PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik heb echter moeite om een goed keyboard te vinden... Alles wat ik in de pricewatch kan vinden met brown switches is ofwel erg duur (ik wil niet meer dan 120 euro uitgeven voor een keyboard, graag minder dan 100), of zit standaard vol met lampjes en rotzooi, daar heb ik geen behoefte aan. Ik zoek gewoon een bedraad keyboard zonder lampjes voor < 100 euro, dat moet toch wel te doen zijn?
Hier een pricewatch lijst met filter: http://tweakers.net/categ...4CFjc2MDFAEjezMDUAitfWAgA
Het enige wat in de buurt lijkt te komen is de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch maar die is dan weer nergens goed leverbaar.
Is het nou echt zo zeldzaam om een keyboard zonder lampjes te vinden? Zijn de lampjes uit te zetten? Bijvoorbeeld op de pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 23-12-2015 16:40 ]
Doorgaans zijn de lampjes idd uit te zetten, kijk bv YouTube: Quick Fire XTi – Video Manual hoe het werkt.NickThissen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:39:Is het nou echt zo zeldzaam om een keyboard zonder lampjes te vinden? Zijn de lampjes uit te zetten? Bijvoorbeeld op de pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Brown Switch
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik ken geen mech keyboards zonder LEDs. En ja, inderdaad is er veel te veel disco spul, maar dat is echt op alle keyboards. Dat was voor de RGB LED tijd ook al. Voor mij een keyboard waar je al die zooi gewoon uit kan zetten.Terryb47 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:57:
Met of zonder LEDs, dat scheelt meestal maar een paar euro. Behalve als je meteen een complete discoverlichting wilt hebben (RGB) dan zijn de toetsenborden meteen stukken duurder.
Mag ik Ducky Shine 3 aanraden?
Eat the bugs, live in a pod
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nou, het is anders nog lastig om een high-end toetsenbord te vinden mét verlichting. Ik wil wit of rgb, dan moet ik bijna een gaming-toetsenbord kiezen. WASD, Filco, Leopold: vrijwel allemaal zonder verlichting.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik ben opzoek naar een mechanisch toetsenbord
Had dit in een forum gepost.
Ik zoek een?
Ik zoek een mechanisch toetsenbord hoofdzakelijk voor typen. Voorkeur gaat uit naar brown switches maar blue mag ook.
Verder is verlichting een must maar het hoeft niet perse in alle kleuren van regenboog. Daarnaast vind ik de feeling en looks van het toetsenbord belangrijk dus aluminium is een must en niet een plastic geval. Daarnaast hoef ik ook geen marco toetsen.
Polssteun is mooi meegenomen, vind dit vooral mooier ogen dan voor de functie!
Wat is je budget?
Maximaal 150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zoek iets wat een beetje lijkt op de corsair K70. Deze heb ik gister besteld maar krijg door dit apparaat een hoge piep uit me speakers. Dus deze moet het sowieso niet zijn.
Op dit moment loop ik nogal vast, ik kan eigenlijk niet echt iets vinden wat op mijn wensen aansluit. Dus misschien hebben jullie nog wat voorstellen!
Eventueel zat ik te denken aan daskeyboard maar ik twijfel daar nog een beetje over door het gemis van wat verlichting in het toetsenbord.
Ohja reden van verlichting is dat mijn bureau wat aan donkere kant is en al heel vol staat dus liever niet een bureau lamp bij plaats.
Ik zal nog even wat antwoorden geven op vragen die ik kon beantwoorden voor dit topic.
Welke lay-out wil je?
Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Ja sowieso
Welke MX Switch prefereer je?
Blue of Brown
Wat je is je budget?
Rond de 150
Wil je macro toetsen?
Nee
Doel van het keyboard?
Coderen en typen
Wat weet je al?
Aluminium bovenkant is een must. Verder moet het ook stevig aanvoelen. Op dit moment heeft de ducky shine 5 me aandacht getrokken. Nog meer aanraders eventueel?
http://be.hardware.info/p...408-blue-switch-white-led
http://be.hardware.info/p...-mx-brown-white-led-black
[ Voor 17% gewijzigd door Flipking94 op 23-12-2015 21:36 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Flipking94 op 23-12-2015 21:39 ]
Welke lay-out wil je?
EU of VS, is me om het even. Ik heb nu een EU versie maar VS ben ik zo aan gewend.
Wil je met of zonder numpad??
100% met numpad, zonder kan ik niet leven.
Wil je backlight?
Ja, maar ik hoef verder geen effecten als ripple, waves, RGB etc. Een enkele kleur vind ik prima (rood, wit, blauw)
Ik speel voornamelijk Dota 2 (moba), waar je snel veel knoppen achter elkaar moet indrukken. Als ik zo deze chart erbij pak denk ik dat ik brown of red nodig heb. Omdat ik echter ook veel moet typen voor de studie vraag ik me af of de feedback van brown niet vermoeiend of vervelend gaat zijn na een tijd te hebben getikt. De stillere (?) red spreken me dan toch meer aan.
Wat je is je budget?
Rond €150, iets meer is niet erg, liever eronder.
Wil je macro toetsen?
Niet noodzakelijk, maar als het zo uitkomt is het een leuke bonus.
Doel van het keyboard?
Primair gamen, maar ook veel verslagen typen. Snelle respons (als ik dat zo mag noemen) voor gamen, maar het liefst niet te luidruchtig aangezien ik vaak studeer zonder muziek oid.
Wat weet je al?
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout) voor de brown switches. En Ducky Legend MX Red als de red alternatief. Ik heb begrepen uit dit topic dat de Corsair een leuke instapper is, zeker nu Alternate de goede aanbieding heeft, maar dat Ducky toch wat meer kwaliteit biedt. En kwaliteit is iets dat ik zeer waardeer.
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Dan is de vervolgvraag, full of TK (TenKeys)? Zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/product/321965/cm-storm-quickfire-tk/ hoe dat eruit ziet, maar dat staat als 't goed is ook in de TS.amas schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:42:
Wil je met of zonder numpad??
100% met numpad, zonder kan ik niet leven.
Ik kan je verzekeren dat je niet veel gaat merken tussen Red en Brown switches als het komt om vermoeidheid. Het is een kleine bump die je voelt bij de brown, alsof er iets in de toets zit of een beetje scheeft staat zeg maar, maar irritant zou ik 't niet willen noemen. Zwaardere mechanieken zoals MX Black (is lineair zoals MX Red) zal je bij vermoeidheid eerder tegen kunnen zitten, maar dat is persoonlijk.Welke MX Switch prefereer je?
Ik speel voornamelijk Dota 2 (moba), waar je snel veel knoppen achter elkaar moet indrukken. Als ik zo deze chart erbij pak denk ik dat ik brown of red nodig heb. Omdat ik echter ook veel moet typen voor de studie vraag ik me af of de feedback van brown niet vermoeiend of vervelend gaat zijn na een tijd te hebben getikt. De stillere (?) red spreken me dan toch meer aan.
Het toetsenbord reageert niet direct sneller, het registreert de aanslag alleen eerder. En je kan meer toetsen tegelijk indrukken die ook geregistreerd worden.Doel van het keyboard?
Primair gamen, maar ook veel verslagen typen. Snelle respons (als ik dat zo mag noemen) voor gamen, maar het liefst niet te luidruchtig aangezien ik vaak studeer zonder muziek oid.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Als je dan ziet dat een Quick Fire XTi of K70 voor 100 euro te krijgen is, dan zijn dat keurige deals waar je op kwaliteit niet het gevoel hoeft te hebben dat je echt inlevert. Maar goed, net als switches is het allemaal erg subjectief. Ik zou het af laten hangen wat die 50-70 euro voor jou is, een leuke (goede) muis ernaast, of brand je een meervoud van dat bedrag al op aan vuurwerk en knipper je je ogen er niet voor.
Een heel groot deel van het lawaai komt van het indrukken to de bodem, maar dat is sterk te verminderen met O-ringen.
Er zijn ook non-Cherry mechanische toetsen die een veel zachtere aanslag hebben zoals Logitech's Romer-G en CM Purple maar die hebben wel een iets 'sompiger' gevoel.
Als een numpad een must is dan zou ik niet voor die TK gaan maar voor een echte full-size.
De door jou aangedragen Ducky Legend MX Red is denk ik een goede keus die aansluit op jouw wensen behalve voor het geluid maar daar kan je dus bijna niet omheen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
RGB leds kun je ook op één kleur instellen, Ik heb liever RGB dan alleen groen. De RGB-verlichting gaat dan gewoon standaard op wit.Terryb47 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:27:
De CM Quickfire XT heeft geen leds meen ik, maar als ik dan toch eentje moet nemen met lichtjes dan liever gewoon 1 kleur (waarschijnlijk rood, maar dat is persoonlijk) Ik ben er nog niet over uit, ben ook te laat met bestellen voor kerst
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn mechanische toetsenbord met MX clears maakt nauwelijks meer lawaai dan een rubber dome. Ja als je alle toetsen in ramt tot de bodem is het veel luidruchtiger, maar door de feedback doe je dat minder snel. En ook bij lineaire switches is het gewoon een kwestie van aanleren om het niet tot de bodem in te drukken, wat voor mij het typen ook veel fijner maakt.botoo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:03:
Mechanische toetsenborden zijn echt beduidend luidruchtiger dan dome's (sommigen -blue, green- zijn nog luidruchtiger vanwege de inwendige klik). Het geluid van een brown is vergelijkbaar aan red.
Een heel groot deel van het lawaai komt van het indrukken to de bodem, maar dat is sterk te verminderen met O-ringen.
Ik zou zeggen probeer gewoon een aantal verschillende switches uit in een winkel. Ik vind de feedback juist fijn en totaal niet vermoeiend (En dat is met MX-clears, dus meer feedback). En qua stilte maakt het niet echt uit.amas schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:42:
Bij WASD (Code) en Ducky (Shine/Legend) zou je toch moeten kunnen slagen lijkt meCanaria schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:27:
[...]
Nou, het is anders nog lastig om een high-end toetsenbord te vinden mét verlichting. Ik wil wit of rgb, dan moet ik bijna een gaming-toetsenbord kiezen. WASD, Filco, Leopold: vrijwel allemaal zonder verlichting.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Het probleem is vrij ingewikkeld - het lijkt erop alsof hij altijd een (of meerdere) toetsen aan het indrukken is wat ik ook doe. Zodra ik een toets indruk, maakt niet uit welke, dan gaan de leds branden onder de knoppen: shift, alt, control, windows key (allemaal beide knoppen), en "U". Op dat moment kan ik niks meer, zelfs dingen als scrollen met het muiswiel. Als ik in een online "keyboard tester" probeer dan begint hij als een gek te ratelen alsof hij inderdaad constant een knop aan het indrukken is, ik kom er echter niet achter welke.
Zodra ik op ESC druk gaat het weer weg, gaan de leds uit, en kan ik weer alles doen (zoals op een ander keyboard typen wat via PS/2 aangesloten is, overigens heb ik het probleem ook zonder dat tweede keyboard dus daar ligt het niet aan).
Is dit een of andere vage driver issue ofzo? Ik snap het even niet...
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 24-12-2015 17:26 ]
Klinkt niet goed.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik wil graag een no-nonsense toetsenbord met bruine switches in TKL (dus compacte) uitvoering, graag onder de 100 euro. Backlightverlichting is leuk, maar optioneel. Ik zag wel de CM Storm Crossfire rapid-i, alleen vind ik het mat zwarte niet zo mooi. Het liefst geen gaming zaken erop.
Heeft iemand misschien een suggestie hiervoor of wordt dit onmogelijk?
Voor onder de 100 euro ga je niet veel anders vinden dan de Quickfire Rapid-I. Als je wat meer kan besteden zou je een Filco kunnen kopen.Belecthor schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:53:
Een aantal jaren geleden heb ik gekeken naar een mechanisch toetsenbord om mijn huidige Logitech rubberdome toetsenbord te vervangen (die ik inmiddels al iets van 7 jaar probleemloos gebruik). Een mechanisch toetsenbord is erg prettig bij het gebruik, dus stiekem wil ik er nog wel eentje.
Ik wil graag een no-nonsense toetsenbord met bruine switches in TKL (dus compacte) uitvoering, graag onder de 100 euro. Backlightverlichting is leuk, maar optioneel. Ik zag wel de CM Storm Crossfire rapid-i, alleen vind ik het mat zwarte niet zo mooi. Het liefst geen gaming zaken erop.
Heeft iemand misschien een suggestie hiervoor of wordt dit onmogelijk?
Ja en daar kwam als enige optie de QuickFire rapid-i die ik aandroeg uit. Ik heb vrij lastige randvoorwaarden blijkbaarHero of Time schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:17:
Heb je zelf adhv de Pricewatch al wat gevonden, zodat de keus wat makkelijker is?
Jammer! Dat wordt me toch iets te gortig. Ik blijf dan nog een paar jaar op m'n trusty Logitech rubberdome rammenZeroo1 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:35:
[...]
Voor onder de 100 euro ga je niet veel anders vinden dan de Quickfire Rapid-I. Als je wat meer kan besteden zou je een Filco kunnen kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Belecthor op 26-12-2015 12:39 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Waar haalt de Nederlandse Custom Keyboard bouwer zijn Teensy 2.0 controller vandaan? Ik heb hier op het forum al gezogd, maar vond slechts een reactie de de Teensy even noemde.
Ik weet ook zo niet van een winkel die ze verkoopt. Ik weet wel waar ik de switches en diodes vandaan kan halen, maar de controller is het struikelblok. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.
Die kan je direct bij de fabrikant kopen, of bij maker-supply winkels zoals Adafruit.TTheuns schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:54:
Even een vraagje:
Waar haalt de Nederlandse Custom Keyboard bouwer zijn Teensy 2.0 controller vandaan? Ik heb hier op het forum al gezogd, maar vond slechts een reactie de de Teensy even noemde.
Ik weet ook zo niet van een winkel die ze verkoopt. Ik weet wel waar ik de switches en diodes vandaan kan halen, maar de controller is het struikelblok. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Fabrikant: https://www.pjrc.com/teensy/
Adafruit: https://www.adafruit.com/search?q=teensy&b=1
Sparkfun: https://www.sparkfun.com/products/13736
[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 26-12-2015 17:06 ]
Afhankelijk van hoe groot toetsenbord je bouwt kun je ook naar een pro micro kijken. Goedkope chinese kloon met minder pins. Het heeft 18 pins + 2 extra als je leds desoldeerd. Dus maximaal 10x10 is 100 keys.
Bedankt voor de links, zal eens kijken wat het beste uitkomt.McKaamos schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:04:
[...]
Die kan je direct bij de fabrikant kopen, of bij maker-supply winkels zoals Adafruit.
Fabrikant: https://www.pjrc.com/teensy/
Adafruit: https://www.adafruit.com/search?q=teensy&b=1
Sparkfun: https://www.sparkfun.com/products/13736
Ik ben van plan een 63-key toetsenbord te bouwen met twee addons van zo'n 12 knoppen per stuk, dus dat zou voldoende moeten zijn. Bedankt voor de tip!WildeBeestje schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:33:
Ik heb er lang geleden een hier besteld: http://floris.cc/shop/en/8-teensy
Afhankelijk van hoe groot toetsenbord je bouwt kun je ook naar een pro micro kijken. Goedkope chinese kloon met minder pins. Het heeft 18 pins + 2 extra als je leds desoldeerd. Dus maximaal 10x10 is 100 keys.
[ Voor 39% gewijzigd door TTheuns op 27-12-2015 06:47 ]
Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.
Verwijderd
Wat een grappig dingetje zeg. Ik heb nog nooit zoiets gezien, een toetsenbord met geïntegreerde muis. Een laptop met geïntegreerde muis ken ik dan wel weer (linkje).Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:29:
Vandaag er achter gekomen dat een van mijn toetsenborden 130 euro waard is terwijl ik hem nieuw voor 14 euro heb gekocht op marktplaats(Cherry G84-4400)
Voor de Vortex Pok3r gebruikers hier: Vortex heeft net firmware 1.1.5 geüpload voor de Pok3r. Van hun Facebook:
Linkje naar firmwarePOK3R new firmware out!
Bug fixes and add new function:
1. Add Q,W,E as media keys - Previous/Pause/Next
2. Solve high pitch sound in backlit mode
and thanks for all the fish.
Zo vreemd is dat niet hoor. De pricewatch: Adesso WKB-3000U heeft ook een ingebouwde trackball (die heb ik voor m'n HTPC) en Rapoo heeft ook genoeg plankjes met touchpad, waarbij sommige tevens kunnen functioneren als numpad.Zalmanman schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:14:
[...]
Wat een grappig dingetje zeg. Ik heb nog nooit zoiets gezien, een toetsenbord met geïntegreerde muis. Een laptop met geïntegreerde muis ken ik dan wel weer (linkje).
Inderdaad, keyboard met ingebouwde muis/trackpad zijn helemaal niet vreemd. Worden vooral voor HTPC/MCE toepassingen gebruikt.Hero of Time schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:28:
[...]
Zo vreemd is dat niet hoor. De pricewatch: Adesso WKB-3000U heeft ook een ingebouwde trackball (die heb ik voor m'n HTPC) en Rapoo heeft ook genoeg plankjes met touchpad, waarbij sommige tevens kunnen functioneren als numpad.
pricewatch: Trust Compact Wireless Entertainment Keyboard
en dit
pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard Zwart Qwerty
Ligt gewoon bij een willekeurige mediamarkt in de schappen.
En als je de pricewatch even langs loopt staan er +/- 100 stuks in.
http://tweakers.net/categ...tFKppbmxko6SmaGQNHY2tpaAA
Wat ik nog veel opvallender vind, is dat die oude bakelieten IBM keyboards met bucklingspring keys gewoon nog voor 50-75euro per stuk van eigenaar wisselen.
En dat terwijl Unicomp de licenses heeft om die dingen gloednieuw te maken voor ongeveer 85 euro. (zie http://www.pckeyboard.com/)
* McKaamos gaat eens even op zolder kijken
Daar is een uitstekende reden voor, kwalitatief vallen de modellen van Unicomp namelijk tegen in vergelijking met een echte IBM Model M. Bepaalde varianten zijn zelfs nog veel duurder dan 50-75 euro, de Model M SSK (Space Saving Keyboard / tenkeyless) wisselt in de meeste gevallen voor meer dan 200 euro van eigenaar.McKaamos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:28:
Wat ik nog veel opvallender vind, is dat die oude bakelieten IBM keyboards met bucklingspring keys gewoon nog voor 50-75euro per stuk van eigenaar wisselen.
En dat terwijl Unicomp de licenses heeft om die dingen gloednieuw te maken voor ongeveer 85 euro. (zie http://www.pckeyboard.com/)
Heb er trouwens nog 3 gevonden, in near-mint condition
Binnenkort maar even op V&A parkeren.
BTC €94.837,08
Verwijderd
Ik kan niet praten voor een van de toetsenborden, maar ik heb zelf een HHKB2 waar ik de F-knoppen absoluut niet mis. Je raakt er vrij snel aan gewend om de functie knoppen te gebruiken.koelebobes schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:39:
Een IBM model M voor een mooi bedrag zou ik natuurlijk wel leuk vinden @McKaamos, Ik ben na 3 jaren het toetsenbord van mijn laptop gebruiken het toch wel zat. Ik wil een mechanisch toetsenbord wat ik belangrijk vind is dat het lang meegaat. Eerst wilde ik een Logitech maar die valt af door het debakel met de G510s.. ( wat een klantenservice ). Daarna Corsair maar helaas die toetsenborden missen de verwisselbare USB kabels. Nu zit ik te twijfelen tussen een Pok3r of een Ducky Shine 5. Het model van de Pok3r is gewoon prachtig alleen de RGB variant is nog niet uit , nergens vindbaar in NL en ik ben bang dat ik de F1-F12 ga missen. Van de Shine 5 zou ik wel een TKL willen maar die is nog nergens vindbaar. Wat zijn jullie ervaringen met de Ducky Shine of de Pok3r ?
Zelf ga ik denk ik deze maand ook een Pok3r kopen, ik heb geen behoeft aan backlighting omdat ik toch blind typ en PBT keycaps wil. Je kan hem trouwens van amazon.de halen voor een redelijke prijs.
Jammer genoeg heb ik geen CC maar na alle verhalen over de Shine 5 wordt het denk ik een Shine 5Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:26:
[...]
Ik kan niet praten voor een van de toetsenborden, maar ik heb zelf een HHKB2 waar ik de F-knoppen absoluut niet mis. Je raakt er vrij snel aan gewend om de functie knoppen te gebruiken.
Zelf ga ik denk ik deze maand ook een Pok3r kopen, ik heb geen behoeft aan backlighting omdat ik toch blind typ en PBT keycaps wil. Je kan hem trouwens van amazon.de halen voor een redelijke prijs.
BTC €94.837,08
Verwijderd
Er wordt gesproken over een niet stevige constructie maar daarmee ben ik het in ieder geval niet met eens, het ding flext niet, voelt degelijk aan en alles ademt kwaliteit. Mag natuurlijk ook wel voor dat geld. Overigens zal ik niet ontkennen dat een ander toetsenbord beter qua constructie zal zijn, maar mijn toetsenborden liggen meestal op een normaal bureau en ik sla er ook niet op, knappe jongen die bij normaal gebruik een toetsenbord kapot krijgt xD. Hoe dan ook, ik ben tevreden.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Een TK heeft helaas niet een volledig verlicht numpad, wat ik niet helemaal optimaal vind.Hero of Time schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:54:
Huh? Je haalt een TK in huis, maar mist het numpad dus zet je 'm te koop. Vreemd, wat een TK bevat juist een numpad. Ik heb voor op 't werk een CM Storm TK, juist omdat ik daar toch een numpad wilde en het blokje van 6 boven de pijltjestoetsen plus de pijltjestoetsen zelf zitten in dat numpad verwerkt. Kon je niet wennen aan het wisselen tussen het een en het ander?
Overigens valt er wel mee te leven, maar dit vind ik beter.
Verwijderd
Numlock aan: 0 en 00 verlichting uit. (dus niet volledig) Kijk het nog maar eens goed na!Hero of Time schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:17:
Hoezo niet volledig verlicht? Mijn CM Storm is dat wel. De verlichting verandert iets als ik van modus schakel, maar dat maakt 't wel duidelijk zichtbaar. Alleen een beetje vreemd dat de 1 en 3 nog licht geven als het niet in nummeriek modus zit.
Daarnaast heb ik me aangemeld voor de wachtlijst van de K Type (http://input.club/). Die lijkt me echt ideaal!
Voor de Pok3r ga ik waarschijnlijk nog wel keycaps bestellen. Ik heb het idee dat deze aankoop pas het begin is
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Heel onzeker. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?botoo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:51:
Diw K type ziet er idd heel erg veelbelovend uit, enige minpuntje is dat ze zich niet vastleggen op Cherry maar blijkbaar zelf een Cherry-achtige key gaan maken, dus dat is wel een onzekere factor.
pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)
Mijn G keys werken niet, en ik krijg ze gewoon niet geprogrammeerd over wat ik wil. Ik wil gewoon dat X command word uitgevoerd door G1 als ik daarop druk. Iemand ervaring hiermee?
Dan zul je iets specifieker moeten zijn in wat je commando precies is. Je kunt in CUE een aantal dingen aan zo'n toets hangen, waaronder een macro (neem een rits met toetsaanslagen op en speel die vervolgens af), een simpele toetsaanslag (kunnen sneltoetsen zijn binnen Windows, zoals CTRL-C of CTRL-V), maar ook shortcuts, waarmee je programma's kunt starten.rolandos582 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:47:
Misschien niet helemaal goed geplaatst hier, maar ik heb een vraag over mijn :
pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)
Mijn G keys werken niet, en ik krijg ze gewoon niet geprogrammeerd over wat ik wil. Ik wil gewoon dat X command word uitgevoerd door G1 als ik daarop druk. Iemand ervaring hiermee?
Haha, ik heb thuis nu een Ducky Zero Shine met Cherry MX Blue, en op werk een CM Storm NovaTouch. En ook ik zit alweer plannen te maken voor een volgende.Canaria schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:07:
Na lang zoeken en vergelijken heb ik gisteren een Vortex Pok3r besteld. Witte behuizing, witte verlichting en MX Blue. Besteld bij Amazon, maar afkomstig van Corus Keyboards.
Daarnaast heb ik me aangemeld voor de wachtlijst van de K Type (http://input.club/). Die lijkt me echt ideaal!
Voor de Pok3r ga ik waarschijnlijk nog wel keycaps bestellen. Ik heb het idee dat deze aankoop pas het begin is
Ik zou nog graag Cherry MX clear en green proberen, en PBT keycaps. Daarom zit ik vooral te kijken naar de Vortex Pok3r en de "WASD V2 87-Key Doubleshot PBT Black/Slate Mechanical Keyboard". Maar ik moet zeggen dat die K Type ook wel erg interessant klinkt. Ook zeker omdat die programmeerbaar is en ik het liefst met Colemak type. Dan heb ik geen rare drivers/software meer nodig.
Maar zijn deze alleen verkrijgbaar in mx red/brown switches
Weet iemand waar ik dit toetsenbord kan verkrijgen met mx blue switches
Amazon.de zijn alleen met mx reds en browns, ebay ook :x.
Hoeveel zouden import kosten zijn voor een toetsenbord?

Daarnaast keek ik naar de, toch ging de keuze naar Logitech G710+.
- RAZER Blackwidow Chroma (kleur zwart niet mooi, de toetsen waren wel mooi zwart)
- LOGITECH G910 Orion Spark (de oplopende hoogte van toetsen vond ik erg onprettig aanvoelen)
- STEELSERIES Apex M800 (deze leek mij prima, maar kwam niet meganisch over met die lage toetsen)
- Roccat Ryot (mooi, maar best groot en was niet zeker of ik de blauwe ledlichten wel mooi zou vinden)
Bij zowel rode als blauwe verlichting had ik mijn twijfels, en had daarom wel gekozen voor 1 met kleurkeuzen.
Het valt mij wel op de de toetsen eigenlijk van klein formaat zijn. Na wat getypt te hebben, heb ik daar totaal geen problemen mee en kan erg fijn weg typen op de G710+ en vind de looks erg mooi. Ook het witte licht bevalt me uitstekend. Meevaller is de prijs, in vergelijking met bovenstaanden.
P.S. de reden dat ik een toetsenbord kocht: ik gebruik(te) een pricewatch: Rapoo Blade II E9070 en daar zitten alle toetsen recht naast elkaar, wat vooral met gamen erg onhandig is. Ik gebruikte deze altijd als de laptop op tafel stond. Echt een aanrader, om die reden, maar niet voor bureauwerk.
...
Laten we voorop stellen om x te binden aan het openen van Chrome.Seal64 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:41:
[...]
Dan zul je iets specifieker moeten zijn in wat je commando precies is. Je kunt in CUE een aantal dingen aan zo'n toets hangen, waaronder een macro (neem een rits met toetsaanslagen op en speel die vervolgens af), een simpele toetsaanslag (kunnen sneltoetsen zijn binnen Windows, zoals CTRL-C of CTRL-V), maar ook shortcuts, waarmee je programma's kunt starten.
en vervolgens A aan het koppelen van Openen Game X. En dan vervolgens B te koppelen aan uitvoeren van actie x in Game B.
Hoe voer je zoiets makkelijk uit?
http://www.corsair.com/en-us/support/downloads
Maar goed, in vogelvlucht:
Een sneltoets stel je in door linksboven in CUE naar “Profiles” te gaan. Vervolgens kies je links in beeld één van de drie standaardprofielen (deze zijn gekoppeld aan de M-toetsen, dus je kunt onder elke M-toets 18 verschillende sneltoetsen hangen). Daarna rechtsklik je op de afbeelding van het toetsenbord op de G-toets die je wilt toewijzen, en dan kies je “Assign New Action”.
Je kunt dan links in beeld kiezen wat voor actie. Wil je bijvoorbeeld een programma starten (Chrome of een game, bijvoorbeeld) dan kies je voor “Shortcut”, waarna je een paar standaardopties hebt, of je kunt naar een specifiek programma zoeken met de “Run the following program” optie. Als je Steam-games speelt, plak er dan de “steam://rungameid/nummer” koppeling in, die kun je vinden in de desktop shortcut voor de betreffende game.
Als je een toetsaanslag wilt toewijzen, dan kies je in de linkse lijst voor “Keystroke”. Je kunt daar een toets, of combinatie van CTRL, SHIFT of ALT met een andere toets in zetten. Je kunt eventueel ook nog instellen dat dat automatisch herhaald moet worden, en zo ja, hoe snel.
Tenslotte moet je altijd een naam opgeven voor je nieuwe snelkoppeling, anders kun je hem niet opslaan. Alle acties die je aangemaakt hebt, verschijnen ook onder het tabje “Actions”, waar je ze eventueel ook gecentraliseerd kunt aanpassen of verwijderen.
Dat hoort zoVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:23:
[...]
Numlock aan: 0 en 00 verlichting uit. (dus niet volledig) Kijk het nog maar eens goed na!
[afbeelding]
Om te laten zien dat je pijltjes toetsen niet meer werken.
Er zit maar 1 led onder de hele toets en niet apart voor de 0(&2) en de pijlen.
Kijk daar hebben we wat aan, thanks man! Ik zag filmpjes naar voren komen, maar snapte er niks van.Seal64 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:23:
Er even van uitgaand dat jouw actie X in een game gewoon een toetsencombi is, zijn dit allemaal standaardfuncties die je in de handleiding kunt vinden. Die kun je hier downloaden:
http://www.corsair.com/en-us/support/downloads
Maar goed, in vogelvlucht:
Een sneltoets stel je in door linksboven in CUE naar “Profiles” te gaan. Vervolgens kies je links in beeld één van de drie standaardprofielen (deze zijn gekoppeld aan de M-toetsen, dus je kunt onder elke M-toets 18 verschillende sneltoetsen hangen). Daarna rechtsklik je op de afbeelding van het toetsenbord op de G-toets die je wilt toewijzen, en dan kies je “Assign New Action”.
Je kunt dan links in beeld kiezen wat voor actie. Wil je bijvoorbeeld een programma starten (Chrome of een game, bijvoorbeeld) dan kies je voor “Shortcut”, waarna je een paar standaardopties hebt, of je kunt naar een specifiek programma zoeken met de “Run the following program” optie. Als je Steam-games speelt, plak er dan de “steam://rungameid/nummer” koppeling in, die kun je vinden in de desktop shortcut voor de betreffende game.
Als je een toetsaanslag wilt toewijzen, dan kies je in de linkse lijst voor “Keystroke”. Je kunt daar een toets, of combinatie van CTRL, SHIFT of ALT met een andere toets in zetten. Je kunt eventueel ook nog instellen dat dat automatisch herhaald moet worden, en zo ja, hoe snel.
Tenslotte moet je altijd een naam opgeven voor je nieuwe snelkoppeling, anders kun je hem niet opslaan. Alle acties die je aangemaakt hebt, verschijnen ook onder het tabje “Actions”, waar je ze eventueel ook gecentraliseerd kunt aanpassen of verwijderen.
Moet alleen nog even wat toepassingen vinden, maar het is eigenlijk heel simpel ^^. Ik zag alleen door de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel opties waren.
[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 04-01-2016 08:38 . Reden: Al gevonden :) ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem:p In de Pricewatch staat echter: wordt verwacht. Enig idee hoelang dit doorgaans duurt, voordat ze beschikbaar zijn in Nederland. Beetje raar wel, want een blue switch is toch wel redelijk gangbaar volgens mij.Eskimotje schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:05:
Ik ben opzoek naar een toetsenbord met mx blue switches, na een tijdje zoeken ben ik uitgekomen op dit toetsenbord. pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Blue Switch
Maar zijn deze alleen verkrijgbaar in mx red/brown switches.
Weet iemand waar ik dit toetsenbord kan verkrijgen met mx blue switches
Het is alleen wel jammer dat die 4 blijkbaar wel uit kunnen als je in nummeriek modus zit, maar als je in de pijltjes modus bent, de 1 en 3 toch nog licht geven.Gman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:43:
[...]
Dat hoort zo![]()
Om te laten zien dat je pijltjes toetsen niet meer werken.
Er zit maar 1 led onder de hele toets en niet apart voor de 0(&2) en de pijlen.
Ik ga eens een dag met die toetsen eraf proberen te werken. Ik zoek vaak blind de pijltjes toetsen en door die twee kan ik ze vaak niet vinden of pak ik ze verkeerd, omdat ik gewend ben dat er een lege ruimte is naast de omhoog.
dit is hoe ik het opgelost heb:Hero of Time schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:16:
[...]
Het is alleen wel jammer dat die 4 blijkbaar wel uit kunnen als je in nummeriek modus zit, maar als je in de pijltjes modus bent, de 1 en 3 toch nog licht geven.
Ik ga eens een dag met die toetsen eraf proberen te werken. Ik zoek vaak blind de pijltjes toetsen en door die twee kan ik ze vaak niet vinden of pak ik ze verkeerd, omdat ik gewend ben dat er een lege ruimte is naast de omhoog.

ps sorry voor gsm camera kwaliteit
[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 05-01-2016 09:34 ]
Dat lost het probleem van blind zoeken en missen nog niet op.skoozie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:33:
[...]
dit is hoe ik het opgelost heb:
[afbeelding]
ps sorry voor gsm camera kwaliteit
Je had inderdaad al blind opgegevenHero of Time schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:00:
[...]
Dat lost het probleem van blind zoeken en missen nog niet op.Kijken is niet moeilijk, het op gevoel doen daarentegen...
Ik snap dat de prijzen dan verdwijnen. Maar is er een reden voor dat Q-pad niet meer levert?Hero of Time schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:40:
Prijsloos is vaak niet meer beschikbaar in de winkels van de PW.
Alleen de browns zijn nog beschikbaar en inderdaad al best wel lang, ben namelijk ook op zoek naar iets als de quickfire xti of ducky shine 4/5 alleen dan met reds.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem:p In de Pricewatch staat echter: wordt verwacht. Enig idee hoelang dit doorgaans duurt, voordat ze beschikbaar zijn in Nederland. Beetje raar wel, want een blue switch is toch wel redelijk gangbaar volgens mij.
[ Voor 99% gewijzigd door Stijn op 05-01-2016 20:38 ]
Geen idee, heb je 't aan Q-pad gevraagd of ze die dingen überhaupt nog produceren?Gert Pronk schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Ik snap dat de prijzen dan verdwijnen. Maar is er een reden voor dat Q-pad niet meer levert?
iOne:

Qpad:

Max Keyboard:

ASUS:

Dus als je graag een MK-85 wil, kun je gewoon bij bovenstaande vendoren terecht
Is er nu echt geen enkel Europees merk dat customizen toelaat? Das Keyboard niet tot zover ik zie.

Eigenlijk wil ik een strakke US International uitvoering zoals bovenstaande. Indien mogelijk met "Alt Gr" op de rechter-alt.
Toetsenbord bestellen bij mechanicalkeyboards.nl en dan custom keycaps uit Amerika halen?YellowOnline schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:57:
Heb ik m'n droomtoetsenbord samengesteld bij WASD, ontdek ik dat de prijs van $185 zo eventjes op €185 omgerekend wordt plus €48 verzendkosten en exclusief BTW en importkosten. Zou het hele keyboard mij bijna €300 kosten. Met andere woorden: vergeet het maar.
Is er nu echt geen enkel Europees merk dat customizen toelaat? Das Keyboard niet tot zover ik zie.
[afbeelding]
Eigenlijk wil ik een strakke US International uitvoering zoals bovenstaande. Indien mogelijk met "Alt Gr" op de rechter-alt.
Ja, dat lijkt mij ook het beste. Heb bij Amazon - ik ben in Duitsland - zonet de Cherry G80 gekocht als Warehouse Deal voor €40 omdat de verpakking een bluts heeft. Behalve Caps Lock en Space passen gewoon de toetsen van WASD daarop.Canaria schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:29:
[...]
Toetsenbord bestellen bij mechanicalkeyboards.nl en dan custom keycaps uit Amerika halen?
Aan de andere kant: de Cherry toetsen zijn naar verluid veel betere kwaliteit. Moet ik ergens keycaps van Cherry zelf proberen vinden...
Edit: Bestelling geannuleerd en die Cherry G80-3000 -LSCEU-2 gekocht voor €10 meer. De layout klopt dan wel niet helemaal, maar goed... dan houd ik de kwaliteit.
[ Voor 25% gewijzigd door YellowOnline op 05-01-2016 20:24 ]
Verwijderd
Opties:
1. Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown
pro: polssteun, mediatoetsen
cons: geen dedicated macro toesten, ingewikkelde software
2. Razer Blackwidow Chroma mechanical keyboard
pro: dedicated macrotoetsen, gebruiksvriendelijke sofware
cons: geen polsteun
3. G.SKILL RIPJAWS KM780 RGB Mechanical Gaming Keyboard
cons: slechte software. zie de reviews op newegg, die zijn niet mals
http://www.newegg.com/glo...aspx?Item=N82E16823828001
Wat zijn jullie ervaringen en suggesties? Misschien ook een andere tobo?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 20:54 ]
Nee hoor, Cherry gebruikt net zulke crappy ABS keycaps als de meeste andere fabrikanten. Misschien doel je op het profiel, dat is namelijk wel anders. Zelf geef ik ook duidelijk de voorkeur aan Cherry profile boven OEM.YellowOnline schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:52:
[...]
Aan de andere kant: de Cherry toetsen zijn naar verluid veel betere kwaliteit. Moet ik ergens keycaps van Cherry zelf proberen vinden...
Naar mijn mening, de Corsair. De software is eigenlijk alleen moeilijk als je ook daadwerkelijk moeilijke dingen gaat doen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:52:
Op zoek naar een nieuwe mechanische RGB tobo:
Opties:
1. Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown
pro: polssteun, mediatoetsen
cons: geen dedicated macro toesten, ingewikkelde software
2. Razer Blackwidow Chroma mechanical keyboard
cons: geen polsteun
3. G.SKILL RIPJAWS KM780 RGB Mechanical Gaming Keyboard
cons: slechte software. zie de reviews op newegg, die zijn niet mals
http://www.newegg.com/glo...aspx?Item=N82E16823828001
Wat zijn jullie ervaringen en suggesties? Misschien ook een andere tobo?
De Blackwidow heeft geen Cherry en dat is voor mij persoonlijk een rooie vlag
De G.Skill heb ik geen ervaring mee
Share and Enjoy!
Zit zelf ook naar deze Corsair te kijken. Ik heb gelezen wat de verschillen tussen de cherry switches zijn, maar hoe merkbaar is dit nu in de praktijk? Kan me moeilijk voorstellen hoe groot het aanvoelt en wat ik fijner zou vinden. Ik heb nergens in de buurt een winkel waar ik het echt kan proberen...GreNade schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:39:
[...]
Naar mijn mening, de Corsair. De software is eigenlijk alleen moeilijk als je ook daadwerkelijk moeilijke dingen gaat doen.
De Blackwidow heeft geen Cherry en dat is voor mij persoonlijk een rooie vlag
De G.Skill heb ik geen ervaring mee
Heeft iemand toevallig tips voor een goede winkel in New York voor deze TB's? Hier ben ik namelijk binnenkort; dat zou namelijk misschien ook nog een financieel voordeel kunnen zijn neem ik aan.
fookin mad fer it
Ik weet niet op welke termijn je hem wil hebben maar vermoedelijk eind deze maand komt Ducky met de Shine 5 die eveneens over Cherry MX RGB-switches beschikt. Heb dit bord zelf nog niet kunnen proberen maar Ducky kennende ligt de bouwkwaliteit beduidend hoger dan bij Corsair. Daarnaast heb je een standaard indeling waardoor het wisselen van keycaps een koud kunstje is. Hij wordt echter niet geleverd met polssteun dus als je die wil zal je hem los aan moeten schaffen dus dat zou wel enigszins in de papieren lopen. Daarnaast zjin er slechts beperkt mediatoetsen beschikbaar, alleen mute, volume up en volume down zijn dedicated beschikbaar boven het numpad, de rest moet via toetsencombinaties middels de FN-toets.
Wat New York betreft kan ik je helaas niet verder helpen anders dan de Best Buy. Mocht je toch voor Corsair kiezen kun je trouwens ook de K65 RGB overwegen. Die is in de Verenigde Staten wel gewoon verkrijgbaar. Ook is hij met 139,99 USD relatief goedkoop, omgerekend zo'n 130 euro. De K70 RGB zit al op 169,99 USD. Op de website zie ik de K65 RGB echter alleen met MX Red, weet niet of ze ook MX Brown kunnen leveren.
Dank voor de reactie!!MiBe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:19:
De Corsair ben ik zelf ook niet zo'n fan van eerlijk gezegd. Heb een K70 (non-RGB) gehad en de bouwkwaliteit viel me enorm tegen. Daarnaast heeft hij geen standaard toetsenindeling waardoor de meeste custom keycaps simpelweg niet passen, de stock ABS keycaps zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven, met name de rare structuur die Corsair op de spatiebalk heeft aangebracht vond ik persoonlijk zeer onprettig aanvoelen.
Ik weet niet op welke termijn je hem wil hebben maar vermoedelijk eind deze maand komt Ducky met de Shine 5 die eveneens over Cherry MX RGB-switches beschikt. Heb dit bord zelf nog niet kunnen proberen maar Ducky kennende ligt de bouwkwaliteit beduidend hoger dan bij Corsair. Daarnaast heb je een standaard indeling waardoor het wisselen van keycaps een koud kunstje is. Hij wordt echter niet geleverd met polssteun dus als je die wil zal je hem los aan moeten schaffen dus dat zou wel enigszins in de papieren lopen. Daarnaast zjin er slechts beperkt mediatoetsen beschikbaar, alleen mute, volume up en volume down zijn dedicated beschikbaar boven het numpad, de rest moet via toetsencombinaties middels de FN-toets.
Wat New York betreft kan ik je helaas niet verder helpen anders dan de Best Buy. Mocht je toch voor Corsair kiezen kun je trouwens ook de K65 RGB overwegen. Die is in de Verenigde Staten wel gewoon verkrijgbaar. Ook is hij met 139,99 USD relatief goedkoop, omgerekend zo'n 130 euro. De K70 RGB zit al op 169,99 USD. Op de website zie ik de K65 RGB echter alleen met MX Red, weet niet of ze ook MX Brown kunnen leveren.
De kleur switch maakt voor mij op dit moment niet zoveel uit, omdat ik de verschillen niet ervaren heb. De K65 heeft niet mijn voorkeur, omdat die niet over de numpad beschikt
Ik heb de Corsair K70 heel kort bij een vriend gebruikt, en moet zeggen dat ik geen probleem met de kwaliteit zag. Qua indeling ook niet iets dat me stoorde. Ik zal eens wat beter letten op wat je zei. Keycaps enzo is voor een later stadium
Eens googlen of er in NY een iets meer speciaal zaak is. Zou toch haast wel moeten in die stad
fookin mad fer it
Juist als je aangeeft dat je in een later stadium misschien van keycaps wil wisselen zou ik naar een model met een standaard toetsenindeling kijken, hiermee houd je de keuzemogelijkheden open. Ik begrijp dat de K70 niet verkeerd aanvoelt als je van rubber dome komt, dan is het zeker een flinke verbetering. Ben je echter gewend aan wat meer premium mechanische toetsenborden valt de K70 echter best tegen. Zeker omdat het toch een relatief prijzig toetsenbord is zou ik een premium bord dus zeker overwegen, de meerprijs is klein.
Aan de andere kant, als de mogelijkheden van de aanwezige verlichting voor jou het belangrijkste criterium zijn zou ik wel voor de K70 gaan. Volgens mij is er geen enkel ander bord waarmee je zoveel in kan stellen qua effecten en dergelijken. Gaat het je meer om de gebruikservaring kun je mijns inziens beter verder kijken.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En Premiuim merken, tja ik ken me er niet zo in uit
Maar er is zo veel keus
fookin mad fer it
@DikkeBMW: Corsair valt meer onder de zogenaamde 'gaming merken', wat positionering betreft zit hij dus meer in het rijtje van Razer. Wat mechanische toetsenborden betreft zitten fabrikanten als Filco, KÛL, Topre/Realforce, HHKB en in mindere mate Ducky (afhankelijk van het model) in het premium segment.
Dat wil overigens niet zeggen dat alle 'gaming merken' slechte toetsenborden maken, zo heeft CM Storm een aantal leuke modellen in het assortiment tegen een erg scherpe prijs. In de prijsklasse waar jij je momenteel op focust kun je in principe in beide segmenten terecht. Bij de 'gaming merken' uit dit zich vooral in de aanwezigheid van RGB-verlichting en gaming features terwijl je bij de premium merken vooral een oerdegelijke ramplank krijgt. Zoals zo vaak bij mechanische borden is ook dit een kwestie van persoonlijke voorkeur
Ja maar heb hem nu al 2 jaar en voor een nette prijsMiBe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:40:
@Touchdomex: Bij de K60 loop je ook nog eens tegen het probleem dat niet alle toetsen mechanisch zijn (cluster boven de pijltjes / F-toetsen), die zijn dus überhaupt niet van Cherry MX keycaps te voorzien.
Mogelijke opvolger is een Das Keyboard. Zou eigenlijk hem wel willen met clear's of eventueel whites(als die stil genoeg zijn) Maar die zijn er dan weer niet
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2016 12:15 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben opzoek naar een nieuw rgb toetsenbord.
Mijn ogen zijn gevallen op dit tobo : pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)
Ik ben geen fan ben van logitech en razer tobo's vanwege de remakes van de cherry.
Prijs is 200 euro max.
Liefst mx blue's maar red kan ook
Er is een MX Blue versie van dat bord, maar die is wel moeilijk verkrijgbaar, lijkt het.Eskimotje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:25:
Hallo,
Mijn ogen zijn gevallen op dit tobo : pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red (US Qwerty)
Ik ben geen fan ben van logitech en razer tobo's vanwege de remakes van de cherry.
Prijs is 200 euro max.
Waar zou ik die dan kunnen verkrijgen?Seal64 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:52:
[...]
Er is een MX Blue versie van dat bord, maar die is wel moeilijk verkrijgbaar, lijkt het.
Ik zou voor deze, Ducky Shine 5, MX Blue, gaan.Eskimotje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:25:
Hallo,
Prijs is 200 euro max.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
maar zou dat aan dat specifieke exemplaar liggen? Of gewoon in general?MiBe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:18:
Whites zou ik persoonlijk niet zo snel aan beginnen
Thanks! Ik ga straks eens rustig kijken naar deze merken. Ben geen fanatieke gamer, dus het is geen must een game merk te hebben. Heldere uitleg.MiBe schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:40:
@Touchdomex: Bij de K60 loop je ook nog eens tegen het probleem dat niet alle toetsen mechanisch zijn (cluster boven de pijltjes / F-toetsen), die zijn dus überhaupt niet van Cherry MX keycaps te voorzien.
@DikkeBMW: Corsair valt meer onder de zogenaamde 'gaming merken', wat positionering betreft zit hij dus meer in het rijtje van Razer. Wat mechanische toetsenborden betreft zitten fabrikanten als Filco, KÛL, Topre/Realforce, HHKB en in mindere mate Ducky (afhankelijk van het model) in het premium segment.
Dat wil overigens niet zeggen dat alle 'gaming merken' slechte toetsenborden maken, zo heeft CM Storm een aantal leuke modellen in het assortiment tegen een erg scherpe prijs. In de prijsklasse waar jij je momenteel op focust kun je in principe in beide segmenten terecht. Bij de 'gaming merken' uit dit zich vooral in de aanwezigheid van RGB-verlichting en gaming features terwijl je bij de premium merken vooral een oerdegelijke ramplank krijgt. Zoals zo vaak bij mechanische borden is ook dit een kwestie van persoonlijke voorkeur
fookin mad fer it
Dit topic is gesloten.
![]()