Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Katsunami schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:50:
Ik blijf het raar vinden dat mechanische toetsenborden zo'n vlucht aan het nemen zijn de laatste paar jaar, daar waar ze 20 jaar geleden de norm waren, en 30 jaar geleden de enige mogelijkheid. Nu worden mechanische toetsenborden aangeprezen als het beste dat de computerwereld ooit overkomen is, terwijl ze werken met 30 jaar oude techniek. (De MX-switches bestaan al veel langer dan dat mensen zich lijken te realiseren, als ik zo op forums rond lees; velen denken dat deze switches uitvindingen zijn van de laatste paar jaar.)
Dat is zeker een waar verhaal.
Maar... Ik kocht mijn Ducky meer voor de degelijkheid van het tobo zelf. Een heerlijk zwaar bord op mijn desk. Solid.
Maar als je de toetsen een tijdje gebruikt (in mijn geval reds) dan wil je er niet meer vanaf. En als dan 's ochtends op werk weer op dat plastic ding zit te tikken, dan kan je alleen maar denken dat ze het op kantoor ook zouden moeten kopen.

Maar dat is inderdaad te duur.
Tweakers spul inderdaad.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rachez schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:01:
Gents,

Ik ben nu in het bezit van een filco majestouch 2 wat erg lekker typt en goed bevalt.
Wat ik alleen mis is dat ik 's avonds graag, óf backlight zou willen hebben, óf een groter lettertype op witte keycaps.

Ik zit daarom te denken aan een setje nieuwe keycaps vergelijkbaar met de skull squadron dsa set zie foto hieronder (deze is niet meer leverbaar) of een nieuw toetsenbord met verlichting: de code 104-Key - Cherry MX Brown.

vragen die ik nog heb:
1. is de kwaliteit van de code te vergelijken met mijn huidige filco?
2. kennen jullie een dergelijke keyset als de skull squadron dsa set, die wel te verkrijgen is? Ik heb eigenlijk alleen de keycap sets gevonden bij wasd keyboards.

[afbeelding]
Verhip, had helemaal niet gezien dat de Code er tegenwoordig ook met MX Brown is. Voorheen was hij er alleen met MX Clear en MX Green. Op je vraag over die keyset kan ik je helaas geen antwoord geven, op je andere vraag wel. Ten opzichte van een Filco zal je er qua bouwkwaliteit niet op vooruit gaan. Aan de andere kant, de Code zit absoluut niet slecht in elkaar dus een grote achteruitgang zal het ook weer niet zijn. Daarnaast biedt de Code naast verlichting wel weer het voordeel van een uitneembare kabel bijvoorbeeld.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:26
check, hij is inderdaad te krijgen met browns. Ik moet hem dan helaas wel importeren, getdigital.de krijgt hem voorlopig niet. Qua prijs kom je dan over de 200 euro.

Bedankt voor je info over de kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarmee zou hij nog duurder zijn dan de varianten met MX Green en MX Clear, terwijl die normaal juist wat prijziger zijn. In dat geval kun je wellicht beter voor een Ducky Shine 3 gaan. Ook een zeer solide bord met achtergrondverlichting die eveneens met MX Brown verkrijgbaar is maar dan tegen een vriendelijkere prijs.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Die heb ik inderdaad ook gehad, maar uiteindelijk teruggestuurd omdat ik de filco fijner vond typen, terwijl ze wel beiden MX browns hadden..

Dat is ook de reden waarom ik best twijfel om de code te bestellen. Ik vrees dat ik dan weer hetzelfde krijg.

Keuzes, keuzes.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 18:52
De beloofde foto

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VOkWkonl.jpg

Ook gelijk een fatsoenlijke keypuller besteld en binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:26:
En als dan 's ochtends op werk weer op dat plastic ding zit te tikken, dan kan je alleen maar denken dat ze het op kantoor ook zouden moeten kopen.

Maar dat is inderdaad te duur.
Tweakers spul inderdaad.
Pfff... te duur. Bullshit. Er wordt hier wat bespaard op een computer, daar wat bespaard... en dan heb je een budgetsysteem van 400 euro staan, oftewel een brakbak. Dan vraagt men zich af waar de ergernis op het werk altijd vandaan komt, qua snelheid en werking van de computer.

Ik heb een tijd lang gewerkt op mijn eigen laptop op het werk, omdat de computer van het werk gewoon brak was en vervangen zou worden. Mijn laptop was een Lattitude E6500 uit 2008 (!), met een C2D P8600 2.4 GHz, 4GB RAM, en een (later ingebouwde) SSD. Die werkte 100x lekkerder dan de computer uit 2012.

Bedrijven zouden zich eens moeten realiseren dat een computer best 1000 euro (inclusief BTW) mag kosten, met een GOED IPS-scherm, een GOED toetsenbord, een SSD, en een gebalanceerde setup. Dan kunnen mensen zonder gedonder en snel hun werk gedaan krijgen.

Wat is nou 1000 euro waar je de BTW van terugkrijgt en die over 3-5 *jaar* wordt afgeschreven, in vergelijking tot >= 3000 euro aan loonkosten per *maand* ?

Als iemand een dag per maand aan productiviteit verliest vanwege traagheid en/of ergernis, dan heb je de besparing die je met de brakbak hebt gedaan binnen een werkweek al verspild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rachez schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:25:
Die heb ik inderdaad ook gehad, maar uiteindelijk teruggestuurd omdat ik de filco fijner vond typen, terwijl ze wel beiden MX browns hadden..
Ik vermoed dat je dan gewoon een voorkeur voor Costar stabilizers hebt. Deze worden onder meer door Filco en WASD (en dus de Code) gebruikt, Ducky daarentegen gebruikt Cherry stabilizers in al zijn toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Hey goede tip, bedankt!

Voor mij is de code dan toch een mogelijkheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 10:34
Ik ben op zoek naar een TKL mechanisch toetsenbord met MX Cherry brown switches. Het liefst een beetje compact formaat en niet een al te 'game-uiterlijk'. Ik heb gekeken naar de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown), maar deze vind ik onnodige functies hebben, de rubberized textuur vind ik niet mooi en de fonts vind ik ook een te hoog game gehalte hebben. Ik zie dat Ducky en Filco wel het soort toetsenbord hebben wat ik zoek, maar ruim 100 euro betalen voor zo'n klein minimaal toetsenbord met ook nog een stuk minder features dan de Quickfire Rapid-i vind ik wat te gortig.

Zijn er goedkopere versies van dit soort toetsenbord met Cherry MX brown switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 02 april 2015 @ 02:36:
Ik vermoed dat je dan gewoon een voorkeur voor Costar stabilizers hebt. Deze worden onder meer door Filco en WASD (en dus de Code) gebruikt, Ducky daarentegen gebruikt Cherry stabilizers in al zijn toetsenborden.
Is de gebruikte stabilizer dan zo'n ontzettend groot verschil dat iemand daardoor het ene of het andere toetsenbord zou preferen? Het zou best kunnen, maar zelf kan ik het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Jij hebt zelf een code geloof ik, ben ook benieuwd naar jouw ervaring. Heb je wel eens op een ducky of een filco gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:44:
[...]

Is de gebruikte stabilizer dan zo'n ontzettend groot verschil dat iemand daardoor het ene of het andere toetsenbord zou preferen? Het zou best kunnen, maar zelf kan ik het me niet voorstellen.
Alleen bij de grote toetsen die daadwerkelijk gestabiliseerd worden, dus de shift, enter, backspace, spatiebalk en op het numpad de 0, + en de enter. Het verschil is duidelijk voelbaar dus ja, dit kan er inderdaad voor zorgen dat mensen toetsenbord A over toetsenbord B prefereren. De één heeft liever Costar stabilizers, de ander liever Cherry. Het is niet zo dat het één duidelijk beter is dan het ander, het is gewoon verschillend.

Heb zelf zowel een Ducky als een Filco en heb een lichte voorkeur voor Costar stabilizers, toch vind ik de Ducky (Shine 3) overall net een beter bord. Als je met custom keycaps aan de slag gaat zijn Cherry stabilizers wel handig, die maken het wisselen van gestabiliseerde keycaps een stuk eenvoudiger door het 'MX-kruisje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
rachez schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:16:
Jij hebt zelf een code geloof ik, ben ook benieuwd naar jouw ervaring. Heb je wel eens op een ducky of een filco gewerkt?
Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord in 15 jaar tijd, en ik heb de Code blind aangeschaft. Ik wilde zware klik-switches (dus Green) op een bord zonder poespas, en dit was de enige die dat bood.

Ik ben er zeer tevreden over. (Alleen is de prijs van €200 even slikken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:52:
[afbeelding]

Binnen. Maandag installeren op werk en daar goed inwerken. Typt anders maar wel fijn(reds ben ik gewend dit zijn browns). Speel op werk geen spelletjes. Thuis wil ik reds voor gaming sowieso.
Okay om op deze terug te komen hij ligt nu onder mijn vingers en ik ga dit weekend een mailtje opstellen om enkele dingen aan te kaarten voor garantie.

Als eerste de coating die op de toetsen zit is echt debiel slecht. Die is echt op bijna nu elke toets afgesleten en erg vies.

Mijn spatiebalk is niet loepzuiver meer. Die doet het bij vlagen heel raar. Daarnaast valt alleen de achtergrondverlichting zeer vaak uit.

Ben benieuwd wat de reactie hierop gaat worden als ik een mail typ... :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
Ik heb even een vraagje, ik heb veel van Corsair met het oude logo.
Zijn alle producten al voorzien van het nieuwe logo inmiddels?
Graag zou ik een K70 black met brown switches willen bestellen, maar nog met het oude logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 19-10 20:27
Gait schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:35:
Graag zou ik een K70 black met brown switches willen bestellen, maar nog met het oude logo.
Ik zou even rondmailen bij verschillende leveranciers waar je een K70 (vengeance?) kunt bestellen. Alleen dan weet je het zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door BazerK op 04-04-2015 13:56 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edje-bel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 23:56
Vandaag maar eens op bezoek gegaan bij Alternate Belgie om de verschillende switches uit te proberen genoeg keuze aldaar.

Na dit draadje en diverse youtube filmjes te hebben bekeken en beluisterd helemaal voorbereid op klakkerdeklak lol het is meer een klikkerdeklik van de blue of brown, de lineair red en black zijn niet mijn smaak.

Uiteindelijk de Ducky Legend in zilver gekozen US anci, MX blue switch met blue leds echt een machtig mooi toetsenbord met dedicated mediatoetsen rechtsboven handig.

De Ducky shine 3 zijn er in de aanbieding wellicht een tip voor deze of gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 01:55
Beste mensen, ik wil binnenkort een mechanisch toetsenbord kopen om van alles wat mee te doen. (gamen, schrijven, programeren) Nu is mijn oog gevallen op de Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown.

Nu voor mijn vraag: tijdens mijn zoektocht vond ik de blanke layout van Das Keybaord Ultimate er wel erg gaaf uit zien. Daarom ben ik op zoek gegaan naar vervangende keycaps voor de Corsair die zowel clear (geen letters/cijfers/tekens op de toetsen) als transparant (laten het licht van de LEDs door) zijn. Liefst ook goede kwaliteit en een beetje mooi er uit zien. Zie als voorbeeld deze video. De keycaps uit het filmpje zijn dezen van MAX keyboard. Deze kan ik alleen nergens in Europa vinden, en importeren uit Amerika wordt al heel snel erg duur (verzenden+douane, en het feit dat E1 = +/-$1 op het moment) en maakt ook dingen als terugsturen en garanties een stuk moeilijker.

Nu dan eindelijk mijn vraag: weet iemand of/waar ik de hier boven gelinkte (of vergelijkbare) keycaps kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Logitech G910+ Orion Spark.

Het enige waar ik me wel aan kan ergeren is de extra knop links tussen de shift en de Z-toets. Die met | \ erop.
Op het plaatje in de app van Logitech staat die niet, maar hij is er wel.
Kan interessant zijn in spellen, maar tot noch toe druk ik er soms wel op.
Hij zit namelijk best wel op een goede plek voor de pink. Waar je normaal op je shift zit.

Misschien maar een negatief puntje omzetten naar een positief punt en de knop instellen in spellen. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameware.co.uk/images/Logitech-G910-Orion-Spark-illumination-3.jpg
Na lang zoeken op Google toch een plaatje gevonden. Verder nergens op de site van Logitech deze knop op het toetsenbord.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 08-04-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inviscid schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:16:
Beste mensen, ik wil binnenkort een mechanisch toetsenbord kopen om van alles wat mee te doen. (gamen, schrijven, programeren) Nu is mijn oog gevallen op de Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown.

Nu voor mijn vraag: tijdens mijn zoektocht vond ik de blanke layout van Das Keybaord Ultimate er wel erg gaaf uit zien. Daarom ben ik op zoek gegaan naar vervangende keycaps voor de Corsair die zowel clear (geen letters/cijfers/tekens op de toetsen) als transparant (laten het licht van de LEDs door) zijn. Liefst ook goede kwaliteit en een beetje mooi er uit zien. Zie als voorbeeld deze video. De keycaps uit het filmpje zijn dezen van MAX keyboard. Deze kan ik alleen nergens in Europa vinden, en importeren uit Amerika wordt al heel snel erg duur (verzenden+douane, en het feit dat E1 = +/-$1 op het moment) en maakt ook dingen als terugsturen en garanties een stuk moeilijker.

Nu dan eindelijk mijn vraag: weet iemand of/waar ik de hier boven gelinkte (of vergelijkbare) keycaps kan vinden?
Ik ken de set van Massdrop maar durf niet te zeggen of deze in Europa verkrijgbaar is. Dat terzijde, weet je zeker dat je ze wel wil hebben? ABS caps zijn sowieso niet denderend maar ik kan je vertellen dat die translucent set van Max al helemaal niet best is. Houd er rekening mee dat deze caps behoorlijk glad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verthem
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:42
Beste mensen met verstand van mechanische toetsenborden, graag vraag ik jullie om advies. Ik ben op zoek naar een niet al te duur TKL toetsenbordje met MX Browns, zonder (duidelijk) in te moeten leveren op kwaliteit. Geen 60% ofzo, ik wil m'n pijltjestoetsen ed graag los van de rest hebben. Lettertype stoor ik me niet heel snel aan, backlight vind ik wel fijn. Voor zo'n 88 euro leken me ofwel een CM Storm QuickFire Rapid-i Brown kopen, of een Ozone Strike Battle (beide incl. verzendkosten) goede opties. Nu is die laatste bij casekings pas vanaf morgen beschikbaar en verder ben ik 'm nog nergens in NL webshops tegengekomen. Anyhow, zouden jullie de een boven de ander prefereren en zo ja, waarom dan? En zie ik misschien andere, veel betere opties over het hoofd? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-10 20:00
GreNade schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:02:
Hoi mechanisch toetsenbord-experts :)

Ik heb een Logitech G710+ met een US International ISO (!!) layout
Hij ziet er dus zo uit:
[afbeelding]
Met een grote enter, en een kleine shift. (als je er op klikt kan je m beter zien)

Ik wil hier graag nieuwe keycaps voor kopen, aangezien de meegeleverde een beetje tegenvallen. Ik kan echter alleen maar US International ANSI keycaps vinden (met een kleine enter en een grote shift) en ISO UK (met grote enter en kleine shift, maar met verscheidene leestekens op andere plekken, zoals de " boven de 2)

Het moeten dus keycaps zijn die licht doorlaten.

Ik verbaas me er eigenlijk over dat dit zo lastig is te vinden, aangezien ik al mijn hele leven op keyboards met een grote enter typ, en deze ook vaak tegenkom...

Alvast bedankt als je me hiermee weet te helpen :)
Ik heb dat keyboard ook al enige maanden en zelf vindt ik dat juist één van de grootste gebreken, die "alternatieve" layout. Doe mij maar een grote shift en een normale enter (ipv een gespiegelde L op zijn kop).

Andere gebrek is dat de felheid van de toetsen bij elke reboot reset. Iemand daar een "fix" voor?

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 08-04-2015 19:19 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:26

WCA

sdk1985 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:19:
[...]

Ik heb dat keyboard ook al enige maanden en zelf vindt ik dat juist één van de grootste gebreken, die "alternatieve" layout. Doe mij maar een grote shift en een normale enter (ipv een gespiegelde L op zijn kop).

Andere gebrek is dat de felheid van de toetsen bij elke reboot reset. Iemand daar een "fix" voor?
Ik vind de layout verder prima, maar er zijn geen keycaps voor te vinden...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Arunia schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:33:
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Logitech G910+ Orion Spark.

Het enige waar ik me wel aan kan ergeren is de extra knop links tussen de shift en de Z-toets. Die met | \ erop.
Op het plaatje in de app van Logitech staat die niet, maar hij is er wel.
Kan interessant zijn in spellen, maar tot noch toe druk ik er soms wel op.
Hij zit namelijk best wel op een goede plek voor de pink. Waar je normaal op je shift zit.

Misschien maar een negatief puntje omzetten naar een positief punt en de knop instellen in spellen. :D

[afbeelding]
Na lang zoeken op Google toch een plaatje gevonden. Verder nergens op de site van Logitech deze knop op het toetsenbord.
Zo te zien heb je een ISO layout in plaats van ANSI waar je misschien gewend aan was, de aanhalingstekens zitten ook op Shift+2 in plaats van he apenstaartje ;)

GreNade schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:23:

[...]

Ik vind de layout verder prima, maar er zijn geen keycaps voor te vinden...
ANSI sets zijn inderdaad wat makkelijker te vinden, maar als je wat zoekt zijn ze wel te vinden. Met name bij Group buys zou je wel ISO Sets kunnen vinden.

Daarnaast zullen keycaps voor de G910 wel moeilijk te vinden, door de andere switches die Logitech gebruikt. Meeste keycaps zijn voor MX stems gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeroo1 op 09-04-2015 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeroo1 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:34:
ANSI sets zijn inderdaad wat makkelijker te vinden, maar als je wat zoekt zijn ze wel te vinden. Met name bij Group buys zou je wel ISO Sets kunnen vinden.
Zoals met bijna alle keysets (dus ook ANSI) zijn deze meestal alleen geschikt voor toetsenborden met een standaard layout. Logitech gebruikt echter een aangepaste indeling met andere formaten voor de onderste rij.

Voorbeeld standaard ISO layout (gebruikt door Ducky, Filco, Das etc):
Afbeeldingslocatie: https://ecs4.tokopedia.net/newimg/product-1/2014/3/27/3568277/3568277_57c35764-b55c-11e3-9140-e2802523fab8.jpg

Voorbeeld aangepaste ISO layout (gebruikt door Logitech, Corsair, Razer etc.)
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/163774.jpg

Dat is dan weer het (enige) voordeel aan de universele set van Max keyboards, die wordt met extra enter-toetsen, spatiebalken etc geleverd zodat hij ook geschikt is voor toetsenborden met een dergelijke indeling:
Afbeeldingslocatie: http://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/large_569_MaxkeycapFrontprint_4.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door MiBe op 09-04-2015 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
MiBe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:49:
[...]

Zoals met bijna alle keysets (dus ook ANSI) zijn deze meestal alleen geschikt voor toetsenborden met een standaard layout. Logitech gebruikt echter een aangepaste indeling met andere formaten voor de onderste rij.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is dan weer het (enige) voordeel aan de universele set van Max keyboards, die wordt met extra enter-toetsen, spatiebalken etc geleverd zodat hij ook geschikt is voor toetsenborden met een dergelijke indeling:
[afbeelding]
Ik vind beide indelingen eigenlijk irritant. Ik heb liever de US-International indeling met lange shift linksonder en de |\ toets boven de enter (en een single row enter). Het is met gewenning allemaal wel te doen, maar omdat ik redelijk wat programmeer en vaak wissel tussen laptop en desktop zou dat voor mij een reden zijn om zo'n toetsenbord niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

MiBe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:49:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow! Thanks voor de tip, deze ga ik bestellen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:28
Zeroo1 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:34:
[...]

Zo te zien heb je een ISO layout in plaats van ANSI waar je misschien gewend aan was, de aanhalingstekens zitten ook op Shift+2 in plaats van he apenstaartje ;)
[...]
Niet helemaal. Bij mij zit het apestaartje wel onder shift+2. Dus alleen die | \ zit naast de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:01:
[...]

Ik vind beide indelingen eigenlijk irritant. Ik heb liever de US-International indeling met lange shift linksonder en de |\ toets boven de enter (en een single row enter). Het is met gewenning allemaal wel te doen, maar omdat ik redelijk wat programmeer en vaak wissel tussen laptop en desktop zou dat voor mij een reden zijn om zo'n toetsenbord niet te kopen.
Dat ben ik absoluut met je eens, vind een ISO-indeling ook niet te harden. Gebruik zelf eveneens ANSI :)
GreNade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:59:
[...]

Wow! Thanks voor de tip, deze ga ik bestellen.
Houd er wel rekening mee dat de kwaliteit van deze keycaps niet om over naar huis te schrijven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxuseant
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 15:01
Weet iemand bij welke winkel (liefst Zuid-Holland) ik goed meerdere cherry MX switches kan proberen op toetsenborden? Zo'n switch tester lijkt mij niet echt ideaal, omdat één toets niet te vergelijken is met een hele berg toetsen op 130wpm snelheid...

Ik heb zelf nog nooit bij een winkel vele mechanische toetsenborden opgesteld zien staan, testbaar voor klanten. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Maxuseant schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:10:
Weet iemand bij welke winkel (liefst Zuid-Holland) ik goed meerdere cherry MX switches kan proberen op toetsenborden? Zo'n switch tester lijkt mij niet echt ideaal, omdat één toets niet te vergelijken is met een hele berg toetsen op 130wpm snelheid...

Ik heb zelf nog nooit bij een winkel vele mechanische toetsenborden opgesteld zien staan, testbaar voor klanten. Iemand suggesties?
Media markt heeft een boel toetsenborden staan

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxuseant
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 15:01
GreNade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:15:
[...]

Media markt heeft een boel toetsenborden staan
Ik ben al eens bij de mediamarkt geweest, hebben ze inderdaad veel staan. Kan me echter niet herinneren dat ze de bekende mechanische toetsenborden hadden (cm storm, ducky, corsair k70 etc.) en op de site kan ik ze ook niet vinden http://puu.sh/h7GDp/bf5aa4835c.jpg

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
Logitech, Razer en Corsair hebben inderdaad een andere indeling onderin. Zo uit m'n hoofd hebben ze een 6.5U of 7U spatie, 1.25U of 1.5U Modifiers en 1U Windows/FN toets. De rest van de toetsen zijn wel te vervangen.

Standaard is 6.25U voor de Spatie en Windows/FN, Modifiers 1.25U

[ Voor 21% gewijzigd door Zeroo1 op 09-04-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Zo, mijn eerste 'mechanical'!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjdRvE5.jpg

Je ziet een KUL ES-87 met Cherry MX Clear switches. De keycaps zijn een DSA Dolch set.

Ik ben er zeer tevreden over! Vooral de build quality van de KUL is werkelijk waar fantastisch. Minpunt; de standaard keycaps zijn van mindere kwaliteit. Ik zag de tekst van sommige keys al na een week (intensief) gebruik slijten. Prima reden om maar gelijk een DSA Dolch set aan te schaffen >:)

Keyboard overigens gekocht bij Wendell van Mechanical Keyboards Holland. Top advies en top service, dat mag best gezegd worden toch?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Mooi Keyboard man! Die keycaps zoek ik ook, maar dan in het wit.

Wendell is inderdaad een goede kerel. Zelden zo'n goede service meegemaakt bij een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 21-10 18:52
kwam vandaag een alps tegen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMECvXjl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
Hee allemaal!

Ik ben opzoek naar een nieuw toetsenbord en twijfel tussen de Corsair K70, K95 en de Steelseries mx800.

Iemand ervaring met een van deze toetsenborden?
En weet er iemand een winkel die toetsenborden muizen en headset heeft liggen om te testen/bekijken omgeving den haag / amsterdam / schiphol?

Groetjes Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
nofearnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:29:
Hee allemaal!

Ik ben opzoek naar een nieuw toetsenbord en twijfel tussen de Corsair K70, K95 en de Steelseries mx800.

Iemand ervaring met een van deze toetsenborden?
En weet er iemand een winkel die toetsenborden muizen en headset heeft liggen om te testen/bekijken omgeving den haag / amsterdam / schiphol?

Groetjes Jeffrey
Zelf geen ervaring, maar weet wel dat Corsair toetsenborden opzich prima zijn, al hebben ze (zoals boven vermeld) geen standaard bottom row.

De MX800 gebruikt geen Cherry MX (of MX Clone) switches, als je dus keycaps oid wil gaan vervangen zal dit lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Zeroo1 schreef op zondag 12 april 2015 @ 02:19:
[...]

Zelf geen ervaring, maar weet wel dat Corsair toetsenborden opzich prima zijn, al hebben ze (zoals boven vermeld) geen standaard bottom row.

De MX800 gebruikt geen Cherry MX (of MX Clone) switches, als je dus keycaps oid wil gaan vervangen zal dit lastig worden.
Wat houdt geen standaard bottom row in? Ik ben geheel nieuw in pc gaming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
nofearnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 02:23:
[...]

Wat houdt geen standaard bottom row in? Ik ben geheel nieuw in pc gaming :P
http://deskthority.net/wiki/Keyboard_profile
Maar als je niet van plan bent ooit keycaps (keyboard toetsen) te vervangen dan is dit geen issue.

[ Voor 16% gewijzigd door BazerK op 12-04-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Heeft te maken met de shift z x c v toetsen dat die niet standaard zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
nofearnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:56:
Volgens mij gaat het om de breedte van de toetsen op de onderste rij: Ctrl, Windows, Alt, Spatie, Alt, Windows, Menu, Ctrl. Hopelijk geeft dit je een beetje een idee waar het over gaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.pimpmykeyboard.com/wp-content/uploads/2014/07/WKL.png
Dat is het duidelijkste plaatje dat ik zo snel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
nofearnl schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:56:
Ze hebben andere formaten dan waar keysets/keycaps meestal voor worden gemaakt.

http://www.reddit.com/r/M...eycap_guides#wiki_corsair laat het wel duidelijke zien naar mijn mening. Filco is wat het standaard is en die eronder is wat Corsair/Sommige CMStorm borden hebben. De cijfers geven de breedte aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Zeroo1 schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:08:
[...]

Ze hebben andere formaten dan waar keysets/keycaps meestal voor worden gemaakt.

http://www.reddit.com/r/M...eycap_guides#wiki_corsair laat het wel duidelijke zien naar mijn mening. Filco is wat het standaard is en die eronder is wat Corsair/Sommige CMStorm borden hebben. De cijfers geven de breedte aan,
Oke, dus de CTRL/ Shift is iets wat kleiner. Ik denk dat ik dan nog steeds voor de corsair kies, tenzij iemand zegt dat het echt geen aanrader is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:12
Ik denk er aan om een CM Storm quickfire rapid-i te kopen. Aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

mexicanburribo schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:56:
Ik denk er aan om een CM Storm quickfire rapid-i te kopen. Aanrader?
Zelfde, ik wacht nog op een eventuele goede Massdrop deal voor een quickfire stealth (die nergens op dit moment beschikbaar is). Anders neem ik de Rapid-i.

Verschillende mensen hebben wel gerapporteerd dat er kans is dat er een LEDje kapot kan gaan. Daarom wil ik liever een non-backlit toetsenbord. Deze week heeft Azerty, 4Launch en tal van andere webshops de nieuwe leveringen van de Rapid-i binnengekregen, dus mocht je hem bestellen is die de volgende dag in huis in plaats van een paar weken wachten.

Je moet wel zeker weten of je een TKL (tenkeyless) zonder numpad wilt en de knoppen eromheen handig vindt. Ik zelf gebruik het numpad zelden thuis en op het werk gebruik ik een eenvoudig membraan toetsenbord.

CMStorm Quickfire's hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening. Corsair kost ongeveer evenveel, maar hebben mindere bouwkwaliteit. Filco is duurder en heeft betere bouwkwaliteit, maar is in Nederland zonder omweg via Duitsland/België niet beschikbaar. Ducky Shine 3 DK9087 is duurder dan de Rapid-i, maar heeft meer features.

- Edit: Je moet nagaan of je de Brown switches het fijnste vindt. Zelf vind ik de Browns ideaal voor typen maar ook voor gamen. Want je weet na een tijdje getypt te hebben precies waar de actuatie zich bevindt door de "hobbel". Blauwe zijn niet fijn voor dubbel tappen, bruine en rode wel. Maar bij de rode is het weer moeilijk te bepalen wanneer hij ongeveer registreert. De rode zijn wel fijn voor FPS (shooters) waarbij je goed heen en weer kan "strafen".

[ Voor 45% gewijzigd door Scy op 14-04-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Scy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:58:
Verschillende mensen hebben wel gerapporteerd dat er kans is dat er een LEDje kapot kan gaan. Daarom wil ik liever een non-backlit toetsenbord.
Nou zit ik de laatste tijd weinig achter mijn PC, maar bij mij doen ze het allemaal nog gelukkig!
En de helderheid wordt onthouden in tegenstelling tot de Logitech tobo's blijkbaar :)
Deze week heeft Azerty, 4Launch en tal van andere webshops de nieuwe leveringen van de Rapid-i binnengekregen, dus mocht je hem bestellen is die de volgende dag in huis in plaats van een paar weken wachten.
Die van mij komt bij CD-ROM Land vandaan begin dit jaar.
CMStorm Quickfire's hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening.
Eens!
Corsair kost ongeveer evenveel, maar hebben mindere bouwkwaliteit.
Niet mee eens!

Waar baseer je die mening op ? Corsair is vooral duur, maar verder prima als je het design leuk vindt.
Ducky Shine 3 DK9087 is duurder dan de Rapid-i, maar heeft meer features.
Over Ducky gesproken... ik kwam er onlangs achter dat ze bij Alternate tekoop zijn met MX Green switches + een aantal backlit varianten : Was dit al bekend ?! :D

De andere varianten hebben ze ook natuurlijk, maar omdat ik stiekem nog een keer MX Green wil proberen viel deze variant me dus op! Wel duur omdat het full size is : € 149 :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

nero355 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 03:32:
Niet mee eens!

Waar baseer je die mening op ? Corsair is vooral duur, maar verder prima als je het design leuk vindt.
Corsair zijn dunne toetsenborden en de meesten hebben geen metalen plaat achter de PCB zitten. (Met uitzondering van K70 en/of andere high-end Corsair toetsenborden).

Als je je toetsenbord op wringing belast, geeft het toetsenbord mee bij een plastic draagconstructie. Waar dat niet het geval zou zijn bij een CM, Filco of een Ducky. Wanneer is dit handig? Voor stoot-/ valgevaar en wanneer je je toetsenbord wilt modden.

Zelf ben ik geen fan van de Cherry MX Greens (zwaardere Cherry Blue), maar ik snap waarom sommigen dat wel fijn vinden. Ik hoop echter dat CM nog hun nieuwe bordjes gaan uitbrengen in Europa; Quickfire Stealth, Rapid-SI etc. Ze hebben weinig modellen op de markt momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Eiríkr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:31:

[afbeelding]

Je ziet een KUL ES-87 met Cherry MX Clear switches. De keycaps zijn een DSA Dolch set.
Hoe typen die DSA keys in vergelijking met standaard DCS keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Flipjack schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:57:
[...]

Hoe typen die DSA keys in vergelijking met standaard DCS keys?
Als ik mijn ogen zou sluiten zou ik waarschijnlijk zeggen dat het 'klassieker' voelt. Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik niet snel meer terug ga naar mijn oude Apple keyboard O-)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Eiríkr schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:05:
[...]

Als ik mijn ogen zou sluiten zou ik waarschijnlijk zeggen dat het 'klassieker' voelt. Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik niet snel meer terug ga naar mijn oude Apple keyboard O-)
Ben zelf ook wel benieuwd of de vlakkere DSA toetsen fijner om op te gamen of typen zijn dan de naar midden gerichte DCS toetsen.

Ik dacht dat de OEM toetsen de standaard waren geworden bij mechanische toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
Ik heb de cm storm quickfire rapid i met brown switches gekocht. Dit is mn eerste mechanische toetsenbord, zal binnenkort eens laten weten hoe ie typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

mexicanburribo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:59:
Ik heb de cm storm quickfire rapid i met brown switches gekocht. Dit is mn eerste mechanische toetsenbord, zal binnenkort eens laten weten hoe ie typt.
Vet! Laat het ons weten ;)
Ik ga hem binnenkort ook maar eens kopen... het wachten op de Quickfire Stealth wordt niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Eiríkr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:31:

[afbeelding]

Ik ben er zeer tevreden over! Vooral de build quality van de KUL is werkelijk waar fantastisch. Minpunt; de standaard keycaps zijn van mindere kwaliteit. Ik zag de tekst van sommige keys al na een week (intensief) gebruik slijten. Prima reden om maar gelijk een DSA Dolch set aan te schaffen >:)
Zo gaaf die DSA Dolch keycaps! Nu wilde ik ze binnenkort ook bestellen maar ze zijn van de site weg? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Seers schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:54:
[...]

Zo gaaf die DSA Dolch keycaps! Nu wilde ik ze binnenkort ook bestellen maar ze zijn van de site weg? :-(
Zijn nu te halen via Massdrop toch?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Touchdomex schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:56:
[...]

Zijn nu te halen via Massdrop toch?
Hmm, ja, ik zie het. Nog nooit iets met die site gedaan, maar ik denk dat ik er dan nu echt aan moet geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedenk wel dat het ABS keycaps zijn. Hoe leuk ze er ook uitzien, kwalitatief komen ze niet in de buurt bij Vortex thick PBT keycaps die de helft kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
MiBe schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:12:
Bedenk wel dat het ABS keycaps zijn. Hoe leuk ze er ook uitzien, kwalitatief komen ze niet in de buurt bij Vortex thick PBT keycaps die de helft kosten.
Ach, je kunt dan een discussie houden over wat belangrijker is voor de feel/kwaliteit
spherical <--> cylindrical
recht profiel <--> meegebogen profiel
ABS <--> PBT
double shot <--> laser etched

Want dat zijn toch wel de vier grote verschillen. Nu typ ik ook gewoon op ABS met pad prints (standaard Filco), en opzich gaat dat ook wel goed. Dan moet ik het vergelijken met PBT keycaps van mijn Realforce, maar alles daarvan is eigenlijk zoveel beter, dat de Filco als een stuk brol aanvoelt. De hoeveelheid "wiggle" die er op de shift bijvoorbeeld zit is bij de Filco een stuk hoger terwijl deze wél stabilizers gebruikt. Dus ach, ik kan de kwaliteit van PBT en sferische keycaps wel waarderen, maar dat heb ik allebei al, en ik denk dat het sferische meer toevoegt dan PBT.

Uiteindelijk geeft bij mij het gave uiterlijk gewoon de doorslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBT is veel harder dan ABS en dus ook veel duurzamer, zo zal je bij ABS veel sneller shine op je keycaps krijgen dan bij PBT. Zeker bij thick PBT voelen ze ook veel meer solide aan, op dat punt kun je dus echt wel stellen dat ze kwalitatief simpelweg beter zijn. Wat je qua feel fijner vindt is inderdaad discutabel, heb echter nog nooit iemand meegemaakt die in een directe vergelijking ABS keycaps boven PBT verkoos (qua gevoel dan, soms wel qua uiterlijk). Spherical / cylindrical en Cherry profile / OEM profile is wel een gevalletje persoonlijke voorkeur, al zijn alle varianten ook in verschillende materialen beschikbaar, dus ook in PBT.

Ben het overigens wel met je eens dat het een prachtige set is, mocht er een PBT-versie voorbij komen ga ik ze ook zeker overwegen, dan is het me de forse prijs misschien wel waard :)

[ Voor 12% gewijzigd door MiBe op 22-04-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

MiBe schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:13:
PBT is veel harder dan ABS en dus ook veel duurzamer, zo zal je bij ABS veel sneller shine op je keycaps krijgen dan bij PBT. Zeker bij thick PBT voelen ze ook veel meer solide aan, op dat punt kun je dus echt wel stellen dat ze kwalitatief simpelweg beter zijn. Wat je qua feel fijner vindt is inderdaad discutabel, heb echter nog nooit iemand meegemaakt die in een directe vergelijking ABS keycaps boven PBT verkoos (qua gevoel dan, soms wel qua uiterlijk). Spherical / cylindrical en Cherry profile / OEM profile is wel een gevalletje persoonlijke voorkeur, al zijn alle varianten ook in verschillende materialen beschikbaar, dus ook in PBT.

Ben het overigens wel met je eens dat het een prachtige set is, mocht er een PBT-versie voorbij komen ga ik ze ook zeker overwegen, dan is het me de forse prijs misschien wel waard :)
Heb je ook zien reageren op Massdrop op de Tai-Hoa PBT Double Shot keycaps. Jammer dat deze niet in Nederland voor een schappelijke prijs beschikbaar zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan goed kloppen inderdaad! Die vond ik erg gaaf maar de verzendkosten vielen wel erg hoog uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
Ik heb mijn toetsenbord nu bijna een week en de CM-Storm Quickfire Rapid i is wel een fijn toetsenbord. Het is wel even wennen, dit is namelijk mijn eerste mechanische toetsenbord. Heb alleen wel dat ik soms dat numpad mis in games. De rubberachtige laag op het toetsenbord vind ik ook wel fijn. Kortom dit toetsenbord bevalt me wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy

Scy

¯\_(ツ)_/¯

mexicanburribo schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:21:
Ik heb mijn toetsenbord nu bijna een week en de CM-Storm Quickfire Rapid i is wel een fijn toetsenbord. Het is wel even wennen, dit is namelijk mijn eerste mechanische toetsenbord. Heb alleen wel dat ik soms dat numpad mis in games. De rubberachtige laag op het toetsenbord vind ik ook wel fijn. Kortom dit toetsenbord bevalt me wel :D
Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag binnen! De rapid-i, best wat uurtjes op getypt en ge-gamed. Ideale tobo!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/w9iv76.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Scy op 28-04-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heeft iemand hier de overstap gemaakt van Cherry mx switches naar Greentech switches?
Ik heb op dit moment cherry mx blue en heb een Das keyboard op het oog die, helaas, met een andere type switches (greentech) komt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
mexicanburribo schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:21:
Scy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 01:28:
[...]

Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag binnen! De rapid-i, best wat uurtjes op getypt en ge-gamed. Ideale tobo!

[afbeelding]
Mochten jullie zoiets leuk vinden:

Foritain's Wall-of-Text: Hallo China! Deel 3 – Rainbow LED Keyboard

:D blijf er nog weg van.

Van de week een extra bordje in gebruik genomen, dit keer met Cherry MX Black. Begint een leuk vergelijkingsplatform te worden zo hier: Brown, Black, Red, Kailh Yellow & Topre / Hybrid-capacitive / NovaTouch.

Ben er nog altijd niet helemaal over uit wat nou 'mijn' switch is. Topre voelt bijzonder prettig, maar ik kan zelf echt niet zonder numpad. Black/Brown voelt uitstekend, Kailh Yellow ook, MX Red is toch echt niet voor mij, blijf er maar door drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hoeft niet zo te zijn dat er echt één type switch is dat bij je past, kan ook per gebruiksdoel verschillen natuurlijk. Want ik voor typen prettig vind vind ik vreselijk voor gaming en vice versa. Door de jaren heen neig ik wel steeds meer naar zwaardere switches. Eerst gamede ik op MX Red en typte ik op MX Blue, inmiddels game ik op MX Black en type ik op MX Green. Want nu ideaal lijkt kan straks dus ook weer anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben nog steeds heelt tevreden met mijn 'IMSTO'-keycaps en ik verwacht dat ze nog eindeloos meegaan, maar zou zo';n Ducky-set nou eventueel ook passen op mijn Filco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:34:
Het hoeft niet zo te zijn dat er echt één type switch is dat bij je past, kan ook per gebruiksdoel verschillen natuurlijk. Want ik voor typen prettig vind vind ik vreselijk voor gaming en vice versa. Door de jaren heen neig ik wel steeds meer naar zwaardere switches. Eerst gamede ik op MX Red en typte ik op MX Blue, inmiddels game ik op MX Black en type ik op MX Green. Want nu ideaal lijkt kan straks dus ook weer anders zijn :)
Eens. Moet wel zeggen dat ik clicky switches echt probeer te vermijden. Vermoed dat ik ze helemaal lekker ga vinden, maar de hoeveelheid tijd dat er iemand in de buurt zit, of dat ik aan de telefoon zit (op speaker) is fors. Sociale element speelt dan wel een rol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
begintmeta schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:05:
Ik ben nog steeds heelt tevreden met mijn 'IMSTO'-keycaps en ik verwacht dat ze nog eindeloos meegaan, maar zou zo';n Ducky-set nou eventueel ook passen op mijn Filco?
Ja dat past :) Heb hier eventueel nog een setje Ducky engraved PBT caps liggen, als je ze wil ruilen tegen die IMSTO-set houd ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
Dat ziet er dus wel echt supervet uit. VInd die trooperversie die die vent gemaakt heeft nog vetter, maar dat van jou ziet er ook vet uit. Misschien ga ik t zelf ook doen. :D Heb je verder nog je tobo in een andere kleur gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MiBe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:40:
....
Ja dat past :) Heb hier eventueel nog een setje Ducky engraved PBT caps liggen, als je ze wil ruilen tegen die IMSTO-set houd ik me aanbevolen ;)
Zou meer als reserve zijn, tot ze helemaal op zijn (en dat lijkt een beetje te gaan duren) blijf ik bij de IMSTO-PBT-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
mexicanburribo schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Dat ziet er dus wel echt supervet uit. VInd die trooperversie die die vent gemaakt heeft nog vetter, maar dat van jou ziet er ook vet uit. Misschien ga ik t zelf ook doen. :D Heb je verder nog je tobo in een andere kleur gespoten?
Neu, ik hou hem liever zwart. (Even los van het feit dat ik te lui ben om een toetsenbord te spuiten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Er zijn twee kleine krassen op mijn '5'-toets ontstaan op mijn Ducky Shine 3. Het gekke is dat dit 's nachts is gebeurd: de avond ervoor was er niks aan de hand, toen ik mijn toetsenbord de volgende dag zag, waren er twee kleine krassen te zien, links- en rechtsboven op de toets. Je kan de backlight er doorheen zien schijnen.

Ik weet zeker dat er niemand is geweest die de kras heeft veroorzaakt, niemand had toegang tot het toetsenbord 's nachts (ook geen huisdieren o.i.d.). Ik kan echter geen andere oorzaak verzinnen. Heeft iemand enig idee wat hier is gebeurd?

Als tweede vroeg ik het me af hoe het zit met de garantie. Ik heb hem gewoon hier in Nederland gekocht. Het lijkt me niet praktisch om een heel toetsenbord op te sturen voor één toets.

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Beroemdheid schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:09:
Als tweede vroeg ik het me af hoe het zit met de garantie. Ik heb hem gewoon hier in Nederland gekocht. Het lijkt me niet praktisch om een heel toetsenbord op te sturen voor één toets.
Ik zou contact opnemen met de winkel/leverancier waar je het toetsenbord hebt gekocht. En dan overleggen. Met hen heb je een overeenkomst (de koop) gesloten.
--
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Beroemdheid schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:09:
Er zijn twee kleine krassen op mijn '5'-toets ontstaan op mijn Ducky Shine 3. Het gekke is dat dit 's nachts is gebeurd: de avond ervoor was er niks aan de hand, toen ik mijn toetsenbord de volgende dag zag, waren er twee kleine krassen te zien, links- en rechtsboven op de toets.

Ik weet zeker dat er niemand is geweest die de kras heeft veroorzaakt, niemand had toegang tot het toetsenbord 's nachts (ook geen huisdieren o.i.d.). Ik kan echter geen andere oorzaak verzinnen. Heeft iemand enig idee wat hier is gebeurd?
Tja, sorry maar die krassen komen er niet opeens vanzelf op? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren melk over mijn toetsenbord gemorst (nooit proberen ontbijten en typen tegelijk) en het gedraagt zich sindsdien wat vreemd. Dan maar besloten dat het tijd is om eens een mechanisch toetsenbord te proberen :).
Ik had de volgende wenslijst:
- US international layout
- zowel gaming als software development
- GEEN backlight (vind het een zeer vreemde/storende trend)
- Niet te duur
- inclusief numpad

Zonet de QPAD MK-50 met cherry brown switches besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
Ik heb dus de CM-Storm quickfire Rapid i gekocht, maar ik laat mn handen behoorlijk hangen, terwijl het beter is om ze wat rechter te houden. Weet er iemand een goede wristrest voor mn toetsenbord voor ongeveer 20 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:09

g0tanks

Moderator CSA
Mechanical Keyboards NL heeft een Ducky wrist rest voor €35: https://mechanicalkeyboar...y-wrist-rest-80-tkl-size/ Goedkopere kan je sowieso vinden als je op eBay zoekt naar 'keyboard wrist rest' o.i.d.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 16:33

Wekkie

Yeah

mexicanburribo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:40:
Ik heb dus de CM-Storm quickfire Rapid i gekocht, maar ik laat mn handen behoorlijk hangen, terwijl het beter is om ze wat rechter te houden. Weet er iemand een goede wristrest voor mn toetsenbord voor ongeveer 20 euro?
Voor €2,50 heb je er eentje bij Dixons pricewatch: ICIDU Wrist Rest Keyboard Pad

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden 2 Grifiti Wrist pads van Massdrop gehaald.

Toevallig staan ze er nu ook weer op.

https://www.massdrop.com/buy/grifiti-wrist-pads?s=grifiti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
begintmeta schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Zou meer als reserve zijn, tot ze helemaal op zijn (en dat lijkt een beetje te gaan duren) blijf ik bij de IMSTO-PBT-set.
Denk niet dat je die snel hoeft te vervangen hoor, PBT keycaps staan bekend om hun duurzaamheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Twijfel eraan om de Steelseries 6Gv2 (Qwerty) te bestellen maar denk dat ik een numpad echt ga missen.

Zijn er nog goeie alternatieven voor die hetzelfde ongeveer kosten?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
weszz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:49:
Twijfel eraan om de Steelseries 6Gv2 (Qwerty) te bestellen maar denk dat ik een numpad echt ga missen.

Zijn er nog goeie alternatieven voor die hetzelfde ongeveer kosten?
Met of zonder numpad? Ik typ zelf op een CM-Storm quickfire Rapid-i en vind dit wel een fijn toetsenbord. Maarja wat je fijn vind is voor iedereen anders. Als je met nulpad wil weet ik zo geen goede alternatieven voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
mexicanburribo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Met of zonder numpad? Ik typ zelf op een CM-Storm quickfire Rapid-i en vind dit wel een fijn toetsenbord. Maarja wat je fijn vind is voor iedereen anders. Als je met nulpad wil weet ik zo geen goede alternatieven voor dat geld
Bedoelde inderdaad met Numpad. Dat is toch wel een must merk ik

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
weszz schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:36:
[...]

Bedoelde inderdaad met Numpad. Dat is toch wel een must merk ik
Ik heb een tijdje deze gewild, maar heb toch voor de rapid gekozen omdat die osx compatible is, wat voor mij een must is aangezien ik mijn systemen omtover in hackintoshes. Maar hij heeft achtergrondverlichting, 5 macro's een polssteun, maar is alleen 25 euro duurder ongeveer https://www.google.nl/sea...trigger+z&rls=en&tbm=shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Ik ben op zoek naar toetsen als vervanging voor mijn huidige WASD-toetsen.
Heeft iemand enig idee of/waar de rode WASD-keycaps die bij de duurdere Corsair toetsenborden komen los te koop zijn?
Het gaat om deze: http://imgur.com/mecHmuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Koen050 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:31:
Ik ben op zoek naar toetsen als vervanging voor mijn huidige WASD-toetsen.
Heeft iemand enig idee of/waar de rode WASD-keycaps die bij de duurdere Corsair toetsenborden komen los te koop zijn?
Het gaat om deze: http://imgur.com/mecHmuy
Setje is te vinden onder item# CH-8970013 , helaas is dit inclusief een palmrest. Die zou je op de koop moeten meenemen maar gezien de totale prijs niet echt een issue lijkt me. Moeilijk verkrijgbaar.
http://www.corsair.com/en...ycap-puller-and-palm-rest binnenkort daar weer beschikbaar (2 tot 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:24:
Gisteren melk over mijn toetsenbord gemorst (nooit proberen ontbijten en typen tegelijk) en het gedraagt zich sindsdien wat vreemd. Dan maar besloten dat het tijd is om eens een mechanisch toetsenbord te proberen :).
Ik had de volgende wenslijst:
- US international layout
- zowel gaming als software development
- GEEN backlight (vind het een zeer vreemde/storende trend)
- Niet te duur
- inclusief numpad

Zonet de QPAD MK-50 met cherry brown switches besteld. Ben benieuwd :)
Misschien de CM Storm Trigger-Z? Je kunt het backlight gewoon uitzetten.

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Iemand toevallig al ervaring met deze Cougar? *insert wat grapjes over iets oudere doch leuke dames*

Afbeeldingslocatie: http://www.cougargaming.com/uploads/pics/cougar_600k_3.png

http://www.cougargaming.c...eyboards/cougar_600k.html

Wel een opvallend geval iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
BazerK schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:46:
[...]

Setje is te vinden onder item# CH-8970013 , helaas is dit inclusief een palmrest. Die zou je op de koop moeten meenemen maar gezien de totale prijs niet echt een issue lijkt me. Moeilijk verkrijgbaar.
http://www.corsair.com/en...ycap-puller-and-palm-rest binnenkort daar weer beschikbaar (2 tot 3 weken)
Bedankt voor de reactie :)
Ik zal even kijken of ik deze een beetje makkelijk naar Nederland kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Koen050 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor de reactie :)
Ik zal even kijken of ik deze een beetje makkelijk naar Nederland kan halen
Nù in stock bij corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:35

Bob Popcorn

Plop!

Hier komt weer de standaard vraag die jullie waarschijnlijk al miljoenen keren voorbij hebben zien komen. Wat is nou het beste keyboard voor kantoorgebruik? Neig zelf heel erg naar de Corsair Vengeance K70 met MX Bruin of MX Rood. Rood voornamelijk om m'n collega's wat te ontlasten. :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bob Popcorn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:06:
Hier komt weer de standaard vraag die jullie waarschijnlijk al miljoenen keren voorbij hebben zien komen. Wat is nou het beste keyboard voor kantoorgebruik? Neig zelf heel erg naar de Corsair Vengeance K70 met MX Bruin of MX Rood. Rood voornamelijk om m'n collega's wat te ontlasten. :D
Naar mijn mening MX Browns, mijn collega's hebben er in ieder geval niet over geklaagd, en het is toch de fijnste toets om veel op te typen vind ik.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
MX Brown en MX Red zijn even stil/luidruchtig.

Deze schakelaars maken namelijk beiden zelf geen geluid.
Het enige geluid is dat van het bottom-en van de toetsen.

Bij MX Brown is het makkelijker te leren om niet te bottom-en omdat je kan voelen wanneer de schakelaar contact maakt. Bij MX Red voel je het schakelmoment niet.

(Ik zeg makkelijker, maar ik heb het in 2 maanden MX Brown gebruik nog niet geleerd. Ik druk bijna alle toetsen nog steeds helemaal naar beneden)
--
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoe dan ook vinden ze mechanische toetsenborden niet fijn :+ Dat merk ik hier wel maar ze moeten er ook maar deels mee leren leven vind ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Nah ik heb nu een Dell rubberdome die ook al veel geluid maakt. :+ sowieso heb ik ook een collega die veel geluid maakt, en daar kunnen geen o-ringen op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bob Popcorn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:27:
Nah ik heb nu een Dell rubberdome die ook al veel geluid maakt. :+ sowieso heb ik ook een collega die veel geluid maakt, en daar kunnen geen o-ringen op :+
Als het zo stil mogelijk moet maar je wel écht tactile feedback wilt van de switch (ik vind de feedback van MX Brown wat matig) zou je naar MX Clears kunnen kijken, eventueel nog i.c.m. o-rings. MX Clears zijn in mijn ervaring even 'stil' als MX Browns, maar bieden wat meer tactile feedback. Nadeel: er zijn niet heel erg veel keyboards met MX Clear switches.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Whieee schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:11:
[...]

Als het zo stil mogelijk moet maar je wel écht tactile feedback wilt van de switch (ik vind de feedback van MX Brown wat matig) zou je naar MX Clears kunnen kijken, eventueel nog i.c.m. o-rings. MX Clears zijn in mijn ervaring even 'stil' als MX Browns, maar bieden wat meer tactile feedback. Nadeel: er zijn niet heel erg veel keyboards met MX Clear switches.
Nouja ik heb dus geen idee of ik feedback wil of niet. Denk het wel, want ik heb de neiging om heel hard te bottom outen als ik een beetje in de zone zit. :p Ik zit te kijken naar een Corsair Vengeance K70, met name om de looks en de polssteun. Die K70 is er helaas niet met MX Clear. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bob Popcorn op 18-05-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Laatst online: 20-10 10:54

JJ White

Prutser Eerste Klas

Ik kom niet vaak in deze kant van het forum, maar ik heb een vraag voor de mechanische toetsebord tweakers. Ik liep een paar dagen geleden een Cherry g80-1000 HDU (foto's) uit 1987 tegen het lijf en ik weet niet zo veel van mechanische toetsenborden af, maar wel genoeg om te weten dat ze niet weg gegooid moeten worden. 8)7
Specs van dit bord hier.
Na deze vondst te hebben gedeeld op het internet werd ik aangesproken of ik het ding wilde ruilen/verkopen. Nu heb ik twee vragen aan jullie:

1) Is een Das Keyboard II met deze keycaps een goeie ruil? (Moet wel verzendkosten naar Florida betalen |:( )

2) Zijn er mensen iets dichter bij huis die hier interesse in hebben (Ik heb echt geen idee hoe het zit met deze community in Nederland.)

Andere suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.