ik iets te vaak negatieve dingen over. Verder is de WAF nog niet overtuigd van de noodzaak voor een subwoofer op termijn. Maar de Velodyne staat nog altijd bovenaan het lijstje. Deze zou dan ook bij een setje Focals geplaatst worden. In high-gloss dus ik snap de Swiffer-problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 24-09-2013 13:19 ]
Ik vind het nog steeds één van de beste aankopen die ik heb gedaan. Zelfs met vloerstaanders rond-om (waarvan de fronts twee laag-units hebben) is er nooit genoeg laag. Subtiel laag, want een bonk-bonk subwoofer hoeft van mij ook niet.S1NN3D schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:29:
[...]
Verder is de WAF nog niet overtuigd van de noodzaak voor een subwoofer op termijn.
Ik dacht altijd dat Beter Beeld & Geluid de importeur van Velodyne was. Stond ook specifiek op de site vermeld dat Stassen niet wordt herkend als officiële dealer.Versteegrob schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:17:
[...]
Dit is de een van de dealers, hoor er veel goede verhalen over dit bedrijf dus hier zou je is kunnen kijken
http://www.beterbeeldenge...ema/luidsprekers/velodyne
Hier een lijst met alle dealers http://www.number4audio.nl/velodyne_intro.html
Vergelijkbaar, meestal klinkt vinyl iets minder dan CD, dit komt dan door stof, statische platen en de naald en voorversterker. Maar vinyl heeft wel een heel eigen geluid en het is leuker dan een FLACje afspelen.Cyleo schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:46:
[...]
Chique, is de opnamekwaliteit van de LP van Californication beter dan de CD of is dat van hetzelfde caliber?
Of misschien ligt het gewoon aan Adele en is dat blijkbaar niet je dingBierkameel schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:19:
Ik heb eigenlijk maar 2 platen die beroerd klinken en dat zijn 19 en 21 van Adele, waarschijnlijk bezuinigd op het persen ofzo.
Punctuality is the politeness of kings
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Volgens mij is het ook een kwestie van gewenning op den duur. Mijn TV hangt hoger dan gemiddeld,maar het bevalt me perfect. Wilde eerst zelfs de center nog op het meubel en de TV daarboven. Maar door het hoge meubel (hoge apparatuur) kon dat niet. Al is er natuurlijk ook iets als kijkafstand en zithoogte wat in verhouding staat met de kijkhoek. Zo heb ik persoonlijk een hogere en diepere bank dan gemiddeld waardoor je automatisch al wat naar boven kijkt.Mandrake466 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:34:
Ik vind de meeste tv's zo hoog hangen. Mijn 65" staat op een meubel die 32 cm hoog is.
7.1 opnames zijn er al erg weinig van. Laatste die ik ken is Prometeus.lj_tree schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:33:
[...]
Ik heb op mijn harman kardon avr 7.1 en dan nog 2 aansluiting voor de multiroom geneuzel. Er zijn volgens mij toch maar ERG weinig films te vinden die 9.1 ondersteunen dus ik gok dat het 7.1 is met 2 keer front oid.
Maar het is een aanname:) Zoiezo leuk om te zien.
Er zijn er toch wel een aantal hoor. 393 volgens http://www.blu-raystats.com/Stats/Stats.php (Filter 7.1). Maar Prometheus is inderdaad een mooie, sowieso om je geluid mee te testen imhoUnknown Alien schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:10:
[...]
7.1 opnames zijn er al erg weinig van. Laatste die ik ken is Prometeus.
9.1 is natuurlijk wel cool alleen lijkt het me vrij nutteloos in zo'n kleine ruimte. De rears hangen ook niet goed en zijn te hoog geplaatst. Het zal beter klinken als ze ~10CM hoger dan je fronts staan en dan wel waterpas en niet schuin naar beneden of boven.
just my 2 cents and a dime
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja de SVSSB13 ultra. Hij klinkt superstrak en speelt erg laag. Nooit vermogen tekort. Qua afmetingen scheelt het niet zo gek veel met de velodyne. Alleen het gewicht van de SVS ligt 2x zo hoog als die van de velodyne.Versteegrob schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:40:
[...]
Vet, de subwoofer is toch een SVSound? Tevreden?
Nee, je zegt niets doms. Die minimale trillingen zorgen voor de imperfecties van het signaal. Die hoor je dan ook pas als je ze wegneemt. En precies dat doet zo'n plaat. Los van de interferentie van storende signalen in de directe omgeving.Versteegrob schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:58:
[...]
Dit de plaat absorbeert alle trillingen? Is een trilling zo erg, dat de klank heel anders wordt? Vind het een beetje moeilijk te geloven. Zonder plaat zijn er toch ook minimale trillingen die je waarschijnlijk niet eens ziet het met blote oog of zeg ik iets heel doms?
Zeker een goed idee om eerst te investeren in de akoestiek. Daarna is het rendement van een CA plaat alleen maar groter. Vergeet ook niet dat de investering eenmalig is. De plaat overleeft elke component die je erop plaatstMasterkale1 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:56:
[...]
Dat klinkt goed allemaal. Ik zie dat die plaatjes slechts 700 euro per stuk kostenuhm dat is een flinke uitgave die ik denk beter in mijn akoestiek van mijn kamer kan steken.
Ja een mooie eindversterker. Als het goed is zal je nu wat meer muziek krijgen dat echt los speelt van de speakers en de 3d weergave vergroot
[ Voor 30% gewijzigd door HTip op 25-09-2013 22:31 ]
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Nou, een engineer zou eerder adviseren om het geld te investeren in meer subwoofers.Bierdopje120 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:07:Nu hoef je natuurlijk ook geen ingenieur te zijn om te kunnen bedenken dat je met meer speakers een mooier surround gevoel kunt krijgen... Ik verbaas me er eigenlijk over dat ze nog geen speakers op de grond plaatsen om zo het gevoel te krijgen dat je ergens boven zit.
Ik vraag mij af waar jij deze theorie vandaan haalt?Unknown Alien schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:10:
[...]
7.1 opnames zijn er al erg weinig van. Laatste die ik ken is Prometeus.
9.1 is natuurlijk wel cool alleen lijkt het me vrij nutteloos in zo'n kleine ruimte. De rears hangen ook niet goed en zijn te hoog geplaatst. Het zal beter klinken als ze ~10CM hoger dan je fronts staan en dan wel waterpas en niet schuin naar beneden of boven.
just my 2 cents and a dime
Hoe ik aan deze theorie komt is simpel.Masterkale1 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:00:
[...]
Ik vraag mij af waar jij deze theorie vandaan haalt?
[afbeelding]
Er is geen vast gegeven voor de hoogte van de surrounds. Wel de hoeken. In de praktijk zou je niet willen dat iemand voor je geluid zit dus komen de surrounds zeker wel 30 cm boven de oren. Het richten van speakers is een kwestie van smaak en ruimte die je hebt. Het richten biedt vaak meer diepte en 3d weergave in het geluid. Dit meer "into the face" geluid vind niet iedereen prettig. Zet je de speakers recht op 1.5 meter afstand dan mis je wat effecten in mijn beleving. Meer speakers hebben zeker een meerwaarde ook in een kleine ruimte. Kom luisteren zou ik zeggen
Ik zie het niet als een aanval, maar veel mensen roepen vaak maar wat zonder het zelf ervaren te hebben.Unknown Alien schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:34:
[...]
Hoe ik aan deze theorie komt is simpel.
Zelf aan de slag gaan thuis met plaatsing en meetingen doen. Ik heb ook een vrij kleine ruimte 6x5
UIteraard scheelt het per speaker hoever je ze naar binnen of buiten draait. Maar zo hoog plaatsen en naar beneden wijzen heb ik nog nooit meegemaakt dat dat voor een goeie surround bubble zorgt.
Ik hoop dat je het niet als een aanval ziet, want dat is absoluut niet de bedoeling natuurlijk. Ik ben erg verbaasd als mensen hun rears zo hoog ophangen en naar beneden richten.
