Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sjors81
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
Nvm

Sjors81 wijzigde deze reactie 23-12-2017 19:55 (99%)

• Sherlock11232
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 19:36
quote:
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:39:
Is de ls120 ook geschikt om analoog gas te meten? zag alleen een firmware voor de ls110 voor m3.
Hallo!

Dit probleem loop ik inmiddels ook tegen aan; misschien heb ik over het antwoord heen gelezen, ik kon in ieder geval op dit forum geen antwoord vinden. Ik heb 2 LS120 gekocht, een voor de electriciteit, en een voor een (analoge) gasmeter. Na een vraag aan Andras bleek dat de gas firmware voor de LS110 gewoon op de LS120 gezet kan worden waarna de LS120 te gebruiken is op een analoge gasmeter. Echter, ik krijg de voor LS110 firmware (alles tot versie 1.3.4 waaronder dus ook de gasopties) met geen mogelijkheid op de LS120 geflasht. De recentste firmware voor de LS110 die ik kon vonden is de 1.2.2-ELG. De LS120 firmwares weer 'terug' flashen (1.3.4 en 1.4.0) gaan prima, en ook in een keer goed, dus mijn instellingen zijn verder goed neem ik aan.
Heeft iemand een idee hoe ik een LS110 firmware op een LS120 kan krijgen om een analoge gasmeter uit te lezen; of een ander idee hoe ik een LS120 een analoge gasmeter kan laten uitlezen via enelogic?
Dank!

• SeD_NcL
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-01 20:29

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

Sinds dit weekend heb ik een Youless LS120 in de meterkast hangen.

Na een halve dag meten is er een offset van ongeveer 2 Kwh. Wat opvalt is dat als ik de inductiekookplaat gebruik, de meeting omlaag gaat.

http://blog.regout.info/wp-content/uploads/2017/12/Youless_meeting_inductie.png

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

--- MSXPOSSE.COM ---

quote:
SeD_NcL schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:03:
Sinds dit weekend heb ik een Youless LS120 in de meterkast hangen.

[afbeelding]

Na een halve dag meten is er een offset van ongeveer 2 Kwh. Wat opvalt is dat als ik de inductiekookplaat gebruik, de meeting omlaag gaat.

[afbeelding]

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
[schaamteloze copy-paste uit 2015, Ik heb inmiddels een slimme meter]

Ik zou in dat geval even de meterkast induiken en kijken of het lampje ook precies op de momenten knippert als wanneer het streepje op de draaischijf voorbij komt. (mits analoge meter)

Youless heeft zelf een widget (RawMon) waarmee realtime te zien is wat de invallende lichtsterkte is op de sensor. Als hier heel veel schommelingen in zitten dan kan opnieuw uitlijnen nog wel eens helpen.

Hier een grafiek van hoe het er bij mij uitzag voor dat hij goed was uitgelijnd:

Mocht je hier (uiteindelijk) een grafiek uit krijgen met duidelijke dalen bij een puls dan zou je even een screenshot kunnen plaatsen waaruit een mogelijke LW waarde afgeleid kan worden.

Het was even uitvogelen hoe hij het beste voor de meter gehangen kon worden (zowel de oriŽntatie van de Youless als de plek (bij mij niet het center-center) van de rode LED op de schijf), maar ik kreeg hem met de widget ernaast op m'n telefoon binnen een (half) minuutje weer prima uitgelijnd. Maar als het goed is is dat uitlijnen nooit meer nodig. :) O-)

Ik zou het gewoon even op die manier proberen. (tip: doe het 's avonds als het donker is, dan heb je minder/geen last van invallend omgevingslicht). Mocht dat niet werken; de support van Youless is super, die hebben ervaring met z.g.a. alle meters en bovendien de laatste versie van RawMon en uitleg hoe je de LW waarde zo optimaal mogelijk instelt. :)

SmiGueL wijzigde deze reactie 24-12-2017 13:14 (20%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• dhm00
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-12-2017
Ik heb sinds vorige week een Youless 120.
Ik probeer het e.e.a. op mijn NAS werkend te krijgen alleen helaas kloppen veel links in dit topic niet meer?
Wie kan me op weg helpen?
quote:
dhm00 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:20:
Ik heb sinds vorige week een Youless 120.
Ik probeer het e.e.a. op mijn NAS werkend te krijgen alleen helaas kloppen veel links in dit topic niet meer?
Wie kan me op weg helpen?
Dat hangt uiteraard van het merk van je NAS af en wŠt je precies werkend wil krijgen.
Als het een Synology is en je wilt grafieken via de webstation inzichtelijk maken zou deze handleiding nog prima moeten werken.

SmiGueL wijzigde deze reactie 24-12-2017 16:45 (8%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Sjors81
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:27
Sinds deze week een ls120 in bezit. Overgenomen van iemand maar zonder p1kabel. Inmiddels 2 5m kabels met 4 aderige rj11 plug geprobeerd maar krijg alleen waarden van 1 of 0 of normale waarden die na 5 minuten overgaan op 0. Kan de lengte van de kabel een rol spelen of kan ik er dus niet een standaard rj11 kabelbmet 4 aders voor gebruiken?

• dhm00
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-12-2017
Bedankt de link,

Ik zou het heel graag willen maar ik krijg het niet werkend ook niet via de handleiding.
De Databade wordt niet zichtbaar in MyPHPadmin
quote:
SmiGueL schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:44:
[...]

Dat hangt uiteraard van het merk van je NAS af en wŠt je precies werkend wil krijgen.
Als het een Synology is en je wilt grafieken via de webstation inzichtelijk maken zou deze handleiding nog prima moeten werken.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:55
Ik schrok vanmorgen wel even van het bericht dat oprichter van @Enelogic Huub van Iwaarden op 23 december is overleden :(

Persoonlijk kende ik hem niet, maar had via de Helpdesk wel eens contact met hem, en het leek mij een toffe peer.

Ik weet niet of hij ook op dit forum actief was.

Rust zacht Huub, en voor degenen die er behoefte aan hebben hier is het condoleanceregister:

www.condoleance.nl/16804/huub-van-iwaarden.html

• SeD_NcL
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-01 20:29

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

quote:
SmiGueL schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:24:
[...]

[schaamteloze copy-paste uit 2015, Ik heb inmiddels een slimme meter]

Ik zou in dat geval even de meterkast induiken en kijken of het lampje ook precies op de momenten knippert als wanneer het streepje op de draaischijf voorbij komt. (mits analoge meter)

Youless heeft zelf een widget (RawMon) waarmee realtime te zien is wat de invallende lichtsterkte is op de sensor. Als hier heel veel schommelingen in zitten dan kan opnieuw uitlijnen nog wel eens helpen.

Hier een grafiek van hoe het er bij mij uitzag voor dat hij goed was uitgelijnd:
[afbeelding]

Mocht je hier (uiteindelijk) een grafiek uit krijgen met duidelijke dalen bij een puls dan zou je even een screenshot kunnen plaatsen waaruit een mogelijke LW waarde afgeleid kan worden.

Het was even uitvogelen hoe hij het beste voor de meter gehangen kon worden (zowel de oriŽntatie van de Youless als de plek (bij mij niet het center-center) van de rode LED op de schijf), maar ik kreeg hem met de widget ernaast op m'n telefoon binnen een (half) minuutje weer prima uitgelijnd. Maar als het goed is is dat uitlijnen nooit meer nodig. :) O-)

Ik zou het gewoon even op die manier proberen. (tip: doe het 's avonds als het donker is, dan heb je minder/geen last van invallend omgevingslicht). Mocht dat niet werken; de support van Youless is super, die hebben ervaring met z.g.a. alle meters en bovendien de laatste versie van RawMon en uitleg hoe je de LW waarde zo optimaal mogelijk instelt. :)
Bedankt voor de tips. Ik heb de uitlijning iets beter gekregen, maar zit er nog steeds 2Kwh per dag naast. Ik heb de makers van Youless een bericht gestuurd met wat ik verder nog kan doen.

--- MSXPOSSE.COM ---

• Groverp08
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 15:18
Wie heeft voor mij nog de firmware van de youles LS110.
Op de website van youless is het een dode link.

thx! _/-\o_

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Stomme vraag incoming:

Ik heb zo'n kWh-meter http://new.abb.com/products/ABB2CMA100192R1000
Hierop kan ik enkel middels puls het verbruik uitlezen toch? Er is geen s0-aansluiting welke ik kan aftappen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*