Dank je!CeesKees schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Leuke wall!
Heb je ook een "The making off"?
Hieronder wat WIP foto's.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dank je!CeesKees schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Leuke wall!
Heb je ook een "The making off"?
Geweldig! Dank je!StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Dank je!
Hieronder wat WIP foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Erg tof,Anoniem: 387279 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
pfff specs, ik zou me god niet weten. een dolby surround set van sony, krachtig laptopje en een projector van $ 1200, ik zou vanavond na de laatste film heeft gedraaid wel even kunnen kijkenen inderdaad ligbioscopen zijn superiur
[...]
Ja daar heb je een punt, niet zozeer een home cinemea maar een Movie House, des nietemin het wel in me huis is en ik zoveel film kan kijken als ik maar wil haha
Hier de website van de Movie House The Flicks http://www.theflicks-cambodia.com/
Wij zijn nu ongeveer een maand open, hieronder nog een paar fotos met onderschrift.
[afbeelding]
Hier koopt men de tickets en de popcorn
[afbeelding]
[afbeelding]
bovenstaande foto verleden week gemaakt met me telefoon, zoals je kan zien moet het nog iets voller worden. dat komt met de tijd natuurlijk.
[afbeelding]
de gang naar de filmzaal zelf. ook een oudere foto
[afbeelding]
hier de entree van het filmhuis, deze foto was verleden maand gemaakt op de dag van de opening, nog erg kaal dus.
het filmhuis is located in mijn backpackers hostel die ik hier run. een goede combinatie van expats en touristen krijgen we hierdoor. daarvoor draaien we zowel blockbusters, art movies en kambodjaanse geschiedenis films ( The Killing fields)
Heb vandaag wel een stapel sandbags moeten aanschaffen want het regenseizoen is op volle toeren en het was bijna mis verleden week. hier onder een foto van voor de filmzaal afgelopen week.
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
ben denk ik een beetje ver oftopic geraakt nu, excuses.
en zowel excuses voor mijn barre nederlands, woon er sinds mijn 16de niet meer en is daardoor alleen maar bergafwaarts gegaan
Leuke klipsch setroger1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:15:
Zoals beloofd de foto's van mijn Home Cinema set.
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- 2x Klipsch RF52 II 172b x 938h x 365d mm 100 watt
- 2x Klipsch RS41 II 323b x 146h x 148d mm 50 watt
- Klipsch RC42 II 407b x 137h x 227d mm 75 watt
- Klipsch RW10D 318b x 447h x 483d mm 260 watt
- Marmitek Invisible Control 4
- Philips living colors
[afbeelding]
- Marantz SR5007 440b x 161h x 335d mm
- PS3
- Mede8er MED500X2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn de foto's qua grootte voldoende?
Toekomst:Ps wat vinden jullie van de 'mooie items' op het tv meubel? Deze moeten toch naar een plankje of iets dergelijks (Ikea wandplank)?
- Achterkant tv meubel (bij rechter deur) eruit zagen voor ventilatie Marantz. Het deurtje moet nu steeds open staan.
- 55inch Samsung TV en deze ook ophangen
- Center speaker komt dan bovenop het tv meubel
- HTPC ipv de Mede8er MED500x2, deze komt in het middenstuk waar nu de center staat
- NAS, Synology DS214
[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 16-10-2013 14:24 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Erg vet!Anoniem: 387279 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
pfff specs, ik zou me god niet weten. een dolby surround set van sony, krachtig laptopje en een projector van $ 1200, ik zou vanavond na de laatste film heeft gedraaid wel even kunnen kijkenen inderdaad ligbioscopen zijn superiur
[...]
Ja daar heb je een punt, niet zozeer een home cinemea maar een Movie House, des nietemin het wel in me huis is en ik zoveel film kan kijken als ik maar wil haha
Hier de website van de Movie House The Flicks http://www.theflicks-cambodia.com/
Wij zijn nu ongeveer een maand open, hieronder nog een paar fotos met onderschrift.
........
en zowel excuses voor mijn barre nederlands, woon er sinds mijn 16de niet meer en is daardoor alleen maar bergafwaarts gegaan
Als je nou eens al die tierelantijntjes weghaalt, dan oogt het veel rustiger.roger1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:15:
Ps wat vinden jullie van de 'mooie items' op het tv meubel? Deze moeten toch naar een plankje of iets dergelijks (Ikea wandplank)?