[ Voor 13% gewijzigd door Masterkale1 op 25-09-2013 11:59 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 25-09-2013 17:29 ]
Hier staat tekst
Natuurlijk vervangen voor front speakersSjaak_Afhaak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:15:
Te veel posts zonder pics, dus ik geef mezelf de beurt om er een paar te posten. Helemaal nu onze nieuwe bank er eindelijk is
Jullie kijken naar de zithoek van m'n nieuwbouw-appartement. Ingericht voor een ingetogen HT-plekje, maar de bank doet niet echt aan 'ingetogen' mee. De inrichting is nog lang niet af, maar vergeleken met het oude huisje een dikke vooruitgang. D'r is nog een flinke to-do lijst voor de zithoek:
- tv-meubel heeft een makeover of een totale vervanging nodig. CD's staan er nog in, maar een CD/DVD speler gebruik ik niet meer. Ik zat te denken om bijvoorbeeld een frame met doek met magneten aan de voorzijde van de kast te bevestigen. Iemand tips?
- plinten afkitten + afdoppen
- meer kleur in huis middels accessoires, het is nu nog te steriel
- fronts op tv-hoogte zien te krijgen, of vervangen door vloerstaanders
- fatsoenlijke sfeerverlichting uitzoeken
[afbeelding]
[afbeelding]
specs:
3.1 opstelling met:
- Onkyo TX-NR525
- sub en center van de Onkyo HT528-set
- fronts: Philips FB66![]()
- Logitech bluetooth ontvangertje
- TV: LG 42LM860V
- Wii met accessoires
De hele set is met een wandschakelaar (achter de linker front) gekoppeld, dan is de stroom er 's nachts en overdag er van af.
Het topic heet toch; Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48? Als ik een zithoek of woonkamer wil zien, dan ga ik wel naar de ikea site. Valt me op dat hier erg vaak foto's worden getoond met verdomd weinig audio in beeld. Wellicht tijd voor een linkje in de startpost naar het viva forum.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:15:
Te veel posts zonder pics, dus ik geef mezelf de beurt om er een paar te posten. Helemaal nu onze nieuwe bank er eindelijk is
[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 25-09-2013 20:36 ]
Post hier foto's en specs van je home cinema!Lumics schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:32:
[...]
Het topic heet toch; Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48? Als ik een zithoek of woonkamer wil zien, dan ga ik wel naar de ikea site. Valt me op dat hier erg vaak woonkamers worden getoond met verdomd weinig audio in beeld. Wellicht tijd voor een linkje in de startpost naar het viva forum.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Als ik audioapparaten wil zien dan ga ik wel naar een audioverkoop site of marktplaats. Het is echt niet de bedoeling allemaal close-ups te plaatsen van jouw apparatuur. Het gaat om de kamer waar de tweaker in kwestie tv en films kijkt. De complete inrichting dus, niet alleen de apparatuur.Lumics schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:32:
[...]
Het topic heet toch; Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48? Als ik een zithoek of woonkamer wil zien, dan ga ik wel naar de ikea site. Valt me op dat hier erg vaak woonkamers worden getoond met verdomd weinig audio in beeld. Wellicht tijd voor een linkje in de startpost naar het viva forum.
Ryzen 3600 - GTX1060
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 26-09-2013 01:32 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik neem aan dat je ook ervaring hebt met de 602 als rears? Of heb je de set zelf samengesteld? De 604 is 2x zo zwaar en ondersteunt bi-amping, ben benieuwd hoeveel beter deze speaker presteert tov de 602 aangezien z'n bereik ook lager gaat.sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:28:
Het is natuurlijk ook leuk om te zien hoe een ander zijn homecinema heeft opgesteld en dan is het toch wenselijk om een totaaloverzicht te hebben van de installatie en inrichting van de ruimte. Een close-up van de apparatuur zegt dan niet zoveel.
Dit is mijn setup. Na de verhuizing hangt hij eindelijk weer aan de muur, mijn Panasonic TH-50PZ80 met erachter de bekende Ikea Dioder led-verlichting.
De rest van de apparatuur:
- Onkyo TX-NR690
- Humax 5200C
- Marantz CD-67SE
- Jamo S606 fronts
- Jamo S60 CEN center
- Jamo S604 surround
Uit het zich in de kast:
- Asrock ION330HT-BD HTPC
- Xbox 360 Slim
- Wii
De kast is samengesteld uit twee Ikea Besta kasten.
Het Besta tv-meubel heb ik bovenop een Besta bovendeel geplaatst.
Achter de twee deurtjes heb ik nog 5 vakken waar de HTPC, Xbox 360 Slim en Wii met games etc. zijn geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 26-09-2013 02:36 ]
[ Voor 33% gewijzigd door _Brake_ op 26-09-2013 04:14 ]
+1!Daanieyel schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:41:
[...]
Als ik audioapparaten wil zien dan ga ik wel naar een audioverkoop site of marktplaats. Het is echt niet de bedoeling allemaal close-ups te plaatsen van jouw apparatuur. Het gaat om de kamer waar de tweaker in kwestie tv en films kijkt. De complete inrichting dus, niet alleen de apparatuur.
netjes!sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:28:
- Onkyo TX-NR690
- Humax 5200C
- Marantz CD-67SE
- Jamo S606 fronts
- Jamo S60 CEN center
- Jamo S604 surround
[ Voor 31% gewijzigd door klaasje11 op 26-09-2013 09:27 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Ik heb de set inderdaad zelf samengesteld. De S604 is inderdaad een behoorlijk stuk groter maar dat geeft het geluid ook meteen meer body. Als luidsprekerkabel gebruik ik 2.5mm kabel van Gamma (net als vele anderen hier)._Brake_ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 03:42:
Mooie stands. Bij mij steken de platen uit naast de 602 surround speakers. Uiteindelijk ga ik ze ophangen, dus ga ze voor die 3 maandjes niet modificeren. Maar jij hebt je set waarschijnlijk zelf samengesteld met de 604
Heb je ook foto's van de speakerterminals waar de kabels ingaan? En wat voor kabel gebruik je? Heb je de brugplaatjes ook vervangen door kabel?
(Haha, kom net een post van 3 jaar geleden van je tegen sjaool in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic")
Ik zie nu pas dat de s604 naast zwaarder, ook veel groter is en bovendien een grotere woofer heeft.
Overweeg nu sterk om de s602 naar de keuken te doen en te vervangen door de s604. Iemand hier ervaring met die upgrade?
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 26-09-2013 09:28 ]
ik heb 'duurdere' kabels omdat ik ze samen met een setje speakers voor 2,50 kon kopensjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:27:
[...]
Als luidsprekerkabel gebruik ik 2.5mm kabel van Gamma (net als vele anderen hier).
sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:27:
[...]
Dat ik de zet nu pas heb aangesloten zoals ik wilde komt omdat mijn flatje eerst gerenoveerd zou worden maar nu toch gesloopt wordt. Ik heb nu een huisje gekocht en daar kon ik de set eindelijk zo neerzetten zoals ik wilde.
Nieuwkoop is duurkoop
Twee vraagjes; kan je die Ikea verlichting ook dimmen en is die ook te variëren in kleur? Lijkt me een simpele maar mooie oplossing om een surrogaat Ambilight te creëren.sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:28:
Het is natuurlijk ook leuk om te zien hoe een ander zijn homecinema heeft opgesteld en dan is het toch wenselijk om een totaaloverzicht te hebben van de installatie en inrichting van de ruimte. Een close-up van de apparatuur zegt dan niet zoveel.
Dit is mijn setup. Na de verhuizing hangt hij eindelijk weer aan de muur, mijn Panasonic TH-50PZ80 met erachter de bekende Ikea Dioder led-verlichting.
- Onkyo TX-NR690
- Humax 5200C
- Marantz CD-67SE
- Jamo S606 fronts
- Jamo S60 CEN center
- Jamo S604 surround
Uit het zich in de kast:
- Asrock ION330HT-BD HTPC
- Xbox 360 Slim
- Wii
De kast is samengesteld uit twee Ikea Besta kasten.
Het Besta tv-meubel heb ik bovenop een Besta bovendeel geplaatst.
Achter de twee deurtjes heb ik nog 5 vakken waar de HTPC, Xbox 360 Slim en Wii met games etc. zijn geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Of je maakt echte ambilight zelf zoals ik en vele anderen gedaan hebben in dit topic:sonsan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:38:
[...]
