Ik heb de NAS afgelopen nacht aan laten staan. Dit geeft een goed beeld aan wat mijn woning verbruikt terwijl ik slaap.
Ik ben er achter gekomen dat:
2* Apple adapter voor de MacBook 1Wh/per stuk doen
TV+Combimagnetron+een lamp in de stby bijelkaar 5Wh doen
CV+NAS+modem doen 37Wh bij elkaar
De ventilatorbox doet 14Wh de hele nacht door.
Opgeteld: 14+37+5+2= 58Wh continu gedurende de nacht. Daar komt nog bij dat de koelkast 6 keer heeft gedraaid, á 20 minuten * 144W én de CV 8*90W á 4 minuten. Kortom de nachten kosten net zo goed geld.
Misschien moet ik het script van -LA- laten draaien op mijn domein, die extern wordt gehost. Hierdoor kan 's nachts de NAS uit en scheelt dit mij weer een slok op de borrel.
Verder zal ik de volgende maatregelen treffen:
* TV achter een schakelaar
* Ventilatie voorzien van een nulstand (nu alleen hoog/laag)
* Kijken of de CV te tweaken is en deze iets minder vaak z'n rondje gaat draaien.
* Adapters, die niet gebruikt worden uit het stopcontact halen voor het slapen gaan
* Klokje op een batterij ophangen boven de magnetron
* Magnetron achter een schakelaar
Ik ben er achter gekomen dat:
2* Apple adapter voor de MacBook 1Wh/per stuk doen
TV+Combimagnetron+een lamp in de stby bijelkaar 5Wh doen
CV+NAS+modem doen 37Wh bij elkaar
De ventilatorbox doet 14Wh de hele nacht door.
Opgeteld: 14+37+5+2= 58Wh continu gedurende de nacht. Daar komt nog bij dat de koelkast 6 keer heeft gedraaid, á 20 minuten * 144W én de CV 8*90W á 4 minuten. Kortom de nachten kosten net zo goed geld.
Misschien moet ik het script van -LA- laten draaien op mijn domein, die extern wordt gehost. Hierdoor kan 's nachts de NAS uit en scheelt dit mij weer een slok op de borrel.
Verder zal ik de volgende maatregelen treffen:
* TV achter een schakelaar
* Ventilatie voorzien van een nulstand (nu alleen hoog/laag)
* Kijken of de CV te tweaken is en deze iets minder vaak z'n rondje gaat draaien.
* Adapters, die niet gebruikt worden uit het stopcontact halen voor het slapen gaan
* Klokje op een batterij ophangen boven de magnetron
* Magnetron achter een schakelaar