Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Momenteel heb ik een Logitech G710+ maar ik wil graag een soortgelijk keyboard maar dan met RGB verlichting. Ik dacht zelf aan de Azio MGK1 RGB omdat deze er naar mijn mening goed uitziet zonder grote logo's zoals bij Corsair of Razer.

Als ik me niet vergis heeft de Logitech G710+ cherry brown switches. De Azio heeft Kailh Blue switches. Ik nijg toch meer naar Cherry switches. Kan iemand mij geruststellen dat Kailh Blue switches ook net zo duurzaam zijn als Cherry switches?

Weet jij nog andere mechanische RGB keyboards die de moeite waard zijn om te overwegen, dan hoor ik het graag.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Ik kan in mijn switch tester niet echt verschil merken tussen Cherry en Kailh. Maar qua duurzaamheid geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildeBeestje schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Ik kan in mijn switch tester niet echt verschil merken tussen Cherry en Kailh. Maar qua duurzaamheid geen idee.
Ik merk wel wat verschil in 'consistency' tussen de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-10 16:31
Ik heb hem gehad, en zou hem niet aanraden. Je handen zitten veel te dicht bij elkaar, en het typt niet fijn. De programmeerbare modifier keys zijn wel een groot pluspunt.

Ik heb betere ervaringen met Matias Ergo Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
QA van Kailh schijnt minder te zijn, in de zin dat (zoals merryb aangeeft) er wat consistency issues lijken te zijn. Ik zeg bewust schijnt en lijken, want de ervaringen wisselen. Ik heb twee Kailh bordjes en daar kan ik het echt niet waarnemen op welke key dan ook, maar hoewel het lastig in te schatten is als je op forum/reddit/etc posts af gaat lijkt er wel degelijk een lijn in te zitten. Wel lijken de click/tactile switches meer kritiek te krijgen dan de lineaire modellen zoals de Kailh Yellows die ik heb, vind die persoonlijk zelfs wel prettig gezien ze wat zwaarder zijn dan MX Red, maar wat lichter dan MX Black. (Al ben ik nu weer op de zware toer met MX Green en Black).

Hoe dan ook blijft het even afwachten hoe de kwaliteit van Kailh zich gaat houden op de lange termijn, hun recenste modellen zien we pas het laatste jaartje of zo op de markt, en ook pas recentelijk in grote aantallen nu dat Razer en andere bekende merken op de EU markt ze hebben opgepakt.

één ding blijft echter eenvoudig momenteel: Met Cherry weet je in elk geval zeker dat je niet mis kan gaan, Met populaire Cherry MX switches kan je bijna niet mis, en dat vertrouwen betaal je een beetje voor (Behalve bij Razer die Kailh market als 'beter' :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:03:
Met Cherry weet je in elk geval zeker dat je niet mis kan gaan
Nou... :P

productreview: KBParadise KBP V60 Mini (Cherry White/Milky) review door MiBe

Scroll maar gelijk door naar het kopje 'Cherry MX White / milky switches' ;)

Overigens heb ik maar één toetsenbord in huis met Kailh switches, in dit geval 'Razer Orange', en merk wel degelijk dat ze inconsistenter zijn dan bijvoorbeeld Cherry MX Brown. Nu is de voelbare feedback hier sowieso al niet zo sterk maar bij sommige toetsen is het echt nauwelijks voelbaar waar mijn Filco geen last van heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door MiBe op 21-10-2015 16:37 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
MiBe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Overigens heb ik maar één toetsenbord in huis met Kailh switches, in dit geval 'Razer Orange', en merk wel degelijk dat ze inconsistenter zijn dan bijvoorbeeld Cherry MX Brown. Nu is de voelbare feedback hier sowieso al niet zo sterk maar bij sommige toetsen is het echt nauwelijks voelbaar waar mijn Filco geen last van heeft.
Fixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:03:
QA van Kailh schijnt minder te zijn, in de zin dat (zoals merryb aangeeft) er wat consistency issues lijken te zijn. Ik zeg bewust schijnt en lijken, want de ervaringen wisselen. Ik heb twee Kailh bordjes en daar kan ik het echt niet waarnemen op welke key dan ook, maar hoewel het lastig in te schatten is als je op forum/reddit/etc posts af gaat lijkt er wel degelijk een lijn in te zitten. Wel lijken de click/tactile switches meer kritiek te krijgen dan de lineaire modellen zoals de Kailh Yellows die ik heb, vind die persoonlijk zelfs wel prettig gezien ze wat zwaarder zijn dan MX Red, maar wat lichter dan MX Black. (Al ben ik nu weer op de zware toer met MX Green en Black).

Hoe dan ook blijft het even afwachten hoe de kwaliteit van Kailh zich gaat houden op de lange termijn, hun recenste modellen zien we pas het laatste jaartje of zo op de markt, en ook pas recentelijk in grote aantallen nu dat Razer en andere bekende merken op de EU markt ze hebben opgepakt.

één ding blijft echter eenvoudig momenteel: Met Cherry weet je in elk geval zeker dat je niet mis kan gaan, Met populaire Cherry MX switches kan je bijna niet mis, en dat vertrouwen betaal je een beetje voor (Behalve bij Razer die Kailh market als 'beter' :D)
Ik heb de 60g rode switches, en een stapeltje muntjes van ~60gram doet sommige toetsen wel, sommige toetsen niet activeren. Kan ook te maken hebben met eventuele vuiligheid en welke toetsen ik 1/2 ringetjes onder heb zitten... Maar het blijft dat ze wat minder qualitatief aanvoelen dan cherry. En minder=/= slecht, gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Als je die nog een keertje weg doet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:01
Ik ben eens nieuwsgierig. Ik gebruik nu een Logitech K310 toetsenbord, voornamelijk ooit aangeschaft toen we nog een kat hadden die het wel eens leuk vond om bij je te zijn als je achter de computer bezig was. En dan over je muis/toetsenbord heen kotste. Mjah. Mara goed ik zit al een tijdje te loeren naar mechanische toetsenborden maar voordat ik uberhaupt een keus wil maken: waar kan ik ze het best eens uitproberen, ook met het oog op wat het fijnst "voelt"? Dus ook, waar zou men de meeste variatie in cherry switches hebben zodat je het verschil kan merken (voornamelijk een beetje in de omgeving van Eindhoven)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat vinden jullie van het Azio MGK1 RGB keyboard? Deze heeft wel Kaihl Blue switches. Wat voor mij een must-have is, is een analoog scrollwiel voor het volume en RGB verlichting. Verder vind ik het fijn dat dit toetsenbord geen extra software nodig heeft voor de verlichting te veranderen en dat hij een aluminium plaat heeft ipv een plastic plaat. Voelt toch een stuk degelijker aan dan. Wat ik ook fijn vind aan dit toetsenbord is dat het komt met een gratis polssteun en niet zo'n schreeuwerig uiterlijk met dito logo's heeft.

Hier nog een filmpje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=a6GmFggRdU4%5B]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Dank je :D

Staat echter ook gewoon op Tweakers natuurlijk he :D

productreview: Cherry MX Board 6.0 review door Foritain

De meeste reviews die ik maak cross-post ik van eigen site naar zowel Tweakers als HWI, dan issie in elk geval goed te vinden nietwaar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

De meeste reviews die ik maak cross-post ik van eigen site naar zowel Tweakers als HWI, dan issie in elk geval goed te vinden nietwaar? :D
Had ik al wel verwacht, maar zag 'm daar en had 'm in deze thread nog niet voorbij zien komen :D

edit, behalve alle spoilers en aankondigingen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Verschrikkelijke review! :( ik klikken op de banner omdat ik dacht dat het een filmpje was! :D

nee, mooie review :) d:)b

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11
[...]

Netjes hoor, ik hoop dat je binnen nu en een half jaar eens een xtrfy XGR-1 (led) kan bemachtigen om te reviewen, erg benieuwd naar dat toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Techno Overlord schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:40:
Wat vinden jullie van het Azio MGK1 RGB keyboard? Deze heeft wel Kaihl Blue switches. Wat voor mij een must-have is, is een analoog scrollwiel voor het volume en RGB verlichting. Verder vind ik het fijn dat dit toetsenbord geen extra software nodig heeft voor de verlichting te veranderen en dat hij een aluminium plaat heeft ipv een plastic plaat. Voelt toch een stuk degelijker aan dan. Wat ik ook fijn vind aan dit toetsenbord is dat het komt met een gratis polssteun en niet zo'n schreeuwerig uiterlijk met dito logo's heeft.
Scrtz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Netjes hoor, ik hoop dat je binnen nu en een half jaar eens een xtrfy XGR-1 (led) kan bemachtigen om te reviewen, erg benieuwd naar dat toetsenbord.
Onder het motto "niet geschoten..."

Ga kijken of ik mijn handjes op die twee bordjes kan krijgen.

Ben ik trouwens de enige die echt kriebels krijgt van die stem van die Joanne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hahaha Foritain... Ik dacht precies hetzelfde. Soms klinkt ze zelfs wat robotachtig, vooral als ze een opsomming doet.

Als et een Foritain review komt van die Azio dan zou ik een gat in de lucht springen, helemaal als je 'm dan ook nog eens goed beoordeeld.

*fingers crossed*

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% zeker dat ze bij dat stukje van "function plus x" het softwarematig herhaalt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kan maar geen keyboard vinden die aan al mijn eisen voldoet.
  • Volume draaiknop/schuifknop
  • RGB verlichting
  • Cherry MX Blue, Black of Silent
  • USB passthrough
  • zwart van kleur
Ik zie dat G.Skill met de KM780 een geschikt model heeft maar ik kan die alleen vinden met Brown swtiches terwijl op de site van G.Skill ook staat dat ie met Blue switches verkrijgbaar is.

Iemand anders nog suggesties?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er een te vinden is in een andere kleur, de boel overspuiten naar zwart?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Techno Overlord schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:39:
  • RGB verlichting
  • USB passthrough
  • zwart van kleur
Ik zie dat G.Skill met de KM780 een geschikt model heeft maar ik kan die alleen vinden met Brown swtiches terwijl op de site van G.Skill ook staat dat ie met Blue switches verkrijgbaar is.

K95 hersolderen met nieuwe switches? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Techno Overlord schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:39:
  • RGB verlichting
  • USB passthrough
  • zwart van kleur

Vanwaar wel Silent's maar geen Red's? Geluid is het probleem niet lijkt me, anders zou je ook geen Blue willen :P

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb alleen ervaring met die 3 kleuren Cherry MX switches. En daarvan weet ik dus zeker dat ik ze ok vind. Het is natuurlijk moeilijk om je een switch voor te stellen die je nog nooit irl gebruikt hebt.

Edit:
Ik heb momenteel een Ligitech G710+ met Brown switches en daar heb ik dus ook ervaring mee. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Techno Overlord op 23-10-2015 12:32 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:51
Touchdomex schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

K95 hersolderen met nieuwe switches? :+
K95 heeft wel blues, maar geen USB passthrough:
http://www.corsair.com/en...g-keyboard-cherry-mx-blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engessa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:12:
Alternate heeft een stel Ducky Shine 3 en 4 modellen in hun outlet store staan: https://www.alternate.nl/...html?outletTreeId=7#Ducky

Dat zie ik uiteraard een week nadat ik mijn CM Storm Quickfire Ultimate binnen heb. Mooi toetsenbord, voelt enorm stevig aan. Het typen is nog wel ff flink wennen na jaren en jaren op andere ramplankjes te hebben gewerkt maar het voelt nu al best fijn. Nu proberen het 'doordrukken' af te leren.
Ha bedankt, hadden precies degene die ik nog zocht. Shine 3 met Cherry browns witte LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Ha bedankt, hadden precies degene die ik nog zocht. Shine 3 met Cherry browns witte LEDs.
Toch niet de TKL versie? Die zag ik eerder nog staan, nu niet meer en zat er ook nog naar te kijken. Daarom ga ik er morgen langs. Ah well, er is vast nog wat anders en anders ga ik maar voor de MX Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03

muhda

Time & Space traveler

Even tussendoor vragen: Zijn er ook mechanische keyboards met RGB die (goed) werken op Linux?

Ik heb het een en ander gezocht maar bij de Razer (BW) en Corsair (K95) ben je nog afhankelijk van opensource drivers vanuit de community. Ik las ook dat er toetsenborden aankomen met hardwarematig instelbaar RGB? Ducky (Shine 5) en Azio MGK1 bijvoorbeeld, zou dat kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
muhda schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:21:
Even tussendoor vragen: Zijn er ook mechanische keyboards met RGB die (goed) werken op Linux?

Ik heb het een en ander gezocht maar bij de Razer (BW) en Corsair (K95) ben je nog afhankelijk van opensource drivers vanuit de community. Ik las ook dat er toetsenborden aankomen met hardwarematig instelbaar RGB? Ducky (Shine 5) en Azio MGK1 bijvoorbeeld, zou dat kunnen werken?
Ik begreep van iemand dat ROCCAT goede Linux support en drivers heeft. Ik doe echter niets met Linux dus ik weet er niets van. Weet wel dat van de huidige MK Lineup (MK Pro heb ik een reviewtje van) soon (tm) een FX versie met RGB LEDs gaat verschijnen.

Weet iemand toevallig hoe dat zit met bijv CM Storm en de XTi ofzo? Geen RGB, maar wel 'driver-free' en "RB" LED ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 23-10-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:03:
[...]

Toch niet de TKL versie? Die zag ik eerder nog staan, nu niet meer en zat er ook nog naar te kijken. Daarom ga ik er morgen langs. Ah well, er is vast nog wat anders en anders ga ik maar voor de MX Black.
Nee nee, ik heb meer belang bij alle 104 toetsen. Zag wel een TKL versie met browns en witte LEDs staan, maar niet gecheckt of die nog in het assortiment was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga juist voor die reden morgen naar Alternate toe om te kijken wat voor mij prettig typt en met Linux werkt. Na de enorme misser met de Cougar 700K wil ik niet nog een keer een miskoop doen van een toetsenbord dat toch best duur is.

Door er wat meer bezig mee te zijn, ben ik mij bewust geworden dat rubber dome toetsenborden voor mij gewoon niet meer fijn werken. Ik heb jaren op een UltraX van Logitech getypt en die heb ik nu weer op m'n PC aangesloten. Voor m'n HTPC zijn de wireless keyboards vanzelfsprekend scissorswitches. Alleen op werk heb ik nog een rubber dome en tot nu toe gaat dan prima.
Wel zag ik nog een 'schattig' klein tobo'tje van Ducky met 61 toetsen (de Ducky Mini), maar voor €140 toch wat te gortig om voor 't werk aan te schaffen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:41:
[...]

Nee nee, ik heb meer belang bij alle 104 toetsen. Zag wel een TKL versie met browns en witte LEDs staan, maar niet gecheckt of die nog in het assortiment was.
Er stond een TKL met brown switches en witte LEDs in de outlet. Ze hadden 'm ook in het normale assortiment, maar zie nu alleen nog maar die met MX Black en witte LEDs. Die in de outlet heeft blauwe leds en dat vind ik persoonlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03

muhda

Time & Space traveler

Foritain schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:41:
[...]
Ik begreep van iemand dat ROCCAT goede Linux support en drivers heeft. Ik doe echter niets met Linux dus ik weet er niets van. Weet wel dat van de huidige MK Lineup (MK Pro heb ik een reviewtje van) soon (tm) een FX versie met RGB LEDs gaat verschijnen.
ROCCAT heeft volgens mij, helaas geen RGB Keyboards. Ik hou jouw, mooie reviews natuurlijk in de gaten.

De hardware controlled/instelbaar keyboards klinken zeer interessant, even afwachten.
Hero of Time schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:49:
[...]
Ik ga juist voor die reden morgen naar Alternate toe om te kijken wat voor mij prettig typt en met Linux werkt. Na de enorme misser met de Cougar 700K wil ik niet nog een keer een miskoop doen van een toetsenbord dat toch best duur is.
Top, als dan jouw bevinding kan delen zou dat helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
De MK FX, gelijk aan de Pro maar dan met RGB zou echter dit kwartaal moeten komen. Althans dat was het nieuws op Computex. Ik ga het wel even navragen voor de aardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik check hun site* nu nog even, maar FUUUUU de MX Black TKL met blauwe LEDs is niet meer in de outlet te vinden. Die is dus ook verkocht. Grrr.

*Die is trouwens echt ruk. De outlet is niet eens fatsoenlijk te vinden tenzij je alternate.nl/outlet intypt en door die slideshow bovenaan op veel pagina's verspringt m'n browser constant naar boven. En mogelijk een rendering bug, of andere browsers fixen de sloppy code, maar zodra de 'meest bekeken' en 'aanbevolen' producten bij een productpagina wordt geladen, is een deel van de informatie van het product niet meer te lezen, omdat die twee items te ver naar rechts door gaan. Zal ze morgen wel even laten zien en hopelijk fixen ze het (hoewel ik mij dat betwijfel).
De takeover staat ook wel redelijk in de weg, ik gooi m'n muis altijd rechts van de site zelf, maar dat is nu een grote link en heb daardoor constant de url in de statusbalk zichtbaar (en m'n muis cursor animeert bij een link, dus nog eens extra afleiding, maar dat is een beetje m'n eigen schuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:23:
Ik check hun site* nu nog even, maar FUUUUU de MX Black TKL met blauwe LEDs is niet meer in de outlet te vinden. Die is dus ook verkocht. Grrr.

*Die is trouwens echt ruk. De outlet is niet eens fatsoenlijk te vinden tenzij je alternate.nl/outlet intypt en door die slideshow bovenaan op veel pagina's verspringt m'n browser constant naar boven. En mogelijk een rendering bug, of andere browsers fixen de sloppy code, maar zodra de 'meest bekeken' en 'aanbevolen' producten bij een productpagina wordt geladen, is een deel van de informatie van het product niet meer te lezen, omdat die twee items te ver naar rechts door gaan. Zal ze morgen wel even laten zien en hopelijk fixen ze het (hoewel ik mij dat betwijfel).
De takeover staat ook wel redelijk in de weg, ik gooi m'n muis altijd rechts van de site zelf, maar dat is nu een grote link en heb daardoor constant de url in de statusbalk zichtbaar (en m'n muis cursor animeert bij een link, dus nog eens extra afleiding, maar dat is een beetje m'n eigen schuld).
Helaas, misschien komt er binnenkort weer wat leuks tevoorschijn.
Wat betreft die site, gewoon naar binnen lopen en jezelf aanbieden om het te fixen? De paar stijlfoutjes die je noemt zijn volgens mij met niet al te veel moeite weg te werken, en als weekendprojectje hou je er misschien wel een leuke som aan over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:37:
[...]

Helaas, misschien komt er binnenkort weer wat leuks tevoorschijn.
Wat betreft die site, gewoon naar binnen lopen en jezelf aanbieden om het te fixen? De paar stijlfoutjes die je noemt zijn volgens mij met niet al te veel moeite weg te werken, en als weekendprojectje hou je er misschien wel een leuke som aan over. :)
Of een toetsenbordje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Ordos20 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:30:
Ik ben eens nieuwsgierig. Ik gebruik nu een Logitech K310 toetsenbord, voornamelijk ooit aangeschaft toen we nog een kat hadden die het wel eens leuk vond om bij je te zijn als je achter de computer bezig was. En dan over je muis/toetsenbord heen kotste. Mjah. Mara goed ik zit al een tijdje te loeren naar mechanische toetsenborden maar voordat ik uberhaupt een keus wil maken: waar kan ik ze het best eens uitproberen, ook met het oog op wat het fijnst "voelt"? Dus ook, waar zou men de meeste variatie in cherry switches hebben zodat je het verschil kan merken (voornamelijk een beetje in de omgeving van Eindhoven)
Ik denk ik herhaal mijn verhaal even. Een rondje Eindhoven leverde 1 testbaar mechanisch toetsenbord op wat ik kon testen, een (volgens mij) rapoo met gele kaihl switches. Het voeld eeen beetje...... meh, ik miste een klik zoals ik nu gewend ben. Enig idee waar ik een brown en een blue zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de pols steun van de corsair k70 niet gebruiken? Gewoon uit nieuwsgierigheid.... Ik kan mij makkelijk voorstellen dat er mensen zijn die de pols steun weg laten, want kan me moeilijk voorstellen dat die nuttig is als je grote handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken alleen de Shine, maar die werkt gewoon hoor. Hardwarematig betekend dat de computer niet eens weet dat je toetsenbord licht geeft, maar ook dat het instellen lastiger is. Ik heb zelf een oudere Ducky met veel van dezelfde instelmogelijkheden, maar dan in 1 kleur en ik heb al die speciale instellingen altijd uitstaan. De effecten zien er cool uit als je er mee aan het spelen bent, maar lichteffecten onder mijn vingers leiden me erg af van het scherm. Ik raad je aan eerst even uit te proberen of je de lichteffecten echt gaat gebruiken na het eerste uurtje wow factor voor je 100 euro extra neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:37:
[...]

Het was er te druk om er over te beginnen en was het ook weer glad vergeten eigenlijk toen ik er stond. En het probleem is alleen bij mij, met Opera 12, dus het is ook een gedeeltelijk probleem van de browser. Otter, die nog in ontwikkeling is, heeft het probleem bijvoorbeeld weer niet, evenals IE die ik in hun winkel/showroom even gebruikte. Dat zegt in principe al iets.
muhda schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:14:
[...]

ROCCAT heeft volgens mij, helaas geen RGB Keyboards. Ik hou jouw, mooie reviews natuurlijk in de gaten.

De hardware controlled/instelbaar keyboards klinken zeer interessant, even afwachten.
Ik heb een snelle blik geworpen op een paar Roccat tobo's en vind ze persoonlijk wat minder prettig zo op het eerste oog. Eentje had nog extra knoppen op de palm rest onder de spatie. Lijkt mij niet erg handig. Ook al die extra knoppen, nee, niet direct iets voor mij.
[...]

Top, als dan jouw bevinding kan delen zou dat helemaal geweldig zijn.
Ik ben gegaan voor de Ducky Shine 3 DK9087, met Cherry MX Black. Er was daar een tester oid met de 6 verschillende cherry toetsen. De clear en black voelden nog het beste, maar om de een of andere reden vond ik de tactile van clear toch iets minder prettig voelen vergeleken met de linear van de black. De verkoper die ik sprak, had toevallig ook een Ducky en gebruikte die wel eens op Linux, geen probleem ermee gehad zei hij. Nu ik 'm even onder m'n vingers heb, ben ik het er mee eens, alles wat het moet doen, doet het. Er zitten geen fancy extra toetsen op die de boel in de war kan schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riomaster4
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02 22:26
Hi allemaal, ik ben opzoek naar een 'goedkoop' mechanisch toetsenbord. Ik typ graag en vindt een beetje feedback wel fijn. Kan iemand mij iets voorstellen? Niet te duur is een voorwaarde, echter wil ik ook geen toetsenbord dat binnen een maand verkleurt en kapot is. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Techno Overlord schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:31:
Ik heb alleen ervaring met die 3 kleuren Cherry MX switches. En daarvan weet ik dus zeker dat ik ze ok vind. Het is natuurlijk moeilijk om je een switch voor te stellen die je nog nooit irl gebruikt hebt.

Edit:
Ik heb momenteel een Ligitech G710+ met Brown switches en daar heb ik dus ook ervaring mee. :P
De G710 is er ook met Cherry MX Blue. In Duitsland al enige tijd uit maar ook hier zou die binnenkort op de markt moeten komen. Mis je alleen de RGB nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
riomaster4 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:52:
Hi allemaal, ik ben opzoek naar een 'goedkoop' mechanisch toetsenbord. Ik typ graag en vindt een beetje feedback wel fijn. Kan iemand mij iets voorstellen? Niet te duur is een voorwaarde, echter wil ik ook geen toetsenbord dat binnen een maand verkleurt en kapot is. Bij voorbaat dank!
http://tweakers.net/categ...guS8xRsopWMrMwMVeKra2tBQA

Bijna allemaal hebben ze (zeer) positieve reviews :D

Interessante prijsjes bij die ROCCAT modelletjes btw. 25 euro voor Azerty modellen, te bestellen via bol.com, echter de site die het claimt te verkopen heeft geen vermelding van het merk op hun site, niets te vinden. Moet wel een foutje zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Foritain op 25-10-2015 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

riomaster4 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:52:
Wat heb je zelf al bekeken aan opties en wat staat je wel aan qua prijs? Het is wel handig om te weten wat je budget is. Als eerste denk ik aan een CM Storm QuickFire van zo'n €90,-.

Je geeft zelf aan dat je een beetje feedback wilt, daarmee zit je al snel bij de Cherry MX brown, blue en clear. Heb je de TS al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riomaster4
Hero of Time schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Wat heb je zelf al bekeken aan opties en wat staat je wel aan qua prijs? Het is wel handig om te weten wat je budget is. Als eerste denk ik aan een CM Storm QuickFire van zo'n €90,-.

Je geeft zelf aan dat je een beetje feedback wilt, daarmee zit je al snel bij de Cherry MX brown, blue en clear. Heb je de TS al gelezen?
Ja die heb ik gelezen, echter vindt ik het nog steeds erg lastig om te bepalen wat ik graag zou willen, maar ik zat zelf ook al aan een CM Storm QuickFire te denken. Misschien ga ik dat wel doen ja.
Foritain schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

http://tweakers.net/categ...guS8xRsopWMrMwMVeKra2tBQA

Bijna allemaal hebben ze (zeer) positieve reviews :D

Interessante prijsjes bij die ROCCAT modelletjes btw. 25 euro voor Azerty modellen, te bestellen via bol.com, echter de site die het claimt te verkopen heeft geen vermelding van het merk op hun site, niets te vinden. Moet wel een foutje zijn.
Ik ben geen azertytoetsenbord gewend en ik ben bang dat ik er ook niet zo snel aan ga wennen en dat ik me er ernstig aan ga ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
riomaster4 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Ja die heb ik gelezen, echter vindt ik het nog steeds erg lastig om te bepalen wat ik graag zou willen, maar ik zat zelf ook al aan een CM Storm QuickFire te denken. Misschien ga ik dat wel doen ja.

[...]

Ik ben geen azertytoetsenbord gewend en ik ben bang dat ik er ook niet zo snel aan ga wennen en dat ik me er ernstig aan ga ergeren
Ik doelde meer op de vele betaalbare (70-100 eur) modellen in die lijst. Azerty bordjes zijn waarschijnlijk een prijsfout, die dingen kosten normaliter 130-140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riomaster4
Foritain schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

Ik doelde meer op de vele betaalbare (70-100 eur) modellen in die lijst. Azerty bordjes zijn waarschijnlijk een prijsfout, die dingen kosten normaliter 130-140.
a yes, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

dataworm schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

De G710 is er ook met Cherry MX Blue. In Duitsland al enige tijd uit maar ook hier zou die binnenkort op de markt moeten komen. Mis je alleen de RGB nog ;)
Ik ben toch maar voor de Corsair Strafe RGB Cherry MX Silent Red gegaan. Die voldoet ook niet aan al mijn eisen maar komt wel dicht in de buurt. Je moet gewoon een compromis maken. Jammer dat er (nog) geen keyboards zijn die wel aan al mijn eisen voldoen.

Mijn bevindingen van de Corsair Strafe RGB:
  • Cherry MX Silent Red zijn boven verwachting lekker om mee te typen. Ze maken idd een stuk minder geluid en dat is wel zo prettig. Een steady duw tot ie bottomed itt de Cherrry MX Browns van mijn oude Logitech G710+ die een duidelijk weerstandje had ingebouwd.
  • De RGB verlichting is zeer helder. Niets op aan te merken. De software om deze aan te sturen is dan wel wat bombastisch kwa opties maar door het makkelijk downloaden van profielen, hoef je eigenlijk niet meer zelf aan de slag
  • Ik snap nog steeds niet waarom Corsair ervoor gekozen heeft om géén volume scrollwiel op het keyboard te plaatsen. Nu zit er een groot Corsair logo (zonder lelijke trampstamp :9 ) daarvoor in de plaats. Toch wel een gemiste kans want dat is echt een must have. FN + <toets> vind ik niet lekker werken. Ik heb daarom maar weer de volume draaiknop van mijn geluidsset weer in het zicht geplaatst.
  • USB passthrough zit dan wel weer op dit toetsenbord. Dit is net als het volume scrollwiel een must voor elk keyboard.
  • De extra toetsen voor WASD zijn ook wel chill. Ik moet alleen nog een beetje meer wennen aan het feit dat ze een beetje gecurved zijn en een andere textuur hebben. De MOBA keys heb ik niet getest omdat MOBA's maar dom zijn.. >:)
  • Algehele look & feel is gewoon dik in orde. Ik vind het font van de toetsen een stuk mooier dan de standaard font van andere toetsenborden.
Tot nu toe zeker geen miskoop. Zodra ik iets kan bespeuren wat me tegenstaat, zal ik dit hier posten.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Foritain schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

Ik zag op megekko Qpad toetsenborden voorbij komen voor max €70 euro. Moeten ze die lozen ofzo? is bijna 50% van de adviesprijs

BTW de keus maar gemaakt voor een corsair K70 met blauwe switches. Bij mezelf te raden gegaan waar ik nu op zat te wachten en mijn huidige typgedrag op de K310 plank. Qua geluid zal ik er niet op achteruit gaan, ik ram met het typen die plank bijna doormidden (zo typ ik nu eenmaal omdat zonder duidelijke klik ik niet kan werken). En ik wil graag een slider voor mijn volume omdat me dat beter bevalt.

[ Voor 32% gewijzigd door Ordos20 op 26-10-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik ken die Qpad's niet, maar met hun rep en voor dat bedrag? Tis dat ik al zwem in mech kb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Foritain schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:23:
Ik ken die Qpad's niet, maar met hun rep en voor dat bedrag? Tis dat ik al zwem in mech kb's.
Ik heb me twee dagen in reviews en meer ondergedompeld en gezocht en gekeken en vergeleken. Men schijnt er positief over te zijn. Was moeilijk kiezen maar de slider (ik ben wel een beetje klaar met de Fn toets) gaf mij de doorslag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die MK-50 Black ziet er wel erg fijn geprijsd uit, leuk voor op 't werk. Alleen, als de afbeeldingen de werkelijke layout laten zien, valt het direct weer af. Ik heb geen behoefte aan 2x een \| toets en korte linker shift (om nog maar te zwijgen over de rotte enter). En de levertijd geeft mij ook wat twijfels, zullen ze 'm ooit nog krijgen?

Edit:
Heh, heb 't er net over, is nu van de site af. Dan zou ik dus voor de MK-85 moeten gaan van €69,95.

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 26-10-2015 14:06 . Reden: MK-50 is nu niet meer op de site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
Het lijkt op het dumpen van de laatste voorraad, maar wellicht interessant voor riomaster4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Waar ik bij mijn Corsair Strafe RGB wel erg aan moet wennen is dat mijn Enter toets nu net zo groot is als mijn Backspace toets. Mijn G710+ heeft een grotere Enter toets die over 2 regels verspreid zit. Dit heeft een lichte voorkeur maargoed, alles went natuurlijk.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Techno Overlord schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:56:
Waar ik bij mijn Corsair Strafe RGB wel erg aan moet wennen is dat mijn Enter toets nu net zo groot is als mijn Backspace toets. Mijn G710+ heeft een grotere Enter toets die over 2 regels verspreid zit. Dit heeft een lichte voorkeur maargoed, alles went natuurlijk.
Dat heb ik ook! Dat komt omdat de mijne (en waarschijnlijk de jouwe ook) een US layout heeft wat het bovengaande 'probleem' geeft.

Het is even wennen, heel af en toe typ ik een \ ipv enter maar er zit vooruitgang in, veel minder erg dan in het begin in ieder geval.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iso isnie ansi nie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Foritain schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:32:
Was inderdaad een prijsfout :(
Een door jou besteld artikel is helaas geannuleerd door de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 22:54
US layout for the win. _/-\o_
Ik kies er al mijn toetsenborden juist op uit, anderen komen er bij mij niet in. Maar goed het is dus duidelijk heel persoonlijk, zo'n toetsenbord layout voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHL is m'n rainbow keycaps kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildeBeestje schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:54:
[...]

Was inderdaad een prijsfout :(

[...]
Ze kunnen alleen wegkomen met prijsfout als de prijs onrealistisch is. Ik denk dat meneer de rechter zelf op een 10 euro toetsenbordje typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Nou ja ik had het inderdaad al verwacht. Een mechanisch toetsenbord voor die prijs is gewoon wel onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 22:54
That sucks!

Ik heb dit setje op massdrop besteld. Ik hoop dat ik meer geluk heb..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/krl90PpOfs6dUiS9Tdx66KL8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Ik heb de Q-pad MK-85 gekocht, in mijn ogen prima, alle toetsen "tikken" hetzelfde. Dit is mijn eerste mechanische keyboard. Ik ben dan ook geen expert. Maar als je vragen heb moet je maar even reageren en dan zal ik kijken of ik het kan testen voor je.

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeySee89 op 28-10-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:06
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand weet waar je losse toetsen kan kopen. Ik zou graag nieuwe toetsen willen die ook transparant zijn voor mijn RGB toetsenbord.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:08

Zalmanman

So long,

MaikVeritas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:12:
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand weet waar je losse toetsen kan kopen. Ik zou graag nieuwe toetsen willen die ook transparant zijn voor mijn RGB toetsenbord.

Bedankt!
Welk toetsenbord is dat dan? Sommige toetsenborden gebruiken namelijk afwijkende formaten voor toetsen. En soms, als je geluk hebt, zijn er al kant-en-klare keycap sets voor jouw bord te koop.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
Het is de G.SKILL Ripjaws KM780. Ik heb hem via een duitse site en ben natuurlijk vergeten dat de toetsen dan ook in het duits zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
Zalmanman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:16:
[...]

Welk toetsenbord is dat dan? Sommige toetsenborden gebruiken namelijk afwijkende formaten voor toetsen. En soms, als je geluk hebt, zijn er al kant-en-klare keycap sets voor jouw bord te koop.
Het is de G.SKILL Ripjaws KM780. Ik heb hem via een duitse site en ben natuurlijk vergeten dat de toetsen dan ook in het duits zijn....Naja de nederlandse alternate heeft mij doorverwezen naar de duitse versie, dus ik heb die gewoon besteld zonder er bij na te denken...
Als er geen site te vinden is waar ik losse toetsen kan kopen dan stuur ik hem terug.

[ Voor 19% gewijzigd door MaikVeritas op 29-10-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

MaikVeritas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:33:
[...]

Het is de G.SKILL Ripjaws KM780. Ik heb hem via een duitse site en ben natuurlijk vergeten dat de toetsen dan ook in het duits zijn....
Dubbelposten is nou ook weer niet zo hard nodig.
Enfin, ik heb even wat gezocht naar dat toetsenbord. De toetsen zien er relatief standaard uit, behalve de onderste rij. Ik zou als ik jou was eens kijken bij mechanicalkeyboards.com of www.wasdkeyboards.com, daar kan je misschien een set samenstellen met de juiste formaten. Maar ik betwijfel of dat kan, want ik krijg de indruk dat G.SKILL hier en daar zeldzame formaten gebruikt heeft, maar pin me daar niet op vast. Misschien is er iemand anders die dit kan ontkrachten/bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
Zalmanman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:15:
[...]

Dubbelposten is nou ook weer niet zo hard nodig.
Enfin, ik heb even wat gezocht naar dat toetsenbord. De toetsen zien er relatief standaard uit, behalve de onderste rij. Ik zou als ik jou was eens kijken bij mechanicalkeyboards.com of www.wasdkeyboards.com, daar kan je misschien een set samenstellen met de juiste formaten. Maar ik betwijfel of dat kan, want ik krijg de indruk dat G.SKILL hier en daar zeldzame formaten gebruikt heeft, maar pin me daar niet op vast. Misschien is er iemand anders die dit kan ontkrachten/bevestigen.
Ja sorry, ik ben nieuw op¨deze site en had niet door dat je eigenlijk hoor te quoten.
Top bedankt ik zal even gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/l3fzV/864b0adb94.jpg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Dat ziet er gewoon verdacht smakelijk uit. Eetbare candy keycaps? :D

Heb nu een tijdje die Corsair MX Silent switches hier liggen, moet zeggen dat ik ze toch verdomd interessant vind!

/Foritain beeld zich even in hoe een Strafe RGB met die Candy Keycaps er uit zou zien....

....brrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:46:
Dat ziet er gewoon verdacht smakelijk uit. Eetbare candy keycaps? :D

Heb nu een tijdje die Corsair MX Silent switches hier liggen, moet zeggen dat ik ze toch verdomd interessant vind!

/Foritain beeld zich even in hoe een Strafe RGB met die Candy Keycaps er uit zou zien....

....brrrrr.
https://www.massdrop.com/buy/npkc-rainbow-keycaps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Pass :D

Moet even mn massdrop mail settings aanpassen. Wordt er nu helemaal mee doodgegooid. Dusdanig erg dat ik ze zonder te kijken allemaal weg mik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:01:
Pass :D

Moet even mn massdrop mail settings aanpassen. Wordt er nu helemaal mee doodgegooid. Dusdanig erg dat ik ze zonder te kijken allemaal weg mik.
Ja ze zijn erg hardnekkig.
Ik vind 't echt een tof bedrijf, maar die invoerrechten zijn absurd. 18,- betaald vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:04:
[...]

Ik vind 't echt een tof bedrijf, maar die invoerrechten zijn absurd. 18,- betaald vanmiddag.
Dat is altijd het gevaar. Denk je dat je een leuke aanbieding hebt komt die invoerrechten er nog weer overheen :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:05:
[...]

Dat is altijd het gevaar. Denk je dat je een leuke aanbieding hebt komt die invoerrechten er nog weer overheen :'(
Ja op iets wat 25euro heeft gekost. Drukt het feestje enorm iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09
Heb nu een paar dagen een K70 RGB met brown switches binnen (zonder tramp stamp).
De verlichting is wel leuk, maar ik moet zeggen dat ik de Cooler master Mech eigenlijk lekkerder vind typen :s

De wrist rest van de Mech is hoger, is een kwart breder dan die van de K70 en is ook vlak.
Zonder rest is het veel prettiger (hand glijd niet weg :/ )

Ik denk dat ik de K70 voor bij mijn TV ga gebruiken in combinatie met mijn laptop/steam link en de mech weer lekker op mijn desktop aansluit.
Dan moet ik wel eerst een plank op mijn werk maken waar ook een muis bij kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Welke lay-out wil je?

Ik ben op zoek naar een toetsenbord waar de F-keys afgelijnd zijn met de nummer-keys (wat blijkbaar het meest/enkel voorkomt bij 84 key keyboards), al zou een numpad altijd nog een pluspunt zijn, indien mogelijk.

Ben bovendien Azerty (BE) gewoon, maar heb een laptop met Qwerty layout dus beiden zijn OK.

Wil je backlight?

Ben gewoon van met backlight te gamen in het donker en vind het altijd wel iets extra hebben, dus indien mogelijk blauwe/customizable backlights.

Welke MX Switch prefereer je?

Dit zou mijn eerste mechanische toestenbord worden, maar na wat research lijken Red switches het meest toepasselijk voor mijn computergebruik (aangezien het voornamelijke doel gaming zal zijn, met name MMO's/FPS)

Wat je is je budget?

100 - 150 € max.

Wil je macro toetsen?

Zijn altijd welkom, maar zijn zeker niet verplicht, gebruik ze momenteel voornamelijk om programma's op te starten/snel in te kunnen loggen en dat is het..

Wat weet je al?

Na wat rondkijken ben ik al op verschillende kanshebbers gekomen waaronder:

Keycool 84 Blue LED Backlit Mechanical Keyboard (Red Kailh)

Keycool 84 Multi LED Backlit Mechanical Keyboard (Red Kailh)

KEYCOOL 84-Key LED Backlight Full N-Key Roll-Over Mechanical

• Noppoo Choc Mini 84

Back-Up plannen:

Corsair Vengeance K65 Vengeance AZERTY

Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (Azerty BE)

Nadeel is dat de meesten van deze keyboards bijna nergens te vinden zijn, vandaar dat ik hoopte om hier wat meer informatie op te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Wat dacht je van de KBParadise V60? Deze integreert de F-keys met de numerieke keys. Zelf vind ik het wel wat hebben, maar ik weet niet wat jij ervan denkt. Overigens zijn Browns misschien ook wel leuk voor jou. Eigenlijk zou ik zeggen: vind een Cherry MX tester! Ik heb die fout zelf ook gemaakt, kom ik nu achter. Dan kan je zelf uitproberen wat je zelf prettig vind en daarna een bordje aanschaffen.

Heeft iemand hier toevallig een Cherry MX tester die ik zou mogen lenen of overnemen? Ik ben erg geïnteresseerd in de Vortex Pok3r, maar ik twijfel nog tussen Blue en Clear keys. Aan zo'n toetsenbord komen gaat zo 1-2-3 niet en goedkoop zijn ze al helemaal niet. Ik wil dus wel een goed onderbouwde keuze kunnen maken.
Op zich wil ik graag wat meer feedback en click dan de browns die ik nu heb: cue blues. Echter zit ik in een studentenhuis en ik wil m'n medehuisgenoten nou ook weer niet 't huis uit pesten met luide toetsen op een metalen bureau :9. Aangezien de FiPo clears beschrijft als zwaardere browns zonder de herrie van de blues lijken die al helemaal interessant. Enige punt is: wat is nu luid? Natuurlijk kan ik ook nog wel o-ring mods uitvoeren, maar da's weer een ander verhaal. Langs komen fietsen in Groningen is trouwens een mogelijkheid.
En voor degenen die mijn geouwehoer in de Huiskamer meegekregen hebben: die vintage blues die ik heb liggen hebben een anders geluidspatroon dan dan tegenwoordige MX Blues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Oef bedankt voor de link na jouw screenshot toch maar voor het eerst iets besteld op Massdrop nu maar hopen dat de douane kosten er niet bovenop komen.

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:41
lol best tevreden met mijn razer blackwidow ultimate. Jammer dat die software die erbij zit zo crap is, waardoor het TB niet herkent wordt door razer's software zelf :-) kan geen firmware update draaien en ook allerlei functies niet benutten, niet dat ik daarvan wakker lig maar slordig is het wel.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-10 21:35
Goedemiddag,

Ben al enige tijd opzoek naar een nieuw toetsenbord voor mijn computer. Echter heb ik nog niet iets geschikts gevonden en daarom hoop ik dat jullie mij hier een beetje een richting in kunnen sturen.

Welke lay-out wil je?
De normale QWERTY layout. Liefst full size.

Wil je backlight?
Leuke optie, echter niet verplicht

Welke MX Switch prefereer je?
Lastige vraag. Wat bij mij echt heel belangrijk is: zo weinig mogelijk geluid. Ik erger me momenteel aan het geratel van mijn toetsenbord. Hoe stiller hoe beter. Echter game ik af en toe ook. Is hier een balans in te vinden?

Wat je is je budget?

100 - 150 € max.

Wil je macro toetsen?
Is leuk, echter geen verplichting

Wat weet je al?
Weinig tot niets. Door de geruime keus vind ik het erg lastig om in een bepaalde hoek te gaan zoeken, vandaar mijn vraag hier. Vooral de aanslag van het toetsenbord vind ik erg belangrijk. Dus hoe stiller hoe beter.

[ Voor 5% gewijzigd door DeFries op 02-11-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFries schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:20:

Welke lay-out wil je?
De normale QWERTY layout.
Naast qwerty is het ook handig om te weten of je een full, tk, tkl, 80%, 70%, 60% of zelfs een 40% bordje zou willen.

Ze staan op orde van grote.

edit: zal je meteen wat helpen met de rest van je vragen _/-\o_

Qua switch zou je het best kunnen kijken naar red/black/brown. Probeer iemand of een winkel te vinden die 2/3 van die switches heeft liggen.

Met zo'n budget zou je kunnen kijken naar Ducky
Das Keyboard of misschien WASD en Cherry

edit twee: er zijn ook 'mods' voor geluids reductie. O-rings is daar het makkelijkste voorbeeld van. Dat zijn kleine rubber ringetjes die als stopper dienen tussen je keycap en switch. Daar mee demp je alleen het geluid van bottemen, maar het verschil is zeker aanwezig.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Excuses. Met mijn layout bedoelde ik ook te zeggen: full size Europese QWERTY layout. Dus met de home button etc er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoooon schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:03:
[...]

Oef bedankt voor de link na jouw screenshot toch maar voor het eerst iets besteld op Massdrop nu maar hopen dat de douane kosten er niet bovenop komen.
Ga er maar vanuit dat die er op zit. Ik zit nu op 3/3 qua kosten. Elke keer weer. Maakt geen donder uit welk bedrag er op die doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DeFries schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:48:
Excuses. Met mijn layout bedoelde ik ook te zeggen: full size Europese QWERTY layout. Dus met de home button etc er bij.
Dat heb je bij een TKL ook. Of wil je ook het numpad erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:55:
[...]

Of met een Afbeeldingslocatie: https://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/large_417_Keycool84keyWHITELED_3.jpg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oeh, die ziet er toch wel een beetje geil uit voor op 't werk. Maximale functionaliteit, minimale ruimte. Alleen, wat zou 't moeten kosten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Hero of Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:55:
[...]

Numpad wil ik er graag bij. Ook deze gebruik ik nog wel veel bij het gamen.
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:39:
[...]

Naast qwerty is het ook handig om te weten of je een full, tk, tkl, 80%, 70%, 60% of zelfs een 40% bordje zou willen.

Ze staan op orde van grote.

edit: zal je meteen wat helpen met de rest van je vragen _/-\o_

Qua switch zou je het best kunnen kijken naar red/black/brown. Probeer iemand of een winkel te vinden die 2/3 van die switches heeft liggen.

Met zo'n budget zou je kunnen kijken naar Ducky
Das Keyboard of misschien WASD en Cherry

edit twee: er zijn ook 'mods' voor geluids reductie. O-rings is daar het makkelijkste voorbeeld van. Dat zijn kleine rubber ringetjes die als stopper dienen tussen je keycap en switch. Daar mee demp je alleen het geluid van bottemen, maar het verschil is zeker aanwezig.
O-ring mod is wel handig om te weten. Ik zal eerst eens kijken of de winkels hier in de buurt toetsenborden hebben met die switches. Dan weet ik in ieder geval waar ik mij op moet gaan richten en welke ik moet gaan proberen. Ben ik in ieder geval weer een stapje verder, want ik had niet verwacht dat er zoveel verschillende soorten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:58:
[...]

Oeh, die ziet er toch wel een beetje geil uit voor op 't werk. Maximale functionaliteit, minimale ruimte. Alleen, wat zou 't moeten kosten? ;)
Ik heb 'm via een medetweaker! Serieus het fijnste KB wat ik gebruikt heb tot nu toe, en dat zijn er een hoop. Kaihl switches zijn nog niet helemaal m'n ding, maar het formaat is zeker de beste compromi tussen ergonomie en full function!

Variantje op: https://www.massdrop.com/...%20-%20MAU%20%28Active%29

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFries schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:00:
[...]

Numpad wil ik er graag bij. Ook deze gebruik ik nog wel veel bij het gamen.

[...]

O-ring mod is wel handig om te weten. Ik zal eerst eens kijken of de winkels hier in de buurt toetsenborden hebben met die switches. Dan weet ik in ieder geval waar ik mij op moet gaan richten en welke ik moet gaan proberen. Ben ik in ieder geval weer een stapje verder, want ik had niet verwacht dat er zoveel verschillende soorten waren.
We zijn nog niet eens op de helft van wat er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Dat heb ik door. Aanbod is gigantisch. Wat ik trouwens wel op het oog had was deze:
Roccat Ryos MK Pro

Echter heb ik geen idee bij de toetsaanslagen van de Cherry Red. Dat zou ik eerst moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFries schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:11:
Dat heb ik door. Aanbod is gigantisch. Wat ik trouwens wel op het oog had was deze:
Roccat Ryos MK Pro

Echter heb ik geen idee bij de toetsaanslagen van de Cherry Red. Dat zou ik eerst moeten proberen.
Zie, roccat was ik al weer vergeten. (zelf ben ik meer van de exotische bordjes :+ )

Lijkt me een prima tobo voor de eisen. Leukst is natuurlijk als je er een kan vinden die je even kan testen.

Er zijn keyswitch testers, heb je voor ~15,- een zestal switches op een klein plankje om het gevoel te testen, maar deze kan ik je afraden. 1 switch is niet genoeg voor een ervaring.

Daarnaast is een switch 1, maar de mount is 2. Hoe de switch op de plaat zit, en welk materiaal die plaat is maakt ook uit van het gevoel.
Voetjes, antislip materialen en (driver) features zijn bij 100/150 euro ook iets waar je naar moet kijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Hero of Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:58:
[...]

Je kan dan ook nog voor de Noppoo Choc Mini 84 gaan, heeft wel Cherry Switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeroo1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:12:
[...]

Je kan dan ook nog voor de Noppoo Choc Mini 84 gaan, heeft wel Cherry Switches :)
Mjah, wat ik op Amazon zag, is 't al snel meer dan €100,- en dat is toch net even iets te veel. Massdrop komt ook leuk in de hits op Google, maar je kan er geen zak tenzij je inlogt bij hun of met een privacy neukende dienst. Sites die daar mee werken bezoek ik niet meer.

De TKL die ik nu heb van Ducky is ook groot genoeg en eigenlijk net iets prettiger dan een toetsenbord waar alles op elkaar is gepropt. Dat heb ik bij m'n HTPC als wireless ding, het gaat an sich prima, maar het is het toch net niet. De keycool van Merryb heeft gelukkig nog een lange backspace, die bij m'n HTPC niet en druk nog wel eens op de home knop die ernaast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:04:
[...]

Je zou maar ouders hebben in Amerika en twee gratis retourvluchten per jaar krijgen van de overheid. Met de betaalde invoerrechten van 50 mensen de invoerrechten ontduiken >:)

Het is absurd dat het enige wat Europese verkopers concurrerend houd ten opzichte van mensen aan de andere kant van de wereld een belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-10 10:08
Vroeger een IBM gehad, al 5 jaar een goedkope membrane packard bell van de kringloop (o.i.d.) en nu de Corsair Strafe RGB Cherry Silent.

heb hem nu een maandje, en nog steeds fantastisch. Response time in games is optimaal, en na een maand nog steeds het gevoel als ik een toets voel en klik.... Wauw!

Blijkbaar wen je er nooit helemaal aan :p

Very satisfying.

Trouwens hij is bij normaal rustig typegebruik stiller dan mijn membrane. De geluidproductie is ook dynamisch, het ligt totaal aan hoe diep je ze indrukt en hoe hard. Dus je kan zowel jezelf aanleren door hard of 'zacht' te typen e.d. Toetsen zijn ultragevoelig, paar millimeter resulteert al in een key reg.

WASD toetsen zijn ook heel lekker :)

Dus mensen die weer op een mech over willen gaan en een relatief stil toetsenbord willen kan je niet om deze heen. Prijs is een minpuntje, maar dit toetsenbord voelt aan alsof hij wel 20 jaar meekan. Ook behoorlijk zwaar dus hij beweegt niet zo gauw.

De palmrest voelt ook zeer goed aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Marctraider op 02-11-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Als gebruiker van een paar unicomps, maar ook bezitter van een paar IBM Model M's toch een vraag:

Weet er iemand of je win + e (explorer openen) kan nadoen zonder windows toets? ctrl + esc geeft je het effect van de windows toets, maar tegelijkertijd e doet niet veel. Reden dat ik het wil weten is dat mijn 2 model M's (trouwens net iets betere bouwkwaliteit dan de unicomps - zie ook ergens mijn commentaar in dit topic) nu niet veel gebruikt worden omdat de win + e combinatie ongeveer mijn meest gebruikte toetsencombo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kan iemand met een Corsair K70 RGB of een Strafe RGB mij uitleggen hoe ik een specifiek profiel laad tijdens het starten van Windows? Hij pakt nu steeds de bovenste uit de lijst.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manzonderdas schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:51:
Als gebruiker van een paar unicomps, maar ook bezitter van een paar IBM Model M's toch een vraag:

Weet er iemand of je win + e (explorer openen) kan nadoen zonder windows toets? ctrl + esc geeft je het effect van de windows toets, maar tegelijkertijd e doet niet veel. Reden dat ik het wil weten is dat mijn 2 model M's (trouwens net iets betere bouwkwaliteit dan de unicomps - zie ook ergens mijn commentaar in dit topic) nu niet veel gebruikt worden omdat de win + e combinatie ongeveer mijn meest gebruikte toetsencombo is.
Volgens mij gewoon niet, die dingen hebben 1 of soms 2kro.
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.