Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gapper100
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:30
letatcest schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:08:
Heb sinds een tijdje de Das Keyboard Prof Blue met media keys. Heerlijk toetsenbord! Maar ik moet zeggen dat ik de Brown switches zou willen proberen voor op kantoor.. ik kreeg daar het gevoel dat mensen wel vonden dat ik erg veel herrie maakte... Nu kan ik niet meer naar kantoor, want daar staat nu het crappy oude toetsenbord. :+

Nu na een tijdje blue switches gebruikt te hebben, zou ik graag eens voelen of bruin min of meer hetzelfde voelt. Dan zou ik zelfs overwegen een Brown Das Keyboard voor op kantoor te halen (of kopen).
Dus ongeveer wat ik zelf ook al vermoedde inderdaad... Ik vind Blues wel iets lekkerder klinken, maar zeker als ik 's avonds laat wat wil typen, of bijvoorbeeld tijdens het Skypen o.i.d. kan ik me voorstellen dat de herrie toch wel vervelend kan zijn. Zou eigenlijk fijn zijn als de verschillende switches ergens uit te proberen zouden zijn, enig idee daarvoor? Anders denk ik dat ik inderdaad voor de Das Keyboard 4 Professional met Cherry MX Brown switches zal gaan :)

Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

gapper100 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:57:
[...]

Dus ongeveer wat ik zelf ook al vermoedde inderdaad... Ik vind Blues wel iets lekkerder klinken, maar zeker als ik 's avonds laat wat wil typen, of bijvoorbeeld tijdens het Skypen o.i.d. kan ik me voorstellen dat de herrie toch wel vervelend kan zijn. Zou eigenlijk fijn zijn als de verschillende switches ergens uit te proberen zouden zijn, enig idee daarvoor? Anders denk ik dat ik inderdaad voor de Das Keyboard 4 Professional met Cherry MX Brown switches zal gaan :)

Bedankt voor je reactie! :)
Ze hebben die das keyboards op voorraad bij alternate, maar ik had ze gebeld en officieel kun je ze niet proberen...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 13:01
oeps, verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-12-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Zou graag zelf losse Cherry MX Brown switches willen kopen. Heb al bij een paar distributers op de site gekeken, maar deze sites waren zeer onduidelijk en de helft van de fotos ontbraken.
Ik zou dus graag een site hebben waar ik losse Cherry MX Brown switches zou kunnen kopen.
Via onder meer WASD-keyboards en eBay kun je losse switches kopen, deze zijn echter per stuk en dus ook relatief duur. Op Geekhack zie ik soms echter group buys voorbij komen waarin grotere hoeveelheden worden aangeboden. Mocht je daarnaar opzoek zijn raad ik je dus aan om je even te registreren en de desbetreffende topics in de gaten te houden. Moet wel zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Verwijderd

MiBe schreef op donderdag 11 december 2014 @ 02:22:
Via onder meer WASD-keyboards en eBay kun je losse switches kopen, deze zijn echter per stuk en dus ook relatief duur. Op Geekhack zie ik soms echter group buys voorbij komen waarin grotere hoeveelheden worden aangeboden. Mocht je daarnaar opzoek zijn raad ik je dus aan om je even te registreren en de desbetreffende topics in de gaten te houden. Moet wel zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb.
Ik heb inderdaad net de site van WASD gevonden. $1,50 is redelijk prijzig ja... Ik zal maar eens wat meer op Geekhack gaan kijken!
Ik was van plan mijn eigen toetsenbord te gaan maken als een opa-kleinzoon project. Hij is goed met hout, dus ik ben van plan er een houten toetsenbord van te gaan maken!

Zeer bedankt voor de tips!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik heb deze week de G910 gehaald van Logitech. Voorheen eigenlijk nooit eerder een mechanisch toetsenbord gehad en ik moet zeggen dat het toch wel bevalt. Aangezien ik dit toetsenbord alleen gebruik voor (hardcore) gaming en ik altijd al Logitech producten heb gebruikt ben ik voor deze gegaan.

De toetsen zitten dicht bij elkaar wat ik persoonlijk wel fijn vind. Licht effecten zijn leuk maar niet heel doorslaggevend voor mij. Het toetsenbord voelt gewoon solide aan. De knoppen zelf hebben aan de buitenkant een soort verhoging zitten zodat je vinger er niet vanaf schiet (denk ik tenminste) en dit bevalt ook wel moet ik zeggen.

Tot op heden nog geen klachten dus. Enige wat ik jammer vind is dat de dock voor je telefoon niet gelijk gebruikt kan worden om op te laden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:24:
[...]

Ik heb inderdaad net de site van WASD gevonden. $1,50 is redelijk prijzig ja... Ik zal maar eens wat meer op Geekhack gaan kijken!
Ik was van plan mijn eigen toetsenbord te gaan maken als een opa-kleinzoon project. Hij is goed met hout, dus ik ben van plan er een houten toetsenbord van te gaan maken!

Zeer bedankt voor de tips!
Probeer ff een mod te vinden die je toestaat op casemods dan, tof project! Zou 't graag willen volgen.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 01:36
Arunia schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:57:
Ik zit op dit moment te dubben om te gaan voor de Logitech G910+ of de Corsair K70 RGB.
Eigenlijk grotendeels om het RGB gedeelte.
Mijn keuze neigt meer naar de Logitech omdat ik er eerder vertrouwen in heb dat ze per applicatie/game settings zullen maken voor het RGB gedeelte.

Daarnaast zit ik te dubben om de G13 er naast te zetten, maar dan vervalt weer het nut van mechanisch voor gamen. :P
Dat probleem heb ik ook, ik heb een G19 met een G13 ernaast voor WoW, maar wil ook welmechanisch gaan, maar de G13 is nog geen mechanische variant van, nu heeft Razer wel de orbweaver stealth, maar dan zit ik weer met 2 verschillende software suites... Als ze die G13 in mechanisch op de markt brengen ben ik over :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:34:
[...]

Probeer ff een mod te vinden die je toestaat op casemods dan, tof project! Zou 't graag willen volgen.
Ik zal mijn best doen. Het duurt nog wel even voor ik met dit project begin, maar met een beetje geluk beginnen we met het hout in de kerstvakantie!
En als ik toestemming hiervoor kan krijgen zal ik jullie zeker op de hoogte houden.

• xljarno
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 13:33
Hallo,

Ik ben opzoek naar advies. Ik twijfel ontzettend hard tussen 2 mechanische toetsenborden en ik kan ook niet echt een keuze maken. Wat denken jullie?

pricewatch: Corsair Gaming K70 Cherry MX Blue - Red LED

of

pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (blue switch)

Iemand ervaringen mee of tips?

Verwijderd

Tip: Reviews lezen. Niet lullig oppakken trouwens, goed dat je het vraagt hoor

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

xljarno schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:59:
Hallo,

Ik ben opzoek naar advies. Ik twijfel ontzettend hard tussen 2 mechanische toetsenborden en ik kan ook niet echt een keuze maken. Wat denken jullie?

pricewatch: Corsair Gaming K70 Cherry MX Blue - Red LED

of

pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (blue switch)

Iemand ervaringen mee of tips?
Over wat twijfel je? Waar wringt het? :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• xljarno
pclinde schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:17:
[...]

Over wat twijfel je? Waar wringt het? :)
Bij corsair: Van horen zeggen dat deze niet fully mechanical is. Daarnaast heeft deze een usb 2.0 aansluiting. Er is ook nog een anodized versie van. Ik weet niet precies wat daar nu het voordeel van is.
De looks vind ik daarentegen wel gruwelijk met de rode leds. De wrist pad lijkt me ook fijner.

Bij de CM Storm: usb 3.0. Ik heb snel last van koude handen en dan lijkt me die aluminium plaat niet heel prettig. Deze is daarnaast wel weer wat goedkoper.

• xljarno
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:12:
Tip: Reviews lezen. Niet lullig oppakken trouwens, goed dat je het vraagt hoor
Ja al verschillende gelezen. Kom er daarmee nog steeds niet echt uit. Allebei komen ze prima uit de reviews. Waarschijnlijk maakt het ook niet gek veel uit welke het wordt, maar ik ben opzoek naar iemand die er meer kijk op heeft dan ik.
Vroeger, in de tijd van de K60 en de K90, waren de Corsair borden niet volledig mechanisch. Tegenwoordig is dat wel het geval, ook bij de K70 ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10 17:20
Ik kan je vertellen dat de alu plaat van de mech geen probleem zal zijn (ik raak de plaat iig niet aan, deze valt precies buiten de gebieden waar je met je pols steunt).

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Arunia schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:57:
Ik zit op dit moment te dubben om te gaan voor de Logitech G910+ of de Corsair K70 RGB.
Eigenlijk grotendeels om het RGB gedeelte.
Mijn keuze neigt meer naar de Logitech omdat ik er eerder vertrouwen in heb dat ze per applicatie/game settings zullen maken voor het RGB gedeelte.

Daarnaast zit ik te dubben om de G13 er naast te zetten, maar dan vervalt weer het nut van mechanisch voor gamen. :P
Ik heb de K70 nu een paar weken en ben nog steeds niet echt gewend aan de hoge knoppen. Het typen gaat gewoon niet echt lekker, ik maak veel meer fouten omdat ik er naast typ of perongeluk andere knoppen aanraak. Misschien had ik hem toch moeten ruilen voor een G710 / G910.

Overstap vanaf mijn cheapass Ultra X valt me zwaarder dan ik verwacht had, daar weegt achteraf gezien het EU layout probleem van de 710/910 niet tegenop imo.
Moet er wel bij zeggen dat ik vrij kleine handen heb.

Met gamen ben ik zeer tevreden over de K70, en zelfs de lampjes vallen me niet tegen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-10 14:36
Gister een Razer BlackWidow Chroma besteld, maar begin nu toch te twijfelen of ik niet beter een Corsair K70 RGB had kunnen nemen.

Ik lees verschillende dingen over de Chroma, meeste gevallen negatief.

Heb op dit moment een razer DeathAdder en een Kraken 7.1, in dat geval zal de toetsenbord er dus mooi bijpassen. Maar vind het ook belangrijk dat de kwaliteit en levensduur goed is.

wat zeggen jullie? :?

[ Voor 28% gewijzigd door DutchOx op 12-12-2014 15:55 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik moet zelf zeggen dat ik de K90 heb, en als ik een nieuw tobo wil, het toch weer een Corsair gaat worden. Het werkt gewoon goed.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig ervaring met de Tactilepro 2.0? Mijn vader heeft dit toetsenbord ooit vanuit de VS naar Nederland laten importeren.

Ik wil wil ook graag een mechanisch toetsenbord en twijfel een beetje tussen de reds en de browns... Ben een redelijke allrounder maar ik game wel steeds meer (en beter).

Ik was benieuwd wat voor een soort switches de Tactilepro 2.0 had, en of ze überhaupt wel cherry hebben.

edit: denk zelf dat ze iets vergelijkbaars met de blues hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 12-12-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de site:
Based on the legendary Alps keyswitch used in the Apple Extended Keyboard and the original Tactile Pro, the new Matias Mechanical Keyswitch recreates the tactile feedback and force curve of the original Alps design, ensuring maximum performance, greater comfort, and faster typing speeds. You will feel the difference immediately.
http://matias.ca/tactilepro2/

Ik ga er dus vanuit dat er geen Cherry's inzitten.

Edit:

Ik zag net dat de Pro 2 al vanaf 2009 uit productie is en is vervangen door de Tactile Pro 3. Hier staat onderstaande bij:
Unlike other keyboards made today, each key is built on an individual Alps Mechanical Switch. They feel better, and you'll type faster.
http://matias.ca/tactilepro3/

Dat zouden dus onderstaande switches moeten zijn.

http://matias.ca/switches/click/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Heel erg bedankt voor de info. Had ik zelf ook kunnen vinden maar ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 14:44
Ik heb nu al een tijdje een Happy Hacking Keyboard Professional 2(white/grey non-printed), en hoewel die heel erg overpriced is, is dit het fijnste(en mooiste) keyboard dat ik ooit gehad heb. Ik heb ook MX blue en brown geprobeerd, maar ik vind de Topre switches toch het prettigst, ze voelen gewoon heel erg prettig en hebben de beste tactile feedback(naar mijn mening).
Echter kan ik hem door de prijs niet aanbevelen, ik heb hem zo'n 2 jaar geleden gekocht voor 300 dollar waarbij nog eens verzendkosten en importkosten etc kwamen waardoor hij ongeveer 350 euro gekost heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/92oiXv8.jpg?2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A7dQpfZ.jpg?2

CM Storm Rapid-I met rode Corsair K90 texture keys en de onderste rij zijn goudkleurige zinc keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
wimdezoveelste schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:27:
Ik heb nu al een tijdje een Happy Hacking Keyboard Professional 2(white/grey non-printed), en hoewel die heel erg overpriced is, is dit het fijnste(en mooiste) keyboard dat ik ooit gehad heb. Ik heb ook MX blue en brown geprobeerd, maar ik vind de Topre switches toch het prettigst, ze voelen gewoon heel erg prettig en hebben de beste tactile feedback(naar mijn mening).
Echter kan ik hem door de prijs niet aanbevelen, ik heb hem zo'n 2 jaar geleden gekocht voor 300 dollar waarbij nog eens verzendkosten en importkosten etc kwamen waardoor hij ongeveer 350 euro gekost heeft...
Zo, dat is een heftig bedrag. Mensen keken mij al raar aan dat ik bereid was meer dan 20 euro neer te leggen voor een toetsenbord :P (Uiteindelijk is het 130 geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-10 14:36
Toch maar besloten m'n Razer BlackWidow Chroma retour te sturen, nu op m'n gemakkie kijken voor eentje met cherry switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nauxuron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-08 11:14
Zojuist een Poker II met MX Clear switches besteld. Ze zijn alleen verkrijgbaar via Massdrop, maar gelukkig kon ik via een vriend een adres in Amerika regelen, waar hij hem dan in 2015 ophaalt.

Ik ben wel serieus benieuwd naar die Clear switches, maar het gaat nog wel een aantal maanden duren helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 16:20
Ik heb een Cooler Master Quickfire Pro (wat een naam eigenlijk :P)
Nu is er helaas wat frisdrank over m'n bureau gevallen en kwamen er 2 druppels op het toetsenbord..
Hierdoor zijn 2 toetsen een beetje stroef gaan lopen omdat de cola er nog tussen zit. Nu wil ik nieuwe switches erop zetten alleen het zijn net 2 switches waar led onder zit.. Nu weet ik niet of ik die wel zo 1 2 3 los kan trekken zoals bij de andere kan.

Kan zo niet vinden waar iemand van dit toetsenbord een switch los haalt waar led onder zit en ik durf het zelf ook niet zo te doen.. Misschien zou ik de switch los kunnen halen en schoon kunnen maken? Want Cherry MX red met rode led erop vind je denk ik ook niet zo gauw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Pfoeh, zwarte switches zijn inderdaad niet geschikt voor het typen van lange essays :P
Samen met de erg hoge toetsen die ik nu heb, krijg ik al gauw kramp in mijn handen. Met de kerst maar eens zoeken naar een bord met blauwe switches ;)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Onlangs heb ik besloten een mechanisch toetsenbord te willen kopen maar heb tot op heden nog helemaal geen ervaring met de diverse Cherry MX switches. Weet iemand een winkel waar je diverse toetsenborden met verschillende switches kan uitproberen of is het een betere optie een tester kit via Amazon aan te bestellen zoals deze: http://www.amazon.com/Max...rry-Sampler/dp/B00E71W4O8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:17
Een tip voor mensen die een mechanisch keyboard willen voor het spelen van fps games:

Denk na over de breedte die je nodig hebt. Zelfs op professionele cs go toernooien zie ik bv spelers met enorm brede keyboards. Doordat ze ook low sens spelen hebben ze een grote muismat. Hierdoor moet het toetsenbord zoveel naar links dat de WASD keys heel ver bij het lichaam vandaan zitten. Ziet er niet comfortabel uit, en is het ook niet.

Denk dus na over of je een TKL keyboard wilt, of zelfs eentje als de Poker2 (waar je de F-keys mist, de pijltjestoetsen, de home, pagedown en pageup keys alsmede het numerieke toetsenbord).

Dit is ook de reden dat ik de K7RGB heb laten liggen: te breed toetsenbord. Als de K65RGB nou eens uit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Hapkoek schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:46:
Ik heb een Cooler Master Quickfire Pro (wat een naam eigenlijk :P)
Nu is er helaas wat frisdrank over m'n bureau gevallen en kwamen er 2 druppels op het toetsenbord..
Hierdoor zijn 2 toetsen een beetje stroef gaan lopen omdat de cola er nog tussen zit. Nu wil ik nieuwe switches erop zetten alleen het zijn net 2 switches waar led onder zit.. Nu weet ik niet of ik die wel zo 1 2 3 los kan trekken zoals bij de andere kan.

Kan zo niet vinden waar iemand van dit toetsenbord een switch los haalt waar led onder zit en ik durf het zelf ook niet zo te doen.. Misschien zou ik de switch los kunnen halen en schoon kunnen maken? Want Cherry MX red met rode led erop vind je denk ik ook niet zo gauw. :P
Als je dat wilt zal je al snel het toetsenbord uitelkaar moeten halen. Je moet vervolgens op het PCB de switch (verbonden met 2 contactpunten) los solderen, en daarna de LED die ook twee contactpunten heeft. Het is dus niet in een handomdraai gedaan. :) Zie mijn foto's (dit is een CM Storm Trigger):

(De contactpunten die direct naast elkaar zitten zijn de LEDS, de diagonale contactpunten zijn van de switch).
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2moo68h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/oqc36h.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door pclinde op 14-12-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb sinds kort een Razer Deathstalker (niet mechanisch, ik weet het, maar dit is een toetsenbordentopic :P), welke blijkbaar bijzonder weinig kan hebben.

Na nog geen 2 weken is er al een lipje onder de spatiebalk afgebroken, waardoor deze nu heel wiebelig aanvoelt en ook minder goed reageert (eigenlijk reageert 'ie alleen nog als je 'm in het midden indrukt).

Ik leg soms boeken op mijn toetsenbord als ik ga leren voor m'n studie. Ik kan mij niet heugen dat er ooit toetsenbord kapot zijn gegaan door een dergelijke actie, maar blijkbaar is dat nu toch gebeurd.

Denken jullie dat dit onder de garantie valt? Ik heb 'm namelijk gekocht in Utrecht, en aangezien ik in Apeldoorn woon voel ik er weinig voor om af te reizen met toetsenbord en al naar de MM in Utrecht om daarna te horen te krijgen dat het m'n eigen schuld is.

M.i. mag je van een toetsenbord van 79,99 toch wel verwachten dat je er een boek op kan leggen zonder dat de boel afbreekt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een boek op je keyboard leggen? Dat is in geen geval een goed idee.

Ook wél mechanische keyboards kunnen daar met gemak aan overlijden, nahjah, deels dan. MX stammetjes kunnen ook breken als je er scheef een hoop kracht op gooit en keycaps, afhankelijk van het materiaal, zijn natuurlijk ook niet tegen alles opgewassen.

Naar mijn mening heb je er wel slecht aan gedaan een keyboard van €80 te kopen dat NIET mechanisch is...

Ik denk dat dit zeker een gevalletje eigen schuld is, maar veel winkels zullen binnen 2 weken niet zo moeilijk doen. Het blijft natuurlijk oneigenlijk gebruik, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Even voor de zekerheid vragen; ik heb een Func KB-460 met blauwe switches. Ik dacht eraan om dempers te halen en nieuwe WASD keys. Zullen ze gewoon passen hierop? Ik las iets over dat bij bepaalde toetsenborden de LED lampjes in de weg zouden gaan kunnen zitten namelijk. Ik vind de click zelf niet erg, maar ik ben een harde typer en dat wilt wel wat geluid gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
pclinde schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:33:
[...]

Als je dat wilt zal je al snel het toetsenbord uitelkaar moeten halen. Je moet vervolgens op het PCB de switch (verbonden met 2 contactpunten) los solderen, en daarna de LED die ook twee contactpunten heeft. Het is dus niet in een handomdraai gedaan. :) Zie mijn foto's (dit is een CM Storm Trigger):

(De contactpunten die direct naast elkaar zitten zijn de LEDS, de diagonale contactpunten zijn van de switch).
[afbeelding]

[afbeelding]
Dan maak ik dus met de soldeerbout de switch en de ledjes los als ik het goed begrijp, en dan? Nieuwe switch kopen? Want hoe zit dat precies in elkaar, zitten de ledjes vast op de switch? Als je dat een beetje kan uitleggen lukt het denk ik wel.

Zou ook de switch uit elkaar kunnen halen en de boel schoonmaken denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 14-12-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Hapkoek schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:16:
[...]

Dan maak ik dus met de soldeerbout de switch en de ledjes los als ik het goed begrijp, en dan? Nieuwe switch kopen? Want hoe zit dat precies in elkaar, zitten de ledjes vast op de switch? Als je dat een beetje kan uitleggen lukt het denk ik wel.

Zou ook de switch uit elkaar kunnen halen en de boel schoonmaken denk ik.
Inderdaad, eenmaal losgesoldeerd kun je de switch openklappen en intern schoonmaken. Dan zou ik in dit geval voor die optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
pclinde schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:30:
[...]

Inderdaad, eenmaal losgesoldeerd kun je de switch openklappen en intern schoonmaken. Dan zou ik in dit geval voor die optie gaan.
Geloof dat ik nog wel een rolletje tin heb liggen. ;) Heb ik ook weer wat te doen vanavond.
Thanks!!

[ Voor 74% gewijzigd door Hapkoek op 15-12-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stoffa schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:29:
Een tip voor mensen die een mechanisch keyboard willen voor het spelen van fps games:

Denk na over de breedte die je nodig hebt. Zelfs op professionele cs go toernooien zie ik bv spelers met enorm brede keyboards. Doordat ze ook low sens spelen hebben ze een grote muismat. Hierdoor moet het toetsenbord zoveel naar links dat de WASD keys heel ver bij het lichaam vandaan zitten. Ziet er niet comfortabel uit, en is het ook niet.

Denk dus na over of je een TKL keyboard wilt, of zelfs eentje als de Poker2 (waar je de F-keys mist, de pijltjestoetsen, de home, pagedown en pageup keys alsmede het numerieke toetsenbord).

Dit is ook de reden dat ik de K7RGB heb laten liggen: te breed toetsenbord. Als de K65RGB nou eens uit was...
Nou ja, het is niet alleen met gamen. Ik zit nu ook regelmatig tussen muis en toetsenbord te schuiven. Ik denk dat het gewoon een goed idee is om voor aanschaf even te bedenken hoe vaak je je numpad gebruikt. Mijn home, end etc. knoppen zou ik dan namelijk wel weer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKL heeft gellukig wel home etc. Anders misschien de tussenweg tussen TKL en 104k, de quickfire TK. Deze heb ik zelf en bevalt me goed, alhoewel ik wel nog een pokertje wil hebben, om te kijken hoe dat is.

TK is trouwens ook in prachtige stealth uitvoering, waarvan ik spijt heb dat ik die niet heb gehaald!

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1386594999.jpeg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Hapkoek schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:43:
[...]

Geloof dat ik nog wel een rolletje tin heb liggen. ;) Heb ik ook weer wat te doen vanavond.
Thanks!!
Geen probleem! Mocht je nog vragen hebben of iets anders, dan kun je ook een PM sturen. :D
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:42:
TKL heeft gellukig wel home etc. Anders misschien de tussenweg tussen TKL en 104k, de quickfire TK. Deze heb ik zelf en bevalt me goed, alhoewel ik wel nog een pokertje wil hebben, om te kijken hoe dat is.

TK is trouwens ook in prachtige stealth uitvoering, waarvan ik spijt heb dat ik die niet heb gehaald!

[afbeelding]
Inderdaad! Ik vind de combinatie van de minimalistische look, en de blanco key caps (bovenop dan) erg netjes.

[ Voor 51% gewijzigd door pclinde op 15-12-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus dat mijn vriendin hem ook nog zou kunnen gebruiken, want met volledige blanks zou ze spontaan vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:45:
Plus dat mijn vriendin hem ook nog zou kunnen gebruiken, want met volledige blanks zou ze spontaan vastlopen.
Hahaha! Hier het zelfde probleem bij mijn vriendin. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Merkwaardig verschijnsel met een Ducky DK2108S. (MX Browns + blauwe LEDs) :S
Op zich ben ik zeer tevreden over dit toetsenbord (paar kleine minpuntjes, maar dat weegt niet op tegen het typegenot)

Als m'n computer in sleepmode gaat, blijft soms de verlichting van de Ducky branden (ca 1 op de 3 keer), soms op volle sterkte, soms op de dimstand (waarop ik het toetsenbord altijd gebruik), en soms gaat 'ie gewoon keurig uit als de PC in sleep mode gaat.
Zodra de computer weer online is, is de verlichting ook weer keurig terug op het ingestelde niveau.

Iemand enig idee wat en of hier iets aan te doen valt?
Ik heb al allerlei mogelijke combinaties van USB power management instellingen geprobeerd, maar dat schijnt voor de, al dan niet aanblijvende backgroundverlichting, niet uit te maken.
Alle mogelijke USB poorten van mijn systeem al getest; maakt ook geen verschil.

En, voor zover ik weet, bestaat er geen firmware update (oid) voor de Ducky DK2108S.

ps: voorheen had ik een ander KB met achtergrondverlichting en die ging wel altijd keurig uit, als de PC in slaapstand ging.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 15-12-2014 14:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdaan
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 15:00
Ik heb een KBT Race II welke ik elke dag mee neem in een backpack (als IT consultant kan ik dagelijks op een andere locatie zitten ). Nu heeft dat er al 2 keer voor gezorgd dat er een toets gebroken is.

Weet iemand van jullie een winkel waar ik een hard/soft case voor het toetsenboard zou kunnen vinden? Ik heb al op ebay gekeken, maar kan daar niets echt vinden wat ik zoek. Ik zoek eigenlijk een bedrijf wat cases levert in verschillende maten. Zodat ik een case kan vinden waar die redelijk strak in zou passen (12.2 x 4.2 x 31.2 cm).

Hebben jullie tips of ervaringen met het vervoeren van je keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoek maar eens op amazon of ebay naar '(neoprene) keyboard sleeve'. Ze zijn er wel... :Y

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 15-12-2014 15:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdaan
ehtweak schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:11:
Zoek maar eens op amazon of ebay naar '(neoprene) keyboard sleeve'. Ze zijn er wel... :Y
Thnx! Ik heb nu deze besteld: http://www.amazon.co.uk/1...3&keywords=grifiti+chiton

Ik kwam trouwens een topic tegen wat misschien interessant is voor anderen: http://www.reddit.com/r/M...boards/wiki/keyboard_bags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ehhh, maar als je 'm via amazon.de bestelt, dan is je bestelling >29 euro, gratis verzenden...
En zeker vanwege al die kerstaanbiedingen kan dat interessant zijn! :9

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 15-12-2014 16:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdaan
ehtweak schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:27:
Ehhh, maar als je 'm via amazon.de bestelt, dan is je bestelling >29 euro, gratis verzenden...
En zeker vanwege al die kerstaanbiedingen kan dat interessant zijn! :9
Probleem was dat ik hem niet kon vinden op Amazon.de of .nl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

djunicron schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:23:
Een boek op je keyboard leggen? Dat is in geen geval een goed idee.

Ook wél mechanische keyboards kunnen daar met gemak aan overlijden, nahjah, deels dan. MX stammetjes kunnen ook breken als je er scheef een hoop kracht op gooit en keycaps, afhankelijk van het materiaal, zijn natuurlijk ook niet tegen alles opgewassen.

Naar mijn mening heb je er wel slecht aan gedaan een keyboard van €80 te kopen dat NIET mechanisch is...

Ik denk dat dit zeker een gevalletje eigen schuld is, maar veel winkels zullen binnen 2 weken niet zo moeilijk doen. Het blijft natuurlijk oneigenlijk gebruik, maarja.
Ben er vandaag mee terug geweest, en hij werd zonder vragen te stellen ingenomen. Ik kreeg een factuur van 79,99 mee waarna ik iets nieuws mocht uitzoeken.

Prima service dus ;)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand waar ik goedkoop een plastic clipje (stabilisatiestang) voor m'n spatietoets kan scoren?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Fk5uvbBjyzocwCpqrzmfFya/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 16-12-2014 00:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:58

Zenix

BOE!

Ik heb op mijn Coolermaster QuickFire Rapid nieuw keycaps gezet. Het zijn PBT side printed keycaps, voelen een stuk beter aan dan de orginele ABS.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3v9Mfe1l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U8pBN4Al.jpg

Heb ze hier vandaan, zijn nog meerdere soorten, ook voor fullsize http://www.aliexpress.com...ool-shine/1948775033.html

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 15-12-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Stoffa schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:29:

Dat is inderdaad de reden dat mijn mechanische keyboard een TKL variant is en gewoon samen met mijn normale keyboard altijd is aangesloten op de PC : Soms heb ik het Numpad gedeelte gewoon nodig, maar vaker niet dan wel dus was een TKL keyboard gewoon een logische keuze :)
ehtweak schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:11:
Die kreeg ik erbij :Y)
ehtweak schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:58:
Op zich ben ik zeer tevreden over dit toetsenbord (paar kleine minpuntjes, maar dat weegt niet op tegen het typegenot)

Als m'n computer in sleepmode gaat, blijft soms de verlichting van de Ducky branden (ca 1 op de 3 keer), soms op volle sterkte, soms op de dimstand (waarop ik het toetsenbord altijd gebruik), en soms gaat 'ie gewoon keurig uit als de PC in sleep mode gaat.
Zodra de computer weer online is, is de verlichting ook weer keurig terug op het ingestelde niveau.

Ik heb al allerlei mogelijke combinaties van USB power management instellingen geprobeerd, maar dat schijnt voor de, al dan niet aanblijvende backgroundverlichting, niet uit te maken.

En, voor zover ik weet, bestaat er geen firmware update (oid) voor de Ducky DK2108S.

ps: voorheen had ik een ander KB met achtergrondverlichting en die ging wel altijd keurig uit, als de PC in slaapstand ging.
Dit lijkt me een firmware bug van het keyboard of eventueel een probleem met de Sleep states (S1/S3/S4/S5/enz.) van je BIOS die je zelf kan aanpassen.

Succes! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
ehtweak schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:58:

Heb het zelfde probleem, heb hem gewoon in de keyboard usb zitten op mijn mobo (heb het zelfde toetsenbord) hij doet het trouwens niet iedere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nero355 schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:44:

Dit lijkt me een firmware bug van het keyboard of eventueel een probleem met de Sleep states (S1/S3/S4/S5/enz.) van je BIOS die je zelf kan aanpassen.

Succes! :)
Hoe dan?
Zoals ik al zei, veranderingen in de instellingen van de BIOS/USB settings onder Windows van de PC hebben geen effect. En firmware aanpassen van de Ducky? Hoe dan? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:42
Hey,

Ik twijfel tussen de Razer Blackwidow Ultimate en de Razer Blackwidow Ultimate Stealth

Het verschil is dat de Stealth gebruikt maakt van de groene Razer switches en de "normale" van de oranje stealth switches.

Heeft iemand ervaring met deze 2 switches en wat zijn de duidelijke merkbare verschillen? ik kan hier bijzonder weinig over vinden.

Tevens wil ik dit toetsenbord ook op een mac kunnen gebruiken. geeft dit problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door LigeTRy op 16-12-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
wessel145 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:13:
Hey,

Ik twijfel tussen de Razer Blackwidow Ultimate en de Razer Blackwidow Ultimate Stealth

Het verschil is dat de Stealth gebruikt maakt van de groene Razer switches en de "normale" van de oranje stealth switches.

Heeft iemand ervaring met deze 2 switches en wat zijn de duidelijke merkbare verschillen? ik kan hier bijzonder weinig over vinden.

Tevens wil ik dit toetsenbord ook op een mac kunnen gebruiken. geeft dit problemen?
Ik heb hier beide toetsenborden liggen. Het grote verschil is dat de Oranje switches de 'klik' hebben en de groene switches niet. De Oranje switch is het meest te vergelijken met Cherry MX Blue en de groene switch met Cherry MX Brown.

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de groene switches, want dat vind ik toch iets fijner. Dit is echter erg persoonlijk. De Razer switches zijn echter wel iets wiebeliger dan de Cherry MX-switches wanneer je de toets volledig indrukt. Op zich is dit niet heel erg, maar ik kan zeker voorstellen dat dit sommige gebruikers gaat irriteren. De vraag is echter of je persé een Razer toetsenbord wilt hebben?

De Blackwidow is tevens geschikt voor Mac. Razer Synapse 2.0 ondersteunt namelijk Mac OS. Het lijkt mij dan dus heel raar als het niet zou werken op jouw mac. Ik weet wel dat er Blackwidow Mac editions zijn geweest, maar ik weet niet of die er nog steeds zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Don Roberto op 16-12-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Don Roberto schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:58:
[...]

De Oranje switch is het meest te vergelijken met Cherry MX Brown en de groene switch met Cherry MX Brown Blue.
Maar dan wat wiebeliger en minder consistent.

[ Voor 9% gewijzigd door MiBe op 16-12-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
MiBe schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:14:
[...]

Maar dan wat wiebeliger en minder consistent.
Had tweemaal Cherry MX Brown genoemd :(. Bedankt voor de heads up :) .

Even terugkomend op de Mac editions. De laatste mac edition is de Blackwidow Ultimate 2013 geweest. Wel is het mogelijk om de Razer Blackwidow Ultimate in US Mac layout te krijgen(is een optie bij razershop). Kan verder helaas weinig informatie daarover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Don Roberto schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:58:
[...]

Ik heb hier beide toetsenborden liggen. Het grote verschil is dat de Oranje switches de 'klik' hebben en de groene switches niet. De Oranje switch is het meest te vergelijken met Cherry MX Blue en de groene switch met Cherry MX Brown.

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de groene switches, want dat vind ik toch iets fijner. Dit is echter erg persoonlijk. De Razer switches zijn echter wel iets wiebeliger dan de Cherry MX-switches wanneer je de toets volledig indrukt. Op zich is dit niet heel erg, maar ik kan zeker voorstellen dat dit sommige gebruikers gaat irriteren. De vraag is echter of je persé een Razer toetsenbord wilt hebben?

De Blackwidow is tevens geschikt voor Mac. Razer Synapse 2.0 ondersteunt namelijk Mac OS. Het lijkt mij dan dus heel raar als het niet zou werken op jouw mac. Ik weet wel dat er Blackwidow Mac editions zijn geweest, maar ik weet niet of die er nog steeds zijn.
Thanks voor de snelle reactie,

Het feit is dat ik een cadeaubon van coolblue heb liggen hier en dus erg geneigd ben om daar een toetsenbord aan te schaffen. echter heeft coolblue (helaas) maar een beperkt aanbod.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een blauwe MX (Razer groen). het enige wat ze daar dan in die categorie hebben is de chroma. hoe zijn de ervaringen met dit bord? is er een verder verschil behalve de backlights met RGB?

[ Voor 11% gewijzigd door LigeTRy op 16-12-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Stealth (Oranje switch, imitatie van MX Brown) heeft geen klik, alleen een tactile bump. De groene switch (MX Blue replica) heeft wél een klik en maakt dus beduidend meer geluid maar geeft ook meer feedback.

Als ik jou was zou ik dit topic even goed doorlezen m.b.t. de Razer borden. Veruit de meeste mensen in dit topic, inclusief ikzelf, hebben een sterke voorkeur voor echte Cherry MX switches in plaats van de replica's die Razer gebruikt. Als je graag een clicky bord wil zou ik eerder voor een model met Cherry MX Blue kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door MiBe op 16-12-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Excuus ik had het verkeerd gelezen (post aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
wessel145 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:14:
[...]

Thanks voor de snelle reactie,

Het feit is dat ik een cadeaubon van coolblue heb liggen hier en dus erg geneigd ben om daar een toetsenbord aan te schaffen. echter heeft coolblue (helaas) maar een beperkt aanbod.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een blauwe MX (Razer groen). het enige wat ze daar dan in die categorie hebben is de chroma. hoe zijn de ervaringen met dit bord? is er een verder verschil behalve de backlights met RGB?
Hier ligt een Chroma met oranje switches. Het enige verschil met de normale Blackwidow Ultimate is de RGB-verlichting. Over de software van het toetsenbord ben ik zeker tevreden, want deze is een stuk eenvoudiger dan die van Corsair voor haar RGB-toetsenborden. Al biedt Corsair wel een stuk meer aanpassingsmogelijkheden in de software. Verwacht met de Chroma alleen niet dat je alle kleuren op je toetsenbord kan krijgen.
Persoonlijk zou ik als ik jou was zeker niet zomaar een toetsenbord van 170 euro aanschaffen. Ik weet niet of je al een keer bij de Mediamarkt gekeken hebt naar het toetsenbord. Laatst zag ik volgens mij wel een Blackwidow bij een filiaal liggen.

Zoals Mibe ook zegt zijn Razer's switches(kailh) niet van dezelfde kwaliteit als die van Cherry. Al ken ik wel weer mensen die de kailh switches prefereren boven de Cherry switches. Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze, zoals al vaak hier verteld is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ehtweak schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:46:
Hoe dan?
Zoals ik al zei, veranderingen in de instellingen van de BIOS/USB settings onder Windows van de PC hebben geen effect. En firmware aanpassen van de Ducky? Hoe dan? :?
Ducky support afdeling mailen en vragen naar een fix :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Beetje gerelateerd aan al het toetsenbord geweld: gister m'n Grifiti wrist pad (dikke variant) binnengekregen. Wat uurtjes gegamed en het voelde niet "verkeerd" maar moet nog even wat langer ermee aan de slag om te bepalen of het ook echt nut heeft tegen het wat afklemmende gevoel na lange gamedagen ;) Aangenaam dempend en schuift echt nergens heen dankzij de ruwe onderkant. Voor de horlogedragers: gewenningsperiode: je bent je ineens erg bewust van je horlogebandje ;)

Oh..en let even op: komt een smerige plastic/chemische lucht vanaf de eerste tijd..echt in your face nasty :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Cyleo
2Dutch schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:02:
Beetje gerelateerd aan al het toetsenbord geweld: gister m'n Grifiti wrist pad (dikke variant) binnengekregen. Wat uurtjes gegamed en het voelde niet "verkeerd" maar moet nog even wat langer ermee aan de slag om te bepalen of het ook echt nut heeft tegen het wat afklemmende gevoel na lange gamedagen ;) Aangenaam dempend en schuift echt nergens heen dankzij de ruwe onderkant. Voor de horlogedragers: gewenningsperiode: je bent je ineens erg bewust van je horlogebandje ;)

Oh..en let even op: komt een smerige plastic/chemische lucht vanaf de eerste tijd..echt in your face nasty :P
Daar kan ik dus echt niet aan wennen, zo'n horlogebandje. Ik draag altijd een horloge maar zodra ik langere stukken ga typen of serieus ga gamen dan gaat die af.

Over die wristpad: Heb je ook het idee dat het je pols ontlast?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Cyleo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:04:
[...]
Daar kan ik dus echt niet aan wennen, zo'n horlogebandje. Ik draag altijd een horloge maar zodra ik langere stukken ga typen of serieus ga gamen dan gaat die af.

Over die wristpad: Heb je ook het idee dat het je pols ontlast?
Heb wel het idee dat mijn pols relaxter ligt omdat de rare knik er niet in zit ja. Nog niks geks gemerkt verderop in m'n arm of schouder omdat nu een stuk arm eigenlijk hoger ligt ineens :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

2Dutch schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:18:
[...]

Heb wel het idee dat mijn pols relaxter ligt omdat de rare knik er niet in zit ja. Nog niks geks gemerkt verderop in m'n arm of schouder omdat nu een stuk arm eigenlijk hoger ligt ineens :P
Heb jij hem heel toevallig ook via Massdrop besteld?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 20:42 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:41:
[...]
Heb jij hem heel toevallig ook via Massdrop besteld?
Nope, los via amazon.co.uk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

De Ducky Zero DK2108 Blue Switch is besteld. Hopelijk bevallen deze switches beter met het typen dan de zwarte :)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Nvm, heb maar voor de blauwe uitvoering gekozen. Typt lekker weg :)

[ Voor 113% gewijzigd door Sak3d op 20-12-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:48
Vandaag eigenaar geworden van een Ducky DK9008 Shine 3. Ik kan geen mogelijkheid vinden om de backlight na een bepaalde tijd uit te laten gaan, tot er een toetsaanslag volgt. De reden van de backlight is voor mij namelijk om te kunnen zien waar ik moet typen in het donker; bijv tijdens een film. Maar wanneer ik klaar ben met typen, moet het liefst weer donker worden en de backlight dus uit. Weet iemand of deze functionaliteit wel bestaat op de Ducky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
cosmo_roel schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:35:
Vandaag eigenaar geworden van een Ducky DK9008 Shine 3. Ik kan geen mogelijkheid vinden om de backlight na een bepaalde tijd uit te laten gaan, tot er een toetsaanslag volgt. De reden van de backlight is voor mij namelijk om te kunnen zien waar ik moet typen in het donker; bijv tijdens een film. Maar wanneer ik klaar ben met typen, moet het liefst weer donker worden en de backlight dus uit. Weet iemand of deze functionaliteit wel bestaat op de Ducky?
Heb dit ook nog niet gevonden op mijn Ducky, volgens mij kan het ook niet. Dacht er echt net aan, dat het een gemis is dat je bvb niet fn+2x esc kunt gebruiken om de gehele verlichting uit te zetten.

Waar kopen jullie nou keycaps? Vind ze maar lastig om te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
ihre schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 04:18:
Waar kopen jullie nou keycaps? Vind ze maar lastig om te vinden...
Ik heb een setje van Alternate: http://www.alternate.nl/h...tml?query=keycaps&x=0&y=0
wel even checken of ze ze echt op voorraad hebben voor je besteld. Front printed PBT keycaps bleken ze niet te hebben. :-(
Anders kun je ook massdrop.com proberen. Daar komen ook geregeld leuke keycaps voorbij. (Je moet wel geregistreerd zijn om die te kunnen zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostsand
  • Laatst online: 19-10 18:43
Vorige week mijn oude(maar zeker goeie) g15 keyboard overleden. ik was op zoek naar nieuwe keyboard maar het valt niet mee een goeie te vinden. dus dacht zoek wat suggesties.
ik game er vaak op en heb liever 1 met een numpad sectie erbij.

Welke lay-out wil je?
standard( US layout? )

Wil je met of zonder numpad?
met

Wil je backlight?
ja

Welke MX Switch prefereer je?
nog niet veel over gelezen maar wat is het beste voor gamen?

Wat je is je budget?
100-120 euro

Wil je macro toetsen?
mag wel, hoeft niet

Doel van het keyboard?
gaming

Wat weet je al?
verschil tussen "normaal" en mechanisch keys maar niet vet verschil tussen soorten mechanisch keys.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Als je de topicstart even had doorgelezen wist je dat red en blacks voor gaming waren... en dat reds black waren maar dan met een lichtere aanslag... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brogala schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:54:
Als je de topicstart even had doorgelezen wist je dat red en blacks voor gaming waren.
Is gewoon niet waar. Ik game met blues en vind ze fijner als reds en browns, black niet geprobeerd maar verwacht er niet veel van.

Type switch is gewoon heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:23:
[...]

Is gewoon niet waar. Ik game met blues en vind ze fijner als reds en browns, black niet geprobeerd maar verwacht er niet veel van.

My thoughts exactly. Game al bijna 3 jaar op brown switches, en nu bijna een week op blauwe. Vind ze beide heerlijk typen, en verkies de blauwe boven de bruine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:23:
[...]

Oké, is inderdaad heel persoonlijk. True. Maar over 't algemeen worden reds wel geassocieerd met gaming. Ik ga zelf naar de Mediamarkt Amsterdam om te kijken of ze daar nog wat mechanische toetsenborden hebben, is iemand hier toevallig recent geweest? Of een andere Mediamarkt in de buurt van Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostsand
  • Laatst online: 19-10 18:43
Brogala schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:47:
[...]

Oké, is inderdaad heel persoonlijk. True. Maar over 't algemeen worden reds wel geassocieerd met gaming. Ik ga zelf naar de Mediamarkt Amsterdam om te kijken of ze daar nog wat mechanische toetsenborden hebben, is iemand hier toevallig recent geweest? Of een andere Mediamarkt in de buurt van Haarlem?
ik ga vanavond heen( Mediamarkt arena) voor een nieuwe tv :) eens kijken of ze wat hebben liggen.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Brogala schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:47:
[...]

Klopt, MX Red krijgt veelal de associatie met gaming. Hoewel Cherry MX Red een stuk later op de markt kwam dan bijvoorbeeld Black, Brown en wat later dan Blue. Ik wil niet per definitie zeggen dat Cherry MX als echte 'Gaming' switch gezien mag worden, dit is puur aangesterkt door marketing- media.

Plus het feit dat je kunt kiezen tussen lineaire of tactile feedback. Het blijft allemaal persoonlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ik heb net voor kerst van mijn vrouw de logitech g910 gekregen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
cosmo_roel schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:35:
Kom er net achter dat je alle backlight functies uit kunt schakelen door fn+f10 ingedrukt te houden. Las het tussen de patchnotes voor de DK9087. Het kan dus zijn dat je de firmware van de 9008 ook moet updaten. Dat is iets wat ik meteen heb gedaan na het uitpakken, dus ik weet niet of het zonder update ook werkt.

Helaas wordt niet opgeslagen welke backlight functie je aan had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Arunia schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:52:
Ik heb net voor kerst van mijn vrouw de logitech g910 gekregen. Ben benieuwd.
Dit toetsenbord heb ik ook aangeschaft, bevalt super! Heb nog wel even een vraagje voor je over het back-light; als je dit instelt op "wit" is het bij jou dan ook echt wit, of meer blauwig/groenig?

[ Voor 0% gewijzigd door Skarloc op 24-12-2014 06:36 . Reden: Typo ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Skarloc schreef op woensdag 24 december 2014 @ 06:36:
[...]

Dit toetsenbord heb ik ook aangeschaft, bevalt super! Heb nog wel even een vraagje voor je over het back-light; als je dit instelt op "wit" is het bij jou dan ook echt wit, of meer blauwig/groenig?
Goed om te horen!
zodra ik hem heb gekregen en in kan stellen, laat ik het je weten. Moet er nu nog naar kwijlen onder de kerstboom. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avenfisher
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 16:37
Edit: haalde de 910 in de war met de 710 :$

[ Voor 87% gewijzigd door avenfisher op 24-12-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar mijn eerste mechanische toetsenboord.
Ik heb even wat research gedaan en ik kom uit op 2 keuzes:

pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate 2014 (US-Layout)
+ snellere toetsen dan cherry-mx
+ ontworpen voor gaming niet typen
- betrouwbaarheid Razer
- switches gemaakt in China

pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)
+ Looks
+ Corsair
+ Mediatoetsen
- Prijs
- Backlight
- Cherry MX minder snel dan Razer Green

Dus welke raden jullie mij aan?

Merry Christmas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:49:

wat.
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2013/09/wat-meme.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nee, ik snap heus wel dat dat zo is, maar ik geloof er niks van dat jij er iets van gaat merken. Echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:45:
Ja nee, ik snap heus wel dat dat zo is, maar ik geloof er niks van dat jij er iets van gaat merken. Echt helemaal niks.
Ik vraag me af of ik al helemaal iets ga merken met mijn oude systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 760 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P7P55D-E€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 274,-€ 274,-
2WD Blue WD10EALX, 1TB€ 52,50€ 105,-
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 54,99€ 54,99
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Seidon 120V€ 41,76€ 41,76
2Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9€ 35,76€ 71,52
1Corsair CX750M€ 82,95€ 82,95
1Samsung 840 series 120GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 729,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een mech toetsenbord? tuurlijk. Maar van het 'snelheidsverschil' tussen razor/mx... Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Laatst online: 12-09-2024
Die Razer green switches zou ik toch mijden. Bij Cherry MX weet je gewoon zeker dat je goed zit want zij zijn er al jaren en hebben een uitstekende kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royb3 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:57:
Die Razer green switches zou ik toch mijden. Bij Cherry MX weet je gewoon zeker dat je goed zit want zij zijn er al jaren en hebben een uitstekende kwaliteitscontrole.
Diep gezocht in de PriceWatch en deze super aanbieding gevonden (scheelt 50€ vergelijking met K70):

pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate Battlefield 4 (Collectors Edition, US Layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:58:
[...]

Diep gezocht in de PriceWatch en deze super aanbieding gevonden (scheelt 50€ vergelijking met K70):

pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate Battlefield 4 (Collectors Edition, US Layout)
Ja maar dat toetsenbord is ZO lelijk dat ik hem niet eens durf neer te zetten :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Laatst online: 12-09-2024
Sowieso vind ik het een rare keuze om cherry mx blue's of de razer green's met FPS games te bundelen, maar er zijn zat mensen die daar intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:59:
[...]

Ja maar dat toetsenbord is ZO lelijk dat ik hem niet eens durf neer te zetten :X
Ummm.. oranje is tenminste origineel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
heb hier nog een Ducky Zero DK2108S met browns liggen waar niks meer mee word gedaan. Iemand geïnteresseerd? Hoeft niet percé weg dus daarom geen ad op V&A.

Ruilen voor een fullsize met mx blue's is ook een optie

[ Voor 15% gewijzigd door Uberdude op 25-12-2014 00:41 ]

• ihre
theuberdude14 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:04:
heb hier nog een Ducky Zero DK2108S met browns liggen waar niks meer mee word gedaan. Iemand geïnteresseerd? Hoeft niet percé weg dus daarom geen ad op V&A.

Ruilen voor een fullsize met mx blue's is ook een optie
Woon je toevallig in de buurt van Enschede?
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.