• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
In antwoord op een aantal users die klaagden over felle LEDs op hun tobo heb ik zonet deze oplossing gevonden :o Vrij geniaal al zeg ik het zelf :p (geen aandelen etc)

http://www.lightdims.com/store.htm

Verwijderd

Zijn er grote winkels in Rotterdam waar ik een paar mechanische toetsenborden kan proberen?

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Een paar dagen geleden een ducky dk2108 brown (met rode o-rings en polssteun) besteld bij mechanicalkeyboard.nl. Ben bijna de hele week thuis geweest, maar als je even weg bent staan ze natuurlijk aan de deur. Kan niet wachten om dat ding in m'n handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:32:
Zijn er grote winkels in Rotterdam waar ik een paar mechanische toetsenborden kan proberen?
Zoals eerder gezegd ;)

De MM in Rotterdam centrum heeft de Logitech G710+ (browns + o-ring) en Razer clones van de MX reds en MX blue's (razer orange en green respectievelijk)

De Logitech daar voelt misschien wat gammel aan, maar dat ding staat er al een tijdje en zal waarschijnlijk niet zo goed behandeld worden (en sommige houden dus niet van o-ringen)
De Razers hebben een iets lagere travel en voelen iets flimsiër aan dan de Cherry MX toetsen, maar geven wel het idee een beetje aan qua linear gevoel en de tactile bump + click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

g1de0n schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:33:
In antwoord op een aantal users die klaagden over felle LEDs op hun tobo heb ik zonet deze oplossing gevonden :o Vrij geniaal al zeg ik het zelf :p (geen aandelen etc)

Heerlijk ook die foute ad :D Was idd nog op zoek naar iets om rode leds te dimmen, misschien eens overwegen om over de leds zelf te plakken..op de toetsen gaat em niet worden denk ik :+ Thx voor de tip,besteld :) Wel de green discount pakken he, minder verpakking, en 50 ct goedkoper ;)

You don't fool me tho, jij wilt ook gratis stuff ;)
If you post this link on a forum, blog, or website and email it to us, we will gladly send you some additional free product to you or as a gift directly to a friend or loved one.

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 29-08-2014 11:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
g1de0n schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:33:

Oh, brilliant. Heb hier nog wel een laserprinter staan met een blauwe dead-ray led die wel zo'n behandeling kan gebruiken ipv het post-itje wat er nu over heen plakt.

Kom er achter dat er ook een speciale link is dat je 50% korting krijgt, wordt het nog wat goedkoper:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 29-08-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
2Dutch schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Heerlijk ook die foute ad :D Was idd nog op zoek naar iets om rode leds te dimmen, misschien eens overwegen om over de leds zelf te plakken..op de toetsen gaat em niet worden denk ik :+ Thx voor de tip,besteld :) Wel de green discount pakken he, minder verpakking, en 50 ct goedkoper ;)

You don't fool me tho, jij wilt ook gratis stuff ;)

[...]
Ach, tenminste geen aandelen! :9 Ik heb inmiddels 2 stuks gekocht (normale en silver) en inderdaad de 'green version'. Ze hebben goede klanten aan ons Tweakers. Ik geloof dat je alleen iets gratis krijgt als je een survey invult en je de trekking wint... Die 50% off find van Cyleo is al nice genoeg :9~
Oh, brilliant. Heb hier nog wel een laserprinter staan met een blauwe dead-ray led die wel zo'n behandeling kan gebruiken ipv het post-itje wat er nu over heen plakt.

Kom er achter dat er ook een speciale link is dat je 50% korting krijgt, wordt het nog wat goedkoper:
Members only:
http://www.lightdims.com/special.htm
Nice, goede find >:)

[ Voor 31% gewijzigd door g1de0n op 29-08-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10 13:14
Heeft er iemand toevalling nog van ducky een year of the snake spatiebalk over?

Deze dus: Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaT2dWs3YHIGNdxcpiaMQWvPT7kuVZsmKHjOJtIkta2Lf4mVrK

Eventueel te ruilen voor een spatiebalk van een Shine 2: Afbeeldingslocatie: http://nnushi.files.wordpress.com/2013/11/duckyshine2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34
Cyleo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:52:
[...]
Thx @ ordered :) Heb maar één plakkertje nodig eigenlijk (voor tv) maar wil best testen voor deze prijs :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:08:
[...]

Thx @ ordered :) Heb maar één plakkertje nodig eigenlijk (voor tv) maar wil best testen voor deze prijs :P
Brad, je smijt weer 'ns met geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
g1de0n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:19:
Brad, je smijt weer 'ns met geld 8)
Ja man! Gewoon weer €2.73 down the drain :( Oh well, vanavond één biertje minder en problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Theelichtje
Ja, die was meteen het eerste wat ik van mijn Ducky 3 Snake afhaalde.
Je mag em gratis hebben.
Kom je 'em ophalen, of moet ik 'em opsturen?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Tarabass schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:44:
Een paar dagen geleden een ducky dk2108 brown (met rode o-rings en polssteun) besteld bij mechanicalkeyboard.nl. Ben bijna de hele week thuis geweest, maar als je even weg bent staan ze natuurlijk aan de deur. Kan niet wachten om dat ding in m'n handen te hebben.
Ik heb de Dk2108 met blauwe schakelaars en blauwe o-ringen. Typt echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

DervishD schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:39:
[...]

Ik heb de Dk2108 met blauwe schakelaars en blauwe o-ringen. Typt echt heerlijk.
Ik heb hem inmiddels binnen en ben zover erg onder de indruk. Ik ben nu de ringen aan het monteren, wat een werk zeg. Vind de ringen een beetje tegenvallen. Kan nog steeds bottomen, al is het rammelige er wel af. Misschien een keer blauwe proberen. Die zijn iets dikker toch?

Het toetsenbord kan ik wel aan wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-10 11:48
Hey y'all

Welk toetsenbord zouden jullie me aanraden, de Logitech G710+ of de Corsair K70?

Ik ben momenteel meer naar de K70 aant kijken, aangezien ik de extra macro-toetsen op zich niet nodig heb (speel voornamelijk FPS, indie en enkele RTS) en ik vind het design wel strak. De G710+ heeft natuurlijk wel een headset-uitgang, die ik niet vaak maar toch af en toe gebruik.

Hebben jullie bepaalde ervaringen of meningen over deze toetsenborden?

De K70 zou ik dan wel met MX Brown Switches zoeken - ik heb nog geen mechanisch toetsenbord, maar ik heb de indruk dat dat me wel het best gaat liggen.

MX Red werkt niet zo prettig heb ik gehoord, wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Reds zijn heerlijk voor gaming wat minder voor typen. Browns zijn imho wat andersom. Zelfde soort aanslag.

Ik heb op werk voor typen browns en thuis reds voor gaming + typen.

Werkt imho het prettigste.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
Er gaat redelijk wat werk gedaan moeten worden op hetzelfde systeem, dus misschien toch inderdaad voor de Browns gaan dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
sebastiaaan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Ah, ik zie het nu ook. Balen inderdaad. Ik denk dat het komt doordat Amazon de levering niet zelf meer doet maar het overlaat aan the Electronics Club. Zal wel iets met het volgende punt te maken hebben:

[...]

Misschien eBay een optie?
Heb hem alsnog via amazon besteld - rechtsonderin kan je op amazon verschillende aanbieders kiezen, daar zat er 1 bij die wel naar Europa shipped! (totaal, incl voorafbetalen douane en verzendkosten is 150 dollar)

G710+ it is! Nu wachten op de postbode...

[ Voor 1% gewijzigd door Mooneater op 30-08-2014 16:57 . Reden: edit amazon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 01:09
Microsoft media keyboard 3000 overleden en wil een quickfire rapid(cherry red) bestellen, echter is het overal uitverkocht! Dit is niet alleen het geval bij Nederlandse leveranciers, kennelijk zijn cherry red "Costar stabilizers" zeer moeilijk te krijgen onder €120,-.Kan iemand nog een Costar aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag naar de mediamarkt in Rotterdam geweest. De eerste indruk van de Logitech G710+ zijn goed! Lekkere tacitele feedback, prima om starcraft 2 mee te spelen. Denk dat shooters ook geen probleem zouden moeten zijn. Tevens is het algemene typwerk niet te zwaar op dit toetsenbord. Het enige wat ik niet kon beoordelen was helaas de geluidsproductie. Er speelde een knalluide demo pal voor het toetsenbord. Ik denk dat dit hem gaat worden. Heb ook de Logitech Proteus Core muis gezien... consumerism is killing me -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
H45te schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:11:
Microsoft media keyboard 3000 overleden en wil een quickfire rapid(cherry red) bestellen, echter is het overal uitverkocht! Dit is niet alleen het geval bij Nederlandse leveranciers, kennelijk zijn cherry red "Costar stabilizers" zeer moeilijk te krijgen onder €120,-.Kan iemand nog een Costar aanraden?
De quickfire XT heeft Costar stabz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
g1de0n schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:22:
[...]

De quickfire XT heeft Costar stabz.
Ja, daar ook al naar gezocht, ook nergens te vinden met red switches. Hetzelfde geldt voor xt stealth. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:32:
3x MediaMarkt
1x Alternate (Daar kwam ik erachter dat ik de Corsairs met Reds echt niet leuk vind! Veel te lichte aanslag!)
1x Informatique

En als je zelf nog wat gaat rondneuzen in de Pricewatch en/of Rotterdam Centrum misschien zelfs nog meer ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 01:37:
[...]

3x MediaMarkt
1x Alternate (Daar kwam ik erachter dat ik de Corsairs met Reds echt niet leuk vind! Veel te lichte aanslag!)
1x Informatique

En als je zelf nog wat gaat rondneuzen in de Pricewatch en/of Rotterdam Centrum misschien zelfs nog meer ;)
DCG909 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

Zoals eerder gezegd ;)

De MM in Rotterdam centrum heeft de Logitech G710+ (browns + o-ring) en Razer clones van de MX reds en MX blue's (razer orange en green respectievelijk)

De Logitech daar voelt misschien wat gammel aan, maar dat ding staat er al een tijdje en zal waarschijnlijk niet zo goed behandeld worden (en sommige houden dus niet van o-ringen)
De Razers hebben een iets lagere travel en voelen iets flimsiër aan dan de Cherry MX toetsen, maar geven wel het idee een beetje aan qua linear gevoel en de tactile bump + click
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:41:
Ben vandaag naar de mediamarkt in Rotterdam geweest. De eerste indruk van de Logitech G710+ zijn goed! Lekkere tacitele feedback, prima om starcraft 2 mee te spelen. Denk dat shooters ook geen probleem zouden moeten zijn. Tevens is het algemene typwerk niet te zwaar op dit toetsenbord. Het enige wat ik niet kon beoordelen was helaas de geluidsproductie. Er speelde een knalluide demo pal voor het toetsenbord. Ik denk dat dit hem gaat worden. Heb ook de Logitech Proteus Core muis gezien... consumerism is killing me -_-
Maar toch bedankt! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik ben een beetje aan het spelen met mijn Ducky Zero en vraag mij af waarom ik de delay en rate kan instellen en wat dat dan doet. Kan iemand mij een beetje uitleg geven over wat het doet en wat de beste instelling zou zijn?

Daarnaast als ik n-key rollover aanzet krijg ik in Windows (8.1 enterprise) een foutmelding geluidje. Echter komt er geen foutmelding. Het lichtje (F12) knippert heel vlug en na het geluidje gaat het lampje gewoon aan. Het werkt dan overigens niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Tweakers,

Ik wilde gaan bestellen, nu gaat het tussen deze 3

pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty)

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch (onbekende levertijd)

pricewatch: Razer BlackWidow Expert 2014 (US-Layout) (meh razer green)

Welke zal ik gaan bestellen ik kan zelf niet kiezen, vind het design van de razer mooi en dit past bij de rest van mijn setup, echter heb ik niets positiefs gelezen over deze green switch.

Andere mogelijkheden zijn welkom ik heb een budget van € 100,-. En heb het liefst een stille switch, brown of zwart, red mag ook nog alleen echt geen blue switch, hier krijg ik hoofdpijn van.

bedankt voor de tips alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 22:44
Persoonlijk kan ik Razer niet aanraden, bassonn. De build quality is echt beneden niveau voor de prijs, ze gebruiken vaak goedkope plasticsoorten en de nieuwere hebben geen echte Cherry switches meer, maar een goedkope Chinese knock-off. Je kunt eventueel kijken of er een Ducky wordt verkocht die past bij jouw eisen? Mechanicalkeyboards is de Nederlandse reseller van Ducky. Geweldige build quality, en zeer betaalbaar. Hij verkoopt ook enkele andere merken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelmar op 31-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassonn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:33:
Tweakers,

Ik wilde gaan bestellen, nu gaat het tussen deze 3

pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty)

pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch (onbekende levertijd)

pricewatch: Razer BlackWidow Expert 2014 (US-Layout) (meh razer green)

Welke zal ik gaan bestellen ik kan zelf niet kiezen, vind het design van de razer mooi en dit past bij de rest van mijn setup, echter heb ik niets positiefs gelezen over deze green switch.

