Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.658.895 views

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
....verhaal & filmpje.....
Nice!!!!!!!

nb
...Grolsch..?

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:25:
Die bioscoop van HTip.. niet normaal!!!
Inderdaad niet normaal. Ik voel me ook bevoorrechtigd dat ik dit heb kunnenn realiseren. En we genieten er regelmatig van *O*

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Heb als nieuweling wat meer foto's bekeken. Heb toch een aantal mooie sets en ruimtes gezien. Leuk dat er nog iemand met een Barco speelt. Die zie je niet meer zo vaak _/-\o_

De TV's worden ook steeds groter ;)

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HTip schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:14:
Heb als nieuweling wat meer foto's bekeken. Heb toch een aantal mooie sets en ruimtes gezien. Leuk dat er nog iemand met een Barco speelt. Die zie je niet meer zo vaak _/-\o_

De TV's worden ook steeds groter ;)
Klopt! 6 jaar geleden twijfelde ik tussen 32 en 37 inch, nu twijfel ik tussen 46 en 50 terwijl ik vermoed dat 60/65 ook niet eens zo gek is....

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Jaartje of vijf geleden kocht mijn broer 32 inch, wauw dacht ik, zelfs mooi kijken vanaf de andere kant van de kamer.
Daarna kocht ik ook 32 inch,die verving een 70cm crt en weer dacht ik nou dat is best groot.
Paar weken geleden bij mijn vader een 55 inch tv opgehangen en sindsdien vind ik 32 een beetje klein :'(

Maar goed, luxe probleem natuurlijk.

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-01 22:08
Daniel36 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:34:
Jaartje of vijf geleden kocht mijn broer 32 inch, wauw dacht ik, zelfs mooi kijken vanaf de andere kant van de kamer.
Daarna kocht ik ook 32 inch,die verving een 70cm crt en weer dacht ik nou dat is best groot.
Paar weken geleden bij mijn vader een 55 inch tv opgehangen en sindsdien vind ik 32 een beetje klein :'(

Maar goed, luxe probleem natuurlijk.
Ik ''baalde'' twee maanden na mijn aankoop twee jaar terug al dat ik niet een 40'' oid had gedaan ipv 32''. Het went allemaal zo snel he.. >:)

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05-2025

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Vandaag even een rit gemaakt naar iEar' in Tilburg voor een nieuwe center speaker.

Deze moet mijn Magnat Supreme Center 250 vervangen.

De Monitor Audio Silver RX Centre (Black Oak).

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/p9cmebywh/P1020455.jpg

Oud en nieuw samen, met en zonder doek.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/a5qga8cj5/P1020459.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/5srwrt3sh/P1020460.jpg

Nu is de serie kompleet :) :)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:15

Freakie1NL

Grote Baas

Steefmeister schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:02:
Tussen al het HT geweld ook mijn setje maar eens posten. Afgelopen weekend heb ik het vorige meubel vervangen door een Besta Meubel. Hierdoor is de woonkamer van mijn studentenappartementje een stuk ruimer en heb ik meer opbergruimte.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat staat er?

TV: Panasonic TX-P50UT50
Receiver: Pioneer VSX-C550
Mediaspeler:Mede8er 600x3D
Console/Blu-ray:PS3
Speakertjes Front/rear:Pioneer S-DV88ST
Center:Mission 70C1
Sub: Pioneer SW110S (staat niet op foto)
Mijn server met 3TB HDD staat tevens verborgen. Deze deelt alle media met de mediaspelers in huis

Wat gaat er komende tijden nog veranderen?
- Fronts zullen vergezeld worden door een setje Mission 760(i)
- Op den duur een HDMI receiver

Nu als onbetaalde stagiaire zonder studiefinanciering of andere bron van inkomsten is het gewoon lastig om geld in deze hobby te steken. Dat is het eigenlijk al jaren als student zijnde geweest. Vaak kom je dan 2e hands iets leuks tegen dat dan wel net in een budget past. Enfin, ben er wel erg blij nog steeds mee.
Moet dat kastje open staan tijdens het kijken? E.g. werken de afstandbedieningen door het kastje heen?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
timwijn schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:53:
[...]

Ik ''baalde'' twee maanden na mijn aankoop twee jaar terug al dat ik niet een 40'' oid had gedaan ipv 32''. Het went allemaal zo snel he.. >:)
Mja, ik ging van een 32" CRT naar een 47" LED. En die laatste begin ik nu ook al klein te vinden...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:38
Afbeeldingslocatie: http://idreamz.nl/fileshuttle/img_0060_968e.jpg

SPECS:
Panasonic TH37PV-70
Marantz SR5004
KEF iQ50
KEF iQ10
XTZ 99W12.16

Op dit moment nog geen center. ben er wel naar aan het kijken.

6.8 kWp op zuid en west

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:04

Vrijdag

De Zwarte

timwijn schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:53:
[...]

Wij hebben een eenvoudige 32". Gisteren stonden we in de Mediamarkt te kijken naar eventueel een nieuwe tv maar wat ons opviel was dat tv's tm 47" eigenlijk nauwelijks groter leken, dus ook de moeite/geld niet waard om er zo een aan te schaffen. Pas vanaf 55" hadden pas het idee dat het groter 'aanvoelde'.

Sidenote: Er stond ook een 84" tv. Zegt mijn vriendin: Oh wauw, die wil ik!

<3 ^)

alleen kostte dat ding €18.999,- dus dat ging 'm helaas niet worden ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Thefirstikke schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Klopt! 6 jaar geleden twijfelde ik tussen 32 en 37 inch, nu twijfel ik tussen 46 en 50 terwijl ik vermoed dat 60/65 ook niet eens zo gek is....
Of je koopt een projector en scherm en gaat tot 130". Ik heb het bescheiden gehouden met 110" O-)

Misschien ook nog leuk om te vermelden. Ik ben een keer geïnterviewd door MovieScene.nl die een artikel aan mijn thuisbioscoop hebben gewijd. Vond ik erg leuk om te doen.

http://www.moviescene.nl/...oop_van_philip_neijenhuys

[ Voor 25% gewijzigd door HTip op 26-05-2013 12:46 ]

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Vrijdag schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:13:
[...]

Wij hebben een eenvoudige 32". Gisteren stonden we in de Mediamarkt te kijken naar eventueel een nieuwe tv maar wat ons opviel was dat tv's tm 47" eigenlijk nauwelijks groter leken, dus ook de moeite/geld niet waard om er zo een aan te schaffen. Pas vanaf 55" hadden pas het idee dat het groter 'aanvoelde'.

