Mooi dingetje hoor! Ik houd wel van die quasi-retro look van de toetsen.Flipjack schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:20:
Mijn speeltje: KUL ES-87 (MX Clear) met Ducky PBT dye sublimated keycaps:
[afbeelding]
Die MX clear, typet deze lekker? Niet te zwaar? Persoonlijk ben ik eerder voor de iets lichtere toetsaanslagen van de blue switchesFlipjack schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:20:
Mijn speeltje: KUL ES-87 (MX Clear) met Ducky PBT dye sublimated keycaps:
[afbeelding]
Commandline FTW | Tweakt met mate
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb voor de clears browns gehad en die werkten niet voor mij. Ik maakte teveel typefouten. Ik heb er iets meer dan een jaar mee gewerkt, maar kon er nooit echt aan wennen. Met de clears moet je wat nadrukkelijker typen en daarnaast vind ik de zwaardere aanslag ook gewoon prettiger. Ik druk de toetsen met de clears bijvoorbeeld ook niet meer tot de bodem in. Ik type dus sneller, prettiger en nauwkeuriger met clears. Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijkDietaahhhpro schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:34:
[...]
Die MX clear, typet deze lekker? Niet te zwaar? Persoonlijk ben ik eerder voor de iets lichtere toetsaanslagen van de blue switches.
De dikke keycaps maken het nog ietsjes zwaarder/steviger in vergelijking met de dunne meegeleverde caps en ook dunner PBT en tegelijkertijd voelt het oppervlak haast zijdezacht. Met deze combinatie ga ik nog wel een aantal jaartjes plezier hebben
Thanks!Wouterkaas schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:51:
[...]
Mooi dingetje hoor! Ik houd wel van die quasi-retro look van de toetsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Flipjack op 08-12-2015 09:26 ]
Waarom wil je geen USB gebruiken?Ram-G-maN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:32:
Kan iemand mij vertellen of er verlichte mechanische toetsenborden bestaan die werkt met een PS/2 aansluiting? Ik wil geen USB-to-PS/2 converter gebruiken.
Share and Enjoy!
Ik wil namelijk een SteelSeries 7G, maar dan met verlichte toetsen. Omdat ik geen ghosting wil en geen N-Key rollover i.c.m. USB. De MSI moederbord die ik heb heeft een PS/2 aansluiting aan boord omdat het nog steeds superieur is t.o.v. USB.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Geloof me, je gaat het verschil niet merken. PS/2 is technisch gezien beter ja, maar de limieten van zowel usb als ps/2 ga je nooit halen. N-key-rollover is prima mogelijk op USB tegenwoordig, en ghosting heb je op een goed toetsenbord geen last meer van.Ram-G-maN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:21:
[...]
Ik wil namelijk een SteelSeries 7G, maar dan met verlichte toetsen. Omdat ik geen ghosting wil en geen N-Key rollover i.c.m. USB. De MSI moederbord die ik heb heeft een PS/2 aansluiting aan boord omdat het nog steeds superieur is t.o.v. USB.
Share and Enjoy!
Ik ben wel benieuwd hoe je van plan bent om genoeg stroom te krijgen voor de LED's op het toetsenbord met PS/2 als je per se een verlicht toetsenbord wil.Ram-G-maN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:21:
[...]
Je zal dan toch echt naar USB moeten kijken, ik type zelf op een QuickFire Rapid-I met LED's, usb, NKRO en zonder ghosting.
Persoonlijk zou ik me overigens ook echt geen zorgen maken over ghosting/NKRO gebrek bij een fatsoenlijk USB toetsenbord, maar goed, ieder zijn ding.
Edit: kan ik de K65 niet in Windows instellen op qwerty en dan toetsen omprikken
[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 10-12-2015 10:03 ]
De meeste mensen deugen!
In Windows instellen ja, toetsen 'omprikken' in principe ook al gaat dit in de praktijk helaas niet optimaal zijn. De verschillende rijen hebben namelijk verschillende profielen. Simpel gezegd; de Z-toets heeft een andere vorm dan de Y. Dat terzijde heb je zowel met QWERTZ als AZERTY standaard een ISO-layout terwijl veel mensen die op QWERTY typen de voorkeur geven aan ANSI (= lange linker shift en horizontale entertoets).Cassius schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:35:
Edit: kan ik de K65 niet in Windows instellen op qwerty en dan toetsen omprikken?
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Van de kerstboomverlichting moet je houden maar dat is volledig naar eigen wens aan te passen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op scan.co.uk is het 140 GBP en volgens live chat is het 12 GBP verzending met DPD naar Belgie binnen 3-5 dagen.
Neem aan dat ik dit niet veel goedkoper ga krijgen dan dit wegens mijn vervelende wens tot UK layout
Ik weet dat ze redelijk bekend zijn in de UK maar buiten Amazon om heb ik nog niet echt iets besteld via dat land
Welke lay-out wil je?
US-layout
Wil je met of zonder numpad?
Numpad is geen vereiste.
Wil je backlight?
Liefst wel, meerdere kleuren.
Welke MX Switch prefereer je?
MX Red, gamen en programmeren.
Wat je is je budget?
Maximaal 120 euro.
Wil je macro toetsen?
Nee, ga ik niet gebruiken.
Doel van het keyboard?
Gamen en programmeren.
Wat weet je al?
De rode switches maken niet al te veel herrie, wat het in mijn geval beter zou maken voor programmeren en gamen in de nacht.
De Corsair Gaming K65 RGB leek mij vrijwel perfect te voldoen aan al mijn eisen: pricewatch: Corsair Gaming K65 RGB (US versie)
Echter lijkt deze niet meer verkrijgbaar. Hebben jullie hiervoor een goed alternatief?
Overigens lijkt een polssteun mij wel fijn.
Alvast bedankt!
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Zelf woonachtig in de UK en we hebben wel eens iets besteld via Scan. Heb er wel een goede ervaring mee, weet alleen niet hoe het zit met verzending naar buitenland.Katmi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:13:
Was op zoek naar een Corsair STRAFE RGB MX Silent Mechanical Gaming Keyboard in UK layout.
Op scan.co.uk is het 140 GBP en volgens live chat is het 12 GBP verzending met DPD naar Belgie binnen 3-5 dagen.
Neem aan dat ik dit niet veel goedkoper ga krijgen dan dit wegens mijn vervelende wens tot UK layout? iemand ervaringen met de website ?
Ik weet dat ze redelijk bekend zijn in de UK maar buiten Amazon om heb ik nog niet echt iets besteld via dat land
Serieus goede tip! Maarrrr http://www.bestbuy.com/si...19279718644&skuId=7547002 hij gaat wel een stuk duurder wordenbotoo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:45:
@Cassius, de pricewatch: Corsair Gaming K65 RGB (US versie) zou nu zo'n beetje leverbaar moeten worden, weliswaar duurder dan de oude K65 compact maar wel een fraaie opvolger.
Van de kerstboomverlichting moet je houden maar dat is volledig naar eigen wens aan te passen.
De meeste mensen deugen!
Prijs valt mij reuze mee rond de 200 voor een volledig assembled board. EDIT: komt helaas dan nog wel invoerkosten bij dus houdt daar rekening mee.
Ze gaan wel ongelofelijk hard. Het is open sinds 9u en er zijn er nu 171/500 verkocht.

EDIT: mocht iemand nog geen massdrop account hebben: https://www.massdrop.com/r/MABGUB
[ Voor 36% gewijzigd door Natsu op 11-12-2015 09:22 ]

Shiny 'n clean

Wel even wennen weer, de toetsaanslag voelt veel anders en het keiharde ram geluid is weg.
Maar ik geloof dat ik hier prima aan kan wennen
Gaaf bordje inderdaad. Snap alleen niet helemaal waarom de meerprijs voor Cherry MX Clear (i.p.v. Gateron) maar 20 USD is terwijl voor Cherry MX Green een meerprijs van 50 USD moet worden afgetiktWildeBeestje schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:13:
Dit is ook wel een mooi toetsenbord: https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open Een custom 65% keyboard.
Prijs valt mij reuze mee rond de 200 voor een volledig assembled board. EDIT: komt helaas dan nog wel invoerkosten bij dus houdt daar rekening mee.
Ze gaan wel ongelofelijk hard. Het is open sinds 9u en er zijn er nu 171/500 verkocht.
[afbeelding]
EDIT: mocht iemand nog geen massdrop account hebben: https://www.massdrop.com/r/MABGUB
Verwijderd
Lagere oplagere / moeilijker om aan green switches te komen?MiBe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:50:
[...]
Gaaf bordje inderdaad. Snap alleen niet helemaal waarom de meerprijs voor Cherry MX Clear (i.p.v. Gateron) maar 20 USD is terwijl voor Cherry MX Green een meerprijs van 50 USD moet worden afgetikt
Mooi hoor. Prima schoon te maken zo te zien. Over de K70 gesproken bij Alternate is er nu een aanbieding voor de K70 mx brown voor 99 euro.stin00 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:36:
Zojuist even m'n Corsair K70 ramplank volledig uit elkaar gehaald om de o-ring mod toe te passen, plus uiteraard even schoonmaken met wat alcohol
[afbeelding]
[afbeelding]
Shiny 'n clean
[afbeelding]
Wel even wennen weer, de toetsaanslag voelt veel anders en het keiharde ram geluid is weg.
Maar ik geloof dat ik hier prima aan kan wennen
Ik zat eerst nog te kijken naar de CM quickfire of Steelseries 6Gv2, maar deze aanbieding moest ik gewoon pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door junglebeast op 11-12-2015 15:48 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Oeh dat is wel een scherpe aanbieding met brown switches.. Even over nadenken of ik deze op m'n werk wiljunglebeast schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:45:
[...]
Mooi hoor. Prima schoon te maken zo te zien. Over de K70 gesproken bij Alternate is er nu een aanbieding voor de K70 mx brown voor 99 euro.
Ik zie ook op de foto's van stin00 dat de ring geen invloed heeft op de backlight. Eerder was iemand die z'n zorgen uitte hierover en die deel ik, maar na het zien van de foto, valt het dus best mee.
Heeft echt 0 merkbaar invloed hier, toetsen zijn nog steeds shiny bright redHero of Time schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:00:
Ik zie ook op de foto's van stin00 dat de ring geen invloed heeft op de backlight. Eerder was iemand die z'n zorgen uitte hierover en die deel ik, maar na het zien van de foto, valt het dus best mee.
De ringen komen ook niet in aanraking met de ledjes, dus er is echt 0 verschil.
Gouden tip! Meteen besteld! Ik zat ook aan de CM te denken, maar een Corsair voor dit geld kan ik niet laten schieten!junglebeast schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:45:Mooi hoor. Prima schoon te maken zo te zien. Over de K70 gesproken bij Alternate is er nu een aanbieding voor de K70 mx brown voor 99 euro.
[ Voor 98% gewijzigd door linkje op 12-12-2015 12:21 ]
Ik heb deze ook direct maar besteld. Heb hem al binnen en vind het echt een geweldig toetsenbord. Het missen van RGB maakt me echt totaal niets uit.Gouden tip! Meteen besteld! Ik zat ook aan de CM te denken, maar een Corsair voor dit geld kan ik niet laten schieten!
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ja het is echt een lekker type keyboard. Alleen de toetsen zijn wel iets kleiner dan ik verwacht had. Gelukkig heb ik vrij dunne vingers..mobstaa schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:59:
[...]
Ik heb deze ook direct maar besteld. Heb hem al binnen en vind het echt een geweldig toetsenbord. Het missen van RGB maakt me echt totaal niets uit.
Ook dat de toetsen als ware bovenop het toetsenbord liggen is wel apart.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Zorgt ervoor dat schoonmaken van het toetsenbord ontzettend eenvoudig is. Via Youtube ontdekte ik een truckje, houdt CTRL ingedrukt en druk op de linker 'led layout knop' (uiterst linkse knop bovenaan). Als je nu CTRL en die knop loslaat, gaan de leds uit. Op het moment dat je nu typt, krijg je een trail. Leuk, maar wel onhandig bij wachtwoordenjunglebeast schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:13:
[...]
Ja het is echt een lekker type keyboard. Alleen de toetsen zijn wel iets kleiner dan ik verwacht had. Gelukkig heb ik vrij dunne vingers..
Ook dat de toetsen als ware bovenop het toetsenbord liggen is wel apart.
mech en suikerwater... brrrr. Dat vinden ze niet leuk.3L3ktr1k schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:59:
Ik heb een prachtige K95, maar nu is er vorige week ice tea overheen gemorst, nu is de E, de Tab-toets, Ctrl-toets en de Caps Lock een beetje stroef. Hoe kan ik dit verhelpen?
q-tip en alcohol om mee te beginnen, hopelijk kan je het op die manier van buiten af (nou ja, zonder keycap natuurlijk) schoon krijgen.
Alles werkt gelukkig nog, maar hij is er niet blij van geworden, en ik ook niet!Foritain schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:23:
[...]
mech en suikerwater... brrrr. Dat vinden ze niet leuk.
q-tip en alcohol om mee te beginnen, hopelijk kan je het op die manier van buiten af (nou ja, zonder keycap natuurlijk) schoon krijgen.
En als ik dat doe, waar moet ik dat dan op doen?
Voor het werk sleep ik elke dag een QF TK met browns mee. Ik heb zelf O-ringen toegevoegd en gele plastic kapjes om de lampjes geel te maken. De kapjes dimmen de ledjes wel iets. zelf heb ik de caps van de pijltjes toetsen en de escape vervangen voor een andere kleur om ze meer te accentueren. Omdat ik het numerieke gedeelte en de pijltjes vaak gebruik was het heel erg wennen om te schakelen (NumLock) en als ik in Excel bezig ben mis ik soms nog wel de losse pijltjes, maar overall ben ik zeer tevreden over het toetsenbord.Hero of Time schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:41:
Zojuist de CM Storm Quickfire TK met MX Brown gekocht voor op werk. Laat 't daar afleveren, ben komende week toch aan het werk, scheelt weer zelf erheen slepen.Alleen een polssteun is vaak wel aan te raden omdat het toetsenbord wat hoger is. Dacht die ook even mee te bestellen, maar levertijd van 2-3 dagen duurt mij te lang. Plus minimumprijs Bij Azerty is 15+ en dat is 't mij weer niet waard. Dan improviseer ik wel wat. Of loop bij onze KA langs, hopen dat ze er nog eentje hebben liggen (nieuw).
edit:
na aantal keer flink naar links en rechts geschud te hebben hoor ik niks meer.
[ Voor 19% gewijzigd door linkje op 14-12-2015 14:07 ]
Ik zal alternate maar even bellen.
edit:
Hij gaat retour. Dag een helemaal uit elkaar schroeven lijkt me geen optie voor dit bedrag ;P
[ Voor 27% gewijzigd door linkje op 14-12-2015 15:59 ]
Ik wil ook een mechanisch toetsenbord gaan kopen. Ik wil eigenlijk een quickfire tk model omdat ik op zoek ben naar een kleiner model die wel beschikt over een numpad (en de tk-serie is ook nog eens relatief goedkoop). De twijfel is nu nog: welke switch? De tk is verkrijgbaar in blue, brown en red.
Ik gebruik mijn pc om te programmeren en om te gamen (meestal casual, soms ook fps). Ik heb al rondgekeken en ik neig naar de blue switches omdat ik het toetsenbord toch relatief veel voor typen gebruik en ik de "handicap" in fps games voor lief neem.
Echter wil ik wel graag de switches even proberen! Heeft iemand een idee waar ze mechanische toetsenborden (voornamelijk geïnteresseerd in brown en blue) hebben staan die ik even kan proberen in de regio Leiden? De dichtsbijzijnde MediaMakrk is in Alphen a/d Rijn, deze hebben geen mechanische toetsenborden zover ik weet. De andere MediaMarkt in de buurt is die in Den Haag, iemand een idee? Of een andere suggestie?
Alvast bedankt!
Mijn CM Storm Quickfire TK komt morgen binnen. Helaas heeft KA niet direct een polssteun op voorraad. Die ga ik denk wel nodig hebben, ik merk het met m'n Ducky nu eigenlijk ook dat ik eentje nodig heb, m'n palmen hangen in de lucht ipv ergens op te rusten zoals het hoort. Voor thuis ga ik misschien wel zelf wat klussen, blokje hout en wat stof en schuimrubber moet toch wel genoeg zijn.
Ging het je om het windows logo? Want die steelseries knop werkt gewoon als een windows knop natuurlijklaminaatplaat schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:42:
K70 besteld, ben benieuwd. Wilde eigenlijk eerst voor de Steelseries G6v2 gaan maar omdat ie geen Windows key had was dat voor mij geen optie. Voor 99 euro wilde ik de gok wel wagen met de Corsair, mijn eerste mechanische toetsenbordje.
Share and Enjoy!
Dat is niet wat ik gelezen heb: productreview: Steelseries 6Gv2 (Qwerty) review door ApolloDrmGreNade schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:22:
[...]
Ging het je om het windows logo? Want die steelseries knop werkt gewoon als een windows knop natuurlijk
Maar goed, nu toch al die Corsair besteld
verrek, je hebt nog gelijk ook... Wat een vreemde keus?laminaatplaat schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:37:
[...]
Dat is niet wat ik gelezen heb: productreview: Steelseries 6Gv2 (Qwerty) review door ApolloDrm
Maar goed, nu toch al die Corsair besteld
Share and Enjoy!
#offtopic: Heb er zelf nog eentje liggen in absolute nieuwstaat, is me wat te groot en doe hem daarom weg. Maar ja, kost inderdaad redelijk wat voor een polssteun...Hero of Time schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:41:
Zojuist de CM Storm Quickfire TK met MX Brown gekocht voor op werk. Laat 't daar afleveren, ben komende week toch aan het werk, scheelt weer zelf erheen slepen.Alleen een polssteun is vaak wel aan te raden omdat het toetsenbord wat hoger is. Dacht die ook even mee te bestellen, maar levertijd van 2-3 dagen duurt mij te lang. Plus minimumprijs Bij Azerty is 15+ en dat is 't mij weer niet waard. Dan improviseer ik wel wat. Of loop bij onze KA langs, hopen dat ze er nog eentje hebben liggen (nieuw).
V&A aangeboden: 3M antimicrobische polssteun
Zelf heb ik nu de ducky legend blue switches via Alternate en het fijne is dat je deze in twee posities in hoogte kan verstellen, erg prettig gezien ik nu eigenlijk geen polssteun meer nodig heb. Eerst mechanische toetsenbord is zeker een verademing tov mijn vroegere membraamkeyboards. Echter vind ik nog steeds dat ik redelijk hard moet drukken op de keys om deze in te drukken, ik had gehoopt dat dit een stuk minder werd maar dat is dus niet het geval. Ik zie graag blue switches met een actuatiekracht van 35g of 40g verschijnen, dat lijkt me echt prettig werken. Al bij al mag ik eigenlijk niet klagen
Heb 't toetsenbord nu binnen, maar wat hebben de prutsers gedaan? De versie met MX Red gestuurd, terwijl overal duidelijk MX Brown staat.
* Doos waar de toetenborddoos in zat met de luchtzakken erbij, niet het toetsenbord zelf, dus ruilen is nog mogelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 15-12-2015 15:12 ]
Dat kan ik begrijpenHero of Time schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:55:
BE is mij wat te ver.
Heb 't toetsenbord nu binnen, maar wat hebben de prutsers gedaan? De versie met MX Red gestuurd, terwijl overal duidelijk MX Brown staat.Prijs is hetzelfde, dus daar hoef ik niet voor te bellen of wat dan ook, maar tactile had ik wel gewilt eigenlijk. Weet nog niet zeker wat ik ga doen, of ik een wissel vraag, of het zo laat. De verpakking is iig al weg, dus even terugsturen wordt 'm sowieso niet.
Hahaha, dat meen je niet? Bij welke webshop was dit? Gezien ik bij mij een paar weken geleden ongeveer hetzelfde aan de hand heb gehad bij alternate: De zwarte versie ducky legend mx blue besteld met witte led, krijg ik de grijze versie opgestuurd met blauwe led
* botoo toch ook maar bij Alternate besteld.
Morgen weer gamen met een mooi smal mechanical keyboardje
(als ze stip en correct leveren)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben benieuwd, vrijdag komt die. Helaas net na 10 uur besteld, dus niet volgende dag in huis.
Goed dat je erachter aan gaat! Want je hebt waarschijnlijk in je factuur staan: Brown MX en de Red MX ontvangen - een fout van hun zijde, dus dat is je goed recht.Hero of Time schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:10:
Ik heb Azerty een mail gestuurd, maar verkoop@ staat nergens op de site (had beantwoord op de verzendbevestiging). Als ik ergens deze middag niets hoor, maar even naar een ander adres mailen die op de site staat vermeld. Ik mis toch ergens de tactile die ik verwacht te voelen. Verder is 't wel een erg prettig bordje.
Is trouwens niet de eerste keer dat ik dit lees, in warenhuizen worden meestal toetsenborden van hetzelfde model bij elkaar gehouden zodat ze makkelijk te vinden zijn door de werknemers. Echter, er wordt dan nog wel eens het verkeerde type gepakt meestal door de verwarring van de kleur LED's en de kleur Switches.
Ik had met Black Friday de G510S besteld bij Logitech en zoals jullie misschien wel weten, werd er niet geleverd. Heb wel een -30% kortingscode gekregen toen mijn order geannuleerd werd, en daarmee heb ik dus de G410 gekocht. Kreeg er ook nog een gratis rugzak bij waar het toetsenbord in past, mooi ding ook.
Ben echt tevreden met dit toetsenbord, heb hem ook expres gekocht omdat er geen G-toetsen en numpad aanwezig zijn. Die gebruik ik toch niet en op deze manier scheelt het weer ruimte.
Het is alleen de verzenddoos die weg is, niet de doos waar het tobo zelf fysiek in zit.Scy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:37:
[...]
Goed dat je erachter aan gaat! Want je hebt waarschijnlijk in je factuur staan: Brown MX en de Red MX ontvangen - een fout van hun zijde, dus dat is je goed recht.Nu maar hopen dat Azerty niet lastig gaat doen over die weggegooide verpakking.
En het is exact wat er is, MX Brown op factuur, pakbon, alles. Alleen dus MX Red ontvangen. Bij het aanvragen van een servicenummer is zelfs het serienummer van de MX Red te vinden bij m'n bestellingsgegevens! Het is dus niet eens dat ze iets hebben omgewisseld, maar de inpakker heeft letterlijk de verkeerde gepakt en niet opgelet. Ik kreeg de bevestiging van inpakken en versturen op zondag, toen ik 'm had besteld, dus mogelijk dat de medewerker gewoon niet al te secuur is. Hoe dan ook, het is weer rompslomp voor mij, wat ik veel liever niet wilde. Het tobo is op werk, moet 'm dus samen met m'n kerstpakket nu naar huis meenemen door het OV. Zo geen zin in.
Ik zou eventueel het toetsenbord nog kunnen testen op een andere computer. Heb diverse USB poorten(2.0 & 3.0 poorten) en een USB hub al geprobeerd maar het probleem blijft voorkomen. Heb het probleem niet altijd soms doet hij het meteen bij het opstarten en een andere keer weer niet.
Valt dit trouwens onder de garantie? Vind het vervelend dat ik bij het opstarten van de computer soms onder mijn bureau moet duiken om het toetsenbord te switchen van USB poorten zodat hij het doet. En dat voor een toetsenbord van dik 140€.

Heb mijn Nexus 7 2012 met behulp van de stand, ARX app en AIDA64 omgetoverd in een monitoring device voor CPU en GPU. Best wel een leuke extra van de Logitech toetsenborden dat je dit soort dingen kan doen.
Aangezien de kerst eraan komt, leek het me wel eens tijd om over te gaan stappen naar een mechanisch toetsenbord. Helaas blijkt de zoektocht nog niet zo gemakkelijk. Er zijn veel mechanische toetsenborden, in verschillende prijsklassen.
Welke lay-out wil je?
US of UK, maakt vrij weinig uit.
Met..
Wil je backlight?
Mooi meegenomen, maar geen verplichting. Al hebben bijna alle toetsenborden in de hogere prijsklassen toch wel backlight.
Bruine lijken me de beste compromis tussen stil en geschikt voor gamen en typen.
Wat je is je budget?
Eigenlijk wil ik het rond de 100 euro houden, maar ik twijfel nog. Daarom leg ik de lat op 170 euro max, zie verklaring bij 'wat weet je al'?
Wil je macro toetsen?
Heb ik nu wel, maar gebruik ze vrij weinig, heb er alleen wat games op geprogrammeerd staan. Niet nodig dus.
Doel van het keyboard?
Veel gamen - dota2, csgo - en verslagen typen.
Wat weet je al?
Hier wordt het interessant, want ik heb al best wat toetsenborden nagelopen. Helaas lijkt er altijd wel een minpunt aan te zitten. Bijvoorbeeld de Corsair vengeance k70 lijkt een perfect toetsenbord, maar daar zijn op het internet vele negatieve reviews te vinden over de led's die snel kapot gaan. Razer lijkt me niks eerlijk gezegd, blijken ook zeer snel kapot te gaan.
Deze http://tweakers.net/price...lent-%28us-layout%29.html lijkt me dan wel weer erg goed, al is de prijs ook abnormaal hoog en hoef ik die backlight niet per se. Een polssteun vind ik dan wel weer erg fijn, ik ben niet anders gewend.
De strafe variant http://tweakers.net/price...-layout%29/specificaties/ lijkt me nog de beste oplossing, maar deze vind ik in Nederland alleen in de mx red versie en niet brown. En het grote nadeel: geen polssteun. Anders was ie perfect.
Misschien dat een van jullie me nog op weg kan helpen? Ben ik te kieskeurig?
Alvast bedankt.
Weet weinig, leert veel
Moet je persé daarvoor een Logitech hebben?Pazienza schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb mijn Nexus 7 2012 met behulp van de stand, ARX app en AIDA64 omgetoverd in een monitoring device voor CPU en GPU. Best wel een leuke extra van de Logitech toetsenborden dat je dit soort dingen kan doen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
@Ottie93: die Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent is een hele fraaie maar ook fraai geprijsd
als je niet perse verlichting wilt dan is pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch een stuk goedkoper of anders met verlichting pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch.
Ik heb gisteren pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch) binnen gekregen en ik ben onder de indruk van hoe solide dit bordje is, z'n meerknoppige broer zal daar niet voor onder doen vermoed ik.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
UK of US maakt je niet uit?
Je hebt aangegeven dat je CS:GO speelt, dat is onder andere een FPS spel. Ik vind zelf (mijn mening) dat een US layout handiger is voor FPS, want dan heb je de volle lengte Shift toets. (Dat is 'stil' lopen in CS:GO) Tenzij je lopen op een andere knop hebt gebind.
Als ik verder jouw specificaties lees dacht ik gelijk aan een Ducky Shine (uitstekende bouwkwaliteit, bruine switches, dual leds) echter zijn die momenteel slecht leverbaar, hier heb ik er één gevonden die niet eens op de tweaker product pagina staat: https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1223504. Met een budget van 100 tot 170 euro zijn er nog talloze mogelijkheden, Corsair K series, Cooler Master Quickfire's, Razer Ultimate's (=kailh switches...) of misschien een Filco Majestouch 2? Als die nog te verkrijgen zijn weliswaar.
@botoo: Klopt de functionaliteit is beperkt. Maar deze Nexus 7 lag al maanden stof te verzamelen en die stand zat er toch gratis bij, waarom dan niet gebruiken? Ik gebruik de Nexus 7 verder nergens voor, dus ik laat hem gewoon zo staan. Er zit permanent een USB kabel vanaf mijn PC in dus hoef hem er ook nooit uit te halen om op te laden.
Het toetsenbord is verder echt heerlijk trouwens. Ik lees online best wel veel haat comments over het design/lichtjes, maar in real life ziet het toetsenbord er echt een stuk mooier uit dan op de Logitech plaatjes. En de lichtjes kun je volledig zelf customizen (dus ook uit) dus de haat daarop begrijp ik niet echt.
Ik heb nu een UK layout en dat werkt prima, ook met CSGO, dus op zich maakt de layout me niet zo veel uit. Razer ben ik geen fan van, ik heb altijd een beetje een Apple-gevoel bij dat merk.Scy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:34:
[...]
UK of US maakt je niet uit?
Je hebt aangegeven dat je CS:GO speelt, dat is onder andere een FPS spel. Ik vind zelf (mijn mening) dat een US layout handiger is voor FPS, want dan heb je de volle lengte Shift toets. (Dat is 'stil' lopen in CS:GO) Tenzij je lopen op een andere knop hebt gebind.
Als ik verder jouw specificaties lees dacht ik gelijk aan een Ducky Shine (uitstekende bouwkwaliteit, bruine switches, dual leds) echter zijn die momenteel slecht leverbaar, hier heb ik er één gevonden die niet eens op de tweaker product pagina staat: https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1223504. Met een budget van 100 tot 170 euro zijn er nog talloze mogelijkheden, Corsair K series, Cooler Master Quickfire's, Razer Ultimate's (=kailh switches...) of misschien een Filco Majestouch 2? Als die nog te verkrijgen zijn weliswaar.
De Corsairs spreken me nog het meeste aan, vooral die silent
Weet weinig, leert veel
Een toetsenbord met scissorswitches met de aanslag van een Thinkpad mag ook.
Welke lay-out wil je?
Maakt niet uit
Zonder, maar ik wil wel Home- en End-toetsen
Wil je backlight?
Ja, wit
Blauw
Wat je is je budget?
Prijs maakt niet uit
Wil je macrotoetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Normaal gebruik en af en toe development
Wat weet je al?
De TKL van deze: http://codekeyboards.com/ in het wit zou perfect zijn.
Een witte Ducky Year of the Goat of Shine, maar dan TKL = instabuy.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Werkt het toetsenbord op een andere PC wel meteen?k1NG schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:59:
Ik zou eventueel het toetsenbord nog kunnen testen op een andere computer.
En als je de K70 vengeance hebt kan je die firmware updaten normaal (oke ik heb zelf eens naar de site geweest en vind enkel de firmware voor de NA versie, maar die heb ik ook gebruikt toen het mijne niet werkte denk ik)k1NG schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:59:
Heb ook gekeken of het toetsenbord geupdate kon worden qua firmware versie maar hier kon ik op de website van Corsair niets over vinden.
http://www.corsair.com/en...-anodized-black-na-layout (zie tabje downloads)
[ Voor 43% gewijzigd door archi_wouter op 19-12-2015 11:41 ]
Form follows whatever the f*ck I want
Ik zit er aan te denken om een G13 op te scharrelen voor gebruik bij shooters als Battle Field 4 / Hardline, Battlefront, DCS World, Star Citizen en Blizzard's Star- en (World of) Warcraft games. Nu zit de ondersteuning met DCS World en de Blizzard games wel redelijk goed, maar de nieuwere games twijfel ik aan.
Het product is al wat ouder en Logitech kennende willen ze support wel eens spontaan geheel laten vallen, van de eene op de andere dag. Nu is lijkt er wel een community te zijn die het een en ander maakt voor de G13, maar veel topic's zijn ook alweer wat verouderd.
De reden dat ik naast mijn Logitech Illuminated Keyboard aan een G13 zit te denken is het feit dat het toetsenbord te traag is in snellere games (FPS). Bij meer dan twee tegelijk indrukken van toetsen worden toets aanslagen niet juist geregistreerd. Rennen en springen bijvoorbeeld wordt dan een probleem.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat onderste zou zelfs met een rubberdome toetsenbord niet mogen gebeuren, die kunnen zelfs toch al tot 3-4 toetsen tegelijk aan als ik het me goed herinner? iig is juist een mechanisch toetsenbord dan de oplossing voor je, want dan kun je full nkro alles tegelijk indrukken_Dune_ schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:52:
Het is wel eens waar geen mechanisch toetsenbord, maar ik verwacht hier wel de nodige ervaring te vinden. Ik heb dit topic al even door gezocht en een paar opmerkingen terug kunnen vinden over de Logitech G13, helaas niet veel en al wat ouder.
Ik zit er aan te denken om een G13 op te scharrelen voor gebruik bij shooters als Battle Field 4 / Hardline, Battlefront, DCS World, Star Citizen en Blizzard's Star- en (World of) Warcraft games. Nu zit de ondersteuning met DCS World en de Blizzard games wel redelijk goed, maar de nieuwere games twijfel ik aan.
Het product is al wat ouder en Logitech kennende willen ze support wel eens spontaan geheel laten vallen, van de eene op de andere dag. Nu is lijkt er wel een community te zijn die het een en ander maakt voor de G13, maar veel topic's zijn ook alweer wat verouderd.
De reden dat ik naast mijn Logitech Illuminated Keyboard aan een G13 zit te denken is het feit dat het toetsenbord te traag is in snellere games (FPS). Bij meer dan twee tegelijk indrukken van toetsen worden toets aanslagen niet juist geregistreerd. Rennen en springen bijvoorbeeld wordt dan een probleem.
Ik zou persoonlijk niet beginnen aan zo'n los toetsenbord, lijkt me alleen maar onhandig, op je toetsenbord zelf heb je ook veel meer toetsen in de buurt waar je eventueel dingen op kunt binden etc.
Helaas gebeurd dat toch wel, als ik A+SHIFT indruk om te rennen, dan kan ik geen spatiebalk gebruiken om ook te springen, ik moet dan de SHIFT loslaten. Ik had verwacht dat, dit tegenwoordig geen issue meer mag zijn maar toch.Scrtz schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:16:
[...]
Dat onderste zou zelfs met een rubberdome toetsenbord niet mogen gebeuren, die kunnen zelfs toch al tot 3-4 toetsen tegelijk aan als ik het me goed herinner? iig is juist een mechanisch toetsenbord dan de oplossing voor je, want dan kun je full nkro alles tegelijk indrukken
Ik zou persoonlijk niet beginnen aan zo'n los toetsenbord, lijkt me alleen maar onhandig, op je toetsenbord zelf heb je ook veel meer toetsen in de buurt waar je eventueel dingen op kunt binden etc.
De G13 wilde ik overigens ook gebruiken in combinatie met een HOTAS voor DCS World en Star Citizen, de gedachten is dan ook om een bureaustoel om te bouwen en de hendels, Joystick en G13 op de leuningen van de stoel te gaan monteren, maar de G13 is zogezegd niet voorzien van mechanisch toetsen als ik dan wederom tegen hetzelfde issue aanloop heeft dat weinig zin.
Dan kan ik beter dit topic nogmaals gaan bestuderen voor de keuze van een nieuw maar mechanisch toetsenbord.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2015 12:37 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Juist voor dat 'gezeik' is een mech tobo de enige oplossing. Je gaat het met 'conventionele' toetsenborden iig niet oplossen.
https://www.alternate.nl/...duct/1219615?event=search
CM Storm Quick Fire XTi met Cherry MX Browns voor €99,90 bij Alternate. Ze waren eerst 149,90 wat weliswaar in lijn met de concurrentie is, maar gezien CM traditioneel juist echt scherp met de prijzen was toch een beetje jammer. Inmiddels zijn ze gezakt naar een mooiere 129,90, maar voor 99,90 is deze boven de instap Quick Fire's een heel stuk leuker.
Review: productreview: CM Storm QuickFire XTi - Green Switch review door Foritain
Pricewatch: pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch
Wel een levertijd van 11 dagen, maar goed.
Zo zo!Foritain schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:29:
[...]
CM Storm Quick Fire XTi met Cherry MX Browns voor €99,90 bij Alternate. Ze waren eerst 149,90 wat weliswaar in lijn met de concurrentie is, maar gezien CM traditioneel juist echt scherp met de prijzen was toch een beetje jammer. Inmiddels zijn ze gezakt naar een mooiere 129,90, maar voor 99,90 is deze boven de instap Quick Fire's een heel stuk leuker.
[...]
Alternate pakt goed uit met de prijzen van € 100,- voor zowel de Corsair K70 als de Quickfire XTi. Mijn broer heeft de corsair K70 gekozen, dat past goed bij zijn rode build. De Quickfire XTi had ook een goede keuze kunnen zijn, i.v.m. betere bouwkwaliteit en rode/blauwe leds combo maar wel inderdaad minder "fysieke bling" zoals je dat zo mooi in je review noemt.
Aangezien je een echte kenner bent en beide Brown Switches hebben, stel ik je de vraag: Als je nu een nieuw toetsenbord nodig hebt en je moest kiezen tussen die twee. Welke had je dan voor de prijs van € 100,- meegenomen?
Laatste half jaar blijkt het steeds moeilijker om een Ducky te krijgen in Nederland, lijkt wel of Ducky de Nederlandse markt heeft opgegeven... Alternate blijkt nog een aantal Ducky’s te hebben, maar geen TKL variant...botoo schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 02:12:
Ik zie verdacht weining nieuwe Ducky's TKL, allemaal full-size.
Zoals manstaat al heeft genoemd, je zou een andere Media Markt kunnen proberen. De Media Markt in Enschede had bijvoorbeeld alle populaire game muizen op een rij (Razer, Roccat, Logitech, Mad Catz) en ik kon zo perfect mijn keuze maken welke muis ik zou willen. Bij de keuze van een mechanisch toetsenbord heb ik blind op Brown gegokt (hybride tussen typen en gamen) en ik vind het zo verder prima typen, maar ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.roger128 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:47:
Nou ik ben dus vandaag even langs de MediaMarkt in Den Haag geweest maar ze hadden slechts een mechanisch tobo, een Razer met Razer-green switches (lijken erg op Cherry blue's). Ik vond het lekker typen maar ik ben nog vooral geïnteresseerd in het side-by-side proberen van zowel blue's als browns. Iemand een suggestie?
Dat hebben gezegd is er nog één andere mogelijkheid, je zou een switch tester kunnen bestellen (is wel duur...) om de verschillende key switches uit te proberen. Tweedehands op tweakers worden ze meestal ook aangeboden.
http://www.cmstore.eu/per...-free-shipping/?revpage=2
Dan heb ik mazzel gehad, want toen ik bij hun langs ging, hadden ze die nog wel.Scy schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:18:
[...]
Laatste half jaar blijkt het steeds moeilijker om een Ducky te krijgen in Nederland, lijkt wel of Ducky de Nederlandse markt heeft opgegeven... Alternate blijkt nog een aantal Ducky’s te hebben, maar geen TKL variant...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wat heb je gedaan? Ik vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.botoo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:21:
Minder mooi dan ik had verwacht, het groen schijnt wel erg door, maar toch leuk
[afbeelding]
Als ik nu voor 100 eur een mech tobo uit zou moeten zoeken zou ik zelf vermoedelijk weer bij de CM Storm Trigger-Z aankomen, maar ik wil voor mijzelf dan ook graag een polssteun en de oude CM Storm generatie is gewoon heel scherp geprijsd vergeleken met Corsair en andere gaming merken. Zelfs vergeleken met de K70 voor 100 euro zou mijn voorkeur uit gaan naar de Trigger-Z, maar dat komt ook omdat de K70 in zijn ultieme populariteit mij toch nooit echt heeft aangetrokken. Trigger-Z met XTi verlichting zou ik echter niet vervelend vinden!Scy schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:18:
[...]
Zo zo!
Alternate pakt goed uit met de prijzen van € 100,- voor zowel de Corsair K70 als de Quickfire XTi. Mijn broer heeft de corsair K70 gekozen, dat past goed bij zijn rode build. De Quickfire XTi had ook een goede keuze kunnen zijn, i.v.m. betere bouwkwaliteit en rode/blauwe leds combo maar wel inderdaad minder "fysieke bling" zoals je dat zo mooi in je review noemt.
Aangezien je een echte kenner bent en beide Brown Switches hebben, stel ik je de vraag: Als je nu een nieuw toetsenbord nodig hebt en je moest kiezen tussen die twee. Welke had je dan voor de prijs van € 100,- meegenomen?
Uiteindelijk ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel, althans niet voldoende om in de praktijk echt verschillen te gaan maken, echt slechte borden ben ik nog niet tegen gekomen. De XTi verlichting is gewoon heel tof, maar de K70 heeft een polssteun en dedicated media knoppen waar sommige mensen helemaal weg van zijn. Ik weet niet meer precies hoe stevig die K70 is, maar de XTi kan je in elk geval gerust een inbreker mee te lijf gaan. Either way, je kan je gewoon laten leiden door wat jij mooi vindt, de featureset, of evt merkvoorkeuren.
keycaps voor kleurenblindenPazienza schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:15:
Wat heb je gedaan? Ik vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
- witte behuizing en caps
- TKL
- witte of RGB led-verlichting
- Cherry MX Blue
Ik vind alleen toetsenborden die aan maximaal drie van de eisen voldoen:
- CODE (zwarte behuizing)
- Ducky Shine 4 (geen TKL, rood-blauwe verlichting)
- Ducky Year of the Goat (geen TKL)
Ik heb ook nog een Keycool gevonden, met blue Kailh-switches, maar die heeft weer geen verlichting. En een Matias Mini Tactile Pro, ook zonder verlichting en met proprietary switches.
Nu twijfel ik tussen de CODE en de Ducky Year of the Goat. De CODE eventueel met losse witte keycaps en, alleen als ik zeker weet dat het resultaat goed is, wit sprayen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb zelf maandag de Corsair K70 besteld en gisteren (dinsdag) ontvangen, helaas moet ie wel nog even onder de kerstboom wachten (net als een H440Foritain schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:32:
[...]
Als ik nu voor 100 eur een mech tobo uit zou moeten zoeken zou ik zelf vermoedelijk weer bij de CM Storm Trigger-Z aankomen, maar ik wil voor mijzelf dan ook graag een polssteun en de oude CM Storm generatie is gewoon heel scherp geprijsd vergeleken met Corsair en andere gaming merken. Zelfs vergeleken met de K70 voor 100 euro zou mijn voorkeur uit gaan naar de Trigger-Z, maar dat komt ook omdat de K70 in zijn ultieme populariteit mij toch nooit echt heeft aangetrokken. Trigger-Z met XTi verlichting zou ik echter niet vervelend vinden!Er ligt nu een Strafe RGB MX Silent onder de kerstboom voor de dame, die combineert het beste van beide werelden met een duidelijk stillere switch, maar voor uh.. 'ietsje meer' dan 100 euro.
Uiteindelijk ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel, althans niet voldoende om in de praktijk echt verschillen te gaan maken, echt slechte borden ben ik nog niet tegen gekomen. De XTi verlichting is gewoon heel tof, maar de K70 heeft een polssteun en dedicated media knoppen waar sommige mensen helemaal weg van zijn. Ik weet niet meer precies hoe stevig die K70 is, maar de XTi kan je in elk geval gerust een inbreker mee te lijf gaan. Either way, je kan je gewoon laten leiden door wat jij mooi vindt, de featureset, of evt merkvoorkeuren.
Zat zelf al letterlijk jaren in de knoop over een nieuw toetsenbord, 2 jaar geleden het gevecht opgegeven en een stokoud wit half-mechanisch tobo uit 1998 gebruikt tot dus over een paar dagen.
Waarom ik voor de K70 heb gekozen en niet voor een Ducky of ander merk? Uiteindelijk heeft mij de werkelijk uitstekende klantenservice van Corsair, de rode instelbare verlichting en het imho mooie uiterlijk mij over de streep getrokken. Als ik de doos al zie dan denk ik: "ja, die ziet er duur uit." Issie natuurlijk ook, maar daarom heb ik nog een mooie SteelSeries Qck XXL muismat gekocht en die H440 om het qua kleuren wat gelijk te krijgen. Roccat Kone XTD kan ik ook rood maken.
Het gewicht van de K70 liegt er in ieder geval niet om, totaalgewicht incl. doos is meer dan 2 kilo. Ik denk dat je met ieder mechanisch tobo wel een inbreker het licht uit kunt slaan, en dat het qua kwaliteit toch niet zo uiteen zal lopen. Het blijven immers de switches die alles te voortduren krijgen en als het goed is komen die gewoon van Cherry.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Je heb ook een optie om een aparte topcase te kopen, bv https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1174 maar of die voor het door jouw gewenste type keyboard te vinden is gaat wel een leuke zoektocht worden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ah oke, het is bedoeld om functioneel te zijn, dan begrijp ik het!botoo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 01:28:
[...]
keycaps voor kleurenblindenze zijn er in allerlei kleurtjes (https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/keycaps/)
[afbeelding]
En ik wil het full size tobo wat ik nu heb 't raam uit gooien, het is toch wel te breed/lang/hoejehetwiltnoemen.
Edit:
Het pakketje is geleverd, snel ophalen!
Edit2:
Juiste toetsenbord dit keer. Aaaah, wat een verademing zeg.
[ Voor 42% gewijzigd door Hero of Time op 23-12-2015 14:27 ]
Er zitten wel degelijk grote kwaliteitsverschillen tussen mechanische toetsenborden. Pak maar eens een Filco Majestouch 2 of Ducky Shine 3 op en vergelijk dat met een Corsair K70 of Razer BlackWidow, dat is echt een wereld van verschil. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de bouwkwaliteit van de K70 omdat de aluminium plaat, die overigens in alle plate-mounted mechanische toetsenborden aanwezig is, tevens als bovenpaneel gebruikt wordt. De rest van het toetsenbord is echter behoorlijk fragiel en voelt dan ook niet zo stevig aan, om nog maar niet te spreken over de gammele polssteun van het apparaat in kwestie. Daarnaast zijn er veel meer zaken dan alleen de gebruikte switches die de kwaliteit van een toetsenbord bepalen. Denk hierbij aan de gebruikte stabilizers, keycaps, het PCB, de kabels en de algehele implementatie van dat alles.kuusj98 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:14:
[...]
Ik denk dat je met ieder mechanisch tobo wel een inbreker het licht uit kunt slaan, en dat het qua kwaliteit toch niet zo uiteen zal lopen. Het blijven immers de switches die alles te voortduren krijgen en als het goed is komen die gewoon van Cherry.
Ik spreek overigens uit ervaring, heb zelf een Corsair K70 gehad en om bovenstaande redenen gauw verkocht.
Ik heb een DasKeyboard. Ook een brok kwaliteit.MiBe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:32:
[...]
Er zitten wel degelijk grote kwaliteitsverschillen tussen mechanische toetsenborden. Pak maar eens een Filco Majestouch 2 of Ducky Shine 3 op en vergelijk dat met een Corsair K70 of Razer BlackWidow, dat is echt een wereld van verschil. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de bouwkwaliteit van de K70 omdat de aluminium plaat, die overigens in alle plate-mounted mechanische toetsenborden aanwezig is, tevens als bovenpaneel gebruikt wordt. De rest van het toetsenbord is echter behoorlijk fragiel en voelt dan ook niet zo stevig aan, om nog maar niet te spreken over de gammele polssteun van het apparaat in kwestie. Daarnaast zijn er veel meer zaken dan alleen de gebruikte switches die de kwaliteit van een toetsenbord bepalen. Denk hierbij aan de gebruikte stabilizers, keycaps, het PCB, de kabels en de algehele implementatie van dat alles.
Ik spreek overigens uit ervaring, heb zelf een Corsair K70 gehad en om bovenstaande redenen gauw verkocht.
Dan kan goed zijn, ik weet het namelijk niet en jij (en vele anderen in dit topic) zullen geheid weten waarom je toetsenbord X of Y moet nemen en niet A of B en dat vind ik prima. Alleen gaat het mij ook om de multimedia implementatie, het uiterlijk, nogmaals de RMA service van Corsair en vanwege het feit dat ik menig Corsair product met plezier heb gebruikt in de afgelopen jaren.MiBe schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:32:
[...]
Er zitten wel degelijk grote kwaliteitsverschillen tussen mechanische toetsenborden. Pak maar eens een Filco Majestouch 2 of Ducky Shine 3 op en vergelijk dat met een Corsair K70 of Razer BlackWidow, dat is echt een wereld van verschil. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de bouwkwaliteit van de K70 omdat de aluminium plaat, die overigens in alle plate-mounted mechanische toetsenborden aanwezig is, tevens als bovenpaneel gebruikt wordt. De rest van het toetsenbord is echter behoorlijk fragiel en voelt dan ook niet zo stevig aan, om nog maar niet te spreken over de gammele polssteun van het apparaat in kwestie. Daarnaast zijn er veel meer zaken dan alleen de gebruikte switches die de kwaliteit van een toetsenbord bepalen. Denk hierbij aan de gebruikte stabilizers, keycaps, het PCB, de kabels en de algehele implementatie van dat alles.
Als het inderdaad zo blijkt te zijn dat het leuk uitziet maar verder geen cent waard is dan gaat hij gewoon onder de noemer 14 dagen terugzend recht weer naar de winkel toe, ben ik zo klaar mee.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dit topic is gesloten.
![]()