• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Foritain schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:23:
[...]

Mocht je vragen hebben over die laatste twee laat het even weten. Ik heb een MX 6.0 hier net binnen, al moet die nog uit de doos dus het is voor mij ook even spannend. De 3.0 ligt bij een andere tweakurt, ik verwacht dat hij daar binnen nu en 2-3 weken een reviewtje van heeft.
Tja, ik heb zelf eigenlijk een voorkeur voor een laag toetsenbord, maar heb gemerkt dat dat in de praktijk inhoud dat je je vaker vertypt. Mogelijk dat de mx-boards een "best of both worlds" zijn wat dat betreft?
En verder of de 6.0 de forse meerprijs t.o.v. een 3.0 waard is. (als veelgebruiker)

De G110 is weliswaar eol als gevolg van een paar afgebroken toetsen maar heb tijdelijk de beschikking over een Sharkoon shark zone K30 dus heel veel haast heb ik ook niet.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
6.0 is echter niet low-profile, 3.0 is dat wel. Echt heel plat is het natuurlijk ook weer niet, maar mijn punt is meer dat in tegenstelling wat de naam doet vermoeden de 6 niet echt een 'upgrade' is van 3, maar meer een heel ander product.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
dataworm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:19:
Dacht daarom weer terug te gaan naar een mechanisch toetsenbord met de G710+. Vandaag even uitgeprobeerd in de winkel, maar heb nu toch mijn twijfels.
Toetsenbord komt wat goedkoop over met die hoekige vormen en scherpe kanten die eraan zitten, vraag me af of je daar geen last van gaat krijgen bij het gamen.
Verder zijn de shift-toetsen matig leesbaar ondanks (of juist dankzij?) dat het een backlit keyboard betreft.
En als laatste vind ik de toetsen wat hoog liggen.

Is dit een kwestie van gewenning of hebben meer mensen deze ervaring?
Zelf gebruik ik de G710+ op de pootjes en met polssteun, dan heb ik er in iedergeval geen last van. Al moet ik wel toegeven dat ik met gamen het toetsenbord niet veel gebruik. Eerder een controller of racestuur.
Mijn broertje daarentegen speelt veel Battlefield bijvoorbeeld en ik hem hem nog nooit er over gehoord.
De verlichting is wat mij betreft prima, wel irritant is mijn kleine linker shift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
maniac2003 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:21:
[...]

Zelf gebruik ik de G710+ op de pootjes en met polssteun, dan heb ik er in iedergeval geen last van. Al moet ik wel toegeven dat ik met gamen het toetsenbord niet veel gebruik. Eerder een controller of racestuur.
Mijn broertje daarentegen speelt veel Battlefield bijvoorbeeld en ik hem hem nog nooit er over gehoord.
De verlichting is wat mij betreft prima, wel irritant is mijn kleine linker shift.
De polssteun kan het verschil maken. Die zat er in de winkel niet bij. Zelf verwijder ik de pootjes meestal en plak er dan brede rubbers onder. Het toetsenbord heeft dan minder last van schuiven plus dat ik de voor mij ideale hoogte beter kan instellen. In Duitsland is trouwens de G710 al uit, zal mij benieuwen of die nog naar nederland komt.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 19:25
Iemand hier toevallig een fullsize met iso layout en een 6.5 spacebar? Heb perongeluk de verkeerde keyset bij maxkeyboard besteld, voor dat ik deze terug stuur misschien iemand hier die ik er blij mee kan maken

Heb namelijk een ISO setje besteld en het moet een ANSI setje zijn
Afbeeldingslocatie: http://d2fu7qgd3tdbcc.cloudfront.net/images/thumbnails/450/450/detailed/1/MAX-132-TLB1-BLANK-DEMO-1200_ysut-6e.jpg
plaatje is van de ansi set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet Tweakers!

Ik ben op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord.

Na wat onderzoek te doen naar de verschillende switches, meerderdeels d.m.v. Techquickie's video Mechanical Keyboards Switches as fast as possible (en andere bronnen via een Google search), denk ik dat ik op zoek ben naar Cherry MX Browns omdat deze stiller zijn en toch de feedback geven die Blues geven.

Hiervoor heb ik een Steelseries 6GV2 gehad, deze hebben Cherry MX Blacks. Dit vond ik een heel fijn toetsenbord, maar deze maakte iets te veel geluid voor mijn doen.

Graag zou ik aan jullie willen vragen welke jullie zouden aanraden. Budget is maximaal €150 en Razer is niet gewenst, ik heb een slechte gebruikservaring met de hardware van Razer.

Op dit moment staat de CM Storm Quickfire XT mij aan omdat deze niet afleidend is met alle toeters en bellen. pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Ik hoor graag van jullie wat jullie aanraden.

- Serenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ipv je vraag weer neer te zetten, kun je ook de moeite nemen het topic (deels) door te nemen. Genoeg ervaringen in het topic. Kost je misschien iets aan inzet...
rachez schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:09:
[...]

Niet mee eens, hij beargumenteert imo duidelijk wat hij zoekt en heeft ook zaken opgezocht, dus inzet is er wel.
Inzet om het topic door te nemen.... dus...

[ Voor 46% gewijzigd door Fietsbel op 27-09-2015 21:13 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:46:
ipv je vraag weer neer te zetten, kun je ook de moeite nemen het topic (deels) door te nemen. Genoeg ervaringen in het topic. Kost je misschien iets aan inzet...
Dit kan iets subtieler, maar +1. Daarnaast is iets meer info ook wel fijn. Voor 150,- kan je een stuk beter uitkomen dan de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:40
Fietsbel schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:46:
Niet mee eens, hij beargumenteert imo duidelijk wat hij zoekt en heeft ook zaken opgezocht, dus inzet is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

McKaamos schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:43:
[...]

--knip--

Edit:
Ik zat ff te kijken bij Mechanicalkeyboards.com.
Een heel aantal Cherryswitches zijn al een aardig tijdje out-of-stock. Nou zag ik dat ze nu ook andere merken hebben. Greetech switches zien er uit alsof het een directe clone van Cherry is, en ze zijn leverbaar.
Maar is dat een beetje een fatsoenlijk merk? Tis iig wel een goeie 10 USD goedkoper voor een complete set voor 1 keyboard.
Ff mezelf quoten. ;)
Iemand toevallig in bezit van een tikplank met switches van een ander merk?
Greetech ziet er imho wel leuk uit. Directe clone van Cherry, met dezelfde kleurcodering voor soortgelijke switches.

Heeft iemand toevallig nog een losse plate-mount Cherry(-clone) switch over trouwens? Voor research purposes. Kijken of ik zoiets pas kan maken in een ander, non-mechanisch toetsenbord.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:24:
[...]

Ff mezelf quoten. ;)
Iemand toevallig in bezit van een tikplank met switches van een ander merk?
Greetech ziet er imho wel leuk uit. Directe clone van Cherry, met dezelfde kleurcodering voor soortgelijke switches.

Heeft iemand toevallig nog een losse plate-mount Cherry(-clone) switch over trouwens? Voor research purposes. Kijken of ik zoiets pas kan maken in een ander, non-mechanisch toetsenbord.
Kailh reds, prima dingen. Ergens tussen cherry red en black in. Iets meer wobble en iets meer verschil tussen de toetsen, maar t blijft een lekker plankje... Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/10cjihf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:33:
[...]

Kailh reds, prima dingen. Ergens tussen cherry red en black in. Iets meer wobble en iets meer verschil tussen de toetsen, maar t blijft een lekker plankje... [afbeelding]
Typisch chinees doos :+ Waar heb je die vandaan? En voor hoeveel? Ik zoek namelijk nog een TKL voor bij mijn laptop en de bluetooth varianten zijn mij toch nog wat teveel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:04:
[...]

Typisch chinees doos :+ Waar heb je die vandaan? En voor hoeveel? Ik zoek namelijk nog een TKL voor bij mijn laptop en de bluetooth varianten zijn mij toch nog wat teveel aan de prijs.
Tweakers, voor een tweedehands prijs :) Massdrop heeft m gehad, zal wel weer terugkomen. Volgens mij hebben sites als aliexpress 'm ook. Ze hebben iig de keycap sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 01:02

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het volgende toetsenbord (zoeken gaf maffe resultaten en meer kasten dan keyboards) http://gaming.coolermaste.../keyboards/quickfire-xti/

Ik heb al wat reviews gezocht en gelezen/gekeken en de meeste zijn lovend. Maar de mening van iemand die hem dagelijks gebruikt is voor mij van meer belang.

Ik heb nu nog een Logitech G110 en die begint op te raken (pootje afgebroken/palmrest pootjes ook) dus zoek ik een nieuwe.

Ik heb bij een vriend die een keyboard heeft met Cherry MX red al even getikt en dat beviel goed, hij moet ook verlicht zijn dus kwam ik op deze uit. De Corsair K70 was me een beetje te gortig. Deze is ongeveer de helft en misschien dat ik er wel 2 haal zodat ik beide pc's kan voorzien.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
Na een jaar een ledje dood op m'n Ducky Shine 3 :'( Onder de 'W' nog wel... wel een knop die veel abuse krijgt :P Heb ook niet echt zin om al m'n o-ringetjes te verwijderen en hem terug te sturen en weken te moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:00

skoozie

SCSI

prutser001 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:11:
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het volgende toetsenbord (zoeken gaf maffe resultaten en meer kasten dan keyboards) http://gaming.coolermaste.../keyboards/quickfire-xti/

Ik heb al wat reviews gezocht en gelezen/gekeken en de meeste zijn lovend. Maar de mening van iemand die hem dagelijks gebruikt is voor mij van meer belang.

Ik heb nu nog een Logitech G110 en die begint op te raken (pootje afgebroken/palmrest pootjes ook) dus zoek ik een nieuwe.

Ik heb bij een vriend die een keyboard heeft met Cherry MX red al even getikt en dat beviel goed, hij moet ook verlicht zijn dus kwam ik op deze uit. De Corsair K70 was me een beetje te gortig. Deze is ongeveer de helft en misschien dat ik er wel 2 haal zodat ik beide pc's kan voorzien.
1 iemand hier:
Foritain schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:13:
Ook een leuk bord dat.

En tis inderdaad een Quickfire XTi. Hopelijk lukt de review deze week nog. Eerste indrukken:
- LEDs kunnen echt lekker fel, uiteraard instelbaar.
- Rood/Blauw kleureffecten zijn erggggg tof. Het is net wat rustiger dan het RGB gebeuren, maar niet minder leuk.
- Geen software. Dus alle LED-handel zit onder een paar F-keys. Werkt lekker soepel.
- Behuizing en algehele uitstraling lekker strak. LEDs op blauw en geen lichteffecten en je hebt een keurig kantoorbordje. vervolgens effecten aan en je hebt consumer-love :D
- UV-coated keycaps. Je ziet/voelt net wat verschil met de gebruikelijke ABS caps. Dit zou ze beter tegen zwaar game-geweld moeten beschermen, maar dat zal de tijd moeten leren.
- Onderkant en kabelgootjes echt top uitgevoerd.

Inhoudelijk eigenlijk alleen positieve indrukken. En gewoon erg tof allemaal met die verlichting, ver boven verwachtingen leuk. Enige nadeel wat ik tot dusver heb kunnen bedenken is de prijs. 150 euro schrok ik even van. QF's zijn normaliter de goedkopere bordjes. Nu hebben extra LEDs en UV coat etc wel meerwaarde, maar 35 euro meer dan een Trigger-Z (waar je een polssteun krijgt) en 55 euro meer dan een Rapid-i vind ik best wel fors.

Deze is Cherry MX Green overigens, maar deze zal niet verkocht gaan worden. Was meer zodat ik mijn eigen verzameling met een nieuwe switch kan uitbreiden. (Met een beetje mazzel binnenkort nog Cherry Realkey erbij, en MX Silent, maar time will tell). Op zich best lekker zo'n zwaardere groene switch. Heerlijk zelfs, maar die click he :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:11:

@skoozie dank voor de quote, best relaxt die notificaties :D

productreview: CM Storm QuickFire XTi - Green Switch review door Foritain
Die had je vermoedelijk al gezien, echter kan ik je vast vertellen dat het weinig uit maakt of iemand hem dagelijks gebruikt of niet, de basis van die Cooler Master Quick Fire borden (of bijv de Rapid-i of Novatouch, al heeft die laatste andere switches) is allemaal gelijk. Kleine verschillen in de uitstraling van het frame, maar met uitzondering van hoe breed ze zijn / de indeling van de toetsen (TKL, full size, etc) en de LED-feature is de typ-ervaring niet noemenswaardig anders. Het kan dan bijv. ook geen kwaad om ervaringen van mensen met andere Cooler Master bordjes te lezen.

Pim / pclinde heeft er ook een review van. Die kent zo'n beetje elk CM bord ook.
productreview: CM Storm QuickFire XTi - Green Switch review door pclinde

Al zaten wij aardig op één lijn wat ervaring/mening betreft met de XTi.

[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 29-09-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Logitech G410 Atlas Spectrum TKL aangekondigd..druk ding, maar wel grappig an sich :)

Afbeeldingslocatie: http://gaming.logitech.com/assets/54421/8/g410-atlas-spectrum.png

http://gaming.logitech.co...less-gaming-keyboard-g410

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ben ik trouwens een van de weinigen die vindt dat de MX Green helemaal niet zwaar is? Ik kwam van een UltraX met laptoptoetsen, dus het was best wel een gok, maar het ging eigenlijk direct goed. Ik heb niet het gevoel dat ik hard op de toetsen moet drukken. Ik weet niet direct hoe ik het moet omschrijven, maar ik druk eigenlijk zelfs niet echt op de toetsen; ik laat mijn vingers er eigenlijk gewoon zwaar op rusten, en als ik een toets wil aanslaan, til ik de betreffende vinger een milimeter of twee op, en laat hem dan vallen.

Ik denk dat de aanslag van mijn toetsenbord nog steeds geen probleem zou zijn als deze nog eens 30% ofzo zwaarder dan de MX Green zou zijn.

Misschien komt dit doordat ik sinds mijn jeugd toetsinstrumenten bespeel, van synths tot keyboards en orgels (eigenlijk alles behalve piano); en sommige van die instrumenten hebben een best zware aanslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 29-09-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
2Dutch schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:29:
Logitech G410 Atlas Spectrum TKL aangekondigd..druk ding, maar wel grappig an sich :)

[afbeelding]

Ja, ik snap niet waarom Gaming apparatuur volgens Logitech altijd zo moet schreeuwen :P Niet echt mijn smaak. Vind hem ook vrij duur (150 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Eens, alweer een teletubbie bordje. Wanneer brengen ze eens een mooi strak rustig backlight mechanical key tobo uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 26-10 01:02

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Foritain schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:10:
[...]

@skoozie dank voor de quote, best relaxt die notificaties :D

productreview: CM Storm QuickFire XTi - Green Switch review door Foritain
Die had je vermoedelijk al gezien, echter kan ik je vast vertellen dat het weinig uit maakt of iemand hem dagelijks gebruikt of niet, de basis van die Cooler Master Quick Fire borden (of bijv de Rapid-i of Novatouch, al heeft die laatste andere switches) is allemaal gelijk. Kleine verschillen in de uitstraling van het frame, maar met uitzondering van hoe breed ze zijn / de indeling van de toetsen (TKL, full size, etc) en de LED-feature is de typ-ervaring niet noemenswaardig anders. Het kan dan bijv. ook geen kwaad om ervaringen van mensen met andere Cooler Master bordjes te lezen.

Pim / pclinde heeft er ook een review van. Die kent zo'n beetje elk CM bord ook.
productreview: CM Storm QuickFire XTi - Green Switch review door pclinde

Al zaten wij aardig op één lijn wat ervaring/mening betreft met de XTi.
Had ik al gelezen inderdaad, een nieuw toetsenbord is toch wel wennen maar mijn huidige begint toch echt wat gezeur te geven. Het enige dat ik waarschijnlijk zal gaan missen is een palmrest.. Ik twijfel dan erg tussen de K70 en de TXi aangezien ze beide rond dezelfde prijs liggen.

Aan de ene kant vind ik het fijn dat de TXi geen software nodig heeft en de simpele look.
Aan de andere kant heeft de K70 ook wel wat, uitgebreider, geen 'Fn' gezeur... 'Ruimer' maar wat ik al zeg, wennen.

Hoe dan ook zal waarschijnlijk mijn grootste gemis de 'analoge' volume control zijn op mijn G110.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-10 16:31
Zojuist de Matias Ergo Pro binnen via GetDigital DE. Typt veel fijner dan de Microsoft Sculpt Ergonomic die ik voorheen had..

Afbeeldingslocatie: http://www.marco.org/media/2015/02/ergopro2.jpg

En damn.. de ALPS switches zijn 10x fijner dan de Cherry MX switches (ik had voorheen de
Cherry MX brown switches). _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 29-09-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-10 19:59

ikt

Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in mechanische toetsenborden maar ik haal steeds andere dingen :+

Nu mijn huidige rubber-dome toetsenbord zijn 10-jarig jubileum viert (:+) wil ik toch wel aan iets anders. Het Numpad zit me altijd in de weg, soms weet ik niet of ik wel of geen toets heb aangeslagen bij het te snel typen van dingen en ik kan mezelf zien in het voormalig matte spatiebalk. Er zijn jammer genoeg niet veel toetsenborden te vinden die mijn lijstje aanvinken:

Welke lay-out wil je?
US-ANSI (Niet de L-vormige Enter knop)

Wil je met of zonder numpad?
Zonder

Wil je backlight?
Maakt me weinig uit.

Welke MX Switch prefereer je?
MX Browns, maar Blues zijn ook prima.

Wat je is je budget?
€80-€150 (€150 inclusief verzendkosten en dergelijke)

Wil je macro toetsen?
Nee, maar Fn+Media zou welkom zijn.

Doel van het keyboard?
Typwerk, programmeerwerk en af en toe een potje FPS.

Wat weet je al?
Pricewatch: De CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) lijkt me wel wat. Is dit een goede koop? Gezien de rest van de toetsenbordprijzen verdenk ik dat er wat haken en ogen aan zitten.

Overal anders waar ik zoek kom ik enkel maar toetsenborden tegen van €120+, of ze moeten van het buitenland komen. Naar China heb ik nog niet gekeken. Is dit een goede optie, of kan ik beter wat verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:40:
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in mechanische toetsenborden maar ik haal steeds andere dingen :+

Nu mijn huidige rubber-dome toetsenbord zijn 10-jarig jubileum viert (:+) wil ik toch wel aan iets anders. Het Numpad zit me altijd in de weg, soms weet ik niet of ik wel of geen toets heb aangeslagen bij het te snel typen van dingen en ik kan mezelf zien in het voormalig matte spatiebalk. Er zijn jammer genoeg niet veel toetsenborden te vinden die mijn lijstje aanvinken:

Welke lay-out wil je?

Zonder

Wil je backlight?
Maakt me weinig uit.

Wat je is je budget?

Wil je macro toetsen?

Doel van het keyboard?

Wat weet je al?
Pricewatch: De CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) lijkt me wel wat. Is dit een goede koop? Gezien de rest van de toetsenbordprijzen verdenk ik dat er wat haken en ogen aan zitten.

Overal anders waar ik zoek kom ik enkel maar toetsenborden tegen van €120+, of ze moeten van het buitenland komen. Naar China heb ik nog niet gekeken. Is dit een goede optie, of kan ik beter wat verder kijken?
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:33:
[...]

Kailh reds, prima dingen. Ergens tussen cherry red en black in. Iets meer wobble en iets meer verschil tussen de toetsen, maar t blijft een lekker plankje... [afbeelding]
Imho het beste formaat wat er is. Alle knoppen, zelfs de knoppen voor tekstediten/programmeren binnen handbereik zonder FN layer (zoals pok3r etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2015 23:12 ]

• Foritain
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:56:
[...]

Had ik al gelezen inderdaad, een nieuw toetsenbord is toch wel wennen maar mijn huidige begint toch echt wat gezeur te geven. Het enige dat ik waarschijnlijk zal gaan missen is een palmrest.. Ik twijfel dan erg tussen de K70 en de TXi aangezien ze beide rond dezelfde prijs liggen.

Aan de ene kant vind ik het fijn dat de TXi geen software nodig heeft en de simpele look.
Aan de andere kant heeft de K70 ook wel wat, uitgebreider, geen 'Fn' gezeur... 'Ruimer' maar wat ik al zeg, wennen.

Hoe dan ook zal waarschijnlijk mijn grootste gemis de 'analoge' volume control zijn op mijn G110.
Ik heb nu een Corsair Strafe en een CM XTi naast elkaar liggen. Los van uiterlijke verschillen is het een gevalletje extreme software met custom LED features vs veel eenvoudiger een dozijn stock LED features beheren. Ik kan echt niet zeggen wat beter is. Als je niet verwacht zelf eindeloos te gaan priegelen is eenvoud relaxt, als je echt iets persoonlijk wilt, dan ontkom je niet aan software he. Die keuze zal je zelf moeten maken.

Ik blijf persoonlijk gecharmeerd door de CM Storm Trigger-Z. Wel wat groot, maar ook vrij 'clean', maar dan met polssteun en voor relatief weinig geld. De ROCCATs die hier liggen zijn ook erg fijn, maar misschien wat te game-y voor je?
ikt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:40:

Welke lay-out wil je?

Zonder

Wil je backlight?
Maakt me weinig uit.

Wat je is je budget?

Wil je macro toetsen?

Doel van het keyboard?

Wat weet je al?

CM Storm borden zijn (of waren? De XTi is in elk geval een stuk duurder dan eerdere CM Storm mechs) eigenlijk altijd opvallend goedkoop voor wat je er voor kreeg. Haken en ogen vind ik zelf geen sprake van. Voor een leuk prijsje krijg je echt best veel toetsenbord. Er zijn uiteraard meer merken met een scherpe prijs/prestatieverhouding hoor, maar zeker als je gaming-brands vergelijkt kan je niet echt een lijn trekken tussen prijsverschillen en kwaliteitsverschillen. Helaas.

• ikt

ikt

Ik denk dat ik dan voor de QF Rapid-i ga, deze ziet er qua knoppenverdeling perfect uit en alles wat erbij komt is bonus.

• Cyleo
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:22:
Zojuist de Matias Ergo Pro binnen via GetDigital DE. Typt veel fijner dan de Microsoft Sculpt Ergonomic die ik voorheen had..

[afbeelding]

En damn.. de ALPS switches zijn 10x fijner dan de Cherry MX switches (ik had voorheen de
Cherry MX brown switches). _/-\o_
Wat is het grootste verschil dan? Ik zit nu namelijk ook op Cherry MX Brown ;)

Ik vind het wel heel grappig dat je een ergonomisch toetsenbord hebt, maar daarnaast de Magic Mouse :P Dat ding is oprecht het meest RSI opwekkende apparaat wat ik kan bedenken.

• iNFiNiTY-
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

2Dutch schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:29:

[afbeelding]

Lijkt wel een my first keyboard van fisher price. Ik houdt het wel bij m'n G710+ nog even. :P

• Hatsieflatsie
Cyleo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:11:
[...]

Wat is het grootste verschil dan? Ik zit nu namelijk ook op Cherry MX Brown ;)
Het voelt veel meer solide en tactile aan. Cherry MX Brown vond ik altijd beetje fragielig, wobbly..
Ik vind het wel heel grappig dat je een ergonomisch toetsenbord hebt, maar daarnaast de Magic Mouse :P Dat ding is oprecht het meest RSI opwekkende apparaat wat ik kan bedenken.
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://www.microsoft.com/hardware/_base_v1/products/sculpt-ergonomic-mouse/mk_SEM_large.jpg

Ik vond hem ook wat eigenaardig aanvoelen in de eerste week. Maar daarna wil je niks anders meer. _O_.

Op m'n werk gebruik ik nog een Logitech game muis, en dan merk je pas hoe goed vormgegeven die Magic Mouse eigenlijk is. Wellicht kun je de Magic Mouse wat meer tijd geven voordat je een oordeel over velt, denk ik.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iNFiNiTY- schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:57:
[...]
Lijkt wel een my first keyboard van fisher price. Ik houdt het wel bij m'n G710+ nog even. :P
Blijkbaar denken de fabrikanten dat mensen die mechanische toetsenborden gebruiken (gamers only in hun boekje) nogal van de kekke kleurtjes zijn. Idem met behuizingen, afdekplaatjes van gpu's en moederborden :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:44:
[...]

Het voelt veel meer solide en tactile aan. Cherry MX Brown vond ik altijd beetje fragielig, wobbly..

[...]
Deze?

[afbeelding]

Ik vond hem ook wat eigenaardig aanvoelen in de eerste week. Maar daarna wil je niks anders meer. _O_.

Op m'n werk gebruik ik nog een Logitech game muis, en dan merk je pas hoe goed vormgegeven die Magic Mouse eigenlijk is. Wellicht kun je de Magic Mouse wat meer tijd geven voordat je een oordeel over velt, denk ik.
Je bent serieus een fan van de magic mouse? Damn. Hoe groot zijn je handen?

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:45:
[...]

Je bent serieus een fan van de magic mouse? Damn. Hoe groot zijn je handen?
Vrij klein zelfs. Ben iets van 175cm lang, met dito kleine handen.

• Foritain
  • Niet online
Brrrr. Magic Mouse. Shoo peasant! :D

Tig uren met die dingen moeten doorbrengen, maar met elke extra ervaring werd ik enkel minder gelukkig. Maar goed, toont weer aan dat muis vorm erg subjectief is.

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:28:
[...]
Vrij klein zelfs. Ben iets van 175cm lang, met dito kleine handen.
Dan snap ik het wel redelijk... Ik kan dat ding niet eens vasthouden, bijna kleiner dan mn palm.
Foritain schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:30:
Brrrr. Magic Mouse. Shoo peasant! :D

Tig uren met die dingen moeten doorbrengen, maar met elke extra ervaring werd ik enkel minder gelukkig. Maar goed, toont weer aan dat muis vorm erg subjectief is.
Nee je snapt het gewoon niet! Al het slechte van een muis en het slechte van een trackpad moeten samen toch wel een goed product maken :+ :+ :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
2Dutch schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:28:
[...]

Blijkbaar denken de fabrikanten dat mensen die mechanische toetsenborden gebruiken (gamers only in hun boekje) nogal van de kekke kleurtjes zijn. Idem met behuizingen, afdekplaatjes van gpu's en moederborden :+
Hear hear! opbokken met die teletubbies bordjes!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:28:
Dit is gewoon irritant ja.

Zoek je iets met goede specs, kom je al snel iets tegen waar "GAMER" in de titel staat, en dan ziet het er direct uit alsof het zo uit een ruimteschip komt... of er een is.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/tx_nbc2/awareM17X.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

Dit is gewoon irritant ja.

Zoek je iets met goede specs, kom je al snel iets tegen waar "GAMER" in de titel staat, en dan ziet het er direct uit alsof het zo uit een ruimteschip komt... of er een is.

[afbeelding]
Enigste 'gaming' laptop die er nog een beetje uitziet is de razerblade, maar dat is een 1 op 1 macbook clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Zo na veel solderen eindelijk klaar met switches omwisselen, nu nog wachten op de keycaps
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nIAFvtjl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Uberdude op 01-10-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 26-10 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn huidige toetsenbord voor m'n PC vind ik nu wat ruk typen, het voelt aan alsof ik de toetsen schuin indruk, met dus het missen van aanslagen omdat de toets recht omlaag hoort te gaan en dat dus niet doet. Daarnaast zijn de toetsen nogal glad, ook irri. Daarom oriënteer ik mij voor een goed toetsenbord en dan kom je eigenlijk uit op mechanische.

De TS heb ik gelezen en als ik het goed lees, met wat ik wil, is de cherry brown de beste keus voor mij. Ik wil dat het zo stil mogelijk is, met tactile feedback. Het toetsenbord zal eigenlijk alleen maar voor typen worden gebruikt, de enkele keer dat ik eens UT2004 opstart maakt dan ook niet uit.
Nu vraag ik aan jullie, de experts, of pricewatch: Cougar 700K wel een goede keus is. Het gaat voornamelijk om de indeling, dat zit wel goed en de extra toetsen zijn handig. Alleen de software kan ik niet gebruiken, want dat is Windows only en ik draai dat niet. Waar ik overigens helemaal niet op zit te wachten is een toetsenbord die iets speciaals doet met de wasd toetsen. Daar heb ik echt een hekel aan en de vele 'gaming' toetsenborden vallen dus al af.

Aangezien het om toch wel een aardig bedrag gaat, wil ik wel zeker weten dat het de juiste keus is. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:11:
[...]

[...]

Imho het beste formaat wat er is. Alle knoppen, zelfs de knoppen voor tekstediten/programmeren binnen handbereik zonder FN layer (zoals pok3r etc.)
Dat ben ik echt volkomen met je eens, het is jammer dat er zo weinig 75% bordjes te vinden zijn. Alleen de Keycool 84, Noppoo Choc Mini en Vortex Race II zijn nog redelijk gangbaar (voor zover je dat al gangbaar kunt noemen), verder zie je ze weinig. Zou graag een 75% bordje hebben met MX Green switches en thick PBT blank keycaps, maarja :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:35:
[...]

Dat ben ik echt volkomen met je eens, het is jammer dat er zo weinig 75% bordjes te vinden zijn. Alleen de Keycool 84, Noppoo Choc Mini en Vortex Race II zijn nog redelijk gangbaar (voor zover je dat al gangbaar kunt noemen), verder zie je ze weinig. Zou graag een 75% bordje hebben met MX Green switches en thick PBT blank keycaps, maarja :P
Zelfbouwen :+ Ik wil nog een planck maar dan een rij hoger erbij, kan mn nummertjes niet missen voor csgo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Laatst online: 27-07 12:28
Hero of Time schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:52:
De TS heb ik gelezen en als ik het goed lees, met wat ik wil, is de cherry brown de beste keus voor mij. Ik wil dat het zo stil mogelijk is, met tactile feedback. Het toetsenbord zal eigenlijk alleen maar voor typen worden gebruikt, de enkele keer dat ik eens UT2004 opstart maakt dan ook niet uit.
Nu vraag ik aan jullie, de experts, of pricewatch: Cougar 700K wel een goede keus is. Het gaat voornamelijk om de indeling, dat zit wel goed en de extra toetsen zijn handig. Alleen de software kan ik niet gebruiken, want dat is Windows only en ik draai dat niet. Waar ik overigens helemaal niet op zit te wachten is een toetsenbord die iets speciaals doet met de wasd toetsen. Daar heb ik echt een hekel aan en de vele 'gaming' toetsenborden vallen dus al af.
Ik zit ook op dat toetsenbord te kijken omdat het één van de weinige is die dedicated mediatoetsen heeft en dedicated macro keys, zonder de indruk te wekken dat het eigenlijk half een armatuur is. De cougar krijgt wel goede reviews is alleen wat lastiger verkrijgbaar heb ik het idee (let ook op dat de spatiebalk opgesplitst is in 1 spatie toets en een macro toets). Als je niet zoveel geeft om macro toetsen of ze hoeven niet per se dedicated te zijn heeft Corsair wel aardige toetsenborden en de speciaal uitgevoerde toetsen zijn gewoon te vervangen.

De meeste gamingborden zien er overigens nog wel goed uit, op de eventueele aparte WASD toetsen (die dus gewoon los te bestellen zijn) en die van Logitech na zijn de bordje opzich wel vrij netjes over het algemeen.

Mijn advies zou wel zijn om even in een te winkel te kijken of je cherry brown fijn vind, en eventueel al gelijk O ringen mee te bestellen.

Overigens net bij 4launch geinformeerd of ik de pricewatch: Cougar 700K morgen kan ophalen als ik hem vandaag bestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Morocius op 02-10-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het proberen is dus lastig met die Cougar. Er is nou niet echt een winkel in de buurt waar ik dat kan proberen. 4Launch is nou niet echt om de hoek voor mij. ;)
De spatie is een klein probleempje voor mij, maar niet onomkomelijk. Ik gebruik de spatie namelijk met de rechterhand, bij elk toetsenbord dat ik veelvuldig heb gebruikt zie je de slijtage ervan. :P Maar Linux heeft gelukkig xmodmap, waarbij ik dus toetsen kan 'herprogrammeren' om wat anders te laten zijn. Dat heb ik met m'n Toshiba laptop gedaan, die komt oorspronkelijk uit Engeland (kreeg ik cadeau van Sun (ja, het bedrijf dat door Oracle is overgenomen)) en heeft een korte linker shift. De toets ernaast heb ik dus daarmee omgezet naar een shift. :)

Verder zie je ook die CM Storm bordjes van rond de 80-90 euro. Leuk, maar ik mis de menu-toets, die is daar vervangen voor Fn. De menu-toets gebruik ik wel eens om even snel een note van m'n browser in te voegen oid.

Afhankelijk van de reacties hier, koop ik 't toetsenbord blind, ik ben niet direct bang om er een miskoop mee te doen. Uiteraard afhankelijk van de reacties, negatief is uiteraard niet kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Het ging eigenlijk meer om de toetsenmechaniek te testen, dan om het toetsenbord zelf. Aangezien je aangeeft dat je door het topic te lezen denkt brown switches nodig te hebben (althans zo vatte ik het op).

Ik was al een paar dagen aan het twijfelen, maar ga hem toch wel bestellen voldoet in principe als 1 van de weinige aan al mijn eisen. Wat mij voornamelijk tegenhield was dat ik cougar nergens van ken, en de beperkte leverbaarheid. Maar goed ik heb er nog geen slechte review van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op m'n vorige werk had een collega een mechanisch toetsenbord gekocht en daar heb ik eventjes op gevoeld. Weet niet meer welk mechaniek erachter hing, dacht rood omdat het redelijk gemeengoed is als ik 't goed begrijp. Dat voelde wat vreemd aan, maar op zich prima mee te werken. O-ringen erbij bestellen doe ik later wel, want wat ik in de TS las, is dat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn en redelijk prijzig. Ik heb niet zo'n behoefte om nog eens €50+ uit te gaan geven aan die dingen voor als ik blijven bottom'en. Bovendien stoor ik alleen mijzelf met het typen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hero of Time schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:39:
Op m'n vorige werk had een collega een mechanisch toetsenbord gekocht en daar heb ik eventjes op gevoeld. Weet niet meer welk mechaniek erachter hing, dacht rood omdat het redelijk gemeengoed is als ik 't goed begrijp. Dat voelde wat vreemd aan, maar op zich prima mee te werken. O-ringen erbij bestellen doe ik later wel, want wat ik in de TS las, is dat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn en redelijk prijzig. Ik heb niet zo'n behoefte om nog eens €50+ uit te gaan geven aan die dingen voor als ik blijven bottom'en. Bovendien stoor ik alleen mijzelf met het typen. ;)
Ik denk dat het in het begin sowieso vreemd aanvoelt. Qua switch is het lastig te zeggen wat je fijn vind. Mocht je echt bang zijn dat je verkeerd kiest: pluk er eentje van V&A, probeer het een weekje, en verkoop hem als het niet goed bevalt. Op die manier kun je het even echt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wel een MediaMarkt in de buurt waar ik morgen desnoods langs kan gaan, maarja, hoeveel mechanische tobo's zullen ze daar op display hebben? Op zich kan ik wel op elk toetsenbord werken, merk vanzelf wel of 't goed gaat of niet. Echte worst case stuur ik 'm terug onder behoud wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:00

skoozie

SCSI

Hero of Time schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:51:
Ik heb wel een MediaMarkt in de buurt waar ik morgen desnoods langs kan gaan, maarja, hoeveel mechanische tobo's zullen ze daar op display hebben? Op zich kan ik wel op elk toetsenbord werken, merk vanzelf wel of 't goed gaat of niet. Echte worst case stuur ik 'm terug onder behoud wet koop op afstand.
de MM in Amsterdam zuid oost had er redelijk wat, even met tweakers open de switches opgezocht van de verschillende toetsenborden. onderstaand mijn overzicht van januari. Ringen kan je krijgen bij Banggood

Ik heb dus na januari een Ducky Legend (MX Brown, met banggood O-ringen) gekocht en omdat daarna het typen op werk toetsenbordjes zoveel slechter voelde heb ik ook een CM Storm QuickFire TK (MX Brown, met banggood O-ringen) aangeschaft om elke dag mee te nemen.

Dure hobby eigenlijk, want ik begin me nu ook af te vragen of andere switches mij zouden liggen :|
skoozie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:01:
Zojuist langs de MM in Amsterdam geweest en de volgende totsenborden kunnen voelen:

Logitech G710+ (MX brown)
- De bumb vond ik onwennig maar als ik daar door niet hoef te bottom-en zie ik er wel een voordeel in.

Roccat Ryos Glow (MX Black) volgens mij wel een qwerty variant.
- De switch vond ik te zwaar.

Razer blackwidow Ultimate (Razer Green (vergelijkbaar MX Blue?))
- de klik vond ik we leuk en hij voelde even zwaar als de MX brown, maar misschien komt dat omdat je door de klik een zwaardere druk verwacht.

Razer blackwidwon tournament stealth (Razer orange (vergelijkbaar MX Brown?))
- hier voelde ik de bumb niet echt, wist voor ik thuis kwam ook niet dat deze met de brown te vergelijken was.

Rapoo v700 (Kalih Yellow (vergelijkbaar MX Black?))
- voelde heel neutraal, niet bijzonder, geen idee of dat slecht is of juist goed :)

Logitech G910 (Romer-G (vergelijkbaar MX Brown?))
- de switches voelde wel oké, maar de keycaps zijn vreemd en het bord ronduit lelijk, persoonlijke smaak.

de MX Black vond ik te zwaar, de Razer green switch vond ik wel interesant door het klikje, maar daar wordt ik volgens mij na verloop van tijd zelf knetter gek van. Nu nog ergens een keer MX Red en MX Brown gaan testen. de bumb van brown is wel een appart en daar zou ik aan moeten gaan wennen, maar ben ook benieuwd hoeveel sopeler de reds zijn door het ontbreken van de bumb. of dat ik de bumb juist ga missen.

maar de MM kan je inmiddels best veel mechanische borden vinden :)

edit: Bedankt voor de opmerking Foritain, ik heb het erin ge-edit

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben vanavond toch bij m'n ouders en de MM is 's avonds ook nog open tot 21:00. Morgen kan ik er ook nog heen als ik wil, op de fiets of met de auto van m'n ouders, net om 't even. Hopelijk heeft de MM Cruquius ze ook ruim voorradig liggen om te voelen. Als ze 't andere tobo wat ik wil halen voor m'n HTPC toevallig hebben, zal ik iig niet voor niets heen en weer zijn geweest, maar volgens de PW is-ie daar niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Nou ik heb de pricewatch: Cougar 700K in ieder geval besteld. Het zal mij benieuwen mischien ook maar een review van maken aangezien er vrij weinig over te vinden is en het toch wel een aardig ding lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En ik ga straks de andere bestellen Besteld :). Heb in de MM de brown switches gevoelt en dat voelde wel goed. De Logitech G910 lag er ook, die was helemaal stil, iets lichter maar niet tactile, zo voelde 't iig niet. De Razer die er ook lag maakte wel heel veel geluid met hun eigen green switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
Ook ik ben inmiddels er van overtuigd dat ik een mechanisch toetsenbord wil voor bij m'n MacBook.
Ik wil namelijk een extern scherm en dockingstation erbij nemen en dan is een toetsenbord wel zo handig.

Nu heb ik een beetje zitten rondkijken is mijn oog op een paar modellen gevallen. Te weten de Das Keyboard 4C, Steelseries 6Gv2 en een WASD V2 87-Key Custom van wasdkeyboards.com.
Waar ik het toetsenbord voor ga gebruiken is vooral typen voor studie. Heel sporadisch wil ik nog wel eens een spelletje spelen maar dit zijn dan met name old-school games a la fallout 2 dus gaming is totaal geen prioriteit voor het toetsenbord, als het maar lekker typt

Om het jullie makkelijker te maken ook maar het lijstje.

Welke lay-out wil je?
Europees, het liefst een Mac layout maar ik kan ook wel met normale functietoetsen leven en dit in OS X aanpassen.

Het liefst zonder, iets a la een 6Gv2 zonder numpad zou geweldig zijn

Wil je backlight?
Nee, ik wil geen gaming toetsenbord dat uit een ruimtschip is komen vallen. Het liefst een zo minimalistisch mogelijk toetsenbord. De Das Keyboard 4C vind ik qua ontwerp bijvoorbeeld heel mooi minimalistisch

Dit weet ik nog niet helemaal zeker maar ik gok dat voor mijn gebruikt (heel veel typen) een blue switch het beste is. Intensief gamen doe ik absoluut niet.

Wat je is je budget?
Maximaal €150 maar goedkoper vind ik absoluut niet erg

Wil je macro toetsen?
Nee dit is geen vereiste voor mij

Doel van het keyboard?
Zoals aangegeven dus primair typen, internetten etc. Verder vind ik dus het uiterlijk ook belangrijk en wil ik een zo onopvallend mogelijk toetsenbord.

Wat weet je al?
6Gv2
+Uiterlijk
+Prijs
-numpad
-geen Mac toetsen

Das Keyboard 4C
+TKL
+Vormgeving van het toetsenbord en opmaak van de fonts
-Naar wat ik lees iets goedkopere componenten (Greetech, niet laser gegraveerde keycaps)
-Prijs, €140 vind ik wel aan de hoge kant

WASD V2 87-Key Custom
+Mac layout :9~
+TKL
-Prijs, na importeren waarschijnlijk het duurste keyboard uit het lijstje

Indien jullie mij nog van meer wijsheid kunnen voorzien stel ik dat erg op prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Altijd ben ik voor een full-sized keyboard gegaan, maar ik denk nu toch over te stappen naar TKL. Reden: ik kan mijn muis niet op de plek bedienen waar ik wil (die zit te veel naar rechts door de extra lengte van het totsenbord). Overigens gebruik ik de num-keys nooit. Bekend probleem en is dit voor jullie ook een reden om voor een TKL keyboard te gaan?

Welk TKL keyboard raden jullie mij aan? Eisen: brown keys en led verlichting. Ik heb nu de ducky shine 3, blue switches, groene leds, maar ben nu wel uitgekeken naar die groene verlichting. :P RGB verlichting is dus ook een optie. Importeren doe ik liever niet, vanwege de prijs. Budget is 150 euro.

Ik dacht persoonlijk aan deze: pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Simpel, en niet te duur. Bouwkwaliteit vind ik wel belangrijk. Kunnen jullie mij deze aanraden? Of denken jullie dat ik er dan echt op achteruit ga?

[ Voor 28% gewijzigd door Montu op 03-10-2015 16:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maxietheboss schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:32:

Das Keyboard 4C
+TKL
-Naar wat ik lees iets goedkopere componenten (Greetech, niet laser gegraveerde keycaps)

WASD V2 87-Key Custom
+TKL

Indien jullie mij nog van meer wijsheid kunnen voorzien stel ik dat erg op prijs!
WASD keyboard 100% zeker weten. Het is inderdaad de duurste door het importeren maar zeker het geld en de kwaliteit waard. Betere keycaps en vele malen betere bouwkwaliteit. Zelf heb ik erg slechte ervaring met DAS keyboard met greentech switches. De switch voelde niet glad, zanderig en inconsistent onderling. De keycaps zijn zo verschrikkelijk dun en van lage kwaliteit. Daarnaast is de lineaal van goedkoop plastic zonder enige vorm van rubber erop. Je keyboard zal dus veel sneller gaan glijden want je hebt alleen grip aan de voorkant van het keyboard. Ook was keyboard ook niet 100% recht waardoor ik er een kleine wiebel in had met gebruik. Imho de vraagprijs zeker niet waard, hooguit als het ding 60 euro zou zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 07:36
Het advies om niet naar Massdrop / Geekhack / Deskthority te gaan heb ik genegeerd.
Nadat dit jaar mijn HHKB Lite is kapot gegaan, heb ik een ducky mini mx red gekocht.
Ik mistte toch mijn HHKB Lite layout, dus ben ik in de bovenstaande sites gaan browsen.
Zelfbouw was de oplossing (Gateron blue + Sprit pcb). Hieronder dus mijn eerste build:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xpToFpWl.jpg
http://imgur.com/a/jUTgg
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:45:
[...]

Zelfbouwen :+ Ik wil nog een planck maar dan een rij hoger erbij, kan mn nummertjes niet missen voor csgo :)
Als je een planck wilt met een rij hoger erbij moet je hem gewoon bouwen. :)
Het kostte wel wat tijd, maar hier is de preonic (Matias Quiet Clicks + handwire Micro Pro) zonder keycaps (die komt er aan) mijn tweede build:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3wPciggl.jpg
http://imgur.com/a/Nh4Jp

Hierna nog een numpad bouwen en een 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxietheboss schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:32:
Ook ik ben inmiddels er van overtuigd dat ik een mechanisch toetsenbord wil voor bij m'n MacBook.
Ik wil namelijk een extern scherm en dockingstation erbij nemen en dan is een toetsenbord wel zo handig.

Nu heb ik een beetje zitten rondkijken is mijn oog op een paar modellen gevallen. Te weten de Das Keyboard 4C, Steelseries 6Gv2 en een WASD V2 87-Key Custom van wasdkeyboards.com.
Waar ik het toetsenbord voor ga gebruiken is vooral typen voor studie. Heel sporadisch wil ik nog wel eens een spelletje spelen maar dit zijn dan met name old-school games a la fallout 2 dus gaming is totaal geen prioriteit voor het toetsenbord, als het maar lekker typt

Om het jullie makkelijker te maken ook maar het lijstje.

Welke lay-out wil je?
Europees, het liefst een Mac layout maar ik kan ook wel met normale functietoetsen leven en dit in OS X aanpassen.

Het liefst zonder, iets a la een 6Gv2 zonder numpad zou geweldig zijn

Wil je backlight?
Nee, ik wil geen gaming toetsenbord dat uit een ruimtschip is komen vallen. Het liefst een zo minimalistisch mogelijk toetsenbord. De Das Keyboard 4C vind ik qua ontwerp bijvoorbeeld heel mooi minimalistisch

Dit weet ik nog niet helemaal zeker maar ik gok dat voor mijn gebruikt (heel veel typen) een blue switch het beste is. Intensief gamen doe ik absoluut niet.

Wat je is je budget?
Maximaal €150 maar goedkoper vind ik absoluut niet erg

Wil je macro toetsen?
Nee dit is geen vereiste voor mij

Doel van het keyboard?
Zoals aangegeven dus primair typen, internetten etc. Verder vind ik dus het uiterlijk ook belangrijk en wil ik een zo onopvallend mogelijk toetsenbord.

Wat weet je al?
6Gv2
+Uiterlijk
+Prijs
-numpad
-geen Mac toetsen

Das Keyboard 4C
+TKL

WASD V2 87-Key Custom
+TKL

Al naar de KÛL ES-87 gekeken? :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Helaas is de KUL ES-87 praktisch niet meer te krijgen, enorm veel leverproblemen en redelijk wat shops hebben het toetsenbord ook uit het assortiment gehaald. Maar, mocht je die nog kunnen krijgen is het een goed toetsenbord!

[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 03-10-2015 18:05 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Jirachi schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:50:
Altijd ben ik voor een full-sized keyboard gegaan, maar ik denk nu toch over te stappen naar TKL. Reden: ik kan mijn muis niet op de plek bedienen waar ik wil (die zit te veel naar rechts door de extra lengte van het totsenbord). Overigens gebruik ik de num-keys nooit. Bekend probleem en is dit voor jullie ook een reden om voor een TKL keyboard te gaan?
Hoewel ik zelf ook wel vind dat de muis een klein stukje meer naar links had kunnen liggen, kan ik niet werken zonder numpad. Ik gebruik het eigenlijk constant, net als het blokje van 6 toetsen boven de pijltjestoetsen. De enige toets van het rechterstuk die ik eigenlijk niet gebruik is INSERT. (Veel nieuwere toetsenborden laten die dan ook weg, en maken een lange toets van de delete-toets, maar dat komt op Cherry MX-borden volgens mij nog niet voor.)

Mijn oude laptop heeft geen numpad, en daar word ik knettergek van als ik het apparaat gebruik; een volgende laptop gaat dat wel hebben.

Ik zou van zijn leven niet met een TKL kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Jezus hoe moeilijk kan het zijn om een TKL + MX Blue te vinden? :/

Ik wil eigenlijk de CM Storm QuickFire Rapid-i, maar die is hier enkel met MX Browns beschikbaar. Dat ding is perfect, behalve de switches dus. De QuickFire TK lijkt solide maar het numpad staat me niet aan, verder is er nog de Das Keyboard 4C Professional maar die heeft geen backlit keys en is de helft duurder. Google Shopping, Amazon UK en DE leveren ook weinig op, en ik heb geen zin om echt lang te wachten op producten buiten de EU.

Iemand nog tips waar ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
ikt schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:20:
Jezus hoe moeilijk kan het zijn om een TKL + MX Blue te vinden? :/

Ik wil eigenlijk de CM Storm QuickFire Rapid-i, maar die is hier enkel met MX Browns beschikbaar. Dat ding is perfect, behalve de switches dus. De QuickFire TK lijkt solide maar het numpad staat me niet aan, verder is er nog de Das Keyboard 4C Professional maar die heeft geen backlit keys en is de helft duurder. Google Shopping, Amazon UK en DE leveren ook weinig op, en ik heb geen zin om echt lang te wachten op producten buiten de EU.

Iemand nog tips waar ik verder kan zoeken?
De KUL ES-87 zal dan iets voor je zijn - https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/product/kul-es-87/ verkoopt hem, maar je zal dus moeten wachten totdat hij ze op vooraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Dat lijkt me een zeer mooi ding, én alle switches voor dezelfde prijs :) Ik heb toch de Rapid-I gebruikt, gezien het feit dat ik nooit iets beters heb gebruikt dan de scissor-switches van mijn laptop of deze rubber domes kan het nooit negatief uitvallen. Anders wordt het terugsturen en eens naar de KUL kijken, lijkt me ook erg solide.

Joanne Tech Lover heeft trouwens erg 'OK' videos over veel toetsenborden, dat was even handig met vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik ben van plan om de Quickfire Rapid-i te kopen. Eis is dat het een TKL keyboard is, en deze is ook niet zo duur. De KUL Es 87 en de KBP v80 lijken me echter ook hele mooie, alleen deze zijn wel weer een stukje duurder.

Zouden jullie voor de Rapid-i gaan of voor een andere?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

De QF Rapid-I is enkel in MX Browns te verkrijgen. Vorig jaar waren er geluiden dat Blues en Reds ook beschikbaar zouden komen, maar ik zie daar weinig van terug in shops en dergelijke, dus als je per sé MX Blues wilt, kun je beter voor iets anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
ikt schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:13:
De QF Rapid-I is enkel in MX Browns te verkrijgen. Vorig jaar waren er geluiden dat Blues en Reds ook beschikbaar zouden komen, maar ik zie daar weinig van terug in shops en dergelijke, dus als je per sé MX Blues wilt, kun je beter voor iets anders gaan.
Ik wil juist geen blues meer. :P Toen ik de blues aanschaf dacht ik wel te kunnen leven met het lawaai, maar het tegendeel is waar. Vreselijk. Ik vind ze overigens wel fijn typen, dus vandaar dat ik nu de browns wil proberen.

Ik ben overigens aan het leren om blind te typen, maar ik merk dat ik last krijg van mijn rechterpols als ik dit doe. Moet ik oppassen dat dit niet overslaat tot RSI? Is er iets mis met mijn techniek? Mijn armen leunen op de armleuningen onder hoek van 45 graden en polzen rusten op tafel. Ik heb geen polssteuning, misschien dat dat zou helpen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ikt schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:13:
Klopt, blue is niet meer te krijgen in de benelux, antwoord van Coolermaster. Amazon.de verkoopt ze nog wel maar tegen de hoofdprijs (200 euro). Een deense shop verkoopt ze nog voor 100 euro maar verscheept niks naar naar het buitenland. Een paar Noorse winkels hebben ze ook nog, maar dan zit je rond de 170 euro. Importeren uit Amerika komt ook uit op 170 euro. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik had de KUL 86 besteld, maar keer op keer uitgesteld en toen kwamen ook de berichten dat buitenlandse shops heel KUL uit het assortiment hebben gehaald, of alleen hun restant verkopen en niks meer op voorraad nemen.
TKL blue is best lastig te krijgen sinds de afgelopen maanden. Uiteindelijk heb ik de Rapid fire I met brown genomen. Prima switches. maar blue is toch wel meer de switch die ik wil. TLDR: heb losse blue Mx switches besteld en ik ga m;n rapid fire i brown omsolderen naar blue's.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Fietsbel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:34:
[...]

Klopt, blue is niet meer te krijgen in de benelux, antwoord van Coolermaster. Amazon.de verkoopt ze nog wel maar tegen de hoofdprijs (200 euro). Een deense shop verkoopt ze nog voor 100 euro maar verscheept niks naar naar het buitenland. Een paar Noorse winkels hebben ze ook nog, maar dan zit je rond de 170 euro. Importeren uit Amerika komt ook uit op 170 euro. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik had de KUL 86 besteld, maar keer op keer uitgesteld en toen kwamen ook de berichten dat buitenlandse shops heel KUL uit het assortiment hebben gehaald, of alleen hun restant verkopen en niks meer op voorraad nemen.
TKL blue is best lastig te krijgen sinds de afgelopen maanden. Uiteindelijk heb ik de Rapid fire I met brown genomen. Prima switches. maar blue is toch wel meer de switch die ik wil. TLDR: heb losse blue Mx switches besteld en ik ga m;n rapid fire i brown omsolderen naar blue's.
Hoeveel heeft dat geintje je gekost? Ik ben wel geïnteresseerd in de resultaten als je klaar bent :)
Jirachi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:25:
[...]

Ik wil juist geen blues meer. :P Toen ik de blues aanschaf dacht ik wel te kunnen leven met het lawaai, maar het tegendeel is waar. Vreselijk. Ik vind ze overigens wel fijn typen, dus vandaar dat ik nu de browns wil proberen.

Ik ben overigens aan het leren om blind te typen, maar ik merk dat ik last krijg van mijn rechterpols als ik dit doe. Moet ik oppassen dat dit niet overslaat tot RSI? Is er iets mis met mijn techniek? Mijn armen leunen op de armleuningen onder hoek van 45 graden en polzen rusten op tafel. Ik heb geen polssteuning, misschien dat dat zou helpen?
Ah, zelf heb ik nog nooit een mechanisch toetsenbord gebruikt dus ik zie wel waar ik kom. Misschien dat ik toch wat dingen om ga ruilen voor Blues, of dat ik ga solderen :p

Over je polsproblemen weet ik niet veel. Wel krijg ik pijn als ik veel met mijn laptop moet werken in een onnatuurlijke houding, maar op de desktop is dit nog nooit gebeurd. Misschien dat je een onnatuurlijke bocht maakt met je pols als je moet typen en je je hand verplaatst van je muis naar het toetsenbord? Als het probleem aanhoudt zou ik toch naar de dokter gaan.

Ik merk wel dat mijn polsen zweven, mijn armen op de tafel leunen en dat ik mijn handen gewoon recht kan houden t.o.v. mijn onderarmen. Mijn toetsenbord ligt plat, omdat dat fijner aanvoelt (en mijn handen dus niet naar boven hoeven te buigen)

[ Voor 39% gewijzigd door ikt op 04-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jirachi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:25:
Een verkeerde houding van de handen is funest voor je polsen tijdens het typen. Mechanische toetsenborden zijn over 't algemeen al hoger dan rubberdome en vooral scissor switches. Als je last krijgt tijdens het blind typen, heb je duidelijk de verkeerde houding. Je hoort je handen juist omlaag op de toetsen rusten. Als je een ander toetsenbord hebt, bij voorkeur scissors, leer het daar dan eens op. Of zorg voor een goede polssteun.

Dit dus, jij hebt de foute houding:
Afbeeldingslocatie: http://www.gewoonsaskia.nl/uploads/9/2/0/3/9203646/8090573_orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:58:
[...]

Een verkeerde houding van de handen is funest voor je polsen tijdens het typen. Mechanische toetsenborden zijn over 't algemeen al hoger dan rubberdome en vooral scissor switches. Als je last krijgt tijdens het blind typen, heb je duidelijk de verkeerde houding. Je hoort je handen juist omlaag op de toetsen rusten. Als je een ander toetsenbord hebt, bij voorkeur scissors, leer het daar dan eens op. Of zorg voor een goede polssteun.

[afbeelding]
Bedankt! Ik ben blij dat ik het dan toch even gevraagd heb, anders had ik waarschijnlijk gedacht dat dit vanzelf over zal gaan en dan was ik gewoon door gegaan. Een polssteun zou dan wel een uitkomst zijn, ik heb gekeken naar de Ducky polssteun, maar met 40 euro heeft die wel een hoog prijskaartje. Heb je ervaring met polssteunen, en welke zou je me dan aanbevelen?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jirachi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Bedankt! Ik ben blij dat ik het dan toch even gevraagd heb, anders had ik waarschijnlijk gedacht dat dit vanzelf over zal gaan en dan was ik gewoon door gegaan. Een polssteun zou dan wel een uitkomst zijn, ik heb gekeken naar de Ducky polssteun, maar met 40 euro heeft die wel een hoog prijskaartje. Heb je ervaring met polssteunen, en welke zou je me dan aanbevelen?
Momenteel gebruik ik de polssteun van 't toetsenbord. In 't verleden hadden we een simpel rubber/gel ding van een paar euro. Het belangrijkste is dat je je polsen op een ontspannen manier kan rusten om te typen. Wat ook slecht zou zijn, is je toetsenbord in een hoek zetten via de pootjes aan de achterkant, omdat het ervoor zorgt dat je je vingers op moet tillen om de bovenste twee regels te kunnen gebruiken.

Dat laatste heb ik maling aan eigenlijk, ik zet 'm altijd wat hoger dmv de pootjes. :P Tot nu toe geen last gehad dat ik er direct aan kan relateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Momenteel gebruik ik de polssteun van 't toetsenbord. In 't verleden hadden we een simpel rubber/gel ding van een paar euro. Het belangrijkste is dat je je polsen op een ontspannen manier kan rusten om te typen. Wat ook slecht zou zijn, is je toetsenbord in een hoek zetten via de pootjes aan de achterkant, omdat het ervoor zorgt dat je je vingers op moet tillen om de bovenste twee regels te kunnen gebruiken.

Dat laatste heb ik maling aan eigenlijk, ik zet 'm altijd wat hoger dmv de pootjes. :P Tot nu toe geen last gehad dat ik er direct aan kan relateren.
Wat me nog onduidelijk is hoe je je polsen moet rusten als je geen polssteun hebt. Volgens het plaatje moet je dan namelijk je polsen optillen (ze rusten nergens op). Dat lijkt me niet niet echt ontspannend voor je polsen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, je houd je armen dus in de lucht of door de armleuningen zijn ze daar. Dan laat je je vingers op het toetsenbord rusten. Je polsen 'zweven' dus. Google maar eens naar de juiste houding, kostte mij 3 seconden om het plaatje te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:19:
Nou, je houd je armen dus in de lucht of door de armleuningen zijn ze daar. Dan laat je je vingers op het toetsenbord rusten. Je polsen 'zweven' dus. Google maar eens naar de juiste houding, kostte mij 3 seconden om het plaatje te vinden. ;)
Ik heb even mijn oude toetsenbord gepakt; de logitech g110. Daar zit dus een plastic polssteun bij, wat een verademing zeg! Polsen kunnen lekker rusten zonder dat ik er last van krijg. Hopelijk hetzelfde effect als ik de Ducky polssteun aanschaf. Zijn er ook nog goede polssteunen voor een TKL keyboard? Ik wil namelijk nog steeds de Rapidfire i met brown keys aanschaffen, maar omdat deze dus ook hoog is, zal ik daar ook een polssteun voor nodig hebben.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Grifiti Heeft verschillende maten pols steunen en ze komen vaak in de aanbieding op massdrop, misschien interessant om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Uberdude schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:02:
Grifiti Heeft verschillende maten pols steunen en ze komen vaak in de aanbieding op massdrop, misschien interessant om naar te kijken?
Oh! Daar ben ik precies naar op zoek volgens mij! Alleen met shipping costs kost ie over de 40 dollar. Ik weet niet hoe vaak hij op massdrop in de aanbieding is, en voor hoeveel, maar op dit moment kan ik 'm daar niet vinden. Misschien zijn er andere shops?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Jirachi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Oh! Daar ben ik precies naar op zoek volgens mij! Alleen met shipping costs kost ie over de 40 dollar. Ik weet niet hoe vaak hij op massdrop in de aanbieding is, en voor hoeveel, maar op dit moment kan ik 'm daar niet vinden. Misschien zijn er andere shops?
Ik heb er hier ook 1 van liggen, bevalt me goed :) Ik heb hem zelf van Amazon.co.uk besteld, je zou eventueel nog op eBay kunnen rondkijken. Voor zover ik weet is hij namelijk niet op een Nederlandse website te krijgen.

Ik vind de prijs + incl verzonden op massdrop altijd maar wat tegenvallen met de wrist pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zeroo1 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

Ik heb er hier ook 1 van liggen, bevalt me goed :) Ik heb hem zelf van Amazon.co.uk besteld, je zou eventueel nog op eBay kunnen rondkijken. Voor zover ik weet is hij namelijk niet op een Nederlandse website te krijgen.

Ik vind de prijs + incl verzonden op massdrop altijd maar wat tegenvallen met de wrist pads.
Ook al gekeken op .com en .co.uk. Bij .com kost ie 21 euro incl verzendkosten en bij .co.uk 26 euro. Maar daar krijg ik hem wel weer een week eerder. Alsnog wel een stevige prijs voor een wrist pad moet ik zeggen.

Ik ga iknderdaad nog even rondneuzen op ebay, misschien dat ik daar een betere deal kan vinden.

Hoe maken jullie jullie kb schoon? Ik ben van plan om zo'n compressed air busje te kopen. Bij de handyman langs geweest maar daar zijn ze vrij prijzig.

[ Voor 9% gewijzigd door Montu op 04-10-2015 17:15 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:58:
[...]

[afbeelding]
In het verleden heb ik een paar keer geprobeerd om een polssteun te gebruiken, met verschillende toetsenborden. Ze waren allemaal veel te dun, en ZORGEN er juist voor dat je de verkeerde houding gaat aannemen als je je polsen erop laat rusten. Als je een polssteun neemt, zorg er dan wel voor dat je er een hebt die hoger is dan het toetsenbord, zodat je je polsen niet knikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Katsunami schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

In het verleden heb ik een paar keer geprobeerd om een polssteun te gebruiken, met verschillende toetsenborden. Ze waren allemaal veel te dun, en ZORGEN er juist voor dat je de verkeerde houding gaat aannemen als je je polsen erop laat rusten. Als je een polssteun neemt, zorg er dan wel voor dat je er een hebt die hoger is dan het toetsenbord, zodat je je polsen niet knikt.
Klopt, maar hoe Jirachi zat, is nog veel erger dan met een verkeerde polssteun. Het is nogal een verschil of je je polsen zonder steun in een hoek van 45° houd, of dat je met polssteun nog maar 10-15° zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Klopt, maar hoe Jirachi zat, is nog veel erger dan met een verkeerde polssteun. Het is nogal een verschil of je je polsen zonder steun in een hoek van 45° houd, of dat je met polssteun nog maar 10-15° zit.
Dat is dan wel weer zo ja. Ik vraag het me altijd af, hoe mensen in zo'n rare houding kunnen typen, met hun polsen bijna op het bureau. Als ik het probeer dan kan ik niet eens fatsoenlijk typen, en het doet gruwelijk pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De Grifiti Fat wrist rest zit redelijk hoog: YouTube: Grifiti Fat Wristpad 17

Dit lijkt dus de polssteun te zijn die ik nodig heb. Ik schaf hem dan ook graag aan, maar bij amazon en ebay is ie zo duur met de shipping costs.. De goedkoopste is 26 euro bij amazon.co.uk... Kan ik 'm echt niet ergens anders goedkoper aankomen? Anders denk ik eraan om er dan maar gelijk 2 te halen, 1 voor full sized en 1 voor TKL.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://mechanicalkeyboards.nl/nl/shop/accessoires/ Ducky polssteunen of houten polssteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Die is nog duurder en niet meer op voorraad. :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik ga gewoon een grifiti halen bij amazon.co.uk. Ik wil dan wel gelijk wat andere dingetjes kopen. In dacht bijvoorbeeld aan o ringen. Ik heb een ducky shine 3 met blue switches. Zijn dit goede o ringen? https://www.amazon.co.uk/...psc=1&smid=A2SPVYX3I8TL9L

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jirachi schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:20:
Ik ga gewoon een grifiti halen bij amazon.co.uk. Ik wil dan wel gelijk wat andere dingetjes kopen. In dacht bijvoorbeeld aan o ringen. Ik heb een ducky shine 3 met blue switches. Zijn dit goede o ringen? https://www.amazon.co.uk/...psc=1&smid=A2SPVYX3I8TL9L
Heb je de TS al gelezen over o-ringen? En welk soort is het wat je linkt, want dat is niet te zien. Sowieso is de hele opmaak foetsie.

Hoe dan ook, let even op de dikte van de ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik heb het MiBe gewoon veel te makkelijk gemaakt de laatste tijd.

Oftewel we schroeven het niveau een beetje op.

Guess the keyboard:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lLOOMmXWpYaZwiDQGhpBx2lh/full.jpg

En ja, dat is aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cherry MX Board 6.0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
f. off :D

Damnit man. Volgende ga ik -echt- lastiger maken. Of jij mag gewoon niet meer mee doen ;)

Al gezien trouwens? Best onder de indruk van dat ding. Staat/ligt als een huis, keycap design / vormgeving / font maakt het ook echt een tof ding. De polssteun is lekker, maar het rubberige maakt het wat vlek gevoelig.

[ Voor 52% gewijzigd door Foritain op 05-10-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:42:
[...]

Damnit man. Volgende ga ik -echt- lastiger maken. Of jij mag gewoon niet meer mee doen ;)

Al gezien trouwens? Best onder de indruk van dat ding. Staat/ligt als een huis, keycap design / vormgeving / font maakt het ook echt een tof ding. De polssteun is lekker, maar het rubberige maakt het wat vlek gevoelig.
Je maakt het niet enorm moeilijk. Maak volgende keer een foto van een keycap, of een cm2 pcb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-10 22:35
Beste iedereen,

Ik ben zelf al behoorlijk lang in het bezit van een Ducky Shine 2 (white LED, Cherry MX Black).
Nu wil ik graag een TKL / mini / 60% mech keyboard aanschaffen voor de leuk en ook wel voor in de trein. Ik was van plan om dan in de trein bijvoorbeeld via een OTG kabel lekker te gaan typen naar mijn Oneplus One.

Ten eerste stel ik wat vraagtekens bij het werken van de LEDs via een OTG kabel, omdat m'n phone misschien niet genoeg stroom zal geven. Binnenkort als ik een OTG kabel heb test ik dat eerst met m'n Ducky.

En verder ben ik de Royal Kludge RG-987 aan het overwegen.
https://www.massdrop.com/buy/royal-kludge-rg-987
Hij is momenteel te krijgen op Massdrop (nog lang wachten :( ), maar ook via bijv. Aliexpress.

Wat denk jullie van dit keyboard? Het merk überhaupt is nog niet aan bod gekomen in dit topic, zag ik. Althans, toen ik er op zocht, vond ik niks in dit topic.

Zie hier nog een review: https://www.keychatter.co...oyal-kludge-rc930-87-rgb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt voor in de trein gaat, lijken leds mij geen goed idee. Dan is de poker2 wel erg leuk, ookal qua formaat een van de kleinere, via programmeren alsnog een groot scala aan functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:42:
[...]

Haha, sorry :P

Heb hem zelf nog niet getest maar ben er wel erg benieuwd naar. Ben alleen wel wat sceptisch over hun 'RealKey' analoge sampling methode. Het lijkt me sterk dat dat merkbaar verschil gaat maken t.o.v. digitaal.
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:23:
[...]

Je maakt het niet enorm moeilijk. Maak volgende keer een foto van een keycap, of een cm2 pcb >:)
Juist bij dit toetsenbord kun je het aan de keycaps zien, Cherry profile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:14:
[...]

Haha, sorry :P

Heb hem zelf nog niet getest maar ben er wel erg benieuwd naar. Ben alleen wel wat sceptisch over hun 'RealKey' analoge sampling methode. Het lijkt me sterk dat dat merkbaar verschil gaat maken t.o.v. digitaal.

[...]

Juist bij dit toetsenbord kun je het aan de keycaps zien, Cherry profile ;)
Het is verdomd lastig, niet zeker hoe je zoiets ook maar semi-degelijk zou kunnen meten. Het -voelt- echt heel snel, maar dat voelt cherry MX ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-10 22:35
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:00:
Als je echt voor in de trein gaat, lijken leds mij geen goed idee. Dan is de poker2 wel erg leuk, ookal qua formaat een van de kleinere, via programmeren alsnog een groot scala aan functies.
Die is erg clean idd, maar wel wat duurder.

Iemand nog andere keyboards of ervaringen met de RG-987?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Binnenkort maar eens een of meerdere mechanische toetsenborden kopen.

Ik loop alleen tegen het probleem dat ik zowel game als mijn toetsenbord voor webdev werk gebruik. Ik zit te denken aan een willekeurig MX Red toetsenbord met numpad en verlichting (waarschijnlijk een K70) en een compact klein MX Blue toetsenbord voor het vele typen tijdens webdev werk.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cornelisjuh schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:56:
Binnenkort maar eens een of meerdere mechanische toetsenborden kopen.

Ik loop alleen tegen het probleem dat ik zowel game als mijn toetsenbord voor webdev werk gebruik. Ik zit te denken aan een willekeurig MX Red toetsenbord met numpad en verlichting (waarschijnlijk een K70) en een compact klein MX Blue toetsenbord voor het vele typen tijdens webdev werk.
Ga eerst het verschil voelen tussen blue en brown keys. Het geluidsniveau tussen de twee is genoeg om naar brown keys te gaan ipv blue. Brown is een mooi compromis tussen blue en red, aldus de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, testen is het meest belangrijke en bedenk goed waar je het toetsenbord gaat gebruiken. Ik kan me voorstellen als jij met Blue switches op je werk zit dat collega's daar zich aan kunnen irriteren. Zelf vind ik brown prima voor werk, maar blue heeft voor mij de voorkeur en dat ik dan ook thuis.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

M'n Cougar is onderweg en komt morgen binnen. :D Alleen gezien de plannen die ik voor morgenavond heb, zal ik er nog geen gebruik van kunnen maken.

Ik had beter op de afzender moeten letten. Het kwam niet van 4launch, dus nog geen Cougar vanavond. :-(

[ Voor 27% gewijzigd door Hero of Time op 07-10-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Ik heb nu een Logitech G19 en zit er over te denken om een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Ik doe nogal veel schrijfwerk en merk dat de G19 me begint te irriteren. Hij maakt erg veel geluid en het typt redelijk zwaar. Zo typ ik véél liever op het toetsenbord van mijn laptop, daar hoef je de toetsen veel minder ver in te drukken en de toetsen zijn veel stiller en lichter.

Is dat pure koppigheid en typt een mechanisch toetsenbord (Cherry MX brown) echt zoveel lekkerder zoals iedereen beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35

WCA

Lennardnl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:31:
Ik heb nu een Logitech G19 en zit er over te denken om een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Ik doe nogal veel schrijfwerk en merk dat de G19 me begint te irriteren. Hij maakt erg veel geluid en het typt redelijk zwaar. Zo typ ik véél liever op het toetsenbord van mijn laptop, daar hoef je de toetsen veel minder ver in te drukken en de toetsen zijn veel stiller en lichter.

Is dat pure koppigheid en typt een mechanisch toetsenbord (Cherry MX brown) echt zoveel lekkerder zoals iedereen beweert?
Persoonlijk vind ik een mechanisch toetsenbord ècht een groot verschil maken. Ik typ op MX browns, en dat was een verademing tov. m'n g510.

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.