Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Cloud schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Moeten ze per se aan je nickname voldoen?
Ik denk niet dat dat mogelijk is met mechanische toetsenborden of wel :P
Graag niet het luidst mogelijke though
Gleighton schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:46:
Er is een topic over mechanische toetsenborden, dat lijkt me een betere plekmom die vraag te stellen. Overigens gebruik ik thuis brown switches en op m'n werk erger ik er aan dat ik een regulier toetsenbord heb :p
Shhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Klopt :P

Ik heb thuis zelf browns, ik vind die een goede balans hebben tussen geluidsproductie en feedback :) Maar het blijft een groot verschil met een regulier toetsenbord, houdt daar wel rekening mee. Al kun je er ook tussenringen in plaatsen wat het nog weer wat zachter maakt maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Cloud schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:50:

Ik heb thuis zelf browns, ik vind die een goede balans hebben tussen geluidsproductie en feedback :) Maar het blijft een groot verschil met een regulier toetsenbord, houdt daar wel rekening mee. Al kun je er ook tussenringen in plaatsen wat het nog weer wat zachter maakt maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Is er niet ergens gewoon een mechanisch toetsenbord showcase gebouw waar je die dingen kan proberen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:14

ElkeBxl

Tassendraagster

Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Is er niet ergens gewoon een mechanisch toetsenbord showcase gebouw waar je die dingen kan proberen ? :P
Een winkel? :P

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Heb wel eens bij de 4launch een sample bordje gezien met daarop 6 verschillende switches er op om het even uit te proberen.

@ElkeBxl, mechanische toetsenborden liggen vaak niet in gewone winkels, omdat ze weinig verkopen aan regeliere consumenten vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Laatst online: 16:14

ElkeBxl

Tassendraagster

Gleighton schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:54:
@ElkeBxl, mechanische toetsenborden liggen vaak niet in gewone winkels, omdat ze weinig verkopen aan regeliere consumenten vanwege de prijs.
Ah wist ik niet. Kan verklaren waarom ik er nog nooit eentje gezien heb :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ik heb zelf deze. Bij een gewone computer winkel zouden ze die waarschijnlijk amper aan de gewone consument kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Gleighton schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:58:
Ik heb zelf deze. Bij een gewone computer winkel zouden ze die waarschijnlijk amper aan de gewone consument kwijt raken.
Ik denk dat ik er wel media-keys op wil :P

Al die winkels zijn te ver. Heb ik niet echt zo'n zin in. Ik zoek er een om de hoek :P Een media-markt of mycom zou mooi zijn. Maar volgens mij hebben die er meestal geen toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Soundless op 31-10-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
markvt schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:01:
Bij informatique hebben ze wel wat gamer toetsenborden in de showroom liggen om te proberen. Andere winkels hebben de bekendere series vast ook wel ter demo liggen.

Ik ben zelf blij met mijn standaard Logitech K120 Business met rechte enter :)
Ik wil graag een toetsenbord met een brede shift toets links, kennelijk is dat bij Logitech's K12/K270 alleen met de US english layout zo, alle europese layouts hebben een backslash ernaast zitten.

Sommige andere layouts van logitech hebben overigens ook geen windows toets rechts zitten, wat win + pijltjes toetsen onmgelijk maakt 1-handed. Da's ook heel irritant.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Cloud schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:50:

Browns maken trouwens toch veel geluid? Net als de blues toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ze maken iig meer herrie dan een regulier rubber dome toetsenbord. Ik erger me er niet aan en mijn omgeving ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Gleighton schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:20:
Ze maken iig meer herrie dan een regulier rubber dome toetsenbord. Ik erger me er niet aan en mijn omgeving ook niet ;)
Heb je weleens linear switches geprobeerd? Zo ja, waarom ben je voor de tactiles gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sowieso maken ze inderdaad meer herrie dan rubber domes maar veel minder dan blue's. Ik heb destijds hier heel veel aan gehad:

http://www.pcworld.com/ar...ick_the_right_switch.html :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Cloud schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
Sowieso maken ze inderdaad meer herrie dan rubber domes maar veel minder dan blue's. Ik heb destijds hier heel veel aan gehad:

http://www.pcworld.com/ar...ick_the_right_switch.html :)
Thanks, zal hem eens doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb hier ook een mechanisch toetsenbord met brown switches. In het begin even wennen maar het typt heerlijk. Zolang je niet te hard op je toetsen duwt valt het geluid ook wel mee. Mijn collega's, vrouw en kinderen klagen in elk geval niet ;) Het geluid van de browns is puur het raken van de bodem met de toets, iets dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Ik moet eigenlijk nog eens een keer MX clear's proberen, daar moet je wat meer gewicht geven in vergelijking met de brows, maar zijn nog steeds niet clicky.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10

alienfruit

the alien you never expected

Gewoon een oude IBM-toetsenbord gebruiken. Perfecte toetsenbord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

alienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:59:
Gewoon een oude IBM-toetsenbord gebruiken. Perfecte toetsenbord!!!
The Model M, wordt tegenwoordig nog in een moderne vorm gemaakt door Unicomp.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Natuurlijk, 80$...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
hardcoresmurf schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

Kan je dan niet gewoon een toetsenbord kopen met O-ringen? Die dempen het geluid namelijk.

[video]
Die browns worden nu wel erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporkeh
  • Laatst online: 08-01 15:28
Heb hier een daskeyboard met mx-browns maar sinds een maand ook een duckyshine 3 tkl met mx blue's. de browns maken voor mij een luider geluid omdat ik nogal op de toetsen ram, de mx blues lijken dit beter te 'dempen' (zonder o-ringen) ook al zijn ze 'clicky'. Clicky zegt dus niet alles.

Ik denk dat het verstandig is datje even een winkel zoekt waar ze wat modellen hebben staan met verschillende switches, het is heel persoonlijk welke de voorkeur heeft, ondanks het geluid geef ik de voorkeur aan de MX-brown versie. (heb de zwart en rode variant nog niet geprobeerd).

[ Voor 3% gewijzigd door Sporkeh op 31-10-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:44:
Wat voor mechanische switches raden jullie aan voor programmeerwerk + gaming?
CODE keyboard.
Afbeeldingslocatie: http://codekeyboards.com/galleria/8.jpg
Heb zelf white switches met o-rings. Zonder zo'n numpad is het ook eenvoudig mee te nemen in de laptoptas.
Vind het zelf wel prima typen. Wel luider dan een niet-mechanische switch, maar goed genoeg voor op een kantoor. Het valt alleen gelijk op wanneer ik aan het slacken ben :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:42:
Ik zoek een toetsenbord voor het programmeren + gamen maar heb zelf nooit eerder een mechanisch toetsenbord gebruikt. Ik ben er dan ook niet zeker van welke switches ik het beste kan proberen. Ik wil geen blue switches vanwege het geluid. Advies?
Brown switches is dan het beste denk ik. Die typen lekker en voor gamen zijn ze ook prima. Daarnaast kun je ook nog tussenrings onderzetten waardoor ze nog minder geluid maken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55
Jan_V schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:51:
[...]

...
Het valt alleen gelijk op wanneer ik aan het slacken ben reflectie moment heb :P
fixed that for you

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporkeh
Inderdaad zoals Jan zegt ben ik erg tevreden met een Tenkeyless (zonder numpad) om te programmeren omdat de muis dichterbij het 'programmeergedeelte' van het toetsenbord zit (persoonlijk gebruikte ik vrij weinig de numpad). Voor gamen is het niet altijd handig want sommige games hebben vanalles op de numpad assigned staan (DayZ bijvoorbeeld).

Dat CODE keyboard ziet er erg interessant uit! Jan, heb je enig idee of de witte switches te vergelijken zijn met browns (eigen ervaring)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Sporkeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:50:
Heb hier een daskeyboard met mx-browns maar sinds een maand ook een duckyshine 3 tkl met mx blue's. de browns maken voor mij een luider geluid omdat ik nogal op de toetsen ram, de mx blues lijken dit beter te 'dempen' (zonder o-ringen) ook al zijn ze 'clicky'. Clicky zegt dus niet alles.

Ik denk dat het verstandig is datje even een winkel zoekt waar ze wat modellen hebben staan met verschillende switches, het is heel persoonlijk welke de voorkeur heeft, ondanks het geluid geef ik de voorkeur aan de MX-brown versie. (heb de zwart en rode variant nog niet geprobeerd).
Het ligt eraan of je bottom-ed down of niet. Ik bottom namelijk niet helemaal down en dus zijn browns bij mij stiller.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporkeh
http://www.tomshardware.com/reviews/mechanical-switch-keyboard,2955-3.html
The Cherry MX Clear switches are a slightly enhanced version of the MX Brown with a slightly more pronounced operating force. This must be applied with a little more conviction, which can be observed in a differentiated switch feel.

These switches, with their higher operating force, are used in keyboards that give a feeling that approaches that of a rubber dome keyboard. Keyboards based on the Cherry MX Clears are seldom seen because they offer little advantage over devices with cheaper rubber dome switches.
Denk dat ik het bij browns hou xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporkeh
Rutix idd daarom zei ik voor mij.. Snap dat als je alleen actueert dat blue's vervelend zijn vanwege het geluid. Ik wou graag MX-blue proberen maar het volgende TKL toetsenbord dat ik koop hebben weer MX-brown switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandorV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-10 14:28
Kleine vraag, ik wil graag vandaag een K70 RGB bestellen, enkel alleen niet te krijgen in Azerty (ben belg ;)),
ik veronderstel dat de knoppen gewoon te verwisselen zijn met elkaar om zo toch azerty lay-out te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Waarom zijn die mechanische keyboards toch zo duur. Ik kan daar echt niet zo veel geld aan uitgeven, al wil er best wel een met MX-browns

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
_Moe_ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:03:
Waarom zijn die mechanische keyboards toch zo duur. Ik kan daar echt niet zo veel geld aan uitgeven, al wil er best wel een met MX-browns
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven? Het is natuurlijk een investering, een mechanisch keyboard gaat over het algemeen veel langer mee dan een normaal toetsenbord.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik zit nu met grote ogen naar pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch) te kijken.
Iemand nog een reden om deze niet te nemen? Betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:38:
Ik zit nu met grote ogen naar pricewatch: CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch) te kijken.
Hij is lelijk :+?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52
Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:38:
Als je een 12 jarige bent die van overdreven schreeuw hardware houdt. Vooral doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ik gedraag me wel regelmatig als 12-jarige. Is dat ok? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb mijn review over de KBP V60 Mini een flinke update gegeven en mijn ervaringen met de Cherry MX Green variant toegevoegd.

productreview: KBParadise KBP V60 Mini (Cherry White/Milky) review door MiBe

Mocht je nog iets op of aan te merken hebben, schroom niet om te reageren :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Slty6DKtLg6ULdUU269lEgLi/full.jpg

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 13:58

LithoMan

Toemaar

Inmiddels de CM trigger Z binnen. Moet nog erg wennen aan de mechanische switches.
Het programmeren begrijp ik niet zo. Ik heb de software opgestart en zit nu in rijtje storm CFG.
Als ik bijvoorbeeld de M1 toets wilt programmeren kies ik uit de lijst assign function, advanced. Daar rolt er een menu uit en kies ik voor mail reader. Vervolgens druk ik op oké en sluit het programma af. Wacht een aantal seconden zodat alles wordt opgeslagen. Maar helaas de M1 doet niets. Doe ik wat verkeerd of vergeet ik iets? Ook met een andere key bijvoorbeeld launch program doet de M1 toets het niet (of een andere willekeurige toets).

Update:software opnieuw geïnstalleerd en alles doet het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door LithoMan op 31-10-2014 22:54 ]

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Vast al vaak zat hier besproken, maar zijn er hier mensen die o-rings gebruiken?

Ik heb een MX Brown bordje en ik wil natuurlijk het geluid reduceren, maar verder zo min mogelijk af doen aan de feeling. Ik vermoed dat ik dan de rode rings moet kopen... is dat correct?

Mijn vraag voor de blauwe rings; aangezien deze de aanslag verkorten (meer t.o.v. de rode), maakt dit ze geschikt voor gaming? De toets komt dan sneller omhoog waardoor je sneller kunt reageren. Of denk ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-09 22:49
Kun je de switches ook onderling verwisselen?
Ik ben namelijk wat aan het uitproberen geweest en vond brown switches wel lekker, maar de spatiebalk vond daar niets. Zou ik daar dan ook bijvoorbeeld reds in kunnen stoppen?? Daarvan vind ik de spatie een stuk lekkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:56:
Vast al vaak zat hier besproken, maar zijn er hier mensen die o-rings gebruiken?

Ik heb een MX Brown bordje en ik wil natuurlijk het geluid reduceren, maar verder zo min mogelijk af doen aan de feeling. Ik vermoed dat ik dan de rode rings moet kopen... is dat correct?

Mijn vraag voor de blauwe rings; aangezien deze de aanslag verkorten (meer t.o.v. de rode), maakt dit ze geschikt voor gaming? De toets komt dan sneller omhoog waardoor je sneller kunt reageren. Of denk ik dat verkeerd?
Kleur zegt niet zoveel, de hardheid, dikte en het soort materiaal wel.

Rubber voelt naar mijn mening als ze wat ouder worden meer aan als "rubberdomes" zeker op Browns. Silicone en dan vooral de hardere werken naar mijn mening wat beter.

Wat betreft de dikte; dikkere ringen = eerder bottomen (op de ring dan dus). Zwaardere ringetjes maken je aanslagen marginaal lichter, maar de veer komt dus ook langzamer omhoog. Ik vind vooral op linear switches dikkere o-rings prettig, het leert je zeg maar af om ze de hele travel in te drukken, maar op blues / browns doet het een beetje af aan de switch, je hebt die tactile feedback al zeg maar, enzij je van rammen houd heeft die travel beperking weinig invloed...
Oh en als je erg grote / dikke neemt, dan gaan ze je backlightning iets afzwakken. (1mm zie je haast niet, maar meer dan 1.5 is het opeens te merken!)

Rubber en Rubber siliconen lijkt mij het meeste te dempen, maar de soort keycaps en de onderplaat lijken haast wel meer uit te maken.

Persoonlijk zou ik na vergelijking toch eerder voor "no brand" Hong Kong o-rings met specificaties in de omschrijving gaan dan voor WASD o-rings waarbij je weet dat het "kwaliteit" is. Voor de prijs van "goede sets" kan je namelijk ook 3 a 4 setjes van verschillend materiaal van ebay plukken.
Appie de Drenth schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:32:
Kun je de switches ook onderling verwisselen?
Ik ben namelijk wat aan het uitproberen geweest en vond brown switches wel lekker, maar de spatiebalk vond daar niets. Zou ik daar dan ook bijvoorbeeld reds in kunnen stoppen?? Daarvan vind ik de spatie een stuk lekkerder
Kan wel, maar dan moet je dus de hele switch + housing verwisselen. 2 opties: je kan em er helemaal af solderen, of je kan de basis laten zitten en de top van de key loshalen, veertje eruit, interne componenten eruit, en verwisselen voor de switch naar keuze. Afhankelijk van de montage methode kan je de LED wel gewoon laten zitten. Zie youtube voor how-to's van beide opties.

[ Voor 16% gewijzigd door djunicron op 01-11-2014 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:34
MiBe schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:06:
Mocht je nog iets op of aan te merken hebben, schroom niet om te reageren :)
Geweldige review, jammerlijke White switches! Benieuwd hoe Greens aanvoelen, vind voorlopig nog Blues ftw :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze jongen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/razer-blackwidow-ultimate-video/razer-blackwidow-ultimate-video.jpg
Eerste mechanische keyboard dat ik heb, bewust lang mee gewacht (tot dat patent op die clicky keys kwam te vervallen). Manmanman wat een fijn ding. Vriendin wordt wel helemaal gek vanwege het geluid (clicky keys) als ik het nog een keer over kon doen had ik wss de stealth versie genomen. Die is stil, maar wel met de voordelen van een mechanisch toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
De Belgen zijn aardig benadeeld wanneer het komt op het kiezen van een mechanische keyboard.
Er zijn zo weinig toetsenborden die een AZERTY Belgische layout hebben.
Ongelooflijk dat men ooit besloten heeft om voor Azerty te gaan en dan ook nog eens een aangepaste layout tov. Frankrijk.

Wanneer ik een degelijk toetsenbord wil zonder al te veel onzin dan is de keuze ontzetten beperkt.

* WASD onzettend duur om het te importeren. (220 € of meer)
* Ducky Zero (met verlichting niet te verkrijgen in Belgische layout)
* Ducky shine 3 (te veel tra lala waar je niks aan hebt...)
* Steelseries 6G V2 (enkel te verkijgen in black switches)

Bah, dat is balen.

Ik ben er geïnteresseerd in:
* Filco
* Daskeyboard

Maar beide zijn niet verkrijgen in Belgische layout.
Een blanco toetsen bord wil ik niet.

Kan men een toetsen setjes ergens kopen en deze uitwisselen op de Filco of de daskkeyboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
michelk31 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:57:
De Belgen zijn aardig benadeeld wanneer het komt op het kiezen van een mechanische keyboard.
Ongelooflijk dat men ooit besloten heeft om voor Azerty te gaan en dan ook nog eens een aangepaste layout tov. Frankrijk.

Wanneer ik een degelijk toetsenbord wil zonder al te veel onzin dan is de keuze ontzetten beperkt.

Bah, dat is balen.

* Filco
* Daskeyboard

Kan men een toetsen setjes ergens kopen en deze uitwisselen op de Filco of de daskkeyboard ?
Bij mechanische toetsenborden is het eigenlijk altijd mogelijk om toetsen er af te halen en ergens anders op te zetten. Dan zit je wel met je symbolische toetsen natuurlijk maar misschien dat die toetsen wel ergens te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Sporkeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:54:
Inderdaad zoals Jan zegt ben ik erg tevreden met een Tenkeyless (zonder numpad) om te programmeren omdat de muis dichterbij het 'programmeergedeelte' van het toetsenbord zit (persoonlijk gebruikte ik vrij weinig de numpad). Voor gamen is het niet altijd handig want sommige games hebben vanalles op de numpad assigned staan (DayZ bijvoorbeeld).

Dat CODE keyboard ziet er erg interessant uit! Jan, heb je enig idee of de witte switches te vergelijken zijn met browns (eigen ervaring)?
Ik heb geen idee waar deze white switches mee zijn te vergelijken. Dit is namelijk mijn eerste mechanische toetsenbord en heb nog nooit andere switches geprobeerd.
Het toetsenbord is helaas wel slecht verkrijgbaar. Vaak uitverkocht.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even om verwarring te voorkomen, het CODE keyboard waar jullie het hier over hebben beschikt niet over MX White switches maar over MX Clear, die twee verschillen nogal namelijk ;)
Brad Pitt schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:04:
[...]

Geweldige review, jammerlijke White switches! Benieuwd hoe Greens aanvoelen, vind voorlopig nog Blues ftw :P
Dankjewel! :)

Was zelf ook erg teleurgesteld in de Whites. Als je Blue fijn vindt en van een ietwat zware aanslag houdt (beetje à la IBM Model M) denk ik dat je het een hele fijner switch zal vinden.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@michelk31

Te veel tralala op de Ducky Shine 3?
Mag ik vragen wat je bedoelt?
De discolichtmogelijkheden? Want die hoef je uiteraard niet te gebruiken.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Rutix schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:13:
[...]

Hoeveel geld wil je eraan uitgeven? Het is natuurlijk een investering, een mechanisch keyboard gaat over het algemeen veel langer mee dan een normaal toetsenbord.
Niet al te veel eigenlijk, max 50 euro ofzo.
Ik heb de afgelopen 20 jaar altijd een standaard bijgeleverd toetsenbord gebruikt, nooit problemen mee gehad eigenlijk.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kan ik je direct uit je droom helpen; voor 50 euro heb je geen mechanisch toetsenbord. Althans, niet nieuw. Wellicht dat je tweedehands een QuickFire XT of iets dergelijks voor dat bedrag kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Hey,

Met de tralala bedoelde ik inderdaad de disco lichten op de ducky shine 3.
Ik maak de redenering dat dit eigenlijk geen toegevoerde waarde heeft.
En eerder een nadeel is op de betrouwbaarheid van de toetsenbord.

PS. Ter mijn verdediging heb ik ondertussen een Ducky shine 3 met blauwe switches besteld.
Voor mij is dit de enigste mogelijkheid om een mechanische toetsenbord te hebben met verlichting in het Belgische Azerty formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Ik heb zojuist de Sucky Shine 3 ontvangen.
Ik krijg echter niet al de LED's aan.
Er brand maar 1 led in de reeks F1 tem. F4 idem voor de reeks F5 tem. F8.
Ik kan de leds wel individueel laten oplichten.
Iemand een idee hoe ik ze allemaal aan krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
ducky knop + F7

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zouden de verlichtingsmogelijkheden van de Shine 3 overigens een nadeel qua betrouwbaarheid betekenen? Je kunt de LEDjes ook gewoon steady aan laten staan, dan doet het niets meer of minder dan de verlichting in een Ducky Zero of ander verlicht toetsenbord. Het is net hoe je het zelf gebruikt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 04-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Iemand anders ook last van key bounching/chatting met een ducky zero keyboard?

Nog geen 2-3 maanden oud en nu al een aantal keys die dubbel verschijnen, wat erg irritant typen is, zeker met wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Ducky knop is bij mij de vervang knop van de windows knop.
Maw. Ducky F7 blijven de lampjes uit op de F2 tem F4.

Ik vermoed dat het zo geprogrammeer is in de software.
Met de fn toets kan ik wel het led licht verzetten op een andere knop.

Iemand nog een tip.
Het is wel wennen aan dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Ok gevonden :) FN F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Mijn eerste indruk van het ducky toetsenbord bevestigd wat andere mensen erover schrijven.
De toetsenbord voelt zeer kwalitatief aan.
Ik ben wel benieuw hoe snel ik ga wennen aan dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03 09:37
Zit nog te twijfelen tussen de Ducky Zero Shine DK2108S MX brown en de Logi. G710+.

Qua prijs zitten ze op het zelfde niveau, maar hoe zit het met de kwaliteit? Het is de goedkoopste lijn van ducky maar merk je dit ook ivm de logitech(want over het algemeen wordt ducky wel geprezen voor de kwaliteit)?
Zijn er mensen die beide hebben gehad die mijn kan vertellen welke ze prefereren?

[ Voor 11% gewijzigd door Warboy op 05-11-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:11:
Dan kan ik je direct uit je droom helpen; voor 50 euro heb je geen mechanisch toetsenbord. Althans, niet nieuw. Wellicht dat je tweedehands een QuickFire XT of iets dergelijks voor dat bedrag kunt vinden.
Jawel hoor. Van de kwaliteit weet ik uiteraard niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:25:
[...]

Tweedehands is idd goed mogelijk, mijn quickfire TK was 51,95 incl verzenden, nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:25:
[...]

59 USD = 47,24 euro + 21% btw = 57,26 euro + 13 euro inklaringskosten = 70,26 euro.

Het kan zijn dat je geluk hebt bij de douane op het moment dat ze een valse waarde opgeven. Heb echter twee keer eerder een mechanisch toetsenbord geïmporteerd en daar kwam doodleuk een factuur achteraan. Vaak lijkt importeren rooskleuriger dan het daadwerkelijk is. Alleen bij een waarde onder de 22 euro hoef je wettelijk geen btw en inklaringskosten te betalen, dan is het vaak wel fors goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:27:
[...]

59 USD = 47,24 euro + 21% btw = 57,26 euro + 13 euro inklaringskosten = 70,26 euro.

Het kan zijn dat je geluk hebt bij de douane op het moment dat ze een valse waarde opgeven. Heb echter twee keer eerder een mechanisch toetsenbord geïmporteerd en daar kwam doodleuk een factuur achteraan. Vaak lijkt importeren rooskleuriger dan het daadwerkelijk is. Alleen bij een waarde onder de 22 euro hoef je wettelijk geen btw en inklaringskosten te betalen, dan is het vaak wel fors goedkoper.
Ach, in alle keren dat ik wat in China besteld heb heb ik nog niks hoeven betalen. Het is gewoon compleet random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt er heel erg aan wat het is. Heb ook smartphones geïmporteerd en door het formaat worden die er niet snel uitgepikt. Vaak zijn die veel duurder en komen die er wel doorheen. Bij de toetsenborden stond nota bene als waarde 20 USD opgegeven (die Chinezen geven volgens mij standaard een valse waarde op) en kreeg gewoon een brief op de deurmat of ik even de daadwerkelijke waarde inclusief factuur door kon geven. Op het moment dat je daarmee sjoemelt is het valsheid in geschrifte dus dat zou ik niemand aanraden. Relatief grote en zware pakketjes (waaronder dus toetsenborden) worden er naar mijn ervaring regelmatig uitgehaald. Zoals gezegd kun je geluk hebben, volgens de officiële weg ben je echter ruim 70 euro kwijt.

Edit: En in dat geval kan het in Nederland dus goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door MiBe op 05-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dit moment heb ik een mechanisch keyboard met Cherry MX blue. Wanneer ik een andere keyboard met dezelfde switches koop, is het gevoel dan gelijk of zitten er toch kleine verschillen tussen de keyboards onderling (wegens het gebruik van ander plastic/keycaps) Of is dit te verwaarlozen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Fietsbel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:02:
Op dit moment heb ik een mechanisch keyboard met Cherry MX blue. Wanneer ik een andere keyboard met dezelfde switches koop, is het gevoel dan gelijk of zitten er toch kleine verschillen tussen de keyboards onderling (wegens het gebruik van ander plastic/keycaps) Of is dit te verwaarlozen?
Keycaps kunnen inderdaad een verschil maken. Je ziet veelal dat de OEM key caps bestaan uit dunner plastic- ABS. Je kunt ze vervangen met ABS keycaps, of PBT keycaps. Het materiaal (ABS en PBT) voelen ook wat anders aan. Daarbij komt ook nog kijken dat het karakteristiek van de Cherry MX Switch wat anders kan aanvoelen, maar dit is ook geen zeeën van verschil. :)

Maar ik moet zeggen dat PBT erg aangenaam is. :D

[ Voor 4% gewijzigd door pclinde op 05-11-2014 20:56 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
michelk31 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:57:

Bah, dat is balen.

* Filco
* Daskeyboard

Ik heb onlangs een onverlichte (Azerty) Ducky Zero besteld bij Alternate.be. Tot mijn verrassing kreeg ik de versie met verlichting waar ik €90 ipv €120 voor heb betaald.

Misschien als je contact op neemt met alternate ze hier wat meer over kunnen vertellen? Ze hebben in ieder geval de verlichte Azerty ducky's in hun magazijn staan.

Wat overigens wel lame is dat de escape-toets 'Echap' heet :X

Ben er erg tevreden over. Cherry Brown switches.

Edit: Lees dat je al een hebt gekocht. Maar kan toch handig zijn voor de andere Belgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door insaniteit op 07-11-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 13:26

Shoarma kip

IceDFire

Gisteren mijn Logitech G910 Orion Spark binnen gekregen. Heb nog niet de kans gehad om er uitgebreid mee te testen, maar mijn eerste impressies zijn positief!

Ten eerste ziet het tobo er een stuk beter uit dan op de 'kleurige' foto's van Logitech zelf :+. Hij typt erg fijn, maakt niet teveel herrie en het instellen van de kleuren per toets of van het hele tobo werkt doodeenvoudig. Veel meer dan een beetje typen heb ik niet kunnen doen,dus hier blijft het bij. Ik kom van een g15, dus het is toch net 'ietsje' anders.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 23:08
Is er al een force diagram te vinden van de Logitech G910 switches? Ik krijg alleen gevonden dat er 45g nodig is voor een toetsaanslag.

Bij cherry brown's is het ook zo dat er een 45g operation point is, maar daarvoor is nog een 55g bump.
Cherry red's hebben een operation point van 45g, zonder bump ervoor (te licht voor mij)

Zowiezo ga ik nog even afwachten of er geen short-term issues komen, de g710 had ook nog enkele kinderziektes, en voor de US layout moest je m al importeren...

Hopelijk komen er lekker veel tweaker userreviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
insaniteit schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:22:
Wat overigens wel lame is dat de escape-toets 'Echap' heet :X
Dan heb je een Franse Azerty :+
Verschillen als het goed is dan wel meer toetsen, symbolen zitten bij de Franse versie ook hier en daar wat anders.
Oa het apenstaartje zit bij Franse azerty's onder de 0 en bij Belgen onder de 2 zoals bij Qwerty's als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 13:26

Shoarma kip

IceDFire

Bastynasterd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:59:
Is er al een force diagram te vinden van de Logitech G910 switches? Ik krijg alleen gevonden dat er 45g nodig is voor een toetsaanslag.

Bij cherry brown's is het ook zo dat er een 45g operation point is, maar daarvoor is nog een 55g bump.
Cherry red's hebben een operation point van 45g, zonder bump ervoor (te licht voor mij)

Zowiezo ga ik nog even afwachten of er geen short-term issues komen, de g710 had ook nog enkele kinderziektes, en voor de US layout moest je m al importeren...

Hopelijk komen er lekker veel tweaker userreviews :)
Ik heb de G910 via Logitech gekocht, dus gewoon de US layout. Eigenlijk wacht ik ook vaak de eerste versie even af, maar met 35% korting werden de g910 en de g502 toch wel erg 'betaalbaar' en kon ik het niet laten om ze te bestellen :+.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 01:09
Weet iemand of de EU lay-out een grote L-enter heeft of een streep-enter heeft? https://www.4launch.nl/sh...ng--cherry-brown/tweakers

Ik heb niets conclusief via google kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Als ik het vermelde EAN nummer door google trek kom ik gewoon uit op een US-International indeling. Vermoed dus dat het hier om gaat met dan een euro symbool erbij op de 4 (ctrl-alt-4).

*edit*
ter verduidelijking. US-international is dus een platte enter :P

[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 09-11-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister een lekkere noobactie uitgevoerd, was voor m'n vriendin even iets aan het lijmen met secondelijm en dacht voorzichtig genoeg te zijn geweest. Helaas is er een beetje op de zijkant van m'n duim terechtgekomen bij het aandrukken..wel net op tijd gemerkt maar m'n spatiebalk is een beetje lelijk nu :+ Misschien maar even licht opschuren vanavond, vond em toch al wat aan de gladde kant ;)

Hopelijk wordt dit niet een nieuwe hobby, want zo te zien kun je vanalles krijgen aan replacement keys :P
mocht iemand een standaard zwarte spatiebalk hebben liggen, lemme know!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
CrashOverDrive schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:26:
[...]

Dan heb je een Franse Azerty :+
Verschillen als het goed is dan wel meer toetsen, symbolen zitten bij de Franse versie ook hier en daar wat anders.
Oa het apenstaartje zit bij Franse azerty's onder de 0 en bij Belgen onder de 2 zoals bij Qwerty's als ik me niet vergis.
That's the thing.. De rest van de layout is Belgisch. Het apenstaartje staat gewoon onder de 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 01:09
CrashOverDrive schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:48:
Als ik het vermelde EAN nummer door google trek kom ik gewoon uit op een US-International indeling. Vermoed dus dat het hier om gaat met dan een euro symbool erbij op de 4 (ctrl-alt-4).

*edit*
ter verduidelijking. US-international is dus een platte enter :P
Bedankt voor jouw uitleg en tijd :) Ik had de EAN methode ook geprobeerd maar wilde het zeker weten, Ik had geen zin om 't ding terug te verzenden indien het een grote enter is geweest. Tevens is het belachelijk duur om 4launch te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Wat moet ik halen de Razer Blackwidow Chroma of de Corsair K70 RGB? Ik denk erover de razer te halen om de volgende redenen:
-Betere verlichting
-geen rare uitpoppende switches
-usb plug
-Media toetsen

Ik weet dat cherry beter is maar ik vind het design van de corsair gewoon niet zo mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er in dit topic genoeg te vinden is over de BlackWidow en zoals je kunt lezen zijn de meeste mensen (incl. ikzelf) niet bepaald te spreken over de gebruikte switches. Naar mijn mening is het belangrijkste aan een toetsenbord nog altijd of hij fijn typt of niet en bij de Razers vind ik dat sinds de overstap van Cherry naar Kailh helaas niet meer het geval. Als je bovenstaande zaken echter belangrijker vindt staat het je uiteraard vrij om alsnog een BlackWidow Chroma te kopen maar een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 17-10 23:00
Zojuist rode WASD 40A-L o-ringetjes geïnstalleerd op m'n MX Brown bordje. Zeker geen spijt van! Typt heerlijk nog steeds... anders, maar niet slechter of beter anders. Vrouwtje ook weer blij :)

Volgens mij dempt hij 'm nu nét op het moment dat je normaal gesproken de eerste klik zou voelen. Heb me aan geleerd om de keys niet helemaal te bottomen dus als ik snel typ voel ik eigenlijk het verschil niet eens. Scheelt qua geluid zeker de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb zojuist een nieuw aangeschafte Ducky Zero 2801S, hij typt zeker lekker. Met de verlichting ben ik wel nog even aan het stoeien. Het lukt mij namelijk niet om de volgende toetsen te dimmen, deze blijven altijd constant branden:

CapsLock (wanneer aan)
ScrollLock
NumLock
F10
F12

Deze toetsen hebben allemaal een toggle functie (F10/F12 toetsen icm Fn toets) waardoor ze uit staan of volledig branden wanneer ingeschakeld. Mijn verwachting was dat deze ook mee zouden dimmen. Ik zit in een donkere kamer en nu branden ze een beetje in mijn ogen.

Verder heb ik via de Ducky site een manual gevonden waar gesproken wordt over Zone's. Deze functies werken helemaal niet op mijn keyboard. Ik heb gecontroleerd, ik heb de bestelde versie: Ducky Zero DK2801S. De manual heeft S2 in de titel staan ..

Hopelijk zie ik een aantal dingen over het hoofd, op internet kan ik nog niet veel vinden over dit toetsenbord.

Heb jullie tips / suggesties?
Bedankt voor alle reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Fexxman op 11-11-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
RenéW_ schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:45:
Wat moet ik halen de Razer Blackwidow Chroma of de Corsair K70 RGB? Ik denk erover de razer te halen om de volgende redenen:
-Betere verlichting
-geen rare uitpoppende switches
-usb plug
-Media toetsen

Ik weet dat cherry beter is maar ik vind het design van de corsair gewoon niet zo mooi :P
Jammer, ik vind die van Corsair juist mooier. Maar goed, ik zou voor de Corsair gaan omdat de kwaliteit daarvan goed schijnt te zijn. Tenminste dat lees ik hier en daar, ervaring heb ik niet. Ook heb ik gelezen dat Razer zelfs een beetje bekend staat om mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54

hidde212

Free your mind...

Fexxman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:25:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb zojuist een nieuw aangeschafte Ducky Zero 2801S, hij typt zeker lekker. Met de verlichting ben ik wel nog even aan het stoeien. Het lukt mij namelijk niet om de volgende toetsen te dimmen, deze blijven altijd constant branden:

CapsLock (wanneer aan)
ScrollLock
NumLock
F10
F12

Deze toetsen hebben allemaal een toggle functie (F10/F12 toetsen icm Fn toets) waardoor ze uit staan of volledig branden wanneer ingeschakeld. Mijn verwachting was dat deze ook mee zouden dimmen. Ik zit in een donkere kamer en nu branden ze een beetje in mijn ogen.

Verder heb ik via de Ducky site een manual gevonden waar gesproken wordt over Zone's. Deze functies werken helemaal niet op mijn keyboard. Ik heb gecontroleerd, ik heb de bestelde versie: Ducky Zero DK2801S. De manual heeft S2 in de titel staan ..

Hopelijk zie ik een aantal dingen over het hoofd, op internet kan ik nog niet veel vinden over dit toetsenbord.

Ik heb hetzelfde keyboard sinds ongeveer een maand en heb me hier in het begin ook aan geërgerd. Nu geen last meer van en als mijn pc aan staat 's nachts zet ik de functietoetsen gewoon uit. Het went, in mijn geval.

Zone verlichting werkt niet op deze 2108S, die S2 staat waarschijnlijk voor de Ducky Shine 2 die dit wel heeft.

Ben overigens zeer tevreden met dit (eerste) mechanische toetsenbord (MX blue).

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03 09:37
Fexxman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:25:
Hallo allemaal,

CapsLock (wanneer aan)
ScrollLock
NumLock
F10
F12

Ik heb het toetsenbord nu ook een week en dit heb ik ook gemerkt. Ik zelf heb er niet zo heel veel last van omdat ik die functies om die reden eigenlijk ook niet gebruik(ook niet nodig)... doh!

Antwoord op je tweede vraag is simpel, jij hebt de DK2108S en de zone versie is de DK2108SZ... Welke zoals je aangeeft wel "zones" heeft met leds. Nu heeft deze over het algemeen wel dezelfde prijs en Als je dit toch zou willen zou contact met je leverancier kunnen opnemen of het mogelijk is om je DK2108S te ruilen voor een SZ?

Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat de helderheid van de leds reset wanneer de pc is uitgeweest... Weet iemand of dit normaal is? Hebben meer mensen dit gemerkt? of heb ik hem toevallig in een verkeerde usb slot..:P

[ Voor 4% gewijzigd door Warboy op 12-11-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
VORTEX BACKLIT COMPATIBLE PBT KEYCAPS 23% AFGEPRIJSD:
https://www.massdrop.com/...it-doubleshot-pbt-keycaps
zwart en wit verkrijgbaar
(sorry voor caps lock)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Fietsbel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:02:
Er zit altijd een klein verschil tussen naar mijn idee. Dat zal idd aan de keycaps liggen en de bewerking van het toetsenbord. Dingen als o-ringen gaan het natuurlijk nog veel meer veranderen (dus een g710 gevoel is niet een benchmarks voor mx-browns bijvoorbeeld).
---Roel--- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:03:
VORTEX BACKLIT COMPATIBLE PBT KEYCAPS 23% AFGEPRIJSD:
https://www.massdrop.com/...it-doubleshot-pbt-keycaps
zwart en wit verkrijgbaar
(sorry voor caps lock)
Zoals eerder aangegeven in dit topic (de vorige keer dat ze op Massdrop stonden) schijnen de witte caps wel flink last te hebben van backlight bleeding. Het licht schijnt dus niet alleen door de doorzichtige POM legends maar ook door een deel van de PBT keycap. De zwarte schijnen hier geen last van te hebben.
Cyleo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:45:
[...]

Er zit altijd een klein verschil tussen naar mijn idee. Dat zal idd aan de keycaps liggen en de bewerking van het toetsenbord. Dingen als o-ringen gaan het natuurlijk nog veel meer veranderen (dus een g710 gevoel is niet een benchmarks voor mx-browns bijvoorbeeld).
Er zijn nog veel meer zaken die meespelen voor hoe een toetsenbord typt:
-Welke stabilizers gebruikt worden
-Plate of PCB mounted switches
-Het materiaal van de keycaps (ABS, POM, PBT)
-Het profiel van de keycaps (Cherry, OEM)
-De dikte van de keycaps
-De behuizing van het toetsenbord
-Hoe 'diep' de toetsen liggen
-De exacte plaatsing van de toetsen
-De helling van het toetsenbord

En ga zo maar door...

Verwijderd

Iemand een idee waar ik van die lube kan vinden voor de stabilizers van mijn HHKB2. Als ik het van elitekeyboards.com moet kopen ben ik gelijk een godsvermogen kwijt.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Op het moment heb ik een pricewatch: Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)

Echter wil ik nu toch wel graag mechanisch omdat ik vaak wel veel/lang gebruik maak van mijn toetsenbord ivb gaming/office werk.

Wat is een aan te raden switch, ik lees redelijk veel goede revieuws over red switches maar wat is nu een aanrader mbt gaming?

Prijs technisch maakt me dat niet uit, ik heb geen budget. Overigens zag ik ook dat sommige toetsenborden gebruik kunnen maken van led switches (lampjes op het toetsenbord die je kan instellen mbt patronen) is zoiets beschikbaar op alle toetsenborden of heeft dat allemaal betrekking of een specifieke serie?

Ik zie overigens ook de : pricewatch: Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty)
Vrij nieuw bord met nieuwe soort switches. Iemand hier al ervaring mee of voorbij zien komen hier?

[ Voor 15% gewijzigd door rolandos582 op 13-11-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:20
Ik denk dat je browns kan kiezen als je toch enigszins in de buurt wil blijven van een membraan toetsenbord zoals je G19 (dus de bump vlak voordat de toets schakelt).
Zelf vind ik dit prettig omdat ik dan niet per ongeluk een toets indruk.

Je kunt bij bijv. de mediamarkt of andere winkels kijken of ze mechanische borden hebben en dan testen welk type switch je het prettigste vind (je kan naar eerdere posts in dit topic zoeken voor de vergelijking welk type razer switch gelijk is aan welk type cherry switch).

Lichtpatronen in RGB (dus alle kleuren van de regenboog) zijn momenteel enkel bij een aantal tobo's beschikbaar.
De Corsair RGB series heeft hiervan de meest uitgebreide en complexe opties (ze hebben een displaycontroller erachter gezet, dus het enige limiet is je eigen vastberadenheid en creativiteit, maar het kost redelijk wat tijd om heet onder de knie te krijgen).
De Razer en Logitech hebben volgens mij beide een redelijk simpele setup met voorgeprogrammeerde profielen en zijn lang niet zo ver te customizen als de Corsair, maar zijn dus veel simpeler in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Juist, volgens mij heeft mijn mediamarkt Groningen geen mechanische toetsenborden.

Maar over de pricewatch: Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty)
Opzich ziet het er prima uit en ben erg te spreken over Logitech.

Maar het is een nieuw soort switches, en hoeverre kun je dit vergelijken met Browns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 18:12
Echt even wat toetsenborden proberen voor je iets koopt. Red's worden vaak voor gamen wel aangeraden, blue/brown voor meer typewerk.

Heb zelf blauwe en bruine switches in gebruik, vind zelf de blauwe het meest chill. Gamen doe ik ook wel een klein beetje en heb nergens last van. (Speel niet zo hele veel games op de pc)

Mediamarkt heeft wel wat mechanische tobo's in Groningen en anders ben je welkom bij mij de blauwe/bruine te proberen. (DM dan even, volg dit topic niet zo veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Sinds een maand ben ik in het bezit van deze (pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (Azerty BE)) en ik ben er heel tevreden over.

Ik merk het nu vooral op het werk, waar ik nog met een membraan toetsenbord zit. Het gaat daar allemaal wat minder vlot nu. Het uiterlijk spreekt me ook aan en de vele kleurtjes van de RGB versie had ik dan weer niet nodig. Als Belgisch azerty gebruiker hebben we sowieso weinig keuze als je wilt gaan voor mechanische Azerty met verlichting en redelijk makkelijk verkrijgbaar.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
warcow schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:33:
Echt even wat toetsenborden proberen voor je iets koopt. Red's worden vaak voor gamen wel aangeraden, blue/brown voor meer typewerk.

Heb zelf blauwe en bruine switches in gebruik, vind zelf de blauwe het meest chill. Gamen doe ik ook wel een klein beetje en heb nergens last van. (Speel niet zo hele veel games op de pc)

Mediamarkt heeft wel wat mechanische tobo's in Groningen en anders ben je welkom bij mij de blauwe/bruine te proberen. (DM dan even, volg dit topic niet zo veel meer)
Hmm zeker weten? Dacht dat ze niks hadden liggen. Vanavond maar even langs, en andere eventueel kom ik hem wel even testen bij jou ;)
ThiJor schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:34:
Sinds een maand ben ik in het bezit van deze (pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (Azerty BE)) en ik ben er heel tevreden over.

Ik merk het nu vooral op het werk, waar ik nog met een membraan toetsenbord zit. Het gaat daar allemaal wat minder vlot nu. Het uiterlijk spreekt me ook aan en de vele kleurtjes van de RGB versie had ik dan weer niet nodig. Als Belgisch azerty gebruiker hebben we sowieso weinig keuze als je wilt gaan voor mechanische Azerty met verlichting en redelijk makkelijk verkrijgbaar.
Ik denk dat het bij mij tussen de pricewatch: Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty) en pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red of pricewatch: Corsair Vengeance K95 (International English) gaat.

Maar ik houd mijn opties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 21:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Iemand een idee? Sinds kort heb ik het euvel dat mijn CM Storm Trigger in combinatie met mijn ASUS Rampage IV BE niet meer cold boot. Het tobo wordt niet geïnitialiseerd lijkt het (lampjes gaan niet aan).
Hij blijft dan bij de post op het BIOS logo hangen. Als ik dan de reset knop indruk, dan boot hij wel, het keyboard gaat nog steeds niet aan, de BIOS gilt ook dat er geen toetsenbord is, maar hij start wel Windows op, wat vervolgens het toetsenbord initialiseert en daardoor kan ik dus wel gewoon aan de slag.

Ik heb al gekeken in het bios en USB timings opgeschaald, maar dat lijkt geen effect te hebben. Buiten dat, tot voor kort werkte het allemaal zonder problemen :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Andere usb poort geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik bleek dus een krom Das Keyboard te hebben (dacht eerst dat het aan de tafel op kantoor lag, iets met hippig+verre van ergonomisch=brakke tafel). Op een normaal bureau bleek ie ook te 'wippen'. Dat was dus het moment van: ah, k*t, dat is niet de bedoeling bij een net niet gratis tobo. Maar gelukkig kon ie snel geruild worden. En deze is wel vlak :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:20

Silence

Godlike

Mijn caps/num/scroll lock geven geen backlight meer als ik ze aan zet (ik weet dat ze standaard niet aan staan). Enig idee of dit een optie is op het keyboard of dat deze defect is? Gaat om een Ducky Shine 3

[ Voor 6% gewijzigd door Silence op 15-11-2014 21:40 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jup, ik heb zowel USB 3 als 2 op de backplane van mijn mobo en heb beide types geprobeerd. Het is ook niet dat de poorten het niet doen, alleen het lijkt alsof de bios bij een cold boot de USB poorten nie meer initialiseert voor een keyboard... terwijl hij dat eerst dus wel deed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

ElCondor schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:36:
Jup, ik heb zowel USB 3 als 2 op de backplane van mijn mobo en heb beide types geprobeerd. Het is ook niet dat de poorten het niet doen, alleen het lijkt alsof de bios bij een cold boot de USB poorten nie meer initialiseert voor een keyboard... terwijl hij dat eerst dus wel deed :?
Heb je een BIOS update gedaan? Gekeken naar de USB opties in je BIOS? O.a. legacy etc.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik weet dat mijn MSI Mpower z87 een functie heeft om alleen muis en tobo devices te initialiseren tijdens het booten en dus usb opslag en gadgets tijdelijk uit te laten.
Het kan zijn dat je tobo als "overig" apparaat herkend wordt.

Controleer de manual op de site van je moederbord fabrikant voor opties die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ElCondor schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:56:
Iemand een idee? Sinds kort heb ik het euvel dat mijn CM Storm Trigger in combinatie met mijn ASUS Rampage IV BE niet meer cold boot. Het tobo wordt niet geïnitialiseerd lijkt het (lampjes gaan niet aan).
Hij blijft dan bij de post op het BIOS logo hangen. Als ik dan de reset knop indruk, dan boot hij wel, het keyboard gaat nog steeds niet aan, de BIOS gilt ook dat er geen toetsenbord is, maar hij start wel Windows op, wat vervolgens het toetsenbord initialiseert en daardoor kan ik dus wel gewoon aan de slag.

Ik heb al gekeken in het bios en USB timings opgeschaald, maar dat lijkt geen effect te hebben. Buiten dat, tot voor kort werkte het allemaal zonder problemen :(
Lijkt me zo'n typisch ASUS mobo probleem/kwaaltje... USB devices die te weinig stroom krijgen, BIOS die ze ineens kwijt raken... je weet wel... fun stuffZ :X

Daarom vermijd ik ASUS altijd als ik weer eens een systeem aan het bouwen ben :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmm, ik moet zeggen dat ik daar absoluut geen last van heb gehad bij voormalig gebruik van ASUS. Dit is de eerste keer dat ik er tegen aan loop.
Ik heb inderdaad nog niet de laatste bios, dus die zal ik zeker updaten, maar vreemd blijft het dat het eerst wel goed werkte.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.