Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Milosonator schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:42:
[...]

Ik kreeg gister weer een mailtje dat ze hem op 24 februari weer verwachten... als het zo door gaat Is het straks maart. Ik heb het idee dat dit met veel keyboards zo gaat.
Zou zomaar eens kunnen, de kans is natuurlijk aanwezig. Wat ik mij ook afvraag is hoe groot de stock is van de webwinkels of de leveranciers en hoe snel deze toetsenborden over de toonbanken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 14:54
Naiki schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:13:
Argh na bijna 1 maand te werken met de CM Rapid-I werkt de led onder de W niet meer. :(
Kan ik toetsenbord weer opsturen en wachten tot ik hem terug heb.. en ik wil niet meer zonder dit toetsenbord...... :'( Ik wacht wel tot mijn CM stealth met bruine switches voor op mijn werk binnen is. (besteld door de organisatie :P )
Mijn W toets ledje is vorige week ook gesneuveld, in de week daarna ook die van de ~ en de F toets. Kan natuurlijk toeval zijn maar dit waren wel die van de laatste voorraad ronde. Morgen het bordje maar eens terug sturen voor RMA.

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
ZwartR schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:56:
[...]

Mijn W toets ledje is vorige week ook gesneuveld, in de week daarna ook die van de ~ en de F toets. Kan natuurlijk toeval zijn maar dit waren wel die van de laatste voorraad ronde. Morgen het bordje maar eens terug sturen voor RMA.
Ik vind het wel heel toevallig dat hetzelfde gebeurt maar het zou mogelijk kunnen zijn. Ik ben benieuwd of ze een vervangd toetsenbord aanbieden of dat de toetsenbord word gerepareerd.
Nu ben ik weer vergeten toetsenbord mee naar huis te nemen en typ ik op een G105 van Logitech.. en nu weet ik pas hoe erg ik mijn mech toetsenbord mis.. jeetje wat typt die G105 zwaar.. :/

Verwijderd

Kunnen jullie me vertellen waar je precies recht op hebt bij garantie van mech keyboards?

Als bijvoorbeeld een toets niet meer doet of een switch breekt of een led dood gaat heb je dan recht op een RMA bij Corsair?

Ik denk dat ik voor de pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red ga, wil er wel tenminste 3-4 jaar mee doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 13:38 ]

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 14:54
Mijn persoonlijke ervaring met Corsair Support is ontzettend goed, ben alleen niet zo te spreken over de kwaliteit van hun producten. Heb al 4 keer een RMA in gang moeten zetten voor H60 / H100i coolers. De 2e keer RMA voor de H60 kreeg ik een H80i teruggestuurd voor de moeite.

Verder ging er een ledje kapot bij een K95 welke ik slechts 2 dagen gebruikt had. Maar deze heb ik gewoon terug naar de betreffende winkel gestuurd.

Kwa support zit je dus wel goed bij Corsair, hoe coulant ze na het tweede jaar garantie zijn weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Verwijderd

ZwartR schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:56:
Mijn persoonlijke ervaring met Corsair Support is ontzettend goed, ben alleen niet zo te spreken over de kwaliteit van hun producten. Heb al 4 keer een RMA in gang moeten zetten voor H60 / H100i coolers. De 2e keer RMA voor de H60 kreeg ik een H80i teruggestuurd voor de moeite.

Verder ging er een ledje kapot bij een K95 welke ik slechts 2 dagen gebruikt had. Maar deze heb ik gewoon terug naar de betreffende winkel gestuurd.

Kwa support zit je dus wel goed bij Corsair, hoe coulant ze na het tweede jaar garantie zijn weet ik eerlijk gezegd ook niet.
De metalen backplate en hoge toetsen (om makkelijk schoon te maken) maken het levensduur wel wat langer dan andere merken denk ik :P

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45
Ik ben me erg goed van bewust dat op een gegeven moment (dat kan al na 2 weken bij wijze van) er één of meerdere LEDjes stuk zullen gaan. Slechte inkoop van de fabrikant. Ik denk dat ik één keer het bord retour als dat gebeurd, de volgende keer maak ik hem zelf. Ik besef me dat dat niet voor iedereen tot de mogelijkheden behoort maar was voor mij een bewuste keuze.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:37:
Kunnen jullie me vertellen waar je precies recht op hebt bij garantie van mech keyboards?

Als bijvoorbeeld een toets niet meer doet of een switch breekt of een led dood gaat heb je dan recht op een RMA bij Corsair?
In principe moet dat duidelijk zijn uit de voorwaarden van de fabrikant. Je kan ze waarschijnlijk op de site van Corsair vinden. Zo niet, dan kun je ze mailen en het opvragen.

Maar voor de afhandeling van de garantie hoor je altijd bij de winkel, waar je het gekocht hebt, aan te kloppen. Je gaat met hen en verbinding aan (de koop). Dat zij de garantie met de fabrikant afhandelen is hun zaak. Zij mogen jou ook niet naar de fabrikant sturen (wat veel winkels wel doen...).
--
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoi :)

Ik heb vanaf 1990 tot ongeveer 2001 gewerkt met mechanische toetsenborden (buckling spring), maar die leken opeens van de markt verdwenen te zijn; na vele toetsenborden ben ik uiteindelijk op een Logitech UltraX scissor-type toetsenbord uitgekomen, en ik heb er toen 5 gekocht. Er liggen er nog 3 in de kast nu; hetgeen waar ik nu op typ, moet vervangen worden. Ze gaan blijkbaar rond de 3 jaar mee.

Gewoon, zomaar, kwam ik op het idee om te kijken of de buckling spring terug is, maar ik kwam toen de Cherry MX switches tegen, dus heb ik me even flink ingelezen. Die bestonden voor 2008 niet, of waren onmogelijk te krijgen... ik had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er goed uit.

De switch die ik heb besloten te proberen is de standaard MX Blue, maar ik twijfel over het toetsenbord.

Het lijkt erop dat de mechanische toetsenborden worden aangemerkt als "gamer's keyboards"... met dienovereenkomstig veel verlichting en tierlantijnen. Ik ben op zoek naar het volgende:

- Simpel uiterlijk
- Key rollover enz... dat doet er allemaal niet toe. Ik speel geen spellen waarvoor dat vereist is. Ik wil gewoon superchill veel kunnen typen. De UltraX laat dat wel toe, maar die toetsenborden slijten dus snel (binnen 3 jaar).
- Verlichting óf wit, óf geen verlichting
- Uitzetten van de verlichting is geen optie. Als het niet wit is, wil ik helemaal geen verlichting.
- Niet overdreven felle leds.
- Geen fratsen, geen tierlantijnen.

De twee toetsenborden waar ik op uit gekomen ben die ik gemakkelijk in Nederland kan bestellen zijn deze:

- CM Storm QuickFire XT Blue, €61
- Ducky Shine 3 Blue, White LED €149

De Shine 4 trekt me niet. De slang op de spatiebalk van de Shine 3 kan ik nog wel hebben, maar het paard op de Shine 4... gaat te ver. Daarnaast heb ik de extra mogelijkheden van de 4 niet nodig.

Het prijsverschil is meer dan 100%, terwijl ze beiden MX Blue switches hebben, en de CM beoordeeld wordt als van zeer hoge bouwkwaliteit.

Nou heb ik twee vragen:

- Als ik de extra mogelijkheden van de Ducky (behalve dan de verlichting) buiten beschouwing laat, is er dan nog een andere reden om voor dat toetsenbord te kiezen?
- Van de CM wordt gezegd dat de Win-lock F9 LED en de NumLock LED extreem fel zijn. Hoe erg is dat; valt ermee te werken als er normale verlichting in een kamer is, zonder dat je constant een rode gloed van onderaf ziet komen?

De enige reden die ik nu kan zien om voor de Ducky te gaan is het feit dat die verlichting heeft, die op sterkte kan worden ingesteld, en dat er niet wordt geklaagd over te felle LED's.

Als er nog andere toetsenborden zijn die mensen zouden willen aanraden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:27
@Katsunami

Dan heb ik een heel goede tip, de KUL.

http://mechanicalkeyboard...product/kul-smoke-_es87u/

Ik gebruik deze nu een tijdje en hij is echt heerlijk. Geen verlichting onder de keys en andere kermis atributen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 16:45
Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 01:02:
- Van de CM wordt gezegd dat de Win-lock F9 LED en de NumLock LED extreem fel zijn. Hoe erg is dat; valt ermee te werken als er normale verlichting in een kamer is, zonder dat je constant een rode gloed van onderaf ziet komen?
Ik heb de CM nu al enkele weken in gebruik, ik vind het zelf een heerlijk toetsenbord. De Numlock LED vind ik niet extreem fel, dat is gewoon een normaal rood ledje. De Win-lock F9 LED is wel wat aan de felle kant, maar niet zo fel dat er echt een rode gloed vanaf komt. Zelf vind ik de LEDs niet storend, ook al werk ik normaal in een redelijk schemerige kamer. Dat is deels omdat ik die functie nauwelijks gebruik, per ongeluk die toets aanslaan is me echt nog nooit gebeurd op dit toetsenbord (op mijn laptop deed ik dat wel regelmatig).

De prijs is natuurlijk wel een groot voordeel van de CM - en voor die prijs krijg je gewoon een heerlijk tikkend toetsenbord wat er heel strak uitziet. Ik ben in ieder geval heel blij met m'n toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ramellose schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:26:
Ik heb de CM nu al enkele weken in gebruik, ik vind het zelf een heerlijk toetsenbord. De Numlock LED vind ik niet extreem fel, dat is gewoon een normaal rood ledje. De Win-lock F9 LED is wel wat aan de felle kant, maar niet zo fel dat er echt een rode gloed vanaf komt. Zelf vind ik de LEDs niet storend, ook al werk ik normaal in een redelijk schemerige kamer. Dat is deels omdat ik die functie nauwelijks gebruik, per ongeluk die toets aanslaan is me echt nog nooit gebeurd op dit toetsenbord (op mijn laptop deed ik dat wel regelmatig).

De prijs is natuurlijk wel een groot voordeel van de CM - en voor die prijs krijg je gewoon een heerlijk tikkend toetsenbord wat er heel strak uitziet. Ik ben in ieder geval heel blij met m'n toetsenbordje.
Bedankt voor het commentaar :) Die Win-Lock functie zal ik waarschijnlijk ook nooit gebruiken, want het is me in 20 jaar tijd maar zelden gebeurd dat ik onbedoeld de Windows-toets heb aangeraakt.

Wat me overigens wel cool zou lijken, is een 'impersonatie' van een oud IBM toetsenbord: lichtgrijze toetsen, donkergrijze modifiers, blauwe enter. Dat kan via WASD Custom keyboards, maar dat wordt een toetsenbord van €230, na importkosten. Dat is me toch een beetje teveel van het goede, en daarnaast kun je geen Cherry MX Blue (meer) kiezen omdat ze uit voorraad lijken te zijn.

