Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Welke lay-out wil je?
Qwerty, het liefste US layout, aangezien mijn budget niet hoog is, is dit geen vereiste.

Wil je met of zonder numpad?
Het liefste met numpad, nogmaals door budget geen vereiste

Wil je backlight?
Same story, liefste met, maar geen vereiste

Welke MX Switch prefereer je?
Ik prefereer de wat zwaardere switches, dus blue of brown

Wat je is je budget?
Mijn budget ligt om en nabij de 70 euro

Wil je macro toetsen?
Nee, zie hier geen toegevoegde waarde in

Doel van het keyboard?
Ik ga het keyboard vooral gebruiken voor programming en casual typen.

Wat weet je al?
Omdat dit mijn eerste Mechanical keyboard zal zijn, heb ik er nog geen al te hoog budget voor.
Ik ben al in de mediamarkt geweest en de lichtere(gaming) varianten bevallen mij niet, ik wil voelen en horen als ik aan het typen ben. Normaal gesproken 'ram' ik als een gek om mijn toetsenbord :p

Anyway, ik wil graag blue of brown switches, het liefste een full size keyboard, maar mijn research laat zien dat dit bijna niet haalbaar is. Ik ben in het bezit van een Macbook Pro 13" 2014 dus het liefste een Mac layout, geen verplichting.

Ik heb al zoveel gezocht dat ik door de keys het keyboard niet meer zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
manzonderdas schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:51:
Als gebruiker van een paar unicomps, maar ook bezitter van een paar IBM Model M's toch een vraag:

Weet er iemand of je win + e (explorer openen) kan nadoen zonder windows toets? ctrl + esc geeft je het effect van de windows toets, maar tegelijkertijd e doet niet veel. Reden dat ik het wil weten is dat mijn 2 model M's (trouwens net iets betere bouwkwaliteit dan de unicomps - zie ook ergens mijn commentaar in dit topic) nu niet veel gebruikt worden omdat de win + e combinatie ongeveer mijn meest gebruikte toetsencombo is.
Ik had voor mijn Model M een nieuwe keyboard layout gemaakt voor windows, om de windows key te mappen naar een toets die ik niet nodig had. Ik had een UK qwerty layout, en gebruikte de key tussen de Z en linker SHIFT. Ik weet helaas niet meer welke software ik hiervoor gebruikte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

manzonderdas schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:51:
Als gebruiker van een paar unicomps, maar ook bezitter van een paar IBM Model M's toch een vraag:

Weet er iemand of je win + e (explorer openen) kan nadoen zonder windows toets? ctrl + esc geeft je het effect van de windows toets, maar tegelijkertijd e doet niet veel. Reden dat ik het wil weten is dat mijn 2 model M's (trouwens net iets betere bouwkwaliteit dan de unicomps - zie ook ergens mijn commentaar in dit topic) nu niet veel gebruikt worden omdat de win + e combinatie ongeveer mijn meest gebruikte toetsencombo is.
Snelkoppeling ergens dumpen en hier de shortcut ctrl+alt+e aan toekennen? Heb je een vergelijkbare situatie, je moet alleen een toets extra indrukken.
Marco1994 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:30:
Als je zware switches wilt, valt brown al af. Blue is vergelijkbaar met een gewoon rubber dome toetsenbord, alleen hoor je een echte 'klik' als je 'm activeert. Je gaat dus eerder richting black en green/clear dan brown. Heb je de TS wel gelezen? Daar staat deze informatie perfect uitgelegd.
Wat je is je budget?
Mijn budget ligt om en nabij de 70 euro
Dat maakt het niet makkelijk, veel mech toetsenborden beginnen al bij €80,- en de betere zitten rond en over de €100,- dus als het even kan, spaar dan wat meer voor een goede.
Wat weet je al?
Omdat dit mijn eerste Mechanical keyboard zal zijn, heb ik er nog geen al te hoog budget voor.
Ik ben al in de mediamarkt geweest en de lichtere(gaming) varianten bevallen mij niet, ik wil voelen en horen als ik aan het typen ben. Normaal gesproken 'ram' ik als een gek om mijn toetsenbord :p
Als die je al niet bevallen, heb je de brown switches dus al gevoelt. Vreemd dat je 't dan als optie neemt, als je 't al 'te licht' vind typen.
Anyway, ik wil graag blue of brown switches, het liefste een full size keyboard, maar mijn research laat zien dat dit bijna niet haalbaar is. Ik ben in het bezit van een Macbook Pro 13" 2014 dus het liefste een Mac layout, geen verplichting.
Hoe bedoel je met 'mac layout'? Je wilt zeggen dat je de ISO layout wilt (die met korte shift en hoge enter) ipv ANSI (lange linker shift, lage enter)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kaesve schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:40:
Ik had voor mijn Model M een nieuwe keyboard layout gemaakt voor windows, om de windows key te mappen naar een toets die ik niet nodig had. Ik had een UK qwerty layout, en gebruikte de key tussen de Z en linker SHIFT. Ik weet helaas niet meer welke software ik hiervoor gebruikte..
AutoHotKey misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Hero of Time schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:41:

[...]

Als je zware switches wilt, valt brown al af. Blue is vergelijkbaar met een gewoon rubber dome toetsenbord, alleen hoor je een echte 'klik' als je 'm activeert. Je gaat dus eerder richting black en green/clear dan brown. Heb je de TS wel gelezen? Daar staat deze informatie perfect uitgelegd.
Ik heb begrepen op verschillende fora gelezen dat de brown veel wordt aangeraden voor programmeurs, heb deze informatie eindelijk domweg overgenomen, aangezien ik zoveel over mechanische keyboards heb gelezen de afgelopen dagen ben ik daar in de topicstart overheen gelezen, maar dan lijken de browns inderdaad af te vallen.
[...]

Dat maakt het niet makkelijk, veel mech toetsenborden beginnen al bij €80,- en de betere zitten rond en over de €100,- dus als het even kan, spaar dan wat meer voor een goede.
[...]

Als die je al niet bevallen, heb je de brown switches dus al gevoelt. Vreemd dat je 't dan als optie neemt, als je 't al 'te licht' vind typen.
De Mediamarkt had helaas niet alles, dus de browns heb ik zelf niet kunnen voelen
[...]

Hoe bedoel je met 'mac layout'? Je wilt zeggen dat je de ISO layout wilt (die met korte shift en hoge enter) ipv ANSI (lange linker shift, lage enter)?
Met mac layout bedoel ik dat ik graag de CMD, alt knop wil hebben op de plaats waar deze op de macbook ook zit, dit is meer voor het cosmetische en geen harde eis, alleen leuk als het past binnen het budget zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mac layout is niet te vinden voor dat budget

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Marco1994 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:09:
[...]

Ik heb begrepen op verschillende fora gelezen dat de brown veel wordt aangeraden voor programmeurs, heb deze informatie eindelijk domweg overgenomen, aangezien ik zoveel over mechanische keyboards heb gelezen de afgelopen dagen ben ik daar in de topicstart overheen gelezen, maar dan lijken de browns inderdaad af te vallen.
De browns zijn ook heerlijk voor programmeurs, juist omdat ze tactile zijn en licht. Maar omdat je zelf al aangeeft een toetsenbord letterlijk als ramplank te gebruiken en zware toetsen wilt hebben, had je kunnen bedenken dat het dan niet geschikt is voor jouw wensen. ;)
De TS heeft trouwens netjes de kracht die nodig is voor activatie bij de mechaniek staan. Je moet dan echt heel snel lezen als je daar overheen leest.
Met mac layout bedoel ik dat ik graag de CMD, alt knop wil hebben op de plaats waar deze op de macbook ook zit, dit is meer voor het cosmetische en geen harde eis, alleen leuk als het past binnen het budget zeg maar.
Er zijn vast genoeg programma's of zelfs native oplossingen in OSX die de toetsen om kunnen draaien. Op Linux heb je daar xmodmap voor, er zal vast wel iets vergelijkbaars zijn voor jou (en even snel zoeken bevestigd dat).

Ik had vandaag m'n plankje mee naar werk, om het eens langer en beter te voelen en moet zeggen, het is echt wennen, en ik maak ook nog regelmatig typfouten omdat ik te snel wil zijn of de toets niet ver genoeg indruk (ja, dat is blijkbaar ook mogelijk). Maar ik moet nog wel een numpadje erbij halen, ik mis dat toch wel voor online banking. Hopelijk komen ze weer eens bij de Aldi ofzo beschikbaar voor een paar euro. En een polssteun is ook geen overbodige luxe, de toetsen zijn best hoog, te hoog voor hoe ik m'n handen nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Vrij zeker dat het niet AHK was. Ik wilde een windows keyboard layout toevoegen, zodat ik makkelijk kon switchen tussen andere layouts die ik gebruikte (ik gebruik meestal dvorak international, maar soms ook qwerty) en volgens mij kon AHK dat niet.

Overigens heb ik tegenwoordig een keyboard met programmeerbare firmware en dat werkt nog beter dan AHK achtige software of zelf keyboard layouts voor windows maken. Kan het zeer aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hero of Time schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:30:

Er zijn vast genoeg programma's of zelfs native oplossingen in OSX die de toetsen om kunnen draaien. Op Linux heb je daar xmodmap voor, er zal vast wel iets vergelijkbaars zijn voor jou (en even snel zoeken bevestigd dat).
Klopt, OSX heeft een native oplossing: System Preferences -> Keyboard en daar kun je software matig alles omdraaien.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bOM721KpUBHYggU52wGkgRDm/full.png

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marco1994 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:30:
Je noemt juist twee relatief lichte switches.

Even ter indicatie:
Lineair: MX Red (licht) -> MX Black (zwaarder)
Tactile: MX Brown (licht) -> MX Clear (zwaarder)
Clicky: MX Blue (licht) -> MX Green (zwaarder)

Binnen jouw budget zijn MX Clear en MX Green echter onhaalbaar, zijn relatief zeldzame switches en dus wat duurder. Ook een Mac layout wordt een lastig verhaal met dat budget, althans, hardwarematig. Zoals al eerder genoemd werd kun je het softwarematig oplossen maar dat is natuurlijk minder ideaal.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:08

Zalmanman

So long,

Morgen mag ik mijn zwarte Pok3r met MX Blues in ontvangst nemen :D Ik heb er ook meteen maar een setje o-rings bij besteld (0,2 mm dik) en van ccc456 een WASD keypuller overgenomen. Is er eventueel nog info waarvan ik jullie zou kunnen voorzien als ik 'm eenmaal hier heb?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Ik heb een Gigabyte Osmium met bruine switches, bevalt mij prima. Echt een top ding, alles wat je wilt (usb 3, audio/microphone usb passthrough, verlichting). Echter, de software is een draak. Nu heeft dat ding wel 5 macro toetsen die ik graag nuttig wil gaan gebruiken, maar met die software is echt niets in te stellen. Kent iemand software waarmee ik dingen daar aan kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:22:
Ik heb een Gigabyte Osmium met bruine switches, bevalt mij prima. Echt een top ding, alles wat je wilt (usb 3, audio/microphone usb passthrough, verlichting). Echter, de software is een draak. Nu heeft dat ding wel 5 macro toetsen die ik graag nuttig wil gaan gebruiken, maar met die software is echt niets in te stellen. Kent iemand software waarmee ik dingen daar aan kan toevoegen?
autohotkey mss? Maar grote kans dat die toetsen alleen door de eigen software worden herkent.

edit: wat wel leuk is, is je macro's binden naar toetsen waar je normaal niet bijkomt, en dan via autohotkey daar leukere macro's aan koppelen.

Macro toets 5 instellen als numlock > numlock via autohotkey als imposante WoW macro :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:58:
[...]

Oeh, die ziet er toch wel een beetje geil uit voor op 't werk. Maximale functionaliteit, minimale ruimte. Alleen, wat zou 't moeten kosten? ;)
Staat weer op massdrop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leuk, maar ik heb al eerder aangegeven dat Massdrop voor mij geen optie meer is. Alles achter een loginwall plaatsen en standaard opkomen met FB is voor mij een instant ban van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch is dat één van de makkelijkste manieren om aan het desbetreffende toetsenbord te komen, heb zelf ook vrij goede ervaringen met Massdrop. Exotisch spul met betrekking tot mechanische toetsenborden is nu eenmaal wat lastiger aan te komen, al helemaal in Europa. Een andere optie zou mechanicalkeyboards.com zijn, houd hier echter rekening met een hogere prijs en verzendkosten. Als je hier ook nog eens een factuur van de douane bovenop krijgt kun je al helemaal je lol op, al loop je dat risico natuurlijk ook via Massdrop.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, de prijs staat mij ook al niet aan, bijna €100,- om een bordje voor werk te gebruiken zie ik niet zitten. Dan vraag ik volgend jaar ofzo wel een aan, kost 't mij niets.

Edit:
Iemand bekend met de pricewatch: Func KB-460 (MX Red)? Heeft 't echt de ISO layout, ipv ANSI (dus korte shift, hoge enter ipv het prettige lange shift, lage enter)?

[ Voor 42% gewijzigd door Hero of Time op 09-11-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al even op zoek naar een leuk mechanisch toetsenbord, mijn g19 is wat aan het slijten en het schermpje irriteert me meer dan dat het echt iets toevoegt. Het volume scrollwiel vind ik daarentegen erg fijn.

Aan de hand van dit topic en wat andere sites heb ik dit bedacht
Welke lay-out wil je?
QWERTY full-size, hij is gewoon voor desktop gaming-pc dus dat lijkt me het fijnste

Gewoon vanuit het oogpunt dat ik het nu ook heb lijkt me het fijn, hoeft niet persé maar zit volgens mij altijd op full-size toetsenborden?

Wil je backlight?
Leuke toevoeging maar weer geen vereiste, zeker als het de prijs kan drukken helemaal niet nodig.
Als ik de TS moet geloven is de MX Blue het beste geschikt, al is dat voor LoL weer wat minder geschikt (Ik doe voornamelijk SCII, LoL en typen voor school). Alleen het geluid lijkt me toch wel vervelend en dan kan ik misschien beter gaan voor Brown.

Wat je is je budget?
Max 150,-
Wil je macro toetsen?
Niet nodig, ik heb ze nu op mijn G19 maar ik gebruik ze eigenlijk nooit
Doel van het keyboard?
Gaming (SCII, LoL en misschien nog een MMO ergens in de toekomst) en typen van verslagen etc.

Wat weet je al?
Niet heel veel, ik heb gekeken naar een aantal toetsenborden, ook in de winkel gekeken maar daar hadden ze er maar weinig die ik kon uitproberen.
De Razer Blackwidow leek me wel een fijn toetsenbord, het enige wat ik daar jammer aan vind is dat hij geen scrollwiel voor het volume heeft, dit vind ik echt een hele fijne toevoeging aan een toetsenbord omdat ik vaak muziek luister tijdens games. De Corsair Vengeance K70 heeft dit wel maar ik volgens mij moeilijker verkrijgbaar, niet kunnen vinden of er een opvolger oid. voor is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 16:42 . Reden: Beter verhaal van gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:09:
Ik ben al even op zoek naar een leuk mechanisch toetsenbord, mijn g19 is wat aan het slijten en het schermpje irriteert me meer dan dat het echt iets toevoegt. Het volume scrollwiel vind ik daarentegen erg fijn.

Aan de hand van dit topic en wat andere sites heb ik dit bedacht
Welke lay-out wil je?
QWERTY full-size, hij is gewoon voor desktop gaming-pc dus dat lijkt me het fijnste

Gewoon vanuit het oogpunt dat ik het nu ook heb lijkt me het fijn, hoeft niet persé maar zit volgens mij altijd op full-size toetsenborden?

Wil je backlight?
Leuke toevoeging maar weer geen vereiste, zeker als het de prijs kan drukken helemaal niet nodig.
Als ik de TS moet geloven is de MX Blue het beste geschikt, al is dat voor LoL weer wat minder geschikt (Ik doe voornamelijk SCII, LoL en typen voor school). Alleen het geluid lijkt me toch wel vervelend en dan kan ik misschien beter gaan voor Brown.

Wat je is je budget?
Max 150,-
Wil je macro toetsen?
Niet nodig, ik heb ze nu op mijn G19 maar ik gebruik ze eigenlijk nooit
Doel van het keyboard?
Gaming (SCII, LoL en misschien nog een MMO ergens in de toekomst) en typen van verslagen etc.

Wat weet je al?
Niet heel veel, ik heb gekeken naar een aantal toetsenborden, ook in de winkel gekeken maar daar hadden ze er maar weinig die ik kon uitproberen.
De Razer Blackwidow leek me wel een fijn toetsenbord, het enige wat ik daar jammer aan vind is dat hij geen scrollwiel voor het volume heeft, dit vind ik echt een hele fijne toevoeging aan een toetsenbord omdat ik vaak muziek luister tijdens games. De Corsair Vengeance K70 heeft dit wel maar ik volgens mij moeilijker verkrijgbaar, niet kunnen vinden of er een opvolger oid. voor is.
Als een scrollwiel voor volume echt een pre is zou ik naar de Das Keyboard 4 kijken. Dit keyboard heeft o.a. een dedicated scrollwiel voor volume, een USB3.0 hub, en verder vooral niet teveel fratsen. Geen backlight, geen macrotoetsen, gewoon een prima keyboard. De DK4 is in 3 uitvoeringen beschikbaar (en nog eens 2 TKL uitvoeringen):

- Das Keyboard 4 Professional: PC layout, Cherry MX Blue or Brown, n-key rollover
- Das Keyboard 4 Ultimate: zelfde als bovenstaande maar met blanco keycaps
- Das Keyboard 4 Mac: Mac layout, Greetech switches, verder identiek aan bovenstaande

http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-ultimate/

De TKL versie is er alleen in Professional en Ultimate, heeft geen volume wiel, USB2.0 ipv USB3.0 hub, en Greetech switches ipv Cherry switches.

Als een volume scrollwiel geen must is zijn er ook andere alternatieven die de moeite waard zijn:

- geen backlight, geen fratsen, gewoon een goed TKL keyboard (TKL = meer ruimte voor je muis :P ) : KUL ES-87. Is ook beschikbaar via MKH met MX Clear, wat een goede tussenvorm kan zijn als je twijfelt tussen Blue en Brown
- wel backlight, maar anderszins geen fratsen: Ducky Shine (zowel fullsize als TKL beschikbaar met een variëteit aan switches en LED kleuren).

Ik gebruik zelf een tweetal Ducky Shine 3 borden met mijn Macs (1 thuis, 1 onderweg), en een Das Keyboard S Mac (voorloper van de DK4) met mijn Hackintosh, en beide zijn eigenlijk prima. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor TKL omdat het simpelweg meer ruimte op het bureau oplevert.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:32:
[...]

Als een scrollwiel voor volume echt een pre is zou ik naar de Das Keyboard 4 kijken. Dit keyboard heeft o.a. een dedicated scrollwiel voor volume, een USB3.0 hub, en verder vooral niet teveel fratsen. Geen backlight, geen macrotoetsen, gewoon een prima keyboard. De DK4 is in 3 uitvoeringen beschikbaar (en nog eens 2 TKL uitvoeringen):

- Das Keyboard 4 Professional: PC layout, Cherry MX Blue or Brown, n-key rollover
- Das Keyboard 4 Ultimate: zelfde als bovenstaande maar met blanco keycaps
- Das Keyboard 4 Mac: Mac layout, Greetech switches, verder identiek aan bovenstaande

http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-ultimate/

De TKL versie is er alleen in Professional en Ultimate, heeft geen volume wiel, USB2.0 ipv USB3.0 hub, en Greetech switches ipv Cherry switches.

Als een volume scrollwiel geen must is zijn er ook andere alternatieven die de moeite waard zijn:

- geen backlight, geen fratsen, gewoon een goed TKL keyboard (TKL = meer ruimte voor je muis :P ) : KUL ES-87. Is ook beschikbaar via MKH met MX Clear, wat een goede tussenvorm kan zijn als je twijfelt tussen Blue en Brown
- wel backlight, maar anderszins geen fratsen: Ducky Shine (zowel fullsize als TKL beschikbaar met een variëteit aan switches en LED kleuren).

Ik gebruik zelf een tweetal Ducky Shine 3 borden met mijn Macs (1 thuis, 1 onderweg), en een Das Keyboard S Mac (voorloper van de DK4) met mijn Hackintosh, en beide zijn eigenlijk prima. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor TKL omdat het simpelweg meer ruimte op het bureau oplevert.
Thanks voor de uitgebreide reactie!

Ik vind die 'das keyboard' er wel erg goed uit zien! Hij is iets duurder dan ik zou willen, maar voor een toetsenbord wat alles heeft wat ik wil vind ik dat niet heel erg.
Full-size vind ik denk ik toch wel echt fijn om te hebben achteraf, ik heb ruimte genoeg en zo'n klein toetsenbord vind ik meestal wat minder fijn.

Ik ga denk ik even mijn toetsen afplakken om te kijken of ik niet stiekem spiek (ivm de blanco keycaps, vind ik wel wat hebben). Alleen de switches moet ik nog even bepalen dan, is het lawaai van de blue echt heel erg? Dan neem ik namelijk denk ik toch brown ivm s'nachts werken en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je anderen om je heen hebt, is blue niet aan te raden. Dan kan je beter brown of clear nemen. Zoek anders eens op Youtube naar het gebruik van de MX Blue zodat je een idee hebt hoe dat klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 16:50
Heb gisteren mijn Ducky Zero met MX Blue een dag mee naar kantoor genomen, om even te testen hoe het bordje bevalt als ik er een hele dag mee aan de slag ben. Naderhand gevraagd of iemand last had van het tikken, maar niemand die aangaf het storend te vinden. Ik zou aanraden het type switch te pakken welke jouw het best bevallen, niet wat anderen er misschien van zullen vinden? Toegegeven, je moet rekening houden met je omgeving, maar deze mechanische toetenborden maken nu eenmaal meer geluid dan de typische rubber-domes die de meeste werkplekken normaliter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, als je een tobo met MX Clear of MX Black hebt en je bottomed 'm niet, dan maak je toch echt minder geluid dan een standaard rubber dome op kantoor. En jouw collega's stoorden zich er niet aan, dat is geen garantie dat anderen dat ook niet doen. Een mechanisch toetsenbord ruil je niet zomaar even om of vervang je zo even, het is niet iets van een tientje dat je weg kan gooien als 't niet bevalt. Daarom is het ook zo belangrijk om de juiste switch te kiezen en echt te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk sowieso de das keyboard 4 ultimate bestellen, lijkt me een heel mooi keyboard met precies de functies die ik nodig heb.

Naar aanleiding van alles wat ik heb gelezen, gezien en gehoord ga ik dan toch voor de MX Blue. Lijken me toch de fijnere switches.

Ik ga nog even proberen of er ergens in de buurt een winkel is waar ze uit te proberen zijn. Ik was gisteren bij de media markt maar daar hadden ze alleen een aantal razer toetsenborden staan met hun eigen razer switches. Het is wat jij zegt Hero of Time, je kan niet zomaar even een nieuwe kopen want het gaat om best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb bij de MM bij mij in de buurt ook met een Razer getest en eentje daarvan, ik dacht de Razer Green, klikte bij elke aanslag. Ik ga er even vanuit dat het vergelijkbaar is met de Cherry MX Blue, dus als je die hebt gehoord, heb je een redelijk idee van hoe en wat. Bij Alternate later lag er een tester met de 6 switches van Cherry. De blue maakte idd een aardig geluid terwijl de anderen dat niet deden. Het was helaas wat te rumoerig om het echte geluidsproductie te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Razer Green klikte inderdaad bij iedere aanslag, al vond ik dat niet echt storend.
Naar Alternate zou wel het makkelijkste zijn, het is volgens mij zo'n 25 minuten met het openbaar vervoer dus misschien doe ik dat wel even! Dan kan ik het toetsenbord meteen meenemen mocht hij op voorraad zijn maar weet ik in ieder geval zeker hoe het voelt. Uiteindelijk is gevoel toch belangrijker dan geluid bij een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:32:
Nou, als je een tobo met MX Clear of MX Black hebt en je bottomed 'm niet, dan maak je toch echt minder geluid dan een standaard rubber dome op kantoor.
Zelf heb ik een MX Green bord, waarop ik de toetsen bijna nooit tot de bodem doordruk. Het enige dat ik hoor is een zacht geklik, en het bord maakt minder geluid dan het rubber dome bord dat op mijn werk ligt.

Sommige collega's die veel harder typen dan ik, maken met hun toetsenbord echt serieus lawaai, en ze typen op hetzelfde rubber dome bord als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 04:13
Vault 111 & Mini Nuke Keycaps
https://geekhack.org/index.php?topic=76885.0

Mocht er iemand verzend kosten willen splitsen, laat het maat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend even naar de Alternate gegaan, even getest en toch de MX Brown gekozen. Meteen de Das Keyboard 4 Ultimate meegenomen (met MX Brown dus) en tot nu toe bevalt hij heel erg goed! Bedankt voor het advies hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om het te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-10 18:10
Ik heb sinds vandaag de Quickfire XTi. Maar volgens de video op de website van de maker moeten er color modes zijn die ik helemaal niet heb. Zoals het waterdrop effect. Je kunt de modes selecteren middels Fn + F3.

Ik heb maar 4 modes: Full On, Breathing, ActivLight on Touch en Off.

Ik kan de Color Wave en Waterdrop Effect en Cross Mode modes helemaal niet selecteren middels Fn + F3.

Fabricage fout? Of ik doe iets fout?

Update: bleek dat ik de firmware moest updaten. Hij kwam met 1.1.1. Firmware 1.1.4 doet het zoals geadverteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door SAICRJMPM op 11-11-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Cherry MX Board 3.0 red
Wel even wennen. De laatste keer dat ik een mech tobo had was een IBM M 16 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:07:
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om het te voelen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lnOmb/d5717fb046.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:59
Geachte Tweakers,

Ik heb al aantallen jaren een steelseries 6gv2 en merk sinds ongeveer het laatste jaar dat ik vaak typfouten begin te maken, vaak dat ik bijvoorbeeld 'weeet' typ of anderee etc, eigenlijk vooral met klinkers dus. Ik betrap mezelf niet echt op deze typfouten maar het kan vrijwel ook niet een defect in het toetsenbord zijn omdat het zo random voorkomt.

Zijn er hier mensen die dit ook gehad hebben met een bepaalde mechanische switch, zo ja hielp een andere switch veel?

Ik was namelijk van plan om binnenkort een keer een mxred toetsenbord aan te schaffen, de verlichte variant van de mxblacks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb maanden geleden aan een van de auteurs van de startpost doorgegeven dat er een dode link in staat, die dooie link staat er nog altijd....

http://www.wasdkeyboards.com/resources/keyboard-layouts , onder Lay-out -> Full Size Qwerty.

En ik mis een draadloze sectie onder Overzicht toetsenborden O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 20-11-2015 19:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 19:25
Iemand toevallig nog opzoek naar een v60 cherry blue met groen/blauwe leds? Heb er een over aangezien ik nu een k65 rgb heb met blue's. Anders bewaar ik hem als reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Raven schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:56:
Ik heb maanden geleden aan een van de auteurs van de startpost doorgegeven dat er een dode link in staat, die dooie link staat er nog altijd....

http://www.wasdkeyboards.com/resources/keyboard-layouts , onder Lay-out -> Full Size Qwerty.

En ik mis een draadloze sectie onder Overzicht toetsenborden O-)
Draadloos en mechanisch, dat is als water en vuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Scrtz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:28:
[...]

Draadloos en mechanisch, dat is als water en vuur..
Matias vindt van niet ;) En volgens mij had Filco ook iets draadloos.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Whieee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:17:
[...]

Matias vindt van niet ;) En volgens mij had Filco ook iets draadloos.
De Filco MiniLa Air inderdaad :) en dan zijn er ook nog wel mods om bluetooth aan bijv een HHKB toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 23:13
Uberdude schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:01:
Iemand toevallig nog opzoek naar een v60 cherry blue met groen/blauwe leds? Heb er een over aangezien ik nu een k65 rgb heb met blue's. Anders bewaar ik hem als reserve
Mag ik vragen waar je die k65 vandaan hebt? Kan hem in NL nergens vinden namelijk. Zijn een paar zaken die ik gebeld heb en die kunnen hem ook niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet mee eens! Ik wil later echt niet zo'n ding: Afbeeldingslocatie: http://images.samsung.com/is/image/samsung/sa-en_VG-KBD1000-TK_026_Front_black?$TM-Gallery$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
mike30 schreef op zondag 22 november 2015 @ 04:55:
[...]

Mag ik vragen waar je die k65 vandaan hebt? Kan hem in NL nergens vinden namelijk. Zijn een paar zaken die ik gebeld heb en die kunnen hem ook niet bestellen.
Tijdje terug heb ik er 2 laten mee komen door een kennis uit Amerika voor mij en een goede vriend

[ Voor 3% gewijzigd door Uberdude op 22-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 23:13
Uberdude schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:28:
[...]

Tijdje terug heb ik er 2 laten mee komen door een kennis uit Amerika voor mij en een goede vriend
Aha, dat verklaard het. Bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Hero of Time schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:56:
Ik heb bij de MM bij mij in de buurt ook met een Razer getest en eentje daarvan, ik dacht de Razer Green, klikte bij elke aanslag. Ik ga er even vanuit dat het vergelijkbaar is met de Cherry MX Blue, dus als je die hebt gehoord, heb je een redelijk idee van hoe en wat. Bij Alternate later lag er een tester met de 6 switches van Cherry. De blue maakte idd een aardig geluid terwijl de anderen dat niet deden. Het was helaas wat te rumoerig om het echte geluidsproductie te horen.
Ik neem aan dat je met MM Mediamarkt bedoelt? Zal interessant voor mij zijn aangezien ik zo geen andere plek weet waar ik kan testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Radical1980 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:43:
[...]
Ik neem aan dat je met MM Mediamarkt bedoelt? Zal interessant voor mij zijn aangezien ik zo geen andere plek weet waar ik kan testen. :P
In Tilburg kun je ze allemaal testen, geen idee over andere filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Radical1980 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:43:
[...]
Welke andere electronicaketen ken je met de initiale 'MM'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-10 21:35
Heb nu een tijdje de Roccat Ryos MK Pro kunnen testen met CHerry Red toetsen. Ik ben er inmiddels wel achter dat de Cherry Red toetsen niet mijn persoonlijke voorkeur hebben. Ik vind ze te licht gaan waardoor ik er geen gevoel in krijg. Daarbij vind ik de macro toetsen erg storend omdat ik mijn handen steeds verkeerd op het toetsenbord neerleg. Het toetsenbord heb ik dus ook weer verkocht.

Ik zit er nu aan te denken om een Ducky Shine 4 te gaan proberen met Cherry Black toetsen. Ben er dus wel achter dat ik een toetsenbord wil die geen extra macro toetsen bevat.

Eventueel nog tips voor andere borden? Cherry Red toetsen zijn niets voor mij ben ik achter, alle toetsen die een extra feedback klik geven ook absoluut niet. Toetsenbord met QWERTY indeling en de numpad wil ik ook graag behouden.

Je kan ook zelf een toetsenbord op WASD samenstellen, echter vind ik dit te duur (import kosten, verzending, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:32
Sinds vandaag een Logitech G910 'Orion Spark', met veel kleurtjes enzo. :9~

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/55W2K22tdMPaVTIusVvhiVGB/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WdKrUg0gCoW5qYvVFug7oskF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uJG2ROZbS0KwluYHsVBBIDha/medium.jpg

Mijn eerste voorzichtige stap in de wereld van mechanische toetsenborden. Dit model heeft, zoals jullie vast al weten, mechanische Romer-G schakelaars. Het zegt mij niet héél veel, maar het typt prima. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:53
Scrtz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:17:
Geachte Tweakers,

Ik heb al aantallen jaren een steelseries 6gv2 en merk sinds ongeveer het laatste jaar dat ik vaak typfouten begin te maken, vaak dat ik bijvoorbeeld 'weeet' typ of anderee etc, eigenlijk vooral met klinkers dus. Ik betrap mezelf niet echt op deze typfouten maar het kan vrijwel ook niet een defect in het toetsenbord zijn omdat het zo random voorkomt.

Zijn er hier mensen die dit ook gehad hebben met een bepaalde mechanische switch, zo ja hielp een andere switch veel?

Ik was namelijk van plan om binnenkort een keer een mxred toetsenbord aan te schaffen, de verlichte variant van de mxblacks.
Ik herken dit wel met mijn mechanische toetsenbord. Bij mij verschijnt er heel vaak een random spatie middenin een woord waarvan ik toch vrij zeker was dat ik die niet geplaatst heb. Ook heb doet Shift+O het vaak niet.

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-10 20:41
Yonix schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:51:
Sinds vandaag een Logitech G910 'Orion Spark', met veel kleurtjes enzo. :9~

Mijn eerste voorzichtige stap in de wereld van mechanische toetsenborden. Dit model heeft, zoals jullie vast al weten, mechanische Romer-G schakelaars. Het zegt mij niet héél veel, maar het typt prima. :*)
Dat is geen mechanisch toetsenbord, of toch niet wat ik ervan heb gehoord. De actuatiekracht (indrukken toetsen) lijkt zeer sterk op gewone rubberen dome switches. Logitech is hier ook zelf heel onduidelijk over. Zelf zou ik het dus geen mechanische toetsenbord durven noemen. Ik heb er ook op getypet, en vond het helemaal niet zo prettig typen als je dat vergelijkt met echte cherry mx switches. Maar smaken en keuzes verschillen uiteraard :).

Ik vind dit toetsenbord iig zijn geld niet waard, er is wat beters voor dat bedrag te vinden imo. Desalniettemin wens ik je veel succes met de aankoop!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dietaahhhpro schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:11:
[...]

Dat is geen mechanisch toetsenbord, of toch niet wat ik ervan heb gehoord. De actuatiekracht (indrukken toetsen) lijkt zeer sterk op gewone rubberen dome switches.
Waarom zou een Romer Switch geen mechanische switch zijn? De werking en actuatiekracht zijn 2 verschillende dingen, dat maakt het een nog niet gelijk aan het ander.

http://deskthority.net/wiki/Romer-G
etc etc

[ Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 26-11-2015 10:18 ]

39

• Flipking94
Fietsbel schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:14:
[...]

Waarom zou een Romer Switch geen mechanische switch zijn? De werking en actuatiekracht zijn 2 verschillende dingen, dat maakt het een nog niet gelijk aan het ander.

http://deskthority.net/wiki/Romer-G
etc etc
Ik heb gelezen en gehoord op youtube reviews van dit toetsenbord dat je de toetsen volledig moet indrukken alvorens ze geregistreerd worden, hetzelfde dus als bij rubberen dome switches, terwijl je bij cherry mx switches kan 'spelen' met de registratie van de ingedrukte toetsen. Actuatiekracht was inderdaad een ongelukkig woord ter uitdrukking, excuses. Maar de werking is dus wat ik heb gehoord sterk gelijkend op gewone rubberen dome switches. Het 'voelt' ook niet aan als mechanische switches, ik heb dit gisteren nog kunnen uitproberen in de lokale mediamarkt :p.

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Scrtz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:17:
Geachte Tweakers,

Ik heb dit ook bij mijn steelseries 7G :( Je kunt dit testen met EK switch hitter: https://elitekeyboards.com/switchhitter.php
Applicatie openen en toetsen indrukken. Als een key vervolgens rood oplicht dan heb je last van keychatter (Een toets activeert dan 2x binnen 8ms). Het kan even duren, maar ik kan uiteindelijk het complete toetsenbord rood krijgen :(

Heb nu een nieuw toetsenbord, ook omdat ik cherry mx black te zwaar vond. Dus heb nog niet uitgezocht hoe ik dit kan fixen. Maarja denk dat ik het binnenkort wel ga proberen te fixen, want ik vind cherry black inmiddels wel weer fijn :P Heb een poosje mx clears gebruikt dus druk toetsen nu niet meer volledig in, dat scheelt een hoop :9

• Scrtz
WildeBeestje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:32:
[...]

Ik heb dit ook bij mijn steelseries 7G :( Je kunt dit testen met EK switch hitter: https://elitekeyboards.com/switchhitter.php
Applicatie openen en toetsen indrukken. Als een key vervolgens rood oplicht dan heb je last van keychatter (Een toets activeert dan 2x binnen 8ms). Het kan even duren, maar ik kan uiteindelijk het complete toetsenbord rood krijgen :(

Heb nu een nieuw toetsenbord, ook omdat ik cherry mx black te zwaar vond. Dus heb nog niet uitgezocht hoe ik dit kan fixen. Maarja denk dat ik het binnenkort wel ga proberen te fixen, want ik vind cherry black inmiddels wel weer fijn :P Heb een poosje mx clears gebruikt dus druk toetsen nu niet meer volledig in, dat scheelt een hoop :9
Ah oke thanks, straks eens proberen als ik thuis ben.

Ja ik vind de blacks ook net iets te zwaar, maar twijfel of de reds weer te licht zijn haha.

• DeFries
Ik persoonlijk vond de reds te licht... Dan heb je naar mijn mening geen feedback meer. Daarom heb ik mijn toetsenbord weer verkocht. Wil nu juist de blacks proberen. Sta daarom ook op het punt om de Ducky Shine 4 te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:11

botoo

💀 too old to die young

Ik heb die G910 Orion Spark nu een jaar in gebruik, lange genoeg om mijn 'oude' Ducky Shine TKL te verkopen maar inmiddels ook lang genoeg om daar toch spijt van te hebben. De G910 heeft toch een wat te 'zompige' en onstabiel aanvoelende toetsaanslag. Ook al is de G910 een mooi en uitgebreid instelbaar toetsenbord ik ga terug naar een TKL met Cherry toetsen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 22:12

D4NG3R

kiwi

:)

Sinds vandaag eigenaar van een Ducky Zero (reds), man wat is dit een verademing t.o.v. m'n oude cheapo Microsoft plankje. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Scrtz
WildeBeestje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:32:
[...]

Ik heb het dus ook idd met mijn 6gv2 (zelfde tobo als 7g eigenlijk), ga wss upgraden naar de ducky shine 5 aangezien vorige modellen niet meer te verkrijgen zijn. Reds schijnen wel het snelste te zijn voor csgo, vandaar dat ik die wss maar pak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Ik heb sinds vandaag de Ducky Shine 4. Toetsen voelen goed, maar er is één groot nadeel: de spatiebalk.

Geen idee of het een productiefout is maar deze voelt zo lomp zwaar. In het midden zit de switch en daarvan zitten links en rechts weer switches. Nu blijven deze naar benden staan als je deze indrukt. Ze zijn met elkaar verbonden (zal zo foto plaatsen).

Hier staan ze omhoog
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/whcqkw.jpg

Hier dus omlaag
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2nscjsh.jpg

Horen deze automatisch weer omhoog te gaan? Ze voelen in ieder geval erg stroef aan waardoor de spatiebalk erg slecht aanvoelt.

[ Voor 28% gewijzigd door DeFries op 27-11-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb ook een Ducky Shine (versie weet ik niet meer, is iig een TKL) en geen last daarvan. Welke mechaniek heb je? Mijne heeft Cherry MX Black, die zijn sowieso al wat zwaarder. Overigens doen de twee switches aan de zijkanten niets qua registratie, het is er alleen als geleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:34
Weet iemand of er rond amsterdam een winkel is waar je verschillende switches kunt testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Hero of Time schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:45:
Apart, ik heb ook een Ducky Shine (versie weet ik niet meer, is iig een TKL) en geen last daarvan. Welke mechaniek heb je? Mijne heeft Cherry MX Black, die zijn sowieso al wat zwaarder. Overigens doen de twee switches aan de zijkanten niets qua registratie, het is er alleen als geleider.
Heb de Cherry black toetsen.

Die toetsen zijn inderdaad wat zwaarder, maar dit voelt niet normaal in vergelijking met de andere toetsen. Alsof hij blijft hangen al het ware. Te veel weerstand in vergelijking met de andere toetsen. Hij valt ook niet goed naar beneden.

Die twee slides aan de zijkant doen inderdaad niets betreft registratie, maar heb wel het gevoel dat zij voor de te grote weerstand zorgen. Denk dat dit bord maar omgeruild moet worden voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel zo dat Cherry stabilizers (die in de Ducky's gebruikt worden) iets 'mushier' aanvoelen dan bijvoorbeeld Costar stabilizers. Dit is echter bij alle gestabiliseerde toetsen, dus ook de shift, enter, backspace etc. Als de spatiebalk veel zwaarder aanvoelt dan die toetsen is er inderdaad iets mis, in dat geval zou ik hem gewoon retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Dan gaat die retour. Want zoals die knoppen voelen, zo voelt de spatiebalk niet. Hij is mij te duur om mij te blijven ergeren aan de spatiebalk.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 07:36
DeFries schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:36:
Dan gaat die retour. Want zoals die knoppen voelen, zo voelt de spatiebalk niet. Hij is mij te duur om mij te blijven ergeren aan de spatiebalk.

Bedankt voor de info.
Bij mijn zelfbouw keyboard had ik er ook last van een stroefe spatiebalk. Als je wat silicone smeermiddel hebt, kan je in de hoekpunten bij de plastic clips smeren. Bij mij hielp dat enorm en werd de spatie even soepel als de enter en shift knoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door pokkuhlag op 27-11-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjasper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:31
Sinds deze week de trotse eigenaar van een KÛL ES-87 met Cherry MX Brown switches. Wat een heerlijk toetsenbord!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2rHQwK9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZBnvZPH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
pokkuhlag schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:55:
[...]

Bij mijn zelfbouw keyboard had ik er ook last van een stroefe spatiebalk. Als je wat silicone smeermiddel hebt, kan je in de hoekpunten bij de plastic clips smeren. Bij mij hielp dat enorm en werd de spatie even soepel als de enter en shift knoppen.
Heb wel siliconen spray, alleen gaat het tegen mijn gevoel in om dat er tussen te sprayen... Ben bang dat de garantie dan vervalt als ze ook maar iets van die restjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
mrjasper schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:11:
Sinds deze week de trotse eigenaar van een KÛL ES-87 met Cherry MX Brown switches. Wat een heerlijk toetsenbord!
Zeer mooi toetsenbord, heb je die van wasd keyboards gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 07:36
DeFries schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:18:
[...]

Heb wel siliconen spray, alleen gaat het tegen mijn gevoel in om dat er tussen te sprayen... Ben bang dat de garantie dan vervalt als ze ook maar iets van die restjes vinden.
Je moet geen siliconen spray gebruiken. Maar gel, hieronder een link met wat voor silicone grease en waar.
Ik heb wat flashlight lube gehaald bij dx en dat gebruikt.

https://imgur.com/a/lhLqo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

DeFries schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:36:
Horen deze automatisch weer omhoog te gaan? Ze voelen in ieder geval erg stroef aan waardoor de spatiebalk erg slecht aanvoelt.
Dat is toevallig: ik had een paar weken geleden ook een nieuw toetsenbord waarvan de spatiebalk niet helemaal lekker werkte. Hij voelde vervelend stroef, in vergelijking met de andere toetsen. Ik heb de spatiebalk toen losgehaald en zag hetzelfde als jij: in het midden een normale switch en links en rechts twee (stabilisator-)pennetjes die met elkaar verbonden zijn en beneden blijven.

De oorzaak heeft bij mij waarschijnlijk in de spatiebalk zelf gezeten, want na wat gepruts van mij bleek dat links en rechts onderop de spatiebalk het plastic dat hoort te klemmen op de twee stabilisatiepennetjes half afgebroken was. Ik weet niet of dit al zo was toen het toetsenbord nieuw in de doos zat, maar toen ik die twee stukjes had weggehaald, was de spatiebalk niet meer stroef. Hij was natuurlijk ook niet meer stabiel, maar dat kon ik oplossen met 2 druppeltjes thermische lijm en dat werkt nu alweer een paar weken perfect. Als de lijm los gaat, dan zet ik er een nieuwe spatiebalk op.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
DeFries schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:36:
Ik heb sinds vandaag de Ducky Shine 4. Toetsen voelen goed, maar er is één groot nadeel: de spatiebalk.

Geen idee of het een productiefout is maar deze voelt zo lomp zwaar. In het midden zit de switch en daarvan zitten links en rechts weer switches. Nu blijven deze naar benden staan als je deze indrukt. Ze zijn met elkaar verbonden (zal zo foto plaatsen).

Hier staan ze omhoog
[afbeelding]

Hier dus omlaag
[afbeelding]

Toen ik nog net de Ducky Shine 2 had was de spatiebalk ook erg ´mushy´ en maakte hij ook een squeaky sound maar dat was na maandje gebruik vanzelf weer weg. Het kan zijn dus dat het vanzelf oplost maar voor de zekerheid misschien toch maar mailtje sturen naar de verkoper voor het geval?

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjasper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:31
Dietaahhhpro schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:25:
[...]

Zeer mooi toetsenbord, heb je die van wasd keyboards gekocht? :)
Het toetsenbord komt van mechanicalkeyboards.nl, de keycaps van mechanicalkeyboards.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Swoooon schreef op zondag 29 november 2015 @ 02:34:
Toen ik nog net de Ducky Shine 2 had was de spatiebalk ook erg ´mushy´ en maakte hij ook een squeaky sound maar dat was na maandje gebruik vanzelf weer weg. Het kan zijn dus dat het vanzelf oplost maar voor de zekerheid misschien toch maar mailtje sturen naar de verkoper voor het geval?
Mijn WASD CODE had een piepende rechter shift-toets toen hij uit de doos kwam. Ik heb toen via eBay voor €5 euro (inclusief verzending) een tube wit lithiumvet gekocht, en er de stabilizers licht mee ingevet.

Geen piepje meer gehoord. Deze tube gaat waarschijnlijk langer mee dan ik nog ga leven, mits ik hem niet kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zijn er hier trouwens nog mensen welke o-ringetjes tussen hun keys hebben zitten? Ik merkte vanaf het begin al op dat ik constant vrij hard op de bodem sloeg met m'n reds dus heb sinds gisteren ringetjes onder elke toets zitten.

Generieke 0.5mm dikke rubberen ringetjes van de lokale bouwmarkt. Lekker stug dus geen squishy gevoel alsof je op een ouderwets toetsenbord typed, maar wel merkbaar minder keytravel en minder impact als de toets geheel ingedrukt word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenbv1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 15:03
Ik heb sinds een maandje ongeveer een Razer Blackwidow Chroma en ik heb wel al zitten kijken voor o-ringen. Vind het alleen wel lastig om 'de goede' uit te zoeken. :P

Ik las namelijk bijvoorbeeld dat niet-transparante ringen het licht van de leds deels blokkeren.

En in mijn geval zou het ook fijn zijn als het geluid van de toetsaanslagen een stuk minder zou zijn, want dat vind ik standaard vrij luid moet ik zeggen. Dit is wel te wijten aan het zogenaamde bottoming out, wat ik misschien na gewenning ook wel minder zal doen, maar toch.

Iemand misschien tips? Ook over eventuele verkooppunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:58
jeroenboeve1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:26:
Ik heb sinds een maandje ongeveer een Razer Blackwidow Chroma en ik heb wel al zitten kijken voor o-ringen. Vind het alleen wel lastig om 'de goede' uit te zoeken. :P

Ik las namelijk bijvoorbeeld dat niet-transparante ringen het licht van de leds deels blokkeren.

En in mijn geval zou het ook fijn zijn als het geluid van de toetsaanslagen een stuk minder zou zijn, want dat vind ik standaard vrij luid moet ik zeggen. Dit is wel te wijten aan het zogenaamde bottoming out, wat ik misschien na gewenning ook wel minder zal doen, maar toch.

https://mechanicalkeyboar...ng-switch-dempers-125pcs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga komende week, als ik vrij ben, maar een TKL of kleiner voor op 't werk halen. Ik begin mij te irriteren aan het numpad :P. En haal dan ook gelijk 2 pakjes met ringen, 1 voor thuis en 1 voor 't werk. Met de MX Black merk ik dat ik of bottom, of te vaak 'm niet ver genoeg indruk om te registreren.

Iemand hier welke TKL ik kan halen met MX Red of Brown onder de €100 ? Uiteraard shipping in een week of minder als 't kan ;). Volgens de vorige pagina's kan ik 't beste niet voor de Steelseries gaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:45:
Zijn er hier trouwens nog mensen welke o-ringetjes tussen hun keys hebben zitten? Ik merkte vanaf het begin al op dat ik constant vrij hard op de bodem sloeg met m'n reds dus heb sinds gisteren ringetjes onder elke toets zitten.
Ja, de WASD Code MX Green wordt geleverd met ringetjes geïnstalleerd. Ik druk de toetsen slechts zelden tot op de bodem, maar als dat gebeurt, dan is het lawaai niet meer dan wat je zou verwachten van een rubber dome toetsenbord. Ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-10 14:21
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout)
Nu bij ibood voor : €99,95 + €6,95 = €107 prima deal lijkt me. Toch handig voor de mensen die 1 zoeken rond de €100

Prima tobo die K70 :)

Link : http://www.ibood.com/extr...h-gaming-toetsenbord.html

[ Voor 14% gewijzigd door rolandos582 op 04-12-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer dat 't een full keyboard is, en geen TKL. Had ideaal geweest voor @werk. Dat wordt even verder zoeken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 25-10 18:51
jeroenboeve1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:26:

Deze bevallen mij goed onder een Ducky 4 Fire...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 11:11
Goedemiddag,

Met kerstmis op komst leek het me een goed idee om eindelijk eens de overstap te maken naar een mechanisch toetsenbord. Echter is er zoveel keuze, dat ik heb besloten om eens advies te vragen.

Welke lay-out wil je?
De reguliere lay-out, QWERTY. Het liefst inclusief num-pad.

Wil je backlight?
Als het binnen het budget past wel, maar is niet noodzakelijk

Aangezien mijn PC in de woonkamer staat en mijn partner nu af en toe al gek wordt van mijn getik, zou ik het liefst gaan voor MX Red of Brown. Ik speel voornamelijk MMO games.

Wat je is je budget?
Rond de 100 euro

Wil je macro toetsen?
Aangezien ik geen speakers heb en dus altijd oordopjes of een headset op heb, zou ik het erg fijn vinden als ik het volume via het toetsenbord kan regelen

Wat weet je al?
Niet heel veel. Ik heb wel wat rondgekeken en volgens mij zijn DAS keyboards erg goed, maar tevens aardig aan de prijs. Met mijn budget kom ik volgens mij uit bij Razer, Steelseries en Corsair.

[ Voor 8% gewijzigd door jaihel op 04-12-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:28
iBood heeft vandaag een Corsair k70 in de aanbieding (cherry brown) voor 99 euro:

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Past precies binnen je budget jaihel!

EDIT: Oh, dat was al gezegd. Zelf zit ik er wel aan te denken als aanvulling op m'n Rapoo V700.

[ Voor 23% gewijzigd door citruspers op 04-12-2015 10:22 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Laatst online: 26-10 11:11
citruspers schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:21:
iBood heeft vandaag een Corsair k70 in de aanbieding (cherry brown) voor 99 euro:

http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Past precies binnen je budget jaihel!

EDIT: Oh, dat was al gezegd. Zelf zit ik er wel aan te denken als aanvulling op m'n Rapoo V700.
Moeders is 'm aan het bestellen as we speak! Top aanbieding! Verwachte verzenddatum is 21 december, dus hopelijk is 'ie er met kerst. Heel erg bedankt!

Een klein vraagje nog: Bij de reviews op tweakers staat overal dat het MX Red switches zijn. Op de website van ibood staat MX Brown. Zijn er 2 verschillende uitvoeringen op de markt?

[ Voor 14% gewijzigd door jaihel op 04-12-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan twee zelfs. De K70 is er ook nog met Blue switches en daarnaast zijn er ook nog modellen met RGB-verlichting. Buiten een zwarte behuizing bestaan er ook nog zilverkleurige varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BazerK schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:57:
[...]

Deze bevallen mij goed onder een Ducky 4 Fire...
Interessant. Moet ik even onthouden voor mijn Ducky TKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:51
Mijn Qpad MK-80 is onlangs overleden, mijn rat kieperde een glas sap omver over mijn ramplank. Geen enkele knop werkt behalve de knopjes om de verlichting aan te passen. Nu brand alleen de led verlichting dus.

Ik heb mijn toetsenbord uit elkaar gehaald en schoongemaakt en zie op een plek wel een bruine vlek maar weet natuurlijk niet of dat voor het ongeluk er al zat.

Heeft iemand ervaring met het repareren van een hardware probleem (toetsenborden) en zou die mij kunnen helpen? Uit noodzaak zit ik nu maar op een Japanse Sidewinder X4 te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ding helemaal uit elkaar halen en flink af/uitspoelen met demiwater. Daarna een aantal dagen goed laten drogen en hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
D4NG3R schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:08:
Ding helemaal uit elkaar halen en flink af/uitspoelen met demiwater. Daarna een aantal dagen goed laten drogen en hopen op het beste.
Dat had ik al geprobeerd, helaas na een week nog steeds geen teken van leven. ;w
Op de lampjes na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan ben ik er bang voor dat er ergens sluiting is geweest omdat het toetsenbord waarschijnlijk aan stond toen het gebeurde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
D4NG3R schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:15:
Dan ben ik er bang voor dat er ergens sluiting is geweest omdat het toetsenbord waarschijnlijk aan stond toen het gebeurde..
Dat klopt ja. Helaas. Dan maar sparen voor en nieuwe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vraag Sebastius in Hardware 112. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLaDOS
  • Laatst online: 30-09 10:06
Weet iemand of het voor de k70 op ibood:

1. Mogelijk is om de switches te vervangen?
2. Mogelijk is om nieuwe toetsen te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
GLaDOS schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:34:

1: Ja alleen dan moet je ze los solderen.
2: Aangezien het cherry switches zijn kan er bijna iedere keyset op die voor cherry switches zijn gemaakt, originele corsair toetsen weet ik niet of die te krijgen zijn zou je moeten googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
GLaDOS schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:34:

2. Corsair gebruikt een non-standard bottom row (ctrl,alt,win spatiebalk enz). 1.5, 1, 1.25, 6.5, 1.25, 1, 1, 1.5 ipv het meer standaard 1.25, 1.25, 1.25, 6.25, 1.25, 1.25, 1.25, 1.25
Het is hierdoor iets lastiger om keycaps voor de bottom row te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-10 16:31
Iemand geinteresseerd in de Ultimate Hacking Keyboard?. Vooral de modules vind ik heel interessant. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet er gaaf uit, maar best duur IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Zonder modules hebben je duimen niet echt wat te doen. Dan wordt het dus al 304$ (200 + 24 + 50 + 30) (keyboard + shipping + module 1 + module 2) voordat het interessant wordt en dan komt er waarschijnlijk nog invoerbelasting bij. Is mij dan veel te duur.
Dan is een ergodox toch een stuk goedkoper, vooral als je het zelf soldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Leuk concept wel, mooi dat alles steeds meer modulair lijkt te worden.
Zijn al modulaire koptelefoon op de markt (van een Deens bedrijf geloof ik), modulaire telefoons zijn in ontwikkeling en nu dit.
Ben op zich niet geïnteresseerd in het product zelf maar wel in het concept er achter, hopelijk worden er niet al te veel patenten aan gehangen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WildeBeestje schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:33:
[...]

2. Corsair gebruikt een non-standard bottom row (ctrl,alt,win spatiebalk enz). 1.5, 1, 1.25, 6.5, 1.25, 1, 1, 1.5 ipv het meer standaard 1.25, 1.25, 1.25, 6.25, 1.25, 1.25, 1.25, 1.25
Het is hierdoor iets lastiger om keycaps voor de bottom row te vinden.
Zeg gerust veel lastiger, veruit de meeste keysets zijn alleen geschikt voor een standaard ANSI layout. Als het al mogelijk is om bijvoorbeeld ISO of een non-standard bottom row te krijgen is dat vaak tegen een forse meerprijs, doorgaans is die mogelijkheid er ook alleen bij keysets die je sowieso al een rib uit je lijf kosten.

Dit is voor mij dan ook reden om altijd voor toetsenborden met een standaard layout te gaan. Als ik al een toetsenbord neem waarbij dit niet het geval is, zoals mijn Keycool 84 i.v.m. het formaat, zorg ik in ieder geval dat het een model is die met PBT keycaps geleverd wordt om te voorkomen dat ik op ABS moet gaan tikken.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.