Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:29:
[...]

Alles hier is geaard (huis uit 2010) ;)
Verder alle HT spul op een Brennenstuhl stekkerblok ingeprikt.
Maar stekkers omdraaien.. gaat dat echt iets uitmaken? :?
Zou met wisselstroom in principe geen drol uit moeten maken, tenzij er iemand in de rest van het stroomcircuit heeft zitten kloten of er her of der draden vlak langs elkaar liggen. Maar ook dan is het circuit niethelemaal lofel ;) Probeer het en je weet het :)

@JamesTweak: als jenaar Foka gaat, ga dan ook vooral even bij de koopjeskelder van Correct in R'dam langs. Kun je ook meteen luisteren. Wellicht kom je dan voor het zelfde geld met nog mooier spul thuis dan die Tangents :)
* The Eagle heeft daar zijn Klipsch F1's voor 200 euro het paar weg, zou me niks verbazen als ze die nog hebben :)

Edit: yup, in kersen kun je ze nog voor 99/stuk krijgen. F10 (opvolger) in zwart doet nu 129 stuk. Prima speaker.
Zie http://www.correct.nl/zoe...sch+vloerstaand&MODE=Zoek

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 20-05-2013 23:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42
Eind deze maand ook weer een upgrade doen. Ik gaat mijn (goedkope boekenplank spekers gekregen via een kennis) verruilen voor 2 vloerstaanders. Ik heb geen verschrikkelijk grote kamer. (3meter x 4meter)

Zat zelf te denken aan de Tangent e45. Die kan ik ophalen bij de foka voor 200 de paar. Lijkt me toch wel een leuk prijsje.

Huidige setup:
Panasonic 50" GT50
Onkyo 609 7.1
2x Sony ss-nx1 (front speakers)
HKTS 16 surround+surround back/center/sub
200 de stuk en niet per paar zoals je schrijft. Just een heads up voordat je daar teleurgesteld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Eagle ja idd een hoop over gehoord zal daar ook nog even binnen springen

@dangerpaki dacht ik dus ook. Gaat om 2 demo modellen. Kreeg ze daarom 200 de paar. Stond op hun ouwe site. Was reeds vernieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:46:
[...]
* The Eagle heeft daar zijn Klipsch F1's voor 200 euro het paar weg, zou me niks verbazen als ze die nog hebben :)
Ben benieuwd hoe lang Correct nog Klipsch aanbiedt, laatste wat ik hoorde is dat ze importeur-af zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch overgestapt, in de kleine ruimte dat ik zit zijn de vloerstaanders toch wel heel aanwezig (woon nog thuis) Heb voor een mooi prijsje (300,-) de Focal Chorus 706V amati incl stands kunnen overnemen. Ik ga ze volgende week maandag afhalen. Ga ik dan op me zelf wonen kan ik deze uiteraard nog gebruiken als rear speakers.

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/695/t2ec16dhjh8e9qsew9vmbrq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:46:
[...]

Zou met wisselstroom in principe geen drol uit moeten maken, tenzij er iemand in de rest van het stroomcircuit heeft zitten kloten of er her of der draden vlak langs elkaar liggen. Maar ook dan is het circuit niethelemaal lofel ;) Probeer het en je weet het :)

@JamesTweak: als jenaar Foka gaat, ga dan ook vooral even bij de koopjeskelder van Correct in R'dam langs. Kun je ook meteen luisteren. Wellicht kom je dan voor het zelfde geld met nog mooier spul thuis dan die Tangents :)

Edit: yup, in kersen kun je ze nog voor 99/stuk krijgen. F10 (opvolger) in zwart doet nu 129 stuk. Prima speaker.
Zie http://www.correct.nl/zoe...sch+vloerstaand&MODE=Zoek
ik ga daar sowieso ook even langs, in die koopjeskelder hebben ze vaak leuk spul staan.
alleen wel even uitkijken of het niet beschadigt is, het staat allemaal op de grond opgesteld waar mensen langslopen, incl. kinderwagens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

demon326 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:23:
Verder zal er voorlopig geen sub komen, de A25's gaan vrij diep en meer is niet echt nodig, denk ik.
Ik denk dat je nog versteld zou staan van wat een [goede] sub toevoegt. Die A25's gaan relatief 'diep' voor hun beperkte grootte, maar er ontbreekt echt wel een PAK laag. Ik heb zelf een paar A25 als rears staan in een 5.1 opstelling, toen ik ze voor de lol even als fronts gebruikte (2.0) schrok ik toch wel heel erg van wat ik miste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:46:
Toch overgestapt, in de kleine ruimte dat ik zit zijn de vloerstaanders toch wel heel aanwezig (woon nog thuis) Heb voor een mooi prijsje (300,-) de Focal Chorus 706V amati incl stands kunnen overnemen. Ik ga ze volgende week maandag afhalen. Ga ik dan op me zelf wonen kan ik deze uiteraard nog gebruiken als rear speakers.

[afbeelding]
Van waar? Ik zoek dergelijke nog als rears (liefst 800 reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Van waar? Ik zoek dergelijke nog als rears (liefst 800 reeks)
Marktplaats met factuur! Ja was geen verkeerd setje zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Wel een ontzettend mooie set-up, beatbrother! Waar heb je die stoelen vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door CrashandBurn76 op 21-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:58:
[...]

Marktplaats met factuur! Ja was geen verkeerd setje zo te zien
zekerweten, pachtige dingen, en wat je al zei, future-proof, gewoon z'n grotere broers proberen te scoren over een tijdje.

heeft er iemand nog advies voor een mooie eindversterker?
ik wil niet hoger gaan dan 250,- per stuk, het is om mijn stereo naar 4.0 te upgraden.
ik heb ook nog een ''center speaker'', maar dat hoeft niet persé van mij.

ik zag al een NAD 906 op marktplaats, 130,- per stuk, is dit wat? jammer dat er geen ringkern trafo in zit..

ik gebruikte voor mijn proef opstelling een reciever en 4.0 beviel mij erg goed.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:46:
Let wel dat de Chorus 700-serie is vernieuwd en qua styling toch wel anders is geworden. Heb ze laatst gezien en ik kan ze zeer waarderen. Het aluminium rond de tweeter is wat donkerder. Ook zijn de kleuren en materialen een stuk chiquer door het gebruik van een leer-look bovenop. Van de 800-serie komt ook nog een nieuwe versie. Focal zelf zegt eind dit jaar, maar de importeurs en verkopers gaan dan uit van Q1 2014 :P Wacht dus niet te lang met het uitbouwen, want anders kan het wat lastiger worden om aan een complete set te komen. Daarom heb ik nu ook de 816W aangeschaft als rear :)

Over aanschaffen gesproken, de Panasonic TX-P65VT50 en de Focal Chorus 816W worden eind deze dag geleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Zouden de 706 bv passen als surrounds in combi met 826V en center ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
In mijn beleving is een exacte match in het geval van surrounds lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld fronts & center. Als je ze als 2e paar stereo speakers gaat inzetten is dat natuurlijk een heel anders verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Nee zouden dienen als rears in een 5.1 opstelling
de fronts en center zijn van de 800 reeks

Ik wil gewoon niet later in de problemen komen als ik te lang wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Bokmaaa schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:
In mijn beleving is een exacte match in het geval van surrounds lang niet zo belangrijk als bijvoorbeeld fronts & center. Als je ze als 2e paar stereo speakers gaat inzetten is dat natuurlijk een heel anders verhaal.
De match tussen de voorste en achterste speakers is naar mijn luisterervaring, voor surround wel van groot belang. Al hoeven de achterste speakers niet altijd zuilen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog geen totaalfoto van mijn set-up, want de versterkers staan nog steeds bij mijn ouders thuis, idem met de speakers en subwoofer. Maar heb vandaag toch de TV wel laten bezorgen, daar kan ik natuurlijk altijd wat mee :)

Panasonic Viera TX-P65VT50
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JoEcTOhihDpL0pl2khtkmTJ2/full.jpg

En op - het tijdelijke - kastje totdat de TV opgehangen wordt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kCZSBJ1XKkJuo4KAW0A8Y0ml/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:25:
Nog geen totaalfoto van mijn set-up, want de versterkers staan nog steeds bij mijn ouders thuis, idem met de speakers en subwoofer. Maar heb vandaag toch de TV wel laten bezorgen, daar kan ik natuurlijk altijd wat mee :)

[afbeelding]

[afbeelding]
arm kastje.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Je kan iig al assasins creed spelen op je dikke tv :p
Ben benieuwd als het helemaal af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Bewaar de doos nog maar ff fear, mocht je ooit je huis moeten verlaten dan heb je iig woonruimte achter de hand ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Let wel dat de Chorus 700-serie is vernieuwd en qua styling toch wel anders is geworden.
Ja over die nieuwe 700 had ik gelezen idd, hoop tegen die tijd weer een leuk 2e hands setje te kunnen scoren. Maakt het jagen best wel leuk moet ik zeggen!
Over aanschaffen gesproken, de Panasonic TX-P65VT50 en de Focal Chorus 816W worden eind deze dag geleverd :D
Ben ontzettend benieuwd naar het totaal plaatje, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
[...]

Alles hier is geaard (huis uit 2010) ;)
Verder alle HT spul op een Brennenstuhl stekkerblok ingeprikt.
Maar stekkers omdraaien.. gaat dat echt iets uitmaken? :?
lol - misschien moet de contactdoos omgedraaid... dat mag natuurlijk niks uitmaken. 8)7

@Fear

Mooie dikke tv... vroeg me al af of dat het dure custom-made kastje was.... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 21-05-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/a2uixv.jpg
(sorry, full size ivm Panoramo O-) )

Nu bijna af. Bijna.
2x Scandyna Minipod MK2
1x Scandyna Cinepod MK2
2x Scandyna micropod SE
Scandyna The Ball 2.1
1x Philips 50pfl7956h/12
Yamaha HTR-4065

De Scandyna's ben ik altijd al verliefd op geweest, en wat een geluid.
Yes, je betaald extra voor het design, maar potjandorie wat een mooi geluid.
De versterker is een tussenoplossing; Vooral de technische gimmicks van deze amp zijn echt tof.
De DSP's doen ook echt wat, ik was Philips hometheather of PC 5.1 boxjes gewend, dan is dit echt heel erg prettig.
En vooral de HDMI Arc & AirPlay maken het af.
(De reciever wordt vanuit de stand-by stand aangezet door middel van een airplay apparaat; iPhone, Mac, Macbook, iPad, zelfs AppleTV)

De Ball is officieel een 2.1 sub, maar de buurtjes vinden dit al storend.
Laatst bij Jack Reacher een echt WTF moment gehad, want ik dacht dat er een auto de straat in kwam.
Bleek m'n sub te zijn.

To to:
Goed meubel voor stereo.
Andere salontafel.
Kabels wegwerken in de muur, maar dat is paar over een jaar of wat bij het overschilderen/stucen.
Dit is een nieuwbouw huis, ik wist nog niet hoe en wat ik exact wilde, eerst nog even klooien met ophangen boxen, dan als we echt tevreden zijn, de snoeren in de muur wegwerken.

Groot pluspunt van deze boxen, je kan er geen kleedjes of plantjes op zeggen 8)

Extra foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n3ub6e.jpg
De Scandyna Micropod.
(de Minipod zijn al genoeg close up's van)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fwnl9x.jpg
Setup overview.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/3534d9y.jpg
Snoeren wegwerken.

Tips voor een toekomstige receiver met AirPlay en HDMI ARC hoor ik graag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet altijd lachen als ik die Minipod Center zie.. het is zo'n verschrikt gezichtje _O-

Verder wel coole speakertjes om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:27:
Ik moet altijd lachen als ik die Minipod Center zie.. het is zo'n verschrikt gezichtje _O-

Verder wel coole speakertjes om te zien :)
haha, nu je het zegt!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
FeaR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:25:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, die doos is bij het verkeerde huis afgeleverd:-) dmn wast en tv. En dan denken dat mijn 55 groot was :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:27:
Wilde het niet verklappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
@weeraanmelden hoe bevallen de micropods als surroundback? ik overweeg ze ook bij mijn bigpods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Jasper1975 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:41:
@weeraanmelden hoe bevallen de micropods als surroundback? ik overweeg ze ook bij mijn bigpods
Heel goed.
Het geluid is even scherp, helder en goed.
Ik had twee weten goedkope surrounds, ik kon echt herkennen wat surround was en niet.
Nu amper, terwijl ik de speakers iets boven oorhoogte heb hangen.
(De kenners weten het, dat is een goed iets ;) )
Ik betrap me zelf erop dat ik nu veel vaker "gewoon muziek" via de 5.1 DSP's luister.

**update**
de Sub is het zeker waard. Goede zuivere bas.

[ Voor 5% gewijzigd door weeraanmelden op 21-05-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
Cool denk dat ik ze toch maar ga aanschaffen! is die sub het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Renegade666 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Hmm, die doos is bij het verkeerde huis afgeleverd:-) dmn wast en tv. En dan denken dat mijn 55 groot was :)
Dat dacht ik ook toen ik een 47 inch had ( en nog heb ) van WoW its Huge !!
Toen kwam ik bij maatje van me die een 55" heeft, toen dacht ik hmmmmm.

Ach we zijn in iedergeval eruit als de TV die we nu hebben sneuvelt dan gaat het zeker een 60" worden.
Maar hij is nu ander half jaar oud dus dat gaat nog wel duren haha !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
@FeaR

Gigantisch! Wat wordt de kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Op speciaal verzoek hier mijn thuisbioscoop.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-o60IjSi6zaE/UWxLaSdQh6I/AAAAAAAAHV0/hP2PLxI15QA/s800/_DSC4424.JPG

Velodyne DD18
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_eAY2WSoL8M/UWxLbZkOXlI/AAAAAAAAHWA/i55kuSlETeM/s800/_DSC4428.JPG

Het rack en speaker rechts achter
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tf3vE_fdX1Y/UWxLctVrb0I/AAAAAAAAHWQ/rz1ANjXgnsk/s800/_DSC4433.JPG

Een paar iets oudere foto's (met dank aan Christaan Sauer)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7039/6915798507_e438828212_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7070/6918509219_097209b245_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7065/6918508861_c8c5358864_b.jpg

En dit staat er voor lekkers...

Apparatuur:
A/V receiver: Marantz SR9600
Stereoversterker: Marantz PM-15S2 Limited Edition
UD speler: Oppo BDP-83 TUC (gemodificeerd door The Upgrade Company)
Speakers: ALR/Jordan Note 7 (front), Center en 5 (rear)
Subwoofer: Velodyne DD18
Projector: JVC DLA-HD950
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall 110" met Studiotek 130
Stroom: PS Audio Power Plant Premier
Afstandsbediening: Marantz RC9001
Hoofdtelefoon: Sennheiser HD600
Audio Rack: Creaktiv Trend 1-5 Aktiv Plus
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302 60cm, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m, PS Audio Perfect Wave AC-3, inakustik AC-2502
Kabels (video): inakustik Referenz HDMI
Tweaks: Nanotec Systems Nespa #1, CA Electronics Diamond dempingsplaten

Voor meer informatie zie de volgende links waar jullie de bouw kunnen zien:
- HTforum.nl ("lange versie")
- DVD.nl ("korte versie")

[ Voor 8% gewijzigd door HTip op 16-09-2013 12:31 . Reden: Extra informatie toegevoegd n.a.v. videoreportage GoT ]

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
hoezo crisis ;) je lijkt die andere wel beatbrother. Kunnen sommigen denk ik alleen maar van dromen! Vette mancave _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikayu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:20:
Je kan iig al assasins creed spelen op je dikke tv :p
Ben benieuwd als het helemaal af is
Assassin's Creed III had ik speciaal klaar gelegd om 3D te testen. Bevalt me zeer goed dat 3D, kreeg er alleen wel snel zere ogen van.
renzo4000 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:21:
Bewaar de doos nog maar ff fear, mocht je ooit je huis moeten verlaten dan heb je iig woonruimte achter de hand ;)
De doos staat veilig op zolder. Doos daar krijgen was nog meer werk dan de TV binnen krijgen, lomp groot ding om naar boven te sjouwen.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:50:
[...]
Ja over die nieuwe 700 had ik gelezen idd, hoop tegen die tijd weer een leuk 2e hands setje te kunnen scoren. Maakt het jagen best wel leuk moet ik zeggen!
Afwachten is altijd wel leuk en de 700-serie is best goed verkocht, dus tweedehands kan je ze zeker nog wel tegenkomen. Maar wacht niet al te lang, want een halve set hebben is ook zo wat.
CrimsoN72 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:58:
Gigantisch! Wat wordt de kijkafstand?
Als de TV strak tegen de muur hangt een meter of 3,50 :)
HTip schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:07:
En terecht dat verzoek! Het is en blijft een mooie ruimte, om over de subwoofer nog maar te zwijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Bedankt voor de leuke eerste reacties! :*)

Omdat we alles zelf hebben gedaan, heeft het (los van de apparatuur) alleen materiaal en heeeeeel veel vrije tijd gekost. Alles laten doen was geen optie ;)

@Fear: Waanzinnige TV man! Ik had 'm ook al op het HTforum gezien :o

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Focals, kan iemand aan de hand van de foto's zien welke kleur dit ongeveer is. Meer welke benaming? Zoals fear al zei. Zo'n halve set is ook niks, kan ik in elk geval even rondkijken.

[afbeelding]
Ebony volgens mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:25:
Die Focals, kan iemand aan de hand van de foto's zien welke kleur dit ongeveer is. Meer welke benaming? Zoals fear al zei. Zo'n halve set is ook niks, kan ik in elk geval even rondkijken.

[afbeelding]
Ebony volgens mij?
Volgens mij Naturel (Ebony is het antraciete).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou "Wenge" zeggen. Ebony is inderdaad zwart, ook wel Black Ash genoemd. Overigens spreken diverse sites elkaar tegen. Zo heeft Focal (volgens Focal.com) alleen Black Ash en Wenge, maar diverse sites die de 716V leveren hebben deze in Ebony, Amati en Natural. Natural is veel lichter dat haal je er zo uit. De kleur die jij hebt wordt in de Chorus-800 als "Moka" aangeduid. Om het makkelijk te houden :P

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 21-05-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:33:
[...]

Ik zou "Wenge" zeggen. Ebony is inderdaad zwart, ook wel Black Ash genoemd. Overigens spreken diverse sites elkaar tegen. Zo heeft Focal (volgens Focal.com) alleen Black Ash en Wenge, maar diverse sites die de 716V leveren hebben deze in Ebony, Amati en Natural. Natural is veel lichter dat haal je er zo uit. De kleur die jij hebt wordt in de Chorus-800 als "Moka" aangeduid. Om het makkelijk te houden :P
Bij die marktplaats advertentie staat idd amati! Ga ik daar maar eens naar zoeken. Moet wel zeggen nog nergens tegengekomen... Weet niet of dit zo makkelijk uitbreidbaar is haha. Wish me luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:35:
[...]
Bij die marktplaats advertentie staat idd amati! Ga ik daar maar eens naar zoeken. Moet wel zeggen nog nergens tegengekomen... Weet niet of dit zo makkelijk uitbreidbaar is haha. Wish me luck
Blijft lastig, als je Google vraagt naar Focals in de kleur "wenge" en "amati" komen dezelfde afbeeldingen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FeaR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Blijft lastig, als je Google vraagt naar Focals in de kleur "wenge" en "amati" komen dezelfde afbeeldingen terug.
Wenge is een bestaande houtsoort maar van Amati heb ik nog nooit gehoord, maar mogelijk is mijn timmermans-geheugen niet meer up to date ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

[afbeelding]

Velodyne DD18
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302 60cm, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m, PS Audio Perfect Wave AC-3, inakustik AC-2502
Wat een verademing! :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me idd de kleur wenge! Snel maar even op de website van Focal geken. Hijwas er maar in 2 kleuren. Wenge & Black. Dus nou mooi maakt het wel wat makkelijker

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Op basis van eerdere tips in dit topic deze IR-extender via Ebay gekocht. Gisteren al binnen gehad, wat ik vrij snel vond (8 dagen incl. weekend).
Werkt prima met Onkyo receiver, maar helaas niet met het iTV-kastje van KPN (Motorola VIP 1853). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

....

Apparatuur:
Man man man man...... :9~

Overweeg je nog om het te gaan uitbreiden naar 7.1 (of hoger)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Echt geweldig die dedicated homecinemarooms hier! Top! Het enige wat ik mij afvraag is de keuze voor de bioscoopstoelen. Ik zou persoonlijk voor een enorme bank kiezen waar je eventueel ook met meerdere mensen op kan zitten. Belangrijkste is dat je ook lekker kan liggen/wegzakken (eventueel samen met je vrouw/vriendin). Ik zie mij persoonlijk niet met een stel vrienden achter elkaar gaan zitten.

Ik snap uiteraard wel dat dit op het oog beter aansluit bij het bioscoopgevoel, maar ik ben altijd weer blij als ik naar een film in de bios ben geweest van +2 uur dat ik weer thuis kan chillen op een goede bank.

Enkele voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.furniturehome.com.au/media/catalog/product/l/3/l3_3_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.artrss.net/wp-content/uploads/2010/03/Carmel,%20Indiana%20based%20Tri-Phase%20Technologies.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Home-Cinema-Seating-/00/s/NzI0WDEwMDA=/$(KGrHqJ,!g4F!,85(PWHBQKqsSBs1!~~60_58.JPG

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

*mooi spul*
Dat is een hele mooie thuisbioscoop! Zijn dat nu ook bioscoopstoelen of iets dergelijks? Ik mis daar nog wat voetenbankjes om lekker achterover te kunnen hangen en te genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

renzo4000 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:30:
Echt geweldig die dedicated homecinemarooms hier! Top! Het enige wat ik mij afvraag is de keuze voor de bioscoopstoelen. Ik zou persoonlijk voor een enorme bank kiezen waar je eventueel ook met meerdere mensen op kan zitten. Belangrijkste is dat je ook lekker kan liggen/wegzakken (eventueel samen met je vrouw/vriendin). Ik zie mij persoonlijk niet met een stel vrienden achter elkaar gaan zitten.

Ik snap uiteraard wel dat dit op het oog beter aansluit bij het bioscoopgevoel, maar ik ben altijd weer blij als ik naar een film in de bios ben geweest van +2 uur dat ik weer thuis kan chillen op een goede bank.

Enkele voorbeelden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je wilt natuurlijk wel een sweetspot qua geluid en beeld creëren en ik kan me voorstellen dat beter gaat als je stoelen achter elkaar zet als naast elkaar :) Daarnaast laat natuurlijk niet elke ruimte het toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:05

[afbeelding]

Velodyne DD18
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Het blijft heerlijk om naar te kijken. :9~

En ja, ik was de verzoeker. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Bedankt weer allemaal!

Het zijn inderdaad echte, opnieuw gestoffeerde, bioscoopstoelen. Wij wilden het bioscoopgevoel zo dicht mogelijk benaderen. Ook het kleurenschema (rood/zwart) komt uit diezelfde gedacht. De stoelen zitten verbazingwekkend goed en stellen ons in staat om in de beperkte ruimte die we hebben om 5 zitplaatsen te creëeren. Voetenbankjes hebben we eigenlijk nog nooit gemist, maar zouden nog steeds eenvoudig toegevoegd kunnen worden.

Het heeft ook een functie, zoals DjVe correct aangeeft. Voor surround is de sweetspot de voorste rij. Voor stereo is de middelste stoel op de achterste rij de sweetspot. En door de verhoging en verspringen van de 2e rij kun je met 5 mensen prima genieten van een film of concert.

Plannen om van 5.1 naar 7.1 of nog hoger te gaan zijn er niet. Heb ik eerlijk gezegd ook geen plaats voor en de surroundbeleving vinden we op dit moment al fantastisch. Plannen voor 3D zijn er ook niet, want die investering is te groot, nieuwe beamer, scherm, bron en receiver. En het beeld vinden we ook fantastisch, dus wat willen we nog meer?

@LuPo: :D Heb ik weer wat te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Gaaf hoor Htip, voor de meesten onder ons wel bekend natuurlijk :)

@Fear: Man, wat een bakbeest! (Voor de prijs van dat ding heb ik mijn complete appartementje ingericht :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door KillaZ op 22-05-2013 09:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Velodyne DD18
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:
Heel strak! 10+ :9~ Heb je hiervoor een kelder of garage omgebouwd?

Waarom heb je eigenlijk en een A/V en stereo-versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Omdat die afzonderlijk het beste zijn?
Een goede surround receiver/versterker haalt het in stereo niet bij een goede stereo versterker.
Op deze manier heeft hij "best of both words".

Ben wel benieuwd hoe je de front luidsprekers dubbel hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swordfish103 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:04:
Ben wel benieuwd hoe je de front luidsprekers dubbel hebt aangesloten.
Stereobronnen direct op de Marantz PM-15S2 en de rest vanaf de Pre-Out Front Left en Front Right vanaf de SR9600 naar de P. Direct In van de Marantz PM-15S2. Gebruik je in HT de Marantz PM-15S2 puur als eindversterker en is de SR9600 de pre/pro. Met stereo gebruik je dan de voor- en eindversterker van de Marantz PM-15S2 omdat de bron daar rechtstreeks op aan is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Alleen is zijn enige bron de Oppo :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
FeaR schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:07:
[...]

Stereobronnen direct op de Marantz PM-15S2 en de rest vanaf de Pre-Out Front Left en Front Right vanaf de SR9600 naar de P. Direct In van de Marantz PM-15S2. Gebruik je in HT de Marantz PM-15S2 puur als eindversterker en is de SR9600 de pre/pro. Met stereo gebruik je dan de voor- en eindversterker van de Marantz PM-15S2 omdat de bron daar rechtstreeks op aan is gesloten.
Vraagje om helemaal mee te zijn: als je dan surround afspeelt, stuurt de stereo de beide fronts aan (komend van de surround versterker), en de surround versterker stuurt de andere, overige kanalen aan?

en wat is het beste als je aparte surround eind- en voorversterker gebruikt? Wordt dan nog een stereo versterker ook toegepast? :9

[ Voor 10% gewijzigd door HannesB op 22-05-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Leuke reacties weer! En de vragen worden of zijn al beantwoord! Super!

Klopt inderdaad dat ik stereo en surround op deze manier heb gescheiden. Het voordeel van mijn Oppo is dat ik deze op 3 manieren kan aansluiten. In analoog stereo (gaat naar de PM), in analoog surround (gaat naar de receiver voor muziek) en digitaal (naar de receiver voor film). Die laatste geeft een krachtiger geluidsbeeld.

Klopt ook dat de fronts altijd worden aangestuurd door de PM. In surround is deze alleen eindversterker en in stereo een geïntegreerde versterker. De receiver staat in stereo overigens uit. De overige kanalen (center, rears en sub) worden aangestuurd door de receiver.

Dit heeft tot gevolg een mooier en voller stereogeluid en een krachtiger surroundgeluid.

Ons huis is volledig onderkelderd en we hebben 1 van de 5 ruimtes omgebouwd tot HT. De bedoeling is dat een andere aangrenzende ruimte in de toekomst nog wordt ingericht als bar, maar dat kan nog even duren ;) Het hele proces staat beschreven met veel foto's op het HTforum en het DVD.nl-forum. Als het mag wil ik hier wel de links naar die topics plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

HTip schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:15:
Ons huis is volledig onderkelderd en we hebben 1 van de 5 ruimtes omgebouwd tot HT.
Doe mij ook een huis met zo'n kelder :9 Over een aantal jaren overweeg ik sowieso een huis in Belgie of Duitsland te kopen, stukken goedkoper met grond en bouwen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als het mag wil ik hier wel de links naar die topics plaatsen.
Ik zou niet weten waarom niet, je gaat ons toch niks verkopen? Geen SPAM? Pr0n? Downloads? ... ik zeg laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
renzo4000 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet, je gaat ons toch niks verkopen? Geen SPAM? Pr0n? Downloads? ... ik zeg laat maar komen.
Mee eens. Meer foto's in dit topic! En over pr0n (mits hetero en fatsoenlijke vrouwen) hoor je mij ook niet klagen maar ik ben bang dat fear daar anders over denkt:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Laatst online: 16-09 23:15
Exirion schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Doe mij ook een huis met zo'n kelder :9 Over een aantal jaren overweeg ik sowieso een huis in Belgie of Duitsland te kopen, stukken goedkoper met grond en bouwen.
Ik weet niet hoe het in Nederland juist is, maar België vind ik al niet bepaald goedkoop qua huizen en bouwgronden. Zeker voor jongeren en studenten, zoals ik, zal het best moeilijk zijn.

Ik hoop alleszins ook ooit zo'n heerlijke cinema te kunnen bouwen, zoals hier al eens wordt getoond. :)
(hoewel ik zeer tevreden ben met mijn (bescheiden) set, bestaande uit Marantz nr1602, 4 x monitor audio radius 90HD, 1 x monitor audio radius 180HD en mj acoustics pro 50)

[ Voor 12% gewijzigd door HannesB op 22-05-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:07:
[...]

...

Klopt inderdaad dat ik stereo en surround op deze manier heb gescheiden. Het voordeel van mijn Oppo is dat ik deze op 3 manieren kan aansluiten. In analoog stereo (gaat naar de PM), in analoog surround (gaat naar de receiver voor muziek) en digitaal (naar de receiver voor film). Die laatste geeft een krachtiger geluidsbeeld.

Klopt ook dat de fronts altijd worden aangestuurd door de PM. In surround is deze alleen eindversterker en in stereo een geïntegreerde versterker. De receiver staat in stereo overigens uit. De overige kanalen (center, rears en sub) worden aangestuurd door de receiver.

Dit heeft tot gevolg een mooier en voller stereogeluid en een krachtiger surroundgeluid.

...
Dergelijke opstelling kan alleen als je een stereo-versterker hebt met een power amp direct in?

Ben zelf ook zoekende naar naar dedicated stereo-versterker welke naar mn av-reveicer kan draaien. Beiden moeten mn fronts (bi-amp) kunnen aansturen, dus in 2.0 en 5.1-modus. Zat te denken aan een PM6004, maar dat gaat hem waarschijnlijk dus niet worden aangezien deze geen direct in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:26:
[...]

[...]

Dergelijke opstelling kan alleen als je een stereo-versterker hebt met een power amp direct in?

Ben zelf ook zoekende naar naar dedicated stereo-versterker welke naar mn av-reveicer kan draaien. Beiden moeten mn fronts (bi-amp) kunnen aansturen, dus in 2.0 en 5.1-modus. Zat te denken aan een PM6004, maar dat gaat hem waarschijnlijk dus niet worden aangezien deze geen direct in heeft.
Klopt. Marantz heeft veel versterkers die de Power Amp Direct, maar ik dacht pas vanaf de 7-serie. Wat je ook kunt doen is een oudere hoger model, bijv. 8003.

Ietwat off-topic, maar België is niet per definitie goedkoper, maar als je goed zoekt kun je veel meer woongenot hebben voor hetzelfde geld.

[ Voor 9% gewijzigd door HTip op 22-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Zoals beloofd mijn links waar jullie de bouw kunnen zien
- DVD.nl ("korte versie")
- HTforum.nl ("lange versie")

Maar als jullie hier ook foto's willen, ik heb er genoeg gemaakt :D

En als je de kans krijgt dan zou ik zeker niet twijfelen. Als je een beetje handig bent kan je veel bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door HTip op 22-05-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
HTip schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:24:
Bedankt weer allemaal!

Het zijn inderdaad echte, opnieuw gestoffeerde, bioscoopstoelen. Wij wilden het bioscoopgevoel zo dicht mogelijk benaderen. Ook het kleurenschema (rood/zwart) komt uit diezelfde gedacht. De stoelen zitten verbazingwekkend goed en stellen ons in staat om in de beperkte ruimte die we hebben om 5 zitplaatsen te creëeren. Voetenbankjes hebben we eigenlijk nog nooit gemist, maar zouden nog steeds eenvoudig toegevoegd kunnen worden.

Het heeft ook een functie, zoals DjVe correct aangeeft. Voor surround is de sweetspot de voorste rij. Voor stereo is de middelste stoel op de achterste rij de sweetspot. En door de verhoging en verspringen van de 2e rij kun je met 5 mensen prima genieten van een film of concert.

Plannen om van 5.1 naar 7.1 of nog hoger te gaan zijn er niet. Heb ik eerlijk gezegd ook geen plaats voor en de surroundbeleving vinden we op dit moment al fantastisch. Plannen voor 3D zijn er ook niet, want die investering is te groot, nieuwe beamer, scherm, bron en receiver. En het beeld vinden we ook fantastisch, dus wat willen we nog meer?

@LuPo: :D Heb ik weer wat te doen ;)
Geweldig!! Deze set heeft zeker wel meer dan 50K gekost of niet? Gebruik je de subwoofer ook met muziek luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55
Mooie bioscoopzalen zie ik de afgelopen week voorbij komen. Mijn complimenten!

Gelukkig duurt het nog even voordat we in ons nieuwe huisje trekken. Op dit moment zou ik mijn huis tuin en keukensetje niet durven plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@HTip: ik snap je opmerking over een evt 3D upgrade niet. Hoezo zou je dan een nieuwe receiver en een nieuw scherm moeten hebben :?
Dat die Oppo en de beamer geen 3D ondersteunen kan ik inkomen - maar als de boel toch al met HDMI aangesloten is zou de rest geen probleem moeten zijn lijkt me. Receiver snapt digitale ingang dus dat mag geen probleem zijn, en voor 3D heb je voor zover ik weet geen apart scherm nodig, hooguit wat brilletjes ;)
Enige wat dan nog een twijfelgeval is is de HDMI versie (1.4 nodig), dus dat zou mogelijk een kabeltje vernieuwen worden. Maar dat kan zo te zien zo over het plafond heen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Versteegrob schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:23:
[...]

Geweldig!! Deze set heeft zeker wel meer dan 50K gekost of niet? Gebruik je de subwoofer ook met muziek luisteren?
Dank je! Voordat ik mijn stereoversterker toevoegde wel, maar de extra versterker heeft mijn frontspeakers (veel) beter onder controle en geven een rijke volle bas. Dus nu niet meer ;)

Zou zo niet even weten hoeveel alles heeft gekost, maar zeker geen 50k, laat staan meer. Op een paar zaken na is alles ex-demo of 2e hands en zo kan je voor een mooi bedrag topapparatuur in huis halen. En als je alles zelf kan doen, dan heb je alleen materiaal nodig.

We hebben wel professionele hulp gehad bij de akoestiek. En dat is maar goed ook, want anders had ik het nooit zo gekregen als ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:38:
@HTip: ik snap je opmerking over een evt 3D upgrade niet. Hoezo zou je dan een nieuwe receiver en een nieuw scherm moeten hebben :?
Dat die Oppo en de beamer geen 3D ondersteunen kan ik inkomen - maar als de boel toch al met HDMI aangesloten is zou de rest geen probleem moeten zijn lijkt me. Receiver snapt digitale ingang dus dat mag geen probleem zijn, en voor 3D heb je voor zover ik weet geen apart scherm nodig, hooguit wat brilletjes ;)
Enige wat dan nog een twijfelgeval is is de HDMI versie (1.4 nodig), dus dat zou mogelijk een kabeltje vernieuwen worden. Maar dat kan zo te zien zo over het plafond heen.
In mijn huidige configuratie loopt voor film alles via de receiver. En die is nog HDMI versie 1.1 :X Nu ik het zo bedenk dan zou een BD-speler met 2 HDMI-uitgangen dit probleem wel omzeilen, maar dat betekent in ieder geval een nieuwe Oppo. Kabels zijn 1.3b gecertificeerd en ik moet nog maar zien of er werkelijk meer dan 11Gbps voor 3D nodig is. Met 11.2 geluid misschien wel, maar wie heeft dat? ;) Kabels vervangen is inderdaad redelijk eenvoudig, heb je goed gezien. Ze gaan de kolom in en komen onder het plafond uit.

Mijn huidige beamer heeft te weinig lumen om met 3D genoeg licht op het scherm te toveren. Daar zijn schermen met een hogere gain voor gemaakt, maar dat is voor 2D dan weer niet optimaal. Daar hebben de heren van Stewart het 5D-scherm voor ontworpen. Die kan zowel 2D als 3D met dezelfde lichtopbrengst weergeven. Dat is overigens geen goedkoop scherm, maar dat is mijn huidige scherm ook al niet (ook al is het ex-demo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Kortom: probleem zit in je beamer, en niet in je scherm. HDMI niet via de receiver maar via optical naar de receiver laten lopen (linkje loopt er nu toch al), HDMI via een nieuwe kabel naar een nieuwe beamer met een grotere lichtopbrengst en gaan. Oh ja, en die Oppo inruilen - maar daar is vast wel iemand voor te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

In principe zou je daar best gelijk in kunnen hebben, maar eigenlijk zijn geen van de normale gainschermen (0,8-1,5) niet echt geschikt om een krachtig 3D-plaatje met goede zwartwaarden en contrast weer te geven. Echter veel mensen weten niet beter en vinden het nu al prachtig.

Overigens is de investering in de beamer de grootste. Los van het feit dat ik ook niet graag 3D kijk, dus dan is de keus snel gemaakt. Heb met mijn beamer al diepte genoeg in het beeld ;)

Edit: link naar Stewart 3D/5D - http://www.stewartfilmscr.../materials/3d/silver.html

[ Voor 10% gewijzigd door HTip op 22-05-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bioscoop van HTip.. niet normaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Renegade666 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:39:
[...]
Mijn vorige TV was wel ooit verkeerd afgeleverd, daarom heb ik de laatste maar met de auto opgehaald ook al paste dat maar net :+

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/1~63.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/HT.jpg
En zo'n 60" Sharp is nu alweer veel te klein, in het volgende huis komt een mooie koof met een automatisch beamerscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie 2e hands sub. Ik heb nu de KEF HTB2SE (http://www.kef.com/html/e...woofers/HTB2SE/index.html) maar wil eigenlijk wel een upgrade. Heb veel gelezen over de velodyne's maar die zijn nieuw toch wel flink prijzig! Ik zit met een budget van ca. €1000 - €1500 .
Rest van mijn set bestaat uit Monitor audio Gold GX100 als front en de GXC150 als center.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Bierkameel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:27:
[...]

Mijn vorige TV was wel ooit verkeerd afgeleverd, daarom heb ik de laatste maar met de auto opgehaald ook al paste dat maar net :+

*knip*

En zo'n 60" Sharp is nu alweer veel te klein, in het volgende huis komt een mooie koof met een automatisch beamerscherm :)
Het went snel he? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik de laatste keer iemand een Panasonic plasma-TV zien vervoeren. Ben benieuwd in hoe veel stukjes zijn TV aan is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 21:29
ChiLLeR schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:48:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie 2e hands sub. Ik heb nu de KEF HTB2SE (http://www.kef.com/html/e...woofers/HTB2SE/index.html) maar wil eigenlijk wel een upgrade. Heb veel gelezen over de velodyne's maar die zijn nieuw toch wel flink prijzig! Ik zit met een budget van ca. €1000 - €1500 .
Rest van mijn set bestaat uit Monitor audio Gold GX100 als front en de GXC150 als center.
Misschien is dit wel iets voor je: http://www.ra-subwoofers.nl/producten/monolithplus.html
Nieuw en ruim binnen budget. Genoeg goeds over te vinden.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
FeaR schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Zo heb ik de laatste keer iemand een Panasonic plasma-TV zien vervoeren. Ben benieuwd in hoe veel stukjes zijn TV aan is gekomen...
Klopt, bij plasma is dat echt een no-go! LCD/LED is dat niet zo'n probleem uiteraard. Echter had ik er persoonlijk voor gekozen om de doos lekker in de winkel te laten en het scherm tussen de voorstoelen en de achterbank te vervoeren (met ondersteuning van wat dekens/piepschuim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
GermanPivo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:
[...]

Misschien is dit wel iets voor je: http://www.ra-subwoofers.nl/producten/monolithplus.html
Nieuw en ruim binnen budget. Genoeg goeds over te vinden.
Zat ik ook al even te kijken. Zijn ook flink jongens! 42kg!! Ben al even wat reviews aan het zoeken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
HOLY MOTHER-OF-GOD!
PRIMARE! FOKKING VEEL KUDOS VOOR JOUW! je suis un groot fan van primare.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maarre, aangezien een primare eindversterker buiten budget valt, kan iemand mij helpen?
ik ben opzoek naar een eindversterker ter vervanging van mijn VX-700 PA versterker.
die kan ik mooi voor mijn acherspeakers gebruiken.

ik heb al het een en ander gevonden:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
ik heb NAD altijd mooi gevonden maar volgens mij is dit een beetje een zwakke versterker, am i right?

dit is denk ik wel een grote kanshebber, mooie ringkern erin!

http://hobo.nl/default.as...asions&s=0465&item=155452
mooi spul altijd, die occasions

hebben jullie nog advies/suggesties? (mijn budget ligt ongeveer rond de 200,-)

[ Voor 44% gewijzigd door klaasje11 op 23-05-2013 17:52 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
[...]

Als je dan maar niet te hard hebt gereden over de drempel bij het winkelcentrum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasje11 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:44:
[...]
ik heb NAD altijd mooi gevonden maar volgens mij is dit een beetje een zwakke versterker, am i right?
30 Watt komt zo op papier niet als veel over, maar het is genoeg voor een gemiddelde woonkamer. Verder is dat ding volgens de specificaties stabiel tot 2 Ohm, dus met de voeding zal het ook wel goed zitten dan.

Maar die Rotel op Marktplaats is 400 euro, voor dat geld heb je op HT Forum ook een XPA-200 van Emotiva. Ook een ringkern en 2 x 150 Watt. Of wilde je slechts één zo'n Rotel halen voor 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

FeaR schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:25:
[...]

30 Watt komt zo op papier niet als veel over, maar het is genoeg voor een gemiddelde woonkamer. Verder is dat ding volgens de specificaties stabiel tot 2 Ohm, dus met de voeding zal het ook wel goed zitten dan.

Maar die Rotel op Marktplaats is 400 euro, voor dat geld heb je op HT Forum ook een XPA-200 van Emotiva. Ook een ringkern en 2 x 150 Watt. Of wilde je slechts één zo'n Rotel halen voor 200?
dan wilde ik er een halen, en die arcam? is dat niet iets? of kan ik dan beter de NAD halen voor 90,- minder?

en voor 400,- zat ik al naar deze te kijken;
http://www.ebay.co.uk/itm...cs_R2&hash=item53df79d5a5
dan wel via een nederlandse importeur, voor 430,- of is die Emotiva dan beter?

sorry voor al die vragen... :$

[ Voor 26% gewijzigd door klaasje11 op 24-05-2013 09:41 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mag ik vragen wat voor mooi apparatuur je heb staan? Ziet er erg goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Frid0 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Mag ik vragen wat voor mooi apparatuur je heb staan? Ziet er erg goed uit
Het ziet eruit als de tv die ik ook heb. Een 60LE635 of een 60LE830. Heerlijk scherm!

[ Voor 11% gewijzigd door Rhizosis op 24-05-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Rhizosis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Het ziet eruit als de tv die ik ook heb. Een 60LE635 of een 60LE830. Heerlijk scherm!
Bedoelde meer de andere spullen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 16:24
Tussen al het HT geweld ook mijn setje maar eens posten. Afgelopen weekend heb ik het vorige meubel vervangen door een Besta Meubel. Hierdoor is de woonkamer van mijn studentenappartementje een stuk ruimer en heb ik meer opbergruimte.

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/5193/img20130520195258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img849/1954/img20130520195058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/9427/img20130520195113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img547/5025/img20130520195417.jpg

Wat staat er?

TV: Panasonic TX-P50UT50
Receiver: Pioneer VSX-C550
Mediaspeler:Mede8er 600x3D
Console/Blu-ray:PS3
Speakertjes Front/rear:Pioneer S-DV88ST
Center:Mission 70C1
Sub: Pioneer SW110S (staat niet op foto)
Mijn server met 3TB HDD staat tevens verborgen. Deze deelt alle media met de mediaspelers in huis

Wat gaat er komende tijden nog veranderen?
- Fronts zullen vergezeld worden door een setje Mission 760(i)
- Op den duur een HDMI receiver

Nu als onbetaalde stagiaire zonder studiefinanciering of andere bron van inkomsten is het gewoon lastig om geld in deze hobby te steken. Dat is het eigenlijk al jaren als student zijnde geweest. Vaak kom je dan 2e hands iets leuks tegen dat dan wel net in een budget past. Enfin, ben er wel erg blij nog steeds mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na een tijd van leechen is het dan voor mij ook wel eens tijd om hier een filmpje te plaatsen van hetgeen wat ik samen met mijn broertje in elkaar geknutseld heb:

Onze home theater setup bestaat uit het volgende:

Barco Data 808S projector met ondertussen zo'n ~4800 uur op de teller (geen enkele wear te zien, buizen zijn in perfecte staat)
Crystalio VPS2300 videoprocessor
Onkyo TXNR509 receiver met de standaard speakers en subwoofer
Een old-school JVC videorecorder
Panasonic DVD speler met een later ingebouwde SDI aansluiting (niet zichtbaar in het filmpje, later geplaatst)
Ondertussen in plaats van het digitale kastje van Ziggo een mediabox van Vodafone die gebruikt wordt voor het televisie kijken op de Barco.

Setup draait ondertussen al weer meer dan een jaar, het was best een hel om de projector op te hangen aangezien hij ongeveer 80KG weegt. Als oplossing hebben we gaten door de oude buitenmuur geboord en hier M5 draadstangen door gestoken. Deze zijn aan weerszijden vastgeschroefd met een metalen plaat. De projector leunt achteraan op een balk die vast gehamerd zit in de muur en vanaf de voorkant naar de draadstangen hangt hij aan staalkabels met spanners die berekend zijn op ongeveer 250 kg/cm2. Ik kan met gemak nog boven op de projector gaan zitten (al wil je dat niet echt..)

De Barco is uitgerust met IRIS2, een camera waarmee hij zichzelf voor het grootste gedeelte kan convergeren, de puntjes op de i moeten altijd nog met de hand gedaan worden.

In principe is alles aangesloten op de Onkyo receiver, behalve het beeld van de computer. Dit gaat direct via DVI naar de Crystalio, het geluid wordt via SPDIF naar de Onkyo gestuurd.

Vervolg puntjes zijn een fatsoenlijk scherm ophangen, er wordt nu geprojecteerd op een witgeschilderde muur (gaat op zich prima, weinig problemen mee). Ook zijn we bezig met het maken van ons eigen ambilight systeem met een arduino, zodat de kamer in zijn geheel mee kleurt met hetgeen dat gekeken wordt.

Saillaint detail: als de setup draait kan de verwarming uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:47

Canon23

>>MY<< world

zou ook ff invensteren in verduisterende rolgordijntjes van de ikea :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Dit is overdag, zonder dat er iets dichtgedaan is. Het dakraam is voorzien van een rolgordijn waardoor dat helemaal dicht is. De ramen aan de voorkant beschikken over luxaflex, 's avonds (wanneer hij het meest gebruikt wordt) is het er volledig donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

HomegrownBGP schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:21:
Na een tijd van leechen is het dan voor mij ook wel eens tijd om hier een filmpje te plaatsen van hetgeen wat ik samen met mijn broertje in elkaar geknutseld heb:

[video]
aten door de oude buitenmuur geboord en hier M5 draadstangen door gestoken. Deze zijn aan weerszijden vastgeschroefd met een metalen plaat. De projector leunt achteraan op een balk die vast gehamerd zit in de muur en vanaf de voorkant naar de draadstangen hangt hij aan staalkabels met spanners
Held ! En dan die Grolsch maakt het helemaal af ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:38
*knip*
Saillaint detail: als de setup draait kan de verwarming uit! :D
Dat zal vast! Hoeveel trek je, als alles aanstaat, wel niet uit het stopcontact? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
paulr84 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Dat zal vast! Hoeveel trek je, als alles aanstaat, wel niet uit het stopcontact? ;)
~ 1,5 kW.. Gelukkig liggen er zonnepanelen op het dak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 16:24
frankwopereis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Held ! En dan die Grolsch maakt het helemaal af ;)
Een Grolsch die iets helemaal afmaakt? Sommige mensen zijn erg snel tevreden qua bier :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Steefmeister schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:31:
[...]

Een Grolsch die iets helemaal afmaakt? Sommige mensen zijn erg snel tevreden qua bier :D ;)
Als je het verschil tussen bier en pils niet weet wel ja ;) :*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e PB12NSD DSP bestelt hopelijk komt morgen binnen maar denk maandag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Barco Data 808S projector met ondertussen zo'n ~4800 uur op de teller (geen enkele wear te zien, buizen zijn in perfecte staat)
Een paar pagina's terug postte ik hier nog dat je tegenwoordig bijna niemand meer met een crt-projector ziet. Leuk om weer eens een setup met zo'n ding te zien.
JB schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:34:
Als je het verschil tussen bier en pils niet weet wel ja ;) :*
Pils: soort van licht bier, aldus Van Dale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Een beetje offtopic, maar ik wilde het hier toch nog even melden, hificorner heeft dit weekend nogal wat geselecteerde producten in de aanbieding met verschillende kortingspercentages, wellicht kan het nog interessant zijn voor iemand hier! (Ik keek al naar de Denon 2113, maar helaas :+ )
Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic