Ook hier is er maar één advies op z'n plaats; probeer het zelf uit. Wij kunnen niet bepalen wat jij lekker vindt tikken, of dat nu thuis of op kantoor is. Ondanks dat MX Blue en MX Green door veel mensen voor typewerk geprefereerd worden (op kantoor lijkt mij dat de voornaamste bezigheid) lijken die me i.v.m. het geluid inderdaad niet handig. Indien je merkt (d.m.v. uitproberen dus) dat je die feedback wel lekker vindt is MX Clear zoals Whieee al aangeeft het meest logische alternatief. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar Matias switches. Dit zijn Alps-varianten die eveneens als stille variant verkrijgbaar zijn. KBParadise heeft tegenwoordig een V60 Mini met dergelijke switches in het assortiment, misschien is dat de moeite waard. Bedenk hierbij wel dat deze switches niet compatibel zijn met de meeste custom keysets, als je dus van plan bent om custom keycaps te plaatsen is het slimmer om een switchtype met MX stems te kiezen.Bob Popcorn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:19:
[...]
Nouja ik heb dus geen idee of ik feedback wil of niet. Denk het wel, want ik heb de neiging om heel hard te bottom outen als ik een beetje in de zone zit.Ik zit te kijken naar een Corsair Vengeance K70, met name om de looks en de polssteun. Die K70 is er helaas niet met MX Clear.
Qua nostalgische waarde gaat het Cherry bord het sowieso winnen. In valuta is het lastig te zeggen, bij zulke borden is het maar net wat de gek ervoor geeft. Ik weet niet hoe hoog de verzendkosten naar Florida precies zijn maar dat zou wel eens een dusdanig bedrag kunnen zijn dat ik het überhaupt niet meer zou overwegen.JJ White schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:36:
Ik kom niet vaak in deze kant van het forum, maar ik heb een vraag voor de mechanische toetsebord tweakers. Ik liep een paar dagen geleden een Cherry g80-1000 HDU (foto's) uit 1987 tegen het lijf en ik weet niet zo veel van mechanische toetsenborden af, maar wel genoeg om te weten dat ze niet weg gegooid moeten worden.![]()
Specs van dit bord hier.
Na deze vondst te hebben gedeeld op het internet werd ik aangesproken of ik het ding wilde ruilen/verkopen. Nu heb ik twee vragen aan jullie:
1) Is een Das Keyboard II met deze keycaps een goeie ruil? (Moet wel verzendkosten naar Florida betalen)
2) Zijn er mensen iets dichter bij huis die hier interesse in hebben (Ik heb echt geen idee hoe het zit met deze community in Nederland.)
Andere suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
[ Voor 35% gewijzigd door MiBe op 19-05-2015 00:18 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)