Ook ik ben inmiddels er van overtuigd dat ik een mechanisch toetsenbord wil voor bij m'n MacBook.
Ik wil namelijk een extern scherm en dockingstation erbij nemen en dan is een toetsenbord wel zo handig.
Nu heb ik een beetje zitten rondkijken is mijn oog op een paar modellen gevallen. Te weten de Das Keyboard 4C, Steelseries 6Gv2 en een WASD V2 87-Key Custom van wasdkeyboards.com.
Waar ik het toetsenbord voor ga gebruiken is vooral typen voor studie. Heel sporadisch wil ik nog wel eens een spelletje spelen maar dit zijn dan met name old-school games a la fallout 2 dus gaming is totaal geen prioriteit voor het toetsenbord, als het maar lekker typt
Om het jullie makkelijker te maken ook maar het lijstje.
Welke lay-out wil je?
Europees, het liefst een Mac layout maar ik kan ook wel met normale functietoetsen leven en dit in OS X aanpassen.
Wil je met of zonder numpad?
Het liefst zonder, iets a la een 6Gv2 zonder numpad zou geweldig zijn
Wil je backlight?
Nee, ik wil geen gaming toetsenbord dat uit een ruimtschip is komen vallen. Het liefst een zo minimalistisch mogelijk toetsenbord. De Das Keyboard 4C vind ik qua ontwerp bijvoorbeeld heel mooi minimalistisch
Welke MX Switch prefereer je?
Dit weet ik nog niet helemaal zeker maar ik gok dat voor mijn gebruikt (heel veel typen) een blue switch het beste is. Intensief gamen doe ik absoluut niet.
Wat je is je budget?
Maximaal €150 maar goedkoper vind ik absoluut niet erg
Wil je macro toetsen?
Nee dit is geen vereiste voor mij
Doel van het keyboard?
Zoals aangegeven dus primair typen, internetten etc. Verder vind ik dus het uiterlijk ook belangrijk en wil ik een zo onopvallend mogelijk toetsenbord.
Wat weet je al?
6Gv2
+Uiterlijk
+Prijs
-numpad
-geen Mac toetsen
Das Keyboard 4C
+TKL
+Vormgeving van het toetsenbord en opmaak van de fonts
-Naar wat ik lees iets goedkopere componenten (Greetech, niet laser gegraveerde keycaps)
-Prijs, €140 vind ik wel aan de hoge kant
WASD V2 87-Key Custom
+Mac layout
+TKL
-Prijs, na importeren waarschijnlijk het duurste keyboard uit het lijstje
Indien jullie mij nog van meer wijsheid kunnen voorzien stel ik dat erg op prijs!