Afgelopen weekend paar uurtjes lopen stoeien met mijn oude YouLess -LA- database en deze nu redelijk succesvol gemigreerd naar SmiGueL's script.
Best lastig zonder PHP en MySQL kennis, dus het had vast sneller, eenvoudiger, beter, mooier etc gekunnen.
In den basis was het converteren vrij simpel bedacht, vond ik zelf

Men neme 1 regel die 60 waardes bevat, gooi die waardes in een array, loop 60 keer door de array en voeg iedere waarde toe in een nieuwe tabel.
In een ideale wereld was ik toen klaar. In mijn wereld bleek mijn cronjob (En vast wat handmatige runs) roet in het eten te gooien. In princiepe draaide de cronjob 1x per heel uur, maar soms stiekem op 58, 59 01, etc..minuten. Dus ik kreeg dubbele timestamps.
Dus daar ook wat bewerkingen op gedaan. En ineens in oktober 2016 had ik een hele rare reeks die om de paar dagen 1 minuut opliep

Waarschijnlijk dus ergens een tussentijdse foute bewerking gedaan om foute tijden te corrigeren. Dus dat duurde iets langer dan de bedoeling was. Bleven er uiteindelijk nog een paar dubbele regels met dezelfde timestamp over, maar wel met unieke waardes, die ik plaatsen. Uiteindelijk een 10tal regels weggegooid. Op ruim 2.1 miljoen records niet heel veel.
Database is wel flink gegroeid, van 35k regels en ~20MB naar 2.1m regels en ~140MB

Mijn historische data is nu hopelijk goed, dus ik blij