Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
alaethem schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Mooie meubels, waar heb je die vandaan als ik vragen mag.
Deze Meubels komen van Profijt onderdeel van Goossens wonen.
staan er sinds 1 week in mijn woonkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:37
Na lange tijd dit topic gevolgd te hebben wil ik "eindelijk" ook eens wat bijdragen aan dit topic.

Mijn vrouw, twee kinderen en ik wonen nu zo'n 11 jaar in een nieuwbouw woning, toen wij daar in trokken had ik al een bestaande 5.0 "home cinema", bestaande uit een Harman/Kardon Avi200Mk2, 2x B&W DM603-S1 een CC6-S1 en 2x Solid (weet zo niet het type) rear speakers.

In deze woning hebben tot voor kort alleen de B&W fronts gestaan.

Een paar jaar geleden is daar als TV een Philips 40PFL7405 bijgekomen, en begin dit jaar is de versterker vervangen door een Marantz SR5007. Hierbij heb ik ook de center en de rears weer terug geplaatst.

Nu staan we aan de vooravond van een kleine verbouwing waarbij we de hele woonkamer gaan aanpakken, hierbij moet de home-cinema een centrale plaats gaan innemen. Het is de bedoeling dat alle apperatuur wordt verwerkt in een Ikea Besta meubel dat zwevend aan een wand wordt opgehangen. Deze wand van 5 meter breedt ziet er nu (tijdelijk) zo uit (IPad foto):

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/WoonkamerNieuw1_small.jpg

Let niet op de plaatsing van de speakers, deze staan slechts tijdelijk zo. Op de foto is te zien dat het rechter gedeelte van de wand wat naar achteren staat, dit komt omdat het linker deel een uitbouw is. Tijdens deze verbouwing gaan we de wand helemaal recht maken, dus komt er een voorzet wand voor het rechter gedeelte, hierachter wordt ook alle bekabeling weggewerkt.

Het is de bedoeling dat we dit weekend gaan beginnen, en we hebben er zo'n 6 weken voor uitgetrokken ( wand plaatsen, stuken van de wand, schilderen van de hele woonkamer, ophangen meubel en wat nog al niet meer.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:12:

[afbeelding]
HT01 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]
HT02 by Ravnoss, on Flickr

Zelfde foto maar dan met twee van de stoelen in "relax" modus.

[afbeelding]
HT03 by Ravnoss, on Flickr
Wat voor type stoelen zijn dat?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:03

Vrijdag

De Zwarte

Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:12:
Mijn HT project begint nu ook redelijk tegen zijn einde aan te lopen. Vorige week heb ik wat verduisterende gordijnen opgehangen (40euro bij Ikea) en zijn mijn relax stoelen binnengekomen. Vooral de toevoeging van de stoelen maakt een groot verschil, niet alleen kan ik nu gewoon relaxed zitten/liggen ipv krampachtig op mijn bureaustoel, maar ook lijkt mijn subwoofer een stuk minder "boomerig" (of dat ook echt zo is, of tussen mijn oren zit laat ik in het midden).

Nu nog een nieuw AV meubel, verlichting aanpassen en de laatste kabels wegwerken en ik ben helemaal tevreden (voor zolang dat duurt ;))

De foto's zijn met een groothoekobjectief genomen, dus de ruimte vertekent nogal.

[afbeelding]
HT01 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]
HT02 by Ravnoss, on Flickr

Zelfde foto maar dan met twee van de stoelen in "relax" modus.

[afbeelding]
HT03 by Ravnoss, on Flickr
Moet je misschien nog extra verduisterende rolgordijnen ophangen? Ik had eerst ook verduisterende gordijnen maar dat hielp niet genoeg. Met rolgordijnen gaat dat al heel veel beter. Zo te zien laten de gordijnen die er nu hangen toch redelijk wat licht door?

Mooie ruimte trouwens verder :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:45

Don Quijote

El Magnifico

@frankwopereis De stoelen zijn van het type "Modena" aangekocht bij HomeCinemaModules

@Vrijdag De gordijnen verduisteren eigenlijk volledig (op de twee laatste foto's zijn de gordijnen open). Op de eerste foto lijkt het inderdaad alsof er nog licht doorheen komt, maar dat is alleen zo wanneer je echt met je neus tegen het gordijn aan gaat staan. In de praktijk valt er geen licht op het scherm, en heb ik op dit moment niet het gevoel dat extra zonwering van toegevoegde waar zal zijn. Maar ik houd het wel in de gaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

RnB schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:25:
Als ik het goed heb, heeft KRK geen standaard stands voor zijn Rokits.
Ik wil mijn RP5's namelijk ook op stands, maar ik kan geen originele stands voor ze vinden.

Wel een goed alternatief, echter vind ik ze spuuglelijk...
We zitten er aan te denken om die ook te kopen.
Zijn ze geschikt voor films?

Zie: Vervangende oplossing voor soundbar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

icecreamfarmer schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:45:
In mijn ervaring en naar mijn smaak zijn de KRK RP5's alleen geschikt voor films. Het laag wordt te hard geboost voor muziek... Het klinkt allemaal wel strak enzo, maar na 5 minuten ben je al luistermoe :/
Ik heb ze na enkele maanden doorverkocht, ik kon er niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Slonzo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:10:
[...]

In mijn ervaring en naar mijn smaak zijn de KRK RP5's alleen geschikt voor films. Het laag wordt te hard geboost voor muziek... Het klinkt allemaal wel strak enzo, maar na 5 minuten ben je al luistermoe :/
Ik heb ze na enkele maanden doorverkocht, ik kon er niet aan wennen.
Ok ik lees ergens anders juist weer het tegenovergestelde en dat het laag niet goed tot zijn recht komt.
Valt er niets in te stellen met de bass en treble knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
icecreamfarmer schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Ok ik lees ergens anders juist weer het tegenovergestelde en dat het laag niet goed tot zijn recht komt.
Valt er niets in te stellen met de bass en treble knoppen?
Ik denk dat de aanwezigheid van bass vooral persoonlijk is. Je kan bij de KRK's alleen de 'high level' tonen lichtelijk instellen. Ik beschik zelf over de rp6 g2 variant, maar een duidelijk verschil hoor ik niet. Heb ze dus ook gewoon op de 0-stand staan. Qua klankregelink kun je op de boxen zelf dus zo goed als niks doen.

Ik moet wel toegoeven dat de bass aanwezig is, maar ik vind dit bij de rp6 variant zeker geen overkill!!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet alles staat of is aangesloten, maar het is nu wel zo vol dat ik het wel een keer kan posten hier.

Laatste aanwinst is het TV-meubel. Op maat gemaakt door mijn oom en met als "inspiratie" de serie QUINT van Beter Meubel.

Meubel is 186 lang, 63 diep en 65 hoog. Diepte en hoogte was nodig om onder andere de Emotiva XPA's wat lucht te geven. En nu is er ook plek voor een eventuele upgrade die iets hoger kan zijn.
Verder gemaakt van massief eiken op de achterplaat na, dat is meubelpaneel met eiken-look.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gqtng5e457zFUmd60KyhrDPz/full.jpg

En achter de deurtjes is het qua indeling hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdAAyHAmGrwUeqogarxA9i6H/full.jpg

Met alles er in ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QOApgNlnhQACRis5f5vQTSTP/full.jpg

Links zie je nog een Focal Chorus 826W en een Velodyne SPL-1200 Ulta, rechts in de hoek de andere Focal Chorus 826W.

En de apparatuur met de deurtjes open:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nYw3ofvZEkTj5v4D7nLS21nX/full.jpg

Donkere foto, maar voor de volledigheid:
Bovenop een Panasonic TX-P65VT50 welke nog aan de muur gehangen gaat worden.
Linksboven een Denon DVD-2500BT, middenboven de Focal Chorus CC800W en rechtsboven de Playstation 3 en XBox 360.
Linksonder een Emotiva XPA-2, middenonder de Denon AVR-2809 welke als pre/pro dient en rechtsonder de Emotiva XPA-5.

De Focal Chorus 816W voor de rears liggen nog steeds in de doos te wachten :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16

JB

Cédric roelt!

Ligt die center zo niet te laag?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV staat zo wel mooi toch? Waarom nog ophangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:11:
Had 'm eerst ook staan maar nu ie hangt vind ik het toch wel mooier. Klopt beter qua verhoudingen voor mijn gevoel omdat die steun eraf is.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 02-06-2013 15:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:07:
Ligt die center zo niet te laag?
Het is niet de ideale hoogte, maar ik heb weinig ander keuze. Center op het meubel en dan de TV daar boven ophangen is niet lekker voor je nek met TV kijken. Moet de center nog wel wat richten al heb ik wel geluk dat Focal redelijk breed afstraalt.
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:11:
TV staat inderdaad mooi, maar de voet loopt een heel stuk naar achter door waardoor de TV nog zeker 20 centimeter van de muur afstaat. Niet echt heel mooi en alleen op te lossen door de TV op te hangen. En vind dat zelf nog wel strak staan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FeaR schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:15:
[...]

Het is niet de ideale hoogte, maar ik heb weinig ander keuze. Center op het meubel en dan de TV daar boven ophangen is niet lekker voor je nek met TV kijken. Moet de center nog wel wat richten al heb ik wel geluk dat Focal redelijk breed afstraalt.
Je meubel is vrij hoog maar als ik het vergelijk met je tafel lijkt het mee te vallen? Zelf heb ik 'm ook op het meubel liggen en de tv er boven gehangen, maar de tv hangt niet veel hoger dan ie al stond (hooguit 5 a 10 cm).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Erg mooi hoor Fear :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 22:09
Erg mooi. Is die ook in het wit leverbaar? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mooi hoor FeaR, wat een monster-tv.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:47
Ziet er inderdaad al goed uit Fear! En wat een tv inderdaad :9~ , ben benieuwd hoe het is als alles af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:18

RnB

icecreamfarmer schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:45:
[...]

Zie: Vervangende oplossing voor soundbar.
Ze zijn wel geschikt voor films, maar ze worden er niet voor gemaakt.
Ik gebruik ze ook enkel voor muziek, waar ik ze in vind uitblinken. Zo nu en dan kijk ik wat op uitzending gemist en daar is verder niks speciaals aan.
Ik zou met films nog wel een subwoofer erbij kopen, want hoe laag de Rokits ook kunnen, met films is dat toch anders dan wanneer je er een subwoofer bij hebt.

In feite zijn er meer speakers geschikt voor films dan voor muziek, omdat dat laatste toch wat complexer is. Ik heb melkpakjes gehoord met films dat ik me echt verbaasde over hoe relatief ''goed'' het eigenlijk klonk. Zette je dan muziek op, was het niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hey Fear, het begint er aardig op te lijken zo te zien. Ik kan het niet laten om ook even een spoilertje te posten...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wzco4wcl.jpg

Nog maar een paar weken en dan kan ik over :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Volgens mij is deze vraag nooit hier langs gekomen maar: Wat is jullie maandelijkse premie voor inboedelverzekering :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Xtr3me4me schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:25:
Volgens mij is deze vraag nooit hier langs gekomen maar: Wat is jullie maandelijkse premie voor inboedelverzekering :P
Niet heel gek gezien het een post je foto en specs van je home cinema topic is :p
(Vind het wel een interessante vraag hoor, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

timwijn schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:45:
[...]

Niet heel gek gezien het een post je foto en specs van je home cinema topic is :p
(Vind het wel een interessante vraag hoor, daar niet van)
Nou sommige hebben een behoorlijke dure setup staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Xtr3me4me schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:25:
Haha, met de koop van ons nieuwe huis kwam de adviseur langs voor de opstalverzekering en de inboedelverzekering. Op een gegeven moment vroeg hij of ik voor meer dan 5000 euro aan apparatuur had staan. Na een paar seconden rekenen werd het al wel duidelijk dat daar een uitbreiding kostbare inboedel voor nodig was. Voor de inboedelverzekering betaal ik straks volgens mij iets van 15 euro per maand, dus dat valt alles mee en dat is met ongelukjes als: je kind ziet je speaker aan voor whiteboard...

Btw, weet iemand waar ik een spindel Oehlbach kabel (heb nu 2.5mm2) zou kunnen kopen. Ik ga namelijk aardig wat nodig hebben straks...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Shapeshifter schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:20:
[...]

Haha, met de koop van ons nieuwe huis kwam de adviseur langs voor de opstalverzekering en de inboedelverzekering. Op een gegeven moment vroeg hij of ik voor meer dan 5000 euro aan apparatuur had staan. Na een paar seconden rekenen werd het al wel duidelijk dat daar een uitbreiding kostbare inboedel voor nodig was. Voor de inboedelverzekering betaal ik straks volgens mij iets van 15 euro per maand, dus dat valt alles mee en dat is met ongelukjes als: je kind ziet je speaker aan voor whiteboard...

Btw, weet iemand waar ik een spindel Oehlbach kabel (heb nu 2.5mm2) zou kunnen kopen. Ik ga namelijk aardig wat nodig hebben straks...
Een winkel als de Saturn heeft het(heb ik t net gekocht) maar ook webshops kan je prima lange stukken kopen. (Kabeltje.com) had ik t ook gezien volgens mij in verschillende flinke lengtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Voor de inboedelverzekering betaal ik straks volgens mij iets van 15 euro per maand...
Hier idem. Het kan goedkoper, maar verzekeringen van 7 - 8 euro per maand dekken inderdaad maar tot 5,000 en als je geluk hebt 7.500 op HiFi en Computer samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:12
Shapeshifter schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:07:
Hey Fear, het begint er aardig op te lijken zo te zien. Ik kan het niet laten om ook even een spoilertje te posten...

[afbeelding]

Ziet er leuk uit zo'n muur met al die sleuven. Je bent er hartstikke druk mee en als het klaar is zegt de visite:
" Ben je daar zo druk mee geweest? ". 8)7
Alleen die ovale gaten die je gemaakt hebt, komen daar ook ovale wcd's in? Dus 2 boven elkaar?
Dat is niet zo makkelijk en mooi als je bv apparatuur of lampen hebt met een haakse stekker eraan. 1 stekker met snoer wijst dan naar beneden en 1 wijst er dan naar boven.
Ik heb hier thuis na de oplevering van het huis al de ovale wcd's weggehaald en vervangen voor 2 wcd's naast elkaar. Heb ook dit type inbouwdozen gebruikt van 40/50mm ipv standaard 40mm. Bijna alles op 50mm ingebouwd.
Werkt toch net ff wat makkelijker de kabels weg in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

mike123 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:06:
[...]

Ziet er leuk uit zo'n muur met al die sleuven. Je bent er hartstikke druk mee en als het klaar is zegt de visite:
" Ben je daar zo druk mee geweest? ". 8)7
Alleen die ovale gaten die je gemaakt hebt, komen daar ook ovale wcd's in? Dus 2 boven elkaar?
Dat is niet zo makkelijk en mooi als je bv apparatuur of lampen hebt met een haakse stekker eraan. 1 stekker met snoer wijst dan naar beneden en 1 wijst er dan naar boven.
Ik heb hier thuis na de oplevering van het huis al de ovale wcd's weggehaald en vervangen voor 2 wcd's naast elkaar. Heb ook dit type inbouwdozen gebruikt van 40/50mm ipv standaard 40mm. Bijna alles op 50mm ingebouwd.
Werkt toch net ff wat makkelijker de kabels weg in de doos.
Ja, het is _echt_ de moeite waard, maar het is wel een beetje tegenstrijdig: hoe minder je ziet hoe beter het gelukt is... Ik heb het overigens niet zelf gedaan want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus veel tijd ben ik er niet aan kwijt geweest.

Ja, er komen van die wandcontactdozen in zoals in jouw afbeelding, dit heeft echter wel een goede reden, namelijk dat deze achter het tv-meubel komen en dit meubel heeft 3 uitsparingen waar die dozen precies invallen (het is namelijk een zwevend meubel). Op deze manier kan ik dus stroom het meubel inbrengen zonder stekkerdozen. De elektra is allemaal standaard leidingwerk (16 mm volgens mij), voor de aansluitingen voor speakers, hdmi en ethernet gebruik ik een modulair systeem. Hiervoor heb ik vierkante inbouwdozen van 84 x 84 x 35 mm. Achter het tv-meubel komen geen dozen want dat was duur en je ziet er niets van, dus dat is puur doorvoer (also, het scheelt een overgang en hoe minder hoe beter).

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
@FeaR

Erg mooi wordt het! Maar die center heeft toch twee baspoorten aan de achterzijde? Beïnvloed dat niet (in negatieve zin) het geluid aangezien hij effectief in een extra klankkast zit? Of heb je ze dichtgestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrimsoN72 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:55:
Erg mooi wordt het! Maar die center heeft toch twee baspoorten aan de achterzijde? Beïnvloed dat niet (in negatieve zin) het geluid aangezien hij effectief in een extra klankkast zit? Of heb je ze dichtgestopt?
Twee reflexpoorten aan de achterzijde inderdaad, maar de kast is zo open dat het - in een snelle test - niet veel verschilde. Kan me voorstellen dat als de kast minder diep was geweest dat het dan niet had gewerkt, maar de center is niet zo heel diep waardoor het dus wel meevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

FeaR schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:58:
Nog niet alles staat of is aangesloten, maar het is nu wel zo vol dat ik het wel een keer kan posten hier.

Laatste aanwinst is het TV-meubel. Op maat gemaakt door mijn oom en met als "inspiratie" de serie QUINT van Beter Meubel.

Meubel is 186 lang, 63 diep en 65 hoog. Diepte en hoogte was nodig om onder andere de Emotiva XPA's wat lucht te geven. En nu is er ook plek voor een eventuele upgrade die iets hoger kan zijn.
Verder gemaakt van massief eiken op de achterplaat na, dat is meubelpaneel met eiken-look.

[afbeelding]

En achter de deurtjes is het qua indeling hetzelfde:
[afbeelding]

Met alles er in ziet het er dan zo uit:
[afbeelding]

Links zie je nog een Focal Chorus 826W en een Velodyne SPL-1200 Ulta, rechts in de hoek de andere Focal Chorus 826W.

En de apparatuur met de deurtjes open:
[afbeelding]

Donkere foto, maar voor de volledigheid:
Linksboven een Denon DVD-2500BT, middenboven de Focal Chorus CC800W en rechtsboven de Playstation 3 en XBox 360.
Linksonder een Emotiva XPA-2, middenonder de Denon AVR-2809 welke als pre/pro dient en rechtsonder de Emotiva XPA-5.

De Focal Chorus 816W voor de rears liggen nog steeds in de doos te wachten :P
Op dergelijke meubels ben ik echt jaloers :o

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 20:24
FeaR schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:58:
Waarom nog ophangen? Is toch perfect zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:37:
[...]
Waarom nog ophangen? Is toch perfect zo?
Zie een paar posts terug, de TV staat nog zo'n 20 - 25 centimeter van de muur omdat de voet zo ver door naar achter loopt. Strak tegen de muur lijkt me dan toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Vrijdag een nieuwe TV gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/images/IMG_0223_2.jpg

Het is een Samsung UE60F7000 geworden. Fantastisch beeld met geweldig contrast! De voorganger is nog liggend op de foto te zien ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exirion schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:02:

[afbeelding]

Het is een Samsung UE60F7000 geworden. Fantastisch beeld met geweldig contrast! De voorganger is nog liggend op de foto te zien ;)
Mooi! Maar heb je geen last van roet op je TV? Of dat het toch net warmer wordt dan eigenlijk goed is?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de haard niet meer gebruikt wordt ;)

Lijkt wel een rare bolling in het scherm te zitten als je zo de spiegeling bekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn

[afbeelding]

Meld hij even terloops in het forum! Potver, mooi hoor, wel echt een flink beest, goed te zien ook wel op de foto.
Wat had je hiervoor voor maat TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:49

Mooi kunstwerk, maar met die scherpe hoeken (T splitginsen) boven de stopcontacten zal het wel onmogelijk worden om achteraf draden te trekken. Ga je de kabels er in vast stucken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

DjVe

Hatsaflats!

@FeaR

Nice! Meubel is inderdaad erg mooi geworden!

Mijn inboedelverzekering dekt tot 12,5K aan elektronica (zelf.nl via Independer) en ik betaal er zonder opstal en glas (want dat zit al bij de VVE inbegrepen) €12 per maand. Geen idee of dat een "oude" verzekering is, want kan nu niets terugvinden over dekking elektronica op independer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
FeaR schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Zie een paar posts terug, de TV staat nog zo'n 20 - 25 centimeter van de muur omdat de voet zo ver door naar achter loopt. Strak tegen de muur lijkt me dan toch mooier.
D'r staat me bij dat recent ergens werd genoemd dat die plasma's nogal wat warmte produceren. D'r zal ook ongetwijfeld een reden zijn dat die voet wat naar achteren steekt. Dan mag aan de muur mooier ogen - maar gaat dat wel goed :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

[...]

gwn, saturn...

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ben zelf tot 15K verzekerd bij Unive en betaal ik 22 euries p.m. aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Fabian schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Mooi kunstwerk, maar met die scherpe hoeken (T splitginsen) boven de stopcontacten zal het wel onmogelijk worden om achteraf draden te trekken. Ga je de kabels er in vast stucken ?
Dat zou kunnen, daarom maakt de elektricien die wandcontactdozen netjes in orde zodat ik me daar niet druk over hoef te maken. Door die leidingen hoef ik namelijk zelf ook niets te trekken (wordt puur elektriciteit). De andere doosjes voor audio e.d. gaan netjes naar de kruipruimte waar ik alles zelf doorheen ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 25-09 09:29
er zijn veel verschillende soorten inbouw stopcontacten, ook met de gaatje een kwartslag gedraaid, dus wat dat betreft kan boven elkaar ook prima, dan wijzen de stekkers dezelfde kant uit.
ik heb zelf zelfs stukken van 5 dozen naast elkaar, met de gaatje allemaal op een rij odat ale stekkers naar onder wijzen. er zijn overigens ook dubbele inbouw dozen, zodat je nog meer ruimte hebt voor het inbouwen van inbouw stopcontacten e.d.
Shapeshifter schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:44:
[...]

Ja, het is _echt_ de moeite waard, maar het is wel een beetje tegenstrijdig: hoe minder je ziet hoe beter het gelukt is... Ik heb het overigens niet zelf gedaan want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus veel tijd ben ik er niet aan kwijt geweest.

Ja, er komen van die wandcontactdozen in zoals in jouw afbeelding, dit heeft echter wel een goede reden, namelijk dat deze achter het tv-meubel komen en dit meubel heeft 3 uitsparingen waar die dozen precies invallen (het is namelijk een zwevend meubel). Op deze manier kan ik dus stroom het meubel inbrengen zonder stekkerdozen. De elektra is allemaal standaard (16 leidingwerk mm volgens mij), voor de aansluitingen voor speakers, hdmi en ethernet gebruik ik een [url=http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=2802]modulair systeem[\url]. Hiervoor heb ik vierkante inbouwdozen van 84 x 84 x 35 mm. Achter het tv-meubel komen geen dozen want dat was duur en je ziet er niets van, dus dat is puur doorvoer (also, het scheelt een overgang en hoe minder hoe beter).

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus

[afbeelding]

nu nog vloerverwarming in laten frezen, en de radiatoren de deur uit :P als je toch bezig bent..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus

[afbeelding]

en nu ik er naar kijk, het is wel heel vreemd ingefreesd idd. zo krijg je halverwege leidingen splitsingen. dat gaat een kabel nooit snappen, en je krijgt zo dubbele hoeheid draden in je buis. ik zou zeggen dat het erg krap gaat worden iig. en volgens mij ook niet volgens de voorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

engelbertus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:23:
[...]

en nu ik er naar kijk, het is wel heel vreemd ingefreesd idd. zo krijg je halverwege leidingen splitsingen. dat gaat een kabel nooit snappen, en je krijgt zo dubbele hoeheid draden in je buis. ik zou zeggen dat het erg krap gaat worden iig. en volgens mij ook niet volgens de voorschriften.
engelbertus, waarom doe je niet één post? :?

[afbeelding]

vet mooi! ik heb ook gedacht aan een samsung, uiteindelijk is het en LG geworden maar die is nog 42 inch.
dat vindt ik een mooie maat, maarja, waarschijnlijk kijk ik daar na een jaartje anders egen aan, als ik deze maat gewent ben..... :P

[ Voor 40% gewijzigd door klaasje11 op 03-06-2013 17:47 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
FeaR schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:30:
[...]

Hier idem. Het kan goedkoper, maar verzekeringen van 7 - 8 euro per maand dekken inderdaad maar tot 5,000 en als je geluk hebt 7.500 op HiFi en Computer samen.
Ik heb zelf ook gewoon een standaard inboedelverzekering (studentenverzekering) tot €5.000,-. Echter vraag ik me af of het gaat om de dagwaarde, of de aankoop waarde. Bij schade wordt immers niet de aankoopwaarde vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
@Exirion:
Monster TV! Blijf het een mooi audiomeubel vinden!

Vraag aan iedereen:
Ik ben nu aan het stoeien met mijn nieuwe Boston Acoustics M340's, Msurrounds' & Mcenter, ben over de zuilen oneindig tevreden (Hierover later meer! 8) )! Ik krijg alleen de surrounds en center niet echt "lekker" geïntegreerd. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Audyssey Byp. L/R en verder de balans op gehoor ingesteld.
Welke Audyssey stand gebruiken jullie? En maken jullie gebruik van Dynamic equalizer/volume e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

AllSeeyinEye schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:38:
Mooi! Maar heb je geen last van roet op je TV? Of dat het toch net warmer wordt dan eigenlijk goed is?
De open haard is alleen nog decoratief ;) Hij is helemaal hermetisch afgesloten.
timwijn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:50:
Meld hij even terloops in het forum! Potver, mooi hoor, wel echt een flink beest, goed te zien ook wel op de foto.
Wat had je hiervoor voor maat TV?
De vorige was een 47", bijna 5 jaar oud alweer. Een Philips 47PFL9703.
klaasje11 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:43:
vet mooi! ik heb ook gedacht aan een samsung, uiteindelijk is het en LG geworden maar die is nog 42 inch.
dat vindt ik een mooie maat, maarja, waarschijnlijk kijk ik daar na een jaartje anders egen aan, als ik deze maat gewent ben..... :P
Mjah, ik keek dus al heel wat jaartjes naar 47" en wilde minimaal 60" (of 65") hebben. Dit was even slikken qua budget, maar als die weer 5 jaar meegaat vind ik het prima besteed.
CrimsoN72 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:42:
@Exirion:
Monster TV! Blijf het een mooi audiomeubel vinden!
Thx, dat meubel is nu 4 jaar oud en ik vind 'm nogsteeds schitterend ja. Was een goeie investering :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 09:37
De voorganger is nog liggend op de foto te zien ;)
Een Philips 37" model zo te zien 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CuBras schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:15:
Een Philips 37" model zo te zien 8) ?
Verkeerd gezien :P Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
Wilgenwende?

[afbeelding]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

engelbertus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:13:
[...]

nu nog vloerverwarming in laten frezen, en de radiatoren de deur uit :P als je toch bezig bent..... ?
Wordt a.s. donderdag gedaan ;)
engelbertus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Dat zou kunnen, ik heb echt geen idee, ik neem aan dat de elektricien weet wat hij aan het doen is...
Nope, het lijkt er wel op ;)

@Exirion, waarom nog zo'n grote televisie als je gewoon een beamer en projectiescherm kunt halen 8) ... Doe ik ook :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 03-06-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RnB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:34:
[...]

Ze zijn wel geschikt voor films, maar ze worden er niet voor gemaakt.
Ik gebruik ze ook enkel voor muziek, waar ik ze in vind uitblinken. Zo nu en dan kijk ik wat op uitzending gemist en daar is verder niks speciaals aan.
Ik zou met films nog wel een subwoofer erbij kopen, want hoe laag de Rokits ook kunnen, met films is dat toch anders dan wanneer je er een subwoofer bij hebt.

In feite zijn er meer speakers geschikt voor films dan voor muziek, omdat dat laatste toch wat complexer is. Ik heb melkpakjes gehoord met films dat ik me echt verbaasde over hoe relatief ''goed'' het eigenlijk klonk. Zette je dan muziek op, was het niet om aan te horen.
Ok, helder verhaal. Ik was misschien vergeten te vertellen dat het om een slaapkamer ging dus niet een HT setup maar gewoon beter geluid dan de TV speakers en het mag best wat knallen.
IVBM jaren 50 woning met kartonnen muren ben ik niet zo voor de subwoofer. Het wordt denk ik trouwens de audioengine 2 ivbm prijs/kwaliteit en omdat ze kleiner zijn en dus makkelijker te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Als aanvulling van mijn vorige foto's:
Heb een center speaker gekocht! miste deze toch vaak in films
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5339/8941408132_9fbf7909cb_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8126/8940790001_473ebe53bf_z.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Gdzr op 03-06-2013 23:22 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Past serieus allemaal net zeg :D

Mooie set :)
Maar komt die rechter frontspeaker nou wel helemaal goed tot zijn recht in dat hoekje achter je bureau :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
The Eagle schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:24:
Past serieus allemaal net zeg :D

Mooie set :)
Maar komt die rechter frontspeaker nou wel helemaal goed tot zijn recht in dat hoekje achter je bureau :?
Past idd net, heb m'n tv meubel ook wat anders in elkaar gezet nu. Anders paste het niet :P
Speaker werkt gewoon prima, de unit komt net boven het bureau uit. Perfecte opstelling is het niet, maar qua prestaties merk ik er niks van. Dat is het nadeel van een ht op je slaapkamer xD

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gdzr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:32:
[...]
Dat is het nadeel van een ht op je slaapkamer xD
En later in de huiskamer wordt het vast en zeker ook weer her en der concessies maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:47

Graveheart

Say what?

Na veel lurken en weinig reageren, post ik ook mijn bescheiden setje maar eens.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vczztz.jpg

Setje bestaande uit ;
  • Sony Bravia KDL-W4500
  • Harman Kardon AVR 365 (Links van center speaker)
  • JBL ES80 Front speakers
  • JBL ES25C Center speaker
  • JBL ES20 Rear speakers
  • Klipsch RW-12D Subwoofer
  • Panasonic DMP-BDT310 (Rechts van center speaker)
  • Popcornhour A-110 (met 1,5 TB HDD)
  • Canal Digitaal decoder (Rechts van center speaker)
  • Xbox 360 Slim
De andere Slim is van mijn vriendin, staat normaal aangesloten op haar 23" Samsung LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:58:
[...]
Voor het idee deze vlugge foto waar je op kan zien hoe ver de TV nog van de muur staat door de originele voet. Plus dat dan meteen de kabels beter zijn weggewerkt. Zijn er toch nog wel wat: stroom, COAX (voor de CI+ module), HDMI Chocolate voor naar de receiver en nog een optische kabel voor naar de receiver aangezien mijn Denon geen HDMI ARC doet. Twijfel nog om een netwerk te trekken zodat de TV bedraad zit, maar kan best dat ik het via WiFi laat.

Overigens kon ik de verleiding niet weerstaan en heb de Chorus 816W meer los in de ruimte gezet als rear speaker. Dus nog in het plastic en ook nog niet aangesloten, totaal krijg je dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UX4tKCTdnQrd7NECtFkk8Ma2/full.jpg

Center speaker zie je dus niet in verband met dat deze in het TV meubel staat.

Close-up van de rear speakers:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XTAw5XyShQ1EN2KsJReqgpuh/full.jpg

Opstelling is zeker niet optimaal. Ik weet het. Maar het is veel beter dan wat ik op de slaapkamer had. En met wat inregelen en indraaien moet het geluid van de rears ook zeker goed komen. Heb nog geluk dat Focals relatief breed afstralen. En de speaker achter de bank is op de foto meer verstopt dan in het echt, plus dat de speaker nog hoger komt als de spikes worden uitgedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 04-06-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De jamo sub 360 heeft zo'n schuimfilter ervoor zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/images/dynamic/Caissons_de_basses/articles/Jamo/JAMOSUB360NR/Jamo-Sub-360-Noir_P_1200.jpg

Weet iemand of dat eraf kan? Iemand die ook deze sub heeft, die dat heeft gedaan?
Het lijkt me een mooie sub om te bestellen, alleen dat schuimfilter vind ik weer niks.

[ Voor 23% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
FeaR schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:27:
[...]
Close-up van de rear speakers:
[afbeelding]

Opstelling is zeker niet optimaal. Ik weet het. Maar het is veel beter dan wat ik op de slaapkamer had. En met wat inregelen en indraaien moet het geluid van de rears ook zeker goed komen. Heb nog geluk dat Focals relatief breed afstralen.
Je rechter rear speaker lijkt mij niet ideaal gepositioneerd achter de bank, ga je dit nog anders doen? Of valt hier weinig van te merken als je bijv. een filmpje kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:35:
De jamo sub 360 heeft zo'n schuimfilter ervoor zitten.

[afbeelding]

Weet iemand of dat eraf kan? Iemand die ook deze sub heeft, die dat heeft gedaan?
Het lijkt me een mooie sub om te bestellen, alleen dat schuimfilter vind ik weer niks.
Er af kan het altijd, of het er weer netjes opgaat is een tweede :+
Rhizosis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:50:
[...
Je rechter rear speaker lijkt mij niet ideaal gepositioneerd achter de bank, ga je dit nog anders doen? Of valt hier weinig van te merken als je bijv. een filmpje kijkt?
Ik durf het niet te zeggen hoe het met films is, ik heb ze nog niet aangesloten. Daarom staan de speakers ook nog niet ingedraaid en dus ook niet final. De rear komt nog verder omhoog aangezien de spikes op de foto nog ingedraaid zijn. Plus dat het op de foto erger lijkt dan het is.

Maar het klopt dat het niet ideaal is. Maar dat had het ook nooit geworden met de indeling in deze ruimte. Ik neem het dan maar voor lief, want er moet in de ruimte ook nog gewoon geleefd kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 04-06-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
EIgenlijk had je bank net anders opgebouwd moeten zijn, L vorm de andere kant in. Dan had je je linkse rear verder weg kunnen zetten en had je linkse rear ook vrij spel gehad.

Maar wellicht kun je je bank in 2 delen splitsen of voor de grap eens een kwart slag met de klok mee draaien, kijken hoe dat staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:51
Of een tafeltje er onder / een wandsteun kopen (geen idee hoe zwaar en breed ze zijn) om ze wat hoger op te hangen. En anders afscheid nemen en bookshelves kopen voor de rear opstelling... Vast wel iemand die ze wil hebben voor een vriendenprijsje. >:)

Utp kabel vergeten tijdens de verbouwing!? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 04-06-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
@FeaR
TV zeker ophangen! ziet er veel opgeruimder uit dan... Woonkamer ziet er verder erg netjes uit!
Met die rears van je zou ik het even niet weten. Mijn ervaring is dat de rears slechts voor wat effecten gebruikt worden die makkelijk aangevuld kunnen worden door zuil of sub zonder directionaliteit te verliezen -> Misschien toch subtielere rears en de 816's naar de nieuwe slaapkamer 8) of naar een tweede geluidszone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

Mijn inziens zijn de 816W's complete overkill voor je huidige ruimte. Zeker gezien de bank, zou een floorstander niet mijn eerste keus geweest zijn.
Tenzij je de 816W's op de groei hebt gekocht en ze nu nog wil hebben, voor ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Dan kan ik het begrijpen.

Anders was een 806W een betere en mooiere optie geweest.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:55
Je kan ze ook nog gewoon volledig indraaien, dat is alleen niet zo sexy om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

MazeWing schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:34:
Mijn inziens zijn de 816W's complete overkill voor je huidige ruimte. Zeker gezien de bank, zou een floorstander niet mijn eerste keus geweest zijn.
Tenzij je de 816W's op de groei hebt gekocht en ze nu nog wil hebben, voor ze helemaal niet meer leverbaar zijn. Dan kan ik het begrijpen.

De 806 is echt significant minder dan de 816, ik zou nooit de boekenplankluidsprekers van Focal nemen, de zuilen daarentegen bieden erg veel bang for the buck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

Dat soort verstandige keuzes maak je niet als het een hobby is en je nog thuis woont lijkt me :P
Pas als je je eigen huisje krijgt wordt je vaak ineens geconfronteerd met het feit dat een finke woonkamer je ook flink knaken kost :X

* The Eagle nog steeds blij met een redelijk vierkante zitruimte in de woonkamer van 4x5m :)
Serieus: ik heb mijn huis deels op mijn home-cinema gekocht. Ik wilde perse mijn installatie de ruimte kunnen geven. In een kleiner huis of met een L-vormige living was dat lastig geweest, dus dat was geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ConZito schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:47:
Je kan ze ook nog gewoon volledig indraaien, dat is alleen niet zo sexy om te zien.
Dus haaks op de muur, recht naar de luisterplek? Heb ik wel vaker gezien en dat kan zeker een optie zijn als het het geluid aanzienlijk verbetert. Nu staan ze niet eens aangesloten, het was meer een sfeer-impressie-foto.

Focal Chorus 806W is qua speaker niet echt mijn ding. Ten eerste omdat de sound toch echt minder is dan dat van de vloerstaanders. Oké toegegeven voor een rear maakt dat wat minder uit. Maar de 806W is er alleen in Gloss Black en dat vind ik niet de beste kleur voor een speaker. Ben ook blij dat mijn CC800W in de kast staat en dus niet zichtbaar is qua kleur. Dan heb je ook nog dat een 806W plus een originele stand bij elkaar 600 euro kosten en je dan niet ver weg zit van een 816W. Een 816W welke dus de kleur heeft die ik wil en me beter aanstaat qua sound. Op dat vlak is het dan een logische keuze. Een 806W met stand was ook niet hoger gekomen en zou op dat punt ook geen meerwaarde bieden. Overkill, dat zeker. Maar ik kon ze nu voor een leuke prijs krijgen en ze zijn ook haast op. Dus ook op de toekomst speelt zeker mee. Als het blijkt dat het echt ruk klinkt gaan ze gezellig naar de slaapkamer en hang ik wel een paar Focal SIB of Dome op.

Speakers komen overigens nog hoger te staan, spikes zijn nog ingedraaid op de foto. En ben bezig met een natuurstenen tegel voor onder de rear speakers. Vloer is zo mooi egaal dat ik ze liever op een iets stabielere ondergrond heb :P

Optimaal zal het in een huiskamer altijd maar lastig worden en er zullen altijd iets van concessies gedaan moeten worden. Er moet immers ook nog geleefd kunnen worden. En nee, ik ben niet het type dat de hele huiskamer raar inricht omdat dan de speakers beter uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heren ik heb de Jamo sub 660 toch maar gekocht voor bij me Jamo S606 HCS3. Van 80Watt sub naar 660Watt. Ik moet zeggen, * Oei * had niet verwacht dat in mijn huis op 50% kracht van de subwoofer een glas halfvol water om kon gooien van de tafel.

Edit: zal binnenkort eens foto's plaatsen. Ben nog druk bezig met het plaatsen van een Cinewall

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 05-06-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 21:09

-Stef-

Slainthe!

Gdzr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:32:
[...]

Past idd net, heb m'n tv meubel ook wat anders in elkaar gezet nu. Anders paste het niet :P
Speaker werkt gewoon prima, de unit komt net boven het bureau uit. Perfecte opstelling is het niet, maar qua prestaties merk ik er niks van. Dat is het nadeel van een ht op je slaapkamer xD
Waar komt je meubel vandaan?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
-Stef- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:57:
[...]

Waar komt je meubel vandaan?
Ikea! Besta tv meubel.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn setup ook maar eens showen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/HT/2013-06-05%2019.32.46.jpg

Panasonic Viera TX-P65VT50 (sinds afgelopen weekend, vervangt m'n 42PZ85)
Onkyo TX-NR807
Pioneer BDP-450
Asrock ION 330 XBMC bak.
Jamo A407 5.1 speakerset.
UPC HDTV decoder.
oh, en de oplader voor m'n One+ ;)

de front en center speakers staan inmiddels op de nominatie om vervangen te worden, de Onkyo twijfel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
shameete schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:49:
mijn setup ook maar eens showen.

[afbeelding]

Panasonic Viera TX-P65VT50 (sinds afgelopen weekend, vervangt m'n 42PZ85)
Onkyo TX-NR807
Pioneer BDP-450
Asrock ION 330 XBMC bak.
Jamo A407 5.1 speakerset.
UPC HDTV decoder.
oh, en de oplader voor m'n One+ ;)

de front en center speakers staan inmiddels op de nominatie om vervangen te worden, de Onkyo twijfel ik nog over.
Ik heb nog 2 phonar speakers te koop :*)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
(na me met van alles en nog wat bemoeit te hebben) Een rondje woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3342kh3.jpg
Boston Acoustics M340, de Mcenter en Blu-Ray's (471 and counting...)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2w23gap.jpg
TV: Sony KDL-52Z4500 (destijds bewust gekozen om extreem lage input lag <10ms)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30k6lqv.jpg
Het kan bij mij erg warm worden in de zomer + de warmte die achter uit de kast komt 8) (zie: in de kast)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6sdf69.jpg
Harmony 300, Msurround en een paar posters (Vintage Poster Designs)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34pdhk2.jpg
Close-up van de Msurround

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/e6zuvb.jpg
Clos-up van de M340

In de kast:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wrjcj8.jpg Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30c9g8l.jpg
Marantz SR7005 en UD5005.......................Ziggo doos, PC (i7 950 GTX680) en router

De SR7005, UD5005 en Cisco8455DVB zijn mbv de Marmitek Control 8 te bedienen met de deurtjes dicht :*)

Geen plaats voor een bureau; dus zo "computer" ik lekker vanaf de bank:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ufso7l.jpg

Graag jullie commentaar, suggesties en/of vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
2 vragen:
1) Heeft die M340 nou een ingedeukte tweeterconus?
2) Wanneer was je van plan die schrootjes te vervangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hangt die tv niet onnatuurlijk hoog zo ?
Masterkale1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Kost da ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

MazeWing

The plot thickens...

Hoe bevalt de Mcenter? hij lijkt behoorlijk klein.

Wat betreft die conus: die hoort ingedeukt te zijn ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Laatst online: 23-09 06:21

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

[quote]The Eagle schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:08:
2 vragen:
[/quote]

Alle M series van Boston hebben een ingedeukte tweeter :)

note to self lezen! MazeWing wins ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Boely op 05-06-2013 22:05 ]

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
The Eagle schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:08:
2 vragen:
1) :F :+
2) Tja, er zijn nog wel meer zaken die ik misschien anders had willen zien in mijn appartement (cv ipv een gaskachel, waar ik trouwens nu erg blij mee ben, en het feit dat ik geen hout op de vloer mocht leggen). Neemt niet weg dat ik alles wat ik echt belangrijk vind helemaal naar mijn hand heb kunnen zetten. En 't is geweldig voor de akoestiek :+
MazeWing schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:52:
Hoe bevalt de Mcenter? hij lijkt behoorlijk klein.

Wat betreft die conus: die hoort ingedeukt te zijn ;)
De Mcenter beviel eerst niet zo goed, maar werd in eerste instantie door audyssey erg slecht ingesteld. Nu in Pure mode met gemeten afstanden en db's klinkt hij erg goed (aanzienlijk beter dan de A-225c die ik ervoor had). De center is wel heel kritisch en hij haalt het net niet helemaal bij de zuilen moet ik eerlijk bekennen. Maar die klinken dan ook goddelijk! _/-\o_
Het compacte formaat geldt eigenlijk voor de hele m-serie en is op geen enkele wijze een beperkende factor gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrimsoN72 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:59:
(na me met van alles en nog wat bemoeit te hebben) Een rondje woonkamer:

[afbeelding]
Welke DVD-kastjes zijn dat? Ik ben nog steeds zoekende naar die hoogte DVD-kastjes, maar kom dan telkens uit op boekenkasten welke veel te diep zijn. En negen van de tien echte DVD-kastjes hebben te lage planken in verband met Limited Editions en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FeaR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:52:
[...]

Welke DVD-kastjes zijn dat? Ik ben nog steeds zoekende naar die hoogte DVD-kastjes, maar kom dan telkens uit op boekenkasten welke veel te diep zijn. En negen van de tien echte DVD-kastjes hebben te lage planken in verband met Limited Editions en dergelijke.
Is een Benno als ik het zo zie, ik heb er hier ook vier staan :)
Je kan op de middelste plank na alle andere plankjes variëren.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/07305310/

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2013 07:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
shameete schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:51:
Hangt die tv niet onnatuurlijk hoog zo ?

[...]

Kost da ?
Bij advertenties staan ze te koop. Dm kan ook.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Masterkale1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:57:
Ben je nu overgestapt op die XTZ 100.33 speakers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
FeaR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:52:
[...]

Die Benno's zijn op zich best leuk, maar ik merk zelf dat ze eigelijk te beperkt zijn bij een beetje CD / DVD / BR collectie. Ik heb er zelf 5 in het wit in de woonkamer staan en dan zie je toch wel erg veel media staan. Leuk als je daar waarde aan hecht, maar eigenlijk zou het meest moie zijn als ze allemaal uit het zicht waren, dus een dichte kast. Zeker in een strak interieur is dat gewoon veel mooier :)
Daarnaast: doordat die Benno's relatief smal zijn heb je ook iedere keer een stuk waar hout ipv media zit. Liever had ik iets als 4 Benno's aan elkaar qua breedte, en dan een dubbele deur er op. Maar die zijn idd lastig te vinden. Overweeg nu een extra Billy met deuren, kan dan ook nog wat anders in maar passen op de zelfde breedte veel meer hoesjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heren wat zouden jullie doen?:

- Heb een wand waar gipsplaten tegen aan zit en tussen de gipsplaten zitten lange schrootjes a 30cm breed x 3cm dik en om de 60cm tussenruimte geplaatst. Hier zit behang overheen en dit is geschilderd.

Nu heb ik een 55" LG LM760S flatscreen. Een TV beugel hier tegenaan met dit scherm ben ik bang dat als ik de volgende dag thuis kom, me scherm kapot op de grond ligt.

Nu dacht ik aan een Cinewall, waarbij de draagkracht over meerdere punten verdeeld is op de schrootjes. Dit zou theoretisch de boel makkelijk moeten kunnen houden, alleen een cinewall op kleur is gauw 600 euro om neer te leggen. http://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/meubelen/tv-meubels/hdm-cinewall-basisset/5169149.html

Zouden jullie dit gewoon kopen als je de tv tegen de muur aan wilde? Of zouden jullie een zelf gemaakte cinewall plaatsen? Want ik denk dit laatste het goedkoopste ook is?

Want ik zat na te denken om ergens bij de gamma een grote plaat te halen die op maat gemaakt is en die er tegen aan te schroeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:46:
[...]
Die Benno's zijn op zich best leuk, maar ik merk zelf dat ze eigelijk te beperkt zijn bij een beetje CD / DVD / BR collectie. Ik heb er zelf 5 in het wit in de woonkamer staan en dan zie je toch wel erg veel media staan. Leuk als je daar waarde aan hecht, maar eigenlijk zou het meest moie zijn als ze allemaal uit het zicht waren, dus een dichte kast. Zeker in een strak interieur is dat gewoon veel mooier :)
Daarnaast: doordat die Benno's relatief smal zijn heb je ook iedere keer een stuk waar hout ipv media zit. Liever had ik iets als 4 Benno's aan elkaar qua breedte, en dan een dubbele deur er op. Maar die zijn idd lastig te vinden. Overweeg nu een extra Billy met deuren, kan dan ook nog wat anders in maar passen op de zelfde breedte veel meer hoesjes :)
Dat de media in het zicht staat maakt me niet uit, ik zet de kast(en) namelijk op de studeerkamer en niet in de woonkamer. Vond het vroeger wel tof om alles uitgestald te hebben staan, maar daar hecht ik nu eigenlijk geen waarde meer aan. Games die ik veel speel passen naast de consoles in de kast en films kijk je toch eenmalig waarna ze weer voor een tijd de kast in mogen.

Die Benno's lijken me inderdaad wat smal met 20 centimeter. Dat is vier - vijf seizoenen van bijvoorbeeld The Simpsons. Dat schiet niet op als je een stel van die kasten naast elkaar moet zetten. Anders toch maar eens gericht gaan zoeken naar een dergelijke kast en dan maar een diepere boekenkast nemen die ik opvul met een strook MDF zodat de doosjes niet te ver naar achter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FeaR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:59:
[...]

Dat de media in het zicht staat maakt me niet uit, ik zet de kast(en) namelijk op de studeerkamer en niet in de woonkamer. Vond het vroeger wel tof om alles uitgestald te hebben staan, maar daar hecht ik nu eigenlijk geen waarde meer aan. Games die ik veel speel passen naast de consoles in de kast en films kijk je toch eenmalig waarna ze weer voor een tijd de kast in mogen.

Die Benno's lijken me inderdaad wat smal met 20 centimeter. Dat is vier - vijf seizoenen van bijvoorbeeld The Simpsons. Dat schiet niet op als je een stel van die kasten naast elkaar moet zetten. Anders toch maar eens gericht gaan zoeken naar een dergelijke kast en dan maar een diepere boekenkast nemen die ik opvul met een strook MDF zodat de doosjes niet te ver naar achter staan.
Je kan ook een Billy nemen en daar twee rijen mediadragers inzetten. Ik heb er ook twee rijen dvd's en games ingezet, gewoon die dingen die je zelden/nooit speelt/gebruikt achteraan zetten. Dan kan je af met één Billy en twee extra planken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Welke mediadragers bedoel je dan precies? Is dat ook Ikea spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV opgehangen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KnxAYBQy_pY]
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mmv41s.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:10
Cool! Maar ga je die 180 graden draaien ook echt gebruiken ? :P

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thecola schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:35:
Maak er al gebruik van kan moeilijk beugel vast boren in raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:07
Thecola schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:35:
Dat kan best makkelijk zijn hoor. Hier wordt het ook dagelijks gebruikt. We eetkamer en woonkamer zijn één open geheel en zo kan er van de bank tv worden gekeken, maar als als de tv 180 graden wordt gedraaid ook vanaf de eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:54:
Welke mediadragers bedoel je dan precies? Is dat ook Ikea spul?
Ik vermoed dat met 'mediadragers' daadwerkelijk de dvd's, cd's en blurays worden bedoeld. Planken zijn blijkbaar diep genoeg dat er 2 rijen achter elkaar passen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:36:
[...]
Maak er al gebruik van kan moeilijk beugel vast boren in raam.
Je kan ook een TV met goede kijkhoek kopen >:) * FeaR rent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:36:
[...]

Je kan ook een TV met goede kijkhoek kopen >:) * FeaR rent :P
Waarom ?
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic