• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
ihre schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:51:
[...]

Woon je toevallig in de buurt van Enschede?
Hela niet, woon in Eindhoven

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Ah jammer, als je in de buurt woonde had ik hem graag even komen testen, ben erg benieuwd naar een TKL model namelijk. Heb zelf een fullsize Ducky staan.

Echter heb ik net een Noppoo Choc Mini 2M Wireless besteld :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VlIjvJk.png

Ze hebben wel meer leuk spul liggen, ook 4 keycap sets voor samen €40,- opgepikt.

https://www.massdrop.com/...-wireless?mode=guest_open
https://www.massdrop.com/bazaar?mode=guest_open

[ Voor 4% gewijzigd door ihre op 25-12-2014 15:54 ]

Verwijderd

ihre schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:53:
[...]

Ah jammer, als je in de buurt woonde had ik hem graag even komen testen, ben erg benieuwd naar een TKL model namelijk. Heb zelf een fullsize Ducky staan.

Echter heb ik net een Noppoo Choc Mini 2M Wireless besteld :+

[afbeelding]

Ze hebben wel meer leuk spul liggen, ook 4 keycap sets voor samen €40,- opgepikt.

https://www.massdrop.com/...-wireless?mode=guest_open
https://www.massdrop.com/bazaar?mode=guest_open
Dit is ook een leuk compact keyboard: pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1375432599.png

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb net bij de MyCom de reds uitgebrobeerd. Nou vergeleken met de switches van mijn vader, linear en tacticale feedback (ze lijken op de blues), is dit niks voor mij.

Ik krijg een beetje het gevoel dat ik op een rubber dome keyboard typ met hoge keys waarbij het wat langer duurt om ze in te drukken.. :X

Ik snap wel dat ze met gaming geassocieerd worden want wanneer je typt komt het ongelofelijk snel op het scherm.

Ben ik er ook achter gekomen dat switches heel persoonlijk zijn :+ _/-\o_

Verwijderd

Brogala schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:25:
Ik heb net bij de MyCom de reds uitgebrobeerd. Nou vergeleken met de switches van mijn vader, linear en tacticale feedback (ze lijken op de blues), is dit niks voor mij.

Ik krijg een beetje het gevoel dat ik op een rubber dome keyboard typ met hoge keys waarbij het wat langer duurt om ze in te drukken.. :X

Ik snap wel dat ze met gaming geassocieerd worden want wanneer je typt komt het ongelofelijk snel op het scherm.

Ben ik er ook achter gekomen dat switches heel persoonlijk zijn :+ _/-\o_
Had mijn MyCom maar zulke spul liggen, ze hebben vooral peasantry-spul en laptops/imacs....
Zelfs bij Media Markt hebben ze niks, daar is halve winkel vol met uhd's :P

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:10:
[...]

Had mijn MyCom maar zulke spul liggen, ze hebben vooral peasantry-spul en laptops/imacs....
Zelfs bij Media Markt hebben ze niks, daar is halve winkel vol met uhd's :P
offtopic:
De hele Media Markt staat inderdaad vol met TV's :N Gelukkig doet mijn MyCom mee aan de PC masterrace en hebben ze er verschillende gaming mouses, toetsenborden en zelfs een custom PC gaming build liggen waar je de toetsenborden en muizen op kan uittesten :9~

Ik moet nu nog even de browns kunnen uitproberen... Iemand ervaring met de Media Markt in Den Haag?

• Uberdude
Brogala schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:15:
[...]

offtopic:
De hele Media Markt staat inderdaad vol met TV's :N Gelukkig doet mijn MyCom mee aan de PC masterrace en hebben ze er verschillende gaming mouses, toetsenborden en zelfs een custom PC gaming build liggen waar je de toetsenborden en muizen op kan uittesten :9~

Ik moet nu nog even de browns kunnen uitproberen... Iemand ervaring met de Media Markt in Den Haag?
moet je kijken of ze de logitech g710+ nog hebben liggen, die heeft mx browns

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:58:
[...]

Diep gezocht in de PriceWatch en deze super aanbieding gevonden (scheelt 50€ vergelijking met K70):

pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate Battlefield 4 (Collectors Edition, US Layout)
Van de site: 'Gaming optimized key matrix for minimized ghosting
Dus geen N-Key Rollover?
Daarnaast doet het lettertype pijn aan mijn ogen, Comic Sans was nog beter geweest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:45:
[...]

Van de site: 'Gaming optimized key matrix for minimized ghosting
Dus geen N-Key Rollover?
Daarnaast doet het lettertype pijn aan mijn ogen, Comic Sans was nog beter geweest.
Scheelt 50€ vergeleken met Corsair Vengeance K70. Kan gelijk ook nieuw muis bij kopen ;)

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Kan je die losse mx blue switches zelf gemakkelijk vervangen, of moet je dan per sé het hele bord openhalen en opnieuw solderen?

Ik heb een razer blackwidow.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoiz op 25-12-2014 21:26 ]

• ihre
Hoiz schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:25:
Kan je die losse mx blue switches zelf gemakkelijk vervangen, of moet je dan per sé het hele bord openhalen en opnieuw solderen?

Ik heb een razer blackwidow.
Er zijn 2 soorten bevestigingsmogelijkheden voor switches: PCB (op de printplaat) & Plate (op een stalen plaat BOVEN de printplaat) mounted. De meeste keyboards hebben plate mounted switches, die zijn niet zomaar om te wisselen. Daar zul je voor moeten solderen.

Na het googlen van Razer Blackwidow + plate mounted durf ik met enige zekerheid te zeggen dat je een plate mounted keyboard hebt, solderen dus.

[ Voor 12% gewijzigd door ihre op 25-12-2014 22:12 ]

• Uberdude
ihre schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:11:
[...]

Er zijn 2 soorten bevestigingsmogelijkheden voor switches: PCB (op de printplaat) & Plate (op een stalen plaat BOVEN de printplaat) mounted. De meeste keyboards hebben plate mounted switches, die zijn niet zomaar om te wisselen. Daar zul je voor moeten solderen.

Na het googlen van Razer Blackwidow + plate mounted durf ik met enige zekerheid te zeggen dat je een plate mounted keyboard hebt, solderen dus.
kun je niet bij een platemounted de switch niet beter uit elkaar halen en het binnenwerk overzetten? kun je gelijk de springs nog veranderen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:45:
[...]

Comic Sans was nog beter geweest.
Dan is dit HET keyboard voor jou.
Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/keyboard_images/large_black_legend_yellow_keyboard_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Marn1X schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:49:
[...]

Dan is dit HET keyboard voor jou.
[afbeelding]
+1

Waar valt hij te kopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben ook opzoek naar mijn eerste mechanical keyboard, en tot nu toe is mijn oog gevallen op de CM Storm QuickFire TK Stealth met Cherry MX Brown switches. Blijkbaar zijn er twee uitvoeringen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V34tlh4.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vtWi6z6.jpg

Echter kan ik in de pricewatch alleen maar de onderste vinden: pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown Weet iemand waar ik de bovenste uitvoering kan vinden? :)

edit: Ah blijkbaar moet ik de versie zonder TK hebben, maar die is volgens de CM website niet verkrijgbaar in Europa: :(

[ Voor 10% gewijzigd door g0tanks op 26-12-2014 18:03 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
In de mediamarkt Den Haag hadden ze heel veel toetsenborden die je mocht uitproberen... maar qua mechanisch hadden ze alleen die oerlelijke Logitech toetsenborden en een Razer Blackwidow en een ander toetsenbord met door de fabrikant gemaakte switches...

Die Razer Blackwidow typt echt vreselijk imho en die andere fabrikant had voor mijn gevoel gewoon rubber dome met wat hogere toetsen. Qua logitech was het alleen red...

Mijn zoektocht naar de browns gaat door :+ En bij de MyCom direct tegenover de MediaMarkt hadden ze één toetsenbord, dezelfde als bij de MediaMarkt waar ik de naam van ben vergeten...

Ze hebben wel erg veel gaming muizen liggen bij de MyCom waar je gewoon even de grip kan uittesten.

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 26-12-2014 18:28 . Reden: Muis. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb sinds kort een Razer Blackwidow Chroma. Hiervoor had ik een Blackwidow Ultimate (uit 2010 oid). Behalve de volledig instelbare toetsenverlichting en de matte look, is de voornaamste verbetering in mijn ogen de toetsen/switches. De Chroma typt veel 'softer' in vergelijking met de Ultimate, het voelt alsof er meer demping ondering de switch zit oid. Dit hoor je ook terug in een 'lichter' klik-geluid. Ik ben er zeer tevreden mee en kan weer een paar jaar verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

theuberdude14 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:22:
moet je kijken of ze de logitech g710+ nog hebben liggen, die heeft mx browns
Volgens velen zijn dat geen "pure browns" maar een beetje verpest door de o-rings eronder waardoor het allemaal erg rubber dome achtig aanvoelt... :/
De K65 had toch deels geen mechanische toetsen ? Dat is toch pas vanaf de K70 ?
g0tanks schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:48:
edit: Ah blijkbaar moet ik de versie zonder TK hebben, maar die is volgens de CM website niet verkrijgbaar in Europa: :(
Ik vind dat hele beleid van ze ook verschrikkelijk :(
Als ze nou eens gewoon alle modellen in Nederland/Europa hadden verkocht in het verleden dan had ik hier al lang een CM Storm keyboard gehad in TKL formaat met MX Blue switches, maar nee... alleen Red switches hadden ze toen tekoop met hier en daar Brown en full size ook nog eens!

Ik vind namelijk hun simpele design eigenlijk wel het leukst van alle merken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:48
Welke lay-out wil je? 104 ANSI US (exact als deze afbeelding).
Wil je backlight? Ja. Volledige, witte, backlight. Die zachtjes kan, en die automatisch uitgaat als er een tijdje (liefst instelbaar) niet getypt is.
Welke MX Switch prefereer je? Brown.
Wat je is je budget?? < €200
Wil je macro toetsen? Maakt niet uit. Evenals mediatoetsen, USB hub, etc. Zou grappig zijn, maar niet noodzakelijk.
Doel van het keyboard? Programmeren en Nederlandse en Engelse stukken schrijven.
Uitstraling? Zo saai mogelijk.

Zo, zoeken jullie dit even voor mij uit? ;) Maar serieus. Vooral mbt de automatisch dimmende backlight cq achtergrondverlichting kan ik geen KB vinden die (angeeft dat) dit kan. De Ducky DK9008 Shine 3 heb ik daarom maar geretourneerd. Hopelijk heeft iemand bij zijn/haar keyboard gemerkt dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Ik heb een 60% PCB besteld, en ga mijn eigen toetsenbord bouwen :D

Daarom gaat de Noppoo (Cherry MX Blue, red backlight, moet nog geleverd moet worden, verwacht hem in de eerste of tweede week van januari) denk ik rechtstreeks richting V&A!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7ji3OHO.jpg

Album: http://imgur.com/a/T4Hna

Mocht iemand interesse hebben kan ik hem wel alvast reserveren :)
cosmo_roel schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:22:
Welke lay-out wil je? 104 ANSI US (exact als deze afbeelding).
Wil je backlight? Ja. Volledige, witte, backlight. Die zachtjes kan, en die automatisch uitgaat als er een tijdje (liefst instelbaar) niet getypt is.
Welke MX Switch prefereer je? Brown.
Wat je is je budget?? < €200
Wil je macro toetsen? Maakt niet uit. Evenals mediatoetsen, USB hub, etc. Zou grappig zijn, maar niet noodzakelijk.
Doel van het keyboard? Programmeren en Nederlandse en Engelse stukken schrijven.
Uitstraling? Zo saai mogelijk.

Zo, zoeken jullie dit even voor mij uit? ;) Maar serieus. Vooral mbt de automatisch dimmende backlight cq achtergrondverlichting kan ik geen KB vinden die (angeeft dat) dit kan. De Ducky DK9008 Shine 3 heb ik daarom maar geretourneerd. Hopelijk heeft iemand bij zijn/haar keyboard gemerkt dat het wel kan.
Ik moet zeggen dat ik een auto-off functie voor backlight nog niet tegen ben gekomen... Wellicht kan het met custom boards, die een programmeerbare chip hebben (een Teensy 2.0 controller).

[ Voor 64% gewijzigd door ihre op 28-12-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zojuist mn eerste Kailh switch bordje binnen gekregen. pricewatch: Rapoo Toetsenbord V700

50g actuation, was van nature bij Cherry MX Brown uitgekomen dus dit ligt er niet heel ver van af. Eerste indruk eigenlijk erg positief, maar zal de komende tijd even wennen worden om tot een goede conclusie te komen. Had verwacht dat het wat meer tegen zou vallen gebaseerd op reviews van anderen, maar ik blijf voorlopig met het gevoel van "could've fooled me!"

Zijn er al andere gebruikers van dit bord, of 50g Kailh switches die ze met Cherry MX hebben vergeleken / ze naast elkaar hebben draaien?

En als we toch leuke dingen aan het showen zijn, dan ook maar hier :D

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/foritain/blog/11/308.png
Met bijbehorend blogpostje over hoe deze tot stand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ziet er erg leuk uit! Zeker voor die twaalf euro. :) Zo te zien wordt de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) niet meer echt verkocht jammergenoeg.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Hmm da's apart, ik zal CM eens mailen want dat model is misschien 6 maanden oud? Op zich werkt het natuurlijk op elk wit-verlicht Cherry MX bord, maar de Rapid-i met z'n licht show is wel erg leuk zo (en betaalbaar). Ook een witte ondergrond onder de toetsen is iets wat het effect wel ten goede komt, kleurt zo lekker mee :D

Maximale brightness is wel iets verminderd dankzij de stukjes plastic, maar daar kan ik niet over vallen, stond voorheen op ~60% meen ik, nu gewoon volle bak aan. Kan misschien een overweging zijn bij bordjes die van hunzelf weinig verlichten.

Maar ik vraag het even na, zou verwachten dat het wel weer komt. Zie ik overigens wel vaker bij CM producten. Trigger-Z kwam ook met vlagen, en Alcor/Mizar muizen dito. Ik laat het je even weten als ik wat hoor.

edit: over snel antwoord gesproken op een zondag-avond :D. Beide (Rapid-i en Trigger-Z)zullen in Januari (ergens?) weer leverbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 28-12-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nice, bedankt voor de info! Dan wacht ik tot januari voor de aankoop van mijn eerste mechanical. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Als je dat setje LED-covers bij Banggood haalt, bestel dan meteen zo'n setje o-rings mee bij hun. kost <2 euro meen ik en ze lijken dusver best prima. Scheelt wel wat in de geluidsproductie als je een harde rammer bent ;)

edit: Holy. Ik zat een beetje naar levertijden van wat mech Kb's te kijken, vooral benieuwd naar CM en hun levertijden. Lijkt erop dat hun producten bij vlagen komen, dan uitverkocht zijn, en korte tijd later weer leverbaar zijn. Gevalletje grote boot vol producten, verkopen, nieuwe boot onderweg?

Anyhow toen viel mij op dat de NovaTouch voor ~140 euro te koop is. pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL Dat ding typt werkelijk geweldig, maar voor de adviesprijs van 180 euro was het lastig om langs de prijs te kijken. ~140 euro brengt hem al veel dichter bij veel populaire Cherry bordjes.

[ Voor 60% gewijzigd door Foritain op 28-12-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Foritain schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:56:
Zojuist mn eerste Kailh switch bordje binnen gekregen. pricewatch: Rapoo Toetsenbord V700

50g actuation, was van nature bij Cherry MX Brown uitgekomen dus dit ligt er niet heel ver van af. Eerste indruk eigenlijk erg positief, maar zal de komende tijd even wennen worden om tot een goede conclusie te komen. Had verwacht dat het wat meer tegen zou vallen gebaseerd op reviews van anderen, maar ik blijf voorlopig met het gevoel van "could've fooled me!"

Zijn er al andere gebruikers van dit bord, of 50g Kailh switches die ze met Cherry MX hebben vergeleken / ze naast elkaar hebben draaien?

En als we toch leuke dingen aan het showen zijn, dan ook maar hier :D

[afbeelding]
Met bijbehorend blogpostje over hoe deze tot stand is gekomen.
Hmm... weet je... dit is misschien wel mooier/beter dan al die RGB keyboards bij elkaar en dat zeg ik dan als iemand die hooguit een wit verlicht keyboard zou kopen :D Echt grappig zo! _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 19:59
Hopelijk komt de CM Storm QuickFire XT - Brown Switch weer ergens op voorraad. Mooie instapmodel voor een mooie prijs zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
Skarloc schreef op woensdag 24 december 2014 @ 06:36:
[...]

Dit toetsenbord heb ik ook aangeschaft, bevalt super! Heb nog wel even een vraagje voor je over het back-light; als je dit instelt op "wit" is het bij jou dan ook echt wit, of meer blauwig/groenig?
Heb net wit ingesteld op mijn G910 en die is ook gewoon echt wit.
Had het even op 1 toets staan, maar dat werkt allemaal gewoon prima. Geen andere kleur zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:36:
Hopelijk komt de CM Storm QuickFire XT - Brown Switch weer ergens op voorraad. Mooie instapmodel voor een mooie prijs zonder poespas.
Voor die prijs neem ik liever de pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY...

Dat sexy backplate yo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 19:59
Die is zeker ganz geil, maar heb ook num pad nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

K65 is toch alleen deels mechanisch ? Verder vind ik juist die backplate niet zo mooi...

Wat betreft design vind ik de "DAS Keyboard" in zwart/rood echt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik ben vast niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste): een Belgische tweaker op zoek naar een keyboard (TKL of 60%) met de correcte Azerty lay-out.

Enige mogelijke manier lijkt me momenteel:
  1. Keyboard vinden met een ISO layout (ipv ANSI), DE/UK/FR, maakt op zich niets uit:
    • Vortex POKER II (60%)
    • KBT Pure Pro (60%)
    • Filco Majestouch 2 (TKL)
    • Andere suggesties zijn welkom
  2. Keycaps met een Belgische Azerty lay-out vinden, het grote probleem
  3. Profit
Belgische Tweakers met een oplossing voor dit welgekende probleem, shoot!
Misschien moet ik me gewoon de moeite (en de extra kost) besparen en een HHKB2 kopen 8)7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik weet niets van Azerty layouts, maar kwam op de ROCCAT site een aardig aantal plaatjes en layouts tegen van hun recente Ryos TKL Pro. Overigens wel een forse TKL met polssteun, dus geen idee of je er ook maar iets aan hebt.

http://www.roccat.org/Pro...OCCAT-Ryos-TKL-Pro/#crb_7

Uit interesse, wat is het specifieke probleem met BE-Azerty vs FR-Azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
De symbooltoetsen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GduPzEG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ai.

Ik stel annexatie voor ;) Succes iig, mocht je wat vinden deel het svp, want ik zie de vraag wel eens voorbij komen maar ik heb zelf nul idee. Je zou verwachten dat een merk met wat ogen op de NL/Benelux markt toch wat optionele BE keycaps aan zou bieden om meer man naar hun merkje te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 28 december 2014 @ 02:44:
[...]

Volgens velen zijn dat geen "pure browns" maar een beetje verpest door de o-rings eronder waardoor het allemaal erg rubber dome achtig aanvoelt... :/

[...]

De K65 had toch deels geen mechanische toetsen ? Dat is toch pas vanaf de K70 ?

[...]

Ik vind dat hele beleid van ze ook verschrikkelijk :(
Als ze nou eens gewoon alle modellen in Nederland/Europa hadden verkocht in het verleden dan had ik hier al lang een CM Storm keyboard gehad in TKL formaat met MX Blue switches, maar nee... alleen Red switches hadden ze toen tekoop met hier en daar Brown en full size ook nog eens!

Ik vind namelijk hun simpele design eigenlijk wel het leukst van alle merken :)
O-rings zijn eenvoudig te verwijderen, het enige dat je hiervoor nodig hebt is een keycap puller. Overigens is de K65 wel degelijk een mechanisch toetsenbord, het betreft echter een tenkeyless model zonder achtergrondverlichting, de K70 is een full size toetsenbord met achtergrondverlichting.

Er is een hele eenvoudige reden dat Cooler Master het desbetreffende toetsenbord niet verkoopt in Nederland/Europa aangezien deze front-printed keycaps heeft. Voor deze regio heeft Filco hier patent op waardoor Cooler Master ze hier simpelweg niet mág verkopen. Dit patent geldt alleen voor full size en TKL-modellen, aangezien de QuickFire TK een andere indeling heeft kon Cooler Master dat toetsenbord wel met front-printed keycaps (oftewel als zogenaamde 'stealth-edition') op de markt brengen.

Edit: Het 'deels mechanische' wat Corsair vroeger had was alleen het geval op de K60 en de K90. De K65, K70 en K95 zijn wel allemaal volledig mechanisch. Dus geen rubber dome F-toetsen, macrotoetsen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 30-12-2014 00:51 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Een compact, draadloos, mechanisch toetsenbord van aluminium _/-\o_.
http://www.dx.com/p/rapoo...dia-key-358445#.VKKR7V4B8
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w7omx_BWqkA]
Heb ook een gaming muis van Rapoo (de V300), geniaal dingetje.
Ben binnenkort jarig dus ik weet wat ik ga halen 8).

Die Ducky mini is ook erg vet maar dat ding is zo crimineel duur.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik heb hier een V900, echt een prima ding ook. Hoe zijn die sensor prestaties van die V300? Omdat ze niet erg duidelijk zijn in de gebruikte hardware, bij de V900 weet je gelukkig direct dat het een Avago A9800 is.

Die v700 mechanical (Kailh) maakt dusver ook een leuke indruk, mocht je voor dat ding gaan laat even weten hoe het bevalt :D Zullen wel dezelfde switches zijn iig. Kan helaas geen video kijken nu (geen geluid), maar wel uh.. that 90s hair :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik lees hier veel over Cherry switches, en elk bekend merk brengt ook toetsenborden met deze switches op de markt.

Hoe vallen ALPS of Kailh switches hiertussen? Beter, slechter of gewoon anders?
En dan heb je nog de Matias switches. Dat lijkt weer iets anders te zijn...
http://matias.ca/switches/quiet/

En als fabrikanten dan ook nog aparte variaties gaan maken (Razer, Logitech) dan ben je de weg helemaal kwijt!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Das natuurlijk gewoon smaak, maar ik vind de matias switches erg lekker typen.

Het beste kan je ze allemaal uitproberen maar dit is eigenlijk niet haalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Foritain schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:14:
Ik heb hier een V900, echt een prima ding ook. Hoe zijn die sensor prestaties van die V300? Omdat ze niet erg duidelijk zijn in de gebruikte hardware, bij de V900 weet je gelukkig direct dat het een Avago A9800 is.

Die v700 mechanical (Kailh) maakt dusver ook een leuke indruk, mocht je voor dat ding gaan laat even weten hoe het bevalt :D Zullen wel dezelfde switches zijn iig. Kan helaas geen video kijken nu (geen geluid), maar wel uh.. that 90s hair :D
Niks mis mee, nog geen problemen mee gehad.
Wel bier overgeen geflikkerd dus rechter muisknop doet een beetje raar :+

Heb ook een G500 (kabelbreuk) en een Razer Naga 2013, zal m even vergelijken met de V300.
De Naga nog niet heel veel gebruikt, die heeft m'n broertje overgekocht omdat hij LoL speelt maar dat is toch een hele andere muis.
G500 al een tijdje niet meer gebruikt omdat ie stuk is maar de V300 is voor zo ver nog te vergelijken zeker een betere muis, G500 vond ik maar een beetje een onding.
Zag dat ie inmiddels ook in NL te koop is dus ik zal even een review tikken, KX komt zeker ook een review van als ie in huis komt, blijf het een bak geld vinder voor een toetsenbord maar hij gaat ook mee naar school, ook voor programmeren dus dan is een goed toetsenbord eigenlijk ook wel een vereiste.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Jeroenneman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:20:
Ik lees hier veel over Cherry switches, en elk bekend merk brengt ook toetsenborden met deze switches op de markt.

Hoe vallen ALPS of Kailh switches hiertussen? Beter, slechter of gewoon anders?
En dan heb je nog de Matias switches. Dat lijkt weer iets anders te zijn...
http://matias.ca/switches/quiet/

En als fabrikanten dan ook nog aparte variaties gaan maken (Razer, Logitech) dan ben je de weg helemaal kwijt!
ALPS worden niet meer gemaakt. Maar het is niet zo heel moeilijk om een keyboard met witte clicky (Focus bijvoorbeeld) of zwarte tactile (Dell AT101) te vinden. Ik vind ze wat stroef (kan je verhelpen door alle switches te luben), maar het kan interessant zijn als je een tactile mechanical voor cheap wilt hebben. De lineaire ALPS schijnen goed te zijn, maar ook zeldzaam. De Matias zijn clones met een redelijke reputatie volgens mij.

Kalih zijn gewoon Cherry clones met iets afwijkende eigenschappen. Of ze net zo duurzaam zijn als Cherry switches moet nog blijken.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 16:31
Wel een knap toetsenbord die Logitech 910 Orion Spark.
Doet me wel twijfelen om die te kopen maar is dit nu echt zijn geld waard?
Heb nu een logitech 510 die al even meegaat.
Is zo'n mechanisch toetsenbord nu zo veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de G910 laatst geprobeerd en vond hem zelf erg tegenvallen, de switches neigen me iets te veel naar rubber dome qua gevoel. Daarbuiten vond ik de keycaps ronduit verschrikkelijk, er zitten rare hoeken in dat het typecomfort niet bepaald ten goede komt. Het ergste is nog dat je deze niet eens kunt vervangen omdat ze niet compatibel zijn met Cherry MX. Ik zou dus nog even drie keer nadenken voor je zoveel geld aan het desbetreffende toetsenbord uitgeeft.
Gundogan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:50:
[...]
De lineaire ALPS schijnen goed te zijn, maar ook zeldzaam.
Heb zelf een Ducky TKL toetsenbordje gehad met lineaire Black Alps en was hier niet zo over te spreken. Ze zijn beduidend minder consistent dan de lineaire switches van Cherry, de eerste 2 mm voelen ze vrij licht en als je ze verder indrukt zijn ze ineens beduidend zwaarder, niet écht lineair dus (ook al is er geen tactile bump of click aanwezig). Het grootste probleem vond ik echter dat de keycaps zo ontzettend los op de switches zitten hij al ratelt zonder het geluid van de switches überhaupt mee te rekenen.

/azijnpismodus :9

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MiBe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:40:
Heb zelf een Ducky TKL toetsenbordje gehad met lineaire Black Alps en was hier niet zo over te spreken. Ze zijn beduidend minder consistent dan de lineaire switches van Cherry, de eerste 2 mm voelen ze vrij licht en als je ze verder indrukt zijn ze ineens beduidend zwaarder, niet écht lineair dus (ook al is er geen tactile bump of click aanwezig). Het grootste probleem vond ik echter dat de keycaps zo ontzettend los op de switches zitten hij al ratelt zonder het geluid van de switches überhaupt mee te rekenen.

Dat zijn toch ook clones? Ik doelde meer op groene ALPS.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt inderdaad. Ook op de tactile (en dus originele) black Alps vind ik de keycaps echter enorm los staan. De groene Alps heb ik geen ervaring mee maar verwacht dat dat probleem daarbij hetzelfde zou zijn. Hoe het zit met de consistentie durf ik niet te zeggen, daarvoor zou ik ze eerst moeten proberen. Toetsenborden met groene Alps zijn echter wel verdomde lastig te vinden volgens mij, je ziet ze zelden tot nooit. Ze hebben die dingen ook alleen in de jaren '80 gemaakt.

Edit: Iemand toevallig nog suggesties voor een goede draagtas/cover voor een 75% toetsenbord? (formaatje Keycool 84, Noppoo Choc Mini, KBC Race) Keycool leverde bij één van de twee 84's wel een draagtasje maar dan voor een TKL-toetsenbord, past niet helemaal lekker dus. Voor 60% (formaatje V60 / Poker), 80% (TKL) en 100% zijn ze nog wel te vinden maar 75% is lastiger. Hoeft overigens niet specifiek voor toetsenborden te zijn, als het maar goed past en beschermt :P

[ Voor 33% gewijzigd door MiBe op 30-12-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik heb sinds 2 maanden een CoolerMaster Mech en ik heb toch wat problemen met de ingebouwde USB hub. Als ik de toetsenbord aansluit op mijn laptop, lijkt hij alle usb poorten leeg te trekken waardoor geen (of 1) usb apparaat, naast de toetsenbord, het nog doet. Zodra ik de toetsenbord ontkoppel, werkt alles weer perfect (behalve de toetsenbord, cpt obvious).
Eerste keer dat dit gebeurde was ongeveer 1 week na aanschaf. Ik wilde hem eigenlijk terugsturen, maar heb er nog de tijd niet voor gehad. Sindsdien niet meer gebruikt

Hebben jullie enig idee waardoor dit kan komen? Misschien zelf nog te fixen of toch terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je hem al op een ander systeem geprobeerd? Zo ja, doet hij daar hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
MiBe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:40:
Heb de G910 laatst geprobeerd en vond hem zelf erg tegenvallen, de switches neigen me iets te veel naar rubber dome qua gevoel. Daarbuiten vond ik de keycaps ronduit verschrikkelijk, er zitten rare hoeken in dat het typecomfort niet bepaald ten goede komt. Het ergste is nog dat je deze niet eens kunt vervangen omdat ze niet compatibel zijn met Cherry MX. Ik zou dus nog even drie keer nadenken voor je zoveel geld aan het desbetreffende toetsenbord uitgeeft.

[...]
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Die gevormde toetsen moet je iig wel erg aan wennen.
Het gevoel van rubberdomes had ik zelf ook, maar ze tikken wel degelijk heel anders.
Ik denk zelf dat het gewoon gewenning is. Type er nu iig al een stuk beter mee dan voorheen.
Daarnaast hoop ik wat meer gebruik te gaan maken van de kleuren feature. Nu staat deze nog als een regenboog te dansen. Wat erg vet is, maar wil het meer functioneel voor spellen en programma's in gaan stellen. Dat dus hetgeen je gebruikt zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red geprobeerd bij Mycom. Mijn eerste reactie was: Meh.
Was meer onder indruk van de pricewatch: Samsung U28D590D Zilver die ze hadden samen met een zwarte pricewatch: Corsair Graphite 760T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54
Ben al enige tijd op zoek naar een TKL bordje met MX Browns, hier in de Pricewatch staat er geen op voorraad. Heeft iemand suggesties, model en winkel (internationaal wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Heb 2 MX Brown TKL bordjes. De Rapid-i van CM Storm, zoals hierboven genoemd is die in Januari weer op voorraad (weet geen details wanneer in Jan, heb ze gevraagd, "Januari").

Andere is een Ryos TKL Pro,. Wel een TKL met polssteun, dus weer eens wat anders. Wel op voorraad, ook wel aan de prijs. Wel een tof ding hoor. Foto'tje gemaakt ;)

edit:
ZwartR schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:49:
Ben al enige tijd op zoek naar een TKL bordje met MX Browns, hier in de Pricewatch staat er geen op voorraad. Heeft iemand suggesties, model en winkel (internationaal wellicht).
productreview: Roccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown review door Foritain
Wat meer foto's e.d.

Als ik naar de pricewatch kijk, Cherry MX Brown zonder Numpad, dan is het inderdaad erg beperkt. Nogmaals, die Rapid-i is veel goedkoper, zeker niet minder van kwaliteit, en zal er als de berichten kloppen heel binnenkort weer zijn.

Je had bij : http://www.mechanicalkeyboards.nl/ al gekeken?

[ Voor 49% gewijzigd door Foritain op 31-12-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
Zijn er websites / winkels / producenten die custom PBT keysets maken op vraag?

Ondertussen al een aardig deel van Google afgeschuimd op zoek naar een Azerty (BE) keyset, maar tevergeefs tot dusver.

Geekhack & Deskthority organizeren non-stop group buys, zou er niemand tussenzitten die 1 custom keysetje kan maken als je ze een specifieke lay-out geeft (tegen een meerprijsje uiteraard)? Of is dit ijdele hoop :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
MiBe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:39:
Heb je hem al op een ander systeem geprobeerd? Zo ja, doet hij daar hetzelfde?
Inderdaad al geprobeerd. Zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
Na lang zoeken toch iemand gevonden op Geekhack die bereid is om een Belgische Azerty keyset te maken. Nog 9 mensen nodig die interesse hebben.

https://geekhack.org/index.php?topic=67187.0

Spread the word! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 00:00

freddy0519

It hurts when IP

SanderH_ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:38:
Na lang zoeken toch iemand gevonden op Geekhack die bereid is om een Belgische Azerty keyset te maken. Nog 9 mensen nodig die interesse hebben.

https://geekhack.org/index.php?topic=67187.0

Spread the word! }:O
Ik ben net ook al een paar dagen op zoek naar Mechanische Gaming tobo's met Azerty BE! :o

Ik was bijna van plan volledig naar Qwerty over te stappen aangezien er niet veel aanbod is.

Ik had wel dit gevonden bij Tones, een Corsair K70 Azerty BE, maar heb geen plaatje om het te bevestigen. http://www.tones.be/produ...echanical-gaming-keyboard
Alleen vind ik de rode versie niet zo mooi, zou erg vloeken bij mijn blauwe kleuren. ;)

Op hoeveel zou die keyset dan komen ongeveer? En zijn die universeel? Ik had ze graag op een Corsair K70 RGB gezien *O*

[ Voor 18% gewijzigd door freddy0519 op 01-01-2015 23:25 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
K70 heeft geen standaard indeling, zo zijn de Windows-toetsen bijvoorbeeld kleiner. De spatiebalk wijkt qua lengte ook iets af geloof ik. Voor custom keysets kun je het beste een bordje met standaard indeling nemen, bijvoorbeeld Das, Ducky, Filco, bepaalde CM Storm modellen (Rapid, XT), Vortex, KBParadise, Keycool (behalve de 84) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
CM Storm Quick Fire TK Stealth met Cherry Brown besteld *O* Heeft even geduurd omdat ik misschien een monitor wou kopen maar toch maar voor het toetsenbord gegaan. Ben wel benieuwd hoe dat 'stealth' bevalt, ik was niet gelijk in love maar iig verslijten de letters dan niet.

Volgens Alternate krijg ik hem zaterdag, ik laat nog wel achter hoe mijn eerste echte mechanische toetsenbord bevalt. Enige probleem is dat ik echt nergens de browns kon uitproberen, dus ik hoop dat ze bevallen.

mijn moeder was mee naar de MyCom en de blues mochten niet omdat die teveel geluid maakte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brogala schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:15:
CM Storm Quick Fire TK Stealth met Cherry Brown besteld *O* Heeft even geduurd omdat ik misschien een monitor wou kopen maar toch maar voor het toetsenbord gegaan. Ben wel benieuwd hoe dat 'stealth' bevalt, ik was niet gelijk in love maar iig verslijten de letters dan niet.

Volgens Alternate krijg ik hem zaterdag, ik laat nog wel achter hoe mijn eerste echte mechanische toetsenbord bevalt. Enige probleem is dat ik echt nergens de browns kon uitproberen, dus ik hoop dat ze bevallen.

gewoon heel zachtjes typen O-)
Mocht stealth niet bevallen, wil ik 'm best ruilen tegen mijn quickfire TK (non-stealth) met blues :D Of desnoods alleen de keycaps :D :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Nu online
freddy0519 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:02:
[...]

Ik ben net ook al een paar dagen op zoek naar Mechanische Gaming tobo's met Azerty BE! :o

Ik was bijna van plan volledig naar Qwerty over te stappen aangezien er niet veel aanbod is.

Ik had wel dit gevonden bij Tones, een Corsair K70 Azerty BE, maar heb geen plaatje om het te bevestigen. http://www.tones.be/produ...echanical-gaming-keyboard
Alleen vind ik de rode versie niet zo mooi, zou erg vloeken bij mijn blauwe kleuren. ;)

Op hoeveel zou die keyset dan komen ongeveer? En zijn die universeel? Ik had ze graag op een Corsair K70 RGB gezien *O*
De meeste keycaps worden in een ANSI-indeling geproduceerd, alsook deze keyset. Dit zou er dus zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp349/lysol8086/BEANSI_zpsb7d21c1d.png

Geen Azerty (BE) ISO dus, maar veel dichter ga je niet komen. Prijs is afhankelijk van het aantal kopers en of je voor een full set kiest of niet, maar ik schat ergens rond de $50-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 14:50
Sinds kort de Steelseries 6gv2 en hij bevalt echt top :-D
Moest wel ff wennen, want de toetsen waren wat zwaarder dan gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik ga deze maand de Rapoo KX bestellen met Kalih Yellow Switches (schijnen MX Black te zijn), welke toetsenborden hebben dezelfde switches die ik even in de MediaMarkt ofzo kan testen?
En ik wil ook een aantal toetsen vervangen (WASD bv), waar kan ik losse toetsen kopen?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-10 11:51
Ik heb sinds kort een Roccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown en ben hier heel erg blij mee. Ik had niet verwacht dat mechanische toetsen zoveel fijner typen dan mijn vorige toetsenbord. De brown switches zijn heerlijk stil zonder klik. Ik was altijd bang dat mechanische toetsenborden zoveel lawaai maakten, maar dit valt mij toch echt mee.

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Remcom00 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:48:
Ik ga deze maand de Rapoo KX bestellen met Kalih Yellow Switches (schijnen MX Black te zijn), welke toetsenborden hebben dezelfde switches die ik even in de MediaMarkt ofzo kan testen?
En ik wil ook een aantal toetsen vervangen (WASD bv), waar kan ik losse toetsen kopen?
Lastig, ik heb zelf net pricewatch: Rapoo Toetsenbord V700 in huis. Die heeft die gele Kailh switches. Niet bij de MM (Nou ja, misschien wel te vinden in een fysieke winkel), maar wel bij een flink aantal shops op voorraad.

Gevoelsmatig doen de Kailh switches het best goed. Omdat tussen mijn oren zit dat het Cherry MX clones zijn probeer je dan iets te voelen waardoor ze "het net niet" zouden moeten zijn, maar ik kan niet zeggen dat het mij lukt. Gezien de verlopen patenten is er ook weinig wat in de weg staat van een "perfecte kopie", maar ik kan niet beoordelen of dat nu echt is gelukt. Het enige wat op de lange termijn moet blijken is de geclaimde kwaliteit van 60 mil actuations, maar dat zijn praktisch niet te testen. 60 miljoen activaties zou 2 jaar lang elke seconde de switch activeren betekenen, veel succes :D

De vergelijking met Cherry MX Black klopt aardig, al heb ik hier nu geen black bordje liggen om direct te vergelijken. Gevoelsmatig neemt het vereiste gewicht om ze in te drukken iets toe naarmate je voorbij actuation gaat, maar ik moet nog een oplossing bedenken om dat op 1 of andere manier te meten of dat gevoel klopt. Sowieso is dat niet verkeerd, want het lijkt onnodig bottomen te voorkomen, en het maakt hem in gebruik wat stiller dan de MX Brown bordjes die ik normaliter gebruik en af en toe toch hard door druk.

Keycaps zijn overigens Cherry MX compatible, dus niets weerhoud je van het kopen van Cherry MX compatible keycaps, en die komen er echt in te veel soorten en smaken :D
EmptyNull schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:09:
Ik heb sinds kort een Roccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown en ben hier heel erg blij mee. Ik had niet verwacht dat mechanische toetsen zoveel fijner typen dan mijn vorige toetsenbord. De brown switches zijn heerlijk stil zonder klik. Ik was altijd bang dat mechanische toetsenborden zoveel lawaai maakten, maar dit valt mij toch echt mee.
Oh yea :D Ryos maakt overigens best wel wat geluid bij bottomen, ik ga zelf straks een setje o-rings toevoegen, want dat getikt van de dame naast mij (ze ramt stevig ;) ) komt boven mijn denk-volume uit :D

[ Voor 13% gewijzigd door Foritain op 02-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 13:12
O-rings voor de Ryos worden ook aan deze kant besteld. Tijdens gamen geen last van bottoming, maar tijdens het schrijven van een review is er aardig wat getik te horen.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
melek-taus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:24:
O-rings voor de Ryos worden ook aan deze kant besteld. Tijdens gamen geen last van bottoming, maar tijdens het schrijven van een review is er aardig wat getik te horen.
Zojuist die o-rings van Banggood geplaatst op de Ryos en het verschil is aanzienlijk wanneer je bottomt (maken we er een werkwoord van? :D). Enne, geen zorgen over verminderd licht hoor ;)

Meteen een paar extra zakjes besteld, ga gewoon overal die dingen onder zetten :D Nu maar hopen dat ze het lang volhouden, maar voor <2 euro kan je niet echt de mist in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Lol we hadden het er laatst nog over en nu heb je ze al. Hoelang duurde de verzending? En merk je verschil als je de toets indrukt?

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik had ze al liggen, was alleen te lui om ze er eerder op te doen. Inmiddels nog 300 stuks besteld, kan ik even vooruit.

Denk dat die vorige bestelling er binnen 2 weken was. Verschil bij activeren niet, verschil bij bottomen wel, hij stopt een millimetertje eerder uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Foritain schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:21:
Ik had ze al liggen, was alleen te lui om ze er eerder op te doen. Inmiddels nog 300 stuks besteld, kan ik even vooruit.

Denk dat die vorige bestelling er binnen 2 weken was. Verschil bij activeren niet, verschil bij bottomen wel, hij stopt een millimetertje eerder uiteraard.
Wat dat betreft is O-rings wel een heerlijke oplossing. Ik ben ook een rammer, en vind het een enorm verschil met o-rings. Heb je deze ook besteld bij Banggood?

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
WTF m'n QuickFire TK stealth wordt nu opeens op maandag bezorgt :N

Dan heb ik dus echt geen tijd om hem uit te proberen

Oh en er is ook niemand thuis als hij wordt bezorgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Brogala op 03-01-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dan heb jij nog geluk, ik ben naargeestig op zoek naar een webshop die ze überhaupt nog kan leveren op dit moment. Ik zou graag een quickfire XT op m'n bureau willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
pclinde schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Wat dat betreft is O-rings wel een heerlijke oplossing. Ik ben ook een rammer, en vind het een enorm verschil met o-rings. Heb je deze ook besteld bij Banggood?
Ik heb die <2 euro krengen van Banggood inderdaad, lijkt zo op het eerste gezicht niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Als er iemand in geïnteresseerd is, hij ligt toch maar in de weg http://tweakers.net/aanbo...e-led-(cherry-brown).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:16:
[...]

Ik heb die <2 euro krengen van Banggood inderdaad, lijkt zo op het eerste gezicht niets mis mee.
Zit wel een groot verschil in t.o.v. die van WASD-keyboards bijvoorbeeld, die dempen beduidend meer. De banggood o-rings zijn vrij hard, qua gevoel een beetje vergelijkbaar met die in de G710+. Vind ze dan ook niet echt overeenkomen met de 'echte' o-rings, al is het natuurlijk een kwestie van smaak wat je fijner vindt.

@theuberdude14: Heb hier nog een bordje liggen waar ik weer op uitgekeken ben, ruilen? V&A aangeboden: CM Storm QuickFire TK White Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Net de o-rings besteld, samen met een keypuller en metalen WASD keycaps. Ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg.
Natuurlijk besteld via Bangood.com is ook geen geld en ook nog zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
MiBe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Zit wel een groot verschil in t.o.v. die van WASD-keyboards bijvoorbeeld, die dempen beduidend meer. De banggood o-rings zijn vrij hard, qua gevoel een beetje vergelijkbaar met die in de G710+. Vind ze dan ook niet echt overeenkomen met de 'echte' o-rings, al is het natuurlijk een kwestie van smaak wat je fijner vindt.

@theuberdude14: Heb hier nog een bordje liggen waar ik weer op uitgekeken ben, ruilen? V&A aangeboden: CM Storm QuickFire TK White Edition
Als het blue switches waren had ik gelijk met je gerolen, ben helaas geen fan van reds. Toch bedankt voor het aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede site waar je een beetje keuze uit keycaps hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@theuberdude14: Geen probleem :) Aan een bordje met Blue's kan ik je helaas niet helpen.

@Brum_brum: In Nederland zijn keycaps niet bepaald breed verkrijgbaar. De enige plaatsen die ik weet waar je losse keysets kunt krijgen is bij MKH en Alternate. In het buitenland is de keuze groter, op Geekhack en Deskthority lopen verschillende groupbuys en ook op Massdrop komen regelmatig keysets voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik wil graag eens een mechanisch toetsenbord uitproberen en ben na het een en ander gelezen te hebben op zoek naar een TKL met MX-Brown switches, maar alle gangbare modellen lijken uitverkocht in Nederland. Is er een algemene schaarste van deze modellen/switches of kijk ik naar te oude modellen (Ducky Zero/Shine)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
EddoH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:01:
Ik wil graag eens een mechanisch toetsenbord uitproberen en ben na het een en ander gelezen te hebben op zoek naar een TKL met MX-Brown switches, maar alle gangbare modellen lijken uitverkocht in Nederland. Is er een algemene schaarste van deze modellen/switches of kijk ik naar te oude modellen (Ducky Zero/Shine)?
Ik ben zelf aan het wachten op deze: pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Volgens het contact dat Foritain gehad heeft met CM zijn ze weer deze maand op voorraad:
Foritain schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:42:
Hmm da's apart, ik zal CM eens mailen want dat model is misschien 6 maanden oud? Op zich werkt het natuurlijk op elk wit-verlicht Cherry MX bord, maar de Rapid-i met z'n licht show is wel erg leuk zo (en betaalbaar). Ook een witte ondergrond onder de toetsen is iets wat het effect wel ten goede komt, kleurt zo lekker mee :D

Maar ik vraag het even na, zou verwachten dat het wel weer komt. Zie ik overigens wel vaker bij CM producten. Trigger-Z kwam ook met vlagen, en Alcor/Mizar muizen dito. Ik laat het je even weten als ik wat hoor.

edit: over snel antwoord gesproken op een zondag-avond :D. Beide (Rapid-i en Trigger-Z)zullen in Januari (ergens?) weer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik zoek een wat zakelijker toetsenbord aangezien ik hem niet voor gaming ga gebruiken, maar voor de prijs ziet deze er ook wel goed uit.
Het lijkt er dus op dat toetsenborden met MX Browns erg schaars zijn in deze tijd van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
MiBe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Ik zou ze graag eens naast elkaar willen leggen, of nog wat andere proberen uit China. Probleem is, met momenteel 3 mech bordjes zit ik al aan de 54 $ aan o-ringen (ex shipping?) en dat gaat mij wel erg ver. Misschien dat ik f-keys etc achterwege kan laten en dan met 2 setjes af kom, maar dan nog. Ga nu zelfs een 4e mech bord toevoegen (beetje vergelijkignsmateriaal hebben he voor reviews :D ) , en zo kan ik bezig blijven.

Zowel ikzelf als de dame zijn er over te spreken, als ik nu 1 primair bord had gehad had ik er nog wel over willen denken, maar voorlopig laat ik het even zo. Desondanks fijn om te horen van iemand die ze allebij kent, ga ik in elk geval even voelen als ik in de buurt ben bij iemand met WASD o-ringetjes.

edit: heb je het dan over die rode, blauwe, of beide overigens?

en @g0tanks, @EddoH , 'Januari' is wat mij werd verteld, meer details heb ik niet. Vermoed dat het niet te lang op zich zal laten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Foritain schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:03:
[...]

Ik zou ze graag eens naast elkaar willen leggen, of nog wat andere proberen uit China. Probleem is, met momenteel 3 mech bordjes zit ik al aan de 54 $ aan o-ringen (ex shipping?) en dat gaat mij wel erg ver. Misschien dat ik f-keys etc achterwege kan laten en dan met 2 setjes af kom, maar dan nog. Ga nu zelfs een 4e mech bord toevoegen (beetje vergelijkignsmateriaal hebben he voor reviews :D ) , en zo kan ik bezig blijven.

Zowel ikzelf als de dame zijn er over te spreken, als ik nu 1 primair bord had gehad had ik er nog wel over willen denken, maar voorlopig laat ik het even zo. Desondanks fijn om te horen van iemand die ze allebij kent, ga ik in elk geval even voelen als ik in de buurt ben bij iemand met WASD o-ringetjes.

edit: heb je het dan over die rode, blauwe, of beide overigens?

en @g0tanks, @EddoH , 'Januari' is wat mij werd verteld, meer details heb ik niet. Vermoed dat het niet te lang op zich zal laten wachten!
Ik bestel deze week de Rapoo KX met sowieso 2 verschillende types o-rings, staan een aantal op Aliexpress (soort van Chinese Ebay) en voor een kopje koffie haal ik die van Banggood er ook nog wel bij, moet er toch nog wat ander spul bestellen.
Ben benieuwd, gaat m'n eerste mechanische keyboard worden.

Zal eens kijken hoe het met verzenden bij Aliexpress zit, als je daar soms meer besteld en een beetje hachelt met de verkoper kan ik ze misschien wat goedkoper krijgen en hoef ik maar 1x verzendkosten te betalen, moet alleen ff kijken welke o-rings ik ga bestellen, kan ik ze misschien aan je verkopen zodat je iets goedkoper uit bent.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ben benieuwd naar je ervaringen, zie dat aliexpress ook veel o-rings heeft in verschillende prijsklassen. Je zou toch moeten denen dat zelfs zachtere o-rings niet duurder hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SkVyk0Vl.jpg

Het eerste onderdeel voor het toetsenbord is inmiddels binnen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
De Quickfire TK komt nu dinsdag in de avond aan :') Stelletje naaiers bij PostNL.

Eerst van zaterdag naar maandag in de ochtend naar dinsdag in de avond :w

Ontopic: Ik ga denk ik ook maar een setje O-rings bij AlieXpress kopen, kijken of dat verschil uit maakt. Kost toch bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

RMX

Ik heb een CM Storm Trigger Z aangeschaft. En hij valt best wel tegen.
Hij maakt teveel geluid naar mijn idee, terwijl het een brown moet zijn. Op Youtube filmpjes is het ook veel zachter.

Ik vind de toetsen te hoog, of ik moet er nog aan wennen.
Welke bordjes hebben brown toetsen en lage toetsen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Beste Tweakers, ik heb vandaag eindelijk mijn CM Storm Quickfire TK ontvangen. Typt heerlijk, alleen krijg ik de verlichting maar niet aan... Ik had op het internet gevonden dat het FN+F1 was maar dit werkt hier niet.

Kan iemand mij vertellen hoe je dit doet met de Stealth variant?

edit: owh ze hebben geen leds :-( tenminste toen ik de keys er vanaf haalde zag ik er alleen bij de FN keys etc één. Kon ik weten :O

Ze typen wel echt heerlijk, browns FTW :9 Ben er erg blij mee en helaas ga ik m'n stealth dan ook wel houden, staat erg elegant.

[ Voor 31% gewijzigd door Brogala op 06-01-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft de Stealth alleen verlichting in de pijltjestoetsen, numlock al geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
RMX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:48:
Ik heb een CM Storm Trigger Z aangeschaft. En hij valt best wel tegen.
Hij maakt teveel geluid naar mijn idee, terwijl het een brown moet zijn. Op Youtube filmpjes is het ook veel zachter.

Ik vind de toetsen te hoog, of ik moet er nog aan wennen.
Welke bordjes hebben brown toetsen en lage toetsen?

Alvast bedankt
Praktisch elk Mech KB waar je tot op de bodem drupt (bottomen) maakt stevig geluid, sommige borden nog meer dan die CM bordjes overigens. De switch zelf kan uit zichzelf amper geluid maken. Ik ben zelf overigens niet bekend met mechanische switches in combinatie met minder hoge toetsen.

Wat wel handig is is zo'n setje o-rings wat in de bovenstaande 20 posts meerdere malen is aangehaald, dat dempt het geluid van het bottomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brogala schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:00:
Beste Tweakers, ik heb vandaag eindelijk mijn CM Storm Quickfire TK ontvangen. Typt heerlijk, alleen krijg ik de verlichting maar niet aan... Ik had op het internet gevonden dat het FN+F1 was maar dit werkt hier niet.

Kan iemand mij vertellen hoe je dit doet met de Stealth variant?

edit: owh ze hebben geen leds :-( tenminste toen ik de keys er vanaf haalde zag ik er alleen bij de FN keys etc één. Kon ik weten :O

Ze typen wel echt heerlijk, browns FTW :9 Ben er erg blij mee en helaas ga ik m'n stealth dan ook wel houden, staat erg elegant.
Dus niet van keycaps ruilen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:25:
[...]

Dus niet van keycaps ruilen :-(
Nee :N

ik begin stealth stiekem steeds mooier te vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Brogala op 06-01-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben zelf vooral fan van blank keycaps, en dan deze in het bijzonder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WdxzV1CcyTGdfsvslRunJDWf/full.jpg

Dus als iemand ze over heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Iemand enig idee waar ik deze dingen kan vinden?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/93aUzBPl.png

Ik heb vandaag een setje keycaps mogen ontvangen, blijkt dat die dingen er niet bij zitten... Gepoogd om er een paar van de oude caps af te halen, daarbij is er direct eentje gesneuveld .. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Dan denk ik dat ik toch voor die van WASD ga, http://www.wasdkeyboards....abilizer-insert-2pcs.html

Ik hoopte iets in Nederland te vinden, heb mechanicalkeyboards.nl voor de zekerheid maar gemailed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn inderdaad wat goedkoper maar stuurde je expres een link van een shop in Europa. WASD zit in de Verenigde Staten en weet uit ervaring dat het behoorlijk lang kan duren voor je bestelling binnen is.

[ Voor 33% gewijzigd door MiBe op 06-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
MiBe schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:53:
Die zijn inderdaad wat goedkoper maar stuurde je expres een link van een shop in Europa. WASD zit in de Verenigde Staten en weet uit ervaring dat het behoorlijk lang kan duren voor je bestelling binnen is.
Daar heb je gelijk in, bedankt voor het meedenken. Echter zijn de huidige "inserts" vastgelijmd in de oude keycaps en zitten er in totaal 16 op een keyboard, en lijkt het me slimmer om er in ieder geval genoeg te kopen: £189,6 excl. verzenden vs $11,55 incl.

/edit
Ik las verkeerd, een verschil van 2 euro is minimaal natuurlijk, en verzendkosten voor dat kleine grut zal ook wel meevallen. Eens even kijken of ze ook zo'n draad stabilizer voor een spatiebalk verkopen.

Gelukkig is gebeurde dit bij m'n oude Qpad, ik typ lekker verder op m'n Ducky (gelukkig met Cherry stabs). :)

[ Voor 13% gewijzigd door ihre op 07-01-2015 00:43 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.