De Ducky Zero ziet er ook wel goed uit, maar die is slechts 20 euro goedkoper dan de Shine 3, en niet of nauwelijks leverbaar. De Legend is ook mooi, maar ook die is niet leverbaar; in elk geval niet in MX Blue. Die staat overal op pre-order.

De twee toetsenborden die voor mij dus op het moment nog steeds tegenover elkaar staan zijn de low-end CM Storm QuickFire XT, en de high(er)-end Ducky Shine 3.

Ik moet er ook nog rekening mee houden dat ik waarschijnlijk o-ring dampers ga bestellen. Als je die niet via China wil bestellen, met een levertijd van 6 weken, dan kosten die een euro of 10 via Amazon.de. Ik zie een aantal soorten: clear, blue, black, brown.... die zullen wel verschillende vormen van damping geven. Is er een standaard voor die kleuren?

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 13-02-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 15:48
Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:06:
[...]

De twee toetsenborden die voor mij dus op het moment nog steeds tegenover elkaar staan zijn de low-end CM Storm QuickFire XT, en de high(er)-end Ducky Shine 3.
Voor de high end heb je ook nog:Had je deze opties al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
iBasch schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:32:
Voor de high end heb je ook nog:Had je deze opties al gezien?
Ja, deze heb ik ook gezien :) De Filco's zijn no-frills toetsenborden van rond de 150 euro, waarvan ik me dus ook afvraag wat voor een meerwaarde ze bieden boven een CM Storm QuickFire van 61 euro.

De Das Keyboards vind ik niet mooi qua uiterlijk.

Als ik een Filco zou halen, dan zou ik hem bij Amazon.co.uk weghalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 13-02-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:46:
[...]

Ja, deze heb ik ook gezien :) De Filco's zijn no-frills toetsenborden van rond de 150 euro, waarvan ik me dus ook afvraag wat voor een meerwaarde ze bieden boven een CM Storm QuickFire van 61 euro.

De Das Keyboards vind ik niet mooi qua uiterlijk.

Als ik een Filco zou halen, dan zou ik hem bij Amazon.co.uk weghalen.
Bouwkwaliteit voornamelijk. Maar let wel op, voor een twee keer zo hoge prijs is je toetsenbord natuurlijk niet twee keer zo goed. En voor 90 euro extra krijg je er een cover tegen de stof bij. :*)

Hier wordt ook vraag gesteld of een Filco de meerprijs waard is: https://geekhack.org/index.php?topic=37432.0. Conclusie: niet heel veel verschil, ligt er maar net aan of je het geld er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Wat me overigens wel cool zou lijken, is een 'impersonatie' van een oud IBM toetsenbord: lichtgrijze toetsen, donkergrijze modifiers, blauwe enter. Dat kan via WASD Custom keyboards, maar dat wordt een toetsenbord van €230, na importkosten. Dat is me toch een beetje teveel van het goede, en daarnaast kun je geen Cherry MX Blue (meer) kiezen omdat ze uit voorraad lijken te zijn.
Je kunt volgens mij ook gewoon elk willekeurig toetsenbord met Cherry MX switches kunnen kopen en er andere keycaps los bij bestellen.
Y

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Compizfox schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:22:
[...]

Je kunt volgens mij ook gewoon elk willekeurig toetsenbord met Cherry MX switches kunnen kopen en er andere keycaps los bij bestellen.
[video]Y
Helaas is het niet zo makkelijk. CM QFR's gebruiken afwijkende maten voor de bottom row: 1.5 - 1 - 1.25 - 6.25 - 1.5 - 1 - 1 - 1.5.

Normaal is 1.25 - 1.25 - 1.25 - 6.25 - 1.25 - 1.25 - 1.25 - 1.25. Dat betekend dat er (vrijwel) geen aftermarket keycaps op de bottomrow van een CM QFR passen. Qpad heeft bijvoorbeeld ook afwijkende maten.

Het is dus zeker niet zo dat je willekeurig iedere set keycaps op elk Cherry MX board kunt plakken.

[ Voor 8% gewijzigd door ihre op 13-02-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Daarnaast, losse toetsen bestellen kan nogal lastig zijn. Het is ook niet heel erg goedkoop. Als ik bijvoorbeeld een Ducky Shine 3 zou halen, of een Filco, en dan twee keycap sets (een lichte en een donkere, en een blauwe enter), dan kom ik nóg op €200 euro uit.

Op zich heb ik best wel wat over voor een goed toetsenbord, maar ook weer niet teveel. Die Logitech UltraX heeft me altijd goed gediend voor €35. €70 vind ik ook nog wel OK voor een beter toetsenbord, en €150 kan ik ook nog wel hebben als er echt voordelen aan zitten zoals brute bouwkwaliteit, de mogelijkheid om het toetsenbord uit elkaar te halen en uit te stoffen, en dat het daardoor 10+ jaar meegaat. Veel meer dan €150 moet het echter niet worden, want dan is het in mijn ogen niet meer echt acceptabel.

Trouwens, van de Ducky Shines vind ik de opdruk niet zo heel mooi...

Misschien moet ik toch maar eens naar die Filco's op Amazon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

skoozie

SCSI

ihre schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Helaas is het niet zo makkelijk. CM QFR's gebruiken afwijkende maten voor de bottom row: 1.5 - 1 - 1.25 - 6.25 - 1.5 - 1 - 1 - 1.5.

Normaal is 1.25 - 1.25 - 1.25 - 6.25 - 1.25 - 1.25 - 1.25 - 1.25. Dat betekend dat er (vrijwel) geen aftermarket keycaps op de bottomrow van een CM QFR passen. Qpad heeft bijvoorbeeld ook afwijkende maten.

Het is dus zeker niet zo dat je willekeurig iedere set keycaps op elk Cherry MX board kunt plakken.
Het heeft bij mij even geduurd maar mijn eerste Mechanische toetsenbord is besteld! mijn eisen waren in volgorde van belangrijkheid:
1) full size, voor mijn werk doe ik veel met nummers/
2) led (wit of RGB) wit zodat kapjes makkelijk de kleur kunnen aanpassen, of direct via RGB.
3) aanpasbare keycaps
4) degelijkheid (zit volgens mij altijd wel goed met mechanische toetsenborden

Ik ben gegaan voor een Ducky legend black met witte led en bruine switches. Dit omdat ik weinig/geen verschil zag tussen deze en een shine 3. Omdat ik toch al sinds ik naar mechanische keyboards kijk ook telkens paarse keycaps aan het bekijken ben heb ik die ook maar een setje Ducky licht doorlatende paarse keycaps mee besteld.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 20:27
[...]

Bedankt voor het commentaar :) Die Win-Lock functie zal ik waarschijnlijk ook nooit gebruiken, want het is me in 20 jaar tijd maar zelden gebeurd dat ik onbedoeld de Windows-toets heb aangeraakt.
Daar wil ik toch even op inhaken. Als rechtshandige heb ik me de laatste 30 jaar ofzo (zolang de muis bestaat) me aangeleerd om de muis linkshandig te gebruiken. Dit heeft (mijns inziens) het voordeel dat je gewoon met je rechterhand het toetsenbord gericht=lees beter kan blijven bedienen, zonder je muis los te laten. Dus ga je ook de sneltoetsen (in gaming) als rechtshandige configureren.
Dit is geen probleem omdat ik nog op een rubberdome K800 zit te typen, zonder rechter windowskey. UK layout.
Maar.... laatst een ducky shine 3 (met brown switches) kado gegeven aan mijn zoon. Uiteraard zelf ook een dagje dit toetsenbord uitgeprobeerd en dan .... kom je die (rechter) windows button tegen bij het gamen, waardoor je terugspringt naar de windows omgeving. Die 'WASD 'feature' is bij mij dan ook overbodig.
Helaas gaat dit bij ducky via dipswitches onderop het toetsenbord en dat kan (nog) niet 'on the fly' via een toetsencombinatie. (of ik heb wat gemist :+ ) Misschien bij de Shine5 (year of the goat? :P )

Overigens, ik heb nu het (mechanische) toetsenbord opnieuw ontdekt (had er nog 1 liggen uit de pre 90'er jaren, toen waren toetsenborden alleen maar mechanisch) maar nog niet de juiste kunnen vinden. Die moet hebben: een USB3 hub, RBG, brown switches, full keyboard met keypad en geen dipswitches voor button locking.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
BazerK schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:22:
[...]

Daar wil ik toch even op inhaken. Als rechtshandige heb ik me de laatste 30 jaar ofzo (zolang de muis bestaat) me aangeleerd om de muis linkshandig te gebruiken. Dit heeft (mijns inziens) het voordeel dat je gewoon met je rechterhand het toetsenbord gericht=lees beter kan blijven bedienen, zonder je muis los te laten. Dus ga je ook de sneltoetsen (in gaming) als rechtshandige configureren.
Dit is geen probleem omdat ik nog op een rubberdome K800 zit te typen, zonder rechter windowskey. UK layout.
Maar.... laatst een ducky shine 3 (met brown switches) kado gegeven aan mijn zoon. Uiteraard zelf ook een dagje dit toetsenbord uitgeprobeerd en dan .... kom je die (rechter) windows button tegen bij het gamen, waardoor je terugspringt naar de windows omgeving. Die 'WASD 'feature' is bij mij dan ook overbodig.
Helaas gaat dit bij ducky via dipswitches onderop het toetsenbord en dat kan (nog) niet 'on the fly' via een toetsencombinatie. (of ik heb wat gemist :+ ) Misschien bij de Shine5 (year of the goat? :P )

Overigens, ik heb nu het (mechanische) toetsenbord opnieuw ontdekt (had er nog 1 liggen uit de pre 90'er jaren, toen waren toetsenborden alleen maar mechanisch) maar nog niet de juiste kunnen vinden. Die moet hebben: een USB3 hub, RBG, brown switches, full keyboard met keypad en geen dipswitches voor button locking.
USB3 en RGB is lastig omdat RGB switches zijn exclusief voor Corsair worden geproduceerd (deal tussen Cherry & Corsair). Zolang Corsair er niet voor kiest om een toetsenbord zonder USB 3.0 hub te produceren, kun je lang wachten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
ihre schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:25:
[...]

USB3 en RGB: RGB switches zijn exclusief voor Corsair. Zolang Corsair er niet voor kiest om een toetsenbord zonder USB 3.0 hub te produceren, kun je lang wachten gok ik.
Er zijn ook al andere merken die RGB bordjes hebben. Deze markt is nog betrekkelijk jong, ik denk dat bijna elk merk met een RGB bordje komt, gezien de huidige vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
BazerK schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Er zijn ook al andere merken die RGB bordjes hebben. Deze markt is nog betrekkelijk jong, ik denk dat bijna elk merk met een RGB bordje komt, gezien de huidige vraag en aanbod.
In ieder geval niet met Cherry MX switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BazerK schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:22:
[...]
Dat snap ik niet precies. Als je het andersom doet (zoals de meeste rechtshandigen) kun je toch prima met je linkerhand het toetsenbord 'gericht' blijven gebruiken?
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown

Deze heeft volgens mij alles behalve de USB3-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Klopt, is de enige die het 'dichst' bij komt ;)
Ik heb geen haast, wacht nog wel even. Laat de innovatie zijn werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:53

Pykow

Angelo OTR

Compizfox schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:40:
[...]

Dat snap ik niet precies. Als je het andersom doet (zoals de meeste rechtshandigen) kun je toch prima met je linkerhand het toetsenbord 'gericht' blijven gebruiken?

[...]

pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown

Deze heeft volgens mij alles behalve de USB3-hub.
is de K70 wel full mechanisch ?
de eerste K70 en ook K90 waren dat niet.
Ik heb deze nu in een krat zitten en heb nu een small mechanisch keyboard.
Numpad is voor mij thuis niet zo heel erg belangrijk, op me werk des te meer.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Pykow schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb deze nu in een krat zitten en heb nu een small mechanisch keyboard.
Numpad is voor mij thuis niet zo heel erg belangrijk, op me werk des te meer.
Tegenwoordig worden Corsairs wel volledig mechanisch uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:13:
Daarnaast, losse toetsen bestellen kan nogal lastig zijn. Het is ook niet heel erg goedkoop. Als ik bijvoorbeeld een Ducky Shine 3 zou halen, of een Filco, en dan twee keycap sets (een lichte en een donkere, en een blauwe enter), dan kom ik nóg op €200 euro uit.

Op zich heb ik best wel wat over voor een goed toetsenbord, maar ook weer niet teveel. Die Logitech UltraX heeft me altijd goed gediend voor €35. €70 vind ik ook nog wel OK voor een beter toetsenbord, en €150 kan ik ook nog wel hebben als er echt voordelen aan zitten zoals brute bouwkwaliteit, de mogelijkheid om het toetsenbord uit elkaar te halen en uit te stoffen, en dat het daardoor 10+ jaar meegaat. Veel meer dan €150 moet het echter niet worden, want dan is het in mijn ogen niet meer echt acceptabel.

Trouwens, van de Ducky Shines vind ik de opdruk niet zo heel mooi...

Misschien moet ik toch maar eens naar die Filco's op Amazon kijken.
Voordeel van de Ducky, of elk ander keyboard met backlight is dat de letters niet opgedrukt zijn, maar in de keycap geëtst zijn. Anders kan er nl geen licht doorheen. Voor wat betreft de (lelijke) spatiebalk van de Shine3/4: bij mijn Shine3 zat ook een extra spacebar waar enkel het ducky logo op staat, en niet een slang, paard of whatever. Easy swap :)

Ik ben zelf nu een beetje aan het kijken naar een KUL ES-87 met MX Brown als bordje voor werk aangezien mijn huidige 'werkplank' (Ducky Shine3 TKL MX Blue) wel wat luid is voor in een kantoortuin ;) Ik kan natuurlijk ook een TKL Shine3 MX Brown nemen, want die is net zo duur, maar iets met variatie enzo :+

Weet iemand trouwens wat voor stabilizers KUL gebruikt? Zijn dat Cherry of Costar stabilizers?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Whieee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:
[...]

Voordeel van de Ducky, of elk ander keyboard met backlight is dat de letters niet opgedrukt zijn, maar in de keycap geëtst zijn. Anders kan er nl geen licht doorheen. Voor wat betreft de (lelijke) spatiebalk van de Shine3/4: bij mijn Shine3 zat ook een extra spacebar waar enkel het ducky logo op staat, en niet een slang, paard of whatever. Easy swap :)

Ik ben zelf nu een beetje aan het kijken naar een KUL ES-87 met MX Brown als bordje voor werk aangezien mijn huidige 'werkplank' (Ducky Shine3 TKL MX Blue) wel wat luid is voor in een kantoortuin ;) Ik kan natuurlijk ook een TKL Shine3 MX Brown nemen, want die is net zo duur, maar iets met variatie enzo :+

Weet iemand trouwens wat voor stabilizers KUL gebruikt? Zijn dat Cherry of Costar stabilizers?
Mijn DS3 kwam zonder 2e spatie, en KUL gebruikt Cherry stabilizers.

Keycaps met translucent legends zijn vrijwel niet te krijgen. Plus, over het algemeen zijn ze ook niet zo mooi, er geen sets zijn waar bijde legends ( bvb 6 en ^ ) tegelijkertijd worden verlicht (*kijkt naar mn PBT's*), voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.keypuller.com/2014/09/vortex-pbt-backlight-4-1280x853.jpg

Translucent keycaps zijn trouwens double shot keycaps met POM plastic om licht door te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Whieee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:
Hm. Op de site stond dit:

"Dust cover, USB cable, keycap puller, red WASD keycaps, user manual"

Er wordt niks gezegd van een extra space bar... ik heb wel dit gevonden:

Ducky to include less flamoyant space bar with Shine 3.

Cool. Dat is wel beter. Dan kan ik alle niet-gebruikte functies uitzetten, de spacebar vervangen, en de verlichting op 25% ofzo zetten.

Hetgeen ik wel jammer vind, maar wat ook door de foto's en de video's kan komen, is dat het hele toetsenbord lijkt op te lichten als een kerstboom (de randen van de toetsen dus), in plaats van alleen de letters. Hoe ziet dat in de praktijk uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 13-02-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Hm. Op de site stond dit:

"Dust cover, USB cable, keycap puller, red WASD keycaps, user manual"

Er wordt niks gezegd van een extra space bar... ik heb wel dit gevonden:

Ducky to include less flamoyant space bar with Shine 3.

Cool. Dat is wel beter. Dan kan ik alle niet-gebruikte functies uitzetten, de spacebar vervangen, en de verlichting op 25% ofzo zetten.

Hetgeen ik wel jammer vind, maar wat ook door de foto's en de video's kan komen, is dat het hele toetsenbord lijkt op te lichten als een kerstboom (de randen van de toetsen dus), in plaats van alleen de letters. Hoe ziet dat in de praktijk uit?
Het kan zijn dat die 2e spacebar alleen bij de YOTS (Year Of The Snake) versie zat; ik had iig een 2e spacebar. Het backlight is in helderheid te regelen en ik vind het persoonlijk niet hinderlijk (en ik ben beslist geen kerstboom fan ;) ). Op de minst heldere stand is het backlight van de Ducky ongeveer net zo fel als het keyboard-backlight op mijn MacBook Pro op 50%. Max brightness op de Ducky is hinderlijk fel.

Ik heb geprobeerd het op foto vast te leggen maar dat is niet echt goed gelukt ;) Op de foto lijkt het backlight veel feller dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Shine 3 is volgens mij volledig de YOT Snake editie, over alle modellen. 2014 (Shine 4) is YOT Horse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:10:
De Shine 3 is volgens mij volledig de YOT Snake editie, over alle modellen. 2014 (Shine 4) is YOT Horse.
Dat zou kunnen idd. Maar goed, volgens mij zit er altijd een 2e spacebar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pykow schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Jawel hoor. Ook de niet-RGB Corsair K70's zijn volledig mechanisch. Geen rubber dome te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Whieee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Dat zou kunnen idd. Maar goed, volgens mij zit er altijd een 2e spacebar bij.
Niet dus, zoals ik al aan gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ihre schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:34:
[...]

Niet dus, zoals ik al aan gaf...
Wanneer heb je jouw DS3 gekocht? Het lijkt er nl op dat de eerste batches DS3 zonder 2e spacebar kwamen, maar voor zover ik nu heb kunnen vinden moeten alle recentere batches 2 spacebars hebben. Tenzij ze daar dus weer mee gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Whieee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:01:
[...]

Wanneer heb je jouw DS3 gekocht? Het lijkt er nl op dat de eerste batches DS3 zonder 2e spacebar kwamen, maar voor zover ik nu heb kunnen vinden moeten alle recentere batches 2 spacebars hebben. Tenzij ze daar dus weer mee gestopt zijn.
Tussen kerst en oud en nieuw, afgelopen jaar. Hoopte ook op een 2e spacebar, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat is de druppel... Ik ga een Filco bestellen van Amazon.co.uk. Als niet onverhoopt dikke verzendkosten bij komen gaat dat rond de €169 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:59:
Dat is de druppel... Ik ga een Filco bestellen van Amazon.co.uk. Als niet onverhoopt dikke verzendkosten bij komen gaat dat rond de €169 kosten.
Of http://www.keyboardco.com/type/mechanical-keyboards-usa.asp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Of toch maar niet. Ik heb nou al twee vermeldingen gevonden dat de Filco zo'n hoge "bultjes" onder het toetsenbord heeft dat hij niet recht staat. InflatableMouse schrijft hier op Tweakers in zijn review dat hij deze heeft moeten platvijlen. Op een tobo van €169! Niet acceptabel. Daarnaast is met 1.5m de kabel te kort en niet verwisselbaar.

Toch maar de CM Storm XT dan, voor €61? 1.8 m verwisselbare kabel, goede bouwkwaliteit zo te lezen, en bijna 1/3 de van de prijs. (De WinLock gebruik ik toch niet, dus van de F9 LED heb ik geen last in elk geval).

De Ducky Zero met witte leds schijnt er (nog) niet te zijn, de zwarte Legend is nog niet uit. Nog maar eens naar andere merken kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 14-02-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:27
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:25:
Of toch maar niet. Ik heb nou al twee vermeldingen gevonden dat de Filco zo'n hoge "bultjes" onder het toetsenbord heeft dat hij niet recht staat. InflatableMouse schrijft hier op Tweakers in zijn review dat hij deze heeft moeten platvijlen. Op een tobo van €169! Niet acceptabel. Daarnaast is met 1.5m de kabel te kort en niet verwisselbaar.

Toch maar de CM Storm XT dan, voor €61? 1.8 m verwisselbare kabel, goede bouwkwaliteit zo te lezen, en bijna 1/3 de van de prijs. (De WinLock gebruik ik toch niet, dus van de F9 LED heb ik geen last in elk geval).

De Ducky Zero met witte leds schijnt er (nog) niet te zijn, de zwarte Legend is nog niet uit. Nog maar eens naar andere merken kijken.
Waarom de KUL niet ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik kan dat toetsenbord niet vinden bij een andere zaak dan MKH, en dat lijkt me een eenmanswinkel. Teveel slechte ervaringen met zo'n kleine zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ihre schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Tussen kerst en oud en nieuw, afgelopen jaar. Hoopte ook op een 2e spacebar, maar helaas..
Hmmm ik heb hem eerder gekocht, maar had wel een 2e spacebar. En het lijkt me stug dat je oude stock hebt gehad op dat moment.

The plot thickens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:25:
Hmm, nog nooit over gehoord en zelf geen last van. Ook niet met de pootjes ingeklapt overigens, voor de zekerheid maar even geprobeerd (heb ze altijd uitgeklapt). Ik typ nu ook al weer een jaar of 3 met m'n Filco en het ding staat vast als een rots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:43:
Ik kan dat toetsenbord niet vinden bij een andere zaak dan MKH, en dat lijkt me een eenmanswinkel. Teveel slechte ervaringen met zo'n kleine zaken.
Heb zelf prima ervaringen met deze zaak, hij wordt ook uitstekend beoordeeld overigens: http://tweakers.net/shopr...ards-holland/shopreviews/

Naar mijn idee zijn het juist vaak de grotere zaken die de kantjes ervan af lopen, niemand die zich echt verantwoordelijk voelt daar. Probeer maar eens iets te regelen met Bol.com, je wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd. Dat is een probleem waar je bij MKH bijvoorbeeld nooit last van zal krijgen.

Dat probleem met de Filco komt mij ook niet bekend voor trouwens, de Majestouch 2 van mijn vriendin heeft nergens last van in ieder geval. Dat ding ligt muurvast op het bureau.

[ Voor 4% gewijzigd door MiBe op 14-02-2015 15:31 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
hmmmm weer een mechanical plankje met RGB in aantocht, ditmaal van QPAD
Weet niet of deze USB3 heeft maar deze is ook wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
BazerK schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:44:
hmmmm weer een mechanical plankje met RGB in aantocht, ditmaal van QPAD
Weet niet of deze USB3 heeft maar deze is ook wel nice.
Sorry, het was dus inderdaad een exclusive deal van 1 jaar, mbt die RGB switches (http://www.corsair.com/en.../march/cherry-faq-answers). Ik heb afgelopen maand al eens gemailed naar die Joakim Stenberg van QPad, met de vraag om meer specificaties. Helaas geen antwoord gekregen.
Whieee schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Hmmm ik heb hem eerder gekocht, maar had wel een 2e spacebar. En het lijkt me stug dat je oude stock hebt gehad op dat moment.

The plot thickens... :P
Achja, heb er nu toch andere keycaps opzitten, dus mis 'm ook niet (meer) :P

[ Voor 22% gewijzigd door ihre op 14-02-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het zo bekijk heeft die Qpad geen Cherry's hoor, anders hadden ze daar echt wel mee te koop gelopen. Het feit dat ze het niet benoemen en een levensduur van 60 miljoen aanslagen claimen doet mij vermoeden dat het om Kailh switches gaat, dezelfde fabrikant als waar Razer zijn switches inkoopt.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
MiBe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:21:
Als ik het zo bekijk heeft die Qpad geen Cherry's hoor, anders hadden ze daar echt wel mee te koop gelopen. Het feit dat ze het niet benoemen en een levensduur van 60 miljoen aanslagen claimen doet mij vermoeden dat het om Kailh switches gaat, dezelfde fabrikant als waar Razer zijn switches inkoopt.
Dat zou dan weer jammer zijn, hun hele lijn K50 t/m 85 zijn verkrijgbaar in veel cherry mtx en key layout variaties. Dan zou de MK-90 imho daarmee uit de boot vallen.
Ik kan overigens nergens vinden of QPAD plankjes ook Key-lock opties ondersteunt voor je win key etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met de Cherry Green switch?

Die heeft een drukkracht van 80 gram, hetzelfde als de IBM buckling spring. Het punt is echter dat ik een dergelijk zwaar toetsenbord 15 jaar terug voor de laatste keer gebruikt heb, en ik ondertussen geheel gewend geraakt ben aan de lichte aanslag van de scissor-type toetsenborden. De meeste plekken waar ik andere toetsenborden dan het mijne gebruik hebben ook een lichte aanslag. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik, na weer om te wennen naar een zwaar toetsenbord, op andere plekken de tobo's door de tafel heen timmer...

Het wordt steeds lastiger om te kiezen, eerlijk gezegd.

De oranje verlichting van de Ducky Zero bevalt me op zich ook wel, mits die niet te fel is. Jammer genoeg heeft dat toetsenbord geen verwijderbare kabel, maar dat zou niet zo heel veel uitmaken als hij lang genoeg is (minstens 1.8m; ik ben niet zo'n fan van verlengkabels). Echter, de Ducky Shine 3 is slechts 20 euro duurder, en heeft dat wel; en een (veel?) betere bouwkwaliteit als ik zo lees op het internet. Het lijkt erop dat de Shine 3 in Taiwan is gebouwd, en de Zero in China.

De toetsenborden die nu (nog) in beeld zijn bij mij, zijn de volgende:

- Ducky Shine 3 Blue of Green, White LED (€149)
- Ducky Zero Blue, Orange LED (€129)
- CM Storm QF XT Blue of Green, geen verlichting (€61)
- Filco Majestouch 2 Blue of Green, geen verlichting (€169)

Het lijkt erop dat de Ducky Shine 3 de beste koop is...
- Verwisselbare USB-kabel
- Verlichting (en met de verlichting uit zelfs goedkoper dan de Filco)
- Goed verkrijgbaar, zowel in Blue als Green switch

De CM Storm QF is natuurlijk wel nog steeds het goedkoopste toetsenbord, met afstand.

Mocht er bij het toetsenbord geen tweede spatiebalk worden geleverd, dan is het zo te zien wel mogelijk om die aan te schaffen (indien nodig via MKH); levertijd is niet zo spannend, omdat het toetsenbord toch wel gebruikt kan worden.

Verdraaid. Noot gedacht... 15 jaar lang zijn er nauwelijks mechanische toetsenborden beschikbaar geweest, en nu is het lastig om er een te kiezen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 14-02-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BazerK schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:01:
[...]

Dat zou dan weer jammer zijn, hun hele lijn K50 t/m 85 zijn verkrijgbaar in veel cherry mtx en key layout variaties. Dan zou de MK-90 imho daarmee uit de boot vallen.
Razer gebruikte eveneens Cherry MX, die zijn destijds ook overgestapt naar Kailh. Logitech gebruikte in de G710 en G710+ ook nog Cherry MX, in de G910 zitten echter weer switches van Omron. Naast het feit dat de Cherry RGB-switches de eerste periode Corsair-only zijn heeft Cherry ook een beperkte productiecapaciteit. Dat, in combinatie met de relatief hoge prijs, kan ook fabrikanten als Qpad doen overstappen.
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:23:
Heeft er hier iemand ervaring met de Cherry Green switch?

Die heeft een drukkracht van 80 gram, hetzelfde als de IBM buckling spring. Het punt is echter dat ik een dergelijk zwaar toetsenbord 15 jaar terug voor de laatste keer gebruikt heb, en ik ondertussen geheel gewend geraakt ben aan de lichte aanslag van de scissor-type toetsenborden. De meeste plekken waar ik andere toetsenborden dan het mijne gebruik hebben ook een lichte aanslag. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik, na weer om te wennen naar een zwaar toetsenbord, op andere plekken de tobo's door de tafel heen timmer...

Het wordt steeds lastiger om te kiezen, eerlijk gezegd.

De oranje verlichting van de Ducky Zero bevalt me op zich ook wel, mits die niet te fel is. Jammer genoeg heeft dat toetsenbord geen verwijderbare kabel, maar dat zou niet zo heel veel uitmaken als hij lang genoeg is (minstens 1.8m; ik ben niet zo'n fan van verlengkabels). Echter, de Ducky Shine 3 is slechts 20 euro duurder, en heeft dat wel; en een (veel?) betere bouwkwaliteit als ik zo lees op het internet. Het lijkt erop dat de Shine 3 in Taiwan is gebouwd, en de Zero in China.

De toetsenborden die nu (nog) in beeld zijn bij mij, zijn de volgende:

- Ducky Shine 3 Blue of Green, White LED (€149)
- Ducky Zero Blue, Orange LED (€129)
- CM Storm QF XT Blue of Green, geen verlichting (€61)
- Filco Majestouch 2 Blue of Green, geen verlichting (€169)

Het lijkt erop dat de Ducky Shine 3 de beste koop is...
- Verwisselbare USB-kabel
- Verlichting (en met de verlichting uit zelfs goedkoper dan de Filco)
- Goed verkrijgbaar, zowel in Blue als Green switch

De CM Storm QF is natuurlijk wel nog steeds het goedkoopste toetsenbord, met afstand.

Mocht er bij het toetsenbord geen tweede spatiebalk worden geleverd, dan is het zo te zien wel mogelijk om die aan te schaffen (indien nodig via MKH); levertijd is niet zo spannend, omdat het toetsenbord toch wel gebruikt kan worden.

Verdraaid. Noot gedacht... 15 jaar lang zijn er nauwelijks mechanische toetsenborden beschikbaar geweest, en nu is het lastig om er een te kiezen :X
Heb zelf zowel een Cherry MX Green als IBM Buckling Springs toetsenbord liggen en ondanks het feit dat ze qua kracht gelijk zijn zit er toch een flink verschil in het gevoel van de aanslag. Cherry MX Green is niets meer of minder dan MX Blue met een zwaardere veer, de aanwezige klik is veel scherper doch veel subtieler dan de stevige klik van de Buckling Springs. Vind het allebei wel enorm fijne switches overigens.

Overigens denk ik dat je met geen van de gnoemde toetsenborden echt een miskoop zal doen. De Ducky Shine 3 en de Filco Majestouch 2 zijn kwalitatief uitmuntend, maar ook de goedkopere Ducky Zero en QuickFire XT zijn absoluut niet slecht. Ik vind 129 euro overigens teveel voor een Ducky Zero (die waren voorheen beduidend goedkoper), voor twee tientjes extra kun je dan beter gelijk een Shine 3 pakken. De QuickFire XT is ongeslagen wat prijs/prestatie betreft, Greens zijn echter moeilijk verkrijgbaar in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MiBe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:50:
Cherry MX Green is niets meer of minder dan MX Blue met een zwaardere veer, de aanwezige klik is veel scherper doch veel subtieler dan de stevige klik van de Buckling Springs. Vind het allebei wel enorm fijne switches overigens.
Is de Green een beetje normaal te gebruiken voor het gewone typwerk? Sommigen zeggen tijdens reviews dat de Green nog zwaarder is dan de buckling spring; anderen zeggen dat de benodigde drukkracht gelijk is.
Overigens denk ik dat je met geen van de gnoemde toetsenborden echt een miskoop zal doen. De Ducky Shine 3 en de Filco Majestouch 2 zijn kwalitatief uitmuntend, maar ook de goedkopere Ducky Zero en QuickFire XT zijn absoluut niet slecht. Ik vind 129 euro overigens teveel voor een Ducky Zero (die waren voorheen beduidend goedkoper), voor twee tientjes extra kun je dan beter gelijk een Shine 3 pakken. De QuickFire XT is ongeslagen wat prijs/prestatie betreft, Greens zijn echter moeilijk verkrijgbaar in Europa.
Kleine correctie. De Ducky Zero kost 99 euro. Dat is de versie zonder backlight. Die staat echter overal waar ik hem heb gevonden (onder andere, Alternate.nl) op "Levertijd is onbekend." Er is nu een versie mét backlight, en die kost €119 of €129, afhankelijk van waar je hem koopt.

De Shine 3 kost €149, de Shine 4 kost €179.

De Green switchtes zijn inderdaad lastig te krijgen; de Ducky Shine 3 Green MX is nog de best verkrijgbare zover ik heb gezien.

En je hebt inderdaad gelijk; de CM Storm XT is met afstand het goedkoopste toetsenbord met Blue switches dat ik heb kunnen vinden. De Green versie ben ik nog niet tegen gekomen (althans, niet met een normale levertijd).

Het liefst zou ik een toetsenbord bij WASD Custom samenstellen (in de kleuren van de IBM M, met Green switches, denk ik), inclusief O-ring aanpassing, maar de prijs is na importeren wel astronomisch... €265 :X

edit:

Net vind ik dit:

http://www.reddit.com/r/M...ter#wiki_scissor_switches

De UltraX schijnt een actuation force te hebben van 75 (!) gram. Dat had ik nooit verwacht, en vraag me af of het klopt, want voor mijn gevoel typt de UltraX ontiegelijk licht tegenover sommige van de oudere membraan-keyboards die ik heb gehad. (Ik heb bijvoorbeeld nog een oudere Cherry RS6000 in de kast liggen; en een G80-nogwat, en die typen echt heel zwaar. Die heb ik destijds aangeschaft omdat ik toen van de IBM M afkwam.)

Al die andere scissor-toetsenborden zitten ook tussen de 60 en 75 gram, en eentje van Lenovo blijkbaar op 80. Als dat inderdaad klopt, dat scissors gemiddeld zo rond de 65 gram schommelen (deze toetsenborden ben ik het meest gewend), dan zou een MX Blue voor mij te licht kunnen zijn, en de Green misschien te zwaar...

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 14-02-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:03:
[...]
Is de Green een beetje normaal te gebruiken voor het gewone typwerk? Sommigen zeggen tijdens reviews dat de Green nog zwaarder is dan de buckling spring; anderen zeggen dat de benodigde drukkracht gelijk is.
Ik vind Greens juist uitstekend voor typewerk, naar mijn mening beter dan welke Cherry MX switch dan ook. Voor gaming vind ik hem wat minder prettig dus dat doe ik er eigenlijk nooit op, daarbij geef ik zelf de voorkeur aan MX Black. Met de laatste zin dat Greens moeilijk verkrijgbaar zijn in Europa doelde ik overigens op de QuickFire XT, sommige andere borden zijn makkelijker te krijgen met de desbetreffende switch.
Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:03:
De Ducky Zero kost 99 euro. Dat is de versie zonder backlight.
Dat is wat je voorheen betaalde voor de versie mét backlight. De Shine 3 was toen ongeveer even duur dus het prijsverschil was beduidend groter. Met de huidige prijzen vind ik de Shine 3 persoonlijk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MiBe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:51:
Ik vind Greens juist uitstekend voor typewerk, naar mijn mening beter dan welke Cherry MX switch dan ook. Voor gaming vind ik hem wat minder prettig dus dat doe ik er eigenlijk nooit op, daarbij geef ik zelf de voorkeur aan MX Black. Met de laatste zin dat Greens moeilijk verkrijgbaar zijn in Europa doelde ik overigens op de QuickFire XT, sommige andere borden zijn makkelijker te krijgen met de desbetreffende switch.
...
Dat is wat je voorheen betaalde voor de versie mét backlight. De Shine 3 was toen ongeveer even duur dus het prijsverschil was beduidend groter. Met de huidige prijzen vind ik de Shine 3 persoonlijk interessanter.
OK, bedankt. Welke borden met Green switches kun je dan nog aanbevelen, die een beetje christelijk verkrijgbaar zijn, bij voorkeur in Nederland, Duitsland of Engeland? De enige die ik heb kunnen vinden is de Shine 3 Green.

Er zijn weer twee toetsenborden afgevallen:

Afvallers:
- Ducky Shine 3. Nadat ik niet met zekerheid kan zeggen of deze geleverd wordt met een extra spatiebalk, heeft dit toetsenbord ook nog een eend op de Windows-toets. Dat gaat te ver. Ik kan niet met zekerheid zeggen of 'normale' Windows-toetsen worden meegeleverd, zoals bij de CM Storm QF XT.
- Ducky Shine Zero. Dit toetsenbord heeft een FN-toets op de plek van de rechter Windows-toets. Dat is voor mij niet acceptabel. Ik gebruik beide Windows-toetsen; de FN-toets zou op de plek van de voor mij nutteloze Menu-toets moeten zitten.

Het lijkt erop dat mechanische toetsenborden tegenwoordig bijna volledig worden weggezet als "gaming keyboards"; en om de een of andere reden moeten spullen met de "gaming" tag altijd idioot veel gimmicks aan boord hebben.

Ik vind dat ontiegelijk hinderlijk, want vaak hebben deze gaming producten wel hoge specs. Ik wil iets hebben met goede specs, maar dan wel zakelijk.

Overblijvers:
1. CM Storm QF XT Blue, geen verlichting (€61)
2. Filco Majestouch 2 Blue, geen verlichting (€169)

Over beiden wordt echter gezegd dat de LED's fel zijn.

De CM Storm Green lijkt onverkrijgbaar te zijn; de Filco Majestouch 2 Green lijkt een soort mythe; sommige mensen zeggen hem te hebben, maar ik kan hem niet met zekerheid vinden.

WASD Custom heeft geen Blue switches meer in stock op dit moment... maar ondanks de prijs na import begin ik ze wel te overwegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 14-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:00:
[...]
Er zijn weer twee toetsenborden afgevallen:

Afvallers:
- Ducky Shine 3. Nadat ik niet met zekerheid kan zeggen of deze geleverd wordt met een extra spatiebalk, heeft dit toetsenbord ook nog een eend op de Windows-toets. Dat gaat te ver. Ik kan niet met zekerheid zeggen of 'normale' Windows-toetsen worden meegeleverd, zoals bij de CM Storm QF XT.

[...]

Het lijkt erop dat mechanische toetsenborden tegenwoordig bijna volledig worden weggezet als "gaming keyboards"; en om de een of andere reden moeten spullen met de "gaming" tag altijd idioot veel gimmicks aan boord hebben.

Ik vind dat ontiegelijk hinderlijk, want vaak hebben deze gaming producten wel hoge specs. Ik wil iets hebben met goede specs, maar dan wel zakelijk.

[...]
Ik heb hier zo'n Ducky voor m'n neus staan met een eend op de 'Windows' key, maar ik zie het probleem niet helemaal. Allereerst is het geen badeendje (al is dat op de Ducky Mini volgens mij wel zo) en het zorgt bovendien voor het ontbreken van 'vendor lock-in' op de 'Super key'. Ik gebruik bijvoorbeeld mijn Ducky in combinatie met Macs en Linux systemen, dus voor mij zou een 'reguliere' Windows key eerder een nadeel zijn dan een voordeel.

Bovendien zou ik zeker geen kwaliteits-bord als de Ducky Shine 3 laten afvallen om dat een paar keycaps je niet aanstaan. Die kan je immers altijd nog verwisselen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJWsin2bwS7DfQxBaCiyqx3t/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Whieee schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:15:
Ik heb hier zo'n Ducky voor m'n neus staan met een eend op de 'Windows' key, maar ik zie het probleem niet helemaal. Allereerst is het geen badeendje (al is dat op de Ducky Mini volgens mij wel zo) en het zorgt bovendien voor het ontbreken van 'vendor lock-in' op de 'Super key'. Ik gebruik bijvoorbeeld mijn Ducky in combinatie met Macs en Linux systemen, dus voor mij zou een 'reguliere' Windows key eerder een nadeel zijn dan een voordeel.
Dat doet er voor mij niet toe. Ik kan een toets met een Windows Super-key zonder problemen onder Linux gebruiken :)
Bovendien zou ik zeker geen kwaliteits-bord als de Ducky Shine 3 laten afvallen om dat een paar keycaps je niet aanstaan. Die kan je immers altijd nog verwisselen.
Dat is natuurlijk wel zo... dan zal ik wel een plek moeten vinden waar ik twee Super-keys en een spacebar kan aanschaffen, en dat is lastiger dan ik had gedacht, behalve als ik een hele set koop; dat is dan echter weer wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

https://www.getdigital.de...echanischeTastaturen.html

Voldoet dit? Volgens mij heeft MKH ook caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Keycaps zijn per merk nogal verschillend. Ik heb hier een paar setjes liggen, en de textuur/gladheid verschilt per set. Ik zal dan ook niet gauw 2 verschillende sets door elkaar mixen, omdat je dan dus meerdere keycaps op 1 bord hebt zitten die "anders" voelen (en dat vond ik vervelend).

Puntje bij paaltje, zijn er geen/weinig merken die meerdere OS/Meta keys mee leveren. De KBParadise keycaps van MKN lijken op OEM keycaps die op Amazon.com voor 18$ ipv 40€ worden verkocht. Ze zijn wel erg fijn trouwens: vergeleken met PBT's of de standaard keycaps van Ducky vind ik de goedkoopste set het fijnst.
MiBe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:21:
Die 60 miljoen even gemist, maar dat zullen dan inderdaad Kaihl switches worden. Wel grappig dat er geclaimed wordt dat ze veel beter zijn dan Cherry MX (https://www.trulyergonomi...ical-keyboard#Keyswitches), terwijl ze nog geen jaar op de markt zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 17:22
Welke lay-out wil je?
Usa, linkershift moet groot zijn.

Wil je met of zonder numpad?
Met.

Wil je backlight?
Ja, kleur en aanpasbaarheid Is onbelangrijk. Zolang het maar verlicht is voor 's nachts.

Welke MX Switch prefereer je?
Weet ik nog niet.

Wat je is je budget?
0 tot 150 euro.

Wil je macro toetsen?
Niet verplicht, kan in de toekomst handig zijn.

Doel van het keyboard?
Gaming, Lol, D3, shooters.

Wat weet je al?
Ik twijfel tussen een razer (die hebben razer switches, ervaringen hiermee?), de corsair k70 rgb (iets teveel poespas en iets te duur voor wat ik nodig heb? ), of de Cm quickfire, die is veel goedkoper en heeft in principe wat ik wil voor de helft van de prijs van de k70.

Enige hulp waardeer ik enorm. Voorheen gebruikte ik altijd goedkopere toetsenborden en ik merk dat ik soms toetsen indruk maar ze niet geregistreerd worden, blijkbaar druk ik soms niet hard genoeg.

Ik heb zaterdag de k70 rgb gekocht bij de mycom, want ze geven de mogelijkheid om hem 14 dagen uit te proberen. Toen ik thuiskwam merkte ik dat de verpakking al open Is geweest en er kleine scheurtjes in de hoeken van de verpakking zaten. Alles geïnstalleerd en ik merkte al snel dat de N het niet deed. Van alles geprobeerd, na een paar keer rebooten deed hij het ineens wel, maar ben nu al redelijk sceptisch over het product.

[ Voor 18% gewijzigd door uNoTopia op 15-02-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat weet ik niet... ik het te weinig ervaring met dit type toetsenborden. Er lijken verschillen te zijn in de maten van de toetsen, ondanks dat het allemaal MX-switches zijn.
ihre schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:19:
Keycaps zijn per merk nogal verschillend. Ik heb hier een paar setjes liggen, en de textuur/gladheid verschilt per set.
Dat is wat ik bedoelde met "het wordt nogal lastig om caps te vinden, behalve als je een complete set bestelt"; je moet namelijk precies dezelfde caps vinden qua plastic en textuur. Als je dat niet zo is, dan lijkt me dat danig gaar typen uiteindelijk.
MiBe schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:51:
Ik vind Greens juist uitstekend voor typewerk, naar mijn mening beter dan welke Cherry MX switch dan ook.
Mooi om te horen :) Ik heb thuis nu de scissor-switch UltraX liggen, waar ik prima op kan typen, maar na 2 jaar beginnen die af te takelen. Na 3 jaar zijn ze compleet op, want dan gaan ze letters overslaan. Het is bijna onmogelijk om ze goed schoon te maken, want je kunt de keycaps er eigenlijk niet af halen zonder een kapotte toets te riskeren.

Op mijn werk ligt een Cherry RS6000, met hele zware (echt serieus zware) aanslag. De spatiebalk is nog zwaarder dan zwaar, en vereist een serieuze klap met je duim om ingedrukt te worden. Daar kan ik ook prima op typen.

Whieeee hierboven linkte naar GetDigital.de. Ik heb die winkel wel eerder bezocht vanwege de Filco toetsenborden, maar ze hebben nog een andere, die ik over het hoofd heb gezien... misschien wel hét perfecte toetsenbord voor mij:

Het WASD Keyboards CODE Keyboard.

- Zwart, zonder frutsels
- Witte backlight in 8 standen
- Geen rare graphics (gaat zelfs zo ver dat de Win-key's blanco zijn)
- 1.8m afkoppelbare USB-kabel
- Cherry MX Green
- Het toetsenbord heeft al O-rings, een aanpassing die ik waarschijnlijk zelf ook wel zou gaan doorvoeren. Hoewel ik wel graag feedback en een klik heb, zie ik er het nut niet van in om een gigantische "klang" te veroorzaken als een toets eens op de backplate terecht komt.

Het toetsenbord kost inclusief verzendkosten €196. Hoe men dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet. Het toetsenbord importeren in Nederland zou namelijk al +/- €205 kosten, als ik de verzendkosten niet meereken (om een hele grote order na te bootsen, die de verzendkosten spreidt). Met verzendkosten zou de import bijna €250 zijn.

Maar goed, €196 voor een eerste mechanische toetsenbord is me nogal een sprong in het diepe moet ik zeggen, maar als het me bevalt, ben ik wel voor (hopelijk) 10 jaar of nog langer vanaf. Dan gaat het toetsenbord mee naar mijn nieuwe computer (die wordt, als het goed is, een maand of 2-3 na het uitkomen van Windows 10 gebouwd), en gaat mijn huidige 6.5 jaar oud werkpaard verder met een UltraX; het wordt een reserve-computer / legacy game bak die dan nog weinig gebruikt gaat worden.

Deze winkel heeft een terugzendbeleid van 1 maand. Als de Cherry MX Green switches me te zwaar blijken te zijn, dan zal ik het CODE Keyboard terugsturen en laten omruilen voor een FILCO met Blue switches.

De reden om toch voor een toetsenbord met Green switches te gaan is dat ik in de jaren 90 (als kind dus) ook al kon typen, en toen geen enkel probleem had met buckling spring toetsenborden; dus waarom zou ik nu moeite hebben met die Green switches?

We zullen het zien. Het toetsenbord zou woensdag of vrijdag binnen moeten komen. Als ik het houd, zal ik na een week of twee ofzo wel een review typen.

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 15-02-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
uNoTopia schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:36:
Ik heb zaterdag de k70 rgb gekocht bij de mycom, want ze geven de mogelijkheid om hem 14 dagen uit te proberen. Toen ik thuiskwam merkte ik dat de verpakking al open Is geweest en er kleine scheurtjes in de hoeken van de verpakking zaten. Alles geïnstalleerd en ik merkte al snel dat de N het niet deed. Van alles geprobeerd, na een paar keer rebooten deed hij het ineens wel, maar ben nu al redelijk sceptisch over het product.
Ik kan je niet direct adviseren over welk toetsenbord je zou moeten aanschaffen (zoals je kunt zien heb ik er zelf een enigszins op de gok aangeschaft), maar dit product zou ik simpelweg terugbrengen.

Waarschijnlijk heeft die N-toets een probleem. De vorige koper heeft het denk ik terug gebracht, men heeft het aangesloten, en toen werkte de N waarschijnlijk wel. Hup, terug de doos in, en weer de winkel in. Jij zit nu met een toetsenbord met een (deels) defecte switch of een los contact. Voor de prijzen die deze dingen kosten zou ik dat niet accepteren. (Ik zou het sowieso niet accepteren, maar goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52

Ik heb zelf de K70 RGB en dit klinkt meer als een fout van de winkel dan echt van het product. Waarschijnlijk heeft gewoon de vorige gebruiker hem teruggebracht vanwege het defect en Mycom is hier dan niet heel goed mee omgegaan. Het kan altijd voorkomen dat een product een defect heeft, maar dat is meer the luck of the draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:41:
[...]

Whieeee hierboven linkte naar GetDigital.de. Ik heb die winkel wel eerder bezocht vanwege de Filco toetsenborden, maar ze hebben nog een andere, die ik over het hoofd heb gezien... misschien wel hét perfecte toetsenbord voor mij:

Het WASD Keyboards CODE Keyboard.

- Zwart, zonder frutsels
- Witte backlight in 8 standen
- Geen rare graphics (gaat zelfs zo ver dat de Win-key's blanco zijn)
- 1.8m afkoppelbare USB-kabel
- Cherry MX Green
- Het toetsenbord heeft al O-rongs, een aanpassing die ik waarschijnlijk zelf ook wel zou gaan doorvoeren. Hoewel ik wel graag feedback en een klik heb, zie ik er het nut niet van in om een gigantische "klang" te veroorzaken als een toets eens op de backplate terecht komt.

Het toetsenbord kost inclusief verzendkosten €196. Hoe men dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet. Het toetsenbord importeren in Nederland zou namelijk al +/- €205 kosten, als ik de verzendkosten niet meereken (om een hele grote order na te bootsen, die de verzendkosten spreidt). Met verzendkosten zou de import bijna €250 zijn.
Dat is inderdaad wel een nice bordje. En ook beschikbaar met MX Green mocht je dat willen proberen. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze de TKL versie niet hebben bij GetDigital want ik ben ook nog aan het kijken naar een 'stiller' bordje voor op kantoor en de Code TKL met Clears stond wel op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De CODE komt alleen met Clear of Green. Ze gaan hem wel nog maken met de andere switches, maar dat is voor "in de toekomst", en is dus nog niet gebeurd.

Ik heb maar voor deze gekozen in plaats van het importeren van een Custom omdat dit 75 euro goedkoper is, en ik het christelijk terug kan sturen als ik toch Blue switches wil hebben (in welk geval ik dan een Filco neem). Het enige wat deze CODE niet heeft, zijn de licht- en donkergrijze toetsen voor respectievelijk alfa en modifiers. Jammer, maar voor die cosmetische aanpassing heb ik niet 75 euro en meer risico over op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Katsunami schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:51:
De CODE komt alleen met Clear of Green. Ze gaan hem wel nog maken met de andere switches, maar dat is voor "in de toekomst", en is dus nog niet gebeurd.

Ik heb maar voor deze gekozen in plaats van het importeren van een Custom omdat dit 75 euro goedkoper is, en ik het christelijk terug kan sturen als ik toch Blue switches wil hebben (in welk geval ik dan een Filco neem). Het enige wat deze CODE niet heeft, zijn de licht- en donkergrijze toetsen voor respectievelijk alfa en modifiers. Jammer, maar voor die cosmetische aanpassing heb ik niet 75 euro en meer risico over op het moment.
Hehe, logisch :) Ik loop ook al een tijdje aan te hikken tegen het losgaan met nieuwe caps (of het importeren van een built-to-order WASD) maar de kosten houden me toch een beetje tegen. Je bent toch al snel 75EUR extra kwijt voor een set caps, en een WASD importeren is me het extra geld niet waard t.o.v. een Ducky (want daar ben ik zeer tevreden over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals anderen boven mij al opmerkten is het toetsenbord waarschijnlijk in de eerste instantie al teruggebracht door de vorige koper om ditzelfde probleem en is ze het bij MyCom niet opgevallen.

Als je hem dan toch terugbrengt... heb je al gekeken naar de niet-RGB K70? Je zegt je de kleur/aanpasbaarheid van de backlight niet belangrijk vindt. Waarom kies je dan toch voor de RGB? Die is toch een flink stuk duurder dan de non-RGB.

https://tweakers.net/product/327030/corsair-vengeance-k70/

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 15-02-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Compizfox schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Zoals anderen boven mij al opmerkten is het toetsenbord waarschijnlijk in de eerste instantie al teruggebracht door de vorige koper om ditzelfde probleem en is ze het bij MyCom niet opgevallen.

Als je hem dan toch terugbrengt... heb je al gekeken naar de niet-RGB K70? Je zegt je de kleur/aanpasbaarheid van de backlight niet belangrijk vindt. Waarom kies je dan toch voor de RGB? Die is toch een flink stuk duurder dan de non-RGB.
Klopt, maar op dat moment wist ik niet dat die er was (lag niet in de winkel).
Ik ben van plan om deze woensdag (enige vrije dag) terug te brengen en dan een nieuwe uit te zoeken. Ik gebruik tot dan een goedkoop ding wat ik nog had liggen, de K70 raak ik niet meer aan. :9

Razer werd in de topicsstart afgeraden, is de kwaliteit van Razer nog steeds niet in orde? Ik kijk ook naar een CM Storm Quickfire, die kost nog geen 100 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door uNoTopia op 15-02-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

uNoTopia schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:35:
[...]

Klopt, maar op dat moment wist ik niet dat die er was (lag niet in de winkel).
Daarom Pricewatch ;) Beetje onhandig natuurlijk om je keuze te beperken tot het assortiment van één winkel(filiaal).
Ik ben van plan om deze woensdag (enige vrije dag) terug te brengen en dan een nieuwe uit te zoeken. Ik gebruik tot dan een goedkoop ding wat ik nog had liggen, de K70 raak ik niet meer aan. :9

Razer werd in de topicsstart afgeraden, is de kwaliteit van Razer nog steeds niet in orde? Ik kijk ook naar een CM Storm Quickfire, die kost nog geen 100 euro.
Tja, in orde... Ik heb er geen first-hand ervaring mee maar ze zeggen wel dat de bouwkwaliteit minder is dan die van bijvoorbeeld Corsair of Ducky. Volgens mij is het wat meer plastic en zo. Over Cooler-Master weet ik eigenlijk niet wat men daar over het algemeen van vindt.

Ik kan je in elk geval een non-RGB Corsair K70 aanraden, is met €140 zo'n €50 goedkoper dan de K70 RGB en voldoet prima aan je eisen. Goed verkrijgbaar in zowel Blue, Red als Brown. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Compizfox op 15-02-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Razer is prima hoor

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah Razer is het geld niet waard behalve als je iets kon scoren met die 50% sale.
Razer Blackwidow chroma voor 75€, kijk dat is een goeie deal _/-\o_
Compizfox schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:37:
[...]

Daarom Pricewatch ;) Beetje onhandig natuurlijk om je keuze te beperken tot het assortiment van één winkel(filiaal).

[...]

Tja, in orde... Ik heb er geen first-hand ervaring mee maar ze zeggen wel dat de bouwkwaliteit minder is dan die van bijvoorbeeld Corsair of Ducky. Volgens mij is het wat meer plastic en zo. Over Cooler-Master weet ik eigenlijk niet wat men daar over het algemeen van vindt.

Ik kan je in elk geval een non-RGB Corsair K70 aanraden, is met €140 zo'n €50 goedkoper dan de K70 RGB en voldoet prima aan je eisen. Goed verkrijgbaar in zowel Blue, Red als Brown. :)
Of pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY :)
Zit in dezelfde situatie; of je gaat voor de jackpot (K95 RGB) of je gaat voor het goedkoopste model :D

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Bedankt voor de hulp, ik ga dan voor de reguliere k70. Ik hoop dat ze niet moeilijk doen over de scheurtjes in de verpakking haha, is zo'n 3 cm ingescheurd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:34:
[...]
Of pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY :)
Zit in dezelfde situatie; of je gaat voor de jackpot (K95 RGB) of je gaat voor het goedkoopste model :D
Volgens mij wou uNoTopia graag een numpad, dat heeft de K65 niet en de K70 wel ;)
De K65 heeft ook geen backlight (ook één van zijn eisen).

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 16-02-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:10:
[...]

Volgens mij wou uNoTopia graag een numpad, dat heeft de K65 niet en de K70 wel ;)
De K65 heeft ook geen backlight (ook één van zijn eisen).
Helaas is de K65 RGB nog niet in NL :-(
Amerikanen betalen ongeveer 140€ voor een K70 RGB ipv 180-190 die wij betalen :F

Maar is de bouwkwaliteit bij een K70 RGB bijv beter dan een normale K70? Omdat hij nieuwer is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:43

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sinds een dag of 2 lijkt mijn FN toets het niet meer te doen van de Razer Blackwidow Chroma Stealth.
Slaapstand herkend hij, maar geluid harde en zachter en de verschillende toetsenbord indelingen switchen e.d worden niet meer geregistreerd. Kan ik hem ergens gedeeltelijk uitgeschakeld hebben of een functie geswitcht hebben o.i.d?
Het gekke is dat ik hem gewoon in de slaapstand kan zetten die ook onder FN verborgen zit.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:31:
[...]

Amerikanen betalen ongeveer 140€ voor een K70 RGB ipv 180-190 die wij betalen :F

Maar is de bouwkwaliteit bij een K70 RGB bijv beter dan een normale K70? Omdat hij nieuwer is?
Zonder taxes lijkt me?
Dan komen ze alsnog op die 180-190 uit.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

skoozie

SCSI

Remcom00 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Zonder taxes lijkt me?
Dan komen ze alsnog op die 180-190 uit.
140 USD x 0.88 = 123 euro
123 euro x 1.20 = 148 euro inclusief BTW

Ik weet niet of ze in amerika gemaakt worden, maar zo niet hoef je ook geen (extra) vervoerkosten mee te nemen. dus de regel dollar=euro klopt nog steeds.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:31:
[...]

Ze betalen ongeveer 180 USD, wat me normaal lijkt tegenwoordig... Ik woon zelf in Engeland waar ik ongeveer 170 pond zou moeten betalen wat op het moment 225 euro is.

Vanuit mijn standpunt zou jij dus in het voordeel zij ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Zeroo1 op 17-02-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mijn WASD CODE MX Green zou morgen afgeleverd moeten worden.

Geplantes Zustelldatum:
Mittwoch, 18.02.2015, Zustellung bis zum Ende des Arbeitstages

code:
1
2
3
4
5
6
Herne-Boernig, Germany  17.02.2015  6:30    Ankunfts Scan
Langenhagen, Germany    17.02.2015  3:24    Abfahrts Scan
Langenhagen, Germany    16.02.2015  23:19   Ankunfts Scan
Kiel-Wellsee, Germany   16.02.2015  20:45   Abfahrts Scan
                      16.02.2015    17:51   Herkunfts Scan
Germany     16.02.2015  9:49    Auftrag verarbeitet: Für UPS bereit

Ik ben benieuwd hoe dit toetsenbord me gaat bevallen, als ik na bijna 8 jaar (...) van een Logitech UltraX af kom. (Eerst had ik een zwart/zilveren, en typ nu op mijn derde zwarte; ik heb er nog 2 in de kast liggen. Ik heb er een paar gekocht, net voordat die werden uitgefaseerd...)

De MX Green switches gaan een stuk zwaarder zijn denk ik. Het vreemde is dat ik veel tegenstrijdige berichten vind. Sommigen zeggen dat buckling springs iets lichter zijn (70-75gr), of iets zwaarder (85-90gr) dan de MX Greens (80gr). Ik heb via-via ook gevonden dat de UltraX een aanslagkracht van 75gr vereist; dat lijkt me wel heel erg zwaar, want het toetsenbord voelt héél erg licht.

Mijn oude buckling springs maakten vroeger een danig hard "kadagadakading" geratel tijdens het typen, terwijl mijn UltraX niet meer doet dan 'rikketikketik". Ik ben benieuwd hoe die MX Greens (met voor-geïnstalleerde O-rings) klinken. Ik heb gemerkt dat veel mensen, onder andere op YouTube zeggen: "Hoor je die ouderwetse klik?" Het enige dat ik vaak hoor is de "KLANG!" van een toets die kneiterhard tegen de onderplaat wordt aangeramd. Dat is niet de 'klik' jongens :X

Ik denk dat ik het morgenavond zal weten.

[ Voor 69% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroo1 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Ze betalen ongeveer 180 USD, wat me normaal lijkt tegenwoordig... Ik woon zelf in Engeland waar ik ongeveer 170 pond zou moeten betalen wat op het moment 225 euro is.

Vanuit mijn standpunt zou jij dus in het voordeel zij ^^
De K65 RGB is al wel te koop bij Alternate:

http://www.alternate.nl/C...oard/html/product/1162760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Trouwens, Cherry heeft een aantal toetsenborden in de G80-3000 en G80-3850 serie die MX-switches bevatten. Bijvoorbeeld, deze:

Cherry G80-3000LQCDE-2, met MX Clears, volgens dit bericht op Geekhack
Cherry G83-3850 met Reds, volgens Cherry zelf
En een andere G80-3850 met Browns
Er is ook een G80-3000 met Blue switches

Vaak kun je alleen aan het typenummer onder het bord zien wat erin zit, of door een toets eraf te trekken, zover ik kan beoordelen. Het lijkt er echter op dat Red, Brown, Blue en Clear beschikbaar zijn in toetsenborden van Cherry zelf. Misschien nog meer, maar ik ben ze niet allemaal nagelopen natuurlijk.

Ik vind het eigenlijk wel apart dat Cherry niet veel toetsenborden met hun eigen switches maakt. Ik had toch minstens een G80-serie toetsenbord per switch verwacht; inclusief de groene, die 3 jaar na introductie nog steeds niet veel in het wild te krijgen zijn. Misschien dat deze voor veel mensen toch te zwaar zijn tegenwoordig, na gewenning aan de Apple scissors, UltraX-en en laptoptoetsenborden...

[ Voor 68% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol:

K65 = 160€
K70 = 190€
K95 = 199€

Maarja ik had gehoord dat een ten-keyless goed is voor je ergonomie ? Eerlijk gezegd ik gebruik de numpad bijna nooit (bijv in elke need for speed wordt hij wel gebruikt)
En die 18 extra macro keys zijn sowieso al overkill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:23:
[...]

Lol:

K65 = 160€
K70 = 190€
K95 = 199€

Maarja ik had gehoord dat een ten-keyless goed is voor je ergonomie ? Eerlijk gezegd ik gebruik de numpad bijna nooit (bijv in elke need for speed wordt hij wel gebruikt)
En die 18 extra macro keys zijn sowieso al overkill :P
daarom ben ik overgestapt naar een 60% ik gebruik alleen maar het letter gedeelte van mijn tobo aangezien ik veel game. muis en tobo lekker dicht bij elkaar dus ook goed voor de ergonomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:30:
[...]

daarom ben ik overgestapt naar een 60% ik gebruik alleen maar het letter gedeelte van mijn tobo aangezien ik veel game. muis en tobo lekker dicht bij elkaar dus ook goed voor de ergonomie
Je betaald 68€ meer voor RGB-verlichting en een wrist-rest

pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY

VS

http://www.alternate.nl/C...oard/html/product/1162760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Dat is dus de reden dat ik geen regenboog in mn toetsenbord hoef :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:46:
[...]

Dat is dus de reden dat ik geen regenboog in mn toetsenbord hoef :9
Ja daarom dus :P
Zou er nog verschil zijn in de features zelf? Zijn de toetsen verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:49:
[...]

Ja daarom dus :P
Zou er nog verschil zijn in de features zelf? Zijn de toetsen verbeterd?
Cherry mx is Cherry mx, lijkt me sterk dat een cherry rgb brown anders typt dan een cherry mx brown.

Bij mij is altijd de build kwaliteit het belangrijkst en de keycap soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Cherry mx is Cherry mx, lijkt me sterk dat een cherry rgb brown anders typt dan een cherry mx brown.

Bij mij is altijd de build kwaliteit het belangrijkst en de keycap soort.
Ja ik vind de metalen backplate wel heel nice en je kan de toetsenboord makkelijk schoonmaken met wat perslucht door die hoge toetsen.

Waar kan ik goedkope custom keycaps bestellen btw? Ik hoef heus niet hele keyboard over te doen, alleen het belangerijkste gedeeltes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het design van die Corsairs echt geweldig, maar de prijs (en dan vooral het prijsverschil met de standaard versies) houdt me nu nog tegen om er één aan te schaffen. Ik heb op al mijn apparatuur blauwe ledjes zitten en volgens mij zijn die rgb versies de enige optie om een Corsair te krijgen met blauwe leds erin. Er staat wel een K70 met blauwe leds op de site maar volgens mij is die uit productie.

Hopelijk gaat de prijs omlaag als ze hem in meerdere winkels gaan verkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:59:
[...]

Ja ik vind de metalen backplate wel heel nice en je kan de toetsenboord makkelijk schoonmaken met wat perslucht door die hoge toetsen.

Waar kan ik goedkope custom keycaps bestellen btw? Ik hoef heus niet hele keyboard over te doen, alleen het belangerijkste gedeeltes :P
spul moet je helaas importeren, massdrop heeft af en toe wel wat novelty keycaps maar dat is ook eens in een blauwe maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers!

Na wat onderzoek gedaan te hebben naar mechanische toetsenborden heb ik besloten er een te kopen. Bij vrienden heb ik Cherry MX blue en red weten te voelen en mijn keuze gaat voor blue. Nu zit ik nog met het dilemma om de juiste toetsenbord te vinden. Ik heb drie potientiele toetsenborden: Ducky Shine 3, Corsair K70 en Das Keyboard 4 Professional (deze laatste valt echter een beetje over het budget dat ik aan een toetsenbord zou willen uitgeven). Welke van deze drie zijn qua kwaliteit het beste? Of is er een beter toetsenbord voor plus minus 150 euro?

Advies wordt op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:43:
Beste Tweakers!

Na wat onderzoek gedaan te hebben naar mechanische toetsenborden heb ik besloten er een te kopen. Bij vrienden heb ik Cherry MX blue en red weten te voelen en mijn keuze gaat voor blue. Nu zit ik nog met het dilemma om de juiste toetsenbord te vinden. Ik heb drie potientiele toetsenborden: Ducky Shine 3, Corsair K70 en Das Keyboard 4 Professional (deze laatste valt echter een beetje over het budget dat ik aan een toetsenbord zou willen uitgeven). Welke van deze drie zijn qua kwaliteit het beste? Of is er een beter toetsenbord voor plus minus 150 euro?

Advies wordt op prijs gesteld!
Corsair Master Race B)

*sorry erger me gewoon aan al die plastic tobo's :*) *

Hier is er nog eentje: pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)

Met een beetje plastidip kan je die zo customizen :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het ligt er een beetje aan wat je voorkeur is. Beide toetsenborden zijn van hoge kwaliteit, maar het design verschilt wat.

De Ducky Shine 3 is erg clean, helemaal van plastic en heeft weinig toeters en bellen.

De Corsair K70 heeft en wat meer 'gamer'-uiterlijk (ik weet niet hoe het anders te omschrijven valt :P), heeft een geborsteld aluminium backplate en daarnaast wat meer features zoals mediatoetsen en een volumewieltje. Ook kun je bij de K70 per toets de backlight in-/uit-schakelen. Ik zie dat de Ducky dat ook kan

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 17-02-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:14:
Het ligt er een beetje aan wat je voorkeur is. Beide toetsenborden zijn van hoge kwaliteit, maar het design verschilt wat.

De Ducky Shine 3 is erg clean, helemaal van plastic en heeft weinig toeters en bellen.

De Corsair K70 heeft en wat meer 'gamer'-uiterlijk (ik weet niet hoe het anders te omschrijven valt :P), heeft een geborsteld aluminium backplate en daarnaast wat meer features zoals mediatoetsen en een volumewieltje. Ook kun je bij de K70 per toets de backlight in-/uit-schakelen.
Ben ik de enige die ducky zeer kinderachtig/overpriced vind? Nog erger dan Razer.
Koop dan een pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch scheelt gauw 100€.

Een Corsair K70 Blue vind ik professioneler uitzien in een kantoor dan een ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Ben ik de enige die ducky zeer kinderachtig/overpriced vind? Nog erger dan Razer.

Een Corsair K70 Blue vind ik professioneler uitzien in een kantoor dan een ducky.
Hoe bedoel je dat precies? Ik kan me voorstellen dat je een Shine 3 met roze backlight op standje kermis niet kantoor-proof vindt, maar ik kan me niet echt bedenken wat er mis is met een Shine 3 met witte backlight met een 'standaard' backlight of met het backlight uit. Niet iedereen gaat voor Ducky vanwege de kermis mode :P

Laten we zeggen: ik krijg meer klachten over de herrie van de MX Blues dan over het dat het keyboard kinderachtig zou zijn. ;)

Overpriced wil ik hem ook zeker niet noemen. Het was een paar tientjes duurder dan mijn Das Keyboard Professional S, maar ik vind het dan ook een beter keyboard. Meer functionaliteit, minstens even degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:54:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Ik kan me voorstellen dat je een Shine 3 met roze backlight op standje kermis niet kantoor-proof vindt, maar ik kan me niet echt bedenken wat er mis is met een Shine 3 met witte backlight met een 'standaard' backlight of met het backlight uit. Niet iedereen gaat voor Ducky vanwege de kermis mode :P

Laten we zeggen: ik krijg meer klachten over de herrie van de MX Blues dan over het dat het keyboard kinderachtig zou zijn. ;)

Overpriced wil ik hem ook zeker niet noemen. Het was een paar tientjes duurder dan mijn Das Keyboard Professional S, maar ik vind het dan ook een beter keyboard. Meer functionaliteit, minstens even degelijk.
150€:
pricewatch: Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Blue)

70€: pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Kinderachtig/overpriced? Nee, die mening deel ik absoluut niet met je. Het is absoluut geen goedkoop toetsenbord maar hij zit kwalitatief echt uitstekend in elkaar, beduidend beter dan de Corsair K70. Verder heeft hij een enorm clean uiterlijk dus weet ook niet precies wat je met kinderachtig bedoelt, daarbij denk ik meer in de categorie Razer / Logitech / Roccat etc. Ik bezit overigens zowel een Corsair K70 als een Ducky Shine 3, allebei met MX Blue switches. De Shine 3 heeft toch duidelijk mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:14:

Dingen zoals 10 soorten achtergrondlichtmodi, keuze uit verschillende kleuren (zoals bij de Shine 4), een slang of paard op je spatiebalk eenden op je OS-toetsen, en een stapel games-gerelateerde functies vind jij zonder toeters en bellen en clean qua uiterlijk?

LOL. Zie je hoe meningen verschillen :)

Voor mij is een toetsenbord zoals een Filco clean, en zonder toeters of bellen. De WASD CODE die ik zelf heb besteld is ook clean, en heeft een paar toeters die voor sommigen nuttig kunnen zijn (zoals hardwarematige keyswaps, Win-key lock, witte backlight), maar geen bellen (veel backlightmodi, macro-toetsen en force feedback orbital rocket launcher, etc...)

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Katsunami schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:57:
[...]
Dingen zoals 10 soorten achtergrondlichtmodi, keuze uit verschillende kleuren (zoals bij de Shine 3), een slang of paard op je spatiebalk eenden op je OS-toetsen, en een stapel games-gerelateerde functies vind jij zonder toeters en bellen en clean qua uiterlijk?
Sorry, die features had ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dingen zoals 10 soorten achtergrondlichtmodi, keuze uit verschillende kleuren (zoals bij de Shine 3), een slang of paard op je spatiebalk eenden op je OS-toetsen, en een stapel games-gerelateerde functies vind jij zonder toeters en bellen en clean qua uiterlijk?

Voor mij is een toetsenbord zoals een Filco clean, en zonder toeters of bellen. De WASD CODE die ik zelf heb besteld is ook clean, en heeft een paar toeters die voor sommigen nuttig kunnen zijn (zoals hardwarematige keyswaps, Win-key lock, witte backlight), maar geen bellen (veel backlightmodi, etc...)
Als de ducky nou eens onder 100€ waren dan hadden ze nog een kans.
Met die prijzen loop je tegen de K70/K95 RGB. En ja zelfs voor workflow is zo'n K95 handig _/-\o_
Mensen kopen bij ducky ook nog een custom keycaps, custom cable en dan loop je tegen 250€ aan!

Daarnaast vertrouw ik eerder Cooler Master, die zijn net als Corsair al een tijdje bezig in de PC-wereld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Voor mij is een toetsenbord zoals een Filco clean, en zonder toeters of bellen. De WASD CODE die ik zelf heb besteld is ook clean, en heeft een paar toeters die voor sommigen nuttig kunnen zijn (zoals hardwarematige keyswaps, Win-key lock, witte backlight), maar geen bellen (veel backlightmodi, etc...)
Heb ook nog een Filco liggen dus ook daar kan ik over meepraten :P Bij zowel de Filco als de Ducky raad ik met klem aan de keycaps te vervangen, ABS caps doen simpelweg af aan de kwaliteit van dergelijke toetsenborden. Ik gebruik een custom set met een cleane uitstraling op beide borden, op dat punt niet echt een verschil dus. De 10 backlight modi van de Ducky gebruik ik zelf niet, je hebt simpelweg de keuze om hem een zakelijk uiterlijk te geven of als kermis te gebruiken.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:58:
[...]

Als de ducky nou eens onder 100€ waren dan hadden ze nog een kans.
Met die prijzen loop je tegen de K70/K95 RGB. En ja zelfs voor workflow is zo'n K95 handig _/-\o_
Daarnaast vertrouw ik eerder Cooler Master, die zijn net als Corsair al een tijdje bezig in de PC-wereld.
Je vertrouwt op toetsenbordgebied eerder op Corsair en Cooler Master dan op een fabrikant die beduidend langer actief is op dit gebied en een uitstekende reputatie heeft opgebouwd? Juist op dat punt is Ducky al helemaal in het voordeel lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door MiBe op 17-02-2015 23:01 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.