Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swordfish103 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:38:
Die grafsteenboer heeft die vraag denk ik al vaker gehad.
Al vallen de prijzen inclusief bewerkkosten nog wel iets mee, het kan echt stukken goedkoper.

Grootste verschil zit hem - naast vanzelfsprekend de materiaalkeuze - in de dikte van het materiaal.
In de keuken- en vloerbranche zijn de maximale MASSIEVE diktes vaak 2cm. Dan hebben we het over prijzen lager dan Euro 50,- voor 60x100cm.

Meer dan regelmatig is er een echte restvoorraad, die ideaal is voor gebruik in HT projecten. Dan ben je klaar voor een habbekrats.
Hier heb ik ook goede ervaringen mee, had voor 5 euro een tegel die over was bij de tegelboer met een randje eruit. Zelf op maat gemaakt en klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Iemand nog ideeen om een center speaker te verbergen zodat het er estethisch uitziet?
Ding is ruwweg 60 bij 20cm.
Ik dacht in de TV kast met bv dezelfde kleur speakerstof ervoor. Mooier zou vele fijne gaatjes zijn maar dan denk ik dat het geluid niet meer klinkt.
Melkglas/of ander iets wat kan wegschuiven?

Ik zit hiermee omdat speakers vaak niet de kleuren hebben van je meubel en dus nogal opvallen.
En vooral de center doet vaak afbreuk aan je meubel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:42:
Iemand nog ideeen om een center speaker te verbergen zodat het er estethisch uitziet?
Ding is ruwweg 60 bij 20cm.
Ik dacht in de TV kast met bv dezelfde kleur speakerstof ervoor. Mooier zou vele fijne gaatjes zijn maar dan denk ik dat het geluid niet meer klinkt.
Melkglas/of ander iets wat kan wegschuiven?

Ik zit hiermee omdat speakers vaak niet de kleuren hebben van je meubel en dus nogal opvallen.
En vooral de center doet vaak afbreuk aan je meubel.
Zwart of witte luidspreker zoeken ;)

Ikzelf heb bij de voorgaande update juist voor zwart gekozen, niet omdat ik dit de mooiste vond, maar omdat zwart altijd kan! (net zoals wit natuurlijk, maar dan heb ik liever zwart. We hebben straks grijzig/donder behang als achtergrond dus zal het straks wat minder lomp ogen vermoed ik. En later wanneer het behang eraf kan en er stuc werk voor in de plaatst komt hebben we grijze betonstuc op de wenslijst staan.

Ondanks dat wit niet me meest voorkomende "kleur" is en het niet mijn ding is heb ik hier op dit topic zo nu en dan toch witte sets gezien die zeer netjes waren!
swordfish103 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:38:
Die grafsteenboer heeft die vraag denk ik al vaker gehad.
Al vallen de prijzen inclusief bewerkkosten nog wel iets mee, het kan echt stukken goedkoper.

Grootste verschil zit hem - naast vanzelfsprekend de materiaalkeuze - in de dikte van het materiaal.
In de keuken- en vloerbranche zijn de maximale MASSIEVE diktes vaak 2cm. Dan hebben we het over prijzen lager dan Euro 50,- voor 60x100cm.

Meer dan regelmatig is er een echte restvoorraad, die ideaal is voor gebruik in HT projecten. Dan ben je klaar voor een habbekrats.
Die van mij hebben overigens een dikte van 3 CM.
Keukenblad is dezelfde materiaal maar dan een iets meer op gedikte rand. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Thalaron op 08-10-2013 21:21 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Thalaron schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:18:
[...]

Zwart of witte luidspreker zoeken ;)

Ikzelf heb bij de voorgaande update juist voor zwart gekozen, niet omdat ik dit de mooiste vond, maar omdat zwart altijd kan! (net zoals wit natuurlijk, maar dan heb ik liever zwart. We hebben straks grijzig/donder behang als achtergrond dus zal het straks wat minder lomp ogen vermoed ik. En later wanneer het behang eraf kan en er stuc werk voor in de plaatst komt hebben we grijze betonstuc op de wenslijst staan.

Ondanks dat wit niet me meest voorkomende "kleur" is en het niet mijn ding is heb ik hier op dit topic zo nu en dan toch witte sets gezien die zeer netjes waren!
Maar jouw center staat op het meubel?
Mijn bedoeling is er in.
Overigens kan ik hem ook weghalen en de center over de fronts sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-10-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:20:
[...]

Mijn bedoeling is er in.
Mijn ervaring zonder is niet denderend in elk geval.

Wellicht is het een oplossing om een meubel te zoeken (indien je huidige er niet geschikt voor is) met een opening in het midden en inderdaad er een speaker doek voor te spannen. Of iets met een klep welke je open kan zetten wanneer je hem gebruikt.

En zonder center... uitproberen kan altijd natuurlijk ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Thalaron schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

Mijn ervaring zonder is niet denderend in elk geval.

Wellicht is het een oplossing om een meubel te zoeken (indien je huidige er niet geschikt voor is) met een opening in het midden en inderdaad er een speaker doek voor te spannen. Of iets met een klep welke je open kan zetten wanneer je hem gebruikt.

En zonder center... uitproberen kan altijd natuurlijk ;)
IK wil een custommade meubel laten maken en ben nu met vormen/verhoudingenstudie bezig. Ik krijg mijn center echter nergens mooi geplaatst.

En bij speakerdoek denk ik dat het te veel gaat afwijken van hoogglans wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Speakerdoek is er ook in andere kleuren dan zwart ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:20:
[...]

Mijn bedoeling is er in.
Dat kan inderdaad, maar je mist in het totale filmbeeld een goede center echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Roeligan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:05:
Speakerdoek is er ook in andere kleuren dan zwart ;)
Ik doelde ook op wit speakerdoek :P .
Maar ik heb in sketchup een soort vormen studie gemaakt van 18 verschillende plekken/oplossingen voor de center.

Zal ik die hier posten of in het audiomeubel topic.

Weet iemand trouwens waar ik scharnieren kan vinden die je eerst indrukt waarna je een plaat naar de zijkant kan schuiven?
Dus je drukt eerst de plaat naar achter en dan kun je hem naar de zijkant schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:09

Chris van der G

Tailchakra

StealthyPeanut schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:56:
[...]

