Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Janoz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Ik vermoed dat met 'mediadragers' daadwerkelijk de dvd's, cd's en blurays worden bedoeld. Planken zijn blijkbaar diep genoeg dat er 2 rijen achter elkaar passen.
:X
Ik geloof dat mijn interpretatie van de NL taal slecht aan het worden is. Doe kennelijk teveel in het Engels de laatste tijd :+

Enige nadeel van twee rijen CD's / DVD's voor elkaar vind ik dat je niet direct kunt zien wat het is. Met de zijkant naar voren: vorste rij wel, achterste rij niet . Met de zijkant naar boven: van boven prima alles te zien, alleen niet als de planken wat dicht op elkaar zitten of het spul hoger in de kast zit.
Al met al ook niet de beste oplossing. Eigenlijk denk ik dat dat simpelweg een ladenkast zou zijn (en dan de media met de zijkant naar boven zodat je alles ziet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Inderdaad Benno's. Slechts gekozen omdat ik een stukje muur, met daaraan diagonaal de volgende muur, optimaal wilde benutten. Dat lukte niet met een grotere/bredere (gesloten) kast.

Het moge duidelijk zijn dat je met (zeer) beperkte ruimte niet altijd exact kunt doen wat je wilt. Dan gelden andere prioriteiten. Er zijn in mijn woonkamer behoorlijk wat zaken slechts functioneel. Ik ben al blij dat het mij gelukt is om dit nog binnen mijn normen voor een "woonkamer" te laten vallen zonder al te veel concessies te doen op het gebied van beeld en geluid.

Ik ben in ieder geval nog steeds erg tevreden met de oplossingen, die hier misschien minder in de smaak vallen, maar hun oorsprong hebben in zeer beperkte middelen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrimsoN72 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:15:
Het moge duidelijk zijn dat je met (zeer) beperkte ruimte niet altijd exact kunt doen wat je wilt. Dan gelden andere prioriteiten.
Dat is met grotere ruimtes ook het geval. Woonkamer en home theater is veelal wel ergens iets van een compromis stellen. Maar dat vind ik dan ook ergens wel de charme hebben van dergelijke opstellingen ten opzichte van hele ruimtes die vanaf het begin af aan op zijn gesteld met als hoofddoel HT. Plus in huiskamers zie je veelal wat exotischere speakers staan, in HT ruimtes is het veelal wat meer op film gericht (logisch natuurlijk). Al zal ik de 7.1 set-up met als fronts Focal Utopia's en de rest Focal Electra's ook niet snel vergeten.

Maar over dat DVD-meubel. Ik ga maar weer eens langs de IKEA. Vaak geweest, maar als je daar niet specifiek op iets gericht zoekt dan loop je er straal voorbij.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Heb weer een paar mooie sets voorbij zien komen en zelfs een dedicated ruimte!

Afgelopen zaterdag had ik een aantal HTforumleden op bezoek voor een M&G en dat was weer een succes. 12 uur als mollen onder de grond, om alleen voor eten en drinken boven te komen :D

Of er nog meer verslagen gaan komen weet ik niet, maar ik wil jullie in ieder geval deze niet onthouden.

- http://www.htforum.nl/yab...218.msg2430867#msg2430867
- http://www.htforum.nl/yab...218.msg2431073#msg2431073
- http://www.htforum.nl/yab...218.msg2433157#msg2433157

Veel leesplezier. Heb ik al gehad :*)

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 23:06

SaN

Xtr3me4me schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:58:
Heren wat zouden jullie doen?:

- Heb een wand waar gipsplaten tegen aan zit en tussen de gipsplaten zitten lange schrootjes a 30cm breed x 3cm dik en om de 60cm tussenruimte geplaatst. Hier zit behang overheen en dit is geschilderd.

Nu heb ik een 55" LG LM760S flatscreen. Een TV beugel hier tegenaan met dit scherm ben ik bang dat als ik de volgende dag thuis kom, me scherm kapot op de grond ligt.

Nu dacht ik aan een Cinewall, waarbij de draagkracht over meerdere punten verdeeld is op de schrootjes. Dit zou theoretisch de boel makkelijk moeten kunnen houden, alleen een cinewall op kleur is gauw 600 euro om neer te leggen. http://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/meubelen/tv-meubels/hdm-cinewall-basisset/5169149.html

Zouden jullie dit gewoon kopen als je de tv tegen de muur aan wilde? Of zouden jullie een zelf gemaakte cinewall plaatsen? Want ik denk dit laatste het goedkoopste ook is?

Want ik zat na te denken om ergens bij de gamma een grote plaat te halen die op maat gemaakt is en die er tegen aan te schroeven.
Beide opties kunnen natuurlijk. Maar wat ik met mijn 40"op de slaapkamer heb gedaan is gewoon een beugel kopen met vrijheid voor het plaatsen van de bouten. Die heb ik gewoon in de schrootjes gedraaid met hele dikke schroeven en dat komt echt niet meer los.

Je kan trouwens ook gipswand pluggen kopen, die zijn ook nogal sterk. Volgens mij houden die meer dan 70kg per plug. Moet je wel een platte muurbeugel kopen, niet zo één die je uit kan trekken natuurlijk. Maar een beugel vastschroeven aan de schrootjes leek mij de beste optie.

[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 06-06-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
henkie196 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Ben je nu overgestapt op die XTZ 100.33 speakers dan?
Ik wacht op een setje isophon 2x FRC-Ceramic die ik eerst als fronts ga plaatsen en als center de FRC-Diamant (wel 2de hands 2 jaar oud) Nieuwprijs = 15000 euro namelijk.
In de toekomst kan de set eventueel uitbreiden met de 100.33 maar ik denk dat 2 cassiano`s diamant komen te staan Dan gaan de 2 FRC-C naar achter.

De XTZ 100.33 is echt een mooie speaker. De isophon is qua formaat en gewicht als center en rears gewoon wat beter. Tevens heeft isophon diamant en XTZ niet. Dat is ook de doorslag geweest om voor isophons te gaan. Als je diamant hebt gehoord dan wil je niks anders meer haha. Zeker omdat ik veel films kijk vind ik het fijn om te weten dat ik 1 van de beste centers heb die te koop is.

Ik heb van de week de Marten django XL en de duke 2 geluisterd. Ik denk dat de 100.33 erg te vergelijken is met de duke 2 alleen heeft de xtz wat meer bas.
Als je de ruimte hebt dan heb je aan de 100.33 voor het geld echt een topspeaker.

Ik ga nog wel met de isophons richting intosurround om een vergelijking te maken tussen de FRC`s en 100.33`s

Foto`s van mijn nieuwe setup komen over een week of 2 wel. Destijds zal ik mijn review van de 100.33 ook wel even updaten.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Die Benno's zijn op zich best leuk, maar ik merk zelf dat ze eigelijk te beperkt zijn bij een beetje CD / DVD / BR collectie. Ik heb er zelf 5 in het wit in de woonkamer staan en dan zie je toch wel erg veel media staan. Leuk als je daar waarde aan hecht, maar eigenlijk zou het meest moie zijn als ze allemaal uit het zicht waren, dus een dichte kast. Zeker in een strak interieur is dat gewoon veel mooier :)
Daarnaast: doordat die Benno's relatief smal zijn heb je ook iedere keer een stuk waar hout ipv media zit. Liever had ik iets als 4 Benno's aan elkaar qua breedte, en dan een dubbele deur er op. Maar die zijn idd lastig te vinden. Overweeg nu een extra Billy met deuren, kan dan ook nog wat anders in maar passen op de zelfde breedte veel meer hoesjes :)
Gelukkig is dat vrij eenvoudig te realiseren.

Hoeft natuurlijk niet gelijk zo extreem, maar het wil prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SaN schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:16:
[...]

Beide opties kunnen natuurlijk. Maar wat ik met mijn 40"op de slaapkamer heb gedaan is gewoon een beugel kopen met vrijheid voor het plaatsen van de bouten. Die heb ik gewoon in de schrootjes gedraaid met hele dikke schroeven en dat komt echt niet meer los.

Je kan trouwens ook gipswand pluggen kopen, die zijn ook nogal sterk. Volgens mij houden die meer dan 70kg per plug. Moet je wel een platte muurbeugel kopen, niet zo één die je uit kan trekken natuurlijk. Maar een beugel vastschroeven aan de schrootjes leek mij de beste optie.
Lastige alleen is dat ik de vogele 1345 muur beugel wil halen omdat die perfect is voor mijn huiskamer.
Alleen als de beugel ziet, heeft het maar 1 voet stuk die tegen de muur aan moet.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:37
Even een kleine update, dit moet het ongeveer het eindresultaat gaan worden (IKEA Besta Planner) :

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IKEA%20Besta%20Definitief_small.jpg

Er komen nog zwevende planken tussen de twee bovenkastjes, en links van de bovenkastjes gelijk met de linkerzijde van de onder kast.

In het kastje recht onder de TV komen de receiver en de blu-ray te staan.

Ondertussen ziet de wand er al volgt uit :

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/Woonkamer_1.JPG

Daar waar de twee gaten boven elkaar in de wand zitten komt de TV te hangen.
Om niet met stekkers te heven klooien heb ik de twee gaten met een 60mm regenpijp en twee bochtjes op elkaar aangesloten, zo kunnen er altijd nieuwe kabels bij als dat nodig is.

Maandag komt de stukadoor om de wand glad te maken, daarna gaan we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Ixus74 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:32:
Even een kleine update, dit moet het ongeveer het eindresultaat gaan worden (IKEA Besta Planner) :

[afbeelding]

Er komen nog zwevende planken tussen de twee bovenkastjes, en links van de bovenkastjes gelijk met de linkerzijde van de onder kast.

In het kastje recht onder de TV komen de receiver en de blu-ray te staan.

Ondertussen ziet de wand er al volgt uit :

[afbeelding]

Daar waar de twee gaten boven elkaar in de wand zitten komt de TV te hangen.
Om niet met stekkers te heven klooien heb ik de twee gaten met een 60mm regenpijp en twee bochtjes op elkaar aangesloten, zo kunnen er altijd nieuwe kabels bij als dat nodig is.

Maandag komt de stukadoor om de wand glad te maken, daarna gaan we weer verder.
ziet er erg goed uit! hoe ga je dat met de speakerkabels doen?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:37
ziet er erg goed uit! hoe ga je dat met de speakerkabels doen?
Thanx Klaasje11,

Voor de speakerkabel heb ik ook leidingen aangebracht, het linker gedeelte op de foto is een uitbouw, hierin heb ik destijds ( 9 jaar geleden ) al een loze leiding aangebracht vanuit de kruipruimte. Deze leiding heb ik nu opgepakt en komt uit in de tweede doos van links. (Kabels steken er al uit omdat ik er zeker van wilde zijn dat de kabels zouden passen, en ik niet graag voor een tweede keer de kruipruimte in wil). In deze leiding liggen de speakerkabels voor "links voor" en "links en rechts achter"

Voor de center speaker ligt er ook een leiding die net boven het kastje uit moet komen (gewoon 16mm flexibel). Daarnaast heb ik achter het wandje een leiding lopen naar rechts voor de rechter speaker en eventueel later een sub.

Verder ligt er Coax, 2x UTP (cat 5e), en 220V en een leiding naar de bovenste kastjes voor het geval ik daar nog verlichting in wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die 2 stoelen en die tafel : Waar zijn die voor bedoeld ?? Voor als iemand stout is geweest en niet de film mag zien of zo :? :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
nero355 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:26:
[...]

Die 2 stoelen en die tafel : Waar zijn die voor bedoeld ?? Voor als iemand stout is geweest en niet de film mag zien of zo :? :P :+
Sommige mensen vinden het gezelliger (lees intiemer 8) ) om een keer niet op de bank voor de tv te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:47
Zo na lang hier een beetje rondkijken naar de setten van anderen, heb ik eindelijk zelf iets om te posten :)

Sinds deze week het volgende in mijn (studenten)kamer staan:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/22luh3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uy6mmb.jpg

Een Denon 2113 (Bedankt Fear voor het adviseren :) )
En een stereo set-up van twee (wat oudere) B&W DM560's
TV is een Samsung LE32C630

Nu nog de stands stellen want t staat irritant scheef 8)7

Klinkt toch echt een heel stuk beter dan mijn voorgaande Logitech Z323 computer setje.
En mijn TV lijkt ook direct een stuk kleiner, ohoh, dat wordt vervangen :+

[ Voor 13% gewijzigd door timwijn op 08-06-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haal die sticker eens van de receiver af, hij staat niet meer in de winkel :P
Enne, no problemo betreffende het advies. Je hebt DM trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CrimsoN72 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:12:
Sommige mensen vinden het gezelliger (lees intiemer 8) ) om een keer niet op de bank voor de tv te eten.
Ik ben een aparte eettafel gewend, maar zoiets kan ook inderdaad en vreet niet veel ruimte op :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
nero355 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 02:06:
[...]

Ik ben een aparte eettafel gewend, maar zoiets kan ook inderdaad en vreet niet veel ruimte op :)
Het is een extreem kleine woonkamer. Geen voor- of achterkamer en in de keuken ook geen ruimte voor een eethoek.

Maar als we dan toch alleen over niet HT gerelateerde zaken commentaar geven :*) dat uitgerekend jij niets over mijn koe zegt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Ixus74 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Thanx Klaasje11,

Voor de speakerkabel heb ik ook leidingen aangebracht, het linker gedeelte op de foto is een uitbouw, hierin heb ik destijds ( 9 jaar geleden ) al een loze leiding aangebracht vanuit de kruipruimte. Deze leiding heb ik nu opgepakt en komt uit in de tweede doos van links. (Kabels steken er al uit omdat ik er zeker van wilde zijn dat de kabels zouden passen, en ik niet graag voor een tweede keer de kruipruimte in wil). In deze leiding liggen de speakerkabels voor "links voor" en "links en rechts achter"

Voor de center speaker ligt er ook een leiding die net boven het kastje uit moet komen (gewoon 16mm flexibel). Daarnaast heb ik achter het wandje een leiding lopen naar rechts voor de rechter speaker en eventueel later een sub.

Verder ligt er Coax, 2x UTP (cat 5e), en 220V en een leiding naar de bovenste kastjes voor het geval ik daar nog verlichting in wil.
oké, ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:18

Rudios

Lost in space?

Mijn setje:

Denon avr-4520 (net nieuw, op foto staat nog de oude avr 3300)
Denon DTB 3313ud Bluray speler
4x Phonar p200 Uk mkII surround speakers
1x Phonar Campari center
Velodyne DD-12 subwoofer

Plaats voor 6 personen, maar meestal zit ik alleen of met 2 van films te genieten ;)

Sorry voor de slechte foto's, genomen met mijn smartphone. Moet nog eens goede foto's schieten.

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/46y9ilduf/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/gvsk29jyv/image.jpg

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er gaaf uit Rudios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CrimsoN72 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:27:
Maar als we dan toch alleen over niet HT gerelateerde zaken commentaar geven :*) dat uitgerekend jij niets over mijn koe zegt?!
Dat komt omdat je plaatjes zo klein zijn en de koe blijkbaar teveel M&M's heeft gegeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Naar aanleiding van een tip eerder in dit topic heb ik op eBay dit setje IR repeater + emitters aangeschaft. Een dikke week wachten (hulde voor de snelle post vanuit HongKong, moet geregeld langer wachten op verzending van binnen Europa) en het kwam in bubbelenveloppe binnen.

Klein, zonder stekkerblok (netjes aangegeven in de advertentie), maar daarvan heb ik er meerderen liggen. Alle contactpunten netjes voorzien van dubbelzijdige tape. Aangesloten op de Horizonbox en de receiver, draadjes door een kabelgootje, repeater op het gootje net onder de tv en het werkt uitstekend!

Heb receiver en Horizonbox (en PS3) in een open meubel staan waar ik zelf een frame bekleed met luidsprekerdoek over gespannen in geplaatst heb. Hoewel de apparatuur nog altijd te bedienen is, merk je toch dat het net niet meer zo soepel gaat als voorheen. Tel daarbij op dat het meubel vrij laag is en dat je dus al snel het signaal blokt met iets op de salontafel, en de aanschaf van een goedkoop repeater setje is gerechtvaardigd. Kan het iedereen die niet te veel hieraan uit wil geven aanbevelen!

Foto volgt :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Gaaf man zo een privé bioscoop Rudios, ziet er goed uit.
En wat kost een kaartje :)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:39:
Naar aanleiding van een tip eerder in dit topic heb ik op eBay dit setje IR repeater + emitters aangeschaft. Een dikke week wachten (hulde voor de snelle post vanuit HongKong, moet geregeld langer wachten op verzending van binnen Europa) en het kwam in bubbelenveloppe binnen.

Klein, zonder stekkerblok (netjes aangegeven in de advertentie), maar daarvan heb ik er meerderen liggen. Alle contactpunten netjes voorzien van dubbelzijdige tape. Aangesloten op de Horizonbox en de receiver, draadjes door een kabelgootje, repeater op het gootje net onder de tv en het werkt uitstekend!

Heb receiver en Horizonbox (en PS3) in een open meubel staan waar ik zelf een frame bekleed met luidsprekerdoek over gespannen in geplaatst heb. Hoewel de apparatuur nog altijd te bedienen is, merk je toch dat het net niet meer zo soepel gaat als voorheen. Tel daarbij op dat het meubel vrij laag is en dat je dus al snel het signaal blokt met iets op de salontafel, en de aanschaf van een goedkoop repeater setje is gerechtvaardigd. Kan het iedereen die niet te veel hieraan uit wil geven aanbevelen!

Ik kan me daar volkomen bij aansluiten! Werkt lekker. Moet het setje alleen nog een keer fatsoenlijk aansluiten en wegwerken. tis nu een rommeltje.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
- en alles weer opgelost.

[ Voor 88% gewijzigd door timwijn op 10-06-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Welke TV beugel raden jullie aan voor de LG 55" LM760S? Ik lees verschillende reviews over de Vogels 1345 ene vind hem goed anderen hebben er echt problemen mee.
Zit ook te kijken naar de Newstar Plasma W400, maar kan weinig daarover vinden.

Ik zou graag dat ik de TV kan kantelen, boven en naar beneden en naar voren kan trekken en kan draaien.
Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lastig te zeggen, loop een mediamarkt of willekeurige electrozaak binnen, daar heb je vaak testopstellingen met beugels.
kun je er een beetje mee spelen en krijg je ook een idee van de stevigheid van oa. de verbindingen enz.

wat ik voornamelijk tegenkwam in m'n zoektocht naar een beugel voor m'n 65 inch plasma is dat bij de goedkopere de boel vaak niet goed waterpas te krijgen is door speling op de verbindingen enz.

ik heb nu een Sanus VLT15 waarbij de tv vrij gefixeerd is op de muur, maar waarmee ik dmv. schroefjes de tv kan finetunen zodat ie echt helemaal waterpas komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Bij beugels denk ik altijd gelijk aan Vogels. IMO toch nog steeds de beste in muurbeugels. Op de site kan je je tv type invoeren en krijg je bijpassende beugels te zien!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En hier dus het 'volgt' deel:

Overzicht

IR Receiver

Woonkamer

Meubel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2PCAJTPpcUu13697vmb3Sn4U/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EcvgvvR5RFtnvXqPYlbbnmge/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dIQUWsKecAuMaqsLCwjCAs8q/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i8zHBxT35nv0BnlgY15tmedk/thumb.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die TV meubel is wel erg nice, waar heb je die gehaald? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:30:
Die TV meubel is wel erg nice, waar heb je die gehaald? ^^
Ikea Lack, een paar latten, een rol luidsprekerdoek, een nietpistool en twee magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 11:17
Voor de duidelijkheid, hier heb je dus nog wel een verloop van USB naar 220V moeten bijkopen? Ik neem aan dat dat ding ergens stroom vandaan moet halen.... heb je deze ook van Ebay gehaald?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

krizzziz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:13:
[...]

Voor de duidelijkheid, hier heb je dus nog wel een verloop van USB naar 220V moeten bijkopen? Ik neem aan dat dat ding ergens stroom vandaan moet halen.... heb je deze ook van Ebay gehaald?
Ik heb er daar meerderen van liggen. Opladers van mobiele telefoons zijn al een paar jaar losse adapters met usb plug en een usb - micro usb kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:35:
[...]

Het display van mijn apparatuur daarentegen zou ik toch iets vaker in beeld willen zien, ondanks je IR afstandsbediening. ;)
idd, mooi kasje, maar ik zie mijn apperatuur ook liever staan.
helpt dat speakerdoek een beetje met ventileren, ik heb zelf nog ergens een Onkyo TX-SV515 PRO staan maar deze wordt op den duur ook wel warm...

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

klaasje11 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:53:
[...]

idd, mooi kasje, maar ik zie mijn apperatuur ook liever staan.
helpt dat speakerdoek een beetje met ventileren, ik heb zelf nog ergens een Onkyo TX-SV515 PRO staan maar deze wordt op den duur ook wel warm...
Tja, ik heb een WAF waarmee rekening gehouden moet worden. En of het helpt met ventileren? Feitelijk is alles dat je in de opening plaatst, nadelig voor de ventilatie... Gelukkig is het meubel aan de achterzijde 100% open, staat 5 cm van de muur af, dus voldoende ruimte voor koelere lucht.
En de voorkant laat nog altijd lucht door.

@raambeslag. I know, t stomme is dat het al 1,5 jaar in een keukelade klaar ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Hmm hier al een maand geleden besteld en nog niet binnen, misschien toch maar eens gaan navragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ook maar even mijn setje plaatsen dan :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29m55ky.jpg

Receiver: Onkyo TX-SR508
Fronts: Q-Acoustics 2050
Rears: Q-Acoustics 2020
Center: Q-Acoustics 2000C
Sub: Eltax Atomic A-8.2
TV: Samsung PS50C7700
Console: PS3

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 21:09

-Stef-

Slainthe!

Alsof er een kernbom in je tuin afgaat.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Exirion

Gadgetfetisjist

-Stef- schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:41:
Inderdaad ja :D Ik zou ff een betere foto maken want het is een grooooot wit licht zo :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Sinds kort een nieuwe versterker waardoor er wat minder kabels naar de tv lopen.
Heb de Marantz NR1603 aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1qcGr6c8h14npccmKVS4cF4U/full.jpg

Het is de bedoeling om de huge-ass stekkerdoos links te vervangen voor eentje met minder aansluitingen.
Dit zodat ik daar vandaan losse stekkerdozen in de vakken zelf kan plaatsen zodat niet alle voedingskabels achter de kast zelf lopen. Daarnaast steekt deze er ook gigantisch ver uit.

We hebben deze op een klikaanklikuit-systeem zitten. Goedkope Elro van de Kijkshop, maar vaak schakelt hij niet uit. Dit waarschijnlijk omdat er teveel vermogen op zit die hij niet kan schakelen.
Middels klikaanklikuit.nl heb ik een mooie gezien die iig 3500Watt kan schakelen (prijs scheelt maar 3 euro met een lager model), dus die komt er binnenkort iig.

Daarnaast moeten er nog een langere HDMI kabel komen zodat deze weggewerkt kan worden met een Vogels balk richting de tv.
De tv zelf kan haaks op de muur gedraaid worden wat ideaal is met Kinect, PS Eye en Wii-motes.

Bovenste middenvak bevat Dune-HD TV303D, Samsung BD-ES6000 en UPC box.
De dichte deurtjes (niet vergeten om ze open te laten staan tijdens gebruik!) bevatten PS3, Wii, WiiU en Xbox 360. Andere plank achter deurtje liggen alle controllers en meuk.

De Logitech Harmony 885 moet vervangen worden voor een nieuwe omdat deze niet alle knoppen lekker registreert.

Speakers worden nog vervangen door BA A23 of 25 (liefste 25's, maar weet niet hoe groot die zijn), Center wordt A225C en rears worden de BA SoundWare XS a 4 stuks. Ofwel, 7.0 of 7.1 geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 13-06-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 13:04
rataplan2 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:16:

[afbeelding]

En je Canon 600d ;-)

Maak ff een nieuwe foto met iso 200 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Toch knap dat je met zo'n dure camera zo'n beroerde foto kunt maken ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[afbeelding]

Even me zonnebril opdoen hoor... 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

-Stef- schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:41:
_O-
HAHAHAHA! echt wel!
Arunia schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:07:

We hebben deze op een klikaanklikuit-systeem zitten. Goedkope Elro van de Kijkshop, maar vaak schakelt hij niet uit. Dit waarschijnlijk omdat er teveel vermogen op zit die hij niet kan schakelen.
Middels klikaanklikuit.nl heb ik een mooie gezien die iig 3500Watt kan schakelen (prijs scheelt maar 3 euro met een lager model), dus die komt er binnenkort iig.
wist je al dat K-aan K-uit ook zelf ook ''stekkerdozen'' maken?
die kan je dan ook schakelen met je remote, maar wat ik gewoon zou doen is een master slave verlengsnoer, dat als je bijv. je marantz aanzet dat de rest ook aan kan en anders alles uitstaat, ik neem aan dat er een afstandsbedieing bij de reciever zit...

[ Voor 69% gewijzigd door klaasje11 op 13-06-2013 17:53 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

[afbeelding]

WAT? En dan niet eens een TV met een witte bezel?
Ik zeg: Stylish niet verantwoord dit :+

Maar leuk setje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik lees regelmatig dat er mensen een stekkerblok voor de voeding van de apparatuur gebruiken om 's nachts of bij afwezigheid de voeding totaal uit te schakelen.
Dat scheelt natuurlijk wel stroom maar blijven alle instellingen dan nog wel in de aangesloten apparatuur behouden, bv na een lang weekend weg?
Zelf heb ik een Sony tv 32w4000, Onkyo tx-nr509, Humax 5200c en een Jamo sub 210.
Heb ook geen idee hoeveel dit in standby gebruikt. Toch eens proberen na te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Wat ik zelf gedaan heb is mijn receiver en andere hifi apparatuur (muv de TV) op een master/slave blok gezet. Receiver uit --> power van de rest afgesloten. Werkt prima :)
Receiver kan alleen in echte standby, zelfs als je daar de stroom vanaf haalt gaat ie niet meteen aan maar ook in standby, en voor TV geldt dat ook zo. Voor de rest schakel ik of mijn TV, en/of mijn hele hifi / homecinema set :)

Zo'n stekkerdoos kost je een paar tientjes. Tevens ideaal om je sub mee aan- en uit te schakelen als je geen power on signal hebt :)

Voor die Humax zou ik in jouw geval een CI+ module kopen. Want zeg eerlijk: hoe vaak gebruik je timeshift en interactieve TV nou helemaal :?

COme to think of it, d'r hangt behoorlijk wat aan dat blok. Denon AVR2311 receiver als master, en verder cd speler, bluray, networkreceiver (allen Denon), paar honderd watt subwoofer, optical/coaxial converter, platenspeler, en straks ook nog een klein voorversterkertje tbv de platenspeler. Maar dat trekt ie prima, mag geloof ik iets van 2500W schakelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 14-06-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:20:
COme to think of it, d'r hangt behoorlijk wat aan dat blok. Denon AVR2311 receiver als master, en verder cd speler, bluray, networkreceiver (allen Denon), paar honderd watt subwoofer, optical/coaxial converter, platenspeler, en straks ook nog een klein voorversterkertje tbv de platenspeler. Maar dat trekt ie prima, mag geloof ik iets van 2500W schakelen :)
Gaat in de meeste gevallen wel goed eigenlijk. Omdat mijn ene groep nog niet voor 100% werkt heb ik al mijn apparatuur nu op één groep aangesloten en dat gaat ook prima. En daar zitten dan apparaten tussen van enkele Watts als een Blu-rayspeler en Squeezebox, maar ook apparatuur als een 65" plasma, twee eindversterkers en een 1200/2400 Watt subwoofer. Al is die laatste wel Class D, dat scheelt natuurlijk al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:09
klaasje11 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:47:
[...]

_O-
HAHAHAHA! echt wel!

[...]

wist je al dat K-aan K-uit ook zelf ook ''stekkerdozen'' maken?
die kan je dan ook schakelen met je remote, maar wat ik gewoon zou doen is een master slave verlengsnoer, dat als je bijv. je marantz aanzet dat de rest ook aan kan en anders alles uitstaat, ik neem aan dat er een afstandsbedieing bij de reciever zit...
Dat had ik zeker al gezien. Maar er gaan gewoon teveel kabels heen. Daarnaast is het vermogen wat hij kan schakelen te laag, maar wellicht heb ik liever voor mijn gevoel te veel vermogen over dan te weinig. Alhoewel het ook kan zijn dat dat Elro spul maar 10W kan schakelen oid.
Geen idee om eerlijk te zijn.
Alles staat wel op standby, maar weet absoluut niet wat het verbruik is.
3500W is uiteraard dan veel te veel.

Misschien dat ik toch voor zo'n stekkerblok ga, maar wil nog wel graag losse stekkblokken (max 3 aansluitingen oid) per vak. Is nu teveel zooi naast de tv aan draden wat niet nodig is.

Volgens de site van Elro zou het max 1000W moeten zijn, maar daar geloof ik niks van.
Kan me niet voorstellen dat die hele kast met alle op standby 1000W verbruikt.
Wisselen van zo'n adapter maakt overigens ook niets uit. De nieuwe reageert dan ook gewoon slecht.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 14-06-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die Humax zou ik in jouw geval een CI+ module kopen. Want zeg eerlijk: hoe vaak gebruik je timeshift en interactieve TV nou helemaal :?
Dit was niet tegen mij gericht, maar toch even reageren. Ik heb bewust geen CI+ module, omdat ik juist veel gebruik maak van het pauzeren van een uitzending en veel dingen opneem. Dus de opmerking: hoe vaak gebruik je timeshift en interactieve TV nou helemaal, is misschien op jou van toepassing, maar lang niet op iedereen... Zou heel graag m'n (in mijn geval) 'Cisco-interactieve-tv-kastje' weg doen zodat ik wat kabels minder heb, maar ik kan op het moment niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:03:
[...]
Dit was niet tegen mij gericht, maar toch even reageren. Ik heb bewust geen CI+ module, omdat ik juist veel gebruik maak van het pauzeren van een uitzending en veel dingen opneem. Dus de opmerking: hoe vaak gebruik je timeshift en interactieve TV nou helemaal, is misschien op jou van toepassing, maar lang niet op iedereen... Zou heel graag m'n (in mijn geval) 'Cisco-interactieve-tv-kastje' weg doen zodat ik wat kabels minder heb, maar ik kan op het moment niet zonder.
Ik heb hier een CI+ module en kan - als ik wil - pauzeren en opnemen. Kweste van een HDD of SD-kaartje aan of in de TV stoppen. Maar goed, maar weinig mensen die van te voren dat soort eisen meenemen als ze een TV gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 20:01

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Leuk dat doek! ;-) goed gepikt is beter dan slecht bedacht. :-) die flapjes doek om hem eruit te halen kunnen echt niet. vervang die magneten door drukmagneten. als je dan er tegen aan drukt komt ie naar voren en kan je m zo pakken. of een kleine zwarte pin.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Ik heb hier een CI+ module en kan - als ik wil - pauzeren en opnemen. Kweste van een HDD of SD-kaartje aan of in de TV stoppen. Maar goed, maar weinig mensen die van te voren dat soort eisen meenemen als ze een TV gaan kopen.
Dat zou ik zeker meenemen als ik een nieuwe tv ga kopen. De tv die ik nu heb is van mijn ouders geweest en is al een jaar of 7 oud (Philips 37PFL9603d). Geen idee of het mogelijk is om daarmee dingen op te nemen of pauzeren, maar is zeker het uitzoeken waard als ik daardoor het kastje weg kan doen (lees: geld kan vangen voor het kastje :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:23:
[...]
Dat zou ik zeker meenemen als ik een nieuwe tv ga kopen. De tv die ik nu heb is van mijn ouders geweest en is al een jaar of 7 oud (Philips 37PFL9603d). Geen idee of het mogelijk is om daarmee dingen op te nemen of pauzeren, maar is zeker het uitzoeken waard als ik daardoor het kastje weg kan doen (lees: geld kan vangen voor het kastje :9~)
Philips PFLxxx3 is uit 2008/2009, modeljaar is ongeveer +5 bij het typenummer. Ik heb zelf nog een 42PFL9603 staan op de studeerkamer waar ik nog mee moet zien wat ik er mee doe. Voor op de slaapkamer is hij wat te groot namelijk. Maar met die TV kan je vergeten om er maar iets mee te doen, ondersteuning voor CI+ is al dramatisch.

Ik ben overigens zeer blij dat ik de TV vervangen heb, het was dan wel een 9000-serie en dus topmodel maar het beeld wat ik nu met de Panasonic heb ik echt niet te vergelijken met wat de Philips deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:34:
[...]

Philips PFLxxx3 is uit 2008/2009, modeljaar is ongeveer +5 bij het typenummer. Ik heb zelf nog een 42PFL9603 staan op de studeerkamer waar ik nog mee moet zien wat ik er mee doe. Voor op de slaapkamer is hij wat te groot namelijk. Maar met die TV kan je vergeten om er maar iets mee te doen, ondersteuning voor CI+ is al dramatisch.

Ik ben overigens zeer blij dat ik de TV vervangen heb, het was dan wel een 9000-serie en dus topmodel maar het beeld wat ik nu met de Panasonic heb ik echt niet te vergelijken met wat de Philips deed.
Oh dan is ie minder oud dan ik dacht :P Als je hem wil ruilen voor mijn 37", graag! Ik heb een soundbar eronder die bij een 42" hoort (was niet voor de 37 te krijgen), dus die 42 van jouw zou er perfect bij staan :)

Ik heb een beetje het gevoel dat Philips nog een goede naam heeft doordat hun tv's vroeger echt wel boven de rest uitstaken, maar dat ze zijn ingehaald door de Aziaten... Als ik nu een nieuwe tv zou kopen zou ik ook niet zo snel meer voor Philips gaan, als ik nu met een Philips werk wordt ik helemaal gek van hoe traag de menu's enzo werken...

Maar als we een dealtje kunnen maken over die tv, stuur maar ff een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:53:
Ik heb een beetje het gevoel dat Philips nog een goede naam heeft doordat hun tv's vroeger echt wel boven de rest uitstaken, maar dat ze zijn ingehaald door de Aziaten... Als ik nu een nieuwe tv zou kopen zou ik ook niet zo snel meer voor Philips gaan, als ik nu met een Philips werk wordt ik helemaal gek van hoe traag de menu's enzo werken...
Ik heb 3 Philips LCD TV's gehad en ben nu voor zowel woonkamer als slaapkamer over op Samsung. Ik mis nu Ambilight maar de beeldkwaliteit en het bedieningsgemak van de Samsungs compenseert dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Ambilight... Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant is het best leuk, maar aan de andere kant zou ik ook best zonder kunnen. Heb tijdelijk Ambilight uit staan omdat de vissenkom van mijn schoonouders op het tv-meubel naast de tv staat en de vis flipte een beetje van dat felle licht :P Ik mis het totaal niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ambilight is leuk als je TV tegen een vlakke witte muur staat. Mijn TV staat half voor een raam en aan weerskanten staan twee schemerlampjes. Tot zover het effect van Ambilight :+
Then again: ik heb een LG. Ik mis het niet en kan het ook niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geluk dat ik wel een brede, vlakke, witte muur heb. Op het dressoir tv-meubel (wtf wie gebruikt nou het woord dressoir :p) staat normaliter aan weerszijden van de tv een schemerlamp, maar deze doe ik uit als we bv. een film kijken. Zal binnenkort hier maar eens een foto plaatsen van mijn setje. 't is niet veel, maar ik ben ook maar een arme student :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Ik moet zeggen, ik heb zelf ook Ambilight, dat ik het idee heb dat het wel degelijk wat toevoegd. Ik kan alleen niet met zekerheid spreken. Als ik een film kijk op mijn kamer (15,75m2, studentenkamer dus ik zit dichtbij ) en het beeld veranderd plots van kleur krijg je echt een explosie aan licht in je neus. Nu kan dit echter ook komen doordat het een 42" scherm is en ik er net iets meer dan een meter van af zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12
Wat ik zelf gedaan heb is mijn receiver en andere hifi apparatuur (muv de TV) op een master/slave blok gezet. Receiver uit --> power van de rest afgesloten. Werkt prima :)
Receiver kan alleen in echte standby, zelfs als je daar de stroom vanaf haalt gaat ie niet meteen aan maar ook in standby, en voor TV geldt dat ook zo. Voor de rest schakel ik of mijn TV, en/of mijn hele hifi / homecinema set :)

Zo'n stekkerdoos kost je een paar tientjes. Tevens ideaal om je sub mee aan- en uit te schakelen als je geen power on signal hebt :)

[
Zo'n blok met master slave is ook wel wat.
Dat timeshift gebruik ik niet zo heel vaak maar elke dag word de decoder wel gebruikt om wat op te nemen.
En de tv is trouwens al diverse jaren voorzien van een CI module.
Na aanschaf van de interactive decoder werd het ook tijd om meteen afscheid te nemen van de HD recorder van jvc. DR-MH300. Wat een verschrikkelijk .,;;*&^%<> ding was dat. De laatste anderhalf jaar deed hij dienst als onderzetter voor mijn Dune D1. Die kwam dan net boven de center speaker uit zodat ik het apparaat goed kon bedienen met de afstandbediening. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:51:
Ik moet zeggen, ik heb zelf ook Ambilight, dat ik het idee heb dat het wel degelijk wat toevoegd. Ik kan alleen niet met zekerheid spreken. Als ik een film kijk op mijn kamer (15,75m2, studentenkamer dus ik zit dichtbij ) en het beeld veranderd plots van kleur krijg je echt een explosie aan licht in je neus. Nu kan dit echter ook komen doordat het een 42" scherm is en ik er net iets meer dan een meter van af zit...
Whut?! 42" en iets meer dan een meter er van af zitten? :O Dat lijkt mij niet echt goed voor je ogen (en ook niet echt comfortabel kijken). Dan zit je dus net zo ver van de tv als de diagonaal van de tv :P Ik denk dat je die klap licht dan inderdaad meer te maken heeft met de kijkafstand dan met de aanwezigheid van Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zou dat niet goed zijn voor je ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:34:
En hoe zou dat niet goed zijn voor je ogen?
nou, net als een hele poos naar een gloeilamp kijken niet goed is.......
vooral bij een tv, want daar kijk je meestal wel zeker 2 uur on onderbroken naar.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat was een ongegronde aanname, die ik vooral baseer op wat mij is geleerd door mijn ouders. Ik lees nu dat het nooit bewezen is dat je er slechter door gaat zien. Toch lijkt het mij niet fijn om op 1 meter afstand van een 42" televisie te zitten, al is het maar omdat bijna je hele gezichtsveld wordt gevuld met bewegend en lichtgevend beeld. Het lijkt mij echt niet relaxed kijken, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasje11 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:46:
[...]

nou, net als een hele poos naar een gloeilamp kijken niet goed is.......
vooral bij een tv, want daar kijk je meestal wel zeker 2 uur on onderbroken naar.
En toch is de licht intensiteit van een televisie een heel stuk lager dan die van een gloeilamp. Als dat slecht zou zijn voor je ogen zouden alle IT-ers inmiddels wel blind zijn van het turen naar monitors.
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:46:
Sorry dat was een ongegronde aanname, die ik vooral baseer op wat mij is geleerd door mijn ouders. Ik lees nu dat het nooit bewezen is dat je er slechter door gaat zien. Toch lijkt het mij niet fijn om op 1 meter afstand van een 42" televisie te zitten, al is het maar omdat bijna je hele gezichtsveld wordt gevuld met bewegend en lichtgevend beeld. Het lijkt mij echt niet relaxed kijken, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Dat is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb zelf een hele tijd op 2 meter en een beetje van 50" gezeten, nu hij bij mij in de woonkamer staat is dat 3,5 meter geworden, dat vond ik de eerste paar werken erg klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:56:
[...]

En toch is de licht intensiteit van een televisie een heel stuk lager dan die van een gloeilamp. Als dat slecht zou zijn voor je ogen zouden alle IT-ers inmiddels wel blind zijn van het turen naar monitors.
true, true...
maar dan heb je wel een beeldscherm kleinder dan 42, maar je hebt wel gelijk.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De urban myth dat een beeldscherm slecht voor je ogen is, stamt uit de tijd van de ouderwetse CRTs. In de jaren '90 kreeg je al computerschermen die 'stralingsarm' waren. Nu met de LCD schermen is het helemaal een achterhaald idee dat er bij sommige mensen niet uit te slaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiley_remkes
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 15:04
Het is tegenwoordig niet slecht voor je ogen, maar als je 's avonds tv kijkt en je zit naar je Samsung te kijken met de beeldinstellingen op dynamisch :) dan is dat op een gegeven moment toch niet fijn voor je ogen.

Daarom: Plasma :D

ps: 5 dagen al geen foto's?
ik ga ze niet posten, dan lachen jullie me uit met mijn Logitech Z-5400 ;)

[ Voor 18% gewijzigd door smiley_remkes op 18-06-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
smiley_remkes schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:38:
Het is tegenwoordig niet slecht voor je ogen, maar als je 's avonds tv kijkt en je zit naar je Samsung te kijken met de beeldinstellingen op dynamisch :) dan is dat op een gegeven moment toch niet fijn voor je ogen.

Daarom: Plasma :D

ps: 5 dagen al geen foto's?
ik ga ze niet posten, dan lachen jullie me uit met mijn Logitech Z-5400 ;)
Ooit een panasonic plasma op dynamisch gehad?
Wat een slechte reden zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiley_remkes
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 15:04
Neefdave schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:42:
[...]

Ooit een panasonic plasma op dynamisch gehad?
Wat een slechte reden zeg....
Oke, welke tv dan ook op dynamisch :/
Ik pakte samsung er uit omdat die behoorlijk vel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:05:
[...]

Whut?! 42" en iets meer dan een meter er van af zitten? :O Dat lijkt mij niet echt goed voor je ogen (en ook niet echt comfortabel kijken). Dan zit je dus net zo ver van de tv als de diagonaal van de tv :P Ik denk dat je die klap licht dan inderdaad meer te maken heeft met de kijkafstand dan met de aanwezigheid van Ambilight.
Oke, toegegeven, de afstand was gemeten van scherm tot aan begin van ''ik'', d.w.z. knie. Ik zit op een bank dus mijn hoofd zal al snel als ik zit tegen de anderhalf meter afstand aanlopen. Dat is natuurlijk wel een relatief groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

smiley_remkes schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:46:
Oke, welke tv dan ook op dynamisch :/
Ik pakte samsung er uit omdat die behoorlijk vel kunnen zijn.
Kunnen ja. Ik heb m'n Samsung F7000 op backlight 15 staan, en 's avonds in het donker met een film kan ie zelfs op 10 en dan is ie ongeveer even fel als een goeie plasma. Met hetzelfde contrast. Voor een plasma kiezen omdat het anders te fel is vind ik zeker voor een tweaker wel een heel belabberde reden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Nou ik haat de felheid van schermen, ik ben er dan ook wel een in de extreme hoor:

iPad gejailbreakt om de helderheid lager te kunnen zetten dan standaard mogelijk is. Windows Phone reghacken zodat de helderheid lager kan dan standaart. Ambilight zelf gemaakt voor mijn Samsung LE40C530 (wat briljant is, nieuwe TV of een panasonic plasma of een philips met ambilight) om ervoor te zorgen dat mijn ogen minder zeer doen door mooi omgevings licht. De laagste helderheid in de TV is namelijk te hoog. Tja je moet wat..

Maandag de sleutel van mijn (eerste) koopwoning en na het verbouwen mooie zuilen kopen, mijn vriendin stemt al mee in en grootte maakt niet uit dus dat is mooi :). Tot die tijd hopelijk genieten van andersmans installaties, al lang geen foto's meer :(.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien moet je eens af en toe naar buiten gaan om aan licht te wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Waarom zou je in godsnaam je iPad jailbreaken om de helderheid lager te zetten, bij normaal licht is hij in de zwakste stand al niet af te lezen en in het donker amper.
Wat vind je zo zuur aan een beetje licht van een beeldscherm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Klein detail niet al te onbelangrijk, ik gebruik dit vooral als de omgeving donkerder is. Dus zoals nu het buiten donker is vind ik mijn iPad en telefoon standaart veelste fel.

Ik heb enorm gevoelige ogen en door het felle licht gaan mijn ogen anders branden, tranen, jeuken enz. En houd zich dan enkele dagen vast. Niet al te prettig.

Het is een beetje extreem maar heb nu nooit meer last van zere ogen :). Aangezien ik voor mijn beroep ook naar schermen loop te kijken is dat toch wel prettig :p.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Als ik jou was zou ik zwarte of zelfs wel kersenkleurige speakers kopen. Zacht aan je ogen :)
Moet natuurlijk wel in je interieur passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Bestelling geplaatst voor een Velodyne sub, wordt waarschijnlijk ergens eerste week juli geleverd. Van het weekend komt nieuwe audiomeubel. En dan is het weer genieten met films, dat is nu toch wel beetje karig zonder sub :P
Kan niet wachten!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:58:
Bestelling geplaatst voor een Velodyne sub
DD18+? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Haha, nee dat was toch iets boven budget en ik weet niet of de vrouw des huizes het daar geheel mee eens zou zijn ;)
Toch voor jouw model gegaan, de SPL1200U.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 12:01
Tiwazz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:32:
Klein detail niet al te onbelangrijk, ik gebruik dit vooral als de omgeving donkerder is. Dus zoals nu het buiten donker is vind ik mijn iPad en telefoon standaart veelste fel.

Ik heb enorm gevoelige ogen en door het felle licht gaan mijn ogen anders branden, tranen, jeuken enz. En houd zich dan enkele dagen vast. Niet al te prettig.

Het is een beetje extreem maar heb nu nooit meer last van zere ogen :). Aangezien ik voor mijn beroep ook naar schermen loop te kijken is dat toch wel prettig :p.
En dan nog maar te zwijgen over de slaapproblemen die veel felle lichten veroorzaken. Gelukkig kan ik nu wel beter slapen sinds ik f.lux gebruik op de pc als op de iPad en ik ook een soort van Ambilight heb om s'nachts tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Dat f.lux is idd wel een briljant tootje. Ik wil nog wel eens lang achter de PC hangen (half 2 's nachts is eerder regel dan uitzndering de laatste tijd :X), en had vroeger altijd pijn aan mijn ogen als ik mijn bed in dook.
Na een tip hier F.lux geinstalleerd: problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:18:
[...]
Haha, nee dat was toch iets boven budget en ik weet niet of de vrouw des huizes het daar geheel mee eens zou zijn ;)
Toch voor jouw model gegaan, de SPL1200U.
Nice :)
Als het goed is komen deze week mijn nieuwe banaanpluggen binnen. de Viablue T6S die ik had besteld kreeg ik niet gemonteerd. Moest gesoldeerd worden en zie dat maar eens te doen met 8,36mm² zonder dat de warmte heel de kabel door trekt. Gelukkig is Erik van Jouw Hifi de beroerdste niet en heb nu W&M bananen die je kan vastzetten met schroefjes. Teveel betaalde geld heb ik al terug gestort gekregen en de adereindhulstang stuurt hij te leen mee. Nette service :)

Keuze is er qua bananen niet zo veel als je 9mm buitenmantel kwijt moet. WBT had wel leuke, maar die waren 49,95 per paar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb de 1325 van Vogels gehaald als muurbeugel. Deze zal de LG 55LM760S toch wel houden?
Gewicht is de tv 25Kg terwijl de beugel tot 45Kg kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:41:
Ik heb de 1325 van Vogels gehaald als muurbeugel. Deze zal de LG 55LM760S toch wel houden?
Fijn dat je zelf je vraag al beantwoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, dat kan vast niet want 25Kg is minder dan 45Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Exirion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Nee, dat kan vast niet want 25Kg is minder dan 45Kg.
Dat bedoelde ik niet |:( Bedoelde dat of iemand deze beugel kent en ook gebruikt. Had een review van iemand gelezen die deze beugel als erg slecht beoordeelde voor zijn Samsung TV en aangezien Vogels toch het merk is voor tv beugels leek het me sterk.
Hij oordeelde dat de beugel snel kon buigen. Maar morgen is het binnen merk ik het wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Xtr3me4me op 19-06-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xtr3me4me schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:48:
Hij oordeelde dat de beugel snel kon buigen. Maar morgen is het binnen merk ik het wel.
Lijkt me sterk. Je moet reviews niet altijd blind geloven want er zit een hoop geblaat tussen, soms ook van concurrenten volgens mij die een merk willen zwartmaken. Ik heb een VFW6325 die 45Kg mag hebben. Er heeft net 5 jaar lang een Philips van 45Kg aan gehangen. Onlangs een Samsung 60" eraan gehangen en nog steeds perfect waterpas. Die dingen zijn echt zwaar zat uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Exirion schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Lijkt me sterk. Je moet reviews niet altijd blind geloven want er zit een hoop geblaat tussen, soms ook van concurrenten volgens mij die een merk willen zwartmaken. Ik heb een VFW6325 die 45Kg mag hebben. Er heeft net 5 jaar lang een Philips van 45Kg aan gehangen. Onlangs een Samsung 60" eraan gehangen en nog steeds perfect waterpas. Die dingen zijn echt zwaar zat uitgevoerd.
Oke thanks! ;)
Is de eerste keer dat ik een tv aan de wand zet en mijn tv was nogal prijzig toen ik hem kocht, wilde gewoon niet dat als ik thuis kom de tv op de grond ligt omdat de zwenkarm gebroken is.
Maar ben ervan overtuigd dat alles goed komt. Hopelijk is de zwenkarm een beetje soepel, niet dat ik als een malloot aan de tv moet trekken of duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
De beugel zal het wel houden. De vraag is of de pluggen in de muur het houden. Ligt uiteraard aan de pluggen en de muur, en niet aan de beugel - die zal geen krim geven, hooguit met de TV mee van de muur af donderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:17:
[...]

De beugel zal het wel houden. De vraag is of de pluggen in de muur het houden. Ligt uiteraard aan de pluggen en de muur, en niet aan de beugel - die zal geen krim geven, hooguit met de TV mee van de muur af donderen :P
Haha mag het toch hopen van niet. Zullen vast zitten met M8 bouten. Zal wel stevig vast zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Oke thanks! ;)
Is de eerste keer dat ik een tv aan de wand zet en mijn tv was nogal prijzig toen ik hem kocht, wilde gewoon niet dat als ik thuis kom de tv op de grond ligt omdat de zwenkarm gebroken is.
Maar ben ervan overtuigd dat alles goed komt. Hopelijk is de zwenkarm een beetje soepel, niet dat ik als een malloot aan de tv moet trekken of duwen.
Vogels geeft 5 jaar garantie op alles wat er beschadigt raakt, wanneer er een beugel kapot gaat. Mits deze correct gemonteerd is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vogel's is goed spul. Heb zelf ook wandsteunen van hen, en het opgegeven gewicht is vanuit veiligheidsoogpunt (onzichtbare productiefouten etc.) nog wat hoger dan wat ze 'adverteren'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Work in progress

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/m30a3chzx/1016612_647461811949749_1797614090_n.jpg

Wat zie je:
Playstation 3
Apple TV 2
Acer Quadcore PCtje waar ik na 6 jaar nogsteeds de stickers vanaf moet halen.
Sony STR DG500
Bose Acoustimass Edition
en 46" Samsung Smart TV

iPhone foto, als alles af is zal ik de camera even afstoffen.

[ Voor 9% gewijzigd door mitchdc op 19-06-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:55
Leuk gedaan met die pallet en dat hout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Haha mag het toch hopen van niet. Zullen vast zitten met M8 bouten. Zal wel stevig vast zitten. :P
Je leest niet. Zelfs al zit het spul vast met een bout van 2 cm doorsneel, dan nog is je muur de zwakste schakel. Als dat gipsblokken zijn heb je een heel andere muur dan bij bijvoorbeeld harde steen of beton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertekent de foto of hangt de TV behoorlijk hoog?

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic