Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:23:
[...]

Rapoo KX _/-\o_.
Is geen TKL maar een 60% bordje.
Geen idee of er een TKL bordje met bluetooth is, zijn niet zo heel veel meganische draadloze toetsenborden te krijgen, al helemaal niet uit Nederland.
Heerlijk bordje, heb die van mij alleen per ongeluk gesloopt :+.
Eerste 2 weken was het wel even wennen aan de layout maar typt nu echt geweldig.
Heb er wel o-rings bij gedaan maar het verschil is niet enorm.
Wat een verschrikkelijke knoppen zitten daarop zeg.

Oh en neppe Cherry MX switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
himlims_ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:30:
offtopic:
waarom is dat gamen eigenlijk WASD? heb dat nooit begrepen; (blind)typen doe je via ASDF, dan is het logischer om te lopen met SDFE, heb je tevens ZAQ als extra knoppen beschikbaar. En je niet steeds je hand hoeft te verleggen bij typen/lopen
Beste positie om bij shift, ctrl te komen. Schuif je een rij op SDFE dan is de ctrl knop een stuk lastiger bereikbaar, je voelt het meteen in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Goed, mijn huidige Logitech MK710 begint mij nu wel de keel uit te hangen. Een van de duurdere non-gaming toetsenborden van Logitech, maar de kwaliteit is om te huilen. Het chassis kraakt en tordeert als een gek, en de toetsen slaan vast zodra je de toets ook maar een beetje schuin benadert. Tijd voor een fatsoenlijk toetsenbord dus. :+

Ik heb ooit twee IBM Model M's gehad, maar ik heb ze beiden weggegeven. :F :F :F

Ik heb niemand anders in de buurt zitten, dus ik zou eigenlijk voor Cherry Blue switches kunnen gaan, maar na enig onderzoek heb ik toch het vermoeden dat ze te luid zijn. :+ Cherry Brown it is dus. Ik zit niet te wachten op een of ander lomp gamingtoetsenbord met tig RGB-lampjes, dus dat kan ik iig afschrijven. :p Na wat onderzoek kom ik al snel uit bij een Das Keyboard en een Filco Majestouch 2. Vooral de Filco schijnt als een tank te zijn gebouwd (1,2KG voor de fullsize). :p Een groot nadeel voor de Filco is het gebrek aan mediatoetsen, dat vind ik eigenlijk wel een vereiste.. Jammer dat ze dit niet leveren.

Twijfel nog wel of ik voor een tenkeyless moet gaan of niet. Thuis doe ik niet veel (meer) met cijfertjes, dus ik zou een tenkeyless kunnen nemen en dan een losse numpad voor die ene keer dat ik het toch nodig heb. Of toch een fullsize keyboard.. Nog even over nadenken in ieder geval.

Zijn er nog degelijke mechanische toetsenborden die ik vergeet mee te nemen in mijn beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Corsair?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SChief: Ducky?!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:14:
Goed, mijn huidige Logitech MK710 begint mij nu wel de keel uit te hangen. Een van de duurdere non-gaming toetsenborden van Logitech, maar de kwaliteit is om te huilen. Het chassis kraakt en tordeert als een gek, en de toetsen slaan vast zodra je de toets ook maar een beetje schuin benadert. Tijd voor een fatsoenlijk toetsenbord dus. :+

Ik heb ooit twee IBM Model M's gehad, maar ik heb ze beiden weggegeven. :F :F :F

Ik heb niemand anders in de buurt zitten, dus ik zou eigenlijk voor Cherry Blue switches kunnen gaan, maar na enig onderzoek heb ik toch het vermoeden dat ze te luid zijn. :+ Cherry Brown it is dus. Ik zit niet te wachten op een of ander lomp gamingtoetsenbord met tig RGB-lampjes, dus dat kan ik iig afschrijven. :p Na wat onderzoek kom ik al snel uit bij een Das Keyboard en een Filco Majestouch 2. Vooral de Filco schijnt als een tank te zijn gebouwd (1,2KG voor de fullsize). :p Een groot nadeel voor de Filco is het gebrek aan mediatoetsen, dat vind ik eigenlijk wel een vereiste.. Jammer dat ze dit niet leveren.

Twijfel nog wel of ik voor een tenkeyless moet gaan of niet. Thuis doe ik niet veel (meer) met cijfertjes, dus ik zou een tenkeyless kunnen nemen en dan een losse numpad voor die ene keer dat ik het toch nodig heb. Of toch een fullsize keyboard.. Nog even over nadenken in ieder geval.

Zijn er nog degelijke mechanische toetsenborden die ik vergeet mee te nemen in mijn beslissing?
logitech contacteren; ken geeb ander besrijf wat zon goede service en klantgericht werkt als logitech

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:14:

Kijk naar Ducky. Ik heb zelf een Das Keyboard Professional S (voor Mac) en een Ducky Shine 3 TKL, beide met MX Blues, en om eerlijk te zijn vind ik de Ducky op vrijwel alle fronten beter dan de Das. Geen breed bezel (dat het bij de Das 4 van alu is doet daar imho niets aan af), geen suf geplaatste USB hub, meer opties voor bijvoorbeeld het remappen van toetsen (Win/Alt voor OSX mode, of Ctrl/Capslock voor de HHKB fans), en een backlight (dat niet verplicht in kermis mode hoeft ;) ).

De Ducky heeft misschien minder uitgebreide mediakeys dan de Das 4, maar volumeregeling is gewoon aanwezig, en voor mij was dat genoeg. Daarnaast ben ik érg blij met het feit dat mijn Ducky een TKL is, om 2 redenen:
1. meer ruimte voor muis
2. hij past in m'n rugtas, dus ik kan hem meenemen

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kan je zo'n Ducky ook krijgen zonder zo'n debiele spatiebalk met een slang(?) of tekst? Wat een stomme naam overigens. :p
himlims_ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:11:
[...]
logitech contacteren; ken geeb ander besrijf wat zon goede service en klantgericht werkt als logitech
Zijn tegenwoordig een stuk strenger. Maar buiten dat om; ik ben niet de enige met dit probleem. Mensen die een vervanging aanvragen hebben vaak hetzelfde gedoe. En al zou ik een versie krijgen waarbij de toetsen niet stroef gingen, het krakende chassis vind ik te slecht voor woorden (en daar valt niets aan te doen).

[ Voor 69% gewijzigd door S_Chief op 27-02-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:12:
Kan je zo'n Ducky ook krijgen zonder zo'n debiele spatiebalk met een slang(?) of tekst? Wat een stomme naam overigens. :p

[...]

Zijn tegenwoordig een stuk strenger. Maar buiten dat om; ik ben niet de enige met dit probleem. Mensen die een vervanging aanvragen hebben vaak hetzelfde gedoe. En al zou ik een versie krijgen waarbij de toetsen niet stroef gingen, het krakende chassis vind ik te slecht voor woorden (en daar valt niets aan te doen).
Daar zijn de meningen enigszins over verdeeld. Bij mijn Shine 3 zat een extra spacebar zonder slang erop (maar met alleen een Ducky logo, sideprinted), maar ik heb ook al berichten gezien in dit topic van mensen die geen extra spacebar kregen. Dus het is mij niet helemaal duidelijk wat de huidige status is ;)

Want die slang is idd een beetje ruk ;)

Verder zou ik ook eens kijken naar de KUL ES87. Dat is een redelijk no-nonsense TKL bord, met tevens goede mapping opties (misschien nog wel iets beter dan de Ducky op dat vlak), geen backlight en geen rare spatiebalk ;) De KUL is onder andere te krijgen bij www.mechanicalkeyboards.nl

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j4cZoa0NhTZIBcZAxkZ4hn7V/full.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 27-02-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die ziet er ook erg netjes uit ja, alleen valt ie vrijwel gelijk af door het gebrek aan mediaknoppen. ;(

Dingen als remappen zijn leuk, maar voor mij eigenlijk totaal niet nodig. Ik zoek gewoon een no-nonsens toetsenbord met mediacontrols. :p Verlicht is geen vereiste, indien aanwezig moet het idd ook in te stellen zijn op een normale stand ipv stroboscoop (maar ik denk dat alle toetsenborden dat wel kunnen die verlicht zijn).

[ Voor 61% gewijzigd door S_Chief op 27-02-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:33:
Die ziet er ook erg netjes uit ja, alleen valt ie vrijwel gelijk af door het gebrek aan mediaknoppen. ;(
Misschien dat de Corsair K70 (full size) of K65 (TKL) wat voor je is dan. De K65 is de enige TKL (voor zover ik gevonden heb) met fysieke mediakeys. De K65 RGB is alleen met Reds te krijgen. Geen idee met welke switches de non RGB modellen precies te krijgen zijn.

Heb zelf een KBParadise V80 TKL met clears besteld bij mechanicalkeyboards.nl die als het goed is morgen geleverd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://7b5e4e1fc3294ff2be7493099528a24f.objectstore.eu/mechanicalkeyboards/medialibrary/2015/01/kbp-v80--front.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:33:

Dingen als remappen zijn leuk, maar voor mij eigenlijk totaal niet nodig. Ik zoek gewoon een no-nonsens toetsenbord met mediacontrols. :p Verlicht is geen vereiste, indien aanwezig moet het idd ook in te stellen zijn op een normale stand ipv stroboscoop (maar ik denk dat alle toetsenborden dat wel kunnen die verlicht zijn).
De KUL heeft wel degelijk media keys ;) Die zitten onder de F-toetsen. Zie ook: http://keyeduplabs.com/es-87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah snap, dat had ik even gemist. Wel jammer dat ze onder de F-toetsen zitten (ik ben een zeikerd ja, sorry), wil ze toch graag dedicated hebben.

De K70 (non-RGB) die hierboven al werd genoemd is ook een leuke optie. Lijkt redelijk betaalbaar te zijn en heeft niet zo'n tramp stamp. :+ Moet alleen nog even kijken of ze ook met normale WASD en 1 t/m 6 knoppen worden geleverd, dat rode zit ik niet echt op te wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:01:
Ah snap, dat had ik even gemist. Wel jammer dat ze onder de F-toetsen zitten (ik ben een zeikerd ja, sorry), wil ze toch graag dedicated hebben.

De K70 (non-RGB) die hierboven al werd genoemd is ook een leuke optie. Lijkt redelijk betaalbaar te zijn en heeft niet zo'n tramp stamp. :+ Moet alleen nog even kijken of ze ook met normale WASD en 1 t/m 6 knoppen worden geleverd, dat rode zit ik niet echt op te wachten. :p
Die gekleurde toetsen met profiel krijg je er extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dank. :) Zat al te zoeken. Dan schiet de K70 eigenlijk direct naar de bovenkant van de lijst. Alu body, dedicated mediaknoppen, lekker sober, redelijk qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:05:
Dank. :) Zat al te zoeken. Dan schiet de K70 eigenlijk direct naar de bovenkant van de lijst. Alu body, dedicated mediaknoppen, lekker sober, redelijk qua prijs.
Van de site van Corsair:
Contoured, Textured WASD and 1-6 Keycaps
Keep your eyes on the action with easy to locate FPS keys. An extra set of standard typing keycaps and a keycap replacement tool are provided for general typing.
http://www.corsair.com/se...-anodized-black-fr-layout

Als je met dat hertengewei het nieuwe logo van Corsair bedoelt, zou ik er even een mailtje aan wagen of ze wel echt het oude logo bevatten. Op de foto van de K95 staat ook het oude logo maar die ben ik ook al met het nieuwe logo tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 17:22
Douwe63 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:41:
[...]

Ik heb hem bij alternate gezien (waar ook mijn 710+ vandaag kwam) met een US-International layout en dan is de enter toets ook zoals ik hem graag heb (gewoon 1 rij hoog ipv 2 rijen maar smaller).

Vandaag even de K70 met red-keys uitgeprobeerd bij een winkel in de stad (bij de RGB versie) en dat gaat hem inderdaad worden. Gebruik je die speciale WASD keys trouwens? Lijkt me voor gamen wel fijn maar voor 'normaal' gebruik denk ik dat dat best irritant kant aanvoelen...
Nee die gebruik ik niet, zie de meerwaarde er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Na ellenlang wachten bij azerty.nl heb ik mijn geluk beproeft bij paradigit.nl en dat ging een stuk beter. Zij vermeldden al heel lang een verwachte levertijd voor de rapid-i en 2 dagen voor aankomst heb ik er daar één besteld. Dat is wel een tientje duurder dan bij azerty maar daar hebben ze nog altijd niet kunnen leveren (40+ dagen). Voor de geïnteresseerden, bij paradigit.nl is er nog één op voorraad.

De rapid-i voelt lekker zwaar aan. Hij is goed recht, wiebelt niet en verschuift niet op het bureau. De behuizing en de toetsen hebben een hele prettige coating, het toetsenbord voelt daardoor echt aan als een luxe-product. De verlichting is makkelijk in te stellen en ziet er goed uit. Ik heb de uitvoering met MX brown switches en dat voelt ook al heel goed aan zonder dat het meteen al te veel herrie maakt.
Tot nu toe dus erg tevreden over,

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand op zoek zijn naar een Corsair K70 RGB van een maand oud met brown switches. zie V&A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:36
Ik heb nu een paar maanden de Logitecht G910+ en ben erg tevreden over de Römer keys. Typen richting rubberdomes, aanslag is ook vrij snel viel me op.

Wat me alleen wel af en toe irriteert is het | \ teken zowel rechts op de normale plek als links naast de shift. Wtf, niet dat ik er regelmatig op tik, maar soms wel waarbij ik dan denk, oh ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Meh. Misschien moet ik er toch maar eens over denken om op mijn WASD Code de backlight gewoon uit te zetten, en de keycaps te vervangen door normale. Aan de ene kant vind ik de opdruk niet leesbaar als de backlight uit staat (want doorzichtig), aan de andere kant vind ik dat de toetsen met grote en kleine symbolen ongelijk verlicht zijn. ALT geeft bijvoorbeeld veel meer licht dan " '. Dat is nogal logisch natuurlijk, maar toch...

Misschien laat ik het ook gewoon zo, met de backlight op de laatste stand, zodat de opdruk ietwat uitziet alsof hij normaal en niet verlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord met cherry mx blue switches en verlichting.
Wil er eigenlijk maximaal €100,- aan uitgeven.
Iemand tips? :)
In de pricewatch zie ik niet zo heel veel keuze, wellicht zijn er (minder bekende) merken die niet in de pricewatch voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Koen050 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
Ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord met cherry mx blue switches en verlichting.
In de pricewatch zie ik niet zo heel veel keuze, wellicht zijn er (minder bekende) merken die niet in de pricewatch voorkomen?
Lees even de laatste 3 a 4 pagina's van dit topic door, en dan heb je waarschijnlijk al een aardig idee van wat de voor de hand liggende keuzes zijn en de voors en tegens van deze borden.

Verder:
- wat voor layout wil je? (ANSI/ISO)
- wat voor formaat wil je? (fullsize/TKL/60%/ander)
- waar ga je het bord voor gebruiken?
- wil je het bord ook meenemen?
- welk OS gebruik je?

en tenslotte: welke borden heb je zelf al gevonden (en eventueel getest) en waar twijfel je nog precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 20:27
Koen050 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
De Cooler Master QuickFire TK (Met Cherry MX Blue's) lijkt me een leuke optie.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 14:54
Vanmorgen voor de tweede keer een pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) ontvangen. Bij de vorige waren binnen 2 weken meerdere ledjes kapot. Nu is de losse micro-usb kabel al vanuit de doos defect. Wat een kwaliteit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
Whieee schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:54:
[...]

Lees even de laatste 3 a 4 pagina's van dit topic door, en dan heb je waarschijnlijk al een aardig idee van wat de voor de hand liggende keuzes zijn en de voors en tegens van deze borden.

Verder:
- wat voor layout wil je? (ANSI/ISO)
- wat voor formaat wil je? (fullsize/TKL/60%/ander)
- waar ga je het bord voor gebruiken?
- wil je het bord ook meenemen?
- welk OS gebruik je?

en tenslotte: welke borden heb je zelf al gevonden (en eventueel getest) en waar twijfel je nog precies over?
Bedankt voor de reactie :)
Ik ben op zoek naar een toetsenbord met ANSI layout, de lange linkershift vind ik fijn tijdens gamen.
Fullsize layout lijkt mij toch het handigst aangezien ik veel gebruik maak van de nummertoetsen. De Quickfire TK heb ik overwogen, maar de ongebruikelijke numpad-layout lijkt mij niet prettig.
Toetsenbord wordt niet meegenomen en wordt gebruikt in combinatie met Windows 8.1
Ik ga het bord dus gebruiken om op te gamen, maar ook voor typen. Heb bij een vriend al cherry MX blue's kunnen proberen en dit vind ik erg fijn. :)

De Func KB-460 leek mij wel een geschikt toetsenbord, maar ik ken dit merk verder niet. Maar in reviews komt ie wel goed naar voren. (pricewatch: Func KB-460 (MX Blue))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Koen050 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Bedankt voor de reactie :)
Ik ben op zoek naar een toetsenbord met ANSI layout, de lange linkershift vind ik fijn tijdens gamen.
Fullsize layout lijkt mij toch het handigst aangezien ik veel gebruik maak van de nummertoetsen. De Quickfire TK heb ik overwogen, maar de ongebruikelijke numpad-layout lijkt mij niet prettig.
Toetsenbord wordt niet meegenomen en wordt gebruikt in combinatie met Windows 8.1
Ik ga het bord dus gebruiken om op te gamen, maar ook voor typen. Heb bij een vriend al cherry MX blue's kunnen proberen en dit vind ik erg fijn. :)

De Func KB-460 leek mij wel een geschikt toetsenbord, maar ik ken dit merk verder niet. Maar in reviews komt ie wel goed naar voren. (pricewatch: Func KB-460 (MX Blue))
Mijn broertje heeft die Func ook net een week, erg fijn toetsenbord.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
Remcom00 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Mijn broertje heeft die Func ook net een week, erg fijn toetsenbord.
Ah, das goed om te horen. :)
Welke layout heeft ie? Op veel plaatjes van nederlandse webshops is een ISO-layout te zien, maar bij de specs staat dat het een amerikaanse layout betreft. En waar heeft ie 'm gekocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 19-10 20:27
Wie heeft wel eens een kabel besteld bij (heeft ervaring met) Pexon PC uit de UK.
Ben op zoek naar een braided usb kabel voor mijn toetsenbord, (Ducky Shine 3)
De meegeleverde kabel is net iets te kort. (ik kom van een draadloze tobo)
Lees goede berichten op GeekHack over deze handmade kabels.
Grote keus in kleur en gevlochten soorten en ze zien er echt zeer cool uit. _/-\o_
Op elk gewenste lengte (tot 10ft=3meter) te bestellen.
Zelfs Kevlar en Carbon kabels zijn mogelijk.
Heb ook gekeken bij Mimic Cables uit de USA, bijna dezelfde keus, maar de verzendkosten zijn hoger?
Hoe is de service, wachttijd, afhandeling etc.?

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 03-03-2015 16:41 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarolW
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 21:21
Beste Tweakers!

Heeft één van jullie enig idee of er ergens in Nederland Happy Hacking keyboards of Vortex Poker 2 toetsenborden verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
KarolW schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:59:
Beste Tweakers!

Heeft één van jullie enig idee of er ergens in Nederland Happy Hacking keyboards of Vortex Poker 2 toetsenborden verkrijgbaar zijn?
Ik heb mijn HHKB bord geimporteerd uit japan (omdat ik specifiek die keyboard layout wilde). Kost wat aan import kosten, dus misschien is dat niet de oplossing die je zoekt, maar als je meer wil weten over het proces kun je me een berichtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
ZwartR schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:49:
Vanmorgen voor de tweede keer een pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) ontvangen. Bij de vorige waren binnen 2 weken meerdere ledjes kapot. Nu is de losse micro-usb kabel al vanuit de doos defect. Wat een kwaliteit |:(
Bij mij deed de LED van de SCRLLK het niet, maar daar ga ik hem niet voor retourneren, heb er immers 2 maanden op moeten wachten. De kabel daarentegen komt bij mij over als van zeer goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59
Tijdens het opruimen kwam ik nog een oud toetsenbord tegen, namelijk de Cherry RS 6000 (G83-6104)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cS1cv9d81VePsfooQrbGueB6/medium.jpg

Mijn vraag is, is zoiets nog interessant om te verkopen? Want als ik goed begrijp zou dit wel een mechanisch toetsenbord moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Pittie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:53:
Tijdens het opruimen kwam ik nog een oud toetsenbord tegen, namelijk de Cherry RS 6000 (G83-6104)
[afbeelding]

Mijn vraag is, is zoiets nog interessant om te verkopen? Want als ik goed begrijp zou dit wel een mechanisch toetsenbord moeten zijn?
Helaas,
De toetsenborden die Cherry zelf uitbrengt zijn toch echt dome/scissor, en geen mechanische toetsenborden.
De RS6000 is een "gewoon" rubber dome toetsenbord.

[ Voor 3% gewijzigd door Crotchy op 08-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59
Crotchy schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Helaas,
De toetsenborden die Cherry zelf uitbrengt zijn toch echt dome/scissor, en geen mechanische toetsenborden.
De RS6000 is een "gewoon" rubber dome toetsenbord.
Dankjewel voor info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Bij twijfel kan je er altijd een toets afnemen en even inspecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De RS6000 is een rubberdome keyboard. Ik heb er hier eentje liggen, van een jaar of 10 terug, en ik heb er een op mijn werk, van vorig jaar.

Cherry heeft overigens zelf wél zelf een aantal keyboards met blue en brown switches in hun assortiment, zoals de G80-3000 met Blue switches. Dit toetsenbord (of althans, dit modelnummer) is al HEEL lang beschikbaar.

edit:

PC Advisor zegt dit erover:
The Cherry G80-3000 is a long-running classic, in production at least 24 years...
Die review is geschreven in 2013, dus het toetsenbord is al in productie sinds minimaal 1989. Waarschijnlijk is het wel zo nu en dan van design veranderd, en misschien is het ook beschikbaar met verschillende switches. Dat zou ik niet weten.

Over de huidige versie (anno 2013) wordt gezegd dat het zich qua constructie niet kan meten met toetsenborden zoals die van Filco, en dat het, ondanks dat het niet slap aanvoelt, toch wat 'inhoud lijkt te missen.'

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 09-03-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwaggyEggs
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-10 16:45
Sinds enkele weken ben ik ook de bezitter van een mechanisch toetsenbord (trigger z brown). Maar echt blij word ik er niet van. Ik maak veel meer typos dan ik deed met mijn vertrouwde rubber dome bord. Ik deel de computer met meerdere mensen en hetzelfde geldt voor de andere gebruikers.

Net-niet-slagen worden gewoon te makkelijk geregistreerd. Bovendien lijken de knoppen iets kleiner te zijn dan bij een normaal bord, dit is denk gedaan zodat de backlight langs de buitenkant van de knopjes kan komen. Het zorgt ervoor dat het typen geen fijne ervaring is.

Wat hielp tegen de typos was de bottom afstand te verkleinen met o rings. Voor 9 euro inclusief verzendkosten kon ik er 250 kopen zonder lange wachttijd. Link: http://www.technirub.nl/o-ring-5x1-5-epdm-70.html

Maar al met al niet erg blij met mijn aankoop en had waarschijnlijk beter blues kunnen halen of zelfs rubber domes. Anyway dat is mijn ervaring met browns, ter uwer lering en vermaek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SwaggyEggs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:02:
Net-niet-slagen worden gewoon te makkelijk geregistreerd. Bovendien lijken de knoppen iets kleiner te zijn dan bij een normaal bord, dit is denk gedaan zodat de backlight langs de buitenkant van de knopjes kan komen. Het zorgt ervoor dat het typen geen fijne ervaring is.
...
Anyway dat is mijn ervaring met browns, ter uwer lering en vermaek.
Zelf heb ik geen ervaring met browns; mijn toetsenbord heeft greens, de zwaarste MX-switches die er zijn.

Hetgeen je noemt is eigenlijk juist het hele punt van een toestenbord dat gebruik maakt van tactile switches; een net-niet aanslag bestaat niet. Je bent wel door de bump heen (aanslag), of niet. Zodra je door de bump heen bent, is de aanslag een feit. Je hoeft de toets niet tot op de bodem door te drukken, iets wat je WEL moet doen met een rubber dome.

Met andere woorden, de aanslag registreert al veel eerder dan wat jij gewend bent, als de toets nog niet helemaal op de bodem is; dat geeft jou het "net-niet"-gevoel, maar het is preices het punt van een mechanisch toetsenbord, om de toetsen niet tot de bodem in te drukken.

Als je dit eenmaal gewend bent, dan kun je sneller en foutlozer typen, omdat je veel zekerder kunt zijn van je aanslagen.

Zelf gebruik ik Green switches, en die zijn zo zwaar dat het zelfs best lastig is om alle toesten elke keer tot de bodem in te drukken. Ik zou ze echter niet meer lichter willen. Alle andere toetsenborden voelen nu eigenlijk best wel slapjes aan.

Trouwens, de toetsen op mijn WASD Code toetsenbord voelen niet kleiner aan dan wat ik normaal gewend ben van andere toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 17:45

WCA

Hoi mechanisch toetsenbord-experts :)

Ik heb een Logitech G710+ met een US International ISO (!!) layout
Hij ziet er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/fZXWU/c02732d209.png
Met een grote enter, en een kleine shift. (als je er op klikt kan je m beter zien)

Ik wil hier graag nieuwe keycaps voor kopen, aangezien de meegeleverde een beetje tegenvallen. Ik kan echter alleen maar US International ANSI keycaps vinden (met een kleine enter en een grote shift) en ISO UK (met grote enter en kleine shift, maar met verscheidene leestekens op andere plekken, zoals de " boven de 2)

Het moeten dus keycaps zijn die licht doorlaten.

Ik verbaas me er eigenlijk over dat dit zo lastig is te vinden, aangezien ik al mijn hele leven op keyboards met een grote enter typ, en deze ook vaak tegenkom...

Alvast bedankt als je me hiermee weet te helpen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Katsunami schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:59:
Laten we eens een mechanisch toetsenbord in 1990 op fl. 250 zetten. Dat lijkt me redelijk realistisch.
Een IBM model M was 722 gulden in april 1986.

edit
Dat was overigens excl. BTW. 19% of zo in die tijd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YUgpGxrX8S11XUnzQ8rMooY2/thumb.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door joopv op 10-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:54:
Een IBM model M was 722 gulden in april 1986.
What :D LOL. Nog veel hoger dan ik dacht. Ik weet niet wat ik in 1994 voor het mechanische toetsenbord van mijn 486 betaalde, maar als ik de prijs van de computer en monitor van het totaal aftrek, dan zal het rond de fl. 200 zijn geweest. Mijn prijs voor 1990 was een wilde gok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
Vandaag ook mijn eerste mechanische toetsenbord mogen ontvangen, een cm storm trigger Z. Eerste indruk is goed, typt echt heerlijk, fijne polssteun, stevig gebouwd. Enige vervelende is dat ik net bij het proberen van de verlichting er achter kom dat een van de leds (de f12) kapot is :( Kan dus retour helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Laatst online: 16-10 12:32
Wat voor switches ben ik het best mee voor een zo stil mogelijk mechanisch toetsenbord, hoe meer ik er over opzoek hoe verwarder ik word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maevian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:42:
Wat voor switches ben ik het best mee voor een zo stil mogelijk mechanisch toetsenbord, hoe meer ik er over opzoek hoe verwarder ik word
Zo stil mogelijk, dan moet je reds hebben.

Om het nog stiller te maken kun je eventueel rubber ringetjes plaatsen, die dempen het geluid wat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
GreNade schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Zo stil mogelijk, dan moet je reds hebben.

Om het nog stiller te maken kun je eventueel rubber ringetjes plaatsen, die dempen het geluid wat.
Oké thx 😀, zou een k70 vengeance dan een goede optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maevian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:55:
[...]

Oké thx 😀, zou een k70 vengeance dan een goede optie zijn?
Prima, toetsenbord :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
Bedankt 😀, meer moest ik niet weten 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Sp3dy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:01:
Vandaag ook mijn eerste mechanische toetsenbord mogen ontvangen, een cm storm trigger Z. Eerste indruk is goed, typt echt heerlijk, fijne polssteun, stevig gebouwd. Enige vervelende is dat ik net bij het proberen van de verlichting er achter kom dat een van de leds (de f12) kapot is :( Kan dus retour helaas.
voor de aardigheid: doe eens rechter-fn + f12?

Dat is namelijk de windows lock, en die staat standaard uit ;) (zo ook op mijn trigger-z by default). Weet niet of de software daarvoor geinstalleerd moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 13-03-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
Foritain schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:19:
[...]

voor de aardigheid: doe eens rechter-fn + f12?

Dat is namelijk de windows lock, en die staat standaard uit ;) (zo ook op mijn trigger-z by default). Weet niet of de software daarvoor geinstalleerd moet zijn.
Dat was het! :D Nooit aan gedacht dat het lampje natuurlijk ook gewoon uit kon staan.
Sp3dy gaat heel erg stil ergens in een hoekje zitten...
Voor het eerst blij dat een webwinkel niet binnen 24 uur op een RMA verzoek reageert... Anders had ik mn tobo vanmorgen al op de post gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Sp3dy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Dat was het! :D Nooit aan gedacht dat het lampje natuurlijk ook gewoon uit kon staan.
Voor het eerst blij dat een webwinkel niet binnen 24 uur op een RMA verzoek reageert... Anders had ik mn tobo vanmorgen al op de post gedaan 8)7
Fijn dat het wat moeite en frustratie heeft bespaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 14:40

Plato112

Da is toch nie normaal!

Sp3dy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Ach ja, ik heb vandaag mijn CM Storm Quick Fire TK Stealth (Browns) binnen gekregen en ik moest ook behoorlijk zoeken hoe de functie-toetsen en locks werkten.

Ik kom van een G15v1 af wat echt een oud beestje begon te worden en dan is dit toch wel een wereld van verschil. Maakt inderdaad iets meer geluid, maar voelt zoveel solider aan en is natuurlijk een heel stuk kleiner. De ruimte op het bureau is erg beperkt dus dit scheelt echt enorm. Ik heb het toetsenbord nu ook veel rechter voor me staan met het alfanumerieke deel recht tussen mij en het beeldscherm i.p.v. links van mij en het beeldscherm.
Typen op de browns moet ik nog wel een beetje aan wennen maar ik merk dat ik nu al minder hard op de toetsen zit te rammen.
En dan te bedenken dat ik voor de G15 ooit veel meer betaald heb.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Voor degenen die het interessant vinden, ik heb laatst een ErgoDox in elkaar gezet. Kostte me minder moeite dan ik had verwacht.

Deel1:
http://imgur.com/a/6vKYR
Deel2:
http://imgur.com/a/LmMo7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mr Alfabet schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:14:
Voor degenen die het interessant vinden, ik heb laatst een ErgoDox in elkaar gezet. Kostte me minder moeite dan ik had verwacht.

Deel1:
http://imgur.com/a/6vKYR
Deel2:
http://imgur.com/a/LmMo7
Zo dat zijn heel wat (grote) foto's, daar was mijn trage verbinding niet blij mee :P

Zal toch wel een flinke klus geweest zijn, maar ik neem aan dat je ervaring hebt met solderen. Daar hoef ik dus niet aan te beginnen.
Wat was het verschil tussen de twee casings waar je het over hebt? Gebruik je nog steeds de browns en hoe bevalt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilonz
  • Laatst online: 13-09 08:23
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord.
Omdat ik het toetsenbord vooral voor typwerk ga gebruiken (en soms wat games) is wil ik juist een zo'n eenvoudig mogelijk toetsenbord. Geen poespas.

De eisen:
Maximaal 150 euro
Witte, oranje or RGB led's (blauw, rood en groen vind ik storende kleuren)
MX Brown
Full-size, dus met keypad

Zelf vond ik de toetsenborden van ducky erg mooi. Bijvoorbeeld: http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2108S.html
http://www.duckychannel.com.tw/en/Shine_3_DK9008.html

Zijn er nog merken die ik over het hoofd zie binnen mijn zoekgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien je verlichting als eis hebt lijken de toetsenborden die je reeds noemt mij ook de beste keuze.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Xilonz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:21:
Omdat ik het toetsenbord vooral voor typwerk ga gebruiken (en soms wat games) is wil ik juist een zo'n eenvoudig mogelijk toetsenbord. Geen poespas.

De eisen:
Maximaal 150 euro
MX Brown

Zelf vond ik de toetsenborden van ducky erg mooi. Bijvoorbeeld: http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2108S.html

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch) Lijkt mij een redelijke optie. Witte back light, redelijk clean qua uiterlijk. Vrij simpel (en goedkoop als je via banggood koopt) te upgraden met o-ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondanks het feit dat er een numpad op zit is een QuickFire TK geen full-size toetsenbord ;)

O-rings zijn trouwens niet per definitie een upgrade, is net wat je fijn vindt. Ik heb voorheen juist de standaard ringen uit mijn Logitech G710+ verwijderd om van het, naar mijn mening, 'mushy' gevoel af te komen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
Xilonz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:21:

De eisen:
Maximaal 150 euro
MX Brown

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Ik heb deze zelf ook (een week :+) en ben er zeer tevreden over. Full size, Brown switches, witte led's en een grote polssteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eigenlijk voor een nieuwe muis te kijken, waardoor ik weer bij het idee voor een nieuw kb+m kwam en zodoende dus weer bij een mechanisch toetsenbord :p

Rest mij nog steeds een muis.

Ik heb nu de combinatie Logitech MK710, waarvan het toetsenbord het nog steeds perfect doet na een slok cola, maar de muis al 3x kapot is gegaan en Logitech nu maar besluit dat de garantie van de 3e muis binnen 3 jaar niet meer telt. Omdat het toetsenbord bevalt, gebruik ik telkens goedkope muizen, maar die gaan ook maar een maand of drie mee.

Graag wil ik dus een nieuw (mechanisch) toetsenbord en een bijpassende muis. Bedraad of draadloos maakt me niet uit, als het toetsenbord maar een NUMPAD heeft en als het kan media-toetsen.

Uiteraard snap ik dat er de optie is om een muis los te kopen, maar misschien dat iemand een goede combi-kit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 03:27:
Ik zat eigenlijk voor een nieuwe muis te kijken, waardoor ik weer bij het idee voor een nieuw kb+m kwam en zodoende dus weer bij een mechanisch toetsenbord :p

Rest mij nog steeds een muis.

Ik heb nu de combinatie Logitech MK710, waarvan het toetsenbord het nog steeds perfect doet na een slok cola, maar de muis al 3x kapot is gegaan en Logitech nu maar besluit dat de garantie van de 3e muis binnen 3 jaar niet meer telt. Omdat het toetsenbord bevalt, gebruik ik telkens goedkope muizen, maar die gaan ook maar een maand of drie mee.

Graag wil ik dus een nieuw (mechanisch) toetsenbord en een bijpassende muis. Bedraad of draadloos maakt me niet uit, als het toetsenbord maar een NUMPAD heeft en als het kan media-toetsen.

Uiteraard snap ik dat er de optie is om een muis los te kopen, maar misschien dat iemand een goede combi-kit weet?
Ik ben in mijn zoektocht naar een mechanisch toetsenbord geen combi-kits tegen gekomen en ik zou je daar ook niet door laten beperken. Je kunt beter zorgen dat je iets koopt dat precies aan je eisen voldoet aangezien je toch wat meer geld zult uitgeven en het materiaal waarschijnlijk een stuk langer mee gaat.

Hoewel off-topic hier, denk ik dat je ook aan je muis beter wat meer uit kunt geven en iets kunt kiezen dat precies aan je wensen voldoet. Mijn muizen gaan altijd langer dan 5 jaar mee (met flink gebruik) sinds de goedkope prullen hier niet meer binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Plato112 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:43:
[...]

Zo dat zijn heel wat (grote) foto's, daar was mijn trage verbinding niet blij mee :P

Zal toch wel een flinke klus geweest zijn, maar ik neem aan dat je ervaring hebt met solderen. Daar hoef ik dus niet aan te beginnen.
Wat was het verschil tussen de twee casings waar je het over hebt? Gebruik je nog steeds de browns en hoe bevalt het nu?
Nope, behalve dan dat ik een keer of 4 eerder wat draadjes aan elkaar heb gesoldeerd, was dit de eerste keer dat ik componenten op een pcb heb gesoldeerd.

De grotere casing is een fullhand casing, dus zie het alsof het plastic doorloopt op de plek waar ik nu rubberen wrist rests heb. Ik type nu inderdaad al een paar weken op browns, sinds gisteren met o-ringen er tussen, moet zeggen dat de korte aanslag wel erg fijn is. Mijn MS 4000 had relatief heel zware toetsen, dus met de browns is het redelijk wennen. Mijn volgende gaat met MX Greens worden, die zal ik over een week of 2 wel af hebben. Die wordt ook met DSA keycaps, degene die ik nu heb is DCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mr Alfabet schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:37:
Mijn MS 4000 had relatief heel zware toetsen, dus met de browns is het redelijk wennen.
Vind je die echt zwaar :?

Je bedoelt dit toetsenbord neem ik aan ?
pricewatch: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 UK

Die heb ik net gebruikt toevallig en die heeft IMHO een hele normale rubber dome aanslag die echt niet zwaar is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
nero355 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 02:44:
[...]

Vind je die echt zwaar :?

Je bedoelt dit toetsenbord neem ik aan ?
pricewatch: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 UK

Die heb ik net gebruikt toevallig en die heeft IMHO een hele normale rubber dome aanslag die echt niet zwaar is :)
Kan wellicht schelen dat ik het toetsenbord al 10 jaar heb ofzo, dus wellicht is ie wat stoffig ;) Maar de browns zijn in vergelijking met andere domes echt heel licht, meer in de categorie scissor switch.
Ik heb hier geen gewichten liggen, maar de meeste toetsen op mijn MS 4000 gaan niet omlaag als ik mijn zippo er op leg, en die is vrij zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 21-10 18:52
Mr Alfabet schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Kan wellicht schelen dat ik het toetsenbord al 10 jaar heb ofzo, dus wellicht is ie wat stoffig ;) Maar de browns zijn in vergelijking met andere domes echt heel licht, meer in de categorie scissor switch.
Ik heb hier geen gewichten liggen, maar de meeste toetsen op mijn MS 4000 gaan niet omlaag als ik mijn zippo er op leg, en die is vrij zwaar.
Als je iets zwaarders wou willen zou ik voor mx black switches gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
theuberdude14 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:18:
[...]

Als je iets zwaarders wou willen zou ik voor mx black switches gaan
Nah, ik wil wel iets van feedback hebben. Heb nu Greens liggen, wil eigenlijk ook clears proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mr Alfabet schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Mijn ervaring is ook dat browns erg licht typen, in vergelijking met standaard toetsenborden zoals een G15 en een ander budget Logitech bordje (met domes dus).
Moet wel zeggen dat ik geen typo's meer maak door het lichte aanslag, dit had ik in de eerste dagen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Browns zijn ook licht, maar niet zo belachelijk licht als Reds... die durf ik bijna niet aan te raken :+

Ik zou dan ook eigenlijk iedereen aanraden om voor Blacks te kiezen als je tussen Red en Black twijfelt : De Reds gaan zowat vanzelf omlaag als je ze een klein beetje aanraakt!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 07:11
Ik heb een Rapoo v700 met khail switches die hetzelfde zouden moeten zijn blacks....en ik heb toevallig laatst getypt op een DAS keyboard met red switches.
Ik ga me vast niet populair maken met deze uitspraak, maar dat voelde dus echt aan als een fragiel speelgoedtoetsenbordje waarvan de domes er uit zijn gehaald.

Wel moet ik zeggen dat ik het na 10+ jaar typen op een Dell toetsenbord nog steeds erg wennen vind om op een black toetsenbord te typen.....en het gaat ook nog niet zo foutloos als ik graag zou willen.

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 20-03-2015 18:25 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

citruspers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:24:
Ik heb een Rapoo v700 met khail switches die hetzelfde zouden moeten zijn blacks....en ik heb toevallig laatst getypt op een DAS keyboard met red switches.
Ik ga me vast niet populair maken met deze uitspraak, maar dat voelde dus echt aan als een fragiel speelgoedtoetsenbordje waarvan de domes er uit zijn gehaald.

Wel moet ik zeggen dat ik het na 10+ jaar typen op een Dell toetsenbord nog steeds erg wennen vind om op een black toetsenbord te typen.....en het gaat ook nog niet zo foutloos als ik graag zou willen.
Maar blacks zijn wel weer anders dan reds.

Reds zijn zo snel uit mijn hoofd de meest lichte die er tussen zitten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zeker waar, maar ik ben het wel met Nero eens dat ze gewoon veel te licht zijn. Op de black kan ik best wat gewicht leggen voordat ze naar beneden gaan.

To each their own, uiteraard :)

[ Voor 10% gewijzigd door citruspers op 20-03-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ook ik ga binnenkort aan het mechanische toetsenbord en ben verliefd op de combinatie KÛL ES-87 met DSA Dolch keycaps.

Voorbeeld: http://imgur.com/a/K9M2j

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/36p7rzAl.jpg

Ik twijfel alleen nog over de switches. Blue is heerlijk maar op kantoor iets te luid. Clears lijken een mooi alternatief.

Vraag me overigens ook af of ik voor deze combinatie nu wel of niet o-rings nodig heb.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
citruspers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:24:

Kailh Yellow zit tussen Cherry MX Red en Black in. Reds zijn lichter, 'echte' Cherry MX Black is nog wat zwaarder dan die Kailh. Om eerlijk te zijn vind ik het verschil in de praktijk zelf niet zo spannend. Reds bleken voor mij toch echt te licht, maar of ik vervolgens op MX Black of Kailh Yellow zit maakt mij niet gek veel uit ondanks het aanwezige verschil. De theorie bij die zwarte jongens is dat ze nog wel eens als 'te vermoeiend' kunnen worden ervaren, maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik dat iemand daadwerkelijk heb horen zeggen. Maar goed, ik zie ook zeker de charme van die Kailh switch wel als tussenoplossing.

Die DAS bordjes zijn overigens best wel chic, maar kan mij voorstellen dat zo'n lichte switch dan een mindere indruk achter laat. Om het hele ding een fragiel speelgoedtoetsenbordje te noemen doet ergens wel een beetje pijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 21-03-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
>De theorie bij die zwarte jongens is dat ze nog wel eens als 'te vermoeiend' kunnen worden ervaren, maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik dat iemand daadwerkelijk heb horen zeggen.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, het typt wel iets "zwaarder" dan op een rubber dome toetsenbord bijvoorbeeld.

>Om het hele ding een fragiel speelgoedtoetsenbordje te noemen doet ergens wel een beetje pijn

Tsja, dat was nou eenmaal mijn eerste indruk toen ik op het ding typte. De toetsen hadden wat speling, het plastic kon een beetje ingeduwd worden en de toetsen hadden weinig weerstand, maar dan niet op een goede manier.

Nou had ik er toen ik er even op typte wel al een werkdag van 13 uur op zitten (met nog 2 te gaan!), en ben ik best wel een leek qua mechanische toetsenborden, dus ik raad iedereen aan vooral zelf zo'n bordje te proberen. Ik weet dat ik het sowieso nog eens ga vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Na lang geduld te hebben gehad, heb eindelijk een Quickfire Rapid-I met browns weten te bemachtigen. Als het goed is zal hij hopelijk eind volgende week komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 14:56
Eiríkr schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:18:
Ook ik ga binnenkort aan het mechanische toetsenbord en ben verliefd op de combinatie KÛL ES-87 met DSA Dolch keycaps.

[afbeelding]

Ik twijfel alleen nog over de switches. Blue is heerlijk maar op kantoor iets te luid. Clears lijken een mooi alternatief.

Vraag me overigens ook af of ik voor deze combinatie nu wel of niet o-rings nodig heb.
De combo is is erg mooi, maar 90 dollar voor een keycapset vind ik nog al aan de hoge kant. Maar als je deze caps gaat bestellen doe mij dan ook maar een setje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

citruspers schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:38:
Zeker waar, maar ik ben het wel met Nero eens dat ze gewoon veel te licht zijn. Op de black kan ik best wat gewicht leggen voordat ze naar beneden gaan.

To each their own, uiteraard :)
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt : Cool! :)

Als beloning neem ik wel mijn twee toetsenborden mee naar de volgende F&V meeting :+
Eiríkr schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:18:

[afbeelding]

Crap... dat is wel heel mooi retro zeg... maar die prijs... pff!!! :-(

Ik heb ooit nog op een toetsenbord getypt die er standaard zo uit zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ja, die DSA Dolch keycaps zijn erg duur. Ik denk dat ik met de KUL begin en dan even spaar voor die caps.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexicanburribo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:33
teh_twisted schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:58:
[...]

Hmm... dan moet ik toch maar gewoon over naar buckling springs... dit duw ik te gemakkelijk in ;) Tikt alsof het gemaakt is van tja... niets :p But then again... heb wel 5 jaar als't niet meer is alleen getikt op een Model M mischien ben ik het gewoon gewend geraakt ;)

Zou het nog steeds gebruiken maar mis er een Meta key op. En ook dat OSX het niet zo stoer vind dat PS2 protocol. Maarja kan wel een dure converter kopen die het echt omzet -maar- dan mis ik alsnog de Meta...

Zijn er hier nog mensen die Buckling Spring keyboards kennen die je niet voor het zelfde bedrag moet laten opsturen als dat ze kosten? (Unicomp vraagt $50 voor verzend voor een $60 tobo... Verzend is p.s.!! Maarja wegen ook 6kg per stuk...)

Of is de markt groot genoeg hiero dat ik gewoon een container laat overkomen in US Standard en ze hier weer verpats :*)

(Als ik er namelijk eentje wil bestellen worden het er wel gelijk 4 ofzo... Backup enzo, niet dat ik verwacht dat ze stukgaan maar ze dienen ook als uitstekend wapen 8))
Ik heb zelf een hackintosh, (OSX op een windows pc) en heb een PS2 toetsenbord. Misschien kun je met multibeast de PS2 driver installeren, op een hackintosh gaat dat maar weet niet of het op een echte mac ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 21-10 18:52
Heb een Dell AT101W op de kop kunnen tikken voor 20 euro ex verzendkosten :D

Foto's zodra hij op de deurmat ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
theuberdude14 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:50:

LOL :) Huge.

Is dat een DELL-rebranded IBM M? Zo ziet het er wel uit; ik weet dat DELL dergelijke toetsenborden heeft verkocht (net als Olivetti in de jaren 80, en net als vele anderen...)

Ik ben nog steeds tevreden met mijn WASD Code Green MX trouwens, zeker nadat ik de balancers van de grotere toetsen met wat wit lithiumvet heb ingesmeerd. Het enige nadeel is nu dat elk ander toetsenbord voor mijn gevoel vederlicht typt, omdat de Green MX-switches zwaarder zijn dan elke andere soort toets die ik ooit heb gebruikt, behalve misschien de IBM M dan. Nu zou ik willen dat de toetsenborden die ik op mijn werk gebruik zwaarder zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:50:

Ik had er laatst een, nieuw in doos uit 1999. 35 euro :)
Katsunami schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:07:
[...]

LOL :) Huge.

Is dat een DELL-rebranded IBM M? Zo ziet het er wel uit; ik weet dat DELL dergelijke toetsenborden heeft verkocht (net als Olivetti in de jaren 80, en net als vele anderen...)
Nee, een ander model. Volgens mij zitten er black alps in. Mijn IBM Model M typt in elk geval heel anders. Wel écht heel stevig, die Dell. Steviger dan de Model M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:11:
Nee, een ander model. Volgens mij zitten er black alps in. Mijn IBM Model M typt in elk geval heel anders. Wel écht heel stevig, die Dell. Steviger dan de Model M.
Steviger dan de Model M? Is dat wel mogelijk? De M weegt volgens mij, zo uit mijn hoofd, een kilo of 2.5 :D Natuurlijk zegt gewicht niet alles, maar de M was intern voor een groot deel van staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Steviger dan de Model M? Is dat wel mogelijk? De M weegt volgens mij, zo uit mijn hoofd, een kilo of 2.5 :D Natuurlijk zegt gewicht niet alles, maar de M was intern voor een groot deel van staal.
Vooral aan de bovenkant is de Dell steviger dan de IBM. Bij de IBM kan je nog op enkele plekken het plastic indrukken, dat lukt je bij de Dell niet meer. Qua gewicht gok ik dat ze gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:10:
[...]

Vooral aan de bovenkant is de Dell steviger dan de IBM. Bij de IBM kan je nog op enkele plekken het plastic indrukken, dat lukt je bij de Dell niet meer. Qua gewicht gok ik dat ze gelijk zijn.
Waar dan? Dan kan ik het thuis ook uitproberen. Op mijn HHKB2 kan ik overigens nergens plastic indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24:
[...]

Waar dan? Dan kan ik het thuis ook uitproberen. Op mijn HHKB2 kan ik overigens nergens plastic indrukken.
Net onder de spacebar, ten minste daar kan het bij mijn IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38:

Net onder de spacebar, ten minste daar kan het bij mijn IBM.
Mijn WASD Code heeft ook een fractie van een milimeter speling in het plastic net onder de spacebar. Het zou normaal geen probleem moeten zijn, behalve als je er natuurlijk een breekijzer tussen zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Mijn WASD Code heeft ook een fractie van een milimeter speling in het plastic net onder de spacebar. Het zou normaal geen probleem moeten zijn, behalve als je er natuurlijk een breekijzer tussen zet :P
Je kan er alsnog mee houthakken, dus die millimeter speling is ook het probleem niet :+ Plus dat die van mij nu 23 jaar oud is, dat slijt ook enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:12:

Je kan er alsnog mee houthakken, dus die millimeter speling is ook het probleem niet :+ Plus dat die van mij nu 23 jaar oud is, dat slijt ook enigszins.
De IBM M is natuurlijk wel een iconisch toetsenbord. De reden waarom ik er tegenwoordig nooit meer een zou aanschaffen, is het formaat.

Vroeger, toen je kon werken met 800x600 en 1024x768, zelfs op 17 en 19 inch, kon ik de monitor redelijk ver weg zetten, ondanks mijn slechte zichtvermogen. Tegenwoordig is dat niet mogelijk, omdat je al bijna verplicht bent 1920x1080 te hebben als minimum, omdat anders programma's niet meer passen; zelfs niet meer gemaximaliseerd. De letters op een 24" 1920x1200 monitor zijn echter veel kleiner dan de letters op een 800x600 17-inch van vroeger, en dus lastiger leesbaar; de monitor moet dus een stuk korter bij staan.

Een IBM M toetsenbord zou daarom hier nooit meer passen.

Een toetsenbord zoals de WASD (en veel andere mechanische toetsenborden, zo te zien) die nauwelijks breder zijn dan absoluut noodzakelijk om alle toetsen erop te krijgen, zijn hier dus een uitkomst. Ik kan de WASD met één hand optillen door hem over de breedte vast te pakken, en dan heb ik nog ruimte over, ondanks dat ik best kleine handen heb. Dat kun je met een IBM M vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het formaat is bij mij ook de reden dat de Model M niet standaard op mijn bureau ligt want de aanslag is echt ongeëvenaard. Heb ook een keer een Dell AT101W geprobeerd en vind de IBM toch echt steviger aanvoelen, hij is ook wel degelijk zwaarder. Daarnaast voelen de keycaps een stuk beter aan dan die van de Dell.

Wil eigenlijk nog een Model M SSK (=TKL) aanschaffen, jammer dat die dingen zo ontzetten duur zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 14:56
MiBe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41:
Het formaat is bij mij ook de reden dat de Model M niet standaard op mijn bureau ligt want de aanslag is echt ongeëvenaard. Heb ook een keer een Dell AT101W geprobeerd en vind de IBM toch echt steviger aanvoelen, hij is ook wel degelijk zwaarder. Daarnaast voelen de keycaps een stuk beter aan dan die van de Dell.

Wil eigenlijk nog een Model M SSK (=TKL) aanschaffen, jammer dat die dingen zo ontzetten duur zijn :'(
Zou gaaf zijn als ze dit model weer nieuw gaan produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dhEI3KRxIWvDyPW7cnUYzbHi/full.jpg

Had niet verwacht deze te kopen, maar de K65 vond ik iets te lomp. Dedicated mediaknoppen laten vallen als eis, en aangezien ik weinig tot niets meer thuis doe met cijfers is de numpad ook niet heel noodzakelijk meer. Bovendien vond ik het wel fijn om de muis dichtbij te hebben. Beetje doorgelezen en volgens een aantal reviews/fora is het een zeer stevig bord dat eigenlijk niet onderdoet voor een Filco. Voor 89 euro is dit imho echt een koopje. Toetsenbord is inderdaad erg stevig (en bijzonder zwaar), flex kent 'ie niet. :p Alle lampjes werken ook goed dus dat is mooi meegenomen (gebruik het zelf niet echt maar goed).

Mapping e.d. doe ik niet aan, dus zo'n Kûl was niet echt nodig, zonde van het geld. :+ Misschien dat ik tzt nog een paar o-ringen ga bestellen. Font op de keycaps zijn ook mwow, maar daar kan ik wel mee leren leven. Anders over een jaar ofzo maar kijken naar andere keycaps.

Wel snel geleverd: gisteravond om 21:30 besteld, vanochtend om 11:15 bezorgd. :+

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 28-03-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik blijf het raar vinden dat mechanische toetsenborden zo'n vlucht aan het nemen zijn de laatste paar jaar, daar waar ze 20 jaar geleden de norm waren, en 30 jaar geleden de enige mogelijkheid. Nu worden mechanische toetsenborden aangeprezen als het beste dat de computerwereld ooit overkomen is, terwijl ze werken met 30 jaar oude techniek. (De MX-switches bestaan al veel langer dan dat mensen zich lijken te realiseren, als ik zo op forums rond lees; velen denken dat deze switches uitvindingen zijn van de laatste paar jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 08:29
Maar is het niet zo dat er juist de laatste jaren veel types switches bij gekomen zijn, mede om in te springen op de hype die er nu gaande is? Red switches zijn volgens mij bijvoorbeeld nog niet zo oud?

Nu snap ik wel waarom het weer helemaal terug aan het komen is hoor, menig toetsenbord wat bij een computer geleverd is zo bijzonder slecht, dat je snel iets beter wilt. Je komt dan al snel bij mechanisch uit, als je het geld ervoor over hebt.

Typ nu zelf een half jaartje op browns, en dat is toch steeds een hele verademing na een dagje op een normaal toetsenbord getypt te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 28-03-2015 13:56 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muismat35
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 12:20
Zelf lijkt mij een mechanisch toetsenbord heel handig/fijn (voornamelijk voor gamen) maar ik denk dat ik beter ermee kan wachten want ik wil niet meer dan €75 betalen voor een toetsenbord en ik wil altijd verlichte toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
timon.lankhof schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:13:
Zelf lijkt mij een mechanisch toetsenbord heel handig/fijn (voornamelijk voor gamen) maar ik denk dat ik beter ermee kan wachten want ik wil niet meer dan €75 betalen voor een toetsenbord en ik wil altijd verlichte toetsen
Als je niet per se Cherry switches hoeft, kan je ook eens kijken naar toetsenborden met Kailh switches. Zijn over het algemeen wel voor onder 75 euro te krijgen met backlighting.

Mijn Qfr-i zou gisteren komen, maar bezorger is helaas nooit op komen dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
wesleytjuh schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:55:
Maar is het niet zo dat er juist de laatste jaren veel types switches bij gekomen zijn, mede om in te springen op de hype die er nu gaande is? Red switches zijn volgens mij bijvoorbeeld nog niet zo oud?
Er zijn zeker switches bij gekomen. De Greens in mijn toetsenbord zijn volgens mij, zo uit mijn hoofd, uit 2012. De eerste reviews beginnen ergens in het begin van 2013. Die switches zijn blijkbaar ontworpen omdat mensen de Blue te licht vonden voor de spatiebalk, maar er zijn een aantal fabrikanten die de switches hebben gebruikt voor het hele toetsenbord. Goed voor mij, want een Blue was voor mij gegarandeerd te licht geweest. Een Green toetsenbord is precies goed.

Er zijn wel nog andere zware klikkende MX-switches geweest in het verleden, maar die zijn niet meer in productie.

Dus ja, er zijn zeker nieuwere switches bijgekomen, deels ook vanwege de hype, maar in het algemeen bestaan ze al heel lang (volgens mij al sinds 1987 of daaromtrent).

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 28-03-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 21-10 13:53
Katsunami schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:50:
Ik blijf het raar vinden dat mechanische toetsenborden zo'n vlucht aan het nemen zijn de laatste paar jaar, daar waar ze 20 jaar geleden de norm waren, en 30 jaar geleden de enige mogelijkheid. Nu worden mechanische toetsenborden aangeprezen als het beste dat de computerwereld ooit overkomen is, terwijl ze werken met 30 jaar oude techniek. (De MX-switches bestaan al veel langer dan dat mensen zich lijken te realiseren, als ik zo op forums rond lees; velen denken dat deze switches uitvindingen zijn van de laatste paar jaar.)
Ik vermoed dat dat komt omdat echt grote sprongen uitblijven de laatste paar jaar en tweakers toch wat tofs voor hun pc willen kopen. Ik merk het met mijn desktop (i5 2500k) die nu al een paar jaar mee gaat en oprecht nog niet aan een update nodig is, waar ik vroeger telkens zat te wachten tot ik een keer het idee had dat ik toch echt eens moest upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:48:
Ik vermoed dat dat komt omdat echt grote sprongen uitblijven de laatste paar jaar en tweakers toch wat tofs voor hun pc willen kopen. Ik merk het met mijn desktop (i5 2500k) die nu al een paar jaar mee gaat en oprecht nog niet aan een update nodig is, waar ik vroeger telkens zat te wachten tot ik een keer het idee had dat ik toch echt eens moest upgraden ;)
Dat is ook weer zo. Mijn desktop is ondertussen 6.5 jaar oud (uit juli 2008), al heeft hij door de jaren heen wel hier en daar een upgrade gehad, zoals een quad in plaats van een dual-core, een SSD en een nieuwe grafische kaart.

Voor dagelijks gebruik hoef ik deze desktop nog steeds niet te vervangen. Hij werkt gewoon prima. Echter, als ik nu zie dat ik maar net halfweg tussen de minimale en recommended specs van Pillars of Eternity zit (de Q8400 is ongeveer net zo snel als de gevraagde i3, en met de rest zit ik tegen de recommended specs), dan word het toch wel tijd om voor iets nieuws te gaan kijken.

Echter, als ik de snelheid van USB3 zie of als een CD rip en naar FLAC omzet, en ik zie dat een nieuwe desktop met een i7 >= 10x sneller kan zijn, dan begint het toch wel te kriebelen. Natuurlijk kan ik nog wel USB3 aan deze computer toevoegen, maar dan moet ik ook mijn externe harde schijven (voor backups) vervangen, en ik heb eigenlijk weinig zin erin om nog geld in deze computer te steken.

Een nieuw systeem staat gepland voor ergens tegen het einde van dit jaar, na de release van Windows 10. Ik heb nog een ongebruikte Windows 7-licentie, dus dan kan ik gratis upgraden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 28-03-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 19:14
Gents,

Ik ben nu in het bezit van een filco majestouch 2 wat erg lekker typt en goed bevalt.
Wat ik alleen mis is dat ik 's avonds graag, óf backlight zou willen hebben, óf een groter lettertype op witte keycaps.

Ik zit daarom te denken aan een setje nieuwe keycaps vergelijkbaar met de skull squadron dsa set zie foto hieronder (deze is niet meer leverbaar) of een nieuw toetsenbord met verlichting: de code 104-Key - Cherry MX Brown.

vragen die ik nog heb:
1. is de kwaliteit van de code te vergelijken met mijn huidige filco?
2. kennen jullie een dergelijke keyset als de skull squadron dsa set, die wel te verkrijgen is? Ik heb eigenlijk alleen de keycap sets gevonden bij wasd keyboards.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JBGFfAI.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door rachez op 31-03-2015 18:07 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.