Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Hey allemaal.

Een tijdje geleden heb ik een bestelling geplaatst bij MKH voor een Ducky Shine 3 met blue switches en een rode backlight. Deze is nu ineens niet meer leverbaar en ik zit dus nog steeds zonder toetsenbord.
Ik kan ook nergens vinden wat ik wil. Ik wil een full size toetsenbord, US international indeling, blue switches, rode leds. Volgens mij kan ik dat in Nederland niet krijgen...

Heeft iemand ervaring met kopen in het buitenland? Is de verzending betrouwbaar? Mijn budget is €150,-

Edit: Naar aanleiding van dit bericht heb ik ook reactie gehad van MKH en het toetsenbord is inmiddels weer leverbaar. Hulde voor deze klantenservice. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Simoonzel op 19-09-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
GJPW schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:27:
[...]

En via Amazon een US variant importeren kost je ongeveer 120 euro:)
Vraag me af in hoeverre je garantie kan claimen in dit geval!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Simoonzel schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:30:
Hey allemaal.

Een tijdje geleden heb ik een bestelling geplaatst bij MKH voor een Ducky Shine 3 met blue switches en een rode backlight. Deze is nu ineens niet meer leverbaar en ik zit dus nog steeds zonder toetsenbord.
Ik kan ook nergens vinden wat ik wil. Ik wil een full size toetsenbord, US international indeling, blue switches, rode leds. Volgens mij kan ik dat in Nederland niet krijgen...

Heeft iemand ervaring met kopen in het buitenland? Is de verzending betrouwbaar? Mijn budget is €150,-
Zelf bestel ik al jaren spullen uit de US, Australië, Nieuw-Zeeland en Azië. Heb nog maar weinig keren meegemaakt dat een bestelling niet aankwam, en gebeurde het toch dan kreeg ik het zonder enig probleem bij de verzender voor mekaar om een nieuw exemplaar te laten opsturen. Het ligt dus aan het bedrijf wat hun beleid is, meestal vragen ze wel om een veiligere (lees duurdere) verzendmethode, maar heb ook bij een goedkope verzending die trackt tot aan de US grens gewoon een nieuw product opgestuurd gekregen. Betaal wel via een creditcard of PayPal, voor het geval er gezeik komt ;)

Maar goed, als je aardig wat geld uitgeeft, maakt 10 dollar extra voor veiligere/snellere shipping ook niet zo veel meer uit denk ik dan :) Oh, en pak er altijd ff http://www.invoercalculator.nl/ bij.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buizerd__NL schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:58:
Ben ik de enige die te spreken is over Razer BlackWindow Ultimate Chroma toetsenbord? :P
Nah, ik weet niet.

Communicatie foutje: Werkplek beheerder: Ok, muis x, scherm y worden geregeld, machine zus en zo. Keyboard? - Ik: Heb nog een BW met MX Browns over, zal die wel meenemen en neerzetten.

Twee weken later, staat daar toch een nieuwe 2014 Razer BW met green switches. Moet zeggen dat ik er eigenlijk maar weinig over te klagen heb. De issues die de BWs altijd hadden (geen dealbreakers) zijn er nog steeds, maar al met al is het geen verkeerd spul. Nu nog afwachten wat er gebeurt kwa slijtage enzo. Hoewel ik em alsnog liever laat retourneren. Typed best lekker licht die Kalih Greens, maar toch vind ik het niet zo consistent voelen als b.v. MX Red en Blue. (Brown vind ik ook enigsinds inconsistent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ririshi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10 12:00
Hej!

Ik ben helemaal nieuw bij mechanische toetsenborden, maar ik wil graag één kopen met cherry mx brown switches (Ik speel veel LoL en de tactile bump klinkt mij goed in de oren). Het probleem is alleen: de enige die voor een redelijke prijs (in mijn ogen) beschikbaar is, is de CM Storm Quickfire Ultimate, die in Nederland amper te verkrijgen is... Zijn er nog andere, goede (wellicht minder bekende) toetsenborden met cherry mx browns verkrijgbaar? Of is het misschien een beter idee om voor blue of red switches te gaan? Advies == greatly appreciated!

AMD Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte RTX 2070S | HyperX 3200CL16 64GB | Dell S2721DGF & U2724DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ririshi schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:27:
Hej!

Ik ben helemaal nieuw bij mechanische toetsenborden, maar ik wil graag één kopen met cherry mx brown switches (Ik speel veel LoL en de tactile bump klinkt mij goed in de oren). Het probleem is alleen: de enige die voor een redelijke prijs (in mijn ogen) beschikbaar is, is de CM Storm Quickfire Ultimate, die in Nederland amper te verkrijgen is... Zijn er nog andere, goede (wellicht minder bekende) toetsenborden met cherry mx browns verkrijgbaar? Of is het misschien een beter idee om voor blue of red switches te gaan? Advies == greatly appreciated!
Mijn advies zou zijn om niet te besparen. Een mechanisch toetsenbord is per definitie een investering, dus dan kan je het maar beter meteen goed doen ;)

Ik ben zelf een tijdje terug overstag gegaan en heb nu 2 mechanische toetsenborden (1 voor thuis, 1 voor werk). Tijdens mijn zoektocht heb ik duidelijk gemerkt dat niet elk mechanisch toetsenbord automatisch een goed toetsenbord is. Sommige meer op gaming gerichte keyboards hebben 'besparende features' zoals F-toetsen die niet mechanisch zijn (maar gewoon rubber-dome), en geregeld kom je ook keyboards tegen die een gebrek aan degelijkheid proberen te camoufleren met bling. Met alleen een paar MX switches ben je er niet, zo blijkt ;)

Ik heb nu thuis een Das Keyboard Professional S (Mac edition - ca 125EUR) staan, en voor werk gebruik ik een tenkeyless Ducky Shine 3 (ca 150EUR), beide met MX Blue switches. Beide zijn wat mij betreft bijzonder goede toetsenborden voor een prima prijs. Beide zijn echter niet perfect, en het liefst zou ik ze frankensteinen tot 1 ideaal keyboard ;)

Zo gebruik ik geen numeriek eiland, dus daar wint het tenkeyless Ducky keyboard. Ook de manier waarop de spacebar gestabiliseerd wordt is in de Ducky (2 dummy switches) naar mijn mening een stuk praktischer dan bij de Das (metalen stabilizer arm). Ook zit de behuizing van de Ducky compacter in elkaar, wat zich met name toont in een veel smallere rand rondom de toetsen. Ook heeft de Ducky een (enorm configureerbaar) backlight, waar de Das dat niet heeft. De Das Keyboard heeft echter een iets lager profiel, heeft naar mijn mening betere keycaps, en een iets lichtere aanslag. Ook is de Das stiller dan de Ducky, die een kleine 'ring' heeft na elke aanslag. Lang niet zo erg als bijvoorbeeld een Matias Tactile Pro (echoput), maar als je erop let hoor je het wel. Een laatste punt waar de Ducky mijns inziens wint is de dipswitches waarmee ik o.a. hardware matig de alt en 'super' kan wisselen (voor een Mac layout), en bijvoorbeeld capslock kan omzetten naar control. De Das heeft dergelijke hardwarematige mapping opties niet.

Kortom: mijn ideale keyboard zou een tenkeyless Das Keyboard 4 zijn, met de stabilizers uit de Ducky, backlight, dipswitches en een iets compactere behuizing ;) Maar dat keyboard bestaat niet.

Echter, als er een tenkeyless Das was geweest had ik nooit een Ducky gehad en was ik ook uitermate tevreden geweest. Had ik als eerst een Ducky gekocht en niet een Das, had ik nu 2 Ducky's gehad en was ik net zo tevreden geweest. Had ik niet een Das of Ducky gekocht maar een 'budget' mechanical, had dat bord nu waarschijnlijk ergens in de hoek gelegen ;)

Ik typ veel, en ik typ zo ongeveer 12 uur per dag. Ik beschouw 150 euro voor een prettige typervaring als een zinnige (en redelijk goedkope) investering.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Dat is een understatement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainymood
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2022
Hey guys!

Ik vroeg me af, is er iemand hier met ervaring met Topre switches? (Realforce, Novatouch, HHKB)

Ik leesd zo veel goede dingen hierover en wil ze echt een keer proberen, maar een 200+ euro entry barrier is best wel steep om het alleen maar uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10 14:48
https://twizzo.nl/ Iemand ervaring met deze webshop. Ik zag op bol.com namelijk dat ze via deze website dk2108 leverde (http://www.bol.com/nl/s/c...dia_all&_requestid=238989 ). Ik gok er op dat ze wel te vertrouwen zijn. Want lijkt mij dat bol.com niet met iedereen in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Boomhunta schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:41:
https://twizzo.nl/ Iemand ervaring met deze webshop. Ik zag op bol.com namelijk dat ze via deze website dk2108 leverde (http://www.bol.com/nl/s/c...dia_all&_requestid=238989 ). Ik gok er op dat ze wel te vertrouwen zijn. Want lijkt mij dat bol.com niet met iedereen in zee gaat.
Zullen gewoon te vertrouwen zijn, staat niks voor niks bij bol.com hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Weet iemand de dikte van de o Rings die standaard bij de Logitech g710+ Komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Nou bestelling geplaatst. Het is de dk2108s met blue led geworden. Want ze hadden de gewone versie zonder led niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En ik heb het nog wel kort gehouden :o

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
De k70 RGB review van Anandtech is er:
http://anandtech.com/show...chanical-keyboard-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:07:
[...]

Zullen gewoon te vertrouwen zijn, staat niks voor niks bij bol.com hè. ;)
Dat staat Centralpoint ook, juist door die combinatie met Bol.com is er altijd gezeur. Zodra er een probleem is wijzen ze naar elkaar en voelen ze zich geen van beiden verantwoordelijk waardoor de klant de dupe is.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik baalde even vanochtend toen ik nog geen mailtje met verzendbevesting zag. Bleek outlook het nodig te vinden om een noreply adres van twizzo wel toe te staan maar die van de klantenservice in mijn junkmail te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Ik ben van het kijken voor een budgetplankje naar de Ducky Shine 3 DK9008 gegaan :p Wat ziet dat er fenomenaal uit zeg! Vooral het effect waar je aangeslagen toets oplicht en weer dooft. Heb de brown switch/white LED versie in m'n winkelmandje staan. Nog even de laatste twee reviews over de build quality aan het lezen... maar dat is zo te zien dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

g1de0n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:07:
[...]
Ach, tenminste geen aandelen! :9 Ik heb inmiddels 2 stuks gekocht (normale en silver) en inderdaad de 'green version'. Ze hebben goede klanten aan ons Tweakers. Ik geloof dat je alleen iets gratis krijgt als je een survey invult en je de trekking wint... Die 50% off find van Cyleo is al nice genoeg :9~
[...]
Nice, goede find >:)
semi-offtopic, maar had lightdims besteld en nog niks gehad (normaal is US-spul vlotter binnen) en even nagevraagd hoe en wat. Na wat heen en weer mailen is er een nieuw setje opgestuurd. Netjes hoor :)

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-09-2014 21:32 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19

Snippertje

Light up your life

Ik ben nu bezig met mijn scriptie schrijven en ik merkte dat dit toch niet zo lekker tikte als mijn laptop toetsenbord (Heb nu een Logitech G15)

Nou goed, studie ontwijkend gedrag en zo kwam ik bij dit topic. Aangezien ik hierna toch nog een master ga doen lijkt het me een goede investering om een nieuwe toetsenbord aan te schaffen.

Welke lay-out wil je?
Qwerty

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad

Wil je backlight?
Ja

Welke MX Switch prefereer je?
Dit vind ik een moeilijke. Heb me even ingelezen. Ik speel games (meeste FPS, singleplayer). De gouden middenweg lijkt dan de bruine te zijn? Er wordt dus ook behoorlijk wat getypt.

Wat je is je budget?
Maximaal €150,-

Wil je macro toetsen?
Ja als dit voor die prijs kan wel, maar het is geen must. Ik gebruik de Macro's op mijn huidge toetsenbord vooral voor het openen van applicaties.

Doel van het keyboard?
Veel typen en gamen.

Wat weet je al?
Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam uit bij deze: pricewatch: Ducky DK9008 Shine 3 (Witte led, Cherry Brown) Dez heeft alleen geen Macro's, maar zoals gezegd ik weet niet of dat wel kan voor deze prijs. Kwaliteit gaat boven Macro's.

Ah kom net deze tegen: pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard Misschien de betere keus, aangezien deze alles heeft wat ik wil en dezelfde prijs is als de Ducky.

Iemand ervaring met deze? Of betere suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door Snippertje op 23-09-2014 11:06 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals al vaker gezegd in dit topic; staar je niet blind op wat geschikt lijkt, probeer de switches uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MiBe op 23-09-2014 11:32 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

MiBe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:32:
Zoals al vaker gezegd in dit topic; staar je niet blind op wat geschikt lijkt, probeer de switches uit ;)
Ervaringen leveren toch ook wel veel op (waaronder grote gebreken) en daarnaast uitproberen kan ik door de wet koop op afstand gewoon thuis doen :)

In ieder geval ben ik wel gecharmeerd geraakt van de G710 na het lezen van een aantal reviews, dus overweeg die gewoon te bestellen en hem dan te testen. Maar misschien dat iemand hier nog nog andere suggesties heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaringen qua toetsenborden wel, switches zijn echter een heel ander verhaal. Die dingen zijn enorm persoonlijk en de meningen lopen dan ook ver uiteen. Ik heb zelf helemaal niets met Brown (terwijl dat op papier voor mij de meest geschikte switch zou moeten zijn) en geef sterk de voorkeur aan Blue, bij mijn vriendin is het weer precies andersom. Ik weet niet precies tot in hoeverre de koop op afstand wetgeving gaat maar ik weet niet of winkels producten ook nog terugnemen nadat ze geopend zijn om switches uit te proberen. De G710+ wordt in Nederland overigens met een ISO layout geleverd, dat is wel even een puntje van aandacht aangezien de meeste mensen een ANSI layout prefereren. Heb afgelopen maand ook een G710+ RMA gestuurd aangezien de coating van de keycaps losliet, die zijn kwalitatief dus niet denderend. Op die twee punten na is het best een leuk bordje. Zelf typ ik op een Ducky Shine 3 en geef daar toch wel de voorkeur aan maar ik maak dan ook geen gebruik van macrotoetsen. Kwalitatief is dat toch net een klasse hoger en het voelt net wat meer 'premium' aan dan de G710+ in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Net ook een Ducky Shine 3 besteld :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

MiBe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:58:
Ervaringen qua toetsenborden wel, switches zijn echter een heel ander verhaal. Die dingen zijn enorm persoonlijk en de meningen lopen dan ook ver uiteen. Ik heb zelf helemaal niets met Brown (terwijl dat op papier voor mij de meest geschikte switch zou moeten zijn) en geef sterk de voorkeur aan Blue, bij mijn vriendin is het weer precies andersom. Ik weet niet precies tot in hoeverre de koop op afstand wetgeving gaat maar ik weet niet of winkels producten ook nog terugnemen nadat ze geopend zijn om switches uit te proberen. De G710+ wordt in Nederland overigens met een ISO layout geleverd, dat is wel even een puntje van aandacht aangezien de meeste mensen een ANSI layout prefereren. Heb afgelopen maand ook een G710+ RMA gestuurd aangezien de coating van de keycaps losliet, die zijn kwalitatief dus niet denderend. Op die twee punten na is het best een leuk bordje. Zelf typ ik op een Ducky Shine 3 en geef daar toch wel de voorkeur aan maar ik maak dan ook geen gebruik van macrotoetsen. Kwalitatief is dat toch net een klasse hoger en het voelt net wat meer 'premium' aan dan de G710+ in mijn optiek.
Bedankt voor je reactie. De ISO layout ben ik nu ook al gewend met mijn G15. Ik hoop maar dat coating niet loslaat (heb er verder niet veel over gelezen dat dit gebeurde, maar ach anders is er nog garantie).

Verder hebben de reviews mij toch wel overtuigd. Daarbij hou ik wel van de looks en gebruik ik de macros (na er eens op te letten) toch meer dan ik dacht. Dus op goed geluk maar besteld en krijg er nog 2 kaartjes voor first look ook bij :) Hopen dat hij bevalt, maar ga er wel vanuit. Zal mijn ervaring hier ook posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Rainymood schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:18:
Hey guys!

Ik vroeg me af, is er iemand hier met ervaring met Topre switches? (Realforce, Novatouch, HHKB)

Ik leesd zo veel goede dingen hierover en wil ze echt een keer proberen, maar een 200+ euro entry barrier is best wel steep om het alleen maar uit te proberen
Hoi Rainymood,

Ik heb een Cooler Master Storm NovaTouch, die zou je best mogen proberen, maar je woont niet om de hoek. :) Ik heb wel een gebruikersreview geschreven, die ik toevallig vandaag gepubliceerd heb: productreview: CM Storm NovaTouch TKL review door pclinde

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik ben geïnteresseerd in een mechanisch keyboard maar heb twijfels bij het "lawaai". Blauwe switches lijken me dus geen optie, de Corsair K70 ziet er interessant uit, maar hoe luid is dat nou in vergelijking met mijn normale cheapo toetsenbord? Ik zit niet alleen in de huiskamer dus kan irritant worden. Overigens ben ik ook niet geinteresseerd in LED verlichting, maar dat zit er volgens mij altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SCIxX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:57:
Ik ben geïnteresseerd in een mechanisch keyboard maar heb twijfels bij het "lawaai". Blauwe switches lijken me dus geen optie, de Corsair K70 ziet er interessant uit, maar hoe luid is dat nou in vergelijking met mijn normale cheapo toetsenbord? Ik zit niet alleen in de huiskamer dus kan irritant worden. Overigens ben ik ook niet geinteresseerd in LED verlichting, maar dat zit er volgens mij altijd bij.
Blue versus Brown -> YouTube: Das Keyboard Clicky vs. Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na mijn Shi-Tec '85 keyboard met buckling springs ook een Dell AT101W gekocht voor de leuke som van 40 euro. Nieuw in de doos uit 1999. Het blijven mooie dingen :) Wel even wennen aan de black alps. De buckling springs gaan naar het werk, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SCIxX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:57:
Je hoort het zeker wel meer dan normale toetsenborden. Ik weet niet of je vroeger op school ook van die gelige dikke toetsenborden met harde aanslag had staan (niet mechanisch, maar raar type rubberdome, geen idee wat het was). Zo'n geluid is het meer. Volgens mij heeft iemand in een review hier op tweakers wel eens een geluidsmeting gedaan, en was het een paar dB meer. Er zijn daarintegen wel veel mensen die het geluid irritant vinden (ik denk vooral als je het zelf niet maakt, dan is het juist wel fijn vind ik persoonlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Nou ik heb mijn ducky binnen gekregen. Het is nog wel even wennen typen. Net zoals het proberen iets te typen op iemand anders laptop dan moet je ook altijd wennen aan de toetsen.
Merk wel dat ik veel sneller kan typen dan op mijn huidige draadloze toetsenbordje. Ledjes zijn leuk maar voegen niks toe imo. Een macrotoets die gelijk je rekenmachine opstart om snel even wat uit te rekenen is wel een leuke toevoeging.
Voor de rest moet ik even aan denken dat ik niet mn toetsen helemaal tot de bodem hoeft in te drukken. Want nu hoor ik nog de heletijd een galm uit mijn toetsenbord komen als ik typ.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:* Hellooo ideale white LED backlight !!! :D

Als er een beetje leuk toetsenbord uitkomt met MX Blue of Green i.c.m. RGB backlight dan is die heel snel van mij straks :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:05:
Nou ik heb mijn ducky binnen gekregen. Het is nog wel even wennen typen. Net zoals het proberen iets te typen op iemand anders laptop dan moet je ook altijd wennen aan de toetsen.
Merk wel dat ik veel sneller kan typen dan op mijn huidige draadloze toetsenbordje. Ledjes zijn leuk maar voegen niks toe imo. Een macrotoets die gelijk je rekenmachine opstart om snel even wat uit te rekenen is wel een leuke toevoeging.
Voor de rest moet ik even aan denken dat ik niet mn toetsen helemaal tot de bodem hoeft in te drukken. Want nu hoor ik nog de heletijd een galm uit mijn toetsenbord komen als ik typ.
Mocht het echt vervelend worden dat bottomen, dan kun je altijd nog o-ringen proberen :)

• Sjenker
Wordt daar het typen nog veel anders van? Want die logitech g710+ typt echt totaal anders dan mijn ducky.

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:41
nero355 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 02:15:
[...]

:* Hellooo ideale white LED backlight !!! :D

Als er een beetje leuk toetsenbord uitkomt met MX Blue of Green i.c.m. RGB backlight dan is die heel snel van mij straks :Y)
Die is gewoon leverbaar in MX blue ;)

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:07:
Wordt daar het typen nog veel anders van? Want die logitech g710+ typt echt totaal anders dan mijn ducky.
Ligt aan de kleur (dikte) o-ringen en aan hoe ver je ze op de toetsen schuift. Ik heb de rode en merk weinig verschil in typen, wel in geluidsproductie.

• Sjenker
Naja ik probeer het eerst wel een tijdje zo. Het is toch niet zo dat er sneller slijtage optreedt zonder die o ringen toch?

• yinx84
Net m'n Ducky binnen! Helaas doen in totaal 9 ledjes het niet :( Net firmware update gedaan maar mocht niet baten. Zo even de knopjes er uit wippen en kijken of ik daar iets kan zien... maar ben bang dat hij terug moet.

edit: d'oh! Die uitstonden kan ik handmatig aanzetten met de FN toets. Je moet het maar net weten :+

[ Voor 19% gewijzigd door yinx84 op 24-09-2014 12:15 ]

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Heeft iedereen al Corsairs nieuwe merkt gezien die ze voortaan op hun toetsenborden plakken. Ik wel en ik vind hem gruwlijk lelijk en omdat ik niet de enige ben is er een petitie gestart. Ben jij het ook hier mee eens, vind jij dat het oude merkt terug moet komen. Sign dan deze petitie; http://www.change.org/p/c...eep-the-old-corsair-logo#

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@Boomhunta
Lijkt me niet. Ze zijn gemaakt om te functioneren zonder o-ringen.

@yinx84
Dit kwam ook bij mij raar over toen ik voor het eerst de ducky aansloot. Beter hadden ze de fucntionaliteit net andersom gemaakt. Standaard alles aan, en met fn-toetsen uit zetten (rate en delay niveau tonen)..

• Sjenker
yinx84 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:10:
Net m'n Ducky binnen! Helaas doen in totaal 9 ledjes het niet :( Net firmware update gedaan maar mocht niet baten. Zo even de knopjes er uit wippen en kijken of ik daar iets kan zien... maar ben bang dat hij terug moet.

edit: d'oh! Die uitstonden kan ik handmatig aanzetten met de FN toets. Je moet het maar net weten :+
Ja dat had ik ook maar ja de een was van capslock ander van n key etc

• yinx84
Hoeveel Ducky Shine 3 eigenaren zijn er hier? Wat is jullie favoriete Lightning Mode? Ben naast de Reactive Mode (fade effect) erg gecharmeerd door de Ripple Mode. Heb standaard de spatiebalk op demo mode gezet voor de kleurtjes.

Nog leuke ideeën voor custom profielen? Heb tot nu toe alleen WASD verlicht :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

yinx84 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:38:
Hoeveel Ducky Shine 3 eigenaren zijn er hier? Wat is jullie favoriete Lightning Mode? Ben naast de Reactive Mode (fade effect) erg gecharmeerd door de Ripple Mode. Heb standaard de spatiebalk op demo mode gezet voor de kleurtjes.

Ik heb heel saai mijn Ducky op 'standaard verlichting' staan, en dan ook nog eens de brightness bijna op de laagste stand. Voor mij voegt backlight eigenlijk niet zoveel toe en kan net zo goed uit staan ;)

• yinx84
Whieee schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb heel saai mijn Ducky op 'standaard verlichting' staan, en dan ook nog eens de brightness bijna op de laagste stand. Voor mij voegt backlight eigenlijk niet zoveel toe en kan net zo goed uit staan ;)
Voor mij is het nu nog nieuw natuurlijk :P Gok dat ik er over een paar dagen ook niets meer om geef.

Maar ben echt verrast door de kwaliteit van het ding. Je voelt gewoon aan alles dat je hem over 10 jaar nog gebruikt. Anderhalve kilo voor zo'n relatief klein ding verwacht je ook niet echt. Typt heerlijk weg... ben nu al gewend aan de switch. Had ze allemaal kort kunnen proberen maar ben achteraf erg blij dat ik voor de bruine gegaan. Het was een beetje een impulsaankoop, maar gezien wat ik hier en op andere forums proefde kun je met dit merk ook niet echt een miskoop doen.

Mis alleen toch nog dat beetje extra customization... zo wil ik bijvoorbeeld Snake mode aan hebben als ik idle ben, maar Ripple mode als ik aan het typen ben. Maar goed, dan ben ik wel heel erg aan het mierenneuken :P

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:50

skoozie

SCSI

Waar zou je ergens in (de buurt van) Amsterdam de verschillende soorten switches uit kunnen proberen? Momenteel heb ik een draadloos toetsenbord omdat ik ook geregeld voor de TV er mee zit, maar kan nog maar heel weinig draadloze mechanische toestenborden vinden op het internet. Weet iemand of er van de bekendere merken eventueel draadloze full size mechanische toetsenborden komen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ducky 3. Witte LEDs:
F1, F5 (standaard) verlicht. F en J verlicht voor orientatie. DEL verlicht. Spatie balk blauwige kleur om LEDs van Logitech mouse te emuleren.
Verder op allerlaagste brightness.
Soms voor spel gaat CM1 aan, waar iinderdaad WASD verlicht is, en wat andere knoppen zoals CTRL, etc.
Mijn CM2 is dus zoals ik beschreef.

Al die brute discoshows vind ik persoonlijk maar niets.
Ik heb dit blok meer gekocht voor de solide tiepervaring.

Eat the bugs, live in a pod

Hier nog een Shine 3 eigenaar. Mijne staat altijd uit eigenlijk, behalve het LEDje in de NumLock-toets dan :P

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 16-10 07:51
Sinds kort heb ik een Truly Ergonomic.

Brown MX cherry keyswitches, maar het feit dat je je toetsenbord zo eenvoudig kunt programmeren, maakt hem wel de beste toetsenbord, in mn opinie. :)

Layout designer vind je hier:
https://trulyergonomic.co...omic-mechanical-keyboard/

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10 10:59

Hier een shine 2 eigenaar, heb altijd gewoon alles aanstaan. Mijn bureau is niet heel erg goed verlicht, wat ook de reden was dat ik per se leds erin wilde :P

• nero355

nero355

mdcobra schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:22:
Die is gewoon leverbaar in MX blue ;)
De Corsair modellen vind ik raar aanvoelen op de een of andere manier... liever CM Storm/Ducky/Filco/Das Keyboard :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:20

Silence

Godlike

Weet iemand hoe je bij de ducky shine 3 de verlichting van de spatiebalk uit zet kan de toetsen combinatie even niet zo snel meer vinden.

Inventaris - Steam

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10 13:14
HMC schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:02:
@Theelichtje
Ja, die was meteen het eerste wat ik van mijn Ducky 3 Snake afhaalde.
Je mag em gratis hebben.
Kom je 'em ophalen, of moet ik 'em opsturen?
Sorry voor de late reactie, ik dacht er pas net weer aan ;)

Ik wil hem best op komen halen, hangt er vanaf waar je woon natuurlijk. Zou je me misschien een PB kunnen sturen? In ieder geval al enorm bedankt!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nu 2 dagen de G710+ in huis. En ik moet zeggen, wat een verademing qua typen! Lijkt wel alsof ik twee keer zo snel ga :)

Verder vind ik hem persoonlijk erg mooi. 2 dagen zegt natuurlijk nog niet alles, maar ik heb niet gevoel een miskoop te hebben gekocht. Ben wel helemaal om qua mechanische toetsenborden en ook mijn vriendin was verbaasd over het gemak waarmee je met dit toetsenbord typt :) Enige minpuntje vind ik dat de volume knop niet heel stevig voelt, dus hopelijk gaat dat wel even mee.

• yinx84
Doen die ringetjes af aan de typing/gaming experience? Ik vind de browns echt zalig typen, maar mijn wederhelft is er minder blij mee :p vooral als ik aan het gamen ben bottom ik alle knoppen constant.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 02:35:
[...]

De Corsair modellen vind ik raar aanvoelen op de een of andere manier... liever CM Storm/Ducky/Filco/Das Keyboard :)
Ik heb zo'n K70 en het feit dat de knoppen "op pootjes" staan maakt het voor mij minder prettig. Het voelt gewoon wat weird en ik tik er voor mijn gevoel toch iets minder lekker op. Ook de light bleed die daar het gevolg van is vind ik minder. Maar buiten dat vind ik het wel goede en prettige boards. Degelijk, roltoets voor volume, (rode) verlichting, strak design etc.

Het logo vd nieuwe corsair tobo serie vind ik bijvoorbeeld veel te puberachtig. Jammer maar ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 25-09-2014 19:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Terwijl ik nog steeds zit te wachten op de cm storm Quickfire rapid-I met blues, kwam ik een aantal dagen geleden via massdrop.com de noppoo choc mini tegen op Amazon.de voor iets minder dan €100 (incl. Verzending). Dit lijkt me ook wel een mooi bordje. Heeft iemand hier ervaring mee of anderzijds info over?
Ik hoor het graag!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:48
Help!!!! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:10:
[...]

Ik heb zo'n K70 en het feit dat de knoppen "op pootjes" staan maakt het voor mij minder prettig. Het voelt gewoon wat weird en ik tik er voor mijn gevoel toch iets minder lekker op. Ook de light bleed die daar het gevolg van is vind ik minder. Maar buiten dat vind ik het wel goede en prettige boards. Degelijk, roltoets voor volume, (rode) verlichting, strak design etc.

Het logo vd nieuwe corsair tobo serie vind ik bijvoorbeeld veel te puberachtig. Jammer maar ja.
Je bent daar niet de enige in :) :
https://www.change.org/p/...keep-the-old-corsair-logo
Ik heb hem al getekend. Corsair was voor mij de "premium" computer onderdelen en accessoires fabrikant, lekker strak en degelijk. Het logo past daar niet bij en hoe klein detail het ook is, ik hoef het niet op mijn bureau :).

Corsair heeft al aangegeven dat er wellicht verwisselbare logo's mogelijk worden, maar dat het wel een kwestie van meerdere maanden gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 25-09-2014 21:21 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben momenteel erg gave keycaps op Massdrop. Is een volledige set PBT double shots van Vortex met doorzichtige POM legends (en dus geschikt voor backlight) voor iets minder dan 40 USD incl shipping. Vind vooral de witte set erg gaaf staan in combinatie met een zwart keyboard, alleen jammer dat die nogal last van light bleeding hebben. De zwarte hebben dit naar mijn weten niet zo maar zien er toch weer net wat minder gaaf uit imho. Aan de andere kant staat mijn backlight toch 95% van de tijd uit, lastig...
yinx84 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:44:
Doen die ringetjes af aan de typing/gaming experience? Ik vind de browns echt zalig typen, maar mijn wederhelft is er minder blij mee :p vooral als ik aan het gamen ben bottom ik alle knoppen constant.
Ik vind ze wel wat minder prettig tikken met o-rings. Mijn wederhelft deed in het begin ook wat moeilijk maar ze is inmiddels gewend aan het geluid van mijn MX Blue bordje zónder o-rings. Ze mag blij zijn dat mijn Model M in de kast ligt, die maakt meer herrie. Zat laatst in de bibliotheek op de hogeschool met een MX Green bordje zonder o-rings, sommige medestudenten konden dat ook niet zo waarderen volgens mij :P

[ Voor 10% gewijzigd door MiBe op 26-09-2014 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:10:
Net wat je zegt : Geen slecht toetsenbord of zo, maar vind het persoonlijk niet fijn. Ik zou bijvoorbeeld iemand anders wel aanraden om er effe naar te kijken in een winkel ergens of het wat is :)
Dat is iets wat ik ook niet echt leuk vind, maar ja... "Gaming" verkoopt blijkbaar beter dan een super strak zakelijk design :F
MiBe schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:54:
Zat laatst in de bibliotheek op de hogeschool met een MX Green bordje zonder o-rings, sommige medestudenten konden dat ook niet zo waarderen volgens mij :P
Welk MX Green toetsenbord heb jij en waar heb je die gekocht ??
Is toch iets dat ik stiekem een keer wil bestellen en desnoods weer doorverkopen als het niet bevalt... tobo met MX Green switches... !!! :+

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 26-09-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

yinx84 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:44:
Vind het persoonlijk relaxter gamen omdat je vingers minder hard lopen te rammen. Soort minimale demping, zonder dat het storend is. Gamen voelt nog steeds goed aan qua feedback van de toetsen. Heb reds, fyi.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 26-09-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 13:17
Ik ben van plan om de Corsair Vengeance K70 Cherry Red te kopen en ik vraag mij af of dit een redelijke toetsenbord is.

De reviews zijn positief en nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn met deze toetsenbord en wat hun ervaring ermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de K70, wel tevreden. Spatie balk zit wat speling in en als je handen vettig of sweeterig zijn dan wordt die wat glibberig. Zitten veel open ruimtes waar vuil/stof zich kan ophopen. Maar desalniettemin een fijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Mijn toetsen zijn praktisch helemaal versleten. Iemand hier die ervaring heeft met het kopen van nieuwe (PBT) keycaps? Die dingen zijn zo hels duur dat ik net zo goed een nieuw tobo kan kopen. Of weet iemand een goedkope verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12
Ik heb mijn K70 Silver met red switches opgestuurd vanwege dode LEDs. Ik krijg een andere, maar kan enkel kiezen tussen de zwarte versie met blauwe of met bruine switches. Wat heb ik daar in hemelsnaam aan? Dat zijn nou net de twee switches die ik uitgetest had en me absoluut niet konden bekoren :(

Edit: nu ook mogelijkheid tot K70 Black met red switches, maar refurb of K95 Black met rode switches, witte LEDs, maar ook refurb...

[ Voor 18% gewijzigd door Flying op 30-09-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:14:
[...]
Welk MX Green toetsenbord heb jij en waar heb je die gekocht ??
Is toch iets dat ik stiekem een keer wil bestellen en desnoods weer doorverkopen als het niet bevalt... tobo met MX Green switches... !!! :+
Heb een KBP V60 Mini met Greens, momenteel gewoon verkrijgbaar bij MKH :) Heb er al een review over geschreven die klaar staat voor publicatie. Moet nog even wachten tot Tweakers hem heeft geaccepteerd voor de pricewatch zodat ik hem ook daadwerkelijk online kan gooien.
Hoiz schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:06:
Mijn toetsen zijn praktisch helemaal versleten. Iemand hier die ervaring heeft met het kopen van nieuwe (PBT) keycaps? Die dingen zijn zo hels duur dat ik net zo goed een nieuw tobo kan kopen. Of weet iemand een goedkope verkoper?
Ik weet niet tot in hoeverre het haast heeft, maar bij Banggood hebben ze relatief goedkope PBT keycaps. Moet wel uit China komen dus kan makkelijk twee à drie weken overheen gaan. Heb er zelf blank keycaps gekocht voor het toetsenbord waar ik hierboven naar refereer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c528RsoNULnI3q83239yh09/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 15:53
Ik zit heel erg te twijfelen om een Corsair K70 RGB te kopen. Hebben jullie toevallig ervaring met dit toetsenbord / weet iemand een goede reden om het niet aan te schaffen?
Ik hoor graag van jullie.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corsair K70 is een aardig toetsenbord en de RGB-versie voegt er fancy lampjes aan toe. Ik zou zelf nooit de meerprijs over hebben voor een paar extra kleurtjes maar het toetsenbord zelf is op zich niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

In het kader van blijkbaar slecht kunnen typen op fullsize keycaps en een beetje willen experimenteren..kwam ik de Cherry MX-Board 3.0 tegen.

Afbeeldingslocatie: http://mag.udn.com/html/digital/event/2013/03/29/chem3_03.JPG

Niks poespas, gewoon low profile toetsen, wel red switches. Soort van Ultra X, maar dan met reds..ik zeg: ideaal :P Nu is het euvel dat die dingen blijkbaar alleen in de VS met US indeling worden verkocht..UK-indeling is het net niet (die zijn natuurlijk wel goed verkrijgbaar, net als de DE uitvoering). Iemand toevallig een idee waar ik binnen de EU een US-versie tevoorschijn kan toveren? Heb er wel al aan zitten denken om Cherry in Duitsland gewoon eens te mailen..maar denk: ff hier navragen just to be sure :)

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 30-09-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Zijn er meer van dit soort voorbeelden? Ik wil gewoon een goed no-nonsense mechanisch toetsenbord. Ik game er weliswaar mee maar hoef geen dingen als leds of toetsen die je kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Ducky Zero is een no nonsense bord die kwalitatief prima in orde is, ook aardig betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Ik weet niet tot in hoeverre het haast heeft, maar bij Banggood hebben ze relatief goedkope PBT keycaps. Moet wel uit China komen dus kan makkelijk twee à drie weken overheen gaan. Heb er zelf blank keycaps gekocht voor het toetsenbord waar ik hierboven naar refereer.

[afbeelding]
Mooi Caps! Ik had begrepen dat ze vrij 'stug' te monteren zijn op de stems. Deel je deze ervaring ook? Bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat komt me totaal niet bekend voor. Ze zijn beduidend minder stug dan de standaard (ABS) keycaps in ieder geval, maar gelukkig ook weer niet zo los dat je ze er eenvoudig met blote handen af kunt halen. Ze zijn wel relatief dun voor PBT caps, een stuk dunner dan de Vortex keycaps die standaard op de Poker II zitten bijvoorbeeld. Bij de V60 Mini geeft dit eigenlijk wel een leuk effect als je de achtergrondverlichting aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-10 22:24
MiBe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:36:
[...]

Heb een KBP V60 Mini met Greens, momenteel gewoon verkrijgbaar bij MKH :) Heb er al een review over geschreven die klaar staat voor publicatie. Moet nog even wachten tot Tweakers hem heeft geaccepteerd voor de pricewatch zodat ik hem ook daadwerkelijk online kan gooien.
Ik heb die ook sindskort van dezelfde winkel :) Heb jij die met groene/blauwe leds?
Ik vind de Green Switches echt heerlijk! Ik zou nog wel wat zwaarder willen, maar voorlopig ben ik tevreden.

Ik heb er wel een polssteun bijgekocht. Op Massdrop: https://www.massdrop.com/buy/grifiti-wrist-pads
Ook erg blij mee, past perfect bij dit toetsenbord.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep heb inderdaad die met groen/blauwe leds. Vind Greens ook erg fijn maar zwaarder hoeft van mij niet hoor, dit is voor mij een mooie tussenweg tussen feedback en snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Iemand ervaring met de CM Storm QuickFire? Ziet er wel uit als een geschikt instap model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke QuickFire? Is een complete reeks namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
MiBe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:48:
Welke QuickFire? Is een complete reeks namelijk ;)
Oh, de rapid bedoel ik. Moetz zeggen dat ik nu pas verschillende series zie, een aanrader?

[ Voor 15% gewijzigd door SCIxX op 30-09-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Rapid of de Rapid-i?

[ Voor 94% gewijzigd door MiBe op 30-09-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hm bij nader inzien lijkt de xt toch het interessants voor bij. Ik wil namelijk geen toeters en bellen maar wel een volledig toetsenbord. Brown switches lijken me qua geluid het prettigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Die hele quickfire reeks is als je het mij vraagt echt prima, prijs-kwaliteit verhouding is gewoon top, en service vanuit NL is ook uitstekend. Vind het heerlijke bordjes, al gaat mijn voorkeur uit naar de Trigger-Z met polssteun voor dagelijks gebruiik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MiBe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:36:
Crap... ik moet toch echt minimaal TKL hebben... zonder Numpad kan ik leven, maar alles rechts ervan is een hel voor mij :+

Dan maar verder wachten op een full of TKL model voor een normale prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Foritain schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:49:
Die hele quickfire reeks is als je het mij vraagt echt prima, prijs-kwaliteit verhouding is gewoon top, en service vanuit NL is ook uitstekend. Vind het heerlijke bordjes, al gaat mijn voorkeur uit naar de Trigger-Z met polssteun voor dagelijks gebruiik.
Niet heel veel aankoop adressen voor de XT als ik het zo bekijk? Azerty heeft hem maar met 10+ levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

SCIxX schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:53:
[...]

Niet heel veel aankoop adressen voor de XT als ik het zo bekijk? Azerty heeft hem maar met 10+ levertijd...
In de Cooler Master EU Store verkopen ze de QuickFire XT MX Blue. :) Edit: is wel een GR (German) layout.

[ Voor 4% gewijzigd door pclinde op 01-10-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Laatst online: 23-05-2023
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Corsair k70 nu vroeg ik me af of ik de snelheid het geluids volume van de scrolwiel op het toetsenbord kan aanpassen. Ik zou graag willen dat het volume sneller hoger of lager word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainymood
  • Laatst online: 14-04-2022
Grappig om je hier te zien pclinde, ik had je net vanmiddag een mail gestuurd (Jan)

Ik heb op dit moment blue switches (Quickfire XT) maar wil ook wel eigenlijk browns uitproberen. Is er iemand hier misschien die browns heeft en wel eens blues wil uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Rainymood schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:34:
Grappig om je hier te zien pclinde, ik had je net vanmiddag een mail gestuurd (Jan)

Ik heb op dit moment blue switches (Quickfire XT) maar wil ook wel eigenlijk browns uitproberen. Is er iemand hier misschien die browns heeft en wel eens blues wil uitproberen?
Hoi Jan,

Inderdaad dat is toevallig. :D Ik heb je net een mailtje gestuurd!

Daar beantwoord ik je vraag over Browns eigenlijk ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandeweek de lightdimms binnen gekregen en ze werken perfect: nu komen de rode leds qua intensiteit veel meer overeen met de witte leds (heb het op de laagste stand staan, is voldoende). Hier zie je goed het verschil: de pijltjestoetsen zijn al bewerkt (kleinste lightdimms op de leds geplakt), de Esc/qweasd niet :) Halen die irritante glare (rood is een waarschuwingskleur, dus meteen in your face) mooi weg, ben d'r superblij mee.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/MrxIlocA

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 04-10-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:26:
Zijn er uberhaupt in Nederland ergens winkels waar je die mechanische toetsenborden kunt uitproberen?
In Delft zit een computerwinkel waar ze een display hebben met een demo dingetje van 4 toetsen. Achter iedere toets een ander type switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 19:47

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Durango schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:30:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Corsair k70 nu vroeg ik me af of ik de snelheid het geluids volume van de scrolwiel op het toetsenbord kan aanpassen. Ik zou graag willen dat het volume sneller hoger of lager word.
Volgens mij is dat niet mogelijk

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Merk je veel verschil met een ps/2 aansluiting als je ook digitaal instrumenten nabootst (zoals een keyboard/piano) componeren met je ''toetsenbord'' zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iNFiNiTY- schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:26:
Merk je veel verschil met een ps/2 aansluiting als je ook digitaal instrumenten nabootst (zoals een keyboard/piano) componeren met je ''toetsenbord'' zeg maar..
Wat voor verschil verwacht je te merken? Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar mijn eerste gedachte is: als je je daar druk om maakt, waarom heb je niet allang geïnvesteerd in een goed (muziek) keyboard? Immers, geen enkele ramplank die besproken wordt in dit topic zal qua gevoel en authenticiteit in de buurt komen van een degelijk keyboard of (electrische) piano.

Maar zoals ik al zei, misschien begrijp ik je vraag verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Whieee schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:56:
[...]

Wat voor verschil verwacht je te merken? Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar mijn eerste gedachte is: als je je daar druk om maakt, waarom heb je niet allang geïnvesteerd in een goed (muziek) keyboard? Immers, geen enkele ramplank die besproken wordt in dit topic zal qua gevoel en authenticiteit in de buurt komen van een degelijk keyboard of (electrische) piano.

Maar zoals ik al zei, misschien begrijp ik je vraag verkeerd ;)
Ja. Ik zal het uitleggen. Ik las namelijk dat als je via ps/2 een mechanisch bord zou aansluiten en je meerdere keys aanslaat het vloeiender zou lopen maar het eigenlijk pas echt 'merkbaar' zou zijn bij b.v. een digitaal instrument zoals een piano o.i.d. zou nabootsen dus ik wilde meer de proef op de som nemen want ik vond een usb/ps/2 adapter in de la en heb een workstation met een mech board en muziek software zonder een echt keyboard (en een met) maar goed, kreeg hem niet werkend in de ps/2 poort :+ Dus dacht als iemand misschien kon bevestigen dat het wel degelijk uitmaakt (usb of ps/2) zou ik wat meer moeite gaan doen om het werkend te krijgen via de ps/2 poort op mijn moederbord..

Het is dus meer om te testen of het zo is en omdat het kan, dan om een vervanger te zoeken voor een echt keyboard / electrische piano ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iNFiNiTY- schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Ja. Ik zal het uitleggen. Ik las namelijk dat als je via ps/2 een mechanisch bord zou aansluiten en je meerdere keys aanslaat het vloeiender zou lopen maar het eigenlijk pas echt 'merkbaar' zou zijn bij b.v. een digitaal instrument zoals een piano o.i.d. zou nabootsen dus ik wilde meer de proef op de som nemen want ik vond een usb/ps/2 adapter in de la en heb een workstation met een mech board en muziek software zonder een echt keyboard (en een met) maar goed, kreeg hem niet werkend in de ps/2 poort :+ Dus dacht als iemand misschien kon bevestigen dat het wel degelijk uitmaakt (usb of ps/2) zou ik wat meer moeite gaan doen om het werkend te krijgen via de ps/2 poort op mijn moederbord..

Het is dus meer om te testen of het zo is en omdat het kan, dan om een vervanger te zoeken voor een echt keyboard / electrische piano ;)
Afhankelijk van het keyboard kan het zo zijn dat je via USB beperkt bent tot 6-key rollover, en krijg je via PS/2 wél n-key rollover. De-bouncing/De-ghosting vindt in het keyboard zelf plaats en is voor zover ik weet onafhankelijk van PS/2 of USB. Verder zijn de switches ook gewoon hetzelfde, dus daar zou ik het verschil ook niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 16:32
Dancing_Animal schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:21:
[...]

In Delft zit een computerwinkel waar ze een display hebben met een demo dingetje van 4 toetsen. Achter iedere toets een ander type switch.
Welke mag dat wel niet zijn? Ik vind die test kitjes toch net iets te duur. (al snel 30€ voor de 8 key versie)

if(!awesome){awesome=true;}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 19:37
Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik een mechanisch QWERTY toetsenbord koop dat ik de toetsindeling zelf kan aanpassen naar een AZERTY indeling? Of kan je enkel de qzsd toetsen van die borden omwisselen?
Ik heb het dus over een hardwarematige aanpassing en niet met de windows een softwarematige.

[ Voor 18% gewijzigd door Astratuner op 05-10-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18-10 20:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wil nu toch serieus gaan kijken naar een mechanisch monster aangezien dat kloteding wat ik nu heb (een of andere Trust) me echt kwaad kan krijgen (zeer zwaar, de ene toets zwaarder als de andere, volgens mij ook wat ghosting enz.) en ik kan er vrijwel geen een zin in 1 keer correct mee typen.

Nu ben ik al eens bij wat winkels langs geweest met de hoop een paar verschillende switches uit te proberen, bij de MM hadden ze eerst een stuk of tich mechanische borden liggen maar nu lag er alleen een Razer met zo'n laptop-achtige toetsen (typt nog erger dan mijn 400 euro Netbook uit 2010). En uiteindelijk bij de Paradigit en Mycom binnengewandeld en daar een MX Blue en Red kunnen uitproberen.

Gezegd dat ik nog even verder wilde kijken, een hoop gegrom, maar dat hoort erbij :P

Nu neem ik dus even het lijstje over wat in de OP staat en zal er antwoord op geven:

Welke lay-out wil je?
Sowieso Qwerty, graag met normale enter, en een normale backspace :) Full-size, dus ook met TK en normale pijltjestoetsen. Alles normaal dus.
Met
Wil je backlight?
Het is geen vereiste, maar wel leuk voor de bij lichtgevende Kone XTD.
Blue of Brown, Red is me iets te foutgevoelig. Wil er wel goed op kunnen typen.
Wat je is je budget?
Ik wil rond de 120 euro aanhouden, meer kan, maar liever niet.
Wil je macro toetsen?
Leuk als het erop zit, maar ik gebruik het bij mijn muis nooit, en ik zie ook het nut van die dingen niet in, dus het is geen vereiste maar zit toch op 9/10 toetsenborden.
Doel van het keyboard?
Typen, en ook wel gamen, maar ik speel nog maar heel af en toe "intense" shooters als Battlefield. Denk aan ArmA en DayZ. CS:GO soms ook nog wel. Ik doe veel racegames, maar daar heb ik een G27 voor.
Wat weet je al?
Dat ik na eindeloos zoeken erachter ben gekomen dat er niet veel keuze is, de prijzen op enkele na boven de 100 euro liggen, en dat de levertijden echt zware meuk zijn. Ik wil het wel graag binnen 1 of 2 dagen ontvangen.

Ik zal ook nog even een paar borden neerzetten die mij interessant lijken:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
Is de kwaliteit hiervan wel oke? En tja, geen verlichting lol...

pricewatch: Func KB-460 (MX Blue)
Goedkoop, verlichting die ook nog een paar mogelijkheden heeft, zeer positieve review LinusTechTips, niet al te veel poespas waar ik niks aan heb. USB, en: een polssteun!

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)
Polssteun, ziet er erg goedkoop uit, witte verlichting (niet zo van gediend), polssteun.

Ik ben dus het positiefste over die Func. Een vriend van me heeft zijn PC laten bouwen door een aantal andere onervaren vrienden en heb dus zijn hele PC kunnen onderzoeken, maar waar het om draait: hij had zichzelf wel al een toetsenbord gekocht en dat is dus toevallig die Func. Was er toen nog niet zo bewust mee bezig maar ik weet wel nog dat ie niet al te goedkoop aanvoelde en uitzag.

Alvast bedankt, mede-Tweakers!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Whieee schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:40:
[...]

Afhankelijk van het keyboard kan het zo zijn dat je via USB beperkt bent tot 6-key rollover, en krijg je via PS/2 wél n-key rollover. De-bouncing/De-ghosting vindt in het keyboard zelf plaats en is voor zover ik weet onafhankelijk van PS/2 of USB. Verder zijn de switches ook gewoon hetzelfde, dus daar zou ik het verschil ook niet zoeken.
Klopt, maar met USB is het ook prima mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://cyberhulp.nl/wp-content/uploads/2014/03/ghosting.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astratuner schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:37:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is als ik een mechanisch QWERTY toetsenbord koop dat ik de toetsindeling zelf kan aanpassen naar een AZERTY indeling? Of kan je enkel de qzsd toetsen van die borden omwisselen?
Ik heb het dus over een hardwarematige aanpassing en niet met de windows een softwarematige.
Nee dit kan niet, toetsen op verschillende hoogten hebben een andere vorm (R1, R2, R3 en R4). Ook heeft Azerty er meer dan een US Qwerty aan gezien de eerste een ISO layout is en de tweede een ANSI.
kuusj98 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:26:
Wil nu toch serieus gaan kijken naar een mechanisch monster aangezien dat kloteding wat ik nu heb (een of andere Trust) me echt kwaad kan krijgen (zeer zwaar, de ene toets zwaarder als de andere, volgens mij ook wat ghosting enz.) en ik kan er vrijwel geen een zin in 1 keer correct mee typen.

Nu ben ik al eens bij wat winkels langs geweest met de hoop een paar verschillende switches uit te proberen, bij de MM hadden ze eerst een stuk of tich mechanische borden liggen maar nu lag er alleen een Razer met zo'n laptop-achtige toetsen (typt nog erger dan mijn 400 euro Netbook uit 2010). En uiteindelijk bij de Paradigit en Mycom binnengewandeld en daar een MX Blue en Red kunnen uitproberen.

Gezegd dat ik nog even verder wilde kijken, een hoop gegrom, maar dat hoort erbij :P

Nu neem ik dus even het lijstje over wat in de OP staat en zal er antwoord op geven:

Welke lay-out wil je?
Sowieso Qwerty, graag met normale enter, en een normale backspace :) Full-size, dus ook met TK en normale pijltjestoetsen. Alles normaal dus.
Met
Wil je backlight?
Het is geen vereiste, maar wel leuk voor de bij lichtgevende Kone XTD.
Blue of Brown, Red is me iets te foutgevoelig. Wil er wel goed op kunnen typen.
Wat je is je budget?
Ik wil rond de 120 euro aanhouden, meer kan, maar liever niet.
Wil je macro toetsen?
Leuk als het erop zit, maar ik gebruik het bij mijn muis nooit, en ik zie ook het nut van die dingen niet in, dus het is geen vereiste maar zit toch op 9/10 toetsenborden.
Doel van het keyboard?
Typen, en ook wel gamen, maar ik speel nog maar heel af en toe "intense" shooters als Battlefield. Denk aan ArmA en DayZ. CS:GO soms ook nog wel. Ik doe veel racegames, maar daar heb ik een G27 voor.
Wat weet je al?
Dat ik na eindeloos zoeken erachter ben gekomen dat er niet veel keuze is, de prijzen op enkele na boven de 100 euro liggen, en dat de levertijden echt zware meuk zijn. Ik wil het wel graag binnen 1 of 2 dagen ontvangen.

Ik zal ook nog even een paar borden neerzetten die mij interessant lijken:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
Is de kwaliteit hiervan wel oke? En tja, geen verlichting lol...

pricewatch: Func KB-460 (MX Blue)
Goedkoop, verlichting die ook nog een paar mogelijkheden heeft, zeer positieve review LinusTechTips, niet al te veel poespas waar ik niks aan heb. USB, en: een polssteun!

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)
Polssteun, ziet er erg goedkoop uit, witte verlichting (niet zo van gediend), polssteun.

Ik ben dus het positiefste over die Func. Een vriend van me heeft zijn PC laten bouwen door een aantal andere onervaren vrienden en heb dus zijn hele PC kunnen onderzoeken, maar waar het om draait: hij had zichzelf wel al een toetsenbord gekocht en dat is dus toevallig die Func. Was er toen nog niet zo bewust mee bezig maar ik weet wel nog dat ie niet al te goedkoop aanvoelde en uitzag.

Alvast bedankt, mede-Tweakers!
De Ducky Zero al overwogen? Is verkrijgbaar met de vier meest gangbare switches (Blue, Red, Brown en Black) en met of zonder verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MiBe schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Nee dit kan niet, toetsen op verschillende hoogten hebben een andere vorm (R1, R2, R3 en R4). Ook heeft Azerty er meer dan een US Qwerty aan gezien de eerste een ISO layout is en de tweede een ANSI.

[...]

De Ducky Zero al overwogen? Is verkrijgbaar met de vier meest gangbare switches (Blue, Red, Brown en Black) en met of zonder verlichting.
https://twizzo.nl/shop/product/815256?st=2892

Is die site iets?
Kan er niet zoveel over vinden, en dit lijkt de enige winkel te zijn waar de Ducky's een beetje leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die site zegt me zo niets. Heb mijn Ducky bij MKH gehaald maar weet niet hoe het daar momenteel met de voorraad Ducky Zero's staat. Vind 133 euro overigens veel geld voor een Zero, zoveel kosten ze normaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MiBe schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:18:
Die site zegt me zo niets. Heb mijn Ducky bij MKH gehaald maar weet niet hoe het daar momenteel met de voorraad Ducky Zero's staat. Vind 133 euro overigens veel geld voor een Zero, zoveel kosten ze normaal niet.
Ik begrijp heel goed dat ze normaal goedkoper zijn, maar je moet mij eens vertellen waar ze leverbaar zijn...
Nergens in Nederland, nergens. Of in ieder geval niet bij winkels waar de producten niet uit de vrachtwagen zijn gevallen :P

In dat opzicht best frustrerend het gevoel te hebben dat je nog zoveel moeite moet gaan doen om 100 euro uit te kunnen geven haha...

Dus als er winkel tips zijn hoor ik die graag.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.