• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik al een tijdje de de CM Storm quik rapid fire opzich een fijn toetsenbord.
Toch beginnen ASDC een beetje te verslijten omdat ik misschien nog al regelmatig game en die toetsen vaak gebruik en zal denk ik een complete key set moeten kopen om die te vervangen.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Rezta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:56:
Ik gebruik al een tijdje de de CM Storm quik rapid fire opzich een fijn toetsenbord.
Toch beginnen ASDC een beetje te verslijten omdat ik misschien nog al regelmatig game en die toetsen vaak gebruik en zal denk ik een complete key set moeten kopen om die te vervangen.
Ik denk dat dit hier het geval is ook al kan je bij verschillende websites zoals Amazon enkel die drie toetsen krijgen maar het lijkt me beter als je dan gelijk het geheel vervangt.

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
bbblije schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:41:
[...]

Ik denk dat dit hier het geval is ook al kan je bij verschillende websites zoals Amazon enkel die drie toetsen krijgen maar het lijkt me beter als je dan gelijk het geheel vervangt.
Ja dat lijkt me inderdaad dan handiger de complete set te vervangen.
Ga binnenkort eens kijken wat daar de opties voor zijn.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
djunicron schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:14:
[...]

Andere stabilizers onder de knoppen geloof ik. En de Ducky heeft cleanere "normale" fonts op de keycaps, ik vind de Quickfires een beetje "vol" ogen en minder consistent wat de fonts betreft. Niet dat het zoveel uit maakt uiteindelijk, maar goed.

Wat betreft de Trigger Z; tja, niets mis mee, maar de polssteun is wel serieus groot op je bureau.
Ik heb zelf ook een Quickfire. Prima toetsenbord, stevig ook. Je hebt inderdaad gelijk over het font. Ik had zelf liever ook een wat zakelijker toetsenbord gehad, maar de prijs is gewoon lager en ik wist niet of mechanisch me ging bevallen. Ik denk dat ik ooit een keer gewoon de keycaps vervang door andere.

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-10 13:48
Ik zat te overwegen om een logitech g710+ te kopen hier in nederland (bij 4launch). Nu blijkt echter dat ze hem daar alleen maar in EU layout hebben...
Via Amazon hebben ze ze wel in US layout, weet iemand alleen hoe dit zit met garantie etc?
En shipt Amazon een beetje correct?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
layzzzz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:14:
Waarom haalt niemand de CM Storm Trigger Z? Ik zie veel tobo's langskomen die niet beter zijn dan de Trigger Z maar wel duurder. Polssteun, backlight, brown cherry en dat voor nog geen 100 euro.
Ik kan enkel stellen dat ik heel heeeel erg blij ben met de Trigger-Z :D Wat prijs betreft doet Cooler Master / CM Storm meestal wel hele goede zaken, en vooralsnog niets te klagen kunnen vinden. Wat mij vooral verbaasd is dat er genoeg mensen zijn die hetzelfde bedrag uit geven voor niet-mech switches O.o

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37
GJPW schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:52:
Ik zat te overwegen om een logitech g710+ te kopen hier in nederland (bij 4launch). Nu blijkt echter dat ze hem daar alleen maar in EU layout hebben...
Via Amazon hebben ze ze wel in US layout, weet iemand alleen hoe dit zit met garantie etc?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42859560

• Gijs
Deze Kortingscode werkt niet? En de Logitech website biedt helaas alleen maar de EU varianten aan, geen US international:(

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
GJPW schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:52:
Ik heb mijn G710+ via amazon besteld (je moet wel even zoeken naar de goede aanbieder op amazon (kan je rechtsonder kiezen dacht ik), en shipping was prima. Totale kosten waren rond de 110 euro dacht ik, incl shipping en douane.

Garantie... tsja, ik heb hem net 2 weken, geen idee hoe het daar mee staat. Ik neem aan dat hij onder de logitech garantie valt?

Enige vervelende tot nu toe vind ik (maar dat is denk ik een algemeen mechanisch ding) dat je soms veertjes onder de toetsen hoort terugveren...

• CopyCatz
GJPW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:23:
[...]

Deze Kortingscode werkt niet? En de Logitech website biedt helaas alleen maar de EU varianten aan, geen US international:(
Hmm ik heb 'm gister nog gebruikt, kwam op iets van 104 euro, leek me wel het overwegen waard ook al is het een EU versie.

• Gijs
@CopyCatz Toen ik de kortingscode eringooide werkte hij helaas niet? Enig idee waaraan het kan liggen?
En ik vind EU niet echt een optie aangezien ik redelijk wat meters maak op het toetsenbord en ik semi blind kan typen.
@Mooneater Hoe was het kostenplaatje een beetje opgebouwd, als ik hem via Amazon bestel kom ik op 90 euro uit? Of komen er extra kosten bij ergens in het bestel proces? Ik doe geen priority shipping.

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:38
GJPW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:05:
@CopyCatz Toen ik de kortingscode eringooide werkte hij helaas niet? Enig idee waaraan het kan liggen?
En ik vind EU niet echt een optie aangezien ik redelijk wat meters maak op het toetsenbord en ik semi blind kan typen.
@Mooneater Hoe was het kostenplaatje een beetje opgebouwd, als ik hem via Amazon bestel kom ik op 90 euro uit? Of komen er extra kosten bij ergens in het bestel proces? Ik doe geen priority shipping.
De voorwaarde gaf aan maximaal 2 producten tegerlijk. Als er meer producten in staan dan geld de actie niet.

PS
De actie is al verlopen.
Mooneater schreef op donderdag 11 september 2014 @ 06:04:
[...]

Ik heb mijn G710+ via amazon besteld (je moet wel even zoeken naar de goede aanbieder op amazon (kan je rechtsonder kiezen dacht ik), en shipping was prima. Totale kosten waren rond de 110 euro dacht ik, incl shipping en douane.

Garantie... tsja, ik heb hem net 2 weken, geen idee hoe het daar mee staat. Ik neem aan dat hij onder de logitech garantie valt?

Enige vervelende tot nu toe vind ik (maar dat is denk ik een algemeen mechanisch ding) dat je soms veertjes onder de toetsen hoort terugveren...
Dan ben ik benieuwd waar jij hem hebt besteld, want bij amazon.com levert dit toetsenbord niet aan Nederland, En amazon.co.uk en .de waren een stuk duurder.

[ Voor 29% gewijzigd door Prom0 op 11-09-2014 08:51 ]

• Mooneater
Prom0 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:46:

Dan ben ik benieuwd waar jij hem hebt besteld, want bij amazon.com levert dit toetsenbord niet aan Nederland, En amazon.co.uk en .de waren een stuk duurder.
Als ik hem nu in mijn mandje doe, wordt hij gewoon naar nederland geshipt... je kan rechtsonder ("Other sellers on Amazon") de verkoper kiezen - als het een bedrijf is kan deze vaak niet shippen buiten amerika, maar als het goed is kan je daar ook logitech zelf kiezen (even trial en error)

Kostenplaatje:
tobo: 114 dollar
shipping: 17 dollar
douane voorschieten: 28 dollar
totaal: 159 dollar

Afrekenen in dollar, de dollarkoers bij de bank (ING) is gunstiger dan bij amazon (0.80 bij amazon, 0.77 bij ING), dan kom je uit op 159 * 0.77 = 122 euro, ietsje meer dan ik eerder had gezegd idd, excuus.

[ Voor 0% gewijzigd door Mooneater op 11-09-2014 09:04 . Reden: typfout ]

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:38
Mooneater schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:03:
[...]

Als ik hem nu in mijn mandje doe, wordt hij gewoon naar nederland geshipt... je kan rechtsonder ("Other sellers on Amazon") de verkoper kiezen - als het een bedrijf is kan deze vaak niet shippen buiten amerika, maar als het goed is kan je daar ook logitech zelf kiezen (even trial en error)

Kostenplaatje:

Afrekenen in dollar, de dollarkoers bij de bank (ING) is gunstiger dan bij amazon (0.80 bij amazon, 0.77 bij ING), dan kom je uit op 159 * 0.77 = 122 euro, ietsje meer dan ik eerder had gezegd idd, excuus.
Oke thnx dit had ik over het hoofd gezien, nu maar hopen dat ik niet te veel last krijg van de nederlandse layout, anders denk ik dat ik als nog zown amerikaans ga bestellen. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zag net dat Alternate de Corsair K70 RGB verkoopt. Valt nog mee qua tijd.
Alleen wel 200 euro.

• Gijs
Mooneater schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:03:
[...]

Kostenplaatje:

http://gyazo.com/48f5f8db10341fb2529c3706d6950813
Dit is het mandje waarop ik uitkom, je kunt het ook laten inpakken, dan kun je toch vaker de importbelasting ontlopen? En maakte je gebruik van priority shipping?
Ook blijft het bedrag tot aan het betalen 115 dollar, wanneer komen de extra kosten erbij?
Het inpakken kost 6 dollar maar als je een gift ontvangt is het vaker importbelastingvrij (correct me if im wrong)

• Mooneater
GJPW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:52:
[...]

http://gyazo.com/48f5f8db10341fb2529c3706d6950813
Dit is het mandje waarop ik uitkom, je kunt het ook laten inpakken, dan kun je toch vaker de importbelasting ontlopen? En maakte je gebruik van priority shipping?
Ook blijft het bedrag tot aan het betalen 115 dollar, wanneer komen de extra kosten erbij?
Het inpakken kost 6 dollar maar als je een gift ontvangt is het vaker importbelastingvrij (correct me if im wrong)
De optie om te laten inpakken ken ik niet, de kosten voor shipping en douane komen er pas bij zodra je gaat afrekenen: http://gyazo.com/508e81143407c5e69d4316acb4cab7cf

Dit was zonder priority shipping. (priority shipping is een extra 20 dollar oid)

Overigens, als je op jouw scherm klinkt op "estimate shipping costs en tax (rechts)", dan krijg je dit, wat helemaal klopt: http://gyazo.com/e0e6fcee33635ef7b813b0000c50833c

[ Voor 10% gewijzigd door Mooneater op 11-09-2014 18:08 . Reden: tweede link toegevoegd ]

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:50

Ad Hox

N/A

Met mijn K70 RGB heb ik ook voor priority shipping gekozen. Maandagavond om 22.00 uur besteld = donderdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10 14:48
Wil ik mijn toetsenbord bestellen blijk het nergens leverbaar te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:59:
Wil ik mijn toetsenbord bestellen blijk het nergens leverbaar te zijn :/
Welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik wou voor de cm storm gaan niet leverbaar dus denk dan maar ducky maar die is ook niet leverbaar. En de logitech wordt hem ook niet want die heb ik gister even getest in de mediamarkt en ik had gelijk de neiging dat ik ook met de macro toetsen wou gaan typen. Aangezien vrij dichtbij de shift capslock etc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Is er al wat meer bekend over de leverproblemen van CM? verder heb ik me nu redelijk ingelezen en twijfel ik nog tussen de brown's en de reds. Ik ga het voornamelijk gebruiken voor typen en rts games.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:02:
Ik wou voor de cm storm gaan niet leverbaar dus denk dan maar ducky maar die is ook niet leverbaar. En de logitech wordt hem ook niet want die heb ik gister even getest in de mediamarkt en ik had gelijk de neiging dat ik ook met de macro toetsen wou gaan typen. Aangezien vrij dichtbij de shift capslock etc zitten.
Die ducky kun je wel bestellen bij mechanicalkeyboards.nl/ toch? Anders moet je hem even een mailtje sturen. Zou wel zuur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Tarabass schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:29:
[...]
Die ducky kun je wel bestellen bij mechanicalkeyboards.nl/ toch? Anders moet je hem even een mailtje sturen. Zou wel zuur zijn..
Ja daar heb ik gekeken en daar is niet op vooraad staat er. In de beschrijving van het product staat nog wel direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:34
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de K70 RGB:
http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=214

Wel erg veel problemen sinds de release. Ik ga het nog even afwachten voordat ik tot aanschaf over ga. Lijkt erop dat er eerst nog wat kwaliteitsproblemen opgelost moeten worden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:38:
[...]

Ja daar heb ik gekeken en daar is niet op vooraad staat er. In de beschrijving van het product staat nog wel direct leverbaar.
Stuur even een mailtje naar die toko, dan weet je of een levertijd of dat ze direct leverbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Het aanbod in mechanische toetsenborden is wel echt drastisch laag:( Heeft iemand ervaring met black switches toevallig, hoe staan deze in verhouding tot browns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 07:51
Zijn er uberhaupt in Nederland ergens winkels waar je die mechanische toetsenborden kunt uitproberen?

Ben developer, met Vim als editor. Ik heb Microsoft Sculpt Ergonomic. Keifijne toetsenbord. Echter, na 10 uur achter zo'n toetsenbord, merk je toch wel dat een mechanische toetsenbord fijner kan zijn.

Heb even gekeken naar Kinesis Freestyle 2, maar die blijkt kennelijk niet mechanisch te zijn. Cherry switches, geen ervaring mee. Voor dat bedrag wil ik ze echter eerst uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
GJPW schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:13:
Het aanbod in mechanische toetsenborden is wel echt drastisch laag:( Heeft iemand ervaring met black switches toevallig, hoe staan deze in verhouding tot browns?
Black switches schijnen zwaarder te zijn dan browns. En troost je, ik ben op zoek naar een ergonomisch (dus met splitted layout) mechanisch toetsenbord, met capslock naast A. Dan is het aanbod pas echt laag (lees: 0), voor max. prijs 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:50

Ad Hox

N/A

wesleytjuh schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 20:31:
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de K70 RGB:
http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=214

Wel erg veel problemen sinds de release. Ik ga het nog even afwachten voordat ik tot aanschaf over ga. Lijkt erop dat er eerst nog wat kwaliteitsproblemen opgelost moeten worden.
Zit tot nu toe alleen in de software, die is wel wat ondermaats. Zie ook mijn review. Keyboard zelf (lees: hardware) is top. Hopelijk komt er snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:26:
Zijn er uberhaupt in Nederland ergens winkels waar je die mechanische toetsenborden kunt uitproberen?

Ben developer, met Vim als editor. Ik heb Microsoft Sculpt Ergonomic. Keifijne toetsenbord. Echter, na 10 uur achter zo'n toetsenbord, merk je toch wel dat een mechanische toetsenbord fijner kan zijn.

Heb even gekeken naar Kinesis Freestyle 2, maar die blijkt kennelijk niet mechanisch te zijn. Cherry switches, geen ervaring mee. Voor dat bedrag wil ik ze echter eerst uitproberen. :)
Mediamarkt,alleen hebben ze niet een heel groot aanbod aan mechanische toetsenborden. Maar je kunt al wel een idee krijgen hoe welke switch voelt.

Edit: Net mailtje gestuurd naar het bedrijf van de ducky toetsenborden. Nu afwachten of ze zaterdags hun mail checken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjenker op 13-09-2014 01:01 ]

• deraco96
  • Laatst online: 12-10 15:39

deraco96

Altijd.

Misschien bij mensen thuis, ik weet niet of je in een grote stad woont maar er zijn vast wel enthousiaste Tweakers te vinden. Moet je daar natuurlijk wel tijd en zin in hebben.
Moet zeggen dat ik zelf ook wel erg benieuwd ben naar Brown switches. Heb twee vrienden met een Razer met Blue-switches en dat vind ik net té. Heb zelf een Dell AT101W voor praktisch niks kunnen krijgen en dat is een heerlijke ramplank, maar ik heb verder net zo min ervaring met Cherry MX-switches.

Ken verder absoluut geen winkels die iets van mechanische toetsenborden hebben, want volgens mij is de markt in Nederland sowieso klein, ook al omdat het moeilijk aan de wat exotischere modellen is te komen voor een redelijke prijs.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-10 20:16
Ad Hox schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:29:
[...]

Zit tot nu toe alleen in de software, die is wel wat ondermaats. Zie ook mijn review. Keyboard zelf (lees: hardware) is top. Hopelijk komt er snel een update.
Op newegg heb ik er maar van 2 á 3 gelezen dat daar iets echt mis is (bricked firmware waarschijnlijk).
De rest van de klachten gaan over het ontbreken van usb passtrough en dat de software te complex is om binnen 10 minuten te leren.... (WTF, je weet toch dat er een display controller in zit om het ding zo compleet mogelijk aan te sturen???)

De enige klacht die ik echt gegrond vind is dat kleuren kunnen vervagen, bijv als je alles om wasd wit zet en de wasd op rood, dan wordt wasd roze :/
Soort aa lijkt mij, daar zou ik dus verwacht dat je dat uit kan zetten :/

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ad Hox schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:29:
[...]

Cool board. Ik wacht de kinderziektes even af maar in principe ga ik mijn K70red inruilen voor een K70 RGB.

Vond nog paar linkjes:
YouTube: Unboxing & First Look! Corsair Vengeance K70 RGB Gaming Keyboard
YouTube: Corsair Vengeance K70 RGB Keyboard- Rainbow Tutorial
http://noobist.com/gaming...orsair-vengeance-k70-rgb/
http://www.overclock.net/...engeance-k70-rgb-profiles

In de laatste link staan een paar goede tutorials voor de lastige software :)

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 13-09-2014 10:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Sjenker
Helaas zijn deze tijdelijk uitverkocht. Wel hangt het een beetje af welke switch je zoekt! De blauwe switch heb ik nog wel liggen, maar de bruine switch is nu dus tijdelijk uitverkocht. Het is vooralsnog niet heel zeker wanneer ik deze weer op voorraad zal hebben, dat hangt ervan af hoeveel voorraad er nog bij Ducky zelf in de magazijnen ligt. Ik hoop zelf dat ik volgende week weer nieuwe voorraden (3e week van september staat gepland, maar die datum is momenteel nogal twijfelachtig…., levering/verzenden naar Nederland kan gemakkelijk een week later worden helaas).

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geïnformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Wendell
Dat wordt dus hopelijk nog een weekje wachten

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:34
DCG909 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:55:
[...]

Op newegg heb ik er maar van 2 á 3 gelezen dat daar iets echt mis is (bricked firmware waarschijnlijk).
De rest van de klachten gaan over het ontbreken van usb passtrough en dat de software te complex is om binnen 10 minuten te leren.... (WTF, je weet toch dat er een display controller in zit om het ding zo compleet mogelijk aan te sturen???)

De enige klacht die ik echt gegrond vind is dat kleuren kunnen vervagen, bijv als je alles om wasd wit zet en de wasd op rood, dan wordt wasd roze :/
Soort aa lijkt mij, daar zou ik dus verwacht dat je dat uit kan zetten :/
Ik heb ook al de eerste bericht(en) gelezen van leds die ermee stoppen binnen een aantal uur van gebruik. Nu kan er altijd wel wat mis zijn natuurlijk maar dit is al wel weer erg rap :| . Ik hoop in ieder geval dat de problemen opgelost worden :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Ik heb op deskthority.net een forum gevonden waar je goedkoop Cherry MX switches kunt kopen.
Een switch kost hier: €0.65
en €4 verzendkosten(2 switches kosten dus €6.30 als ik goed kan rekenen).
Link: http://deskthority.net/gr...ing-pre-orders-t2760.html

Wat ik ook nog even wil aanraden is een MX Lock in je caps/num-lock
Link: http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Lock

Helaas zijn sommige switches uitverkocht maar je kunt pre-orderen :) (met name de blues blijken snel op te zijn)

• CopyCatz
Tijdens het wachten op de k70 rgb zie ik opeens ook de razer blackwidow chroma die zo te zien wel een subtieler kleureneffect heeft (niet zoveel light bleeding van onder de toetsen). Maar razer gebruikt zo te zien een chinese kloon voor de mechanische toetsen... Wat zijn de meningen hier?

• Gijs
Als ik op internet hoor hoe de kwaliteit van vooral de gemiddelde drukconstante hierbij afwijkt loop ik er niet zo warm van eerlijk gezegd. Ze worden gewoon goedkoper en dus minder precies gefabriceerd.

EDIT:
Dit reddit topic kan ons misschien wel van pas komen!
http://www.reddit.com/r/M...s/wiki/recommendedsellers

[ Voor 25% gewijzigd door Gijs op 13-09-2014 23:10 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 13:26
ik was voor een mechanisch toetsenbord aan het kijken maar ik zat te twijfelen o ik mx red of blue moet nemen
zat te kijken voor cm storm quickfire tk
ik gebruik het meestal voor gaming en ook voor licht type werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
CopyCatz schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:43:
Tijdens het wachten op de k70 rgb zie ik opeens ook de razer blackwidow chroma die zo te zien wel een subtieler kleureneffect heeft (niet zoveel light bleeding van onder de toetsen). Maar razer gebruikt zo te zien een chinese kloon voor de mechanische toetsen... Wat zijn de meningen hier?
Die razers worden hier eigenlijk aan een stuk door afgeraden. Voor zover ik weet heeft (bijna?) niemand ze ook hier (in ieder geval de nieuwe generatie). Qua specs zijn het inderdaad wel leuke bordjes, maar ik kan me ook niet voorstellen dat die switches beter zijn dan de cherry's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Laatst online: 11:03
....
Bij de sicomputers ophaal balie stond een corsair mechanisch reclame dingetje met 6 toetsen met alle (6) soorten toetsen erop. Hierdoor kon je het verschil goed voelen.

Zo wist mijn vriendin dat ze brown het lekkerste vond typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:31

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik wilde precies dezelfde vraag stellen. Op de hele 'computerstraat' in Amsterdam (de Ceintuurbaan) is geen enkele winkel waar ze mechanische tobo's verkopen en bij de mediamarkt.. stond alleen één logitech.

* letatcest moet veel te veel gewoon typen.. en na een tijdje functioneren enkele toetsen gewoon niet goed meer bij normale tobo's, vooral toetsen die enigszins scheef aangeslagen worden vanuit de tienvingerige blindtyphouding...

Wellicht is er binnenkort een computerboer in Amsterdam die deze vraag oppikt? Ik kom direct langs!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rodebest: Een switch tester is heel anders dan daadwerkelijk op een mechanisch toetsenbord typen.

De mogelijkheden voor het testen van mechanische toetsenborden met verschillende soorten switches zijn helaas zeer beperkt. Het beste kun je een Tweaker zoeken die enigszins in de buurt woont en het daar testen. Er zitten er wel een aantal in dit topic (waaronder ikzelf) de de nodige bordjes hebben liggen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ah ja, dat is natuurlijk ook een goede mogelijkheid! Als iemand in Amsterdam een aantal verschillende boards heeft liggen en daar tijd voor kan maken, zou ik dat best heel fijn vinden! Aan de andere kant zag ik dat Mechanical keyboards Holland in Ede zit, daar kom ik nog wel eens in de buurt.

Mijn belangrijkste beweegreden is: typen, typen, typen en nog eens typen. En een casual game (tenzijn HL3 uitkomt, dan ga ik weer voor een shooter ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
letatcest schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:23:
[...]

Ik wilde precies dezelfde vraag stellen. Op de hele 'computerstraat' in Amsterdam (de Ceintuurbaan) is geen enkele winkel waar ze mechanische tobo's verkopen en bij de mediamarkt.. stond alleen één logitech.

* letatcest moet veel te veel gewoon typen.. en na een tijdje functioneren enkele toetsen gewoon niet goed meer bij normale tobo's, vooral toetsen die enigszins scheef aangeslagen worden vanuit de tienvingerige blindtyphouding...

Wellicht is er binnenkort een computerboer in Amsterdam die deze vraag oppikt? Ik kom direct langs!
Gaan we gelijk samen. :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Zojuist de G710+ vanuit Amerika besteld, hopelijk heb ik hem over een tijdje binnen:)
Eindelijk is weer een pakketje waar je naar uit kijkt ipv dat het de volgende dag bij je op de deurmat ligt!
Ga het toetsenbord naar grote waarschijnlijkheid toch modificeren met wat O-rings, zo heb ik net ietsje meer demping en maakt het een minder grote herrie (handig aangezien ik nogal wat werkstukjes tik).
Het wordt afwachten, ik zal er ook een mooie review van maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
GJPW schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:42:
Zojuist de G710+ vanuit Amerika besteld, hopelijk heb ik hem over een tijdje binnen:)
Eindelijk is weer een pakketje waar je naar uit kijkt ipv dat het de volgende dag bij je op de deurmat ligt!
Ga het toetsenbord naar grote waarschijnlijkheid toch modificeren met wat O-rings, zo heb ik net ietsje meer demping en maakt het een minder grote herrie (handig aangezien ik nogal wat werkstukjes tik).
Het wordt afwachten, ik zal er ook een mooie review van maken:)
G710+ is standaard al met O-rings dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mooneater schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:29:
[...]

G710+ is standaard al met O-rings dacht ik?
Quiet, non-clicking key switches and a built-in dampening ring underneath each keycap significantly reduce the distracting noise coming from your keypresses— without sacrificing responsiveness.
Ze zeggen 't :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Nice, nog beter had ik geeneens op gelet:) Dan is de prijs al helemaal scherp.
Betaal er nu +/- 125 euro voor MET de US-International layout.
Enige punt is de garantie die anders is in Amerika, maar daar moet een mouw aan te passen zijn.
Het enige bezwaar dat ik gezien heb is de kwaliteit van de toetsen zelf, maar deze zijn natuurlijk altijd nog te vervangen, een setje keycaps vind ik opzich niet zo erg om erop te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
rodebest schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:38:
[...]

Bij de sicomputers ophaal balie stond een corsair mechanisch reclame dingetje met 6 toetsen met alle (6) soorten toetsen erop. Hierdoor kon je het verschil goed voelen.

Zo wist mijn vriendin dat ze brown het lekkerste vond typen.
Bedankt voor je bericht. Zal eens kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik was in de markt voor een nieuw tobo. Dus ik was vanwege een 30 procent korting aanbieding voor de g710+ gegaan. Uiteidnelijk voor 105 euro incl verzenden. Alleen heb ik het probleem dat ik de UK english heb besteld aangezien de nl versie niet meer beschikbaar was. Iemand enig idee wat het echte verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Denzis schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:13:
Ik was in de markt voor een nieuw tobo. Dus ik was vanwege een 30 procent korting aanbieding voor de g710+ gegaan. Uiteidnelijk voor 105 euro incl verzenden. Alleen heb ik het probleem dat ik de UK english heb besteld aangezien de nl versie niet meer beschikbaar was. Iemand enig idee wat het echte verschil is?
Eén simpele zoekopdracht in Google:

Wikipedia: British and American keyboards

Ik denk dat je graag de US International zou willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ja ik heb gegoogled maar weet niet hoe het met de g710+ is. Het liefst de de us lay-out natuurlijk maar garantie vind ik ook wel handig..y.

Overigens ging het mij om het verschil tussen nl en uk. niet us en uk.

[ Voor 20% gewijzigd door Denzis op 15-09-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zitten dus je leestekens op andere plekken en heb je een korte linker shift en een hoge enter, omdat je ~ en # niet op de bovenste rij zitten maar naast de enter.

Al met al is een GB layout voor mij persoonlijk vrij vervelend. Ik druk precies op de ~ plek op de enter en ik heb echt een hekel aan de \ (ondanks dat ik em dagelijks gebruik) waar ik m'n shift wil hebben.
Je kan em natuurlijk alsnog op US int instellen voor de bovenste rij leestekens, maar dan heb je dus keycaps die totaal niet meer behulpzaam zijn. (de combinaties zijn ook anders, dus van plaats wisselen gaat niet)

[ Voor 6% gewijzigd door djunicron op 15-09-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

In Ede of Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Denzis schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:12:
Ja ik heb gegoogled maar weet niet hoe het met de g710+ is. Het liefst de de us lay-out natuurlijk maar garantie vind ik ook wel handig..y.

Overigens ging het mij om het verschil tussen nl en uk. niet us en uk.
Tussen UK en NL zit niet een bijzonder groot verschil voor zover ik weet. Beide hebben een enter die over twee rijen is verdeeld en een korte linker shift. Bij UK staan wel wat symbolen op andere plaatsen zoals de # e.d., maar dit verschilt ook per bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik probeer het wel te annuleren! Thx allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
Denzis schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:55:
Ik probeer het wel te annuleren! Thx allemaal
Had je deze via 4launch besteld naar aanleiding van de CampZone actie? Ik heb dat namelijk ook nog in overweging genomen maar had toch liever US layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele maanden geleden een Ducky Shine 3 w/ Cherry Blue en witte LED's besteld. De LED achter de F10 knop is al een tijdje kapot, is er een manier om deze te vervangen? Ik heb nog een stuk of 100 LED's van de dealextreme voor een raspberry pi projectje in het verleden, zou ik deze kunnen gebruiken? Specificaties ben ik even kwijt, misschien dat die nog in de factuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
GJPW schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:51:
[...]

Had je deze via 4launch besteld naar aanleiding van de CampZone actie? Ik heb dat namelijk ook nog in overweging genomen maar had toch liever US layout
Nee bij logitech zelf! Alleen helaas net te laat met annuleren want hij is al verzonden. Ben benieuwd.

US layout of niet maakt me niet zo uit. Ik typ al jaren op een nederlandse layout en kan vrij snel switchen naar mijn mac (met us layout). Enige wat rot is de locatie van de ''@'' enz.

[ Voor 20% gewijzigd door Denzis op 15-09-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Nou hij is binnen. Onwijs snel van Logitech. Het typt overigens prima en de UK layout valt ook best mee. Het is alleen de @ en de " en de # die op een andere plek zitten voor zover ik kan zien.

Het is overigens flink wennen zo'n mechanisch toetsenbord. maar bevalt me opzich wel. Het is wel echt plastic. Maargoed even aankijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Qua gamen bevalt m'n tobo me prima, maar typen..dat gaat me slecht af. Vermoed dat het komt door de grotere afstand tussen de toetsen tov m'n Ultra X en Apple tobo. Maar goed, ik tik niet veel op m'n gamebak, ik schakel na het gamen de pc uit en ga dan verder typmiepen via m'n MBP en Apple tobo..dus het is niet zo'n punt. Als je een normaal toetsenbord gewend bent, ben je denk ik in no time gewend aan een mechanisch bordje :) Voelt trouwens veel beter met o-ringen, mijn vingers zijn er happy mee. Oren ook ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
Dus, ik ben even langs de mediamarkt geweest in zwolle waar ik een paar toetsenborden heb kunnen uitproberen.
Het mooie was mijn huidige toetsenbord stond er ook(g510) dus ik kon mooi vergelijken.

Er waren er alleen niet super veel..

Ik heb de g710+ geprobeerd met de mx brown. Ik was er niet echt van onder de indruk, wel beter maar meh niet super. Ik denk dat het ook aan het toetsenbord zelf lag.

Toen heb ik ook nog een razer bord geprobeerd met de razer orange switches, ben ik nog niet helemaal over uit was ik daarvan vind..

Toen probeerde ik de razer blackwidow ultimate met razer green switches. Ik moet zeggen dat ik die wel aardig prettig vond.

Nu word Razer nogal afgekraakt op zijn kwaliteit en de andere switches. Dus lijkt het me handig om wat advies te vragen...
Welke Cherry switch lijkt het meeste op deze green van razer?

Of toch maar is wat andere browns proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer (c.q. Kailh) Green is een replica van Cherry MX Blue.

[ Voor 12% gewijzigd door MiBe op 16-09-2014 20:35 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Ik had alleen het gevoel bij die green dat de activatie punt wel heel erg ehm dicht bij de top was. Wat bij blue dus niet is wat ik net las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
2Dutch schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:03:
Qua gamen bevalt m'n tobo me prima, maar typen..dat gaat me slecht af. Vermoed dat het komt door de grotere afstand tussen de toetsen tov m'n Ultra X en Apple tobo. Maar goed, ik tik niet veel op m'n gamebak, ik schakel na het gamen de pc uit en ga dan verder typmiepen via m'n MBP en Apple tobo..dus het is niet zo'n punt. Als je een normaal toetsenbord gewend bent, ben je denk ik in no time gewend aan een mechanisch bordje :) Voelt trouwens veel beter met o-ringen, mijn vingers zijn er happy mee. Oren ook ;)
Ik heb inderdaad dat ik nogal veel mis typ. Ik hoop dat dit beter wordt want heb het voornamelijk voor het typen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-10 22:56
Mijn Corsair K70 heeft nu, binnen een tijdspanne van minder dan een jaar drie dode leds. Ik heb op de website van Corsair een rma aangemaakt en moet mijn toetsenbord nu versturen naar een kantoor in Nederland ergens. Morgen de doos uit de berging halen en dan donderdag versturen. Hopelijk duurt het niet te lang voor de rma afgehandeld wordt.

• Ferluci92
Dus.. De k70 blue/red vs de Razer blackwiddow ultimate green. Dat zijn de keuzes denk ik voor mij... Wat zouden jullie doen?:)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 16:34
Ferluci92 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:43:
Dus.. De k70 blue/red vs de Razer blackwiddow ultimate green. Dat zijn de keuzes denk ik voor mij... Wat zouden jullie doen?:)
De eerste :)

Nickname does not reflect reality

• DCG909
Ik zou ook voor de eerste dan gaan, switch keuze is echter een persoonlijke mening ;)

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-10 16:48
Ik gebruik nu al bijna 1 jaar een CMstorm QuickFire TK. Nu merk ik dat, wanneer ik aan het typen ben, er een geluid onstaat alsof er een veertje heen en weer springt. Ik kan het niet helemaal goed uitleggen, maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel. :+ Ook flikkert het licht van mijn toetsenbord wel eens en hoor je dan het geluidje dat windows maakt als er een USB device wordt ontkoppelt. :?

Iemand enige ervaring met een CM Storm QuickFire TK?

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
En Logitech meldt zich ook weer met een nieuw mechanisch toetsenbord en switch. Romer-G? Weet niet of iemand kan achterhalen waar deze switch vandaan komt. Logitech geeft zelf aan dat dit de eerste keer is, dat deze switch gebruikt wordt.

Het toetsenbord vind ik zelf er persoonlijk niet uitzien. Voor €179,99 krijg je wel een erg goedkoop uitziend toetsenbord, maar iedereen zijn smaak. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/14-09-17/Logitech_G910_Orion_Spark_01.jpg

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

doet me denken aan Afbeeldingslocatie: http://www.cclonline.com/images/MediaPool/kMjqHSNMs-2bpDfhhJx-2bHrdA-3d-3d_BigProductImage.jpg maar dan candy-rainbow verkracht

offtopic: waarom is gamen eigenlijk altijd "asd"?? is toch compleet onlogisch?

typen doe je met asdf, waarom dan niet "SDF" voor het lopen? op die manier kan je hand natuurlijke positie blijven, en hoef je niet steeds te verleggen omdat je wilt typen. daarlangs heb je als gamer 3 knoppen 'extra' tot je beschikking.

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 17-09-2014 12:38 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Wat is volgens jullie het beste budget gaming toetsenbord? De SteelSeries 6Gv2 lijkt me een fijn ding... heb geen fancy macroknoppen e.d. nodig en schijnt wel goed te zijn. Iemand nog andere suggesties in de prijsklasse?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:43
De CM Storm toetsenborden zijn ook budget en in meer smaken te verkrijgen dan de Steelseries.
Toetsenborden - CM Storm

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 17-09-2014 15:44 ]

• Gijs
yinx84 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:28:
Wat is volgens jullie het beste budget gaming toetsenbord? De SteelSeries 6Gv2 lijkt me een fijn ding... heb geen fancy macroknoppen e.d. nodig en schijnt wel goed te zijn. Iemand nog andere suggesties in de prijsklasse?
Ik heb hem deze zaterdag in mijn handen gehad, vooral als je van een gewoon rubber dome toetsenbord naar mechanisch gaat is dit een prima optie. Je moet er wel even rekening mee houden dat deze UK/NL heeft, maar dat is dan ook het enige:) En voor 70 euro kun je niet erg klagen vind ik als je een simpele ramplank nodig hebt!
Volgens mij levert SteelSeries in Nederland (een variant op) de US-layout hoor.

Dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wlanshop.nl/images/steelseries-6gv2.jpg

En niet deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/steelseries-6gv2-keyboard/steelseries-6gv2-keyboard_full.jpg

Houd er bij de 6Gv2 wel rekening mee dat er hele slechte keycaps op zitten, de opdruk slijt als een gek.

• Gijs
Nee je hebt gelijk het was inderdaad de US uitvoering, het toetsenbord voelde erg degelijk aan :)

• Denzis
Jammer dat de CM storm toetsenborden nog flink slecht te krijgen zijn. Ik ben opzicht tevreden met mijn g710+. voor 100 euro. Alleen ben nog wel in de wen en ''bedenk'' fase omdat ik toch een flinke overstap is.

• Donnehh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-08 17:35
Denzis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:54:
Jammer dat de CM storm toetsenborden nog flink slecht te krijgen zijn. Ik ben opzicht tevreden met mijn g710+. voor 100 euro. Alleen ben nog wel in de wen en ''bedenk'' fase omdat ik toch een flinke overstap is.
Waar heb je de g710+ gevonden voor 100 euro?

• Denzis
Donnehh schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:16:
[...]

Waar heb je de g710+ gevonden voor 100 euro?
Als je het kortingscode topic in de gaten houd vind je vaak wel een kortingscode van 30 procent voor de logitech store!

• DCG909
MiBe schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:30:
Volgens mij levert SteelSeries in Nederland (een variant op) de US-layout hoor.

Dus deze:
[afbeelding]

En niet deze:
[afbeelding]

Houd er bij de 6Gv2 wel rekening mee dat er hele slechte keycaps op zitten, de opdruk slijt als een gek.
Dat is volgens mij geen us layout hoor ;)
Us layout heeft een "platte" enter bij mijn toetsenborden.

@himlims.
En toch kan dat toetsenbord ook mooi op je bureau passen als het leeg en groot genoeg is ;)

Hmmm, moet eigenlijk kijken of ik het CAD bestand van die aluminium plaat bij Cooler Master los kan peuteren, dan kan ik kijken of ik er zelf een schildering op kan zetten :p

• Gijs
Denzis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:19:
[...]

Als je het kortingscode topic in de gaten houd vind je vaak wel een kortingscode van 30 procent voor de logitech store!
En via Amazon een US variant importeren kost je ongeveer 120 euro:)

• yinx84
GJPW schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:18:
[...]

Ik heb hem deze zaterdag in mijn handen gehad, vooral als je van een gewoon rubber dome toetsenbord naar mechanisch gaat is dit een prima optie. Je moet er wel even rekening mee houden dat deze UK/NL heeft, maar dat is dan ook het enige:) En voor 70 euro kun je niet erg klagen vind ik als je een simpele ramplank nodig hebt!
Klinkt goed! Mag ik vragen waar je hem geprobeerd hebt?

• Gijs
yinx84 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:03:
[...]

Klinkt goed! Mag ik vragen waar je hem geprobeerd hebt?
Check je PB:)
DCG909 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:04:
[...]

Dat is volgens mij geen us layout hoor ;)
Us layout heeft een "platte" enter bij mijn toetsenborden.
Daarom stond er ook 'een variant op', hij is namelijk wel degelijk gebaseerd op ANSI, SteelSeries (en bijvoorbeeld ook Zowie) vinden het echter leuk om een lompe enter en een kleinere rechter shift te plaatsen, zelf ben ik daar niet zo'n fan van. De UK versie is gebaseerd op de ISO layout en heeft dus ook een korte linker shift.

• DCG909
| .... Dat stukje heb ik dus gemist :/
Ze halen wel exact het stukje shift weg wat ik dus altijd gebruik... Zou eigenlijk zeggen dat ze het een andere naam moeten geven dan US layout, of iig aangeven dat het een variant is :/

• yinx84
Fleximex schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:44:
De CM Storm toetsenborden zijn ook budget en in meer smaken te verkrijgen dan de Steelseries.
Toetsenborden - CM Storm
Dank voor de tip. Heb m'n oog laten vallen op de QuickFire TK... ietsje duurder dan dat ik in gedachte had, maar volgens mij is dat ook gewoon een zeer degelijk no-nonsense ding!

Nu ik me in de switches heb verdiept neig ik naar de rode switches over de zwarte. Toch maar even het verschil proberen in de winkel :)

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:44
Ben ik de enige die te spreken is over Razer BlackWindow Ultimate Chroma toetsenbord? :P

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• Cyleo
Don Roberto schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:17:
En Logitech meldt zich ook weer met een nieuw mechanisch toetsenbord en switch. Romer-G? Weet niet of iemand kan achterhalen waar deze switch vandaan komt. Logitech geeft zelf aan dat dit de eerste keer is, dat deze switch gebruikt wordt.

Het toetsenbord vind ik zelf er persoonlijk niet uitzien. Voor €179,99 krijg je wel een erg goedkoop uitziend toetsenbord, maar iedereen zijn smaak. ;)

[afbeelding]
Ja, ze volgen dus de razer strategie. Vind het ook een lelijk ding, maar die G710 was ook al niet mijn stijl. Het mag van mij best een beetje onopvallend zijn.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Hoe zit het met mechanische toetsenborden qua slijtage en onderhoud t.o.v. een Logitech G110 ofzo? (waar ik geen omkijken na heb en ook geen slijtage tot op heden kan zien/voelen)

En is het echt zoveel beter, voor gaming?

Verder vind ik de meeste modellen echt spuug lelijk die ik een beetje voorbij zie komen :) (black widow vind ik wel vet)
Maar als daar tegen over staat dat het echt beter werkt etc...

[ Voor 28% gewijzigd door iNFiNiTY- op 18-09-2014 13:21 ]

Buizerd__NL schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:58:
Ben ik de enige die te spreken is over Razer BlackWindow Ultimate Chroma toetsenbord? :P
Zolang Razer inferieure switches blijft gebruiken waarschijnlijk wel ;)

• Ferluci92
MiBe schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:41:
[...]

Zolang Razer inferieure switches blijft gebruiken waarschijnlijk wel ;)
Beetje raar om het inferieur te noemen, alleen omdat er geen cherry mx switches worden gebruikt.
Heb je wel eens op Kailh switches getypt? Die durf ik toch wel degelijk inferieur te noemen. De zijn zo wiebelig als een beginnend koorddanser. Ik zeg niet dat alles wat niet van Cherry komt per definitie slecht is want buckling springs en Topre switches voelen naar mijn mening kwalitatief prima aan, bij Kailh vind ik dat echter absoluut niet het geval.

• Ferluci92
MiBe schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:01:
Heb je wel eens op Kailh switches getypt? Die durf ik toch wel degelijk inferieur te noemen. De zijn zo wiebelig als een beginnend koorddanser. Ik zeg niet dat alles wat niet van Cherry komt per definitie slecht is want buckling springs en Topre switches voelen naar mijn mening kwalitatief prima aan, bij Kailh vind ik dat echter absoluut niet het geval.
Toevallig wel ja, ik heb op de razer blackwidow ultimate getypt deze heeft de kailih green. Maar ik kan niet vergelijken met MX blue, wel met brown..

Ik vond hem niet wiebelen of wat dan ook hoor;). Ik vond zelf de brown op de G710+ heel erg raar.

• Gijs
Yes, pakketje binnen, net unboxed en nu aan het typen op een mooi setje brown switches. Zal er soon een review over online gooien:)

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 19:54
Heeft er iemand meer dat een bepaalde toets of aantal toetsen het veertje in de switch een soort van metale ping geef. Ik heb sinds 2 dagen een CM storm quickfire TK brown switch en enkel de switch in de spacebar maakt een beetje een irritante ping bij het uitveren.

/edit: ik zie al dat er meer mensen zijn met dit verschijnsel ook bij andere borden.

Iemand die een oplossing kent dan misschien :o ?

[ Voor 20% gewijzigd door JcHm op 18-09-2014 23:46 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

JcHm schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:43:
Heeft er iemand meer dat een bepaalde toets of aantal toetsen het veertje in de switch een soort van metale ping geef. Ik heb sinds 2 dagen een CM storm quickfire TK brown switch en enkel de switch in de spacebar maakt een beetje een irritante ping bij het uitveren.

/edit: ik zie al dat er meer mensen zijn met dit verschijnsel ook bij andere borden.

Iemand die een oplossing kent dan misschien :o ?
Een beetje flauw misschien: do not bottom out. ;)

Ik had dit issue ook met mijn Ducky Shine 3. Niet extreem storend, maar merkbaar in vergelijking met mijn Das Keyboard Professional (versie 3), die helemaal geen 'ping' heeft. De 'oplossing' was simpelweg wennen aan het gebruik van mechanische keyboards en leren 'touch typen'. Dat gaat me inmiddels iets beter af, met als gevolg: weinig tot geen 'ping' meer :P

Launching containers into space

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 19:54
Whieee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:49:
[...]

Een beetje flauw misschien: do not bottom out. ;)

Ik had dit issue ook met mijn Ducky Shine 3. Niet extreem storend, maar merkbaar in vergelijking met mijn Das Keyboard Professional (versie 3), die helemaal geen 'ping' heeft. De 'oplossing' was simpelweg wennen aan het gebruik van mechanische keyboards en leren 'touch typen'. Dat gaat me inmiddels iets beter af, met als gevolg: weinig tot geen 'ping' meer :P
Zelfs zonder bottom out heb ik het. Het komt gewoon puur door het omhoog springen van de spatiebalk. Het klinkt natuurlijk wel minder hard als ik niet bottom-out, maar het is nog altijd wel goed hoorbaar. Het is eigenlijk het minst hoorbaar als mijn vinger op de spatiebalk blijft liggen. Deze dempt dan natuurlijk de trilling van het terugveren.
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.