Dat kan inderdaad, maar je mist in het totale filmbeeld een goede center echt wel.
En, vind ik althans, vallen de effecten (die normaal gesproken over de fronts gaan als je een center hebt) een heel stuk minder op.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Chris van der G schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

En, vind ik althans, vallen de effecten die normaal gesproken over de fronts gaan als je een center hebt een heel stuk minder op.
Ook dat! Ik heb pas 1 keer naar 2 hoogwaardige zuilen geluisterd en dan met of zonder center een film bekeken. Precies wat jij zegt klopt inderdaad.

Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik echt een center plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 13-09 11:31
Sinds dit weekend heb ik nieuwe surroundspeakers, de KEF Reference 201! *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=134500;image

Zoals het aan de voorkant eruit ziet: (is een al wat oudere foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=127672;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Jij ook hier? Ik herkende je nickname niet, maar wel de speakers (vooral de center :o) en de sub natuurlijk.

Gefelciteerd met je nieuwe Kef's!

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
HTip schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:28:
Jij ook hier? Ik herkende je nickname niet, maar wel de speakers (vooral de center :o) en de sub natuurlijk.

Gefelciteerd met je nieuwe Kef's!
Uiteraard! :) Maar wel iets minder actief... ;)

Dank je wel! Had je ze nog niet gezien op het andere forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik dacht dat dat soort setups altijd alleen maar gemaakt werden voor de foto op de site van een fabrikant :+ Ik dacht in eerste instantie dat er gewoon wat apparatuur onder de TV stond, tot ik wat beter keek en zag dat het een monsterlijke center was :) En die sub is ook behoorlijk aan de maat. Wat voor speakers kijken we hier trouwens naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
henkie196 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:55:
Ik dacht dat dat soort setups altijd alleen maar gemaakt werden voor de foto op de site van een fabrikant :+ Ik dacht in eerste instantie dat er gewoon wat apparatuur onder de TV stond, tot ik wat beter keek en zag dat het een monsterlijke center was :) En die sub is ook behoorlijk aan de maat. Wat voor speakers kijken we hier trouwens naar?
De speakers zijn de KEF Reference en de subwoofer is een Velodyne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik vind dat niet kunnen, een centerspeaker die breder is dan de TV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A. Qonsaides schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:18:
[afbeelding]
Nice! Zag de gezocht-advertentie al langer staan, goed te zien dat je ze gevonden hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Is dat niet erg vervelend? de TV voor je ramen? ben aant kijken voor een huis en kwa indeling aan het kijken. maar de tv voor het raam lijkt me toch wel zijn nadelen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Waah schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:13:
[...]

Is dat niet erg vervelend? de TV voor je ramen? ben aant kijken voor een huis en kwa indeling aan het kijken. maar de tv voor het raam lijkt me toch wel zijn nadelen hebben?
Ik vind het niet erg. Als de zon fel schijnt doe ik gewoon de plissé-gordijnen dicht. Ik ontkom er ook bijna niet aan om de TV niet voor de ramen te zetten. ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Vyd4_TNYViU/UlU8khpPqHI/AAAAAAAAEtk/LJN2QGqSDf8/s720/337772_282784331748184_11842308_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

Koppensneller

winterrrrrr

A. Qonsaides schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Ik vind het niet erg. Als de zon fel schijnt doe ik gewoon de plissé-gordijnen dicht. Ik ontkom er ook bijna niet aan om de TV niet voor de ramen te zetten. ;)

[afbeelding]
Woon je heel toevallig in Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Maar dan komt nu de ham vraag, de andere muren zijn wel raam vrij neem ik aan ?, dus er was een mogelijkheid denk ik dan ( ken natuurlijk de indelnig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Wow dat ziet er echt heel apart uit! Lijkt me aan de ene kant niet zo prettig, ben persoonlijk een beetje een muurmannetje.

Alhoewel er genoeg aan te doen valt, maar toch geeft het me meer een kantoorgevoel.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Bierdopje120 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:58:
Ik vind dat niet kunnen, een centerspeaker die breder is dan de TV >:)
Direct een 65+ 4K TV aanschaffen :)

Grote woonkamer zeg, hoeveel m2 is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik vind een tv voor het raam niet mooi omdat je dat van buitenkant de achterkant van de tv ziet, maar daar heb jij(A. Qonsaides) geen last van :) Erg mooie opstelling zo en prachtig uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
[afbeelding]

Zoals het aan de voorkant eruit ziet: (is een al wat oudere foto)
[afbeelding]
Wat vinden je buren van die Sub haha?
Ik heb nu al klachten van mijn Harman Karton dub die op een kwart staat, wil eigenlijk een SVS SB13 Ultra maar ja die klapt nog harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Mektheb schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:29:
Maar dan komt nu de ham vraag, de andere muren zijn wel raam vrij neem ik aan ?, dus er was een mogelijkheid denk ik dan ( ken natuurlijk de indelnig niet ;)
Aan 2 zijde heb ik alleen maar ramen en aan de andere 2 kanten zitten muren. ;)
Versteegrob schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Direct een 65+ 4K TV aanschaffen :)

Grote woonkamer zeg, hoeveel m2 is dit?
De woonkamer is ongeveer 33m2.
Nico111 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:53:
Ik vind een tv voor het raam niet mooi omdat je dat van buitenkant de achterkant van de tv ziet, maar daar heb jij(A. Qonsaides) geen last van :) Erg mooie opstelling zo en prachtig uitzicht.
Dank je :)
wimpie007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:27:
[...]

Ik heb nu al klachten van mijn Harman Karton dub die op een kwart staat, wil eigenlijk een SVS SB13 Ultra maar ja die klapt nog harder
De buren heb ik nog niet horen klagen. Nu speel ik de muziek ook niet keihard af (soms heeeeeel eventjes), want je moet ook wel een beetje rekening houden met je omgeving.
De SVS SB13 Ultra is ook een hele mooie subwoofer! Als je de sub ontkoppelt zal dat voor de omgeving al een hele hoop schelen en je eigen geluid wordt ook beter (minder boomerig). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
wimpie007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:27:
[...]

Het is niet perse zo dat je met een grote sub keihard moet gaan blazen, dan is er nog weinig over van een puur stukje muziek of goede film. Het voordeel van een grotere sub is dat deze in de regel beter presteren, ook op laag volume. Een kleinere sub (8" of 10") moet veel meer werken om de lucht in beweging te krijgen wat vaak resulteert in een mindere mooiere bas (boomerig schreeuwerig).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben nieuw hier dus stel me ff snel voor. Ik ben Sam 24 jaar en ik woon in capelle ad ijssel. 1 van mijn grote hobby's is full hd films/series kijken/verzameln op mijn kleine hdtv.

Ik heb nog niet veel maar dit is wat ik dagelijks gebruik:
Samsung 46 Inch Full HD LED tv ( 2 jaar oud )
AC Ryan Playon mediabox zonder internet HD
Xbox 360
Logitech x230 speakers
Sitecom Gigabit WLR 4000 router.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/262wdo4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2qkry4y.jpg

Films worden gestreamed via mijn PC. Deze beschikt over een totaal van 4 TB intern en 2 TB extern. ( Bijna vol |:( )

Op 1 of ander manier kon mijn externe HD de 14gb 1080p films niet aan. Tijdens het afspelen van de film had ik las van haperende beelden op de spannendste momenten |:( Ik had ook geen zin om elke keer films op externe hd op te slaan en daarna weer in de media box te prikken.
Ik heb als oplossing een Sitecom Gigabit als streamer gebruikt. Heb hiervoor dure kabels (cat 5 of 6 ) gekocht en kan nu zonder problemen alles vanaf mijn pc naar de mediabox streamen

Omdat ik wekelijks 1080p films op mijn pc verzamel ( ongeveer 12 GB per film ) en series ( ongeveer 1,5 GB per aflevering) raakt mijn HD snel vol.

Extra interne HD past niet meer in mijn pc en ik ben geen fan van externe HD's.
Wat is jullie advies om mijn Opslag uit te breiden? Servers, nas of....
Omdat ik nog niet zo technisch ben, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Voor uitgebreid advies is dit waarschijnlijk niet het juiste topic maar in het kort... Ik zat tot kort met het zelfde probleem maar in plaats van uitbreiding ben ik gaan weggooien. Een Tb aan films / series weggooien die je toch niet van plan bent binnenkort te kijken is zo gedaan. Bewaren is leuk maar met de huidige download snelheden redelijk overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
@sam5288: Gewoon een NAS kopen met 2x4TB in Raid 1. De Gbit bekabeling heb je al liggen zo te horen, dus die AC Ryan kan daar zo vanaf streamen. Gaat prima :)
Dat het met de externe USB schijf niet zo wil is vermoedelijk te wijten aan de snelheid van de USB2 bus, danwel het feit dat dat ding behalve data verstouwen richting je mediaplayer ook tegelijkertijd data aan het opslaan is voor download.
Goede 2bay NAS kost je ca 300 euro ex HDD's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
The Eagle schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:55:
@sam5288: Gewoon een NAS kopen met 2x4TB in Raid 1. De Gbit bekabeling heb je al liggen zo te horen, dus die AC Ryan kan daar zo vanaf streamen. Gaat prima :)
Dat het met de externe USB schijf niet zo wil is vermoedelijk te wijten aan de snelheid van de USB2 bus, danwel het feit dat dat ding behalve data verstouwen richting je mediaplayer ook tegelijkertijd data aan het opslaan is voor download.
Goede 2bay NAS kost je ca 300 euro ex HDD's.
Eén extra tip, als je voor een NAS gaat, gebruik dan a.u.b. NFS en geen samba! Samba gaf in mijn geval veel problemen m.b.t. stotteren, nadat ik NFS ben gaan gebruiken was dat totaal weg, zelfs voor 48GB ISO's.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Ik dacht ook altijd alles te moeten bewaren. Ik heb redelijk vergelijkbare opslagruimte als jij hebt, maar heb ook nog 700GB muziek. (Waarschijnlijk dus een film of 55 minder) Sinds kort ben ik in het kader van bezuinigingen films gaan verwijderen. En eerlijk gezegd, je mist echt niks. Die ik echt wil houden laat ik erop staan, maar mindere films kunnen zo weg.

Maar inderdaad, maar als je met meer dan 3mb/s kunt downloaden zijn alle films zo binnen. Laat staan dat ik nu 62,7Mbit haal, maar de meeste torrents lijken dat niet volledig te benutten.

Wat mij daarnaast nog meer ruimte scheelt is het downloaden van 720p films, mits het maar DTS audiostream heeft. Dit kost nog maar iets minder dan 5GB per film en het kwaliteitsverschil vind ik niet denderend veel minder op mijn inimini-TV van 42''.

Wellicht overbodig om te vermelden, maar mits ruimte in de PC kun je externe schijven ook demonteren en in de PC bouwen ;)
(Tenzij de externe HDD nog IDE aansluiting heeft en jouw moederbord <5 jaar oud is)

[ Voor 23% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-10-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Chris van der G schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:33:...ben persoonlijk een beetje een muurmannetje....
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierdopje120 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:28:
...maar de meeste torrents lijken dat niet volledig te benutten.
Doe eens nieuwsgroepen proberen dan, kost je wel wat per maand maar wel sneller. Ik download met de volledige snelheid die mijn nieuwsserver aan kan (~10 MB/s).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
FeaR schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:40:
[...]

Doe eens nieuwsgroepen proberen dan, kost je wel wat per maand maar wel sneller. Ik download met de volledige snelheid die mijn nieuwsserver aan kan (~10 MB/s).
Torrents doe je tegenwoordig ook al gauw zo'n 7/8 MB van je verbinding met private trackers dat dan weer wel.

Maar ja om het te beamen nieuwschroepen = ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Laatst online: 19-01-2021
Diversity schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:43:
Zo nieuwe vloer zit erin sinds gister, dus nieuwe foto's :P.

[afbeelding]

[afbeelding]

Kabels zijn dit keer goed weggewerkt (na een hoop gevloek) :). Er komt in me kast nog iets om het stekkerblok te verbergen.

oude vloer: Diversity in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Hoi,

hoe bevalt die elac sub 2030, ik hij staat samen met een andere op mijn lijstje om te kopen. Deze is overgebleven door het formaat en de rust en strakheid waarmee hij speelt. Heb hem alleen nog niet met films goed gehoord. Kan jij mij er wat over vertellen? Ik ga hem combineren met Dali Ikon 6.

Mooie set trouwens, ziet er gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
[...]

Mag ik vragen hoe je dat doet? Ik heb zins een tijdje een NAS, Synology DS212J en wil die gebruiken om te downloaden en streamen. Heb Sabnzb net geinstalleerd en een pay account genomen bij Sunny. Kan daar 20 verbindingen max mee halen zeggen ze.

Hoe doe jij dat dan, zoek je handmatig met je pc/laptop in nieuwsgroepen of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
Je kan Sickbeard en/of Couchpotato gebruiken, als je op internet daar naar zoekt icm Synology, dan zal je een hoop vinden. Kost even tijd om het allemaal in te stellen, maar als dat is gebeurt kan je volautomatisch zoeken naar nieuwe afleveringen van je favoriete server. De DS212J haalt bij mij trouwens geen hogere snelheden dan zo'n 2MB/s, de processor is daar gewoon niet snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mij gaan we hier wel behoorlijk off-topic en kan dit beter besproken worden in bijvoorbeeld het Synology-forum. Dit topic is toch om al die mooie sets te showen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 29-08 21:27
RvP32 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Hoi,

hoe bevalt die elac sub 2030, ik hij staat samen met een andere op mijn lijstje om te kopen. Deze is overgebleven door het formaat en de rust en strakheid waarmee hij speelt. Heb hem alleen nog niet met films goed gehoord. Kan jij mij er wat over vertellen? Ik ga hem combineren met Dali Ikon 6.

Mooie set trouwens, ziet er gaaf uit.
De Elac Sub 2030 bevalt grandioos. Je hoeft hem echt niet ver open te draaien om er mooi laag uit te krijgen (zullen me onderburen ook niet waarderen denk ik :P ). Als je veel films kijkt kan ik hem zeker aanraden, zeker voor de prijs/kwaliteit. Ik speel over het algemeen weinig muziek dus daar kan ik niet echt een mening over geven (meestal alleen radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
Thanks voor de info. Beslissing gaat zeer binnenkort vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
[...]

Als ik dan toch ga betalen ga ik voor een legale optie en wil ik de makers van het materiaal wat ik binnenhaal ook steunen. Ik download niet omdat ik de media het geld niet waard vind, ik download alleen omdat ik het geld er niet voor heb en uit moet geven voor andere zaken dan voor de media en ik er wel wil van genieten. Het liefst heb ik ook een DVD/Blu-ray etc. collectie. Maar betalen voor een potentiële dubbele downloadsnelheid waar de torrents achterblijven, dat is in mijn opinie geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

[...]

Met usenet haal ik makkelijk 38MB/s. Ik ga echt niet meer naar torrents toe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

38MB/s.... heb jij een 500Mb/s lijntje op glas?

Ik heb tijden via nieuwsgroepen gewerkt, maar een goede private tracker (icm een NAS) werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Laatst online: 04-09 11:18
Maar nieuwsgroepen is ideaal met nieuwe films en populaire series. Al het andere waar ik specifiek op naar zoek moet, moet via torrents, omdat ik geen payserver heb. Sickbeard krijg ik helaas niet aan de praat met torrents (moet ik me maar eens wat meer in verdiepen) en Couchpotato moet nog op mijn HTPC. Je moet dan dus wel weten welke films je wilt zien om ze in het programma te zetten?
Ik vond het altijd wel makkelijk om bij usenet door de films te bladeren en dan wat me aansprak even in mijn lijst te zetten om te downloaden.

Maar om nog een klein beetje on-topic te blijven, zal ik snel een foto maken en uploaden van mijn mini huis met installatie. Al kan ik dat niet écht vergelijken met wat de mensen hier allemaal hebben staan. Plus dat mijn vriendin aanzienlijk veel tuttelfruttel dingetjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
ralph0603 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Met usenet haal ik makkelijk 38MB/s. Ik ga echt niet meer naar torrents toe :/
Dat is echt geweldig hoog, dan kun je 1080p films met DTS HD gewoon streamen, aangezien je tijdens het afspelen niet op 38MB/s komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb mijn vormen studie af welke zou de beste oplossing zijn?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tX1iIZUfIrMOf4Wl2jdz7NTR/medium.jpg

Wit is hoogglans
Bruin is amerikaans noten
Zwart textuur is zwart speakerdoek
Wit/beige= is wit/beige speakerdoek
Grijs = aluminium/rvs. Bij grijs is het een deur die omlaag/opzij kan om de center te laten zien.

[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-10-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:01:
[afbeelding]

Wit is hoogglans
Grijs = aluminium/rvs. Bij grijs is het een deur die omlaag/opzij kan om de center te laten zien.
De beste oplossing is diegene die jij het mooiste vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

EMDB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:20:
[...]

De beste oplossing is diegene die jij het mooiste vindt...
Dat zijn er meerdere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47
2F als je t mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou ik ook zeggen, en dan misschien zonder klep zodat je tijdens gebruik niet een open deurtje hebt, maar dat is omdat ik daar zelf slecht tegen zou kunnen.

Maar dat is meer iets voor het meubeltopic ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 10-10-2013 22:46 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou voor 8c gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[afbeelding]

Wit is hoogglans
Vormen-studie, nooit zo gedacht over dit soort dingen... Ik heb altijd het gevoel dat zoveel keus contraproductief werkt. Kun je niet om te beginnen proberen minstens de helft weg te strepen voor jezelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 11-10-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
bij sommige is het wel zoek de verschillen zeg.... wat is het verschil tussen 1a en 1b bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

thedon46 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:07:
bij sommige is het wel zoek de verschillen zeg.... wat is het verschil tussen 1a en 1b bijvoorbeeld?
A heeft geen vloer, B wel.

Ik heb het gevoel alsof de hele A en B lijn hetzelfde zijn, alleen de kleur is in B lijn net wat anders.
Mijn voorkeur gaat naa A8

[ Voor 3% gewijzigd door Chris van der G op 11-10-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Chris van der G schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:38:
[...]

A heeft geen vloer, B wel.

Ik heb het gevoel alsof de hele A en B lijn hetzelfde zijn, alleen de kleur is in B lijn net wat anders.
Klopt A en B zijn het zelfde qua vorm. B heeft alleen textuur.
En ik doe dit omdat ik de tijd heb nu.

De grootste veranderingen zijn het materiaal en de plaatsing (en accentuering van de center).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sander schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:06:
[...]

Vormen-studie, nooit zo gedacht over dit soort dingen... Ik heb altijd het gevoel dat zoveel keus contraproductief werkt. Kun je niet om te beginnen proberen minstens de helft weg te strepen voor jezelf?
Dat heb ik voor mij zelf al grotendeels gedaan. Ik wil er uiteindelijk 3 uittekenen/renderen.
Maar ik had de combinaties toch al getekend om mezelf te verrassen dat het er misschien wel goed uit zou zien. En het is goed om te zien hoe andere mensen er naar kijken omdat ik zelf biased ben en het goed kan zijn om een keuze te renderen die ik zelf niet op het oog had.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-10-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
Diversity schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

De Elac Sub 2030 bevalt grandioos. Je hoeft hem echt niet ver open te draaien om er mooi laag uit te krijgen (zullen me onderburen ook niet waarderen denk ik :P ). Als je veel films kijkt kan ik hem zeker aanraden, zeker voor de prijs/kwaliteit. Ik speel over het algemeen weinig muziek dus daar kan ik niet echt een mening over geven (meestal alleen radio).
Welke films kijk je veel? Is de bas ook voelbaar of alleen hoorbaar? Ik heb hem namelijk 2 keer horen spelen de ene keer was ik zeer onder de indruk, de andere keer wat minder. Kan ook aan de afstelling hebben gelegen. Wat mij wel opvalt is dat hij past goed hoorbaar is als bij de sub de gain op 0 staat. Hoe is dat bij jou afgeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[afbeelding]

Wit is hoogglans
Vind zelf 6C wel gaaf. Een keer een andere vorm dan het standaard vakjes patroon en je hebt de center redelijk hoog staan.

Kan deze center niet op het meubel en dan de tv net iets hoger? Of wordt dit allemaal dan wat te hoog?

Zelf ook klaar met mijn nieuwe tv-meubel. Zelf gemaakt door een 160x160cm plaat zo'n 7 cm voor de muur de plaatsen. Daar laminaat op gelijmd met een mooi hoekstripje afgewerkt. Geweldig effect met een LED-strip erachter.

Zal dit weekend wat mooie foto's proberen te schieten. Ben er best trots op :D :9~

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 23:09
Een kleine update vanaf mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/xbft3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33p4z7p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/w06yw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/js1t9g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/264jfxd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25z2w4l.jpg

Vorig jaar nog compleet stereo, nu gelukkig surround. Een hele verbetering bij films.
Gelukkig mocht ik de Jamo's nog houden van mijn vriendin, want tja dat klinkt voor muziek toch wel iets beter dan een melkpakje van Bose.

Een kleine opsomming:

- Harman Kardon AVR370.
- Harman Kardon BDT30
- Jamo s608.
- Bose Acoustimass 15
- Logitech Harmony 650
- Apple TV
- Wii U
- PS 3.
- Sony 40"
- Freek de teckel!

Ik ben reuze tevreden nu! Het enige wat er nog op de lijst staat is een grotere tv maar dat komt gaandeweg wel weer. Nu eerst gewoon lekker genieten van wat er staat. :)

Sorry voor de slechte foto's, zijn genomen met een iphone 5 dus niet al te denderend.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Dark Master schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:

Vorig jaar nog compleet stereo, nu gelukkig surround. Een hele verbetering bij films.
Gelukkig mocht ik de Jamo's nog houden van mijn vriendin, want tja dat klinkt voor muziek toch wel iets beter dan een melkpakje van Bose.

Sorry voor de slechte foto's, zijn genomen met een iphone 5 dus niet al te denderend.
nice! aan zoiets zat ik ook te denken als uiteindelijk systeem, 2 goede speakers voor en iets van bose/2dehands B&O voor achter. bevalt het goed? mis je de center erg?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
klaasje11 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

nice! aan zoiets zat ik ook te denken als uiteindelijk systeem, 2 goede speakers voor en iets van bose/2dehands B&O voor achter. bevalt het goed? mis je de center erg?
Center ligt links achter de TV, is ook een melkpakje van de Acoustimass set. ;)
Erg moeilijk om te zien! Ik wil daar nog eens een andere oplossing voor maar mijn vriendin wil de speaker zo min mogelijk zien dus misschien ooit de TV aan de muur.

Het bevalt ontzettend goed, de melkpakjes zijn erg geschrikt voor surround effecten en nemen ook nog eens weinig ruimte in beslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Dark Master schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Center ligt links achter de TV, is ook een melkpakje van de Acoustimass set. ;)
Erg moeilijk om te zien! Ik wil daar nog eens een andere oplossing voor maar mijn vriendin wil de speaker zo min mogelijk zien dus misschien ooit de TV aan de muur.

Het bevalt ontzettend goed, de melkpakjes zijn erg geschrikt voor surround effecten en nemen ook nog eens weinig ruimte in beslag!
oké!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

klaasje11 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Heb ik ook...B&W CM1 en CMC voor en set Sony 835ED speakers achter. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

DjVe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

Heb ik ook...B&W CM1 en CMC voor en set Sony 835ED speakers achter. Werkt prima :)
lijkt me super chill, dan heb je meer budget voor dikke stereospeakers

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
Idd geen slecht idee. Zit een beetje te denken wat voor opstelling ik wil in een simpele vierkante woonkamer setup. Dikke speakers voor passen, maar achter bij de bank niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

DjVe schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:01:
38MB/s.... heb jij een 500Mb/s lijntje op glas?

Ik heb tijden via nieuwsgroepen gewerkt, maar een goede private tracker (icm een NAS) werkt net zo goed.
300 Mbit maar ik haal soms nogal wat hoger(overload ofzo :*) )
Bierdopje120 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:32:
[...]

Dat is echt geweldig hoog, dan kun je 1080p films met DTS HD gewoon streamen, aangezien je tijdens het afspelen niet op 38MB/s komt.
Ik zou inderdaad kunnen streamen alleen zijn films helaas nog steeds verpakt en gerarred. Dus dan is het lastig streamen. Downloaden wordt niet meer beperkt door de glasvezel lijn maar door de harde schijven, proccessor etc. Mijn vriendin kijkt ze wel direct vanaf mijn harde schijf af bij haar thuis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

StealthyPeanut schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Vind zelf 6C wel gaaf. Een keer een andere vorm dan het standaard vakjes patroon en je hebt de center redelijk hoog staan.

Kan deze center niet op het meubel en dan de tv net iets hoger? Of wordt dit allemaal dan wat te hoog?

Zelf ook klaar met mijn nieuwe tv-meubel. Zelf gemaakt door een 160x160cm plaat zo'n 7 cm voor de muur de plaatsen. Daar laminaat op gelijmd met een mooi hoekstripje afgewerkt. Geweldig effect met een LED-strip erachter.

Zal dit weekend wat mooie foto's proberen te schieten. Ben er best trots op :D :9~
Dankje, dit verrast mij dus ik had hem als experiment getekend maar vind het persoonlijk 1 van de mindere.
En ik wil juist de center inbouwen omdat ik ze vaak itt front speakers afzichtelijk vind. TV staat nu op 70cm hoogte.
Dat is als volgt opgebouwd: 10 cm vrije ruimte, 50cm kast, 10cm vrije ruimte, TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Twee "dikke" stereo speakers en dan simpele andere speakers kan werken, maar is niet wenselijk. Ik heb er ervaring mee (toen ik minder geld had, lang geleden) en het is echt stukken minder mooi. Als je een systeem vooral gebruikt voor films kijken is het echt af te raden! Vooral je center speaker moet je niet te veel op besparen, daar komt namelijk 70% van al het geluid uit.

Speakers van één merk maar dan een andere lijn klinkt al een stuk anders, moet je eens voorstellen hoe dat is als je speakers van verschillende merken gaat gebruiken. Het wordt dan allemaal erg slordig qua geluid, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij wil natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 11-10-2013 23:01 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Koldur schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:59:
Twee "dikke" stereo speakers en dan simpele andere speakers kan werken, maar is niet wenselijk. Ik heb er ervaring mee (toen ik minder geld had, lang geleden) en het is echt stukken minder mooi. Als je een systeem vooral gebruikt voor films kijken is het echt af te raden! Vooral je center speaker moet je niet te veel op besparen, daar komt namelijk 70% van al het geluid uit.

Speakers van één merk maar dan een andere lijn klinkt al een stuk anders, moet je eens voorstellen hoe dat is als je speakers van verschillende merken gaat gebruiken. Het wordt dan allemaal erg slordig qua geluid, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij wil natuurlijk.
Oh als ik het geld heb komt die center er ook wel. Ik wil hem alleen niet (permanent) in het zicht hebben. Daarom doe ik nu ook onderzoek hoe hem weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Gelukkig zijn smaken verschillend. Geluid is zo persoonsafhankelijk. De 1 is tevreden met simpele speakers en de ander is tevreden met speakers van 2000 euro per stuk.

Gelukkig ook maar. Het gaat er uiteindelijk om of je zelf tevreden bent met je set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dark Master schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:31:
Gelukkig zijn smaken verschillend. Geluid is zo persoonsafhankelijk. De 1 is tevreden met simpele speakers en de ander is tevreden met speakers van 2000 euro per stuk.

Gelukkig ook maar. Het gaat er uiteindelijk om of je zelf tevreden bent met je set. :)
Zoals ik zelf ook al aangaf, iedereen moet zijn/haar eigen keuze maken, maar wel vanuit de juiste informatie. Als je je bewust bent van de feiten kan je een betere keuze maken, je kan je geld tenslotte maar één keer uitgeven.

@icecreamfarmer
Center speaker wegwerken moet je wel mee oppassen. Als je een speaker wegwerkt in een kast, dan kan dat ervoor zorgen dat het geluid al daar verstoord wordt. Als je een center speaker koopt is het dus aan te raden te zoeken naar een center die geschikt is voor plaatsing in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Koldur schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:18:
[...]

Zoals ik zelf ook al aangaf, iedereen moet zijn/haar eigen keuze maken, maar wel vanuit de juiste informatie. Als je je bewust bent van de feiten kan je een betere keuze maken, je kan je geld tenslotte maar één keer uitgeven.

@icecreamfarmer
Center speaker wegwerken moet je wel mee oppassen. Als je een speaker wegwerkt in een kast, dan kan dat ervoor zorgen dat het geluid al daar verstoord wordt. Als je een center speaker koopt is het dus aan te raden te zoeken naar een center die geschikt is voor plaatsing in een kast.
Dat is een goede, hoe kom ik daar achter ? Ik dacht namelijk dat de meesten daar wel geschikt voor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
icecreamfarmer schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Dat is een goede, hoe kom ik daar achter ? Ik dacht namelijk dat de meesten daar wel geschikt voor waren.
Kan je navragen bij een winkel of op de website van de fabrikant bekijken. De meeste speakers zijn niet bedoeld om in een kast te zetten, krijg je een soort dubbele klankkast effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dark Master schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:
Een kleine update vanaf mijn kant.

Een kleine opsomming:

- Harman Kardon AVR370.
- Harman Kardon BDT30
- Jamo s608.
- Bose Acoustimass 15
- Logitech Harmony 650
- Apple TV
- Wii U
- PS 3.
- Sony 40"
- Freek de teckel!

Ik ben reuze tevreden nu! Het enige wat er nog op de lijst staat is een grotere tv maar dat komt gaandeweg wel weer. Nu eerst gewoon lekker genieten van wat er staat. :)

Gezellige huiskamer met een leuke sfeer :). Ondanks de gigantische torens naast de tv, vallen ze niet storend op :). Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ook weer even een update van mijn kant. Mijn project is zo goed als klaar (let niet op de crappy foto's. Heb nu eigenlijk alleen voldoende licht, maar dan is het weer overbelicht.... :() Ik heb er expres 1 foto tussengedaan met de zon erop, zo zie je de tint duidelijk van het laminaat. Mocht het niet duidelijk zijn; Inspriratiebron is Atmoz :).

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2199/bk6c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/304/eij3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/426/6mjn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/2969/j7tg.jpg

Specs kan je in mijn signature terug vinden. Expres nog geen foto van de zithoek genomen, omdat ik deze muur in het ossenbloed-rood wil schilderen. Dit staat voor november op de planning.

TO DO;
- Afwegen wat ik met mijn HTPC wil doen. Ik kan hem ook tegen de plaat monteren, maar dan is deze asymmetrisch. Ik kan hem ook uit het zicht plaatsen met een iets langere HDMI kabel. De zwarte kabel rechts is van deze HTPC, daarom heb ik deze nog niet weggewerkt.

- Een oplossing verzinnen op de kabels linksonderin. Daar stond de subwoofer voor, maar ik vind hem in de hoek mooier staan. Vanavond testen of hij goed klinkt en dan gaan bedenken hoe ik dat netjes weg kan werken. (Gebroken) witte kabelgoot scheelt al een hele hoop denk ik :).

- Rears vervangen door 2 x A25's met stands.

- PS4 aanschaffen en proberen ergens te integreren. Ik vind het belangrijk dat mijn meubel in evenwicht is. Mocht ik de PS4 links of rechts plaatsen, dan moet mijn HTPC daar tegenover komen met een nieuwe behuizing. Maar dat zie ik allemaal nog wel :).

Nu lekker genieten!

EDIT dubbelpost :(

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-10-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Die tv ziet er zo veel groter uit dan dat ie is joh. Ik wil ook een tv wand zodra we gaan samenwonen maar vrouwlief is daar niet zo blij mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Complimenten. Erg mooi gedaan en een goede inspiratiebron. Deze opstelling springt er wat mij betreft echt uit qua afwerking.
Chris van der G schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:06:
Die tv ziet er zo veel groter uit dan dat ie is joh. Ik wil ook een tv wand zodra we gaan samenwonen maar vrouwlief is daar niet zo blij mee helaas.
misschien kunnen deze foto's haar overtuigen??

[ Voor 1% gewijzigd door san.okk op 12-10-2013 19:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
san.okk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:15:
[...]

Complimenten. Erg mooi gedaan en een goede inspiratiebron. Deze opstelling springt er wat mij betreft echt uit qua afwerking.
Dank je! Zeker een goede inspiratiebron inderdaad :z. Alleen de kabels nog wat afwerken links onderin. Komt goed 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koldur schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:18:
[...]

Maar een setje matige surround speakers juist opgesteld, geeft toch een beter surround beleving dan een setje van dezelfde soort suboptimaal opgesteld. Met de centerspeaker ben ik het eens. Dat is samen met de sub de allerbelangrijkste speaker voor surround / 5,1 filmgeluid. Maar de surrounds maken een heel stuk minder uit, Als ze maar naast en boven je hangen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Dit ziet er echt goed uit mijn complimenten! :)

Nog wat vraagjes aangezien ik in de toekomst ook een soortgelijke oplossing wil maken:

Is dit laminaat met een lichte kleur groef?
En zijn de randen afgewerkt met alu strips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Cobaltjeh schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:47:
[...]

Dit ziet er echt goed uit mijn complimenten! :)

Nog wat vraagjes aangezien ik in de toekomst ook een soortgelijke oplossing wil maken:

Is dit laminaat met een lichte kleur groef?
En zijn de randen afgewerkt met alu strips?
Dank je.

Het is klik laminaat met groef en een lengte van +200cm. De groef heb ik zelf wit gemaakt. De hoekstrips zijn van aluminium inderdaad. Redelijk simpele van de Hornbach.

Het laminaat heet Quickstep Largo LPU 1287 Vintage eik donker. Dit heb ik op een houten plaat gelijmd en daar weer een 24 kleurs led strip tegenaan geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

jongens!
ik heb zojuist een bericht gehad dat er een nieuw Sonos apperaat is aangekondigt! :)

de draagbare sonos speaker, play 1 genaamd, kan je als rear speaker(s) gebruiken in combinatie met de Playbar, misschien interessant voor de mensen die een playbar heeft, ze zijn niet goedkoop, HiFiklubben vraagt 199,- per stuk.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
De mediawand gatenkaas begint er al meer op te lijken nu :)...
1 November de oplevering! Dus zal binnenkort wel een update voorbij komen ;)

Ter indicatie: stuk wand wat je ziet is ong. 5.8 meter.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14x15c2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
Thalaron schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:19:

Ze zijn vergeten gaten te stucken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

klaasje11 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:06:
jongens!
ik heb zojuist een bericht gehad dat er een nieuw Sonos apperaat is aangekondigt! :)

de draagbare sonos speaker, play 1 genaamd, kan je als rear speaker(s) gebruiken in combinatie met de Playbar, misschien interessant voor de mensen die een playbar heeft, ze zijn niet goedkoop, HiFiklubben vraagt 199,- per stuk.
Zo lang de playbar alleen een optische ingang heeft, overweeg ik het niet eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
klaasje11 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:06:
jongens!

Voor 199 euro per stuk heb je al een redelijke vloerstaander voor achter te pakken. Kost je hooguit 20 euro en een kabelgootje aan het plafond extra. En voor die Play1 ga je als rear ook een stopcontact nodig hebben; dat moet je ook maar net ter beschikking hebben.
Dan heb ik liever wat witte speakerdraad over de plint lopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
StealthyPeanut schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Gezellige huiskamer met een leuke sfeer :). Ondanks de gigantische torens naast de tv, vallen ze niet storend op :). Nice!
Dankje! :)
Je mag zelf ook niet klagen met die mooie Panasonic. ;)
Erg mooi meubel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thalaron schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:19:
De mediawand gatenkaas begint er al meer op te lijken nu :)...
1 November de oplevering! Dus zal binnenkort wel een update voorbij komen ;)

[afbeelding]
Zijn die gaten gemeten of maar zo wat geboord? Ziet er allemaal niet erg recht uit namelijk :'(

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
frankwopereis schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:15:
Zijn die gaten gemeten of maar zo wat geboord? Ziet er allemaal niet erg recht uit namelijk :'(
Dat lijkt waarschijnlijk maar zo. De uitgeboorde gaten zijn tijdelijk - voor het stucen - afgedekt. Er blijven na het stucen nog wat randjes achter maar wanneer alles gemonteerd is, zal - neem ik aan - alles wel recht zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Alles is uitgemeten en met een rede op de betreffende plek gezet ;)

Iets off-center omdat: Gashaard rechts op de haakse wand langs de mediahoek... afstand voor luidspreken naar gashaard moest niet TE dichtbij zijn.

TV meubel komt ongeveer in het midden te staan en zal de meeste gaten bedekken.

- Meest linkse gaten is een dubbel WCD
- ernaast aansluitpunt luidspreker links
- 3/4/5e gatenpartij is voor aansluitingen luidsprekers achterzijde woonkamer/beamer e.d.
- De 2x4 horizontale partij zijn 2 4dubbele WCD (op 1 aparte groep)
- Daarnaast nog wat aansluitingen voor elders in de woonkamer en rechts aansluitpunt luidspreker rechts + subwoofer
- bovenin is een LL vanuit TV meubel naar waar later een elektrisch screen komt.
- in het midden is een LL voor aansluitingen TV en 1 WCD voor de TV.

Zo even snel... maar je ziet er straks amper wat van is het idee (alleen die helemaal bovenin omdat de beamer/screen combi later pas komt).

Ps: De loze leidingen zijn niet allemaal in het midden geplaatst en expres wat verder uit elkaar, simpelweg omdat ik anders mijn TV straks nergens meer op kan hangen ;) Buiten dat mochten de leidingen elkaar niet kruisen... dit ivm ruimtegebrek in het plafond/wanden.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 15-10-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Toepasselijke ondertiteling op de tv. :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

san.okk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:15:
[...]

[...]

misschien kunnen deze foto's haar overtuigen??
Helaas niet, toen kwam ik erachter dat ze het niet aan te zien vond. Ook andere voorbeelden met andere materialen niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn Home Cinema in Kambodja, die ik overens vooral gebruik voor Commercieel gebruik.
Ik ben zelf verantwoordelijk geweest voor de hele constructie van alles, het apparatuur heeft vervolgens mijn business partner aangeschaft. je moet je er wel bij indenken dat er maar een heel erg schaars aanbod van goederen op cambodjaanse markt te vinden is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z91HrJ6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6o6aDU1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uXnMDAq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OBuu4lQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Jezus! Wat zal dat goddelijk film kijken zijn zeg. Specs? Ik moedig ligbioscopen alleen maar aan. Ik ben van mijn elektrisch bed ook niet meer af te slaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Chris van der G op 15-10-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:11
Weet je zeker dat het een home-cinema is :) kan me voostellen dat het ook ergens anders voor gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

StealthyPeanut schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:00:
Ook weer even een update van mijn kant. Mijn project is zo goed als klaar (let niet op de crappy foto's. Heb nu eigenlijk alleen voldoende licht, maar dan is het weer overbelicht.... :() Ik heb er expres 1 foto tussengedaan met de zon erop, zo zie je de tint duidelijk van het laminaat. Mocht het niet duidelijk zijn; Inspriratiebron is Atmoz :).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs kan je in mijn signature terug vinden. Expres nog geen foto van de zithoek genomen, omdat ik deze muur in het ossenbloed-rood wil schilderen. Dit staat voor november op de planning.

TO DO;
- Afwegen wat ik met mijn HTPC wil doen. Ik kan hem ook tegen de plaat monteren, maar dan is deze asymmetrisch. Ik kan hem ook uit het zicht plaatsen met een iets langere HDMI kabel. De zwarte kabel rechts is van deze HTPC, daarom heb ik deze nog niet weggewerkt.

- Een oplossing verzinnen op de kabels linksonderin. Daar stond de subwoofer voor, maar ik vind hem in de hoek mooier staan. Vanavond testen of hij goed klinkt en dan gaan bedenken hoe ik dat netjes weg kan werken. (Gebroken) witte kabelgoot scheelt al een hele hoop denk ik :).

- Rears vervangen door 2 x A25's met stands.

- PS4 aanschaffen en proberen ergens te integreren. Ik vind het belangrijk dat mijn meubel in evenwicht is. Mocht ik de PS4 links of rechts plaatsen, dan moet mijn HTPC daar tegenover komen met een nieuwe behuizing. Maar dat zie ik allemaal nog wel :).

Nu lekker genieten!

EDIT dubbelpost :(
Leuke wall!
Heb je ook een "The making off"?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ziet er mooi uit hoor! Is deze ruimte ergens op de Cambodjaanse versie van de wallen te vinden toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris van der G schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:05:
Jezus! Wat zal dat goddelijk film kijken zijn zeg. Specs? Ik moedig ligbioscopen alleen maar aan. Ik ben van mijn elektrisch bed ook niet meer af te slaan.
pfff specs, ik zou me god niet weten. een dolby surround set van sony, krachtig laptopje en een projector van $ 1200, ik zou vanavond na de laatste film heeft gedraaid wel even kunnen kijken :) en inderdaad ligbioscopen zijn superiur ;)
RoaDHouse schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:09:
Weet je zeker dat het een home-cinema is :) kan me voostellen dat het ook ergens anders voor gebruikt wordt.
Ja daar heb je een punt, niet zozeer een home cinemea maar een Movie House, des nietemin het wel in me huis is en ik zoveel film kan kijken als ik maar wil haha :)

Hier de website van de Movie House The Flicks http://www.theflicks-cambodia.com/

Wij zijn nu ongeveer een maand open, hieronder nog een paar fotos met onderschrift.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1376014_10151918656227937_866469890_n.jpg?oh=6b317bf67378db0ed81d3997ef13ab65&oe=525F7689&__gda__=1382018676_6762f2dcdec5c0d241bffac16d5fbdf3
Hier koopt men de tickets en de popcorn
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1376937_10151916332897937_1372417818_n.jpg?oh=cebc7e474b0715371c7fe92748b5ca19&oe=525F5E4A&__gda__=1382007288_58e723dff88e1d3d3bc7e342749bdf8c
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1373615_10151918656212937_982702138_n.jpg?oh=c006993db5a0f2193596f17fb46be8d5&oe=525FB09A&__gda__=1382023015_17fa7be84d52b6526dd848a828b316fa
bovenstaande foto verleden week gemaakt met me telefoon, zoals je kan zien moet het nog iets voller worden. dat komt met de tijd natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1393101_10151918656207937_724501398_n.jpg?oh=a516d8846d00caf72c717c22a4b36a32&oe=525F816E&__gda__=1382031059_d463171e4f8ec0663dde45c157258e58
de gang naar de filmzaal zelf. ook een oudere foto

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RQoNGqL.jpg
hier de entree van het filmhuis, deze foto was verleden maand gemaakt op de dag van de opening, nog erg kaal dus.

het filmhuis is located in mijn backpackers hostel die ik hier run. een goede combinatie van expats en touristen krijgen we hierdoor. daarvoor draaien we zowel blockbusters, art movies en kambodjaanse geschiedenis films ( The Killing fields)

Heb vandaag wel een stapel sandbags moeten aanschaffen want het regenseizoen is op volle toeren en het was bijna mis verleden week. hier onder een foto van voor de filmzaal afgelopen week.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1379113_10151893682557937_1741442333_n.jpg?oh=e8d416295229a5212530755fe6bb1c87&oe=525F880F&__gda__=1382016317_539a3da81fd3330e081ff697c3d9a659
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/1368746_10151918656202937_877440428_n.jpg?oh=882b170530384ad49cd022ee88a68b95&oe=525F908B&__gda__=1382047651_cab3728ff2bfa30590055c5ff4a8e5b8Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1374672_10151918656217937_204447720_n.jpg?oh=252c917be327446ce56d779d2a07fa68&oe=525F7EBE&__gda__=1382026563_63f97dbbdd279cab3a76e518c6816d2c
ben denk ik een beetje ver oftopic geraakt nu, excuses.
en zowel excuses voor mijn barre nederlands, woon er sinds mijn 16de niet meer en is daardoor alleen maar bergafwaarts gegaan :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 14:57 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic