Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 13:26
Ik ben sinds een maand of 5 een blije eigenaar van een CM Storm Quickfire TK blue, maar ik zou graag 4 van mijn toetsen een andere led kleur willen(A,S,D,W). Zijn er webwinkels waar je deze ledjes kan kopen en zo ja kan je er ook 4 kopen in plaats van groten aantallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Hier: http://www.maxkeyboard.co...esssories/led-lights.html kun je ze in ieder geval per 10 kopen. Verzendkosten zullen misschien wat hoog uitvallen, maar met wat zoeken kun je ze misschien dichterbij/goedkoper vinden. ;)
Trouwens, als je die wilt vervangen, zul je wel wat moeten solderen en pielen. Ik hoop dat je daarbij hebt stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:44
Je zou eventueel ook naar zoiets: https://www.massdrop.com/buy/led-color-changer kunnen kijken. Moet je ze alleen wel ergens anders vinden want op massdrop kun je ze nu even niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

Buskru1jt schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:40:
Je zou eventueel ook naar zoiets: https://www.massdrop.com/buy/led-color-changer kunnen kijken. Moet je ze alleen wel ergens anders vinden want op massdrop kun je ze nu even niet krijgen.
kan hier:
http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925839.html

echter de blue heeft blauwe leds, geen idee hoe mooi het wordt...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 13:26
skoozie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:32:
[...]

kan hier:

Ik heb deze besteld, voor 2 euro kan ik wel een keer de mist ingaan.
bedankt anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-10 23:02
Zit ernstig te twijfelen tussen de Corsair K70 rgb en de Das keyboard 4 proffesional.

De corsair heeft rgb verlichting en een polsteun. De das heeft dan weer geen backlight, maar wel heel erg degelijke kwaliteit. Een moeilijke keuze dus. Iemand die mij weet te overtuigen voor de een of andere?

Laten we maar zeggen dat alles nu beter is dan de razer die ik nu heb waar al zes toetsen kapot van zijn gegaan...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Ik stond afgelopen zaterdag in de Media Markt en toen viel mijn oog op die nieuwe Razer Blackwidow Chroma. Razer heeft voor dit toetsenbord eigen mechanische toetsen gemaakt. Een rage, want ik zag dat andere merken dit ook aan het doen zijn. Het is in feite een verbeterde Cherry Blue met verkorte travel time en verkorte actuation naar reset. Ik heb hem natuurlijk meteen gepobeerd en ik ben behoorlijk overtuigd geraakt. Ik heb thuis Filco's (Majestouch 2) met zowel Blues als Browns, en het is echt een hele leuke toevoeging die nog iets sneller werkt.
Iekozz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:12:
Zit ernstig te twijfelen tussen de Corsair K70 rgb en de Das keyboard 4 proffesional.

De corsair heeft rgb verlichting en een polsteun. De das heeft dan weer geen backlight, maar wel heel erg degelijke kwaliteit. Een moeilijke keuze dus. Iemand die mij weet te overtuigen voor de een of andere?
Voor mij doet backlighting niet zoveel. Waarschijnlijk typ je blind, dus dan is het in feite alleen voor de esthetics. In dat geval zou ik zeker voor de Das gaan, of de Filco. Beter typen dan dat gaat niet. Ik vind persoonlijk het nadeel van de Das dat ie een soort onpraktische vorm heeft. De nieuwe versie wordt gelukkig niet meer zo snel vies. De vorige had erg veel last van vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
NeilForeal schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:23:
Het is in feite een verbeterde Cherry Blue met verkorte travel time en verkorte actuation naar reset. Ik heb hem natuurlijk meteen gepobeerd en ik ben behoorlijk overtuigd geraakt. Ik heb thuis Filco's (Majestouch 2) met zowel Blues als Browns, en het is echt een hele leuke toevoeging die nog iets sneller werkt.
Ze willen je doen laten geloven dat het een verbeterde versie is. Zelf heb ik hier een redelijk hard hoofd in dat het ook daadwerkelijk een verbeterde versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

Ik stond afgelopen zaterdag in de Media Markt en toen viel mijn oog op die nieuwe Razer Blackwidow Chroma. Razer heeft voor dit toetsenbord eigen mechanische toetsen gemaakt. Een rage, want ik zag dat andere merken dit ook aan het doen zijn. Het is in feite een verbeterde Cherry Blue met verkorte travel time en verkorte actuation naar reset. Ik heb hem natuurlijk meteen gepobeerd en ik ben behoorlijk overtuigd geraakt. Ik heb thuis Filco's (Majestouch 2) met zowel Blues als Browns, en het is echt een hele leuke toevoeging die nog iets sneller werkt.

[...]

Voor mij doet backlighting niet zoveel. Waarschijnlijk typ je blind, dus dan is het in feite alleen voor de esthetics. In dat geval zou ik zeker voor de Das gaan, of de Filco. Beter typen dan dat gaat niet. Ik vind persoonlijk het nadeel van de Das dat ie een soort onpraktische vorm heeft. De nieuwe versie wordt gelukkig niet meer zo snel vies. De vorige had erg veel last van vingerafdrukken.
Als je met verbeterd bedoelt: in plaats van door Cherry geproduceerd in Duitsland, in Door Kaihl geproduceerd in China, met meer variaties tussen batches, maar ook tussen individuele switches, dan geef ik je gelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Ze beloven zelfs een langer leven (60M aanslagen tov 50M). Als blijkt dat ze de 'stats' in de praktijk niet kunnen omzetten naar comfortabeler gebruik, dan is het helaas niet zo interessant meer ;-)

Heb al jaren enorm plezier van m'n Filco's. Nog geen enkel probleempje gehad. Sowieso geen reden om naar zoiets over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 21-10 10:48
Weet iemand toevallig een mechanisch toetsenbord die wat lager is? Dus waar de toetsen niet zo hoog zijn. Ik vind de 2 die ik nu heb bv (duck zero en shine3) redelijk hoog waar een polsteuntje eigenlijk wel nodig is. Misschien is het uberhaubt niet mogelijk hoor met deze techniek maar ik vroeg het me af.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er geen ervaring mee maar de switches in de SteelSeries Apex M800 hebben een kortere travel distance en zijn dus ook iets lager: pricewatch: Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Cherry MX-Board 3.0 heeft low profile key caps en normale Cherry MX switches, al is deze naar mijn weten alleen verkrijgbaar met Red switches.

Daarnaast zou je eens kunnen kijken naar een toetsenbord met short Cherry ML switches, al zijn deze wat lastiger te verkrijgen en het vervangen van keycaps zal hem niet worden (Ik heb in ieder geval nog geen keysets gezien voor ML Switches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overgestapt van een MX blue quickfire TK naar een keycool 84k Kaihl Red. De reds bevallen me prima, en het formaat... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/1101110.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:46:
Overgestapt van een MX blue quickfire TK naar een keycool 84k Kaihl Red. De reds bevallen me prima, en het formaat... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ [afbeelding]
Komt me bekend voor, dat bordje.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rynji schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:56:
[...]

Komt me bekend voor, dat bordje.
's nie van jou hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke bordjes zijn dat inderdaad. Gebruik zelf een Keycool 84 met Cherry MX Black voor LAN-party's, ideaal voor kleine tafels zoals op Dreamhack. Maar vanwaar de keuze voor het zwarte model? Vind de PBT-keycaps van de witte modellen merkbaar beter dan de POM-caps van de zwarte, en dat tegen dezelfde prijs.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:02:
Leuke bordjes zijn dat inderdaad. Gebruik zelf een Keycool 84 met Cherry MX Black voor LAN-party's, ideaal voor kleine tafels zoals op Dreamhack. Maar vanwaar de keuze voor het zwarte model? Vind de PBT-keycaps van de witte modellen merkbaar beter dan de POM-caps van de zwarte, en dat tegen dezelfde prijs.
Ik heb m overgenomen van Rynji, en die had alleen de zwarte :+

~Ik heb er wel O-rings onder gestopt, typt nog fijner.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah op die fiets :) Wellicht komen deze weer een keer op voorraad bij Banggood. Geen verkeerde caps voor weinig geld en witte blank caps op een zwarte case ziet er sowieso awesome uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:13:
Ah op die fiets :) Wellicht komen deze weer een keer op voorraad bij Banggood. Geen verkeerde caps voor weinig geld en witte blank caps op een zwarte case ziet er sowieso awesome uit ;)
Gooeie tip!

Damn, wat zijn die leds fel (alleen capslock, scrlock en nmlck) Maar handig opgelost met een stukje papier ipv O-ring om de switch zelf heen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz

[...]

Bern uiteindelijk voor de k70 rgb gegaan, erg blij mee! Vooral al de kleuren leds is erg leuk. Ook de media keys zijn verlicht.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: http://www.daskeyboard.com/images/product/daskeyboard-4-professional-for-mac/daskeyboard-4-professional-for-mac-front-view.jpg
Vandaag de gok genomen om een DAS Keyboard 4 for Mac te kopen (179 euro) . De windows versie heeft Cherry MX blue en de Mac versie Greetech blue switches. Op het Macforum kwam ik redelijk wat positieve comments tegen (ook negatieve) en ik wilde het wel eens proberen. Retourneren is geen enkel probleem dus dat maakt de keuze makkelijker. Eerst in de winkel de versie met bruine switches meegekregen dus ik kon weer terug maar dat terzijde. De Greetech Blue switches zijn absolute niet slecht maar ze zijn niet mijn smaak, ze voelen stroever aan en ook iets zwaarder ondanks dat ze dezelfde specificaties hebben als cherry mx blue. De afwerking van de toetsen is niet hoog, m'n (goedkope) Razor Blackwidow met mx blue heeft betere kwaliteit toetsen. De volume knop is een leuke toevoeging , evenals de mediatoetsen, maar wederom, voor 179 euro had ik iets betere knoppen verwacht. Het toetsenbord heeft wel een mooie stevige metalen behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0152/0433/products/Side_View_Render_07a6bece-c830-462f-8dd4-27607b90d275_1024x1024.jpg?v=1424204236

De bekende lineaal is leuk bedacht maar totaal geen toevoeging, het ding is gemaakt van simpel plastic en geen rubber. Wanneer je het keyboard met lineaal gebruikt (om het toetsenbord te verhogen) heeft je keyboard ook minder grip op het buro. Bij mijn exemplaar glijd 1 kant daarom constant weg.
In het kort:

Positief:
+de bouwkwaliteit van de behuizing
+mediatoetsen
+usb hub als je hier behoefte aan hebt

neutraal
~ Greetech blue switches
~ geen verlichting

Negatief
- kwaliteit van de toetsen
- prijs
- weinig grip/lineaal

Conclusie: Het ding gaat retour en ik kan niemand de Mac versie aanraden. En ik ga weer verder zoeken naar een ander toetsenbord.

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 23-07-2015 19:05 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Fietsbel schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:50:
[afbeelding]
Vandaag de gok genomen om een DAS Keyboard 4 for Mac te kopen (179 euro) . De windows versie heeft Cherry MX blue en de Mac versie Greetech blue switches. Op het Macforum kwam ik redelijk wat positieve comments tegen (ook negatieve) en ik wilde het wel eens proberen. Retourneren is geen enkel probleem dus dat maakt de keuze makkelijker. Eerst in de winkel de versie met bruine switches meegekregen dus ik kon weer terug maar dat terzijde. De Greetech Blue switches zijn absolute niet slecht maar ze zijn niet mijn smaak, ze voelen stroever aan en ook iets zwaarder ondanks dat ze dezelfde specificaties hebben als cherry mx blue. De afwerking van de toetsen is niet hoog, m'n (goedkope) Razor Blackwidow met mx blue heeft betere kwaliteit toetsen. De volume knop is een leuke toevoeging , evenals de mediatoetsen, maar wederom, voor 179 euro had ik iets betere knoppen verwacht. Het toetsenbord heeft wel een mooie stevige metalen behuizing.

[afbeelding]

De bekende lineaal is leuk bedacht maar totaal geen toevoeging, het ding is gemaakt van simpel plastic en geen rubber. Wanneer je het keyboard met lineaal gebruikt (om het toetsenbord te verhogen) heeft je keyboard ook minder grip op het buro. Bij mijn exemplaar glijd 1 kant daarom constant weg.
In het kort:

Positief:
+de bouwkwaliteit van de behuizing
+mediatoetsen
+usb hub als je hier behoefte aan hebt

neutraal
~ Greetech blue switches
~ geen verlichting

Negatief
- kwaliteit van de toetsen
- prijs
- weinig grip/lineaal

Conclusie: Het ding gaat retour en ik kan niemand de Mac versie aanraden. En ik ga weer verder zoeken naar een ander toetsenbord.
Waarom geen ducky met verlichting of een k70 rgb? Heeft alles wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Iekozz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Waarom geen ducky met verlichting of een k70 rgb? Heeft alles wat je wil :)
Een K70 is er niet met MX blue en verlichting heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik twijfel inderdaad om een Ducky te gaan halen, zie dat er een Ducky 5 is aangekondigd maar die tref ik nog niet aan in de shops.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoe belangrijk je een numpad en achtergrondverlichting vindt maar anders is een KÛL ES-87 wellicht iets voor je. Die schijnen prima in combinatie met Mac te werken, je kunt bijvoorbeeld de indeling middels DIP-switches wijzigen en volgens mij werken de meeste functietoetsen ook prima met OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skoozie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:32:
[...]

kan hier:

Ik wist niet dat dit bestond. Gelijk al die kleurtjes besteld voor mijn witte-led CM trigger Z. Benieuwd... :D
Hoe blij kan een mens zijn met zoiets simpels. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:29:
[...]

Ik wist niet dat dit bestond. Gelijk al die kleurtjes besteld voor mijn witte-led CM trigger Z. Benieuwd... :D
Hoe blij kan een mens zijn met zoiets simpels. _/-\o_
Inderdaad :D En ze passen er heel mooi op met een kuiltje voor waar de led zit en smalle stukjes die in de switch vallen. Ik moet nog een goede foto maken van mijn Ducky Legend met zwarte+paarse toetsen en paarse led covers en mijn Quickfire TK met gele led covers. Beide brown switches en uitgerust met de banggood witte o-ringen.

ikzelf heb ze erop gezet dmv een pincet, en dan 4 of 5 per keer (ander moet ik onthouden welke toets waar hoort :P)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Waarom de mac versie? Waarom niet gewoon een windows toetsenbord gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Fietsbel schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:02:
[...]

Een K70 is er niet met MX blue en verlichting heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik twijfel inderdaad om een Ducky te gaan halen, zie dat er een Ducky 5 is aangekondigd maar die tref ik nog niet aan in de shops.
Ik gebruik hier meerdere Shine3 TKL borden met mijn Macs, en meestal staat het backlight op de laagste stand of simpelweg uit. Volumeregeling werkt, en met een dipswitch is een Mac mode te activeren die CMD/Option omdraait. Buiten alle 'kermiseffecten' in het backlight is de Ducky ook sober en zakelijk, dus voor mij het ideale keyboard.

De KUL heeft ook wel mijn aandacht, maar op dit moment heb ik genoeg TKL borden ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De collectie vandaag uitgebreid met een Dell AT101W met complicated black Alps, overgenomen van liersie.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Abrt38acceFthi6GjRaMQh2z/full.jpg
Na een grondige poetsbeurt weer zo goed als 'nieuw'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-10 22:02
Vorige week Duckyshine 3 met mxred keys aangeschaft =)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingSig op 24-07-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-10 22:02
MiBe schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:25:
De collectie vandaag uitgebreid met een Dell AT101W met complicated black Alps, overgenomen van liersie.
[afbeelding]
Na een grondige poetsbeurt weer zo goed als 'nieuw'.
verzamel jij oude keyborads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot op zekere hoogte :P

De enige die ik echt nog zou willen hebben is de Model M SSK maar dat laat mijn huidige budget niet toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Heb de bovenstaande "ledjes" van Banggood ook, gebruik ze op m'n CM Quickfire rapid-i. Ze werken goed, kleur Is duidelijk, maar alleen als het licht fel staat. Zodra je het lager instelt blokkeert al het licht door het plastic.

Mocht er iemand zijn die de 'gekleurde leds" ( http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925839.html) of de o-ringen van Banggood wilt uitproberen, stuur me een berichtje. Heb er een aantal over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Cyleo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Waarom de mac versie? Waarom niet gewoon een windows toetsenbord gebruiken?
Een windows toetsenbord is ook prima, ik gebruik nu ook een windows variant van de blackwidow.
De Mac variant wilde ik proberen omdat gelijk alle toetsen en symbolen correct zijn weergegeven, denk aan Command, option, brightness etc. En omdat op het macforum redelijk wat positieve berichten te vinden waren wilde ik de gok nemen om de mac variant met Greetech switches te nemen. Ik vermoed dat het een geval is van kop in het zand en niet toegeven dat het keyboard een miskoop is voor die prijs.
Whieee schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Ik gebruik hier meerdere Shine3 TKL borden met mijn Macs, en meestal staat het backlight op de laagste stand of simpelweg uit. Volumeregeling werkt, en met een dipswitch is een Mac mode te activeren die CMD/Option omdraait. Buiten alle 'kermiseffecten' in het backlight is de Ducky ook sober en zakelijk, dus voor mij het ideale keyboard.

De KUL heeft ook wel mijn aandacht, maar op dit moment heb ik genoeg TKL borden ;)
Ah, daar zijn de switches voor. Nu heb ik het software matig aangepast in OSX. Een Ducky shine TKL spreekt me wel erg aan. Bij veel keyboards zijn de CTRL, ALT en windows toets dezelfde maat. Weet iemand hoe de layout heet waarbij de CTRL en ALT toets groter zijn en de windows toets het formaat van een letter toets?

Onderstaand keyboard is echt een snoepje, (oude keycaps). Zo'n toetsen layout zou ik graag willen (inclusief de caps :P https://www.massdrop.com/buy/triumph-adler-gmk-keyset )

Weet iemand ook toevallig het merk? op de website waar ik de foto vandaan heb staat niks vermeld.

Edit: het lijkt op een KUL ES-87, maar ook weer niet.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A7XQ3WME3kZf1Qv8DB7iYpJy/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 25-07-2015 11:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Fietsbel schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:05:
[...]

Ah, daar zijn de switches voor. Nu heb ik het software matig aangepast in OSX. Een Ducky shine TKL spreekt me wel erg aan. Bij veel keyboards zijn de CTRL, ALT en windows toets dezelfde maat. Weet iemand hoe de layout heet waarbij de CTRL en ALT toets groter zijn en de windows toets het formaat van een letter toets?

Onderstaand keyboard is echt een snoepje, (oude keycaps). Zo'n toetsen layout zou ik graag willen (inclusief de caps :P https://www.massdrop.com/buy/triumph-adler-gmk-keyset )

Weet iemand ook toevallig het merk? op de website waar ik de foto vandaan heb staat niks vermeld.

Edit: het lijkt op een KUL ES-87, maar ook weer niet.
[afbeelding]
Het is in ieder geval geen ES-87 ;) Die heeft namelijk wel gelijke CTRL/ALT/WIN keys, en de USB aansluiting zit daar onder het keyboard, en niet op de achterkant ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik ben bij vlagen aan het kijken voor een ander keyboard en eigenlijk zou ik wel weer eens een mechanische willen.

Vroegah, toen ik klein was, de wereld nog zwartwit was, sex nog vies en het milieu nog schoon was, toen kratjes nog van hout waren en je moest doorzuipen om de kachel aan te houden, toen sex nog vies was en je kon neuken voor een kwartje, toen je nog uit de sloot kon drinken en je dood ging op je 30ste, etc etc etc :+
Naja, toen dus... toen had ik IBM Model M toetsenborden bij de vrachtwagenlading. Dat typte heerlijk, als het om de toetsaanslag ging.

Maja, zoals veel IT-ers en anderen die veel gebruik maken van een computer, heb ik een conditie ontwikkeld waarin het met een recht toetsenbord vermoeiend in de onderarmen, polsen en handen wordt als ik langer als een kwartier aan het typen ben. RSI wil ik het niet noemen, maar vervelend is het wel. En ik kan er wel doorheen bijten voor een uurtje zonder blijvende pijn, maja, als je dat te vaak doet gaat t uiteindelijk ook mis.
Het is al ten koste gegaan van klassiek blind typen (wijsvingers op F en J houden) want dat bevordert de houding absoluut niet in combinatie met een recht toetsenbord.

Dus ja, sinds een jaartje of 5 (minstens) typ ik al op MS Natural Ergonomic 4000 toetsenplankjes. (en de vorige versie, wit/grijs model met PS/2 stekker)
Ik ben echt wel toe aan m'n volgende, maar ik merk dat de beschikbaarheid minder begint te worden.
Het typt erg prettig qua houding, maar de toetsen mogen wel iets lichter en meer tactile, zoals de Model M.
Ik zou dus bijna een aantal NE4000's gaan bestellen, om er zeker van te zijn dat ik minstens 10 jaar fijn kan typen. Maar een goede mechanische gaat in z'n eentje ook prima 10 jaar mee (hell, zo'n oude IBM doet het nu nogsteeds goed ookal zijn ze van de 80's)

Ik heb al redelijk lopen zoeken, maar kan eigenlijk niet echt iets vinden wat aan de criteria voldoet.
Is er uberhaupt al wat zinnigs wat de MS NE4000 kan vervangen?

Wensen:
- Split ergonomic keyboard met crest (omhoogkomend in het midden)
- Normale US-International layout met fullsize shift, normale homekey cluster, pijltjes en een numpad.
- Mediakeys/hotkeys geen bezwaar (hell, volume+mute op keyboard is een plus en de calculator hotkey van MS is handy, rest gebruik ik nauwelijks)
- Remapped Fx keys geen probleem, zolang er maar een F-lock op zit
- Wired. ik heb een grafhekel aan draadloos. Teveel gezeik met batterijen/accu's. Zijn bij mij altijd leeg als ik ze nodig heb.
- Kwaliteit die 10 jaar mee kan gaan. Ik ben vrij zuinig op m'n spullen, dus het gaat vooral om slijtagebestendigheid.
- Optioneel: geintegreerde USB hub (ooit n IBM Rapid Access Keyboard gehad die dit had, erg handig)
- Backlight mag, zolang het uit gezet kan worden. Het heeft zo z'n voordelen en nadelen afhankelijk van de situatie.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 25-07-2015 14:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik bier over mijn toetsenbord heb gemorst krijg ik mijn toetsen niet meer goed werkend ik heb hem al schoongemaakt en olie gebruikt. Maar omdat ik Cherry MX blue heb heeft de teflon olie mijn geklik weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 07:51
McKaamos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:39:
Ik ben bij vlagen aan het kijken voor een ander keyboard en eigenlijk zou ik wel weer eens een mechanische willen.

Vroegah, toen ik klein was, de wereld nog zwartwit was, sex nog vies en het milieu nog schoon was, toen kratjes nog van hout waren en je moest doorzuipen om de kachel aan te houden, toen sex nog vies was en je kon neuken voor een kwartje, toen je nog uit de sloot kon drinken en je dood ging op je 30ste, etc etc etc :+
Naja, toen dus... toen had ik IBM Model M toetsenborden bij de vrachtwagenlading. Dat typte heerlijk, als het om de toetsaanslag ging.

Maja, zoals veel IT-ers en anderen die veel gebruik maken van een computer, heb ik een conditie ontwikkeld waarin het met een recht toetsenbord vermoeiend in de onderarmen, polsen en handen wordt als ik langer als een kwartier aan het typen ben. RSI wil ik het niet noemen, maar vervelend is het wel. En ik kan er wel doorheen bijten voor een uurtje zonder blijvende pijn, maja, als je dat te vaak doet gaat t uiteindelijk ook mis.
Het is al ten koste gegaan van klassiek blind typen (wijsvingers op F en J houden) want dat bevordert de houding absoluut niet in combinatie met een recht toetsenbord.

Dus ja, sinds een jaartje of 5 (minstens) typ ik al op MS Natural Ergonomic 4000 toetsenplankjes. (en de vorige versie, wit/grijs model met PS/2 stekker)
Ik ben echt wel toe aan m'n volgende, maar ik merk dat de beschikbaarheid minder begint te worden.
Het typt erg prettig qua houding, maar de toetsen mogen wel iets lichter en meer tactile, zoals de Model M.
Ik zou dus bijna een aantal NE4000's gaan bestellen, om er zeker van te zijn dat ik minstens 10 jaar fijn kan typen. Maar een goede mechanische gaat in z'n eentje ook prima 10 jaar mee (hell, zo'n oude IBM doet het nu nogsteeds goed ookal zijn ze van de 80's)

Ik heb al redelijk lopen zoeken, maar kan eigenlijk niet echt iets vinden wat aan de criteria voldoet.

Wensen:
- Normale US-International layout met fullsize shift, normale homekey cluster, pijltjes en een numpad.
- Mediakeys/hotkeys geen bezwaar (hell, volume+mute op keyboard is een plus en de calculator hotkey van MS is handy, rest gebruik ik nauwelijks)
- Wired. ik heb een grafhekel aan draadloos. Teveel gezeik met batterijen/accu's. Zijn bij mij altijd leeg als ik ze nodig heb.
- Kwaliteit die 10 jaar mee kan gaan. Ik ben vrij zuinig op m'n spullen, dus het gaat vooral om slijtagebestendigheid.
- Optioneel: geintegreerde USB hub (ooit n IBM Rapid Access Keyboard gehad die dit had, erg handig)
- Backlight mag, zolang het uit gezet kan worden. Het heeft zo z'n voordelen en nadelen afhankelijk van de situatie.

Iemand een idee?
Ik heb het precies hetzelfde.

pricewatch: Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop is je vriend.

2 nadelen.
Het is niet mechanisch, maar het is iig diep genoeg om geen chiclet-keyboard te zijn.
In die 3 jaar dat ik hem heb, heb ik de batterijen maar 1 keer vervangen van de toetsenbord. De batterijen van de muis vreten wel stroom, 1 keer in half jaar moeten ze vervangen worden. Maar dan gebruik je toch een andere muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-10 22:04

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:10:
Sinds ik bier over mijn toetsenbord heb gemorst krijg ik mijn toetsen niet meer goed werkend ik heb hem al schoongemaakt en olie gebruikt. Maar omdat ik Cherry MX blue heb heeft de teflon olie mijn geklik weggehaald.
Misschien gewoon even goed door gebruiken. :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb een toetsenbord met mechanische blue's overgekocht. Sommige blijven wat ´hangen´.
Ik heb de keycaps er af, en als ik op het blauwe kruisje druk blijven soms even hangen. Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Alcohol er in? Het zit binnen de schakelaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Marc050 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:04:
Ik heb een toetsenbord met mechanische blue's overgekocht. Sommige blijven wat ´hangen´.
Ik heb de keycaps er af, en als ik op het blauwe kruisje druk blijven ze nog hangen. Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Alcohol er in? Het zit binnen de schakelaar denk ik.
Enig idee hoe oud het toetsenbord is? Kan zijn dat de vorige eigenaar misschien iets gemorst heeft over het toetsenbord. Een druppel isopropyl alcohol kan je altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Niet online
pclinde: morsen kan, ik zie niets rond de toetsen die het hebben. Isopropyl is geen gewone alcohol?

Edit: druppel in de schakelaar doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Marc050 op 25-07-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc050 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:04:
Ik heb de keycaps er af, en als ik op het blauwe kruisje druk blijven ze nog hangen. Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Alcohol er in? Het zit binnen de schakelaar denk ik.
Heb ik helaas met een beetje bier ook op mn quickfire met blues :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Niet online
Heb je ze schoongemaakt met alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc050 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:24:
Heb je ze schoongemaakt met alcohol?
Ík niet, had gehoopt dat jij wat resultaat had eerst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:57:
[...]
Ik heb het precies hetzelfde.

pricewatch: Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop is je vriend.

2 nadelen.
Het is niet mechanisch, maar het is iig diep genoeg om geen chiclet-keyboard te zijn.
In die 3 jaar dat ik hem heb, heb ik de batterijen maar 1 keer vervangen van de toetsenbord. De batterijen van de muis vreten wel stroom, 1 keer in half jaar moeten ze vervangen worden. Maar dan gebruik je toch een andere muis.
Ik volg even niet wat de beweegreden is om de Sculpt Ergonomic aan te raden.
De Natural Egonomic 4000 is nog verkrijgbaar, zij het in beperktere mate. En de Sculpt Ergonomic heeft alleen maar nadelen ten opzichte van de Natural Ergonomic.

Als ik niet optijd een goede mechanische vervanger heb gevonden, dan bestel ik gewoon 3 of 4 Natural Ergonomic 4000's en parkeer alle reserves op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

McKaamos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Ik volg even niet wat de beweegreden is om de Sculpt Ergonomic aan te raden.
De Natural Egonomic 4000 is nog verkrijgbaar, zij het in beperktere mate. En de Sculpt Ergonomic heeft alleen maar nadelen ten opzichte van de Natural Ergonomic.

Als ik niet optijd een goede mechanische vervanger heb gevonden, dan bestel ik gewoon 3 of 4 Natural Ergonomic 4000's en parkeer alle reserves op zolder.
Kijken of je ergens een ergodox kan scoren? Nadeel is dat je wel direct al je geld kwijt bent en je vermoedelijk nog een paar avonden mag tweaken.

Massdrop heeft ze regelmatig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
Touchdomex schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Kijken of je ergens een ergodox kan scoren? Nadeel is dat je wel direct al je geld kwijt bent en je vermoedelijk nog een paar avonden mag tweaken.

Ergodox is een optie, er zijn nog een paar vergelijkbare, maar ik kan zo geen toetsenborden bedenken met een numpad.

Als je het niet erg vindt om geen numpad te hebben of achteraf een los numpad te kopen, is er wel wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zeroo1 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Ergodox is een optie, er zijn nog een paar vergelijkbare, maar ik kan zo geen toetsenborden bedenken met een numpad.

Als je het niet erg vindt om geen numpad te hebben of achteraf een los numpad te kopen, is er wel wat te vinden.
Losse mechanische numpads kun je ook als optie zien inderdaad.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Touchdomex schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Even wat wezen zoeken naar dat ding, maar die prijzen... Schijnbaar is het opensource en mag je het zelf onderdelen bij elkaar sprokkelen en bouwen? Ik zag onderdeelkosten rondom de $400 langs komen, en Massdrop schijnt massa bestellingen te doen om kosten te drukken tot rond de $250?

Ik ben best bereid om €150 neer te leggen voor een toetsenbord wat aan alle eisen voldoet, maar die Ergodox wordt wel érg prijzig en, helaas, hij voldoet niet.
Het belangrijkste is de gewone US-International layout. Wel/geen extratjes boeit verder niet zo erg.
Eigenlijk zouden ze een IBM Model M in de behuizing van een Natural Ergonomic 4000 moeten proppen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

McKaamos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Even wat wezen zoeken naar dat ding, maar die prijzen... Schijnbaar is het opensource en mag je het zelf onderdelen bij elkaar sprokkelen en bouwen? Ik zag onderdeelkosten rondom de $400 langs komen, en Massdrop schijnt massa bestellingen te doen om kosten te drukken tot rond de $250?

Ik ben best bereid om €150 neer te leggen voor een toetsenbord wat aan alle eisen voldoet, maar die Ergodox wordt wel érg prijzig en, helaas, hij voldoet niet.
Het belangrijkste is de gewone US-International layout. Wel/geen extratjes boeit verder niet zo erg.
Eigenlijk zouden ze een IBM Model M in de behuizing van een Natural Ergonomic 4000 moeten proppen... :P
Ja daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dat laatste that is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zo'n mech tobo dood als je er koffie over laat vallen?

Ik heb net helaas mijn koffie over mijn Trigger Z laten donderen en hij flipt een beetje...
Heb even mijn reserve rambord gepakt, laat hem nu drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:40:
Is zo'n mech tobo dood als je er koffie over laat vallen?

Ik heb net helaas mijn koffie over mijn Trigger Z laten donderen en hij flipt een beetje...
Heb even mijn reserve rambord gepakt, laat hem nu drogen.
Ligt er een beetje aan. Als de kortsluiting niet te extreem is, is de controller waarschijnlijk nog goed.
Hooguit dat je dan haperende toetsen overhoudt.

Zat er trouwens iets in je koffie? suiker/melk?
Hoe meer er in je koffie zit, hoe groter het risico op blijvende kortsluiting.
Plus, suiker blijft een laagje plakkerige troep en dat komt het mechanische functioneren niet ten goede.

Je zou je toetsenbord uit elkaar kunnen halen en dan alles schoonmaken met alcohol en gedemineraliseerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Ligt er een beetje aan. Als de kortsluiting niet te extreem is, is de controller waarschijnlijk nog goed.
Hooguit dat je dan haperende toetsen overhoudt.

Zat er trouwens iets in je koffie? suiker/melk?
Hoe meer er in je koffie zit, hoe groter het risico op blijvende kortsluiting.
Plus, suiker blijft een laagje plakkerige troep en dat komt het mechanische functioneren niet ten goede.

Je zou je toetsenbord uit elkaar kunnen halen en dan alles schoonmaken met alcohol en gedemineraliseerd water.
Ik drink mijn koffie gelukkig alleen zwart dus ik zou iig geen plakkerige ellende over moeten houden. Althans niet van suiker en/of melk.
Ik had het idee dat het niet zo veel koffie was, maar nu ik heb op zijn zij heb staan komt er toch een beetje uit gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Ik drink mijn koffie gelukkig alleen zwart dus ik zou iig geen plakkerige ellende over moeten houden. Althans niet van suiker en/of melk.
Ik had het idee dat het niet zo veel koffie was, maar nu ik heb op zijn zij heb staan komt er toch een beetje uit gelekt.
Ja er zitten allemaal hoekjes en gaatjes aan de binnenkant, dus daar kan nog wel wat blijven liggen.

Ik zou toch even kijken of je hem open kan maken en op z'n minst zoveel mogelijk droogmaken door het op te deppen met keukenpapier.
Liefst nog even afnemen met alcohol. Spiritus lijkt me prima daar voor.

Edit:
Kan/wil je hem niet open maken, leg hem dan op z'n toetsen kant op een handdoek en dan op de verwarming of in de zon.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 26-07-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Ja er zitten allemaal hoekjes en gaatjes aan de binnenkant, dus daar kan nog wel wat blijven liggen.

Ik zou toch even kijken of je hem open kan maken en op z'n minst zoveel mogelijk droogmaken door het op te deppen met keukenpapier.
Liefst nog even afnemen met alcohol. Spiritus lijkt me prima daar voor.

Edit:
Kan/wil je hem niet open maken, leg hem dan op z'n toetsen kant op een handdoek en dan op de verwarming of in de zon.
Workin on it...
Men wat is het smerig onder die toetsen. :') Direct schoonmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Marc050 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:10:
pclinde: morsen kan, ik zie niets rond de toetsen die het hebben. Isopropyl is geen gewone alcohol?

Edit: druppel in de schakelaar doen?
Nee, IK zou het mengen met wat water, En eventueel met een doek over de switches heen vegen. (Beetje druk zetten, maar zorg ervoor dat de doek niet drijfnat is, dus even goed uitknijpen. Ik weet niet de precieze hoeveelheid, maar probeer het is met minder dan te veel alcohol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Niet online
pclinde schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Nee, IK zou het mengen met wat water, En eventueel met een doek over de switches heen vegen. (Beetje druk zetten, maar zorg ervoor dat de doek niet drijfnat is, dus even goed uitknijpen. Ik weet niet de precieze hoeveelheid, maar probeer het is met minder dan te veel alcohol. :)
Zit het niet IN de switches?

Of een nieuw veertje? Heeft iemand nog een zak? :)

Vervangen veer zonder solderen:

YouTube: Change Cherry MX Switch w/o soldering
Before trying this, please understand that it only works for pcb mounted switches... You cannot use this method for plate mounted switches (which basically encompasses almost every new mechanical keyboard out on the market).
For anyone trying this on a Filco keyboard. It's damn near impossible without snapping the whole switch off the board and severing the soldering. I recently tried to see if I could remove a switch which was sheared off, nope, the whole thing came out.

[ Voor 47% gewijzigd door Marc050 op 26-07-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je al aangeeft gaat die laatste methode alleen op voor PCB mounted switches en dus niet voor plate mounted. Tegenwoordig is meer dan 90% van de mechanische toetsenborden echter plate mounted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Mocht iemand interesse hebben in het ruilen van een Das Keyboard, PM mij even!
Ik heb namelijk de Das 4 Ultimate MX Brown maar ik wil graag de MX Blue variant. Helaas zitten de switches vast gesoldeerd dus daar ga ik niet aan beginnen...
Ik wil hem ook wel ruilen voor de Professional. Keycaps moeten toch eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hmm ik was eens aan het speuren, blijkbaar kan je die Cherry switches (en vast ook wel andere merken) gewoon los kopen. Zit bijna te denken om gewoon een keyboard te retrofitten...
Voor wat ik kan zien, zitten ze letterlijk met wat plastic weerhaken in een vierkant gat.
Iemand die dat kan bevestigen?

Ik heb nog een Natural Ergonomic liggen die niet fijn meer typt. Is een keertje wat troep overheen gegaan, stof er in, geprobeerd te smeren met wat kogellagervet wat niet hielp...
Die kan ik nog wel butcheren, zeg maar :P

[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

als die Natural Ergonomic cherry(-cloon) switches heeft zou je dat kunnen doen, echter is het volgens mij een simpel/'normaal' toetsenbord, in dat geval zou je zelf een pcb moeten ontwerpen wat de bollingen van je keyboard volgt, dat lijk mij nog veel lastiger...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
McKaamos schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:25:
Hmm ik was eens aan het speuren, blijkbaar kan je die Cherry switches (en vast ook wel andere merken) gewoon los kopen. Zit bijna te denken om gewoon een keyboard te retrofitten...
Voor wat ik kan zien, zitten ze letterlijk met wat plastic weerhaken in een vierkant gat.
Iemand die dat kan bevestigen?

Ik heb nog een Natural Ergonomic liggen die niet fijn meer typt. Is een keertje wat troep overheen gegaan, stof er in, geprobeerd te smeren met wat kogellagervet wat niet hielp...
Die kan ik nog wel butcheren, zeg maar :P
Op reddit /r/mechanicalkeyboards komen wel eens mensen langs die hun eigen toetsenbordjes in elkaar zetten. Misschien kun je kijken hoe die het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie niet deze dingen ergens vinden? http://www.clickykeyboard...2675/subcatid/0/id/169257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Whieee schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Het is in ieder geval geen ES-87 ;) Die heeft namelijk wel gelijke CTRL/ALT/WIN keys, en de USB aansluiting zit daar onder het keyboard, en niet op de achterkant ;)
Klopt het schijnt een KMAC II te zijn :) , helaas schijnen die nogal erg duur te zijn +400 dollar :|

Jammer dat er zo verschrikkelijk weinig keyboards zijn met een kleine windows toets en grotere ALT en CTRL toets
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sLO09Mufjw1xHtbyQMg2iabB/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 28-07-2015 16:22 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

skoozie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:39:
als die Natural Ergonomic cherry(-cloon) switches heeft zou je dat kunnen doen, echter is het volgens mij een simpel/'normaal' toetsenbord, in dat geval zou je zelf een pcb moeten ontwerpen wat de bollingen van je keyboard volgt, dat lijk mij nog veel lastiger...
Nou, wat ik er van zie is dat de switches zelf in een plaat geklikt kunnen worden. Ze zouden niet met de pins zelf op het PCB vast zitten, dus je kan ze ook met de hand bedraden.

Dus ik zou de uitsteeksels in een NE4000 kunnen wegdremelen zodat er een vierkant gat overblijft.
Daar klik je dan de Cherry's in vast en bedraad de boel van onderen. Zit je alleen nog met het pootje onder de knop. Maar daar is vast wel wat op te bedenken icm 2-componenten-epoxy, fimo-klei inserts, etc etc.
Cyleo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Op reddit /r/mechanicalkeyboards komen wel eens mensen langs die hun eigen toetsenbordjes in elkaar zetten. Misschien kun je kijken hoe die het doen?
Hmm ik zal eens gaan kijken. thanks!
Is helaas niet wat ik zoek. Een NE4000 heeft niet alleen een split maar ook welving.
Deze kan wel splitten en tilten, maar de panelen zelf zijn recht.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 28-07-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:05:
[...]
Jammer dat er zo verschrikkelijk weinig keyboards zijn met een kleine windows toets en grotere ALT en CTRL toets
[afbeelding]
Weinig? Het zijn er tegenwoordig juist gruwelijk veel. Kijk alleen al naar de mechanische borden van Razer, Corsair, Logitech (behalve de G910), verschillende borden van CM Storm (QuickFire TK, QuickFire Pro, etc) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo'n indeling is juist vervelend omdat er bijna geen losse keysets voor te krijgen zijn, als je met custom keycaps aan de slag wil zou ik dus absoluut voor een standaard layout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MiBe schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:22:
[...]

Weinig? Het zijn er tegenwoordig juist gruwelijk veel. Kijk alleen al naar de mechanische borden van Razer, Corsair, Logitech (behalve de G910), verschillende borden van CM Storm (QuickFire TK, QuickFire Pro, etc) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo'n indeling is juist vervelend omdat er bijna geen losse keysets voor te krijgen zijn, als je met custom keycaps aan de slag wil zou ik dus absoluut voor een standaard layout gaan.
Het is vooral de combinatie MX blue en TKL met de afwijkende indeling :P Op dit moment heb ik een afwijkende layout en een normale layout zal ik misschien niet eens merken. Misschien maar gewoon de knoop doorhakken en iets bestellen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb net een nieuw setje keycaps gekocht voor mijn Das Keyboard 4 en loop tegen een klein probleempje op: de kleine witte haakjes waar het pookje invalt van de numpad plus en enter krijg ik met geen mogelijkheid los van deze toetsen (heb er al eentje gesloopt). Meerdere toetsen hebben dit soort haakjes, maar dit zijn de enige twee waarvan ze _echt_ niet loskomen (lijkt wel gelijmd).

Om deze dingen los aan te kunnen schaffen moet ik wel nog even weten hoe ze heten (witte haakjes is niet echt een ding). Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dhK7dY4KeORKB9wOLqSLWlnR/medium.png

Stabilizer inserts.

http://www.wasdkeyboards....sert-2pcs.html#ad-image-0

[ Voor 11% gewijzigd door Jungian op 28-07-2015 17:45 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cyleo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Wat redditten en googlen later: De switches zitten inderdaad in een paneel geklikt.
DIY builds lijken stuk voor stuk te zijn gebouwd uit een aantal lagen plaatmateriaal, waarbij 1 van de platen simpelweg het carrierboard is voor de Cherry's. Vaak is dat wel laser-cut staal of aluminium, maar dit betekent voor mij alleen maar dat je dus inderdaad een bestaand toetsenbord te lijf kan gaan met een dremel en daar de geleider-pookjes uit kan rossen en er vierkante gaten van kan maken.

Rest alleen nog om een NE4000 open te schroeven om m'n geheugen te verfrissen hoe die ook alweer van binnen in elkaar stak.
Ik meen dat de twee toetsen-delen en het hele pijltjes/numpad deel samen 3 losse stukken rubberdome sheet zijn. De mediaknopjes zijn ook nog een los rubberdome gedeelte als ik het me goed herinner.

Met een beetje geluk kan ik de key-matrix gewoon klonen in een eigen PCB of doodleuk hand-wiren en dan verbinden met de bestaande controllerprint.

Dan nog een oplossing vinden om de keycaps aan te passen voor Cherry switches. Desnoods lijm ik ze vast met hot-glue of laat ik m'n zusje adapters maken van fimo-klei oid (ff afbakken, wordt t kneiterhard van).

Anyway, bevestiging zal later komen, zodra ik m'n oude NE4000 heb open geschroefd.
Idee vormt zich weer een stukje verder iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
McKaamos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Wat redditten en googlen later: De switches zitten inderdaad in een paneel geklikt.
DIY builds lijken stuk voor stuk te zijn gebouwd uit een aantal lagen plaatmateriaal, waarbij 1 van de platen simpelweg het carrierboard is voor de Cherry's. Vaak is dat wel laser-cut staal of aluminium, maar dit betekent voor mij alleen maar dat je dus inderdaad een bestaand toetsenbord te lijf kan gaan met een dremel en daar de geleider-pookjes uit kan rossen en er vierkante gaten van kan maken.

Rest alleen nog om een NE4000 open te schroeven om m'n geheugen te verfrissen hoe die ook alweer van binnen in elkaar stak.
Ik meen dat de twee toetsen-delen en het hele pijltjes/numpad deel samen 3 losse stukken rubberdome sheet zijn. De mediaknopjes zijn ook nog een los rubberdome gedeelte als ik het me goed herinner.

Met een beetje geluk kan ik de key-matrix gewoon klonen in een eigen PCB of doodleuk hand-wiren en dan verbinden met de bestaande controllerprint.

Dan nog een oplossing vinden om de keycaps aan te passen voor Cherry switches. Desnoods lijm ik ze vast met hot-glue of laat ik m'n zusje adapters maken van fimo-klei oid (ff afbakken, wordt t kneiterhard van).

Anyway, bevestiging zal later komen, zodra ik m'n oude NE4000 heb open geschroefd.
Idee vormt zich weer een stukje verder iig :)
In principe zou het wel kunnen als je zelf gaat hand-wiren. Ben wel benieuwd hoe je het allemaal gaat doen :p

Keycaps zal nog wel een obstakel worden denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Zeroo1 op 29-07-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zeroo1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:44:
[...]

In principe zou het wel kunnen, maar houd er wel rekening mee dat je andere keycaps nodig hebt voor Cherry Switches. Voor zover ik me kan bedenken is er geen keycap set die in de behuizing van een NE4000 past.
I know, daar moet dan ook nog een oplossing voor komen. Ik denk dat je met speciale klei, korte stukjes plastic buis/slang (benzineslang b.v. lekker stug), een klodder hot-glue, pootjes laten 3D-printen of op andere creatieve wijze in combinatie met hele sterke lijm (2C epoxy oid) een heel eind komt.

Als ik b.v. een stukje buis met correcte diameter kan vinden, en dat vol pers met fimo klei, daar weer een kruiskop schroevendraaier in pook om een kruisvormig gaatje te krijgen en dan de squeeze-out weghaal, denk ik dat ik een prima passend voetje kan maken.
Even afbakken in de oven en dan mooi gecentreerd in de binnenkant van de bestaande key-caps lijmen met een 2-componenten epoxy.

Dat is m'n eerste plan iig.

Edit:
Als iemand de tijd en motivatie heeft, zou die dan even een schroevendraaier in de achterkant van een keycap willen drukken, even zien of dat een beetje overeen komt? :P
En uiteraard even melden hier, inclusief welke maat schroevendraaier het was ;)

Edit2: en dan edditten he? :+
Owjah, Fimo is ook speciale 2componenten siliconen-mal spul bij. Dat kan eventueel ook nog gebruikt worden. Dan kan ik daar eventueel nog een extra verstevigingsplaatje mee bij bouwen.
Dus een vierkant plaatje met een paar gaatjes voor extra lijm adhesie, en op het plaatje een cylinder met een kruisvormig gaatje voor de switch.
Bouw je 1 prototype, daar kneed je die siliconenmal omheen en laat dat drogen/uitharden. En dan kan je een hele serie van die adapters maken.

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 29-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
McKaamos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:51:
[...]
even melden hier, inclusief welke maat schroevendraaier het was ;)

Edit2: en dan edditten he? :+
Owjah, Fimo is ook speciale 2componenten siliconen-mal spul bij. Dat kan eventueel ook nog gebruikt worden. Dan kan ik daar eventueel nog een extra verstevigingsplaatje mee bij bouwen.
Dus een vierkant plaatje met een paar gaatjes voor extra lijm adhesie, en op het plaatje een cylinder met een kruisvormig gaatje voor de switch.
Bouw je 1 prototype, daar kneed je die siliconenmal omheen en laat dat drogen/uitharden. En dan kan je een hele serie van die adapters maken.
Ik las nog je post door en zag dat je er al aan gedacht had :p dat stukje heb ik de eerste keer overgeslagen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zeroo1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Ik las nog je post door en zag dat je er al aan gedacht had :p dat stukje heb ik de eerste keer overgeslagen ^^
Haha, ach ja, ik typ ook wel vrij uitgebreid dus dat kan je wel eens missen dan :)

Anyway, ik begin er nog niet aan. Zit nog midden in een verhuizing.
Als ik eenmaal verhuist ben, ga ik m'n plan wel verder uitwerken en eens een oude NE4000 uit elkaar halen om de strategie verder te bepalen.

Oh, en vooraf misschien eindelijk eens een keer een blog online smijten waar ik dan ook de voortgang aan het toetsenbord kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mechanical Keyboards holland heeft de KUL niet meer op voorraad, weet iemand nog een andere shop? via pricewatch kom ik geen enkele winkel tegen (zelfs MHK niet). Ik had wel verwacht dat er inmiddels meer winkels een goede TKL met blue switches zouden verkopen, maar het aanbod is nihil.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 30-07-2015 13:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10 11:12
Wil je m in Nederland bestellen of kan buitenland ook? Anders heb je dit https://elitekeyboards.co...yless&pid=es87u_ce_sss_al , anders kan ik m ook niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mexicanburribo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:28:
Wil je m in Nederland bestellen of kan buitenland ook? Anders heb je dit https://elitekeyboards.co...yless&pid=es87u_ce_sss_al , anders kan ik m ook niet vinden
Ik had inderdaad gehoopt op een Nederlandse shop, maar MKH reageert niet op email en er is niks aan TKL\
op voorraad. Daarom zal het inderdaad een kwestie van importeren gaan worden.

Gelukkig heb ik er nu ook wat minder haast mee, aangezien m;n huidige keyboard gefixed is. Een toets reageerde steeds slechter tot niet. Bij het loshalen van de switch viel er direct al 1 pootje uit. Niet zo gek dat ik klachten had
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pyG3jIndja8hJlSdx2CIXFQN/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koennnnnn schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:16:
Heb de bovenstaande "ledjes" van Banggood ook, gebruik ze op m'n CM Quickfire rapid-i. Ze werken goed, kleur Is duidelijk, maar alleen als het licht fel staat. Zodra je het lager instelt blokkeert al het licht door het plastic.

Mocht er iemand zijn die de 'gekleurde leds" ( http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925839.html) of de o-ringen van Banggood wilt uitproberen, stuur me een berichtje. Heb er een aantal over. ;)
Ik heb er in verband met lichtloos vervangend toetsenbord ook 60 over. Assortie van 6 kleuren. Tegen verzendkosten voor een nieuwe eigenaar. Kan gewoon door brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Laatst online: 17-05 16:32
Er zijn zoveel toetsenborden op de markt dat ik er echt niet uit kom, daarom zoek ik jullie hulp! :-)

Welke lay-out wil je?
QWERTY
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Is voor mij niet belangrijk.
Welke MX Switch prefereer je?
Bruin
Wat je is je budget?
Absolute max is 200 euro!
Wil je macro toetsen?
Is voor mij niet belangrijk.
Doel van het keyboard?
Zowel voor gamen als voor typen.
Wat weet je al?
Ik lees goede dingen over de Filco Majestouch 2, maar ook het merk Ducky krijgt complimenten over de kwaliteit bijvoorbeeld de Ducky Shine 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met backlight wil kun je Filco gelijk doorstrepen, die hebben alleen modellen zonder. De Shine 3 is een prima toetsenbord waar je sowieso geen verkeerde koop aan zal doen al raad ik je aan om de keycaps gelijk te vervangen (bij alle toetsenborden die met ABS caps geleverd worden overigens), met PBT's krijg je al snel een meer 'premium' gevoel. De Code is inmiddels ook met MX Brown verkrijgbaar, beschikt net als de Ducky Shine 3 over achtergrondverlichting en is eveneens een solide bordje, helaas ook standaard met ABS caps.
Overigens hebben alle genoemde borden allemaal een standaard layout dus custom sets zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10 11:12
Je hebt ook de CM Storm trigger z, met backlight, macrotoetsen, en een wristrest, en er zit ook een numpad op. HIj kost nog geen 100 euro. Ik heb zelf de CM Storm Quickfire Rapid-i met brown switches, vind ze heerlijk, en had als ik dit bord niet gekocht had de trigger z gekocht pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksaf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-10 19:14
Heb toevallig net een CM Storm trigger Z aangeschaft met cherry brown switches. Kan hem gaan uitproberen al ben ik weer terug in het land over twee weken. Hoe moet dat alleen als je teamspeak/skype gebruikt hoor je dan veel achtergrond geluid of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Trigger Z is geen slecht bordje, begrijp me niet verkeerd, maar zit toch echt in een andere categorie dan een Filco Majestouch 2, Ducky Shine 3 of een Code. Als je met een krap budget zit is het een ander verhaal maar het genoemde budget is ruimschoots toereikend voor een meer premium mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksaf schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:38:
Heb toevallig net een CM Storm trigger Z aangeschaft met cherry brown switches. Kan hem gaan uitproberen al ben ik weer terug in het land over twee weken. Hoe moet dat alleen als je teamspeak/skype gebruikt hoor je dan veel achtergrond geluid of valt het mee?
MX brown is niet zo hard.
Alle clicky toetsenborden hoor je terug in TS.
Ik vind het niet boeiend. Wat wel potentieel boeiend is dat als je thuis dunne muurtjes hebt het wel lichte slapers wakker kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksaf
MiBe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:28:
De Trigger Z is geen slecht bordje, begrijp me niet verkeerd, maar zit toch echt in een andere categorie dan een Filco Majestouch 2, Ducky Shine 3 of een Code. Als je met een krap budget zit is het een ander verhaal maar het genoemde budget is ruimschoots toereikend voor een meer premium mechanisch toetsenbord.
Heb meerdere bekeken en vind dit design echt tof plus de hotkeys aan de linkerkant zijn ook super handig missen bij mijn huidige toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksaf
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:29:
[...]

Ik vind het niet boeiend. Wat wel potentieel boeiend is dat als je thuis dunne muurtjes hebt het wel lichte slapers wakker kan houden...
Misschien kan ik het eruit filteren en anders moet ik gewoon press to talk gebruiken dat is ook het probleem niet kost me eventueel een hotkey op mijn muis zodat ik er makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksaf schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Misschien kan ik het eruit filteren en anders moet ik gewoon press to talk gebruiken dat is ook het probleem niet kost me eventueel een hotkey op mijn muis zodat ik er makkelijk bij kan.
Ah je gebruikt geluidsdetectie. Die gaat wel getriggerd worden ja. Ptt is min of meer een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksaf schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Heb meerdere bekeken en vind dit design echt tof plus de hotkeys aan de linkerkant zijn ook super handig missen bij mijn huidige toetsenbord.
Hij geeft echter al aan dat macrotoetsen voor hem niet belangrijk zijn. In dat geval is het eerder een nadeel dan een voordeel aangezien je toetsenbord er alleen maar onnodig meer ruimte door inneemt op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10 12:37
De rapid-i opgestuurd naar cdromland en al heel snel kreeg een nieuw toetsenbord terug. Ik heb wel het idee dat stervende ledjes een probleem zullen blijven, dus we zullen zien hoe lang deze het volhoudt.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PjotrStroganov schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:52:
De rapid-i opgestuurd naar cdromland en al heel snel kreeg een nieuw toetsenbord terug. Ik heb wel het idee dat stervende ledjes een probleem zullen blijven, dus we zullen zien hoe lang deze het volhoudt.
Zie ik idd regelmatig voorbij komen.

edit: Vanmiddag in de winkel (mycom) even een steelseries toetsenbord aan een klant laten zien, maar die switches voelen vrij vreemd aan. Ervaring mee mibe?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 19:25
Die ledjes van de rapid I zijn een lachertje, heb laatst een tour gehad van het cm hoofdkantoor in Eindhoven en in de game room gebruikte ze caploze rapid i's als verlichting voor de display cases (waren wel rma bordjes ofc)

[ Voor 6% gewijzigd door Uberdude op 01-08-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Vanmiddag in de winkel (mycom) even een steelseries toetsenbord aan een klant laten zien, maar die switches voelen vrij vreemd aan. Ervaring mee mibe?
Heb zelf een 6Gv2 gehad (en momenteel nog de Red Edition liggen) en vind er voor het geld eerlijk gezegd niet zoveel mis mee. Ben zelf alleen niet dol op de indeling (vooral de entertoets en relatief kleine rechtershift) en de bouwkwaliteit is merkbaar minder dan bij een Ducky / Filco of iets dergelijks. De reguliere 6Gv2 gebruikt Cherry MX Black switches en vind die juist heerlijk voor gaming. Sterker nog, het bordje dat ik altijd meeneem naar LAN-party's is een Keycool 84 met Cherry MX Black. Ik geef sowieso de voorkeur aan lineaire switches voor gaming en aangezien ik wel van een zware aanslag houd valt MX Black bij mij zeker in de smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:31:
[...]

Heb zelf een 6Gv2 gehad (en momenteel nog de Red Edition liggen) en vind er voor het geld eerlijk gezegd niet zoveel mis mee. Ben zelf alleen niet dol op de indeling (vooral de entertoets en relatief kleine rechtershift) en de bouwkwaliteit is merkbaar minder dan bij een Ducky / Filco of iets dergelijks. De reguliere 6Gv2 gebruikt Cherry MX Black switches en vind die juist heerlijk voor gaming. Sterker nog, het bordje dat ik altijd meeneem naar LAN-party's is een Keycool 84 met Cherry MX Black. Ik geef sowieso de voorkeur aan lineaire switches voor gaming en aangezien ik wel van een zware aanslag houd valt MX Black bij mij zeker in de smaak :)
Die wij hebben staan is geen Cherry, want rare keycaps etc. Maar thanks voor je antwoord, nu kan ik iig wat meer vertellen er over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen Cherry? Dan is er wellicht een nieuwe variant waar ik nog geen weet van heb, ik ken de 6Gv2 namelijk alleen met Cherry MX Black of Cherry MX Red switches. Zou je er wellicht een keycap af kunnen wippen en een foto in het topic kunnen gooien? Ben nu wel benieuwd geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:36:
Geen Cherry? Dan is er wellicht een nieuwe variant waar ik nog geen weet van heb, ik ken de 6Gv2 namelijk alleen met Cherry MX Black of Cherry MX Red switches. Zou je er wellicht een keycap af kunnen wippen en een foto in het topic kunnen gooien? Ben nu wel benieuwd geworden :P
Dinsdag zal ik even kijken, zijn volgens mij eigen switches. Zitten van die rare vierkante keystems op.

quick gugle. http://images.anandtech.c...lSeries%20(3)_678x452.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn de QS1-switches van Kailh die SteelSeries gebruikt in de Apex M800. Wel bijzonder dat ze die ook voor de 6Gv2 gebruiken aangezien dit bij mijn weten een switch met een kortere travel distance is voor wat meer low-profile bordjes. Klopte je eerdere link naar de 6Gv2 wel of was het misschien toch de Apex M800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:49:
Dat zijn de QS1-switches van Kailh die SteelSeries gebruikt in de Apex M800. Wel bijzonder dat ze die ook voor de 6Gv2 gebruiken aangezien dit bij mijn weten een switch met een kortere travel distance is voor wat meer low-profile bordjes. Klopte je eerdere link naar de 6Gv2 wel of was het misschien toch de Apex M800?
Was sowieso de 6gv2, vanwege de normale layout. Heb de switches niet zelf gezien, ze voelde als reds aan, maar zwaarder. (net als mijn kaihl reds, overigens, maar toch anders) en die switch stond op de doos iig.

edit, ik zal m binnenkort alsnog even open halen, ben nu best geïnteresseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste tweakers,

Na meerdere pagina's van lezen, opzoeken, denken en concluderen ben ik erachter gekomen dat ik helemaal gek word van de switchkeuze die ik moet gaan maken.

Ik zit namelijk al een tijdje te kijken naar een mechanisch toetsenbord, aangezien ik alles op een cheap ass Skiller doe die ik ooit gewonnen heb. Ik heb me al wel wat ingelezen maar kan nog steeds geen duidelijk beeld vormen over wat nou de beste keuze is. Als ik op de specificaties afga lees ik dat de MX Brown het fijnste zijn voor de allround gamer/typer. Maar ik zie vaak langskomen dat mensen van de brown naar de blue gaan. Is het voor iemand die van rubber naar mechanisch gaat slim om een brown te nemen, of toch naar een blue te stappen?

Ik speel van alle sporten games: LoL, COD, AC etc etc. En daarnaast gebruik ik het als een office/design pc voor school. Wel heb ik nog een ander tobo liggen die ik zou kunnen gebruiken voor het typen, en de mechanische alleen voor het gamen.

Iemand suggesties welke switch fijner is voor een "newbie"?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reactie :
McKaamos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:39:

Wensen:

Iemand een idee?
Welkom bij de club die heet "Verdomme Microsoft! Waarom maken jullie geen mechanische variant van dit keyboard ?!" :D :P

De Microsoft Natural Ergonomic 4000 is echt het meest comfortabele keyboard dat ik ooit gehad heb _O_ maar helaas is er dus alleen een rubber dome variant van.
Ik volg dit topic al heeeeel lang en ik heb nog geen fatsoenlijk alternatief gezien :'( Dan maar blijven dromen... :/
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:29:
Als je de boel fatsoenlijk afstelt hoor je het echt niet hoor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.