Bij deze weer een aantal antwoorden gecombineerd in 1 post (sorry voor de opeenhoping):
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:38:
...
@YouLess, wat is de capaciteit qua verbindingen/dataverwerking van de Youless? Ik heb namelijk Bidgely draaien en gebruik graag de App om achter sluipverbruik te komen door live stekkers te verwijderen maar de App verliest altijd de verbinding binnen 2minuten middels een time-out melding.
Tevens merk ik ernstige vertraging(10+sec) op het moment dat je via de webinterface wat sneller of herhaaldelijk op wat meetgegevens klikt, net alsof de Youless zich verslikt

De Youless actual pagina /a die voor de apps e.d. worden gebruikt moet minstens 100 requests per seconde kunnen verwerken, wat dus ruim voldoende zou moeten zijn voor het gebruik dat je beschrijft. Ik denk daarom dat er een netwerk gerelelateerd issue aan de hand is.
Dat is idd wel handig om te weten, hierbij de firmware veranderingen:
1.1.1: De JSON interface det waarde gaf tijdens een detectie een rare string; dit is nu verholpen. Overigens heeft dit geen consequentie voor het gebruik van de JSON interface omdat bij een detectie dit een niet-lege string moet zijn. Dat was dus al zo, maar het is zo netter.
1.1.2: Bij het inloggen op een YouLess met wachtwoord is het input element nu van type password (sterretjes).
1.1.3: De 'a' pagina was voorheen uitgezonderd van authenticatie als er een wachtwoord actief was. Deze uitzondering is ongedaan gemaakt.
1.1.4: Fabrieksinstellingen voor detectieparameters iets aangepast.
1.2.0: web interface ook te bereiken op poort 16464/32848/49232 in verband met routers die geen X->Y poortforwarding ondersteunen (en waar 80 al in gebruik is). Verder is er een wrap around bug gefixed; de kWh teller kan in 1.1.x na verloop van (lange) tijd overflowen waarna zich een wrap around voordoet. Wanneer dit optreedt bij uploads naar Bidgely geeft een een plotselinge onwaarschijnlijk grote verandering in de grafiek.
Een update van 1.1.x naar 1.2.0 is wel de moeite waard vanwege de wrap around bugfix.
Nee, de excel macro heeft (nog) geen password instel veld (de openoffice macro overigens wel). Het is de bedoeling dat dit ook voor excel beschikbaar komt.
Bedoel je een "tussenstand" (omdat de dag nog niet afgelopen is)? Alle loggings worden momenteel pas na afloop van het tijdsinterval weggeschreven (om verwarring te voorkomen en omdat een tussenstand ook berekend worden aan de hand van de loggings met een kortere tijdsinterval).
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:23:
Ik heb een vraagje, volgens de logs heb ik gisteren 1 m3 verbruikt.
Alleen ergens heb ik het idee dat dat niet klopt.
...
Maar ik heb 1 keer stroomonderbreking van 1 sec gehad (modem reset).
kan daar iets fout mee zijn gegaan?
Zoals
opgemerkt door KC27 geeft de spanning reset een terugval naar de laatst gesaved waarde waardoor het dagtotaal lager uitvalt, dus dit is
inderdaad de oorzaak. Als je de uurlogs van de overige dagen bij elkaar optelt zul je als het goed is wel op een correct dagtotaal uitkomen.
@ericplan: Iets dergelijks zal er denk ik ook
hier aan de hand zijn geweest (of misschien een handmatige wijziging van de tellerstand). De overige dagen zijn inmiddels door ons gechecked (bedankt voor de access) en daarbij komt de som van de uurwaarden wel overeen met de dagtotalen.
De logs binnen een dag (intraday zeg maar) worden als "gemiddelde flow" getoond, en daarbuiten in m3. Deels omdat je anders zover achter de comma komt (zoals
TD-er ook zei), maar ook omdat je zo makkelijker een bepaald soort verbruik kunt zien (warmwater bedrijf van de ketel geeft een lagere flow dan CV bedrijf). Verder zien we bij flowmeters dat liter/uur min of meer "gebruikelijk" is als maat.
Overigens wel aardig om te weten is dat liter/uur dezelfde verhouding tot m3 heeft als Watt tot kWh. 1000 liter/uur gedurende een uur geeft een m3 en 1000 Watt gedurende een uur geeft een kWh.
DYM schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:33:
[...]
Ook ik heb dit probleem met Excel. Ik krijg dus ook geen nieuwe gegevens te zien terwijl hij wel druk bezig is met data ophalen. De open Office file doet overigens helemaal niks

stimpyrulez schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:31:
[...]
Gisteren ben ik ook nog even met de excel bezig geweest.
Kreeg ook geen data te zien in de grafieken.
Tevens zag ik de data van 2013 niet.
Blijkbaar wordt de data maar opgehaald tot 31-12-2012.
Als ik op de youless zelf kijk (via web interface), staat daar wel netjes data van 2013.
Doe ik wat verkeerd of klopt de excel niet?
Ik weet niet zeker of dat hem is, maar de excel macro haalt altijd t/m de vorige maand op, dus op zich klopt het wel dat dit nu bij 31-12 stopt.
De openoffice macro vult wel per dag aan; dit is hier ook in januari getest en dat ging hier goed na de overgang naar het nieuwe jaar.
@DYM: De openoffice macro hoort te eindigen met een report venster "x records toegevoegd". Krijg je deze te zien?