Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:56:
Hier komt géén >€1000 set, maar ik dacht dat het alsnog leuk was om het te delen met jullie :).

[afbeelding]
Het betreft mijn nieuwe Edifier R1600T "monitors". Ik heb ze op een ELE dac aangesloten die weer aan mijn computer zit. De TV heb ik ook op mijn computer aangesloten waardoor ik makkelijk films etc. kan kijken.
[afbeelding]
Vanaf mijn bed kan ik dan die films/uitzending gemist etc. kijken. Ik heb een draadloos toetsenbord (in de vensterbank) aangeschaft zodat ik niet uit mijn bed hoef te komen :z . Hier zie je ook mijn Audio-Technica ATH-M50 hangen, die gebruik ik vooral in combinatie met mijn tab, die je op de eerste foto ziet, om YouTube te kijken in de avond - als mensen willen slapen dus :P.
[afbeelding]
Zo ziet het eruit vanaf mijn bed. Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor de linker speaker, aangezien die nu aan de rechterkant van het scherm staat, maar naast het scherm is helaas geen ruimte. Iemand een idee?
[afbeelding]
Hier nog een foto van wat dichterbij, zonder de stofkappen.

Dat was mijn opstelling in mijn kamertje. Zoals ik al zei, verwacht niet te veel. Ik ben pas 16 :P .

Ik heb nog wel een vraag, weet iemand een (mooie) muziekspeler? Ik heb Zune en iTunes geprobeerd maar die ondersteunen beide geen FLAC. VLC wel maar die vind ik niet zo mooi en lekker werken, net als WinAMP.
Och, ik ben ook net 25, je moet ergens beginnen ;) Deze set is toch meer dan prima voor jouw ruimte en gebruik :)

Ik gebruik zelf foobar voor op mijn PC, die doet probleemloos flac :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasje11 schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:10:
[...]

nog een leeftijdsgenoot op het topic *O* , ik ben ook maar 17.
mooie opstelling!

ik heb zelf ook een hoop FLAC verzameld en die speel ik af met Mediamonkey, dat is echt de moeite waard om te proberen.
Thanks!
Een vriend, hij is ook 17, heeft bijvoorbeeld KRK Rokit 8's. Het verschil is echter dat mijn inkomstenbron bij de Albert-Heijn ligt en die van hem bij zijn vader :P
Shapeshifter schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:12:
[...]

Och, ik ben ook net 25, je moet ergens beginnen ;) Deze set is toch meer dan prima voor jouw ruimte en gebruik :)

Ik gebruik zelf foobar voor op mijn PC, die doet probleemloos flac :)
Thanks, ik ga hem proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10-2023
Hierbij mijn setup!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/rlyik4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30wo389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lrwc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/331q72u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/21446d3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2941ndd.jpg

TV: Philips 55PFL6007H 55''
Receiver: Denon AVR-2113
Speakers: Bowers & Wilkins 685 Red Cherry
Media streamer: Dune HD TV-101
NAS: WD My Book Live 3 TB
Digitale televisie: UPC Horizon Mediabox
Afstandsbediening: Logitech Harmony Smart Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie woonkamer.
Lekker strak daar hou ik wel van. Ook mooie tv en speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29

SaN

keepcalm schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:46:
Hierbij mijn setup!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Strak! Wat voor speaker standaarden zijn dat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
Vergeten te vermelden idd!
Het zijn de NorStone Stylum 2 stands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dit is echt mooi keepcalm! Bijna precies hetzelfde zoals ik zou doen! (Andere kleur speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Mooi! Kastje heb je open waar de receiver in staat denk ik wanneer in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die rails gekocht en hoe heb je ze vast gemaakt?
Ziet er erg mooi uit!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:31:
[...]

Waar heb je die rails gekocht en hoe heb je ze vast gemaakt?
Ziet er erg mooi uit!
Stukje terug in het topic:
Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:37:
Thnx allemaal, zijn idd Ikea Ribba's, maar volgens mij hebben ze nu ook vierkante glazen hoezen voor aan de muur.
Maar deze kan ik nu makkelijk wisselen en beluisteren, ik zet er gewoon elke 2 weken andere platen op.
Edit: En de link er even bij gezocht: Klik

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 29-09-2013 17:37 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:35:
[...]

Stukje terug in het topic:

[...]

Edit: En de link er even bij gezocht: Klik
Thanks! In het vervolg nog verder teruggaan dus :+

Edit: Net mijn eerste film met mijn nieuwe boxjes gezien: wow! :D :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ralph0603 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:34:
[…]
Al met al mooie winkel, en gaan we zeker nog is naar terug. Prijs opgave hebben we laten maken voor de focals icm versterker en de rears van focal 800 serie :D
Heeft toch nog een behoorlijk prijskaartje dus dit gaat ook niet over 1 nachtje ijs. Wat zijn jullie ervaringen?
[…]
Zelf toevallig ook mijn set bij iEar gehaald en vond dat het wel een prettige winkel waarin ik me serieus geholpen voelde. Na 2 luistersessies uiteindelijk naar huis gegaan met Focal. Het waren de Chorus 816W als fronts, 806W als rears en CC800W als center. Deze speakers heb ik gecombineerd met een Marantz SR6007 en dit vind ik een prettig klinkende combinatie die naar tevredenheid behoorlijk wat uurtjes per week speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:24:
[...]

Thanks!
Een vriend, hij is ook 17, heeft bijvoorbeeld KRK Rokit 8's. Het verschil is echter dat mijn inkomstenbron bij de Albert-Heijn ligt en die van hem bij zijn vader :p

Dit vind ik een rare reactie. Werk ook in de supermarkt maar hoef niet te klagen kwa loon. Duurt iets langer sparen dan een fulltime baan maar dat valt ook wel mee. Ben zelf net 18 jaar.
Misschien een tip voor je vriend. Zoek een baan, papa betaald dadelijk niks meer als hij op zichzelf woont. Kan hij er beter nu al aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hierbij mijn setup!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heel erg strak! :D Complimenten 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:48:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:24:
[...]

Dit vind ik een rare reactie. Werk ook in de supermarkt maar hoef niet te klagen kwa loon. Duurt iets langer sparen dan een fulltime baan maar dat valt ook wel mee. Ben zelf net 18 jaar.
Misschien een tip voor je vriend. Zoek een baan, papa betaald dadelijk niks meer als hij op zichzelf woont. Kan hij er beter nu al aan wennen.
Ik bedoel meer dat ik geen €1000 opstelling heb zoals hij heeft. Ik heb het geld wel, maar er niet voor over aangezien ik er 10 maanden voor moet werken ;) . Ik kan inderdaad niet klagen over het loon, voor zulks licht werk zo veel betaald krijgen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:50

HeroS

SmartHome Nerd

@keepcalm

Nice setup!

Ik ziet dat je een Logitech Harmony Smart Control hebt. Bevalt deze een beetje?

Ik wil graag een ir signaal sturen en daarna een http request naar me Zipabox. Weet je of dit mogelijk is?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
@HeroS

Thanks!

Ik ben zeer tevreden over de Logitech Harmony Smart Control!
Weg met de 5 afstandsbedieningen, kastdeurtjes kunnen dicht blijven, iPhone control etc..

Hiervoor had ik zo'n ''Marmitek Invisible Control 6‏'' setje maar dat was het niet helemaal vond ik.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten of je dat zo kan inregelen met je Zipabox, misschien kan je een mail sturen met je vraag naar Harmony.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
@Steefmeister

Meestal doe ik het deurtje wel op een kiertje.
Achterkant van de kast is gelukkig wel open dus het valt wel mee opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
@keepcalm:

Zelden zo'n mooie setup gezien op dit forum onder de categorie 'huiskamer & betaalbaar'. Niks overdreven, maar wel kwalitatief goed en reëel. Ik zie hier zo vaak combinaties die niet bij elkaar passen of uit verhouding zijn. Dit is zeer reëel: voor een huiskamer is in 9 vd 10 gevallen een degelijke stereo installatie (al dan niet i.c.m. een degelijk AV receiver) voldoende. Ik snap niet waarom mensen zo graag een lompe 5.1 set willen terwijl ze een tv hebben van zo'n 42 inch en daar dan 5 meter van af zitten. Een echte bioscoop ervaring krijg je dan toch niet. Dit is mooi in balans.

Lijkt heel erg op wat ik in gedachte heb voor mijn nieuwe appartement:

50-55" Sony W-serie (W6 of W8 in het zilver, moet ik nog kopen).
Heco Victa 501 (stereo, zwart met zilver, al in bezit)
Onkyo 626 (zilver, al in bezit)
Playstation 4 (komt uiteraard nog)

Verder ongeveer hetzelfde meubel als hierboven (geloof dat dit de Besta van de Ikea is), maar dan in het zwart/zwartbruin. Het contrast donker/licht is mooi. Ik ga voor precies andersom maar dan wel met de zelfde filosofie: zilveren elektronica (licht) met een zwarte meubel en speakers.

Valt iemand anders ook op wat ik zojuist aangaf m.b.t. overdreven veel speakers in huiskamers en kleine tv in verhouding tot de geluidsset?

Leuke topic dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Tsolodimos schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:33:
@keepcalm:

Zelden zo'n mooie setup gezien op dit forum onder de categorie 'huiskamer & betaalbaar'. Niks overdreven, maar wel kwalitatief goed en reëel. Ik zie hier zo vaak combinaties die niet bij elkaar passen of uit verhouding zijn. Dit is zeer reëel: voor een huiskamer is in 9 vd 10 gevallen een degelijke stereo installatie (al dan niet i.c.m. een degelijk AV receiver) voldoende. Ik snap niet waarom mensen zo graag een lompe 5.1 set willen terwijl ze een tv hebben van zo'n 42 inch en daar dan 5 meter van af zitten. Een echte bioscoop ervaring krijg je dan toch niet. Dit is mooi in balans.

Lijkt heel erg op wat ik in gedachte heb voor mijn nieuwe appartement:

50-55" Sony W-serie (W6 of W8 in het zilver, moet ik nog kopen).
Heco Victa 501 (stereo, zwart met zilver, al in bezit)
Onkyo 626 (zilver, al in bezit)
Playstation 4 (komt uiteraard nog)

Verder ongeveer hetzelfde meubel als hierboven (geloof dat dit de Besta van de Ikea is), maar dan in het zwart/zwartbruin. Het contrast donker/licht is mooi. Ik ga voor precies andersom maar dan wel met de zelfde filosofie: zilveren elektronica (licht) met een zwarte meubel en speakers.

Valt iemand anders ook op wat ik zojuist aangaf m.b.t. overdreven veel speakers in huiskamers en kleine tv in verhouding tot de geluidsset?

Leuke topic dit!
Ik waardeer je menig hierover maar hou er rekening mee dat er mensen hier zijn die daar anders over denken. Doet alsof een 5.1 set geen meerwaarde heeft bij een tv kleiner dan 42inch. dat slaat natuurlijk nergens op. Mensen die geluid belangrijk vinden zullen waarschijnlijk meer genieten van een nette 5.1 set dan een grote tv. Daarnaast is het zo dat het gross hier ook een behoorlijk net formaat tv heeft staan. Ik ben het met je eens dat de set van keepcalm er geweldig uit ziet! En zeker een hoge WAF factor heeft, maar probeer je mening over de overige sets die je hier tegenkomt een beetje te nuanceren en duidelijk aan te geven dat JIJ er zo over denkt, en het enkel jouw mening is!

Korte toevoeging: wellicht komt je mening voor doordat je zelf een stereo set gewend bent en nog nooit in een fatsoenlijk 5.1 set gezet hebt. Probeer het eens. Ik heb nu een jaartje of 5 een nette 5.1 set die erg goed bevalt. Recent 2 zuilen gekocht en toen de boel eens op 2.0 en 2.1 gezet om het een tijdje te proberen en dat was zwaar fubar! En sterker nog, de vrouw was harder aan het klagen dan ik!

Mocht je het nog nooit ervaren hebben kan ik je aanraden dit eerst eens te proberen en dan je mening hier te delen..nogmaals: Als mening, niet als feit.

[ Voor 11% gewijzigd door boomr op 30-09-2013 17:01 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik zie hier zo vaak combinaties die niet bij elkaar passen of uit verhouding zijn. Dit is zeer reëel: voor een huiskamer is in 9 vd 10 gevallen een degelijke stereo installatie (al dan niet i.c.m. een degelijk AV receiver) voldoende. Ik snap niet waarom mensen zo graag een lompe 5.1 set willen terwijl ze een tv hebben van zo'n 42 inch en daar dan 5 meter van af zitten. Een echte bioscoop ervaring krijg je dan toch niet. Dit is mooi in balans.
Je vertelt het onderhand, alsof het wetenschappelijk is onderbouwd?

Maar, hier ben ik het niet mee eens. Als je de goede kijkafstand hebt van de tv en 40" voldoet, waarom zou je dan evt. groter doen (sommige mensen willen dat ook niet). En als jij genoeg plek hebt en audio belangrijk vindt of er gewoon van kan genieten, zet je toch lekker een 5.1 weg, of een 7.1, 7.2 of als je daar blij van wordt nog groter. Ik denk dat dit ieder voor zich is. En dat het vooral ook aan de inrichting van je woonkamer afhangt. Als je inderdaad een kamer van 3 bij 3 hebt, zal het minder toegevoegde waarde hebben. Dáárom heb ik dus nu zelf ook een 40" tv staan en bevalt mij al uitstekend een jaar. Maar misschien als ik straks uit huis ben, plof ik er wel een 55" weg als dat zo is, of een beamer, Joost mag het weten.

Het zijn persoonlijke voorkeuren en iedereen richt hier zijn set up in naar zijn wens. Mijn part heb je een 27" met een 5.1, als het er puik uit ziet en het is helemaal je eigen ding (het gaat hier namelijk ook om het geheel van het plaatje, wat soms nog wel eens wordt vergeten door tal van close ups), dan krijg je van mij al het respect en bewondering.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
@keepcalm

Wat een mooie strak indeling. Klopt het dat het tv meubel een Besta kast is?

EDIT
Zo ik heb hem volgens mij gevonden in het bos wat een IKEA heet
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29927580/

Pas hier je receiver plus bekabeling wel fatsoenlijk in aangezien hij maar 40cm diep is?

[ Voor 56% gewijzigd door Nico111 op 30-09-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
@Nico111

Ja klopt het zijn de Besta kastjes van IKEA.
Mijn receiver en bekabeling past er wel in, maar het zou zo kunnen dat
een andere type er niet in past, van te voren goed meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe je het brengt komt het haast jaloers over, minachtend naar anderen die meer hebben. Ik kan me er dan ook absoluut niet in vinden. En dat voor iemand met een volwaardige 5.1 set-up wat volgens jou dus niet kan of uit verhouding is. Dan moet het toch de 65" TV op 3 meter afstand zijn die alles weer werkbaar maakt. Een goede 5.1 set werkt ook meer dan goed in 2.0 of 2.1 en met films heb je precies dat stukje extra wat je met een 2.0 niet hebt. Als jij met je simpele Heco en Onkyo-set tevreden bent dat lekker zijn, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat lang niet iedereen dat is en dat (NOFI!) te min vindt.

Het is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak. De set hierboven komt zeer koud en kil op mij over, maar dat is smaak. Maar waar ik me direct aan zou storen is het missen van een subwoofer. Ik ben dan ook van mening dat er voor elke set speakers een passende subwoofer is en met een paar monitoren is dat al helemaal het geval. En dan is er nog maar waar je de nadruk op wilt leggen is er iets mis met speakers van 10.000 euro en een CRT-Tv als de eigenaar een muziekliefhebber is en eens pers dag naar het journaal kijkt? Krom om dan mindere speakers te nemen en een grote TV omdat het anders uit verhouding is...

Edit:
Overigens zeg ik niet dat er zeker set-ups zijn die way over the top zijn en veel te veel zijn van het goede, maar dat ben ik hier nog niet tegengekomen. Op HTForum is iemand nu een paartje Usher D2 op de zolderkamer aan het zetten, dan ben ik het zeker eens dat het wellicht te veel van het goede is.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 30-09-2013 18:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Vrijdag

De Zwarte

Shapeshifter schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:37:
[...]

Dank je, die knop was even klussen ja. Ik heb elektrische gordijnen (echt een aanrader) en Somfy heeft daar zelf een systeem voor (Tahoma), maar die moet met elke opdracht die je het kastje geeft met servers in Frankrijk praten. Nodeloos te vermelden dat ik dat niet zo zag zitten (met het oog op privacy / veiligheid / afhankelijkheid). Toen kwam ik erachter dat er dus kennelijk nog een kastje bestaat (de Somfy RS485 RTS Transmitter) die ook draadloos signalen kan versturen en aangestuurd kan worden met RS485. Dit kastje wordt nergens in winkels getoond of gepromoot, zelfs de mensen van het Somfy-huis in Amsterdam wisten niet dat het bestond. Uiteindelijk een bedrijf in Nederland gevonden die het verkocht (aardig aan de prijs ~500 euro) en besteld. Toen werd het helemaal interessant, want er zit geen aan-knop op, geen indicatielampjes en hij reageert alleen op goede commando's, dus het was even puzzelen voordat ik hem aan de gang kreeg (je moet een code samenstellen met behulp van de verzender, ontvanger, een commando en dan de bits inverteren en omzetten in hex - iets meer werk dan een ASCII commando dus). Beamer was een eitje, gewoon "PWR ON" heen sturen, Marantz heeft een telnet interface. TV was nog een beetje een uitdaging, want die heeft officieel geen RS232 poort, maar wel een service port die hetzelfde kan. Kabeltje voor gemaakt en nu kan ik hem wel uitzetten, maar niet aan omdat de stroom van de chip afgaat als de TV uit gaat. Iets om op te letten bij de volgende TV dus. Projectiescherm wordt aangestuurd met een kastje op de beamer die detecteert of hij aan / uit gaat. Dit alles wordt door een Python-scriptje uitgevoerd :)

Kabels vallen allezinds mee, gewoon 2.5mm^2 Oehlbach kabels. Niet helemaal standaard Gamma-spul, maar ook zeker geen "elven bij maanlicht"-kabels.
Briljant zo'n oplossing! Echte tweaker 8) Lijkt me heel erg gaaf om zoiets ook te maken, met één druk op de knop en alles stelt zichzelf in. Ik trek mijn projectiescherm nog old skool met de hand naar beneden. Was al een hele vooruitgang omdat ik eerst een statief scherm had.

Die Epson heeft mooie specs en een leuk prijskaartje, wellicht dat die (of een gelijkwaardige) mijn volgende projector wordt. Heb nu een Benq PE700 720p het het wordt nu toch wel tijd voor FHD.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

FeaR schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:23:
[...]

Edit:
Overigens zeg ik niet dat er zeker set-ups zijn die way over the top zijn en veel te veel zijn van het goede, maar dat ben ik hier nog niet tegengekomen. Op HTForum is iemand nu een paartje Usher D2 op de zolderkamer aan het zetten, dan ben ik het zeker eens dat het wellicht te veel van het goede is.
Gelukkig maar, ik dacht dat je naar mij refereerde :D :D :D

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

kerel, ik wil niet opscheppen maar mijn set heeft een nieuw-waarde van 1.537,- maar ik heb er 797,- voor betaald, gloed nieuw.
je kan zo maar net bijvoorbeeld die ene vette set Dali Mentor speakers tegen komen met 50% korting terwijl je voor je TV de volle mep moet betalen...

@ceepcalm
niets tegen jou, je set ziet er strak uit!
kan je die IR-sensor niet onder het kastje maken?
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:24:

Een vriend, hij is ook 17, heeft bijvoorbeeld KRK Rokit 8's. Het verschil is echter dat mijn inkomstenbron bij de Albert-Heijn ligt en die van hem bij zijn vader :P
KRK is echt nice, bij de theatertechniek wan mijn oude school werden ze heilig verklaard ;)
dat verhaal ken ik xD, ik heb 2 baantjes, maar nu spaar ik door voor een auto, maar hé! daar kunnen ook speakers in! >:)

[ Voor 36% gewijzigd door klaasje11 op 30-09-2013 19:39 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Met betrekking tot het stukje van Tsolodimos

Voor sommige mensen heeft geluid ook een veel hogere prioriteit dan beeld. Qua beeld ben ik zelf niet kieskeurig, fatsoenlijke resolutie en groot genoeg. Geluid daarentegen vind ik ver uit het belangrijkste, mijn 42'' Cineos van Philips zou dus, ondanks de oudere HD technologie (1080i ipv 1080p), lage refreshrate, ''gebrek'' aan 3D, nog steeds niet eerder worden geupdatet dan mijn geluidsinstallatie.
Waar ik overigens momenteel dik tevreden over ben, maar een kwalitatief betere platenspeler zou niet misstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Bierdopje120 op 30-09-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
HTip schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:13:
[...]

Dank je! Ik weet dat menigeen dit hier niet gelooft, maar hij moet nogal lang inspelen. Ik hoor nu al een breder en hoger geluidsbeeld. De diepte moet daar nog bijkomen en dan krijg je het 3D-geluid waar alle audiofielen zo naar op zoek zijn.

[...]

Dank je! Het mooie van akoestiek is dat het onafhankelijk is van de apparatuur. Het wordt getest met breedbandige roze ruis van 100dB. En als de nagalmtijd (RT-60) dan binnen de gestelde waarden ligt, dan is het optimaal.

Wat ik wel moet doen is de surroundinstellingen aanpassen. De PM-11S3 is krachtiger dan de PM-15S2LE, dus ik verwacht dat ik de surroundkanalen (center en rears) harder moet zetten. Vanavond gaan we film kijken en vooraf dus even de instellingen doornemen.
En zijn de verschillen al hoorbaar??

Ik zit te kijken voor een versterker.

Ik dacht zelf aan een audionet VII 5 of 7 kanaals.
Ook heb ik een aanbod gehad van een accustic arts amp1 V2. Jammer is dat deze maar 2 kanalen heeft dus ik er 3 van moet kopen. Geen idee welke beter klinkt van de 2. Het is ook erg lastig om ze beide naast elkaar te krijgen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTip schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:17:
[...]
Gelukkig maar, ik dacht dat je naar mij refereerde :D :D :D
Regel 1: zeik nooit iemand af die op hetzelfde forum rondloopt ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
lj_tree schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:50:
[...]

Ik waardeer je menig hierover maar hou er rekening mee dat er mensen hier zijn die daar anders over denken.

En zeker een hoge WAF factor heeft, maar probeer je mening over de overige sets die je hier tegenkomt een beetje te nuanceren en duidelijk aan te geven dat JIJ er zo over denkt, en het enkel jouw mening is!

Korte toevoeging: wellicht komt je mening voor doordat je zelf een stereo set gewend bent en nog nooit in een fatsoenlijk 5.1 set gezet hebt. Probeer het eens. Ik heb nu een jaartje of 5 een nette 5.1 set die erg goed bevalt. Recent 2 zuilen gekocht en toen de boel eens op 2.0 en 2.1 gezet om het een tijdje te proberen en dat was zwaar fubar! En sterker nog, de vrouw was harder aan het klagen dan ik!

Mocht je het nog nooit ervaren hebben kan ik je aanraden dit eerst eens te proberen en dan je mening hier te delen..nogmaals: Als mening, niet als feit.
Bedankt voor je reactie. Het bericht had ik even vlug op het werk tussendoor geplaatst. Wellicht had het genuanceerder gekund realiseer ik mij nu zo. Maar dan nog blijken er hier mensen te zitten die snel op hun tenen zijn getrapt of zich wellicht aangesproken voelen. Dat is dan even niet anders.

Uiteraard is het slechts mijn mening, en die van niemand anders. Ik zou dan ook niet weten hoe je kunt spreken over feiten. Ik constateer voor mijn gevoel (mening) iets dat mij op valt en ik vind daar iets van (mening). Vervolgens vraag ik of er meerdere mensen zijn die zo denken als ik. Dit kan zo zijn maar hoeft uiteraard niet. Het antwoord is dus nee (tot nu toen dan). Dan zal ik wel een andere feit hebben. Ehm, mening.

Verder moet ik je bekennen dat ik een heuse thuisbioscoop heb gehad tijdens mijn studententijd toen ik nog barstte van de ruimte (huiskamer was ong. 60 m²). Een leuke beamer met een AV versterker en 5.1 speakerset (Infinity Reference 51i als basis). En ja, dat was geweldig. Wat een filmervaring. Echt een compleet nieuw dimensie. Zou ik zo naar terug willen. Echter, in mijn nieuwe appartement heb ik voor mijn gevoel slechts ruimte voor een meer bescheiden opstelling. Ik vind dat zelf praktischer en mooier. Aan dat laatste hecht ik zelf ook veel waarde. Speakers kunnen zeker lustobjecten zijn, maar ik stel de less is more principe daarin in dit geval centraal. En dat zeg ik niet vanuit home-theater oogpunt (want dan is 5.1 zeker beter dan 2.0). Dat zeg ik vanuit de basis: het is een huiskamer en geen bioscoop. En ik vind dat dat niet vergeten moet worden.

Maar dat is dus slechts mijn mening. Het staat niet op Wikipedia en dus is het geen feit. ;)
RickvN schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:55:
[...]

Je vertelt het onderhand, alsof het wetenschappelijk is onderbouwd?
Bedankt voor de associatie, maar nee. Het is gewoon een opvatting zonder enige academische onderbouwing. Sterker nog, veel vager en abstracter had ik niet kunnen zijn over mijn mening.
[...]
Hoe je het brengt komt het haast jaloers over, minachtend naar anderen die meer hebben. Ik kan me er dan ook absoluut niet in vinden.
Jaloers is het zeker niet. Minachtend vind ik dan ook erg overdreven. Je kunt blijkbaar beter alleen benoemen wat je wel tof vindt (waar ik mijn post ook mee begon overigens) en bij een afwijkende mening deze vooral voor je houden.
[...]
Als jij met je simpele Heco en Onkyo-set tevreden bent dat lekker zijn, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat lang niet iedereen dat is en dat (NOFI!) te min vindt.
Er is er maar één hier die minachtend doet. De receiver is perfect qua connectiviteit en is scherp geprijsd terwijl de geluidskwaliteit toch nog aardig is. Tot voor kort gebruikte ik mijn Marantz PM-66 SE voor muziek. Super geluid, maar alles behalve handig. De Heco speakers zijn tijdelijk i.v.m. een defect, maar stiekem bevallen ze toch aardig voor wat ze nu moeten doen.
klaasje11 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:27:
[...]

kerel, ik wil niet opscheppen maar mijn set heeft een nieuw-waarde van 1.537,- maar ik heb er 797,- voor betaald, gloed nieuw.
je kan zo maar net bijvoorbeeld die ene vette set Dali Mentor speakers tegen komen met 50% korting terwijl je voor je TV de volle mep moet betalen...
Je mist volgens mij mijn punt. Het gaat niet om het geld, het gaat om de balans. Gefeliciteerd overigens met jouw deal. Klinkt goed (no pun intended).

Conclusie: ik ben van mening dat menig home theater enthousiast een verkeerde balans opzoekt tussen beeld en geluid. Het is een samenwerking tussen beiden complementaire technologieën. De keten is zo sterk als de zwakste schakel. Ook als je een sterkere band hebt met geluid, óf beeld. Ik zie andersom ook vaak gebeuren: een televisie van € 2,500 zonder aparte luidsprekers. En dan film kijken. Nee, dan liever een televisie van € 1,500 met nog een leuke geluidsset (whatever it might be). Geluid dient niet onderschat te worden. Andere kant van de medaille is echter dat je het ook kunt overschatten als er andere component zijn die wellicht een hogere prioriteit hebben als het aan komt op het hebben van een kwalitatief goede set. Het woord set verraad het al. Het is niet één ding. Het zijn meerdere componenten tegelijk. En dan heb je net als in een sportteam balans nodig (want wat is een team met goede aanvallers zonder een goede verdediging waard?).

Ik zou mensen dan ook adviseren (ook al ben ik geen expert) om verder te denken dan alleen kwaliteit, beleving of de standaard 'regels' gebonden aan een home theatre. In mijn ogen is de huiskamer een plek waar ik regelmatig bezoek ontvang en ik er zit voor mijn dagelijkse vermaak na het werk en soms in het weekend. Voor de plek van de rear speakers zet ik liever een extra fauteuil neer (bij wijze van). Dat is ook een manier om er naar te kijken, zowel ruimte- als budgettechnisch. En de meubels zijn ook onderdeel van het comfort en dus het eindresultaat.

Hier een aantal gevallen waarvan ik vind dat de balans zoek is:

http://farm4.staticflickr...32698194_c7137cbea5_b.jpg
http://nerdreactor.com/wp-content/uploads/2011/08/HT.jpg
http://www.sevacall.com/b...surround-sound-system.jpg

Edit: uiteraard heb ik bewust foto's opgezocht via Google. Ben er niet op uit om mensen persoonlijk aan te vallen om mijn punt duidelijk te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tsolodimos schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:29:
[..]

Speakers kunnen zeker lustobjecten zijn, maar ik stel de less is more principe daarin in dit geval centraal. En dat zeg ik niet vanuit home-theater oogpunt (want dan is 5.1 zeker beter dan 2.0). Dat zeg ik vanuit de basis: het is een huiskamer en geen bioscoop. En ik vind dat dat niet vergeten moet worden.

[..]
Maar hier plaats je je eigen persoonlijke voorkeur en smaak, om vervolgens enigsinds op te dringen dat iedereen dat zo moet doen.

En ik vind het dan wel vreemd dat je zegt dat het geen bioscoop is maar een huiskamer, terwijl dit draadje gaat over een bioscoop in je huis(kamer) ;)

Edit:
De ene is helemaal wild van "less is more", terwijl ik dat meer richting een steriele ziekenhuiskamer idee vind ogen. Bij mij komt er niks achter een deurtje, en staat het "bang in your face". Waar het gewoon om gaat is dat je happy bent met wat je hebt, ongeacht wat een ander daar eigenlijk van vindt. Iets wat je misschien onpractisch vindt, maakt iets niet direct fout, het is gewoon anders...

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 30-09-2013 20:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik ben het niet met je eens.

On-topic:

Binnenkort mijn mediacenter vervangen, van een volwaardige pc naar een klein doosje (Minix Neo X7) :D Benieuwd of ik mijn grote bak ga missen in het zicht, en of het bruikbaar is als HTPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
RaZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:44:
[...]

Maar hier plaats je je eigen persoonlijke voorkeur en smaak, om vervolgens enigsinds op te dringen dat iedereen dat zo moet doen.

En ik vind het dan wel vreemd dat je zegt dat het geen bioscoop is maar een huiskamer, terwijl dit draadje gaat over een bioscoop in je huis(kamer) ;)
Dat ik opdring dat iedereen dat zo moet doen is niet waar. Je kunt er van maken wat je maar wilt.

En je hebt een punt over dat dit draadje gaat over een bioscoop creëren in je huiskamer. Dat verlies ik wellicht een béétje uit het ook, ook al ben ik daar helemaal niet op tegen. Alleen vind ik wel dat je ook daarin te ver kunt gaan of andere dingen uit het oog kunt verliezen. Noem het een valkuil waar ik mogelijk zelfs naast zit. Maar wellicht heb ik ook wel (deels) een punt. Ik kan mij haast niet voorstellen dat niemand zich hier ook maar een béétje kan vinden in mijn verhaal.

Voorbeeldje: ik ben een aardig expert op het gebied van paintball (sportvariant). Wat je daar vaak fout ziet gaat is dat mensen high-end markers (wapens) kopen van € 1,500 tot € 2,000 en vervolgens schieten met goedkope, 'ovale' paint. Dan schiet de marker nog niet recht (zwakste schakel). Je kunt je blind staren op bepaalde dingen (positievere benadering: oog voor detail) waardoor je het grote plaatje verliest (als gevolg van tunnelvisie bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:07

Ik zou mensen dan ook adviseren (ook al ben ik geen expert) om verder te denken dan alleen kwaliteit, beleving of de standaard 'regels' gebonden aan een home theatre.
Met deze zin diskwalificeer je je eigen met betrekking tot het geven van welk advies dan ook. Iedereen zoekt naar de beste kwaliteit in zijn prijsklasse en de beste beleving, om het even waarvoor. Of dat nu in een huiskamer wordt neergezet of in een aparte kamer doet niet terzake. Dat is een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
Eddye schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:07:
[...]

Met deze zin diskwalificeer je je eigen met betrekking tot het geven van welk advies dan ook. Iedereen zoekt naar de beste kwaliteit in zijn prijsklasse en de beste beleving, om het even waarvoor. Of dat nu in een huiskamer wordt neergezet of in een aparte kamer doet niet terzake. Dat is een persoonlijke keuze.
Of ik heb niet een te hoge pet van mijzelf op en diskwalificeer mij niet maar maak mijn verhaal juist geloofwaardig door eerlijk en realistisch te zijn over mijn kennis. Zoals ik al aangaf heb ik ook een heuse thuisbioscoop gehad en zit ik al zo'n 8 jaar in het hifi vak. Toch ben ik geen expert, maar dat geeft ook niks. Je hoeft geen expert te zijn om advies te kunnen geven. Het is niet alleen ervaring op het gebied van audio en video alleen. Wellicht heeft mijn mening met meer te maken dan alleen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Tsolodimos schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:17:
[...]

Of ik heb niet een te hoge pet van mijzelf op en diskwalificeer mij niet maar maak mijn verhaal juist geloofwaardig door eerlijk en realistisch te zijn over mijn kennis. Zoals ik al aangaf heb ik ook een heuse thuisbioscoop gehad en zit ik al zo'n 8 jaar in het hifi vak. Toch ben ik geen expert, maar dat geeft ook niks. Je hoeft geen expert te zijn om advies te kunnen geven. Het is niet alleen ervaring op het gebied van audio en video alleen. Wellicht heeft mijn mening met meer te maken dan alleen dat.
Okay mijn poging om deze discussie te vermijden is mislukt -O-

Wat de deelnemers aan dit topic misschien tegen het zere been slaat is het volgende: gepaard met jouw mening (en daar heb je het volste recht op) komt een soort van gemoedsvraag betreffende wat hoort, en hoe het zou moeten zijn.

Je dwing hiermee jouw visie van de wereld (wellicht onbewust) op. Dat iemand hier 6 subwoofers boven op elkaar stapelt naast zijn 11 inch oled-scherm is niet fout, is niet slecht.

Er is geen 'one best way'. Dat je een andere mening hebt dan anderen is prima. Dat je hier loopt te verkondigen dat het volgens jou anders moet dan weer niet. Laat mensen lekker hun ding doen, dan kan iedereen hier z'n ei kwijt. En dat is precies waar dit topic voor bedoelt is.

Iedereen heeft z'n eigen grenzen en wensen, dat je hier de vraag op roept of jouw grenzen hetzelfde zijn als die van anderen is een non-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Mooie discussie gasten :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tCp90.gif
Vrijdag schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:59:
[...]

Briljant zo'n oplossing! Echte tweaker 8) Lijkt me heel erg gaaf om zoiets ook te maken, met één druk op de knop en alles stelt zichzelf in. Ik trek mijn projectiescherm nog old skool met de hand naar beneden. Was al een hele vooruitgang omdat ik eerst een statief scherm had.

Die Epson heeft mooie specs en een leuk prijskaartje, wellicht dat die (of een gelijkwaardige) mijn volgende projector wordt. Heb nu een Benq PE700 720p het het wordt nu toch wel tijd voor FHD.
Het was soms frustrerend, maar ook erg leuk om te doen. Lekker puzzelen en prutsen en dan is het natuurlijk mooi als het beoogde resultaat bereikt wordt. Stukje bij beetje dingen toevoegen. De volgende stap wordt het integreren van LIFX-lampen, dat zijn full RGB LED lampen met een WiFi chip :) Ik zit te denken om de twee wandlampen naast mijn televisie als ambilight te gaan gebruiken (heb zoiets nog nooit gezien bij iemand, dus leek me leuk, omdat het kan :P ) Ga vast ook nog wel een keer een aparte ambilight bouwen, of ledstrips onder mijn tv-meubel plakken.

Wat trouwens ook erg relaxt is aan deze beamer (en voor mij een grote reden om hem te kopen) is lens shift. Daarmee kun je het beeld gewoon verschuiven in plaats van dat je met keystone e.d. aan de gang moet. Enorme aanrader.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Shapeshifter schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:35:
Mooie discussie gasten :D

[afbeelding]

[...]
De volgende stap wordt het integreren van LIFX-lampen, dat zijn full RGB LED lampen met een WiFi chip :) Ik zit te denken om de twee wandlampen naast mijn televisie als ambilight te gaan gebruiken (heb zoiets nog nooit gezien bij iemand, dus leek me leuk, omdat het kan :P ) Ga vast ook nog wel een keer een aparte ambilight bouwen, of ledstrips onder mijn tv-meubel plakken.
Dit soort dingen wil ik ook erg graag mijn handen vuil aan maken. Lijkt me super. Ik vind het alleen nog zo duur. Als je kijkt naar een zelf-bouw ambilight (m.b.v arduino, led strips), domotion van apparaten (m.b.v raspberry's) en wifi lampen: super cool, maar ik vind het zo duur. €50,- voor een lampje, c'mon! Elk apparaat wat je wil automatiseren een €55 raspberry pi aanhangen? Dat is erg duur.

Ik denk dat ik nog lekker even wacht tot dit soort systeempjes gewoon kant en klaar uit china te bestellen zijn, spaarlamp : 3 € chinees wifi moduletje wat in de fitting past > hoppatee. Dan word het leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31
* The Eagle trapt even wat open deuren in om de angel uit de discussie over wat goed en slecht is te halen:

Smaak in zowel beeld als geluid is subjectief. We kennen denk ik allemaal wel mensen die een heel fel beeld geweldig vinden, en ook die dat niet aan kunnen zien en het liefste met een Spider aan de slag gaan om de boel zo echt mogelijk te calibreren. En weer anderen boeit het geen drol hoe het er uit ziet, als het maar groot is. Dat zelfde geldt voor geluid; sommigen horen het verschil niet tussen een simpel 2.1 setje en een set van 5k euro. En dat hoeft ook niet.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes op basis van wat ie mooi / goed vind en zijn budget (of de grootte van zijn lening :X ). En da's prima, want we leven gelukkig in een maatschappij waar iedereen zijn mening mag uiten en ergens iets van mag vinden. Met de keuzes en meningen van de een zou de ander misschien niet kunnen leven als het zijn eigen apparatuur betrof, maar soit; dat is het leven :)

Daarom is gelijk hebben ook niet moeilijk - in je hoofd heb je dat namelijk eigenlijk altijd wel. Gelijk krijgen is des te lastiger. Daar zijn en worden (helaas) soms hele oorlogen over gevoerd. Gelukkig is er dan altijd wel iemand die zegt "Let's agree to disagree, ieder zijn eigen mening". QED :)

Having said that: dit topic gaat over het posten van je eigen home cinema. En ik mag er eigenlijk onderhand wel op aangekeken worden dat ik hier al jaren in dit topic lurk, maar van de meest recente (definitieve) status nog steeds geen update heb gepost :X Dus aan allen: geeft het goede voorbeeld, posten die hap :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
Over smaak valt te twisten. uh, what? hmm.. ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 09:50
Ik ben het eens met Tsolodimos, maar misschien om de verkeerde redenen. Mijn woonkamer zou ik niet willen "verpesten" door een (even chargeren) 100" tv aan de muur te hangen. Daarnaast vind ik rears en subwoofers ook objecten die ik liever kwijt dan rijk ben.

Er wordt hier altijd gesproken over de Wife Appreciation Factor, wat (weer even chargeren) mij altijd doet kokhalzen; alsof je als kerel geen gevoel voor stijl zou mogen hebben? Daarnaast klink je gewoon alsof je zwaar pussy whipped bent. Maar wederom is alles weer afhankelijk van het balans tussen stijl en functie, waar bij een ieder die balans wordt gevonden in een andere verhouding (no pun intended).

Specs van een televisie vind ik niet erg interessant. Ik kijk voornamelijk arthouse films en al het explosiespektakel van Michael Bay laat ik liever links liggen. Bij muziek hoor ik graag een sprankelend hoog en een snijdend midden; een basshead ben ik nooit geweest. De subwoofer komt er bij mij dus niet in. Ik geloof best dat een goeie subwoofer iets zou kunnen toevoegen, maar ik wil gewoon geen zwarte kubus in mijn huiskamer hebben.

Mijn voorkeuren resulteren er in dat de surround home cinema sets van een ander mij niet kunnen bekoren. Waarom niet? omdat ik niet in de markt ben om iets gelijkwaardigs aan te schaffen en ik mij niet kan identificeren met de persoon die de behoefte wel kent. Hence dat ik een full 9.3 set zwaar overkill vind, maar dit is puur egocentrisch. Net als dat ik niet geïnteresseerd ben in iemand zijn collectie van tuinlaven, omdat ik ze niet mooi vind. Waarom lees je dit topic dan? Om te beginnen heb ik nog geen tuinlaaf gespot, daarnaast komen er nog wel eens inrichtingen voorbij die ik wel mooi vind, of ik haal inspiratie uit een gedeelte van een opstelling.

Tsolodimos heeft zijn stelling behoorlijk goed verdedigd en maakt ook duidelijk dat dit zijn mening is. Hij vindt dat home cinema verder gaat dan de apparatuur alleen. Hij is op zoek naar een balans tussen ruimte en apparatuur. Hij stelt de vraag of andere ook veel waarde hechten aan de balans tussen ruimte en apparatuur. Overigens ben ik benieuwd of hij vindt dat een knappe inrichting en tuinlaven samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 16:55
The Eagle schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:10:
Having said that: dit topic gaat over het posten van je eigen home cinema. En ik mag er eigenlijk onderhand wel op aangekeken worden dat ik hier al jaren in dit topic lurk, maar van de meest recente (definitieve) status nog steeds geen update heb gepost :X Dus aan allen: geeft het goede voorbeeld, posten die hap :Y)
Oké dan doe ik dat :)

Nieuw:
Sub: Energy eXL s12 (voor nu genoeg met het niveau wat ik mag/kan luisteren in deze ruimte)
Projector: JVC DLA HD-350
Scherm: 70 inch Cellexon

Reciever: Marantz SR5005
AMP: Onkyo A-809
CD: Onkyo DX6800
LP: Akai AP-Q41 + Ortofon OM Pro
Speakers:
L-R:B&W CM1
C: B&W CMC
SL-SR: Kef HTS 2001

Cd en platen speler direct aangesloten op de A-809 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1176131_567539779966494_1985523141_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/598597_567539803299825_2106179809_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/9848_567539826633156_1886033400_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1174814_567539839966488_2127334729_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575670_567539756633163_765529695_n.jpg

Tijdje terug al men speelgoed naar de schuur verhuisd, zodat ik met een aantal kameraden film kon kijken.
De muren in de schuur reflecteren heel wat minder terug op het doek dan de witte muren op men kamer, en het geluid kon een stuk harder zonder dat er iemand last van had oOo

Zo kon ik ook gelijk men nieuwe subje uit testen en het valt me niks tegen over hoe diep en hard hij kan. Op hoger volume hoor ik wel duidelijk de poort ” ademen” maar als ik hem in verhouding zet met de rest van de speakers is dit gelukkig niet.

Natuurlijk nog wat foto’s 8)

Zelfbouw scherm 220x92cm 94 inch 21:9 :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1383766_567539603299845_570774853_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1377959_567539593299846_1814130823_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1385856_567539599966512_94592251_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1385249_567539723299833_1793894871_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/547515_567539746633164_265449790_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik ben het niet volledig eens met Tsolodimos maar deel absoluut zijn mening dat wanneer iemand een kritisch geluid uit naar wie dan ook, meteen een aantal tweakertjes op de achterste benen gaan staan. Naar mijn mening deed Tsolodimos niks verkeerd behalve zijn mening/visie delen en stelde zelfs de vraag of anderen dit ook hadden.

Dat er vervolgens conclusies worden getrokken dat Tsolodimos daar verkeerde intenties mee zou hebben zegt meer over diegene dan over Tsolodimos. Volgens mij blijft Tsolodimosnetjes binnen de lijntjes van het forumgebruik en is het niet nodig om met z'n allen huillie huillie te gaan doen. Kom op, we zijn groot genoeg om "grote mensen" spulletjes te laten zien, laten we ons er dan ook naar gedragen.

Seau, dat is eruit :) ... op naar de mooie plaatjes (ongeacht wel of niet in balans ;)).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
renzo4000 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:18:
Ik ben het niet volledig eens met Tsolodimos maar deel absoluut zijn mening dat wanneer iemand een kritisch geluid uit naar wie dan ook, meteen een aantal tweakertjes op de achterste benen gaan staan. Naar mijn mening deed Tsolodimos niks verkeerd behalve zijn mening/visie delen en stelde zelfs de vraag of anderen dit ook hadden.

Dat er vervolgens conclusies worden getrokken dat Tsolodimos daar verkeerde intenties mee zou hebben zegt meer over diegene dan over Tsolodimos. Volgens mij blijft Tsolodimosnetjes binnen de lijntjes van het forumgebruik en is het niet nodig om met z'n allen huillie huillie te gaan doen. Kom op, we zijn groot genoeg om "grote mensen" spulletjes te laten zien, laten we ons er dan ook naar gedragen.

Seau, dat is eruit :) ... op naar de mooie plaatjes (ongeacht wel of niet in balans ;)).
Het gaat me er niet om dat hij een kritisch geluid uit, als het gebracht wordt als zijn mening. Tsolodimos valt zo'n beetje iedereen aan die een tv kleiner dan 42" heeft en een 5.1 set. Dat iemand tevreden is met een 2.0 set...mooi! Ben er blij mee! Voel je gelukkig! Het zou mij een hoop ruimte, kabels geld en zorgen schelen, maar het gross hier is dat niet. Veel mensen posten met trots hun 5.1setje (of soms zelfs nog gekker) en krijgen van tsol te horen dat dat overkill is en nergens op slaat tot je een 50 inch tv aan de muur hebt hangen. Breng dat wat anders. wanneer je aangeeft dat je die set zelf niet wil zal niemand je erop aanvallen.

Het gaat me er niet om dat iemand kritisch is, graag zelfs...maar het feit dat iedereen hier op z'n pik getrapt is laat wel zien dat zijn reactie beter een beetje anders gebracht had kunnen worden.

Hierboven ergens nog een stukje gelezen dat de WAF bullshit is...helemaal NIET mee eens! Mijn vriendin vindt de thuisbios hier geweldig, maar ik moet er zelf ook rekening mee houden dat het midden in de woonkamer staat. Ze er de hele dag tegenaan moet kijken en er zelf ook elke avond middenin zit. Dan is het niet zo vreemd om te gaan overwegen of de vriendin je speakertjes kan waarderen. Ik neem haar meestal mee naar de zaak waar ik het spul ga kopen om ook nog even zelf te kijken en te luisteren. Dat wordt erg gewaardeerd. Nu ben ik zelf ook wel een beetje van het uiterlijk als het op speakers aankomt, maar de mening van de persoon waarmee je je woonkamer deelt kan volgens mij geen kwaad.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Hierbij mijn setup!

Hoe hoog hangt je TV? 60 cm?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Door al mijn gejank bijna vergeten te reageren op de set van sasje. ziet er goed uit kerel! Vooral die b&w CMC Limited Jupiler edition:) Hoe bevalt dat zelfmaakscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
kraades schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:45:
[...]

Hoe hoog hangt je TV? 60 cm?
Ja precies 60 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Gelukkig is mijn set (65inch icm prima 5.1 set) in balans maar ik begrijp Tsolodimos prima hoor. Stel je hebt een geweldige 5.1 set op een brakke TV van 32inch dan mis je toch een stuk beleving en dat is het enige wat hij wil zeggen.

ps: Vette hobby, heb ook een tijdje aan paintball gedaan, ben zelfs nog naar Mahlwinkel geweest, 1000 vs 1000 :)
Dat is de perfecte maat, had eerst per ongeluk 100cm maar 60cm was ideaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 01-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Zonder de discussie verder aan te willen wakkeren wil ik toch even iets essentieel toevoegen (misschien al genoemd of te obvious en dus niet genoemd):
  • Het formaat van een TV is niet direct gecorreleerd aan de beeldkwaliteit ervan. Dus iemand kan prima een klein formaat TV kiezen om bepaalde redenen die wel goed beeld geeft.
  • Bij speakers bestaat er toch een duidelijke relatie tussen formaat en geluid en derhalve kan het zijn dat zo iemand omwille van de kwaliteit toch de grote speakers verkiest.
Verder speel buiten deze feiten om natuurlijk gewoon de persoonlijke voorkeur en welke compromissen iemand daarvoor wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Mijn mening over de discussie:

@WAF
Je woont samen met iemand, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je rekening met elkaar houd. Je kan "geluk" hebben dat je partner dezelfde hobby heeft maar dat hoeft niet, in dat laatste geval zal je compromissen moeten sluiten. Als jij een batcave wil en je partner neemt genoegen met een 30" tv'tje in de hoek, wat doe je dan?

@Systeem in balans
Ik heb de voorbeelden gezien van systeem die uit balans zouden zijn. Ik zie dan een hele dure audio setup met een goedkopere tv. Dan kijk ik iets verder en zie ik een LP-speler. Ik denk dan dat die persoon een fan is van goede muziek en daarom een goede audioset heeft gekocht. Er was ook nog een tv dus waarom die daar niet op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sasje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 16:55
[message=4096727oline]lj_tree schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:54[/message]:
Door al mijn gejank bijna vergeten te reageren op de set van sasje. ziet er goed uit kerel! Vooral die b&w CMC Limited Jupiler edition:) Hoe bevalt dat zelfmaakscherm?
Thanks ! Jupiler matje is ideaal, op die hoog glans speakers zie je namelijk meteen krassen :(

Zelfbouw scherm bevalt goed, kleuren en contrast zijn best aardig! Alleen dan moet het wel echt donker zijn, met een beetje omgevingslicht op het doek valt veel zwart detail weg. Dit is wat mij in ieder geval opvalt in tegenstelling tot een “echt” doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Je mist volgens mij mijn punt. Het gaat niet om het geld, het gaat om de balans. Gefeliciteerd overigens met jouw deal. Klinkt goed (no pun intended).
oké, fijn dat je jezelf dan even toeligt, dat zouden meer mensen moeten doen.

bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door klaasje11 op 02-10-2013 13:48 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sasje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:22:
[...]

Speakers:
L-R:B&W CM1
C: B&W CMC
SL-SR: Kef HTS 2001
Woow, die speakers zien er echt mooi uit! De combinatie zwarte kast, gele woofer en glimmend material (aluminum?) bij de tweeter en woofer is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

FeaR schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:19:
[...]

Regel 1: zeik nooit iemand af die op hetzelfde forum rondloopt ;) :P
Hahaha :D
Masterkale1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:54:
[...]

En zijn de verschillen al hoorbaar??
Verschillen zijn inderdaad al hoorbaar. Ik zal er hier niet te veel over uitwijden, maar het inspeelproces verloopt naar wens. Het is leuk om het steeds beter van het geluid mee te maken.

In het begin was het allemaal wat iel, klinisch, emotieloos. Maar dat is na bijna 2 weken continu ('s nachts wat zachter natuurlijk) muziek spelen met heel dynamische muziek al een heel stuk beter. Het laag is nog niet zo goed gedefinieerd en gelaagd, maar dat duurt meestal het langste. Ik heb ditzelfde ook meegemaakt met het inspelen van de PM-15.
Ik zit te kijken voor een versterker.

Ik dacht zelf aan een audionet VII 5 of 7 kanaals.
Ook heb ik een aanbod gehad van een accustic arts amp1 V2. Jammer is dat deze maar 2 kanalen heeft dus ik er 3 van moet kopen. Geen idee welke beter klinkt van de 2. Het is ook erg lastig om ze beide naast elkaar te krijgen.
Net even een review gelezen. Prachtige versterker die van Audionet 8)

Moeilijk om te beslissen. Weet niet wat beter zou zijn. Ik denk dat je met de Audionet VII al een hele goede stabiele eindversterker in huis haalt.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
HTip schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:00:
[...]

Hahaha :D

[...]

Verschillen zijn inderdaad al hoorbaar. Ik zal er hier niet te veel over uitwijden, maar het inspeelproces verloopt naar wens. Het is leuk om het steeds beter van het geluid mee te maken.

In het begin was het allemaal wat iel, klinisch, emotieloos. Maar dat is na bijna 2 weken continu ('s nachts wat zachter natuurlijk) muziek spelen met heel dynamische muziek al een heel stuk beter. Het laag is nog niet zo goed gedefinieerd en gelaagd, maar dat duurt meestal het langste. Ik heb ditzelfde ook meegemaakt met het inspelen van de PM-15.

[...]

Net even een review gelezen. Prachtige versterker die van Audionet 8)

Moeilijk om te beslissen. Weet niet wat beter zou zijn. Ik denk dat je met de Audionet VII al een hele goede stabiele eindversterker in huis haalt.
Ik merk zelf het inspelen van de speakers wel, het inspelen mijn overige audio apparatuur niet. Mede omdat mijn kamer akoestisch slecht is, denk ik.

Ik haal de versterker wel 2de hands, nieuw is hij behoorlijk prijzig. Even wat maanden audiomarkt in de gaten houden :-)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 18:47
Zo!... Vandaag 3 natuurstenen platen gehaald om straks de luidsprekers (vloerstaanders+sub) op neer te zetten! Pff! wat wegen die dingen veel!

Hoop dat ik over een week of 4-5-6 foto's kan posten ;)

Voor diegene die het willen weten: We hebben een keuken met natuurstenen blad besteld, en hebben simpelweg van hetzelfde materiaal verzocht 3 platen te leveren voor de luidsprekers welke op de vloer staan. Dan oogt het ook wat meer alsof het allemaal bij elkaar hoort :D

Nu nog budget voor een beamer + screen :P

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:40
Thalaron schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:24:
Zo!... Vandaag 3 natuurstenen platen gehaald om straks de luidsprekers (vloerstaanders+sub) op neer te zetten! Pff! wat wegen die dingen veel!

Voor diegene die het willen weten: We hebben een keuken met natuurstenen blad besteld, en hebben simpelweg van hetzelfde materiaal verzocht 3 platen te leveren voor de luidsprekers welke op de vloer staan. Dan oogt het ook wat meer alsof het allemaal bij elkaar hoort :D

Nu nog budget voor een beamer + screen :P
Leuk idee, ben benieuwd hoe 't er uit komt te zien

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Zo nieuwe vloer zit erin sinds gister, dus nieuwe foto's :P.

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/aahy6s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2wbt9pu.jpg

Kabels zijn dit keer goed weggewerkt (na een hoop gevloek) :). Er komt in me kast nog iets om het stekkerblok te verbergen.

oude vloer: Diversity in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:38
Dan moet ik imho helaas zeggen de oude mooier was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben ik niet met je eens, Mektheb, ik vind de nieuwe mooier. Gelukkig verschillen smaken ;)
Ben overigens wel jaloers op het uitzicht :o

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:47:
Ben ik niet met je eens, Mektheb, ik vind de nieuwe mooier. Gelukkig verschillen smaken ;)
Ben overigens wel jaloers op het uitzicht :o
Uitzicht wordt alleen beter , ze gaan er een natuur recreatiegebied van maken :D.

Ze (VVE) gaan volgend ook jaar de balkons aanpakken, dan ga ik die betegelen met de zelfde soort tegels als binnen.

Dat kan, smaken verschillen (gelukkig, anders was de wereld een saaie plek :P).

Maar de vorige vloer zat er al 8 jaar in en de kwaliteit was ook niet al te best (dikke krassen etc.).
Ik hou van modern, vandaar de keuze :).

[ Voor 32% gewijzigd door Diversity op 03-10-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Diversity schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:43:
Zo nieuwe vloer zit erin sinds gister, dus nieuwe foto's :P.

Kabels zijn dit keer goed weggewerkt
Er komt in me kast nog iets om het stekkerblok te verbergen.
ziet er strak uit!
en mag ik ik mij toch even uitlaten over je speakers uit de GEWELDIGE 50.2 *O* serie?!

;)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Jahwhol, die deutsche kwaliteit :P.

Ben er altijd nog zeer tevreden mee :).

Jij ook zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Diversity schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:33:
Jahwhol, die deutsche kwaliteit :P.

Ben er altijd nog zeer tevreden mee :).

Jij ook zo te zien.
zeerzeker :Y , wist je al dat die speakers compleet vanaf de grond worden opgebouwd daar?
ze maken zelfs hun eigen magneten.

samen met mijn NAD maken ze er iets moois van. :9

[ Voor 17% gewijzigd door klaasje11 op 05-10-2013 10:09 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:30
klaasje11 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

zeerzeker :Y , wist je al dat die speakers compleet vanaf de grond worden opgebouwd daar?
ze maken zelfs hun eigen magneten.

samen met mijn NAD maken ze er iets moois van. :9
Maakt me wel nieuwsgierig ; over welk merk hebben jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

sonsan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Maakt me wel nieuwsgierig ; over welk merk hebben jullie het?
elac

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Setje is nu redelijk compleet, dus tijd om er even mee te patsen :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1384195_10202124037811335_1462007821_n.jpg

Gear:

TV: Toshiba 39L2333G
Afspeelhardware: HTPC van een HP Deskpro SFF, Philips DVR
Geluid: Bang & Olufsen Beosystem 2000 + Beovox Red Line RL35

Verder, LED-verlichting uit China, KaKu-setje voor verlichting en rolluiken, Logitech DiNovo Edge voor de hoofdbediening ;)

Toekomstige upgrades: Overgang naar 5.1 (als ik een goeie decoder kan vinden), nieuwe beamer, Blu-Ray speler. Voorlopig houden we het lekker clean :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud B&O spul FTW! :) Misschien moet ik mijn setup ook maar eens posten een keer :P
Die 39" TV lijkt wel 32" naast die boxen. Mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Stoney3K schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:25:
Setje is nu redelijk compleet, dus tijd om er even mee te patsen :+

[afbeelding]

Gear:

TV: Toshiba 39L2333G
Afspeelhardware: HTPC van een HP Deskpro SFF, Philips DVR
Geluid: Bang & Olufsen Beosystem 2000 + Beovox Red Line RL35

Verder, LED-verlichting uit China, KaKu-setje voor verlichting en rolluiken, Logitech DiNovo Edge voor de hoofdbediening ;)
dat zie je niet vaak, vintage B&O, luek om te zien hoor!
ik heb zelf een oude Bang en Olufsen pick up staan, maar het motortje is gaar...
zo'n ding repareren valt niet mee, nu gebruik ik gewoon een van mijn 3 Philips pick ups, één 212 electronic en twee 312's die met die tiptoetsen 8)

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Voor mensen die nog op zoek zijn naar nieuwe spullen.
In de stad waar ik woon (Weert) is een goede Hifi zaak failliet gegaan. Deze houd momenteel een opheffingsuitverkoop met redelijke kortingen.

http://www.hartholt.com/templates/mercury.asp?page_id=1473

Voor mensen die hier ooit in de buurt komen is het zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Ook maar eens de moeite genomen om mijn huidige set te posten. Ik zie hier erg veel mooie ruimtes voorbij komen wat altijd weer voor inspiratie zorgt. Wegens luxe probleem heb ik 2 ruimtes voor de HT, eentje is alleen momenteel nog niet in gebruik. Deze 2e ruimte stond op een laag pitje, maar na het zien van de videoreportage van de 'Chamber of Dreams' ben ik weer helemaal wild van een dedicated HT. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/v2wsoy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zwj67m.jpg

De huidige 'tijdelijke' set in de woonkamer:

Tv: Samsung UE55ES6530
Geluid: Philips HTR 9900 7.1 Surround Set
Bronnen: Sony BDP-S490, Sonos Connect, Zelfbouw XBMC HTPC.
Meubel: Ikea Besta

Van de Surroundset zijn maar 5 speakers geplaatst, omdat een 7.1 set niet praktisch is in een woonkamer. Ik ben redelijk tevreden met de woonkamer, echter zal het tv meubel nog een keer aangepakt worden. De tv moet eigenlijk aan de muur, en het geheel rondom de tv is nu net wat te druk.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/9jgin8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/242wif9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2dqo5t1.jpg

De 'toekomstige' ruimte voor Muziek & HT:

Ruimte is voorzien van zelfbouw plafond panelen om de nagalm te beperken.
Veel van de apparatuur ontbreekt nog, dit aangezien ik eerst wil kijken of de ruimte wel geschikt / praktisch gaat zijn voor de toepassing. Aangezien zelf knutselen met audio een hobby is ben ik hier momenteel bezig met een zelfbouw set.

Versterking: 2x 4 kanaals zelfbouw LM4780 versterker.
DSP: Zelfbouw 8 kanaals MiniDSP2x8.
Speakers: Prototype speakers om de DSP en versterkers te testen. Uiteindelijke design van de speakers moet nog compleet worden uitgewerkt.

Omdat dit een 'toon je set' topic is ga ik hier niet teveel in de details treden van de set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cobaltjeh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:06:
Versterking: 2x 4 kanaals zelfbouw LM4780 versterker.
DSP: Zelfbouw 8 kanaals MiniDSP2x8.
Speakers: Prototype speakers om de DSP en versterkers te testen. Uiteindelijke design van de speakers moet nog compleet worden uitgewerkt.

Omdat dit een 'toon je set' topic is ga ik hier niet teveel in de details treden van de set. :)
In deze build heb ik ook wel interesse ;)... ik zit vooral met het 'probleem' dat mijn Beosystem alleen stereo-bronnen aan kan maar ik hem wel wil gebruiken voor de versterking op de fronts.

De meeste receivers hebben geen losse 5.1 uitgangen op tulp maar hebben intern al een versterker, jouw DSP-project zou dus een mooie zijn om in bestaande sets te integreren.

Wat wou je voor features in de DSP gooien? Ook decoderen van AC-3/DTS/Dolby Digital Plus/DTS TrueHD? Want dan zou ik het een héél interessant project vinden. Bovendien vind ik de behuizingen wel mooi strak :)

Tijd om er een eigen topic van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
MattyBomba schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:28:
In de stad waar ik woon (Weert) is een goede Hifi zaak failliet gegaan. Deze houd momenteel een opheffingsuitverkoop met redelijke kortingen.

Handige tip! Net iets te ver om zomaar langs te rijden, maar mocht ik volgende week naar Oberhausen gaan voor de 5s, dan rijd ik wel ff langs!
....verhaal....

Ziet er zeer netjes uit en ook de aankleding bevalt mij erg goed! Misschien kijk ik scheel, maar als ik zo snel kijk, lijkt het alsof je tv niet helemaal recht staat tussen het tv meubel en de kastjes? Zal vast niet zo zijn, maar op de foto vind ik het zo lijken :+

En over die laatste zin d:)b.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
Stoney3K schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

In deze build heb ik ook wel interesse ;)... ik zit vooral met het 'probleem' dat mijn Beosystem alleen stereo-bronnen aan kan maar ik hem wel wil gebruiken voor de versterking op de fronts.

De meeste receivers hebben geen losse 5.1 uitgangen op tulp maar hebben intern al een versterker, jouw DSP-project zou dus een mooie zijn om in bestaande sets te integreren.

Wat wou je voor features in de DSP gooien? Ook decoderen van AC-3/DTS/Dolby Digital Plus/DTS TrueHD? Want dan zou ik het een héél interessant project vinden. Bovendien vind ik de behuizingen wel mooi strak :)

Tijd om er een eigen topic van te maken?
Ik zal eens kijken of dat eigen topic gaat lukken.

In jouw geval, bijna alle 5.1 receivers die ik ken hebben pre-outs voor alle uitgangen. (Ik heb het dan wel over losse 5.1/7.1 receivers, niet over de varianten die bij een compleet surroundsetje zitten.) Deze zitten er juist op voor de mensen die bijvoorbeeld te grote / zware speakers hebben zodat ze losse eindversterkers kunnen gebruiken. Daarnaast zijn er mensen die liever een eindversterker gebruiken omdat deze over het algemeen kwalitatief beter is opgebouwd met eigen voeding etc.

Mijn DSP ondersteund alleen een digitaal stereo signaal. MiniDSP is te klein om de patenten te kunnen kopen, de ondersteuning zit wel in de DSP chip, maar staat uit. :( Deze keuze is gemaakt om het product betaalbaar te houden.
RickvN schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:47:

Ziet er zeer netjes uit en ook de aankleding bevalt mij erg goed! Misschien kijk ik scheel, maar als ik zo snel kijk, lijkt het alsof je tv niet helemaal recht staat tussen het tv meubel en de kastjes? Zal vast niet zo zijn, maar op de foto vind ik het zo lijken :+

En over die laatste zin d:)b.
Thx, en uhm.. ja de voet zit scheef. Moet ik nog een keer iets aan doen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Cobaltjeh op 06-10-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Cobaltjeh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:31:
Thx, en uhm.. ja de voet zit scheef. Moet ik nog een keer iets aan doen. :+
Ik kwam om 7u de kroeg uit zetten, dus twijfelde ook enigszins aan mijzelf :+. Maar het ziet er allemaal tof uit, dus ben benieuwd naar je 2e ht room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Thanks voor de tip! Morgenmiddag eens langs rijden dan >:) .
Hopelijk staat er nog mooi spul!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:34
Ook maar even een post, Dit is nu nog de setup... hopelijk binnenkort in een ander huis een nieuwe setup bouwen!

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnbouius.nl/forum/DSC_0084.JPG

Wat zie je:Voor de belichting gebruik ik de Goldee App op android, zodat de kleur licht varieert. Bij dexter is dat natuurlijk van licht(bloed)rood naar donker(bloed)rood.

TV is verbonden via HDMI met de PC, dus series en streamen van uitzending gemist gaat via de PC. Zo kan het vrouwtje haar programma's kijken waarbij ik nog niet dood gevonden wil worden.... (barbie, GTST ed)
En tegelijk kan ik gewoon lekker gamen!

Afbeelding is wat gaar, gemaakt met de mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ziet er op zich goed uit ... maareh, staan ze niet regelmatig bij jullie op het raam te kloppen? :P

Misschien nog een foto schieten bij daglicht?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:34
renzo4000 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:33:
Ziet er op zich goed uit ... maareh, staan ze niet regelmatig bij jullie op het raam te kloppen? :P

Misschien nog een foto schieten bij daglicht?
Whaha goh dat kloppen doen alleen vrienden/familie gelukkig... Al woon ik wel aan de gracht.... dus het had zo gekunt.

Kleurtje is aan te passen. Met natuurfilms komt die op groen, Actie op blauw-wit etc. Dus hij is niet altijd rood. En om het lekker donker te krijgen gaan alle gordijnen/luxaflex dicht (deze foto is genomen om 4 uur smiddags).

Zal nog wel even gedetailleerde foto's maken, zolang het nog kan..... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Wie had hier ook weer die spots in de grond die zo de muur verlichten?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Femme volgens mij, maar dat was niet specifiek HT gericht maar overal door zijn huis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Eagle schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:45:
Femme volgens mij, maar dat was niet specifiek HT gericht maar overal door zijn huis :)
Ze stonden achter de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:07:
[...]
Was dat niet Atmoz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

icecreamfarmer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Deze?
atmoz schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:58:
[...]

Haha, leuk om m'n eigen foto hier terug te zien 8)

En als we dan toch bezig zijn ook maar een iets completere foto van de kamer:

[afbeelding]

Er komt ook nog een dedicated HT, dus als het zover is komen daar ook zeker nog foto's van hier :)

Succes met klussen Loonens!! ;)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ja dankje.

Ik vond dat idee namenlijk wel leuk en vroeg mij af in hoeverre het licht over de TV straalt (ipv er achter/naast) wanneer je het als een soort ambilight wil opzetten met leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Thalaron schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:24:
Hier alvast een voorproefje :D
Kreeg hem niet recht maar evengoed...

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2pzmvwm.jpg

Nu alleen nog hopen dat hij onder de zuil er straks goed uitziet :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ah, daar moet ik ook nog achteraan gaan. Heb er nu 2 oude metalen platen van +/-20KG. Werkt op zich ook wel, maar ze zijn niet echt de juiste maat en een lelijke kleur. Is dat natuursteen kostbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Valt mee, bij mij hebben ze toen 'reststukken' gebruikt, beetje bijgeslepen en gepolijst. Ik was een 120 euro kwijt voor 2 dikke voeten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hangt er vanaf van wat kostbaar is natuurlijk ;)

Ikzelf heb 180 euro betaald voor 3 platen (2x ongeveer 32x47 van op de foto, en 1 iets kleinere 34x34)

Niet zeker of dit van restmateriaal is, wel "contant afgerekend" ofwel zwartjes (niet omdat ik dat vroeg maar anders deden ze het niet).

Ter info: Materiaal via keukenboer was iets van 230 euro per m2 en 35 euro per gestrekte meter polijsten voor de randen. Dus totaalprijs viel me nog wel mee.

Heb ooit gehoord dat je bij grafsteen leveranciers vaak wel een leuke deal kan maken i.c.m. restafval. Zelf ooit zo'n bedrijf een mail gestuurd en die kwamen meen ik op rond de 100 euro per plaat, dus mijn ervaring was minder succesvol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Wat zei je tegen ze? "100 euro per stuk, over mijn lijk!" ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Even een snelle foto met mijn telefoon genomen, net klaar met het gordijn naast en achter het scherm. Meer volgt binnenkort ;)

http://img809.imageshack.us/img809/5703/q769.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/5356/3x11.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Koldur op 08-10-2013 08:15 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14topbb.png

Isophon FRC speakerstand ontwerp. Iets afgekeken van de XTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cobaltjeh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Ik zal eens kijken of dat eigen topic gaat lukken.

In jouw geval, bijna alle 5.1 receivers die ik ken hebben pre-outs voor alle uitgangen. (Ik heb het dan wel over losse 5.1/7.1 receivers, niet over de varianten die bij een compleet surroundsetje zitten.)

Mijn DSP ondersteund alleen een digitaal stereo signaal. MiniDSP is te klein om de patenten te kunnen kopen, de ondersteuning zit wel in de DSP chip, maar staat uit. :( Deze keuze is gemaakt om het product betaalbaar te houden.
Hm, jammer. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een no-nonsense decoder die ik gewoon van mijn bronnen DTS/AC3 signaal kan voeren en er 6 tulpjes (of XLR) uit komen die ik weer naar mijn versterkers kan leiden. Losse receiver heb ik liever niet, omdat dat weer een kast is die in het zicht staat.

Een oude bioscoopdecoder zou ook nog een optie zijn, ik heb achter de woonkamer een opslaghok waar ik nog een 19" rack met apparatuur zou kunnen huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Thalaron schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:56:

Heb ooit gehoord dat je bij grafsteen leveranciers vaak wel een leuke deal kan maken i.c.m. restafval. Zelf ooit zo'n bedrijf een mail gestuurd en die kwamen meen ik op rond de 100 euro per plaat, dus mijn ervaring was minder succesvol).
Ik heb laatst contact opgenomen de lokale grafsteenboer voor prijzen (voor een stenen plaat onder de subwoofer), hij kwam met het volgende aanzetten:

1 / plaatje uitgevoerd in zwart graniet, afm. 50x45x5 cm. € 190,00
1 / plaatje uitgevoerd in Belgisch hardsteen, afm. 50x45x5 cm. € 75,00

Prijs is dus afhankelijk van het gebruikte materiaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Laatst online: 10-05-2024
Die grafsteenboer heeft die vraag denk ik al vaker gehad.
Al vallen de prijzen inclusief bewerkkosten nog wel iets mee, het kan echt stukken goedkoper.

Grootste verschil zit hem - naast vanzelfsprekend de materiaalkeuze - in de dikte van het materiaal.
In de keuken- en vloerbranche zijn de maximale MASSIEVE diktes vaak 2cm. Dan hebben we het over prijzen lager dan Euro 50,- voor 60x100cm.

Meer dan regelmatig is er een echte restvoorraad, die ideaal is voor gebruik in HT projecten. Dan ben je klaar voor een habbekrats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
Een 60x60x3 tegel van chinees hardsteen kost je 7 euro, en een mooiere soort natuursteen kost je 20 euro. Even netjes slijpen en behandelen met hardsteenolie.

Nooit zo mooi als laten maken, maar je kan redelijk dicht in de buurt komen denk ik voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Laatst online: 04-09 11:18
Cobaltjeh schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:31:
Een 60x60x3 tegel van chinees hardsteen kost je 7 euro, en een mooiere soort natuursteen kost je 20 euro. Even netjes slijpen en behandelen met hardsteenolie.

Nooit zo mooi als laten maken, maar je kan redelijk dicht in de buurt komen denk ik voor een redelijke prijs.
http://www.bakkerbuitenle...bluestone-getrommeld.html
Met bovenstaande Spotted Blue tegels kan je een heel eind komen. Je moet wel de apparatuur hebben om er iets mooi's van te maken inderdaad. En er zijn natuurlijk ook duurdere tegels met een wat diepere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ik weet niet of er hier Redcoon shoppers zijn; maar voor de mensen die het nog niet weten - http://vimeo.com/63502449...72ecf464596edd6001db2f901.

Je weet maar nooit.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic