Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

YouLess schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:17:
In België zitten de (analoge) meters heel vaak in dit soort kasten. In de praktijk blijkt het tot nu toe nagenoeg altijd mogelijk een goede detectie te krijgen zelfs met zo'n kast eromheen. Het luistert wel nauw door de grotere afstand en misschien moet je ook wat support vragen om het helemaal goed te krijgen.
Heb de vraag al eens eerder gesteld, maar dacht van: voor de zekerheid nog even informeren, misschien is dit een ander/verkeerd type of zo.

Thanks! :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AUijtdehaag schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:59:
Met 2 youlessen zie je in de grafieken een opwek (Energy) en een verbruik (energy used).
Ik heb echter 2 verschillende "systems" aangemaakt. (dus niet meer volgens het onderstaande plaatje)
Vind het mooier als ieder zijn eigen grafiek heeft in plaats dat het plaatje helemaal volgeplempt wordt met lijntjes.

Daarbij komt ook dat mijn verbruik, maar met 100 imp/kwh registreert, dus dat is helemaal geen mooi plaatje.

Dus dat eerste neem ik aan? Bedoel je dat?

Dit is te druk....
[afbeelding]
Het probleem is dan wel dat als ik 1000watt opwek en maar 200 watt verbruik dat er 800watt verbruik wordt weergegeven uit de energy used YouLess.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dan begrijp ik het nog niet helemaal.
Je hebt een kwh meter met youless1 die registreert 1000 kwh opwek
en
je hebt een kwh meter met youless2 die registreert 200 watt verbruik.
Hoe kom je dan aan die 800 watt?
Heb je maar 1 kwh meter?

Ik kan het zo testen voor je. Maar ik heb kwh 2 meters die elkaar niet beinvloeden.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AUijtdehaag schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:45:
Dan begrijp ik het nog niet helemaal.
Je hebt een kwh meter met youless1 die registreert 1000 kwh opwek
en
je hebt een kwh meter met youless2 die registreert 200 watt verbruik.
Hoe kom je dan aan die 800 watt?
Heb je maar 1 kwh meter?

Ik kan het zo testen voor je. Maar ik heb kwh 2 meters die elkaar niet beinvloeden.
De verbruik YouLess die op de meter zit weet niet welke kant de meter op draait.
Als je terugleverd dan ziet de verbruik YouLess dat dus als verbruik, tenzij PVoutput hier slim mee om gaat door de waarde van de verbruik YouLess te verrekenen met de opwek YouLess die op de losse opwek meter zit.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
revolution-nl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:49:
[...]

De verbruik YouLess die op de meter zit weet niet welke kant de meter op draait.
Als je terugleverd dan ziet de verbruik YouLess dat dus als verbruik, tenzij PVoutput hier slim mee om gaat door de waarde van de verbruik YouLess te verrekenen met de opwek YouLess die op de losse opwek meter zit.
Ow, nu is het duidelijker.
Je hebt 2 losse kwh meters nodig. met 2 youlessen om juist opwek en verbruik te meten.
Youless kan geen richting bepalen, enkel pulsen tellen.
Dus als je hoofdstroommeter terug draait, maakt dat voor de youless niet uit, deze kan dat niet onderscheiden. Hierop kun je dus niet meer meten.
Opwek en verbruik moeten apart gemeten worden.

Zie ook mijn post, zoals ik het gedaan heb.

Dan kan je wel in PVOutput opwek en verbruik registreren.

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-03-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan nog is het toch onmogelijk om het verschil te zien tussen netto verbruik van 200 Watt en netto teruglevering van 200 Watt?
Oftewel het verschil (bij 1000 Watt opwek) tussen 1200 Watt verbruik en 800 Watt verbruik.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anqan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:33
Ik krijg de excel sheets maar niet werkend. Ik heb de laatste versie v.d sheets en Excel 2007, Nederlands dat wel. Macro's heb ik toegestaan.

Foutmelding: "Fout 1004 tijdens uitvoering. Er kan geen toegang verkregen worden tot http://192168178100/V?m=4"

Als ik van de cel die het ip adres bevat een tekstveld maak, staat er wel een geldig ip adres (met puntjes), dat ik in de browser ook kan benaderen, maar de foutmelding in excel blijft.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anqan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:13:
Ik krijg de excel sheets maar niet werkend. Ik heb de laatste versie v.d sheets en Excel 2007, Nederlands dat wel. Macro's heb ik toegestaan.

Foutmelding: "Fout 1004 tijdens uitvoering. Er kan geen toegang verkregen worden tot http://192168178100/V?m=4"

Als ik van de cel die het ip adres bevat een tekstveld maak, staat er wel een geldig ip adres (met puntjes), dat ik in de browser ook kan benaderen, maar de foutmelding in excel blijft.

Iemand nog een idee?
Dit heb ik vandaag ook gehad. Ben er achter gekomen dat het veroorzaakt wordt door net wachtwoord in de Youless. Ik heb tijdelijk het wachtwoord er afgehaald en toen werkte het wel. Volgens mij kun je het wachtwoord ook in de url meegeven als parameter maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
revolution-nl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:37:
[...]

Het probleem is dan wel dat als ik 1000watt opwek en maar 200 watt verbruik dat er 800watt verbruik wordt weergegeven uit de energy used YouLess.
Dit probleem heb ik jammer genoeg ook, denk er dan ook hard aan om een youless de deur uit te doen :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:46
@Anqan: De cel eigenschap van de cel waar het ip adres wordt ingevoerd is "general", en de inhoud wordt in de macro verder als string behandeld. Vanwege het verdwijnen van de puntjes in het adres (in de foutmelding) lijkt het wel ergens naar een getal te worden omgezet. Het is hier ook getest met de excel versie die jij hebt en daar gebeurt dat niet. Verandert excel de cel eigenschap na editeren, waarna je de cel eigenschap weer handmatig terug moest zetten?

@webbasterd: De wachtwoord authenticatie is cookie based; er moet eerst een cookie worden verkregen om de beveiligde pagina's op te kunnen vragen.

@bing69: Ik had eerder al het vermoeden dat er verwarring zou kunnen ontstaan over hoe de pvoutput consumed firmware variant gebruikt kan worden. Deze werkt met een bruto consumptie meter, dus een meter die alleen de groepen die verbruiken meet, en niet op de (netto) hoofdmeter. Als de Youless wel de draairichting van de draaischijf had kunnen onderscheiden, dan blijft het zo dat pvoutput het bruto verbruik wil weten en niet wat er netto door de hoofdmeter heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 16:54
AUijtdehaag schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:15:
[...]

Dat via PVOutput loggen naar Sonnenertrag ben ik ook wel in geinterreseerd. Heb je daar meer informatie over? Wel zo prettig idee om het op 2 "gratis" verschillende plaatsen te loggen.
Op Sonnenertrag kun je als automatische data-import het webportal van PVoutput opgeven. Er worden nog wat details gevraagd als input maar dat wijst zich vanzelf.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izonix
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08-2024
AUijtdehaag schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:58:
Ow, nu is het duidelijker.
Je hebt 2 losse kwh meters nodig. met 2 youlessen om juist opwek en verbruik te meten.
Youless kan geen richting bepalen, enkel pulsen tellen.
Dus als je hoofdstroommeter terug draait, maakt dat voor de youless niet uit, deze kan dat niet onderscheiden. Hierop kun je dus niet meer meten.
Opwek en verbruik moeten apart gemeten worden.

Zie ook mijn post, zoals ik het gedaan heb.

Dan kan je wel in PVOutput opwek en verbruik registreren.
Mooie oplossing! Ik heb het iets anders aangepakt. Maar allereerst moest de hele groepenkast vervangen worden, dus dat was een dagje lekker klussen vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34qpypu.jpg

In de nieuwe groepenkast heb ik 2 SEP kWh meters gemonteerd. Eentje die het verbruik meet van groepen 1 t/m 6 en eentje die de opbrengst gaat meten van de toekomstige PV installatie via aardlekautomaat groep 7. De S0 uitgangen van beide meters heb ik uitgevoerd naar leds die ik in een installatiedoos gemonteerd heb linksboven in de meterkast. Hierop kunnen 2 Youlesses (of is het Youlessen?) met de bijgeleverd klitteband gemonteerd worden zonder verdere modificatie. De 'verbruiks' Youless is reeds gemonteerd.

De SEP meters geven een comfortabele 2000 imp/kWh, wat ervoor zorgt dat bij een laag verbruik/opbrengst niet zolang op een meting gewacht hoeft te worden als bij de oude draaistroommeter met 600 imp/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:54
Kan ik met onderstaande gasmeter nou ook gas meten via de Youless (gasfirmware)?

http://manager.energieman...s/smart_meter/uniflow.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Izonix schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:00:
[...]

Mooie oplossing! Ik heb het iets anders aangepakt.
Dat kan natuurlijk ook :P .Nette kast hoor.
Prima bedacht. Zo blijf je wel iets flexibeler als er een youless sneuvelt.
Waar haal je de voeding vandaan voor de led's en de s0 puls?

[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-03-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izonix
AUijtdehaag schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:19:
[...]

Dat kan natuurlijk ook :P .Nette kast hoor.
Prima bedacht. Zo blijf je wel iets flexibeler als er een youless sneuvelt.
Waar haal je de voeding vandaan voor de led's en de s0 puls?
Dank je! Het geoefende oog kan de 10 verschillen inderdaad wel ontdekken... 8)
De voeding voor de Youless en de beide leds is de onderste netadapter in de verdeelslof. Dit is een schakelende netadapter van 5V DC, 1A. (hopelijk zwaar genoeg voor 2 Youlessen)
Deze voedt parallel 3 circuits:
1 - Youless
2 - verbruiks led
3 - opbrengst led

de circuits voor de leds zien als volgt uit:
+5V -> R (180 ohm) -> A led K -> in S0 uit -> massa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izonix
webgangster schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:16:
Kan ik met onderstaande gasmeter nou ook gas meten via de Youless (gasfirmware)?

http://manager.energieman...s/smart_meter/uniflow.png
Ik ken deze gasmeter niet, maar als er op de meter een ledje of een vlakje op het display knippert naar rato van het debiet, dan zal de Youless dit inderdaad kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
Mijn Youless en Bidgely houden niet meer van elkaar. Ik heb mijn netwerk iets aangepast en de Youless heeft nu een nieuw IP-adres. Hoewel de Youless gewoon logt werd niets meer naar Bidgely geüploaded. Ik heb de koppeling verwijderd om 'm opnieuw aan te maken, maar dat laatste lukt gewoon niet meer. Ik klik op "Bidgely koppeling activeren" in de webinterface van de Youless, vervolgens stuurt ie me door naar Bidgely, alwaar ik op de pagina het apparaat zie staan (maar zonder Activation token), en druk ik op Register device. Dan word ik weer doorgestuurd naar http://192.168.2.3/U?ac=1, en dan heb ik het rechtse frame in beeld van de webinterface, maar daar staat de status weer op Niet geactiveerd met daaronder het linkje om het te activeren. :|

Iemand dit weleens gehad?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:55:
Mijn Youless en Bidgely houden niet meer van elkaar. Ik heb mijn netwerk iets aangepast en de Youless heeft nu een nieuw IP-adres. Hoewel de Youless gewoon logt werd niets meer naar Bidgely geüploaded. Ik heb de koppeling verwijderd om 'm opnieuw aan te maken, maar dat laatste lukt gewoon niet meer. Ik klik op "Bidgely koppeling activeren" in de webinterface van de Youless, vervolgens stuurt ie me door naar Bidgely, alwaar ik op de pagina het apparaat zie staan (maar zonder Activation token), en druk ik op Register device. Dan word ik weer doorgestuurd naar http://192.168.2.3/U?ac=1, en dan heb ik het rechtse frame in beeld van de webinterface, maar daar staat de status weer op Niet geactiveerd met daaronder het linkje om het te activeren. :|

Iemand dit weleens gehad?
Dit heb ik vorige week ook gehad. Ik heb een nieuwe router gekoch (Airport Extreme) en het viel me op dat de data niet meer elke minuut naar Bidgley werd verstuurd. 2 keer per 5 minuten zag ik data binnen komen.
De gateway in de Youless was goed ingesteld.

Ik heb toen de koppeling verwijderd en wilde deze opnieuw toevoegen. Dit lukte niet meer. Het viel me op dat er vanuit Bidgely geen Token meer werd gegenereerd. Ik heb toen een nieuw account aangemaakt en nu werkt de koppeling weer. Helaas wordt de data nog steeds niet elke minuut doorgestuurd en heb ik m'n oude router er weer aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dan denk ik dat ik Bidgely maar laat zitten. Ik maak zelf wel iets voor het genereren van die grafiekjes. Ik ga niet m'n netwerk anders inrichten vanwege een recalcitrante website of apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:41:
Dan denk ik dat ik Bidgely maar laat zitten. Ik maak zelf wel iets voor het genereren van die grafiekjes. Ik ga niet m'n netwerk anders inrichten vanwege een recalcitrante website of apparaat.
In principe hoef je je netwerk niet anders in te richten. als je Gateway in de Youless maar overeen komt met de gateway van je netwerk (IP van je Router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het script van Magic_Monkey? Ik heb het Settings_inc bestand aangepast met de juiste database en userID's etc. Ik heb handmatig een MySQL5 database aangemaakt omdat dit via het Instal script niet lukte. Nadat ik de database had aangemaakt heb ik Update.php gedraaid. Ik kreeg toen de melding dat de installatie gelukt was.

Als ik nu de site start krijg ik het login scherm.Als ik met admin / admin inlog krijg ik de melding userId / password onjuist.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:54:
[...]

In principe hoef je je netwerk niet anders in te richten. als je Gateway in de Youless maar overeen komt met de gateway van je netwerk (IP van je Router)
Dat heeft wel kort verkeerd gestaan. Maar dan moet ik alsnog een nieuw account maken blijkbaar.

Wacht, ik doe het anders. Ik zal Bidgely eens mailen met de vraag waarom ik de youless niet meer kan toevoegen. Als een nieuw account maken helpt, dan moeten ze het daar ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu de site start krijg ik het login scherm.Als ik met admin / admin inlog krijg ik de melding userId / password onjuist.

Iemand een idee?
Ik heb het werkend gekregen :) Ik heb uit de file install.php het script gehaald wat de tabellen aanmaakt en dit in PHPMyAdmin gedraait. Na wat aanpassingen (Variabele voor databasename vervangen door de naam van de database) werkt het nu en kan ik inloggen.

Ik ben er nu bijna. Ik zie in de maandweergave nu het verbruik maar de live pagina laat niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:31
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:16:
[...]

Ik heb het werkend gekregen :) Ik heb uit de file install.php het script gehaald wat de tabellen aanmaakt en dit in PHPMyAdmin gedraait. Na wat aanpassingen (Variabele voor databasename vervangen door de naam van de database) werkt het nu en kan ik inloggen.

Ik ben er nu bijna. Ik zie in de maandweergave nu het verbruik maar de live pagina laat niks zien.
Je hebt waarschijnlijk een wachtwoord op je youless. Het script schijnt voor sommige configuraties niet te werken met wachtwoord. Ergens eerder in dit topic staat een aanpassing van het script waarbij een cookie wordt aangemaakt elke keer als er data wordt opgehaald. Dat was bij mij de oplossing.

edit:
gevonden: wwwFan in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

[ Voor 5% gewijzigd door symp op 23-03-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyphax:
Heb je de netwerk-configtool wel weer gebruikt na de aanpassing van je netwerk?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

symp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een wachtwoord op je youless. Het script schijnt voor sommige configuraties niet te werken met wachtwoord. Ergens eerder in dit topic staat een aanpassing van het script waarbij een cookie wordt aangemaakt elke keer als er data wordt opgehaald. Dat was bij mij de oplossing.

edit:
gevonden: wwwFan in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"
Bedankt. _/-\o_ Er zit inderdaad een wachtwoord op de youless. Ik heb het er tijdelijk afgehaald en de live view werkt nu :) ik zal straks het script aanpassen zodat het ook met wachtwoord werkt. Nu alleen nog de cronjob instellen. M'n provider gebruikteen IIS server met een Helm contol panel maar dat moet goed komen.

In een eerder bericht heb ik gelezen dat je Cronjob.php niet vanuit de browser kan gebruiken echter lukt me dit wel. Als ik Cronjob.php aanroep, krijg ik een datum en tijd terug en wordt er data in de tabel weg geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
[b][message=39965660,noline]
...
Ik klik op "Bidgely koppeling activeren" in de webinterface van de Youless, vervolgens stuurt ie me door naar Bidgely, alwaar ik op de pagina het apparaat zie staan (maar zonder Activation token), en druk ik op Register device.
...
Afgelopen vrijdag was er een kortstondig een storing bij Bidgely waarbij er op de activatie pagina geen token werd gegenereerd. Ze hebben dit dezelfde dag nog opgelost. Als je het nu nog een keer probeert dan zal de activatie waarschijnlijk wel lukken.

Overigens had dit geen invloed op de uploads die al actief waren, alleen op Youlessen die op dat moment probeerden te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Youless. Mindergas?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog een beetje aan het spelen met de verschillende scripts en heb nu het feestdagen script draaien. Cronjob draait elk uur maar het is me niet helemaal duidelijk hoe vaak ik xanjob.php moet draaien. Is dit elke minuut of ook elk uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je mag xanjob zo vaak draaien als je wil, wel minstens 1x per uur. Zelf heb ik 'm iedere 15 minuten draaien. Bij iedere run zal geprobeert worden de het voorgaande uur te inserten. Een reeds bestaand record zal worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rednax70 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:09:
Je mag xanjob zo vaak draaien als je wil, wel minstens 1x per uur. Zelf heb ik 'm iedere 15 minuten draaien. Bij iedere run zal geprobeert worden de het voorgaande uur te inserten. Een reeds bestaand record zal worden geupdate.
Thanks :*) Energie besparen was nog nooit zo leuk om te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vannacht om 0.06 weer een mailtje van bidgely dat mijn youless niet bereiken is. maar nu kom ik er ook intern net meer op. Straks eens kijken als ik thuis ben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TD-er schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:20:
@Cyphax:
Heb je de netwerk-configtool wel weer gebruikt na de aanpassing van je netwerk?
Nee, kan ik het niet aan de praat krijgen zonder die tool? Zo ja: wat doet die tool eigenlijk dan?
YouLess schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:31:
[...]

Afgelopen vrijdag was er een kortstondig een storing bij Bidgely waarbij er op de activatie pagina geen token werd gegenereerd. Ze hebben dit dezelfde dag nog opgelost. Als je het nu nog een keer probeert dan zal de activatie waarschijnlijk wel lukken.

Overigens had dit geen invloed op de uploads die al actief waren, alleen op Youlessen die op dat moment probeerden te koppelen.
Ik krijg nu nog steeds die pagina bij Bidgely zonder token, misschien hebbe ze een ander probleem opgelost of doet mijn youless iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:44:
[...]

Nee, kan ik het niet aan de praat krijgen zonder die tool? Zo ja: wat doet die tool eigenlijk dan?

[...]
Die tool stelt alles qua netwerk in, waaronder de gateway.
Die kun je namelijk niet instellen via de webinterface en de Youless gebruikt helaas geen DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren is dan tóch uiteindelijk het klittenband los gegaan wat meegeleverd werd bij de YouLess. Vandaag maar met wat sterkere tape in de weer om het apparaatje weer op z'n plekje te krijgen. Door tape te gebruiken i.p.v. klittenband komt het apparaat ook weer wat dichter op de draaischijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Die kun je namelijk niet instellen via de webinterface en de Youless gebruikt helaas geen DHCP.
:?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0SeW1k4LkkCkePBHqGY0z0I/full.png

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet heb je alleen de tool nodig als de youless in een andere IP range zit dan je netwerk. De youless wordt dan op MAC adres benaderd en ingesteld.

Omdat bij mij de tool niet werkte heb ik hem aan m'n laptop gehangen en m'n laptop op de 10.10.10.x range ingesteld. Hierna kon ik hem benaderen en configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat nu elke half uur xanjob.php draaien maar krijg hierop een foutmelding:

SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'cpKwh' in 'field list

Waardoor zou dit veroorzaakt kunnen worden? Ik heb alle tabellen voor het script aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:28:
Ik laat nu elke half uur xanjob.php draaien maar krijg hierop een foutmelding:

SQLSTATE\[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'cpKwh' in 'field list

Waardoor zou dit veroorzaakt kunnen worden? Ik heb alle tabellen voor het script aangemaakt.
Geen fout met een hoofdletter in je veldnaam?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Heb je de update.php gedraaid? Er zijn extra kolommen bijgekomen in data_m.

Plug: Bij de meest recente versie hebben de kwh/kosten data bovenin betrekking op de met de sliders onderaan ingestelde range. Ook is de accuraatheid van historische data gewaarborgd (dus bv na tariefwijziging nog steeds de juiste totalen etc). Op de historische grafieken is nu ook het huidige verbruik weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/5tshdl6rz/youless_new.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door rednax70 op 24-03-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rednax70 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:21:
Heb je de update.php gedraaid? Er zijn extra kolommen bijgekomen in data_m.
Thanks. Dat was het. Ik ben nog niet erg bekend met PHP maar zag net dat in update.php een wijziging stond voor deze tabel.

Cronjob en Xanjob geven nu een time out maar ik vermoed dat PHP niet lekker draait bij m'n provider. M'n hosting pakket draait nl. onder IIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TD-er schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:06:
[...]

De gateway en IP heb ik via de webinterface ingestelde. Als die tool niets doet buiten die twee dingen instellen, dan weet ik niet wat het op gaat lossen. :)

Ik gok dat het probleem nog bij Bidgely ligt. De Youless even van de stroom halen en daarna weer aanzetten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyphax schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:40:
De Youless even van de stroom halen en daarna weer aanzetten helpt ook niet.
Dat was bij mij wel de truc.. Helaas wel een gat in mijn verbruikscijfers :( Terwijl in de youless wel waarden staan overigens. Dat dan weer wel. Maar niet goed... Want plots loopt hij 5kwh achter ten opzichte van de meter.

Bidgely gat..

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 24-03-2013 15:18 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm inderdaad. Heeft dat er altijd al ingezeten?
* TD-er was ervan overtuigd dat dat "vroegah" niet zo was. :?
Cyberpope schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:13:
[...]

Dat was bij mij wel de truc.. Helaas wel een gat in mijn verbruikscijfers :( Terwijl in de youless wel waarden staan overigens. Dat dan weer wel. Maar niet goed... Want plots loopt hij 5kwh achter ten opzichte van de meter.

[afbeelding]
Ik heb zelf 1x gehad dat de switch waar de Youless op zat vast gelopen was.
Switch restarten en toen werkte het weer. Youless was toen niet spanningsloos geweest.

[ Voor 47% gewijzigd door TD-er op 24-03-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

TD-er schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:06:
Ik heb zelf 1x gehad dat de switch waar de Youless op zat vast gelopen was.
Switch restarten en toen werkte het weer. Youless was toen niet spanningsloos geweest.
Het zat bij mij echt in de youless. Hij zit direct op de router en een herstart van router gaf geen effect. ook het wisselen van poortje op de router was geen effect. Verwijderen van de netwerkkabel ook niet.

En de youless loopt plots 5 kwh achter op het totaal. Deed hij normaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Mijn youless is onderweg en ik wil hiervoor thuis het script van magic_monkey gebruiken. Nu zie ik op bitbucket dat de laatste 'officiele' release (1.2.2) alweer bijna een jaar oud is, maar dat er in de /dev branch wel nieuwe ontwikkelingen zijn geweest.

Draait er op dit moment ook iemand de /dev variant? Ik ben vooral benieuwd of de multimeter-functionaliteit ook al werkt (ik ben ook geinteresseerd om een youless voor gas in te richten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
mstreutker schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:38:
Mijn youless is onderweg en ik wil hiervoor thuis het script van magic_monkey gebruiken. Nu zie ik op bitbucket dat de laatste 'officiele' release (1.2.2) alweer bijna een jaar oud is, maar dat er in de /dev branch wel nieuwe ontwikkelingen zijn geweest.

Draait er op dit moment ook iemand de /dev variant? Ik ben vooral benieuwd of de multimeter-functionaliteit ook al werkt (ik ben ook geinteresseerd om een youless voor gas in te richten).
Er is een fork van gemaakt, welke ik onderhoud: https://bitbucket.org/RedNax67/youless mocht je eea willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
mstreutker schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:38:

Het is een keuze, 1.2.2 werkte op zich prima maar ik ben me meer gaan richten op meer meters en het fixen van bestaande bugs. Ik kan je zeggen dat ik hier nu 3 meters succesvol heb draaien (waarvan 1 "simulator") maar ik moet nog het een en ander aanpassen aan het update/install gedeelte, vandaar dat de laatste release alweer een jaar oud is. Als je handig bent kan je de 'dev' versie zo gebruiken. 8)

De fork van Rednax richt zich volgens mij (correct me if I'm wrong) op meer informatie/detail (betere hoog/laag tarief, feestdagen, etc.). Geen idee wat er bij hem in de pijplijn zit, ik vind het al mooi dat ik mensen een voorzet heb kunnen geven. ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Rednax70 / LA, bedankt voor jullie reactie!
Het is inderdaad mooi om te zien dat jullie druk met ontwikkelingen bezig zijn én dat willen delen met de rest van de wereld ;)

Ik vind beide initiatieven erg interessant, maar als ik meerdere meters wil gebruiken (electriciteit/gas) dan moet ik dus óf het (/dev) script van LA gebruiken, of 2 instanties van het script Rednax? Hmm keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:49
-LA- schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:09:
[...]

Het is een keuze, 1.2.2 werkte op zich prima maar ik ben me meer gaan richten op meer meters en het fixen van bestaande bugs. Ik kan je zeggen dat ik hier nu 3 meters succesvol heb draaien (waarvan 1 "simulator") maar ik moet nog het een en ander aanpassen aan het update/install gedeelte, vandaar dat de laatste release alweer een jaar oud is. Als je handig bent kan je de 'dev' versie zo gebruiken. 8)

De fork van Rednax richt zich volgens mij (correct me if I'm wrong) op meer informatie/detail (betere hoog/laag tarief, feestdagen, etc.). Geen idee wat er bij hem in de pijplijn zit, ik vind het al mooi dat ik mensen een voorzet heb kunnen geven. ;)
@-LA-: Zijn er ook nog plannen om een jaar view toe te voegen. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis.
Voor de rest is het top. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@-LA-, ik heb al geruime tijd je originele script draaien, 1 x voor electra en eenmaal voor gas. Nu heb ik de /dev versie in een andere directory gezet, install script gedraaid en gecontroleerd of de database goed is aangemaakt. Dit is dus goed gelukt. Als ik nu wil inloggen met de admin/admin krijg ik de melding dat Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist zijn. In de userdatabase staat wel een gebruiker "admin", en een gehashed ww. Dit ww komt overeen met die in het installatiescript en zou dus ook admin moeten zijn. Als ik de include van de inc/session.inc.php uit de index weghaal kom ik wel in de uiteindelijke pagina. Daar het ww wijzigen wil niet lukken, in de database blijft dezelfde hash staan. De settings waarmee het script is geïnstalleerd zijn niet aangepast, dus het script heeft gewoon toegang tot de database. Enig idee wat ik hier nu fout doe??

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ferdw schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:58:
@-LA-, ik heb al geruime tijd je originele script draaien, 1 x voor electra en eenmaal voor gas. Nu heb ik de /dev versie in een andere directory gezet, install script gedraaid en gecontroleerd of de database goed is aangemaakt. Dit is dus goed gelukt. Als ik nu wil inloggen met de admin/admin krijg ik de melding dat Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist zijn. In de userdatabase staat wel een gebruiker "admin", en een gehashed ww. Dit ww komt overeen met die in het installatiescript en zou dus ook admin moeten zijn. Als ik de include van de inc/session.inc.php uit de index weghaal kom ik wel in de uiteindelijke pagina. Daar het ww wijzigen wil niet lukken, in de database blijft dezelfde hash staan. De settings waarmee het script is geïnstalleerd zijn niet aangepast, dus het script heeft gewoon toegang tot de database. Enig idee wat ik hier nu fout doe??
Het huidige installatiescript voldoet nog niet, waarschijnlijk mis je ook nog een tabel 'meters' en een aantal 'settings'. Default wachtwoord is inderdaad admin/admin

Ik zal proberen om het in ieder geval werkbaar te maken deze week. ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:43
Na een maandje gekeken te hebben zit ik op idle ongeveer tussen de 32-46 watt
Dan staat er aan:
- CV (standby) tussen 8-17 @ 16,5gr en tussen 10-8 (nacht) 16,5gr
- Koelkast (standby)
- Magnetron (display met tijd)
- Oven (display met tijd)
- Warmwaterboiler (standby) (10liter)
- Ziggo Ubee (altijd aan)
- Sitecom Wifi router
- Synology NAS 209II (harddisken staat op standby, NAS niet)
- Babyphone basisstation
- Signaalversterker COAX
- 1x voeding naar USB backup (backup staat uit)

Current Spending €0,80 per hour @ € 0,22kWh

[ Voor 4% gewijzigd door utbone op 25-03-2013 13:35 . Reden: Current spending was niet goed berekend. ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! Ik ben bij mij nog aan het zoeken. Idle zit ik tussen de 48 en 120. Ik heb dan het volgende draaien:

Kabelmodem Ziggo (Cisco)
Airport Extreme
KWI installatie voor verwarming en warm water
Vriezer
Koelkast
Klokje oven
Wekker (op adapter)
Ontvanger digitale weegschaal (Adapter)

Vorige week toen ik thuis kwam was het idle verbruik 58 Watt. Ik heb toen de vriezer en koelkast uitgezet maar het verbruik daalde toen niet :? Ik weet nog niet wat m;n KWI installatie doet. Ik denk dat ik hem er vanavond even kort uit haal om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58
De vriezer en koelkast verbruiken ook praktisch niets, tenzij ze aanslaan om koelvermogen te produceren.

Hier gaan we 's nachts van ongeveer 350 watt naar 200 watt in de winter. In de zomer gaat wordt het sub 90 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

verkeerde topiq :F

[ Voor 83% gewijzigd door revolution-nl op 25-03-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rednax70 Ik heb nu een tijdje je script draaien en het draait super :) Klopt het als ik elk half uur Xanjob draai, de cronjonb in principe niet nodig is? Ik zie dat Xanjob netjes de tabel data_m vult en dat deze data gebruikt wordt op het dashboard. Het valt me wel op dat er soms records worden ingevoerd zonder data en dat het veld delta dan op -1 staat. Ik neem aan dat ik deze kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
cronjob hoeft inderdaad niet te draaien, hij zit er nog bij voor compatibility redenen. De -1 records zijn indicatoren van gemiste metingen. Het script checkt of er voor elk verwacht meettijdstip ook echt een record is. Zoniet dan wordt er een dummy record aangemaakt. Ze hebben tot doel de grafieken op tijd te houden. Je kan ze weghalen, maar het script zal ze meteen weer aanmaken. Mocht om één of andere reden toch nog een meting voor het tijdstip beschikbaar komen wordt het desbetreffende record ge-update met de relevante waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
Beste Rednax,

Ik heb je script draaien, alleen wanneer ik de instellingen probeer te openen krijg ik dit te zien:

Notice: Undefined index: dualcount in C:\xampp\htdocs\youless-2\index.php on line 60
style="display:none;";> Notice: Undefined index: dualcount in C:\xampp\htdocs\youless-2\index.php on line 63
style="display:none;";>
Meter type: Enkel Notice: Undefined index: dualcount in C:\xampp\htdocs\youless-2\index.php on line 55
checked=checked/> Dubbel Notice: Undefined index: dualcount in C:\xampp\htdocs\youless-2\index.php on line 55
/>
Prijs per kWh:
Prijs per kWh (laagtarief):
Tijd laagtarief: : tot :
Update interval live weergave: ms
Admin wachtwoord:
Bevestig admin wachtwoord:

Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Heb je de install.php wel gedraaid? Het lijkt erop dat je settingstabel leeg is, of dta het script er niet uit mag lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rednax70 De jaarweergave is een mooie toevoeging.
Ik krijg nu alleen in de maandweergave een vertekend beeld. Volgens de maandweergave heb ik zondag tussen 22:30 en 22:45 40000 KWh verstookt. Essent zou willen dat het waar was 8)

Ik zag net een update verschijnen. Bedankt voor de snelle fix _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:31:
Netjes! Ik ben bij mij nog aan het zoeken. Idle zit ik tussen de 48 en 120. Ik heb dan het volgende draaien:

Kabelmodem Ziggo (Cisco)
Airport Extreme
KWI installatie voor verwarming en warm water
Vriezer
Koelkast
Klokje oven
Wekker (op adapter)
Ontvanger digitale weegschaal (Adapter)
Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch het script draaien van rednax?
Heb je dan ook niet 24/7 een nas (of pc) draaien die om de x minuten gegevens van je youless importeert..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mstreutker schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch het script draaien van rednax?
Heb je dan ook niet 24/7 een nas (of pc) draaien die om de x minuten gegevens van je youless importeert..?
Ik draai inderdaad het script van Rednax maar deze draait extern bij een hosting provider. Scheelt weer in de energie kosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Slim! Hoewel, dat hangt ook een beetje van de hostingkosten af, natuurlijk ;)
Ik ben van plan mijn eigen Synology daarvoor te gebruiken, maar die moet ik dan wel 24/7 aan hebben staan om geen data te verliezen. M.a.w. extra energie nodig om energie verbruik inzichtelijk te maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Je kan toch het gratis naar Bidgely uploaden? Dan hoeft je NAS ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Klopt, maar ik heb de data liever in eigen beheer. Mijn eigen keuze, weet ik, maar dan kan ik er zelf aan tweaken. Plus dat ik het geen prettig idee vind dat een externe partij exact weet wat ik thuis verbruik (en wanneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Daar kan ik me heel goed in vinden, hier staat tegenwoordig een Hyper-V bak die idle 16 watt verbruikt. Zo'n YouLess loggen kost me dan ook niets, want die bak staat sowieso 24/7 aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Je weet nooit waar die Amerikanen de data voor gaan gebruiken en met een lokale database is het makkelijker om correcties door te voeren.

Ik heb Bidgely wel gebruikt en zie dat het verbruik dat Bidgely aangeeft hoger is dan wat er in de Youless staat m.b.t. het maandverbruik. Ik heb het idee dat ze e.e.a naar boven afronden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
Is er misschien iemand geïnteresseerd in een Youless ik had er een gekocht om mijn gasverbruik te meten, werkte perfect, tot ik een slimme meter kreeg..... daar zit geen lampje/spiegeltje op...
evt. heb ik ook nog een ge-tweakte joules, die je op een S0 uitgang kan aansluiten.

interesse PM :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
jacquesmulders schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:31:
Is er misschien iemand geïnteresseerd in een Youless ik had er een gekocht om mijn gasverbruik te meten, werkte perfect, tot ik een slimme meter kreeg..... daar zit geen lampje/spiegeltje op...
evt. heb ik ook nog een ge-tweakte joules, die je op een S0 uitgang kan aansluiten.

interesse PM :-)
Je hebt PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rednax Het script ziet er mooi uit met de nieuwe toevoegingen. Ik heb alleen zojuist een mogelijk bugje gevonden. De oudste data die in m'n database beschikbaar is, is van 24 maart 20:04 (Heb toen alles geconfigureerd) Als ik nu naar de maand of jaar weergave kijk, begint deze op 24-03 om 08:45. :? toen was er echter nog geen data. Is deze verschuiving makkelijk te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:44:
@Rednax Het script ziet er mooi uit met de nieuwe toevoegingen. Ik heb alleen zojuist een mogelijk bugje gevonden. De oudste data die in m'n database beschikbaar is, is van 24 maart 20:04 (Heb toen alles geconfigureerd) Als ik nu naar de maand of jaar weergave kijk, begint deze op 24-03 om 08:45. :? toen was er echter nog geen data. Is deze verschuiving makkelijk te herstellen?
Heeft het script wellicht vul-records toegevoegd vóór de oudste data? Herkenbaar aan -1 veld in het record,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rednax70 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:07:
[...]
Heeft het script wellicht vul-records toegevoegd vóór de oudste data? Herkenbaar aan -1 veld in het record,
Gevonden, Die staan er inderdaad in. Vreemd want die heb ik er al een keer uitgehaald. Om een of andere reden worden deze records terug gezet door Xanjob. Het oundste record met een -1 waarde ligt ver voor de werkelijke oudste gegevens. (ong 10 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Het script zal voor missende metingen over de afgelopen 48 uur -1 records proberen te inserten. Je hebt er dus eigenlijk alleen de eerste 48 uur van je youless bestaan last van. Zal er even naar kijken om inserts vóór de eerste meting te voorkomen.

[ Voor 0% gewijzigd door rednax70 op 27-03-2013 15:29 . Reden: 2 dagen ipv 1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Is gefixt, maar: Er is ondertussen nog meer aangepast dus er zomaar overheen zetten zal niet goed gaan. Er is ondertussen een nieuwe tabel (helaas nog zonder onderhoudsscherm) waarin je je meterstand kan zetten zodat je op de grafieken ook de huidige (berekende) meterstand te zien krijgt. Is nog min of meer beta, maar het werkt wel. Record(s) (hoog en evt laag) (vooralsnog) toevoegen met bv phpmyadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de nieuwe versie al aan het uploaden. Bedankt voor de hulp en feedback. Wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Youless ontvangen en rechtstreeks op mijn router werkt het naar behoren. Mijn router zit echter niet in mijn meterkast dus had ik ook een TP-Link Nano Router erbij besteld. Met mijn draadloos netwerk krijg ik wel contact met de router maar ik krijg de webinterface niet van youless....
Hoe sluit ik de wireless nano router aan en wat connect ik dan met wie? Helaas staat daar geen handleiding van op de youless site. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:48:
Vandaag de Youless ontvangen en rechtstreeks op mijn router werkt het naar behoren. Mijn router zit echter niet in mijn meterkast dus had ik ook een TP-Link Nano Router erbij besteld. Met mijn draadloos netwerk krijg ik wel contact met de router maar ik krijg de webinterface niet van youless....
Hoe sluit ik de wireless nano router aan en wat connect ik dan met wie? Helaas staat daar geen handleiding van op de youless site. |:(
Je zal vermoedelijk eerst de Youless, bijvoorbeeld met de netwerktool, een goed IP-adres moeten geven.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:54:
[...]

Je zal vermoedelijk eerst de Youless, bijvoorbeeld met de netwerktool, een goed IP-adres moeten geven.
Zeg je daarmee dat het ip adres dat ie zelf voorstelde mogelijk een niet goed ipadres is? Ik moet zelf een nieuwe aanmaken bedoel je? Het staat er dan dus los van dat ik hem met mijn browser wel kan benaderen wanneer hij rechtstreeks is verbonden op mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:08:
[...]
Zeg je daarmee dat het ip adres dat ie zelf voorstelde mogelijk een niet goed ipadres is? Ik moet zelf een nieuwe aanmaken bedoel je? Het staat er dan dus los van dat ik hem met mijn browser wel kan benaderen wanneer hij rechtstreeks is verbonden op mijn router?
Dat bedoelde ik niet zo. Heb je die tp nano router wel via z'n webinterface in clientmode gezet?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:20:
[...]

Dat bedoelde ik niet zo. Heb je die tp nano router wel via z'n webinterface in clientmode gezet?
Euh, denk het niet.... Geloof dat ik even ga uitzoeken hoe dat moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Euh, denk het niet.... Geloof dat ik even ga uitzoeken hoe dat moet. :)
Nou, ik ga er niet uit komen. Ik begrijp dat ik het ip adres moet aanpassen van mijn pc om bij het ip adres van de nano te komen om zo dat ding in te kunnen stellen als client? (Gebruik win 7)

Ik geloof dat dit mijn kennis te boven gaat. Iemand ergens een instructie hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat het deze is.

Als 'ie in client-mode staat, dan zou je Youless gewoon net zo bereikbaar moeten zijn alsof 'ie rechtstreeks op je netwerk ingeplugd zit. Handleiding (2.3.5 en volgende hoofdstuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:16:
Ik neem aan dat het deze is.

Als 'ie in client-mode staat, dan zou je Youless gewoon net zo bereikbaar moeten zijn alsof 'ie rechtstreeks op je netwerk ingeplugd zit. Handleiding (2.3.5 en volgende hoofdstuk)
Klopt allemaal als een bus maar dan moet ik nog wel weten op wat voor ip adres ik mijn pc moet zetten om bijde webinterface moet komen om dit ding in de client mode te krijgen. Doe je dat dan eenmalig, zo'n client mode instellen? Moet hij daarvoor alleen aan het stroom hangen of ook fysiek op mijn router aangesloten zijn?(dat zou ik natuulijk in de handleiding kunnen lezen.)
Op wat voor ip adres zet ik mijn computer en is dat tijdelijk?

Lastig hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
ik heb een herinstallatie van het script rednax gedaan. Ik kan niet inloggen met het standard wachtwoord admin/admin. Is dit ergens aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
RobinMM schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:39:
ik heb een herinstallatie van het script rednax gedaan. Ik kan niet inloggen met het standard wachtwoord admin/admin. Is dit ergens aan te passen?
Er gaat inderdaad iets mis, ik ga er even naar kijken.

Update: gevonden. Install.php is nu in orde. Wel even je database verwijderen voor je install opnieuw start.

[ Voor 15% gewijzigd door rednax70 op 28-03-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
thanks! ik ga het proberen:)

Edit: Het werkt! bedankt:)

[ Voor 34% gewijzigd door RobinMM op 28-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Rednax, is het ook mogelijk om alle gegevens uit de youless meter van het afgelopen jaar te importeren?

Zelf heb ik het script draaiend op een windows omgeving, moet xanjob hierop aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Niet online
Mijn versie van het script gaat uit van de minuut data. Alles langer dan een uur geleden is in de youless een aggregatie. Als je de data verzamelde met het script van -LA- dan is een conversie mogelijk...

[ Voor 3% gewijzigd door rednax70 op 28-03-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
dat heb ik nooit echt goed werkend gehad. Ik zal dus moeten beginnen met het opbouwen met live data. Moet ik hiervoor het script aanpassen (verwijzen naar de locatie van php.exe)?

#!/usr/bin/php

Edit: heb het trouwens aan de praat, bleek dat ik taakplanner niet goed had ingesteld:)

[ Voor 18% gewijzigd door RobinMM op 28-03-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:48:
Op de de nano router verpakking is een sticker aangebracht met een url waar de "Youless specifieke installatie guide" voor de nano router is beschreven. Dit is de url die op de sticker staat: http://www.youless.nl/wifi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouLess schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:16:
[...]

Op de de nano router verpakking is een sticker aangebracht met een url waar de "Youless specifieke installatie guide" voor de nano router is beschreven. Dit is de url die op de sticker staat: http://www.youless.nl/wifi.html
2e avond en maar een klein stapje verder.....Wonderlijk hoor dat een "leken" instructie niet mogelijk is..... dit ontneemt je de lol wel.... toch bedankt voor de hints.... elke keer een klein stapje verder!

Voor nu, de youless is te benaderen met een lange kabel naar pc
de nano router is als client met draadje te benaderen op de pc met ip adres dat ik hem heb gegeven. Ok, zodra je hem aan de youless hangt is het klaar en doet niets het meer. De pc maakt geen connectie met de youless als ik de windows gadget gebruik. Nog enige instructie hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:49
@ Hierboven: Sorry hoor, maar je registreert je specifiek om in dit topic je problemen te posten. Dit terwijl Youless zelf uitstekende mail en bel ondersteuning levert.

De informatie op de Youless site is ook glashelder, ik vind de uitleg in de 'poster' zelfs duidelijk genoeg voor de grootste n00b.....

Hier op Tweakers wordt toch echt wel kennis verwacht op PC gebied en als je dat een beetje hebt, moet het prima lukken! Zoniet, bel dan gewoon met ze.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:12:
@ Hierboven: Sorry hoor, maar je registreert je specifiek om in dit topic je problemen te posten. Dit terwijl Youless zelf uitstekende mail en bel ondersteuning levert.

De informatie op de Youless site is ook glashelder, ik vind de uitleg in de 'poster' zelfs duidelijk genoeg voor de grootste n00b.....

Hier op Tweakers wordt toch echt wel kennis verwacht op PC gebied en als je dat een beetje hebt, moet het prima lukken! Zoniet, bel dan gewoon met ze.....
Bedankt voor je positieve feedback.

ik begrijp dat je je niet mag registreren om in dit topic je probleem te posten..... Nou, das dan weer helder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik ben heel blij met mijn Youless, sinds het weekend meet ie prima! Maar nu zag ik vandaag op Bidgely terwijl ik op mijn werk zat er bij mij rond drie uur twee pieken van 1.5 en 2 Kw waren die ik niet kan verklaren.

Vreemd, want ik heb mijn mechanische ventilatie, upc modem, en koelkast aanstaan (en de vloerverwarming, maar de thermostaat staat laag). Iemand een idee wat dit kan zijn?

's Avonds heb ik de oven aangezet, die piek is even groot, maar die gaat overdag toch niet uit zichzelf aan, vreemd :s

Edit: Oops, ik dacht wat verbruikt er nu zoveel stroom als ik niet thuis ben, maar het is vast de vaatwasser die ik op uitgestelde start had ingesteld, vergeten 8)7 Maar nu kan ik die voortaan ook herkennen, tot Bidgely het voor me doet :D

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/uicqwikl3/verbruik.png

[ Voor 17% gewijzigd door Inge801 op 29-03-2013 07:36 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor je positieve feedback.

ik begrijp dat je je niet mag registreren om in dit topic je probleem te posten..... Nou, das dan weer helder......
Als je er nou met de leverancier niet uit zou komen, zou ik het logisch vinden. Maar mijn ervaring met hen, is dat je (ook zonder dit topic) er altijd met hen uitkomt.

Bovendien heb je geen probleem met de Youless, je snapt niet hoe je een router moet instellen.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:32:
[...]

Als je er nou met de leverancier niet uit zou komen, zou ik het logisch vinden. Maar mijn ervaring met hen, is dat je (ook zonder dit topic) er altijd met hen uitkomt.

Bovendien heb je geen probleem met de Youless, je snapt niet hoe je een router moet instellen.....
Per mail had ik ze de vraag ook gesteld en per mail (nog) geen reactie en je kunt je zo voorstellen dat je zo'n ding toch graag werkend wil. Enfin. Als er een telefoonnr op hun site had gestaan had ik allang gebeld......
Ik hoop maar dat jij mij nooit nodig hebt voor net niet een gepaste vraag waar ik wel een antwoord op zou weten..... in mijn "vak" zou jij er erg om verlegen zitten! Wie weet loop je er zelf nog eens tegenaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inge801 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:25:
Ik ben heel blij met mijn Youless, sinds het weekend meet ie prima! Maar nu zag ik vandaag op Bidgely terwijl ik op mijn werk zat er bij mij rond drie uur twee pieken van 1.5 en 2 Kw waren die ik niet kan verklaren.

Vreemd, want ik heb mijn mechanische ventilatie, upc modem, en koelkast aanstaan (en de vloerverwarming, maar de thermostaat staat laag). Iemand een idee wat dit kan zijn?

's Avonds heb ik de oven aangezet, die piek is even groot, maar die gaat overdag toch niet uit zichzelf aan, vreemd :s

[afbeelding]
Koffiezetapparaat, waterkoker, tosti-ijzer etc?
Pagina: 1 ... 23 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.