Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 18:26
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Sjors81 op 23-12-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270175

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:39:
Is de ls120 ook geschikt om analoog gas te meten? zag alleen een firmware voor de ls110 voor m3.
Hallo!

Dit probleem loop ik inmiddels ook tegen aan; misschien heb ik over het antwoord heen gelezen, ik kon in ieder geval op dit forum geen antwoord vinden. Ik heb 2 LS120 gekocht, een voor de electriciteit, en een voor een (analoge) gasmeter. Na een vraag aan Andras bleek dat de gas firmware voor de LS110 gewoon op de LS120 gezet kan worden waarna de LS120 te gebruiken is op een analoge gasmeter. Echter, ik krijg de voor LS110 firmware (alles tot versie 1.3.4 waaronder dus ook de gasopties) met geen mogelijkheid op de LS120 geflasht. De recentste firmware voor de LS110 die ik kon vonden is de 1.2.2-ELG. De LS120 firmwares weer 'terug' flashen (1.3.4 en 1.4.0) gaan prima, en ook in een keer goed, dus mijn instellingen zijn verder goed neem ik aan.
Heeft iemand een idee hoe ik een LS110 firmware op een LS120 kan krijgen om een analoge gasmeter uit te lezen; of een ander idee hoe ik een LS120 een analoge gasmeter kan laten uitlezen via enelogic?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 15:55
Sinds dit weekend heb ik een Youless LS120 in de meterkast hangen.

Afbeeldingslocatie: http://blog.regout.info/wp-content/uploads/2017/12/Youless_analoogmeter.png

Na een halve dag meten is er een offset van ongeveer 2 Kwh. Wat opvalt is dat als ik de inductiekookplaat gebruik, de meeting omlaag gaat.

Afbeeldingslocatie: http://blog.regout.info/wp-content/uploads/2017/12/Youless_meeting_inductie.png

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeD_NcL schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:03:
Sinds dit weekend heb ik een Youless LS120 in de meterkast hangen.

[afbeelding]

Na een halve dag meten is er een offset van ongeveer 2 Kwh. Wat opvalt is dat als ik de inductiekookplaat gebruik, de meeting omlaag gaat.

[afbeelding]

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
[schaamteloze copy-paste uit 2015, Ik heb inmiddels een slimme meter]

Ik zou in dat geval even de meterkast induiken en kijken of het lampje ook precies op de momenten knippert als wanneer het streepje op de draaischijf voorbij komt. (mits analoge meter)

Youless heeft zelf een widget (RawMon) waarmee realtime te zien is wat de invallende lichtsterkte is op de sensor. Als hier heel veel schommelingen in zitten dan kan opnieuw uitlijnen nog wel eens helpen.

Hier een grafiek van hoe het er bij mij uitzag voor dat hij goed was uitgelijnd:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/yCGpbRXyi8TAwe0DWLzqVQlQ/full.png

Mocht je hier (uiteindelijk) een grafiek uit krijgen met duidelijke dalen bij een puls dan zou je even een screenshot kunnen plaatsen waaruit een mogelijke LW waarde afgeleid kan worden.

Het was even uitvogelen hoe hij het beste voor de meter gehangen kon worden (zowel de oriëntatie van de Youless als de plek (bij mij niet het center-center) van de rode LED op de schijf), maar ik kreeg hem met de widget ernaast op m'n telefoon binnen een (half) minuutje weer prima uitgelijnd. Maar als het goed is is dat uitlijnen nooit meer nodig. :) O-)

Ik zou het gewoon even op die manier proberen. (tip: doe het 's avonds als het donker is, dan heb je minder/geen last van invallend omgevingslicht). Mocht dat niet werken; de support van Youless is super, die hebben ervaring met z.g.a. alle meters en bovendien de laatste versie van RawMon en uitleg hoe je de LW waarde zo optimaal mogelijk instelt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 24-12-2017 13:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 13:00
Ik heb sinds vorige week een Youless 120.
Ik probeer het e.e.a. op mijn NAS werkend te krijgen alleen helaas kloppen veel links in dit topic niet meer?
Wie kan me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dhm00 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:20:
Ik heb sinds vorige week een Youless 120.
Ik probeer het e.e.a. op mijn NAS werkend te krijgen alleen helaas kloppen veel links in dit topic niet meer?
Wie kan me op weg helpen?
Dat hangt uiteraard van het merk van je NAS af en wát je precies werkend wil krijgen.
Als het een Synology is en je wilt grafieken via de webstation inzichtelijk maken zou deze handleiding nog prima moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 24-12-2017 16:45 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 18:26
Sinds deze week een ls120 in bezit. Overgenomen van iemand maar zonder p1kabel. Inmiddels 2 5m kabels met 4 aderige rj11 plug geprobeerd maar krijg alleen waarden van 1 of 0 of normale waarden die na 5 minuten overgaan op 0. Kan de lengte van de kabel een rol spelen of kan ik er dus niet een standaard rj11 kabelbmet 4 aders voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Laatst online: 30-05 13:00
Bedankt de link,

Ik zou het heel graag willen maar ik krijg het niet werkend ook niet via de handleiding.
De Databade wordt niet zichtbaar in MyPHPadmin
SmiGueL schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:44:
[...]

Dat hangt uiteraard van het merk van je NAS af en wát je precies werkend wil krijgen.
Als het een Synology is en je wilt grafieken via de webstation inzichtelijk maken zou deze handleiding nog prima moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:59
Ik schrok vanmorgen wel even van het bericht dat oprichter van @Enelogic Huub van Iwaarden op 23 december is overleden :(

Persoonlijk kende ik hem niet, maar had via de Helpdesk wel eens contact met hem, en het leek mij een toffe peer.

Ik weet niet of hij ook op dit forum actief was.

Rust zacht Huub, en voor degenen die er behoefte aan hebben hier is het condoleanceregister:

www.condoleance.nl/16804/huub-van-iwaarden.html

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 15:55
SmiGueL schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:24:
[...]

[schaamteloze copy-paste uit 2015, Ik heb inmiddels een slimme meter]

Ik zou in dat geval even de meterkast induiken en kijken of het lampje ook precies op de momenten knippert als wanneer het streepje op de draaischijf voorbij komt. (mits analoge meter)

Youless heeft zelf een widget (RawMon) waarmee realtime te zien is wat de invallende lichtsterkte is op de sensor. Als hier heel veel schommelingen in zitten dan kan opnieuw uitlijnen nog wel eens helpen.

Hier een grafiek van hoe het er bij mij uitzag voor dat hij goed was uitgelijnd:
[afbeelding]

Mocht je hier (uiteindelijk) een grafiek uit krijgen met duidelijke dalen bij een puls dan zou je even een screenshot kunnen plaatsen waaruit een mogelijke LW waarde afgeleid kan worden.

Het was even uitvogelen hoe hij het beste voor de meter gehangen kon worden (zowel de oriëntatie van de Youless als de plek (bij mij niet het center-center) van de rode LED op de schijf), maar ik kreeg hem met de widget ernaast op m'n telefoon binnen een (half) minuutje weer prima uitgelijnd. Maar als het goed is is dat uitlijnen nooit meer nodig. :) O-)

Ik zou het gewoon even op die manier proberen. (tip: doe het 's avonds als het donker is, dan heb je minder/geen last van invallend omgevingslicht). Mocht dat niet werken; de support van Youless is super, die hebben ervaring met z.g.a. alle meters en bovendien de laatste versie van RawMon en uitleg hoe je de LW waarde zo optimaal mogelijk instelt. :)
Bedankt voor de tips. Ik heb de uitlijning iets beter gekregen, maar zit er nog steeds 2Kwh per dag naast. Ik heb de makers van Youless een bericht gestuurd met wat ik verder nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Wie heeft voor mij nog de firmware van de youles LS110.
Op de website van youless is het een dode link.

thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

-

[ Voor 99% gewijzigd door kmf op 17-01-2018 19:21 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

rdc

Groverp08 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:37:
Wie heeft voor mij nog de firmware van de youles LS110.
Op de website van youless is het een dode link.

thx! _/-\o_
De bestanden zijn besmet met een virus! Of ik krijg daar in ieder geval een waarschuwing voor. Even Youless op de hoogte brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdc schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:18:
[...]

De bestanden zijn besmet met een virus! Of ik krijg daar in ieder geval een waarschuwing voor. Even Youless op de hoogte brengen.
Toevallig F-secure?
Die heeft bij mij ook heel vaak de complete site geblokkeerd en de firmware weggegooid.
Als je het niet vertrouwt, kun je de files natuurlijk ook even uploaden naar https://virusscan.jotti.org/
Dat kijken zo'n 20 scanners ernaar en heb je iets meer zekerheid :)

Deze downloads werken gewoon: http://youless.nl/downloads-ls110.html (net getest)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

TD-er schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Toevallig F-secure?
Die heeft bij mij ook heel vaak de complete site geblokkeerd en de firmware weggegooid.
Als je het niet vertrouwt, kun je de files natuurlijk ook even uploaden naar https://virusscan.jotti.org/
Dat kijken zo'n 20 scanners ernaar en heb je iets meer zekerheid :)

Deze downloads werken gewoon: http://youless.nl/downloads-ls110.html (net getest)
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 18:25
Ik gebruik al sinds heel veel jaren met plezier een youless (de eerste versie). Nu vorige week mijn zonnepanelen geplaatst zijn en ik ook een slimme meter heb, heb ik de nieuwe versie van de youless gekocht en die via de p1 poort op mijn slimme meter aangesloten.

Elektriciteitsgebruik en gas worden nu keurig op enelogic weergegeven.

Ik heb mijn zonnepanelen (SolarEdge) via de API van solaredge gekoppeld op pvoutput. Op zich heb ik zo het beste van twee werelden.

Het enige dat ik mis zijn mijn gebruiksgegevens (consumption) op pvoutput.

Volgens mij is het niet mogelijk om pvoutput aan de api van enelogic te koppelen.. Correct ?

De enige oplossing die ik dan kan verzinnen is om de P1 poort te splitten en er twee youlessen aan te hangen, eentje met de Enelogic firmware die mijn elektriciteitsgebruik en gasgebruik meet. En eentje met zowel P1 poort als S0 poort (via een 3 fase tussenmeter) die ik dan kan gebruiken om pvoutput te voorzien van consumption (via de slimme meter) en zonnepanelen opwekking (van de tussenmeter).

Of is er een elegantere manier om dit op te lossen ?

Enelogic ziet er mooi uit maar daar mis ik volgens mij de mogelijkheid om opwekking (dat ik an sich met 1 youless via de s0 poort kan meten) te rapporteren tov consumption (idealiter zou consumption dan zijn wat de youless meet als weggetrokken uit het net gecorrigeerd met deopgewekte data van de zonnepanelen..

Opgelost: Met behulp van de goeie service van Enelogic.. Ik kan de S0 meting in dezelfde grafiek plaatsen als de reguliere verbruiksmeting.. PVPoutput is daarmee dan dus niet meer nodig (ik blijf het wel gebruiken mbv de solaredge api voor de opwekkingsdata)

[ Voor 8% gewijzigd door helm71 op 22-01-2018 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SmiGueL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Mijn laatste omschrijving werkt hier al bijna een jaar perfect! (copy-paste regel)
Geen geklooi met WinSCP via SSH, gewoon in de taakplanner even 1 of 2 taken aanmaken. :)
Ben aan het overstappen op een andere raid array, doordat ik 7 hdd's ingebruik had moest ik over naar een andere nas.... dus ben nu bezig eea over te zetten naar een 1817+); database had ik zo geïmporteerd en youless qua basis werkte ook direct. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de data ophaal functie werkende 8)7.
/usr/local/bin/php56 /volume2/web/youless/SmiGjob.php
PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /volume2/web/youless/classes/curl.class.php on line 22

Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /volume2/web/youless/classes/curl.class.php on line 22
Zowel met fresh install (en nieuwe database) als een oude installatie. php curl is geactiveerd dus waar dit aan ligt? 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-02-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:40:
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de data ophaal functie werkende 8)7.

Zowel met fresh install (en nieuwe database) als een oude installatie. php curl is geactiveerd dus waar dit aan ligt? 8)7.
Ik zou ook verwachten dat 't aan een onaangevinkte curl module zou liggen maargoed..
Even een restart van Web Station / de NAS misschien?

Staat het aangemaakte profiel bij PHP Settings ook geselecteerd bij de General Settings?

Heb je de module pdo_mysql wel aangevinkt? :)

[ Voor 97% gewijzigd door SmiGueL op 05-02-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SmiGueL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Ik zou ook verwachten dat 't aan een onaangevinkte curl module zou liggen maargoed..
Even een restart van Web Station / de NAS misschien?

Staat het aangemaakte profiel bij PHP Settings ook geselecteerd bij de General Settings?

Heb je de module pdo_mysql wel aangevinkt? :)
Webstation en nas gereboot; helpt niet. Standaard PHP 5.6 profiel gebruikt, zelf een aangemaakt met alles aangevinkt...helpt helaas niet :'(.

PHP 5.6 verwijderd, opnieuw geinstalleerd, reboot :'(
PHP info lijkt geen issues te geven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WauFiL06z82DtsNd9LreLVmX/medium.png

Iemand nog een docker in de aanbieding? :+ .

Edit: opgelost door hem gewoon de website te laten wgetten;
wget -qO /dev/null http://*******/youless/SmiGjob.php :D

[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 07-02-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 22:21
Het viel me vandaag ineens op dat bij mijn Youless/Enelogic grafieken het logging interval naar eens per 5 minuten is gegaan?
Voorheen was dit eens per 1 minuut, wat veel rijkere details kon laten zien wat betreft de apparaten die aan en uit gaan.
Is dit bij de betaalde versie ook zo, of wordt daar de data nog iedere minuut weergegeven?
Tot nu toe gebruik ik alleen de kostenloze versie.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:19

DDX

Bij mij (betaalde versie) staat het op 5 minuten, maar durf niet te zeggen of dit 1 minuut was.
grafiekje zijn stappen van 5 minuten iig.

[ Voor 56% gewijzigd door DDX op 07-02-2018 11:53 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Je kan het "per minuut" laten zien. In het vakje met meterstanden even op de tandwiel klikken en dan weergave per minuut aanvinken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonmoonen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2018
Ik heb een vraagje... Ik gebruik @SmiGueL's Youless Charts v4.10 op een Synology en het lijkt erop dat mijn waardes in de dag/week/maand/jaar overzichten een factor 100 afwijken. Ik zie voor individuele meetpunten waardes als 2,400,00W en 5,280,00W en voor een dagtotaal een waarde als 67,90kWh met een kostprijs van eur 679,04... Ik woon in Noorwegen en alles gaat elektrisch, maar dit is (gelukkig) toch echt te hoog (1kWh is hier in de winter ongeveer eur 0.10 / 1kr dus in de instellingen heb ik 0.1 voor prijs per kwh)

In de database (en de live view) staan meer realistische waarden in mijn situatie zals 2400 of 5280 watt per meting.

Ik vermoed dat de te hoge waardes door verkeerde locale aannames/conversies/instelingen komen, maar ik heb niet uit kunnen vinden hoe dit aan te passen. Heeft iemand een pointer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 22:21
kmf schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:03:
Je kan het "per minuut" laten zien. In het vakje met meterstanden even op de tandwiel klikken en dan weergave per minuut aanvinken.
Bedankt voor de tip, maar een tandwiel kan ik niet ontdekken op die pagina. Is dit toch een 'Premium' feature?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m8p3ubjb78.jpg

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonmoonen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:18:
Ik heb een vraagje... Ik gebruik @SmiGueL's Youless Charts v4.10 op een Synology en het lijkt erop dat mijn waardes in de dag/week/maand/jaar overzichten een factor 100 afwijken. Ik zie voor individuele meetpunten waardes als 2,400,00W en 5,280,00W
Als dit pieken zijn van 2400W en 5280W dan is dit normaal.

Bij mij wordt 200 Watt ook gewoon weergegeven als 200,00W, en 4000W dus als 4,000,00W
Die ,00 erachter is idd niet echt nuttig, maar omdat het me nu pas opvalt heb ik me er nooit eerder aan gestoord. :P (of het is sinds een update gekomen..)
en voor een dagtotaal een waarde als 67,90kWh met een kostprijs van eur 679,04... Ik woon in Noorwegen en alles gaat elektrisch, maar dit is (gelukkig) toch echt te hoog (1kWh is hier in de winter ongeveer eur 0.10 / 1kr dus in de instellingen heb ik 0.1 voor prijs per kwh)

In de database (en de live view) staan meer realistische waarden in mijn situatie zals 2400 of 5280 watt per meting.
Wat staat als kWh prijs rechtsbovenaan bij 'Instellingen'?
Misschien dat hier een komma in het getal staat i.p.v. een punt. (punt = goed)
Alhoewel :/ In Noorwegen moet het misschien juist WEL een komma zijn. 8)7

Dit verklaart de factor 100 niet though... De 67.90kWh voor 1 dag klopt dus wel?

Kun je anders eens een screenshot posten (via PM mag evt. ook) van het dagtotaal en een stukje database?
Ik vermoed dat de te hoge waardes door verkeerde locale aannames/conversies/instelingen komen, maar ik heb niet uit kunnen vinden hoe dit aan te passen. Heeft iemand een pointer?
Ik gok dat je dit (in Windows) bij: Configuratiescherm --> Land/Regio --> Meer instellingen wel kunt wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Chris_82 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Bedankt voor de tip, maar een tandwiel kan ik niet ontdekken op die pagina. Is dit toch een 'Premium' feature?

[afbeelding]
Blijkbaar dan. Ik heb premium en zag de optie dus wel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IZBMLMm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MGxYo1z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonmoonen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2018
SmiGueL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:51:
Wat staat als kWh prijs rechtsbovenaan bij 'Instellingen'?
oops, daar zat de fout, ik dacht dat ik er 1.00 in had gezet maar zag nu dat er 100 stond... verklaart veel |:(

Ik zie in de database dat die waarde bij elke meting opgeslagen word, dat is op zich mooi bij een variable prijs zoals ik hier heb, zal eens kijken of ik ze allemaal terug kan zetten op 1.

De locale instelling wordt overigens niet gebruikt (vandaar ook de twee komma's dat zou anders niet snel gebeuren).

Verder een mooie set scripts, hulde aan alle auteurs. De history 'module' is ook erg interessant. Ik zou willen dat ik op een eenvoudige manier al mijn data uit enelogic kon exporteren zodat ik de jaren met elkaar kon vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wspronk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo,

Ik zou graag m'n Youless LS120 uitlezen met een Arduino via het netwerk.
Dat zou via JSON moeten kunnen en dan zou ik een lokaal display kunnen maken met alle meetwaarden.
Alleen is dat mij tot nu toe niet gelukt om een string binnen te halen.
Is er op het forum iemand die dit al eens gedaan heeft?
Ik zou graag een voorbeeld project hebben of een beetje hulp zodat ik verder kan.
Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonmoonen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:48:
Ik zie in de database dat die waarde bij elke meting opgeslagen word, dat is op zich mooi bij een variable prijs zoals ik hier heb, zal eens kijken of ik ze allemaal terug kan zetten op 1.
Ik weet niet of je phpMyAdmin al gebruikt (iig handig voor het backuppen van je database. :))
Maar je hebt bovenaan een tabje SQL, waar je queries kunt uitvoeren.
Als je ALLE kWh waardes in 1x wilt overschrijven met 1 dan zou ik iets als het volgende doen:

Ik heb hier atm geen phpMyAdmin bij de hand, dus kan het niet testen!
*Disclaimer: Maak sowieso eerst een backup van de database voordat je hiermee gaat klooien! :P
code:
1
UPDATE `youless-SmiG`.`cpKwh` SET `value` = 1 WHERE `data_g`.`time` >= "2018-01-01 00:00:00" AND `data_g`.`time` < "2018-02-13 10:00:00";
Verder een mooie set scripts, hulde aan alle auteurs. De history 'module' is ook erg interessant.
Ik heb de Youless LS120 inmiddels ook al weer een tijdje > 1 jaar draaien, dus ook het gasverbruik is nu mooi te vergelijken met dezelfde maand van het jaar ervoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06-2023

hors0125

Riding an Zero DS

Beste Youlessers,
Nu een bijna 4 maanden een Youless 120 op de PV installatie op de garage (6xSF165W op 2 Steca500's). Via een DIN S0 rails meter meet ik de stroom en log ik naar PVoutput. De PVoutput firmware zit in de LS120. Tot zover alles ok.

Nu heb ik regelmatig dat "stukken" van de data niet geregistreerd worden. Zie afbeelding. Als ik dan ga kijken in de garage wordt er wel gewoon stroom opgewekt alleen meet of upload de LS120 dit niet. Herkenbaar voor iemand?
Verder zou het fijn zijn als je de YouLess een naam kan geven. Als je er meerdere in gebruik hebt hoef je niet aan de hand van het IP nummer de locatie te onthouden. Bijvoorbeeld LS Garage, LS voordak etc.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/2vqtv78xunqw6q4/LS120fail.png?raw=1

[ Voor 17% gewijzigd door hors0125 op 21-02-2018 20:16 ]

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je de LED op de YouLess wel meeknipperen met de LED op de kWh-meter?

Heb zo'n vermoeden dat je kWh-meter niet goed lijkt te meten. Schrijf nu eens de meterstand op en morgenavond weer en kijk dan morgen even of het verschil klopt met de hoeveel kWh die je volgens PVoutput (en de omvormer als je het daarop kunt aflezen) hebt opgewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

De led voorop bedoel je? Moet die synchroon knipperen met de pulsled op de DIN meter? Ik zal er eens op letten. Ik zal iig de waarde op de DIN meter even noteren en dan vergelijken met morgen. Ook de waarde die nu in de webinterface gemeld wordt bij "Meterstand" zal ik even noteren en vergelijken morgen.
De pulsen/kWh staan op 1000, correct volgens het plaatje op de DIN meter. Ik hou het in de gaten..

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Ik denk dat het opgelost is. 1 van de S0 draden die in de DIN rail meter zaten zat niet helemaal goed. Ik ben daarnaar gaan kijken omdat ik zag dat de DIN meter wel knipperde maar de LS120 niet. Het probleem zat dus tussen de 2 apparaten. Het bleek dat de isolatie niet ver genoeg was gestript bij 1 draad. Eerder deed ie het wel, maar nu met de kou was er kennelijk net geen contact. Ik zal er vannavond even netjes kabelschoentjes aanknijpen.
De groene LED aan de voorkant knippert idd nu samen met de LED op de DIN meter. De LS app geeft nu ineens ook vermogen aan.

[ Voor 5% gewijzigd door hors0125 op 22-02-2018 10:26 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
Is het mogelijk om een S0 output aan meer dan 1 youless/apparaat te verbinden? Of werkt de pulsschakelaar dan niet meer? Ik heb op dit moment een LS110 aan de S0 van een Finder kWh meter hangen, maar ik overweeg er een LS120 naast te hangen met enelogic koppeling.....

PVO

• dreamscape
  • Laatst online: 10:44
S0epkip schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:30:
Is het mogelijk om een S0 output aan meer dan 1 youless/apparaat te verbinden? Of werkt de pulsschakelaar dan niet meer? Ik heb op dit moment een LS110 aan de S0 van een Finder kWh meter hangen, maar ik overweeg er een LS120 naast te hangen met enelogic koppeling.....
Ik kan het een dezer dagen eens voor je testen. Ik heb een LS120 met op de S0 de kWh-meter van mijn warmtepomp en heb nog een LS110 (gemodificeerd zodat hij bedraad op S0 kan) liggen om straks te gebruiken met zonnepanelen die ik nog niet heb. Ik kan eens proberen wat ze doen als ik de S0 op beide aansluit.

Punctuality is the politeness of kings

Je kunt ook de YouLess'en op elkaar stapelen, zodat de ene YouLess het knipperende LEDje van de andere opvangt :*)

• dreamscape
Met een LS120 die ook op een P1 zit, gaat dat niet werken. Dan knippert het ding aan een stuk door. Maar in de basis met een LS110 werken en daar een LS120 bovenop plakken, dat zou wel eens kunnen werken :)

• S0epkip
Jamaar, ik heb juist zo'n mooie s0 output.... :+

PVO

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:32
De S0-uitgang van mijn kWh meter gaat zowel naar de good old Youless 110 alswel naar een optocoupler input van de Netduino DAL logger. Geen probleem. Al jaren niet... :)
De Youless heb ik gemod: hij is electrisch aangesloten i.p.v. via de licht sensor. Zie heeeel veel pagina's terug in dit topic :O

[ Voor 29% gewijzigd door Aegle op 22-02-2018 23:29 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat heb ik met mijn LS110 ook gedaan en ik vermoed dat dat voor S0epkip ook geldt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Dit bedoel je? AUijtdehaag in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Done!

Mooi om te horen dat twee (parallele) aansluitingen op s0 zouden moeten werken.

[ Voor 27% gewijzigd door S0epkip op 23-02-2018 10:12 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let alleen wel op dat je de apparaten die je tegelijk op dezelfde S0 zet niet uit dezelfde voeding van stroom voorziet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge2rt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 22:42

Ge2rt

4.8 kWp - gas/jr: <300 m3 :-)

Frost_Azimov schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:18:
Nog even wat toevoegen op mijn eerdere berichtje over hoe de youless met PowerShell is te gebruiken...
Ik heb nu voor gas een virtuele meter aangemaakt in de Zipato-domotica box, die ik nu handmatig 's avonds update, waarna de Zipabox de meterstand 's avonds naar mindergas.nl wegschrijft.

Dat handmatige stukje wil ik ook graag nog automatiseren. Niet met de Synology, die ik liever niet 24/7 heb draaien. Het liefst ook met de Zipato, maar denk niet dat dat gaat lukken. En anders met een powershell-script dat 's avonds bij het aanstaan van de pc wordt gestart, de gasmeterstand uitleest uit de Youless en in de virtuele meter stopt. Het is niet erg als dat een keer niet gebeurd, omdat de PC een dag niet aanstaat. (Met een controle in de Zipabox kan ik wel voorkomen dat een waarde naar mindergas wordt verstuurd als de waarde gelijk is aan de vorige dag.)

Ik heb dus gekeken naar je powershell-script. Maar ik heb een password ingesteld op de Youless, om het wat meer te beveiligen. En dan loop je natuurlijk tegen het sessie/cookie-verhaal aan. Ik ben niet genoeg scriptkiddie om dat voor elkaar te krijgen.

Zie je daarom kans om het Powershell-script uit te breiden, zodat ook een sessie met een wachtwoord naar de Youless wordt opgezet, en daarna de json-waardes kunnen worden uitgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
TD-er schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:29:
Let alleen wel op dat je de apparaten die je tegelijk op dezelfde S0 zet niet uit dezelfde voeding van stroom voorziet.
OK. But why?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@S0epkip
De S0 bus hoeft niet aan de massa te hangen, maar kan ook aan de V+ hangen van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:51
Ondersteund YouLess inmiddels ook dubbele (analoge) meters? Kan nog geen eenduidig antwoord vinden hier in het topic, of op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Jawel, je bedoelt met zo’n draaischijf? Dat gaat, maar is wel wat lastig om te plaatsen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:50
Allen,

Ik had afgelopen week een paar dagen dat de output niet verstuurd werdt naar pvoutput.
Ik heb een LS110 en daar stond dus firmware versie 1.2.2-PO op.

Nu zag ik (waarschijnlijk dus niet goed gelezen) dat er nieuwe firmware was en dus heb ik versie 1.4.1 geflashed.
Alleen is deze dus voor de LS120 |:(

opzich werkt de firmware wel, maar ik heb nu wel veel drops in de verbinding (mis veel data in pvoutput) en de opbrengst is nu ook veel te hoog ( 2x zo veel als zou moeten).

Ik heb gisteravond gepoogd de oude (lees juiste) firmware 1.2.2. weer te flashen, alleen dit lukt steeds niet.
Hij ziet wel de youless, maar deze gaat dus niet in 'flashmodes'.

Wie o wie weet hoe ik hem nu weer goed kan krijgen?

(Ik kan natuurlijk het aantal pulsen halveren, maar daar los ik het upload issue niet mee op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34
@stimpyrulez

Dit is al meerdere malen in het topic naar voren gekomen.
GioStyle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:48:
Ja, paar weken terug in zelfde situatie gezeten.

Gewoon YouLess in flash mode zetten en dan firmware update doen. Lukt het niet over het netwerk, dan rechtstreeks aan pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Vervelend dat het je gebeurd, maar fijn dat je het meld O-) . Ik had dit namelijk een paar weken geleden en vond mezelf toen zo 8)7

Aan de PC hangen, uitlegt staat in de handleiding waar je ook de firmware vandaan haalt
GioStyle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:45:
@stimpyrulez

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34
@Groverp08

Ik heb hier 3 Youlessen hangen. 2x LS110 en 1x LS120. Foutje is zo gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:50
GioStyle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:45:
@stimpyrulez

[...]
Thx!

Moet zeggen dat ik niet gezocht had :'( , dacht namelijk dat ik wel de enige zou zijn die dit zou zijn overkomen 8)7

Maar ja, vanavond dan maar eens effe prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Heb ik ook ooit al ruzie mee gehad, de oplossing was inderdaad met een kabeltje rechtstrees aan de laptop en toen is het uiteindelijk gelukt.

Kan wel een heel gegoochel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

GioStyle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:23:
@Groverp08

Ik heb hier 3 Youlessen hangen. 2x LS110 en 1x LS120. Foutje is zo gemaakt. :+
Ik heb er 1, maar gewoon niet goed gekeken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Heb inmiddels zelf ook een Youless 120. Heb nog een oude (antieke) meter uit 1962.
Het benaderen van de Youless is bij mij geen probleem het plaatsen zo lijkt het ook niet maar op het moment dat ik keurig de Youless heb geplaatst heb ik de input waardes van ongeveer (+- 84% (±44%). Dan meet hij ook soms een wattage. Doe ik echter de deur van de meterkast dicht dan krijg ik na een paar minuten input waardes als: 46% (±3%) en meet hij eigenlijk niks meer (dan komt er geen licht meer van buiten de kast in omdat de kast dicht is).

Als ik de netwerk kabel eruit haal knippert het oranje lampje heel snel. Het glaasje heb ik inmiddels meermaals keurig schoongemaakt (brillendoekje).

Heeft iemand een suggestie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ben inmiddels iets verder. Mijn meterkast is blijkbaar echt te donker. Wist niet dat dat kon. Nu maar eens verzinnen hoe ik daar vrij simpel en zuinig licht krijg. Vermoed via de USB adapter en een ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cave_Boy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:27:
Heb inmiddels zelf ook een Youless 120. Heb nog een oude (antieke) meter uit 1962.
Het benaderen van de Youless is bij mij geen probleem het plaatsen zo lijkt het ook niet maar op het moment dat ik keurig de Youless heb geplaatst heb ik de input waardes van ongeveer (+- 84% (±44%). Dan meet hij ook soms een wattage. Doe ik echter de deur van de meterkast dicht dan krijg ik na een paar minuten input waardes als: 46% (±3%) en meet hij eigenlijk niks meer (dan komt er geen licht meer van buiten de kast in omdat de kast dicht is).

Als ik de netwerk kabel eruit haal knippert het oranje lampje heel snel. Het glaasje heb ik inmiddels meermaals keurig schoongemaakt (brillendoekje).

Heeft iemand een suggestie voor mij?
Een te donkere meterkast zou echt geen probleem moeten zijn.
Hoe donkerder, hoe minder invallend licht wat kan zorgen voor verstoring, hoe beter. :)

Wat waarschijnlijk wel gaat helpen is als je even een screenshot van de widget meestuurt.

(RawMon) hiermee is realtime te zien is wat de invallende lichtsterkte is op de sensor. Als hier heel veel schommelingen in zitten dan kan opnieuw uitlijnen nog wel eens helpen.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/yCGpbRXyi8TAwe0DWLzqVQlQ/full.png

Als de dalen uiteindelijk wat meer als hieronder lijken dan zit je goed. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ffuev9G0NBdh2Gntg29IQdoq/full.png

Mocht je er na wat herpositioneren een grafiek uit krijgen met duidelijke dalen bij een puls dan zou je even een screenshot kunnen plaatsen waaruit een mogelijke LW waarde afgeleid kan worden.

Het was bij mij destijds ook even uitvogelen hoe hij het beste voor de meter gehangen kon worden (zowel de oriëntatie van de Youless als de locatie (bij mij niet in het center-center) van de rode LED op de schijf), maar ik kreeg hem met de widget ernaast op m'n telefoon binnen een (half) minuutje weer prima uitgelijnd.
Als het goed is is dat uitlijnen daarna nooit meer nodig. :) O-)

[ Voor 24% gewijzigd door SmiGueL op 29-03-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@SmiGueL Bedankt voor de duidelijke post. Ik heb hoe het eruit ziet inderdaad een soort plastic kap ervoor. De instelling aangepast en hij leest zo lijkt het nu goed uit. Moet nog na meten maar daar nu te weinig tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik ben nu ook 2 auto's aan het laden en volgens mijn berekeningen zou dat ongeveer 12000 watt moeten zijn, maar hij meet maar 7000 watt. Dus m'n Youless loopt achter. In een paar weken tijd heb ik nu 120 kWh achterstand als ik naar de meterstanden kijk. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573153

Toch maar aangemeld voor de site omdat ik met een vraag zit met mijn Youless.
Nadat vandaag mijn zonnepanelen zijn geplaatst heb ik de groep waar de zonnepanelen op zijn geplaatst achter de Kwh meter gezet (DRS155D, samen gekocht met Youless LS120 1.4.1.).
Daarna op de Kwh meter een tweeaderig kabeltje geschroeft (en doorgemeten) en via de correcte wijze op de S0 connector aangesloten.
Op de Youless krijg ik nu totaal geen meting via de S0, wat is er aan de hand?? De Kwh meter knippert en geeft 00000.58 aan (=580 watt) wat gelijk staat aan de waarde van de omvormer.
Moet ik op de Youless nog een extra handeling doen??
Niet nieuw met electra en electronica maar wel met deze materie....
O ja op de Kwh meter is de L-in op de Solar aangesloten en de L-out naar de hoofdschakelaar.
Alle hulp welkom en wordt ten zeerste gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 573153 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:01:
Daarna op de Kwh meter een tweeaderig kabeltje geschroeft (en doorgemeten) en via de correcte wijze op de S0 connector aangesloten.

Op de Youless krijg ik nu totaal geen meting via de S0, wat is er aan de hand??

Moet ik op de Youless nog een extra handeling doen??
In de instellingen van de Youless kun je aangeven of je analoog of digitaal meet.

Heb je dit goed staan? :)

*Heb zelf geen S0, misschien is het niet eens nodig..

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 12-04-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat op digitaal (P1 en/of led)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Bij S0 kun je niet kiezen voor digitaal of analoog, dat is voor de P1-input.
In datzelfde scherm kun je ook het aantal pulsen per kWh instellen. Check ook even of dat correct is ingesteld.

En anders: aders van het draadje tussen kWh-meter en Youless omdraaien. Voor zover ik weet is het geen NO die bij een puls even closed is, maar daadwerkelijk een puls. En daarbij is de polariteit wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pulsen staan ingesteld op 1000 per Kwh, is correct i.r.t. de Kwh meter (DRS155D).
Draadjes omgedraaid maar op Enelogic website nog steeds geen result, S0 wordt nog steeds niet gelezen, en waarden nog steeds op 0.
Is er iemand van @YouLess hier present om verdiepend te antwoorden aangezien alle spulletjes bij hun afkomstig zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ffuev9G0NBdh2Gntg29IQdoq/full.png

Mag ik vragen met welke applicatie je deze grafiek maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonbong schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:42:
[...]

[afbeelding]

Mag ik vragen met welke applicatie je deze grafiek maakt?
Youless Charts. :+
SmiGueL in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Mocht je een Synology NAS hebben dan heb ik hier een mooie handleiding gemaakt.
SmiGueL in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Raw monitor was een toevoeging die ik heb toegevoegd zodat ik met m'n oude analoge meter de boel i.c.m. m'n telefoon realtime kon finetunen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 13-04-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 13:46
@Anoniem: 573153 Wat je ter controle kunt doen, is de 2 S0 draadjes even los maken van de DRS155D, en deze gewoon tegen elkaar houden (kort te sluiten). De ronde groene status LED van de Youless zal dan als het goed is oplichten, en op de web interface zal er een puls geregistreerd zijn.

Als dit in orde is, dan heb je in elk geval de zekerheid dat de S0 input goed werkt (dit wordt overigens af fabriek ook getest), en de bedrading en koppeling daarvan ook goed is tot de DRS155D. Het laatste stukje is dan een goede koppeling op de DRS115D S0 output. Zoals dreamscape schrijft moet de polariteit daarbij dan wel kloppen. Op de quick guide staat een plaatje van de polariteit op de S0 input.

btw: voor customer support kun je op onze site terecht via het contact gedeelte (dit omdat je speciaal voor je vraag een account aangemaakt hebt).
EDIT: dat was ook gebeurd, de antwoorden hebben elkaar gekruisd.

@YoshiBignose Hoe is de meetsituatie? Meet je die 7000 Watt op de hoofdmeter, en is dat een slimme meter?

[ Voor 3% gewijzigd door YouLess op 13-04-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
YouLess schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:57:

@YoshiBignose Hoe is de meetsituatie? Meet je die 7000 Watt op de hoofdmeter, en is dat een slimme meter?
Ja hoofdmeter, het is zo'n digitale met een led puls, maar geen slimme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Het eerste om te controleren is dan of de meterconstante goed ingesteld is in de LS120 (op de 'Meter' pagina). Wanneer de ingevulde constante hoger is dan de werkelijke waarde, dan zou je daarmee een lager verbruik zien dan het werkelijke verbruik.

Klopt de meterconstante wel, dan moet de berekende actueel verbruik waarde ook kloppen (aangenomen dat elke puls gedetecteerd wordt). Het kan misschien ook nog zo zijn dat je een lager vebruik ziet dan verwacht omdat de laadpalen niet op hun maximale vermogen laden. Wanneer de auto accu bijna vol is laadt de laadpaal meestal langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
YouLess schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:36:
Het eerste om te controleren is dan of de meterconstante goed ingesteld is in de LS120 (op de 'Meter' pagina). Wanneer de ingevulde constante hoger is dan de werkelijke waarde, dan zou je daarmee een lager verbruik zien dan het werkelijke verbruik.

Klopt de meterconstante wel, dan moet de berekende actueel verbruik waarde ook kloppen (aangenomen dat elke puls gedetecteerd wordt). Het kan misschien ook nog zo zijn dat je een lager vebruik ziet dan verwacht omdat de laadpalen niet op hun maximale vermogen laden. Wanneer de auto accu bijna vol is laadt de laadpaal meestal langzamer.
In Youless staat Pulsen/kWh: 1000. Op m'n meter zie ik nu dat er iets van 500 staat ma/kwh. Zoiets, had geen zin om de Youless weer los te trekken :P Moet ik dat getal naar 500 veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pfff snap niet dat ik dat over het hoofd had gezien. Bij mij thuis had ik daar volgens mij niets hoeven te veranderen en leek dezelfde meter. Nu gaat het inderdaad goed :') Liet dus gewoon de helft zien haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Mijn meter is afgelopen donderdag vervangen omdat ik van 1x25 naar 3x25 wilde. Hierbij heeft helaas mijn mooie ferrarismeter het onderspit moeten delven. Voor de ferrarismeter had ik een esp32 opgehangen met een aantal infrarood sensors die naast het aantal pulsen ook de richting bepaalden.

Ik heb geen slimme meter (want dat vind ik onzin) en de nieuwe meter heeft enkel een pulsledje, waarbij je dus niet kunt zien of het verbruik of teruglevering is. Die kan ik dus wel uitlezen maar daar heb ik niet zoveel aan.

Ik zie wel dat je bij de youless een kwh-meter voor op de din-rail kunt bestellen die dan de opbrengst van de zonnegroepen kan meten (bij mij zijn dat er twee). Dit lost het dan toch niet op? Want als de opbrengst van zonnestroom bijvoorbeeld 3 kW is en de meter pulse geeft een verbruik van 1 kW, dan weet je niet of er 1 kW teruggeleverd wordt (gebruik 2 kW) of dat er 4 kW verbruikt wordt (verbruik 7 kW).

Mis ik hier iets of heeft de youless daar iets voor? Wellicht kan ik beter kijken naar een goede 3-fase din-rail energiemeter die ik direct tussen de hoofdschakelaar en de verdeler zet? Iets als dit: https://www.alibaba.com/p...dbus-Kwh_60328217774.html

en dat dan uitlezen met een esp32. Ik neem aan dat deze situatie wel vaker voorkomt bij tweakers?

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
cyberstalker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:05:
Wat zou voor mij de beste oplossing zijn? Mijn meter is afgelopen donderdag vervangen omdat ik van 1x25 naar 3x25 wilde. Hierbij heeft helaas mijn mooie ferrarismeter het onderspit moeten delven. Voor de ferrarismeter had ik een esp32 opgehangen met een aantal infrarood sensors die naast het aantal pulsen ook de richting bepaalden.

Ik heb geen slimme meter (want dat vind ik onzin) en de nieuwe meter heeft enkel een pulsledje, waarbij je dus niet kunt zien of het verbruik of teruglevering is. Die kan ik dus wel uitlezen maar daar heb ik niet zoveel aan.

Ik zie wel dat je bij de youless een kwh-meter voor op de din-rail kunt bestellen die dan de opbrengst van de zonnegroepen kan meten (bij mij zijn dat er twee). Dit lost het dan toch niet op? Want als de opbrengst van zonnestroom bijvoorbeeld 3 kW is en de meter pulse geeft een verbruik van 1 kW, dan weet je niet of er 1 kW teruggeleverd wordt (gebruik 2 kW) of dat er 4 kW verbruikt wordt (verbruik 7 kW).

Mis ik hier iets of heeft de youless daar iets voor? Wellicht kan ik beter kijken naar een goede 3-fase din-rail energiemeter die ik direct tussen de hoofdschakelaar en de verdeler zet? Iets als dit: https://www.alibaba.com/p...dbus-Kwh_60328217774.html

en dat dan uitlezen met een esp32. Ik neem aan dat deze situatie wel vaker voorkomt bij tweakers?
Ondanks dat je nieuwe meter niet slim is (niet automatisch communiceert) heeft deze vast en zeker 4 telwerken. Kun je in je nieuwe meter geen P1 kabeltje drukken :?

Welk merk / type nieuwe meter heb je gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Grolsch schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:12:
[...]

Ondanks dat je nieuwe meter niet slim is (niet automatisch communiceert) heeft deze vast en zeker 4 telwerken. Kun je in je nieuwe meter geen P1 kabeltje drukken :?

Welk merk / type nieuwe meter heb je gekregen :?
Ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet in de meterkast kijken, maar als ik een beetje rondzoek lijkt het de iskra MT-382 te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.smsmetering.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/MT3751.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
cyberstalker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:32:
[...]

Ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet in de meterkast kijken, maar als ik een beetje rondzoek lijkt het de iskra MT-382 te zijn.

[afbeelding]
Als dat zo is zit aan de rechterkant een P1 aansluiting, check onderstaande handleiding:

https://www.onsenergie.ne...a-serie-ME-382-MT-382.pdf

Kabeltje in de Youless en "Problem Solved".

Wel zul je PV zelf bij moeten houden, wat je voor de meter verbruikt ziet de meter (ook een slimme) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Grolsch schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:36:
[...]

Als dat zo is zit aan de rechterkant een P1 aansluiting, check onderstaande handleiding:

https://www.onsenergie.ne...a-serie-ME-382-MT-382.pdf

Kabeltje in de Youless en "Problem Solved".

Wel zul je PV zelf bij moeten houden, wat je voor de meter verbruikt ziet de meter (ook een slimme) niet.
Oh dan ga ik dat protocol eens bestuderen. PV monitor ik al. Zeversolar TL-2000 die een seriele poort heeft waar ik met een FTDI-kabel naar een beaglebone black log en een SMA Sunny Boy die via modbus uitgelezen wordt door diezelfde beagblebone.

Eens kijken of ik een youless aanschaf of dat het eenvoudig ook met een esp32 kan (heb ik er nog 3 van liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
cyberstalker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:40:
[...]

Oh dan ga ik dat protocol eens bestuderen. PV monitor ik al. Zeversolar TL-2000 die een seriele poort heeft waar ik met een FTDI-kabel naar een beaglebone black log en een SMA Sunny Boy die via modbus uitgelezen wordt door diezelfde beagblebone.

Eens kijken of ik een youless aanschaf of dat het eenvoudig ook met een esp32 kan (heb ik er nog 3 van liggen).
Dat klinkt in mijn oren als "Abracadabra" maar als jij het snapt gaat het goedkomen 8)

Als je nieuwe meter inderdaad een P1 aansluiting heeft, kan de Youless deze heel goed uitlezen, dat weet ik in ieder geval zeker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cyberstalker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:32:
[...]

[afbeelding]
Ik zie rechtsbovenaan iets dat veel weg heeft van een Wikipedia: IEC 62056 infraroodpoort. Kant en klare kabels zijn niet bepaald goedkoop (€80-€90), in elkaar te solderen kitje is goedkoper: https://wiki.hal9k.dk/projects/kamstrup

Een geschikt script is te vinden in Slimme/digitale meter uitlezen met een Raspberry Pi, output is vergelijkbaar met dat van een P1-poort.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 24-04-2018 10:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Raven schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:52:
[...]

Ik zie rechtsbovenaan iets dat veel weg heeft van een Wikipedia: IEC 62056 infraroodpoort. Kant en klare kabels zijn niet bepaald goedkoop (€80-€90), in elkaar te solderen kitje is goedkoper: https://wiki.hal9k.dk/projects/kamstrup

Een geschikt script is te vinden in Slimme/digitale meter uitlezen met een Raspberry Pi, output is vergelijkbaar met dat van een P1-poort.
Oh, ik ga eerst eens kijken of er niet stiekem een poort verstopt zit, zoals @Grolsch suggereert. Anders bestel ik dat soldeersetje wel. Stukken goedkoper inderdaad, en dan kan ik het gewoon aansluiten op wat ik wil. Met een usb-kabel gaat dat natuurlijk een stuk lastiger.

Edit: Blijkt dat ik toch net een ander type meter heb: De MT174. Volgens de datasheet (gevonden op https://www.jwsmartmeters...2/MT174-TD-v1.2-ang-1.pdf ) heeft deze meter de mogelijkheid tot installeren van een seriele poort. Deze zit er alleen helaas niet op, dus wordt het toch tijd om de optische interface te gaan benutten.

[ Voor 17% gewijzigd door cyberstalker op 24-04-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even als terugkoppeling op dit topic. Het bleek dat inderdaad de pulsgever van de KWh meter naar zijn grootje was, deze is onder garantie vervangen door Andras van Youless, chapeau!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Ik log met de youless ook naar zonnestroomopbrengst.eu, maar het lijkt of
de site helemaal down is (sonnenertrag), bij jullie ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik log mijn opwekking van de zonnepanelen momenteel al naar PVOutput. Ik gebruik hiervoor een Youless YL03 DIN kWh meter die op de bekabeling van de omvormer is aangesloten in de meterkast met een Youless YL120 erop via een S0 poort. Die meet dus niets anders als de zonnepanelen.

Nu heb ik in mijn huis een 3-fase aansluiting. Ik wil ook mijn verbruik meten, iets dat mijn domme digitale meter niet meer kan nu ik ook zonnepanelen heb (de meter heeft dus geen P1 poort). De meter maakt van het verbruik en opwekking meteen een netto waarde.

Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn als ik bij Youless een YL04 3fase DIN kWh meter bestel met nog een YL120.
Die 3fase meter zou ik dan door mijn elektricien toch kunnen laten aansluiten op de 3fasen (alles behalve de zonnepanelen dus).
Klopt het dat dit zou zou moeten werken?

En dan als vervolgvraag (die wellicht ook in het PVOutput forum gesteld kan worden, maar wellicht dat jullie dit al kunnen vertellen)...hoe zorg ik ervoor dat in PVOutput dan de 2e YL120 upload en dat ik daar ook terugzie wat bruto verbruik is?
Is het zo dat ik 'm als 2e device aan mijn PVOutput account moet koppelen en alleen in de Youless dan moet aangeven dat het een v3 (bruto verbruik) is?
Dat lijkt mij nl wel het geval. De huidige YL120 staat op v1 dus op bruto opwekking zonnepanelen.
De 2e YL120 zou dan een v3 zijn met bruto verbruik.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tallguy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:38:
Nu dacht ik dat het wel mogelijk zou moeten zijn als ik bij Youless een YL04 3fase DIN kWh meter bestel met nog een YL120.
Die 3fase meter zou ik dan door mijn elektricien toch kunnen laten aansluiten op de 3fasen (alles behalve de zonnepanelen dus).
Klopt het dat dit zou zou moeten werken?
Ja, zo heb ik het ook.
En dan als vervolgvraag (die wellicht ook in het PVOutput forum gesteld kan worden, maar wellicht dat jullie dit al kunnen vertellen)...hoe zorg ik ervoor dat in PVOutput dan de 2e YL120 upload en dat ik daar ook terugzie wat bruto verbruik is?
Is het zo dat ik 'm als 2e device aan mijn PVOutput account moet koppelen en alleen in de Youless dan moet aangeven dat het een v3 (bruto verbruik) is?
Dat lijkt mij nl wel het geval. De huidige YL120 staat op v1 dus op bruto opwekking zonnepanelen.
De 2e YL120 zou dan een v3 zijn met bruto verbruik.
Volgens mij wel, dacht dat ik het zo had ingesteld, maar weet het niet zeker.
Wel moet je dan donateur zijn van pv-output dacht ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Cyberpope Ja donateurschap is vlgs mij ook nodig dan. Bedankt voor je reactie!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik heb gisteren meerdere Youless apparaatjes aangesloten, èèn op de P1 poort van mijn meter en èèn met de 3-fase din rail via de s0 poort en twee met de 1 fase din rail via de s0 poort.

Ik heb ze alle drie geconfigureerd bij enelogic en ik zie de P1 variant prima. Alle andere geven aan dat ze aan het wachten zijn op data (bij gebouwen).

Maar lees ik op de specifieke you less interface pagina's kijk dan zie ik bijvoorbeeld het volgende (dit is voor een groep zonnepanelen):
Model: LS120
Firmware versie: 1.4.1-EL
Meterstand: 0,000 kWh
Actueel vermogen: 0 Watt
S0 meterstand: 0,312 kWh
S0 vermogen: 311 Watt
Input: 0%
Upload: OK (09)
En ik zie ook dat deze meter geconfigureerd is voor enelogic:
Status: Geactiveerd
Token: [token staat hier]
Deactiveren: Enelogic koppeling deactiveren

Bekijk uw verbruik op Enelogic
Weet iemand waarom het nog niet zichtbaar is in enelogic en waarom deze aangeeft nogsteeds op data te wachten? (ik heb de 1 maand gratis premium proef abonnement)

Ik heb de youless wel zo aangesloten zoals het boekje aangeeft en niet andersom? kan het zo zijn dat voor zonnepanelen ik het dus eigenlijk andersom moet doen?

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldmathies op 13-05-2018 07:51 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb het nog nooit in 1x zien werken zonder hulp van @Enelogic , dus ff met hun contact op nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 18:51

ThaHandy

Discovery Channel

Hier ook een probleem. Ik heb de Youless maar laten loggen op de Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
ThaHandy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:27:
Hier ook een probleem. Ik heb de Youless maar laten loggen op de Synology
Ik merk dat het beter gaat wanneer je de koppeling legt vanuit enelogic ipv vanuit de youless.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Waarom krijg ik bij Enelogic de melding:
'Er is momenteel nog geen data beschikbaar van je meter.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:08
@YouLess

Al jaren lang een tevreden gebruiker van meerdere (3) Youlessen!
Sinds gisteren in het bezit van nummer 4, dit maal geen LS110 maar een LS120.

Situatie oud: 1x LED puls zonnepanelen, 1x LED puls alle verbruikers, 1x LED puls Lucht/Water warmtepomp

Sinds deze week 2 Airco's laten installeren en deze hebben ook hun eigen C11 kwh meter gekregen, met uiteraard ook weer een Youless erop! Deze meet ik net zoals bij de andere 3 door de LED pulsen te tellen.

Alle informatie gaat naar PVOutput.

De Youless werkt prima na een flash naar 1.4.1-PO (standaard komt deze met Enelogic firmware), het verbruik word netjes gelogd en ook historische data kan ik ophalen in de loggings pagina van de Youless.

Gezien het een verbruik meting is upload ik met "V3" en de API key en nieuwe System ID staan netjes ingevuld.
Echter komt er geen nuttige data door naar PVOutput, enkel 0
Als ik de http://IP/E opvraag zie ik ook dat er geen verbruik word geüpload:
d=20180519&t=12:00&v3=0&v4=0&c1=1

Wellicht dat dit komt door het nu kunnen meten van meerdere inputs tegelijk (P1/S0/Puls) en dat de Youless verwacht dat er naast Puls ook altijd een P1 of S0 signaal binnen komt? Ik heb namelijk het idee dat de waardes van de S0 meting worden doorgegeven en niet die van de Puls. Bij S0 zie ik uiteraard 0 staan aangezien ik die niet aangesloten heb.

Misschien ben ik een uitzondering (puur alleen verbruik met 1 puls input meten en uploaden naar PVOutput), maar ik wou dit toch even doorgeven :)

Op dit moment heb ik dit opgelost door een oudere firmware te flashen (1.3.4-PO2), hierin is die dubbele meting nog niet mogelijk en werkt het uploaden van data naar PVOutput correct.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
@x-RaY99 Het klopt dat bruto verbruik in de 1.4 PVOutput variant alleen op de S0 input gemeten wordt. Jouw scenario komt in de praktijk inderdaad niet zo vaak voor, maar er zijn toch ook andere gebruikers die het ook zo doen. We hebben daarom in de PVOutput quick guide een vermelding gezet dat dit met de 1.3.4 firmware wel ook optisch kan.

Omdat de veranderingen in 1.4 toch vooral in het P1 stuk zitten, mis je er verder in dit gebruiscenario niet iets aan. Mochten er andere relevante veranderingen in de toekomst komen, dan lossen we het dan wellicht anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-06 19:52
Jongens wie heeft de gouden tip voor mij. Heb hier twee, of eigenlijk drie, eentje reserve 110 modellen. Na plaatsen nieuw modem deden ze het niet meer, probleem ip valt niet in bereik nieuwe modem.
Dus gereset en opnieuw geflasht .alleen per ongeluk de versie voor de 120 ,maar ze deden het wel. Probleem ontdekt en weer terug naar de 110 software. Vele malen moeten resetten door veel fout meldingen, de Windows tool erbij om weer leven in te krijgen en daarna weer laatste 1.2.2 software erin. Echter alle drie de meter weigeren te loggen naar po.
Heb in modem het statisch zijn verwijderd, ook al herstart, heb nieuwe api key geïnstalleerd maar niks helpt. Als ik rechtsreeks inlog dan meet hij prima, software staat goed, communicatie is oke zegt ie.
Dus wie weet de magische tip om ze weer aan het loggen te krijgen?

Edit, de vraag vervalt, vannacht om precies twaalf uur is de logging weer begonnen, dus iets heeft zich gereset, of het modem misschien toch wel....

[ Voor 8% gewijzigd door reneeke1970 op 03-06-2018 10:36 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 12:50

ferno

Hi Mensen, ik heb sinds kort een youless LS120 en ben er nu een beetje mee aan het testen. Ik wil de youless gaan gebruiken in combinatie met HASS en Domoticz, uiteindelijk wil ik ook mijn influxdb vullen vanuit domoticz en HASS om dan in grafana mooie grafieken te genereerden etc.

Alles gaat redelijk voorspoedig, in HASS heb ik al de s0 en verbruik etc. via een rest binnen weten te krijgen, maar in domoticz (zowel stable als beta) krijg ik alleen de devices van de P1 poort (gas en electra etc.) de device voor de S0 poort krijg ik er maar niet bij.
Wat doe ik verkeerd?

In HASS mis ik weer de gas meting, wel lopen stoeien met de value_json, maar helaas nog niet gevonden hoe ik gas er uit moet krijgen.

Dacht het zo te kunnen doen:

# Youless
sensor Youless-gas-verbruik:
- platform: rest
resource: http://ip.you.le.ss/e
value_template: '{{ value_json.gas }}'
method: GET
name: Gas verbruik
unit_of_measurement: "m3"

maar helaas blijft de gauge leeg.

Anyway,

Hoop dat iemand mij in de goeie richting kan helpen.
Loop namelijk al een paar uur te zoeken maar kan niets vinden of combinatie youless s0 en domoticz.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Hmm,

Wat betreft HASS heb ik toch wat gevonden wat het onderzoeken waard is, volgens mij zelfs door thinkpad begonnen:

https://community.home-as...-template-sensor/20490/34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb Domoticz draaien en sinds vandaag ook Zonnepanelen met een aparte kWh meter. Deze kWh meter wilde ik gebruiken voor het S0 contact.

Echter nadat ik Youless heb geüpdatet naar 1.4.1-PO komen de registraties niet meer binnen in Domoticz. Heb verder niets veranderd, alleen de Youless voorzien van andere firmware. Wat doe ik verkeerd?

Ik kan namelijk wel alle waardes zien in de Youless zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BThomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:08:
Ik heb Domoticz draaien en sinds vandaag ook Zonnepanelen met een aparte kWh meter. Deze kWh meter wilde ik gebruiken voor het S0 contact.

Echter nadat ik Youless heb geüpdatet naar 1.4.1-PO komen de registraties niet meer binnen in Domoticz. Heb verder niets veranderd, alleen de Youless voorzien van andere firmware. Wat doe ik verkeerd?

Is je IP adres niet veranderd?
(of YL login/wachtwoord gereset oid)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 05-06-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

BThomas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:08:

Hi,

Heb je de youless niet weer op dhcp na een firmware update?
Je zal dan het nieuwe IP adres in domoticz moeten zetten.

Maar even een vraag, jij krijgt dus 3 kWh devices?
1 P1
1Gas
1 S0

?

Ik krijg alleen een voor P1 en een voor GAS.
Welke versie van domoticz draai je? Beta of stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ferno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:11:
[...]
Hi,

Heb je de youless niet weer op dhcp na een firmware update?
Je zal dan het nieuwe IP adres in domoticz moeten zetten.

Maar even een vraag, jij krijgt dus 3 kWh devices?
1 P1
1Gas
1 S0
?
Ik krijg alleen een voor P1 en een voor GAS.
Welke versie van domoticz draai je? Beta of stable?
Ik heb alles gereset (domotica, Youless en router) en de Youless nogmaals voorzien van dezelfde firmware. Daarmee was het probleem in ieder geval weg.

Het is mijn hoop dat ik de S0 waarde apart kan inlezen in Domoticz via de Youless. Ik heb dit nog niet geprobeerd, omdat ik niet de juiste kWh-meter (geen S0 contact op) heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SmiGueL Kan ik met jouw versie van YouLess charts ook een grafiek van het bruto verbruik maken?
Ik heb een LS110 die mijn zonnepanelen omvormer monitored (bruto productie) en een LS120 op mijn slimme meter. Maar de slimme meter ziet alleen het netto verbruik.

Zou ik dus alleen de slimme meter uitlezen dan heb ik dus geen idee wat het daadwerkelijke verbruik van mijn woning is.

Voorheen rekende ik dit via mijn domotica uit (slimme meter minus bruto productie) en stuurde het dan naar PVOutput (consumption). Mijn donatie bij PVO loopt echter af en ik vroeg mij af of ik het ook binnenshuis kon regelen, heb toch al 24/7 een server draaien.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2018 12:24 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.