Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gebaar van Youless, dat zouden meer bedrijven moeten doen.......

trm0001 zou heel gelukkig worden van een heel klein kado van youless:

Namelijk de wachtwoord functie voor in openoffice / libreoffice........

Ik heb helaas geen kaas gegeten van cronjobs en php servers dus moet het doen met wat ik kan behappen en dat zijn de standaard progsels via browser Youless & Bidgely en de app voor op de desktop.

Het zou voor mij een behoorlijke upgrade zijn wanneer ik over een langere periode een overzicht zou kunnen krijgen in een grafiek. Heb namelijk al 8 jaar geen MS office meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is, is Sintniklaas dan al in september langsgeweest.... OpenOffice Calc macro
Of is dat niet wat je bedoelt?
Je zou natuurlijk even tijdelijk de wachtwoord functie van de Youless uit kunnen zetten, indien dat het probleem is. Ik kan me voorstellen dat dat voor eenmalige acties (upto 1x/jaar) nog wel te doen is, maar wanneer je dat nagenoeg dagelijks/wekelijks zou willen doen, dat veel te omslachtig is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TD-er:

Dat stukje software is exact wat ik bedoel alleen dan idd met de wachtwoordfunctie.
Wil liever niet wekelijks gaan rommelen met mijn wachtwoord en dat dan evt vergeten.

In feite is de open source software onbruikbaar wanneer je de Youless verstandig gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
grappig, heb dezelfde avond een nieuwe database structuur bedacht om een wat flexibere rapportage voor elkaar te krijgen... Nu nog het scriptje ombouwen zodat de data er goed in komt, Zal het tzt eens online gooien.
Koenradus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:16:
Sinds een weekje eigenaar van de YouLess. Super apparaat en met het scriptje van -LA- ook erg mooi te gebruiken.

Maar ik blijf toch een perfectionist en dus maar eens een avondje scripten er tegen aan gegooid.Ik vond de manier van data opslaan van -LA- niet zo gemakkelijk dus heb het even omgebouwd, zodat hij netjes per meetwaarde (minuut) een nieuwe rij in de tabel aanmaakt.Ook een check ingevoerd die controleert of een meetwaarde al bestaat, dus nu kan ik de cronjob zo vaak draaien als ik wil, zonder dubbele data te krijgen.

Nu moet ik nog even de scripts voor grafiekjes aanpassen zodat ze het nieuwe dataformat kunnen uitlezen, maar dat zal niet al te moeilijk zijn.

Mijn uiteindelijke doel ligt nog wat verder op. Ik heb natuurlijk geen YouLess aangeschaft om sluipverbruik te detecteren om vervolgens mijn NAS (Synology DS211J) de hele dag en nacht aan te moeten laten staan om het verbruik op te slaan >:). Ik wil dus graag de data gaan verzamelen met mijn Netgear WRT3700 met DD-WRT. Dit kan daar gemakkelijk met een cronjob en een plain tekst bestand op een USB drive. Eens per dag kan de NAS dan de data met volledige resolutie binnen hengelen en in de database opslaan.

Dus... nog een flinke weg te gaan, maar dan sla ik weer een nieuwe slag in mijn energiezuinigheidsplan!

Wil overigens straks best mijn aanpassingen beschikbaar stellen mits -LA- akkoord gaat.

[edit] Ah, scriptjes voor grafiek werken met een minuscuul aanpassinkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:50
Tweede meter is hier binnen, ik was toevallig al bezig met testen van meerdere meters met m'n script dus dat komt mooi uit. Het uitlijnen op de gasmeter is echter wel lastig en hij zit nogsteeds niet echt goed, constante input van 95%... dus daar moet ik nog even naar gaan kijken.

Verder zie ik diverse berichten over veranderingen aan de database structuur, nu ben ik niet echt een mysql expert maar als er een performance winst zit in die veranderingen wil ik die ook wel gaan invoeren.

De rede waarom ik een uur aan data in 1 rij plaats is vanwege het feit dat ik niet echt zat te wachten op een half miljoen records voor een jaar maar als het beter/sneller werkt ben ik el alsnog bereidt om dit aan te passen.

Ik duik straks eerst weer de meterkast in ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht zoeken in de database een issue worden, dan kun je alsnog een index laten maken van de keywords waarop je zoekt in MySQL.
Dat is een simpele handeling en het zit al mooi in de database-software zelf.
De database wordt er wel een fractie groter van, omdat de search-B-tree ook opgeslagen moet worden, maar opvragen wordt er dus veel sneller van en mogelijk ook veel minder CPU/mem belastend.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
dat half miljoen is niet zo veel.... en je kan het na verloop van tijd altijd nog aggregeren...
-LA- schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:22:
Tweede meter is hier binnen, ik was toevallig al bezig met testen van meerdere meters met m'n script dus dat komt mooi uit. Het uitlijnen op de gasmeter is echter wel lastig en hij zit nogsteeds niet echt goed, constante input van 95%... dus daar moet ik nog even naar gaan kijken.

Verder zie ik diverse berichten over veranderingen aan de database structuur, nu ben ik niet echt een mysql expert maar als er een performance winst zit in die veranderingen wil ik die ook wel gaan invoeren.

De rede waarom ik een uur aan data in 1 rij plaats is vanwege het feit dat ik niet echt zat te wachten op een half miljoen records voor een jaar maar als het beter/sneller werkt ben ik el alsnog bereidt om dit aan te passen.

Ik duik straks eerst weer de meterkast in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend heb ik een nieuw modem gekregen van mijn ISP en werken mijn Youless en Pogoplug niet meer......balen natuurlijk, maar helaas ook geen idee waaraan dat ligt.

Het modem zelf doet het prima op mijn PC's alleen de externe spullen lijken niet meer te werken ?

De pogoplug kan ik wel een tijdje missen maar mijn Youless ben ik toch wel erg aan gehecht geraakt.

Weet iemand de oplossing ?

Bij voorbaat dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:05:
Sinds vanochtend heb ik een nieuw modem gekregen van mijn ISP en werken mijn Youless en Pogoplug niet meer......balen natuurlijk, maar helaas ook geen idee waaraan dat ligt.

Het modem zelf doet het prima op mijn PC's alleen de externe spullen lijken niet meer te werken ?

De pogoplug kan ik wel een tijdje missen maar mijn Youless ben ik toch wel erg aan gehecht geraakt.

Weet iemand de oplossing ?

Bij voorbaat dank !
zelfde ip subnet (dhcp)? probeer eens met de config tool de youless te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gassiepaart:

Ik zie zojuist dat ie de pogoplug vanzelf heeft gevonden, die is nu weer OK.
De Youless geeft nog geen teken van leven.......(het modem ziet hem wel maar doet er niets mee)

Er staat nu bij DHCP client log:
ip=192.168.2.1 name=BB-PC
ip=192.168.2.2 name=PogoplugPro

Terwijl mijn Youless op 192.168.1.14 zat op mijn vorige modem ?

Pogingen van mijn kant om dit lokale IP toe te voegen lukken niet. Modem accepteerd dit niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de een of andere manier kloppen de "Dag" grafieken niet. Ze lopen maar tot 21:59 iedere keer.

Hier hoe ik het heb ingesteld:

Cronjob:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sxjtab2V9ef3ckgYtOYxyjLK/thumb.png

Hoe de grafiek er dan uitziet in het script van -LA-
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G5nptsdME7nmlA9IO9zuUV64/thumb.png

De data in de tabel "data_h":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wJHXuT6O8I0ZaPzAB470HDFZ/thumb.png
(data in rode venster is 1 december, de dag waarvan ik een grafiek heb laten genereren dus).

Hoe zorg ik dat het klopt? Op dit moment loopt bij de datum van vandaag de grafiek "Dag" namelijk ook 4 uur achter (laatste waarde in grafiek is van 14:59, terwijl het nu 18:55 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
je kan twee dingen doen:
1. je youless op 192.168.2.14 zetten, handmatig via de config tool
2. je modem instellen zodat je dhcp de range 192.168.1.XXX uit gaat geven ipv 192.168.2.XXX
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:28:
@gassiepaart:

Ik zie zojuist dat ie de pogoplug vanzelf heeft gevonden, die is nu weer OK.
De Youless geeft nog geen teken van leven.......(het modem ziet hem wel maar doet er niets mee)

Er staat nu bij DHCP client log:
ip=192.168.2.1 name=BB-PC
ip=192.168.2.2 name=PogoplugPro

Terwijl mijn Youless op 192.168.1.14 zat op mijn vorige modem ?

Pogingen van mijn kant om dit lokale IP toe te voegen lukken niet. Modem accepteerd dit niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Er zijn problemen met sommige nieuwe routers/modems. Ze kunnen niet goed de 10MB aan die de youless nodig heeft. Koop een goede switch en probeer het dan nog een keer? En zoek even in dit topic, het probleem is dus vaker geweest.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het antwoord was volgens mij al gegeven.
De Youless heeft een vast IP-adres, dus als je je subnet aanpast, maar niet het IPadres van de Youless, dan kun je 'm niet meer bereiken, noch kan de Youless naar buiten communiceren.
Dus makkelijkste lijkt mij de config-tool van Youless te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Koenradus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:16:
Sinds een weekje eigenaar van de YouLess. Super apparaat en met het scriptje van -LA- ook erg mooi te gebruiken.

Maar ik blijf toch een perfectionist en dus maar eens een avondje scripten er tegen aan gegooid.Ik vond de manier van data opslaan van -LA- niet zo gemakkelijk dus heb het even omgebouwd, zodat hij netjes per meetwaarde (minuut) een nieuwe rij in de tabel aanmaakt.Ook een check ingevoerd die controleert of een meetwaarde al bestaat, dus nu kan ik de cronjob zo vaak draaien als ik wil, zonder dubbele data te krijgen.

Nu moet ik nog even de scripts voor grafiekjes aanpassen zodat ze het nieuwe dataformat kunnen uitlezen, maar dat zal niet al te moeilijk zijn.

Mijn uiteindelijke doel ligt nog wat verder op. Ik heb natuurlijk geen YouLess aangeschaft om sluipverbruik te detecteren om vervolgens mijn NAS (Synology DS211J) de hele dag en nacht aan te moeten laten staan om het verbruik op te slaan >:). Ik wil dus graag de data gaan verzamelen met mijn Netgear WRT3700 met DD-WRT. Dit kan daar gemakkelijk met een cronjob en een plain tekst bestand op een USB drive. Eens per dag kan de NAS dan de data met volledige resolutie binnen hengelen en in de database opslaan.

Dus... nog een flinke weg te gaan, maar dan sla ik weer een nieuwe slag in mijn energiezuinigheidsplan!

Wil overigens straks best mijn aanpassingen beschikbaar stellen mits -LA- akkoord gaat.

[edit] Ah, scriptjes voor grafiek werken met een minuscuul aanpassinkje :)
Mag je hem al online zetten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboi
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 23:47
mooiboi schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:41:
Gister mijn youless ontvangen maar ik krijg hem nog niet aan de praat.

Hij lijkt niet te reageren op een rotatie van de draaischijf. Ik heb gepuzzeld met input waarden van tussen de 50 en 91% maar ik zie geen fluctuatie of groene led als de draaischijf weer een rondje heeft gemaakt.
Nu heeft mijn schijf wel een (donker)rode streep ipv een zwarte, zou dit problemen kunnen geven?

Mijn meter type staat gewoon op analoog met de pulsen/kwh op 300 want mijn meter heeft een notering van c300.
Voor de netheid (wellicht heeft iemand er wat aan), na wat geschijf en gepuzzel bleek een input van 68% (±6%) de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:41
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:31:
Leuk gebaar van Youless, dat zouden meer bedrijven moeten doen.......

trm0001 zou heel gelukkig worden van een heel klein kado van youless:

Namelijk de wachtwoord functie voor in openoffice / libreoffice........

Ik heb helaas geen kaas gegeten van cronjobs en php servers dus moet het doen met wat ik kan behappen en dat zijn de standaard progsels via browser Youless & Bidgely en de app voor op de desktop.

Het zou voor mij een behoorlijke upgrade zijn wanneer ik over een langere periode een overzicht zou kunnen krijgen in een grafiek. Heb namelijk al 8 jaar geen MS office meer.
Sint zat te bedenken, wat hij trm0001 zou kunnen schenken.
Computer-piet heeft zijn best gedaan, hopelijk heb je er wat aan. ;)

http://www.youless.nl/tl_files/downloads/youless.ods (ook via de reguliere downloads pagina te downloaden)

Er is overigens ook meteen een "december bug" gefixed; het synchroniseren van een lege sheet bleek mis te gaan in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Ik ben een intensief Android-app- en gadgetgebruiker. Zijn er ook ontwikkelingen op die gebieden? Wat me goed van pas zou komen:
- een landscape-modus, dan hoef ik m'n nek niet zo te verdraaien bij m'n tablet-stand :+.
- een punt op de grafiek kunnen selecteren om de exacte waarde te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door m00 op 05-12-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
Kan iemand me vertellen hoelang het duurt voordat je hem thuis krijgt als je hem in de webshop hebt besteld?

Heb hem nu 2 dagen geleden besteld maar nog niks van gehoord verder, alleen een order bevestiging.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
D3LTA schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:27:
Kan iemand me vertellen hoelang het duurt voordat je hem thuis krijgt als je hem in de webshop hebt besteld?

Heb hem nu 2 dagen geleden besteld maar nog niks van gehoord verder, alleen een order bevestiging.. :?
Had ik ook. Toen bleek de track-and-trace code in mijn spam folder (gmail) gekomen te zijn. Bij mij duurde het volgens mij 3 dagen tussen bestelling en levering.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:55:
Op de een of andere manier kloppen de "Dag" grafieken niet. Ze lopen maar tot 21:59 iedere keer.

[..]

Hoe zorg ik dat het klopt? Op dit moment loopt bij de datum van vandaag de grafiek "Dag" namelijk ook 4 uur achter (laatste waarde in grafiek is van 14:59, terwijl het nu 18:55 is).
Niemand :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
Koenradus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:29:
[...]

Had ik ook. Toen bleek de track-and-trace code in mijn spam folder (gmail) gekomen te zijn. Bij mij duurde het volgens mij 3 dagen tussen bestelling en levering.
Heb me spam folder even nagekeken, maar geen mail ontvangen.

Heb ze even een mail verstuurd, want bellen gaat niet blijkbaar, kan geen telefoon nummer vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Ben wat aan het experimenteren met een wachtwoord op de YouLess, maar dat verloopt alles behalve voorspoedig. Het scriptje van -LA- werkt bijv. niet meer. Als ik een ruwe php call naar de YouLess doe krijg ik soms wel en soms geen data terug (403 acces denied error). Het lijkt bijna wel of de calls naar de YouLess een beetje gammel zijn als er een paswoord op zit. Aan de instellingen kan het volgens mij niet liggen, aangezien ik soms wel data terug krijg... Vreemd... Iemand meer problemen mee?

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majkowski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 05:27
Kijk even goed naar je data van 1 december, verschillende malen sla je een uur over, dus dan heb je daar geen data van.
En misschien zou je is naar je tijdsinstellingen kunnen kijken van je server want je 'time' (2de)kolom is all over the place is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd op server staat goed. Zat echter wel verschil tussen System time en Hardware time. Heb nu ingesteld dat hij ieder uur via NTP de tijd goedzet (voor system time en hardware time). Hoop dat dat het oplost.

Tijdzone e.d. ook nog maar even gecheckt, klopt ook.

als ik in MySQL
SQL:
1
SELECT curdate(), curtime()
uitvoer dan klopt dat ook met de huidige tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouLess schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:57:
[...]

Sint zat te bedenken, wat hij trm0001 zou kunnen schenken.
Computer-piet heeft zijn best gedaan, hopelijk heb je er wat aan. ;)

http://www.youless.nl/tl_files/downloads/youless.ods (ook via de reguliere downloads pagina te downloaden)

Er is overigens ook meteen een "december bug" gefixed; het synchroniseren van een lege sheet bleek mis te gaan in december.
Toch nog een heel mooie Sinterklaas voor trm0001 !
Uiteraard veel dank voor computer Piet.
Helaas heb ik op het moment wat troubles door een nieuw modem waardoor ik de Youless even niet kan gebruiken maar dat komt binnenkort wel weer. Dan zal ik ook zeker het nieuwe programmeerwerk gaan testen.
Ik kijk er echt naar vooruit !

Nogmaals: Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majkowski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 05:27
ThinkPadd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:46:
Tijd op server staat goed. Zat echter wel verschil tussen System time en Hardware time. Heb nu ingesteld dat hij ieder uur via NTP de tijd goedzet (voor system time en hardware time). Hoop dat dat het oplost.

Tijdzone e.d. ook nog maar even gecheckt, klopt ook.

als ik in MySQL
SQL:
1
SELECT curdate(), curtime()
uitvoer dan klopt dat ook met de huidige tijd.
Hoor graag of hij :) morgen goed loopt....weer om binnen te zitten dat word lekker pluizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is er niks veranderd ten opzichte van gisteren. Er mist nogsteeds van meerdere uren de data.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XIdxHI11un2HY8zjMjxhNXMm/full.png

Waar is in de kolom "time" 06:00 bijv? En 03:00 en 04:00 ? En 21:00 ? En 13:00 ?

Waar kan dit nou aan liggen? Dat m'n cronjob niet goed loopt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 21-09 10:50
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:54:
Helaas is er niks veranderd ten opzichte van gisteren. Er mist nogsteeds van meerdere uren de data.

[afbeelding]

Waar is in de kolom "time" 06:00 bijv? En 03:00 en 04:00 ? En 21:00 ? En 13:00 ?

Waar kan dit nou aan liggen? Dat m'n cronjob niet goed loopt ofzo?
Heb je ook een log van je cronjob? (Zo niet, "ergens" in dit topic staat wel hoe dat moet).
Valt je computer/nas/whatevere waar het script op draait niet in slaap? Het ziet er nogal willekeurig uit namelijk...

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mysql server draait in een hyper-v virtual machine (turnkey linux, debian dus) onder windows 2008 R2. Draait in principe 24/7. Af en toe wel een reboot door updates, maar dat is misschien maar 2x op een hele week.

Hier de laatste 100 regels van de cronjob log (/var/log/syslog): http://pastebin.com/gRMNv8uQ

Ik ben echter geen linux goeroe, dus ik heb geen idee of hier afwijkingen in zitten.

[ Voor 179% gewijzigd door ThinkPad op 07-12-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57
Deze entry van je cron staat niet in de database:
code:
1
Dec  7 01:02:01 webserver /USR/SBIN/CRON[17015]: (www-data) CMD (/usr/bin/php /var/www/youless/cronjob.php        #Youless cronjob)

Dus ik denk dat je cron wel uitgevoerd wordt, maar dat het om de een of andere reden niet in je db terechtkomt.

Ik heb een keer iets dergelijks gehad toen ik een probleem met mijn netwerk op mijn virtuele linux server had.

Probeer eens een aantal keer achter elkaar het volgende commando om te zien of je wel elke keer waardes terugkrijgt van je youless. Bij mij kreeg ik toen een op de 4 keer geen waarde terug...

code:
1
curl http://<ip youless>/a?f=j

[ Voor 4% gewijzigd door rachez op 07-12-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de tips om te proberen! Fijn dat er iemand meedenkt :)

Dat commando uitvoeren werkt prima, ik krijg dan telkens een soortgelijke regel als dit terug:
code:
1
{"cnt":"52338,657","pwr":771,"lvl":0,"dev":"","det":"","con":"*","sts":"","raw":

Zelfs als ik het heel snel achter elkaar een keer of 50 doe dan mist er geen enkele response.

Nog andere tips om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57
Nu ik nog eens naar je log kijk valt me op dat elke keer als je niets in je db hebt staan, cron ook niet postfix aanroept om een status mail te versturen. Maar waar dat aan ligt, geen idee...

Ik zou proberen dingen uit te sluiten. Je zou dat commando eens kunnen schedulen in je cron om te zien of dat wel goed gaat als het script niet lukt. Dan weet je in ieder geval dat het niet aan je netwerk / hw ligt.
code:
1
curl http://<ip youless>/a?f=j >> /tmp/mylog.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
gassiepaart schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:09:
je kan twee dingen doen:
1. je youless op 192.168.2.14 zetten, handmatig via de config tool
2. je modem instellen zodat je dhcp de range 192.168.1.XXX uit gaat geven ipv 192.168.2.XXX

[...]
of:
3.Overal je netwerk mask vergroten naar bv 255.255.0.0 (ipv 255.255.255.0 wat je nu hebt ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simba schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:03:
[...]

of:
3.Overal je netwerk mask vergroten naar bv 255.255.0.0 (ipv 255.255.255.0 wat je nu hebt ) ;)
@Simba:

Hulde, dankzij jouw tip werkt mijn Youless weer ! _/-\o_

Ben nu bezig met bidgely wat helaas nog geen verbinding kan maken.
De pogoplug blijft ook gewoon werken maar is niet meer zichtbaar als device in het modem...?
Waarom dit nieuwe modem een dergelijke krappe pool heeft voor LAN is mij een raadsel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou als ik jou was gewoon de config-tool van Youless gebruiken en het netwerkadres aanpassen.
Als ik me niet vergis, stelt die tool ook je gatewayadres in.
Dat is namelijk wat er nu nog steeds fout gaat in de verbinding tussen de Youless en Bidgely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels werkt bidgely ook weer door in de gateway een 2 ipv een 1 te zetten.
Daar ben ik dus weer helemaal happy mee !

Wat nog niet werkt is de wachtwoord functie die ik voor Sinterklaas heb gekregen.....
(wachtwoord functie (Macro) voor open office / libre office)

Libre office geeft aan: wachtwoord word niet door de Youless geaccepteerd.
Wachtwoord veranderd en opnieuw geprobeerd geeft ook geen effect....?

Edit: de W7 sidebar tool/app pakt het wachtwoord wel gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm zonder enige kennis van zaken, maar heb je een heel simpel wachtwoord getest?
Dus alleen maar kleine letters?
En voor de zekerheid ook zaken als firewall uitgezet?
Dit puur en alleen voor test-doeleinden uiteraard.

* TD-er vermoed ofwel iets met encoding van wachtwoord-string, danwel dat de firewall het heel vreemd vind dat office-achtige tools ineens netwerkverkeer initiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 10 december 2012 @ 06:42:
Hmm zonder enige kennis van zaken, maar heb je een heel simpel wachtwoord getest?
Dus alleen maar kleine letters?
En voor de zekerheid ook zaken als firewall uitgezet?
Dit puur en alleen voor test-doeleinden uiteraard.

* TD-er vermoed ofwel iets met encoding van wachtwoord-string, danwel dat de firewall het heel vreemd vind dat office-achtige tools ineens netwerkverkeer initiëren.
Zowel getest met een eenvoudig wachtwoord met alleen kleine letters als een ingewikkelder wachtwoord.
Firewall is tijdelijk uitgezet.
Zal dadelijk eens proberen of de Youless MS office Macro wel met mijn wachtwoord overweg kan.

Edit:
Zojuist de MS versie getest onder libre-office, deze lijkt geen wachtwoord functie te hebben ?
Hij start wel onder LO, na 3 minuten, maar crasht tijdens het ophalen van info uit de Youless.
Er verschijnt dan data die ofwel elders vandaan komt of van voor mijn gebruik is ?
(oude data vorige gebruiker)

Edit 2: De Crash meldt: BASIC runtime error "423" Query tables
N.B. de komma's naast 423 zijn enkel maar die weet ik niet te vinden op mijn TB......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, de nieuwe Youless zit op de gasmeter. Ben benieuwd naar de resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8067/8260399465_c03b0aa4e7_z.jpg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft hij zo zitten? Ik heb mijn Youless met ducktape op de kWh meter vastgemaakt, anders viel hij er iedere keer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:31:
Blijft hij zo zitten? Ik heb mijn Youless met ducktape op de kWh meter vastgemaakt, anders viel hij er iedere keer vanaf.
We gaan het zien.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:30:
Zo, de nieuwe Youless zit op de gasmeter. Ben benieuwd naar de resultaten.
[afbeelding]
Hoe werkt dat dan ?
Heeft jouw gasmeter een ledje of is de Youless uitgelijnd op de rotatie van de 1 van de cijfers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een reflecterend vlakje op de 0 van de eerste cijferschijf.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is even een weet, en werkt het ?
(...en werken twee Youlessen tegelijk ook zonder elkaar te "storen")

De echte energie bepaar doet-het-zelvert kan niet zonder de Youless...... :7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:41
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:27:
Inmiddels werkt bidgely ook weer door in de gateway een 2 ipv een 1 te zetten.
Daar ben ik dus weer helemaal happy mee !

Wat nog niet werkt is de wachtwoord functie die ik voor Sinterklaas heb gekregen.....
(wachtwoord functie (Macro) voor open office / libre office)

Libre office geeft aan: wachtwoord word niet door de Youless geaccepteerd.
Wachtwoord veranderd en opnieuw geprobeerd geeft ook geen effect....?

Edit: de W7 sidebar tool/app pakt het wachtwoord wel gewoon.
De wachtwoord ondersteuning is getest met OO 3.3 en OO 3.4 (op Windows en Linux). Ik zou verwachten dat het voor LO niet anders zou moeten zijn. Neem anders even contact op met de support, dan bekijken we hoe we dit verder kunnen onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:18:
Kijk dat is even een weet, en werkt het ?
(...en werken twee Youlessen tegelijk ook zonder elkaar te "storen")

De echte energie bepaar doet-het-zelvert kan niet zonder de Youless...... :7
Het lijkt te werken, elke Youless heeft z'n eigen IP-adres dus dat stoort niet. In Bidgely komen mooie grafiekjes van m'n gasverbruik in kWh :+

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 14:46

Bozevkwa

The Falcons have landed

ericplan schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:15:
Er zit een reflecterend vlakje op de 0 van de eerste cijferschijf.
Ging het uitlijnen een beetje makkelijk?

Ik zit er namelijk ook aan te denken om een Youless op mijn gasmeter te plaatsen.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bozevkwa schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:04:
[...]

Ging het uitlijnen een beetje makkelijk?

Ik zit er namelijk ook aan te denken om een Youless op mijn gasmeter te plaatsen.
Uitlijnen ging redelijk probleemloos, wel zit de Youless meer voor de cijfers dan bij de e-meter. Daardoor kan ik niet precies zien of de Youless een puls mist.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:47:
[...]

Uitlijnen ging redelijk probleemloos, wel zit de Youless meer voor de cijfers dan bij de e-meter. Daardoor kan ik niet precies zien of de Youless een puls mist.
Probeer nu het script van -LA- te laten werken op een extern gehoste website. De database wordt gevuld, maar op de index.php pagina zie ik helemaal geen grafieken. Alleen de tabs werken, de logout knop lijkt niets te doen. En bij het inloggen via inlog.php lijkt elke username te leiden naar index.php, zonder dat er iets gebeurt.

Vast iets met rechten op een bepaald bestand, maar welk?

-edit-
Gelukt, ergens een typefout gemaakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 12-12-2012 12:37 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En, zie je ook een constante verhouding tussen dagelijks gasverbruik en de graaddagen van afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
't draait nog geen dag..... Overigens moet er nog een beetje aan de gasfirmware gesleuteld worden, actuele verbruik wordt niet helemaal goed weergegeven.

A'dam PVOutput

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
vandaag bij bidgely maar eens een idea gepost.. Om de beginwaarde van je youless teller eruit te kunnen slopen.. Nu staat bij mijn maand september een verbruik van 40.000 Kwh.. Dat was de tellerstand die youless heeft doorgestuurd.....

Erg handig, 2x aangegeven bij Bidgely.. Hopelijk gaan ze er nu wat mee doen.. allemaal vote sturen :-)

http://bidgely.uservoice....ng-data-or-smart-delete-a

misschien implementeren ze het dan.. ik kan nu in ieder geval de maanden oktober en november amper zien (stokjes ter grote van een milimeter omdat ze 40.000 nogal uitvergroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit draaiend krijg in mijn synology nas stap voor stap
ik krijg het niet voor elkaar
ik krijg via de website het scherm er voor met geb. en wachtwoord type admin en admin
dan krijg ik een foutmelding
kan iemand me het uitleggen

het gaat om het volgend programma link :

http://code.magicmonkey.nl/youless/wiki/Home

[ Voor 14% gewijzigd door peterbier op 14-12-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet zegt wat voor foutmelding je krijgt dan gaat het natuurlijk ook erg lastig worden om je te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
biggerfoot schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:02:
vandaag bij bidgely maar eens een idea gepost.. Om de beginwaarde van je youless teller eruit te kunnen slopen.. Nu staat bij mijn maand september een verbruik van 40.000 Kwh.. Dat was de tellerstand die youless heeft doorgestuurd.....

Erg handig, 2x aangegeven bij Bidgely.. Hopelijk gaan ze er nu wat mee doen.. allemaal vote sturen :-)

http://bidgely.uservoice....ng-data-or-smart-delete-a

misschien implementeren ze het dan.. ik kan nu in ieder geval de maanden oktober en november amper zien (stokjes ter grote van een milimeter omdat ze 40.000 nogal uitvergroot...
+3....

Bij mij precies hetzelfde....Ticket loopt al twee maanden en het is 'o zo moeilijk' voor ze....Gewoon, deleten die rare waardes!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ik krijg de melding :

Error while connecting to database.SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

ik heb ook geen ide hoe ik de phpmyadmin moet instellen
verder heb ik ook niet verstand van codes schrijven
kan iemand het stap voor stap uitleggen hoe ik het in de synology installeer

link waar ik nu mee werk www.youless.nl.ae admin/admin

wie kan me helpen ik wil het zo graag op mijn synology hebben draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De melding die je krijgt geeft aan dat je gebruikersnaam/wachtwoord voor de mysql database niet klopt.

Heb je in de map "inc" het bestand "settings.inc.php.example" hernoemd naar "settings.inc.php" ? Als je dat hebt gedaan moet je het bestand openen (met kladblok bijv.) en dan het IP-adres van je Youless invullen, de mysql gebruikersnaam aanpassen, en het wachtwoord waarmee je in phpmyadmin inlogt.

Vergeet niet om wanneer je dit alles klaar hebt ook nog de cronjob toe te voegen, anders wordt je database niet correct gevuld.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
het lukt nog niet het volgt wat ik gedaan heb

ik heb een map aangemaakt onder de map web deze youless genoemd
hier heb ik de bestanden van magic_monkey in gezet
hier kun je dus in komen via mijnip/youless oftuwel www.youless.nl.ae
zoals ik bij de andere websites ook gedaan heb
het bestand (settings) veranderd met mijn ip van de youless en hernoemd

maar heb dus geen ide hoe en wat ik in moet stellen in phpmyadmin
en cronjob heb ik ook geen kaas van gegeten
kan iemand uitleggen hoe ik deze 2 programma's in moet stellen
bij phpmyadmin is gebruikers naam root en wachtwoord heb ik in gevoerd dit mocht niet baten
bij webservice heb ik volgens mij alles aangevinkt wat hier op het forum staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:15:
het lukt nog niet het volgt wat ik gedaan heb

ik heb een map aangemaakt onder de map web deze youless genoemd
hier heb ik de bestanden van magic_monkey in gezet
hier kun je dus in komen via mijnip/youless oftuwel www.youless.nl.ae
zoals ik bij de andere websites ook gedaan heb
het bestand (settings) veranderd met mijn ip van de youless en hernoemd

maar heb dus geen ide hoe en wat ik in moet stellen in phpmyadmin
en cronjob heb ik ook geen kaas van gegeten
kan iemand uitleggen hoe ik deze 2 programma's in moet stellen
bij phpmyadmin is gebruikers naam root en wachtwoord heb ik in gevoerd dit mocht niet baten
bij webservice heb ik volgens mij alles aangevinkt wat hier op het forum staat
Heb je, na het kopieren ook het installatiescript uitgevoerd? D.w.z de URL en dan install.php intypen? Daarmee wordt de database aangemaakt. Ik zou trouwens zorgen dat de site van buitenaf niet bereikbaar is. Je loopt daarmee risico's die je, gelet op de vragen hier, zelf niet goed kan inschatten.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ja als ik begrijp wat je bedoel ip van de nas /youless/install krijg ik ook die database error
maar wat moet ik met die phpmyadmin daar krijg ik geen andwoord op

dat de website nu te benaderen is is dat hier voor de lezers makkelijker te begrijpen wat het probleem is
en dit is ook tijdelijk tot ik het probleem opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:25:
ja als ik begrijp wat je bedoel ip van de nas /youless/install krijg ik ook die database error
maar wat moet ik met die phpmyadmin daar krijg ik geen andwoord op
Daar moet je niets mee, het installscript zou de database moeten aanmaken, maar als het installscript niet loopt heb je toch echt in settings iets fout staan
dat de website nu te benaderen is is dat hier voor de lezers makkelijker te begrijpen wat het probleem is
en dit is ook tijdelijk tot ik het probleem opgelost is
Ik begrijp je wel, maar verstandig is het niet. Een screenshot geeft ook genoeg informatie.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ik snap er helemaal niks meer van
wat is nou script
ik heb de bestanden van magic_monkey uitgepakt in de map youless
als ik deze benader krijg ik het wacht en geb. scherm (ip nas /youless)
als ik ip nas /youless/install.php krijg ik dus foutmelding database error
wat doe ik fout
kunt U misschien uitleggen welke instellingen moet toepassen / veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 16:45

radial

Watch out

De fout ligt toch in mysql user/password combinatie in de settings, daar zou ik als eerste eens goed naar gaan kijken.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
misschien een domme vraag maar waar kan ik dat in synology vinden mysql user/password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Maybe google eens raadplegen, ik heb geen synology, dus moet je toch even gaan zoeken...

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard heeft PhpMyAdmin in de Synology de username root en het password is leeggelaten!

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
dat heb ik al gedaan en dit forum ook al 10X door gespit maar kom niet verder
iemand die dit ook heeft draaien op een synology
graag stap voor stap uitleg
ik heb al liggen te klooien in phpmyadmin maar snap er weinig van
wat is er belangrijk aan het wachtwoord in phpmyadmin ?
dit heeft toch niks te maken met de bestanden in de web/youless map

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het niet draaien op en synology maar zal het proberen uit te leggen.
De applicatie die -LA- heeft gemaakt is een webpagina. De bestanden daarvoor heb je succesvol gekopieerd naar het webserver gedeelte van je NAS. Die applicatie maakt gebruik van een database. Die database moet worden aangemaakt. Dat wordt geregeld door het installscript. Maar een installscript mag niet zomaar een database aanmaken, daar heb je een username en password van de databasebeheerder voor nodig. phpMyAdmin is de(een) databasebeheerder.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

phpmyadmin heeft er helemaal niks mee te maken, je moet in de settings van script de juiste gegevens invullen,

De foutmelding die je krijgt zegt lijkt mij genoeg,...
Error while connecting to database.SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

terwijl je geen password voor mysql moet gebruiken met een standaard synology setup....

define('DB_HOST', 'localhost');
define('DB_NAME', 'youless');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASS', '');

[ Voor 13% gewijzigd door radial op 15-12-2012 15:26 ]

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ericplan

kunt U mij iets beter uit leggen hoe U die database heeft gemaakt
en waar vind ik de installscript en waar pas ik het toe (heb er niet veel verstand van)
mijn phpmyadmin is root en wachtwoord geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
het lukt me echt niet
het zal mooi zijn als ik de meter standen via de synology kan benaderen
maar als ze het zo ingewikkeld maken zit het voor mij helaas niet is
heb al dingen veranderd in phpmyadmin maar blijf de melding krijgen :

ik weet dat het met een database te maken heeft maar verder snap ik er weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals gezegd, ik heb het niet op m'n NAS draaien.

Maar goed: In de post van radial in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter" zie je de correcte tekst van het bestand settings.inc.php vwb de database. Ook het adres van de Youless moet hier worden ingevuld. Het bestand staat in de subdirectory /inc en heeft bij installatie de naam settings.inc.php.example. Dit bestand moet je invullen en opslaan als settings.inc.php.

Als je dit bestand correct hebt ingevuld voer je het installatiescript uit door in te typen in een browser:
http://IP-adres van je NAS/(sub)directorynaam van de Youless/install.php

Als je dit doet krijg je een melding dat het gelukt is of een foutmelding.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
dit had ik al gedaan alles staat goed alleen het ip adres van youless heb ik veranderd
en opgeslagen als settings.inc.php

het werkt niet hij zegt elke keer dat er iets mis is met de database

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:00:
dit had ik al gedaan alles staat goed alleen het ip adres van youless heb ik veranderd
en opgeslagen als settings.inc.php

het werkt niet hij zegt elke keer dat er iets mis is met de database
Wat is de exacte foutmelding? En wil je de inhoud van settings.inc.php hier posten?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
voor de 3e keer :

Database error: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

<?php
// Rename to settings.inc.php

// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');
define('DB_NAME', 'youless');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASS', 'password');

// YouLess settings
define('YL_ADDRESS', '192.168.0.118');
define('YL_PASSWORD', '');
?>

maarja waar zit de fout in mijn synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!
define('DB_PASS', 'password');

Deze is vreemd, daar zou als je niets veranderd hebt in de phpmyadmin config van de Synology dit moeten staan:

define('DB_PASS', '');

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
werkt nog niet
iemand die het nou eens goed kan uitleggen
word er een beetje gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of iemand er nog zin in heeft na deze opmerking, ik in ieder geval niet meer.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ik bedoel mijn nas daar word ik een beetje gek van
of zou hier een devect in zitten
ik kom er niet uit
de define('DB_PASS', ''); heb ik aan gepast maar het zelfde probleem blijft
sorry dat ik verkeerd over kom ik boedoel mijn synology en niet de mensen op dit forum
nogmaals sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
nu krijg ik :
Database error: SQLSTATE[HY000]: General error: 1007 Can't create database 'youless'; database exists

iemand please hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
de phpmyadmin verwijderd en opnieuw geinstalleerd werkt ook niet
er blijven gegevens in staan
ik weet echt niet meer hoe ik dit draaiend krijg
ben ik nou de enege die zo dom is
terwijl ik wel websites heb lopen (simpel)
kan ik dit niet voor elkaar krijgen
voorbeeld een van mijn website is www.biljartvb.nl.ae dit heb ik met sharepoint designer 2007 gemaakt
dit draaid gewoon op de synology

waarom is het met de youless zo ingewikkeld (voor mij dan)

de app op de htc werkt goed en de windows gadgets ook
alles werkt behalve de synology nas

iemand die een oplossing heeft is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ik had een database aan gemaakt dit gaf problemen gewist en via zoals het hoort youless/settings.php
en nu werkt het
nu nog verder testen of het goed werkt bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

kijk hier eens: https://forum.antagonist.nl/viewtopic.php?f=7&t=11261

De melding zou komen door een script
Dit script wil de database zelf aanmaken, maar als deze al bestaat krijg je een foutmelding (een al bestaande database kan je niet aanmaken) en als deze niet bestaat krijg je toegang geweigerd omdat je alleen via DirectAdmin databases kan aanmaken.
edit: ik zie dat je het al opgelost hebt.. zet die site eens snel dicht!!

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 16-12-2012 00:37 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
waarom moet ik het dicht zetten dit is een mooi voorbeeld toch
jammer dat het totaal verbruik er niet bij staat of kun je dit nog in stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
heb het nu aan het lopen maar de meter begint pas als ik de site open
hoe kan dit ?
ps de synology loopt dag en nacht i.v.m. webserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:46:
waarom moet ik het dicht zetten dit is een mooi voorbeeld toch
De combinatie van de Youless gegevens, gecombineerd met je naam en woonplaats op je biljartsite geeft kwaadwillenden voldoende informatie om op te zoeken waar je woont, te kijken of er iemand thuis is en dan bij je langs te komen om je NAS en andere kostbaarheden mee te nemen. Bovendien kan iemand het password van je site wijzigen waardoor je er zelf niet meer bij kan. Moet je weer opnieuw beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door ericplan op 16-12-2012 10:00 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zelfs al zou een kwaadwillende niet fysiek langskomen, dan nog is het niet ondenkbaar dat je onbedoeld iets open hebt staan waardoor men dingen zou kunnen lopen aanpassen op je NAS.
Onderschat niet op hoeveel manieren men op webservers toegang kan krijgen tot zaken waar dat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ja klopt had de site er gelijk af moeten halen
iemand heeft het wachtwoord veranderd
dit had ik niet gedacht
ik denk een mooi voorbeeld voor iedereen

maar dat er toch mensen zijn die weer het willen verprutsen voor andere forum gebruikes had ik niet aan gedacht

maar ericplan bedankt het was die regel in het scipt password weg gehaald database leeg gehaald en het werkt

dan maar weer het bestand opnieuw inladen
site is ofline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
het werkt weer
maar eigelijk ben ik er dan achter gekomen dat je geen youless database in phpmyadmin aan moet maken
dit gaf de foutmelding
dit moet het programma install doen

er zat dus een ander wachtwoord in (door iemand)

de web/youless map leeg gehaald nieuwe bestanden er in het bestandje install aangepast
database verwijderd en via ip nas /youless install en ja het werkt gelijk
kan nu ook weer met admin admin inloggen

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE HULP

alleen telt hij niet door dit heeft iets met Cronjop te maken
de Cronjop editor heb ik op de nas staan als ik deze open krijg ik allemaal raare tekens
hoe moet ik dit in stellen
en cofig file editor onder crontap moet ik daar iets in vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de Cronjop
crontap
Alle drie moeten ze in ieder geval eindigen op een b: cronjob en crontab. Voor het zoeken naar een oplossing ook handiger misschien.

(het is job, als in de zin van "het uitvoeren van werk", dat je server in dit geval automatisch doet zou moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
sorry met een b klop type fout
bij Config file editor onder crontab wat moet ik in vullen nu staat er :

#minute hour mday month wday who command
0 4 * * 6 root /usr/syno/bin/synonetbkp -a "FILMS"
0 4 * * 0 root /usr/syno/bin/synonetbkp -a "SOFTWARE-music enz."
37 17 * * 2,5 root /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
0 0 * * * root /usr/sbin/ntpdate -b pool.ntp.org

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
nu vul ik in config file editor :*/25 * * * * root /usr/syno/bin/php /volume1/web/youless/cronjob.php

nu safe ik het start de synology opnieuw nu is die regel verwijderd hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wie die cronjobs aanmaakt, danwel of je op die manier schrijfrechten hebt.
Ik ken die synology dingen alleen van naam en faam, niet vanuit de praktijk.
Maar wanneer die crontab-files aangemaakt worden tijdens het booten, dan kan ik me voorstellen dat je het ergens in de webinterface kunt instellen.
Ik snap alleen niet waarom je die "*/25" doet. Dat zegt namelijk 'elke 25 minuten', oftewel om:
0:25, 0:50, 1:25, 1:50.... 23:50

Eerste is minuten, 2e stukje is uren, etc. Precies wat in de commentaar regel erboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ben je ingelogd op de synology? Je moet wel adminrechten hebben om iets te kunnen saven. En je moet de NAS ook herstarten na het editen.

[ Voor 20% gewijzigd door ericplan op 16-12-2012 19:04 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg met m'n Youless op de gasmeter het idee om de upload naar www.mindergas.nl te automatiseren, zodat er dagelijks een record aangemaakt wordt. Iemand een suggestie hoe zoiets eruit zou kunnen zien?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
ericplan schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:03:
Krijg met m'n Youless op de gasmeter het idee om de upload naar www.mindergas.nl te automatiseren, zodat er dagelijks een record aangemaakt wordt. Iemand een suggestie hoe zoiets eruit zou kunnen zien?
Een post versturen op het invulformulier kan vrij eenvoudig bijvoorbeeld met PHP of Java of via een bash script. Het formulier van mindergas maakt echter gebruik van een authenticity token, ik weet niet in hoeverre deze veranderd per sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TukkerTweaker schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:41:
[...]

Een post versturen op het invulformulier kan vrij eenvoudig bijvoorbeeld met PHP of Java of via een bash script. Het formulier van mindergas maakt echter gebruik van een authenticity token, ik weet niet in hoeverre deze veranderd per sessie?
Eerste uitdaging is om met bash curl en grep alleen meterstand uit de youless te krijgen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:06:
[...]

Eerste uitdaging is om met bash curl en grep alleen meterstand uit de youless te krijgen.
Stap 1 ;)

En posten kun je met wget ook prima doen ;)

Pagina: 1 ... 15 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.