allure schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:54:
Ik weet niet waar het misgaat maar sinds vanmorgen registreerd de Youless geen pulsen meer, ik heb t ding nu al op tientallen posities voor de draaischijf gehad maar hij "leest" het zwarte vlakje niet.
Heeft iemand dit ook al een keer ervaren?
Heb je de Youless vanaf buiten toegankelijk?
Het is hier al meerdere malen voorgekomen dat vanaf buiten dingen ingesteld worden, zoals ineens een niet bestaand wachtwoord oid.
Nu is het ook zo dat je via bepaalde parameters de gevoeligheid van de IR-sensor en het bereik kunt instellen, dus mogelijk is dat nu ook gebeurd?
Misschien even contact opnemen met Youless, aangezien deze specifieke parameters niet zijn gedocumenteerd.
Over het router-na-router probleem...
Aloysxda schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:35:
Mijn 2e router heb ik dus aangesloten op de Wan. Dit is eigenlijk niet correct omdat die op lan moet. Alleen als ik deze op een lan aansluit kan ik mijn router (linksys) niet meer benaderen.
Hier heb ik veel info gevonden:
https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter
In de rechterkolom op deze site staat omschreven hoe het werkt om op de lan aan te sluiten. Dit heeft zijn haken en ogen. Ik ben er nog niet uit.
Edit,
Het komt er op neer dat ik nu 2 routers achter elkaar heb. Ik had beter een switch er achter kunnen hangen, ipv een router.........
Nu heb ik de firewall op de eerste router uit gezet. Zou het slimmer zijn om deze op de eerste router weer aan te zetten en op de 2e router uit te zetten ?
Misschien kan ik dan wel de camera van buitenaf benaderen......
Je hebt meerdere problemen en potentiële problemen;
- op welke draait de DHCP-server? Daarvan mag je er echt maar 1 in je netwerk hebben draaien anders krijg je de meest vreemde situaties. (DHCP is uitdelen IP-adressen)
- firewall uitzetten op 1e router zet de router-functionaliteit niet uit, dus dan heb je nog steeds router na router en dus feitelijk meerdere subnetten met alle problemen van dien (Zoals apparaat A kan B wel zien, maar omgekeerd niet, enz.)
Het meest praktische is de modem de router (en firewall) te laten zijn en de Linksys als simpele accesspoint in te stellen, dus geen router-functionaliteit meer te laten uitvoeren.
Dan is alles binnen hetzelfde subnet en hoef je alleen maar op de modem in te stellen welke apparaten vanaf buiten bereikbaar moeten zijn.
Let op dat je het volgende goed nakijkt:
- alleen modem mag DHCP server zijn.
- doorloop netwerkconfiguratie van IP-camera en Youless opnieuw en eventueel ook andere apparaten die niet via DHCP een adres krijgen. Desnoods even rebooten na aanpassen netwerk voor de zekerheid.
- bedenk heel erg goed wat je vanaf buiten open wilt zetten. Een complete DMZ regelen voor een apparaat is vragen om problemen, want dan is alles vanaf buiten te doen op dezelfde manier als vanaf binnen en dat wil je vrijwel nooit! Het is zeg maar een paardenmiddel, maar is echt link om te doen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)