yinx84 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:56:
Vast al vaak zat hier besproken, maar zijn er hier mensen die o-rings gebruiken?
Ik heb een MX Brown bordje en ik wil natuurlijk het geluid reduceren, maar verder zo min mogelijk af doen aan de feeling. Ik vermoed dat ik dan de rode rings moet kopen... is dat correct?
Mijn vraag voor de blauwe rings; aangezien deze de aanslag verkorten (meer t.o.v. de rode), maakt dit ze geschikt voor gaming? De toets komt dan sneller omhoog waardoor je sneller kunt reageren. Of denk ik dat verkeerd?
Kleur zegt niet zoveel, de hardheid, dikte en het soort materiaal wel.
Rubber voelt naar mijn mening als ze wat ouder worden meer aan als "rubberdomes" zeker op Browns. Silicone en dan vooral de hardere werken naar mijn mening wat beter.
Wat betreft de dikte; dikkere ringen = eerder bottomen (op de ring dan dus). Zwaardere ringetjes maken je aanslagen marginaal lichter, maar de veer komt dus ook langzamer omhoog. Ik vind vooral op linear switches dikkere o-rings prettig, het leert je zeg maar af om ze de hele travel in te drukken, maar op blues / browns doet het een beetje af aan de switch, je hebt die tactile feedback al zeg maar, enzij je van rammen houd heeft die travel beperking weinig invloed...
Oh en als je erg grote / dikke neemt, dan gaan ze je backlightning iets afzwakken. (1mm zie je haast niet, maar meer dan 1.5 is het opeens te merken!)
Rubber en Rubber siliconen lijkt mij het meeste te dempen, maar de soort keycaps en de onderplaat lijken haast wel meer uit te maken.
Persoonlijk zou ik na vergelijking toch eerder voor "no brand" Hong Kong o-rings met specificaties in de omschrijving gaan dan voor WASD o-rings waarbij je weet dat het "kwaliteit" is. Voor de prijs van "goede sets" kan je namelijk ook 3 a 4 setjes van verschillend materiaal van ebay plukken.
Appie de Drenth schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:32:
Kun je de switches ook onderling verwisselen?
Ik ben namelijk wat aan het uitproberen geweest en vond brown switches wel lekker, maar de spatiebalk vond daar niets. Zou ik daar dan ook bijvoorbeeld reds in kunnen stoppen?? Daarvan vind ik de spatie een stuk lekkerder
Kan wel, maar dan moet je dus de hele switch + housing verwisselen. 2 opties: je kan em er helemaal af solderen, of je kan de basis laten zitten en de top van de key loshalen, veertje eruit, interne componenten eruit, en verwisselen voor de switch naar keuze. Afhankelijk van de montage methode kan je de LED wel gewoon laten zitten. Zie youtube voor how-to's van beide opties.
[
Voor 16% gewijzigd door
djunicron op 01-11-2014 02:10
]