Kan je die Ikea verlichting ook dimmen en is die ook te variëren in kleur? Lijkt me een simpele maar mooie oplossing om een surrogaat Ambilight te creëren.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Hier staat tekst
Ik kan het je zeker aanraden, ik heb mijn 1200Ultra nu een maand ongeveer en het is ook echt mijn beste upgrade ooit. Even flink discussie gehad over de WAF, waardoor hij nu een andere plek heeft gekregen maar de vrouw is het zeker met me eens over het behaalde resultaat. Het geluid is echt met forse stappen beter geworden. Zowel bij films als muziek. Dat ding kan je halve huis afbrekenS1NN3D schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:29:
[...]
De Velodyne staat ook op mijn shortlist om ooit eens een subwoofer bij te plaatsen. De hoge prijs is wel een dingetje... Er zijn ook wat goedkopere uitvoeringen met kleinere woofers maar die kom ik alleen maar tegen bij Stassen en daar lees ik iets te vaak negatieve dingen over. Verder is de WAF nog niet overtuigd van de noodzaak voor een subwoofer op termijn. Maar de Velodyne staat nog altijd bovenaan het lijstje. Deze zou dan ook bij een setje Focals geplaatst worden. In high-gloss dus ik snap de Swiffer-problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 26-09-2013 14:28 ]
>> Signature?
Verwijderd
Verwijderd
Zo had ik het vroeger staan ja , maar ik ben nu tevreden met hoe ik het nu heb staan.StealthyPeanut schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:53:
Leuke set Dennis! Al eens gedacht om de twee fronts op de hoogte van de tv te zetten in de kast? En dan de center voor de tv?
Dit verkleint en verruimt tegelijk je geluidsbeeld. Het brengt een realistischer beeld over in mijn beleving.
sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:28:
*knip*
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
mooie set up man!Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:33:
Hier mijn Home Cinema / Game kamer :
Wat komt er nog meer te staan binnenkort :
Xbox One
Playstation 4
Nieuwkoop is duurkoop
`klaasje11 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:10:
[...]
mooie set up man!
xbox one EN ps4?
ik wil je mijn mening niet door je strot persen maar daar kan je een uber game pc van bouwen en dan kan je de helft van je spellen gewoon downloaden en kan je de controller gebruiken die je zelf het aller fijnst vind, waarom doe je dat niet?
umh, ja, dat vind ik!StealthyPeanut schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:16:
[...]
`
Jouw opmerking over downloaden van spellen.....tja, laten we het daar maar niet over hebben. Vind je het gek dat er zoveel titels NIET alleen meer op de pc worden uitgebracht maar een port zijn van de consoleversies?......
[ Voor 11% gewijzigd door klaasje11 op 27-09-2013 17:20 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Ey!! Macarena \o/
Voor €900 heb je geen 'uber' game-pc, voor €900 heb je een redelijke game-pc, die je over 2-3 jaar toch weer moet gaan upgraden. Met een console zit je de komende 5+ jaar goed. En lang niet alles wat er op de consoles uitkomt is te spelen op pc. Dus dat zijn al 2 argumenten tegen wat je voorstelt.klaasje11 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:10:
[...]
mooie set up man!
xbox one EN ps4?
ik wil je mijn mening niet door je strot persen maar daar kan je een uber game pc van bouwen en dan kan je de helft van je spellen gewoon downloaden en kan je de controller gebruiken die je zelf het aller fijnst vind, waarom doe je dat niet?
The devil is in the details.
Verwijderd
Casio WK-6500.The Eagle schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:37:
Games. Ieder zijn meug, mij niet gezien. Laatste keer serieus gamen was 2005 ofzo denk ik![]()
@dennis585: zie daar een setje mooie keys staan. Welk keyboard is dat?
ik geef ook aan dat ik mijn mening niet wil doordrukken,RaZ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:26:
Dat vind jij. Een ander hoeft die mening niet te delen. Daarnaast moet ieder voor zich weten waar hij/zij z'n geld aan wil uitgeven, ongeacht of je het kan downloaden of niet.
ik game liever op mijn pc, maar ik kan mij er prima in vinden dat mesnen dat niets vinden....RaZ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:26:
Dat vind jij. Een ander hoeft die mening niet te delen.
[ Voor 27% gewijzigd door klaasje11 op 27-09-2013 18:11 ]
Nieuwkoop is duurkoop
De Ikea Dioder is niet te dimmen maar wel in 7 kleuren in te stellen en langzaam faden of schakelen is mogelijk.sonsan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:38:
[...]
Twee vraagjes; kan je die Ikea verlichting ook dimmen en is die ook te variëren in kleur? Lijkt me een simpele maar mooie oplossing om een surrogaat Ambilight te creëren.
Ik zie dat de speakers zo hebt geplaatst dat de subs naar buiten wijzen. Heb je dat door uit te proberen zo gedaan of is dat toeval.
De Onkyo had ik al eerder gekocht en had veel opties voor het geld.klaasje11 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:22:
[...]
mag ik vragen waaom je voor een onkyo versterker maar een Marantz cd speler bent gegaan?
ik heb ook veel goeds er over gehoord, ik hebn zelf altijd sony cd-spelers gehad want daar kom ik als 12 jarige op de koninginnnenmarkt altijd hele goede van tussen vinden, nu zit de cd speler in mijn NAD ingebouwd maar ik gebruik 'm niet zo veel...sjaool schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:47:
[...]
Dat ik weer een Marantz cd-speler heb komt omdat ik al eerder een CD-63SE heb gehad en dat een geweldige speler was. De Marantz komt ook van Marktplaats.
Als het even kan komt er ook een Marantz versterker, puur omdat de Onkyo in standby met HDMI Through zo'n 40 Watt staat te verstoken.
[ Voor 11% gewijzigd door klaasje11 op 28-09-2013 10:25 ]
Nieuwkoop is duurkoop
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Ik kan weinig respect opbrengen voor iemand die de consoles afraadt om maar een PC te kopen met een beperkt game aanbod. Om daar maar je games op te downloaden omdat dat weinig kost. Terwijl je op deze manier bijdraagt aan het download probleem voor de PC. En dan wel goodies gaan kopen? Dude....klaasje11 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:42:
[...]
ik geef ook aan dat ik mijn mening niet wil doordrukken,
ik was alleen nieuwschierig naar zijn standpunt op dat gebied,
ik heb niets goed of fout gekeurd (behalve zijn set dan, daar heb ik namelijk gezegt dat ik 't een mooie set vond)
waar komt al die vijandigheid van iedereen zo ineens vandaan?
i agreeStealthyPeanut schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:24:
[...]
Teveel offtopic. Laten we maar weer foto's posten!
[ Voor 57% gewijzigd door klaasje11 op 28-09-2013 11:54 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Een game-PC hoef je niet te upgraden. Als je stil wilt blijven staan qua grafics, zoals je op een console ook zult doen, hoef je je PC ook niet te upgraden. Bovendien bespaar je vaak de kosten van een normale PC bij het aanschaffen van een game PC.Hahn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:31:
[...]
Voor €900 heb je geen 'uber' game-pc, voor €900 heb je een redelijke game-pc, die je over 2-3 jaar toch weer moet gaan upgraden. Met een console zit je de komende 5+ jaar goed. En lang niet alles wat er op de consoles uitkomt is te spelen op pc. Dus dat zijn al 2 argumenten tegen wat je voorstelt.
Naast dat het best bespottelijk is dat je voorstelt om een game-pc te bouwen en verder het geld te besparen door games te downloaden. Maar dat ter zijde.
Schrok me helemaal de t*ring toen ik de prijs van het beestje zag
Ik ookSteefmeister schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:29:
[...]
Schrok me helemaal de t*ring toen ik de prijs van het beestje zag![]()
Ik ook! Ik ben ook benieuwd of het verschil hoorbaar is met het andere model, wat ook al niet misselijk was..... Maar erug mooi!Steefmeister schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:29:
[...]
Schrok me helemaal de t*ring toen ik de prijs van het beestje zag![]()
Dank je! Ik weet dat menigeen dit hier niet gelooft, maar hij moet nogal lang inspelen. Ik hoor nu al een breder en hoger geluidsbeeld. De diepte moet daar nog bijkomen en dan krijg je het 3D-geluid waar alle audiofielen zo naar op zoek zijn.sonsan schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:09:
[...]
Ik ook! Ik ben ook benieuwd of het verschil hoorbaar is met het andere model, wat ook al niet misselijk was..... Maar erug mooi!
Dank je! Het mooie van akoestiek is dat het onafhankelijk is van de apparatuur. Het wordt getest met breedbandige roze ruis van 100dB. En als de nagalmtijd (RT-60) dan binnen de gestelde waarden ligt, dan is het optimaal.The Eagle schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:18:
@HTip: mooi ding
Betekent dit nou ook dat je de boel akoestisch nog wat bij moet stellen, of valt dat mee?
[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 28-09-2013 16:46 ]
Zet voortaan dan ook niet meer aan tot een dergelijke discussie
Ervaringen met iEar dan wel Focal? Laat ik het zo zeggen, mijn 65" Panasonic plasma en mijn Focal Chorus 816W (in gebruik als rear speakers) komen van iEar vandaanralph0603 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:34:
Heeft toch nog een behoorlijk prijskaartje dus dit gaat ook niet over 1 nachtje ijs. Wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 28-09-2013 17:05 ]
Ik doelde eigenlijk meer op de receiver. Welke gebruik jij hierbij? Heb eigenlijk Marantz niet gehoord icm deze luidsprekers. De Denon viel een beetje tegen tenopzichte van de Cambridge Audio.FeaR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:40:
[...]
Ervaringen met iEar dan wel Focal? Laat ik het zo zeggen, mijn 65" Panasonic plasma en mijn Focal Chorus 816W (in gebruik als rear speakers) komen van iEar vandaanWaarbij wel gezegd moet worden dat mijn Focal front-speakers en center (respectievelijk Chorus 826W en CC800W) weer van de Hobo komen en de subwoofer van Beter Beeld en Geluid. Dus ik heb meer winkels hoog staan
Maar als je met luisteren uit bent gekomen op die merken/series dan is daar niets mis mee. Niemand die dan kan zeggen dat het een verkeerde keuze is. Over smaak tussen luidsprekers valt gewoon niet te twisten, dat daar verschil tussen zit is namelijk niet te ontkennen. Het is echter wel altijd een mooie discussie over versterkers hoorbare verschillen hebben als ze op Pure staan te werken binnen hun werkbare gebied. Qua vermogen hoef je je trouwens geen zorgen te maken met Focals, rendement van ruim 90 dB zorgt daar wel voor. Enige is de dip naar 3 Ohm, maar daar is de 816 en 836 makkelijker in dan de 826.
As said ben ik van mening dat elke receiver gelijk zou moeten klinken als ze gelijk staan afgesteld. Ikzelf speel met een Denon receiver als pre/pro en twee Emotiva eindversterkers. Ik ben echter begonnen met alleen de Denon en dat klonk mij zeer goed. Echter is het een oudere Denon AVR-2809 en kwalitatief is er met de huidige modellen toch wel wat verandert en dat niet in goede zin. Kijk alleen maar eens naar de uF van de huidige modellen en de oudere receivers, scheelt soms meer dan de helft. Maar zie je bij meer merken: allemaal leuke gimmicks als Spotify, netwerk, Airplay, et cetera en dat voor minder geld...ralph0603 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:23:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op de receiver. Welke gebruik jij hierbij? Heb eigenlijk Marantz niet gehoord icm deze luidsprekers. De Denon viel een beetje tegen tenopzichte van de Cambridge Audio.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ziet er mooi uit, toffe oplossing met zo'n knop ook
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Waar heb je die klok vandaan, ziet er grappig uit
Focal 826W, CC800W, 816's als rear en dan een Velodyne SPL-1200 Ulta, dat zie je niet vaakVerder wil ik op termijn nog een Velodyne SPL-1200 Ultra kopen
- Fronts: Focal Chorus 826W Special Edition 2011
- Rears: Focal Chorus 816V Special Edition 2011
- Center: Focal Chorus cc800W Special Edition
een vriend van me trekt dit door, hij koopt ook alleen maar rotel uit de jaren 80/90 omdat ze toen nog niet allerlei ''gimmics'' erin stopte en andere dingen wegbezuinigde, daar valt een hoop voor te zeggen, uiteindelijk moet ie de boel versterken en eventueel naar surround sound omzetten en/of van digitaal naar anoloog omzetten.FeaR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:36:
[...]