[ Voor 15% gewijzigd door Amok op 16-10-2013 19:31 ]
Center aan het plafond (top-center net als in bioscopen) geen optie om over na te denken?icecreamfarmer schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:20:
[...]
Maar jouw center staat op het meubel?
Mijn bedoeling is er in.
Overigens kan ik hem ook weghalen en de center over de fronts sturen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Haha, ja wel grappig.lj_tree schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:38:
Die speakers met tape op de bank geplakt is echt geweldig:)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Aha thanks.The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:14:
Tip: zet je sub op de grond ipv op het kastje. Je zult merken, dat scheelt. Komt ie als het goed is een stuk beter uit de verf
Op de plek van die Grolsch flessen:)Thewisbone schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:27:
[...]
Aha thanks.
Maar ik weet niet precies waar ik hem dan moet neerzetten.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
frankwopereis schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:59:
[...]
Op de plek van die Grolsch flessen:)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hahaha dat was me nog niet eens opgevallen. Wel mooi dat hij zijn grot in alle gezelligheid post ipv alles netjes opruimt zoals de rest hier doet...frankwopereis schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:59:
[...]
Op de plek van die Grolsch flessen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
+1 - Men zegt hier ook graag foto's te zien van de spullen buiten de audio om te kunnen zien hoe men leeft. Maar vervolgens halen ze alle leefelementen weg en posten ze hier een folderblad achtige foto. Ziet er altijd wel super strak en mooi uit, maar ik neem aan dat 95% hier niet steriel leeft?lj_tree schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Hahaha dat was me nog niet eens opgevallen. Wel mooi dat hij zijn grot in alle gezelligheid post ipv alles netjes opruimt zoals de rest hier doet...
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Als er bij ons een velletje papier op tafel (in de woonkamer) ligt, dan is dat er waarschijnlijk net door mij of een van de kids neergelegd, maar het ligt er absoluut niet langer dan 5 minuten (tenzij mijn vrouw niet thuis isChris van der G schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:34:
[...]
+1 - Men zegt hier ook graag foto's te zien van de spullen buiten de audio om te kunnen zien hoe men leeft. Maar vervolgens halen ze alle leefelementen weg en posten ze hier een folderblad achtige foto. Ziet er altijd wel super strak en mooi uit, maar ik neem aan dat 95% hier niet steriel leeft?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ooh hier ligt altijd wel wat, vooral in de man cave. Anderen hebben hier nog af en toe wel eens de tik alles als een bezetenen op te ruimen. Maar echt super clean is het nooit. Niet dat het een zooitje is, maar gewoon een aantal spullen die we later die dag nodig hebben o.i.d.AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
Als er bij ons een velletje papier op tafel (in de woonkamer) ligt, dan is dat er waarschijnlijk net door mij of een van de kids neergelegd, maar het ligt er absoluut niet langer dan 5 minuten (tenzij mijn vrouw niet thuis is). Steriel zal het niet zijn, maar opgeruimd is het in de woonkamer altijd. Kinderen hebben een eigen hoek om in te spelen en werken doen we in het kantoor.
[ Voor 30% gewijzigd door Chris van der G op 17-10-2013 13:59 ]
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Ik ben nog in de onderhandeling met mijn vriendin. Maar de wandplanken van Ikea en Duraline zijn niet perfect recht te krijgen op zolder. Dus kleine kans dat ze in de woonkamer komen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? De stalen houder/beugel zit wel waterpas aan de muur, maar de plank loopt toch wat schuin af naar beneden.Renegade666 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Leuke klipsch setZou alleen de zuilen iets meer ruimte geven ipv zo dicht tegen de kast en sub aan.
En die "mooie items", tjah,, zijn keuzes, ik zou ze verwijderen van het meubel iig.
En heb je het kastje open als film kijkt, want ik neem aan dat de Marantz in het kastje staat? Wordt hij dan niet te warm?
Komen de stemmen dan niet veel te hoog uit het plafond.Stoney3K schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:26:
[...]
Center aan het plafond (top-center net als in bioscopen) geen optie om over na te denken?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Of het lelijk is ga ik me niet in mengenicecreamfarmer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Komen de stemmen dan niet veel te hoog uit het plafond.
En eerlijk gezegd lijkt mij dat ook lelijk.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat is sterk af te raden, je center wil je niet over twee speakers hebben vanwege latency en volume ellende: http://www.soundandvision...ter-channel-speaker-setupBierdopje120 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:04:
Nog even en er worden twee centers geïnstalleerd onder en boven de TV om de hoogte van het geluid te kunnen compenseren
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Center channel komt hier nu uit de center en twee front heights en zou niet anders meer willen. Eindelijk niet meer dat geluid van ónder de tv maar gewoon "uit" de tv. Bijzonder fijn werkelijk. Klinkt prima natuurlijk.Koldur schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:56:
Dat is sterk af te raden, je center wil je niet over twee speakers hebben vanwege latency en volume ellende: http://www.soundandvision...ter-channel-speaker-setup
[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 18-10-2013 16:35 ]
Nickname does not reflect reality
Zelf geen last van. De center staat direct onder de tv (max 4 cm) en een beetje naar boven gericht. Klinkt erg goed en "uit het scherm komend".Brad Pitt schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:31:
[...]
Center channel komt hier nu uit de center en twee front heights en zou niet anders meer willen. Eindelijk niet meer dat geluid van ónder de tv maar gewoon "uit" de tv. Bijzonder fijn werkelijk. Klinkt prima natuurlijk.
En zoals in jouw link ook al staat: "The primary function of the center channel is to lock dialogue, and primary action, to the screen". Was mij nog nooit gelukt met alleen een center. Hoorde hem altijd er onder. YMMV
Waar is die überkoele bazen vhs heengegaan?Thewisbone schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:04:
Hier een stukje van mijn ''home cinema'' set. (op slaap kamer)
[afbeelding]
TV met meubel.
[afbeelding]
Speakers op de bank geplakt (lekker makkelijk en werkt)
Wat je ziet:
Philips 32 INCH HD ready tv
Goedkoop trustmaster setje 5.1
Samsom USB MIC
PS3
En op de bank staan nog 2 speakers van logitech die op het setje van trust master zijn aangesloten.
Hier onder een foto van hoe het eerst was:
[afbeelding]
Dat was het... niet te spectaculair.. maar vrienden van me vinden mijn kamer altijd best wel awesome met al die posters en vlaggen.
Groeten
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die mening zal wellicht anders zijn als je ook heights hebt. Als je die dan uit zet denk je opeens wtfStealthyPeanut schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:45:
Zelf geen last van. De center staat direct onder de tv (max 4 cm) en een beetje naar boven gericht. Klinkt erg goed en "uit het scherm komend".
Nickname does not reflect reality
Ik had mijn center speaker achter mijn scherm staan (niet geperforeerd scherm) op de goede hoogte, maar wilde hem er toch graag voor hebben omdat een scherm uiteraard niet goed is voor de kwaliteit van het geluid.Brad Pitt schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
Die mening zal wellicht anders zijn als je ook heights hebt. Als je die dan uit zet denk je opeens wtfMaar goed, als je het nú goed vind klinken, prima toch. Vond het persoonlijk echt een wereld van verschil, andere mensen die komen filmpje kijken (en ik het aan laat horen) denken meestal waar hééft 'ie het over?!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Is dat bij dit formaat bookshelves wel nodig? Leuk om te proberen en kijken of je het in die ruimte (qua akoustiek) kan horenmr.paaJ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:19:
Al aan stands gedacht? Dan kun je ze iets verder uit elkaar zetten wat het geluid ten goede zal komen.
Hoe heb je dit geconfigureerd in je receiver? In mijn Onkyo TX-NR709 kan ik zo snel hier geen functie voor vinden.Brad Pitt schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:31:
[...]
Center channel komt hier nu uit de center en twee front heights en zou niet anders meer willen. Eindelijk niet meer dat geluid van ónder de tv maar gewoon "uit" de tv. Bijzonder fijn werkelijk. Klinkt prima natuurlijk.
En zoals in jouw link ook al staat: "The primary function of the center channel is to lock dialogue, and primary action, to the screen". Was mij nog nooit gelukt met alleen een center. Hoorde hem altijd er onder. YMMV
[ Voor 13% gewijzigd door FatalError op 19-10-2013 16:45 ]
If it ain't broken, tweak it!
Doorlus bananenpluggen kopen, kan je ze beiden op de center aansluiting aansluiten.FatalError schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Hoe heb je dit geconfigureerd in je receiver? In mijn Onkyo TX-NR709 kan ik zo snel hier geen functie voor vinden.
Wat heeft het formaat ermee te maken? Spreiding van de speakers, tot op zeker hoogte is altijd goed om een mooier ruimtelijk effect te krijgen. Ze staan nu wel erg dicht bij elkaar, kan werken hoor, maar dan moet je wel goed in het midden zitten.W.Zijlstra. schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:21:
[...]
Is dat bij dit formaat bookshelves wel nodig? Leuk om te proberen en kijken of je het in die ruimte (qua akoustiek) kan horen![]()
Switchie - Ziet er goed uit! Mooi dat meubel, die blanke lak speakers en die tv
[ Voor 21% gewijzigd door Koldur op 19-10-2013 16:27 ]
3 speakers op 1 aansluiting gaat echt niet goed vanwege de lage impedantie die ik dan krijg.Koldur schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
Doorlus bananenpluggen kopen, kan je ze beiden op de center aansluiting aansluiten.
Stands liever niet. Heb de BA aangeschaft ter vervanging van Jamo zuilen omdat ik de vloer leeg wilde hebben.mr.paaJ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:19:
Al aan stands gedacht? Dan kun je ze iets verder uit elkaar zetten wat het geluid ten goede zal komen.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
druk en typefouten voorbehouden
Dat is inderdaad wat te veelFatalError schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
3 speakers op 1 aansluiting gaat echt niet goed vanwege de lage impedantie die ik dan krijg.
Dat ziet er goed uit inderdaad. Heb je hier toevallig zelf ervaring mee?_Brake_ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:50:
De VLB200 van Vogels?
[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 19-10-2013 17:05 ]
Mooie boekenplankjes, ben van plan die te halen voor mij me pc als ze beetje power hebben. Hoe klinken ze?Switchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:04:
Afgelopen week wat boodschappen gedaan, dus eindelijk een post-waardige setup
[afbeelding]
Wat u ziet;
Tv; Samsung ue55f6510
Fronts; Boston acoustics a26 (x 2)
Center; Boston acoustics a225
Reciever; Onkyo tx-nr 609
Blueray; Onkyo bd-sp 309
Set top; Dreambox 800 hd se
Wat u niet ziet, en tevens binnenkort vervangen wordt;
Rears; Jamo S420
Sub; Jamo sub 260
Die goedkope van de action gebruik ik voor me 42inch LG. Werkt perfect!ralph0603 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:53:
Welke beugels gebruiken jullie voor ophangen tv?
Nieuwe meubels zijn binnen, maar moeten helaas de versterker achter een deurtje gaan zetten, ik lees soms wat over een oogje wat het signaal doorgeeft. Waar vind ik zoiets? (icm logitech harmony one)
[ Voor 24% gewijzigd door Chris van der G op 19-10-2013 18:06 ]
Je foto's zijn stukAnoniem: 387279 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
[...]
[afbeelding]
Hier koopt men de tickets en de popcorn
[afbeelding]
[afbeelding]
bovenstaande foto verleden week gemaakt met me telefoon, zoals je kan zien moet het nog iets voller worden. dat komt met de tijd natuurlijk.
[afbeelding]
de gang naar de filmzaal zelf. ook een oudere foto
[afbeelding]
hier de entree van het filmhuis, deze foto was verleden maand gemaakt op de dag van de opening, nog erg kaal dus.
het filmhuis is located in mijn backpackers hostel die ik hier run. een goede combinatie van expats en touristen krijgen we hierdoor. daarvoor draaien we zowel blockbusters, art movies en kambodjaanse geschiedenis films ( The Killing fields)
Heb vandaag wel een stapel sandbags moeten aanschaffen want het regenseizoen is op volle toeren en het was bijna mis verleden week. hier onder een foto van voor de filmzaal afgelopen week.
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Heb helaas nog niet al te lang kunnen spelen. Mevrouw Switchie was tv aan het kijkenChris van der G schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:03:
[...]
Mooie boekenplankjes, ben van plan die te halen voor mij me pc als ze beetje power hebben. Hoe klinken ze?
[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 19-10-2013 19:30 ]
Ik heb ze zelf in de keuken hangen. Ze passen bij nader inzien niet zo goed bij de speakertjes die ik erin heb (die zijn eigenlijk te klein), maar de beugels ben ik wel tevreden over. Ze voelen zeer solide.Switchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:04:
[...]
Dat ziet er goed uit inderdaad. Heb je hier toevallig zelf ervaring mee?
Hoewel ik absoluut niet twijfel aan de kwaliteit van Vogels, ziet het er toch wat raar uit dat de speaker 'balanceert' op slechts 2 cm staal.
nvm, zie dat hij voor + achter een breder draagvlak heeft.
Blijf overigens alsnog benieuwd naar ervaringen
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 99% gewijzigd door FatalError op 19-10-2013 20:28 ]
Voor films en consolegaming heb ik me zuilen en subwoofer aan de tv hangen. Deze die ik nu wil zijn echt bedoeld voor de pc, daarmee zal ik gewoon een muziekje draaien bij het werken of af en toe een spelletje spelen. Maar hoeft niet persee op "wow" volume oid. Zal ze op me lijstje houden!Switchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:27:
[...]
Heb helaas nog niet al te lang kunnen spelen. Mevrouw Switchie was tv aan het kijken![]()
Mijn eerste indruk is erg positief. Heb ze even getest met wat akoustische plaatjes van Niels Geusebroek, Tim Knol, dat soort muziek.
Geluid kwam zuiver en vol over.
Ook op hogere volumes merk ik eigenlijk geen vervorming.
Uiteidenlijk zal de set voornamelijk ingezet worden voor film, en daarbij ga je zeker een losse subwoofer nodig hebben. Heb de crossover momeneel op >80hz staan, maar hier moet ik nog wel een en ander aan finetunen. Veel lager gaan ze in ieder geval niet halen.
Een beetje afhankelijk van je muzieksmaak zullen ze dus zeker volstaan. Ben je meer van het bombastische, of wil je ze inzetten voor gaming, dan adviseer ik zeker een losse sub er naast.
[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-10-2013 21:55 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ziet er zeer strak uit! Dat wit vind ik best wat hebben:)Switchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:04:
[afbeelding]
Wat u ziet;
Tv; Samsung ue55f6510
Blueray; Onkyo bd-sp 309
Rears; Jamo S420
Sub; Jamo sub 260
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ligt er maar net aan hoe je het één en ander doorlust, combinaties van in serie en paralel kan best tot een mooie impedantie leiden.FatalError schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
3 speakers op 1 aansluiting gaat echt niet goed vanwege de lage impedantie die ik dan krijg.
Zo te zien is dat nu ook geen issue, speakers staan - op de foto afgaande - relatief dicht op de muur. En anders kan je altijd nog de reflexpoort dichtstoppen.Switchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:39:
[...]
- speaker te dicht op de muur (bassreflex poort zit aan de achterzijde)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mooie set zo! Vooral die Samsung is een juweeltje aan de muurSwitchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:04:
[afbeelding]
Wat u ziet;
Tv; Samsung ue55f6510
Blueray; Onkyo bd-sp 309
Rears; Jamo S420
Sub; Jamo sub 260
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Mooie set hoor! Ziet er strak uitSwitchie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:04:
Wat u ziet;
Tv; Samsung ue55f6510
Blueray; Onkyo bd-sp 309
Rears; Jamo S420
Sub; Jamo sub 260
Heel mooi!A. Qonsaides schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
Recentelijk had ik al mijn toevoeging (nieuwe surround-speakers) gepost, maar ik heb nu ook nieuwe foto's van mijn set:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
[ Voor 33% gewijzigd door Chris van der G op 21-10-2013 13:29 ]
Ik vroeg me precies hetzelfde af. Een droomsysteem zeker, maar het lijkt me niet echt bevorderlijk voor de sociale omgeving? Zo'n setup vraagt er toch zeker wel om heerlijk hard open te zetten en je onder te laten dompelen in een filmpje. Hoe regel je datChris van der G schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:29:
Heb jij uberhaupt wel buren/onderburen? Of heb je die ondertussen weg gejaagd?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Heel heel mooi! Ga je je TV nog upgraden?A. Qonsaides schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
Recentelijk had ik al mijn toevoeging (nieuwe surround-speakers) gepost, maar ik heb nu ook nieuwe foto's van mijn set:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gefeliciteerd met deze mooie stap! Goed dat je nog foto's gaat posten, want daar is dit topic voor._Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:09:
[...]
Heel mooi!
1 november ga ik samenwonen en dan zal ik ook eindelijk eens pics posten.
Chris van der G schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:29:
Heb jij uberhaupt wel buren/onderburen? Of heb je die ondertussen weg gejaagd?
De buren aan de zijkant waren ineens verhuist!Royeboi schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:42:
[...]
Ik vroeg me precies hetzelfde af. Een droomsysteem zeker, maar het lijkt me niet echt bevorderlijk voor de sociale omgeving? Zo'n setup vraagt er toch zeker wel om heerlijk hard open te zetten en je onder te laten dompelen in een filmpje. Hoe regel je dat?
De TV ga ik voorlopig niet upgraden. Ondanks dat de Pioneer niet full HD is, vindt ik de TV een ontzettend mooi beeld geven. Pas als deze instort ga ik voor een nieuwe kijken. Ik vind het jammer dat Pioneer geen televisies meer maakt.Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
Heel heel mooi! Ga je je TV nog upgraden?
De isolatie naar de buren is erg goed te noemen. Daarnaast heb ik de sub ontkoppeld van de vloer wat ook een groot voordeel is. De buren heb ik nooit horen klagen en ik vraag altijd of ze wat gehoord hebben. Je wil ten slotte niet je buren tot last zijn...henkie196 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:47:
In een beetje geluidsgeïsoleerd appartement van tegenwoordig vernaggel je eerder je oren dan dat je buren er echt flink last van gaan hebben. De enige uitzondering hierop zou de sub kunnen zijn, lijkt me, maar die is ook al enigzins ontkoppelt door die onderzetter.
[ Voor 89% gewijzigd door Chris van der G op 21-10-2013 14:26 ]
Snap dat ook niet, je kunt toch gewoon aangeven dat je af en toe wel eens de volumeknop open draaitChris van der G schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:25:
In ieder geval fijn om te horen dat er nog mensen met fatsoen zijn. Wat bij ons vroeger vaak hielp, was de buren uitnodigen om een filmpje te kijken. Lang leven goede band met de buurt
Mijn boefje is liev!
Het ligt natuurlijk heel erg aan de buren! Mijn huidige buren zijn heilig! Ik mag bijna zoveel herrie maken als ik wil en ze klagen nooit! Heb ze meerdere malen gevraagd of ze ooit last van me hebben en mijn nummer gegeven in geval van overlast. Ze zeggen wel ooit iets te horen maar daar ben je buren voor. Geen enkel probleem.JB schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:28:
[...]
Snap dat ook niet, je kunt toch gewoon aangeven dat je af en toe wel eens de volumeknop open draaitHier blaas ik ook wel vaker de stof uit de speakers als ik net thuis kom van het werk of met een filmpje. Heb al meteen vanaf het begin aangegeven dat als de buren het als overlast ervaren, ze dat moeten zeggen zodat ik er rekening mee kan houden.
Op deze foto zijn de rears nog niet naar binnen gedraaidA. Qonsaides schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
[afbeelding]
Vrouw heeft de tv uitgezocht, was voor mij een inkoppertje om dan ook maar direct bijpassende speakers uit te zoekenZiet er zeer strak uit! Dat wit vind ik best wat hebben:)
Denk dat mijn voorkeur toch maar gaat naar ophangen. De muur is vrij groot (en hoog) en ik wil alles "gevoelsmatig" wat meer gespreid hebbenWat betreft de fronts, ik zou persoonlijk ook voor een paar mooie stands gaan zodat ze meer ruimte krijgen
Bevestigd voor mij dat ik ze waarschijnlijk toch maar op ga hangenZo te zien is dat nu ook geen issue, speakers staan - op de foto afgaande - relatief dicht op de muur. En anders kan je altijd nog de reflexpoort dichtstoppen.
Wordt waarschijnlijk sinterklaas cadeautjeDaarnaast zou ik voor de rears kiezen voor de A25's die zijn zowel visueel en geluidstechnisch beter in balans.
Staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje; kerstcadeau dan maarik zou persoonlijk de de jamo 260 laten varen, mijn ervaring is met deze sub is dat hij erg "hard" kan maar mist finesse(neigt als heel snel boomerig te worden) ... ik zou voor dat geld (of een klein beetje bijleggen) voor een BK gemini of xls200 gaan
Kopen! Ben van het weekend bij Ralf van BK Subwoofers thuis geweest. Super aardige man met heel veel kennis en subwoofers. Ben voor de Monolith plus FF hoogglans wit gegaan. De subwoofer wordt binnen 3 weken bezorgd, heel heel vetSwitchie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:07:
Allemaal hartelijk dank voor de complimenten en zeker ook de feedback.
[...]
Vrouw heeft de tv uitgezocht, was voor mij een inkoppertje om dan ook maar direct bijpassende speakers uit te zoeken
[...]
Denk dat mijn voorkeur toch maar gaat naar ophangen. De muur is vrij groot (en hoog) en ik wil alles "gevoelsmatig" wat meer gespreid hebben
[...]
Bevestigd voor mij dat ik ze waarschijnlijk toch maar op ga hangen
[...]
Wordt waarschijnlijk sinterklaas cadeautje
[...]
Staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje; kerstcadeau dan maar
[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 21-10-2013 20:28 ]
Oké, dat wordt mijn kerst 2019 cadeau...Prijs € 899.- (incl. verzending)
Nice! jammer van de wat kleine tv, maar ik begrijp de keuzeA. Qonsaides schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Hoogglans wit maakt het iets duurder en ik heb er een db meter bij besteld, totaal voor € 865 dus hij is volgens mij rond de € 799Switchie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:32:
[...]
[...]
Oké, dat wordt mijn kerst 2019 cadeau...
Kleur heeft zeker de WAF maar de prijs is wel even slikken
Dat moet je gewoon testen. Zet de subwoofer op je luisterplek en ga zelf zitten op de plekken waar je de sub zou willen neerzetten. De plek die het beste voor jou klinkt is de plek waar je de sub neer moet zetten.Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:23:
Zal ik hem links zetten waar nog aardig wat ruimte plaatsen of rechts in de hoek?
Excuus dat de foto heeft een beetje rare verhouding maar zo kijk ik ernaar, dit is 65inch maar lijkt een stuk kleiner.
Ik zal in elk geval de linker speaker iets verder naar links zetten en kijken of ik de sub dan tussen de linkerspeaker en de kast kan plaatsen op dit moment lijkt me de linkerspeaker tov. de rechter speaker dichterbij de tv staan.Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:23:
[...]
Zal ik hem links zetten waar nog aardig wat ruimte plaatsen of rechts in de hoek?
Excuus dat de foto heeft een beetje rare verhouding maar zo kijk ik ernaar, dit is 65inch maar lijkt een stuk kleiner.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Ik heb je prachtige set best vaak gezien, maar wat me nu pas opvalt is dat je de DD15 op pootjes op de Gramma hebt gezet. De Gramma is het meest effectief als de sub zoveel mogelijk contact maakt met de plaat. Mijn advies zou dan ook zijn de voeten eronderuit te schroeven.A. Qonsaides schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Anoniem: 499527
Ik heb mijn BK XXLS400FF op een Subdude HD staan. Maar wel op de bestaande dopjes.HTip schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:26:
[...]
Ik heb je prachtige set best vaak gezien, maar wat me nu pas opvalt is dat je de DD15 op pootjes op de Gramma hebt gezet. De Gramma is het meest effectief als de sub zoveel mogelijk contact maakt met de plaat. Mijn advies zou dan ook zijn de voeten eronderuit te schroeven.
Klopt! Een FF-sub heeft de mogelijkheid anders dan een DF-sub, maar die komen soms ook met een grondplaat en ook dan werkt het weer.Anoniem: 499527 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:42:
[...]
Ik heb mijn BK XXLS400FF op een Subdude HD staan. Maar wel op de bestaande dopjes.
Die haal ik er dus eigenlijk beter onder uit?
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Staat die linker deur helemaal open? Dan heb je ruimte zat om de linker speaker meer links neer te zetten om je stereobeeld te verbreden. Sub ertussen of met lange kabel een andere plek uit het frontale zicht.Versteegrob schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:23:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 24-10-2013 00:35 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Vond ik ook, maar ik kan me niet zo 1, 2, 3 bedenken wat er beter is als de Harman/Kardon HK 990. In ieder geval niet binnen mijn budget. Maar ik heb hem laten maken, over 3 weken moet die het weer doen.
Anoniem: 387279
Anoniem: 499527
Even geprobeerd zonder de dopjes, maar kreeg naast meer laag ook een hoop gerammel in de sub erbijHTip schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:54:
[...]
Klopt! Een FF-sub heeft de mogelijkheid anders dan een DF-sub, maar die komen soms ook met een grondplaat en ook dan werkt het weer.
Anoniem: 448322
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 448322 op 26-10-2013 18:06 ]
Anoniem: 448322
Gaat voorlopig niet komen, heb pas paar maandjes deze jongensTommie12 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:58:
Tv is mooi, maar nu eens denken aan een paar 50 inch speakers :-)
Wow echt mooi man!schumpi schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:10:
Hier de laatste tijd bezig geweest met het maken van een tv wand voor m'n Samsung UE55F8000
De TV zal binnenkort aan de beugel hangen.
Toch even wat foto's delen van m'n werkje
Hier eerst een stoffig beeld van bij de aanvang van de werken:
Dan nu een heel stap verder met de led lichtjes
En tot hier ben ik vandaag gekomen (met hifi kast erbij)
Wie zegt dat hij wel zo'n grote tv wilt?wimpie007 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:37:
[...]
Wow echt mooi man!
Alleen waarom hangen die speakers zo hoog? En past er later nu wel een 65 inch bijvoorbeeld?
Die speakers hangden voordien ook op deze hoogte en dat was ok voor mij. Je kan ze wat naar beneden kantelen.wimpie007 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:37:
[...]
Wow echt mooi man!
Alleen waarom hangen die speakers zo hoog? En past er later nu wel een 65 inch bijvoorbeeld?
Gaaf man! Totaalplaatje gaat echt iets moois worden denk ik. Lekker strak afgewerkt.schumpi schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:10:
Hier de laatste tijd bezig geweest met het maken van een tv wand voor m'n Samsung UE55F8000
[afbeelding]
[afbeelding]
En tot hier ben ik vandaag gekomen (met hifi kast erbij)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch leuk om zo je studentenkamer in te kunnen richten
Leuk setje!lucjuh8 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:25:
Heb onlangs een flinke upgrade gedaan, Ik heb mijn 22 inch pc monitor ingeruild voor een 42 inch panasonic ET60 3D-TV en vond het tijd deze eens met jullie te delen, het stelt niet veel voor vergeleken met de meeste ht hier maar ik ben er blij mee. De tv is optisch aangesloten op mijn Onkyo HT-R548 en twee Dali Zensor 1's, voor films en muziek gebruik ik mijn laptop. Het is maar een studentenkamer dus een perfecte plaatsing van alles is niet echt mogelijk.
Overzicht:
[afbeelding]
de tv:
[afbeelding]
De (niet ideale) opstelling:
[afbeelding]
De luidsprekers staan nu schuin achter de tv omdat ik geen andere plaats heb op dit moment, in de toekomst zal dit opgelost worden door vloerstaanders neer te zetten naast de tv en de Dali's als surrounds te gebruiken of standaards voor de Dali's te kopen.
Ziet er erg goed uit. Mag ik vragen welke LED lampjes je hebt? Lastig hoor, twijfel zelf hoe ik mijn verlichting ga doen.schumpi schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die glazen kast is geen eigenbouw. Die heb ik in een meubelzaak gekocht.henkie196 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:55:
@schumpi: Ziet er heel netjes uit. Is dat TV-meubel ook een eigenbouw?
Tja, die speakers mocht ik inderdaad wel iets lager gebracht hebben, maar goed... misschien komen er toch nog van die luidspreker torens.henkie196 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:33:
Ziet er wel echt áf uit zoAlhoewel ik die speakers eerder op de hoogte van de TV had geplaatst, denk ik, ziet er dan net wat symmetrischer uit.
Watvoor TV meubel is het eigenlijk? Ben ook wel benieuwd naar de plaatjes met de leds aan
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq