SwaggyEggs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:02:
Net-niet-slagen worden gewoon te makkelijk geregistreerd. Bovendien lijken de knoppen iets kleiner te zijn dan bij een normaal bord, dit is denk gedaan zodat de backlight langs de buitenkant van de knopjes kan komen. Het zorgt ervoor dat het typen geen fijne ervaring is.
...
Anyway dat is mijn ervaring met browns, ter uwer lering en vermaek.
Zelf heb ik geen ervaring met browns; mijn toetsenbord heeft greens, de zwaarste MX-switches die er zijn.
Hetgeen je noemt is eigenlijk juist het hele punt van een toestenbord dat gebruik maakt van tactile switches; een net-niet aanslag bestaat niet. Je bent wel door de bump heen (aanslag), of niet. Zodra je door de bump heen bent, is de aanslag een feit. Je hoeft de toets niet tot op de bodem door te drukken, iets wat je WEL moet doen met een rubber dome.
Met andere woorden, de aanslag registreert al veel eerder dan wat jij gewend bent, als de toets nog niet helemaal op de bodem is; dat geeft jou het "net-niet"-gevoel, maar het is
preices het punt van een mechanisch toetsenbord, om de toetsen
niet tot de bodem in te drukken.
Als je dit eenmaal gewend bent, dan kun je sneller en foutlozer typen, omdat je veel zekerder kunt zijn van je aanslagen.
Zelf gebruik ik Green switches, en die zijn zo zwaar dat het zelfs best lastig is om alle toesten elke keer tot de bodem in te drukken. Ik zou ze echter niet meer lichter willen. Alle andere toetsenborden voelen nu eigenlijk best wel slapjes aan.
Trouwens, de toetsen op mijn WASD Code toetsenbord voelen niet kleiner aan dan wat ik normaal gewend ben van andere toetsenborden.