Dank voor de infoskoozie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Let er op dat je je onderste regel niet/lastig kan vervangen, door de afwijkende control en space keys.
Gisteren toch besloten om de KUL-87 te bestellen, deze komt in de tweede week van september binnen. Intussen ga ik me verdiepen in een KMAC, GON of een ander custom keyboard, lijk mij een leuk project om erbij te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 19-08-2015 17:59 ]
39
Verwijderd
Je moet jezelf eens horen kwa onzin. Er zijn gewoon geen namaak replica's je focust alleen maar op woordenboeken omdat je je gelijk niet kan halen. Succes met het echte leven want zo kom je nergensMiBe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
De definitie van replica heb ik je hierboven al gegeven, bij dezen dan ook die van namaak:
na·maak (de; m)
-dat wat lijkt op het echte, maar het niet is; nabootsing, imitatie-
Bron: Van Dale
Overigens zou je de switches van Kailh/Greetech/Gateron/Outemu onder beide definities kunnen scharen dus hoe je het ook went of keert, deze post is gewoon absolute onzin:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 20-08-2015 01:34 ]
Verwijderd
CM heeft nog een andere kleine toetsenbordenlijn met een numeriek gedeelte in plaats van pijltoetsen. Die serie heeft aangepaste toetsen. Met de versie die jij hebt zou je geen problemen moeten hebben hoor.iPodKiller schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Dank voor de infoWas van plan om alleen de WASD en de ESC key te vervangen.Wat ik met de rest ga doen zie ik wel ooit
Had even research gedaan gisteren bij de geekhack forum. In principe zou ik inderdaad geen problemen moeten ondervinden met de rapid i.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
CM heeft nog een andere kleine toetsenbordenlijn met een numeriek gedeelte in plaats van pijltoetsen. Die serie heeft aangepaste toetsen. Met de versie die jij hebt zou je geen problemen moeten hebben hoor.
Zou heel graag die Varmillo mint keycaps willen, alleen verkopen ze hem niet meer.. Hoop dat die nog een keertje langskomt met dat groupbuy gebeuren. Voor nu zit ik gewoon goed, maar wil in de toekomst wel een ander setje.
heb hem sinds gister dan eindelijk binnen.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:02:
[...]
Gaat dat niet gewoon via een verloopje? ik zie nergens een optie voor usb/ps2. Dan zou een corsair oid ook moeten werken.
Trouwens, massdrop is behoorlijk duur in verzenden/duane!
super fijn keyboard! lekkere klik, zeer vergl met cherry's lekker stevig toetsenbord.
en het RGB deel werk prima; geen software oid voor nodig. plug en play
moest 28 euro invoer betalen. dus kom op tot. iets van 130 betalen. zeer content mee!
verzending duurt dus wel eventjes.
signature
Verwijderd
Balen van de invoer, maar tof man! Veel plezier ermeeGJ007 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:15:
[...]
heb hem sinds gister dan eindelijk binnen.
super fijn keyboard! lekkere klik, zeer vergl met cherry's lekker stevig toetsenbord.
en het RGB deel werk prima; geen software oid voor nodig. plug en play![]()
moest 28 euro invoer betalen. dus kom op tot. iets van 130 betalen. zeer content mee!
verzending duurt dus wel eventjes.
En dat is nou net de versie die ik heb, ik dacht dat het voor al die toetsenborden gold, blijkbaar enkel die van mij. Goed om te horen dat de anderen er geen last van hebben.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
CM heeft nog een andere kleine toetsenbordenlijn met een numeriek gedeelte in plaats van pijltoetsen. Die serie heeft aangepaste toetsen. Met de versie die jij hebt zou je geen problemen moeten hebben hoor.
Thanks!Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
Balen van de invoer, maar tof man! Veel plezier ermee
Idd jammer, maar dat is mijn les geweest (stond ook wel vermeld op de site) ze doen geen 'valse' omschrijving oid, en alles via de eerlijke kanalen.
Als je op alie express oid wat besteld, dan wordt het vaak als gift verstuurd
signature
Verwijderd
ik had je ook al gewaarschuwd. Maar massdrop mag vanwege boetes en en strengele controles daarvan in USA niet meer producten als gift verzenden. Wel stom is dat mijn muis toen uit duitsland kwam, en dan via usa naar mij moest...GJ007 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:21:
[...]
Thanks!
Idd jammer, maar dat is mijn les geweest (stond ook wel vermeld op de site) ze doen geen 'valse' omschrijving oid, en alles via de eerlijke kanalen.
Als je op alie express oid wat besteld, dan wordt het vaak als gift verstuurd
Heb je ook gelijk, gad het zelf ook al wel gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:06:
[...]
ik had je ook al gewaarschuwd. Maar massdrop mag vanwege boetes en en strengele controles daarvan in USA niet meer producten als gift verzenden. Wel stom is dat mijn muis toen uit duitsland kwam, en dan via usa naar mij moest...
Bestel vaker wat uit buitenland.
Had ook al wel uitgerekend dat ik dan nog steeds voordelig uit was. Maar het is iets waarvan je je bewust moet zijn. Zeker bij goedkopere producten, want je bent zowiezo 17,50 kwijt voor iets van administratie oid wat er op de bon stond.
signature
Zijn er winkels in of rondom TIlburg waar het mogelijk is om toetsenborden te bekijken? Wil namelijk eerst keer switches getest hebben. Alvast bedankt.
Opgelost
[ Voor 99% gewijzigd door Cloontje op 01-09-2015 00:28 ]
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Begint bijna meer als een softwareprobleem te klinken, twee keer precies die A toets? Die kans is extreem klein lijkt me.Cloontje schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:22:
Ik ben weer van mijn mechanische toetsenborden avonturen af. Ik heb in 2 jaar 3 toetsenborden gehad. De laatste 2 waren 2 ducky shines 4 eentje met Red keys en eentje met Black keys.
Me eerste toetsenbord was een Corsair Gaming K70 Cherry MX Red gekocht in januari 2014 die na een jaar toetsen dubbel begon te registreren. Super vervelend met wachtwoorden. Op dit toetsenbord heb ik garantie gekregen.
Me Red ging al binnen 1 maand stuk (gekocht op 25.05.2015), mijn A key werd soms niet meer geregistreerd en stond ik opeens still in in CSGO, terug gestuurd naar Alternate, maar ze konden niet het probleem vinden, dus kreeg ik hem gewoon terug. Die ligt dus nu in een doos in me kamer niks te doen.
Ik heb toen een Black Ducky Shine gekocht bij bol.com (22-06-2015) En ergens in augustus zelfde probleem, pakt de A toets soms niet. Ik snap er werkelijk niets van. Ik ga netjes met me spullen om, nooit geknoeid over me toetsenborden ofzo
Ik zit wel enorm veel achter me pc en ik speel veel games, maar het lijkt me niet dat het zo snel slijt. Ik heb iig geen idee meer wat ik moet doen eraan. En ik weet ook niet wat ik kan doen met deze toetsenborden nu ik ze niet meer gebruik.
Share and Enjoy!
Niet geprobeerd, ik heb maar 1 desktop in huis, ik zal het maandag eens naar het werk meenemen, kan het allicht proberen.
[ Voor 68% gewijzigd door Cloontje op 01-09-2015 00:27 ]
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Even reageren op een wat oudere post, kon het niet laten.
Op de doos staat inderdaad niet vernoemd welke switches er in zitten, echter als ik er een random knop af haal, zie ik wel duidelijk het Cherry logo die (in mijn geval) zwart van kleur is.
Indien gewenst kan ik met mijn DSLR wel wat foto's schieten voor jullie?
Even ter verificatie, ik heb zelf sinds kort een Steelseries 6gv.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Zie ik idd regelmatig voorbij komen.
edit: Vanmiddag in de winkel (mycom) even een steelseries toetsenbord aan een klant laten zien, maar die switches voelen vrij vreemd aan. Ervaring mee mibe?
Op de doos staat inderdaad niet vernoemd welke switches er in zitten, echter als ik er een random knop af haal, zie ik wel duidelijk het Cherry logo die (in mijn geval) zwart van kleur is.
Verwijderd
staat er op de achterkant wel een foto van een andere switch?solutionnl schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
Even ter verificatie, ik heb zelf sinds kort een Steelseries 6gv.
Op de doos staat volgensmij wel een afbeelding van een (geopende) cherry switch.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:54:
[...]
staat er op de achterkant wel een foto van een andere switch?
als ik heel erg concentreer kan ik net cherry er op lezen.
Ik heb zojuist de Corsair Vengeance K70 binnengekregen. Tweedehands gekocht, via marktplaats.
Prima ding, typt lekker.
Echter zit er een kleine beschadiging op de spatietoets, en mist het achterpootje. Weet iemand een goede website waar ik die zelf kan bestellen? Corsair verkoopt ze zelf wel los, maar de website zelf stuurt je door naar retailers, die ze dan vervolgens niet hebben.
Ik kwam eerder in de thread www.wasdkeyboards.com al tegen, maar dat is in de VS, dus relatief hoge shipping voor alleen een toetsje.
Prima ding, typt lekker.
Echter zit er een kleine beschadiging op de spatietoets, en mist het achterpootje. Weet iemand een goede website waar ik die zelf kan bestellen? Corsair verkoopt ze zelf wel los, maar de website zelf stuurt je door naar retailers, die ze dan vervolgens niet hebben.
Ik kwam eerder in de thread www.wasdkeyboards.com al tegen, maar dat is in de VS, dus relatief hoge shipping voor alleen een toetsje.
Zon k65 RGB is niet meer in Nederland te krijgen ofwel? heb overal gekeken maar kan nergen een webshop vinden
Verwijderd
Wat is goedkoopste optie om blank/frontprinted keycaps binnen te halen? Liefst een redelijk plastic ook nog
Misschien heeft iemand hier nog een leuk setje liggen?
edit: Toch maar even die rainbow keycaps gekocht...
Maar toch graag nog een donkergrijze blank set
Misschien heeft iemand hier nog een leuk setje liggen?
edit: Toch maar even die rainbow keycaps gekocht...
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 00:45 ]
Misschien heeft hier iemand de gouden tip voor mij
. Ik ben op zoek naar blanco keycaps voor mijn cherry mx, om specifieker te zijn. Ik zoek wit transparante toetsen (dus lichtdoorlatend melkwit):

Bovenstaande toets als voorbeeld, ik kan nergens dat soort witte toetsen vinden zonder opdruk. Reden dat ik deze specifiek zoek is omdat ik wil gaan experimenteren met het zelf laser graveren van toetsen
.
Als iemand mij kan wijzen op een winkel die dit soort toetsen verkoopt zou dat geweldig zijn. Tot nu toe hebben zoektermen als Translucent white / milky white / Transparant white / in combinatie met cherry mx / keycaps mij nog geen succes opgeleverd
.

Bovenstaande toets als voorbeeld, ik kan nergens dat soort witte toetsen vinden zonder opdruk. Reden dat ik deze specifiek zoek is omdat ik wil gaan experimenteren met het zelf laser graveren van toetsen
Als iemand mij kan wijzen op een winkel die dit soort toetsen verkoopt zou dat geweldig zijn. Tot nu toe hebben zoektermen als Translucent white / milky white / Transparant white / in combinatie met cherry mx / keycaps mij nog geen succes opgeleverd
edit:
De soort keycaps zijn op ebay vaak te vinden als Laser Etched, ik zoek dus deze keys waarin nog niet gegraveerd is.
De soort keycaps zijn op ebay vaak te vinden als Laser Etched, ik zoek dus deze keys waarin nog niet gegraveerd is.
[ Voor 8% gewijzigd door Bloodhoundje op 30-08-2015 16:46 ]
Dat wat je daar zegt is inderdaad onzin en dat komt omdat je niet begrijpt wat er gaande is en wat dingen als replica en namaak zijn. Zoals je aan de definities kunt lezen zijn beiden kopieën van het origineel. Bij een replica is men daar duidelijk over, bij namaak niet. Bij namaak is het namelijk de bedoeling dat je niet kunt zien dat het niet echt is; het zal dan ook dezelfde merknaam dragen terwijl dat bij een replica ondenkbaar is. Namaak is beter bekend als vervalsing, een woord die ook veel beter de definitie weergeeft.MiBe schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:47:
Overigens zou je de switches van Kailh/Greetech/Gateron/Outemu onder beide definities kunnen scharen dus hoe je het ook went of keert, deze post is gewoon absolute onzin:
In geval van de Cherry MX switches is geen van beiden van toepassing. Cherry heeft namelijk een ontwerp van een switch gemaakt en daar een patent op gekregen. Dat patent is inmiddels verlopen waardoor het ontwerp niet meer beschermd is en iedereen daar gebruik van kan en mag maken. Dat gebeurd dan ook en daarom zijn het allemaal originelen. Ze gebruiken immers allemaal hetzelfde ontwerp. Je moet dit dan ook meer zien als een recept. Het enige verschil zit hem in de ingrediënten (grondstoffen, onderdelen) en de uiteindelijke kwaliteit (wat overigens beide kanten op gaat: het kan een lagere kwaliteit of juist een hogere kwaliteit hebben).
Op dit moment hebben de switches van Cherry de hoogste kwaliteit maar dat is ook niet zo raar aangezien zij die al sinds jaar en dag maken. Die hebben gewoon veel meer ervaring dan de rest. Dat wil niet zeggen dat dit ook altijd zo zal blijven. Er is nu meer concurrentie en dat kan bij ze inhakken. Dan willen fabrikanten nog wel eens gekke dingen gaan doen als bezuinigen op bepaalde zaken wat veelal een negatief effect op kwaliteit heeft.
Switches zijn trouwens niet het enige, de manier waarop ze vast zijn gemaakt en de pcb waarop ze zitten bepalen zelf ook grotendeels of je een kwaliteitstoetsenbord hebt of niet. Iets met Cherry switches hoeft dus niet per definitie een kwaliteitstoetsenbord te zijn
Hey!
Ik heb nog geen keuze gemaakt maar kwam al wel iets cools voor de K70/95 tegen dus ik dacht ik deel dit even. Iemand heeft een witte layout gemaakt die je kunt uitprinten & uitsnijden en onder je toetsen kunt plaatsen (De caps moeten er wel af). De lampjes krijgen dan een beetje dat effect wat de Razor Chroma ook heeft. Ook hebben ze het erover het de laten snijden via zo'n machine
Ik dacht misschien is dit ook wel interessant voor jou
Video demonstratie
Forum Thread
Vondt dit op het internet dankzij randomfrankp die ook de vergelijking video heeft gemaakt tussen de Razor Chroma en de K70. Hij had ook witte toetsen maar weet niet dat ik daar van vindt
randomfrankp : Corsair Gaming K70 Aesthetic Mods! Looks & Sounds
[ Voor 4% gewijzigd door ManiakNL op 30-08-2015 20:14 ]
Je kan altijd transparante kopen en zelf kleuren:Bloodhoundje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:37:
Misschien heeft hier iemand de gouden tip voor mij. Ik ben op zoek naar blanco keycaps voor mijn cherry mx, om specifieker te zijn. Ik zoek wit transparante toetsen (dus lichtdoorlatend melkwit):
[afbeelding]
Bovenstaande toets als voorbeeld, ik kan nergens dat soort witte toetsen vinden zonder opdruk. Reden dat ik deze specifiek zoek is omdat ik wil gaan experimenteren met het zelf laser graveren van toetsen.
Als iemand mij kan wijzen op een winkel die dit soort toetsen verkoopt zou dat geweldig zijn. Tot nu toe hebben zoektermen als Translucent white / milky white / Transparant white / in combinatie met cherry mx / keycaps mij nog geen succes opgeleverd.
edit:
http://www.maxkeyboard.co...s-d-f-and-arrow-keys.html
Het is inderdaad erg moeilijk om zulke keycaps te vinden. Wat je misschien kan doen is bedrijven/websites bezoeken die custom keys leveren (die ze zelf laser etchen) en vragen of ze ook gewoon blanco's willen leveren.
[ Voor 28% gewijzigd door DenHond op 30-08-2015 22:00 ]
Probleem met die transparante keys is dat de lichtverdeling een stuk minder mooi is. Daarom zocht ik in eerste instantie blanco melkwitte keys, echter blijken die ook nergens verkrijgbaar (de lichtdoorlatende).
Ben op het moment aan het rondkijken naar bedrijven waar je keys kan laten laseretchen, een andere optie is toetsen te vinden die side engraved zijn zodat de bovenkant alsnog zwart is en bewerkt kan worden
.
Ben op het moment aan het rondkijken naar bedrijven waar je keys kan laten laseretchen, een andere optie is toetsen te vinden die side engraved zijn zodat de bovenkant alsnog zwart is en bewerkt kan worden
Dat soort dingen vind ik leuk. Koel. Bedankt!ManiakNL schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:56:
[...]
Hey!
Ik heb nog geen keuze gemaakt maar kwam al wel iets cools voor de K70/95 tegen dus ik dacht ik deel dit even. Iemand heeft een witte layout gemaakt die je kunt uitprinten & uitsnijden en onder je toetsen kunt plaatsen (De caps moeten er wel af). De lampjes krijgen dan een beetje dat effect wat de Razor Chroma ook heeft. Ook hebben ze het erover het de laten snijden via zo'n machine
Ik dacht misschien is dit ook wel interessant voor jou
Video demonstratie
Forum Thread
Vondt dit op het internet dankzij randomfrankp die ook de vergelijking video heeft gemaakt tussen de Razor Chroma en de K70. Hij had ook witte toetsen maar weet niet dat ik daar van vindt
randomfrankp : Corsair Gaming K70 Aesthetic Mods! Looks & Sounds
Ik ga even kijken of ik het misschien nog ergens in die review kan stoppen.
Edit: Toegevoegd. Zoek in de review naar ManiakNL. Je naam komt twee keer voor.
[ Voor 8% gewijzigd door MadIceXIII op 30-08-2015 23:16 ]
Lex Poetelia Papiria.
Op massdrop staan die nog weleens.Bloodhoundje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:05:
Probleem met die transparante keys is dat de lichtverdeling een stuk minder mooi is. Daarom zocht ik in eerste instantie blanco melkwitte keys, echter blijken die ook nergens verkrijgbaar (de lichtdoorlatende).
Vortex heeft witte keysets voor backlight tobo's, staat Idd vaak op massdrop. Zit te wachten tot ze weer droppen want er is een leuk pakketje onderweg uit Amerika
Misschien zit hier wat tussen voor je.Bloodhoundje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:37:
Misschien heeft hier iemand de gouden tip voor mij. Ik ben op zoek naar blanco keycaps voor mijn cherry mx, om specifieker te zijn. Ik zoek wit transparante toetsen (dus lichtdoorlatend melkwit):
[afbeelding]
Bovenstaande toets als voorbeeld, ik kan nergens dat soort witte toetsen vinden zonder opdruk. Reden dat ik deze specifiek zoek is omdat ik wil gaan experimenteren met het zelf laser graveren van toetsen.
Als iemand mij kan wijzen op een winkel die dit soort toetsen verkoopt zou dat geweldig zijn. Tot nu toe hebben zoektermen als Translucent white / milky white / Transparant white / in combinatie met cherry mx / keycaps mij nog geen succes opgeleverd.
edit:
http://nl.aliexpress.com/...01407_5,201444_5,201409_5
Ga binnenkort mijn g710+ pimpen met nieuwe caps.
Misschien dat dit de keycaps zijn waar je naar op zoek bent?Bloodhoundje schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:37:
[afbeelding]
edit:
@ iNFiNiTY-
Daar even gekeken, jammer genoeg niet gevonden wat ik zoek. Toch bedankt voor het meedenken
.
@Zeroo1
De tweede link lijkt in de buurt te komen, ik ga ze even mailen om te horen of die toetsen ook goed licht doorlaten. Als dat het geval is dan hebben we denk ik een winnaar te pakken
Daar even gekeken, jammer genoeg niet gevonden wat ik zoek. Toch bedankt voor het meedenken
@Zeroo1
De tweede link lijkt in de buurt te komen, ik ga ze even mailen om te horen of die toetsen ook goed licht doorlaten. Als dat het geval is dan hebben we denk ik een winnaar te pakken
De 6gv2 heeft black switches, de red switches variant wordt niet verkocht in de EU, alleen in Amerika.solutionnl schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
Even ter verificatie, ik heb zelf sinds kort een Steelseries 6gv.
Bij de red switches zie je dat het toetsenbord rood is onder de toetsen, bij de black is het gewoon zwart.
Iemand toevallig al mogen spelen met de nieuwe Cooler master quickfire xti? Ziet er mooi en compact uit, dus ben erg geïnteresseerd.
Welke lay-out wil je?
QWERTY US International
Wil je met of zonder numpad?
Zonder
Wil je backlight?
Niet per se.
Welke MX Switch prefereer je?
Blue.
Wat je is je budget?
Max 150
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Veel typen, zowel programmeren als stukken.
Wat weet je al?
Ik ben een Software Engineer en zou graag een Vortex Pok3r Mx-Blue (Zwart) willen hebben, ik kan echter op internet (aka Amazon) alleen maar de witte versie vinden met de Blue switches. Ik ben alleen wat huiverig voor een wit toetsenbord, ben bang dat deze erg snel vies wordt en heb geen tijd om iedere week mijn toetsenbord schoon te maken.
Ik wil de Poker 3 omdat ik een toetsenbord nodig heb om te vervoeren naar mijn stage en werk. Zover ik weet is de Poker 3 de god onder de 60% toetsenborden. (Ofja, zo is de circlejerk op de MK subreddit tenminste) Heeft iemand nog een adresje waar ik deze toetsenborden voor niet veel meer dan 130 euro kan importeren?
QWERTY US International
Zonder
Wil je backlight?
Niet per se.
Blue.
Wat je is je budget?
Max 150
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Ik ben een Software Engineer en zou graag een Vortex Pok3r Mx-Blue (Zwart) willen hebben, ik kan echter op internet (aka Amazon) alleen maar de witte versie vinden met de Blue switches. Ik ben alleen wat huiverig voor een wit toetsenbord, ben bang dat deze erg snel vies wordt en heb geen tijd om iedere week mijn toetsenbord schoon te maken.
Ik wil de Poker 3 omdat ik een toetsenbord nodig heb om te vervoeren naar mijn stage en werk. Zover ik weet is de Poker 3 de god onder de 60% toetsenborden. (Ofja, zo is de circlejerk op de MK subreddit tenminste) Heeft iemand nog een adresje waar ik deze toetsenborden voor niet veel meer dan 130 euro kan importeren?
[ Voor 19% gewijzigd door OmgItsKoen op 05-09-2015 11:15 . Reden: Standaard formuliertje toegevoegd ]
Zojuist mijn aller eerste (na 2002 ofzo) mechanische keyboard in gebruik genomen! Ben gegaan voor de pricewatch: Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (US layout) en het is echt een verademing!
Hiervoor vooral op een laptop getypt, waar ik veel keystroke misses had. Hier totaal geen last van (op een paar typo's na doordat ik aan de layout moet wennen). Nu snap ik waarom jullie zo lyrisch zijn over mechanische toetsenborden haha. Het enige wat ik er minder aan vind is het geluid van het typen, en jammer dat de media keys op de strafe onder een functie toets zitten.
Thanks voor jullie inspiratie!
Hiervoor vooral op een laptop getypt, waar ik veel keystroke misses had. Hier totaal geen last van (op een paar typo's na doordat ik aan de layout moet wennen). Nu snap ik waarom jullie zo lyrisch zijn over mechanische toetsenborden haha. Het enige wat ik er minder aan vind is het geluid van het typen, en jammer dat de media keys op de strafe onder een functie toets zitten.
Thanks voor jullie inspiratie!
Ik weet niet hoe groot je tas is, maar ik neem dagelijks een Ducky Shine 3 TKL mee in de rugtas waarin ook mijn 15" MacBook Pro zit (en de berg met overige dingen die ik soms nodig heb). Een 60% bord is voor veel mensen toch net een iets té groot compromis, dus misschien loont het de moeite om te kijken of een TKL bord in je tas past.OmgItsKoen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:06:
Welke lay-out wil je?
QWERTY US International
Zonder
Wil je backlight?
Niet per se.
Blue.
Wat je is je budget?
Max 150
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet.
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Of misschien ben je allang overtuigd van de voordelen van een 60% bord en vormen de beperkingen geen probleem voor je. In dat geval zou ik naar de Poker 3 kijken of eventueel naar de KBParadise V60. De laatste is voor 125€ te krijgen bij mechanicalkeyboards.nl
Launching containers into space
Verwijderd
Andere optie is de geweldigeWhieee schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:13:
[...]
Ik weet niet hoe groot je tas is, maar ik neem dagelijks een Ducky Shine 3 TKL mee in de rugtas waarin ook mijn 15" MacBook Pro zit (en de berg met overige dingen die ik soms nodig heb). Een 60% bord is voor veel mensen toch net een iets té groot compromis, dus misschien loont het de moeite om te kijken of een TKL bord in je tas past.
Of misschien ben je allang overtuigd van de voordelen van een 60% bord en vormen de beperkingen geen probleem voor je. In dat geval zou ik naar de Poker 3 kijken of eventueel naar de KBParadise V60. De laatste is voor 125€ te krijgen bij mechanicalkeyboards.nl

Keycool 84K

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :D*infinity.
Guess the KB
[ Voor 6% gewijzigd door Foritain op 08-09-2015 22:50 ]
Lijkt er idd heel veel op, brown switches wss?
Er komt dus een review van denk ik zo foritain? Ik sta namelijk op het moment een xtrfy xgr1-led of CM quickfire xti te bestellen, voorkeur gaat vooralsnog naar de xtrfy uit.
Hier meer info, erg mooi bordje vind ik persoonlijk: http://xtrfy.com/product/xg1-r-led/
Er komt dus een review van denk ik zo foritain? Ik sta namelijk op het moment een xtrfy xgr1-led of CM quickfire xti te bestellen, voorkeur gaat vooralsnog naar de xtrfy uit.
Hier meer info, erg mooi bordje vind ik persoonlijk: http://xtrfy.com/product/xg1-r-led/
[ Voor 74% gewijzigd door Scrtz op 08-09-2015 23:53 ]
Ook een leuk bord dat.
En tis inderdaad een Quickfire XTi. Hopelijk lukt de review deze week nog. Eerste indrukken:
- LEDs kunnen echt lekker fel, uiteraard instelbaar.
- Rood/Blauw kleureffecten zijn erggggg tof. Het is net wat rustiger dan het RGB gebeuren, maar niet minder leuk.
- Geen software. Dus alle LED-handel zit onder een paar F-keys. Werkt lekker soepel.
- Behuizing en algehele uitstraling lekker strak. LEDs op blauw en geen lichteffecten en je hebt een keurig kantoorbordje. vervolgens effecten aan en je hebt consumer-love
- UV-coated keycaps. Je ziet/voelt net wat verschil met de gebruikelijke ABS caps. Dit zou ze beter tegen zwaar game-geweld moeten beschermen, maar dat zal de tijd moeten leren.
- Onderkant en kabelgootjes echt top uitgevoerd.
Inhoudelijk eigenlijk alleen positieve indrukken. En gewoon erg tof allemaal met die verlichting, ver boven verwachtingen leuk. Enige nadeel wat ik tot dusver heb kunnen bedenken is de prijs. 150 euro schrok ik even van. QF's zijn normaliter de goedkopere bordjes. Nu hebben extra LEDs en UV coat etc wel meerwaarde, maar 35 euro meer dan een Trigger-Z (waar je een polssteun krijgt) en 55 euro meer dan een Rapid-i vind ik best wel fors.
Deze is Cherry MX Green overigens, maar deze zal niet verkocht gaan worden. Was meer zodat ik mijn eigen verzameling met een nieuwe switch kan uitbreiden. (Met een beetje mazzel binnenkort nog Cherry Realkey erbij, en MX Silent, maar time will tell). Op zich best lekker zo'n zwaardere groene switch. Heerlijk zelfs, maar die click he
En tis inderdaad een Quickfire XTi. Hopelijk lukt de review deze week nog. Eerste indrukken:
- LEDs kunnen echt lekker fel, uiteraard instelbaar.
- Rood/Blauw kleureffecten zijn erggggg tof. Het is net wat rustiger dan het RGB gebeuren, maar niet minder leuk.
- Geen software. Dus alle LED-handel zit onder een paar F-keys. Werkt lekker soepel.
- Behuizing en algehele uitstraling lekker strak. LEDs op blauw en geen lichteffecten en je hebt een keurig kantoorbordje. vervolgens effecten aan en je hebt consumer-love
- UV-coated keycaps. Je ziet/voelt net wat verschil met de gebruikelijke ABS caps. Dit zou ze beter tegen zwaar game-geweld moeten beschermen, maar dat zal de tijd moeten leren.
- Onderkant en kabelgootjes echt top uitgevoerd.
Inhoudelijk eigenlijk alleen positieve indrukken. En gewoon erg tof allemaal met die verlichting, ver boven verwachtingen leuk. Enige nadeel wat ik tot dusver heb kunnen bedenken is de prijs. 150 euro schrok ik even van. QF's zijn normaliter de goedkopere bordjes. Nu hebben extra LEDs en UV coat etc wel meerwaarde, maar 35 euro meer dan een Trigger-Z (waar je een polssteun krijgt) en 55 euro meer dan een Rapid-i vind ik best wel fors.
Deze is Cherry MX Green overigens, maar deze zal niet verkocht gaan worden. Was meer zodat ik mijn eigen verzameling met een nieuwe switch kan uitbreiden. (Met een beetje mazzel binnenkort nog Cherry Realkey erbij, en MX Silent, maar time will tell). Op zich best lekker zo'n zwaardere groene switch. Heerlijk zelfs, maar die click he
Hoi, ik ben op zoek naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik zou graag voor een 60%/tkl variant gaan. Maar mijn probleem daarbij is momenteel beschikbaarheid. En dat in combinatie met prijs. Massdrop en dergelijke zijn vaak wel aantrekkelijk, maar met het risico van douane kosten kan het een dure aangelegenheid worden.
Mijn oog was gevallen op de poker3 en de kbp v60 mini. Beiden hebben zowat hun voor -en nadelen die elkaar wel wat opheffen voor mij, dus 1 van beiden zou goed zijn voor mij. Echter kan ik ze niet onmiddellijk vinden voor een schappelijke prijs. Iemand een idee dus waar ik deze het goedkoopste binnen Europa kan krijgen?
Als alternatieve opties heb ik de CM storm rapid-i op het oog omdat deze makkelijk te verkrijgen is en wel van goede kwaliteit zou zijn. Echter is dit geen 60%
. Maar dus een kleine 100 euro en verkrijgbaar.
Nu weet ik niet goed wat doen. Welke van 3 ik zou kiezen en of er misschien nog andere opties zijn?
Ik heb ook al gekeken naar de ducky mini, keycool 84 en noppoo choc mini, maar die zijn dus allen ook moeilijk te verkrijgen.
Budget licht ook maar rond de 100 euro. Ik kan wel 150 uitgeven als iemand me kan overtuigen dat het het waard zou zijn. Maar ik zou het toch wat veel geld vinden als de CM storm evengoed zou zijn.
Iemand die me kan helpen?
Mijn oog was gevallen op de poker3 en de kbp v60 mini. Beiden hebben zowat hun voor -en nadelen die elkaar wel wat opheffen voor mij, dus 1 van beiden zou goed zijn voor mij. Echter kan ik ze niet onmiddellijk vinden voor een schappelijke prijs. Iemand een idee dus waar ik deze het goedkoopste binnen Europa kan krijgen?
Als alternatieve opties heb ik de CM storm rapid-i op het oog omdat deze makkelijk te verkrijgen is en wel van goede kwaliteit zou zijn. Echter is dit geen 60%
Nu weet ik niet goed wat doen. Welke van 3 ik zou kiezen en of er misschien nog andere opties zijn?
Ik heb ook al gekeken naar de ducky mini, keycool 84 en noppoo choc mini, maar die zijn dus allen ook moeilijk te verkrijgen.
Budget licht ook maar rond de 100 euro. Ik kan wel 150 uitgeven als iemand me kan overtuigen dat het het waard zou zijn. Maar ik zou het toch wat veel geld vinden als de CM storm evengoed zou zijn.
Iemand die me kan helpen?
Rekenen 20 euro verzendkosten naar Belgie. 125 wou ik nog wel net uitgeven aan een v60, maar 145 is me toch net over het randje.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed mechanisch toetsenbord voor een beetje normale prijs.
Na wat onderzoek is me duidelijk dat ik een TKL zoek, met blauwe switches.
Het is voor kantoorgebruik (vooral programmeren, maar ook tekst schrijven), dus RGB is niet perse een pre. Backlighting kan leuk zijn, maar is zeker niet nodig.
Hierbij kom ik zelf uit op de KUL ES-87 van mechanicalkeyboards.nl en de CM Rapid-I.
De KUL is vrij prijzig en op dit moment nog niet leverbaar (binnenkort weer, als het goed is).
De Rapid-i lijkt me een erg aantrekkelijk toetsenbord, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden met blauwe switches. Alleen de bruine switches lijken beschikbaar.
Zijn er nog alternatieven die (bijna) binnen een budget van rond de 100 euro passen, en weet iemand misschien of de Rapid-I wél verkrijgbaar is met blauwe switches?
Na wat onderzoek is me duidelijk dat ik een TKL zoek, met blauwe switches.
Het is voor kantoorgebruik (vooral programmeren, maar ook tekst schrijven), dus RGB is niet perse een pre. Backlighting kan leuk zijn, maar is zeker niet nodig.
Hierbij kom ik zelf uit op de KUL ES-87 van mechanicalkeyboards.nl en de CM Rapid-I.
De KUL is vrij prijzig en op dit moment nog niet leverbaar (binnenkort weer, als het goed is).
De Rapid-i lijkt me een erg aantrekkelijk toetsenbord, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden met blauwe switches. Alleen de bruine switches lijken beschikbaar.
Zijn er nog alternatieven die (bijna) binnen een budget van rond de 100 euro passen, en weet iemand misschien of de Rapid-I wél verkrijgbaar is met blauwe switches?
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Na bijna een jaar in het bezit te zijn geweest van de pricewatch: Corsair Vengeance K95 (International English) heb ik deze op moeten sturen aangezien maar liefst 28 LED's kapot waren.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord. In eerste instantie was ik aan het kijken naar de:
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (Azerty BE)
De K95 is een prima toetsenbord, maar wordt volgens mij niet gemaakt.
Nu ben ik eigenlijk meer benieuwd naar jullie meningen. In de prijsklasse rond de €150, wat vinden jullie een fijn (mechanisch) toetsenbord en waarom? De Logitech G910 valt voor mij sowieso al af. Deze heb ik bij een maatje kunnen testen en vond ik niet heel fijn.
Nu had ik gister ook al een korte review gelezen over de pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Red Switch en dat vind ik toch ook wel een mooi bordje. Alleen wil ik graag Cherry Red toetsen, aangezien deze mij eerder al zijn bevallen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord. In eerste instantie was ik aan het kijken naar de:
De K95 is een prima toetsenbord, maar wordt volgens mij niet gemaakt.
Nu ben ik eigenlijk meer benieuwd naar jullie meningen. In de prijsklasse rond de €150, wat vinden jullie een fijn (mechanisch) toetsenbord en waarom? De Logitech G910 valt voor mij sowieso al af. Deze heb ik bij een maatje kunnen testen en vond ik niet heel fijn.
Nu had ik gister ook al een korte review gelezen over de pricewatch: CM Storm QuickFire XTi - Red Switch en dat vind ik toch ook wel een mooi bordje. Alleen wil ik graag Cherry Red toetsen, aangezien deze mij eerder al zijn bevallen.
[ Voor 14% gewijzigd door EricNL op 10-09-2015 14:15 ]
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
[quote]EricNL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:15:
Ik bezit dat toetsenbord. Gebruik hem op werk(gezeur/luid/gemiep, maar dat negeer ik). Erg fijn, snel en ben heeeel blij met de volume toetsen! Degelijk toetsenbord, typt fijn en ziet er heel strak uit! En een extra usb port erin is ook een plus
Ik bezit dat toetsenbord. Gebruik hem op werk(gezeur/luid/gemiep, maar dat negeer ik). Erg fijn, snel en ben heeeel blij met de volume toetsen! Degelijk toetsenbord, typt fijn en ziet er heel strak uit! En een extra usb port erin is ook een plus
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Welke lay-out wil je?
QWERTY US International
Zonder
Wil je backlight?
Ja, het liefst wit of blauw.
Green
Wat je is je budget?
Tot 140 euro maar ik kan een beetje sjoemelen.
Wil je macro toetsen?
Nope
Doel van het keyboard?
Gamen, programmeren en schoolwerk uittikken.
Wat weet je al?
Ik weet al dat ik de MX Green wil aangezien ik nogal "agressief" typ en kan die 80gr wel aan. (Heb ze al een keertje uitgeprobeerd)
60% vind ik mooi, maar ik kan weinig 60% of TKL toetsenborden met de MX Green vinden.
Hopelijk weten jullie nog iets
Alvast bedankt,
Mvg,
Joris
QWERTY US International
Zonder
Wil je backlight?
Ja, het liefst wit of blauw.
Green
Wat je is je budget?
Tot 140 euro maar ik kan een beetje sjoemelen.
Wil je macro toetsen?
Nope
Doel van het keyboard?
Gamen, programmeren en schoolwerk uittikken.
Wat weet je al?
Ik weet al dat ik de MX Green wil aangezien ik nogal "agressief" typ en kan die 80gr wel aan. (Heb ze al een keertje uitgeprobeerd)
60% vind ik mooi, maar ik kan weinig 60% of TKL toetsenborden met de MX Green vinden.
Hopelijk weten jullie nog iets
Alvast bedankt,
Mvg,
Joris
[ Voor 0% gewijzigd door boers.j.j op 10-09-2015 23:27 . Reden: Opmaak ]
KUL ES87 is er met MX green voor 145€ bij mechanicalkeyboards.nl
Launching containers into space
Denk dat de KBP V60 met MX Green dan een betere optie is, voldoet letterlijk aan alle eisen.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Thanks voor de reactie, ziet er strak uit, maar ik zie nu ook de KBParadise V60 Dual Led staan die ook MX greens heeft. Die gaat het dus worden, bedanktWhieee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:42:
KUL ES87 is er met MX green voor 145€ bij mechanicalkeyboards.nl
Ik ben voor de poker3 gegaan. 91 pond shipped op amazon uk.
Gaat hem ook wordenMiBe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:45:
Denk dat de KBP V60 met MX Green dan een betere optie is, voldoet letterlijk aan alle eisen.
Weet iemand nog een shop waar je de Cooler Master's Quick Fire Rapid SGK-4040-GKCL1(Blue switch) kan kopen? tot nu toe heb ik alleen een Noorse webwinkel gevonden, maar dat is ook gelijk met Noorse layout (ansi en niet ISO)
39
Je kan CM even mailen, facebook messages, twieteren etc. Zitten in NL dus reageren meestal lekker vlot. Misschien dat zij een oplossing hebben.Fietsbel schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:51:
Weet iemand nog een shop waar je de Cooler Master's Quick Fire Rapid SGK-4040-GKCL1(Blue switch) kan kopen? tot nu toe heb ik alleen een Noorse webwinkel gevonden, maar dat is ook gelijk met Noorse layout (ansi en niet ISO)
Ik zoek een mechanische toetsenbord die ergonomisch gesplitst is. Zo dus:

Ik vond na lang zoeken deze:

Wat bleek, nadat ik hem eenmaal binnen had? Hij was te klein, te compact. M'n handen zaten te dicht bij elkaar. De keys waren te klein. Ik zoek dus een toetsenbord van normaal formaat met normale keys.
Maar ik kan het nergens vinden. Wel vond ik dit lijstje:
http://xahlee.info/kbd/keyboards_with_mechanical_switch.html
Maar daar zitten er geen mechanische toetsenborden tussen, met ergonomische indeling. Of je moet zelf eentje maken, zoals bij sommige exemplaren.
Iemand suggesties?

Wat bleek, nadat ik hem eenmaal binnen had? Hij was te klein, te compact. M'n handen zaten te dicht bij elkaar. De keys waren te klein. Ik zoek dus een toetsenbord van normaal formaat met normale keys.
Maar daar zitten er geen mechanische toetsenborden tussen, met ergonomische indeling. Of je moet zelf eentje maken, zoals bij sommige exemplaren.
Iemand suggesties?
de Ergodox zijn 2 losse delen die je kan overwegen: http://ergodox.org/
echter weet ik niet of je die kant en klaar kan kopen, of dat je enkel alle losse onderdelen kan kopen om hem zelf in elkaar te sleutelen.
blijkbaar is er een Ergodox EZ
https://www.indiegogo.com...echanical-keyboard#/story
echter weet ik niet of je die kant en klaar kan kopen, of dat je enkel alle losse onderdelen kan kopen om hem zelf in elkaar te sleutelen.
blijkbaar is er een Ergodox EZ
https://www.indiegogo.com...echanical-keyboard#/story
[ Voor 22% gewijzigd door skoozie op 15-09-2015 13:16 ]
Zo heb er toch 2 kunnen regelen met red switches

sorry voor de verticale foto

sorry voor de verticale foto
Bij deze heet ik je welkom bij de "Verdomme Microsoft! Waarom maken jullie geen mechanische versie van de Ergonomic 4000 ?!" ClubHatsieflatsie schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:12:
Ik zoek een mechanische toetsenbord die ergonomisch gesplitst is. Zo dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand suggesties?
Jij, ik en nog een aantal anderen zijn wanhopig op zoek naar eigenlijk hetzelfde keyboard, maar dan mechanisch al een jaar of 2 geloof ik..
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Volgens mij komen veel mensen van die club uit bij de ergodox, maar dat is wel weer een stapje verder (het trekt op z'n minst een stuk meer aandacht op je bureau).nero355 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:35:
[...]
Bij deze heet ik je welkom bij de "Verdomme Microsoft! Waarom maken jullie geen mechanische versie van de Ergonomic 4000 ?!" Club
Jij, ik en nog een aantal anderen zijn wanhopig op zoek naar eigenlijk hetzelfde keyboard, maar dan mechanisch al een jaar of 2 geloof ik..
Geen breed scala aan funky keycaps mogelijk
Wel een erg gaaf toetsenbord.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee maar wel ergonomisch. 't is maar net wat je belangrijker vindt. Ik kwam 'm toevallig tegen in mijn zoektocht naar een (niet-ergonomisch) toetsenbord.Touchdomex schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:52:
[...]
Geen breed scala aan funky keycaps mogelijk
Wel een erg gaaf toetsenbord.
nero355 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:35:
[...]
Bij deze heet ik je welkom bij de "Verdomme Microsoft! Waarom maken jullie geen mechanische versie van de Ergonomic 4000 ?!" Club
Ik heb mij werkelijk suf gezocht, al een half jaar.
Hmmz, als er bij je kennelijk ook behoefte aan is... gat in markt?
Verwijderd
Een Ducky Shine 4 69 Fire Edition gekocht.
Eerste indruk: Best wel een leuk toetsenbord, wel wennen dat de ene toets wel klikt en de andere niet, bijvoorbeeld als je op Insert drukt verwacht je een klik te horen en denk je dat je niet hard genoeg gedrukt hebt.
Mijn andere toetsenbord is een Ducky Zero met Cherry Red toetsen en onder de toetsen rubberen ringetjes, dit is ideaal voor gamen. Onder de Cherry Blue en Cherry Green ook ringetjes geprobeerd maar dat is verschrikkelijk, direct na de klik druk je dan in het rubber waardoor je feitelijk de toetsen constant tot de bodem indrukt.
De Zero kun je ook schuiner zetten, met de voetjes gemonteerd staat de Shine 4 voor mijn gevoel nog steeds bijna horizontaal.
Verders wel leuk met die verlichting.
Eerste indruk: Best wel een leuk toetsenbord, wel wennen dat de ene toets wel klikt en de andere niet, bijvoorbeeld als je op Insert drukt verwacht je een klik te horen en denk je dat je niet hard genoeg gedrukt hebt.
Mijn andere toetsenbord is een Ducky Zero met Cherry Red toetsen en onder de toetsen rubberen ringetjes, dit is ideaal voor gamen. Onder de Cherry Blue en Cherry Green ook ringetjes geprobeerd maar dat is verschrikkelijk, direct na de klik druk je dan in het rubber waardoor je feitelijk de toetsen constant tot de bodem indrukt.
De Zero kun je ook schuiner zetten, met de voetjes gemonteerd staat de Shine 4 voor mijn gevoel nog steeds bijna horizontaal.
Verwijderd
Zou iemand hier weten hoeveel een Dell AT101W in het zwart nog waard is? Is dat een beetje een gewild model?
Zijn meer waard dan een witte zo ver ik kan weten (heb zelf een witte liggen) ligt vooral aan de switch en of iemand er echt naar opzoek is. Hier in nederland is het clubje mechanishe enthousiastelingen niet zo heel groot heb ik het idee dus misshien op ebay kijken naar wat richtprijzen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:00:
Zou iemand hier weten hoeveel een Dell AT101W in het zwart nog waard is? Is dat een beetje een gewild model?
Verwijderd
Heb ik eens gekeken, alleen de prijzen lopen uiteen van 20 tot 180 dollarUberdude schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:05:
[...]
Zijn meer waard dan een witte zo ver ik kan weten (heb zelf een witte liggen) ligt vooral aan de switch en of iemand er echt naar opzoek is. Hier in nederland is het clubje mechanishe enthousiastelingen niet zo heel groot heb ik het idee dus misshien op ebay kijken naar wat richtprijzen?
Welke ringetjes gebruikt jouw toetsenbord dan?Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:01:
Een Ducky Shine 4 69 Fire Edition gekocht.
Ik heb een WASD code, en die heeft ook ringetjes erin zitten. Als ik een toets langzaam indruk totdat hij klikt, heb ik daarna nog eens ongeveer 30-40% (op gevoel) van diezelfde afstand te gaan totdat ik op het ringetje zit. Ik raak de ringetjes voor mijn gevoel zelden aan.
Het enige ietwat vervelende aan de WASD Code vind ik dat de keycaps spiegelglad zijn. Dat ben ik na bijna 10 jaar typen op een UltraX-toetsenbord niet gewend. Die had ruwe keycaps. Misschien moet ik eens op zoek naar andere, maar er zijn er niet zoveel die goed werken met een verlicht toetsenbord.
Verwijderd
Ik gebruik van die goedkope transparante o-ringetjes die ergens anders in dit topic genoemd worden, ze zijn ongeveer 1,5 mm dik, op mijn Cherry Red keyboard heb ik zelfs 2 ringetjes geplaatst voor het gamen.
Nog maar eens geprobeerd. Voor mij zijn onder de Cherry Blue de ringetjes wel te doen maar onder de Cherry Green absoluut niet.
Cherry Brown vind ik maar een raar toets, lijkt net alsof er iets mechanisch mis mee is, een schrapend gevoel.
De Cherry Tactile Grey en White vind ik beter dan de Brown, het tactile gevoel is veel beter.
Nog maar eens geprobeerd. Voor mij zijn onder de Cherry Blue de ringetjes wel te doen maar onder de Cherry Green absoluut niet.
Cherry Brown vind ik maar een raar toets, lijkt net alsof er iets mechanisch mis mee is, een schrapend gevoel.
De Cherry Tactile Grey en White vind ik beter dan de Brown, het tactile gevoel is veel beter.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 23:02 ]
Zelf heb ik geen ervaring met andere toetsenborden dan die met Green switches. Ik heb zelfs geen ervaring met andere mechanische toetsenborden dan mijn huidige. De Greens horen bij zwaarste switches die Cherry maakt, maar ik zou geen lichtere willen hebben. Misschien zou ik, als dat bestond, een switch willen hebben die nóg een tik zwaarder is.
Hier ook de Ducky Shine 4 69 fire. Daar heb ik onder de greens (a t/m z) de toetsen vervangen door Vortex White Translucent PBT+POM Double Shot keys. Onder deze Vortex 1 transparante o-ring wat nog net die prettige klik geeft maar niet de klak (bij bottoming). De vortex geeft een mooi contrast met het verder zwarte toetsenbord.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ik heb nu ongeveer een jaartje de Ducky Shine 3 met blue switches in gebruik. Ik ben toendertijd voor de blue switches gegaan omdat typen heel fijn scheen te zijn. Ik vind dit echter tegenvallen, en daarbij ben ik dat harde getik ook wel beu.
Mijn plan is dus om de switches te vervangen naar een andere soort. Op mijn opleiding moet ik ook wel eens solderen, dus dat moet wel lukken. Is dit een goed idee denken jullie? Of kan ik beter mijn huidige verkopen en voor een heel ander (nieuw) toetsenbord gaan?
Mijn plan is dus om de switches te vervangen naar een andere soort. Op mijn opleiding moet ik ook wel eens solderen, dus dat moet wel lukken. Is dit een goed idee denken jullie? Of kan ik beter mijn huidige verkopen en voor een heel ander (nieuw) toetsenbord gaan?
Ik zou dit toetsenbord verkopen en voor een nieuwe gaan. Het kost je uiteindelijk wel wat geld, maar als je gaat solderen, ben je uren bezig (met het risico dat het niet goed gaat).Jirachi schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:05:
Wat je moet afwegen is wat voor jou het meeste waard is: het geld, of de uren. Potentieel zou je uren kunnen werken voor een heel laag 'salaris'.
Check!nero355 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:35:
[...]
Nogsteeds busy met plannen maken voor n retrofit.
^ Dat. Of gewoon je oude toetsenbord aanhouden voor sentimentKatsunami schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:27:
[...]
Ik zou dit toetsenbord verkopen en voor een nieuwe gaan. Het kost je uiteindelijk wel wat geld, maar als je gaat solderen, ben je uren bezig (met het risico dat het niet goed gaat).
Wat je moet afwegen is wat voor jou het meeste waard is: het geld, of de uren. Potentieel zou je uren kunnen werken voor een heel laag 'salaris'.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen: Guess the kb
Corsair Strafe
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Oke, dan ga ik voor een nieuwe.Foritain schreef op maandag 21 september 2015 @ 00:37:
[...]
^ Dat. Of gewoon je oude toetsenbord aanhouden voor sentiment
Nieuwe ronde, nieuwe kansen: Guess the kbEitje.
[afbeelding]
Verwijderd
Voor iedereen, als je nou die vreemde wasd toetsjes had weggelaten, was het nog enigszins lastig geweest foritain!
edit:
Denk trouwens dat als je bereid bent redelijk wat geld neer te leggen dat iemand op r/mk wel een custom bord kan bouwen wat enorm lijkt op een Ergo4000
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 15:18 ]
Ik heb wat gelezen over O-rings. Kunnen jullie deze aanbevelen voor een keyboard met blue switches? (Ducky Shine 3)
Verwijderd
Zelf merk ik er meer van op m'n reds, dat is echt gewoon fijner. Maar op blues vond ik het niet slechter en niet beter, hooguit minder geluid.Jirachi schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:56:
Ik heb wat gelezen over O-rings. Kunnen jullie deze aanbevelen voor een keyboard met blue switches? (Ducky Shine 3)
Vraagje: Ik heb al een tijd een mechanisch toetsenbord en ik ben op zoek naar een plek waar ik keycaps kan kopen. Heeft iemand hier een goed plekje voor? Goede ervaringen mee? Tips?
In Nederland eigenlijk niet (op mechanicalkeyboards.nl na vziw)FraxleNL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:38:
Vraagje: Ik heb al een tijd een mechanisch toetsenbord en ik ben op zoek naar een plek waar ik keycaps kan kopen. Heeft iemand hier een goed plekje voor? Goede ervaringen mee? Tips?
Er zijn wel een aantal website's waar je ze kan krijgen (Pimp My Keyboard of GeekKeys) en anders moet je al wel naar Group Buys op Geekhack of Deskthority kijken. Massdrop kan af en toe ook nog KeyCaps of Keysets aanbieden.
Op GeekHack staat ook een overzicht met de meeste website's, al bestaan sommige niet meer (https://geekhack.org/index.php?topic=45672.0)
Blijf maar proberen de missus aan 'n mechanisch tobo te krijgen, maar krijg het (nog) niet voor elkaar
Ze is helemaal weg van die hele lage toetsen (goh, van wie zou ze dat toch hebben
) en wel numpad maar redelijk compact (pijltjes/home/insert enz. mag weg) omdat het werktobo in d'r tas elke dag mee moet. Ze is al toe aan toetsenbord 2..die scissor switches zijn kansloos bij continu in/uit tassen en in de verdrukking.. dus ik blijf rondkijken naar iets leuks
Ze is helemaal weg van die hele lage toetsen (goh, van wie zou ze dat toch hebben
[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 22-09-2015 11:47 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
&MaffeMaarten schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:47:
Volgens mij komen veel mensen van die club uit bij de ergodox, maar dat is wel weer een stapje verder (het trekt op z'n minst een stuk meer aandacht op je bureau).
Allemaal veel te weird/te ver doorgeslagen en niet zo comfortabel als de 4000 van Microsoft
Zeker, maar helaas niemand die een alternatief 1,2,3 op de markt kan brengenHatsieflatsie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:55:
.
Ik heb mij werkelijk suf gezocht, al een half jaar..
Hmmz, als er bij je kennelijk ook behoefte aan is... gat in markt?
Laat maar komen die foto'sMcKaamos schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:36:
Check!![]()
Nogsteeds busy met plannen maken voor n retrofit.
Trust me... there is no match for it!Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:16:
Denk trouwens dat als je bereid bent redelijk wat geld neer te leggen dat iemand op r/mk wel een custom bord kan bouwen wat enorm lijkt op een Ergo4000
De Ergonomic 4000 is echt een apart iets dat je zelf een keer moet meemaken
In other news : Ik heb eindelijk zitten solderen en de Cherry MX Blue switch onder mijn W toets gewisseld met die van een andere toets die ik eigenlijk zo goed als nooit gebruik en mijn keyboard werkt nog steeds!
Sterker nog... ik zit nu nog meer serieus aan een volledige Cherry MX Blue > Cherry MX Green swap te denken
Ik heb al geinformeerd of https://mechanicalkeyboar...x.php?l=product_list&c=63 naar Nederland toe versturen en dat doen ze
Zal dan gelijk ook deze erbij bestellen voor het gemak : https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1363
En dan maar een DIY keyboard project doen met de MX Blue switches of zo
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Doe eens gek. Maak een keyboard met gemixte switches. Gewoon een bak switches bestellen, en er willekeurig eentje pakken voor de volgende toets die je gaat solderen.
[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 22-09-2015 21:46 ]
Verwijderd
alsof mks nog nier duur genoeg zijn, lolKatsunami schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:45:
Doe eens gek. Maak een keyboard met gemixte switches. Gewoon een bak switches bestellen, en er willekeurig eentje pakken voor de volgende toets die je gaat solderen.
Met de Ergonomic 4000? Dan zou ik het zeker gaan volgen.nero355 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:22:
[...]
En dan maar een DIY keyboard project doen met de MX Blue switches of zo![]()
Nee johHatsieflatsie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:55:
Met de Ergonomic 4000? Dan zou ik het zeker gaan volgen.
Jij bent nog raarderKatsunami schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:45:
Met de letters in een niet-standaard volgordenero355 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:13:
Jij bent nog raarderMag jij doen, OK ?! Dan houden we daarna een wedstrijd "Welke switch zit onder welke toets ?" bij jou thuis
Alleen de letters van je blank keycaps husselen maar de nummers van je blanks wel op volgorde laten voor extra verwarring.Katsunami schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:30:
[...]
Met de letters in een niet-standaard volgorde
Je hoeft helemaal niet te solderen. Je kan de behuizing van de oude switches openmaken, terwijl die op het toetsenbord blijven zitten. Je vervangt dan alleen het mechanisme. Hier is een filmpje waarbij dat gebeurt:Jirachi schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:05:
Ik heb nu ongeveer een jaartje de Ducky Shine 3 met blue switches in gebruik. Ik ben toendertijd voor de blue switches gegaan omdat typen heel fijn scheen te zijn. Ik vind dit echter tegenvallen, en daarbij ben ik dat harde getik ook wel beu.
Losse switches zijn wel duur. Je kunt je afvragen of je dan niet beter een nieuwe kan kopen.
Je kunt ook een tweedehands "donor"-toetsenbord kopen. Die koop je dan alleen maar voor de onderdelen.
[ Voor 10% gewijzigd door MadIceXIII op 24-09-2015 20:08 ]
Lex Poetelia Papiria.
DIt kan alleen als de switches direct op het PCB zijn gemonteerd, als je een plate mounted switch hebt, zal je vaak toch aan het solderen moeten.MadIceXIII schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:58:
[...]
Je hoeft helemaal niet te solderen. Je kan de behuizing van de oude switches openmaken, terwijl die op het toetsenbord blijven zitten. Je vervangt dan alleen het mechanisme. Hier is een filmpje waarbij dat gebeurt:
[video]
Losse switches zijn wel duur. Je kunt je afvragen of je dan niet beter een nieuwe kan kopen.
Je kunt ook een tweedehands "donor"-toetsenbord kopen. Die koop je dan alleen maar voor de onderdelen.
Ik werk momenteel met een Logitech G110. Zwakke punt van dit toetsenbord is toch het gewone typwerk. Dacht daarom weer terug te gaan naar een mechanisch toetsenbord met de G710+. Vandaag even uitgeprobeerd in de winkel, maar heb nu toch mijn twijfels.
Toetsenbord komt wat goedkoop over met die hoekige vormen en scherpe kanten die eraan zitten, vraag me af of je daar geen last van gaat krijgen bij het gamen.
Verder zijn de shift-toetsen matig leesbaar ondanks (of juist dankzij?) dat het een backlit keyboard betreft.
En als laatste vind ik de toetsen wat hoog liggen.
Is dit een kwestie van gewenning of hebben meer mensen deze ervaring?
Als alternatief dacht ik aan een Cherry mx-board 3.0 of 6.0 hoewel de laatste momenteel nogal aan de prijs is.
Toetsenbord komt wat goedkoop over met die hoekige vormen en scherpe kanten die eraan zitten, vraag me af of je daar geen last van gaat krijgen bij het gamen.
Verder zijn de shift-toetsen matig leesbaar ondanks (of juist dankzij?) dat het een backlit keyboard betreft.
Als alternatief dacht ik aan een Cherry mx-board 3.0 of 6.0 hoewel de laatste momenteel nogal aan de prijs is.
Mocht je vragen hebben over die laatste twee laat het even weten. Ik heb een MX 6.0 hier net binnen, al moet die nog uit de doos dus het is voor mij ook even spannend. De 3.0 ligt bij een andere tweakurt, ik verwacht dat hij daar binnen nu en 2-3 weken een reviewtje van heeft.dataworm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:19:
Ik werk momenteel met een Logitech G110. Zwakke punt van dit toetsenbord is toch het gewone typwerk. Dacht daarom weer terug te gaan naar een mechanisch toetsenbord met de G710+. Vandaag even uitgeprobeerd in de winkel, maar heb nu toch mijn twijfels.
Joah rustig an
Ideetjes zat, met betrekking tot oplossingen voor allerlei problemen die ik voorzie. Denk dat het moet kunnen, maar het wordt absoluut een uitdaging.
Edit:
Ik zat ff te kijken bij Mechanicalkeyboards.com.
Een heel aantal Cherryswitches zijn al een aardig tijdje out-of-stock. Nou zag ik dat ze nu ook andere merken hebben. Greetech switches zien er uit alsof het een directe clone van Cherry is, en ze zijn leverbaar.
Maar is dat een beetje een fatsoenlijk merk? Tis iig wel een goeie 10 USD goedkoper voor een complete set voor 1 keyboard.
[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 24-09-2015 22:50 ]
Dit topic is gesloten.
![]()