Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:58

Thomg

Aww yiss

Wat ranja geknoeid op mijn K60, dacht dat wel weg te spoelen met wat lauw water.

Nu blijkt dat het toetsenbord meedere toetsaanslagen registreerd als ik een knop indruk, iets als 'j' wordt 'juy' en iets als 4 ( numpad ) wordt '147'.

Heb ik nu een immens domme actie gedaan en kan ik de tobo afschrijven of is dit makkelijk op te lossen?

Beetje duur grapje dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

No dice, gister alles wat los en vast zat geupdate. Laatste BIOS, maar helaas. Nog steeds bij een cold boot geen toetsenbord. Als ik een elcheapo toetsenbordje met USB in prik dan doet hij het wel gewoon. dus het is wel iets van een power issue, LIJKT het. Ik heb wel een tijdje geleden een nieuw frontpanel met een USB 3.0 interface gekoppeld. Zal die vanavond een lostrekken. Kijken wat-ie doet.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

1 euro, made in West-Germany en zwarte switches :P

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img538/9153/CdzoBr.png

Join het DPC Whatpulse team

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 07:51
Ik heb het halve topic opnieuw doorgenomen en word er niet wijzer van. Bij deze de vraag:

Kan iemand een mechanische toetsenbord met grote keys en een GROTE palmrest aanraden? :)

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

mark de man schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:36:
1 euro, made in West-Germany en zwarte switches :P

[afbeelding]
Dat is een zeer mooie deal! :D

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Hatsieflatsie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:29:
Ik heb het halve topic opnieuw doorgenomen en word er niet wijzer van. Bij deze de vraag:

Kan iemand een mechanische toetsenbord met grote keys en een GROTE palmrest aanraden? :)
Lijkt mij het simpelste om een mech te kopen met een losse palmrest zoals een Grifiti Fat Pad.

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb hier trouwens nog een handige link voor als je sneltoetsen wilt maken om het geluid te dempen zoals bij een multimedia keyboard.

http://www.howtogeek.com/...system-volume-in-windows/

Join het DPC Whatpulse team

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Wat is groot? Ik ben erg happy met mijn CM Storm Trigger-Z en de polssteun die er bij komt.. reviewtje in mn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:12:
Iemand een idee waar ik van die lube kan vinden voor de stabilizers van mijn HHKB2. Als ik het van elitekeyboards.com moet kopen ben ik gelijk een godsvermogen kwijt.
Niemand die hier iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet mechanisch, maar ik durf te wedden dat er geen ander toetsenbord bestaat dat comfortabeler is : pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000

Ik heb deze samen met een Razer TKL met Cherry MX Blue switches en zit elke keer weer te balen dat er geen toetsenbord is dat beiden kan vervangen :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
theuberdude14 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:47:
[...]

Lijkt mij het simpelste om een mech te kopen met een losse palmrest zoals een Grifiti Fat Pad.
Denk het ook. Nog bedankt voor je aanvulling.
Foritain schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:49:
[...]

Wat is groot? Ik ben erg happy met mijn CM Storm Trigger-Z en de polssteun die er bij komt.. reviewtje in mn profiel.
Zo te zien zijn de toetsen van de CM Storm NovaTouch (?) kleiner dan ik gehoopt had? Liefst waren de toetsen even groot als de zeer fijne Microsoft Sculpt Ergonomic dat ik heb. Echter, de vlakke toetsen zorgen voor harde feedback omdat ik de de keys makkelijk tegen bodem aanknal. Iedere dag 10+ u zitten programmeren in een keyboard driven editor (VIM), dan voel je pijn aan eind van de dag wel.
nero355 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:10:
[...]

Niet mechanisch, maar ik durf te wedden dat er geen ander toetsenbord bestaat dat comfortabeler is : pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000

Ik heb deze samen met een Razer TKL met Cherry MX Blue switches en zit elke keer weer te balen dat er geen toetsenbord is dat beiden kan vervangen :'(
Dat heb ik toevallig ook in overweging genomen. Echter, ik ben voor vele keyconfiguraties in VIM afhankelijk van de spacebar, en de spacebar schijnt bij de Natural Ergo 4000 een groot nadeel te zijn (zeer stijf door de gebogenheid). Dit is opgelost in de Sculpt Ergonomic door deze te splitsen.

Weet iemand nog een mechanisch toetsenbord met gesplitte spacebar die tevens nog apart van ieder programmeerbaar is? :P.

Ten tweede: Ik zie dat Foritain in z'n uitstekende review van NovaTouch de topre keys beschreven heeft. Heeft hier nog iemand al enige ervaring met de topre keys? http://deskthority.net/wiki/Topre_switch

[ Voor 5% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-11-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:32
Ergo + mechanisch bestaat wel degelijk.
http://www.amazon.co.uk/E...ted-Tactile/dp/B00BZ6M9AW
Heb er echter geen ervaring mee, maar die Truly Ergonomic is zelfs ook TKL! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Melkunie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:42:
[...]

De Truly Ergonomic 209 heb ik toevallig vorige maand besteld vanuit Duitsland. En na een week blijven gebruiken, toch weer teruggestuurd. De toetsenbord is overdreven klein, vergeleken met de Microsoft Sculpt Ergonomic. Dan zitten je armen in een zeer oncofortabele houding verkrampt om toch beide handen op de toetsenbord te kunnen plaatsen. Dit merk je na verloop van tijd zeer duidelijk.

Grootste pluspunt was toch wel de duidelijke firmware, waarin je de toetsen zelf kon programmeren. Dat je zowel de rechter als de linkerspacebar apart kon programmeren, was voor mij de grootste pluspunt. :)

Uiteindelijk bleek het nadeel van z'n kleine formaat (ik heb vrij brede schouders) groter te zijn dan z'n voordeel van programmeerbare keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/d1rm8753t/tkl.jpg

Kan iemand mij vertellen of deze toetsenborden alledrie in verhouding afgebeeld zijn? Zo ja, dan is de onderstaande toetsenbord interessant voor mij, aangezien deze aanmerkelijk bredere toetsen heeft dan de middelste. Weet iemand ook de namen van de bovenste twee? :)

Onderstaande is waarschijnlijk CM Storm Quickfire Rapid.

[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-11-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Oude K60 als dood verklaart, boehoe...

Nouja, stel je kon kiezen, zou je dan voor de
pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)
Of de
pricewatch: CM Storm Quickfire Ultimate
Gaan?

Ik neig zef naar de quickfire ultimate omdat die domweg goedkoper is.

Kan me echt geen fluit schelen hoeveel toeters en bellen eraan zitten qua licht, ik hou van lekker simpel.
Wil nu zelf overgaan naar brown voor het "klik" gevoel.
Extra USB poort is handig aangezien ik daar mijn muis in kan steken, maar mag ook zonder.
Vind het ook handig om het geluid aan te kunnen passen via de tobo.
Hou ook van full size, ik gebruik de numpad nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb die Ergo 4000 ooit gekocht. Hij is na nauwelijks twee weken weer de doos ingegaan en ligt hier nog altijd in de kast. Wat een miskoop. Sowieso kan ik niet met die ergonomische layout overweg maar de kwaliteit van het ding valt ook tegen. Die ergonomische layout moet je echt uitproberen voordat je het koopt. Ik was helaas teveel op de reviews van het ding afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 22:55
Thomg schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:18:
Oude K60 als dood verklaart, boehoe...

Nouja, stel je kon kiezen, zou je dan voor de
pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)
Of de
pricewatch: CM Storm Quickfire Ultimate
Gaan?

Ik neig zef naar de quickfire ultimate omdat die domweg goedkoper is.

Kan me echt geen fluit schelen hoeveel toeters en bellen eraan zitten qua licht, ik hou van lekker simpel.
Wil nu zelf overgaan naar brown voor het "klik" gevoel.
Extra USB poort is handig aangezien ik daar mijn muis in kan steken, maar mag ook zonder.
Vind het ook handig om het geluid aan te kunnen passen via de tobo.
Hou ook van full size, ik gebruik de numpad nog regelmatig.
Van de week mijn Quickfire ultimate binnen gekregen. (besteld bij bol met kortingscode via t topic)
Ook gekocht vanwege de betere levertijd & prijs dan de ducky's.
de cherry mx browns typen heerlijk, alleen de spatiebalk blijft wat luidruchtig, omdat je die vrij snel bottomed. De lichtjes zijn een leuke bijkomstigheid,(alleen rood bij mx browns helaas) maar vooral fijn is dat er verder geen toeters en bellen op zitten, en dat het toch een compleet/fullsize tobo is. Volume, stop, play en skip via de (fn+) F toetsen .
Geen usb poort, en met ruim een kilo stevig op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hebben jullie de Romer switches al gezien?

http://www.tomshardware.c...-spark-romer-g,28101.html

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/I/0/465912/original/DSCN1002.JPG

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik erger me al een tijdje aan de beperkte selectie aan muizen met een perfecte sensor en goede pasvorm met een beetje zakelijker uiterlijk, maar het ziet er naar uit dat de vernieuwingen wat betreft keyboards ook helaas de "kinderdisco" kant opgaan wat betreft keyboards en switches...

Goed dat er meer fabrikanten komen met keyswitches, maar deze nieuwe Logitechs gaan helaas ook al de kant op van veel verlichtingsopties en een flashy uiterlijk...

Ik mis toch wel de veel eenvoudigere styling van de eerdere MX series. En prefereer zeker de looks van Filco / Ducky / DAS over die van Razer, Logitech en steeds meer ook die van Corsair...
Vooral voor die laatste had ik nog wel hoop, maar met dat nieuwe logo en die RGB ongein. Mwah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Logitech heeft in het verleden best goede spullen op de markt gezet. Nu weet ik niet hoe het met de huidige muizen/keyboards zit want ik heb een 8 jaar oude MX510 en een even zo oude Ultra X nog in gebruik/als reserve liggen :P maar dat van de gelijkmatige verlichting is natuurlijk nice. Het blijft inderdaad zo dat ze heel snel naar flashy gimmicky gaan, dat is blijkbaar toch hetgene wat ze denken dat gamers willen. Die trend zie je bij meer dingen, vaak gaat dat ook ten koste van gebruiksgemak (die all-in-one remotes die via je smartphone gaan en geen fysieke knoppen meer hebben bv: gruwelijk onhandig).

Ik vermoed dat er echter genoeg gamers/thuisgebruikers zijn die een degelijk, verlicht, non-flashy toetsenbord willen hebben zonder allerlei toeters en bellen. Maar daar valt marketing/PR-technisch niet veel over te lullen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

tpb102718 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:53:
[...]

Van de week mijn Quickfire ultimate binnen gekregen. (besteld bij bol met kortingscode via t topic)
Ook gekocht vanwege de betere levertijd & prijs dan de ducky's.
de cherry mx browns typen heerlijk, alleen de spatiebalk blijft wat luidruchtig, omdat je die vrij snel bottomed. De lichtjes zijn een leuke bijkomstigheid,(alleen rood bij mx browns helaas) maar vooral fijn is dat er verder geen toeters en bellen op zitten, en dat het toch een compleet/fullsize tobo is. Volume, stop, play en skip via de (fn+) F toetsen .
Geen usb poort, en met ruim een kilo stevig op je bureau.
Altijd fijn om hands on ervaring van iemand te horen, zo te zien is die ultimate inderdaad prima.
Waar kan ik die codes vinden? Zoeken lukt niet helemaal.

Mis ik toevallig een heel goed toetsenbord die niet veel duurder is?

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 22-11-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:39:
Dat heb ik toevallig ook in overweging genomen. Echter, ik ben voor vele keyconfiguraties in VIM afhankelijk van de spacebar, en de spacebar schijnt bij de Natural Ergo 4000 een groot nadeel te zijn (zeer stijf door de gebogenheid). Dit is opgelost in de Sculpt Ergonomic door deze te splitsen.
Dat lees ik wel vaker, maar ik heb hier 2 exemplaren die nergens last van hebben en helaas heb ik het tweede exemplaar al in gebruik, omdat ik het eerste iets te lomp had vervoerd tijdens een LANparty weekend :'(
Melkunie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:42:
Baggermeuk : Alleen al de locatie en formaat van de pijltjestoetsen houdt me tegen om die eens te proberen laat staan de rest van de aanpassingen :/
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:10:
[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen of deze toetsenborden alledrie in verhouding afgebeeld zijn? Zo ja, dan is de onderstaande toetsenbord interessant voor mij, aangezien deze aanmerkelijk bredere toetsen heeft dan de middelste. Weet iemand ook de namen van de bovenste twee? :)

Onderstaande is waarschijnlijk CM Storm Quickfire Rapid.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de toetsen van de originele Razer versie met Cherry switches inderdaad wat smal zijn.
Als toen Cooler Master hun modellen met MX Blue switches beschikbaar had gemaakt in Nederland dan had ik die gekocht dus : Gewoon doen! d:)b
downtime schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:44:
Ik heb die Ergo 4000 ooit gekocht. Hij is na nauwelijks twee weken weer de doos ingegaan en ligt hier nog altijd in de kast. Wat een miskoop. Sowieso kan ik niet met die ergonomische layout overweg maar de kwaliteit van het ding valt ook tegen. Die ergonomische layout moet je echt uitproberen voordat je het koopt. Ik was helaas teveel op de reviews van het ding afgegaan.
De Media Markt had ze toen heel veel in de aanbiedingen en mijn eerste exemplaar komt daar ook vandaan : Ik vind het geweldig en zie dus graag een mechanische variant in de winkel verschijnen :)
djunicron schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:33:
Tja, ik erger me al een tijdje aan de beperkte selectie aan muizen met een perfecte sensor en goede pasvorm met een beetje zakelijker uiterlijk, maar het ziet er naar uit dat de vernieuwingen wat betreft keyboards ook helaas de "kinderdisco" kant opgaan wat betreft keyboards en switches...

Goed dat er meer fabrikanten komen met keyswitches, maar deze nieuwe Logitechs gaan helaas ook al de kant op van veel verlichtingsopties en een flashy uiterlijk...

Ik mis toch wel de veel eenvoudigere styling van de eerdere MX series. En prefereer zeker de looks van Filco / Ducky / DAS over die van Razer, Logitech en steeds meer ook die van Corsair...
Vooral voor die laatste had ik nog wel hoop, maar met dat nieuwe logo en die RGB ongein. Mwah...
CM Storm en dan de verlichting uit doen ;)

Hoewel simpele witte verlichting helemaal zo gek nog niet is en dat kan dus ook met de RGB switches... hmm...

Verder heeft mijn Razer alleen een logo dat aan staat, maar die kan ook uit dus dan heb je ook 0,0 verlichting erop. Moet je alleen aan een oude Cherry MX Blue uitvoering zien te komen en dat kan weleens lastig worden.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

djunicron schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:33:
Ik zien nu toevallig dit topic en ben zelf zoekende naar een nieuw toetsenbord, mijn huidige Ultra X begint begint kuren te vertonen (na 9 jaar... mijn net zo oude) MX518 is recent overleden en kon gelukkig vervangen worden door een G400s die 100% identiek is op een iets betere sensor na (?)

Kortom zoek een toetsenbord voor gaming maar ook gewoon als typ plank, mechanisch kan misschien wat zijn (geen ervaring) maar loop wel tegen de forse prijs aan. Nu boeit het me niets als ik er wat overheen gooi oid, met een bord van €150.....
(niet dat het vaak gebeurd, bord is niet voor niets 9 jaar oud geworden)

Daarnaast wil ik gewoon een simpel bordje, enige die dit "enigsinds" lijken te bieden is de pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard
of de
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een simpel bordje wil zou ik eerder kijken naar een Ducky Shine 3 of een Filco Majestouch 2. No-nonsense bordjes die kwalitatief uitstekend in elkaar zitten. De Ducky heeft verlichting, de Filco niet. De Ducky heeft Cherry stabilizers, de Filco Costar. Op dat punt is het net waar je voorkeur ligt.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 11:27
of iets goedkoper een Ducky zero.
zelf vind ik de Logitech G710+ bijna typen als een rubberdome niet het gevoel van een mech.

en mocht je voor een ducky kiezen kan ik http://www.mechanicalkeyboards.nl/ aanraden.

ow en als je wel voor de shine 3 kiest hou er rekening mee dat de shine 4 binnenkort ook beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Opzich gaat mijn voorkeur licht uit naar de G710+, alleen de EU layout is vervelend. Beste (enige) optie is om die in de VS te bestellen via Amazone.......

Edit: K70 besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 25-11-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb gister de Razer Chroma gehaald en ik moet zeggen dit is echt een beest van een toetsenbord. Ik heb bijna alle toetsenborden uitgeprobeerd behalve de Ducky's maar deze is echt heerlijk. Ik snap niet waarom mensen Razer borden zo slecht vinden, misschien een beetje vooroordeel door hun imago? Tussen de Corsair K70 RGB en de Chroma komt de Chroma ook bijna altijd het beste uit de test. Kijk maar naar de vele youtube vids en reviews. De andere Razers zijn zeker ook niet slecht(die vanaf 2013 dan andere heb ik niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft niets met het imago van Razer te maken maar het type switches dat ze tegenwoordig gebruiken. Tot en met 2013 gebruikten ze Cherry switches, inmiddels zijn ze overgestapt naar Chinese MX clones van Kailh. Heb er zelf op getypt en vind ze inconsistenter en 'wiebeliger' aanvoelen dan de originele MX switches. Ook zijn de grote toetsen erg slecht gestabiliseerd, als je op de ene kant duwt gaat de andere kant omhoog.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De razers met blauwe en groene MX switches vind ik prima om mee te typen, grootste ergenis is hun software en de kwaliteit van de muizen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 26-11-2014 14:43 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik überhaupt geen extra software voor mijn toetsenbord. Persoonlijk zou ik liever een Razer muis hebben dan een toetsenbord aangezien ze daar nog wel fatsoenlijke sensors voor gebruiken (de optische muizen in ieder geval). Voorlopig houd ik het echter bij een Ducky toetsenbord en een Logitech muis ;)

• Tortelli

Tortelli

K70 gister binnen gekregen.
Wel even wennen, toetsenbord is vrij hoog. Zeker in verhouding met mijn oude Logitech ultra x.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Heeft iemand die nieuwe Logitech 910? Als ik zo naar de filmpjes en screens kijk zit er alleen licht op de toets zelf en niet eromheen? Vind het een beetje cheap uitzien als het alleen mogelijk is om de key te verlichten.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tortelli schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:35:
K70 gister binnen gekregen.
Wel even wennen, toetsenbord is vrij hoog. Zeker in verhouding met mijn oude Logitech ultra x.
Die hoogte moet je echt een tijd aan wennen, heb idem euvel (tik op het werk nog steeds met Ultra X en veel achter Apple tobo thuis). Ik game alleen maar met het mechanische tobo, dus normaal tikken gaat nog -steeds- bagger :P De grap is als de toetsen wat dichter bij elkaar liggen op een toetsenbord het wel goed gaat (van die HP toetsenbordjes die hier op het werk rondslingeren), muscle-memory ding vermoed ik dus ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:12
Cyclonic schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:06:
Heeft iemand die nieuwe Logitech 910? Als ik zo naar de filmpjes en screens kijk zit er alleen licht op de toets zelf en niet eromheen? Vind het een beetje cheap uitzien als het alleen mogelijk is om de key te verlichten.
Ik heb zelf heel lang getwijfeld over de G910. Hij heeft alles wat ik wilde: media controls, macrotoetsen, en (finally!) een alternatief voor het LCD scherm dat ik jaren op mijn G15 gebruik. Er zijn echter twee problemen met die toetsenbord: het design is imo echt spuug en spuuglelijk. Het is gericht op pubers die een overstated look zoeken. Persoonlijk vind ik het er heel kinderachtig uitzien. Ook zien de gebruikte materialen er zeer cheap uit. Plastic, plastic en nog eens plastic op zo'n duur toetsenbord vs brushed aluminium van Corsair is een makkelijke keuze.
Het idee van Logitech dat een LCD schermpje prima door een smartphone kan worden vervangen vind ik bs: de dock is niet powered, dus je batterij wordt leeggetrokken tijdens het spelen. Zeker bij de doelgroep die dit toetsenbord zal kopen, de hardcore gamer, zal dit hinderlijk zijn omdat zij uren achter elkaar spelen. Ook slijt je batterij er als een dolle door.
Tot slot de Romer-G switches. Iedereen weet dat Corsair de exclusieve deal met cherry heeft om RGB toetsen aan te bieden. Het PR praatje van Logitech dat deze Romers nog beter zijn dan cherries is een leuk verhaal, maar ook niet meer dan dat. Het blijven gewoon knockoffs imo.

• Tortelli

Tortelli

2Dutch schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:13:
[...]

Die hoogte moet je echt een tijd aan wennen, heb idem euvel (tik op het werk nog steeds met Ultra X en veel achter Apple tobo thuis). Ik game alleen maar met het mechanische tobo, dus normaal tikken gaat nog -steeds- bagger :P De grap is als de toetsen wat dichter bij elkaar liggen op een toetsenbord het wel goed gaat (van die HP toetsenbordjes die hier op het werk rondslingeren), muscle-memory ding vermoed ik dus ;)
Ik zou hem nog terug kunnen sturen en omruilen met een G710+, weet niet hoe hoog die precies is alleen.
Weekend even afwachten en dan zie ik wel verder.

Voor de rest typt hij prima, alleen de hoogte is echt wennen. Als je kijk naar de hoogte vanaf het bureau zit de control bij mijn:
Ultra X: ~8 mm
Corsair K70: 22 mm

Voorlopig typt mijn oude Ultra X nog stukken fijner 8)7. Soms lukt het prima, soms wil het ff voor geen meter 8)7.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 27-11-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:20
Na aanleiding van MiBe's review productreview: KBParadise KBP V60 Mini (Cherry White/Milky) review door MiBe heb ik deze ook aangechaft.

Na een Full en TKL wilde ik eens een keer wat anders en is het de KBP V60 Mini geworden.

Ik heb voor de blue switch gekozen en het is een aangename verassing. Hiervoor heb ik een Ducky TKL met reds gebruikt en deze is voor gaming erg fijn maar voor tekst-verwerking had ik vaak het idee dat sommige keys aan het bouncen waren [kan ook aan mijn typen liggen].

Met de blues heb ik hier totaal geen last van en je voelt duidelijk de aanslag wat een zeker gevoel geeft met typen. Alles wat je verder wil weten over he KB staat duidelijk in het review van MiBe en kan me daar helemaal bij aansluiten [ de mijne wiebelt trouwens niet ] :)

Ook dit keer heb ik het toetsenbord bij Wendell van http://www.mechanicalkeyboards.nl/ gekocht en zo als ik het van hem gewend ben alles weer top geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie O-rings vandaan? ik vind m'n blue iets te diep typen, en ik kan mezelf niet aanleren half in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:58:
Waar hebben jullie O-rings vandaan? ik vind m'n blue iets te diep typen, en ik kan mezelf niet aanleren half in te drukken.
Ebay, Bouwmarkt, WASD.
En je kan ze ook voor €15 nu bij mechkeyboards.nl krijgen. Ebay = goedkoop maar langer wachten, keuze uit alle soorten en maten.
Bouwmarkt = juiste soort zoeken, meestal rubber 1mm, wat prima werkt, maar (vooral icm browns) voor een wat meer rubberdome feel zorgt.

WASD = mechkb.nl volgens mij kwa kwaliteit en soorten. Wel ok, maar ik vind ze teveel "elastiekjes", de meer siliconen versie (die ze beiden niet verkopen) van Ducky Channel (rood/roze) van 1.1mm vind ik tot nu toe het fijnste. De 1.25mm dempt trouwens als een beest, je hoort de MX Blue click er ook meteen een stuk minder door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb destijds een setje O-ringen gekocht en op m'n Ducky (MX Browns) gemonteerd:
ehtweak in "Het grote mechanische toetsenborden topic"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:39:
[...]

Ebay, Bouwmarkt, WASD.
En je kan ze ook voor €15 nu bij mechkeyboards.nl krijgen. Ebay = goedkoop maar langer wachten, keuze uit alle soorten en maten.
Bouwmarkt = juiste soort zoeken, meestal rubber 1mm, wat prima werkt, maar (vooral icm browns) voor een wat meer rubberdome feel zorgt.

WASD = mechkb.nl volgens mij kwa kwaliteit en soorten. Wel ok, maar ik vind ze teveel "elastiekjes", de meer siliconen versie (die ze beiden niet verkopen) van Ducky Channel (rood/roze) van 1.1mm vind ik tot nu toe het fijnste. De 1.25mm dempt trouwens als een beest, je hoort de MX Blue click er ook meteen een stuk minder door!
mechkb.nl/mechkeyboard.nl/mechkeyboards.nl bestaat niet/ licht eruit. Toevallig nog iemand die er een setje overheeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

http://www.mechanicalkeyboards.nl/ werkt prima hoor... :Y

Ik heb nog wel een paar honderd van de, eerder genoemde, zwart synthetische rubber ringetjes over. (1.7 x 6,4mm)
Stuur maar PB.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 17:17
Beugelelastiekjes;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 16-10 17:17
Dubbel post.

[ Voor 134% gewijzigd door PjotrStroganov op 30-11-2014 21:59 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:36
Hallo, ben aan het zoeken naar een Mechanisch toetsenbord en heb hier totaal geen ervaring mee.

Ik zit te kijken naar bijvoorbeeld:

pricewatch: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Brown)

pricewatch: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red)

Welke zou beter voor mij zijn? ( ik zelf denk brown )
Ik speel veel spellen maar verwacht ook veel te gaan typen. Op dit moment heb ik een Logitech G15 en kwa typen is deze goed ( min dat de . toets stuk is )

Welke zouden jullie adviseren?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets valt niet te adviseren, is gewoon een kwestie van uitproberen. Wat op papier geschikt lijkt kan in de praktijk vies tegenvallen. Aanzien dit echt persoonlijke voorkeur is kan ik niet vertellen wat voor jou beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moest even deze ook hier neerzetten, ondanks de taalfouten :P

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-ftw.9cache.com/photo/aAV26yp_700b.jpg

Zit een beetje te twijfelen om eens een Grifiti-pad te halen. Heb wel een kort steuntje op m'n Ozone, maar misschien is iets meer ondersteuning wel beter voor m'n armen/handen, voel toch wat spanning na wat uurtjes gamen ;)

Er zijn in dit topic 1 of 2 tweakers geweest die zulke pads hebben gehaald meen ik: hoe bevallen ze..en zijn ze een beetje duurzaam (aka: schrobbaar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:58:

Er zijn in dit topic 1 of 2 tweakers geweest die zulke pads hebben gehaald meen ik: hoe bevallen ze..en zijn ze een beetje duurzaam (aka: schrobbaar :P )
Ook wel in geintresseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MiBe schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:42:
Zoiets valt niet te adviseren, is gewoon een kwestie van uitproberen. Wat op papier geschikt lijkt kan in de praktijk vies tegenvallen. Aanzien dit echt persoonlijke voorkeur is kan ik niet vertellen wat voor jou beter is.
Maar hoe probeer je het uit dan? De meeste elektronicazaken hebben zeer weinig van dit spul in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediamarkt heeft er meestal wel een paar die je uit kunt proberen, anders even kijken of je een Tweaker in de buurt hebt wonen die het één en ander heeft liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tortelli schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:46:
Voor de rest typt hij prima, alleen de hoogte is echt wennen. Als je kijk naar de hoogte vanaf het bureau zit de control bij mijn:

Voorlopig typt mijn oude Ultra X nog stukken fijner 8)7. Soms lukt het prima, soms wil het ff voor geen meter 8)7.
Op het werk hebben wij ook van die laptop achtige modellen en inderdaad : Door de lage hoogte is het stiekem best fijn om erop te typen!
Maar... het indrukken van de toetsen is echt vreselijk soft/raar. Dan is een normaal of mechanisch toetsenbord toch echt veel fijner :)
Il 2 schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:46:
Maar hoe probeer je het uit dan? De meeste elektronicazaken hebben zeer weinig van dit spul in het assortiment.
Als je toevallig in de buurt van Rotterdam woont dan heb je de luxe van Alternate/Informatique/MediaMarkt die wel wat hebben staan. Niet alles, maar Corsair/Logitech/Razer en eventueel Ducky moet wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
corporalnl schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:25:
Hallo, ben aan het zoeken naar een Mechanisch toetsenbord en heb hier totaal geen ervaring mee.

Ik zit te kijken naar bijvoorbeeld:

pricewatch: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Brown)

pricewatch: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red)

Welke zou beter voor mij zijn? ( ik zelf denk brown )
Ik speel veel spellen maar verwacht ook veel te gaan typen. Op dit moment heb ik een Logitech G15 en kwa typen is deze goed ( min dat de . toets stuk is )

Welke zouden jullie adviseren?

Groet,
Hoewel het altijd aan te raden is om zelf te gaan testen vermoed ik dat je wel richting Browns zal gaan. Ik ging van een G15 naar Reds, maar dat was toch wel erg licht en lastig wennen. Browns voelde als een heuse maar wel natuurlijke upgrade, en ik heb van de G15 generatie toch vooral veel succesvolle Brown-overstappers gezien, flink meer dan Red iig, en zeker bij de mensen die ook meer typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het schoolvoorbeeld van hoe dat ook geen succes kan zijn. Op papier zou Brown voor mij de meest geschikte switch moeten zijn aangezien ik veel typ en af en toe een spelletje speel. In de praktijk kon ik er echter niet aan wennen, zowel voor typen als voor gaming. Bij mij resulteerde het in verschillende toetsenborden voor typen (Blue/Green) en gamen (Black). Mijn vriendin heeft een bordje met Browns (G710+) en die ontwijk ik het liefst, op de één of andere manier typ ik nog beter op Blacks dan op Browns. Moraal van het verhaal; hoe ideaal een switch op papier ook kan zijn, probeer het altijd eerst uit om teleurstelling te voorkomen. Een mechanisch toetsenbord is een flinke uitgave en het zou zonde zijn als je er spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik type zoals ik hier wel vaker heb gemeld ook het snelste op MX Reds. (en Blue naar maanden op de 2e plaats)
Nu ik dus regelmatig Red & Blue onder de vingers heb, staat MX Brown me echt tegen.
Reds hebben als fijne voor het typen dat je zeer licht kan typen, waardoor ik nu ondertussen nooit meer bottom en je vanzelf wel merkt dat je ver genoeg hebt gedrukt voor de registratie. Dat "net niet" bumpje in Brown is juist hetgene waar ik dus soms nét niet doorheen druk, waardoor ik dus meer fouten maak. Bij Blue is dat veel duidelijker plus er is het geluid, daarmee komt dat dus niet / zelden voor. Browns typen daarmee voor mij als Blacks; gewoon rammen tot de bodem, maar dan met een extra drempeltje.

Zéér persoonlijk dus... Maar één ding kan ik wel onderschrijven, kom je van laptops / rubberdome keyboards, dan is Brown het makkelijkste om aan te wennen. Leken die Brown / Red / Blue proberen (staat niet meer side by side ondertussen helaas) kiezen allemaal stevast voor Browns, ondanks dat ze Blue lekkerder vinden voelen (maar dat geluid, of voelt niet consistent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken het niet direct dat alle leken steevast voor Brown zouden kiezen, wel valt me op dat ze vaak voor relatief lichte switches gaan (m.a.w. Red, Brown of Blue). Bij de die-hard mechanische toetsenbord gebruikers, bijvoorbeeld op Geekhack en Deskthority, zie je juist eerder een voorkeur voor relatief zware switches. Daar zijn Buckling Springs (Unicomp / IBM Model M) en Cherry MX Green bijvoorbeeld erg populair. Ook zie je bij veel voormalige MX Brown gebruikers dat ze de overstap naar MX Clear maken. Ik merk deze overgang overigens ook bij mezelf. Voorheen gamede ik met Red (45 gr) en typte ik met Blue (50 gr), inmiddels is dat bij mij verschoven naar gamen met Black (60 gr) en typen met Green (80 gr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
MiBe schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:47:
Ik herken het niet direct dat alle leken steevast voor Brown zouden kiezen, wel valt me op dat ze vaak voor relatief lichte switches gaan (m.a.w. Red, Brown of Blue). Bij de die-hard mechanische toetsenbord gebruikers, bijvoorbeeld op Geekhack en Deskthority, zie je juist eerder een voorkeur voor relatief zware switches. Daar zijn Buckling Springs (Unicomp / IBM Model M) en Cherry MX Green bijvoorbeeld erg populair. Ook zie je bij veel voormalige MX Brown gebruikers dat ze de overstap naar MX Clear maken. Ik merk deze overgang overigens ook bij mezelf. Voorheen gamede ik met Red (45 gr) en typte ik met Blue (50 gr), inmiddels is dat bij mij verschoven naar gamen met Black (60 gr) en typen met Green (80 gr).
Dus je hebt 2 toetsenborden?, Ik prefereer de blue switches. Heb een ducky shine 9008 denk ik. En vindt het een heel fijn en ook heel dergelijk toetsenbord. Alleen mis ik wel wat quick buttons zoals pauze, play,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Tortelli schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:46:
[...]

Ik zou hem nog terug kunnen sturen en omruilen met een G710+, weet niet hoe hoog die precies is alleen.
Weekend even afwachten en dan zie ik wel verder.

Ik heb al maanden een k70, vind het nog steeds ruk typen op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xljarno
  • Laatst online: 09-07 13:33
Is er iemand die een idee heeft wanneer dit toetsenbord beschikbaar zal zijn?

pricewatch: CM Storm Trigger Z (blue switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een toetsenbord met de volgende specs.

Dedicated media controls
UBS hub
en verlichting in de toetsen.

Ik ben erg gecharmeerd van de uitstraling en feel van de DASkeyboard 4 maar deze mist weer verlichting in de toetsen.
Ik weet niet of zoiets in te bouwen is bijvoorbeeld?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 23:59

tomaszcs

✔️

Weet iemand waar ik goedkoop o-ring mod rings kan krijgen voor mijn mechanische toetsenbord?

Zoiets als dit: http://www.wasdkeyboards....tch-dampeners-125pcs.html

Alleen wil graag niet importeren, dus weet iemand waar ik ze hier in nederland/europa kan bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
tomaszcs schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:04:
Weet iemand waar ik goedkoop o-ring mod rings kan krijgen voor mijn mechanische toetsenbord?

Zoiets als dit: http://www.wasdkeyboards....tch-dampeners-125pcs.html

Alleen wil graag niet importeren, dus weet iemand waar ik ze hier in nederland/europa kan bestellen? :)
Volgens mij staat dat zelfs nog op deze pagina, maar mechanicalkeyboards levert ze.

@rubman: Hoe dedicated is dedicated? Met fn knoppen is niet goed genoeg? Want anders kan de G710 of de Gigabyte Osmium ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
xljarno schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:56:
Is er iemand die een idee heeft wanneer dit toetsenbord beschikbaar zal zijn?

pricewatch: CM Storm Trigger Z (blue switch)
Je kan CM altijd mailen natuurlijk ;)

Maar ik heb het even gevraagd voor je, vlot en duidelijk antwoord: Voorlopig geen indicatie voor Benelux release van de Blue switch Trigger-Z. "niet op de korte termijn". Helaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xljarno
  • Laatst online: 09-07 13:33
Foritain schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:20:
[...]

Je kan CM altijd mailen natuurlijk ;)

Maar ik heb het even gevraagd voor je, vlot en duidelijk antwoord: Voorlopig geen indicatie voor Benelux release van de Blue switch Trigger-Z. "niet op de korte termijn". Helaas :D
Bedankt voor het vragen! Allen niet het antwoord waar ik op hoopte natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Tja, daar kan ik je niet mee helpen. Heb zelf de brown Trigger-Z, blijf er happy mee, maar ieder zn switch natuurlijk. Hoop wel dat meer kb's een dergelijke polssteun mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

tomaszcs schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:04:
...
Ehhh... net besproken alhier. >:)

Laat maar. Eventuele belangstellenden kunnen beter hun O-ringetjes zelf bestellen. :|

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 03-12-2014 14:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Cyleo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:07:
[...]

Volgens mij staat dat zelfs nog op deze pagina, maar mechanicalkeyboards levert ze.

@rubman: Hoe dedicated is dedicated? Met fn knoppen is niet goed genoeg? Want anders kan de G710 of de Gigabyte Osmium ook nog.
Ben toch wel erg gehecht aan aparte knoppen voor mijn media.
Heb inderdaad genoeg toetsenborden gezien waar het onder de FN knoppen verstopt zit, maar dat vind ik helemaal niet prettig werken.

Denk dat ik als eerste een punt verlichting op zal geven en voor het DASKeyboard zal gaan dan mediatoetsen onder een FN knop.
Ben veeleisend O-) , maar wil er ook geen spijt van krijgen blijft toch een wat groter bedrag voor een ramplank.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Zojuist de Ducky Shine 3, mx blue, blue led, TKL, besteld! Ben benieuwd hoe het zal typen (heb ééns, gedurende 3 minuten, achter zo'n corsair mechanische keyboard gezeten en getypt in een Mycom en dat voelde behoorlijk goed! Zaten dacht ik mx reds in).

Is het mogelijk om keycaps van bv WASD op een Ducky te pluggen? (ik ken geen andere keycap-fabrikanten dan WASD helaas, suggesties zijn welkom, idem voor shops (liefst in NL/Europa, mbt verzendkosten) die keycaps leveren in div. kleuren en opdrukken etc.)!

(Goede) pics en mń eerste gebruikservaring zullen volgen zodra ik het keyboard in huis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 13:27
Ik hoor eigenlijk niemand over de GIGABYTE Aivia Osmium.
Heb de brown variant nu al een paar maanden als vervanging voor mijn Logitech G710 en loving it.
Alleen de software is vind ik niet echt top.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rhodan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:11:
Ik hoor eigenlijk niemand over de GIGABYTE Aivia Osmium.
Heb de brown variant nu al een paar maanden als vervanging voor mijn Logitech G710 en loving it.
Alleen de software is vind ik niet echt top.
Niet top is nog te aardig. Die software is een draak. Buiten dat een prima toetsenbord inderdaad, gebruik die van mij ook al bijna een jaar met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik een Steelseries Merc Stealth en een Ducky Zero, en als er ooit een keyboard zou komen dat de layout van de Merc (het game gedeelte, in ieder geval) zou combineren met mechanische switches (en dan het liefst black of red voor game gedeelte, en blue voor het normale gedeelte), dan zou ik dat meteen kopen.

Die layout van de Merc is echt heel ergonomisch voor gamen, als ik nou een fps met ASDW probeer te spelen op een normaal keyboard krijg ik spontaan kramp in m'n vingers. Maar die mechanische switches typen wel weer fijn.

Zie nu dat die Merc Stealth niet meer beschikbaar is ;( lijkt er dus op dat ik geen gemakkelijke vervanger zal kunnen vinden mocht dit toetsenbord in de toekomst helemaal versleten raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:16:
[...]

Ik een Steelseries Merc Stealth en een Ducky Zero, en als er ooit een keyboard zou komen dat de layout van de Merc (het game gedeelte, in ieder geval) zou combineren met mechanische switches (en dan het liefst black of red voor game gedeelte, en blue voor het normale gedeelte), dan zou ik dat meteen kopen.

Die layout van de Merc is echt heel ergonomisch voor gamen, als ik nou een fps met ASDW probeer te spelen op een normaal keyboard krijg ik spontaan kramp in m'n vingers. Maar die mechanische switches typen wel weer fijn.

Zie nu dat die Merc Stealth niet meer beschikbaar is ;( lijkt er dus op dat ik geen gemakkelijke vervanger zal kunnen vinden mocht dit toetsenbord in de toekomst helemaal versleten raken.
Kan je dan niet beter een TKL/TK toetsenbord kopen en een gamepad? Zo'n logitech of razer nostrodamo of hoe het ook heet?

http://gaming.logitech.co...ming-gameboard-images.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat zou ook nog kunnen, en waarschijnlijk zal het ook wel zoiets worden in de toekomst. Helaas hebben die losse dingen vaak minder toetsen onder handbereik dan de Merc, en dat vind ik toch wel een voordeel van m'n huidige toetsenbord. Daarnaast heb ik nog geen losse gameboards gezien met mechanische switches (heeft de Merc ook niet, maar we willen vooruit, niet achteruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:32:
Dat zou ook nog kunnen, en waarschijnlijk zal het ook wel zoiets worden in de toekomst. Helaas hebben die losse dingen vaak minder toetsen onder handbereik dan de Merc, en dat vind ik toch wel een voordeel van m'n huidige toetsenbord. Daarnaast heb ik nog geen losse gameboards gezien met mechanische switches (heeft de Merc ook niet, maar we willen vooruit, niet achteruit).
Ik dacht dat logitech er een met browns of reds had?

edit: Razer orbweaver heeft RAZER switches...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-10 18:37
Omdat ik zoveel negatieve berichten lees over de Razer BlackWidow vind ik dat er ook wel eens iets goed gezegd mag worden. ;)
Ik ben hier in het bezit van de eerste BlackWidow Ultimate en na 4 jaar werkt dit bordje nog prima. Ook de toetsen zien er nog prima uit. Alleen de glossy finish is zoals gezegd irritant. Ook haal ik af en toe alle toetsen eraf en doe ze in een emmer water met een aantal bruistabletten, werkt geweldig!

Ik heb het idee dat de BlackWidow zo'n beetje de eerste in zijn soort was en ik destijds nog niet zo goed op de hoogte was van merken als Das Keyboard want hoewel mijn Razer het nog prima doet zou ik achteraf een ander merk hebben gekozen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik zie hier alleen die ene staan die jij al linkte, en die heeft geen mechanische switches. Een aantal van de gewone game-keyboards wel, trouwens.

Zie nu dat Razer een Orbweaver heeft met hun eigen mechanische switches. Alleen maar 20 normale toetsen, dat kan ik op een gewoon toetsenbord beter. Ze zeggen wel 30 toetsen te hebben, maar ik tel er maar 20 gewone + 2 onder de duim, de 8-way stick zou dan de resterende toetsen moeten voorstellen, kennelijk.

/edit
Zie nu dat jij de Razer ook gevonden had in je edit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 04-12-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tom. C schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:46:
Omdat ik zoveel negatieve berichten lees over de Razer BlackWidow vind ik dat er ook wel eens iets goed gezegd mag worden. ;)
Ik ben hier in het bezit van de eerste BlackWidow Ultimate en na 4 jaar werkt dit bordje nog prima. Ook de toetsen zien er nog prima uit. Alleen de glossy finish is zoals gezegd irritant. Ook haal ik af en toe alle toetsen eraf en doe ze in een emmer water met een aantal bruistabletten, werkt geweldig!

Ik heb het idee dat de BlackWidow zo'n beetje de eerste in zijn soort was en ik destijds nog niet zo goed op de hoogte was van merken als Das Keyboard want hoewel mijn Razer het nog prima doet zou ik achteraf een ander merk hebben gekozen.
Het gaat ook vooral om de nieuwere Razer's die hun eigen switches gebruiken ipv de oudere die Cherry MX gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:01:
[...]

Het gaat ook vooral om de nieuwere Razer's die hun eigen switches gebruiken ipv de oudere die Cherry MX gebruikten.
Nouja, eigen... Het zijn gewoon Chinese MX replica's van Kailh met een Razer logo erop :P
thibautb schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:53:
[...]

Dus je hebt 2 toetsenborden?, Ik prefereer de blue switches. Heb een ducky shine 9008 denk ik. En vindt het een heel fijn en ook heel dergelijk toetsenbord. Alleen mis ik wel wat quick buttons zoals pauze, play,...
Twee en een beetje. Om te voorkomen dat het een uit de hand gelopen hobby wordt raad ik je aan om jezelf niet aan te melden op Geekhack :P

Heb toevallig hetzelfde Ducky bord liggen (maar dan met magenta achtergrondverlichting) en middels toetsencombinaties zijn play/pause, stop, next, previous wel beschikbaar. Via FN + die vier toetsen boven het numpad zo uit mijn hoofd.

Edit: Mocht het niet werken moet je wellicht de firmware updaten, deze functie is pas bij een latere versie toegevoegd.

[ Voor 23% gewijzigd door MiBe op 04-12-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tom. C schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:46:
De BlackWidow 2013 had ook nog Cherry MX switches, en dat was een prima keyboard. Ik heb er een hele tijd mee gewerkt, tot hij plaatsgemaakt heeft voor een Ducky Zero. Maar dat was zeker geen slecht keyboard. De nieuwere Razers blijken inderdaad wel van wat mindere kwaliteit te zijn, en met name op die borden lees ik veel kritiek.

Waar ik nu eindelijk de review van af heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de standaard ABS keycaps van mijn Ducky Shine 3 (MX Blue) vervangen door PBT's. Ik durf niet hardop te zeggen dat het door de keycaps komt maar gek genoeg wel in de eerste test mijn persoonlijk record sneltypen verbroken. Die stond op 142 WPM (op een KBP V60 Mini met MX Green en PBT caps), op mijn Shine 3 was ik tot op heden niet verder gekomen dan 140 WPM. Nu haalde ik 145 WPM, op naar de 150 :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aJMqO2V4wug7c7NgXSkvf5rT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10 17:20
Het is waarschijnlijk ook een voor een deel zo dat je je er onbewust meer op concentreert, omdat het net anders aanvoelt.
Heb een soortgelijk iets met mijn muizen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:12
Ben nu zelf over op een CM Storm Quickfire TK met Red switches (voornamelijk voor CS GO). Wilde een TKL vanwege de ruimte die mn qck+ nodig heeft.

Ik vind de feel van switches tov rubberdome echt heel gaaf. Heb niet zozeer het gevoel dat je er beter van gaat spelen, maar dat "taktaktak" geluid bij iedere aanslag heeft gewoon wat. Ben wel blij dat ik blue, red en brown eerst even in de winkel had geprobeerd. Op papier leek blue me bv wel leuk, maar dat vond ik echt te traag aanvoelen voor ADADAD fps games. Ook vond ik het lawaai irritant, daar waar menigeen dat natuurlijk DE reden vindt om juist voor blues te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Van de week een Ducky Zero TKL besteld bij mechanicalkeyboards.nl, volgende dag binnen. Cherry Brown, typt erg lekker. Geluid van de Cherry browns valt er mee, niet meer dan mijn Microsoft Internet Keyboard Pro van jaaaaren oud.

TKL is een bewuste keuze. Ik heb op een compact toetsenbord gewerkt, maar dat werd niets. Alle speciale toetsen of weg, of op een rare plaats. TKL is voor mij een gulden middenweg zo. Meer ruimte op bureau, toetsenbord moet ook mee in een grote laptoptas, dus dit is voor mij werkbaar.

Ik heb jaren op een IBM ramplank gewerkt, eentje die zelfs niet eens een ps2 aansluiting heeft. Staat helaas geen typenummer op, dus geen idee wat het is.

Als ik ooit moet rellen met de ME neem ik mijn IBM toetsenbord mee. Niet te slopen die dingen. Wel klonk het toetsenboard als een machinegeweer.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb een vraagje, ik heb een Razer Blackwidow Ultimate 2013 editie en maak gebruik van de USB poort om mijn muis aan te sluiten. Als ik mijn CM muis (CM Devastator) aansluit licht die op en is het geen probleem. Maar mijn onlangs gekochte Razer Deathadder 2013 wordt niet herkent als ik hem aansluit via het toetsebord, het lampje gaat niet branden en hij werkt niet.

De muis werkt perfect als ik hem gewoon in de PC steek en de drivers zijn up to date
Heeft iemand hetzelfde probleem (of de oplossing ;) ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 15:35

Camulos

Stampert

Door deze forum thread met uitstekende FP! ook overgestapt naar mechanisch toetsenbord ^^
Typ nu op Corsair K70, cherry Red.. en bevalt idd erg goed.

Vooral de betere toetsregistratie vind ik een enorme vooruitgang :)
Thnx!

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koennnnnnn, waarschijnlijk geeft je toetsenbord niet genoeg power of heb je niet alle 2 de USB's in je computer gestopt. Het toetsenbord is niet meer dan een doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:09:
@Koennnnnnn, waarschijnlijk geeft je toetsenbord niet genoeg power of heb je niet alle 2 de USB's in je computer gestopt. Het toetsenbord is niet meer dan een doorgeefluik.
Ik snap dat beide USB's in de PC moeten ;) 1 voor KB zelf en 1 als doorgeef USB. Vind het alleen raar dat de ene muis wel werkt, en de ander niet. Helemaal apart omdat je zou denken dat het eigen merk juist wél compitabel zou zijn (beide Razer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Heeft iemand toevallig ervaring met de AULA bordjes? Op hun eigen site zijn ze (natuurlijk) lyrisch. Ik houd het zelf op een chinese CherryMX Blue kloon, maar als ze goed gekopieerd hebben, dan kan onderstaand toetsenbord b.v. best een leuke deal zijn:

http://www.geekbuying.com...ical-keyboard-330909.html

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-10 18:37
Cyleo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:01:
[...]

Klopt, maar er was ook veel kritiek op de eerste wat betreft bouwkwaliteit. Tot nu toe is de mijne een erg robuust toetsenbord gebleken.

Zat net een review van de G910 te lezen, de opties die Logitech voor de LEDS heeft ingebouwd zijn leuk bedacht. Jammer van de switches maar de software lijkt me daarentegen weer een van de betere op de markt.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 23:08
Ik heb gister de G910 getest in de mediamarkt, de toetsen vind ik erg dicht op elkaar zitten en hebben ook een hele korte travel nodig (toets is snel helemaal ingedrukt).

Ik vond m in de eerste instantie niet fijn typen, kan een kwestie van gewenning zijn, maar ik laat m aan mij voorbij gaan.

Ik hoop binnenkort in Hongkong een goedkoop bordje te fixen, als er maar originele cherry browns inzitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niekleair schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:19:
Heeft iemand toevallig ervaring met de AULA bordjes? Op hun eigen site zijn ze (natuurlijk) lyrisch. Ik houd het zelf op een chinese CherryMX Blue kloon, maar als ze goed gekopieerd hebben, dan kan onderstaand toetsenbord b.v. best een leuke deal zijn:

http://www.geekbuying.com...ical-keyboard-330909.html
Aangezien ook de US-versie van dat bord zo'n hoge entertoets heeft is het voor mij sowieso een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik zit op dit moment te dubben om te gaan voor de Logitech G910+ of de Corsair K70 RGB.
Eigenlijk grotendeels om het RGB gedeelte.
Mijn keuze neigt meer naar de Logitech omdat ik er eerder vertrouwen in heb dat ze per applicatie/game settings zullen maken voor het RGB gedeelte.

Daarnaast zit ik te dubben om de G13 er naast te zetten, maar dan vervalt weer het nut van mechanisch voor gamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesse vraagje:

TKL / TK
of 104key layout, en waarom?

edit:
of 60/65/70% o.i.d. layout

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 13:38
excuses als deze vraag al eerder is gesteld of als ik het over het hoofd heb gezien, maar...

kan iemand mij vertellen waar ik eenvoudig verschillende mechanische toetsenborden (switches) in een winkel kan uitproberen in provincie Noord-Holland of stad Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caedendi schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:15:
excuses als deze vraag al eerder is gesteld of als ik het over het hoofd heb gezien, maar...

kan iemand mij vertellen waar ik eenvoudig verschillende mechanische toetsenborden (switches) in een winkel kan uitproberen in provincie Noord-Holland of stad Utrecht?
Mediamarkt wil nog wel eens wat hebben, en voor een relatief kleine prijs kan je een CM switch tester kopen, staan ook nog wel eens tweedehands tekoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:19:
Interesse vraagje:

TKL / TK
of 104key layout, en waarom?

edit:
of 60/65/70% o.i.d. layout
60% TKL bordje heb ik nu als favoriet. Ik kan zelf niet zonder pijltjestoetsen en daardoor ben ik toen uitgekomen op een KBT Pure Pro. 75% vond ik namelijk net wat te groot, ik vind het minimalistische van 60% juist leuk.
Waarom zo klein? Minimalisme en natuurlijk de verminderde afstand tussen muis en toetsenbord.

KBT Pure Pro bevalt super, pijltjestoetsen direct binnen bereik en onder de FN layer zijn ze logisch gemapped naar Page Up/Down en Home/End

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puur afhankelijk van de situatie in mijn geval. Thuis gebruik ik een full-size toetsenbord aangezien ik voor mijn werk (vanuit huis) behoorlijk wat cijfers typ. In mijn laptoptas zit standaard een 60%-bordje (V60 Mini) door het ideale formaat. Als LAN-toetsenbordje gebruik ik een 75%-exemplaar, wel mooi compact (vooral op Dreamhack wel zo prettig aangezien je daar heel weinig ruimte krijgt) maar dan compleet met F-toetsen en een dedicated delete-knop. Zelf vind ik het 75%-bordje het beste van beide werelden bieden, als ik één toetsenbord zou moeten kiezen zou daar dus mijn voorkeur naar uitgaan. Biedt de belangrijkste toetsen maar dan in een behoorlijk klein formaat, hier is dan ook geen loze ruimte aanwezig zoals bij TKL-bordjes bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb zelf een Gigabyte Osmium en vind die toch vrij groot (hoewel die niet extreem is voor een toetsenbord). Merk dat ik niet ideaal uitkom qua positie muis/toetsenbord (muis is iets te ver na rechts, dus als ik veel typ verschuif ik mijn toetsenbord naar het midden, ga ik gamen gaat die weer naar links. Zou ik het opnieuw doen dan zou ik een TKL overwegen aangezien ik weinig tot geen gebruik maak van het numpad. (Desnoods schaf je die los aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Iemand interesse in een zgan corsair k70? Ik raak niet gewend aan de mijne. Cherry mx red switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gapper100
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 15:30
Beste Tweakers!

Met Kerst en mijn verjaardag in het verschiet denk ik erover na m'n eerste mechanische toetsenbord aan te schaffen. De afgelopen weken heb ik redelijk wat uitgezocht over alle ins en outs, maar een beetje aankoopadvies van medeTweakers zou ik alsnog zeer op prijs stellen :)

Hieronder heb ik de korte vragenlijst van de FP ingevuld, dus de meeste info is daar te vinden. De meest beperkende factor is echter denk ik dat ik zeer gehecht ben aan de Media Keys op mijn huidige toetsenbord (Logitech Media Keyboard Elite), en ik dus eigenlijk geen Mech keyboard wil zonder. Dan bedoel ik dus dedicated media keys, geen Fn-shortcuts of iets dergelijks. (Zelfde voorwaarde als Rubman dus).

Die voorwaarde en alle punten hieronder in ogenschouw genomen, heb ik volgens mij niet gek veel opties meer over. De drie opties waar ik het meest over twijfel zijn:
  • Das Keyboard 4 Professional
  • Corsair Vengeance K70
  • Logitech G710+
Waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de Das, gezien de strakke looks en bouwkwaliteit. Om de één of andere reden heb ik echter vrij vaak gelezen dat Das een beetje overrated/overpriced is, al heb ik nog geen review kunnen vinden waar dat heel duidelijk uit blijkt.

Suggesties? :)

Welke lay-out wil je?
Standaard Nederlands, i.e. US International layout
Wil je met of zonder numpad?
Full size, ben zeer gehecht aan m'n numpad
Wil je backlight?
Niet heel belangrijk. Zou leuk zijn, maar laat het nauwelijks meewegen.
Welke MX Switch prefereer je?
Lastigste vraag... Heb dus geen ervaring met mechs, maar neig na een hoop leeswerk naar Browns. Dit omdat ik graag de tactile feedback heb die ook op Blues te vinden is, maar niet weet of ik het m'n huisgenoten aan kan doen om ('s nachts) met Blues een essay te typen.
Wat je is je budget?
Zo'n €175, maximaal.
Wil je macro toetsen?
Eigenlijk zelfs liever niet. Ik gebruik ze niet, en ze zouden wel extra ruimte innemen op het keyboard (en dus mijn bureau).
Doel van het keyboard?
All-purpose. Alledaagse zaken als webbrowsen en chatten uiteraard, af en toe gamen, papers/essays schrijven, programmeren: The whole shebang.
Wat weet je al?
Ik heb de afgelopen weken een behoorlijk aantal pagina's en artikelen gelezen. Een pro wil ik mezelf niet noemen (zeker omdat ik 0,0 praktijkervaring heb), maar ik heb inmiddels wel het gevoel dat ik weet waar ik het over heb.

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door gapper100 op 09-12-2014 19:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heb sinds een tijdje de Das Keyboard Prof Blue met media keys. Heerlijk toetsenbord! Maar ik moet zeggen dat ik de Brown switches zou willen proberen voor op kantoor.. ik kreeg daar het gevoel dat mensen wel vonden dat ik erg veel herrie maakte... Nu kan ik niet meer naar kantoor, want daar staat nu het crappy oude toetsenbord. :+

Nu na een tijdje blue switches gebruikt te hebben, zou ik graag eens voelen of bruin min of meer hetzelfde voelt. Dan zou ik zelfs overwegen een Brown Das Keyboard voor op kantoor te halen (of kopen).

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.