De bloem vind ik niet zo heel spannend misschien insect erop zal het al spannender maken, wel is de bokeh inderdaad erg mooi!!
En de kleuren ook.
En de kleuren ook.
Verwijderd
Ik gebruik af en toe een tussenring met mijn EOS-M.PdeBie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:37:
Werk je trouwens met extension tubes? Of heb je er ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Ploink op 18-05-2015 13:20 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Ploink op 18-05-2015 22:09 ]
Blue Knight schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:03:
Beeldkwaliteit ga je niet verliezen met ringen of een balg,....
Dus als je het brandpunt 20% verder weg zet (10mm ring op 50mm lens bv) dan zal dit laatste wel meevallen, maar als je die lens 50mm verder weg gaat zetten, dan ziet je sensor nog maar een kwart van het hele beeld dat de lens produceert en dan moet je een hele geweldige lens hebben wil je dat niet gaan zien.http://www.the-digital-pi...nsion-Tube-II-Review.aspx
Another downside to extension tubes is corner vignetting introduced on Full Frame camera body images. There is also a slight degradation in image quality as the enlargement process also enlarges any distortions in the lens.
http://www.dpreview.com/f...17183#forum-post-30820816
It is a common misconception that because extension tubes contain no glass that they don't effect image quality. Normallyl lenses are only corrected for longer focusing distances and macro lens have special floating groups that correct optical problems such as spherical abberration that tends to occur at these close focusing distances. When you bring a lens into focus using extension tubes at a much closer focusing distance than it is corrected for then these optical aberrations start to degrade image quality.
Generally my experience is that good quality achromatic close-up lenses often have less impact on image quality than extension tubes.
[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 19-05-2015 10:55 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
RaynoxPdeBie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:26:
Van Ragnox of iets dergelijks bedoel je?
ora et labora
Ah! Ik zat warm
Niet meer dan met tussenringen, althans niet met een goede close-up filter.PdeBie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:12:
[...]
Ah! Ik zat warm
Maar verlies je daar geen scherpte mee dan? Het is tenslotte een extra laag glas....
Verwijderd
Verwijderd
Op een paar centimeter. Deze is wel iets gecropt, maar niet heel veel. Als je wilt kan ik vanavond het origineel wel plaatsen?RMRJ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:01:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:57:
Bij dezen mijn bescheiden bijdrage aan dit topic. Gemaakt met de Macro-stand van m'n 24-70mm F4L.
@GuidoH: Hoe ver zit je er van af met de 24-70 voor zo'n foto? Heb je deze nog gecropped?
Verwijderd
Wel mooi dat het een diepte effect geeft, maar als als ik inzoom naar volledige resolutie dan zie ik een vreemd artefact in het onscherpe deel, allemaal horizontale lijnenHaas_nl schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:11:
Raynox is best scherp, alleen wel is je diepte bereik enorm beperkt waardoor je al snel focus stacking wilt gaan doen, en dan moet je ook weer een statief hebben en stil onderwerp.
Maar vaak is het ook wel leuk om wat bokeh te hebben.
Het mooie van een 250 is dat je dermate grote vergroting hebt dat veel dingen er heel anders uit gaan zien.
Bijvoorbeeld een bloemtje:
[afbeelding]naamloos-46.jpg by Marijn van den Heuvel, on Flickr
Als is het niet de meest spannende foto....
Led verlichting? Dit knippert op >=100Hz als het PWM dimbaar is, maar in dit geval denk ik dat de schakelfrequentie van de led driver (buck of boost regelaar), in combinatie met de snelle sluitertijd (1/640) roet in het eten gooit. Probeer het voor de gein eens op de snelste sluitertijd, ik denk dat de strepen dan nog erger worden.Haas_nl schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:12:
Denk dat die strepen door mijn belichting veroorzaakt worden. Wat wel raar is omdat ik batterij'n gebruikte.
Ah z'n vermoeden had ik al. Wist niet dat led ook nog knipperenPloink schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:37:
[...]
Led verlichting? Dit knippert op >=100Hz als het PWM dimbaar is, maar in dit geval denk ik dat de schakelfrequentie van de led driver (buck of boost regelaar), in combinatie met de snelle sluitertijd (1/640) roet in het eten gooit. Probeer het voor de gein eens op de snelste sluitertijd, ik denk dat de strepen dan nog erger worden.
Is dit een echte macro lamp of heb je zelf wat fabriekt? Als je een beetje handig bent met de soldeerbout is er wel wat aan te doen vermoed ik.
[ Voor 0% gewijzigd door Haas_nl op 23-05-2015 19:47 . Reden: grammaaarrrr ]
[ Voor 6% gewijzigd door Haas_nl op 26-05-2015 22:27 . Reden: ff goede naam gegeven. ]
[ Voor 104% gewijzigd door PdeBie op 25-05-2015 15:26 ]
[ Voor 4% gewijzigd door leendertv op 26-05-2015 23:07 ]
Ik heb me even heel stil gehouden
Niet gestacked! het zijn wel 8mp crops, dus dan heb je een minder hogere vergroting nodig.Mooie foto mooi scherp, heb je gestacked?
Zie dat je met een dcr-150 schiet en dan nog zo scherp zit, zit je dan met je neus op het onderwerp?
Gaaf beestje trouwens, ik heb geen idee hoe groot die is, wat is het eigenlijk?
[ Voor 46% gewijzigd door leendertv op 30-05-2015 17:18 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 30-05-2015 17:54 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
The devil is in the details.
Als je goed kijkt zie je dat ze vliegen of rennen, niet springen. Ze hebben geen springpoten zoals op je foto goed te zien isleendertv schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:20:
[...]
Deze zandloopkevers zie je overal waar veel zand is en zon (duinen of hei).
De kunst is heel langzaam bewegen, want ze springen snel weg (en ze kunnen heel ver springen).
[ Voor 6% gewijzigd door Haas_nl op 31-05-2015 12:52 ]
http://500px.com/Abd3licious
[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 01-06-2015 15:50 ]
True, maar dit is denk ik minder hassle dan een reverse ring. Voor 50-80 euro heb ik een filter voor een van mijn lenzen. Ik weet alleen niet goed waar ik op moet letten en wat de verschillende waardes betekenen.PdeBie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:48:
Als je helemaal on a budget wilt (afhankelijk van de lens die je hebt uiteraard). Koop een reverse ring. Paar euro.
Ik heb een Nikon 50mm 1.8d een poosje gebruikt met een omkeerring en kon daar prima resultaten mee behalen. Wel wat aanklooien i.v.m. het handmatig openhouden van het diafragma, maar ach.... voor het geld
Voorbeeldjes:
https://www.flickr.com/photos/patrickdebie/14093019041/
https://www.flickr.com/photos/patrickdebie/14096692824/
Resultaten zijn natuurlijk niet te vergelijken met een dedicated macro lens.... maar nogmaals. Voor die paar euro.
[ Voor 28% gewijzigd door don_appie op 01-06-2015 16:01 ]
http://500px.com/Abd3licious
[ Voor 58% gewijzigd door Haas_nl op 01-06-2015 19:00 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
FYI:PdeBie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:16:
Zijn er eigenlijk parken in Nederland met vlindertuinen bijvoorbeeld?
It's never easy.....
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 07-06-2015 12:11 ]
ora et labora
[ Voor 7% gewijzigd door Rub3s op 15-08-2015 11:29 ]
Ik zag het beessie toevallig op het balkon en heb klik gedaan, zonder statief.Rub3s schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:00:
@Ploink
Misschien had je nog een langere sluitertijd kunnen doen, want ik neem aan dat je dit toch ook niet zonder statief hebt gedaan? Opzich nog best aardig gezien de iso waarden!
[ Voor 8% gewijzigd door Ploink op 09-06-2015 22:18 ]
In tegenstelling tot Ploink hierboven vind ik je foto best potentie hebben. Alleen denk ik, dat de bij een beetje verdrinkt in de ruimte. Vooral de groene achtergrond voegt eigenlijk niets toe en de plaats van de bij kan door een andere crop veel spannender, bijvoorbeeld zo:Sj44k13 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:29:
Hierbij eentje van mij (niet gemaakt met zo'n inventieve setup, maar met een hardcore macro lens
Mooie plaat inderdaad !Blue Knight schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:44:
Er zijn weer mooie foto's bij gekomen zie ik. Die zandloperkevers zien er mooi uit zeg.
Dit is 1 van mijn mooiste foto's van de afgelopen tijd:
[afbeelding]20150605-IMG_0634 by MarBak74, on Flickr
Een bramenblad er bij voor de kleur was misschien mooier geweest, maar ik vind dit ook al heel smakelijk hoorKarel V schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:30:
Je foto oogt grijs, dat komt niet echt smakelijk over.
[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 19-06-2015 09:55 ]
Niks negatief over je foto, maar ik heb geen idee waar ik naar kijk?robbertvw schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:37:
Ik heb een nieuw pareltje aan mijn Sony set toegevoegd. En kon het niet laten om van mijn korte wandeling van vandaag iets te laten zien van dit nieuwe beest van een objectief:
Dat is hippe apparatuur. Als ik naar de originele afbeelding kijk, dan is de resolutie van de camera en de scherpte van de lens zeer indrukwekkend, maar het onderwerp mag wat spannender.
[ Voor 29% gewijzigd door Ploink op 24-06-2015 23:44 ]
Klein detail: foto is afkomstig van de 24mpx A7ii ipv 36mpx A7r.Ploink schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:26:
[...]
Dat is hippe apparatuur. Als ik naar de originele afbeelding kijk, dan is de resolutie van de camera en de scherpte van de lens zeer indrukwekkend, maar het onderwerp mag wat spannender.
DOF mag ook wel iets groter. Hoewel de vage achtergrond mooi is, het is een 36MP foto en als je die op 100% formaat bekijkt dan gaat de kleine DOF opvallen. Het mooiste is misschien om te stacken, maar dan zo dat alleen het onderwerp helemaal scherp is en de achtergrond vaag blijft.
/offtopic Ik heb altijd zo'n [...] hekel aan flicker omdat je een kilometer door moet klikken om bij de originele afbeelding te komen.
Zo de tijd gaat snel! Maar zoals toen beloofd kan ik meer info geven over de beelden die ik toen heb geplaatst waar van verschillende van jullie wouden weten wat het nou is of was. Uiteindelijk zijn er nog meer van de zelfde type beelden gemaakt.Jolke schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:23:
[...]
Helemaal mooi, in de baas zijn tijd fotograferen
Wel herkenbaar dat je niets mag zeggen over wat je eigenlijk ziet. Roep maar als het patent de deur uit is.
[ Voor 10% gewijzigd door Macsylver op 28-06-2015 18:15 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Gaaf en fijn dat je erop terugkomt!Macsylver schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:42:
[...]
Zo de tijd gaat snel! Maar zoals toen beloofd kan ik meer info geven over de beelden die ik toen heb geplaatst waar van verschillende van jullie wouden weten wat het nou is of was. Uiteindelijk zijn er nog meer van de zelfde type beelden gemaakt.
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Haas_nl op 30-06-2015 12:47 ]
Daarom -en vanwege de slangen- laat men in die gebieden de vrouw altijd voorop lopen...Haas_nl schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:38:
Hier nog 2 foto's 1 van een andere spin en 1 van die eerste maar dan om idee te geven wat je ziet als je daar rond loopt
Dank ! Klopt, dat is een van de redenen waarom ik gebruik maak van gekristalliseerde druppels om het effect van verschillende diktes en spanningen en kristallisatie tijden te vangen in een beeld.Jolke schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:54:
[...]
Gaaf en fijn dat je erop terugkomt!
Mooie resultaten. Links- en rechtsboven zijn erg mooie kristallen geworden. Middenonder zie ik een soort van versterkt coffee-ring-effect.
Haas_nl schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:40:
@mac De foto's zijn het mooiste op de website. Waar je 1:1 vergroting kan zien.
Mooie is dan dat sommige op satteliet foto's lijken! Wel zie ik wat ruis en chromatic abbreviation(dat ja) in die foto's die je er wel licht uit wilt halen.
Daar heb je zeker gelijk in, heb het vroeger in begin wel eens geprobeerd weg te krijgen. Helaas is het dan zo dat je het of shift en het dus andere kleur wordt of aan ene kant weg is en aan ander kant er bij komt. Desaturatie ook geprobeerd maar dat vond ik niks.Haas_nl schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:43:
Het kan ook zijn dat het hoort maar ik zie bij veel foto's paarse verkleuringen en met name bij deze: https://d262ilb51hltx0.cl...CTAc0jB8Dp8wKiZAdmow.jpeg
Zie je dat er blauwe randen zijn en op sommige plekken vage paars en blauwe plekken, waarvan het mij die abvr leek.
[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 06-07-2015 11:16 ]
This footer is intentionally left blank
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En als je een libelle ziet vliegen, heb je waarschijnlijk ruzie met je moeder. Dat is namelijk een tijdschrift. Het insect is een libel
This footer is intentionally left blank
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq