Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 14:36
Nice! Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:19:
(...)
P.s. Ducky is tegenwoordig best goed verkrijgbaar in Nederland, onder meer bij Mechanical Keyboards Holland. Das en Filco zijn daarentegen wat moeilijker te vinden, daarvoor zal je over de grens moeten kijken.
Is dat een beetje een betrouwbare winkel? Er staat bijvoorbeeld op de pagina Herroepingsrechts dat ze een bedenktijd van 7 dagen hanteren, maar volgens mij is dat volgens de wet koop of afstand wel gewoon 14 dagen. Of heb ik dat mis? Zie ook hier en hier.
Ik ben de laatste tijd een beetje op zoek, en het lijkt wel alsof er in de Pricewatch steeds minder beschikbaar zijn, op de een of andere manier.

Eigenlijk had ik wel interesse in de CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown), maar die is wat ik vernomen heb momenteel heel moeilijk leverbaar.

En eigenlijk ben ik ook wel geïnteresseerd in een TKL, ik heb de laatste tijd wel veel dat ik er echt last van heb dat mijn muis te ver weg is zegmaar (moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is). Ben bij TKL alleen een beetje bang dat ik mij ga ergeren aan de positie van de cursortoetsen, en de rechter control (ik gebruik nogal vaak ctrl+insert/shift-insert voor copy/paste met de rechter control). Maar wellicht is dat iets waar ik wel aan kan wennen.
Bijvoorbeeld de KBT Pure Pro, met bruine switches. Heeft iemand daar ervaring mee?
Edit: ik zie nu dat dat formaat geen F-toetsen (F1-F12) heeft, wat voor mij toch wel echt noodzakelijk is. :(

Verder had ik een CoolerMaster keytester aangeschaft om een gevoel te krijgen voor de verschillende switches: http://www.bol.com/nl/p/m...-tester/9200000035882296/
Eigenlijk was ik van plan om deze terug te sturen onder de 14 dagen bedenk tijd, maar de tijd ging was sneller dan ik had gehoopt, dus nu is het helaas te laat. Ook heeft CoolerMaster geloof ik geen antwoordnummer, dus dan zou ik nog mooi €7 kwijt zijn aan de verzendkosten.

Wellicht heeft iemand interesse in die keytester, en dan kan ik die tegen een mooi prijsje aanbieden? En wellicht kan die dan rondgestuurd worden onder andere mensen interesse hebben, ook. Past geloof ik wel door de brievenbus in zo'n bubbelenvelop, is ongeveer 100gram, dus dan vallen de kosten ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
weg

[ Voor 116% gewijzigd door Bolletje op 29-01-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:39
Ik val sinds vandaag ook de mechanische gelederen, moest toch in de paradigit zijn voor een werkaankoop en meteen maar een Rapoo V700 meegenomen (ja, van mijn eigen geld natuurlijk).

Ik had me voorheen al wat ingelezen over de Rapoo en die kwam toch wel erg goed uit de bus. Als alternatief boden ze me nog een Logitech van 180 euro aan waar je kekke RGB lichtshows mee kon geven maar dat vond ik toch iets te veel van het goede.

16:00 Cool, stukken beter dan die Dell bordjes die ik over rond heb slingeren!
16:15 Het is wennen, maar ik heb nog nooit zo snel een linux server van meer ruimte voorzien.
23:00 Crap wat maakt dat ding een herrie, ik kijk elke paar minuten argwanend over mijn schouder of ik geen geirrriteerde vriendin heb wakkergemaakt.
23:18 Er bewoog een been, maar was vals alarm.

Op dit punt ben ik wel blij dat ik niet voor een MX Blue bord als de CM Storrm ben gegaan :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@citruspers , en de V700 is een relatief stil toetsenbord moet ik zeggen. Als ik het vergelijk met mijn CM Storm, Ozone, en ROCCAT bordjes is die VPRO een stuk stiller!

Maar uh, setje o-ringetjes erbij dan maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainbow schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:22:
[...]
Is dat een beetje een betrouwbare winkel? Er staat bijvoorbeeld op de pagina Herroepingsrechts dat ze een bedenktijd van 7 dagen hanteren, maar volgens mij is dat volgens de wet koop of afstand wel gewoon 14 dagen. Of heb ik dat mis? Zie ook hier en hier.
Ja hoor, is echt een uitstekende webshop. Waar de meeste winkels het liefst gewoon hetgeen verkopen waar het meeste marge op zit, en dus de ballen verstand hebben van mechanische toetsenborden zelf, is bij MKH tenminste de nodige kennis aanwezig om ook goed te kunnen adviseren. Wat betreft de vraag over het herroepingsrecht, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Stuur anders een mailtje om te vragen hoe dat precies zit :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Foritain schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:49:
@citruspers , en de V700 is een relatief stil toetsenbord moet ik zeggen. Als ik het vergelijk met mijn CM Storm, Ozone, en ROCCAT bordjes is die VPRO een stuk stiller!

Maar uh, setje o-ringetjes erbij dan maar? :)
Hee, het was precies jouw review die me over de streep trok om deze te kopen. Bedankt! :)

Het geluid valt inderdaad wel mee, maar is toch een stuk luider dan m'n Dell plankje. Ik zat trouwens nog wel te twijfelen tussen de CM Storm Rapid i en deze (zelfde prijs), maar het lijkt me dat dit bord een beter compromis is voor gamen, typen en geluidsproductie.

[ Voor 22% gewijzigd door citruspers op 28-01-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:55
Ik heb de laatste 2 jaar verschillende toetsenborden bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/ gekocht en alles wordt daar perfect afgehandeld.

Het aftersales gebeuren bij dit bedrijf is gewoon van hoog niveau. Ze nemen echt de moeite om alle aankopen zo goed mogelijk te laten verlopen. Daar kunnen veel webshops nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
citruspers schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:31:
[...]

Hee, het was precies jouw review die me over de streep trok om deze te kopen. Bedankt! :)

Het geluid valt inderdaad wel mee, maar is toch een stuk luider dan m'n Dell plankje. Ik zat trouwens nog wel te twijfelen tussen de CM Storm Rapid i en deze (zelfde prijs), maar het lijkt me dat dit bord een beter compromis is voor gamen, typen en geluidsproductie.
:D

Compleet andere beestjes zou ik denken (LED-party vs LED-loos, TKL vs Full-Size, NKRO vs 6KRO, Linear vs Tactile, etc etc). Wel leuk te zien dat compleet verschillende producten toch direct tegenover elkaar komen te staan in de overweging van mogelijke kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Heb hier ook rode o-rings onder m'n Ducky Shine 3, bevalt prima inderdaad! Vrouw blij, ik blij... want ondanks mijn zorgen voelt het typen nog steeds heerlijk! Brown switches in mijn geval.

Wel een geduldklusje overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Foritain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:49:
[...]

:D

Compleet andere beestjes zou ik denken (LED-party vs LED-loos, TKL vs Full-Size, NKRO vs 6KRO, Linear vs Tactile, etc etc). Wel leuk te zien dat compleet verschillende producten toch direct tegenover elkaar komen te staan in de overweging van mogelijke kopers.
Aan de andere kant zijn ze beide mechanisch, kan je op beide typen, hebben ze allebei USB en is de prijs ook nog eens gelijk.

Ik had nog maar 1x in m'n leven op een mechanisch toetsenbord getypt dus dan ga ik zeker twee verschillende KB's vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
citruspers schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Aan de andere kant zijn ze beide mechanisch, kan je op beide typen, hebben ze allebei USB en is de prijs ook nog eens gelijk.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Na jaren van trouwe dienst, is mijn standaard Microsoft toetsenbord ermee opgehouden. Ik wou altijd al een mechanisch toetsenbord aanschaffen, dus dit is een mooi moment om eens informatie te winnen.

Inmiddels ben ik er al achter dat ik een backlit toetsenbord wil met of blue of brown cherry mx switches. Nu ik daar al uit ben kom ik vooral uit bij CM toetsenborden, of als ik meer geld op tafel gooi, ducky's of zelfs Corsair toetsenborden.

Omdat ik nog in een informerende fase zit ben ik eigenlijk op zoek naar een wat tips, aanraders of overige informatie waar ik op moet letten als ik er een ga aanschaffen. Het is overigens vooral voor programmeren.

Dus, beste mede-Tweakers, kunnen jullie mij een klein beetje uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38
IdieEasy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb vanwege het licht in mijn keyboard blanke o-ringetjes besteld via banggood. Nog niet binnen, dus kan je nog niets vertellen over kwalitieit. Zijn geschikt voor Cherry switches. Was voor 2 euro inclusief verzendkosten klaar (150 stuks).
Vandaag binnen gekregen en ze er meteen op gezet. Scheelt behoorlijk!

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

basset schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:18:
[...]

Vandaag binnen gekregen en ze er meteen op gezet. Scheelt behoorlijk!
Grappig, die van mij ook! Maar nog geen tijd gehad, lang mee bezig geweest? Tips om de caps er vanaf te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:38
IdieEasy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:34:
[...]

Grappig, die van mij ook! Maar nog geen tijd gehad, lang mee bezig geweest? Tips om de caps er vanaf te krijgen?
Half uurtje ongeveer. Ik heb met een creditcard en 1 vinger de toetsen er afgewipt. Het was wel een beetje eng, dus je moet wel voorzichtig zijn. Ik was steeds bang dat de stammetjes zouden breken.

Let op bij de brede toetsen (Shift, enter en backspace, space) Die zitten vast met metalen beugeltjes. Dus moet je zorgen dat de toetsen die er onder zitten eerst weg zijn, anders krijg je de ringetjes er niet omheen. Als je dikke vingers hebt, kan dat wat lastig zijn denk ik.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

basset schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Half uurtje ongeveer. Ik heb met een creditcard en 1 vinger de toetsen er afgewipt. Het was wel een beetje eng, dus je moet wel voorzichtig zijn. Ik was steeds bang dat de stammetjes zouden breken.

Let op bij de brede toetsen (Shift, enter en backspace, space) Die zitten vast met metalen beugeltjes. Dus moet je zorgen dat de toetsen die er onder zitten eerst weg zijn, anders krijg je de ringetjes er niet omheen. Als je dikke vingers hebt, kan dat wat lastig zijn denk ik.
Ik ben langer bezig geweest, maar bij CM storm zit er wel een key-puller bij. Heb het nooit echt eng gevonden. Ook geen metal beugeltjes :D

Tip die ik op het internet vond: Gebruik een voorkant van een dunne pen, kan je het net om het stammetje heen drukken. Scheelt je een hoop pielen :D

Maar thanks voor de heads up :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
IdieEasy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:34:
[...]

basset schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Als je een keycappuller gebruikt, kan het ook handig zijn om de caps een beetje heen en weer te wiebelen terwijl je ze langzaam optilt. Anders - als je ze recht omhoog trekt - kun je het 'stammetje' uit de switch trekken. (Zie ook: Nonstop decay in "Het grote mechanische toetsenborden topic" ) Ik denk dat dat makkelijker gaat dan breken.
Ik heb het trouwens redelijk op kunnen lossen en typ nu op datzelfde toetsenbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt niet alleen je switch beschadigen, ook voor je keycaps is het niet goed om provisorische methoden te gebruiken. Een nieuwe toetsenbord of nieuwe keyset kost je meer dan de aanschaf van zo'n keypuller.

Bij een toetsenbord met Costar stabilizers (Filco, CM Storm QuickFire XT/Rapid, Das Keyboard) moet je overigens extra voorzichtig zijn omdat dit mechanisme zich boven de metalen plaat bevindt. Bij Cherry G99 stabilizers is het iets eenvoudiger om de keycaps te verwijderen en te plaatsen door het MX 'kruisje'.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Goedemorgen,

Onlangs is mijn 7 jaar oude vertrouwde Dell toetsenbord met PS/2 aansluiting overleden. Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en aangezien ik nogal veel game, heeft een vriend mij gewezen op een mechanisch toetsenbord.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat is een schappelijk mechanisch toetsenbord tot ongeveer zo'n €80/€90? Zijn die er überhaupt wel? Of moet ik meteen diep in de buidel tasten?

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:55
iLikeNoobies schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:24:
Goedemorgen,

Onlangs is mijn 7 jaar oude vertrouwde Dell toetsenbord met PS/2 aansluiting overleden. Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en aangezien ik nogal veel game, heeft een vriend mij gewezen op een mechanisch toetsenbord.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat is een schappelijk mechanisch toetsenbord tot ongeveer zo'n €80/€90? Zijn die er überhaupt wel? Of moet ik meteen diep in de buidel tasten?
Als je een eenvoudig toetsenbord wil zonder teveel toeters en bellen is dit een optie http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Kan je weer jaren lekker gamen en typen. De voorraad-status is niet altijd accuraat, het kan best zijn dat hij ze gewoon op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Zelf heb ik nu 2 Leopold toetsenborden in huis, een FC660C (Topre) en een FC660m (MX Brown).

Mijn favoriet van de 2 is de FC660C met de Topre Switches.
De FC660M is zeker ook niet slecht, maar het gevoel is toch niet helemaal mijn ding.
Het "tactile"-zijn en de lichte gevoeligheid van die Browns vind ik super, maar ze zijn me toch nog iets te luid en het gevoel wanneer je ze volledig doorklikt is niet mijn ding.

Maar eerst ga eens met o-rings kijken of ik de feel van die Browns niet kan verbeteren.

Een paar foto's voor de liefhebbers:
http://i.imgur.com/WekUh5F.jpg
http://i.imgur.com/aOiRBAP.jpg
http://i.imgur.com/lSvTkCM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Ah, die zien er ook wel goed uit. Alleen de Insert en Delete zien er wel een beetje raar uit in deze layout. Ook wel jammer dat de andere toetsen missen (Home, End, Page Up/Down).

Ik was zelf ook aan het kijken naar een gereduceerd toetsenbord, maar kan toch de F-toetsen, Home/End/Page Up/Down echt niet missen helaas. Was aan het kijken naar de KBT Pure Pro, maar die valt dus helaas al af.
De KBT Race II ziet er wel goed uit, qua layout. Helaas heeft mechanicalkeyboards.nl die niet op voorraad met bruine switches.
Rainbow schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:22:
[...]
Verder had ik een CoolerMaster keytester aangeschaft om een gevoel te krijgen voor de verschillende switches: http://www.bol.com/nl/p/m...-tester/9200000035882296/
Eigenlijk was ik van plan om deze terug te sturen onder de 14 dagen bedenk tijd, maar de tijd ging was sneller dan ik had gehoopt, dus nu is het helaas te laat. Ook heeft CoolerMaster geloof ik geen antwoordnummer, dus dan zou ik nog mooi €7 kwijt zijn aan de verzendkosten.

Wellicht heeft iemand interesse in die keytester, en dan kan ik die tegen een mooi prijsje aanbieden? En wellicht kan die dan rondgestuurd worden onder andere mensen interesse hebben, ook. Past geloof ik wel door de brievenbus in zo'n bubbelenvelop, is ongeveer 100gram, dus dan vallen de kosten ook wel mee.
Niemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Hoort hier niet.

[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 29-01-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
......................................
RoaDHouse schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Als je een eenvoudig toetsenbord wil zonder teveel toeters en bellen is dit een optie http://www.mechanicalkeyb...rden/duckie-dk2108-zero/1

Kan je weer jaren lekker gamen en typen. De voorraad-status is niet altijd accuraat, het kan best zijn dat hij ze gewoon op voorraad heeft.
Die heb ik ook met blauwe switches. Echt een prima TB. Degelijk gebouwd en een goed gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
iLikeNoobies schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:24:
Goedemorgen,

Heb zelf een Rapoo v700 gekocht. Valt precies binnen je budget en is gebouwd om te gamen (lineaire switches). Typt prima en gamet prima vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Weet iemand of de CM Quickfire Rapid-I ( Brown Cherry MX ) ergens in Nederland nog verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
FraxleNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:31:
Weet iemand of de CM Quickfire Rapid-I ( Brown Cherry MX ) ergens in Nederland nog verkrijgbaar is?
Nee, Azerty heeft ze niet en hun leverancier ook niet. Geen idee wanneer je ze kan verwachten. Ik zit namelijk ook te wachten op dit bordje :D. Ik heb 3 dagen geleden contact met Azerty over dit bord gehad.

Ik baal namelijk als een sterkker. Ik zoek gewoon een TKL bord met brown switches en witte led. Is er niet, behalve die Rapid-i.

[ Voor 13% gewijzigd door Maulwurfje op 29-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-10 23:29
Heb 'm via Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik had CM een tijd geleden gemaild met de vraag wanneer die Rapid-i weer zou komen, hun antwoord was toen "Januari". Wordt wel erg krap zo, dus ga ze nog maar eens porren. Ik moet zeggen dat ik hem met die rainbow-led-covers (zie tweakblog) toch nog toffer vind. Mocht ik antwoord krijgen por ik nog wel even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de KBT Pure Pro brown switches?
Twijfel tussen die en CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown).
Ik wil zowel gamen als dagelijks typewerk.

Beide zijn gelijk geprijsd.

Hoor graag jullie ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Foritain schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:14:
Ik had CM een tijd geleden gemaild met de vraag wanneer die Rapid-i weer zou komen, hun antwoord was toen "Januari". Wordt wel erg krap zo, dus ga ze nog maar eens porren. Ik moet zeggen dat ik hem met die rainbow-led-covers (zie tweakblog) toch nog toffer vind. Mocht ik antwoord krijgen por ik nog wel even hier.
Dan wacht ik nog. Ik zag dat het amerikaanse Newegg het bord verkoop voor 123 euro incl. Ik blijf wel even wachten op je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FraxleNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:31:
W-T-F :o Blijkbaar heb ik dus net op tijd één van de laatsten weten te bestellen bij CD-ROM Land in Breda :D

Heb dat ding echt net 1,5 week of zo... was toen bij minimaal 8 winkels heel makkelijk te bestellen! Maf hoe dat kan veranderen opeens!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 02:55:
Heb dat ding echt net 1,5 week of zo... was toen bij minimaal 8 winkels heel makkelijk te bestellen! Maf hoe dat kan veranderen opeens!
Dikke kans dat achter veel van die winkels dezelfde groothandel/inventory zat, dus dat er per saldo helemaal niet zoveel borden beschikbaar waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bij een aantal winkels was dat inderdaad zo, maar volgens mij niet allemaal.

Maar sowieso raar dat er zo weinig voorraad is gewoon : Je zou denken dat Cooler Master daar wel ervaring mee heeft :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedenk wel dat Cooler Master de productie van hun toetsenborden uitbesteedt aan derde partijen. Aangezien zij voor meerdere bedrijven toetsenborden produceren kan het zijn dat de productie van de Rapid-i even op een laag pitje staat. Ook bij dergelijke OEM fabrikanten is de productiecapaciteit niet onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Begin Januari had ik het gevraagd, toen zouden er in Januari een aantal komen. Iets later zag ik hem hier en daar leverbaar (maar niet heel breed beschikbaar), maar hij lijkt inmiddels weer uitverkocht. Gisteren weer gevraagd wat de status is, maar ik kreeg helaas een pijnlijk antwoord: Waarschijnlijk pas in Maart weer.

Weet niet of het een productiebeperking is, of een verkeerde inschatting, dan wel dat het product dermate populair is, maar als hij leverbaar is lijk je er vlot bij te moeten zijn. Wel jammer want het is een tof bord, zeker voor 80 euro,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 21:34

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Nadat ik al in bezit ben geweest van een CM storm quickfire TK, en later ben overgestapt naar een Corsair Vengeace K90, ben ik helaas nu weer terug bij af met mijn rubberen toetsenbord, wat een verschrikking is dit vergeleken met mijn Corsair.
De corsair heeft helaas het loodje gelegd, nadat ik gister avond mij PC heb afgesloten, drukte ik een aantal keer op de LED verlichting knop, om uit te zetten, maar drukte wat door. Opeens deed hij het devolgende dag niet meer :( (vandaag dus).

Ik ben wel erg gewend geraakt aan de Cherry MX red switches (kan ik deze overigens nog ergens in hergebruiken, dat ik deze Cherry toetsen omzet van mijn mechanische toetsenbord, in een rubberen (met wat soldeerwerk))? Dat lijkt me ook wel een leuk project.

Voor het geval dit niet mogelijk is, wil ik ook wel een nieuwe. Welke raden jullie mij aan?
Ik zou graag MX-Red switches willen, met een blauwe verlichting.
Daarnaast werk ik altijd erg veel met de media toetsen van het Corsair bord. Dat scroll wiel vind ik echt geweldig, dus zou graag zoiets weer willen. Bij Ducky en CM storm waren de toetsenborden alleen met zo'n FN functie, dat vind ik niet handig.

Prijs maakt niet zo erg veel uit, maar overdrijven is ook een vak. Liefst van €80, maar ik begrijp dat dat er niet in zit met mijn wensen, mocht iemand wat weten, hoor ik het graag natuurlijk. Maar maximaal zo'n €150 had ik in gedachten.

Momenteel gaat mijn keuze uit naar de K70 van Corsair.

Dus wat denken jullie, voor de K70 gaan, en dan de blauw-zilveren variant (waar deze haalbaar is). Of toch voor een ander merk gaan,
Of op de zelf omzet toer, dat ik mijn switches om ga zetten?

Ik ben benieuwd.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
nero355 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 02:55:
[...]

[...]

W-T-F :o Blijkbaar heb ik dus net op tijd één van de laatsten weten te bestellen bij CD-ROM Land in Breda :D

Whaha, hier sluit ik mij bij aan. Ik ben wel super blij met het toetsenbord _/-\o_ vooral nu ik een aantal dagen mijn oude toetsenbord moest gebruiken. Ik vergat mijn mech. toetsenbord mee naar huis te nemen :+.
Toch ga ik binnenkort wel een toetsenbord met blauwe switches bestellen voor op me werk. Ik ben benieuwd naar het verschil :9. Wordt wel weer een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
mirno schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:17:

Dat scroll wiel vind ik echt geweldig,
Compleet mee eens! dat scroll wiel is echt heerlijk.

Waarom niet zoeken naar een 2e hands K90? Of zoeken waar er nog 1 te koop is?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

lanerios schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Compleet mee eens! dat scroll wiel is echt heerlijk.

Waarom niet zoeken naar een 2e hands K90? Of zoeken waar er nog 1 te koop is?
Mijne was in principe al tweedehands, maar als er dan wat mee is, dan kan die ook niet naar de garantie.
Maar mocht er een goede 2e hands deal zien, vind ik dat ook wel goed.
Probleem met de K90 is dat ik die macro knoppen niet gebruik, ik had er wel 2 programma's op ingesteld die ik weleens gebruikte, maar dat was maar omdat ik er dan nog "iets" aan had. Ik wil er nu eigenlijk een zonder macro knoppen. Maar mocht de deal goed zijn is het geen probleem. Daarnaast zijn bij de K90 niet alle knoppen mechanisch, dit is bij de K70 wel zo.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Foritain schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:10:
Begin Januari had ik het gevraagd, toen zouden er in Januari een aantal komen. Iets later zag ik hem hier en daar leverbaar (maar niet heel breed beschikbaar), maar hij lijkt inmiddels weer uitverkocht. Gisteren weer gevraagd wat de status is, maar ik kreeg helaas een pijnlijk antwoord: Waarschijnlijk pas in Maart weer.

Weet niet of het een productiebeperking is, of een verkeerde inschatting, dan wel dat het product dermate populair is, maar als hij leverbaar is lijk je er vlot bij te moeten zijn. Wel jammer want het is een tof bord, zeker voor 80 euro,.
Balen, bedankt voor het bericht, ik kan mooi op zoek naar een ander toetsenbord. Welk toetsenbord kan jij mij aanraden voor rond de 120 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Naiki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:42:
[...]
Toch ga ik binnenkort wel een toetsenbord met blauwe switches bestellen voor op me werk. Ik ben benieuwd naar het verschil :9. Wordt wel weer een duur geintje.
Zelf vind ik blauwe schakelaars het fijnst om te typen. Je moet wel zorgen dat je alleen zit want het maakt wel meer geluid door het klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
DervishD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:15:
[...]

Zelf vind ik blauwe schakelaars het fijnst om te typen. Je moet wel zorgen dat je alleen zit want het maakt wel meer geluid door het klikje.
Ach heb maar 1 collega in de ruimte zitten :+ hij leert er maar mee leven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
FraxleNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:52:
[...]

Balen, bedankt voor het bericht, ik kan mooi op zoek naar een ander toetsenbord. Welk toetsenbord kan jij mij aanraden voor rond de 120 Euro?
Ik heb wel een paar bordjes <120 euro getest, en los van de reviews nog een aantal bij mensen / shops / etc, maar gezien het aanbod slechts een klein deel.

Ik ben nog altijd heel erg weg van de Trigger-Z vanwege de polssteun, iets wat ik zelf bij mijn vaste stekkie toch echt wel als eis heb gesteld. Maar ja, een heel ander beestje dan de Rapid-i natuurlijk, maar voor 100 euro een full-size backlight bord met MX Brown en een polssteun is een scherpe prijs.

De V700 van Rapoo/Vpro is m.i. wel het proberen waard als je voor lineaire switches wilt gaan, want ze zitten een beetje tussen red en black in en typen fijn. Deze kan je wel in tal van fysieke winkels vinden dus dat moet te doen zijn. De uitvoering van het bord (geen backlight, matige software (die je achterwege kan laten) en beperkte anti-ghosting moet je wel over nadenken, iets wat de Trigger-Z duidelijk beter doet.

Misschien is het handig als je je eigen eisen op een rijtje zet voor ons, dan komt er denk ik een nuttiger adviesje uit. TKL? Full-size? Welke switch, backlight, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat die Trigger Z met brown switches mijn aandacht wel heeft. Alleskunner voor een scherpe prijs vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

mirno schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:56:
[...]

Mijne was in principe al tweedehands, maar als er dan wat mee is, dan kan die ook niet naar de garantie.
Volgens mij doet Corsair daar niet moeilijk over hoor.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Compizfox schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:29:
[...]

Volgens mij doet Corsair daar niet moeilijk over hoor.
Denk je? Ik kan het altijd proberen natuurlijk.
Mvg. mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Corsair heeft erg goede garantieafhandeling ;) Moet je het uiteraard wel via Corsair zelf regelen, niet via de winkel.

Ik heb eens een Corsair Vengeange 2000 (draadloze headset) gekocht hier op Tweakers V&A. Toen ik hem binnenkreeg bleek echter één driver het niet te doen. Ik heb toen contact opgenomen met Corsair, en na het tonen van de factuur (die ik heb gekregen van de V&A-verkoper) kreeg ik een gloednieuwe Vengeance 2100 (de nieuwere versie) ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Foritain schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:03:
[...]

Ik heb wel een paar bordjes <120 euro getest, en los van de reviews nog een aantal bij mensen / shops / etc, maar gezien het aanbod slechts een klein deel.

Ik ben nog altijd heel erg weg van de Trigger-Z vanwege de polssteun, iets wat ik zelf bij mijn vaste stekkie toch echt wel als eis heb gesteld. Maar ja, een heel ander beestje dan de Rapid-i natuurlijk, maar voor 100 euro een full-size backlight bord met MX Brown en een polssteun is een scherpe prijs.

De V700 van Rapoo/Vpro is m.i. wel het proberen waard als je voor lineaire switches wilt gaan, want ze zitten een beetje tussen red en black in en typen fijn. Deze kan je wel in tal van fysieke winkels vinden dus dat moet te doen zijn. De uitvoering van het bord (geen backlight, matige software (die je achterwege kan laten) en beperkte anti-ghosting moet je wel over nadenken, iets wat de Trigger-Z duidelijk beter doet.

Misschien is het handig als je je eigen eisen op een rijtje zet voor ons, dan komt er denk ik een nuttiger adviesje uit. TKL? Full-size? Welke switch, backlight, etc etc.
Ik heb al enkele reviews van jouw gelezen en de review over de Rapid-I deed mij wel doen besluiten om voor dat toetsenbord te gaan. Ik ga eens de andere reviews doorlezen, misschien raak ik weer net zo overtuigd.

Eisen eisen, goede vraag. Ik heb zo even na zitten denken en ik denk dat de volgende lijst met "eisen" wel voor mij gelden:

Prijs: 100 - 120 hele euro's.
Backlight: Ja, geen voorkeur voor kleur.
TKL: Niet verplicht
Full-size: Niet verplicht
Switch: Cherry MX Brown of Blue.

De bovenstaande eisen zijn wel van toepassing, maar ben nu ook niet erg specifiek als ik het teruglees. Desalniettemin hoop ik wel dat je er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Inmiddels zelf al wat rondgekeken voor een fatsoenlijk toetsenbord. Ben uitgekomen op de Ducky Zero DK2108SZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
FraxleNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:21:
Inmiddels zelf al wat rondgekeken voor een fatsoenlijk toetsenbord. Ben uitgekomen op de Ducky Zero DK2108SZ!
Lijkt mij een goede keus! Ik heb de TKL-versie en ben er erg blij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
_autumnOS schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Nee, Azerty heeft ze niet en hun leverancier ook niet. Geen idee wanneer je ze kan verwachten. Ik zit namelijk ook te wachten op dit bordje :D. Ik heb 3 dagen geleden contact met Azerty over dit bord gehad.

Ik baal namelijk als een sterkker. Ik zoek gewoon een TKL bord met brown switches en witte led. Is er niet, behalve die Rapid-i.
Ik ben er net achter gekomen dat ik niet de enige ben die zit te wachten op een rapid-I.

Ik houd mijzelf aanbevolen voor een 75% of TKL die er fatsoenlijk uit ziet.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Laatst online: 20-10 14:54
Na 3 weken is een ledje van mijn Rapid-i stuk. Na 2 maanden op voorraad gewacht te hebben, moet ik em terug sturen. Nu weer het probleem dat deze nergens op voorraad is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je natuurlijk wel kunt doen is wachten met retourneren tot de voorraadproblemen weer zijn opgelost. Als je hem nu retourneert loop je het risico dat je ofwel een hele tijd zonder toetsenbord zit, of een ander exemplaar voor hetzelfde geld uit mag zoeken (waarbij je er bijna zeker op achteruit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik weet niet of het zo werkt bij CM, maar ik zou het in elk geval aangeven dat ze er tzt rekening mee kunnen houden. Als die voorraad net zo snel gaat als die levering in Januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke problemen zijn er bekend met de k70/k95 rgb?
Ik dacht om de K95 RGB te nemen maar hij is erg duur (het wordt mijn eerste mech keyboard)
In V.S. is k70 RGB omgerekend maar 140€!
Ik kan ook een pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY nemen, die is wel lekker goedkoop.

Maarja als het 5 jaar mee kan gaan, is het wel het geld waard. :D
Hoe zit het met retour recht? Hoeveel uur mag je het gebruiken?

Edit: Heb een combo voor wel erg laag prijsje gevonden: pricewatch: Rapoo V100 Gaming Combo (dit zijn vast geen cherry mx)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Rapoo V100 is niet mech. Enkel de V700 is mech, maar die is 90 euro natuurlijk :) (voor enkel KB)

Corsair, tja.Ik ben zelden dusdang overtuigd geweest dat ik tot aanschaf over ging, maar ik heb weinig structurele problemen kunnen zien bij mijn (regelmatig) zoeken naar mech bordjes, en veel van de RMA ervaringen die ik tegen kom worden vlot en goed afgehandeld.

Retourrecht is 2 weken,

volgens de regeltjes die op de consumentenbond site staat staat "ongebruikt".
http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

[quote]Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Bij cd's, dvd's en video's mag je echter niet de verzegeling verbreken. Kleding mag je passen, maar je moet er wel netjes mee omgaan.[/quote]

Derp, dat komt uit de regels van bestellingen voor Juni 2014

In de regels van 'nu'
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.

De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
Nog altijd een beetje subjectief. Je zou tenslotte flink kunnen tikken in een winkel, maar de kans dat een winkel hem na een week vol gebruik terug neemt lijkt mij (m.i. ook terecht) onwaarschijnlijk. Uitpakken, bord voelen, switches aanvoelen, besluiten, dat lijkt mij een redelijk proces wat geen problemen zou mogen geven.

[ Voor 36% gewijzigd door Foritain op 01-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:04:
Rapoo V100 is niet mech. Enkel de V700 is mech, maar die is 90 euro natuurlijk :) (voor enkel KB)

Corsair, tja.Ik ben zelden dusdang overtuigd geweest dat ik tot aanschaf over ging, maar ik heb weinig structurele problemen kunnen zien bij mijn (regelmatig) zoeken naar mech bordjes, en veel van de RMA ervaringen die ik tegen kom worden vlot en goed afgehandeld.

Retourrecht is 2 weken,

volgens de regeltjes die op de consumentenbond site staat staat "ongebruikt".
http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

[quote]Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Bij cd's, dvd's en video's mag je echter niet de verzegeling verbreken. Kleding mag je passen, maar je moet er wel netjes mee omgaan.[/quote]

Derp, dat komt uit de regels van bestellingen voor Juni 2014

In de regels van 'nu'

[...]

Nog altijd een beetje subjectief. Je zou tenslotte flink kunnen tikken in een winkel, maar de kans dat een winkel hem na een week vol gebruik terug neemt lijkt mij (m.i. ook terecht) onwaarschijnlijk. Uitpakken, bord voelen, switches aanvoelen, besluiten, dat lijkt mij een redelijk proces wat geen problemen zou mogen geven.
Aha ik vroeg dit omdat ik problemen heb met mijn nieuwe TV doordat ik hem voor 2 weken bijna voluit heb gebruikt (geen defecten maar wel veel branduren).

Dus in 2 weken +50 uur erop gamen en dan terugsturen omdat je niet tevreden over ben lukt niet ;) (ze kunnen vast niet zien hoeveel uur de keyboard aan stond zoals bij een TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Weet niet of je dergelijke statistieken in sommige tv's kan zien of niet, maar het product mag er sowieso niet op achteruit gaan. Twee weken voluit tikken op een toetsenbod zal je ongetwijfeld zien tenzij je heel goed je handjes blijft wassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:41:
Weet niet of je dergelijke statistieken in sommige tv's kan zien of niet, maar het product mag er sowieso niet op achteruit gaan. Twee weken voluit tikken op een toetsenbod zal je ongetwijfeld zien tenzij je heel goed je handjes blijft wassen ;)
Of na afloop het heel goed schoonmaken :*)
Maar momenteel is de K95 RGB gewoon de beste mech keyboard (10€ duurder dan de k70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 19:21

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Holy shit! Een TKL Das Keyboard Ultimate!

Ok, en nu de kleine lettertjes:
- het ding kost 143 USD
- de 4C gebruikt geen Cherry MX switches, maar Greetech switches
- de USB hub is geen USB3.0 hub zoals in de grote broer, maar slechts USB2.0
- geen detachable USB kabel (zijn we gewend van Das)
- wél een dedicated Windows-key-disable mogelijkheid

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:56:

- het ding kost 143 USD
Ewww, plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het top-panel is aluminium ;) Ik heb vooral mijn twijfels bij de switches, maar misschien is dat onterecht. Verder hoop ik dat ze de stabilizers eens ingeruild hebben voor de Cherry (dummy-switch) stabilizers. Die geven wat minder problemen met piepen/kraken en maken het ook eenvoudiger om de grotere keycaps te verwijderen.

De stabilizers vind ik misschien wel het grootste nadeel aan mijn Model S for Mac, en een van de zaken die me juist heel positief opviel aan m'n Ducky Shine 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Whieee schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:56:

- het ding kost 143 USD
Sexyyyyyyy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij elke toetsenboord letters/cijfers weg doen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 Heb Das altijd opwindend gevonden, maar 108 key is me te groot... Deze is mooooooooi :9~
Wel jammer dat de multimedia toetsen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 18:12
Bekijk ik net de kabel van mijn filco majestouch ninja, zie ik dat die is aangebeten door onze katten. : ' (

Vervelende beesten, gordijnen, propellers van quadcopter, kabels, alles gaat er hier aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Die Das TKL is echt een tegenvaller wat mij betreft. Dat voor 143 USD. Geen verlichte toetsen, geen USB 3.0 hub, billige opgeplakte toetsenlabels. (geen laser of doubleshot) Geen detachable cord, wat best een dealbreaker is als je hem van thuis naar werk wilt meenemen. Ook geen Cherry toetsen... echt een fail.

Ik kreeg vandaag een mailtje terug van de Azerty klantenservice over de rapid-i (brown):
De verwachte levertijd van het toetsenbord is eind van deze week dat het toetsenbord bij ons binnen komt.
Dat is goed nieuws, ik hoop dat mijn LED-jes lang meegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb nu als toetsenbord een Razer Blacmwidow Tournament Edition. Ma vriend van me heeft een logitech G71 gekocht. nu vind k de blackwidow nie heel fijn meer typen en k maak steed fouten. Is het dan handig om als k mi te gaan upgraden naar de G710+ of bijvoorbeeld naar de corsair K70???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ligt er maar net aan wat je zoekt, probeer ze eens uit in een winkel of bij je vriend. En de typo's... damn...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Laatst online: 06-06-2024
Fietsbel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:33:
Ligt er maar net aan wat je zoekt, probeer ze eens uit in een winkel of bij je vriend. En de typo's... damn...
Oke thanks voor de support zal hem eens gaan uittesten als ik in de mediamarkt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Milosonator schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:22:
Die Das TKL is echt een tegenvaller wat mij betreft. Dat voor 143 USD. Geen verlichte toetsen, geen USB 3.0 hub, billige opgeplakte toetsenlabels. (geen laser of doubleshot) Geen detachable cord, wat best een dealbreaker is als je hem van thuis naar werk wilt meenemen. Ook geen Cherry toetsen... echt een fail.
Dat zijn echt DE twee dingen waar ik heel blij mee ben bij de Rapid-i :*)
Ik was bang dat de kabel een 90 graden knik naar rechts heeft zoals bij de eerdere CM Storm modellen, maar hij buigt netjes 90 graden naar links en is heel soepel/makkelijk weg te werken!

Bij mij Razer zit de kabel namelijk in het midden en gaat recht omhoog wat soms best irritant is als je het toetsenbord heel effe opzij wil leggen omdat je extra tafelruimte nodig hebt :/
Moet nog eens kijken of ik daar iets aan kan doen...
Ik kreeg vandaag een mailtje terug van de Azerty klantenservice over de rapid-i (brown):

[...]

Dat is goed nieuws, ik hoop dat mijn LED-jes lang meegaan!
Goed nieuws voor iedereen die hem nog wil bestellen inderdaad d:)b

Er mist trouwens 1 knopje op : De context menu knop! Is me pas sinds een paar dagen opgevallen :F :$ :X
Gelukkig weet ik dat Shift+F10 hetzelfde doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:44

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb gisteren met een setje transparante O-ringen van banggood (€ 2,-) mijn nieuwe Blackwidow Chroma Stealth nog wat stiller gemaakt. Vooral de spatiebalk was stiekem toch een luid monster door bottomen.
Kan het iedereen aanraden typt echt een stuk prettiger en in games merkte ik ook meteen een fijnere respons.

Dacht nog wel even dat ik hem gesloopt had bij de Enter kwam het stukje plastic waar het ijzeren stabilisatie stukje aan vast zit van de toets los, ik dacht gebroken. Blijkt deze gewoon net als de switches in een kruisje gedrukt te zitten.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]
Om eerlijk te zijn haal ik de kabel maar zelden van mijn Ducky af tijdens transport, omdat ik juist de mini-USB aansluiting beschouw als het zwakste deel van het keyboard. Neemt niet weg dat ik wel extra zuinig om ga met de kabel, en het feit dat je de kabel uberhaupt kúnt wisselen wel als een voordeel zie. Verder had ik het zelfs prima gevonden als de Das TKL uberhaupt geen USB hub had gehad. Liever geen hub dan een USB2.0 hub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een mailtje terug van de Azerty klantenservice over de rapid-i (brown)
Ik krijg nu het antwoord van CM dat zij vanaf week 8 weer Rapid-i's op voorraad zullen hebben. Dat is de week van(af) 16 Feb.

Dat valt nog te overzien. Vraag nog wel af hoe veel voorraad ze verwachten gezien die Januari-batch in no-time uitverkocht was, maar ze zeggen ook dat ze in week 10 en vervolgens 12 weer meer stock verwachten. Klinkt in elk geval veelbelovend voor mensen die er interesse in hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Foritain op 03-02-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Foritain schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Ik krijg nu het antwoord van CM dat zij vanaf week 8 weer Rapid-i's op voorraad zullen hebben. Dat is de week van(af) 16 Feb.

Dat valt nog te overzien. Vraag nog wel af hoe veel voorraad ze verwachten gezien die Januari-batch in no-time uitverkocht was, maar ze zeggen ook dat ze in week 10 en vervolgens 12 weer meer stock verwachten. Klinkt in elk geval veelbelovend voor mensen die er interesse in hebben.
Is dat eens flink lullig dat ik te ongeduldig was om af te wachten. Oh well, maakt niet uit ik ben gelukkig erg tevreden met mijn Ducky Zero.

Ben wel benieuwd hoe snel deze batch de deur uit is bij alle webwinkels waar de Rapid-I weer op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag met jullie delen dat ik ook een tevreden gebruiker ben van mechanische toetsenborden. Vroeger had je niet anders. Zelf nu gebruiker van de CM Storm Quickfire TK (blue switch) Deze heb ik omgeruild tegen een Corsair K95 - die zo goed moest zijn -. Ik was er niet gelukkig mee. UItvallende led's en op een raadselachtige wijze vaak dubbele aanslagen. Het waren red-switches, misschien dat het dat wel was. Was het wel een kb. met macro's, met een aan de linkerkant aangeplakte plastiekuitbouw voor deze extra toetsen. Dit deed volgens mij wel afbreuk aan het geheel. Door de verlenging werd het ook een onhandig lang geheel. (soort piano) De mediakeys waren wel geweldig. Ik wil er nog een Ducky mini bij halen en keek op http://mechanicalkeyboards.nl/ om er eentje te bestellen. Ik kwam in dit topic de link tegen.... Onder mijn ogen werden op deze site de prijzen echter omhoog gegooid met tien Euro's! Ook de prijzen van andere toetsenborden gingen fors omhoog. Ik weet dat de Euro in waarde zakt ten opzichte van de Dollar, maar zo snel en veel? Gelukkig zie ik nog andere site's (via pricewatch) die de Ducky nog voor dezelfde (oude) prijs verkopen en ook geen verzendkosten in rekening brengen. 140 + 8,90 = 148,90 is volgens mij veel te veel voor dit toetsenbord, als ik kijk voor hoeveel Dollar dit bordje over te toonbank gaat in de US. Viel mij op dat de Corsair K70 RGB dit najaar werd verkocht bij o.a. MijCom voor 169 Euro en nu tegen de 200 over de toonbank gaat, Dit voorspelt niet veel goeds, dunkt me.

Groet aan alle mechanische drukkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je dan net pech hebt met de Mini want als ik verder vergelijk met Alternate is MKH in bijna alle gevallen goedkoper. Shine 4 kost 170 bij Alternate, 165 bij MKH. Legend 170 bij Alternate, 155 bij MKH. Zero met verlichting in beide gevallen 120, op dat punt geen verschil dus. Zero zonder verlichting wel weer, 100 bij Alternate, 95 bij MKH. De huidige koers van de euro zou overigens best wat met prijsstijgingen te maken kunnen hebben. Ik importeer met enige regelmaat dingen uit China en Amerika en word er niet vrolijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 15:22
Ik ben ergens vorig jaar overgestapt van een betaalbaar Microsoft keyboard (Digital Multimediakeyboard 2000 a €25, daarvoor een OEM versie van het Multimedia keyboard @ 5€). Nu heb ik dus een Logitech G710+ met de mechanische Cherry Brown keys.

Ik moet zeggen dat de key rollover van Microsoft altijd al goed was. Waar veel Logitech/Razer "gaming" keyboard falen bij het indrukken van 4 arrow keys is dat bij alle Microsoft bordjes goed geregeld. Wat dat betreft heb ik niet echt veel verbetering gemerkt.

Mijn typsnelheid was altijd al vrij hoog. Ik kom op iets van 119 woorden per minuut uit op http://10fastfingers.com/typing-test/english . Deze typsnelheid is eigenlijk niet echt significant toegenomen. Daar hoef je het dus niet voor te doen (lees op een keyboard van 5 euro kan ik ook de top 1000 halen).

Wat wel fijn is de toegenomen precisie. Het is veel prettiger om bijvoorbeeld The Crew op mijn mechanische keyboard te spelen. Helaas is het bij PvP uiteindelijk toch nodig om over te stappen naar een Xbox 360 controller omdat je daar analoge triggers hebt.

Groot nadeel van de mechanische toetsen is toch het lawaai. Ondanks dat ik heb gekozen voor een variant met de niet clicky toetsen is het met Voice activation vaak toch wel lasting. Het maakt gewoon significant meer herrie dan een "goedkoop" keyboard. Laat staan een keyboard met half hoge toetsen.

Grootste nadeel is dat op het moment dat je terug gaat naar een keyboard met plastic noppen je ineens allerlei toetsen half gaat aan slaan. Je moet elke keer even "inkomen" voor je terug geschakelt bent. Dus als je van werkplek wisselt dan is het aan te rade om OF alles te upgraden naar mechanisch OF er niet aan te beginnen.

Samen gevat denk ik niet dat ik iemand snel zal aanraden om een mechanisch keyboard van 149 euro te kopen. Je typsnelheid gaat er niet echt op vooruit, n-key rollover hoeft geen issue te zijn met een degelijk keyboard en de kosten en herrie nemen significant toe. Nu typ ik heel veel op het keyboard en ik kan me voorstellen dat als je wel veel gamed maar weinig tekst verwerkt een mechanisch keyboard iets kan toevoegen.

Irritatie puntje van dit specifieke keyboard is dat ik bij elke reboot de verlichting weer moet dimmen. Verder zijn er ook een aantal games die rommelen met mijn verlichting (in Beyond Earth gaat zelfs het hele keyboard flashen bij een event).

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 04-02-2015 00:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:25:
Denk dat je dan net pech hebt met de Mini want als ik verder vergelijk met Alternate is MKH in bijna alle gevallen goedkoper. Shine 4 kost 170 bij Alternate, 165 bij MKH. Legend 170 bij Alternate, 155 bij MKH. Zero met verlichting in beide gevallen 120, op dat punt geen verschil dus. Zero zonder verlichting wel weer, 100 bij Alternate, 95 bij MKH. De huidige koers van de euro zou overigens best wat met prijsstijgingen te maken kunnen hebben. Ik importeer met enige regelmaat dingen uit China en Amerika en word er niet vrolijk van :(
Met de verzemdkosten erbij ontloopt het elkaar niet veel. De mini is echter misschien wel pech. Zag net dat bij Alternate de Corsair 65 RGB leverbaar is voor 159,-. Ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:19

g0tanks

Moderator CSA
Op reddit kwam ik een tutorial tegen om makkelijk en goedkoop een 'braided' USB kabel te maken: http://imgur.com/a/ymRek

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PanasKn.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
Sinds deze week een KÛL ES-87 in bezit, fijn toetsenbord!

Wat mij wel stoort is dat een aantal toetsen (spatiebalk, enter) wat stroever aanvoelen dan de rest van de toetsen, wat volgens mij komt door het gebruik van stabilizers bij deze toetsen. Zo te zien is dit op te lossen als er bepaalde voetjes van de stabilizers worden weggeknipt, maar heeft iemand hier ervaring mee ? (voordat ik het toetsenbord kreupel maak :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:05

Zorian

What the fox?

Ik ben sinds kort ook overgestapt op mijn allereerste mechanische toetsenbord, de Corsair Gaming K70 RGB met Cherry Red.
Mijn eerste indrukken zijn positief. Hij typed erg lekker, al moet ik zeggen dat het lawaai van het typen echt gigantisch is. Het overstemt gemakkelijk muziek op normaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 11:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zorian schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:32:
Ik ben sinds kort ook overgestapt op mijn allereerste mechanische toetsenbord, de Corsair Gaming K70 RGB met Cherry Red.
Mijn eerste indrukken zijn positief. Hij typed erg lekker, al moet ik zeggen dat het lawaai van het typen echt gigantisch is. Het overstemt gemakkelijk muziek op normaal niveau.
Moet je eens voorstellen hoe ik zit met collega's om mij heen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:05

Zorian

What the fox?

Touchdomex schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:02:
[...]

Moet je eens voorstellen hoe ik zit met collega's om mij heen :+
Met een bigass koptelefoon op je kop en het volume op 11? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 11:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zorian schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:06:
[...]

Met een bigass koptelefoon op je kop en het volume op 11? :+
Nee subtiele headset op een normaal volume :+

Servicedesk ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
In de tussentijd al meer dan een maand een mechanische toetsenbord :D
Ben er nog steeds echt onwijs blij mee. Hij staat erg mooi bij de setup en natuurlijk typt hij heerlijk. Geluid valt best mee bij de browns.

't is toch raar om dan iemand die veel typt voor zijn/haar werk te zien typen op een €10 Logitech ding :+

Gaat om een CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Brogala op 07-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Mijn Corsair K90 toetsenbord is helaas overleden. En kon niet terug naar de garantie. Ook denk ik te weten welk onderdeel erin defect is. Maar dat onderdeel heeft software nodig, die Corsair natuurlijk alleen heeft en ik waarschijnlijk niet krijg :( .
Ik heb al mijn Cherry RED switches los gesoldeerd (wat een werk).

Ik ben van plan een goedkoop toetsenbordje te kopen met ongeveer even grootte toetsen, en deze te vervangen met de cherry RED switches, weet iemand of dit mogelijk is?

Daarnaast wil ik eventueel ook wel zelf een custom toetsenbord proberen te maken, maar voornamelijk qua software kom je dan in de problemen.
Ik zit eraan te denken dit eventueel met een Arduino te doen.

Mijn vragen zijn voornamelijk:
-Heeft hier iemand ervaring met en zelf gemaakt Arduino toetsenbord?
-Zitten er nog haken en ogen aan het vervangen van de rubber toetsen voor mechanische toetsen?

Ik zou blij zijn als iemand me kan helpen.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:07
Wat denk je dat er stuk is dan? De microprocessor?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
mirno schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:18:
Hallo,

Ik ben van plan een goedkoop toetsenbordje te kopen met ongeveer even grootte toetsen, en deze te vervangen met de cherry RED switches, weet iemand of dit mogelijk is?

Daarnaast wil ik eventueel ook wel zelf een custom toetsenbord proberen te maken, maar voornamelijk qua software kom je dan in de problemen.
Ik zit eraan te denken dit eventueel met een Arduino te doen.

Mijn vragen zijn voornamelijk:
-Heeft hier iemand ervaring met en zelf gemaakt Arduino toetsenbord?
-Zitten er nog haken en ogen aan het vervangen van de rubber toetsen voor mechanische toetsen?

Ik zou blij zijn als iemand me kan helpen.

Mvg. Mirno
Bestel dan gewoon een PCB en soldeer je switches erop. Het is niet mogelijk om Cherry switches op een PCB van een rubber dome toetsenbord te solderen, omdat de aansluitingen er gewoonweg niet zijn.

Rubber dome PCB:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/Keyboard_Construction_Button_Press.JPG

Cherry MX switch PCB:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zBYepb4l.jpg

http://winkeyless.kr/en/?post_type=product zijn verschillende PCB's te vinden, B-87 EX is fullsize, B-87(R) is tenkeyless en B.face/mini zijn 60%. Deze PCB's hebben gewoon een controller onboard (ps2avrU of ps2avrGB) en zijn volledig programmeerbaar. Meer info @ http://blog.winkeyless.kr/181

Ik heb zelf een keyboard (met een B.mini PCB) in elkaar gezet en hij is eindelijk af (bijna een maand uitgesteld, desolderen vond ik best wel lastig):

Van
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jpQktRql.jpg

Naar
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ApZ22KWl.jpg

http://imgur.com/a/IWhRB
http://www.keyboard-layou...ae47e6f99bca9da58d7017661

(paar switches opnieuw geplaatst, paar ledjes opnieuw gesoldeerd)

Er zijn een stel mooie keycaps onderweg :D

[ Voor 17% gewijzigd door ihre op 08-02-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

ihre schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:44:
[...]

Bestel dan gewoon een PCB en soldeer je switches erop. Het is niet mogelijk om Cherry switches op een PCB van een rubber dome toetsenbord te solderen, omdat de aansluitingen er gewoonweg niet zijn.

Rubber dome PCB:
[afbeelding]

Cherry MX switch PCB:
[afbeelding]

http://winkeyless.kr/en/?post_type=product zijn verschillende PCB's te vinden, B-87 EX is fullsize, B-87(R) is tenkeyless en B.face/mini zijn 60%. Deze PCB's hebben gewoon een controller onboard (ps2avrU of ps2avrGB) en zijn volledig programmeerbaar. Meer info @ http://blog.winkeyless.kr/181

Ik heb zelf een keyboard (met een B.mini PCB) in elkaar gezet en hij is eindelijk af (bijna een maand uitgesteld, desolderen vond ik best wel lastig):

Van
[afbeelding]

Naar
[afbeelding]

Dit is zeker een interessante optie! Zou kan ik de behuizing van mijn corsair bord nog gebruiken :)

Weet je toevallig of het wieltje, voor de audio, gemakkelijk over te zetten is met deze toetsenborden?

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
FraxleNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Is dat eens flink lullig dat ik te ongeduldig was om af te wachten. Oh well, maakt niet uit ik ben gelukkig erg tevreden met mijn Ducky Zero.

Ben wel benieuwd hoe snel deze batch de deur uit is bij alle webwinkels waar de Rapid-I weer op voorraad komt.
Ik kreeg gister weer een mailtje dat ze hem op 24 februari weer verwachten... als het zo door gaat Is het straks maart. Ik heb het idee dat dit met veel keyboards zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Ik ben in de markt om mijn eerste mechanische toetsenbord te kopen.

Zoek een full size keyboard met Cherry MX Brown schakelaars voor niet te veel geld (< €100,-).

Ik denk zelf aan:
  • QPAD MK-50
  • Ducky Zero
Verder kom ik verschillende CM Storm borden tegen in deze prijs klasse.
Maar ik kan niet echt info vinden over de verschillen tussen de typen.
Kan iemand mee uitleggen wat de (belangrijke) verschillen zijn?

edit:
Even onderzoek gedaan naar de CM Storm borden < €100,-):
  • Quickfire XT: Basis full size bord zonder background light
  • Quickfire TK: TK bord met background light (kleur afhankelijk van de soort switch)
  • Quickfire Rapid-i: TKL bord met wit background light
  • Quickfire Ultimate: Full size bord met background light (kleur afhankelijk van switch)
Dus op basis van de features komt de Quickfire XT het meest overeen met de MK-50 en de Duck Zero)

Zijn er nog andere goede toetsenborden met Cherry MX Brown schakelaars in deze prijs klasse waar ik naar kan kijken?
--
Hans

[ Voor 32% gewijzigd door hbogaards op 10-02-2015 21:22 . Reden: Onderzoek gedaan naar de CM Storm borden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Argh na bijna 1 maand te werken met de CM Rapid-I werkt de led onder de W niet meer. :(
Kan ik toetsenbord weer opsturen en wachten tot ik hem terug heb.. en ik wil niet meer zonder dit toetsenbord...... :'( Ik wacht wel tot mijn CM stealth met bruine switches voor op mijn werk binnen is. (besteld door de organisatie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
mirno schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:52:
[...]

Dit is zeker een interessante optie! Zou kan ik de behuizing van mijn corsair bord nog gebruiken :)

Weet je toevallig of het wieltje, voor de audio, gemakkelijk over te zetten is met deze toetsenborden?

Mvg. Mirno
Dat lijkt me niet. De ondersteuning ervoor moet in het PCB zitten, en ik ben er nog geen enkele tegen gekomen waar dat mogelijk is (wil niet zeggen dat ze er niet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

ihre schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Dat lijkt me niet. De ondersteuning ervoor moet in het PCB zitten, en ik ben er nog geen enkele tegen gekomen waar dat mogelijk is (wil niet zeggen dat ze er niet zijn).
Ik snap wat je bedoeld. Misschien als ik weet hoe die techniek werkt. Dat ik het printje kan verbinden met de + en - audio knoppen. De media toetsen worden toch wel ondersteunt?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ihre schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:44:
[...]

Rubber dome PCB:
[afbeelding]

Cherry MX switch PCB:
[afbeelding]

Van
[afbeelding]

Naar
[afbeelding]

Vet ding man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
mirno schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Misschien als ik weet hoe die techniek werkt. Dat ik het printje kan verbinden met de + en - audio knoppen. De media toetsen worden toch wel ondersteunt?
Ligt er aan, als een PCB inderdaad dedicated media keys heeft, zal het werken. Meestal hebben toetsenborden tegenwoordig fn combinaties daarvoor, en dat wordt allemaal door de firmware geregeld.

Ik ben er zelf (nog) niet aan begonnen, maar misschien kun je zelf een PCB ontwerpen.

Enig leesvoer:
https://geekhack.org/index.php?topic=48851.0 - How to build a keyboard PCB
http://blog.komar.be/gh60-evolution/ - Blog van de GH60 (een custom PCB ontworpen door leden van Geekhack)
https://github.com/komar007/ghkb - Firmware voor de GH60.
Thanks! Was erg leuk om te doen (en m'n eerste soldeer projectje). Ik heb zo'n vermoeden dat ik er nog wel eentje ga maken :P

[ Voor 13% gewijzigd door ihre op 11-02-2015 20:28 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.