Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 20:31
Fleximex schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:40:
Dit is dan ook wel een optie:
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)
Ik moet wel vermelden dat bij eerdere Black Widows soms wat kwaliteitsproblemen waren (piepende toetsen bijvoorbeeld). Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die geen problemen hebben.

Ik weet niet echt waar je ze kan testen. Waarschijnlijk in de grote elektronica zaken waar veel producten in de winkel opgesteld staan (zoals de Mediamarkt).
Wat zijn de grote verschillen tussen de K95 en de black widow?

Overigens hebben ze in mijn mm weinig tobos staan toen ik daar een maandje geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 14:31
Sowieso de switch, maar praktische verschillen weet ik niet echt.
Je hebt dit soort filmpjes: YouTube: Corsair Gaming K70 RGB Keyboard vs Razer Blackwidow Chroma - Comparison Review
Aangezien de K70 bijna identiek is, is de bovenstaande video relevant. Een snelle Google search zegt mij dat de Corsair door het gros geprefereerd wordt boven de Razer.

Misschien dat andere in deze thread hun ervaringen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2018
rolandos582 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:52:
Ik ben een diehard gamer en gebruik mijn tobo vaak 6-10 uur per dag voor gaming/werk.
Nu zit ik met het feit dat ik Logitech top producten vind leveren, Maar de G710 spuuglelijk vind.
Opties die ik nu overweeg :
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)
pricewatch: Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty)

Echter kan ik nergens in de buurt deze tobos vinden (Omgeving Groningen) om te testen. Heeft iemand enig idee of dit goede switches zijn of waar ik aan moet denken?

Heb overigens nu een : pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

En wat is het verschil tussen pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) & pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red

Budget maximaal €200
Ik heb gisteren de K70 RGB Cherry MX Brown besteld, nadat ik de Blackwidow en Orion Spark heb geprobeerd in de Media Markt. De BW is wel een goed tobo, maar mist iets dat het speciaal maakt op de switches na, het is teveel een gewoon tobo en teveel plastic. De Orion Spark vond ik wat dat betreft al een stuk beter en de Omron switches zijn fijn, maar mijn god, die toetsen! Leuk voor gamen, maar totaal onpraktisch voor typen.

Ik ben voor de K70 gegaan omdat ik daar alleen maar positieve verhalen over hoor (op de software na) en de Browns voor de lichte tactile feedback.

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fleximex schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 03:34:
Sowieso de switch, maar praktische verschillen weet ik niet echt.
Je hebt dit soort filmpjes: YouTube: Corsair Gaming K70 RGB Keyboard vs Razer Blackwidow Chroma - Comparison Review
Aangezien de K70 bijna identiek is, is de bovenstaande video relevant. Een snelle Google search zegt mij dat de Corsair door het gros geprefereerd wordt boven de Razer.

Misschien dat andere in deze thread hun ervaringen kunnen geven.
Mehh, de blackwidow lijkt me niks. Beetje te standaard vergeleken met de K95. :O
Rolfgang schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:38:
[...]

Ik heb gisteren de K70 RGB Cherry MX Brown besteld, nadat ik de Blackwidow en Orion Spark heb geprobeerd in de Media Markt. De BW is wel een goed tobo, maar mist iets dat het speciaal maakt op de switches na, het is teveel een gewoon tobo en teveel plastic. De Orion Spark vond ik wat dat betreft al een stuk beter en de Omron switches zijn fijn, maar mijn god, die toetsen! Leuk voor gamen, maar totaal onpraktisch voor typen.

Ik ben voor de K70 gegaan omdat ik daar alleen maar positieve verhalen over hoor (op de software na) en de Browns voor de lichte tactile feedback.
Denk dat ik voor de K95 ga ivb de macros. Ik heb alleen geen idee welke switches voor mij het beste zijn, en er zijn niet echt winkels met goede switches/tobos in de buurt. MM heeft namelijk wat standaard dingen liggen maar geen mechanische tobo's 8)7
Twijfel voornamelijk tussen Red (Gaming/typen schijnt wel fijn te zijn en de brown's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
rolandos582 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Mehh, de blackwidow lijkt me niks. Beetje te standaard vergeleken met de K95. :O

[...]

Denk dat ik voor de K95 ga ivb de macros. Ik heb alleen geen idee welke switches voor mij het beste zijn, en er zijn niet echt winkels met goede switches/tobos in de buurt. MM heeft namelijk wat standaard dingen liggen maar geen mechanische tobo's 8)7
Twijfel voornamelijk tussen Red (Gaming/typen schijnt wel fijn te zijn en de brown's)
Ik twijfelde ook enorm en kon ze even testen bij diezelfde Media Markt en ik vond de Browns iets fijner vanwege de lichte tactile feedback. Maar dat verschilt echt per persoon.

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Tik nu een paar maanden op clears maar kom tot de conclusie (geef niet snel op) dat ik ze toch iets te zwaar vind. Blue switches bevallen me toch beter en ik ga ook nog even testen met brown switches.

Dure hobby.... :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Rolfgang schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:17:
[...]

Ik twijfelde ook enorm en kon ze even testen bij diezelfde Media Markt en ik vond de Browns iets fijner vanwege de lichte tactile feedback. Maar dat verschilt echt per persoon.
Ja, ik heb geen mensen in mijn omgeving die soortgelijke tobo's hebben. Allemaal van die standaard zooi. Daar ben ik nu wel klaar mee, vooral bij veel gebruik.
Eiríkr schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:18:
Tik nu een paar maanden op clears maar kom tot de conclusie (geef niet snel op) dat ik ze toch iets te zwaar vind. Blue switches bevallen me toch beter en ik ga ook nog even testen met brown switches.

Dure hobby.... :)
Mijn systeem is duur zat, dus investeren in een goed tobo lijkt me een goed plan. Maar het is wel makkelijk als je weet wat je wil. Wat zijn de voornamelijke verschillen tussen blue/red/brown dan? Is daar een grafiekje van? Of is het puur de kracht die het kost om de toets in te drukken.

Dit ziet er ook wel geinig uit, pricewatch: Razer DeathStalker Ultimate Elite Gaming Keyboard Alleen jammer dat het geen mechanisch tobo is.

Alleen heeft mm geen corsair tobo's? Kan ze niet op internet ontdekken maar ook niet in 2 van hun winkels.

[ Voor 14% gewijzigd door rolandos582 op 24-06-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
rolandos582 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:04:
Dit ziet er ook wel geinig uit, pricewatch: Razer DeathStalker Ultimate Elite Gaming Keyboard Alleen jammer dat het geen mechanisch tobo is.
Inderdaad jammer. Als je die laptop achtige toetsen ook ziet. Hoe NIET gaming wil je een toetsenbord hebben, terwijl de naam dat juist wel doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fleximex schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:29:
[...]

Inderdaad jammer. Als je die laptop achtige toetsen ook ziet. Hoe NIET gaming wil je een toetsenbord hebben, terwijl de naam dat juist wel doet vermoeden.
Het ziet eruit als hele lage/dunne toetsen wat inderdaad lijkt op een laptop toetsenbord. Maar de layout heb ik het dan meer over, vind die geprogrammeerde toetsen van fb en dat schermpje in toetsenbord rechts wel wat hebben.

Ik ga overigens 100% voor de R95, reviews zien er positief uit. Heeft iemand nog handige links mbt switches? Ik snap er echt niks meer van. 1 zegt red voor gaming, andere zegt blue's. Maar verschillen staan nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
rolandos582 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:31:
[...]

Het ziet eruit als hele lage/dunne toetsen wat inderdaad lijkt op een laptop toetsenbord. Maar de layout heb ik het dan meer over, vind die geprogrammeerde toetsen van fb en dat schermpje in toetsenbord rechts wel wat hebben.

Ik ga overigens 100% voor de R95, reviews zien er positief uit. Heeft iemand nog handige links mbt switches? Ik snap er echt niks meer van. 1 zegt red voor gaming, andere zegt blue's. Maar verschillen staan nergens.
Blue heeft een harde tactile click en is ook iets zwaarder om in te drukken. Het wordt gezien als de beste switch voor typen.

Red is een lineaire switch die geen tactile click heeft en iets lichter is om in te drukken en voor sommigen te licht. Deze wordt gezien als het beste voor Gaming, door het makkelijke double tapping.

Brown ligt tussen Red en Blue in. Het heeft een lichte tactile click, maar vereist evenveel kracht de Red om in te drukken, maar je hebt nu dus een soort bumper waar je doorheen moet.

Greens zijn net zoals Blue, wat ik ervan heb begrepen, maar vereist meer kracht om in te drukken.

Blacks zijn hetzelfde als Red, maar kost ook meer om in te drukken.

Clears zijn hetzelfde als Browns, maar kost - nogmaals - iets meer kracht.

Dat is het zo'n beetje in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Rolfgang schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:41:
[...]

Blue heeft een harde tactile click en is ook iets zwaarder om in te drukken. Het wordt gezien als de beste switch voor typen.

Red is een lineaire switch die geen tactile click heeft en iets lichter is om in te drukken en voor sommigen te licht. Deze wordt gezien als het beste voor Gaming, door het makkelijke double tapping.

Brown ligt tussen Red en Blue in. Het heeft een lichte tactile click, maar vereist evenveel kracht de Red om in te drukken, maar je hebt nu dus een soort bumper waar je doorheen moet.

Greens zijn net zoals Blue, wat ik ervan heb begrepen, maar vereist meer kracht om in te drukken.

Blacks zijn hetzelfde als Red, maar kost ook meer om in te drukken.

Clears zijn hetzelfde als Browns, maar kost - nogmaals - iets meer kracht.

Dat is het zo'n beetje in een notendop.
Hmm juist ja, dus als ik voor red's ga zou ik wel goed moeten zitten met gaming. Heb je ervaring met tobos ruilen als je switches niet relaxt zijn? Zijn de daar een beetje coulant in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
rolandos582 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Hmm juist ja, dus als ik voor red's ga zou ik wel goed moeten zitten met gaming. Heb je ervaring met tobos ruilen als je switches niet relaxt zijn? Zijn de daar een beetje coulant in?
Nee, de K70 RGB MX Brown is mijn eerste mechanische toetsenbord, geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Rolfgang schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:04:
[...]

Nee, de K70 RGB MX Brown is mijn eerste mechanische toetsenbord, geen idee hoe dat werkt.
Ja precies, K95 Red besteld. Zie hem morgen wel en kijk wel of het een beetje fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik heb Red en Blue " maar het blijft toch een persoonlijk iets. Op dit moment game ik liever met Blue's dan met de rooie rakkers.

Red is wel erg nerveus met gamen en moeilijker te doseren dan de Blue's.

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 25-06-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik zou aankoopadvies willen vragen voor een mechanisch toetsenbord. Ik had de K95 in mijn verlanglijstje staan, maar die is niet meer verkrijgbaar. Ik wil ermee kunnen typen en ook een beetje gamen. De K95 was ook nogal in prijs gestegen. Meer dan honderd voor een toetsenbord lijkt me er wat over, maar als de kwaliteit de prijs waard is kan het wel.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:44:
Ik zou aankoopadvies willen vragen voor een mechanisch toetsenbord. Ik had de K95 in mijn verlanglijstje staan, maar die is niet meer verkrijgbaar. Ik wil ermee kunnen typen en ook een beetje gamen. De K95 was ook nogal in prijs gestegen. Meer dan honderd voor een toetsenbord lijkt me er wat over, maar als de kwaliteit de prijs waard is kan het wel.
Mechanische toetsenborden vind je zelden onder 100,- Ze zijn er absoluut, maar >100,- is een hele redelijke prijs. Wat bijvoorbeeld wel wat goedkoper is en zeker aan te raden zijn de quickfires
In die lijst staan TKL, TK en volledige versies, met verschillende switches.

Tenzij je echt met macro's werkt ivm WoW ofzo, zou ik die dingen afraden. Met schietspellen e.d. liggen ze ver uit de weg van Wasd, en zijn dus niet zo snel en makkelijk te gebruiken. Voegt niet heel veel toe iig die macro's. (imho)

Zelf heb ik deze Een wat smaller toetsenbord met toch een volledige numpad. Voor de keren dat ik numpad gebruik is het handig, maar hij neemt al gauw 4/5cm minder ruimte op :D

Quickfires heb je ook met een stealth optie, dan is zit de print op de voorkant van de toetsen, staat mooier, maar je kan wel altijd terugvinden waar wat staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die K95 is inderdaad goed aan de prijs, goedkoopste dat ik 'm zo snel zag was 160$. Zou ik zelf niet snel aan beginnen.
De reden dat ik zelf 2 Ducky Zero's heb, die zijn goed te betalen (90 euro), maar je mist dan wel veel fancy dingen als verlichting, macrotoetsen en dat soort zaken. Maar goed, daar geef ik zelf niet zo veel om, dus was dit voor mij de prima keuze.
Dus het ligt er ook maar net aan wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bedank voor de snelle antwoorden.

*Maar welke van die twee moet ik nu kiezen :p?
*Welke cherry? Brown lijkt me niet slecht omdat het gemiddeld is.

Ik heb in ieder geval geen speciale eisen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Laatst online: 17-10 17:44
Na veel wikken en wegen toch voor de mx browns gegaan. Ik heb de toetsenborden in de winkel uitgeprobeerd en vond ze daar een heel stuk beter voelen als op de switch tester. Verder kies ik ook voor de browns omdat ik geen fans ben van het geluid van de blues. Anyway morgen zal ik m rond 4 uur krijgen dus dan zal ik nog laten weten wat ik er van vind en plaats ik nog een review mocht ik hem zeker weten gaan houden. Ik heb de ducky shine 4 gekozen bij alternate. Mocht ik het toch niets vinden kan ik hem altijd nog binnen 14 dagen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gisteren om 2230 besteld, vandaag om 1630 in huis. Prima, aangesloten en ziet er prima uit. Vannacht als ik vrij ben maar even mee spelen en wat leuke kleuren patronen erop gooien.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qid1ci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Momenteel denk ik dat ik deze neem: pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch. Tenzij iemand een alternatief heeft die bij Afuture beschikbaar is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Ik heb zojuist mijn Ducky Shine 4 ontvangen met mx browns. Op dit moment typ ik dit ook op mijn nieuwe toetsenbord en ik moet er even aan wennen maar ik vind het een heel stuk beter als de keyboards die ik had. De brown switches waren een gok min of meer maar ik ben er best wel tevreden over. Ik merk wel dat er een hobbel in de switch zit dus das zeker wel fijn. Ze zijn wel wat minder responsive dan blues op het gebied van tactile maar het is nou ook niet zo dat ik helemaal niets voel zoals ik eerst dacht met de browns. Qua stabilizers voel ik wel dat de spatie bijvoorbeeld wat zwaarder is dan de keys zelf maar op zich is het verder niets storends. Al met al wel een goede keus voor een eerste mechanische toetsenbord denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:58:
Momenteel denk ik dat ik deze neem: pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch. Tenzij iemand een alternatief heeft die bij Afuture beschikbaar is.
Hoe vergelijkt die versus productreview: CM Storm Trigger Z (brown switch) review door Foritain?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijwel 't zelfde KB, maar de triggerZ heeft gewoon wat meer features. Switches zijn t zelfde, keycaps ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Oké, aangezien de Trigger hetzelfde kost en beter verkrijgbaar is, ga ik daarvoor. Bedankt voor jullie medewerking.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
Ik tik nu een paar dagen op de Corsair K70 RGB Cherry MX Brown en wat tikt dat ding heerlijk! Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik zal ook nooit meer zonder willen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Rolfgang schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:13:
Ik tik nu een paar dagen op de Corsair K70 RGB Cherry MX Brown en wat tikt dat ding heerlijk! Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik zal ook nooit meer zonder willen <3
True, hetzelfde geld voor mijn K95 red switches, wel redelijk wat geluid maar tikt zo makkelijk. Soms kijk ik op mijn scherm zie ik opeens 1111111111, heb ik niet eens in de gaten dat ik wat indruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
rolandos582 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:18:
[...]

True, hetzelfde geld voor mijn K95 red switches, wel redelijk wat geluid maar tikt zo makkelijk. Soms kijk ik op mijn scherm zie ik opeens 1111111111, heb ik niet eens in de gaten dat ik wat indruk :P
Ja daarom heb ik ook voor Browns gekozen, Reds vond ik toch iets té gevoelig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je in Nederland een beetje mooie keycaps kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 15:44

WCA

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:52:
Weet iemand waar je in Nederland een beetje mooie keycaps kan bestellen?
Als er geen haast bij Is, zou ik eens bij massdrop kijken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

pclinde

TechGaming.nl

witeken schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:10:
Oké, aangezien de Trigger hetzelfde kost en beter verkrijgbaar is, ga ik daarvoor. Bedankt voor jullie medewerking.
De Trigger-Z is een heerlijk toetsenbordje. Groot kans dat je even moet wennen aan het instellen van macro's (als je deze gaat gebruiken).

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een razor black widow sinds een poosje. En je raadt het nooit laatst ging er een glas zwarte bessensap overheen... Nou.. zoals altijd eerste avond was er nog niets aan het handje maar tweede avond plakte alles en werkte alles rondom de wasd niet meer :-( want het was compleet ingedroogd.

Heb zowat een halve bus teflon spray, veel schoonmaak doekjes en geduld moeten gebruiken om hem weer werkend te krijgen. De "click" was er een poosje uit maar begin nu gelukkig weer terug te komen. Alle toetsen werken weer zoals eerst nu.

Kun je zo'n toetsenbord eigenlijk compleet uit elkaar halen of kan dat niet i.v.m. het mechanisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Als er geen haast bij Is, zou ik eens bij massdrop kijken.
Mijn ervaring met massdrop is dat de bezorgkosten hoger zijn dan de spullen die je wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Mijn ervaring met massdrop is dat de bezorgkosten hoger zijn dan de spullen die je wil kopen.
En anders de Doane... Mionix muis voor 34,- incl verzenden, doane kosten waren 30 oid. Uiteindelijk net zo duur als dat ie in NL had gekost... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:01:
[...]

En anders de Doane... Mionix muis voor 34,- incl verzenden, doane kosten waren 30 oid. Uiteindelijk net zo duur als dat ie in NL had gekost... :'(
Hoe kan de belasting hoger zijn dan de prijs van het product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:24:
[...]

Hoe kan de belasting hoger zijn dan de prijs van het product?
Omdat je niet belasting betaald, maar invoer rechten. Je betaald gewoon de manuren oid. Ik stond er erg van te kijken, maar ze verzekerde me dat het een rechtvaardig bedrag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Volgens mij heeft dat er ook mee te maken dat Nederland niet wil dat jij spullen die ook in Nederland te koop zijn in het buitenland gaat kopen. Dat zou slechter zijn voor de economie in Nederland. Maar daar zijn mensen die producten willen kopen die niet in Nederland beschikbaar zijn ook de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Heb al verschillende keysets gekocht via Massdrop en dat is absoluut niet mijn ervaring. De bezorgkosten voor de gemiddelde set liggen op 7 à 8 USD. Als je zorgt dat de waarde omgerekend onder de €22,- blijft (en voor dat geld komen regelmatig mooie setjes voorbij op die website) heb je ook geen last van de douane.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Overgestapt van Cherry MX Clear naar Cherry MX Blue. Bevalt me toch beter maar dat is uiteraard persoonlijk.

Aangezien er veel liefhebbers in dit topic actief zijn; ik heb mijn Clears (KUL ES-87) met DSA DOLCH caps op Tweakers en Marktplaats te koop gezet. Alleen in één koop, mocht er iemand geïnteresseerd zijn.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag bij Alternate de Ducky Shine 3 DK9008 in de dagaanbieding voor € 99.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Eiríkr schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:54:
Overgestapt van Cherry MX Clear naar Cherry MX Blue. Bevalt me toch beter maar dat is uiteraard persoonlijk.

Aangezien er veel liefhebbers in dit topic actief zijn; ik heb mijn Clears (KUL ES-87) met DSA DOLCH caps op Tweakers en Marktplaats te koop gezet. Alleen in één koop, mocht er iemand geïnteresseerd zijn.
Op wat voor manier vind je de blues beter als de clears en hoe zou je het geluid tussen de twee vergelijken?
Ik typ nu namelijk een paar dagen op mijn eerste mech(ducky shine 4 met mx browns) alleen ik twijfel her en der nog een beetje of ik de juiste switch heb gekozen. Ik heb 14 dagen om m terug te brengen dus vandaar dat ik nog open sta voor verandering. Ik had voor de browns gekozen omdat ik bang was voor het geluid van de blues maar als dat verschil niet zo groot is kan ik net zo goed voor de blues gaan. De browns typen wel aardig maar ik merk wel dat ik veel bottom en dat ik die bump niet echt heel goed voel wanneer ik een beetje snel typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Jeroen-B schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Op wat voor manier vind je de blues beter als de clears en hoe zou je het geluid tussen de twee vergelijken?
Ik typ nu namelijk een paar dagen op mijn eerste mech(ducky shine 4 met mx browns) alleen ik twijfel her en der nog een beetje of ik de juiste switch heb gekozen. Ik heb 14 dagen om m terug te brengen dus vandaar dat ik nog open sta voor verandering. Ik had voor de browns gekozen omdat ik bang was voor het geluid van de blues maar als dat verschil niet zo groot is kan ik net zo goed voor de blues gaan. De browns typen wel aardig maar ik merk wel dat ik veel bottom en dat ik die bump niet echt heel goed voel wanneer ik een beetje snel typ.
Als je bang bent voor het geluid zou ik deze er even bij bestellen:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Ik gebruik zelf browns, en hoewel mensen soms klagen via skype dat ik te hard typ is dat vooral omdat ik mijn webcam als mic gebruik, en niet een headset heb... (was daarvoor ook al... met een dome tb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
IdieEasy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Als je bang bent voor het geluid zou ik deze er even bij bestellen:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Ik gebruik zelf browns, en hoewel mensen soms klagen via skype dat ik te hard typ is dat vooral omdat ik mijn webcam als mic gebruik, en niet een headset heb... (was daarvoor ook al... met een dome tb).
Het is niet zozeer het bottomen waar ik bang voor ben maar de click en in hoeverre deze aanwezig is, bottomen klinkt hetzelfde als het brown toetsenbord waar ik nu op zit dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Jeroen-B schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Het is niet zozeer het bottomen waar ik bang voor ben maar de click en in hoeverre deze aanwezig is, bottomen klinkt hetzelfde als het brown toetsenbord waar ik nu op zit dusja...
Was ook als toevoeging op je brown -> blue keuze. Ik heb geen ervaring met de rest. :x -O-

Maar ik vond het verschil tussen met o-ring en zonder weinig verschillen qua gevoel, maar redelijk wat qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Whieee schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:08:
Goed, laat ik eens de hulp van mijn mede-tweakers inroepen bij de zoektocht naar een extra keyboard. :)

Om te beginnen, de keyboards die ik nu gebruik: Ik heb een Das Keyboard Professional S for Mac (MX Blue) voor aan mijn Hackintosh. Dit was mijn eerste mechanical, en ik ben er redelijk tevreden over. Ik vind hem echter behoorlijk aan de grote kant, en ik gebruik het keypad toch niet. Ook staan de vaste kabel en de (onhandig geplaatste) USB hub me wat tegen. Als laatste vind ik de Costar stabilizers niet ideaal. Mijn volgende keyboard, wat momenteel mijn 'daily driver' is (zowel thuis als op het werk), is een Ducky Shine3 TKL met witte LEDs en MX Blue switches. TKL, detachable kabel, in hardware te remappen van 'Windows mode' naar 'OSX mode', backlight en Cherry stabilizers. Al met al een heerlijk keyboard, al denken sommige van mijn collega's daar anders over (want stil is hij zeker niet).

Ik ben op zoek naar een nieuw keyboard om voor werk te gebruiken, en eventueel bij de iPad als ik geen laptop meeneem. Ik had mijn oog laten vallen op een KUL ES-87, met MX Clear switches (en een setje PBT caps). Tijdens mijn zoektocht naar reviews van dit keyboard kwam ik echter nog andere keyboards tegen; de zogenaamde 60% borden. In het bijzonder vielen mij op:

- Ducky Mini YOTH
- KBC Poker II
- KBParadise V60
- HHKB Pro2

Een aantal vragen probeer ik voor mezelf te beantwoorden:

Is een 60% keyboard iets voor mij?
Een 60% layout betekent consessies doen, keys inleveren. Ik leef in editors en commandline omgevingen dus ik ben behoorlijk afhankelijk van efficiëntie met het keyboard. Mijn escape key mag bijvoorbeeld onder geen beding in een secundaire laag zitten. Tegelijk ben ik ook Mac gebruiker, wat betekent dat ik mijn CMD key op de gebruikelijke plaats verwacht, en dat ik de delete toets vrij weinig gebruik. Dan zijn er nog de pijltoetsen. Ik ben een poging aan het doen om fulltime te switchen naar Vim (ipv SublimeText), maar voor window-management op OSX (met SizeUp) gebruik ik mijn pijltoetsen intensief. Ze moeten dus wel eenvoudig beschikbaar zijn, onder de rechterhand.

Welke switches?
Ik ben een groot fan van MX Blue, en zal waarschijnlijk ook wel fan zijn van MX Green, maar feit is dat deze switches allesbehalve stil zijn en voor dit keyboard zoek ik dus een compromis op dit vlak. Bij voorkeur wil ik wel tactile switches, maar ze hoeven niet per se clicky te zijn. MX Browns voelen voor mij als 'dirty reds' dus die vallen af, maar Clears staan wel op de lijst. Topre switches vind ik interessant, maar zijn voor mij wel onbekend. Ze lijken aanmerkelijk stiller dan Cherry switches, maar voelen ook compleet anders. De vraag is of ik die fijn zal vinden. En dan is er nog het issue dat Topre switches de keuze in keycaps aanzienlijk verkleinen. Verder zijn er nog de Matias switches, maar ik heb geen idee hoe die zich kwalitatief verhouden tot Cherry.

Hoe ga je om met de beperkingen van 60%? Wat is bruikbaar en wat niet?
Ik heb geen ervaring met 60% keyboards, maar andere mensen wellicht wel. Misschien zie ik obstakels over het hoofd of maak ik in sommige gevallen obstakels groter dan ze in werkelijkheid zijn.

Als ik voor een 60% keyboard ga, welke kan ik dan het beste nemen?
Laat ik vooropstellen dat budget geen beperkende factor is. Ik heb liever een goed keyboard dan een goedkoop keyboard. Ik zoek echter wel een keyboard met een afneembare kabel, uitstekende bouwkwaliteit (het ding moet dagelijks mee in een rugzak), en een strak, praktisch en zakelijk design. Geen schreeuwerig gamerbord. Ik heb een lichte voorkeur voor plate-mounted switches vanwege betere stabiliteit, echter zou ik PCB mounted switches accepteren als de bouwkwaliteit bovengemiddeld goed is. Backlight is niet relevant, aangezien ik toch een bord wil met PBT keycaps en ik mogelijk zelfs voor blanco caps ga. Key-mapping dient in hardware te gebeuren, zodat de mappings in het keyboard opgeslagen zijn en dus werken op elk device waar ik het keyboard op aansluit (Windows, Linux, Mac, iOS). Wat ik absoluut niet wil is een bord waarbij de layout aangepast is (kleinere keys/spacing) om maar zoveel mogelijk toetsen in een 60% bord te kunnen proppen. De Vortex Pure Pro is een voorbeeld van wat ik dus niet ok vind.

De keyboards op mijn shortlist:
- Ducky Mini YOTH: volledig aluminium behuizing is een pro, maar het brede bezel is meteen ook meteen een con. De backlight opties boeien me eigenlijk totaal niet. Qua mapping opties lijkt dit bord alles te hebben wat ik graag wil hebben, maar het brede bezel staat me tegen, en voor zover ik weet is dit bord niet met MX Clears te krijgen.

- KBC Poker II: ik lees veel goede verhalen over de Poker II, inclusief veel over modding van deze bordjes. Er is zelfs een versie die standaard met PBT caps komt, wat ik een groot voordeel vind. De Poker II heeft echter wel PCB-mounted switches, en ik lees hier en daar wel dat het bord wat 'zwakjes' aanvoelt. Correctie: de Poker II heeft plate-mounted switches. Ook lijkt er geen mogelijkheid te zijn om een 'OSX layout' te mappen in hardware. Dat laatste zou een dealbreaker zijn. Update: mijn aanname is dat je de Pn layer kunt gebruiken om geheel je eigen layout (minus Fn key) in te modden, dus ook een OSX layout met de Win/Alt keys gewisseld. Als iemand dat kan bevestigen of ontkrachten, zou ik daar erg blij mee zijn ;)

- KBParadise V60: Dit bord lijkt een aantal tekortkomingen van de Poker II op te lossen, waaronder de keymapping mogelijkheden, en ook over de mapping van pijltoetsen in de secundaire layer lijkt beter nagedacht. Ik heb nog niet veel reviews gevonden over dit bord, maar de reviews die ik gevonden heb, waaronder die van MiBe, zijn positief. De vraag is of ik dit bord met MX Clears kan krijgen.

- HHKB Pro 2: Topre switches! Op het oog vind ik dit bord enorm interessant. Een klassiek uiterlijk, USB hub, mapping opties (waaronder OSX mode), weinig herrie. Ook de ~ toets zit gewoon in de primaire layer, wat ik zeker een voordeel vind. Echter, het lijkt vrijwel onmogelijk om een Fn-toets aan de linkerkant van het keyboard te krijgen tenzij je een andere toets wilt opofferen. Op een ander bord zou ik Capslock opofferen als Fn key, maar in het geval van de HHKB is er geen Capslock maar heeft Control die plaats al ingenomen.

Anyway.. keuzes, keuzes... Input gewenst! ;)
Hey, ik heb nog even een vraagje voor je :S. Ik heb sinds een paar dagen nu mijn ducky shine 4 met mx browns. Ik moet zeggen dat toetsenbord erg solid voelt en van prima kwaliteit is. Ik had voor de browns gekozen nadat ik bij cd-rom land nog eens getest had op een tobo ipv van een switch tester en dat ik de browns wel aardig vond typen. Het punt is alleen dat ik de laatste tijd wel heel erg vaak mijn backspace nodig heb en ik heb soort van een gevoel dat ik mogelijk iets mis door geen mx blues te hebben. Dus daarom wat vragen: Bottom jij je toetsen of kun je door de tactile bump voorkomen dat je de toets helemaal indrukt? Zou je de click van een mx blue switch kunnen vergeleijken met een click van een balpen of is de pen luider dan een mx blue. En vanwaar vind je de browns "dirty reds". Ergens anders las ik echter weer dat je nog keek naar een brown bord dus vind je die vergelijkbaar met blues?(weet alleen niet meer of dat later dan deze post was) zodat je minder geluid zou produceren. Nog een vraag is dus wat je fijn vind aan de blues..de click of ook de bump(en voel je die ook wanneer je snel typt,en gebruik je die dan ook)?

Ik had namelijk gehoopt dat ik echt 100% achter mijn aankoop zou staan en dat doe ik ook enigsinds wel want de ducky shine 4 is een solid bord(al ga ik wss nog wel een wrist rest aanschaffen). Alleen zit ik nog steeds met de mx blues in mijn achterhoofd aangezien de browns qua tactility niet erg aanwezig zijn(tenzij je de toets langzaam indrukt). wanneer je de knop indrukt maar qua geluid toch ook niet extreem stil zijn (daarom dacht ik ook van tja had ik misschien net zo goed mx blues kunnen nemen die iets luider zijn). Het kan er misschien ook aan liggen dat ik gewoon geen mech gewend ben en daarom nog erg zwaar typ en het misschien wat meer tijd moet geven want nu is het zo dat ik deels bottom en deels niet maar zodra ik een typ test ga doen om zo snel mogelijk te typen ga ik als een gek bottomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jeroen-B schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:47:
[...]

Hey, ik heb nog even een vraagje voor je :S. Ik heb sinds een paar dagen nu mijn ducky shine 4 met mx browns. Ik moet zeggen dat toetsenbord erg solid voelt en van prima kwaliteit is. Ik had voor de browns gekozen nadat ik bij cd-rom land nog eens getest had op een tobo ipv van een switch tester en dat ik de browns wel aardig vond typen. Het punt is alleen dat ik de laatste tijd wel heel erg vaak mijn backspace nodig heb en ik heb soort van een gevoel dat ik mogelijk iets mis door geen mx blues te hebben. Dus daarom wat vragen: Bottom jij je toetsen of kun je door de tactile bump voorkomen dat je de toets helemaal indrukt? Zou je de click van een mx blue switch kunnen vergeleijken met een click van een balpen of is de pen luider dan een mx blue. En vanwaar vind je de browns "dirty reds". Ergens anders las ik echter weer dat je nog keek naar een brown bord dus vind je die vergelijkbaar met blues?(weet alleen niet meer of dat later dan deze post was) zodat je minder geluid zou produceren. Nog een vraag is dus wat je fijn vind aan de blues..de click of ook de bump(en voel je die ook wanneer je snel typt,en gebruik je die dan ook)?

Ik had namelijk gehoopt dat ik echt 100% achter mijn aankoop zou staan en dat doe ik ook enigsinds wel want de ducky shine 4 is een solid bord(al ga ik wss nog wel een wrist rest aanschaffen). Alleen zit ik nog steeds met de mx blues in mijn achterhoofd aangezien de browns qua tactility niet erg aanwezig zijn(tenzij je de toets langzaam indrukt). wanneer je de knop indrukt maar qua geluid toch ook niet extreem stil zijn (daarom dacht ik ook van tja had ik misschien net zo goed mx blues kunnen nemen die iets luider zijn). Het kan er misschien ook aan liggen dat ik gewoon geen mech gewend ben en daarom nog erg zwaar typ en het misschien wat meer tijd moet geven want nu is het zo dat ik deels bottom en deels niet maar zodra ik een typ test ga doen om zo snel mogelijk te typen ga ik als een gek bottomen....
Ik heb in een ver verleden nog wel eens naar MX Browns gekeken maar die zoektocht eindigde toen ik daadwerkelijk eens Browns testte. Ze voelen voor mij aan als 'dirty reds'. Wat ik daarmee bedoel is dat ze voor mij meer voelen als lineaire switches met vuil in de switch dan als tactile switches. Blue switches hebben daarentegen een veel meer voelbare bump, en dat vind ik erg prettig. Persoonlijk vind ik de click die daarbij hoort ook erg fijn, maar tijdens langere coding sessies heb ik een noise-cancelling koptelefoon op mijn hoofd en hoor ik mijn keyboard dus niet. Alles gaat dan op gevoel.

Of ik bottom hangt een beetje af van mijn frustratie-niveau (tijdens het coden). Meer frustratie = meer bottom. Ook merk ik dat ik veel bottom als ik een tijdje niet op een mechanical gewerkt heb. Zo ben ik net 2 weken weg geweest zonder extra keyboard, en na 2 weken op het keyboard van mijn MacBook Pro typen is het toch weer even wennen ;)

Typen zonder te bottomen, of 'touch typen' is ook niet iets wat je in een uurtje onder de knie krijgt. Of tenminste, ik niet. In het begin bottom je alles, en maak je misschien ook bovengemiddeld veel fouten. Dat is deel van het aanpassingsproces. Echt volledig touch typen is ook iets dat mij nog niet helemaal gelukt is. Mijn modifiers krijgen gemiddeld genomen een iets hardere behandeling dan de alfanumerieke toetsen ;)

Qua geluid is het in mijn optiek niet zozeer een kwestie van meer of minder geluid wanneer je MX Brown en Blue vergelijkt. Blues maken simpelweg een ander geluid. Wanneer je 100% zou kunnen touch typen zouden Browns nagenoeg stil moeten zijn, en hoor je bij Blues de 'click'. Wanneer je alles bottomt, of tenminste geregeld eens de plaat raakt merk je dat het geluid van de Browns een lagere frequentie heeft. Dit wordt vaak door andere mensen als 'minder irritant' ervaren. Dat is tenminste de consensus.

Kijk ik naar praktische toepassing, dan matcht dat niet altijd. Een halfjaar geleden werkte ik meestal in een relatief klein kantoor met ongeveer 6 collega's. In principe was het in dat kantoor 'stil'. Er werd niet luid gebeld, er stond geen muziek aan (daar heb je een koptelefoon voor), etcetera. Mijn collega's waren niet altijd even gecharmeerd van mijn MX Blues in dat kantoor, en in vergelijking met hun Apple keyboards was mijn Ducky inderdaad een stuk luider. Bij mijn huidige klant zit ik echter in een grote kantoortuin met enkele tientallen andere mensen. Het plafond in deze ruimte bevindt zich ruim anderhalve meter hoger dan in het vorige kantoor, en de ruimte is wat rumoeriger, met overleg/discussie op de werkvloer, bellende collega's, en op elk bureau een goedkoop HP rubber-dome keyboard. Ik gebruik in dit kantoor precies hetzelfde Ducky keyboard, maar hier heb ik nog geen klachten gehad over de geluidsproductie van mijn MX Blues. Wel hier en daar wat bewonderende blikken wanneer ik in mijn terminal aan het 'racen' ben. :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders

Ik heb een CM storm Quickfire TK, US layout (deze https://www.alternate.be/...duct/1101863?tk=7&lk=8152) maar krijg het niet in orde om hier op de nornale manier tremas, accenten etc mee te typen. Op men oude qwerty was dat gewoon de aanhalingstekens met de e, maar op deze lukt het me niet.

Ik gebruik momenteel de alt codes. Heeft iemand hier misschien ervaring mee met de quickfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

Ik heb sinds vrijdag het zelfde toetsenbord om iedere dag mee te sjouwen naar kantoor, maar dan met Browns. ë (shift+" e) werkt bij mij. ik heb geen drivers geinstaleerd, en Default input Language = Dutch (Netherlands) - United States-International

ëéè úíáó (yup lijkt allemaal te werken.)

Is je taal misschien aangepast toen de intel drivers geinstalleerd werden?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, excuseert u mij zodat ik me even voor de kop kan slagen.

Ik had (hoewel ik dus al vele keren gaan kijken was op het scherm) dat mijn taal veranderd was. stond nu op Engels - Verenigde Staten Internationaal (werkte het niet), heb juist de taal overgeschakeld naar Nederlands - Verenigde Staten Internationaal en nu is het in orde.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:03:
Even iets anders

Ik heb een CM storm Quickfire TK, US layout (deze https://www.alternate.be/...duct/1101863?tk=7&lk=8152) maar krijg het niet in orde om hier op de nornale manier tremas, accenten etc mee te typen. Op men oude qwerty was dat gewoon de aanhalingstekens met de e, maar op deze lukt het me niet.

Ik gebruik momenteel de alt codes. Heeft iemand hier misschien ervaring mee met de quickfire?
Klinkt eerder als een toetsenbordindeling issue, softwarematig dus. Want ik denk dat het een kwestie is van de juiste keymap instellen en dan werkt het zoals je gewend bent.

Met Windows is in Nederland het gebruik van US-International het meest voorkomend. En ik denk dat jij nu op gewoon "US" staat. Die US-Intl indeling werkt met dead keys voor accenten. Je typt dan eerst een " , maar er verschijnt niks op het scherm en dan op de gewenste letter om bijvoorbeeld een ë te maken.

Die instelling vind je Config Panel > Keyboard ergens verwacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 01-07-2015 10:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Whieee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Ik heb in een ver verleden nog wel eens naar MX Browns gekeken maar die zoektocht eindigde toen ik daadwerkelijk eens Browns testte. Ze voelen voor mij aan als 'dirty reds'. Wat ik daarmee bedoel is dat ze voor mij meer voelen als lineaire switches met vuil in de switch dan als tactile switches. Blue switches hebben daarentegen een veel meer voelbare bump, en dat vind ik erg prettig. Persoonlijk vind ik de click die daarbij hoort ook erg fijn, maar tijdens langere coding sessies heb ik een noise-cancelling koptelefoon op mijn hoofd en hoor ik mijn keyboard dus niet. Alles gaat dan op gevoel.

Of ik bottom hangt een beetje af van mijn frustratie-niveau (tijdens het coden). Meer frustratie = meer bottom. Ook merk ik dat ik veel bottom als ik een tijdje niet op een mechanical gewerkt heb. Zo ben ik net 2 weken weg geweest zonder extra keyboard, en na 2 weken op het keyboard van mijn MacBook Pro typen is het toch weer even wennen ;)

Typen zonder te bottomen, of 'touch typen' is ook niet iets wat je in een uurtje onder de knie krijgt. Of tenminste, ik niet. In het begin bottom je alles, en maak je misschien ook bovengemiddeld veel fouten. Dat is deel van het aanpassingsproces. Echt volledig touch typen is ook iets dat mij nog niet helemaal gelukt is. Mijn modifiers krijgen gemiddeld genomen een iets hardere behandeling dan de alfanumerieke toetsen ;)

Qua geluid is het in mijn optiek niet zozeer een kwestie van meer of minder geluid wanneer je MX Brown en Blue vergelijkt. Blues maken simpelweg een ander geluid. Wanneer je 100% zou kunnen touch typen zouden Browns nagenoeg stil moeten zijn, en hoor je bij Blues de 'click'. Wanneer je alles bottomt, of tenminste geregeld eens de plaat raakt merk je dat het geluid van de Browns een lagere frequentie heeft. Dit wordt vaak door andere mensen als 'minder irritant' ervaren. Dat is tenminste de consensus.

Kijk ik naar praktische toepassing, dan matcht dat niet altijd. Een halfjaar geleden werkte ik meestal in een relatief klein kantoor met ongeveer 6 collega's. In principe was het in dat kantoor 'stil'. Er werd niet luid gebeld, er stond geen muziek aan (daar heb je een koptelefoon voor), etcetera. Mijn collega's waren niet altijd even gecharmeerd van mijn MX Blues in dat kantoor, en in vergelijking met hun Apple keyboards was mijn Ducky inderdaad een stuk luider. Bij mijn huidige klant zit ik echter in een grote kantoortuin met enkele tientallen andere mensen. Het plafond in deze ruimte bevindt zich ruim anderhalve meter hoger dan in het vorige kantoor, en de ruimte is wat rumoeriger, met overleg/discussie op de werkvloer, bellende collega's, en op elk bureau een goedkoop HP rubber-dome keyboard. Ik gebruik in dit kantoor precies hetzelfde Ducky keyboard, maar hier heb ik nog geen klachten gehad over de geluidsproductie van mijn MX Blues. Wel hier en daar wat bewonderende blikken wanneer ik in mijn terminal aan het 'racen' ben. :+
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat ik denk ik gewoon ga doen is dat ik ook nog een ducky shine 4 met mx blues bestel en die ook voor een tijdje gebruik. Vind ik de blues acceptabel geluid maken en erger ik me er niet aan en vind ik het echt veel beter typen dan de browns dan hou ik de blues en stuur ik de browns terug. Mocht het zo zijn dat de blues toch niet helemaal bevallen dan blijf ik gewoon met de browns. Ik denk dat dat de enige oplossing is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ultraman schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:08:
...
Met Windows is in Nederland het gebruik van US-International het meest voorkomend. En ik denk dat jij nu op gewoon "US" staat. Die US-Intl indeling werkt met dead keys voor accenten. Je typt dan eerst een " , maar er verschijnt niks op het scherm en dan op de gewenste letter om bijvoorbeeld een ë te maken.
...
Ik vind zelf de AltGr-variant trouwens prettiger, iemand is zo vriendelijk geweest om die ook voor Windows beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb eergisteren een Trigger-Z met bruine switches besteld, mede door dit topic. Gisteren ontvangen en moet zeggen, zoveel beter dan een simpele Logitech. Wat een stevig apparaat trouwens, voelt degelijk en zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

begintmeta schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Ik vind zelf de AltGr-variant trouwens prettiger, iemand is zo vriendelijk geweest om die ook voor Windows beschikbaar te maken.
Ik had er ook een stukje over de AltGr als compose key er bij getikt want dat gebruik ik ook al jaren onder Linux. Maar dat had ik maar weer weggemoffeld omdat ik twijfelde aan de relevantie... Blijkbaar dus toch ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 01-07-2015 17:02 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
@ Serondil en skoozie
Of als je met Nederlandse layout rare dingen krijgt (symbolen bij je cijfertoetsen die niet kloppen ofzo), moet je "US International with dead keys" eens proberen. ;) Dat is "gewoon de US layout", maar dan met accenten die niet meteen verschijnen, maar wachten op een letter om erop te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Whieee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Nou ik heb nu de ducky shine 4 met mx blues binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik het eerlijk gezegt een klein beetje tegen vind vallen. Wat ik ten eerste merk is dat de toetsen een stuk logger/zwaarder aanvoelen en de clicks....tja die zijn redelijk aanwezig. Ik heb wel het idee dat ik een stuk langzamer typ met dit toetenbord als dat ik met de mx browns deed. Dus ik denk dat ik lekker bij de mx brows blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 14:51
Waar zijn de stealth versies gebleven van de CM Storm? Ze zijn nu te stealth ik kan ze nergens vinden?
Weet iemand waar ik nog een stealth bord kan kopen ( nieuw )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zou een Unicomp "Classic 104 White" qwerty/USB willen kopen (niet de "Ultra Classic"), maar de verzendkosten bij Unicomp zelf zijn intussen verhoogd naar 71,50 dollar en dat vind ik een beetje veel.

Ik heb zo'n beetje alle oude shoplinks uit dit topic aangeklikt en ook als ik kijk op de sites van de officiële distributeurs van Unicomp in Europa dan verkopen ze dit klassieke type niet (sowieso hebben die maar een heel klein deel van het assortiment).

Zijn er momenteel echt geen Europese handelaren die deze toetsenborden importeren?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Jeroen-B schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:55:
Nou ik heb nu de ducky shine 4 met mx blues binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik het eerlijk gezegt een klein beetje tegen vind vallen. Wat ik ten eerste merk is dat de toetsen een stuk logger/zwaarder aanvoelen en de clicks....tja die zijn redelijk aanwezig.
Logisch gevolg omdat blue een hogere actuatiekracht heeft dan brown. Voor wie de toetsen hard aanslaat werkt blue dan ook beter omdat je die minder makkelijk indrukt en dus ook minder makkelijk naar de bodem ramt. Ik ben ook van brown naar blue gegaan en in den beginne was het ook zwaarder dan brown, later echter niet omdat ik me heb aangepast en meer let op het klikje. Daardoor druk ik de toetsen niet meer zo ver naar beneden en dat tikt een heel stuk prettiger. Het voelt lichter en soepeler aan. Geef het even wat tijd, wellicht wordt het na een paar weken wat makkelijker.
Ik heb wel het idee dat ik een stuk langzamer typ met dit toetenbord als dat ik met de mx browns deed. Dus ik denk dat ik lekker bij de mx brows blijf.
Langzamer tikken hoeft geen nadeel te zijn, het kan juist ook een voordeel zijn doordat je nu wat aandachtiger bezig bent. Ik ken genoeg mensen die aanzienlijk sneller over het toetsenbord bewegen als ik dat doe maar die ook enorm veel wijzigingen moeten aanbrengen door de vele tikfouten die ze maken. Daar heb ik dan minder last van. Buiten dat kan het ook een fysiek voordeel geven: vingers raken minder snel vermoeid. Eigenlijk hetzelfde liedje als met pen en papier: doe je het wat langzamer dan is je handschrift mooier en beter leesbaar en je raakt niet zo snel vermoeid als je veel moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jeroen-B schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Nou ik heb nu de ducky shine 4 met mx blues binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik het eerlijk gezegt een klein beetje tegen vind vallen. Wat ik ten eerste merk is dat de toetsen een stuk logger/zwaarder aanvoelen en de clicks....tja die zijn redelijk aanwezig. Ik heb wel het idee dat ik een stuk langzamer typ met dit toetenbord als dat ik met de mx browns deed. Dus ik denk dat ik lekker bij de mx brows blijf.
Goed dat je toch de versie met MX Blue hebt laten komen. :)

Dat ze je tegenvallen bewijst ook direct het punt wat in dit topic keer op keer terugkomt: het gaat allemaal om voorkeur. Ik kan je vertellen dat ik Blues geweldig vind en Browns absoluut niet fijn vind, maar dat is louter mijn mening. Jouw mening valt nu dus anders uit. Maar, nu maak je dus wel onderbouwd de keuze voor Browns en blijf je niet zitten met de vraag of Blues niet toch beter/fijner waren geweest (omdat ik of iemand anders dat ergens geroepen heeft).

Dat Blues iets 'zwaarder' lijken te typen is overigens correct. Browns zijn (samen met Reds) de lichtste switches die Cherry maakt. De Browns hebben een 'actuation force' van 45cN, waar de Blues op 50cN zitten. Blues zijn overigens zeker niet de zwaarste switches. MX Clear, een zwaardere 'broer' van Brown, vereist 65cN, en MX Green, de zwaardere 'broer' van Blue, zelfs 80cN.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydwin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10-2022
(sorry, verkeerde topic)

[ Voor 90% gewijzigd door Lydwin op 05-07-2015 12:12 . Reden: verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39

masauri

aka qwybyte

Na wekenlang te zoeken en er niet uit geraken post ik hier mijn vraag in de hoop een oplossing te vinden.

Nu mijn logitech g11 op het punt staat de geest te geven met zijn knipperende led's en een kapotte spatiebalk na het schoonmaken, zoek ik een mechanische opvolger.
Ik heb even de vragen uit de ts overgenomen en beantwoord:

Welke lay-out wil je?
Azerty, full size (en dat is tevens ook het moeilijkste punt, want in België blijkbaar moeilijk te vinden voor een goede prijs, dus ik dacht aan import in frankrijk evt. amazon.)
Ik heb de overstap naar qwerty al vaker overwogen, maar ik typ te vaak met azerty toetsenborden vrees ik.
Misschien als er écht veel prijsverschil zou zijn dat ik overstap.
Mijn eigen pc is tenslotte diegene waar ik het vaakste achter zit.

Wil je met of zonder numpad?
Mét

Wil je backlight?
Ja, blauw moet er sowieso bij zijn. Al dan niet modbaar zoals Foritain's Wall-of-Text: Hallo China! Deel 3 – Rainbow LED Keyboard gedaan heeft.
Dit omdat ik er gewoon goed onder functioneer als ze verlicht zijn en het past in de rest van mijn kamer kleurschema hier.

Welke MX Switch prefereer je?
Das de moeilijkste vraag, volgens mijn gelezen info liefst de blauwe. (geluid + ok in te drukken)
Maar ik dacht dat de brown geen geluid maakte tot ik de link in de ts zag en luisterde: https://soundcloud.com/ni...y-keyswitches-sound-demos
Dus blauw of bruin denk ik dan...
Ik heb ooit een testsetje gehad maar die ligt "ergens" op zolder vermoed ik.

Wat je is je budget?
Liefst tussen 150-250 euro max.

Wil je macro toetsen?
Ja! Ik gebruik macro's voor mijn archiefwerk.
Kan niet zonder macro toetsen.

Doel van het keyboard?
Voornamelijk typen

Wat weet je al?
Mét polssteun liefst.
Mediatoetsen zijn altijd meegenomen! Deze gebruik ik dagelijks op men g11.

Na mijn zoekwerk kwam ik uit op deze 3 mogelijkheden,
maar misschien zijn er dus nog die ik niet ken of vergeet:

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)
Deze omwille van de modbaarheid naar blauwe leds zoals Foritain heeft gedaan.
Goedkoopste van de 3, import via amazon frankrijk dan met 20 euro extra voor de blauwe led covers.

pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Brown
Meer macro toetsen, hoewel de "zwevende" toetsen me wat tegen houden.
Persoonlijk weet ik niet of "zwevende" toetsen voor me weggelegd zijn, heb ze nog nooit ervaren.
Maar de mediatoetsen spreken me hier dan weer enorm bij aan.

pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Azerty)
Het probleem wat ik hier mee heb is dat ik niet weet of ik de polssteun ga missen.
Op de G11 die ik heb zit deze en ik vind het een zaligheid om te typen op deze manier, ik ben bang dat ik anders teveel last van mijn polsen zou krijgen bij dit tobo.

Dus bij deze, wat kunt ge me aanraden? :)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

iemand ervaring met dit keyboard;

https://www.massdrop.com/buy/e-element-rgb-keyboard

vind hem veel lijken op de Corsair variant (ook te vinden op massdrop btw), maar fijne lijkt me dat het ps2 aan te sluiten is... RGB verhaal doet me niet heel veel. liefst zou ik gewoon een zwart full size hebben met witte backlight oid.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Weet iemand waar ik een goedkope +/- 20euro doch goede wristrest kan kopen voor de CM storm Rapid I TKL. Iemand een aanrader?

[ Voor 4% gewijzigd door DTwice op 06-07-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJ007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:28:
iemand ervaring met dit keyboard;

https://www.massdrop.com/buy/e-element-rgb-keyboard

vind hem veel lijken op de Corsair variant (ook te vinden op massdrop btw), maar fijne lijkt me dat het ps2 aan te sluiten is... RGB verhaal doet me niet heel veel. liefst zou ik gewoon een zwart full size hebben met witte backlight oid.
Gaat dat niet gewoon via een verloopje? ik zie nergens een optie voor usb/ps2. Dan zou een corsair oid ook moeten werken.

Trouwens, massdrop is behoorlijk duur in verzenden/duane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10 11:12
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Trouwens, massdrop is behoorlijk duur in verzenden/duane!
Ja, voor dat toetsenbord zit er al dik 30 euro op aan verzendkosten, ook heb ik me laten vertellen dat afhankelijk van welke koeriersdienst er gebruikt wordt de kans groter of kleiner is om een douanecontrole te krijgen.
Wat je evt ook nog kunt doen is in de opmerkingen vragen of ze er op willen zetten dat dit een testexemplaar is oid, met een waarde van minder dan $22, dit trucje schijnt ook te werken. Zo kom je dus ook onder de fee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mexicanburribo schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:52:
Wat je evt ook nog kunt doen is in de opmerkingen vragen of ze er op willen zetten dat dit een testexemplaar is oid, met een waarde van minder dan $22, dit trucje schijnt ook te werken. Zo kom je dus ook onder de fee uit.
Zie Massdrop FAQ:

Can you declare my package as a gift or at a lower value?
We cannot under declare the value of the packages or mark them as anything but merchandise. To do otherwise would be a direct violation of customs regulations and is illegal in the United States.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, reken maar gauw 150+ voor dat toetsenbord, terwijl het een corsair rebrand is. (of corsair is een rebrand van iets, w/e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10 16:52
Zelf vind ik de Romer G switches van logitech enorm fijn werken, hoor van veel mensen dat ze deze te veel op rubber domes vinden lijken, maar snap niet helemaal waar ze die mening vandaan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Het doaune verhaal is me bekend;
Me vader werkt er Nb. Soms heb je mazzel, maar vaak genoeg niet. Incl verzenden kom ik op dit moment op 130$ uit. Dikke 100€ evt kosten vd doaune etc; blijf ik onder de 150 nog steeds 30€ goedkoper als de corsair...

Snap jullie punt, is beetje gokje. Met geluk ben je voor kleine 100 klaar; zou leuk zijn. Met pech als snel dikke 100 en dan wordt de corsair een stuk interessanter...

Heb de gok gewaagd; laat wel even weten hoe het afliep

[ Voor 6% gewijzigd door GJ007 op 07-07-2015 08:28 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 10:15
Iemand enig idee waar ik een IBM Model M of Dell AT101/AT101W kan halen in Nederland zonder dat ik me scheel hoef te betalen aan importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
Ik had een Ducky Shine mini YOTH edition besteld vanuit Canada en kwam aan in 3 dagen tijd.
Was op sale kostte met verzending 168€.

Kreeg de volgende dag een brief van de post dat ik een betalingsbewijs etc. moest binnengeven, direct gedaan en binnen 3 dagen ontvangen.

Heb niets van importkosten moeten betalen, guess I was lucky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35
mclegodude schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:36:
Zelf vind ik de Romer G switches van logitech enorm fijn werken, hoor van veel mensen dat ze deze te veel op rubber domes vinden lijken, maar snap niet helemaal waar ze die mening vandaan trekken...
Idd. Ze tikken niet als de gemiddelde Mechanische toetsenborden, maar zeker wel fijn.

Snap overigens wel het gevoel wat mensen krijgen dat het op rubberdomes lijkt, maar als je ze naast elkaar gebruikt, dan is dat totaal niet zo.

Pas een feature van mijn Orion ingesteld dat een spel de kleuren mag aanpassen.
GTA5 doet dit waardoor als je achterna gezeten wordt door de politie, de cijferbalk links rechts om en om rood blauw doet.
Erg leuk effect. Hoop dat dit meer gebruikt gaat worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
Waar zit deze optie? Kan hem zo 123 niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35
mclegodude schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:58:
Waar zit deze optie? Kan hem zo 123 niet vinden?
Volgens google zou hij dit automagisch moeten doen.
Maar had wel ergens bij instellingen iets gevonden wat aan gaf dat spellen je kleuren aan mogen pc of iets in die trend.

Heb wel de laatste software en daarbij meteen de laatste firmware geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
firm en software zijn beide van de laatste versie. ga als ik thuis ben wel even grondiger graven, via teamviewer vanaf kantoor werkt iets minder handig, met toch al niet zulke hele efficiente software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Wie o wie kan mij even advies geven, ik wil een mechanisch toetsenbord aanschaffen.

Ik heb geen flauw idee welke switches mij het beste liggen, ik twijfel heel erg tussen rood en zwart, het liefst een beetje gelijk aan mijn cheap ass 9 euro microsoft toetsenbord, dus ik neig toch sterk naar rood.

ben een voorstander van een klein toetsenbord hou er niet van als er teveel afstand tussen mijn handen zit.

Welke lay-out wil je?
qwerty.
met
Wil je backlight?
zou leuk zijn maar is geen vereiste
rood
Wat je is je budget?
100 euro is toch wel de max denk ik
Wil je macro toetsen?
geen idee wat dat inhoud maar die zal ik nu ook wel niet hebben dus nee.
Doel van het keyboard?
voornamelijk FPS games (CS:GO) en typen
Wat weet je al?
zelf had ik deze in gedachte
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
niet al te duur, rode switches en lekker klein zonder poespas.

als iemand een betere suggestie heeft please let me know!

ps : hoe zijn bruine switches? voor een algemene ervaring doe wel meer behalve fps games knalle natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 08-07-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
iemand? twijfel heel erg tussen red/brown ben bang dat red te gevoelig is met typen ofzo of ingame

[ Voor 86% gewijzigd door Ambition88 op 09-07-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Ambition88 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:05:
Wie o wie kan mij even advies geven, ik wil een mechanisch toetsenbord aanschaffen.

Ik heb geen flauw idee welke switches mij het beste liggen, ik twijfel heel erg tussen rood en zwart, het liefst een beetje gelijk aan mijn cheap ass 9 euro microsoft toetsenbord, dus ik neig toch sterk naar rood.

ben een voorstander van een klein toetsenbord hou er niet van als er teveel afstand tussen mijn handen zit.

Welke lay-out wil je?
qwerty.
met
Wil je backlight?
zou leuk zijn maar is geen vereiste
rood
Wat je is je budget?
100 euro is toch wel de max denk ik
Wil je macro toetsen?
geen idee wat dat inhoud maar die zal ik nu ook wel niet hebben dus nee.
Doel van het keyboard?
voornamelijk FPS games (CS:GO) en typen
Wat weet je al?
zelf had ik deze in gedachte
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)
niet al te duur, rode switches en lekker klein zonder poespas.

als iemand een betere suggestie heeft please let me know!

ps : hoe zijn bruine switches? voor een algemene ervaring doe wel meer behalve fps games knalle natuurlijk.
Alle mechanische toetsenborden typen best wel anders dan een rubber dome toetsenbord. Als je dus iets wilt wat daar zo veel mogelijk op lijkt moet je juist niet een mechanisch toetsenbord testen :P

Wat betreft rood en zwart: Het zijn vrij gangbare switches, tegenwoordig kun je die zelfs vaak testen bij de MM. Wat je fijn gaat vinden kunnen wij niet voor jou beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Net iets vervelends ontdekt aan mijn rapid-i. Ik kan met geen mogelijkheid inzoomen in programma's als Photoshop met de + key aangezien als je hem normaal indrukt (zonder shift) het een = is. Weet iemand hoe dit kan en wat evt. een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
DTwice schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:06:
Net iets vervelends ontdekt aan mijn rapid-i. Ik kan met geen mogelijkheid inzoomen in programma's als Photoshop met de + key aangezien als je hem normaal indrukt (zonder shift) het een = is. Weet iemand hoe dit kan en wat evt. een oplossing is?
Ik heb net als jij een Rapid-i, en bij mij moet ik (in Windows) control en + plus indrukken. Mocht je OSX hebben dan heb je volgensmij de Windowstoets en de + toets nodig. Ik weet niet of dit een antwoord is op je vraag, of dat je iets anders bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
ctrl + plus werkt helaas ook niet met inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medabi3 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:44:
Iemand enig idee waar ik een IBM Model M of Dell AT101/AT101W kan halen in Nederland zonder dat ik me scheel hoef te betalen aan importkosten?
V&A? Ik heb deze gehaald, een tijdje terug: V&A aangeboden: Ongebruikt vintage Dell AT101W Keyboard (Mechanisch)

En een Model M, daar heb ik deze voor gehaald: V&A aangeboden: IBM Model M toetsenbord (Ultieme mechanische ramplank ;) )

Die laatste was niet in geweldige staat, maar even openmaken en schoonmaken doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
DTwice schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:17:
ctrl + plus werkt helaas ook niet met inzoomen.
Hmm vreemd, welke taalvoorkeur heb je in Windows geselecteerd? Dat wil ook nog wel eens ervoor zorgen dat toetsen anders worden aangeslagen dan het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1p7clh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
ik heb een workaround gevonden door de sneltoetsen aan te passen naar inzoomen ctrl + ] en uitzoomen ctrl + [ blijf het vreemd vinden. Heb jij andere taalsettings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:18:
[...]

V&A? Ik heb deze gehaald, een tijdje terug: V&A aangeboden: Ongebruikt vintage Dell AT101W Keyboard (Mechanisch)

En een Model M, daar heb ik deze voor gehaald: V&A aangeboden: IBM Model M toetsenbord (Ultieme mechanische ramplank ;) )

Die laatste was niet in geweldige staat, maar even openmaken en schoonmaken doet wonderen.
Hey ja inderdaad, er is één AT101W bij vraag en aanbod. V&A aangeboden: DELL AT101W Mechanisch toetsenbord
Welke vind jij zelf fijner, de Dell of de IBM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medabi3 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Hey ja inderdaad, er is één AT101W bij vraag en aanbod. V&A aangeboden: DELL AT101W Mechanisch toetsenbord
Welke vind jij zelf fijner, de Dell of de IBM?
Ik vind de IBM fijner, die klikt ten minste. De Dell klikt ook wel, maar ergens in de verte voelt het nog een beetje als een rubberdome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Ik vind de IBM fijner, die klikt ten minste. De Dell klikt ook wel, maar ergens in de verte voelt het nog een beetje als een rubberdome.
Hmm ik denk dat ik dan nog even wacht tot er een Model M bij vraag & aanbod staat, bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
DTwice schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:39:
ik heb een workaround gevonden door de sneltoetsen aan te passen naar inzoomen ctrl + ] en uitzoomen ctrl + [ blijf het vreemd vinden. Heb jij andere taalsettings?
Ik heb Windows 8 (en OSX Yosemite), allebei met US international taalindeling, en bij mij geven ze dus ongeveer hetzelfde aan, WIndows is control en +, osx is cmd en +. Waarom het bij jou dan niet werkt is me een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ihre schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:00:
[...]

Stabilizers kun je smeren met lithium vet, op mineralenbasis (tast het plastic niet aan), wellicht verkrijgbaar bij fietsenwinkels. Voor de toetsen zou je Victorinox multitool olie kunnen gebruiken.
Waar koop je dat soort olie? En waarom perse die soort olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
okay dus ik heb sinds een paar dagen een CM storm quick fire TK, ben er super tevreden over maar de F keys werken niet? f5 om te refreshe niet, nou is dat nog gene probleem maar ze werken dus ook niet ingame (cs:go) voten/kicken etc snap er niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Mijn huidige collectie aan mechanische keyboards

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3DyAjthl.jpg?1
HMB-35957u-22
Oki tacktile gourd spring

Nadat ik deze heb schoongemaakt denk ik dat dit mijn main keyboard wordt. Ze zijn niet zo stevig als een de model M's, maar typt imho wel een stukje lekkerder en heeft gelukkig geen Nederlandse lay-out. Alleen jammer dat deze niet de normale switches heeft maar de tactile variant.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BJWNqo0l.jpg
IBM Model M2

Net iets kleiner dan een "normale" model M. Mijn huidige main, want ik vind de originele model M gewoonweg te groot. Vervangen van de condensatoren was zo gedaan, alleen hem weer in elkaar krijgen was iets lastiger.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0EPci3ul.jpg?1
IBM Model M
Groot lomp ding

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sOwRPgYl.jpg
Cherry G84-4100PTMUE
Cherry ML
Lekker compact, typt redelijk goed, heeft eigenlijk alles wat je wil van een klein toetsenbord. Typt wat lekkerder nu alle switches zijn gesmeerd. Ook handig dat deze een USB aansluiting heeft, maar wireless zou helemaal ideaal zijn geweest.

Wat ik ook minder vind is dat al mijn model M's een Nederlandse lay-out hebben, had ze liever gewoon met een US gehad. Misschien maar een keer de verkeerde keycaps vervangen.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Ambition88 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:58:
okay dus ik heb sinds een paar dagen een CM storm quick fire TK, ben er super tevreden over maar de F keys werken niet? f5 om te refreshe niet, nou is dat nog gene probleem maar ze werken dus ook niet ingame (cs:go) voten/kicken etc snap er niks van?
Ik denk dat dit komt door je fn key instellingen?
Exphy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:08:

Cherry G84-4100PTMUE
Cherry ML
Lekker compact, typt redelijk goed, heeft eigenlijk alles wat je wil van een klein toetsenbord. Typt wat lekkerder nu alle switches zijn gesmeerd. Ook handig dat deze een USB aansluiting heeft, maar wireless zou helemaal ideaal zijn geweest.

Wat ik ook minder vind is dat al mijn model M's een Nederlandse lay-out hebben, had ze liever gewoon met een US gehad. Misschien maar een keer de verkeerde keycaps vervangen.
Een draadloos mechanisch toetsenbord zou wel gaaf zijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:56:

[...]

http://www.amazon.com/iOn...-mechanical/dp/B004S862FW

En als ik het me goed herinner had een of ander bekend merk recentelijk nog draadloze mechanische toetsenborden geïntroduceerd, maar die kon ik zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10 12:37
De eerste leds van mijn Rapid-i zijn inmiddels uitgevallen.Opvallend dat het altijd kort achter elkaar lijkt te gebeuren.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

pclinde

TechGaming.nl

PjotrStroganov schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:36:
De eerste leds van mijn Rapid-i zijn inmiddels uitgevallen.Opvallend dat het altijd kort achter elkaar lijkt te gebeuren.
Ouch dat is balen. Ik heb je een DM gestuurd. :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:00:
[...]

http://www.amazon.com/iOn...-mechanical/dp/B004S862FW

En als ik het me goed herinner had een of ander bekend merk recentelijk nog draadloze mechanische toetsenborden geïntroduceerd, maar die kon ik zo snel niet vinden.
de volgende 2 ben ik wel eens tegen gekomen:
http://www.keyboardco.com...luetooth-keyboard-review/
https://www.massdrop.com/buy/varmilo-vb87m-bluetooth

en er is ook een noppo via china te halen

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Cyleo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat dit komt door je fn key instellingen?

[...]

Er is iemand die custom controllers verkoopt voor happy hacker toetsenborden. Het zijn drop-in replacements. Zijn meest recente versie ondesteunt ook bluetooth. Sowieso is het leuk om je eigen keyboard layout te kunnen programmeren -- hardware dvorak ftw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kunt sowieso usb -> bluetooth doen, dan kan elk kb draadloos. Noppoo is idd eentje die vanzich zelf draadloos is!
Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.