Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-10 11:51
Foritain schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Oh yea :D Ryos maakt overigens best wel wat geluid bij bottomen, ik ga zelf straks een setje o-rings toevoegen, want dat getikt van de dame naast mij (ze ramt stevig ;) ) komt boven mijn denk-volume uit :D
Ik game voornamelijk en druk de toetsen niet altijd geheel in tijdens het typen. Bij het geheel indrukken maakt dit inderdaad een aardig geluid maar toch minder dan ik had verwacht van een mechanisch toetsenbord. Ik dacht bij mechanische toetsenborden altijd aan die oudere versies die nogal lawaai maakten, maar dit valt me reuze mee. Al kan ik begrijpen dat anderen er wel last van kunnen hebben als er flink op wordt geramd.

Misschien ooit ook o-rings als mijn huisgenoten beginnen te klagen.

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

De Rapoo KX bij DX besteld, iets meer dan 70 euro.
Gelijk maar even de o-rings van Banggood besteld, wou ook nog andere o-rings als vergelijkingsmateriaal en keycaps kopen, maar dat doe ik later wel.
Bij Banggood hebben ze ook metalen WASD keycaps alleen zijn de letters niet in het midden maar iets links naar boven, ziet er een beetje raar uit.
Bestel die keycaps wel gewoon bij Aliexpress.

Bij de Mediamarkt hebben ze ook de Rapoo R700 met de Yellow Kailh Switches, wou ze gisteren even proberen maar ik denk dat ik gewoon wacht op de KX, kan ik ook niet teleurgesteld raken :+.
Wel jammer dat ik waarschijnlijk nog een maandje op m'n bordje moet wachten, DX doet er sowieso nog een week over tot ie op de post gaat en dan nog een week of 2 tot ie bij mij op de deurmat ligt...

Ik heb ook nog een oud mechanisch toetsenbord liggen, geloof een IBM of een Dell, misschien kan ik daar wat toetsen van omwisselen :D _/-\o_

E: Nieuwe bordje van Steelseries met eigen ontworpen switches

[ Voor 11% gewijzigd door Remcom00 op 07-01-2015 12:12 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:31
EddoH schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:29:
Ik zoek een wat zakelijker toetsenbord aangezien ik hem niet voor gaming ga gebruiken, maar voor de prijs ziet deze er ook wel goed uit.
Het lijkt er dus op dat toetsenborden met MX Browns erg schaars zijn in deze tijd van het jaar...
Ik gebruik momenteel een MX Brown Filco en Ducky als zakelijk klavier.

De Filco was mijn eerste (TKL en blanco keycaps), de Ducky is nu een 'normaal' klavier.
Persoonlijk vind ik de Ducky fijner typen dan de Filco.

De aanslagen zijn minder hard en 'zachter' qua aanvoelen.

Ducky gekocht via Alternate en Filco via uk laten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij de CES heeft Cherry kennelijk een toetsenbord met verminderde latentietijd (en in eerste instantie rode switches) gepresenteerd. Moet naar verluid 190€ gaan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 10:12
Iemand in omgeving Den Bosch die ik kan helpen?

V&A aangeboden: Cherry MX LED Covers voor witte backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
begintmeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:43:
Bij de CES heeft Cherry kennelijk een toetsenbord met verminderde latentietijd (en in eerste instantie rode switches) gepresenteerd. Moet naar verluid 190€ gaan kosten
Dat klopt, het MX Board 6.0. Tot in hoeverre die 'RealKey' technologie verschil uitmaakt moet ik nog maar bezien. De rest van het bordje ziet er in ieder geval veelbelovend uit, vind hem wel behoorlijk aan de prijs.
ennekke schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Ik gebruik momenteel een MX Brown Filco en Ducky als zakelijk klavier.

De Filco was mijn eerste (TKL en blanco keycaps), de Ducky is nu een 'normaal' klavier.
Persoonlijk vind ik de Ducky fijner typen dan de Filco.

De aanslagen zijn minder hard en 'zachter' qua aanvoelen.

Ducky gekocht via Alternate en Filco via uk laten overkomen.
Dat verschil zal hem met name zitten in de gebruikte stabilizers. De Filco gebruikt Costar stabilizers onder de grote toetsen, die 'dempen' inderdaad wat minder dan de Ducky die Cherry G99 stabilizers gebruikt. Jij omschrijft het als zachter, sommigen noemen het 'mushy', het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 40% gewijzigd door MiBe op 07-01-2015 13:58 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:29
Zag gister op overclockers.co.uk dat de Quickfire XT Brown switch op voorraad was.

Gelukkig bedacht ik me toen op tijd dat je dan de UK layout zou krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:21
Zie veel orings etc voorbij komen voor mx switchses gaan deze ook passen op een razer blackwidow met de eigen razer switches? En ook andere toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ari Gold schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:37:
Zag gister op overclockers.co.uk dat de Quickfire XT Brown switch op voorraad was.

Gelukkig bedacht ik me toen op tijd dat je dan de UK layout zou krijgen. :P
Raar dat die zo slecht leverbaar is in Nederland, ik heb hem een aantal maanden(3?) terug gekocht. Toen was hij nog goed leverbaar dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rokz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:59:
Zie veel orings etc voorbij komen voor mx switchses gaan deze ook passen op een razer blackwidow met de eigen razer switches? En ook andere toetsen?
Zijn technisch gezien geen 'eigen' switches maar afkomstig van Kailh. Het zijn MX clones met soortgelijke stems, MX keycaps en o-rings zijn in principe dus gewoon geschikt :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:21
MiBe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Zijn technisch gezien geen 'eigen' switches maar afkomstig van Kailh. Het zijn MX clones met soortgelijke stems, MX keycaps en o-rings zijn in principe dus gewoon geschikt :)
AH super dankjewel! Dan ga ik t maar is uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Nou ik typ steeds lekkerder op dit ding, veel minder verkeerde clicks (accuracy hoger? lol). Ik haal nu iets van 450 aanslagen per minuut wat wel redelijk is :P

Hij voelt er stevig aan en hij krijgt geen vlekken ofzo, dit is erg handig want dit had ik wel met m'n oude tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
JST94 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Raar dat die zo slecht leverbaar is in Nederland, ik heb hem een aantal maanden(3?) terug gekocht. Toen was hij nog goed leverbaar dacht ik.
Inderdaad raar, maar niet alleen in Nederland. Ook gewoon op Amerikaanse Amazon ook, zullen vast ook meerdere webshops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb zojuist reactietweet van Cooler Master NL ontvangen met de boodschap dat de QuickFire XT vanaf nu weer leverbaar zou moeten zijn... Nu maar wachten tot de webshops dat ook in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:31
Een vriendelijke ziel in dit topic die nog een cherry MX sampler heeft liggen en deze wil verkopen aan een leuk prijsje?

V&A gevraagd: Cherry MX key sampler

Een sampler met meer switch types is uiteraard ook welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 08-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 12:17

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

SanderH_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:11:
Een vriendelijke ziel in dit topic die nog een cherry MX sampler heeft liggen en deze wil verkopen aan een leuk prijsje?

V&A gevraagd: Cherry MX key sampler

Een sampler met meer switch types is uiteraard ook welkom.
Hier zou ik mij ook bij aansluiten, als je niet zo ver weg woonde xD

De prijs om nieuw te kopen staat mij een beetje tegen. En ik weet niet of je zoiets gemakkelijk kan doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ooit, lang geleden moest ik eens in dit topic ingrijpen als mod. Toen ik het topic las, dacht ik: WTF nerds over mechanische toetsenborden... Nu ik na acht jaar trouwe dienst toch eindelijk mijn G15v1 inruilen en dankzij dat geleuter over mechanische toetsenborden heb ik toch maar een K95 gekocht... heerlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:06:
Ooit, lang geleden moest ik eens in dit topic ingrijpen als mod. Toen ik het topic las, dacht ik: WTF nerds over mechanische toetsenborden... Nu ik na acht jaar trouwe dienst toch eindelijk mijn G15v1 inruilen en dankzij dat geleuter over mechanische toetsenborden heb ik toch maar een K95 gekocht... heerlijk! :P
En dat zit op tweakers. :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gelukkig valt er nog steeds wat te ontdekken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:43:
Gelukkig valt er nog steeds wat te ontdekken.... :P
Vanwaar de keuze voor zoveel extra toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Edmin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:06:
Nu pas? :P Had dat wel veel eerder verwacht van een moderator :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een Logitech G105(medio 2012 gekocht),maar eind deze maand besteld ik een G510. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:08:
Ik heb op dit moment een Logitech G105(medio 2012 gekocht),maar eind deze maand besteld ik een G510. :9
Waarom een G510?
en die is niet eens mechanisch of wel :+

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 08-01-2015 22:11 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:10:
[...]

Waarom een G510?
en die is niet eens mechanisch of wel :+
Wat is eigenlijk mechanisch voor een tobo? :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:58:
[...]

Hij is nu ook een nerd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:08:
Ik gok dat je dan in het verkeerde topic zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:12:
[...]

Wat is eigenlijk mechanisch voor een tobo? :>
Precies waar dit topic over gaat :> Lees de start anders en ben benieuwd of je keuze dan nog hetzelfde blijft ;)

/me Wil eigenlijk zijn K60 eruit doen om een full cherry keyboard maar het enige normale alternatief is een Das Keyboard
Oh en ik wil dat alle keycaps standaard zijn zodat ik van massdrop dingen kan bestellen en wil hem niet glimmend :+ en vooral muziekcontrols :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Precies waar dit topic over gaat :> Lees de start anders en ben benieuwd of je keuze dan nog hetzelfde blijft ;)

/me Wil eigenlijk zijn K60 eruit doen om een full cherry keyboard maar het enige normale alternatief is een Das Keyboard
Oh en ik wil dat alle keycaps standaard zijn zodat ik van massdrop dingen kan bestellen en wil hem niet glimmend :+ en vooral muziekcontrols :+
Een mechanisch toetsenbord is een toetsenbord op basis van mechanische ''keyswitches''. Dit betekent dat elke toets een eigen, mechanische ''schakelaar'' heeft die elke aanslag registreert. Deze switches geven een unieke feel aan het toetsenbord, gaan erg lang mee en geven over het algemeen meer typecomfort dan voorgenoemde rubber dome switches.

Potver,dat is wel chill. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:58:
[...]

Mijn G15v1 had exact dezelfde layout voor macrotoetsen en ondanks dat ik ze niet echt heel veel gebruikte vond ik het wel een prettige extra feature. Een compacter tobo vind ik trouwens niet meer complet ogen... :X
Touchdomex schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Nu pas? :P Had dat wel veel eerder verwacht van een moderator :P
ik vermoed dat ik sinds mijn kindertijd geen mechanisch tobo meer heb aangeraakt. Als je dan rubber domes gewend bent, is het al snel goed. Dan kijk je meer naar de flitsende features zoals het waardeloze extra schermpje.
Jaaaaa... Mag ik er bij? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 08-01-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Mijn G15v1 had exact dezelfde layout voor macrotoetsen en ondanks dat ik ze niet echt heel veel gebruikte vond ik het wel een prettige extra feature. Een compacter tobo vind ik trouwens niet meer complet ogen... :X
Meh, Ik heb nu een TK van cm, en bevalt me meer als mijn 6macro corsair. Breed onding!
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFLhz8kXCbGy3YFStOQuE5IrM63B8fi5POXdyjXauqJq-ryYrs7w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Cherry-mx tester binnen gekregen van CM. Ligt het nu aan mij of zijn die Cherry-mx switches nu van zulke lage kwaliteit? Ik heb het idee alsof die dingen helemaal niet soepel gaan en ze schuren. Ik typ nu dagelijks op een HHKB2 of een IBM Model M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier ook zo'n ding van Cooler Master liggen maar een sample tester is niet bepaald representatief voor hoe een bepaalde switch in de praktijk typt. Als ik in die tester voel vind ik alleen de lineaire switches 'goed aanvoelen', op een toetsenbord ben ik echter liefhebber van de clicky switches (MX Green en MX Blue) maar als je zo'n losse switch indrukt geeft dat naar mijn mening een heel ander beeld.

Ik weet overigens niet precies wat je onder soepel verstaat. Heb zelf ook een IBM Model M en het is een heerlijke ramplank met een uitmuntende aanslag, maar als soepel zou ik hem nu niet direct omschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 16:23
Ik vraag me af. Ik heb de Corsair K90 en K95 gehad. (niet versleten, eerste rma en tweede als vervanging gehad)

De K95 heb ik een jaar geleden verkocht en nu ben ik op zoek naar een vervangend toetsenbord.

De mechanische switches bevielen mij erg goed.

Ik liep alleen tegen het volgende aan. als ik mijn hand liet rusten op het toetsenbord gebeurde het nog wel eens dat ik bijvoorbeeld de W-toets indrukte door enkel het gewicht van mijn middelvinger. ( korte pezen > spanning op pezen > kromme klauwen > meer druk > nee geen overgewicht :P) Tijdens het spelen van een shooter, terwijl je net ff stil wil staan is dat niet handig.

Maar is dit iets wat door de black switches wordt opgelost, of is dit afhankelijk van de red switches onderling. Ik weet dat er verschil in zit van 45 vs 60 gr maar ik ben benieuwd naar ervaringen

[ Voor 19% gewijzigd door Daftman380 op 10-01-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt er maar net vanaf hoe hard je erop leunt natuurlijk :P Een MX Red switch zal je inderdaad eerder 'per ongeluk' indrukken dan MX Black, simpelweg omdat je die al met 45 gram activeert t.o.v. 60 gram. Dit is dan ook de reden dat je met zwaardere switches doorgaans wat accurater bent dan met lichte switches. Als de lineaire eigenschappen van MX Red je verder goed bevielen ligt MX Black inderdaad voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
mr32 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:08:
Ik heb zojuist reactietweet van Cooler Master NL ontvangen met de boodschap dat de QuickFire XT vanaf nu weer leverbaar zou moeten zijn... Nu maar wachten tot de webshops dat ook in de gaten hebben.
Zelfs op hun eigen website is hij nog niet op voorraad. :/

Edit: Zie net op Centralpoint dat de verwachte voorraad datum 20 januari is. Hopelijk is ie dan ook beschikbaar bij andere webshops.

[ Voor 15% gewijzigd door Ari Gold op 10-01-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Daftman380 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:36:
Ik liep alleen tegen het volgende aan. als ik mijn hand liet rusten op het toetsenbord gebeurde het nog wel eens dat ik bijvoorbeeld de W-toets indrukte door enkel het gewicht van mijn middelvinger. ( korte pezen > spanning op pezen > kromme klauwen > meer druk > nee geen overgewicht :P) Tijdens het spelen van een shooter, terwijl je net ff stil wil staan is dat niet handig.

Maar is dit iets wat door de black switches wordt opgelost, of is dit afhankelijk van de red switches onderling. Ik weet dat er verschil in zit van 45 vs 60 gr maar ik ben benieuwd naar ervaringen
Red switches onderling verschillen niet. enkel een iets zwaardere keycap ofzo, maar het hele idee van Cherry MX is dat Red = Red, welk bord je ook pakt, die ervaring moet gelijk zijn. die 60g die je noemt is ongeveer de druk die vereist is om een Red switch tot de bodem te drukken, niet een onderling verschil. Ter vergelijking, bij Black is dat ong 80g.

Maar goed, ik had precies dat probleem met Reds. Een beetje rust en .. oops... wwwwwwwwww en ik liep die tunnel in terwijl ik net lekker zat te campen ;) Brown was voor mij de oplossing ivm veel schrijfwerk, waarbij de bump toch iets fijner was dan Black. Inmiddels heb ik ook een Kailh 'Yellow' switch, met ca 50g actuatie, 70-75g bottomen ofzo, en daar heb ik het probleem ook al niet meer. Die paar gram kan echt verschil maken. Ik zou als ik jou was een keertje gaan testen met zwaardere switches.

Zelfde ellende had ik trouwens met muizen met te lichte switches, onbedoeld klikken = niet ideaal. ;) Zeker n een shooter waar de spanning wat hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een cadeautje voor mijzelf voor op mijn werkplek. Daar werk ik met een Logitech wireless setje en dat werkt op zich prima, maar als fan van goede randapparatuur wil ik graag een mechanisch tobo gebruiken. Daarom mijn zoektocht:

Welke lay-out wil je? US international (87 keys)
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? Maakt niet uit
Welke MX Switch prefereer je? Brown
Wat je is je budget? ~ € 120,-
Wil je macro toetsen? Nee
Doel van het keyboard? Werk, dus veel typen niet gamen
Wat weet je al? Ik ben uiteraard zelf al opzoek gegaan en kwam uit op deze Filco Majestouch 2 tenkeyless. Voornamelijk omdat ik de lettertypes gebruikt op de game toetsenborden erg lelijk vind.

Heeft iemand een andere suggestie en/of weet iemand waar ik de bovengenoemde knoppenplank het makkelijkste kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik wou pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL suggereren, maar die is inmiddels van 140 euro weer gestegen naar 160. Wel echt een heerlijk bordje en m.i. een mooie upgrade over MX Brown. Featurepakket is basic, maar dat is precies wat jij lijkt te zoeken.

Zie die Filco overigens veel terugkomen op Ebay.

[ Voor 22% gewijzigd door Foritain op 11-01-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Ik heb na ruim anderhalf jaar mijn CM quickfire TK voorzien van rubber ringetjes die voor het heuse bedrag van €1,3 had besteld op banggood. Je bent even bezig maar het was het waard, gelijk even alles schoongemaakt. Toetsaanslagen zijn een stuk prettiger dus mocht je een ramplank hebben zonder, het is zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
JelkeBart schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:54:
Ik ben opzoek naar een cadeautje voor mijzelf voor op mijn werkplek. Daar werk ik met een Logitech wireless setje en dat werkt op zich prima, maar als fan van goede randapparatuur wil ik graag een mechanisch tobo gebruiken. Daarom mijn zoektocht:

Welke lay-out wil je? US international (87 keys)
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? Maakt niet uit
Welke MX Switch prefereer je? Brown
Wat je is je budget? ~ € 120,-
Wil je macro toetsen? Nee
Doel van het keyboard? Werk, dus veel typen niet gamen
Wat weet je al? Ik ben uiteraard zelf al opzoek gegaan en kwam uit op deze Filco Majestouch 2 tenkeyless. Voornamelijk omdat ik de lettertypes gebruikt op de game toetsenborden erg lelijk vind.

Heeft iemand een andere suggestie en/of weet iemand waar ik de bovengenoemde knoppenplank het makkelijkste kan bestellen?
Filco is een gevestigde naam, daar heb je geen miskoop aan. Voor zover ik weet ook niet in Nederland te koop, behalve een enkele bij get-digital.nl.

The Keyboard Co is voor zover ik weet erg goed qua customer service, mocht je het nodig hebben. De verzendkosten zijn ook erg netjes, totaal varierend van £128.70 (3 tot 5 dagen transport) tot £139.15 (next day delivery). Je kunt de kosten zelfs zien door hem aan je winkelmandje toe te voegen, dan kun je direct een verzendmethode kiezen. Ik heb ze onlangs gemailed en kreeg de volgende dag antwoord, dat vond ik erg netjes.

[ Voor 8% gewijzigd door ihre op 11-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Op het moment ben ik met de wisselkoers omgerekend duurder uit met de Filco dan met de genoemde pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL. Nu zag ik dat deze geen Cherry MX switches heeft, maar een zelf gemaakte variant. Heeft iemand ervaring met deze switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelkeBart schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:54:
Bedankt voor de reacties. Op het moment ben ik met de wisselkoers omgerekend duurder uit met de Filco dan met de genoemde pricewatch: CM Storm NovaTouch TKL. Nu zag ik dat deze geen Cherry MX switches heeft, maar een zelf gemaakte variant. Heeft iemand ervaring met deze switches?
PClinde! Top reviewer, Cooler masters onderdaan, en actief hier op het forum!
En natuurlijk andere top reviewer, foritain. sorry :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ja :)
productreview: CM Storm NovaTouch TKL review door Foritain

tl;dr: Wat gevoel betreft vind ik het zelf een upgrade. Het biedt een stukje verfijning. Maar goed, het is altijd persoonlijk en lastig om in te schatten. Voordeel van Nederlandse webshops: retourrecht.

Overigens 'zelf gemaakt' is niet echt correct. De basis en samenwerking is met Topre, en hun producten hebben een lange en uitstekende reputatie.

https://www.youtube.com/watch?v=sNXGYQZWOAE
(Hardware.info video bespreking van dat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Daar had ik natuurlijk even aan moeten denken, de reviews op Tweakers gewoon checken. Beide reviewers complimenten voor hele nette reviews :)

Het bordje klinkt erg interessant, zeker ook omdat de keycaps gewoon door de standaard aftermarket caps kunnen worden vervangen en het meeleveren van o-rings. Nu moet ik alleen beslissen of ik de ~ €60,- meer wil uitgeven aan dit bord ten opzichte van bijvoorbeeld deze productreview: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) review door pclinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf bij Cooler Master even met de NovaTouch kunnen spelen. Het gevoel van de Topre switches is niet echt vergelijkbaar met die van welke Cherry MX switch dan ook. Of het beter is valt over te discussiëren, er zijn absoluut mensen die Topre switches prefereren maar de andere kant op idem dito. Het kan dus zomaar zijn dat de 60 euro goedkopere Rapid-i of een ander Cherry MX bord uit die prijsklasse een betere keuze voor je is dan de NovaTouch die niet per definitie beter is. Het is hier puur een kwestie van persoonlijke voorkeur, ik zou de Topre switches dan ook niet als upgrade ten opzichte van Cherry MX beschouwen maar als alternatief.

Qua bouwkwaliteit tussen de NovaTouch en de Rapid-i is er in ieder geval weinig verschil, volgens mij gebruiken ze zelfs dezelfde behuizing (correct me if I'm wrong). Dit is overigens wel een punt waar Filco dan weer op uitblinkt, de Majestouch 2 is één van de meest solide toetsenborden op de markt. Zoals ik al vaker in dit topic genoemd heb zou ik echter nooit blind een toetsenbord kopen zonder de switches geprobeerd te hebben, dan loop je het risico op een gigantische miskoop. Ook Topre switches kunnen een uitstekende aankoop zijn, maar om erachter te komen of jij tot die doelgroep behoort zal je ze moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:58:
. Zoals ik al vaker in dit topic genoemd heb zou ik echter nooit blind een toetsenbord kopen zonder de switches geprobeerd te hebben, dan loop je het risico op een gigantische miskoop.
Hier ben ik dus heel erg bang voor, maar er zijn amper opties om een toetsenbord fatsoenlijk uit te proberen. Via internet bestellen vindt ik maar niets, moet je het weer terug sturen, en je kan niet even 2-3 tobo's uit proberen.

Ik ben momenteel in gesprek met Mycom almere, omdat ze best nog wat verkoop hebben in mechanische toetsenborden. Misschien kan ik er een aantal laten komen en ze dan daar uitproberen.

Heb jij misschien een betere optie? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik wil iedereen ten zeerste afraden dit toetsenbord te kopen: nantec genesis RX-88 (kan em op tweakers niet vinden daarom externe link):
http://www.alternate.nl/G...duct/1152158?event=search

Het is een mechanisch toetsenbord van rond de 90 euro, maar het is gewoon van zeer slechte kwaliteit. Hij ziet er mooi uit, lichtjes is leuk maar het bouncen van de toetsen (1 keer aanslag 4x geregistreerd op het scherm) begint al na 1 week en wordt steeds erger. Daarnaast waren er al 3 mensen voor mij die dat ding kwamen terugbrengen met dezelfde klacht. Online heb ik ook nog een review kunnen vinden, die heeft al 3x RMA gestuurd. Continu hetzelfde probleem. Bron: http://www.overclock.net/...atec-genesis-rx88-problem

Nu overgestapt naar een G710+. Echt een bazen toetsenbord! Macro toetsen werken fijn, volume regelaar werkt als een trein en de media toetsen mogen er ook best zijn (/creativiteit). De aanslagen voelen heel relaxed en maken weinig geluid. Kost een boel geld, maar ben er van overtuigd dat die van Logitech erg lang mee zal gaan.

@idieeasy http://www.cmstore-usa.com/mechanical-key-switch-demo-board/
Zoiets is er om te testen ;) Ik vind de brown heel erg fijn.

Edit: typo's

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanNL op 12-01-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

BastiaanNL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:08:

Nu overgestapt naar een G710+. Echt een bazen toetsenbord! Macro toetsen werken fijn, volume regelaar werkt als een trein en de media toetsen mogen er ook best zijn (/creativiteit). De aanslagen voelen heel relaxed en maken weinig geluid. Kost een boel geld, maar ben er van overtuigd dat die van Logitech erg lang mee zal gaan.
Edit: typo's
+1.
Ik ga mijn G510 wel missen :'(.
Misschien komt er ooit nog een G710+ of iets in die richting voor thuisgebruik, alleen heb ik nu nogal een krap bureau.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
Remcom00 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:26:
[...]

+1.
Ik ga mijn G510 wel missen :'(.
Misschien komt er ooit nog een G710+ of iets in die richting voor thuisgebruik, alleen heb ik nu nogal een krap bureau.
Hij neemt niet heel veel meer ruimte in hoor zeker niet tegenover die g510
G710+
Height:38 mm of 1.50 inch
Width:508 mm of 20.00 inch
Depth:220 mm of 8.70 inch
Bron: http://support.logitech.com/product/10397

G510
For the dimensions the G510 is approximately 51x21x1.5cm and it weighs 1.1kg.
Komt dus neer op
Height: 15 mm
Width:510 mm
Depth:210 mm

Bron: http://www.hardwareheaven...ng-keyboard-g510-review/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ja, hij is zelfs ook in EU te krijgen. Maar 14 euro + verzendkosten vindt ik erg veel. Kan er niet achterkomen wat de verzendkosten zouden zijn though..

En een enkele toets lijkt me heel anders typen dan een compleet bord :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Ja, hij is zelfs ook in EU te krijgen. Maar 14 euro + verzendkosten vindt ik erg veel. Kan er niet achterkomen wat de verzendkosten zouden zijn though..

En een enkele toets lijkt me heel anders typen dan een compleet bord :x
Snap ik, je gebruikt het ook maar 1 keer om te testen, dus dat is idd zonde maar ik dacht misschien is het wat voor je.

Ga anders even naar een winkel, daar kan je ze wel testen en het verschil voelen. Ik snap je argument met betrekking tot een heel toetsenbord en één knopje, maar het verschil in toets wordt zo wel duidelijk vandaar dat ik dat aanraadde.Misschien is even naar de computerwinkel! Aangezien je flink wat geld neerlegd voor zo'n toetsenboard is het ook niet raar om te vragen om te testen. Brown en blue zijn volgens mij het meest gebruikt. Ik zweer bij brown, maar nogmaals dat is persoonlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

BastiaanNL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:38:
[...]

Snap ik, je gebruikt het ook maar 1 keer om te testen, dus dat is idd zonde maar ik dacht misschien is het wat voor je.

Ga anders even naar een winkel, daar kan je ze wel testen en het verschil voelen. Ik snap je argument met betrekking tot een heel toetsenbord en één knopje, maar het verschil in toets wordt zo wel duidelijk vandaar dat ik dat aanraadde.Misschien is even naar de computerwinkel! Aangezien je flink wat geld neerlegd voor zo'n toetsenboard is het ook niet raar om te vragen om te testen. Brown en blue zijn volgens mij het meest gebruikt. Ik zweer bij brown, maar nogmaals dat is persoonlijk. :+
Ik twijfel heel erg tussen red en brown. Ik game namelijk nogal veel ;)

Maar computer winkels hebben weinig liggen. Mycoms afgegaan, hebben 1 soort, of niets. Kunnen soms niet eens terug vinden of het mechanische switches zijn. Enkel in almere hadden ze er wat verstand van.

En ja, ik wil zeker gaan uitproberen. Maar tsja, waar vindt je zo'n winkel xD

Misschien maar eens naar een gamebeurs gaan ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:42:
[...]

Maar computer winkels hebben weinig liggen. Mycoms afgegaan, hebben 1 soort, of niets. Kunnen soms niet eens terug vinden of het mechanische switches zijn. Enkel in almere hadden ze er wat verstand van.

Alternate is een beetje ver dan voor je (Ridderkerk). Daar kon ik gewoon effe wat toetsenboardjes testen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10 13:50

skoozie

SCSI

IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:42:
[...]

Mocht je een keer iets vinden waar je kan testen zou ik het ook wel willen weten, laatst was ik voor een GPU bij alternate en daar hadden ze niets staan.
Zelf vind ik de Filco Majestous 2 Ninja er heel vet uit zien, maar zou graag wat verlichting willen
een K70 RGB vind ik er dan ook wel stoer uitzien. maar een kleine 200 euro uitgeven terwijl ik niet weet of ik rode of bruine switches wil is wel veel. Ik heb via aliexpress 4 (losse) switches laten bezorgen voor 6.50 euro totaal om iets van een idee te krijgen, maar zou toch graag een zinnetje willen typen op beide type switches.

Je ziet op mass drop ook vaak keycaps voorbij komen , maar zijn alle MX keycaps afzonderlijk uit te wisselen of zijn er keyboards die net wat anders zijn qua indeling ofzo waardoor niet alle keycaps passen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

skoozie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:48:
[...]

Mocht je een keer iets vinden waar je kan testen zou ik het ook wel willen weten, laatst was ik voor een GPU bij alternate en daar hadden ze niets staan.
Ik zal er aan proberen te denken! Woon je in de buurt van Almere? Dan kan ik dat in ieder geval meenemen als ik er van de week weer langs ga.

Grappig dat jij niets had bij alternate, en Bastiaan NL wel ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik zal er aan proberen te denken! Woon je in de buurt van Almere? Dan kan ik dat in ieder geval meenemen als ik er van de week weer langs ga.

Zag zijn reactie dus paste de mijne erop aan, ik weet ook niet of ze ze niet, of tijdelijk niet hadden staan.
Almere is een half uurtje rijden maar de kosten zijn voor de baas, dus dat komt wel goed :)

edit: bij Mycom in Amsterdam/Amstelveen hadden ze er geen staan om te testen, in Amsterdam wilde ze ook dozen openmaken ervoor. Als laatste redmiddel zou je misschien ook wat versies online kunnen bestellen en dan onder wet koop op afstand retouneren?

[ Voor 19% gewijzigd door skoozie op 12-01-2015 13:58 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

BastiaanNL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Hij neemt niet heel veel meer ruimte in hoor zeker niet tegenover die g510
G710+
Height:38 mm of 1.50 inch
Width:508 mm of 20.00 inch
Depth:220 mm of 8.70 inch
Bron: http://support.logitech.com/product/10397

G510
For the dimensions the G510 is approximately 51x21x1.5cm and it weighs 1.1kg.
Komt dus neer op
Height: 15 mm
Width:510 mm
Depth:210 mm

Bron: http://www.hardwareheaven...ng-keyboard-g510-review/3
Nee weet ik, maar ik heb nu een Rapoo KX besteld, die is 31,5 cm x 13.7 cm x 2,9 cm.
Maar die wil ik eigenlijk gewoon in m'n schooltas houden en voor thuis iets van een G710+, maar ik heb nu al vrij weinig muisruimte op m'n bureau door de breedte van de G510 omdat er ook nog een laptop en extra monitor op staat.

Dus als ik een groter bureau heb komt er ook een groter toetsenbord bij :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Hier ben ik dus heel erg bang voor, maar er zijn amper opties om een toetsenbord fatsoenlijk uit te proberen. Via internet bestellen vindt ik maar niets, moet je het weer terug sturen, en je kan niet even 2-3 tobo's uit proberen.

Ik ben momenteel in gesprek met Mycom almere, omdat ze best nog wat verkoop hebben in mechanische toetsenborden. Misschien kan ik er een aantal laten komen en ze dan daar uitproberen.

Heb jij misschien een betere optie? :p
Beurzen, grotere LAN-party's of gewoon bij een mede-Tweaker :P
MiBe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:57:
Heb hier ook zo'n ding van Cooler Master liggen maar een sample tester is niet bepaald representatief voor hoe een bepaalde switch in de praktijk typt. Als ik in die tester voel vind ik alleen de lineaire switches 'goed aanvoelen', op een toetsenbord ben ik echter liefhebber van de clicky switches (MX Green en MX Blue) maar als je zo'n losse switch indrukt geeft dat naar mijn mening een heel ander beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 12-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Beurzen, grotere LAN-party's of gewoon bij een mede-Tweaker :P

[...]

[...]
Absoluut niet thuis in dat soort events, Help! Waar en wanneer vindt er weer eentje plaats? :p _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, alleen voor het testen van switches zou ik niet naar een beurs of LAN-party gaan, dure grap in dat geval :P Dat zou alleen interessant zijn als je al wel eens naar dat soort evenementen gaat. Mechanical Keyboards Holland is trouwens een uitstekende webshop waar je ook gelijk goed geadviseerd wordt. Op locatie in Ede zal je de verschillende switches ook ongetwijfeld uit kunnen proberen, wat Cherry MX betreft dan. De CM Storm NovaTouch is een ander verhaal, bordjes met Topre switches zijn moeilijker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:33:
Nouja, alleen voor het testen van switches zou ik niet naar een beurs of LAN-party gaan, dure grap in dat geval :P Dat zou alleen interessant zijn als je al wel eens naar dat soort evenementen gaat. Mechanical Keyboards Holland is trouwens een uitstekende webshop waar je ook gelijk goed geadviseerd wordt. Op locatie in Ede zal je de verschillende switches ook ongetwijfeld uit kunnen proberen, wat Cherry MX betreft dan. De CM Storm NovaTouch is een ander verhaal, bordjes met Topre switches zijn moeilijker te vinden.
Hmm, absoluut niet bekend met de tobo's die ze daar hebben. Tot nu toe hier vooral CM's gezien. Maakt denk ik niet uit qua switches, maar wel qua lay out/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MKH verkoopt voornamelijk Ducky toetsenborden en heeft daarnaast nog een aantal meer 'exotische' exemplaren. CM Storm bordjes zijn echte bang-for-buck plankjes, Ducky zit met de Shine borden wat meer in het premium segment en concurreert dus vooral met merken als Filco en Das. Ze zijn wat steviger gebouwd en bieden daarnaast een heel scala aan effecten qua achtergrondverlichting. Er is echter ook de Zero reeks, die zijn iets eenvoudiger. Deze zitten qua prijs meer richting die van CM Storm en zijn ook zeker geen verkeerde toetsenborden, absoluut het overwegen waard als je iets in dat prijssegment zoekt.

Edit: De Ducky Legend lijkt inmiddels ook leverbaar. Heb hier zelf nog geen ervaring bij maar ziet er veelbelovend uit. Beschikt over een aluminium behuizing en is niet eens extreem duur.

[ Voor 13% gewijzigd door MiBe op 12-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:17:
MKH verkoopt voornamelijk Ducky toetsenborden en heeft daarnaast nog een aantal meer 'exotische' exemplaren. CM Storm bordjes zijn echte bang-for-buck plankjes, Ducky zit met de Shine borden wat meer in het premium segment en concurreert dus vooral met merken als Filco en Das. Ze zijn wat steviger gebouwd en bieden daarnaast een heel scala aan effecten qua achtergrondverlichting. Er is echter ook de Zero reeks, die zijn iets eenvoudiger. Deze zitten qua prijs meer richting die van CM Storm en zijn ook zeker geen verkeerde toetsenborden, absoluut het overwegen waard als je iets in dat prijssegment zoekt.

Edit: De Ducky Legend lijkt inmiddels ook leverbaar. Heb hier zelf nog geen ervaring bij maar ziet er veelbelovend uit. Beschikt over een aluminium behuizing en is niet eens extreem duur.
Mijn limiet voor een toetsenbord zit echt wel op 100 euro. Meer plezier ga ik er niet uit halen.
En CM lijkt het beste daarbij te passen. Al die backlights hoeven ook niet per se, maar een goed toetsenbord natuurlijk wel. Volume is soms ook handig, en ik twijfel of ik numpad erbij zou willen. Soms gebruik ik het wel, maar meer ruimte voor de muis is ook erg fijn 8)7 8)7 |:( |:(

Keuzes keuzes.. Maar je hebt me in ieder geval weer wat verder geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgaande op je eisenlijstje lijkt een Ducky Zero daar juist bijzonder goed bij te passen, een prima toetsenbord zonder al teveel poespas die nog onder de 100 euro zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:41:
Afgaande op je eisenlijstje lijkt een Ducky Zero daar juist bijzonder goed bij te passen, een prima toetsenbord zonder al teveel poespas die nog onder de 100 euro zit ;)
True, maar ik zie ook Cm's die 20 euro goedkoper zijn dan de ducky zero, en vrijwel hetzelfde doen.

Ik ben nog aan het rondzoeken. Maar inmiddels wel redelijk overtuigd dat ik de brown switches moet hebben!

Ik weet niet, op de een of andere manier spreekt ducky mij niet aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CM heeft ook zeker een paar leuke borden onder de 100 euro, het probleem is alleen dat die niet allemaal even goed leverbaar zijn. De beste CM bordjes in de prijsklasse zijn naar mijn mening de QuickFire Rapid en de QuickFire XT. Deze worden door Costar gemaakt, dezelfde OEM die ook de borden van Filco maakt. Ik zou echter niet weten waar ze momenteel te koop zijn, in de pricewatch kan ik ze niet vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:45:
CM heeft ook zeker een paar leuke borden onder de 100 euro, het probleem is alleen dat die niet allemaal even goed leverbaar zijn. Het beste CM bordje in de prijsklasse zijn naar mijn mening de QuickFire Rapid en de QuickFire XT. Deze worden door Costar gemaakt, dezelfde OEM die ook de borden van Filco maakt. Ik zou echter niet weten waar ze momenteel te koop zijn, in de pricewatch kan ik ze niet vinden in ieder geval.
Kan ze toch beide vinden :x

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=quickfire

Maar het nog steeds allemaal erg lastig zoeken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De link in de pricewatch kan ik ook wel vinden, alleen geen shop waar die modellen leverbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MiBe schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:48:
De link in de pricewatch kan ik ook wel vinden, alleen geen shop waar die modellen leverbaar zijn ;)
Je hebt gelijk, dit is de enige die een beetje goed te krijgen is:

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch)

(maar dat is dan weer niet degene die ik zou willen xD)

[ Voor 6% gewijzigd door IdieEasy op 12-01-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:48

g0tanks

Moderator CSA
Ik was eerst aan het wachten op de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown), maar heb nu een pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard voor een aardig prijsje van een vriend kunnen overnemen. Dus mijn eerste mechanical is een feit. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Ik zou nog even een weekje wachten. De Quickfire XT Brown is waarschijnlijk rond de 20e weer op voorraad bij Centralpoint. Dan kan hij bij andere webshops rond die tijd ook wel weer op voorraad zijn.

Ik wacht al een tijdje totdat die weer ergens op voorraad is.
IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ook een ronde gedaan bij Mycom en Media Markt. Bij de Mycom hadden zover ik kon zien geen mechanische toetsenborden staan. Bij de Media Markt hebben ze een Razer met Blue Switches en een G710+ met geloof ik, Brown switches.

Waarom staat dat niet op de doos weergeven bij die 2 toetsenborden.. :/

[ Voor 32% gewijzigd door Ari Gold op 12-01-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ari Gold schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:19:
[...]

Ik zou nog even een weekje wachten. De Quickfire XT Brown is waarschijnlijk rond de 20e weer op voorraad bij Centralpoint. Dan kan hij bij andere webshops rond die tijd ook wel weer op voorraad zijn.

[...]

Ik heb 2 weken geleden ook een ronde gedaan bij Mycom en Media Markt. Bij de Mycom hadden zover ik kon zien geen mechanische toetsenborden staan. Bij de Media Markt hebben ze een Razer met Blue Switches en een G710+ met geloof ik, Brown switches.

De razer heeft dacht ik geen cherry switches: LINK
The Razer Mechanical Switch comes in two types – The Razer Green Switch that is tactile and clicky, requiring a force of 50g to actuate; and the Razer Orange Switch that is tactile yet silent, requiring a force of 45g to actuate.
Die G710+ heeft inderdaad bruine switches, zal eens in de MM kijken, volgens mij zag ik hem niet de laatste keer dat ik er was.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]
Vroeg ik me ook af, beetje onhandig... enige wat erop staat is 'mechanical keyboard'. Heb je ook veel aan :z

Verder ben ik echt helemaal tevreden met m'n eerste mechanical keyboard :*) Ik raad iedereen aan om er één te halen, voor ~€80 heb je al een ramplank en ze typen heerlijk.

edit: @skoozie, huidige toetsenborden van razer hebben geen cherry meer sommige oude wel dacht ik. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 11% gewijzigd door Brogala op 12-01-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

[...]

[...]

Die mycom waar ik kwam bestelde ze zelf. En verkocht ze in de winkel ;) Dus heb hoop dat ik daar terecht kan. Morgen weet ik (waarschijnlijk) meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
skoozie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:26:
[...]

De razer heeft dacht ik geen cherry switches: LINK

[...]

Die G710+ heeft inderdaad bruine switches, zal eens in de MM kijken, volgens mij zag ik hem niet de laatste keer dat ik er was.
Ah, okay. Nou, ze hadden dus inderdaad wel dat clicky geluidje..dus ging uit van de Blue.
IdieEasy schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Die mycom waar ik kwam bestelde ze zelf. En verkocht ze in de winkel ;) Dus heb hoop dat ik daar terecht kan. Morgen weet ik (waarschijnlijk) meer!
Was btw ook Almere. ;) Laat als je wil even weten welke je getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik heb de keytester ook gevonden op Bol.

http://www.bol.com/nl/p/m...-tester/9200000035882296/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dat is dan wel weer leuk, 14 dagen bedenktijd ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Deze (pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)) is op voorraad bij CD-ROM-LAND. Omdat ik toch op zoek was naar brown switches en TKL heb ik deze gelijk maar besteld.

Scheelt toch weer ~ € 75,- ten opzichte van de Filco die ik eerst op het oog had en ik verwacht dat deze mij ook erg goed zal bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

JelkeBart schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:24:
Deze (pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)) is op voorraad bij CD-ROM-LAND. Omdat ik toch op zoek was naar brown switches en TKL heb ik deze gelijk maar besteld.

Scheelt toch weer ~ € 75,- ten opzichte van de Filco die ik eerst op het oog had en ik verwacht dat deze mij ook erg goed zal bevallen :)
Je gebruikt numpad nooit? Dat is mijn enige twijfel bij dit bordje. Ik weet niet of ik het ga missen. Nog nooit zonder gewerkt. Natuurlijk merk je niet dat je het gebruikt als het er is... maar toch 8)7 8)7

Twijfels, twijfels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik ga hem op kantoor gebruiken en ik heb er de laatste twee weken op gelet of ik de numpad gebruik. Dat is zo weinig dat ik er heel goed aan kan wennen dat ik die niet meer heb denk ik. Liever meer ruimte op mijn bureau dan de numpad zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ah, had ik dat nou maar 2 uur eerder geweten :-( Ik had namelijk net hiervoor een sample kit besteld bij wasdkeyboards. Scheelt niet veel in prijs, maar wel iets in levertijd.

Mijn G15 heeft brakke wasd-toetsen en ik ben dus ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord. Ik moet nu stevig bottomen voor een goede respons en dat is hinderlijk in shooters. Alleen lastig kiezen tussen de reds, browns en blacks. De G15 is iets zwaarder dan reds/browns. Dus eerst maar eens testen met zo'n kitje om te zien wat fijn lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Bee.nl schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Ah, had ik dat nou maar 2 uur eerder geweten :-( Ik had namelijk net hiervoor een sample kit besteld bij wasdkeyboards. Scheelt niet veel in prijs, maar wel iets in levertijd.

Mijn G15 heeft brakke wasd-toetsen en ik ben dus ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord. Ik moet nu stevig bottomen voor een goede respons en dat is hinderlijk in shooters. Alleen lastig kiezen tussen de reds, browns en blacks. De G15 is iets zwaarder dan reds/browns. Dus eerst maar eens testen met zo'n kitje om te zien wat fijn lijkt.
In welke omgeving zit je? Kan ik hem misschien van je overnemen na die tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Bee.nl schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Zou ik meteen contact opnemen, misschien kun je nog gewoon annuleren!

http://support.wasdkeyboa...-changes-or-cancellations
Zolang het nog niet verzonden is zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

IdieEasy schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:02:
[...]

In welke omgeving zit je? Kan ik hem misschien van je overnemen na die tijd :p
Vermoedelijk niet heel dichtbij ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Melkunie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:16:
[...]

Zou ik meteen contact opnemen, misschien kun je nog gewoon annuleren!

http://support.wasdkeyboa...-changes-or-cancellations
Zolang het nog niet verzonden is zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Aan de andere kant levert wasd er wel o-rings bij. Ik denk dat ik het zo laat. Zolang ik uiterlijk eind januari m'n keus kan maken is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb vanmiddag ook 450 O-ringetjes van banggood.com mogen ontvangen. Ik moet zeggen dat het verbazingwekkend lekker typt zeg! Het geluid is wat subtieler, je hebt niet meer die "clack" op het dieptste punt (blue switches). Al met al erg tevreden voor ~$5 :D

[ Voor 3% gewijzigd door ihre op 13-01-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Dan zit je vol goede moed te wachten op je keyboard dat vandaag wordt geleverd, kom je er ineens achter dat CD-ROM-LAND hem naar het verkeerde adres (factuuradres in plaats van afleveradres) heeft gestuurd :(

Nu dus wachten totdat de tweede bezorging ook mislukt en hem ophalen op het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tweedehands Filco Majestouch 2 met MX Browns op de kop kunnen tikken voor mijn vriendin ter vervanging van haar Logitech G710+ die niet geschikt is voor gebruik met custom keysets. De Vortex double-shot PBT's zijn nog onderweg vanuit de Verenigde Staten dus heb de Filco voorlopig maar even voorzien van Ducky engraved PBT's, die standaard ABS caps zijn zoals gewoonlijk niet te harden. Zal als ik weer wat meer tijd heb even een reviewtje schrijven en hem tegenover mijn Ducky Shine 3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een set blanke keycaps over? Iig voor de letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de enige set blanks die ik heb liggen in gebruik momenteel. Je kunt ze overigens relatief goedkoop bestellen via Banggood, zit alleen wel enige levertijd op aangezien het uit China moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:42:
Heb de enige set blanks die ik heb liggen in gebruik momenteel. Je kunt ze overigens relatief goedkoop bestellen via Banggood, zit alleen wel enige levertijd op aangezien het uit China moet komen.
Vandaar dat ik het hier vroeg. Niet zon zin om 4 weken te wachten, en elders zijn ze spuug duur met alsnog levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:48

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:55:
[...]

Vandaar dat ik het hier vroeg. Niet zon zin om 4 weken te wachten, en elders zijn ze spuug duur met alsnog levertijd.
Valt wel mee hoor. Ik heb meerdere producten van banggood.com besteld (o.a. o-rings) en er zat slechts acht dagen tussen betaling en levering. Overigens bleek ik achteraf de o-rings niet nodig te hebben, om dat de pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard ze standaard heeft. Wellicht voor een toekomstige mechanical, een compacte TKL lijkt me wel mooi. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:04:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik heb meerdere producten van banggood.com besteld (o.a. o-rings) en er zat slechts acht dagen tussen betaling en levering. Overigens bleek ik achteraf de o-rings niet nodig te hebben, om dat de pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard ze standaard heeft. Wellicht voor een toekomstige mechanical, een compacte TKL lijkt me wel mooi. :)
Dan koop ik denk ik nog eerder een TKL met full blanks, aangezien ik nu een CM TK heb, en die heeft een paar speciale maten en toetsen. Zonde om een heel setje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Zojuist langs de MM in Amsterdam geweest en de volgende totsenborden kunnen voelen:

Logitech G710+ (MX brown)
- De bumb vond ik onwennig maar als ik daar door niet hoef te bottom-en zie ik er wel een voordeel in.

Roccat Ryos Glow (MX Black) volgens mij wel een qwerty variant.
- De switch vond ik te zwaar.

Razer blackwidow Ultimate (Razer Green (vergelijkbaar MX Blue?))
- de klik vond ik we leuk en hij voelde even zwaar als de MX brown, maar misschien komt dat omdat je door de klik een zwaardere druk verwacht.

Razer blackwidwon tournament stealth (Razer orange (vergelijkbaar MX Brown?))
- hier voelde ik de bumb niet echt, wist voor ik thuis kwam ook niet dat deze met de brown te vergelijken was.

Rapoo v700 (Kalih Yellow (vergelijkbaar MX Black?))
- voelde heel neutraal, niet bijzonder, geen idee of dat slecht is of juist goed :)

Logitech G910 (Romer-G (vergelijkbaar MX Brown?))
- de switches voelde wel oké, maar de keycaps zijn vreemd en het bord ronduit lelijk, persoonlijke smaak.

de MX Black vond ik te zwaar, de Razer green switch vond ik wel interesant door het klikje, maar daar wordt ik volgens mij na verloop van tijd zelf knetter gek van. Nu nog ergens een keer MX Red en MX Brown gaan testen. de bumb van brown is wel een appart en daar zou ik aan moeten gaan wennen, maar ben ook benieuwd hoeveel sopeler de reds zijn door het ontbreken van de bumb. of dat ik de bumb juist ga missen.

maar de MM kan je inmiddels best veel mechanische borden vinden :)

edit: Bedankt voor de opmerking Foritain, ik heb het erin ge-edit

[ Voor 24% gewijzigd door skoozie op 14-01-2015 23:13 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Dat is een aardige keuze dan van MM Ams.

Dat klikje leek mij in eerste instantie ook wel aardig, maar wat je zegt: ik word er ook gek van. Blijft persoonlijk natuurlijk. Die Razer switches zijn inderdaad Kailh varianten (clones) van Cherry MX Blue/Brown.

Kailh Yellow is overigens iets lichter dan Black, en zit eigenlijk precies tussen Red en Black in.Red vind ik zelf te licht (ik rust mijn vinger en "oops" actuatie), en ben erg tevreden over die Kailh Yellows. Wat vond jij daar zelf van? Ben benieuwd hoe anderen die switch ervaren, en je noemt het bord maar niet specifiek hoe je die ervaarde.

V700 ben ik een review van aan het opbouwen. Best een degelijke ramplank, maar wel wat kritiek op de so-so software en de anti-ghosting is beperkt (vage implementatie van 6KRO). Die switches zelf vond ik eigenlijk wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 08:59
Klikje máákt juist een mechanisch toetsenbord B)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:23
Ik heb inmiddels redelijk veel ervaring met mechanische keyboards en de laatste die ik erbij gekocht heb is
de KUL met red switches. http://www.mechanicalkeyb...ische-toetsenborden/kul/1

Verder heb ik een Ducky Shine 2 brown/red switch, Steelseries 2x black switch, KBPmini V60 blue switch. Deze heb ik allemaal gekocht bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/ behalve de Steelseries.

De KUL heb ik op advies van Wendell gekocht omdat ik de voorkeur geef aan een sober toetsenbord zonder verlichting en andere poespas. De red switches zijn heerlijk op de KUL en hebben een heel ander gevoel dan op de Ducky de laatst genoemde is veel gevoeliger qua aanslag waardoor je soms het gevoel hebt dat sommige keys bouncen en de Duck maakt veel meer herrie dan de KUL.

De KUL met red voelt aan als blue maar dan linear. Het is dan ook een heerlijk toetsenbord om tekst mee te typen en te gamen.

Eigenlijk kan je wel stellen dat blue of red of wat dan ook bij elk merk toetsenbord anders voelt, volgens mij heeft dit ook te maken met de controller die op de printplaat zit (maar dit weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
skoozie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:01:
Zojuist langs de MM in Amsterdam geweest en de volgende totsenborden kunnen voelen:

Logitech G710+ (MX brown)
- De bumb vond ik onwennig maar als ik daar door niet hoef te bottom-en zie ik er wel een voordeel in.
Het is hier al een paar keer langs gekomen, maar de G710+ voelt anders dan een normale Cherry Brown zonder O-ringen. De G710 voelt veel sponziger. Als dat dus was wat je niet beviel qua gevoel kan het lonen nog even verder te kijken naar een andere MX Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je verwijdert gewoon de o-rings, de G710+ gebruikt Cherry G99 stabs dus is een fluitje van een cent.

Edit: In het geval van aanschaf dan, bij uitproberen is het een ander verhaal.

[ Voor 28% gewijzigd door MiBe op 15-01-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Die Romer-G switches op de G910 lijken me wel interresant, maar die zijn zeker Logitech exclusief?
Ik ga geen toetsenbord kopen van 180 euro met slechte keycaps, review van Linus gezien en die was erg enthousiast over het bord en de switches alleen erg negatief over de keycaps.
Volgens hem hadden ze de voordelen van o-rings maar niet de nadelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Remcom00 op 15-01-2015 13:15 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die switches worden gemaakt door Omron. Mochten ook andere fabrikanten een contract met Omron sluiten ligt het voor de hand dat er meer borden met soortgelijke switches op de markt komen, tenzij Logitech zo slim is geweest om ze voor een bepaalde periode te binden om het 'Logitech exclusive' te maken natuurlijk.

De meningen over de 'Romer-G switches' zijn sterk verdeeld trouwens. Heb ze zelf nog niet geprobeerd maar heb al veel verhalen voorbij horen komen dat ze mushy aan zouden voelen en qua gevoel zelfs enigszins naar rubber dome neigen, niet iets wat je wil bij een toetsenbord in deze prijsklasse. Heb de video van Linus ook gezien en vond hem verrassend positief, op de keyboard enthusiast fora is dat beduidend minder het geval.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.