Echter is het een oudere Denon AVR-2809 en kwalitatief is er met de huidige modellen toch wel wat verandert en dat niet in goede zin. Kijk alleen maar eens naar de uF van de huidige modellen en de oudere receivers, scheelt soms meer dan de helft. Maar zie je bij meer merken: allemaal leuke gimmicks als Spotify, netwerk, Airplay, et cetera en dat voor minder geld...
Nieuwkoop is duurkoop
Dank je, die knop was even klussen ja. Ik heb elektrische gordijnen (echt een aanrader) en Somfy heeft daar zelf een systeem voor (Tahoma), maar die moet met elke opdracht die je het kastje geeft met servers in Frankrijk praten. Nodeloos te vermelden dat ik dat niet zo zag zitten (met het oog op privacy / veiligheid / afhankelijkheid). Toen kwam ik erachter dat er dus kennelijk nog een kastje bestaat (de Somfy RS485 RTS Transmitter) die ook draadloos signalen kan versturen en aangestuurd kan worden met RS485. Dit kastje wordt nergens in winkels getoond of gepromoot, zelfs de mensen van het Somfy-huis in Amsterdam wisten niet dat het bestond. Uiteindelijk een bedrijf in Nederland gevonden die het verkocht (aardig aan de prijs ~500 euro) en besteld. Toen werd het helemaal interessant, want er zit geen aan-knop op, geen indicatielampjes en hij reageert alleen op goede commando's, dus het was even puzzelen voordat ik hem aan de gang kreeg (je moet een code samenstellen met behulp van de verzender, ontvanger, een commando en dan de bits inverteren en omzetten in hex - iets meer werk dan een ASCII commando dus). Beamer was een eitje, gewoon "PWR ON" heen sturen, Marantz heeft een telnet interface. TV was nog een beetje een uitdaging, want die heeft officieel geen RS232 poort, maar wel een service port die hetzelfde kan. Kabeltje voor gemaakt en nu kan ik hem wel uitzetten, maar niet aan omdat de stroom van de chip afgaat als de TV uit gaat. Iets om op te letten bij de volgende TV dus. Projectiescherm wordt aangestuurd met een kastje op de beamer die detecteert of hij aan / uit gaat. Dit alles wordt door een Python-scriptje uitgevoerdVrijdag schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:29:
[...]
Ziet er mooi uit, toffe oplossing met zo'n knop ook
En da's vast een elfje waardoor het geluid in de kamer beter klinkt![]()
Klok hebben we zelf gemaaktFeaR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:58:
[...]
Waar heb je die klok vandaan, ziet er grappig uit
[...]
Focal 826W, CC800W, 816's als rear en dan een Velodyne SPL-1200 Ulta, dat zie je niet vaak
Mooie set
Dank jeNico111 schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:19:
@shapeshifters
Een erg gave opstelling. De tv meubel is erg mooi. Heb hem net even opgezocht en op het ideeën lijstje gezet voor mijn nieuwe huis.![]()
Hoe heb je de kabel van de beamer weg gewerkt? Het lijkt via de achter muur te gaan?
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
The AvengersShapeshifter schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:33:
[afbeelding]
Bonuspunten voor wie de film weet (is pas nog voorbij gekomen)
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verwijderd
nog een leeftijdsgenoot op het topicVerwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:56:
Dat was mijn opstelling in mijn kamertje. Zoals ik al zei, verwacht niet te veel. Ik ben pas 16.
Ik heb nog wel een vraag, weet iemand een (mooie) muziekspeler? Ik heb Zune en iTunes geprobeerd maar die ondersteunen beide geen FLAC. VLC wel maar die vind ik niet zo mooi en lekker werken, net als WinAMP.
[ Voor 3% gewijzigd door klaasje11 op 29-09-2013 11:13 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq