Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Hero of Time schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:58:
M'n Cougar is onderweg en komt morgen binnen. :D Alleen gezien de plannen die ik voor morgenavond heb, zal ik er nog geen gebruik van kunnen maken.

Ik had beter op de afzender moeten letten. Het kwam niet van 4launch, dus nog geen Cougar vanavond. :-(
Dat klinkt wel heel spannend als je op een cougar zit te wachten ;)

De mijne moet ook nog verstuurd worden, overigens heb ik hem bij een ander winkel besteld aangezien 4launch aangaf dat hij niet meer leverbaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Dat klinkt wel heel spannend als je op een cougar zit te wachten ;)

De mijne moet ook nog verstuurd worden, overigens heb ik hem bij een ander winkel besteld aangezien 4launch aangaf dat hij niet meer leverbaar was
Ja, ze hadden er nog 2 bij de leverancier maar nu kan je 'm alleen nog met red switches vinden op de site. Ik was even bang dat ik die had besteld, maar de omschrijving in de mail zegt echt cherry mx brown. Ik hoop morgen iig iets te horen, anders maar even naar ze mailen om opheldering. 2-3 werkdagen als levertijd is nu wel zo'n beetje om aangezien ik 'm vrijdagavond had besteld.
4Launch is was overigens ook niet meer te kiezen als winkel bij de Cougar in de PW. Ik check nu even en ze staan er weer in, zelfde status, 2 stuks bij leverancier, levertijd: snel leverbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Enigste vordering die ik in mijn bestelstatus heb gezien is dat de leverancier eer eerst 25 had en nu nog 24, ik neem even voor de makelijkheid aan dat dan de mijne is. Overigens had ik de vraag aan 4launch gesteld maar ik kreeg pas ergens zondag avond antwoord (dat hij niet leverbaar was) toen had ik hem al ergens anders besteld omdat die wel rap waren met antwoorden.

Ik vind het overigens nog steeds vreemd dat er zo weinig toetsenborden dedicated multimedia knoppen hebben en dedicated macro toetsen.

Corsair wel media knoppen
Razer wel macro toetsen
Logitech heeft dan wel beide, maar dat is mij net iets te trendy..

Maar eerlijk is eerlijk die bordjes kunnen wel 16,8 miljoen kleuren licht geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout)

Deze net besteld :) Twijfelde tussen MX Red en MX Silent maar toch maar gekozen voor Red :)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu weet ik wel zeker dat m'n Cougar eraan komt. Morgen issie binnen. :)
Het andere bordje, draadloos, voor m'n HTPC is even wennen met de trackbal die nogal gevoelig is, maar het is wel een heel stuk prettiger om weer fysieke knoppen te hebben voor de muis, en de scrollwiel is al helemaal een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:47:
Het andere bordje, draadloos, voor m'n HTPC is even wennen met de trackbal die nogal gevoelig is, maar het is wel een heel stuk prettiger om weer fysieke knoppen te hebben voor de muis, en de scrollwiel is al helemaal een verademing.
700K?

Vind het nog altijd een erg leuk bord. Net even anders dan anders, maar inhoudelijk was er weinig te klagen. Veel plezier alvast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 10:30
Hero of Time schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:47:
Ben benieuwd naar je ervaringen! ik zit zelf ook op dat bordje te azen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat ik wel een review ga schrijven van beide tobo's, misschien ook de Rapoo die ik heb vervangen met de Adesso SlimTouch 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:05:
Ik denk dat ik wel een review ga schrijven van beide tobo's, misschien ook de Rapoo die ik heb vervangen met de Adesso SlimTouch 3000.
Welke Rapoo was dat?

Oh, voor de liefhebbers van een leuk plaatje. De dame is lekker aan de slag gegaan met het Cherry MX Board 6.0.
https://instagram.com/p/8k4nPEhSx7/?taken-by=techtesters.eu

[ Voor 24% gewijzigd door Foritain op 08-10-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat in m'n spekkies. ;). De 9080 geloof ik uit 't hoofd. Degene met touchpad en numpad in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Staat in m'n spekkies. ;). De 9080 geloof ik uit 't hoofd. Degene met touchpad en numpad in 1.
Ahhh... ik zie het. Heb ik hier ook nog liggen. Prima ding als HTPC plank onder de tafel, maar daar houdt wel wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Foritain schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Ahhh... ik zie het. Heb ik hier ook nog liggen. Prima ding als HTPC plank onder de tafel, maar daar houdt wel wel een beetje op.
Nou, het voldoet een beetje, waarvan het grootste deel van dat beetje voor toetsenbord geldt. De backspace is wel lekker breed, dat heeft de Adesso waar ik nu op typ niet, dus ik wil nog wel eens de Home toets pakken. :P Maar als muis is het touchpad niet geweldig, het tappen voor klikken reageert redelijk slecht heb ik gemerkt, en dat ligt niet aan de batterijen. Bereik is ook wispelturig, doet 't wel bij de eettafel, maar in de linkerhoek van de bank weer niet, terwijl de tafel verder weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:16:
[...]

Nou, het voldoet een beetje, waarvan het grootste deel van dat beetje voor toetsenbord geldt. De backspace is wel lekker breed, dat heeft de Adesso waar ik nu op typ niet, dus ik wil nog wel eens de Home toets pakken. :P Maar als muis is het touchpad niet geweldig, het tappen voor klikken reageert redelijk slecht heb ik gemerkt, en dat ligt niet aan de batterijen. Bereik is ook wispelturig, doet 't wel bij de eettafel, maar in de linkerhoek van de bank weer niet, terwijl de tafel verder weg is.
Die bereik opmerkingen hoor je meer, bij praktisch alle merken. Ik trok goed bereik door het hele huis, de ander trekt er nog geen 3 meter mee. Verdomd lastig in te schatten allemaal. 700K ken ik wel, maar die Adesso ben ik best benieuwd naar een reviewtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Welke Rapoo was dat?

Oh, voor de liefhebbers van een leuk plaatje. De dame is lekker aan de slag gegaan met het Cherry MX Board 6.0.
https://instagram.com/p/8k4nPEhSx7/?taken-by=techtesters.eu
:9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Gister de pricewatch: Cougar 700K binnen gekregen leuk bordje ziet er kwaliteitief wel mooi uit.

Plus punten:
-Kwaliteit over het algemeen is goed, vrij solide.
-Gesplitste spatiebalk is verrassend fijn, maar ik gebruik hem altijd met links maar heb nu niet het idee dat hij schuin naar beneden gaat. (dit was eigenlijk een reden om er niet voor te gaan)

Min punten:
-Verlichting in het algemeen het is prima als je gewoon verlichting erop wil maar het ademen is vrij slecht. Aangezien het cherry keys zijn is de verlichting op de nummerieke rij feller op de secundaire opties dan op de nummers.

Het geluid harder en zachter zitten leek een behoorlijke vertraging op te zitten, maar dat heb ik maar heel even getest.

Het bordje kent een sleep mode, waarbij er na 2, 4, 6 of 8 minuten automatisch 1 van de 3 lichteffecten begint:
A- een soort equalizer, deze taat standaard aan en is naar mijn mening gelijk de slechste
B- de onder naar boven beginnen de toetsen op te lichten.
C- knightrider style
Gelukkig kan dit ook gewoon uit.

Ik ben er nog niet over uit of ik die "fps" steun fijn vind of niet, aangezien het maar aan 1 kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius, heb je extra software geïnstalleerd voor het toetsenbord? Ik ben wel benieuwd namelijk, want die 'slaapstand' die je noemt wordt hopelijk door de software geregeld. De software kan ook de reden zijn waarom je een vertraging merkte bij het volume wijzigen.

Dat de verlichting bij de bovenste rij met getallen de speciale tekens helderder schijnt, is niet specifiek voor Cherry. Zij hebben toevallig het ledje daar geplaatst, maar andere fabrikanten doen dat ook.

Ik ga iig alles vanavond/morgen wel zien. Eerst een tijdje mee spelen voordat ik er een review over kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Het gekke is dat het ademen bij veel bordjes niet goed gaat. Corsair en ROCCAT gaat ook in overduidelijke stappen, terwijl CM juist weer erg soepel loopt. Geen idee waarom dit niet beter kan inmiddels.

En mbt die FPS steun, van mij hadden zie die ook aan de rechter kant mogen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tobo is geleverd, maar ik had het verkeerde huisnummer nog in het adresboek staan. Gelukkig zijn het kennissen van m'n ouders, dus dat scheelt. Vanavond maar gelijk dat adres aanpassen, zodat het niet nog een keer fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:19:
Morocius, heb je extra software geïnstalleerd voor het toetsenbord? Ik ben wel benieuwd namelijk, want die 'slaapstand' die je noemt wordt hopelijk door de software geregeld. De software kan ook de reden zijn waarom je een vertraging merkte bij het volume wijzigen.

Dat de verlichting bij de bovenste rij met getallen de speciale tekens helderder schijnt, is niet specifiek voor Cherry. Zij hebben toevallig het ledje daar geplaatst, maar andere fabrikanten doen dat ook.

Ik ga iig alles vanavond/morgen wel zien. Eerst een tijdje mee spelen voordat ik er een review over kan schrijven.
Ja die is geinstalleerd anders kwam ik niet van die slaapstand af, en die is best irritant. Dat van die media toetsen daar kwam ik toevallig achter omdat ik een film zat te kijken. En eigenwijs dat ik ben heb ik ook de boel niet opnieuw opgestart. Een paar keer op de mute knop gedrukt en daar zaten gewoon secondes tussen.

