Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

kuusj98 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:26:
[...]

Ik begrijp heel goed dat ze normaal goedkoper zijn, maar je moet mij eens vertellen waar ze leverbaar zijn...
Nergens in Nederland, nergens. Of in ieder geval niet bij winkels waar de producten niet uit de vrachtwagen zijn gevallen :P

In dat opzicht best frustrerend het gevoel te hebben dat je nog zoveel moeite moet gaan doen om 100 euro uit te kunnen geven haha...

Dus als er winkel tips zijn hoor ik die graag.
Tarabass in 'productreview: Ducky Zero DK2108SZ Blue led (Cherry Brown) review door Tarabass'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54

hidde212

Free your mind...

Hij staat met MX Blues en blauwe leds ook bij alternate in de webshop.

Dat brengt mij ook bij mijn eigen dilemma; ik heb interesse in mijn eerste mechanische ramplank, heb al wat geprobeerd en wil voor blues gaan. Ik ben eigenlijk alleen nog maar aan het twijfelen of ik het de €50 meer waard vind om bovenstaande ducky te kopen t.o.v. de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch.

Voordelen van de ducky:
  • Backlight
  • Lettertype
  • Schijnbare betere kwaliteit (?)
  • Losse volumetoetsen (dus niet mbv functieknop, wat ik zelf wel erg fijn vind)
Iemand die mij van zijn mening of een ander inzicht kan voorzien?

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben tot nu toe, zeer tevreden over de degelijkheid van m'n Ducky DK2108S (MX Browns), op één ding na...

De zwarte coating van de toetsen is niet zo degelijk als dat ik gedacht had. Ik heb m'n toetsenbord op een uitschuifbare lade onder/voor m'n bureau hangen. En als ik 'm er onder schuif, schuurt soms ff de bovenkant van de bovenste rij toetsen ([F]-toetsen) langs de onderkant van het bureau. En dan zie je dat die zwarte verf er makkelijk af krast en wordt de verlichting IN de toetsen zichtbaar aan de rand van een toets. Die je vervolgens met een miniem stipje zwarte verf weer moet aantippen om te voorkomen dat je blauwe lichtgevende vlekken hebt aan de rand van je [F]-toetsen.

Voor de rest, een zeer prettige en degelijke ramplank. (ik heb er zelf dempende rubberringetjes ingezet)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-10 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

hidde212 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:41:
Hij staat met MX Blues en blauwe leds ook bij alternate in de webshop.

Dat brengt mij ook bij mijn eigen dilemma; ik heb interesse in mijn eerste mechanische ramplank, heb al wat geprobeerd en wil voor blues gaan. Ik ben eigenlijk alleen nog maar aan het twijfelen of ik het de €50 meer waard vind om bovenstaande ducky te kopen t.o.v. de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch.

Voordelen van de ducky:
  • Backlight
  • Lettertype
  • Schijnbare betere kwaliteit (?)
  • Losse volumetoetsen (dus niet mbv functieknop, wat ik zelf wel erg fijn vind)
Iemand die mij van zijn mening of een ander inzicht kan voorzien?
Hmm, dan word deze: http://www.alternate.nl/D...duct/1107668?tk=7&lk=9986 al snel interessant. Toch weer wat luxer dan die Func, meen ik.

Ik ga maar even beslissen, ik heb ook een aanbieding via PM gekregen, maar ik zal toch tussen de 2 moeten gaan kiezen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

kuusj98 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Hmm, dan word deze: http://www.alternate.nl/D...duct/1107668?tk=7&lk=9986 al snel interessant. Toch weer wat luxer dan die Func, meen ik.

Ik ga maar even beslissen, ik heb ook een aanbieding via PM gekregen, maar ik zal toch tussen de 2 moeten gaan kiezen.
Ik heb vanmiddag een rare inval gehad, en dat was zoeken naar het oude tobo van een toenmalig (1998) high end systeem. Ik hoopte (omdat ie toen varkensduur was) dat er mechanische toetsenborden bij geleverd zouden worden en het moment dat ik het wilde oppakken was het zeker: dit is mechanisch. Of in ieder geval: zo voelt ie en hij typt een stuk beter dan die Trust prul die nu in de prullenbak ligt te muffen.

Het is namelijk makkelijk 3 kilo :9
Het gaat hier om een Compaq sdm4540ul welke een beetje voelt als Cherry MX Red en Brown gemixt, namelijk een tactile bump maar niet hoorbaar, verder ook niet gigantisch zwaar. Veel is er niet over te vinden, maar hij voelt wel degelijk aan als mechanisch en zo klinkt ie ook.

Daarom ga ik de komende maanden dus nog niks aanschaffen :o

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 08-10-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Die Compaq is een rubberdome. Hoeft nog niet perse slecht te zijn uiteraard. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 08-10-2014 20:53 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gundogan schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:53:
Die Compaq is een rubberdome. Hoeft nog niet perse slecht te zijn uiteraard. :)
Ja dat zal best, maar het voelt toch als een mechanische, hoe raar het ook klinkt.
Hij typt een STUK beter dan alle andere toetsenborden die ik heb (gehad) dus dat is voor mij al de doorslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Ja dat zal best, maar het voelt toch als een mechanische, hoe raar het ook klinkt.
Hij typt een STUK beter dan alle andere toetsenborden die ik heb (gehad) dus dat is voor mij al de doorslag!
Heb ik ook met mijn corsair k nogwat, voelt een beetje als iets sponzige reds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week de documentaire 'Puck en het raadsel van de code' gezien, en ben op zoek naar het toetsenbord.

http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487 (te zien op 09:10)

Weet iemand wat voor toetsenbord dit is en welke switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:34
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:35:
Is dat geen DAS of zo? Zag geen opdruk op de toetsen en dan lijkt mij die kans best groot :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Kan je me misschien ook iets vertellen over welke type switches dit zijn? Cherry MX Blue?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:41:
Dank je. Kan je me misschien ook iets vertellen over welke type switches dit zijn?
Ik denk dat dat binnen een paar seconden te vinden is op de site van DAS Keyboards zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 16:26
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:35:
Deze week de documentaire 'Puck en het raadsel van de code' gezien, en ben op zoek naar het toetsenbord.

http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487 (te zien op 09:10)

Dat is geloof ik DAS Keyboard MX blue(dacht ik) met ASWD en Esc game buttons.

http://shop.daskeyboard.c...keyboard-ultimate-model-s

http://shop.daskeyboard.c...-set-without-inscriptions

Wil er zelf ook graag één kopen, maar vind em zo duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn overduidelijk MX blues. Ik denk niet dat ze het geluid er achteraf onder hebben gezet ofzo.
"Ninja" uitvoering zonder opdruk bovenop, maar (waarschijnlijk) klein aan de voorkant van de keycap.
Of als het de Das Keyboard 2 is, eventueel met helemaal blanco, maar dat zijn iets grijzere caps geloof ik.

Die Ninja naam is van Filco, die heeft ze ook in Blue en was geloof ik een van de eerdere merken die dit zo leverde, compleet met blauw / doorzichtige WASD op de eerste majestouch ninja TLK.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6029/5914364075_1e0bd1e816.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 15:54

Madstorm

Derping all the way!

Ik ben ook op zoek naar een nieuw toetsenbord, gebruik momenteel een 1,5 a 2 jaar de Razer Blackwidow Ultimate (volgens mij de 2013 editie). Ik ben erg tevreden over het toetsenbord (in tegenstelling tot Razer muizen, maar dat is een andere discussie), en mijn voorkeur gaat dus meteen uit naar een Razer toetsenbord.

Nu is het nieuwste van het nieuwste de Razer Blackwidow Chroma. Ziet er praktisch hetzelfde uit als de Blackwidow die ik nu heb, maar er zit een andere switches (nieuwe) in, en de ledjes kunnen per toets veranderd worden (waar je leuke layouts mee kunt verzinnen). Ook komt er een SDK voor het toetsenbord uit, dus je zou leuke dingen kunnen verwachten. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar bijvoorbeeld dat je in FPS zit, en als je wapen bijna leeg is begint bijvoorbeeld de 'R' knop te knipperen of iets dergelijks. Niet dat je op je toetsenbord zit te kijken, maar het is een leuke extra.

Het toetsenbord wat dicht bij de Chroma in de beurt komt is de Corsair Gaming K70. De opties die de Chroma heeft, heeft de K70 in grote delen ook.

Daarnaast heb ik naar de Ducky DK9008 Shine 3 gekeken, maar op een of andere manier trekt mij die toch minder. Misschien omdat (bij mij) de naam wat minder bekend is, wat natuurlijk een domme reden is. Wel heeft de Ducky wat minder mogelijkheden qua ledkleur, en ik weet niet of ze hier ook SDK ondersteuning voor hebben.

Misschien ben ik qua toetsenborden een klein beetje een 'razer fan boy', maar mijn voorkeur gaat uit naar de Chroma. Vandaar eerst hier een post, misschien dat jullie mij op andere gedachten kunnen brengen of nog andere 'plankjes' hebben die ook de moeite waard zijn om te bekijken.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
De razer toetsenbordjes zijn hier een paar keer langsgekomen. Lees het even terug, en het komt er eigenlijk op neer dat de meeste mensen hier niet zo'n fan zijn van de nieuwe namaak switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anno 2011, was Razer gewoon prima bezig met mechanische keyboards.
Helaas zijn ze stil blijven staan op dat punt. Ik snap ook nog steeds niet dat ze geen 2013 editie met Reds / Blacks hebben gemaakt en dat ze voor hun eerste mech keyboard enkel Blues aanboden.

Maar kwa prijs vragen ze nu simpelweg teveel. Een behoorlijke lading ledjes maakt een keyboard geen beter keyboard naar mijn mening.

De imitatie switches ben ik nog niet helemaal over uit, ik vind ze minder stevig aanvoelen, maar ze zijn ook niet meteen als slecht af te doen. Of ze even consistent zijn heb ik vooral m'n twijfels over, en dat vind ik wél erg belangrijk. Alleen ik had minimaal toch een prijsreductie verwacht nadat ze op de goedkopere Kalih switches waren overgegaan, maar daar is geen sprake van.

De meeste 70-100 euro mech keyboardjes die nu zonder moeite te verkrijgen zijn via grote bekende retailers, hebben gewoon MX switches, die vele jaren mee kunnen gaan en consistent blijven aanvoelen ongeacht het gebruik. Razer moet dat nog maar helemaal waar zien te maken met de Kalih imitaties en dat voor een forse prijs, nog even los van wat je van het gevoel van de switches vind.

Waar koop je een keyboard voor? Voor het gebruik of voor het pronken? Ik vind de toetsenlayout en het gevoel en duurzaamheid belangrijk en kijken naar m'n keyboard doe ik niet...

Ondanks dat ik "fan" ben van diverse Razer muizen en muismatjes, kan ik eigenlijk niemand meer een Black Widow aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Madstorm:
Werkt het tobo niet meer goed?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Mooneater schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

Dat is er zeker 1 die ook op mijn radar was verschenen (via eBay gaat het niet worden om de G710+ te halen, kosten daar ong 80$ + 50$ verzenden, dat is niet al te duur, maar voor mij is het allemaal wat shady daar).

Alleen kwam ik deze review tegen, waar gerept wordt van hele hoge gevoeligheid bij de Osmium (waardoor er vaak dubbele toetsaanslagen worden geregistreerd). Heb jij daar ook last van?

Afgezien daarvan zou ik ook voor een model zonder polssteun kunnen gaan en een losse polssteun kunnen kopen natuurlijk :P
Helaas kan ik dit wel bevestigen. Dubbele aanslagen komen geregeld voor enn zorgen voor veel frustratie. (de dubbele aanslag expres laten staan in dit kleine stukje text)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Ik wil graag een mechanisch toetsenbord gaan kopen, mijn oog valt op het DAS keyboard (ultimate, blue).

Ik ben niet heel erg thuis in de markt van mechanische toetsenborden, welke alternatieven moet ik zeker overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suikerberg schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:59:
Ik ben niet heel erg thuis in de markt van mechanische toetsenborden, welke alternatieven moet ik zeker overwegen?
Wellicht het topic even doorlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

HMC schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:55:
Madstorm:
Werkt het tobo niet meer goed?
Nou, toen ik vrijdag het verhaal typte was er nog niks aan de hand. Maar gisteravond heb ik een klein ongelukje gehad waarbij bier en mijn toetsenbord betrokken zijn, en gisteravond deed hij daarna niks meer :/
Ik heb de keys eraf gehaald en even laten drogen, zal straks even kijken of dat geholpen heeft.

Ik begin wel steeds meer te twijfelen tussen de Chroma of K70. Als ik internet rond kijk zie ik bijna geen een die voor de chroma gaat als ze tussen die twee moeten kiezen. Heeft inderdaad te maken me de slechtere/goedkopere switches die razer gebruik.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

K70 *O*

alleen al vanwege de alu-baseplate, Dat werkt echt fijn en staat gewoon sjiek!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:33:
Alleen ik had minimaal toch een prijsreductie verwacht nadat ze op de goedkopere Kalih switches waren overgegaan, maar daar is geen sprake van.
Ik snap waarom je dat zegt, maar denk er eens over na. Ze zetten die kailhs in de markt als "meer duurzaam" (60 miljoen aanslagen) en "speciaal ontwikkeld voor gamers" (punt van registreren en loslaten ligt nog dichter bij elkaar), als ze het dan óók nog eens goedkoper zouden maken gelooft natuurlijk geen hond het eerstgenoemde...

Als men trouwens in die prijsklasse van de chroma en k70 rgb zit te kijken is deze misschien ook het bekijken waard: http://gaming.coolermaste...s/keyboards/novatouchtkl/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om de ''normale'' K70 i.p.v. K70 RGB te halen want ik heb geen zin om zowat 200 euro neer te tellen voor een toetsenbord, echter hoor ik veel dat de K70 faulty leds heeft.

Heeft/had iemand hier toevallig een ''oude'' K70? Heeft deze ook last van dead leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja (K70 reds) en Nee.

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 12-10-2014 22:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik geloof dat dit vooral een probleem was met de blauwe leds, niet zozeer de rode leds.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:41:
[...]

Ik heb vanmiddag een rare inval gehad, en dat was zoeken naar het oude tobo van een toenmalig (1998) high end systeem. Ik hoopte (omdat ie toen varkensduur was) dat er mechanische toetsenborden bij geleverd zouden worden en het moment dat ik het wilde oppakken was het zeker: dit is mechanisch. Of in ieder geval: zo voelt ie en hij typt een stuk beter dan die Trust prul die nu in de prullenbak ligt te muffen.

Het is namelijk makkelijk 3 kilo :9
Het gaat hier om een Compaq sdm4540ul welke een beetje voelt als Cherry MX Red en Brown gemixt, namelijk een tactile bump maar niet hoorbaar, verder ook niet gigantisch zwaar. Veel is er niet over te vinden, maar hij voelt wel degelijk aan als mechanisch en zo klinkt ie ook.

Daarom ga ik de komende maanden dus nog niks aanschaffen :o
Grappig, ik kwam afgelopen week ook een oude pc plus toetsenbord tegen in een vuilniszak in de schuur. Toetsenbord blijkt een Tulip ATK 02.01.01 te zijn, mechanisch :) Helaas merk ik niks meer van het "clicky" geluid dat ie zou moeten maken, dus waarschijnlijk zeer intensief gebruikt.
Nu wilde ik ook een wat kleiner model hebben, TKL of 84-key, dus heb de KBT race 2 met blues gekocht bij MKH. Bord bevalt tot nog toe prima, en wàt een service bij MKH _/-\o_
Ik wilde graag een zwarte behuizing, maar die was niet meer leverbaar, gezegd dat het niet echt haast had en dat wanneer hij dus weer voorraad had ik dat graag zou horen. Mailtje terug dat ie sws binnnenkort weer moest inkopen. Krijg ik nog geen week later bericht dat ie het weer op voorraad heeft! Echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het voordeel van een poker t.o.v. een TKL uitleggen? Is het alleen looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Nou na een tijdje piekeren en een klein ongelukje met bier en mijn huidige Blackwidow in het afgelopen weekend, heb ik gisteren maar de K70 RGB besteld.
Ik ga ervan uit dat de blackwidow gebruik maakte van de blue switches (duidelijk hoorbare en voelbare click), ben dit keer naar de red switches gegaan, en ben erg benieuwd of het me gaat bevallen.
Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen, en zal vanavond meteen even testen / mee spelen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:14:
Kan iemand mij het voordeel van een poker t.o.v. een TKL uitleggen? Is het alleen looks?
makkelijker mee te nemen, TKL is nog steeds best wel groot ten opzichte van de poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Elektronica+bier=uitzetten+minimaal een week laten drogen. Niet tussentijds proberen.
Als +bier METEEN uit en geduld hebben.
Dat werkt zelfs met android phones.
Batterij eruit rukken en geduld hebben.

Alhoewel, soms mooi excuus om iets nieuws te kopen. Het was de schuld van het bier. :P
Je hebrt imo de betere keuze iig gemaakt.
Die Chroma vind ik zelf maar een beetje vaag overkomen.

(Waarom niet voor Ducky gegaan?
Ja, ik blijf spammen. :P want ik ben zo blij met dit ding)

K70 was ook mijn eerste keus, totdat ik van Ducky hoorde.
Ah well, voor mij moet het zo minimaal mogelijk zijn.
Geen tienduizend macrotoetsen en zo.
Dat zit bij K70 ook wel snor.

En...RGB Yummy!

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Klinkt alsof je ervaring hebt met bier en elektronica :9
Ik was daarnaast (voordat er bier overheen kwam) ook al op zoek naar iets nieuws, dus dat zit wel goed. Alleen het kapot gaan van mijn Blackwidow heeft het proces iets versneld. Ik zal zeker de Blackwidow houden, en op ten duur eens kijken of hij nog werkt. Blijft een prima plankje.

Om eerlijk te zijn heb ik me in de Ducky niet heel erg verdiept, ik denk omdat het (voor mij) de iets wat minder bekende merk is en dus niet weet wat ik kan verwachten. Natuurlijk kan ik de stap eens nemen, maar voor als nu nog voor de Corsair gegaan.
En zoals je al zei: RGB B) *O*

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Goedkoop 2e hands een Razer Blackwidow Ultimate 2013 editie kunnen overkopen. Wou een keer een mechanisch toetsenbord proberen, maar er niet de hoofdprijs voor betalen.

Moet zeggen dat het echt een stuk beter typt dan m'n andere membraantoetsenbord :)
Deze heeft (nog, zag dat de nieuwe razers nieuwe switches hebben) de MX Blue switches, maken inderdaad wel wat herrie, maar heb ik weinig last van aangezien ik toch altijd muziek op heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Lijkt er op dat de Ducky Shine 3 een nieuwe firmware update heeft, nu met Raindrop Mode... ben benieuwd hoe dit er uit ziet. Thuis even proberen!

-edit:

Ziet er blijkbaar net zo uit als op de mini:

YouTube: Ducky Mini Raindrop Mode 雨滴模式

[ Voor 31% gewijzigd door yinx84 op 15-10-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan er nooit zo uit zien als op de Mini aangezien die dual-color achtergrondverlichting heeft en de Shine 3 een vaste kleur. Wel weer lastig dat Ducky de upgrade alleen als .exe uitbrengt waardoor ik hem aan een Windows machine moet hangen om de firmware te kunnen upgraden, onder OS X kan het helaas niet.
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:14:
Een Poker II is een zogenaamd 60% toetsenbord en dus beduidend kleiner dan een TKL (80%) en 75% bordjes zoals de Keycool 84, de KBT Race en de Noppoo Choc Mini. Daarnaast is hij ook programmeerbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door MiBe op 15-10-2014 16:33 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
MiBe schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:27:
Het kan er nooit zo uit zien als op de Mini aangezien die dual-color achtergrondverlichting heeft en de Shine 3 een vaste kleur. Wel weer lastig dat Ducky de upgrade alleen als .exe uitbrengt waardoor ik hem aan een Windows machine moet hangen om de firmware te kunnen upgraden, onder OS X kan het helaas niet.
Nee is logisch, maar geeft een algemeen beeld wat je kan verwachten... random keys die oplichten en faden als regen dat tegen een raam tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een plek in Groningen city waar je al die leuke switches kan uitproberen? De media markten en fysieke internet winkels hebben niks of alleen rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:49:
Weet iemand een plek in Groningen city waar je al die leuke switches kan uitproberen? De media markten en fysieke internet winkels hebben niks of alleen rubber domes.
Coolermastertestje bestellen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:06:
[...]

Coolermastertestje bestellen?
Eerst kijken of het wel wat is. Ik kan ook voor 70 euro een unicomp mee laten nemen uit de VS volgende week. Helaas zitten daar geen media knoppen op dus wil ik graag een modern alternatief uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:27:

[...]

Een Poker II is een zogenaamd 60% toetsenbord en dus beduidend kleiner dan een TKL (80%) en 75% bordjes zoals de Keycool 84, de KBT Race en de Noppoo Choc Mini. Daarnaast is hij ook programmeerbaar.
Race 2 is ook programmeerbaar ;) (originele weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 18-10 18:12
Mediamarkt heeft ze wel liggen, je bent ook welkom mijn ducky zero (mx blue) of filco majestouch ninja (mx brown) uit te proberen. Pm mij dan even voor adres en afspraak.
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik vind de k95/k70 RGB wel echt vet..... Maar om er 200 euro voor te betalen hm.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ferluci92 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:09:
Ik vind de k95/k70 RGB wel echt vet..... Maar om er 200 euro voor te betalen hm.:p
Betere toetsverlichting: graag (want bij de andere tobo's is dat maar halfbakken door de locatie van de led) maar 't hoeft van mij maar 1 kleur te zijn :+ Voor velen prijzig voor wat het biedt, al snap ik wel dat het geen goedkope troep is wat ze verkopen. 120 euro oid komt wat meer overeen met de andere meer high-end tobo's: dan verkopen ze er denk ik een boel meer van, daar haal je dan wat meer uit denk ik? Maar kan ook bewust een soort hype creëren zijn en zo dus de prijs hoog houden.. Maar verwacht wel dat over een tijdje er meer fabrikanten komen met iets vergelijkbaars: dan wordt het pas interessant :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
2Dutch schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Betere toetsverlichting: graag (want bij de andere tobo's is dat maar halfbakken door de locatie van de led) maar 't hoeft van mij maar 1 kleur te zijn :+ Voor velen prijzig voor wat het biedt, al snap ik wel dat het geen goedkope troep is wat ze verkopen. 120 euro oid komt wat meer overeen met de andere meer high-end tobo's: dan verkopen ze er denk ik een boel meer van, daar haal je dan wat meer uit denk ik? Maar kan ook bewust een soort hype creëren zijn en zo dus de prijs hoog houden.. Maar verwacht wel dat over een tijdje er meer fabrikanten komen met iets vergelijkbaars: dan wordt het pas interessant :)
Ik vind persoonlijk de Gigabyte Osmium ook prima toetsenbordverlichting hebben. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik meende vandaag mijn eerste dubbele k te hebben gezet, maar misschien is dat ook paranoïde omdat ik weet dat ze dat probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
vandaag mijn V60 met mx blue's binnengekregen :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DChLy6Kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uDGLu3P.png

Zojuist mijn nieuwe toetsenbord ontvangen (das keyboard 3 ultimate), hij typt echt als een zonnetje. Ik had zelf niet gedacht dat het mijn typsnelheid heel erg zou verbeteren, maar niets is minder waar, ik typ nu circa 20% sneller. :)

[ Voor 45% gewijzigd door suikerberg op 19-10-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik ben al een tijdje opzoek naar een MX blue toetsenbordje... Alleen lijkt er geen een aan mijn eisen te voldoen... Eis ik teveel of bestaat het niet :

- MX blue
- Full size
- belangrijkste: grote L vormige enter toets...

De Steelserie heeft een grote enter toets, maar geen MX blue.
Ducky, corsair etc wel blue maar geen grote enter.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraYaN
  • Laatst online: 17-10 16:32
Brainsz schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:14:
Ducky, corsair etc wel blue maar geen grote enter.
Met grote "L" enter bedoel je ISO layout? De corsairs worden in ieder geval wel geleverd in ISO layout, ik moet heel erg m'n best doen om een NIET ISO te krijgen...

EDIT: een google search Ducky ISO Layout geeft erg veel resultaten, dus duckys en waarschijnlijk alle andere fabrikanten zijn gewoon in ISO layout verkrijgbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door EraYaN op 18-10-2014 20:12 ]

if(!awesome){awesome=true;}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
suikerberg schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:36:
Net me gister bestelde das keyboard (3, ultimate, mx blue) binnen, hij typt echt als een zonnetje. Van zoon toetsenbord zou je bijna verslaafd aan typen raken. :9~
Must... resist... making... a...shame... of... nice... keyboard... with... such... poor... grammar... remark... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Brad Pitt schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:28:
[...]

Must... resist... making... a...shame... of... nice... keyboard... with... such... poor... grammar... remark... :X
Sorry hoor! Ik was erg moe gister. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:31
EraYaN schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:08:
[...]

Met grote "L" enter bedoel je ISO layout? De corsairs worden in ieder geval wel geleverd in ISO layout, ik moet heel erg m'n best doen om een NIET ISO te krijgen...
Yes, inderdaad een mechanische keyboard met ISO layout.

Als je het hebt over je best doen om niet ISO te krijgen, dan doel je volgens mij echt op de 'membrane keyboards'.
Van Bol.com tot alternate en voor mij wat onbekendere partners heb ik geen mechanisch toetsenbord met een ISO layout gevonden in een NL (online) winkel.

Onze oosterburen hebben dat bv. wel:
Corsair:
http://www.caseking.de/sh...Cherry-MX-Red::29271.html

Ducky:
http://www.caseking.de/sh...e-LED-schwarz::26485.html

En daar heb ik weinig aan...:(

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 weken een Razer Blackwidow Ultimate, 11/10 toetsenbordje vergeleken met de vorige (Logitech G15 met blauwe verlichting).

Maar ik snap iets niet helemaal, ik heb een Volcano Vaporizer (Dit is een apparaat waarmee ik 'gezond' cannabis kan roken vanwege m'n darmziekte) en als ik die aanzet, dan valt m'n toetsenbord uit.

De twee enige dingen wat ze gemeen hebben is dat ze op de zelfde stekkerdoos zitten (Toetsenbord in m'n computer en via m'n computer naar de stekkerdoos) en op de zelfde tafel staan.

Wat de hel is er mis?

Ik dacht zelf dat als het aan de voeding van mijn computer ligt dan moeten er toch nog meerdere dingen fout gaan dan alleen een toetsenbord ?

Ik had hier GEEN last van met me vorige toetsenbord.

ps:
Misschien is dit niet de juiste plaats om deze vraag te stellen, maar om gelijk een nieuw topic te openen leek me ook weer een beetje te veel van het goede. Ben nieuw op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Goedendag allen,

Kan iemand mij helpen om aan de mods te komen voor WoW voor mijn zboard?
Steelseries ondersteund het niet meer.

************************************************************************************************************************
Brendan M (SteelSeries Support )
Oct 21 05:02 AM

Gubyan,

I'm very sorry there isn't a great way to break this but we have discontinued the database support for ZEngine and the mods are no longer available. You should be able to create your own mods still via the ZEngine but unfortunately, the premade mods are no longer available.

There will not be any changes to this in the future since we have discontinued support for the ZEngine after approximately 10 years :(

Regards,
Brendan M
SteelSeries Support
*****************************************************************************************

Ik had een langere tijd geen gebruik gemaakt van dit toetsenbord en daardoor ben ik de mods nu kwijt.
Alle hints en tips zijn welkom. Mods kun je mailen PM me voor een emailadres.

Hartelijk dank,

Gubyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Dus.. Ik heb hem besteld; de k70 RGB.:).

Heb op dit moment een toetsenbord met een kleine linker shift, het toetsenbord van de mac heeft ook een kleine. Maar wou toch graag een grote:).

Dus even een mailtje gestuurd naar Megekko(waar hij 170 euro kost) waar ik het volgende antwoord kreeg:
Hey Rick,

Net even het toetsenbord erbij gepakt, dit exemplaar heeft inderdaad
een liggende, lange linker shift-toets.

Met vriendelijke groet,
Jakko
Besteld dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Heb gisteren ook de K70 RGB bij 4launch gehaald, kreeg er een downloadcode voor de borderlands pre sequel bij die meteen weer verkocht is, toch weer 20 euro van het toetsenbord af :) Typen gaat erg fijn, maar ik zit vooral lighting profielen uit te proberen, het blijft leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hleistra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-03 20:00
Weet iemand of je ergens in de regio in of rondom Delft een zaak zit voor mechanische toetsenbord :D?

De K70 ziet er voor mij wel goed uit, maar het is zo lastig om die én MX blue te hebben, én blue backlight, én niet random €50 euro duurder dan andere K70s (internet pls y u do dis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Laatst online: 08-10 09:18
Hoi allemaal,
Ik wil graag instappen in het fenomeen mechanische toetsenborden. Nu vind ik zelf razer wel een leuk en goed merk en had ik deze op het oog en leek het me zeker wat. Voornamelijk omdat ik rgb backlit schermen heb en een mooi verlichte muis en case. pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate Chroma
Is dit ook daadwerkelijk een goed toetsenbord of betaal ik hier voor het merk?

Neig wel meer naar Brown switches ipv blue. Denk dat mijn vriendin mij anders vermoord als zij ligt te slapen in de kamer naast mijn nachtelijk verslagen schrijven/gamen.
In dit toetsenbord zit volgens mij de greem switch van razer equivalent van de blue. Er is ook een stealth variant maar die kan ik nergens vinden (Brown).

Zijn er anders goeie alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 12:29
CopyCatz schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:55:
Heb gisteren ook de K70 RGB bij 4launch gehaald, kreeg er een downloadcode voor de borderlands pre sequel bij die meteen weer verkocht is, toch weer 20 euro van het toetsenbord af :) Typen gaat erg fijn, maar ik zit vooral lighting profielen uit te proberen, het blijft leuk.
Was die code shop specifiek? Ik heb afgelopen maandag de k70 rgb mx brown gehaald bij alternate en ben flinke fan van BL. Heb er niks over te horen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:20
Er zijn een paar dingen die mij momenteel ervan weerhouden om een K70 RGB te kopen:
1: sparen voor een nieuwe graka + waterblok (wacht op AMD)
2: trampstamp :/
3: afhankelijk van een nieuwe graka een iets ruimere kast zoeken dan mijn HAF 932
4: games voor de 3DS en Wii U (fudge, komen deze periode best wat goede spellen daarvoor uit :s)

Maar de K70 RGB staat zeker op mijn lijst om in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 18:03
Zijn er hier meer mensen met een Ducky Shine 3 en problemen met uitvallende ledjes? Ik ga nu al mijn 2e RMA procedure in helaas :S.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 17:17
Ik sta op het punt een CM Storm Quickfire Ultimate met brown keys te kopen, maar ik het is onduidelijk wat voor een kleur backlight deze heeft. Ik zie reviews die wit licht noemen( mijn voorkeur), maar bij de productomschijving zie ik rood licht staan. Iemand met het verlossende antwoord?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PjotrStroganov schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:44:
Ik sta op het punt een CM Storm Quickfire Ultimate met brown keys te kopen, maar ik het is onduidelijk wat voor een kleur backlight deze heeft. Ik zie reviews die wit licht noemen( mijn voorkeur), maar bij de productomschijving zie ik rood licht staan. Iemand met het verlossende antwoord?
Ik vermoed dat dit licht aan welke keys je hebt. Veel toetsenborden hebben een bepaalde kleur ledjes icm een bepaalde kleur toetsen.

@ducky's: Ik kan me herinneren dat eerder gezien te hebben in dit topic. Misschien even doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 11:27
lethal pi schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:49:
Zijn er hier meer mensen met een Ducky Shine 3 en problemen met uitvallende ledjes? Ik ga nu al mijn 2e RMA procedure in helaas :S.
heb zelf een shine 3 tkl white led's. en het begon met 1 lampje die het niet meer deed, en nu gaan er steeds meer uit. dus je bent niet de enige met de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 17:17
Cyleo schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:26:
[...]

Ik vermoed dat dit licht aan welke keys je hebt. Veel toetsenborden hebben een bepaalde kleur ledjes icm een bepaalde kleur toetsen.

@ducky's: Ik kan me herinneren dat eerder gezien te hebben in dit topic. Misschien even doorzoeken?
Ik lees net op reddit dat er twee sku's zijn voor de cherry brown versie. En laat de witte led versie nu net niet in Europa worden geleverd. Op naar een andere dan maar.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:40
De Logitech G710 is er nu ook met mx blue:

http://gaming.logitech.co...echanical-gaming-keyboard

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RBXG8Ud.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Laatst online: 24-01-2022
Weet iemand in de buurt van Zutphen/Doetinchem een winkel waar ze mechanische toetsenborden hebben en waar je de verschillende switches kunt uitproberen?

Weet dat je een cooler master test kan kopen, maar zoek toch echt ergens waar je een 'heel toetsenbord' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Die ziet er wel een stuk beter uit, minder druk dan de standaard G710. Nadeel van mechanische toetsenborden is wel dat ik nu eigenlijk alle switches een keer uit geprobeerd wil hebben en met elke aankondiging die ik zie denk: Ooh, shiny, die wil ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Koennnnnn schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:26:
Weet iemand in de buurt van Zutphen/Doetinchem een winkel waar ze mechanische toetsenborden hebben en waar je de verschillende switches kunt uitproberen?

Weet dat je een cooler master test kan kopen, maar zoek toch echt ergens waar je een 'heel toetsenbord' hebt.
In die buurt weet ik het niet zo. Ik was zojuist bij de MM in Apeldoorn en daar hebben ze 3 mechanische toetsenborden staan. O.a. de Razer BlackWidow.

Moet zeggen dat het wel heel erg wennen was. Ik typ al m'n hele leven op standaard bordjes, een Dell toetsenbord, een Logitech chiclet en nu op een Mac toetsenbord met ook chiclet toetsen.

Een vriend van mij gebruikt al een paar jaar een mechanisch toetsenbord en zweert erbij, dus wou het ook wel eens testen. Moet zeggen dat ik na 5 minuten in de MM nog niet bepaald overtuigd ben, maar ik denk ook dat dat pas komt als ik daadwerkelijk een dergelijk toetsenbord heb.

Vind het heel erg wennen die ''hoge'' toetsen als je al jarenlang met platte toetsen typt.

Kortom, nog maar even nadenken wat ik wil.. Wat mij wel gelijk opviel was dat ik de BlackWidow (de normale) vele malen fijner vond typen dan de Stealth versie, gewoon door dat click geluid.

Aangezien ik veel typ, heel veel zelfs, is dat toch wel een must voor mij. Dus mocht ik overgaan op een mechanisch toetsenbord, dan zal het sowieso wel een toetsenbord worden met blue clicks.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:24
Ik hoop echt zo op een aankondiging van een Logitech mechanisch keyboard met lcd. Enige reden dat m'n G15 nog niet met pensioen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Recent een tenkeypad met reds aangeschaft, nu ben ik nog opzoek naar O-rings, heeft iemand een idee waar ik deze het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook besloten de overstap te maken naar mechanisch en net een Das Keyboard 4 met blue's besteld ter vervanging van een 15 jaar oude compaq ramplank. Nadat ik vorige week bij een vriend op blue's heb getikt bleef het toch wel jeuken dat ik er ook een wilde :P

Moet alleen nog even aankijken of ik er eventueel rings onder ga doen als het geluid te grof blijkt :X

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

stategamer schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:33:
Recent een tenkeypad met reds aangeschaft, nu ben ik nog opzoek naar O-rings, heeft iemand een idee waar ik deze het beste kan kopen?
eBay: het goedkoopst (en allerlei versies, mocht je specifieke eisen hebben) en toch nog relatief snel in huis.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hleistra
Kleine postbump, maar weet iemand in de regio rondom/tussen/in Delft/Den Haag/Rotterdam een winkel waar je mechanische toetsenborden kan uitproberen? Ik weet dat ze bij de Media Markt soms die dingen in hun assortiment hebben, maar echt expertise heeft het winkelpersoneel er meestal niet over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hleistra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:34:
Kleine postbump, maar weet iemand in de regio rondom/tussen/in Delft/Den Haag/Rotterdam een winkel waar je mechanische toetsenborden kan uitproberen? Ik weet dat ze bij de Media Markt soms die dingen in hun assortiment hebben, maar echt expertise heeft het winkelpersoneel er meestal niet over :P
De zaken in Rotterdam aan de goudse singel, Informatique, Alternate, MM en dat was het dan wel zo'n beetje. Maar daar moet je dan ook vooral voor de voorraad (snel in handen en zeker weten dat de layout goed is) en het fysiek uitproberen van switches heen gaan, niet voor de expertise van dit soort specifieke hardware...

Dus gewoon zorgen dat je eens op alle Switches hebt gerammeld en dan kijken wel model je wilt via internet info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hleistra
djunicron schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

De zaken in Rotterdam aan de goudse singel, Informatique, Alternate, MM en dat was het dan wel zo'n beetje. Maar daar moet je dan ook vooral voor de voorraad (snel in handen en zeker weten dat de layout goed is) en het fysiek uitproberen van switches heen gaan, niet voor de expertise van dit soort specifieke hardware...

Dus gewoon zorgen dat je eens op alle Switches hebt gerammeld en dan kijken wel model je wilt via internet info
Thanks, daar zal ik zeker even kijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Gisteren mijn k70 rgb red mogen ontangen, ik ben er nu nog niet zo snel mee met typen behalve als ik hem bottom. Dat komt natuurlijk omdat ik Membraam ngo gewend ben.. Ik heb er ook nog even op mogen gamen, dat voelde wel heel aangenaam aan, vooral in FPS games was het goed te merken en voelde het heel slick aan.

bij het typen probeer ik mijzelf te forceren om niet de bodem aan te raken maar dit lukt nog niet echt. :P Iemand die dit ook heeft ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferluci92
Typ er bijna nooit serieus op en let er ook niet echt op. Wat ik wel apart vind is dat de spatie zo wiebelig(veel speling in) aanvoelt. En ben benieuwd hoe je hem schoon gaat houden, de stof en andere vuiltjes zijn best lastig om weg te halen, gebruik nu een kwastje om hier en daar op de bereikbare plekken wat vuil weg te vegen . Krijg met gamen wel vettige/vochtige vingers waardoor de toetsen glibberig worden en met vochtig doekje het schoon maken want de toetsen blijven anders glijden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:51:
@Ferluci92
Typ er bijna nooit serieus op en let er ook niet echt op. Wat ik wel apart vind is dat de spatie zo wiebelig(veel speling in) aanvoelt. En ben benieuwd hoe je hem schoon gaat houden, de stof en andere vuiltjes zijn best lastig om weg te halen, gebruik nu een kwastje om hier en daar op de bereikbare plekken wat vuil weg te vegen . Krijg met gamen wel vettige/vochtige vingers waardoor de toetsen glibberig worden en met vochtig doekje het schoon maken want de toetsen blijven anders glijden .
Daar zal ik waarschijnlijk geen last van hebben, heb eigenlijk nooit zweethanden de spatiebalk is bij mij ook wel iets wiebelig maar niet storend erg. T voordeel is dat er nu lekker veel ruimte is tussen het toetsenbord en de toets waardoor met wat perslucht het wel heel makkelijk is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
Ik heb inmiddels een nieuwe tobo (Poker II) thuis en een splinternieuwe Aula Demon King blue switch en een CM Storm key sampler te koop staan in vraag & aanbod. Voor de liefhebber ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDeluxeX
  • Laatst online: 04-08 11:26
Ik heb een aantal maanden geleden een kleine hoeveelheid drinken (monster energy) in mijn Razer Blackwidow Ultimate laten druppen. Gelukkig is de vloeistof bijna alleen bij de pijltjes toetsen beland die ik niet of nauwelijks gebruik. Wat is volgens jullie de beste manier om dit te verwijderen/verhelpen?
Ik heb al meerdere malen geprobeerd met een hoog aantal percentage alchohol het proberen op te lossen of te verdunnen(kleine hoeveelheden in de switch laten lopen waar het probleem zit) maar dit heeft maar weinig impact gehad.

Lian Li Lancool II Mesh Performance | Intel Core 2 Duo 5.2Ghz | R5770 Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

ik heb zelf nu al een paar maanden de roccat ryos mk pro met mx blue switches. en ik moet zeggen het bevalt me erg goed. geluid vind ik best meevallen en het typt goddelijk, gamed ook beter dan mn oude toetsenbord doordat ik minder kracht hoef te zetten. tot nog toe geen problemen mee gehad driver is duidelijk en simpel. heb een profile voor savonds aangemaakt dat al mn leds aangaan typt namelijk wat makkelijker. en die word om 8 uur automatisch ingeschakeld :3 al met al was het de prijs meer dan waard vind ik zelf.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bij Linustechtips's youtube kanaal hebben ze gisteren een video geupload van een behind-the-scenes bij Cherry MX in Duitsland :)
Best leuk om te zien en dat die switches niet echt onder ideale omstandigheden getest worden, maar echt bizarre omstandigheden doorstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een uurtje of 2 word mijn quickfire TK bezorgt, blue switches :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Damn.. net het Das Keyboard Blue binnengekregen.. dat gaat echt heel snel type-wise! (mijn hoofdreden: typentypentypen en nog eens typen).

Wel met letters overigens. Eigenlijk vind ik dat misschien zelfs wel jammer, maar ik moet zeggen dat het me net onhandig leek voor als ik een raar leesteken moet gebruiken, zoals een ^ en die... nou ja, het had best zonder opdruk gekund eigenlijk ;)

* letatcest heeft ooit 10-vingerig leren typen en kan bijna alles blind, maar soms toch net even niet

[ Voor 12% gewijzigd door letatcest op 29-10-2014 14:04 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Leestekens zijn bij mij ook een ramp eigenlijk, behalve de . en ,
Voor de rest moet ik eigenlijk altijd spieken net als met cijfers... behalve als ik mijn hand eenmaal op de numpad heb, dan kan ik het weer wel redelijk blind vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:28:
Met een uurtje of 2 word mijn quickfire TK bezorgt, blue switches :D
en oooooeh wat fijn 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:03:
Leestekens zijn bij mij ook een ramp eigenlijk, behalve de . en ,
Voor de rest moet ik eigenlijk altijd spieken net als met cijfers... behalve als ik mijn hand eenmaal op de numpad heb, dan kan ik het weer wel redelijk blind vinden.
Gek genoeg heb ik de [, ], {, }, \, /, ', ", <, >, ~, !, %, (, ) en * wel allemaal erin zitten blind, maar @, #, $, -, + en & op één of andere manier niet.

Zo kan ik rustig als het nodig is één of twee cijfers erin gooien blind, maar als het er meer dan 2 zijn ga ik ook automatisch kijken, tenzij ik de numlock set gebruik. En ipv de 5 voelen kijk ik daar dan ook altijd eerst naar.

==

En JUIST daarom zo ik graag een blanco set caps hebben, dan heeft dat kijken geen zin meer en gaan deze tekens uiteindelijk ook blind (hoop ik dan).

@ Hierboven, ga je nou echt jezelf zo zinloos quoten? Geef dan even zonder die quote een eerste impressie ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 13:58

LithoMan

Toemaar

Ik heb interesse in de CM Trigger Z met brown switches.
Kan ik het toetsenboard zo programmeren dat ik met 1 handeling een e-mail programma (windows live mail) kan openen?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LithoMan schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:58:
Kan ik het toetsenboard zo programmeren dat ik met 1 handeling een e-mail programma (windows live mail) kan openen?
ipc wel,

windowstoets, windows live mail intypen, enter drukken en dat allemaal in losse toetsaanslagen opslaan onder een macro toetsenbord.

Op mijn 'oude' tobo had ik ook macro keys, en daar had ik bijv <div id="" class=""> </div> in staan, en dat typte die dan uit met 1 druk op de toets.

Wellicht kan je zelfs programma's koppelen aan je macros, maar iig toetsaanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
ik ben benieuwd wat de gedachtes zijn over de logitech G910 Orion Spark.
als reactie op de cherry-mx RGB.
ik ben zelf wel benieuwd wat ze er van gaan maken zou hem graag eens onder mijn vingers voelen.
voor mij licht het helemaal aan hoe de Romer-g switches zijn.

en voor thuis mag het allemaal wel over de top zijn, en een schermpje (ivm, telefoon ala G15) vind ik ook wel interessant.

maar wat vinden jullie van de G910

[ Voor 6% gewijzigd door sk1nny666 op 30-10-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:40
sk1nny666 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:19:
ik ben benieuwd wat de gedachtes zijn over de logitech G910 Orion Spark.
als reactie op de cherry-mx RGB.
ik ben zelf wel benieuwd wat ze er van gaan maken zou hem graag eens onder mijn vingers voelen.
voor mij licht het helemaal aan hoe de Roemer-g switches zijn.

en voor thuis mag het allemaal wel over de top zijn, en een schermpje (ivm, telefoon ala G15) vind ik ook wel interessant.

maar wat vinden jullie van de G910
Review:

http://www.tomsguide.com/...on-spark,review-2436.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
heb hem gelezen.
maar zegt me niet zoveel, hij geeft aan dat het net zo goed typt als een dell toetsenbord.

dan kan ik iemand niet serieus nemen als je het hebt op mech keybords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tom's guide is een beetje de consumentengids afdeling van Tom's hardware en mijn inziens altijd te beperkt qua reviews. Daarnaast vertrouw ik alle Cherry kopieen niet echt tot ze zich echt langere tijd hebben bewezen. Vaak zie je dat er veel verschil in actuatiekracht zit terwijl dit bij Cherry veel minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

LithoMan schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:58:
Hoi LithoMan,

Ja, dat kan. :) Zie foto hieronder (witte kader).

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uiam92.png

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 13:58

LithoMan

Toemaar

Ja oké bedankt. Ik ga deze bestellen. Ik zal later me bevindingen hier neer zetten.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik zoek een toetsenbord voor het programmeren + gamen maar heb zelf nooit eerder een mechanisch toetsenbord gebruikt. Ik ben er dan ook niet zeker van welke switches ik het beste kan proberen. Ik wil geen blue switches vanwege het geluid. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Er is een topic over mechanische toetsenborden, dat lijkt me een betere plekmom die vraag te stellen. Overigens gebruik ik thuis brown switches en op m'n werk erger ik er aan dat ik een regulier toetsenbord heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Soundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:44:
Wat voor mechanische switches raden jullie aan voor programmeerwerk + gaming?
Moeten ze per se aan je nickname voldoen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.