<3 ^)

Projecteren is veel goedkoper. Een goede beamer en scherm heb je al vanaf ca. €3000. Alleen moet je goed kunnen verduisteren in een woonkamer. Je kan overigens in projecteren ook je geld kwijt, want er zijn projectoren die meer kosten dan een middenklasse auto :o

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:41
HTip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Of je koopt een projector en scherm en gaat tot 130". Ik heb het bescheiden gehouden met 110" O-)

Misschien ook nog leuk om te vermelden. Ik ben een keer geïnterviewd door MovieScene.nl die een artikel aan mijn thuisbioscoop hebben gewijd. Vond ik erg leuk om te doen.

http://www.moviescene.nl/...oop_van_philip_neijenhuys
110" en op hoeveel afstand zit je dan?

Ikzelf zit nog altijd te klooien met waar ik rekening mee moet houden... lastig kiezen...
Zit zelf tussen de 100-125" range te denken ik een woonkamer van 5.8 bij 5.8 (ongeveer) Bank staat hierbij straks niet achter tegen de muur, maar ik verwacht ergens op 3.5/4 meter afstand van de muur.

Bedoeling formaat scherm:
Vriendin: zolang ik maar niet naar links en rechts moet kijken.
Ikzelf: formaat moet zijn zodanig dat ik nooit meer het gevoel heb: het mocht wel een maatje groter. Maar ook niet "net/veel te groot". Dus MAX maar niet doorschieten naar TE :D

Mede hierom lijkt het ons makkelijker om eerst de beamer te halen en dan te experimenteren met formaat.... maar het formaat is dan weer belangrijk voor "welke beamer".... :?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Vrijdag schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:13:
[...]

<3 ^)

En over paar jaar kost dat ding nog maar 3000 euro ofzo ;) (quad HD?)

Maar ik kom soms bij mensen thuis en dan staat er een 65 inch ofzo ... joekel neemt de hele woonkamer in ... en dan zit je 3 meter van het scherm. Nou laat maar zitten voor mij ... krijg je dat tennis effect (heel de tijd met je hoofd bewegen)

Ik blijf heilig geloven in tot 3 meter je eigenlijk niet boven de 47" moet gaan. Ik vond 40/42" al ruim voldoende. Groter betekend niet perse betere beeldkwaliteit ;) (maar dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen, we zijn tweakers 8))

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Maar ik kom soms bij mensen thuis en dan staat er een 65 inch ofzo ... joekel neemt de hele woonkamer in ... en dan zit je 3 meter van het scherm. Nou laat maar zitten voor mij ... krijg je dat tennis effect (heel de tijd met je hoofd bewegen)

Ik blijf heilig geloven in tot 3 meter je eigenlijk niet boven de 47" moet gaan. Ik vond 40/42" al ruim voldoende. Groter betekend niet perse betere beeldkwaliteit ;) (maar dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen, we zijn tweakers 8))
Zo heilig (m.a.w. wetmatig) is dat niet (voor mij).

Op 2,5 meter kijkafstand kan ik op mijn 52" nog steeds geen individuele pixels zien (lees: retina!), en mijn ogen zijn prima in orde. En ogen kunnen ook onafhankelijk van je hoofd bewegen hoor. Ik zie de gehele muur voor me (zo'n 4,5 á 5 meter breed) zonder ook maar een beetje met mijn hoofd te moeten draaien.

Ik hoop toch echt in de toekomst nog wat groter te gaan. 65" lijkt me optimaal in mijn situatie. Groter wordt er, met 1080p, waarschijnlijk niet mooier op.... Of 4K moet wel erg betaalbaar worden, dan is de sky the limit 8)

"... joekel neemt de hele woonkamer in ..." *CrimsoN72 gaat met duim in mond in foeutushouding liggen* Lijkt wel alsof ik mijn ex-vriendin hoor praten :X :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Ik heb eigenlijk niet goed gezien of het UHD was maar ik vermoed van wel, gezien de prijs en het formaat. Het zag er in elk geval waanzinnig scherp uit, of ik er nu drie meter van afstond of 30cm vanaf.

Groot nadeel van zo'n enorm scherm vind ik dat het zo ontzettend dominant is in de kamer. Daarom heb ik ook bewust de tv niet in het zitgedeelte gezet (voorkamer) maar in de achterkamer waar ook mijn bureau staat. Dat is zeg maar onze gamehoek, waar we ook meestal zitten :P

Voor films heb ik een 720p beamer met oprolbaar scherm in het woongedeelte.
HTip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Projecteren is veel goedkoper. Een goede beamer en scherm heb je al vanaf ca. €3000. Alleen moet je goed kunnen verduisteren in een woonkamer. Je kan overigens in projecteren ook je geld kwijt, want er zijn projectoren die meer kosten dan een middenklasse auto :o
:) Inderdaad, vandaar mijn beamer opstelling. Wil wel tzt een fullhd maar de laatste paar maanden maken we er niet zoveel gebruik van dat het de aanschaf rechtvaardigd. Sowieso kijken we in de zomer veel minder films, ook omdat ik de woonkamer niet helemaal goed verduisterd kan krijgen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Die je hebt gezien is de LG 84LM960V en da's een 4k-tv ja ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 26-05-2013 17:55 ]

The devil is in the details.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 23:14
Sinds kort ben ik over op een opvolger van mijn z-2300 PC setje.

In eerste instantie 2x een Boston A25 met een Pioneer VSX-422 gekocht. Ik merkte toen al vrij snel dat deze speakers niet exteem laag gaan. Als subwoofer staat hier nu een Boston Micro90pv bij voor wat ondersteuning. Gistermiddag nog 2 extra A25's gekocht om een mooie 4.1 opstelling te maken.

Totale set:
Samsung 32" UE32EH6030
Pioneer VSX-422
4x Boston A25
1x Boston Micro90pv

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• The Eagle
HTip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Mja, bij mij is verduisteren het probleem niet...ik heb alleen geen muur waar het op zou kunnen. De TV staat nu ook al een stukje voor een zijraam :X
Oh well, als de 47" LG stuk gaat komt er wel weer wat groters :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Thalaron schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:13:
[...]

110" en op hoeveel afstand zit je dan?

Ikzelf zit nog altijd te klooien met waar ik rekening mee moet houden... lastig kiezen...
Zit zelf tussen de 100-125" range te denken ik een woonkamer van 5.8 bij 5.8 (ongeveer) Bank staat hierbij straks niet achter tegen de muur, maar ik verwacht ergens op 3.5/4 meter afstand van de muur.

Bedoeling formaat scherm:
Vriendin: zolang ik maar niet naar links en rechts moet kijken.
Ikzelf: formaat moet zijn zodanig dat ik nooit meer het gevoel heb: het mocht wel een maatje groter. Maar ook niet "net/veel te groot". Dus MAX maar niet doorschieten naar TE :D

Mede hierom lijkt het ons makkelijker om eerst de beamer te halen en dan te experimenteren met formaat.... maar het formaat is dan weer belangrijk voor "welke beamer".... :?
Ik heb 2 zitrijen en de eerste rij (waar we het meeste zitten) is op 3,5m. De andere rij op ongeveer 4,5m. Dat is prima kijken en je hebt echt het gevoel dat je midden in de film zit zonder dat je naar een tenniswedstrijd zit te kijken ;)

Je hebt gelijk dat beamer en scherm op elkaar afgestemd moeten worden. Het heeft alles te maken met lichtopbrengst (lumen), throwrange (afstand van de lens tot het scherm) en omgevingslicht. Het optimale beeld krijg je door de lens niet in het tele of groothoekbereik te gebruiken. Dan krijg je het meeste licht met de minste vervorming. Dus is de afstand van de lens tot het scherm een bepalende factor. Als je die bepaalt hebt kun je kijken hoe groot het beeld kan worden en hoeveel licht het scherm moet weerkaatsen. Heb je meer licht nodig, dan heb je een scherm met een hogere gain nodig en vice versa.

Dit maakt het allemaal niet eenvoudig, maar er gloort hoop aan de horizon en wel met de calculator op projectorcentral.com. Daar kan je spelen met verschillende beamers en andere instellingen om het voor jou optimale te bereiken.

http://www.projectorcentr...ection-calculator-pro.cfm

Mocht je hulp nodig hebben, kun je misschien hier je keuze van beamer en het plaatje van de calculator posten. Ik heb wel wat ervaring ermee ;)

Succes!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

The Eagle schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Mja, bij mij is verduisteren het probleem niet...ik heb alleen geen muur waar het op zou kunnen. De TV staat nu ook al een stukje voor een zijraam :X
Oh well, als de 47" LG stuk gaat komt er wel weer wat groters :9
Als je wil is bijna overal een oplossing voor te verzinnen. Een rolscherm (evt. tab-tensioned) kan zelfs vrij in de ruimte hangen, omdat de goede schermen een zwarte achterkant hebben die geen licht van achteren doorlaat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hahn schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:55:
Die je hebt gezien is de LG 84LM960V en da's een 4k-tv ja ;)
Dat is de tv idd :Y Echt een heel mooi beeld, en dat was dan volgens mij ook nog met standaard demo, vraag me af hoe het met native 4k er uit zou zien. Op zich kan zo'n tv ook wel in een mooie dedicated ht ruimte, ipv een beamer. Alleen die prijs...

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 16:02
Freakie1NL schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:30:
[...]

Moet dat kastje open staan tijdens het kijken? E.g. werken de afstandbedieningen door het kastje heen?
Moet nu nog open blijven staan. Er zijn echter IR extenders onderweg zodat dat verholpen wordt :)

• timwijn
Oh yeah! Net op de valreep in de aanbieding bij de Saturn, de Denon avr-2113 besteld voor 345 euro. (Na mijn bestelling, wanneer ik hem nog een keer aanklikte, sprong hij op de melding: 'dit product is tijdelijk uitverkocht'.) Deze gaat dan binnenkort gebruikt worden i.c.m. 2 wat oudere maar wel (voor mij als eerste hifi set) prima klinkende B&W DM560 boxen gebruikt worden.
Uiteraard wil ik nog wel gaan uitbreiden later/vernieuwen qua boxen :)
Foto's zullen even duren, maar komen er binnenkort ook wel aan!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 13:48
ja, dit hoort hier niet... :)

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 27-05-2013 20:23 ]

>> Signature?

Verwijderd

Handig dat V&A. Vooral die foto's geven een goed beeld.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 23:51
Mooie setjes allemaal :) Ik zit ook pas op mij zelf dus bij deze mijn setje:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7320/8853867407_c27ec511ff.jpg
_MG_4644.jpg by Piwi91, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3785/8853864833_56281ee6a5.jpg
_MG_4643.jpg by Piwi91, on Flickr

Wat je ziet:
- LG 42LM620
- 2 x Boston A25
- Pioneer VSX-922
- Klipsch KSW-10
- PS3
- DVD speler
- Een zooi aan afstandsbedieningen ;-)

Wat je niet ziet:
- Raspberry Pi met XBMC, gekoppeld aan een (zelfbouw) NAS

Alles aangesloten op de Pioneer en TV via ARC.

• Thalaron
superbig91 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:57:
Lijkt het nu zo, of staat het meubel midden in de woonkamer?
Lijkt me niet handig met draden etc :?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 09:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thalaron schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Lijkt het nu zo, of staat het meubel midden in de woonkamer?
Lijkt me niet handig met draden etc :?
Draden kan je uit de vloer laten komen, maar hij heeft 2 foto's gepost, hoe het daadwerkelijk is opgesteld is mij ook een raadsel. Ik vermoedt zoals foto 2 ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Verwijderd

Hij blijft supermooi HTip! :) Ik ben overigens nog op zoek naar mensen die hun thuisbioscoop willen laten zien voor een artikeltje op MovieScene. Neem dan even contact met mij via tom@moviescene.nl.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 20:27 . Reden: geen e-mail adres vermeld. ]

• _Piwi_
Het is een oude schuur, en dus één grote ruimte onder. In verband met de toekomstige (hout)kachel staat de TV inderdaad in het midden. Foto 2 is de opstelling. Aan de rechterkant van de bank staat nog een lamp en daarna de buitenmuur met 2 ramen. Foto 1 zie je een stuk eettafel en keuken.

Kabels (netwerk + CAI) komen uit de vloer. Stroom zit achter het TV meubel. Alle kabels zijn weggewerkt in het TV meubel (zelf gemaakt). Je ziet alleen wat liggen onder het meubel maar dat stoort niet.

• The Eagle
HTip schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:50:
[...]

Als je wil is bijna overal een oplossing voor te verzinnen. Een rolscherm (evt. tab-tensioned) kan zelfs vrij in de ruimte hangen, omdat de goede schermen een zwarte achterkant hebben die geen licht van achteren doorlaat.
Technisch gezien wel ja, maar als jij een algemene oplossing weet voor de WAF mag je je melden. Ik denk dat velen je dankbaar zullen zijn ;)

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 15:44
frankwopereis schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Draden kan je uit de vloer laten komen, maar hij heeft 2 foto's gepost, hoe het daadwerkelijk is opgesteld is mij ook een raadsel. Ik vermoedt zoals foto 2 ;)
Op foto 2 kan je zien dat het tafeltje aan het einde van een muur staat volgens mij.....Op foto 1 kan je dit ook wel zien, maar moet je ff goed kijken.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

superbig91 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:57:
[afbeelding]
_MG_4644.jpg by Piwi91, on Flickr

[afbeelding]
_MG_4643.jpg by Piwi91, on Flickr

Wat je ziet:
- LG 42LM620
- 2 x Boston A25
- Pioneer VSX-922
- Klipsch KSW-10
- PS3
- DVD speler
- Een zooi aan afstandsbedieningen ;-)

Wat je niet ziet:
- Raspberry Pi met XBMC, gekoppeld aan een (zelfbouw) NAS

Alles aangesloten op de Pioneer en TV via ARC.
Volgens mij zien we (op foto 1) ook een camera op statief. Het gegeven dat de camera op statief staat, is veelal een aanwijzing dat de camera de moeite van het vermelden waard is :+
edit: Eos 60D, volgens Flickr :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• _Piwi_
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:12:
[...]

Volgens mij zien we (op foto 1) ook een camera op statief. Het gegeven dat de camera op statief staat, is veelal een aanwijzing dat de camera de moeite van het vermelden waard is :+
edit: Eos 60D, volgens Flickr :)
Haha klopt :)

• ard-jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
Mijn setje ook maar eens posten... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/96647161@N08/8865572650/

meer foto's volgen!

Apparatuur:

- Onkyo TX-8050 sterro versterker
- Onkyo CR-7030 CD speler
- Hepta vloerstaanders
- Samsung UE37ES5500
- KPN interactieve TV tuner
- Apple basisstation Express
- Synology NAS

Momenteel niet aangesloten (ivm ruimte :| )

- B&W DM602 S1
- B&W DM602 S2
- B&W CC6 S2

[ Voor 98% gewijzigd door ard-jan op 28-05-2013 12:46 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Misschien kan je je foto's gelijk ergens anders hosten, want via dropbox kunnen wij ze niet (direct) zien...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• ard-jan
  • Laatst online: 15-02-2022
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:27:
[...]

Misschien kan je je foto's gelijk ergens anders hosten, want via dropbox kunnen wij ze niet (direct) zien...
Wat adviseer je? Flickr?

• RnB
  • Laatst online: 13:19

RnB

Je kan gewoon Dropbox gebruiken, je moet echter even die foto van publiekelijk stellen (sharen).

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

+1
ga je nog voor speakersstands voor je bostons? lijkt mij wel beter..

Nieuwkoop is duurkoop

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sinds kort de Jamo S606 HCS 3 gekocht (moet nog binnen komen) en de Quadral dv700 subwoofer (moet ook nog binnen komen)

Dan kan mijn oude Jamo setje weg a la 5.1. Leuk setje voor me zusje!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 13:48
Ik kan een Velodyne SPL 1200 U 3e hands kopen, hij is in eerste instantie demo geweest bij een hifi winkel. Hij moet er €850 voor hebben.
Ik heb mijn twijfels over een ex demo model. Je weet namelijk nooit wat er daar allemaal mee gedaan is als demo. Of vinden jullie dat ik daar niet zo waar aan moet tillen?

>> Signature?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Exirion

Gadgetfetisjist

ChiLLeR schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:29:
Ik heb mijn twijfels over een ex demo model. Je weet namelijk nooit wat er daar allemaal mee gedaan is als demo. Of vinden jullie dat ik daar niet zo waar aan moet tillen?
Ik heb een Arcam AVR300 voor een spotprijs als ex-demo gekocht. Het ding was als nieuw en speelt nu ruim een jaar probleemloos. Als een apparaat uiterlijk niet beschadigd is, zou ik de gok wel wagen mits de prijs goed is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ook mijn set dan maar eens.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/2710/imag1650.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/4724/imag1652z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6897/imag1655.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/4926/imag1657i.jpg

Kabels liggen nu nog wat slordig, maar komt omdat ik bezig ben geweest met kabels wisselen :)

Wat je ziet:
Arcam A90
Arcam CD192
Scan speak monitor reference se speakers (zelfbouw)
PlayStation 3
42 inch Samsung scherm

Binnenkort gaat de Arcam set weg en ga ik opzoek naar iets nieuws, dus mocht er iemand interesse hebben pm me dan even.

Ben momenteel aan het kijken naar een Naim set. Zal dan weer nieuwe foto's plaatsen.
ChiLLeR schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:29:
Ik kan een Velodyne SPL 1200 U 3e hands kopen, hij is in eerste instantie demo geweest bij een hifi winkel. Hij moet er €850 voor hebben.
Het is niet duur, maar het kan goedkoper. Je weet wat ik er voor had betaald ;) Vraag is hoe graag je hem wilt hebben, zo vaak komen ze niet voorbij namelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

2e PB12nsd binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/kd1f6a.jpg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En wat moet dat toevoegen als ze zo dicht bij elkaar in een kleine ruimte staan?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Exirion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:18:
[...]
En wat moet dat toevoegen als ze zo dicht bij elkaar in een kleine ruimte staan?
Het had ook niet mijn keuze geweest, zeker niet met een opstelling als deze. Dan had ik eerder die Jamo's vervangen voor wat anders. Het staat wel grappig, dat wel.

Over nieuwe aanwinsten gesproken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/anF4YquYnQjL3nU794SCsNls/full.jpg

Audioquest Forest om mijn bronnen aan de receiver te knopen en de Audioquest Chocolate naar de TV vanaf de receiver. Optische kabel is voor de TV terug naar de receiver zolang mijn processor geen HDMI ARC ondersteunt.

En ja, het is te veel geld voor kabels (idem met die spindel Van den Hul - The Magnum) maar ik vind het leuke dingen :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 07:51
Zullen wat meer gekost hebben dan het toslink kabeltje van 1 meter en een subwoofer kabel van vijf meter die ik vanmiddag gekocht heb.... *kuch* 29 EUR *kuch* ;)

Ben wel benieuwd hoe het er bij jou uitziet straks...

[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 28-05-2013 21:52 ]

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:25:
Hij blijft supermooi HTip! :) Ik ben overigens nog op zoek naar mensen die hun thuisbioscoop willen laten zien voor een artikeltje op MovieScene. Neem dan even contact met mij via tom@moviescene.nl.
Bedankt Tom! Vond meewerken aan het artikel erg leuk en een eer om de artikelreeks te mogen openen.

Heb je nog contact gehad met jamiev van DVD.nl? Hij wilde namelijk ook graag meewerken aan een artikel.

Verwijderd

[...]

2 is beter dan 1
[...]

2 is beter dan 1
FeaR schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:26:
[...]

Het had ook niet mijn keuze geweest, zeker niet met een opstelling als deze. Dan had ik eerder die Jamo's vervangen voor wat anders. Het staat wel grappig, dat wel.
Probably nu volgende op de lijst, weet alleen niet met wat kijk 80% films en luister 20% muziek speakers hoefen dus alleen goed te zijn met films.

2 pb12nsd dsp is vergelijkbaar met 1 pb12 plus maar dan veel minder standing bass waves.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 22:17 ]

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

The Eagle schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:20:
[...]

Technisch gezien wel ja, maar als jij een algemene oplossing weet voor de WAF mag je je melden. Ik denk dat velen je dankbaar zullen zijn ;)
:D Tja, de WAF... :X

Mijn vrouw had liever ook geen gebouwen (speakers) in de kamer, dus dan maar naar de kelder :D

Ik heb mooie oplossingen gezien waarbij een scherm uit het (verlaagd) plafond kwam en de beamer in een kast achterin de kamer stond. Kastje open, scherm naar beneden en genieten van een film. Speakers is wat moeilijker, maar er zijn zgn. in-wall speakers die onzichtbaar kunnen worden geïnstalleerd. Zelfs akoestische oplossingen kunnen onzichtbaar zijn.

Standaard een oprolscherm ophangen met een beamer aan het plafond heeft inderdaad en niet al te hoge WAF ;)

• Flozem
HTip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:13:
Standaard een oprolscherm ophangen met een beamer aan het plafond heeft inderdaad en niet al te hoge WAF ;)
Tenzij dat scherm meteen je rolgordijntje is...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Alleen bij goeie plaatsing, anders integendeel. Ze staan nu veel te dicht op elkaar.
2 pb12nsd dsp is vergelijkbaar met 1 pb12 plus maar dan veel minder standing bass waves.
Ik denk dat je vooral napraat wat je her en der gelezen hebt. In deze opstelling kunnen 2 subs eerder kwaad dan goed doen. Je moet gaan meten om te bepalen of en waar een 2e sub iets toevoegt.

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Alleen bij goeie plaatsing, anders integendeel. Ze staan nu veel te dicht op elkaar.

[...]

Ik denk dat je vooral napraat wat je her en der gelezen hebt. In deze opstelling kunnen 2 subs eerder kwaad dan goed doen. Je moet gaan meten om te bepalen of en waar een 2e sub iets toevoegt.
nou ja hier klinkt het beter dan een dus snap je punt niet, je weet natuurlijk ook niet hoe groot mijn kamer werkelijk is en room modes etc, je kunt dus niet voorspellen of het verbettering is off niet vanuit forum.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 22:44 ]

• timwijn
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:43:
[...]

nou ja hier klinkt het beter dan een dus snap je punt niet, je weet natuurlijk ook niet hoe groot mijn kamer werkelijk is en room modes etc, je kunt dus niet voorspellen of het verbettering is off niet vanuit forum.
Hij zegt toch alleen dat ze te dicht bij elkaar staan om een optimaal effect te creeeren? De mate van nabijheid tussen de twee subs is prima op deze foto te bepalen en daar doet de grootte van de rest van de kamer niets aan af.
Zo lang jij t maar goed vind klinken he, dat is toch het belangrijkst aangezien het in je eigen kamer staat! Maar ik denk wel dat iemand anders hier prima een punt over kan hebben.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 21:43
timwijn schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:26:
[...]

Hij zegt toch alleen dat ze te dicht bij elkaar staan om een optimaal effect te creeeren? De mate van nabijheid tussen de twee subs is prima op deze foto te bepalen en daar doet de grootte van de rest van de kamer niets aan af.
Zo lang jij t maar goed vind klinken he, dat is toch het belangrijkst aangezien het in je eigen kamer staat! Maar ik denk wel dat iemand anders hier prima een punt over kan hebben.
het zou toch wat zijn als je de subs neerzet op basis van wat anderen vinden :P Geluid is iets persoonlijks, zo vond ik de standaard audio in mijn vaders VW Caddy fantastisch vanwege de plaatsing van de speakers.
Het is natuurlijk niks in vergelijking met hi-fi, maar ik vind het gewoon mooi om midden in het geluid te 'zitten'

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:26:
[...]

Denk dat beter eerst eens onderzoek kan doen na dual subwoofer placement, ipv zelf conclussies te trekken zonder enige ervaringen.
Anyway dat is waarom mijn subwoofers bij mains staan.

• _Piwi_
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:57:
[...]

Denk dat beter eerst eens onderzoek kan doen na dual subwoofer placement, ipv zelf conclussies te trekken zonder enige ervaringen.
Anyway dat is waarom mijn subwoofers bij mains staan.
Wat zijn jouw ervaringen dan / overwegingen geweest om er nog eentje bij te zetten?

• Thalaron
Zeg mensen, laten we het gezellig houden!

Ikzelf spreek vanuit mijn ervaring dat bij mij destijds ik liever 1 subwoofer heb die betere prestaties neer kan zetten t.o.v. 2 leuke subs samen. Heb nu overigens dus 1 REL Q200.

Ik kan me niet voorstellen dat de subs met deze plaatsing hun investering het beste tot zijn recht laten komen, maar als je er tevreden mee bent prima toch? Mensen hier proberen enkel hun advies te geven vanuit hen perspectief.

Ik had toen ik nog 2 subs had soortgelijk opgesteld omdat dat gewoonweg het mooiste eruit zag, maar haalde een stuk beter resultaat wanneer ik de sub aan de tegenovergestelde kant van de ruimte neergezet had. Vervolgens met de duurdere Q200 behaalde ik een beter resultaat dan met de 2 anderen samen.

Gezien ik ook een WAF Factor heb, welke 2/3 subs teveel vindt, heb ik voor de Q200 gekozen, welke in zijn eentje meer koste dan de andere 2 samen!

Nogmaals, mensen proberen je hier gewoon aan te geen dat de opstelling 95% zeker niet ideaal zal zijn, niet dat het 100% zeker geen verschil maakt.

Just my 2 cents: schuif 1 van de 2 eens naar een andere hoek en beluister het verschil eens, baad het niet dan schaad het niet!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-01 08:07
Hallo,

Wat voor suggesties hebben jullie qua monitor stands?

Ben van plan om 2x krk rp6 g2 te kopen. Zoek beetje degelijke stands.

Groetjes

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb voor mijn rears Norstone Stylum 2 stands (identiek aan 1 en 3, verschil zit m in de hoogte). Bevallen me prima.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
walterwhite schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:29:
Hallo,

Wat voor suggesties hebben jullie qua monitor stands?

Ben van plan om 2x krk rp6 g2 te kopen. Zoek beetje degelijke stands.

Groetjes
Indien beschikbaar kun je natuurlijk het beste gaan voor de originele stands horend bij de speakers die je hebt. Passen dan perfect en ziet er waarschijnlijk dan ook het beste uit.

• RnB
  • Laatst online: 13:19

RnB

Als ik het goed heb, heeft KRK geen standaard stands voor zijn Rokits.
Ik wil mijn RP5's namelijk ook op stands, maar ik kan geen originele stands voor ze vinden.

Wel een goed alternatief, echter vind ik ze spuuglelijk...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is jammer wanneer er geen originele stands zijn. De alternatieve stands die je zo snel via Google kan vinden zijn inderdaad waanzinnig lelijk. :N

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07

MazeWing

The plot thickens...

Ik vind de standaarden van Norstone erg mooi. Zeker de Epur en Esse stands zijn prachtige stands. Enige nadeel zou eventueel zijn dat deze misschien iets minder stabiel zijn dan sommige andere stands, echter heeft Norstone ook stands die je met zand kunt vullen.

http://www.norstone-desig...ry/11_Speaker-stands.html

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

MazeWing schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:25:
Ik vind de standaarden van Norstone erg mooi. Zeker de Epur en Esse stands zijn prachtige stands. Enige nadeel zou eventueel zijn dat deze misschien iets minder stabiel zijn dan sommige andere stands, echter heeft Norstone ook stands die je met zand kunt vullen.

http://www.norstone-desig...ry/11_Speaker-stands.html
Zijn inderdaad erg mooi. Een alternatief zou ook nog Atacama zijn. Die zijn gespecialiseerd in stands en racks.
http://store.atacama-audio.co.uk/c/speaker-stands

Kunnen gevuld worden met zand of Atabites. Een vulling die een hoge dichtheid heeft, waardoor je met hetzelfde volume een groter vulgewicht kan bereiken. Ik heb overigens nog een emmer van 7,5 kg over ;)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:22
Of je kunt de Norstone Stylum 2 kopen. Die kosten niet veel en zien er tevens ook heel mooi uit.

Verwijderd

Na jaren kijken en genieten van jullie foto's. Hier dan de foto's van mijn home cinema.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cCtP4NqcVgA/UaYtI8JO0LI/AAAAAAAABIQ/p2Bbw1DM3lo/w1343-h895-no/IMG_6021.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XEZ-DublC6s/UaYtQ3bWgZI/AAAAAAAABIg/BSVI0POzEww/w597-h895-no/IMG_6029.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-FJgrYKUIKIQ/UaYtLTPAhNI/AAAAAAAABIY/lVldtuoxgH4/w1343-h895-no/IMG_6024.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-V3AabhEdMJ8/UaYtVur9AII/AAAAAAAABIw/l4XNSVv8BJ8/w1343-h895-no/IMG_6017.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-HNre_TkDGIQ/UaYtTDAhHnI/AAAAAAAABIo/h9MQZoKw_aE/w1343-h895-no/IMG_6036.JPG

Wat je ziet op de foto's
- Samsung ES7000
- Marantz NR 1603
- Boston Acoustics Soundware XS 5.1
- Samsung Blu-Ray BD-5500

Wat je niet ziet op de foto's
- Xbox 360

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2025
Vandaag heeft mijn Harman/Kardon AVR 2550 plaats gemaakt voor een Denon AVR-3313. *O*
Ik kon hem niet laten staan voor €798,-

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2xtR4aMK4Ss/UaZMk5ZbqpI/AAAAAAAABu0/maH-6_SIjEg/w640-h480-no/oldnew.jpg

Wat je ziet:
Oude Receiver: Harman/Kardon AVR 2550
Nieuwe Receiver: Denon AVR-3313
Blu-ray Speler: Philips BDP9100
DVD/HDD Recorder: Pioneer DVR555H
Console: Playstation 3 (upgrade naar 500GB)

Wat je niet ziet:
Speakers: 2x KEF Q300
Speakerkabel: Van den Hul Snowline

Uitbreiding naar surround komt wel een keer als we een grotere woning hebben.
In het huidige appartementje komt dat niet tot zijn recht.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:06
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:57:
Na jaren kijken en genieten van jullie foto's. Hier dan de foto's van mijn home cinema.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet op de foto's
- Samsung ES7000
- Marantz NR 1603

- Xbox 360
Mooie afwerking en set!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet op de foto's
- Samsung ES7000
- Marantz NR 1603

- Xbox 360
Henders & Hazel meubels, serie Codam. Nice, heb ik ook thuis staan, inclusief de stoel die ik op de laatste foto 1 rechtsonder zie :P
Wel een mooie set hoor, alleen zou ik me persoonlijk irriteren aan de boxjes naast m'n tv. Maar voor de rest ziet het er netjes uit!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03-2025
@DonaldR & NWitkamp:

Ziet er goed uit!

Bij zelfbouw speakers denk ik altijd; hoe zou zoiets klinken? Zijn er variaties in geluid door uitvoering (materiaalgebruik, crossover, andere onderdelen, etc...) en kun je het geluid tijdens het bouwen beïnvloeden/naar je hand zetten? Of klinkt elke Scan speak monitor reference se hetzelfde?

Hoe dan ook; erg mooi gedaan!

• Henkie
  • Laatst online: 11:42

Wat je ziet op de foto's
- Samsung ES7000
- Marantz NR 1603

- Xbox 360
wauw, ik zou echt para worden van die kwart-slag-gedraaide-speakers! maar verder wel heel strak!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• Flozem
alaethem schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:01:
Vandaag heeft mijn Harman/Kardon AVR 2550 plaats gemaakt voor een Denon AVR-3313. *O*
Ik kon hem niet laten staan voor €798,-

[afbeelding]

Wat je ziet:
Oude Receiver: Harman/Kardon AVR 2550
Nieuwe Receiver: Denon AVR-3313
Blu-ray Speler: Philips BDP9100
DVD/HDD Recorder: Panasonic DVR555H
Console: Playstation 3 (upgrade naar 500GB)

Wat je niet ziet:
Speakers: 2x KEF Q300
Speakerkabel: Van den Hul Snowline

Uitbreiding naar surround komt wel een keer als we een grotere woning hebben.
In het huidige appartementje komt dat niet tot zijn recht.
Ik zie ook nog iets van Pioneer...

Verwijderd

Henkie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:39:
[...]

wauw, ik zou echt para worden van die kwart-slag-gedraaide-speakers! maar verder wel heel strak!
Haha, daar was ik in het begin ook bang voor. Aangezien bij mij ook altijd alles recht moet staan.

Maar de boxen zijn zo mooi klein en de design super strak in mijn ogen. Het is ook onvoorstelbaar wat voor kwaliteit geluid er uit zulke kleine boxen kan komen. _/-\o_

Je kan ze ook recht hangen is geen enkel probleem met de meegeleverde ophangbeugels. :)

Verwijderd

HwKok schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:36:
[...]

Henders & Hazel meubels, serie Codam. Nice, heb ik ook thuis staan, inclusief de stoel die ik op de laatste foto 1 rechtsonder zie :P
Wel een mooie set hoor, alleen zou ik me persoonlijk irriteren aan de boxjes naast m'n tv. Maar voor de rest ziet het er netjes uit!
Klopt mooie lijn meubels he :)

Nee de boxen zijn zo klein dat ze mij niet irriteren. Gelukkig maar ;)

Bedankt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet op de foto's
- Samsung ES7000
- Marantz NR 1603

- Xbox 360
Ongeveer wat ik zou opbouwen.
Ga vanavond kijken of ik de 1603 kan halen bij de Saturn. Anders komt dit later dit jaar of de 1604.
De BA soundwave dingen wilde ik ook, maar dan in combinatie met de A25's als fronts en een bijbehorende center.

Ziet er in zijn totaliteit echt netjes uit zeg.

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:18:
[...]

Ongeveer wat ik zou opbouwen.
Ga vanavond kijken of ik de 1603 kan halen bij de Saturn. Anders komt dit later dit jaar of de 1604.
De BA soundwave dingen wilde ik ook, maar dan in combinatie met de A25's als fronts en een bijbehorende center.

Ziet er in zijn totaliteit echt netjes uit zeg.
De Marantz 1603 is top! Ik wou hem toen ook kopen bij de Saturn met de BTW actie. Alleen hebben ze toen de advies prijs vies verhoogd zodat ik duurder uit was dan bij een specialist in Groningen. >:)

Dus ik heb deze set samen gekocht met de boxen bij Hifi Corner. En kon daar ook nog een juiste deal maken met speakerkabels.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:33:
[...]

De Marantz 1603 is top! Ik wou hem toen ook kopen bij de Saturn met de BTW actie. Alleen hebben ze toen de advies prijs vies verhoogd zodat ik duurder uit was dan bij een specialist in Groningen. >:)

Dus ik heb deze set samen gekocht met de boxen bij Hifi Corner. En kon daar ook nog een juiste deal maken met speakerkabels.
Dat is iets waar ik ook heel erg bang voor ga zijn. Die Groninger heb ik ook gezien. Op dit moment heb ik wel geld liggen, maar met de juiste aanbieding ga ik meteen overstag, anders wacht ik nog even.
Wat wel zo is, is dat Groningen een eind weg is! :D
Speakers komen bij mij in de loop van de tijd. Eerst de fronts voor de A25, dan dat 5.1 setje er nog bij. En wellicht de center speaker.
Groot nadeel is dat de tv hangt en alles nu houtjetouwtje aangesloten is. Liefst alles HDMI en dan 1 a 2 kabels naar de tv (hangt aan een vogels beugel waardoor de tv haaks op de muur kan).

Ben benieuwd wat ze gaan doen. Kan jammer genoeg nergens meer de originele prijzen zien.

De huidige JVC paaltjes zijn wel mooi om te zien (alhoewel nu op de kast is het geen gezicht omdat de voet er verplicht op moet. Leken kleine paaltjes, maar dat hele onderstuk kun je er dus blijkbaar niet af halen.

Overigens voor mijn vrouw is het niet interessant de speakers, die luistert beneden toch geen muziek, maar ik doe dat wel (heb ook een Cowon en UE in ears van 140 euro). En dat is op die dingen uiteraard geen gehoor.
Basspeaker hebben we nu al enige tijd uit staan en dat vind ik op dit moment prima. Met de A25's is het wellicht voor ons helemaal niet meer nodig.
Heb het zelfs met de huidige opstelling nog niet gemist. Hoeft van mij ook allemaal niet te schudden zeg maar ;)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• CallmeGod
  • Laatst online: 10-12-2025
foto's van mijn home cinema na een lange poos dit topic gevolgd te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img825/7981/p1000876c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img708/3631/p1000907k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img607/3064/p1000909kn.jpg

Wat je Ziet :
Jamo S 608 HCS 3
Onkyo Sr 508
Dune D1 mediaplayer
Bluray/dvd LG
Upc Horizon Box
47 Inch Led Tv LG+ led verlichting ( ikea)
Baby monitor

Wat je niet Ziet:
Synology 412+
Logitech Harmony one

PS: De Tv meubel deurtjes heb ik besloten eruit te laten.

[ Voor 14% gewijzigd door CallmeGod op 30-05-2013 10:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:00:
[...]

Ga die satellietjes eens gewoon recht aan de muur hangen ja. ;)

Het is niet zo, dat omdat ze gedraaid kunnen worden, dat het dan ook echt móet. :F
Om nog maar over het nadeel van vallend huisstof op nu twee bovenkanten, maar te zwijgen.
De centerspeaker kan niet recht staan. Als deze aan de muur zal hangen zou ik ze misschien wel overwegen om ze recht hangen. Maar persoonlijk vind ik het wel een speels accent geven. Iedereen zijn smaak he ;)

En stoffig is het niet bij ons ;)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04

Don Quijote

El Magnifico

Mijn HT project begint nu ook redelijk tegen zijn einde aan te lopen. Vorige week heb ik wat verduisterende gordijnen opgehangen (40euro bij Ikea) en zijn mijn relax stoelen binnengekomen. Vooral de toevoeging van de stoelen maakt een groot verschil, niet alleen kan ik nu gewoon relaxed zitten/liggen ipv krampachtig op mijn bureaustoel, maar ook lijkt mijn subwoofer een stuk minder "boomerig" (of dat ook echt zo is, of tussen mijn oren zit laat ik in het midden).

Nu nog een nieuw AV meubel, verlichting aanpassen en de laatste kabels wegwerken en ik ben helemaal tevreden (voor zolang dat duurt ;))

De foto's zijn met een groothoekobjectief genomen, dus de ruimte vertekent nogal.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3669/8888558520_bb811832b9_z.jpg
HT01 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5464/8888558674_202232858a_z.jpg
HT02 by Ravnoss, on Flickr

Zelfde foto maar dan met twee van de stoelen in "relax" modus.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3793/8887937431_de83b79d3e_z.jpg
HT03 by Ravnoss, on Flickr

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nice!

welke PJ heb jij hangen?
[b][message=40324687,noline]maar ook lijkt mijn subwoofer een stuk minder "boomerig" (of dat ook echt zo is, of tussen mijn oren zit laat ik in het midden).
een basfrequentie is een trage drukgolf, doordat je je positie van je oor verandert kan je sub idd anders klinken. In sommige gevallen hoor je op de ene plek in de kamer je sub helemaal niet, maar als je een paar stappen opzij zet hoor je 'm wel.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 16:02
Ziet er prima uit!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Fraggert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:19:
nice!

welke PJ heb jij hangen?

[...]

een basfrequentie is een trage drukgolf, doordat je je positie van je oor verandert kan je sub idd anders klinken. In sommige gevallen hoor je op de ene plek in de kamer je sub helemaal niet, maar als je een paar stappen opzij zet hoor je 'm wel.
De projector is een redelijk budget model. Benq w1070. Maar na het lezen van vele reviews durfde ik de gok wel aan :-). Ik moet zeggen dat het qua beeldkwaliteit voor zijn prijs een weergaloze projector is. Er is in mijn ogen echter 1 groot nadeel en dat is dat de fan gewoon teveel herrie maakt naar mijn zin. Zeker in rustige stukken in films is de projector hoorbaar aanwezig (of je dat storend vind of niet is persoonlijk, maar mij stoort het). Als deze aan vervanging toe is zal ik tegen die tijd iig voor een groter en stiller model gaan.

Verwijderd

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42

DjVe

Hatsaflats!

Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:26:
[...]

De projector is een redelijk budget model. Benq w1070. Maar na het lezen van vele reviews durfde ik de gok wel aan :-). Ik moet zeggen dat het qua beeldkwaliteit voor zijn prijs een weergaloze projector is. Er is in mijn ogen echter 1 groot nadeel en dat is dat de fan gewoon teveel herrie maakt naar mijn zin. Zeker in rustige stukken in films is de projector hoorbaar aanwezig (of je dat storend vind of niet is persoonlijk, maar mij stoort het). Als deze aan vervanging toe is zal ik tegen die tijd iig voor een groter en stiller model gaan.
Is die fan dan niet te vervangen voor iets stillers? Ik heb voor zowel mijn mediaspeler (Boxee Box) als mijn LG nas de fan vervangen voor een stiller passend model en daar ben ik zeer content mee :) Daarnaast is het vervangen meestal éénvoudig en kan je het ook weer ongedaan maken als je aanspraak moet maken op garantie.

Je bent tweaker of je bent het niet he ;)

• alaethem
Flozem schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:14:
[...]

Ik zie ook nog iets van Pioneer...
Inderdaad, de Panasonic is geen Panasonic :F

Wat je ziet correctie:
DVD/HDD Recorder: Pioneer DVR555H

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

DjVe schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:07:
[...]

Is die fan dan niet te vervangen voor iets stillers? Ik heb voor zowel mijn mediaspeler (Boxee Box) als mijn LG nas de fan vervangen voor een stiller passend model en daar ben ik zeer content mee :) Daarnaast is het vervangen meestal éénvoudig en kan je het ook weer ongedaan maken als je aanspraak moet maken op garantie.

Je bent tweaker of je bent het niet he ;)
Inderdaad eigenlijk een schande dat ik daar niet zelf aan heb gedacht. Anderzijds ben ik wel een tikje huiverig om de fan van de projector te vervangen, mocht die onverhoopt toch niet genoeg koelcapaciteit hebben ben ik bang dat mijn lamp snel de geest zal geven.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01 22:27
Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:22:
[...]

Inderdaad eigenlijk een schande dat ik daar niet zelf aan heb gedacht. Anderzijds ben ik wel een tikje huiverig om de fan van de projector te vervangen, mocht die onverhoopt toch niet genoeg koelcapaciteit hebben ben ik bang dat mijn lamp snel de geest zal geven.
Denk dat er in de handleiding een redelijke beschrijving staat van de fan. Anders kan je het vast opzoeken. Meestal een M³/h waarde en/of Static Pressure. :) Lijkt me een prima klus!

Verwijderd

Mooie ruimte Ravnoss.
Ik heb ook een lawaai beamer.
Geen HD.
En dat lawaai vind ik erger dan dat het geen HD is.
Ik kijk veel DVD met muziek.
Zelfs met koptelefoon op hoor ik de beamer.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Thanks!

die staat ook op mijn shortlist, naast de epson EH-TW3200.

fijn dat je even ingaat op die fanherrie, de Benq is goedkoper dan de Epson maar heeft nu ook een nadeeltje erbij gekregen. De epson scoort beter met de lensshift en LCDtechniek, ik denk dus ook op lawaai.

Wat is jouw ervaring met het regenboogeffect door de DLPtechniek in de Benq, of geen last van gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 30-05-2013 14:27 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

Ravnoss schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:12:
Mijn HT project begint nu ook redelijk tegen zijn einde aan te lopen. Vorige week heb ik wat verduisterende gordijnen opgehangen (40euro bij Ikea) en zijn mijn relax stoelen binnengekomen. Vooral de toevoeging van de stoelen maakt een groot verschil, niet alleen kan ik nu gewoon relaxed zitten/liggen ipv krampachtig op mijn bureaustoel, maar ook lijkt mijn subwoofer een stuk minder "boomerig" (of dat ook echt zo is, of tussen mijn oren zit laat ik in het midden).

Nu nog een nieuw AV meubel, verlichting aanpassen en de laatste kabels wegwerken en ik ben helemaal tevreden (voor zolang dat duurt ;))

De foto's zijn met een groothoekobjectief genomen, dus de ruimte vertekent nogal.

[afbeelding]
HT01 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]
HT02 by Ravnoss, on Flickr

Zelfde foto maar dan met twee van de stoelen in "relax" modus.

[afbeelding]
HT03 by Ravnoss, on Flickr
Blijft mooi om te zien zulke kamers. Ik heb helaas de ruimte niet, helaas!

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:30:
@DonaldR & NWitkamp:

Ziet er goed uit!

Bij zelfbouw speakers denk ik altijd; hoe zou zoiets klinken? Zijn er variaties in geluid door uitvoering (materiaalgebruik, crossover, andere onderdelen, etc...) en kun je het geluid tijdens het bouwen beïnvloeden/naar je hand zetten? Of klinkt elke Scan speak monitor reference se hetzelfde?

Hoe dan ook; erg mooi gedaan!
Ik heb mijn speaker gebouwd naar de tekeningen van waar ik ze gekocht had. Je kunt zelf natuurlijk wel nog het een en ander aanpassen. Je kunt er ook zelf voor kiezen een andere vorm bekisting te maken of je kunt ook nog het een en ander aanpassen aan het filter systeem. Je kunt er eigenlijk mee doen wat je wilt, maar of dat ook ten goede komt is dan maar de vraag.

Ik ben er nog steeds erg blij mee :)

• alaethem
martijn24 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:09:
foto's van mijn home cinema na een lange poos dit topic gevolgd te hebben.

PS: De Tv meubel deurtjes heb ik besloten eruit te laten.
Mooie meubels, waar heb je die vandaan als ik vragen mag.
Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic