Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob Popcorn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:19:
[...]

Nouja ik heb dus geen idee of ik feedback wil of niet. Denk het wel, want ik heb de neiging om heel hard te bottom outen als ik een beetje in de zone zit. :p Ik zit te kijken naar een Corsair Vengeance K70, met name om de looks en de polssteun. Die K70 is er helaas niet met MX Clear. :/
Ook hier is er maar één advies op z'n plaats; probeer het zelf uit. Wij kunnen niet bepalen wat jij lekker vindt tikken, of dat nu thuis of op kantoor is. Ondanks dat MX Blue en MX Green door veel mensen voor typewerk geprefereerd worden (op kantoor lijkt mij dat de voornaamste bezigheid) lijken die me i.v.m. het geluid inderdaad niet handig. Indien je merkt (d.m.v. uitproberen dus) dat je die feedback wel lekker vindt is MX Clear zoals Whieee al aangeeft het meest logische alternatief. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar Matias switches. Dit zijn Alps-varianten die eveneens als stille variant verkrijgbaar zijn. KBParadise heeft tegenwoordig een V60 Mini met dergelijke switches in het assortiment, misschien is dat de moeite waard. Bedenk hierbij wel dat deze switches niet compatibel zijn met de meeste custom keysets, als je dus van plan bent om custom keycaps te plaatsen is het slimmer om een switchtype met MX stems te kiezen.
JJ White schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:36:
Ik kom niet vaak in deze kant van het forum, maar ik heb een vraag voor de mechanische toetsebord tweakers. Ik liep een paar dagen geleden een Cherry g80-1000 HDU (foto's) uit 1987 tegen het lijf en ik weet niet zo veel van mechanische toetsenborden af, maar wel genoeg om te weten dat ze niet weg gegooid moeten worden. 8)7
Specs van dit bord hier.
Na deze vondst te hebben gedeeld op het internet werd ik aangesproken of ik het ding wilde ruilen/verkopen. Nu heb ik twee vragen aan jullie:

1) Is een Das Keyboard II met deze keycaps een goeie ruil? (Moet wel verzendkosten naar Florida betalen |:( )

2) Zijn er mensen iets dichter bij huis die hier interesse in hebben (Ik heb echt geen idee hoe het zit met deze community in Nederland.)

Andere suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
Qua nostalgische waarde gaat het Cherry bord het sowieso winnen. In valuta is het lastig te zeggen, bij zulke borden is het maar net wat de gek ervoor geeft. Ik weet niet hoe hoog de verzendkosten naar Florida precies zijn maar dat zou wel eens een dusdanig bedrag kunnen zijn dat ik het überhaupt niet meer zou overwegen.

[ Voor 35% gewijzigd door MiBe op 19-05-2015 00:18 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een backlit mech toetsenbord. (Het liefst met brown or red switches)

Ik ben uitgekomen op de CM Storm Quick Fire Rapidfire-I. Deze is in Nederland echter nergens te verkrijgen (voor een normale prijs), de enige webshop is SiComputers, en daar waag ik me nooit meer aan.

Heeft iemand wellicht een ander voorstel voor een vergelijkbaar mechanisch toetsenbord dat wel voor een redelijke prijs aan te schaffen? Ik probeer het onder de €100 te houden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 03:42:
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een backlit mech toetsenbord. (Het liefst met brown or red switches)

Ik ben uitgekomen op de CM Storm Quick Fire Rapidfire-I. Deze is in Nederland echter nergens te verkrijgen (voor een normale prijs), de enige webshop is SiComputers, en daar waag ik me nooit meer aan.

Heeft iemand wellicht een ander voorstel voor een vergelijkbaar mechanisch toetsenbord dat wel voor een redelijke prijs aan te schaffen? Ik probeer het onder de €100 te houden.

Alvast bedankt!
Dat is grappig, drie weken terug was deze tobo nog bij 4Launch, Azerty, Alternate, Paradigit (waar ik hem heb gekocht) en Megekko allemaal voor de prijs van 88 tot 95 euro. Daarvoor was dit bord ook al moeilijk leverbaar (levertijd van 2 tot 3 weken).

Ik zou wachten op een nieuwe voorraad. Ik hou namelijk dit toetsenbordje al een tijdje in de gaten, zelfs waarna ik hem gekocht heb, ik ben namelijk benieuwd naar prijs dalingen. Het is wachten op een nieuwe voorraad die uit China het hoofdkantoor van CM (in Eindhoven) binnenkomt.

Aangezien de populariteit van de Rapid-i het afgelopen jaar, kunnen we alleen maar aannemen dat deze tobo's nog geproduceerd worden in fases. ;) Wil je het definitief weten, kun je altijd pclinde mailen, die kan zonder twijfel vertellen wanneer deze weer in stock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 03:42:
Hallo mensen,

Alvast bedankt!
Hmm ik heb een maandje geleden ongeveer ook een Rapid-i aangeschaft, bij Azerty. Die hebben zo te zien de prijs enorm verhoogd, hij was eerst 89 euro daar. Maar dat zal wel zoals de vorige post aangeeft met de voorraad te maken hebben. Ik zou dan als ik jou was, als je de Rapid-i wil eventjes wachten totdat hij overal weer een beetje in voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 14:45

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb deze week nog contact gehad met Cooler Master Benelux. Afgelopen week is de laatste voorraad Rapid-I's verstuurd naar de webwinkels en over een week of twee komt de nieuwe voorraad weer binnen.

Even geduld dus. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

Bob Popcorn

Plop!

Heb toch maar gekozen voor een Corsair Vengeance K70 met Cherry MX Brown, en ik ben prima tevreden! Als ik lekker los ga roffelt het toetsenbord er op los en als ik rustig aan doe blijft 'ie mooi stil. :) Sowieso voelt het ding aan als een tank. >:)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Bob Popcorn schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:48:
Heb toch maar gekozen voor een Corsair Vengeance K70 met Cherry MX Brown, en ik ben prima tevreden! Als ik lekker los ga roffelt het toetsenbord er op los en als ik rustig aan doe blijft 'ie mooi stil. :) Sowieso voelt het ding aan als een tank. >:)
Top ;) Ik ben zelf net terug van een weekje laptop typen en dan merk je pas echt weer hoeveel verschil het maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vattick
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Hey allemaal,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Topre Switches. Ik heb zelf nu een Cooler Master Quick Fire Rapid-i en daar ben ik heel tevreden over. Maar ik lees een hoop goede reviews (pclinde, Foritain, gold award bij de buren en onlangs ook een gold award bij belgische buren). ik ben erover aan het denken om mijn rapid i aan mijn broertje door te spelen en zelf een NovaTouch te gaan halen. maarja die prijs is wel heftig.

TL;DR ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met Topre switches^^

PS: weet niet of het al eerder gepost is maar is er ergens al eens een vergelijkings test gedaan naar de verschillende soorten switches? zoals khail, cherry mx, romerG topre and what not.

Cheers,

Vatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

kwam laatst op dit overzicht: http://imgur.com/a/VUqVE
daar staan cherry MX en clones en hoeveel gram ze nodig hebben. helaas geen RomerG/Topre/... kijk ook even bij die RomerG wat je van de toetsen zelf vond, ik vond ze maar vreemd aanvoelen en om het maar niet over het uiterlijk te hebben (wat gelukkig heel persoonlijk is)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

skoozie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:04:
kwam laatst op dit overzicht: http://imgur.com/a/VUqVE
daar staan cherry MX en clones en hoeveel gram ze nodig hebben. helaas geen RomerG/Topre/... kijk ook even bij die RomerG wat je van de toetsen zelf vond, ik vond ze maar vreemd aanvoelen en om het maar niet over het uiterlijk te hebben (wat gelukkig heel persoonlijk is)
Bedankt voor de share! De RomerG toetsen vond ik zelf ook erg vreemd aanvoelen. Was in de Mediamarkt Rotterdam. Doe mij maar gewoon Cherry MX. :D

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Hoe bevalt de Corsair RGB K70 nou? De software was behoorlijk prut toch? Ik heb een Logitech G510 nu al bijna 5 jaar en zoek naar een nieuw toetsenbord.

Ben toch wel gewend geraakt aan al die multimedia knoppen die ik verrassend vaak gebruik, verlichting vind ik zeer fijn (liefst wit) en het moet dan toch wel mechanische zijn dit keer. Brown switches als het kan. RGB is een leuke toevoeging maar niet noodzakelijk. Ben ook zeer gewend geraakt aan een pols steun. Veel toetsenborden zoals Ducky's lijken dit niet te hebben.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:44

WCA

John Dude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:18:
Hoe bevalt de Corsair RGB K70 nou? De software was behoorlijk prut toch? Ik heb een Logitech G510 nu al bijna 5 jaar en zoek naar een nieuw toetsenbord.

Ben toch wel gewend geraakt aan al die multimedia knoppen die ik verrassend vaak gebruik, verlichting vind ik zeer fijn (liefst wit) en het moet dan toch wel mechanische zijn dit keer. Brown switches als het kan. RGB is een leuke toevoeging maar niet noodzakelijk. Ben ook zeer gewend geraakt aan een pols steun. Veel toetsenborden zoals Ducky's lijken dit niet te hebben.

Suggesties?
Al die dingen zitten op de G710+ :) Ik heb m, erg fijn toetsenbord waar ook O-rings geinstalleerd zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
GreNade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:27:
[...]

Al die dingen zitten op de G710+ :) Ik heb m, erg fijn toetsenbord waar ook O-rings geinstalleerd zijn.
Ja, toch wel? Ik las wat verhalen over defecte toetsen van mensen maar dat heb je met alles. Hmmmm. Misschien dan toch maar gewoon bij Logitech blijven en voor een G710+ gaan. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

John Dude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Ja, toch wel? Ik las wat verhalen over defecte toetsen van mensen maar dat heb je met alles. Hmmmm. Misschien dan toch maar gewoon bij Logitech blijven en voor een G710+ gaan. ^^
Na een half jaar nog geen defecte toetsen of leds, maat van me had wel 1 defect ledje, maar logitech heeft m een nieuw tobo opgestuurd, zijn oude hoefde hij niet terug te sturen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
John Dude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:18:

Suggesties?
Volgens mij was de software van Corsair wel redelijk goed op orde. Ik weet het niet zeker, ik heb zelfde de Gigabyte Osmium en de software daar van is echt verschrikkelijk :P (Als iemand nog goede software heeft die op alle toetsenborden werkt houd ik mij aanbevolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Corsair verkoopt blijkbaar K70 RGB keyboards met nog het oude logo maar is een limited edition. Iemand misschien enig idee welke winkels de K70 met het oude logo verkopen? Ga misschien toch voor Corsair inplaats van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zoek ook een mechanisch toetsenbord, voornamelijk voor programmeren en e-mailen uitsluitend op Linux (Ubuntu). Gamen doe ik niet (althans, niet met keyboard).

incl numpad
incl media keys (volume, play, stop, next)
US Internationaal
geen wristpad (of afneembaar)
goede duurzame toetsen
backlit lijkt me wel prettig als ik 's avonds/ 's nachts werk maar is geen must (of is dit meer een gimmick en niet echt praktisch?).
budget max 150 maar liever rond de € 100
Ik denk dat ik voor cherry mx brown zal gaan, dit lijkt een beetje de tussenweg tussen blue en red.

Mijn shortlist:
pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)
Deze heeft 4 keys boven het numpad die ik zou kunnen gebruiken als media keys. Ik kom er dan nog een tekort maar dit is acceptabel

pricewatch: Ducky DK9008 Shine 3 (Witte led, Cherry Brown)
Het lijkt dat het enige verschil met bovenstaande de backlit is? Het grote prijsverschil is me dat dan niet waard.

pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard qwerty
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout)
Deze twee lijken beide prima.

Iemand nog andere alternatieven of advies om me een kant op te sturen voor een van bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Bol.com heeft de G710+ voor 119 trouwens: http://www.bol.com/nl/p/l...d-zwart/9200000014008502/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Die afbeelding doet vermoeden dat je hem krijgt met ANSI layout, maar ik denk dat je een ISO krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Flipjack schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:27:
Die afbeelding doet vermoeden dat je hem krijgt met ANSI layout, maar ik denk dat je een ISO krijgt.
Stomme vraag misschien maar is dat het verschil tussen NL en US layout? Of is dat weer iets anders?

Die bij bol heeft een NL layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Het verschil zit hem in de linker shift en de enter toetsten. De US (ANSI) layout heeft een lange linker shift en een rechthoekige enter. ISO heeft een korte shift met een backslash toets tussen de shift en de z, en de enter is een soort omgedraaide L vorm. Zie: http://deskthority.net/wiki/ANSI_vs_ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hm jammer, dit is dus de NL layout.

Ik heb nu maar besloten om voor de Corsair Gaming K70 te gaan. Ik lees dat deze hetzelfde is als de vengeance maar dan 2 tientjes goedkoper. Ook neem ik toch de MX Blue (niets is zo veranderlijk als een mens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Zelf 2 weken geleden de overstap gemaakt van een Logitech G710+ naar een KUL ES-87 met MX Clears en dat bevalt uitstekend. De MX Browns waren wat te licht voor mijn smaak en de MX Clears bevallen op alle fronten beter. De nadrukkelijkere bump is geweldig en de bouwkwaliteit van de KUL is vlekkeloos. Erg gelukkig met dit bordje :)
Tenkeyless went al goed, af en toe ram ik nog wel met mn rechter wijsvinger naast het toetsenbord in de veronderstelling dat daar de enter van de numpad zit. De kleinere footprint is wel heel fijn.

Tzt nog een PBT keycap setje, daarvoor hou ik Massdrop in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Ik ga denk ik voor deze keycaps, met een sideprint. Wel jammer dat ze geen complete set hebben voor de CM Storm Quickfire Ultimate, de onderste rij is niet echt standaard met z'n kleine win-keys en grote alt. :/
Iemand die ervaring heeft met de Vortex PBT's en ze kan aanbevelen?

Hetzelfde als de Razer Blackwidow zie ik hier. Ach, het zijn maar 5-8 toetsen die ik dan evt nog apart zou moeten halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Royenroy op 29-05-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:32
Ik had eerst een Ducky DK2087S MX Blue zonder numeriek deel die typt heerlijk maar ik miste het numerieke deel.

Nu heb ik een Ducky DK2108 MX Blue gekocht maar tot mijn verbazing vind ik deze heel anders typen iets sponziger. Het lijkt ook iets stiller te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i326.photobucket.com/albums/k403/rgieze/a004b6b9-a93f-4238-968a-2d2e91b6f01a_zpsbhucvzo4.jpg

Beide toetsenborden hebben de Cherry MX Blue switches (ik heb een aantal keycaps bij beiden eraf gehaald om dat te checken. Is het te verklaren dat ze zo verschillend aanvoelen? Het oude keyboard heeft backlight bij iedere key het nieuwe niet, zou de DK2108S wel hetzelfde aanvoelen (met backlights)?

[ Voor 31% gewijzigd door Skidmarks op 30-05-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Skidmarks schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:51:
Ik had eerst een Ducky DK2087S MX Blue zonder numeriek deel die typt heerlijk maar ik miste het numerieke deel.

Nu heb ik een Ducky DK2108 MX Blue gekocht maar tot mijn verbazing vind ik deze heel anders typen iets sponziger. Het lijkt ook iets stiller te zijn.

[afbeelding]

Beide toetsenborden hebben de Cherry MX Blue switches (ik heb een aantal keycaps bij beiden eraf gehaald om dat te checken. Is het te verklaren dat ze zo verschillend aanvoelen? Het oude keyboard heeft backlight bij iedere key het nieuwe niet, zou de DK2108S wel hetzelfde aanvoelen (met backlights)?
Misschien dat er o-ringen op zitten? Rubberen ringetjes, om het ronde gedeelte aan de overkant van de keycap.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:32
Daar heb ik ook naar gekeken maar die zitten er niet op. Ik heb zelfs een keycap omgewisseld maar dat maakte niet uit. Het lijkt echt in de switch zelf te zitten. Op het oog zien de switches er hetzelfde uit op de backlight na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb uiteindelijk de Corsair K70 met MX blue gekocht. Hoewel ik eerst bang was dat deze te zwaar zou typen, lijkt dat heel erg mee te vallen. Voor mijn gevoel typt het zelfs lichter dan mijn oude Microsoft Internet keyboard Pro.

Verder bevalt het bordje met tot nu toe erg goed. Vandaag ben ik aan het proberen om maar eens fatsoenlijk met tien vingers te typen in plaats van 4-6. Het toetsenbord leent zich daar we erg goed voor maar mijn 20+ jaar foute gewoontes zijn moeilijk af te leren denk ik:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Skidmarks schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:33:
Daar heb ik ook naar gekeken maar die zitten er niet op. Ik heb zelfs een keycap omgewisseld maar dat maakte niet uit. Het lijkt echt in de switch zelf te zitten. Op het oog zien de switches er hetzelfde uit op de backlight na dan.
Mm, dat is gek. De cherry switches zijn behoorlijk consistent qua druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Toch maar voor een G710+ gegaan. Als het goed is komt hij morgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 19:11
Waarschijnlijk is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan geen Nederlandse (web)winkel (of vanuit het buitenland zonder hoge verzendkosten) vinden die rode o-ringen (voor cherry mx switches) levert. Weten jullie een winkel?

[ Voor 16% gewijzigd door Odrai op 31-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-07 19:17
Beste mensen,
Zou iemand mij het verschil kunnen vertellen tussen de Logitech G710+ (met een oranje kader rondom de G-toetsen) en de Logitech G710+ (met een blauw kader rondom de G-toetsen). Op de Logitech site zelf staat bij de G710+ met het blauwe kader namelijk specifiek vermeld dat deze Cherry MX Blue switches heeft, maar bij die met het oranje kader wordt niet vermeld welke soort switches deze bevat. Daarnaast zou ik graag advies van jullie willen over welke beter geschikt is voor de games die ik speel, namelijk: The Witcher 3, League of Legends en verschillende MMO's (ik speel niet echt FPS-games op de PC). Zelfs met de beschrijvingen van de verschillende switches op pagina 1 van deze topic kom ik er namelijk niet uit.
Mvg,

[ Voor 8% gewijzigd door Talel op 31-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Talel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:49:
Beste mensen,
Zou iemand mij het verschil kunnen vertellen tussen de Logitech G710+ (met een oranje kader rondom de G-toetsen) en de Logitech G710+ (met een blauw kader rondom de G-toetsen). Op de Logitech site zelf staat bij de G710+ met het blauwe kader namelijk specifiek vermeld dat deze Cherry MX Blue switches heeft, maar bij die met het oranje kader wordt niet vermeld welke soort switches deze bevat. Daarnaast zou ik graag advies van jullie willen over welke beter geschikt is voor de games die ik speel, namelijk: The Witcher 3, League of Legends en verschillende MMO's (ik speel niet echt FPS-games op de PC). Zelfs met de beschrijvingen van de verschillende switches op pagina 1 van deze topic kom ik er namelijk niet uit.
Mvg,
Die met oranje heeft browns :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Talel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:49:
Beste mensen,
Mvg,
Probeer eens wat borden uit bij een lokale Mediamarkt mijn korte bezoek.

Ikzelf ben uiteindelijk voor brown switches gegaan, is nog steeds wennen, maar het voelt zo lekker om die ene dag thuis te werken, ik zou er bijna een 2e voor op de zaak voor willen aanschaffen. Nadeeltje is dat ik dan een keyboard moet mee sjouwen naast mijn 12,5" laptopje, voelt toch vreemd...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Odrai schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:26:
Waarschijnlijk is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan geen Nederlandse (web)winkel (of vanuit het buitenland zonder hoge verzendkosten) vinden die rode o-ringen (voor cherry mx switches) levert. Weten jullie een winkel?
Moeten het de rode versies zijn?

Ik heb deze gehaald:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Waren redelijk snel binnen, en tot nog toe geen problemen gehad!

Ook houden ze de kleur van mijn ledjes gewoon wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 20:27
Odrai schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:26:
Heb deze gekocht. 2dollar en gratis verzending... O-) Was een gok, maar pakt goed uit.
Heb onder elke (MX Green) key 2 geplaatst, geeft een lekkere korte aanslag en je bent de 'clack' sound kwijt, alleen de fijne click van de greens is nu aanwezig. Werkt goed.
edit: je keybacklight gaat er niet op achteruit.

[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 01-06-2015 16:17 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 19:11
IdieEasy schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Moeten het de rode versies zijn?

Ik heb deze gehaald:
http://www.banggood.com/1...ch-Keyboard-p-937511.html

Waren redelijk snel binnen, en tot nog toe geen problemen gehad!

Ook houden ze de kleur van mijn ledjes gewoon wit :P
Die zijn perfect! :D Ik kan zelfs met iDeal betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb nog een toetsenbord gebouwd :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xczUGlBl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/40nUypml.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iQg4vlxl.jpg

http://imgur.com/a/z0I3O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Je zegt dat de spacebar voor jouw gevoel niet helemaal klopt in het totaal plaatje...maar ik vindt je toetsenbord er zo juist veel gaver en unieker uit zien!! Super project, ik zou alleen zelf mijn numpad missen :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Leuke dingen he? Die Duck Viper bordjes ;)

Ik heb zelf een Duck Orion staan. Heerlijk die zware aluminium keyboards.
Wat voor switches zitten er in?
En als ik het goed zie zijn dat Ivan's PBT blanks?

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 04-06-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
weszz schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:51:
Je zegt dat de spacebar voor jouw gevoel niet helemaal klopt in het totaal plaatje...maar ik vindt je toetsenbord er zo juist veel gaver en unieker uit zien!! Super project, ik zou alleen zelf mijn numpad missen :+
Thanks! Ik moet zeggen dat ik de witte spatiebalk ben gaan waarderen, echter is die bijna volledig glad tov de andere keycaps (die dus textuur hebben).

Gelukkig hoef ik niet zo veel met getallen te werken (af en toe een IP adres), maar ik ben bezig met een eigen numpad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xptej9cl.png
F_demon schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Leuke dingen he? Die Duck Viper bordjes ;)

Ik heb zelf een Duck Orion staan. Heerlijk die zware aluminium keyboards.
Wat voor switches zitten er in?
En als ik het goed zie zijn dat Ivan's PBT blanks?
Ja, ik vind 'm fantastisch! 3kg genot :+

http://imgur.com/a/8lE3M ofniet?

Er zitten MX Clears op, met 65g veertjes. Inderdaad, met R3 blanks van Ivan.

Ik zit te wachten op de Orion v2, nog 1.5 maand ongeveer.

[ Voor 42% gewijzigd door ihre op 04-06-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Haha, yep dat ben ik. ;)

Moet nog eens een keer kijken hoe ik hier mijn naam aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 13:04
Zo, kan hier nu ook posten :D. Net een CM Storm rapid-i besteld. Overstap van Azerty -> Qwerty zal weer even wennen worden. Moest het toch geen succes zijn, misschien maar Azerty keycaps bestellen :P. Kan je ze overigens ergens buiten wasdkeyboards bestellen? Binnen europa liefst, is anders bijna de prijs van een nieuw toetsenbord :P. Wil er gerust 30-40 euro aan geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Sakke1994 op 04-06-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-10 17:44
Hallo mensen,

Ik heb op t moment een dillemaatje waar ik helemaal gek van word.

Ik ben namelijk op zoek naar een mechanisch toetsenbord op het toetsenbord van mijn laptop te vervangen wanneer ik thuis ben.

Ik ben opzoek naar een full toetsenbord met backlit als het kan omdat ik die verlichting toch zo nu en dan wel handig vind.
De main purpose van dit toetsenbord moet toch wel zijn voor het typen van code(atm Java). Echter wil ik dit toetsenbord ook kunnen gebruiken voor het spelen van een game zo nu en dan ( fps/rpg macroless over t algemeen). Ik wou er eerst zo goedkoop mogelijk vanaf zijn ( ~80 euro) maar heb nu toch wel een max budget van 150 euro.

Ik heb op dit moment 3-4 borden op t oog:

Corsair k70(non rgb 2013)
Ducky shine 3
Das profesional s
cm quickfire xt

Die corsair vind ik er het beste uitzien maar ik lees extreem veel over dat de layout niet standaard is wat weer gedoe met de keycaps geeft, verder kosten keycaps die er wel op kunnen ( max universals) 60 dollar aka 52 euro wat ik weer teveel van t goede vind en lees ik her en der dat het typen wat minder fijn is vanwege de relatief hoge keys.
Ik wil wel kunnen gamen maar daar moet niet de focus op liggen dusja dan denk ik hmm ducky..
Probleem daar is dat er cherry stabilizers op zitten ipv costars welke de meeste beter vinden..
Das heeft geen full keyrolover via usb dus dat is weer minder voor dat bord en heeft blijkbaar ook een andere maker en geen lichtjes.

Dusja vandaar dat ik er helemaal gek van wordt dat er geen perfect keybord is :-(

Verder las ik ook dat er wel wat leds dood gingen her en der.. geen idee of dat ook t geval is met de ducky shine white led( enige variant met mx browns).

Anyway alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Stom vraagje:

Passen deze keycaps: http://www.wasdkeyboards....cherry-mx-keycap-set.html

Op een CM Storm Quickfire Rapid-i, de versie met US qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:36:
Stom vraagje:

Passen deze keycaps: http://www.wasdkeyboards....cherry-mx-keycap-set.html

Op een CM Storm Quickfire Rapid-i, de versie met US qwerty.
Yes, zolang jouw toetsen cherry MX zijn, past een cherry MX keycap setje. Ook een paar andere switches accepteren de keycaps, zoals die novatouch TKL switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:49:
[...]

Yes, zolang jouw toetsen cherry MX zijn, past een cherry MX keycap setje. Ook een paar andere switches accepteren de keycaps, zoals die novatouch TKL switches.
Mits de layout qua breedte ook volledig ISO is.

Niet zoals bij Corsair.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:55:
[...]

Mits de layout qua breedte ook volledig ISO is.

Niet zoals bij Corsair.
Ja, de standaard toetsen zullen wss passen, maar shift/alt/space/ alle andere 'brede' toetsen willen nog weleens een andere maat hebben. (1x 1.5x 2x etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:49:
[...]

Thanks! Zijn MX brown switches. Vroeg me alleen af of de grotere enter enzo gingen passen. Laten die keycaps ook licht door of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Sakke1994 op 05-06-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:28:
[...]

Thanks! Zijn MX brown switches. Vroeg me alleen af of de grotere enter enzo gingen passen. Laten die keycaps ook licht door of niet?
Doe zelf eens een beetje onderzoek!? Wij lezen precies hetzelfde als jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Laatst online: 23:20
Iemand ervaring met garantie van Filco Minila toetsenborden en The Keyboard Company?
De problemen die ik momenteel ervaar:
- dubbele aanslagen
- gemiste aanslagen
- tijdelijk (<1min) niet werken
- gewoon niet reageren, enkel wanneer ik de usb kabel er even uit haal en terug in steek

Ik ben zeer tevreden over het toetsenbord, maar voor die prijs hoopte ik wel dat het lang zou meegaan. Ik heb het gekocht in augustus 2013. (Overigens heeft het deze post zonder problemen getypt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
LEDfan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:26:
Iemand ervaring met garantie van Filco Minila toetsenborden en The Keyboard Company?
Ik zou gewoon contact opnemen met The Keyboard Company.
Het is een bekende verkoper, die een naam hoog te houden heeft en goed bekend staat in de community.
--
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Laatst online: 23:20
Thanks voor je reactie, het leuke is dat het weer een paar dagen gestopt is....... Heel misschien ligt het aan een bepaalde applicatie die het opvangt ofzo. (Ncurses?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst mijn excuses als het al eens gepost is (de topic is wat lang geworden en ik heb niet alle pagina's doorzwommen).

Maar heeft iemand al succes gehad met het vinden van o-ringen 40A hardheid in België. Diegene die wasd ook verkoopt?

Heb al even een CM quickfire MX Brown maar die lag al even een tijd in de kast omwille van:

1. meer moeten lesgeven dan programmeren
2. school me een Azerty laptop gegeven had(de quickfire is qwerty)

Nu heb ik terug enkele grote opdrachten gekregen waardoor ik terug meer kan gaan programmeren, en ik zou graag terug mijn quickfire gebruiken. Nu merk ik (en met ik bedoel ik dan voornamelijk iedereen behalve ik) pas dat dat ding redelijk luid is wanneer ik de toetsen volledig indruk (wat ik nu blijkbaar ook meer doe omwille van laptopgebruik). Aangezien ik hier een kleine spruit heb rondkruipen die middagdutjes moet doen in de kamer naast de bureau van papa, moet ik hier echt eerst een oplossing voor vinden.

Dus nogmaals: Iemand geschikte o-rings gevonden voor mechanische toetsenborden binnen belgië (of eventueel online maar geen import en minimale verzending?)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

banggood.com volgens mij geen 40A hardheid, maar wel lekker goedkoop, die van mij zijn gisteren binnen gekomen. Het wordt er wel een stuk stiller van, maar de typ ervaring is ook anders. Ik moet het even tijd geven om er aan te wennen denk ik...

[ Voor 23% gewijzigd door skoozie op 10-06-2015 10:32 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:19:
Allereerst mijn excuses als het al eens gepost is (de topic is wat lang geworden en ik heb niet alle pagina's doorzwommen).

Maar heeft iemand al succes gehad met het vinden van o-ringen 40A hardheid in België. Diegene die wasd ook verkoopt?

Heb al even een CM quickfire MX Brown maar die lag al even een tijd in de kast omwille van:

1. meer moeten lesgeven dan programmeren
2. school me een Azerty laptop gegeven had(de quickfire is qwerty)

Nu heb ik terug enkele grote opdrachten gekregen waardoor ik terug meer kan gaan programmeren, en ik zou graag terug mijn quickfire gebruiken. Nu merk ik (en met ik bedoel ik dan voornamelijk iedereen behalve ik) pas dat dat ding redelijk luid is wanneer ik de toetsen volledig indruk (wat ik nu blijkbaar ook meer doe omwille van laptopgebruik). Aangezien ik hier een kleine spruit heb rondkruipen die middagdutjes moet doen in de kamer naast de bureau van papa, moet ik hier echt eerst een oplossing voor vinden.

Dus nogmaals: Iemand geschikte o-rings gevonden voor mechanische toetsenborden binnen belgië (of eventueel online maar geen import en minimale verzending?)

groeten
Banggood is inderdaad de goedkoopste keuze. Wil je het echter snel en zeker weten dat je die 40A-hardheid krijgt kan je ook de King Mod Noise rings bestellen bij gamegear.be. Op de gamegear website staat geen informatie over de hardheid, maar op Caseking.de zie je dat de hardheid 40A is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info allebei..

Aangezien mijn vingers jeuken ga ik voor de snellere aankoop van gamegear gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Korte vraag allen:

Ik ben al zoekende en kwam al wat toetsenborden tegen. Maar voor 80 euro max, wat is dan een goed toetsenbord met numpad?

Kwa design maakt het mij niet uit, kwam zelf al op:
&
pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty)

Heb onderzoek gedaan en de Brown/Black leken mij het beste. Neig zelf naar de 6Gv2

[ Voor 3% gewijzigd door weszz op 10-06-2015 11:35 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
weszz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:33:
Korte vraag allen:

Ik ben al zoekende en kwam al wat toetsenborden tegen. Maar voor 80 euro max, wat is dan een goed toetsenbord met numpad?

&

Heb onderzoek gedaan en de Brown/Black leken mij het beste. Neig zelf naar de 6Gv2
Beide zijn prima, maar over het algemeen hoor ik erg veel goede verhalen over Ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hallo mechanica-experts :w

Mijn trouwe Logitech UltraX (scissor switches) waar ik 10 jaar lang van genoten heb begint nu toch minder te worden. Recent is na een schoonmaakactie een keer de komma toets een haakje verloren en de Enter toets begint ook steeds meer slag nodig te hebben. Enfin, ding loopt op zijn laatste benen/toetsen.
Het fijne aan dat ding: prettig laag, korte aanslag, stil.

Nou wil ik graag naar iets Tenkeyless thuis omdat het van mij allemaal wat smaller mag, minder beweging van links naar rechts lijkt mij prettiger. Het numpad gebruik ik thuis maar weinig, eigenlijk enkel om een telefoonnummer in te toetsen of als ik een keer iets moet uitrekenen.

Ik zoek iets waar ik zowel op kan typen (voornamelijk terminalwerk, soms wat programmeren en tekstverwerking) als op kan gamen (vanalles, geen specifiek genre maar o.a. FPS, RPG, RTS).
Qua uiterlijk heb ik liever iets sobers dan iets heel uitbundings. Veel "Gaming" keyboards zijn dan ook niet zo mijn ding.
Stilte is geen eis, zolang het maar prettig werkt.

Zeker als het Tenkeyless moet dunt dat de lijst met kandidaten flink uit. Wat er zoal op staat, zonder specifieke voorkeur of volgorde:
  • Corsair Vengeance K65: aparte styling, toetsen lijken te zweven. Zou ik moeten zien in het echt denk ik. Ziet er redelijk laag uit ook.
  • Ducky Zero DK2087: Betaalbaar en volgens mij over het algemeen OK. Verkrijgbaarheid alleen nihil, kan hem nergens vinden zonder dat er flink wat transportkosten bij komen.
  • CM Quickfire Stealth: ook netjes en waarschijnlijk ook betaalbaar. Maar verkrijgbaarheid is hier ook een issue, want vziw gaat deze (nog) niet naar Europa. Heeft een soort rubberen laag over de behuizing of vergis ik mij?
  • KUL ES-87: Duurder, maar daar staat goede kwaliteit tegenover. Strak en degelijk, zo komt het op mij over.
Wat switches betreft ben ik eigenlijk onbesloten. Ik heb geen ervaring met verschillende switches, behalve de MX Brown. Een collega hier heeft een Ducky Zero DK2108, dus de broer van de DK2087.
Is even wennen. Ik heb hier op het werk nu een rubber dome en thuis dus scissor switches. Ik merk dat ik vaak bottom-out op zijn Ducky met Browns. En ik tik zo nu en dan per ongeluk een extra letter aan.
Verder vond ik de MX Brown qua gevoel eigenlijk wat licht, maar misschien wen je daar aan.
Aan de andere kant denk ik dat ook eens een iets zwaardere switch moet bekijken.

Buckling spring Model M is hier ook aanwezig op het werk en daar hoef ik minder aan te wennen en tik ik vrij snel normaal. Is voor mijn gevoel ook zwaarder dan MX Brown. Kan dat kloppen? ;)

Vanmiddag in een winkel even op wat MX Reds zitten duwen. Ook aardig, vrij licht, maar het is steeds eigenlijk de toets naar de bodem duwen. Voor puur gamen lijkt mij dat prima/uitstekend, voor typen kan dat wel maar volgens mij wil je dat eigenlijk niet meen ik.

Ook heb ik een afspraak met Wendell van Mechanical Keyboards gemaakt voor morgenvroeg. Daar hoop ik dus op een paar toetsenborden te mogen duwen. Iig een KUL ES-87 met verschillende MX switches. Ik ben benieuwd hoe de Clear t.o.v. de Brown aanvoelt en of dat niet te zwaar is. Want er moet ook mee gegamed worden. Zijn er mensen hier die wel eens gamen met MX Clear?

Wat ik jullie eigenlijk wil vragen is om wat advies.
Wat moet ik proberen? Waar op te letten? Welke soort switch raden jullie mij aan? Al moet ik zelf natuurlijk het aanvoelen. En zijn er nog vragen die ik Wendell zou moeten stellen?
(Of willen jullie nog iets van hem weten? )
Ik heb overigens grote handen mocht dat nog iets uitmaken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2015 22:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
weszz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:33:
Korte vraag allen:

&

Kijk anders ook eens naar de CM Storm QuickFire XT
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch
Ik wilde deze eerst zelf ook kopen omdat ik veel goede reviews las( zoals oem Costar en dat ie gebouwd was als een tank) maar ben nu toch opzoek naar 1 met lichtjes voor ~150 euro's omdat ik dat fijn vind voor in de avond. Hardware channucks en techsyndicate hebben m in ieder geval gereviewd.

edit: Er zijn ook nog zon 880 reviews op amazon met 4.5 ster gemiddeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen-B op 10-06-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen-B schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:00:
[...]

Ik wilde deze eerst zelf ook kopen omdat ik veel goede reviews las( zoals oem Costar en dat ie gebouwd was als een tank) maar ben nu toch opzoek naar 1 met lichtjes voor ~150 euro's omdat ik dat fijn vind voor in de avond. Hardware channucks en techsyndicate hebben m in ieder geval gereviewd.

Ik heb de TK versie, zelfde tobo maar dan kleiner (77,-) en ben er super tevreden mee, top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ultraman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:32:

Wat ik jullie eigenlijk wil vragen is om wat advies.
Wat moet ik proberen? Waar op te letten? Welke soort switch raden jullie mij aan? Al moet ik zelf natuurlijk het aanvoelen. En zijn er nog vragen die ik Wendell zou moeten stellen?
(Of willen jullie nog iets van hem weten? )
Ik heb overigens grote handen mocht dat nog iets uitmaken. ;)
Switch is erg persoonlijk. Zelf vind ik de Brown/Blue's erg fijn vanwege hun actuatiepunt. Ik heb zelf liever de browns i.v.m. het geluid van de Blue's maar qua gevoel zijn de Blue's erg fijn. De lineaire toetsen (die eigenlijk voor gaming bedoeld zijn) vind ik voor mijn gebruik (20% gamen, 80% andere doeleinden) geen enorme sprong voorwaarts t.o.v. een rubberdrom (de kwaliteit is vooral hoger).

Je zegt dat je houd van die vlakke feedback van je ultraX: Dat is precies anders dan bij een mechanisch toetsenbord, waar je diep moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Jeroen-B schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:00:
[...]

Uiteindelijke gegaan voor: Corsair Gaming K70 Cherry MX Red

Kon hem krijgen voor 90 euro en red mogen ervaren en voor dat bedrag kon ik dat gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Cyleo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:03:
[...]

Switch is erg persoonlijk. Zelf vind ik de Brown/Blue's erg fijn vanwege hun actuatiepunt. Ik heb zelf liever de browns i.v.m. het geluid van de Blue's maar qua gevoel zijn de Blue's erg fijn. De lineaire toetsen (die eigenlijk voor gaming bedoeld zijn) vind ik voor mijn gebruik (20% gamen, 80% andere doeleinden) geen enorme sprong voorwaarts t.o.v. een rubberdrom (de kwaliteit is vooral hoger).

Je zegt dat je houd van die vlakke feedback van je ultraX: Dat is precies anders dan bij een mechanisch toetsenbord, waar je diep moet drukken.
Je hoeft niet helemaal diep te drukken, 2mm is genoeg.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
GreNade schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Je hoeft niet helemaal diep te drukken, 2mm is genoeg.
Oke, beetje vreemd verwoord van mijn kant. Je hoeft inderdaad niet te bottomen, maar ik hoor van veel mensen die laptop toetsen fijn vinden dat ze mechanische toetsenborden te diep vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben blij dat ik echt een heel relaxte werkgever heb :P

Standaard hebben we hier van die platte Applekeyboards liggen, maar dat tikt natuurlijk voor geen meter. Dus gevraagd of ik 'm niet kon vervangen door iets beters.

Vandaag een Ducky Zero binnen gekregen voor op kantoor (zelfde als die ik al thuis had liggen). Tikt gewoon zoveel lekkerder, en als het goed is een stuk minder RSIgevoelig dan die platte dingen met toetsen die gewoon geen travel lijken te hebben.

Voordeel is ook dat niemand klaag over het geluid dat 't ding maakt, dus wat dat betreft kan ik nu ook hier lekker rammelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou, met Wendell van Mechanical Keyboards Holland kun je prima babbelen. Ik heb geloof ik wel tegen de 2 uur met hem staan kletsen.

Ben in zijn magazijntje geweest waar alle toetsenborden liggen om er een aantal te proberen. Helaas was daar geen tafel o.i.d. aanwezig, maar we hebben even een schap benut.
Hij heeft mij verschillende varianten van de KUL ES-87 voorgezet met dus verschillende switches zonder aan te geven welke het was. Probeer maar eens wat je fijn vind. ;)

Na meerdere varianten geprobeerd te hebben ben ik op de MX Green switches uitgekomen. Ik heb daarnaast o.a. ook Black, Clear en Blue geprobeerd. Typt allemaal lekker, maar de toets waar ik gelijk een goed gevoel bij had was het bord met, zo bleek achteraf, de Greens.

Op dit moment dus de KUL met Greens meegenomen naar het werk. Ik ben benieuwd wat ik er na een aantal uur van vind. Ik begin al minder de toetsen naar de bodem te duwen merk ik.

Wel een vraag over de KUL: de LED van de Scroll Lock gaat niet branden zodra ik daar op druk? Want die licht niet op, terwijl CAPS LOCK dat wel doet. De toets wordt wel geregistreerd door het OS (even met xev gecontroleerd.
Is die LED mogelijk OS afhankelijk? Inschakeling van de LED is blijkbaar afhankelijk van het OS. Vanuit een GNOME sessie onder Fedora Linux gaat de LED niet aan. door op de toets te drukken.
Switch ik echter naar een VT (console) dan werkt daar de LED wel. In een VT kan ik met setleds -D +scroll de LED aan zetten. Werkt dus wel prima die LED.
En in VT is ook de enige keer dat ik Scroll Lock nodig heb, in een grafische sessie gebruik ik die toets eigenlijk nooit.
Met $ xset led named "Scroll Lock" gaat hij ook aan/uit onder X. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2015 16:02 . Reden: scroll lock led getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat niet alle LEDjes werken kwam ik van de week ook achter. M'n numlock brandt niet en m'n scrolllock brandt niet onder OSX. Maar goed, numlock staat toch altijd aan, en scrollock heeft onder OSX een heel andere functie :P

Maar goed, het keyboard werkt lekker, en daar gaat het uiteindelijk op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zit met een dilemma... mijn Razer TKL tobo'tje met MX Blue switches (ja die oude nog, niet die nieuwe Kailh Green/Orange dingen) heeft een haperende W toets :'(

Nou zat ik aan het volgende te denken :
- Deze toets los solderen en een andere toets pakken die ik bijna niet gebruik en daarvan de switch met deze omruilen. Pause/Break of zo dus.
- Of...
MX Green switches ergens vandaan halen en het hele toetsenbord ombouwen :D

Mijn vragen :
- Toetsen omruilen of de MX Green switches solderen/monteren : Waar moet ik rekening mee houden als ik dit ga doen ?
- Wat betreft de MX Green optie : Waar haal ik deze vandaan ?
Zou het mogelijk zijn om de MX Green i.c.m. een White LED erin te kopen en te gebruiken i.c.m. het Razer PCB ? Verbruikt het toetsenbord dan niet teveel stroom eventueel ?

Heb hier echt ontzettend zin in, maar geen idee waar ik moet beginnen :D
Eerst maar eens de Razer uit elkaar halen ?

Ja, ik heb nog garantie, maar de kans dat ik een MX Blue model terug krijg is echt 0,0 dus dan maar lekker modden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb hier een Das Professional S (Mac versie, MX blue), en tweemaal de Ducky Shine 3 TKL (eveneens MX Blue). Mijn daily driver is de Ducky; en de reden dat ik er 2 heb is dat er 1 op mijn bureau staat, en 1 in mijn rugtas zit zodat ik ook op het werk een prettig keyboard heb. De Das Keyboard is inmiddels 'verbannen' naar mijn Hackintosh; ik gebruik dat bord aanzienlijk minder.

Pro's / Cons Das Keyboard
+ Goedkoper in aanschaf dan de Ducky
+ Stevig
+ Costar stabilizers dus modifier keys zijn lekker snappy
- Costar stabilizers kunnen gaan piepen (druppeltje synthetische olie lost dat op)
- Costar stabilizers zijn lastig met keycaps wisselen
- Fullsize, en HUGE. Ik heb mijn muis liever wél in dezelfde postcode
- Geen backlight

Pro's / Cons Ducky
+ Backlight
+ Stevig
+ Cherry stabilizers, dus eenvoudig keycaps wisselen
+ Ook verkrijgbaar in TKL (past wél in rugzak en muis past ook nog op je bureau)
+ Dipswitches voor easy wisselen tussen Windows/Mac layout en andere zaken
+ Keyboard cover (plastic) meegeleverd
- Paar tientjes duurder dan de Das
- Cherry stabilizers, dus de modifier keys zijn iets 'sponziger'
- Net iets meer resonantie dan de Das (het 'ping-effect')

Het zijn beide borden met MX Blue switches, dus een beetje herrie maken ze wel. Gek genoeg klinken beide borden compleet verschillend. Beide borden zijn kwalitatief prima in orde, maar als ik mag kiezen kies ik keer op keer de Ducky. Ook heb ik nog geen issues gehad met uitvallende LEDs o.i.d. Ondanks dat 1 van mijn Ducky boards dagelijks in een rugzak geslingerd wordt en meer 'transport-misbruik' ziet dan een toetsenbord zou moeten zien, heb ik precies nul problemen gehad tot dusverre. De Costar stabilizers op de Das typen iets fijner, maar het verschil is klein en het onderhoudsgemak is mij ook wat waard. Als ik me niet vergis zijn Costar stabilizers ook niet mogelijk op keyboards met backlight.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Whieee schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:38:
[...]
Dit. Hier heb ik mij erg op verkeken toen ik mijn mechanische toetsenbord (Gigabyte Osmium MX Brown) aanschafte. Ik ben echt super tevreden met dat ding, maar als ze er 10 cm van af zouden krijgen zou het zoveel fijner zijn m.b.t. de positie van de muis. Ik moet nu veel breder zitten dan ik eigenlijk zou willen. Zou ik het opnieuw doen, dan zou ik voor een TKL gaan. Het nadeel is dan alleen dat je vaak inlevert op aansluitingen en media toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Laatst online: 24-02-2023
Kleine update:

Na 2 jaar intensief gebruik gaat de CM Storm QuickFire TK red cherry nog altijd sterk. Geen moment spijt van gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Whieee schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:38:
[...]

Ik heb hier een Das Professional S (Mac versie, MX blue), en tweemaal de Ducky Shine 3 TKL (eveneens MX Blue). Mijn daily driver is de Ducky; en de reden dat ik er 2 heb is dat er 1 op mijn bureau staat, en 1 in mijn rugtas zit zodat ik ook op het werk een prettig keyboard heb. De Das Keyboard is inmiddels 'verbannen' naar mijn Hackintosh; ik gebruik dat bord aanzienlijk minder.

Pro's / Cons Das Keyboard
+ Goedkoper in aanschaf dan de Ducky
+ Stevig
+ Costar stabilizers dus modifier keys zijn lekker snappy
- Costar stabilizers kunnen gaan piepen (druppeltje synthetische olie lost dat op)
- Costar stabilizers zijn lastig met keycaps wisselen
- Geen backlight

Pro's / Cons Ducky
+ Backlight
+ Stevig
+ Cherry stabilizers, dus eenvoudig keycaps wisselen
+ Ook verkrijgbaar in TKL (past wél in rugzak en muis past ook nog op je bureau)
+ Dipswitches voor easy wisselen tussen Windows/Mac layout en andere zaken
+ Keyboard cover (plastic) meegeleverd
- Paar tientjes duurder dan de Das
- Cherry stabilizers, dus de modifier keys zijn iets 'sponziger'
- Net iets meer resonantie dan de Das (het 'ping-effect')

Het zijn beide borden met MX Blue switches, dus een beetje herrie maken ze wel. Gek genoeg klinken beide borden compleet verschillend. Beide borden zijn kwalitatief prima in orde, maar als ik mag kiezen kies ik keer op keer de Ducky. Ook heb ik nog geen issues gehad met uitvallende LEDs o.i.d. Ondanks dat 1 van mijn Ducky boards dagelijks in een rugzak geslingerd wordt en meer 'transport-misbruik' ziet dan een toetsenbord zou moeten zien, heb ik precies nul problemen gehad tot dusverre. De Costar stabilizers op de Das typen iets fijner, maar het verschil is klein en het onderhoudsgemak is mij ook wat waard. Als ik me niet vergis zijn Costar stabilizers ook niet mogelijk op keyboards met backlight.
Bedankt voor je reactie. Ik heb soort van voor mezelf de das achterwege gelaten doordat deze onderandere geen keycap puller erbij heeft maar vooral omdat deze geen full N-Key rollover heeft via usb waar de ducky dat wel heeft. Het enige wat me nog lichtelijk tegenhoud zijn inderdaard de stabilzers van cherry. Op geekhack zijn ze er niet echt dol op (al zeuren ze daar op bijna alles) maar op andere plekken lees ik toch ook wel dat de costar stabs favoriet zijn. Het enige wat ik daarvoor kan doen denk is in de winkel even uitproberen dus dat ga ik ook volgende week doen. Ik had mn zinnen ook volledig op de browns gezet maar na het voelen van de blues vond ik die toch wel zalig :P ( dat wat ook de eerste keer dat ik typte op een mech..man wat typt dat licht.) Verder ben ik er ook wel over uit denk dat ik wel een standard layout wil omdat ik dan wat meer 'future proof ' wil ik ooit mijn keycaps vervangen.

Het enige wat ik nu nog min of meer doe is wachten voor de ducky shine 5. Als deze niet overpriced is ( zal wss wel |:( ) kan ik die eventueel halen en anders halen we gewoon lekker een shine 3 ( of 4 hmmm tis maar 15 euro extra... al die keuze 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jeroen-B schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb soort van voor mezelf de das achterwege gelaten doordat deze onderandere geen keycap puller erbij heeft maar vooral omdat deze geen full N-Key rollover heeft via usb waar de ducky dat wel heeft. Het enige wat me nog lichtelijk tegenhoud zijn inderdaard de stabilzers van cherry. Op geekhack zijn ze er niet echt dol op (al zeuren ze daar op bijna alles) maar op andere plekken lees ik toch ook wel dat de costar stabs favoriet zijn. Het enige wat ik daarvoor kan doen denk is in de winkel even uitproberen dus dat ga ik ook volgende week doen. Ik had mn zinnen ook volledig op de browns gezet maar na het voelen van de blues vond ik die toch wel zalig :P ( dat wat ook de eerste keer dat ik typte op een mech..man wat typt dat licht.) Verder ben ik er ook wel over uit denk dat ik wel een standard layout wil omdat ik dan wat meer 'future proof ' wil ik ooit mijn keycaps vervangen.

Het enige wat ik nu nog min of meer doe is wachten voor de ducky shine 5. Als deze niet overpriced is ( zal wss wel |:( ) kan ik die eventueel halen en anders halen we gewoon lekker een shine 3 ( of 4 hmmm tis maar 15 euro extra... al die keuze 8)7 )
Probeer het inderdaad gewoon uit. Ik vind qua typen de Costar stabilizers wel iets fijner, maar ik heb me eigenlijk ook nog geen moment geërgerd aan de Cherry stabilizers. Het verschil merk ik vooral als ik beide borden naast elkaar gebruik. Tel alle andere voordelen van de Ducky t.o.v. de Das daarbij op, en dan neem je de ietwat minder responsive Cherry stabilizers voor lief. Met een grote grijns op je gezicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 00:37
Iemand een novatouch TKL liggen die hij niet meer wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Cherry MX Brown, verlichting en numpad

Rond de 100 euro. Wat zijn een aantal opties die bijvoorbeeld niet in de pricewatch staan?

Na rondbrowsen in de pricewatch zit ik nu te denken aan een Corsair K70.

[ Voor 9% gewijzigd door Cornelisjuh op 16-06-2015 11:14 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
nero355 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:02:
Ik zit met een dilemma... mijn Razer TKL tobo'tje met MX Blue switches (ja die oude nog, niet die nieuwe Kailh Green/Orange dingen) heeft een haperende W toets :'(

Nou zat ik aan het volgende te denken :
- Deze toets los solderen en een andere toets pakken die ik bijna niet gebruik en daarvan de switch met deze omruilen. Pause/Break of zo dus.
- Of...
MX Green switches ergens vandaan halen en het hele toetsenbord ombouwen :D

Mijn vragen :
- Toetsen omruilen of de MX Green switches solderen/monteren : Waar moet ik rekening mee houden als ik dit ga doen ?
Dat je redelijk moet kunnen solderen en de juiste tools hebt (solder sucker)

Je kunt overigens ook de bovenkant van de switch wisselen en de onderkant vast laten zitten. Zou voor mij meer werk zijn, maar het kan.
- Wat betreft de MX Green optie : Waar haal ik deze vandaan ?
Internet. Kijk eens op http://mechanicalkeyboards.com/ http://falbatech.pl/prestashop/index.php http://www.wasdkeyboards.com/ en ik geloof dat er op geekhack of een ander forum een kerel is die ze shipped vanuit de UK. 60ct/switch geloof ik, prima prijs.
Zou het mogelijk zijn om de MX Green i.c.m. een White LED erin te kopen en te gebruiken i.c.m. het Razer PCB ? Verbruikt het toetsenbord dan niet teveel stroom eventueel ?
De leds zitten niet in de switch, maar er bovenop/doorheen. Als je dus switches wisselt zul je ook de leds los moeten solderen. Switches hebben dus niets te maken met de LEDs die je er in stopt.
Als jij een andere kleur led vindt met dezelfde specs (stroomverbruik) zal het niets uitmaken.
Heb hier echt ontzettend zin in, maar geen idee waar ik moet beginnen :D
Eerst maar eens de Razer uit elkaar halen ?

Ja, ik heb nog garantie, maar de kans dat ik een MX Blue model terug krijg is echt 0,0 dus dan maar lekker modden ;)
Ik zou overigens eens beginnen met de toets open halen, schoonmaken en smeren. Wellicht kun je ook even de solder points controleren of reflowen, zou je een hoop moeite kunnen schelen.

Ik heb overigens 2 ergodoxen thuis, 1 met browns en 1 met greens. Als je wil kun je die een keer komen proberen (Eindhoven), dan kun je een feeling krijgen voor de toets. Persoonlijk geef ik denk ik de voorkeur aan de greens, de browns zijn me iets te licht en te weinig 'hobbel'. Ik wil die gaan switchen voor clears, zodat ik uiteindelijk kan kiezen tussen clears en greens, en daar dan mijn daily driver uit kan kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Alfabet op 16-06-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Mr Alfabet schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:14:
[...] de browns zijn me iets te licht en te weinig 'hobbel'. Ik wil die gaan switchen voor clears, zodat ik uiteindelijk kan kiezen tussen clears en greens, en daar dan mijn daily driver uit kan kiezen.
Clears gaan je dan een stuk beter bevallen! Ik ben benieuwd welke van de twee (clears & greens) je voorkeur gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand tips voor het smeren van je keys? Wat voor spul kun je daarvoor in NL halen en vooral waar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Jeroen-B schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Ik vind persoonlijk de cherry stabilizers fijner. Ik heb een hele grove motoriek, en dat kleine beetje extra weerstand zorgt bij mij voor minder typfouten. Ook "wiebelt" de cherry minder heb ik het gevoel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Touchdomex schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:21:
Iemand tips voor het smeren van je keys? Wat voor spul kun je daarvoor in NL halen en vooral waar.
Stabilizers kun je smeren met lithium vet, op mineralenbasis (tast het plastic niet aan), wellicht verkrijgbaar bij fietsenwinkels. Voor de toetsen zou je Victorinox multitool olie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ihre schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:00:
[...]

Stabilizers kun je smeren met lithium vet, op mineralenbasis (tast het plastic niet aan), wellicht verkrijgbaar bij fietsenwinkels. Voor de toetsen zou je Victorinox multitool olie kunnen gebruiken.
Zou je voor de stabilizers ook niet gewoon dat soort olie kunnen pakken?

http://www.knivesandtools...multitools.htm#tabbutton1

of anders zoiets?

http://www.knivesandtools...ciale-olie.htm#tabbutton1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond bij Bangood deze led covers http://www.banggood.com/D...ite-Backlit-p-925837.html. En ze zien me er wel leuk uit.

Nu is mijn vraag of iemand hier ze al eens geprobeerd heeft op een mechanisch toetsenbord met blauwe backlight, meerbepaald de quickfire TK (blue switches), weet dat ze eigenlijk enkel bedoeld zijn voor witte backlight.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 17:41
Weet iemand misschien een showroom (het liefst in of rond Amsterdam) waar je veel toetsenborden kan proberen, en dan met name verschillende switches?

Ik was een tijdje terug bij de MyCom, en daar wilde ze absoluut niets uit de doos halen voor me... Wat ik echt vreemd vind, ik sta op het punt om bijna 200 euro uit te geven aan een toesenbord, is het dan raar dat ik even het een en ander wil proberen voor ik over ga tot aankoop? Bij de Media Markt hebben ze eigenlijk alleen Razer en Logitech, dus dat is ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Even contact opnemen met Wendell van Mechanicalkeyboards.nl in Ede. Niks dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Whieee schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:26:
[...]

Probeer het inderdaad gewoon uit. Ik vind qua typen de Costar stabilizers wel iets fijner, maar ik heb me eigenlijk ook nog geen moment geërgerd aan de Cherry stabilizers. Het verschil merk ik vooral als ik beide borden naast elkaar gebruik. Tel alle andere voordelen van de Ducky t.o.v. de Das daarbij op, en dan neem je de ietwat minder responsive Cherry stabilizers voor lief. Met een grote grijns op je gezicht. :P
Ik heb laatst de keyswitches geprobeerd en heb gemerkt dat de browns naar mijn idee totaal geen tactile feedback geven tenzij ik er heeel langzaam op druk. De blues daarin tegen vind ik wel lekker een click gevoel geven aan mijn vinger waneer ik ze indruk. Echter is het zo dat ik nu weer zit te twijfelen over het geluid en omdat ik heel veel lees dat de meeste mensen browns hebben. Verder heb ik de ducky shine 4 op het oog en ik heb verder niet echt meer gekeken daar de stabs. Ik denk dat cherrys wel prima zullen zijn.
Het toetsenbord zal vooral op mijn kamer gebruikt worden(vaak met deur dicht) en zal vooral voor programeren gebruikt worden en soms voor games (battlefield bijv). Wat raden jullie aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen-B op 22-06-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Als je de browns geprobeerd hebt, en ze bevielen je niet, dan lijkt het mij geen goed idee om een toetsenbord te kopen van ruim €150 met mx browns. Dat wordt een dure teleurstelling.
Die tactile feedback miste ik persoonlijk ook bij de browns. Om die reden ben ik voor mx clears gegaan, die dat wel heel sterk hebben. De aanslag is wel veel zwaarder dan de browns en blues, dus dat moet je net fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De vraag is ook waar je qua geluid precies bang voor bent. Ik gebruik zowel thuis als op het werk een Ducky met MX Blue en hoewel iedereen zal bevestigen dat mijn keyboard niet stil is, krijg ik met name in kantoortuinen eigenlijk nooit klachten omdat het niet meer herrie maakt dan de rubber dome borden waar de rest van de tuin op zit te rammen. De reden hiervoor lijkt te zijn dat ik doorgaans weinig bottom. De 'click' van het actuation point lijken mensen in kantoortuinen in ieder geval niet als heel storend te ervaren. Typ je iets harder dan ik en bottom je wel, dan kan je de herrie die daarbij vrijkomt (de 'clack' ) ondervangen met o-rings.

Overigens zullen MX Browns of Clears niet veel stiller zijn qua 'clack'. Als je echter niet 'bottomt' kunnen ze dus wél aanzienlijk stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Naar mijn idee voelde ik de browns niet echt nee. Echter was het zo dat ik het alleen kort heb kunnen testen in de winkel op zijn kleine switch tester. Als ik dan weer ga lezen zegt de een wel dat ie wat voelt en de andere niet,dus ik ga morgen eens kijken of ik op een brown toetsenbord kan typen. Het is trouwens ook wat jij zegt van een dure teleurstelling als ik straks de verkeerde switch koop dus vandaar dat ik zo zit te wikken en te wegen :S.Op dit moment zit ik op de een of andere rede te twijfelen aan mezelf of ik wel goed de switch gevoelt heb of niet(ja i know klinkt raar ja) aangezien ik ondertussen ook met die verkoper zat te praten... al kon ik het verschil tussen een mx red of brown niet echt herkennen.

Qua geluid ben ik gaan zoeken op verschillende forums zoals geekhack of subreddit van mech toetsenborden op termen als "Zijn mx blues irritant" waarbij vervolgens mensen antwoorden met ja ik had blues en ben overgestapt op browns (of andere). Het geluid vind ik niet echt verschikkelijk of iets, alleen weet ik dus niet of ik me er aan ga ergeren etc. Tevens mag het wel zo zijn dat ik vaak met de deur dicht zit, maar ik wil niet de mensen thuis in de avond gaan irriteren dus vandaar..

Dat zijn dus soort van mijn puntjes..de ducky shine met mx blues zat al in het winkelwagentje vanmiddag maarja dan moet ik toch weer gaan twijfelen... |:( Morgen wil ik m eigenlijk dan toch gaan kopen dusja mogelijk dat het dan toch de blues mocht ik geen reactie meer krijgen..

Edit: Aangezien ik niet moet gaan haasten ga ik donderdag maar weer eens langs cd rom land om toch nog maar eens de browns te proberen. K wil namelijk geen spijt krijgen van mn keuze.Donderdag wil ik m dan ook uiteindelijk bestellen..

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen-B op 23-06-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Mijn ervaring met de mx browns' feedback was alsof er een soort zand of schuurpapier in de switch zat. Bij de mx clears zou ik zeggen dat het een knikker is (dikker, ronder, meer gedefinieerd). Maar zoals ik ook al aangaf was de aanslag van de blues en browns voor mij ook te licht. Even om je een idee te geven waar ik vandaan kom :)
Het blijft puur natuurlijk simpelweg voorkeur (anders zou er maar 1 type switch zijn ;) ). Iemand op internet kan niet zeggen voor jou wat jij fijn gaat vinden om mee te werken. Uiteindelijk ga je dat alleen zelf kunnen beoordelen. Dus de beste optie blijft ook in dit geval om zelf zoveel mogelijk switches van tevoren uit te proberen als je er zeker van wilt zijn dat je geen miskoop doet.

Succes in ieder geval met je keuze. Ik ben benieuwd wat het gaat worden en hoe het je gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 14:31
De MX Browns kun je i.m.o. het beste vergelijken met een normaal toetsenbord (eind jaren 90 beige) (normale toetsen met membrane/dome switch) die goed geolied is en een net wat verdere travel heeft als je de toets goed aanslaat. De MX Red is vergelijkbaar in dat opzichte.
Ik heb zelf een Daskeyboard met Browns en het gelukzaligheidsgevoel wanneer je op een toets drukt is niet speciaal hoog. Die eind jaren 90 toetsenborden voelen ondanks de goedkope switches bijna net zo goed.

Maar het verschil is natuurlijk dat het typen wel echt een stuk sneller op Browns gaat vanwege de lagere weerstand en eerdere aanslagregistratie. Daardoor is de switch ook lekker voor snelle games. In de eerste post van dit topic en op sommige andere plaatsen wordt soms onterecht gezegd dat de Blues het fijnst zijn voor Starcraft 2 bijvoorbeeld. Maar op de SC2 fora lees ik toch vaker dat mensen de MX Browns prefereren.

Maar zoals Flipjack je moet zeker geen MX Browns nemen als je ze niet goed vindt voelen. Het is eigenlijk jammer dat je vooral Reds, Browns, Blues en ook af en toe Blacks ziet. Maar de wat onbekendere switches bijna niet. Zo heb je de MX Clear switch. Dat is een zwaardere variant van de MX Brown waar je de tactile feedback beter voelt.

Ik denk dat de MX Blue switches qua geluid voor jou wel zal meevallen. Ik weet niet hoe jij bent als persoon. Maar ik heb bijvoorbeeld een klok op mijn kamer, maar het tikken daarvan raak ik gewoon gewend aan. En het click geluid van de MX Blue is vooral een hoog geluid. Dus als je de deur dicht hebt zullen mensen aan de andere kant van de deur daar weinig last van hebben denk ik zo.

Wat ik overigens wel al kan zeggen is dat ongeacht welke switch je neemt het bijna niet kan tegenvallen. Of je nu Reds, Browns, Blues of Blacks hebt. Dat is voor de meeste mensen al een heel stuk beter dan een niet-mechanisch toetsenbord. En dan vooral als dit toetsenbord je laptop toetsenbord moet vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jeroen-B schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:49:
Qua geluid ben ik gaan zoeken op verschillende forums zoals geekhack of subreddit van mech toetsenborden op termen als "Zijn mx blues irritant" waarbij vervolgens mensen antwoorden met ja ik had blues en ben overgestapt op browns (of andere). Het geluid vind ik niet echt verschikkelijk of iets, alleen weet ik dus niet of ik me er aan ga ergeren etc. Tevens mag het wel zo zijn dat ik vaak met de deur dicht zit, maar ik wil niet de mensen thuis in de avond gaan irriteren dus vandaar..
Ik had een Razer met MX Blue's erin, en die tikte echt lekker. Toen ik die wilde vervangen (ik vond die Razer te lomp) ben ik voor een Ducky zero met Browns gegaan, vind ik ook lekker tikken, maar ze zijn wat minder aanwezig dan de Blue's.
De 2e Ducky is weer een Brown geworden, puur omdat op een kantoor met 6 man het niet heel handig is om de hele dag op een Blue te zitten rammelen en een Brown dan toch wat subtieler geluid maakt.

Maar zit je alleen op je kamer dan vind ik een Blue echt wel acceptabel geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
Ja ik ben (voor nu) echt alleen van plan om hem voor thuis gebruikt te gaan gebruiken. Ik heb als huidig toetsenbord atm een razer anansi liggen en die ben ik ook niet echt van plan te vervangen door een mech aangezien er 7 macro keys onder de space bar zitten. Anyway op dat toetsenbord typ ik wel oké maar het typt heel erg lomp, mushy en zwaar...geen idee hoe ik t moet beschrijven. Maar goed ik ga zo maar eens op de fiets stappen en maar eens m'n geluk proberen bij de Mycom aangezien dat de enige pc winkel is in de buurt.

Edit: Nou, bij de Mycom stond ik na 30 seconden al weer buiten..Daar had ik totaal niets aan.

Edit2: Aangezien ik niet moet gaan haasten ga ik donderdag maar weer eens langs cd rom land om toch nog maar eens de browns te proberen. K wil namelijk geen spijt krijgen van mn keuze.Donderdag wil ik m dan ook uiteindelijk bestellen..

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen-B op 23-06-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:23:
[...]

Ik had een Razer met MX Blue's erin, en die tikte echt lekker. Toen ik die wilde vervangen (ik vond die Razer te lomp) ben ik voor een Ducky zero met Browns gegaan, vind ik ook lekker tikken, maar ze zijn wat minder aanwezig dan de Blue's.
De 2e Ducky is weer een Brown geworden, puur omdat op een kantoor met 6 man het niet heel handig is om de hele dag op een Blue te zitten rammelen en een Brown dan toch wat subtieler geluid maakt.

Maar zit je alleen op je kamer dan vind ik een Blue echt wel acceptabel geluid maken.
Dat actuatiepunt van Blues is gewoon erg lekker. Ik heb zelf voor dagelijks gebruik een Brown, maar die mocht van mij toch wel iets meer richting Blue gaan qua actuatie, qua geluid prefereer ik dan weer Browns. Misschien moet ik Clears eens gaan proberen, maar het is al zo'n dure hobby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 22-10 20:31
Ik ben een diehard gamer en gebruik mijn tobo vaak 6-10 uur per dag voor gaming/werk.
Nu zit ik met het feit dat ik Logitech top producten vind leveren, Maar de G710 spuuglelijk vind.
Opties die ik nu overweeg :
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)
pricewatch: Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty)

Echter kan ik nergens in de buurt deze tobos vinden (Omgeving Groningen) om te testen. Heeft iemand enig idee of dit goede switches zijn of waar ik aan moet denken?

Heb overigens nu een : pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

En wat is het verschil tussen pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) & pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red

Budget maximaal €200

[ Voor 26% gewijzigd door rolandos582 op 23-06-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het enige verschil zijn volgens mij de extra, te programmeren macro toetsen op de K95 t.o.v. de K70.

Ben je een diehard gamer als in dat je veel gamet. Of (ook) dat je al die extra gamer toevoegingen als schermpjes, RGB backlit kleurtjes en macro toetsen gebruikt?
Als macro toetsen, RGB backlit kleurtjes en schermpjes je niet veel boeit kan je met een budget van 200 euro namelijk ook gaan kijken naar Filco, Daskeyboard, Ducky, etc. Dat zijn toetsenborden van 'arguably' betere kwaliteit. Maar wel veel soberder.

[ Voor 67% gewijzigd door Fleximex op 23-06-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 22-10 20:31
Fleximex schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:03:
Het enige verschil zijn volgens mij de extra, te programmeren macro toetsen op de K95 t.o.v. de K70.

Ben je een diehard gamer als in dat je veel gamet. Of (ook) dat je al die extra gamer toevoegingen als schermpjes, RGB backlit kleurtjes en macro toetsen gebruikt?
Als macro toetsen, RGB backlit kleurtjes en schermpjes je niet veel boeit kan je met een budget van 200 euro namelijk ook gaan kijken naar Filco, Daskeyboard, Ducky, etc. Dat zijn toetsenborden van 'arguably' betere kwaliteit. Maar wel veel soberder.
Oww 8)7 8)7 ik ben scheef volgens mij, de R95 heeft inderdaad 18 macros. Die gebruik ik nu ook op mijn huidige tobo. Dus die wil ik eigenlijk sowieso wel weer. :)

Ik vind RGB backlites wel leuk, volledig aanpasbare lichtpatronen etc is soms wel mooi meegenomen, macros gebruik ik veel en schermen heb ik niet nodig op mijn tobo. Ik neig naar de R95 dan. Maar zijn er nog andere tobos waar ik naar moet kijken?

Het lastige vind ik zelf, de keys. Rood/Blauw/Zwart/Bruin. En waar zijn deze te testen in omgeving Groningen? Kan deze namelijk nergens vinden. R95 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dit is dan ook wel een optie:
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)
Ik moet wel vermelden dat bij eerdere Black Widows soms wat kwaliteitsproblemen waren (piepende toetsen bijvoorbeeld). Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die geen problemen hebben.

Ik weet niet echt waar je ze kan testen. Waarschijnlijk in de grote elektronica zaken waar veel producten in de winkel opgesteld staan (zoals de Mediamarkt).
Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.