Het is niet specifiek cherry maar het is wel bij alle cherry knoppen zo, logitech heeft bijvoorbeeld het ledje in het midden zitten.

Wat betreft dat ademen vooral de laatste stap is merkbaar, volgens mij gaat het gewoon van 100%>66%>33%>0% aangezien dat ook de verlichtingsniveaus zijn die je in kan stellen (klinkt in theorie goed maar in de praktijk werkt het niet zo). Het is vrij amateuristisch in principe gelukkig wou ik er gewoon verlichting op hebben en niks fancy.

Maar het is allemaal nog even wennen, sowieso heb ik nog heel erg het gevoel dat ik toetsen moet door drukken tot het einde ik voel wel dat hij contact maakt maarja. Anders komen er over een maandje gewoon o ringen.

All in all niet ontevreden, het is een apart uitziend bordje maar heeft toch nog wel iets sjieks door het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:19:
Je kunt niet anders dan het LEDje op de rand plaatsen natuurlijk, en dan is de bovenste de meeste logische. Er zijn wel keycaps die de letters en symbolen op de bovenste rij toetsen naast elkaar hebben staan. WASD levert die standaard, in elk geval bij de CODE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar pagina's terug ging het over een ergonomisch tobo, kwam net deze weer tegen op massdrop: Afbeeldingslocatie: https://d2qmzng4l690lq.cloudfront.net/resizer/750x565/r/1302014truly1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar dat typt toch niet, met de pijltjestoetsen en page up/down home/end onder je handen?

Ik heb nu de Cougar aangesloten en gelijk de rechter helft van de 'spatie' eraf gehaald. Die macro G6 heeft er in 1 minuut voor gezorgd dat ik de USB kabel van het tobo er 3x uit heb moeten halen omdat ik geen enkele reactie meer kreeg. Ik gebruik altijd met m'n rechterduim de spatie. Macro wisselen met M1-3 net zo. Moet nog even kijken wat er geregistreerd wordt, maar het is iig niet fijn.

Moet wel zeggen, het is heel erg wennen. Ik doe nu nog vanwege gewenning veel bottomen, maar dat zou met oefenen wel minder kunnen worden.

Edit:
Goed, alle macro toetsen zorgen er dus voor dat het toetsenbord 'dood' gaat. Lekker dan. }:| En je hebt natuurlijk een kapitalistisch OS nodig om er ook maar iets aan te doen. |:(

Ik ga even verder onderzoeken wat ik er nog tegen kan doen, maar als 't niet wil, gaat deze mooi retour. Toetsen horen een keycode te geven, niet iets zelf proberen uit te voeren om dan vervolgens dood in 't water te gaan liggen.

Edit2:
Nou, nu issie helemaal dood. #$^%*$&%(# ding. Leuk op papier, maar ik heb m'n Razer Lycosa weer aangesloten. Ik dacht er wel wat mee te kunnen via een VM, maar het gaat hoe dan ook de firmware updaten en dat kan blijkbaar niet. Er komt doodleuk te staan 'do not disconnect, do not power off', maar als ze zelf het tobo 'afkoppelen' en op geen enkele manier kenbaar maken via USB, doet 't gewoon niets meer.

Het is nu voor 80% zeker dat-ie terug gaat. Ik ga nu eerst slapen, laat het tobo lekker ontkoppeld en zie wel of er nog leven in zit als ik weer wakker ben.

Als je plannen hebt om de Cougar 700K te halen en je draait GEEN Windows, NEEM 'M NIET!

Edit 3 - 10:32:
Ik ga via m'n laptop die ik al meer dan een jaar niet meer aan heb gehad proberen om native via Windows de plank leven in te blazen. Dat betekend dus Windows erop installeren. Als dat niet werkt, gaat-ie retour. En eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in.

[ Voor 56% gewijzigd door Hero of Time op 10-10-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:51
Lennardnl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:31:
Ik heb nu een Logitech G19 en zit er over te denken om een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Ik doe nogal veel schrijfwerk en merk dat de G19 me begint te irriteren. Hij maakt erg veel geluid en het typt redelijk zwaar. Zo typ ik véél liever op het toetsenbord van mijn laptop, daar hoef je de toetsen veel minder ver in te drukken en de toetsen zijn veel stiller en lichter.

Is dat pure koppigheid en typt een mechanisch toetsenbord (Cherry MX brown) echt zoveel lekkerder zoals iedereen beweert?
Ik ben een weekje of twee terug overgestapt van een Logitech G19 naar een Corsair K95 RGB, inderdaad met Brown switches. Ik ben voor dit bord gegaan omdat hier die dedicated media-toetsen op zitten (die ben ik gewend van de G19, erg handig) en omdat het er gewoon erg solide uitziet met dat geborsteld aluminium. Daardoor weegt het ding ook wel bijna anderhalve kilo...

Mijn ervaring is wat typwerk betreft heel positief. Het is wel even wennen, want die browns tikken veel lichter dan de G19, maar dat gaat heel snel. Merk alleen wel op dat als je geen geluid verwacht, dat dan een stock K95 waarschijnlijk geen verbetering gaat leveren. De toetsen indrukken an sich gaat geluidloos (browns hebben geen hoorbare klik zoals blues dat doen, maar je voelt 'm wel) maar omdat je nu niet op rubber zit te tikken, zul je dus wel plastic-op-plastic horen als je je toetsen helemaal indrukt. Dat maakt wel heel duidelijk geluid.
Dat zou je op kunnen lossen met rubberen ringetjes onder de toetsen – blader even door het topic heen, dan kom je die wel tegen.

Dus nee, wat mij betreft ben je niet koppig – ik vind het ook veel beter tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:17:

Edit:
Goed, alle macro toetsen zorgen er dus voor dat het toetsenbord 'dood' gaat. Lekker dan. }:| En je hebt natuurlijk een kapitalistisch OS nodig om er ook maar iets aan te doen. |:(
Onder windows crashed hij in ieder geval niet als je een macro toets indrukt zonder de sofware geinstalleerd te hebben. Ik hoop dat je toetsenbord niet gebricked is tijdens het mislukken van de flash (aangezien ze het firmware noemen).

In principe hoef je maar 1x macro's voor elk profiel in te stellen M1-M2-M3 zijn profielen in tegenstelling tot logitech, ik heb de profielen bijna identiek ingesteld enige verschil is verlichting aan en uit. G6 heb ik overigens ook als spatie ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Onder windows crashed hij in ieder geval niet als je een macro toets indrukt zonder de sofware geinstalleerd te hebben. Ik hoop dat je toetsenbord niet gebricked is tijdens het mislukken van de flash (aangezien ze het firmware noemen).

In principe hoef je maar 1x macro's voor elk profiel in te stellen M1-M2-M3 zijn profielen in tegenstelling tot logitech, ik heb de profielen bijna identiek ingesteld enige verschil is verlichting aan en uit. G6 heb ik overigens ook als spatie ingesteld.
Voor Cougar hoop ik ook dat 't niet bricked is. Maar het wijzigen van het profiel via de knoppen zorgde er ook al voor dat-ie hing.

Heel mild gezegd ben ik erg teleurgesteld in 't tobo. Ik had meer verwacht van ze, zeker ook omdat ze aangeven dat zonder ook maar enige configuratie, de G6 een spatie is. Dat is dus gewoon niet waar. De review die ik ga schrijven, zal al deze punten meenemen en meer dan 3 sterren krijgt 't hoe dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Njah, en daar ligt het probleem ;)
Geen normale layout. Een grote stapel compromissen om toch maar alle toetsen op 1 bord te krijgen, in een zo klein mogelijke package.

Dat vindt ik, en ik geloof vele met mij, een groot nadeel.
Wat gezocht wordt, is een normale layout die in een ergonomisch jasje is gegoten.
Niet andersom, zoals dit. Dit is een ergonomisch jasje en daar hebben ze dan een passende layout bij bedacht.

Opzich niet gek, maar velen van ons zullen problemen ondervinden zodra ze op een ander toetsenbord moeten gaan werken (bij een werkgever, most likely).
Je kan dus nooit 100% aan één van beide wennen.
Met een reguliere layout kan je redelijk simpel overstappen naar een plat model, afgezien van eventuele pijn in armen/gewrichten, zonder elke keer mis te tikken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54
Net een Code V2B-TKL US layout besteld bij get-digital.

Ik gebruik altijd een Filco met browns en deze Code heeft een MX Clear switch. Ben benieuwd of de clears gaan bevallen in vergelijking tot de browns.

https://www.get-digital.nl/Code-Keyboard-V2B-TKL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
rachez schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:30:

Ik gebruik altijd een Filco met browns en deze Code heeft een MX Clear switch. Ben benieuwd of de clears gaan bevallen in vergelijking tot de browns.

Cool! Heb je een idee wanneer die komt? Ik ben namelijk benieuwd naar je ervaringen met MX browns tegenover MX clear. Ik typ nu op een Ducky Zero Shine met MX blues en daar ben ik erg blij mee, maar voor op het werk denk ik dat ik beter voor toetsen zonder klik kan gaan. Daarom kijk ik nu ook naar browns/clears. Het liefst zou ik er eentje hebben die niet teveel herrie maakt, compact is en die kan wisselen tussen qwerty en colemak.
De borden waar ik nu naar kijk zijn trouwens:
WASD 87-Key Doubleshot PBT Black/Slate Mechanical Keyboard
CODE 87-Key Mechanical Keyboard - Cherry MX Clear
KÛL ES-87
Vortex Pure Pro
KBParadise V60 Dual Led
Vortex Race II 75%
Vortex POK3R Mechanical Keyboard

Als iemand een toetsenbord in dit rijtje nog kan aan- of afraden, hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Het blijkt nog een heel gedoe te zijn om een Vortex Poker 3 in ontvangst te kunnen nemen. Aantal weken geleden besteld bij Corus-KB, geen mail over zending gekregen, terwijl de verzendtijd 3 tot 5 dagen zou zijn. Na contact op te hebben genomen met de klantenservice vertelden zij mij dat hij in Custom's clearance was.

Ik had geen idee wat dit inhield dus vroeg of ze mij niet konden vertellen wanneer het toetsenbord geleverd zou worden, waarop Corus-KB besloot om mij het volledige bedrag te refunden. Zonder mij hierbij te betrekken of zonder het te vragen, het argument wat zij gaven was dat zij een chargeback wilden voorkomen dus maar gelijk het bedrag te refunden.

Ik denk dat de medewerker in kwestie flink op zijn flikker heeft gekregen van zijn manager, gezien een aantal minuten nadat dit gebeurde ik een bericht kreeg dat als ik de order opnieuw plaatste, ik een gratis RGBY keycap setje erbij zou krijgen ter waarde van €13,00. Inmiddels weer een nieuwe besteld (op 8 oktober) en hopen dat ik het toetsenbord op zijn minst deze maand nog binnenkrijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Voor Cougar hoop ik ook dat 't niet bricked is. Maar het wijzigen van het profiel via de knoppen zorgde er ook al voor dat-ie hing.

Heel mild gezegd ben ik erg teleurgesteld in 't tobo. Ik had meer verwacht van ze, zeker ook omdat ze aangeven dat zonder ook maar enige configuratie, de G6 een spatie is. Dat is dus gewoon niet waar. De review die ik ga schrijven, zal al deze punten meenemen en meer dan 3 sterren krijgt 't hoe dan ook niet.
Ja dan kun je hem net zo goed gelijk weer inpakken want daar was ik ook al achter dat G6 niet standaard een spatie is, bovendien als je al niet van profiel kan wissen zonder dat ie hangt is hij volgens mij vrij waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Is er iemand die wat kan vertellen over de lange termijn ervaring van een 60% keyboard? Ik typ veel artikelen en heb dus wel een praktisch toetsenbord nodig en hier en daar lees ik dat je prima aan die 60% went. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Zelf lijkt het me vooral handig voor als je het bord vaak mee moet nemen maar voor thuis zie ik de meerwaarde er niet zo van, al is het natuurlijk wel vet, zo'n klein bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen behoefte aan profielen. Dat is leuk voor games en meerdere macro's, maar aangezien het ook al niet eens een fatsoenlijke macro kan uitvoeren, heb ik er ook niets aan. Ik ga 'm alvast maar preppen voor terugsturen, want de backup maken van m'n laptop is nog wel even bezig en voordat W10 erop staat zijn we ook weer een dag verder. Als W10 er überhaupt op wil installeren.

Al sinds ik gister naar bed ging ben ik geïrriteerd. Hopelijk wordt het wat minder als ik even buiten ben geweest voor wat boodschappen, want dit voelt echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennardnl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:36:
Is er iemand die wat kan vertellen over de lange termijn ervaring van een 60% keyboard? Ik typ veel artikelen en heb dus wel een praktisch toetsenbord nodig en hier en daar lees ik dat je prima aan die 60% went. Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Zelf lijkt het me vooral handig voor als je het bord vaak mee moet nemen maar voor thuis zie ik de meerwaarde er niet zo van, al is het natuurlijk wel vet, zo'n klein bord.
Dat is heel persoonlijk en er is dus geen eenduidig antwoord op te geven. Kort gezegd; alles went, maar dat wil niet zeggen dat het ook ideaal is voor je gebruiksdoel. Heb zelf een KBP V60 (60% bordje dus) en hoewel het een uitstekend bordje is merk ik dat ik vooral de aanwezigheid van een dedicated pijltjestoetsen evenals een escape- en detele-toets mis. In mijn laptoptas zit dus standaard een ander bordje, een Keycool 84 (75%) om precies te zijn. Deze is ook nog vrij bescheiden in formaat maar heeft de desbetreffende toetsen wel.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-10 13:16
rachez schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:30:

Ik type al een tijdje op clears nadat ik een korte tijd op browns heb gewerkt. Clears zijn zo-veel fijner, de zwaardere toetsaanslag typt veel lekkerder weg, en je maakt een stuk minder typos. Zodra ik terugga naar browns merk je gelijk dat ik de backspace knop vaker gebruik :+

Ik heb overigens de WASD CODE V2B Cherry MX Clear maar dan wel de 107-key variant. Ik heb daarmee mijn collega ook overgehaald :)
Nonstop decay schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Als iemand een toetsenbord in dit rijtje nog kan aan- of afraden, hoor ik het graag. :)
Zeker het CODE keyboard met clears dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door Niekfct op 10-10-2015 14:56 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Nonstop decay schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Cool! Heb je een idee wanneer die komt?
....
De borden waar ik nu naar kijk zijn trouwens:
WASD 87-Key Doubleshot PBT Black/Slate Mechanical Keyboard
CODE 87-Key Mechanical Keyboard - Cherry MX Clear
KÛL ES-87
Vortex Pure Pro
KBParadise V60 Dual Led
Vortex Race II 75%
Vortex POK3R Mechanical Keyboard
Levertijd is 2-3 werkdagen. Dus zal wel tweede helft komende week zijn,

Het verschil tussen browns en clear is vooral de operating force 45g vs 65g. Clears zullen dus iets zwaarder typen. Ze zeggen dat het lijkt op rubber dome switches, wat ik idd ook fijn vind typen. Als het bord in NL leverbaar was met browns ( in US nl wel) had ik dat gedaan. Maar nu zullen we zien of het went.

Mooi lijstje trouwens! Als deze Code niets wordt gaat de zoektocht verder en dan is dit lijstje een mooie basis.
Van dat lijstje stond de Kul op nr1 bij mij. Helaas heeft die geen backlight, en dat is nu juist de reden dat ik mijn filco wil vervangen.

'S avonds laat wat prutsen is lastig met het schijnsel van de monitor op de toetsen. Ik zit dan vaak niet echt netjes achter de pc ( lees onderuitgezakt :P ). Vandaar de backlight wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Niekfct schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Ik type al een tijdje op clears nadat ik een korte tijd op browns heb gewerkt. Clears zijn zo-veel fijner, de zwaardere toetsaanslag typt veel lekkerder weg, en je maakt een stuk minder typos. Zodra ik terugga naar browns merk je gelijk dat ik de backspace knop vaker gebruik :+

[...]

Zeker het CODE keyboard met clears dus :)
Nice to hear! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, hele middag verder, Windows 10 met een DVD maar op de laptop gezet en het programma ging nu weer de firmware bijwerken. Dit keer kwam er wel voortgang en heb ik de G6 toets naar een spatie gemaakt. Het toetsenbord hoeft dus nog niet terug. Ik moet alleen niet op de macro toetsen G1-5 drukken, of van profiel wisselen, dan gaat het goed. En die G1-5 kan ik nog een functie of sneltoets geven, zoals de G6/spatie, en mogelijk doet 't dan niet hangen. Oh, en ik kan de lock key niet gebruiken om de Windows toets te blokkeren. Dan hangt het toetsenbord ook.

En het is alleen het toetsenbord dat hangt, want met 2 toetsenborden aangesloten, doet de ander het nog wel. En ik kan ook de helderheid van de backlight niet aanpassen zonder het toetsenbord te laten hangen. |:(

Het programma lees overigens de instellingen niet uit, dus wat je op de ene computer (laptop in mijn geval) instelt, is bij de ander niet te zien (VM op PC). 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 10-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Kan je dat ding niet beter sowieso terugsturen? Volgens mij ben je er uberhaupt niet blij meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKite
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10 10:55
Volgens mij ook. Er zitten wel veel haken en ogen aan. Vooral dat het alleen goed werkt in Windows. Ik denk dat je je daar op den duur alleen maar aan zit te ergeren. Dat zou voor mij ook een afknapper zijn. Voor mij moet het onder Linux goed werken. Daarom kijk ik zelf ook alleen maar naar borden die geen rare programmeerbare toetsen hebben. Ik den

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien hebben jullie wel gelijk. Ik heb 'm daarom niet weer door de kabelgoot onder m'n bureau laten lopen. Ik kijk het nog even aan, wil 'm wel een eerlijke kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toetsenborden die worden bestuurd met speciale programma's zijn hier sowieso een no-go.

Aan de WASD-toetsenborden kun je wel dingen aanpassen, maar dat gaat met dipswitches op de achterkant. Fancy dingen zoals macro's en lichtshows zitten er niet in.

Aan de andere kant is het wel zo dat WASD-toetsenborden duur zijn omdat ze vanuit Amerika geïmporteerd moeten worden. Het is echter jammer genoeg een van de heel weinige merken die niet-fancy borden (behalve dan een standaard witte backlight) met MX Green switches levert.

Zelf zou ik nooit het risico nemen om een toetsenbord aan te schaffen dat van een bepaald programma gebruik maakt om volledig te werken; het is niet gegarandeerd dat dit programma in de toekomst ondersteund gaat blijven naarmate besturingssystemen veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 10-10-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKite
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10 10:55
Dat zijn precies de redenen waarom ik nu naar een WASD toetsenbord aan het kijken ben. Geen fancy dingen, toch instelbaar en MX greens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:06:
Het programma lees overigens de instellingen niet uit, dus wat je op de ene computer (laptop in mijn geval) instelt, is bij de ander niet te zien (VM op PC). 8)7
Is het niet gewoon een probleem met dat je hem in de VM niet goed kan zien dan? Ik heb dat programma er net vanafgegooid en de toetsen werken nog gewoon hoe ik ze ingesteld heb. Op de website zeggen ze ook dat het op het keyboard zelf opgeslagen word.

Overigens zou ik hem ook gewoon terugbrengen als er toetsen opzaten die het keyboard laten hangen. Werken de media toetsen wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Is het niet gewoon een probleem met dat je hem in de VM niet goed kan zien dan? Ik heb dat programma er net vanafgegooid en de toetsen werken nog gewoon hoe ik ze ingesteld heb. Op de website zeggen ze ook dat het op het keyboard zelf opgeslagen word.
Ze blijven ook wel werken, maar als je het programma op een ander systeem installeert met het toetsenbord aangesloten, dan wordt niet gezien dat G6 spatie is bijvoorbeeld, of de Fn toets dat in plaats van de linker winkey zit z'n functie heeft verandert naar een winkey. Daar ging het mij om. En zodra je dus een ding aanpast op het andere systeem, zijn al je andere aanpassingen voor dat specifieke profiel weg.
De sleep type en sleep time had ik ook aangepast, ook niet zichtbaar. G1-5 had ik het backlight van uitgezet, werd ook gereset.
Overigens zou ik hem ook gewoon terugbrengen als er toetsen opzaten die het keyboard laten hangen. Werken de media toetsen wel gewoon?
Morgen dan maar de review schrijven ermee, zodat ik nog wat meer feel voor mech tobo's krijg en dan maar retour aanvragen.
De media toetsen voor volume deden het iig. De knoppen voor play/pause/next/prev/stop die erop zitten weet ik niet, want die heb ik nergens aan gekoppeld, maar dat zijn standaard keycodes die verstuurd moeten worden. Omdat het volume werkt, zullen die ook wel werken. Ik kan nog controleren met 'xev', maar is denk niet nodig, dat zal gewoon geregistreerd worden als XF86Media[functie].

Wat ook is met het configuratieprogramma, is dat het in de systemtray blijft zolang het toetsenbord is aangesloten. Trek je 'm eruit, of in mijn geval haal ik 'm uit de VM, dan wordt het programma afgesloten (of het icoon verdwijnt iig) en als je 'm weer aansluit, komt het icoon terug.

Zoals eerder gezegd merk ik dat het toetsenbord erg licht typt, ik zit dus eigenlijk constant de toets tot het einde in te drukken, simpelweg omdat ik dat gewend ben van rubber dome en scissorswitches. Misschien dat ik dan een andere moet nemen, zoals de eerder genoemde clear. Of gewoon ringen plaatsen.

Ps. deze post heb ik niet op de Cougar geschreven, maar lui liggend op de bank met de Adesso. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
MiBe schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Dat is heel persoonlijk en er is dus geen eenduidig antwoord op te geven. Kort gezegd; alles went, maar dat wil niet zeggen dat het ook ideaal is voor je gebruiksdoel. Heb zelf een KBP V60 (60% bordje dus) en hoewel het een uitstekend bordje is merk ik dat ik vooral de aanwezigheid van een dedicated pijltjestoetsen evenals een escape- en detele-toets mis. In mijn laptoptas zit dus standaard een ander bordje, een Keycool 84 (75%) om precies te zijn. Deze is ook nog vrij bescheiden in formaat maar heeft de desbetreffende toetsen wel.
Hmm, lastig. :'(

Misschien moet ik maar gewoon de Pok3r halen en de gok wagen.

Kun je die trouwens sowieso ergens in Nederland krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

M'n review is af en staat online, voor wie er interesse in heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
gelezen, lijkt me een eerlijk oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-10 19:59

ikt

Ik heb afgelopen week een CM Storm QuickFire Rapid-i met MX Browns, mijn eerste mechanische toetsenbord. Wat ik me nu afvraag, is waarom mijn typen langzamer en slechter is geworden? Ik gebruikte eerst een goedkoop toetsenbordje (Logitech Internet 350) waarmee ik rond de 95WPM zat en weinig fout tikte, maar nu zit ik eerder rond de 80 en maak ik veel meer fouten in het tikken. Hoe lang duurt het gewennen? Volgens mij zijn deze switches veel lichter dan wat er in mijn oude rubber dome toetsenbord zat. Het typen voelt wel veel fijner, maar toch heb ik iets van "wat maak ik veel typo's zeg!".
Lennardnl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:30:
[...]

Op Massdrop komt deze redelijk vaak langs. De prijzen staan +verzendkosten NL, waarschijnlijk vanuit de VS of iets dergelijks. Het is wel een beetje zuur dat de korting+verzendkosten meer zijn dan de originele fabrieksprijs, maar ach, goedkoper kun je ze hier moeilijk krijgen :+

Ik weet niet of er nog belasting op moet komen, dan wordt het een nog duurder verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien komt het vele typo's maken juist van de houding die je moet aannemen. Met de mijne (waar overigens al een RMA verzoek voor is gemaakt) merkte ik ook dat door de houding het toch net even anders typt, je moet je handen en vingers hoger houden dan bij een rubber dome. Dat is even wennen, maar als je een goede, hoge polssteun hebt, dan wordt het denk ik met een weekje veel typen wel minder.

Ik dacht eerst dat de brown switches goed genoeg waren. Nu twijfel ik een beetje of ik niet beter de clear switches kan nemen. Helaas zijn die lastig te vinden, de PW heeft er niet eens een filter voor, wat mij doet vermoeden dat ik ze hier in NL niet ga vinden. Reden dat ik naar clear kijk, is dat ze niet zoveel herrie maken als de blue, maar wel wat zwaarder zijn. De browns bottom ik erg veel, maar dat kan ook puur een punt van gewenning zijn. Ik heb tenslotte als sinds het begin met rubber domes en scissor switches getypt en daar moet je juist bottomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:17:
M'n review is af en staat online, voor wie er interesse in heeft. :)
Opzich eerlijk, alleen wel veel van je minpunten komen er eigenlijk op neer dat het ding gewoon geen linux ondersteuning heeft. Ik snap dat dat een frustratie is maar dat de G6 niet als spatie staat ingesteld (wat ik overigens nergens heb kunnen vinden) is doorgaans 30sec werk om te veranderen, hetzelfde geld voor de de standaard sleep mode. Aan de andere kant word het natuurlijk wel heel frustrerend als de software niet werkt.

Ik ben er overigens nog niet over uit of die terug gaat er zijn nog wel wat minpuntjes waar ik mij aan irriteer en voor dit bedrag verwacht ik eigenlijk wel iets wat gewoon goed is.
-Polssteun, is echt een gemiste kans dat "fps" gedeelte had gewoon over heel het bord moeten zitten nu is het gewoon storend dat je met rechts een stuk lager zit om te typen. En aangezien dit echt bij het design hoort is het ook weer zoiets om een andere te gebruiken.
-De geluids toetsen registreren echt heel erg slecht als je ze niet op een bepaalde manier naar beneden drukt.
-Dit zal wel aan mij liggen maar de gap rondom de escape toets is vrij klein, zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Overigens vind ik de polsteun nog het ergste, terwijl ik die eigenlijk nog nooit gebruikt heb is dat bij dit bordje wel echt nodig want de toetsen zijn vrij hoog. Ik merk wel dat ik al vrij rap toetsen minder ben gaan bottomen in games omdat je toch iets voelt en ziet gebeuren bij de brown toetsen, bij gewoon typwerk is dit wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:10:
Misschien komt het vele typo's maken juist van de houding die je moet aannemen. Met de mijne (waar overigens al een RMA verzoek voor is gemaakt) merkte ik ook dat door de houding het toch net even anders typt, je moet je handen en vingers hoger houden dan bij een rubber dome. Dat is even wennen, maar als je een goede, hoge polssteun hebt, dan wordt het denk ik met een weekje veel typen wel minder.

Ik dacht eerst dat de brown switches goed genoeg waren. Nu twijfel ik een beetje of ik niet beter de clear switches kan nemen. Helaas zijn die lastig te vinden, de PW heeft er niet eens een filter voor, wat mij doet vermoeden dat ik ze hier in NL niet ga vinden. Reden dat ik naar clear kijk, is dat ze niet zoveel herrie maken als de blue, maar wel wat zwaarder zijn. De browns bottom ik erg veel, maar dat kan ook puur een punt van gewenning zijn. Ik heb tenslotte als sinds het begin met rubber domes en scissor switches getypt en daar moet je juist bottomen.
Je zou nog een keertje naar MX BLack kunnen kijken. Ik zweerde eerst ook bij tactile (of clicky voor het gevoel, maar de geluidsproductie kan ik voor mn dagelijkse werk niet hebben) nadat de MX Red voor mij te licht was en wat gevoel miste. Hoewel zwart enige vorm van feedback mist is het feit dat ze zwaarder zijn in mijn geval genoeg om extreem bottomen te voorkomen, en vind ik het minstens even fijn, wellicht nog fijner, dan brown. Het is geen clear-vervanger, maar MX Black kan je in elk geval eenvoudiger vinden om een keertje mee te werken ipv meteen overgeleverd zijn aan duurdere modellen of import, en dus 'lastige' RMAs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:27:
[...]

Opzich eerlijk, alleen wel veel van je minpunten komen er eigenlijk op neer dat het ding gewoon geen linux ondersteuning heeft. Ik snap dat dat een frustratie is maar dat de G6 niet als spatie staat ingesteld (wat ik overigens nergens heb kunnen vinden) is doorgaans 30sec werk om te veranderen, hetzelfde geld voor de de standaard sleep mode. Aan de andere kant word het natuurlijk wel heel frustrerend als de software niet werkt.
Van de 6 minpunten zijn er maar 2 over het gebruik in Linux. Of eigenlijk maar 1. Dus dat 'veel' over Linux gaan is niet waar.
Ik ben er overigens nog niet over uit of die terug gaat er zijn nog wel wat minpuntjes waar ik mij aan irriteer en voor dit bedrag verwacht ik eigenlijk wel iets wat gewoon goed is.
-Polssteun, is echt een gemiste kans dat "fps" gedeelte had gewoon over heel het bord moeten zitten nu is het gewoon storend dat je met rechts een stuk lager zit om te typen. En aangezien dit echt bij het design hoort is het ook weer zoiets om een andere te gebruiken.
-De geluids toetsen registreren echt heel erg slecht als je ze niet op een bepaalde manier naar beneden drukt.
-Dit zal wel aan mij liggen maar de gap rondom de escape toets is vrij klein, zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Overigens vind ik de polsteun nog het ergste, terwijl ik die eigenlijk nog nooit gebruikt heb is dat bij dit bordje wel echt nodig want de toetsen zijn vrij hoog. Ik merk wel dat ik al vrij rap toetsen minder ben gaan bottomen in games omdat je toch iets voelt en ziet gebeuren bij de brown toetsen, bij gewoon typwerk is dit wat minder.
De volume toetsen reageren bij mij prima, ik druk 'm in en het registreerd direct, geen vertraging whatsoever.

De polssteun heb ik er bij mij afgehaald toen ik de review ging schrijven en m'n CD mapje opengevouwen ervoor gelegd, juist om de juiste hoogte te krijgen en over de volledige breedte van het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Ik bedoelde meer dat er een aantal punten direct gerelateerd zijn aan het niet werken van de sofware onder linux, maar goed maakt verder ook niet uit.

Het is niet dat er een vertraging opzit het is meer dat hij gewoon niet registreerd als hij niet op een bepaalde manier naar beneden gedrukt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Erg tevreden met de Strafe, nagenoeg geen last van het geluid, zowel bij mijzelf als bij anderen :)

Nu nog op zoek naar een compact MX Blue of Brown bordje, of eventueel zelf een maken :)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:23:
Ik bedoelde meer dat er een aantal punten direct gerelateerd zijn aan het niet werken van de sofware onder linux, maar goed maakt verder ook niet uit.
Wil ik graag weten welke punten dat precies zijn, want ik meld alleen dat het bij de macrotoetsen hangt. De rest van de software gaat over de werking an sich, niets te Linux mee, want de software kan niet eens op Linux werken, je krijgt 't niet geïnstalleerd omdat het het toetsenbord niet kan vinden. Even ter verduidelijking:
  • Werkt alleen fatsoenlijk op Windows - dit geld ook voor Apple gebruikers, dus niet Linux specifiek
  • Standaard slaapstand is erg vervelend - algemene werking van het toetsenbord, niet aan OS gebonden
  • Extra opzetstuk bij polssteun links kon beter langer zijn voor de rechter hand - ook hier, is het tobo zelf
  • Instellingen gemaakt met de software wordt niet door het programma uitgelezen (zie verder review) - zoals ik hier ook al zei, en in de review verduidelijk, als je alles hebt ingesteld zoals je wilt hebben en je systeem opnieuw installeert of een nieuwe computer koopt, moet je alles opnieuw instellen als je 1 dingetje wilt wijzigen. Inherent aan het programma, niets met Linux te maken
  • Belofte van G6 is standaard spatie klopt niet - Dit is ook een probleem in Windows, dus weer, niet OS specifiek
  • De extra knoppen laten het toetsenbord hangen in Linux - Alleen dit item is specifiek voor Linux. Ik weet niet wat het toetsenbord doet in OSX.
  • Geen linker windows toets, maar een nutteloze Fn - Functie van 't toetsenbord, niet OS gerelateerd of wat dan ook
  • Aansluiting liever modulair ivm dikte door kabelgoot - spreekt voor zich
Welke van de acht punten hierboven is direct gerelateerd aan Linux, anders dan wat ik al heb aangegeven over het hangen door de macrotoetsen?

Ik vind het jammer dat je zo zit te hameren op "dat komt door Linux". Je komt haast over als een fanboy en dat kan vast niet je bedoeling zijn. ;)
Het is niet dat er een vertraging opzit het is meer dat hij gewoon niet registreerd als hij niet op een bepaalde manier naar beneden gedrukt word.
Dan doe je duidelijk iets fout. :P Ik heb hier geen last van, ik kan 'm maar op 1 manier indrukken en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Chlvp75CQps]

Corsair Strafeje.

Wat ik mij nou af vraag, voor mensen in dit topic: Gebruiken jullie deze lichteffecten nu dagelijks, of niet? Het is allemaal leuk om te showen, maar aan het einde van de rit zet ik al mijn toetsenborden gewoon 'licht aan'. Helderheid wil ik nog wel eens aanpassen, want 100% is in het donker soms echt te licht. Maar buiten de review om gebruik ik die effecten dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Foritain schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:07:
[video]

Corsair Strafeje.

Wat ik mij nou af vraag, voor mensen in dit topic: Gebruiken jullie deze lichteffecten nu dagelijks, of niet? Het is allemaal leuk om te showen, maar aan het einde van de rit zet ik al mijn toetsenborden gewoon 'licht aan'. Helderheid wil ik nog wel eens aanpassen, want 100% is in het donker soms echt te licht. Maar buiten de review om gebruik ik die effecten dus nooit.
Jazeker. Heb verschillende profielen voor games en tools (o.a. adobe suite) voor handige shortcuts (makkelijk te herkennen door de verschillende kleuren, ik heb de RGB versie).

Verder voor 's nachts typen had gewoon aan + een kleur ook prima geweest ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zojuist bevestiging gehad dat m'n RMA is goedgekeurd en ik 't tobo mag terugsturen. Ze bieden aan dat ik een vervangend bord mag uitzoeken en het verschil krijg ik eventueel terug. Ik twijfel een beetje of ik daar gebruik van ga/moet maken. Vanavond maar eens verder verdiepen in de tobo's die ze hebben, maar denk dat ik het beste gewoon geld terug kan vragen en op zoek naar een bordje met cherry mx clear.

De Cougar was wat teveel van het goede, maar als er een mech tobo is met alleen een paar multimedia toetsen als extra, vind ik 't prima. Die Corsair Strafe hierboven ziet er wel goed uit, lekker no-nonsense bordje, alleen jammer dat de toetsen qwerdf een andere kleur hebben. Werken die lichteffecten overigens met een apart programma? Want dan valt-ie al gelijk af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

Corsair Strafeje.

Ik heb juist weer gekozen voor een tobo zonder leds. Ik zie er absoluut geen toegevoegde waarde in. In de winkel willen mensen nog wel eens 70,- extra uitgeven voor een RGB feature, ik snap 't echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:17:
Zojuist bevestiging gehad dat m'n RMA is goedgekeurd en ik 't tobo mag terugsturen. Ze bieden aan dat ik een vervangend bord mag uitzoeken en het verschil krijg ik eventueel terug. Ik twijfel een beetje of ik daar gebruik van ga/moet maken. Vanavond maar eens verder verdiepen in de tobo's die ze hebben, maar denk dat ik het beste gewoon geld terug kan vragen en op zoek naar een bordje met cherry mx clear.

De Cougar was wat teveel van het goede, maar als er een mech tobo is met alleen een paar multimedia toetsen als extra, vind ik 't prima. Die Corsair Strafe hierboven ziet er wel goed uit, lekker no-nonsense bordje, alleen jammer dat de toetsen qwerdf een andere kleur hebben. Werken die lichteffecten overigens met een apart programma? Want dan valt-ie al gelijk af. :P
Die lichteffecten worden idd via Corsair CUE software aangestuurd. Zonder Linux bak kan ik je echter niets zeggen over Linux support, ik ken wel Linux werkers die Corsair borden hebben overigens, maar geen kennis over software support.

Die 'andere' knoppen zijn overigens optioneel, je krijgt er 2 sets extra grippy knoppen bij (FPS/MOBA), standaard zijn ze allemaal 'normaal' :D

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/pic/CORSAIRSTRAFE/308.JPG

Morgen ochtend komt het reviewtje online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Foritain schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Die lichteffecten worden idd via Corsair CUE software aangestuurd. Zonder Linux bak kan ik je echter niets zeggen over Linux support, ik ken wel Linux werkers die Corsair borden hebben overigens, maar geen kennis over software support.

Die 'andere' knoppen zijn overigens optioneel, je krijgt er 2 sets extra grippy knoppen bij (FPS/MOBA), standaard zijn ze allemaal 'normaal' :D

[afbeelding]

Morgen ochtend komt het reviewtje online.
Als je een snelle test met Linux zou willen doen dmv een Live omgeving (USB stickje van 2 GB of groter kan de ISO huisvesten, even ermee opstarten en je kan testen) wordt dat zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Als je een snelle test met Linux zou willen doen dmv een Live omgeving (USB stickje van 2 GB of groter kan de ISO huisvesten, even ermee opstarten en je kan testen) wordt dat zeer gewaardeerd.
Willen wel, maar hij ligt inmiddels bij het vriendje van wie dit toetenbordje is. Kan dus nu niets meer testen/toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:42:
Ik vind het jammer dat je zo zit te hameren op "dat komt door Linux". Je komt haast over als een fanboy en dat kan vast niet je bedoeling zijn. ;)

[...]

Dan doe je duidelijk iets fout. :P Ik heb hier geen last van, ik kan 'm maar op 1 manier indrukken en dat werkt prima.
Waarom begin je uberhaupt over fanboy zijn? Met vervolgens een kinderachtige reactie dat ik vast wel iets fout zal doen? Ik zeg dat de software niet werkt onder linux, dat is toch zo? Ik heb geen idee waar jij leest dat ik zeg dat dit door Linux komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Morocius schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:09:
Ik zeg dat de software niet werkt onder linux, dat is toch zo?
Ja.
Ik heb geen idee waar jij leest dat ik zeg dat dit door Linux komt.
Ik quote je er nog specifiek op. Je zegt letterlijk dit:
Morocius schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:23:
De minpunten die ik aanhaal heeft helemaal niets mee te maken of de software nou wel of niet op Linux werkt. Het zijn algemene minpunten van het toetsenbord. Je kan ze aanpassen met het programma (op een Windows systeem), maar dat maakt het niet gelijk een punt om niet te noemen dat als negatief ervaren wordt.

Maar zoals je zei, het maakt verder ook niet uit. Ik wilde alleen even verduidelijken dat de minpunten allerminst zijn genoemd omdat het configuratieprogramma niet op Linux zou werken.

Edit:
Ik heb even de volume toetsen geprobeerd en mute werkt zonder problemen, maar volume omlaag en omhoog heeft idd wat meer moeite om te registreren. Toen ik ze even gebruikte had ik er geen problemen mee, maar nu ik wat meer heb getest zie ik duidelijk je probleem. Sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 12-10-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

botoo

💀 too old to die young

Wat ik mij nou af vraag, voor mensen in dit topic: Gebruiken jullie deze lichteffecten nu dagelijks, of niet?
Helemaal nooit :) Wmb werken de lichteffecten uitsluitend storend.

Wat ik wel gebruik (Lochitech G910 Orion Spark) is is sommige toetsen individueel kleuren voor de minder gebruikte shortcuts, zo 'onthoud' ik makkelijker wat waar voor is :+ dat is voor mij een toegevoegde waarde aangezien ik verschillende MMO's en daarin verschillende classes speel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64

Corsair Strafeje.

Ik heb een K95 liggen (inderdaad met RGB verlichting, ja). Die heb ik voor normaal werk gewoon uniform verlicht (blauw momenteel, met wit voor de extra knopjes boven de F-toetsen). De enige die dan nog afwijken zijn de G-toetsen die er links bij zitten, die zijn primair rood, maar ik heb daar een aantal veelgebruikte programma's onder zitten, en dan geef ik ze een kleurtje dat op dat programma lijkt (oranje voor Firefox, blauw voor Thunderbird en Writer, groen voor Calc, enzovoorts).

Je kunt er echter wel heel handig profielen in maken die dan bij verschillende games automatisch worden ingeschakeld, en daar maak ik ook gebruik van. Op dit moment speel ik veel Mass Effect 3 (oudje, I know) en daar heb ik alle toetsen die niets doen, gewoon uitgeschakeld, en diegenen die wel wat doen, in kleurgroepen ingedeeld. Vooral handig voor toetsen die je niet veel gebruikt. Ik weet bijvoorbeeld dat er toetsen zijn om je team commando's te geven, maar ik gebruik die niet zo veel. Door die dan een kleurtje te geven hoef ik niet in de keybindings te gaan zoeken naar welke dat ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Hero of Time schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:21:

Maar zoals je zei, het maakt verder ook niet uit. Ik wilde alleen even verduidelijken dat de minpunten allerminst zijn genoemd omdat het configuratieprogramma niet op Linux zou werken.

Edit:
Ik heb even de volume toetsen geprobeerd en mute werkt zonder problemen, maar volume omlaag en omhoog heeft idd wat meer moeite om te registreren. Toen ik ze even gebruikte had ik er geen problemen mee, maar nu ik wat meer heb getest zie ik duidelijk je probleem. Sorry.
Naja ik had zoiets van het is een volledig programeerbaar toetsenbord, dus het is wel erg kort door de bocht om dan de G6 toets en FN toets als een min punt neer te zetten. Maar bedoelde te zeggen dat ik het wel snap als minpunt als je het niet aangepast krijgt omdat de software domweg niet werkt.

Overigens kom ik net achter nog een ander pareltje, zowel 700kHID.exe en Trayicon.exe lopen, de eerste is het toetsenbord de 2e is de muis sofware ze zien er identiek uit. MAAR de snelkoppeling is naar de muis software en die past de toetsenbord eigenschappen niet aan als 700kHID.exe niet loopt.
En nee ik heb geen cougar muisNet wat macro's aan het maken maar niks wou maar werken, blijkt dat 700kHID.exe niet liep. Je kan alles aanpassen en maken maar hij laad het niet door naar het toetsenbord dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Fn toets noem ik omdat het net zo goed een aparte toets had kunnen zijn, zoals je dat bij laptops ziet, daar heb je ctrl, Fn, logo, alt en dan spatie. Bij sommige is ctrl en Fn omgedraaid, maar verders is de keus om de linker Windows toets te vervangen voor Fn niet erg logisch. Even snel Win+D, Win+R of Win+E zit er dan niet meer in.

Helaas kan ik niet meer vinden waar ik nou had gelezen over G6 en spatie, maar ik vind het toch ook wel een nadeel. Bij je typcursus (ik iig) leer je dat je met beide duimen de spatie moet bedienen. Bij sommige (oude en goedkope) bordjes is dat nodig, omdat de knop precies in het midden zit en je anders alleen maar de spatiebalk schuin drukt, ipv activeert. Ik ben gewend om m'n rechterduim te gebruiken. Het is dan knap lastig als je dat opeens niet meer kan. Net zoals je gewend bent om met je duim de terugknop op je muis te gebruiken, als je dan opeens met een muis werkt waar die knop er niet is, vind je dat ook irritant.

Even heel wat anders, ik zoek dus een vervanger voor de Cougar. Waar kan ik het beste zoeken naar een vervanger, wat raden jullie aan en iemand goede ervaringen met clear switches? Ik denk dat ik daar het beste voor kan gaan. Black klinkt leuk, maar nu ik de tactile van brown heb gevoeld, wil ik eigenlijk geen lineaire switch zoals de black. De clear lijkt mij dan de beste keus. Als het echt lastig wordt om een bordje te vinden, kan ik altijd nog naar black kijken, puur omdat die wat zwaarder gaan. Dan schaf ik wel extra ringen aan om het geluid wat te dempen als het mij stoort. Worst case blijf ik bij brown, zo erg zijn ze nou ook weer niet en het went uiteindelijk wel. De TS heeft het tenslotte over dat red en brown wat meer voor als eerste mech tobo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 24-10 19:25
[video]

Corsair Strafeje.

Voor mijn k65rgb heb ik profielen ingesteld voor iedere game exe die ik launch, veranderd hij de verlichting naar ingame bindings. Als ik niks aan het doen ben staat hij op spectrum cycelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 12:00

skoozie

SCSI

[video]

Corsair Strafeje.

Ook hier brand het keyboard statisch met alles aan, handig voor in de half/slecht verlichte kamer. De witte ledjes heb ik aangepast naar een kleurtje met van die banggood plastic-kapjes. De effecten zijn leuk om te showen maar compleet zinloos voor het gewone tikwerk.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik kan overigens wel een licht + macro combinatie naar mn toetsenbord flashen via CUE oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
ikt schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:52:

[...]

Op Massdrop komt deze redelijk vaak langs. De prijzen staan +verzendkosten NL, waarschijnlijk vanuit de VS of iets dergelijks. Het is wel een beetje zuur dat de korting+verzendkosten meer zijn dan de originele fabrieksprijs, maar ach, goedkoper kun je ze hier moeilijk krijgen :+

Ik weet niet of er nog belasting op moet komen, dan wordt het een nog duurder verhaaltje.
Tot nu toe heb ik voor alles van massdrop boven de 20 euro ofzo belasting moeten betalen. Bij kleine items is dit vooral vervelend, omdat er ook altijd 13€ inklaringskosten bij komen.
[...]

Ik zou hem bij corus-kb halen, die hebben een european warehouse: https://corus-kb.com/en/38-european-warehouse

Maar blijkbaar kan dat lang duren:
OmgItsKoen schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:00:
Het blijkt nog een heel gedoe te zijn om een Vortex Poker 3 in ontvangst te kunnen nemen. Aantal weken geleden besteld bij Corus-KB, geen mail over zending gekregen, terwijl de verzendtijd 3 tot 5 dagen zou zijn. Na contact op te hebben genomen met de klantenservice vertelden zij mij dat hij in Custom's clearance was.

Ik had geen idee wat dit inhield dus vroeg of ze mij niet konden vertellen wanneer het toetsenbord geleverd zou worden, waarop Corus-KB besloot om mij het volledige bedrag te refunden. Zonder mij hierbij te betrekken of zonder het te vragen, het argument wat zij gaven was dat zij een chargeback wilden voorkomen dus maar gelijk het bedrag te refunden.

Ik denk dat de medewerker in kwestie flink op zijn flikker heeft gekregen van zijn manager, gezien een aantal minuten nadat dit gebeurde ik een bericht kreeg dat als ik de order opnieuw plaatste, ik een gratis RGBY keycap setje erbij zou krijgen ter waarde van €13,00. Inmiddels weer een nieuwe besteld (op 8 oktober) en hopen dat ik het toetsenbord op zijn minst deze maand nog binnenkrijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Cornelisjuh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:42:
Ik kan overigens wel een licht + macro combinatie naar mn toetsenbord flashen via CUE oid.
Klopt, je kunt drie presets (die onder M1/2/3 zitten) in het geheugen van je toetsenbord opslaan met CUE, maar dat gaat dan alleen over de kleurtjes en de G-keys. De bovenste rij (M1/2/3, MR, helderheid en Winlock) worden niet mee opgeslagen, vreemd genoeg.
Daarnaast kan het toetsenbord zelf niet de effecten regelen (dus geen bewegende lichteffecten en zo), die worden door de driver aangestuurd en zullen dus op het losse bordje niet werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Seal64 op 14-10-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
WildeBeestje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:30:

Ik zou hem bij corus-kb halen, die hebben een european warehouse: https://corus-kb.com/en/38-european-warehouse

Maar blijkbaar kan dat lang duren:
[...]
Oh jeetje...

Heb ondertussen een heuse key switch tester besteld :7 dus daar wacht ik nog even op. Zodra ik die binnen heb bestel ik een witte (of toch een zwarte, lastig die keuzes :'( ) Poker 3 met backlight, die zouden eind van deze maand beschikbaar moeten komen vanuit een EU warehouse bij Corus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Heb zelf laatst deze https://www.massdrop.com/...ch-tester?mode=guest_open ontvangen.
  • Cherry switches: Brown, Clear, Blue, Green, Milk, Red, Black
  • Gateron switches: Blue, Brown, Clear, Yellow, Red, Black
  • Kailh switches: Blue, Brown, Red, Black
Leuke aan deze tester is dat ik er een numpad van te maken is.

Vind zelf de clear het fijnst, net wat meer feedback dan bruin. Maar dan mag die wel iets lichter. Verder vond ik de gateron switches fijner dan de cherry. Net wat smoother gladder.
Switch waar ik nu voor ga om een eigen 60% keyboard mee te maken wordt er eentje die niet op het bord zit. De purple zealio Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jh6Mu/3ac26033a2.png :9~ http://zealpc.net/collections/switches/products/zealio
Purple "MX Clear" stem, maar dan lichter, ontwikkeld door zeal, gemaakt door gateron, met transparante behuizing, geschikt voor rgb leds enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
WildeBeestje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:11:
[...]

Heb zelf laatst deze https://www.massdrop.com/...ch-tester?mode=guest_open ontvangen.
  • Cherry switches: Brown, Clear, Blue, Green, Milk, Red, Black
  • Gateron switches: Blue, Brown, Clear, Yellow, Red, Black
  • Kailh switches: Blue, Brown, Red, Black
Leuke aan deze tester is dat ik er een numpad van te maken is.

Vind zelf de clear het fijnst, net wat meer feedback dan bruin. Maar dan mag die wel iets lichter. Verder vond ik de gateron switches fijner dan de cherry. Net wat smoother gladder.
Switch waar ik nu voor ga om een eigen 60% keyboard mee te maken wordt er eentje die niet op het bord zit. De purple zealio [afbeelding] :9~ http://zealpc.net/collections/switches/products/zealio
Purple "MX Clear" stem, maar dan lichter, ontwikkeld door zeal, gemaakt door gateron, met transparante behuizing, geschikt voor rgb leds enz.
Heb zelf ook al een tijdje naar Zealios zitten kijken, maar heb nog 120 Gateron Browns liggen waar ik eerst nog een bordje mee ga maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
[...]

Er zijn op dit moment in heel Europa levering problemen vanuit Vortex. Ik ontvang die van mij komende week na flink wat gezeik met Corus. Hun klantenservice is verschrikkelijk, maar ze leveren wel. Besef dat als je hem nu besteld je hem niet snel zult ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog niet echt antwoord gehad op het onderste deel van Hero of Time in "Het grote mechanische toetsenborden topic". Wat zijn zoal de online winkels waar jullie de bordjes vandaan halen? Ik heb massdrop.com al een paar keer voorbij zien komen en hierboven wordt Vortex/Corus genoemd, maar zijn er nog meer? Wat zijn jullie ervaringen met die winkels, bij welke moet je nog extra invoerkosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
Hero of Time schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:33:
Nog niet echt antwoord gehad op het onderste deel van Hero of Time in "Het grote mechanische toetsenborden topic". Wat zijn zoal de online winkels waar jullie de bordjes vandaan halen? Ik heb massdrop.com al een paar keer voorbij zien komen en hierboven wordt Vortex/Corus genoemd, maar zijn er nog meer? Wat zijn jullie ervaringen met die winkels, bij welke moet je nog extra invoerkosten betalen?
Het hangt er dan toch wat vanaf voor welke Switches je wilt gaan, als je een Full size keyboard met Clear wilt kom je vaak bij een CODE van WASD of Ducky uit. De combinatie Full size en MX Clear is is niet iets wat je veel tegenkomt en toetsenborden met Clears zijn sowieso al wat lastiger te vinden

De code kan je in Europa bij http://www.getdigital.de krijgen, maar je zal er dan wel 200 euro voor over moeten hebben. Anders kan je hem direct bij WASDKeyboards bestellen http://www.wasdkeyboards....oducts/code-keyboard.html

Andere optie zou een Ducky zijn, op het moment heeft alternate een witte Ducky Shine 4 voor 149 euro op voorraad met clears. https://www.alternate.nl/...t/1214479?tk=6980&lk=7030

Wat betreft andere winkels, kan je bij WASDKeyboards voor andere toetsenborden of op https://mechanicalkeyboar...?pg=1&l=product_list&c=50 kijken.

Invoerkosten is toch altijd weer wat afwachten, heb vaak genoeg iets besteld waar ik niks extra voor heb hoeven betalen, maar anderen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thanks, misschien moet ik maar eens naar Rotterdam dan, om die verschillende bordjes te voelen bij Alternate. Die Ducky Shine ziet er wel degelijk uit, alleen jammer dat de kleur zelf wit moet zijn, had liever zwart gehad, maar er is vast wel iets wat aan mijn wensen voldoet. Want zoals ik al zei, clear is geen must. Daarnaast kan ik niet geloven dat Cherry de 'enige echte' is als 't komt op techniek. Er zijn vast andere makers die iets vergelijkbaars hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te werken :/ Heel veel "ergonomische designs" slaan te ver door naar mijn mening : Hoe moeilijk is het om gewoon een mechanische MS 4000 te maken ?! :-(
Seal64 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Ik ben een weekje of twee terug overgestapt van een Logitech G19 naar een Corsair K95 RGB, inderdaad met Brown switches. Ik ben voor dit bord gegaan omdat hier die dedicated media-toetsen op zitten (die ben ik gewend van de G19, erg handig) en omdat het er gewoon erg solide uitziet met dat geborsteld aluminium. Daardoor weegt het ding ook wel bijna anderhalve kilo...

Mijn ervaring is wat typwerk betreft heel positief. Het is wel even wennen, want die browns tikken veel lichter dan de G19, maar dat gaat heel snel. Merk alleen wel op dat als je geen geluid verwacht, dat dan een stock K95 waarschijnlijk geen verbetering gaat leveren. De toetsen indrukken an sich gaat geluidloos (browns hebben geen hoorbare klik zoals blues dat doen, maar je voelt 'm wel) maar omdat je nu niet op rubber zit te tikken, zul je dus wel plastic-op-plastic horen als je je toetsen helemaal indrukt. Dat maakt wel heel duidelijk geluid.
Dat zou je op kunnen lossen met rubberen ringetjes onder de toetsen – blader even door het topic heen, dan kom je die wel tegen.

Dus nee, wat mij betreft ben je niet koppig – ik vind het ook veel beter tikken.
Als ik heel eerlijk ben : Elk willekeurig toetsenbord typt beter en fijner dan de Logitech G series en eigenlijk alle Logitech tobo's in het algemeen op de modellen met scissor switches na :X
Ik snap echt niet hoe dat merk groot is geworden met toetsenborden verkopen...
Lennardnl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:36:
Als je veel artikelen typt zou ik een TKL overwegen of gewoon een full size keyboard. Moet er niet aan denken om veel tekst te typen zonder direkte toegang tot de Home/End/Del + pijltjestoetsen op de juiste plek :)

Zie trouwens dat steeds meer medetweakers aan het solderen zijn geslagen omdat de versies van een toetsenbord die tekoop zijn net niet de juiste zijn : GAAAAF!!!!! :D _O_ d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
nero355 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:29:
]

Als je veel artikelen typt zou ik een TKL overwegen of gewoon een full size keyboard. Moet er niet aan denken om veel tekst te typen zonder direkte toegang tot de Home/End/Del + pijltjestoetsen op de juiste plek :)
Ik kan een TKL aanraden. Ik heb zelf een full size, en gebruik mijn numpad echt weinig (alleen inloggen met PIN bij Windows en voor Rabo Bankieren). Daarentegen lever ik wel veel ruimte in waar ik liever mijn muis had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je van full size af wilt omdat de Numpad ruimte inneemt terwijl je hem nauwelijks gebruikt, dan is TenKeyLess zeker interessant. Ik vind zelf de 60% toetsenborden wel mooi om te zien, maar er op werken ging toch even wennen worden.
Hier nog steeds veel plezier van mijn KUL ES-87 met Cherry MX Green switches. Collega van mij heeft er inmiddels ook een en een vriend ook, beide zijn ook happy vziw. Ben zelf aan het overwegen om er nog een te kopen zodat ik zowel thuis als op het werk zo'n prettig toetsenbord heb.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

botoo

💀 too old to die young

TKL is echt heel fijn als je het numpad kan missen. Ik mis mijn (verkochte) Ducky Shine TKL steeds meer, maar ik wil ook graag een paar macro keys hebben dus ik zoek weer verder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
Hero of Time schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:21:
Thanks, misschien moet ik maar eens naar Rotterdam dan, om die verschillende bordjes te voelen bij Alternate. Die Ducky Shine ziet er wel degelijk uit, alleen jammer dat de kleur zelf wit moet zijn, had liever zwart gehad, maar er is vast wel iets wat aan mijn wensen voldoet. Want zoals ik al zei, clear is geen must. Daarnaast kan ik niet geloven dat Cherry de 'enige echte' is als 't komt op techniek. Er zijn vast andere makers die iets vergelijkbaars hebben.
Zelf eens een aantal verschillende switches proberen is natuurlijk het beste :)

Je hebt nog Kailh/Kaihua, Gateron en Greetech als het aankomt op switches (er zijn nog meer, maar dit zijn de 3 grootste na Cherry vziw) - QA van Kailh is, naar mijn weten, niet geweldig en je kan dus wel eens verschillen merken in switches op 1 toetsenbord. Ze maken ook de switches voor Razer's mechanische toetsenborden.

Gateron is vrij lastig te vinden in toetsenborden, maar heeft wel goede switches en zijn qua gevoel vaak beter dan Cherry. Je zal op Massdrop de meeste kans hebben om een toetsenbord met Gateron te vinden.

Greetech heb ik nog niet erg veel van gelezen, behalve dat Daskeyboard een toetsenbord met Greetech heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ikt schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:42:
[...]

Hoeveel heeft dat geintje je gekost? Ik ben wel geïnteresseerd in de resultaten als je klaar bent :)

[...]

Ah, zelf heb ik nog nooit een mechanisch toetsenbord gebruikt dus ik zie wel waar ik kom. Misschien dat ik toch wat dingen om ga ruilen voor Blues, of dat ik ga solderen :p
Dit weekend de tijd genomen om de brown switches the desolderen en de blueswitches te solderen. Het kost wat uurtjes maar het resultaat is wel erg netjes en ben er erg tevreden over.

Brown switches/leds desolderen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZdGY8zMqqVTTFvAZ3B1F7JiN/full.jpg

Blue switches solderen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/paJ2KqaQTv5JrtgpeigTDzl2/full.jpg

Eind resultaat, een setje gemixte switches. Waarom? gewoon voor de pret :+ :P . De overige browns vervang ik misschien nog eens door Green switches.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fTS1Z4QIzJgAOi4NqEic4HrN/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ziet er netjes uit, hoe moeilijk was het om al die pootjes te desolderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Hoe kom je uberhaubt bij de contactpuntjes als dat plastic er voor zit?

Of zie ik wat over het hoofd?

Zelfde geldt voor het erop solderen, gewoon 2 dotjes soldeer en dan er in drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat vraag ik mij ook af. Misschien dat het aan de onderkant vast zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ikt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:35:
Ziet er netjes uit, hoe moeilijk was het om al die pootjes te desolderen?
Het is prima te doen met het juiste gereedschap; 30watt soldeerbout, soldeertin, soldeertinzuiger en geduld. Maar als je nog nooit eerder hebt gesoldeerd zou ik eerst even wat proberen met een andere printplaat voordat je gelijk aan de slag gaat met je keyboard. Maar het is zeker prima te doen en anders zijn er vast tweakers die het voor je willen doen :)
Cornelisjuh schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:36:
Hoe kom je uberhaubt bij de contactpuntjes als dat plastic er voor zit?

Of zie ik wat over het hoofd?

Zelfde geldt voor het erop solderen, gewoon 2 dotjes soldeer en dan er in drukken?
Hero of Time schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:34:
Dat vraag ik mij ook af. Misschien dat het aan de onderkant vast zit?
De witte (metalen) plaat is waar de switches in vastklikken en het solderen zit aan de achterkant van de PCB. Switches kun je monteren direct op de PCB (PCB mounted) of dmv een steunplaat (plate mounted) dit laatste geeft de switch meer stabiliteit.

Hieronder een foto van de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TDwbfOelKi94EeQhJCNhtFUj/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Fietsbel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 03:24:
[...]

Dit weekend de tijd genomen om de brown switches the desolderen en de blueswitches te solderen. Het kost wat uurtjes maar het resultaat is wel erg netjes en ben er erg tevreden over.

Brown switches/leds desolderen
[afbeelding]

Blue switches solderen
[afbeelding]

Eind resultaat, een setje gemixte switches. Waarom? gewoon voor de pret :+ :P . De overige browns vervang ik misschien nog eens door Green switches.
[afbeelding]
Gaaf! Goed om te zien dat hier wat zelfbouw gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik hoor hier een paar over TKL toetsenbord en moet zeggen, dat is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee om als optie te houden. Ik wilde liever een full keyboard, maar ik gebruik het keypad eigenlijk alleen maar voor online banking inloggen en de ene loze keer dat ik even snel wat getallen moet invullen (minder dan 1x per maand). Kan ik net zo goed een los numpad blok voor kopen.

Nu ga ik eerst maar even m'n UltraX afstoffen om de Lycosa waar ik nu op typ te vervangen (totdat ik de juiste mech heb gevonden). Wat een graf ding is dit geworden zeg, constant typo's en toetsen die niet lekker aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Nu tijd voor iets minder extreem gemod :o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3zt7JSol.jpg

Mijn Galaxy Nexus kan niet tegen donker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
ikt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:12:
Nu tijd voor iets minder extreem gemod :o

[afbeelding]

Mijn Galaxy Nexus kan niet tegen donker :X
Rapid-i met wat LED covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Foritain schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:21:
[...]

Rapid-i met wat LED covers?
Goedkoperder, Rapid-i met gekleurd plastic onder de keycaps. (van een 3D-bril en een rode tas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
ikt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:28:
[...]

Goedkoperder, Rapid-i met gekleurd plastic onder de keycaps. (van een 3D-bril en een rode tas)
#ghettokeyboard

Al vraag ik mij af of die 3D bril en tas goedkoper zijn dan die paar cent die banggood voor die covers vraagt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, maar dit is juist des tweaker. Lekker zelf maken ipv iets premade erop gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alternate heeft een stel Ducky Shine 3 en 4 modellen in hun outlet store staan: https://www.alternate.nl/...html?outletTreeId=7#Ducky

Dat zie ik uiteraard een week nadat ik mijn CM Storm Quickfire Ultimate binnen heb. Mooi toetsenbord, voelt enorm stevig aan. Het typen is nog wel ff flink wennen na jaren en jaren op andere ramplankjes te hebben gewerkt maar het voelt nu al best fijn. Nu proberen het 'doordrukken' af te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Interessant. Denk dat ik zaterdag maar moet reserveren om naar R'dam te gaan dan, hopen dat ze die dingen nog hebben als ik kom. MX Black en MX Brown, geen MX Clear, maar dat is niet direct een ramp. Wel leuke TKLs iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Dit weekend heeft Informatique ook de gaming days. Zal net als vorig jaar wel flink druk zijn met tig veel kids, maar vorig jaar lagen er iig best wat bordjes uitgestald. Ik kan zelf niets beloven natuurlijk, maar vanuit Rotterdam is het maar een paar min rijden.

Correctie: volgend weekend

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 21-10-2015 11:16 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.