Andere mogelijkheden zijn welkom ik heb een budget van € 100,-. En heb het liefst een stille switch, brown of zwart, red mag ook nog alleen echt geen blue switch, hier krijg ik hoofdpijn van.

bedankt voor de tips alvast!
Dit is natuurlijk niet geheel relevant voor jouw vraag, maar ik ben vandaag langs Mediamarkt Alexandrium geweest (Rotterdam) en ik heb de Razor blackwidow kunnen vergelijken met de Logitech G710+. Deze strijd zou ik persoonlijk aan Logitech weggeven: wat lichtere aanslagen (fijner langdurig typen/gamen) en het geluid is stukken en stukken minder wegens de o-rings (met name handig als je een late gamer bent).

Maar wat wel buiten kijf staat, deze Blackwidow is vele malen beter dan de membraan-toetsenborden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Tarabass schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen en ben zover erg onder de indruk. Ik ben nu de ringen aan het monteren, wat een werk zeg. Vind de ringen een beetje tegenvallen. Kan nog steeds bottomen, al is het rammelige er wel af. Misschien een keer blauwe proberen. Die zijn iets dikker toch?

Het toetsenbord kan ik wel aan wennen :P
De blauwe o-ringen zijn 0.4mm. Daardoor bottom je ook iets minder ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar zijn die nieuwe blackwidows echt zo brak?
Ik heb een Black Widow uit 2013 liggen en die beschikt nog wel over Cherry MX switches voor zover ik weet. En daarvan vind ik de bouwkwaliteit lang niet slecht. Maar als die nieuwere zoveel slechter zijn dan weet ik dat ik die lekker moet gaan mijden mocht ik een nieuwe overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
TERW_DAN schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:44:
Ik heb een Black Widow uit 2013 liggen en die beschikt nog wel over Cherry MX switches voor zover ik weet. En daarvan vind ik de bouwkwaliteit lang niet slecht. Maar als die nieuwere zoveel slechter zijn dan weet ik dat ik die lekker moet gaan mijden mocht ik een nieuwe overwegen.
Is deze nog met de oude ''luide'' blue switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TERW_DAN schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:44:
Naar mijn mening zijn ze niet heel slecht inderdaad.
De BW Ultimates hebben alleen wat vieze firmware issues. Alle BW's hebben een N-key rollover issue, je kan b.v. lang niet alle tekens aanslaan met beide shifts ingedrukt.

De bouwkwaliteit van m'n 2011 BW Stealth is lang niet slecht, en eerlijk gezegd, volgens mij issie gelijk aan die van de oude pre-majestouch Filco's; de stabilizers wiebelen een beetje, maar bij normaal gebruik merk je daar ook niet echt iets van.

De nieuwe switches zijn gewoon "anders" kwa feel. Persoonlijk vond ik ze totaaaaaal het geld niet waard. Prima als ze de nieuwe Green / Orange zooi voor €70 gingen pushen, maar het voelt inconsistent en dat voor een premium prijs. De keuze tussen een Blue / Brown BW van 2013 of een Ducky DK2108 is voor mij ook snel gemaakt, gezien de Ducky toch net iets beter voelt en de helft kost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 22:25
Na 2 jaar getypt en gespeeld te hebben op een Steelseries 6Gv2 (deze gaat binnenkort naar V&A) stoorden begonnen een aantal zaken me te storen: de 'Steelseries' key die alleen werkt als Fn key, geen Mac mode switch, enz.

Zojuist na een hoop twijfel ook eindelijk de knoop doorgehakt en een Ducky Shine 3 met brown switches besteld bij Alternate.Ik ben benieuwd hoe de overgang van black switches naar browns gaat bevallen!

[ Voor 8% gewijzigd door Juggels op 02-09-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H45te
Net even Cooler Master aan de lijn gehad en ze hebben bevestigd dat er momenteel problemen zijn met de productie bij Costar(quickfire rapid en xt). Ze verwachten hun volgende lading over circa 1 maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
H45te schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:17:
Net even Cooler Master aan de lijn gehad en ze hebben bevestigd dat er momenteel problemen zijn met de productie bij Costar(quickfire rapid en xt). Ze verwachten hun volgende lading over circa 1 maand :(
Man man man, wat een aanfluiting. Er is altijd wel wat gaande in de wereld van mechanische tobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:24
Hallo Iedereen,

Ik ben in afwachting op de nieuwe Razer BlackWidow Ultimate Chroma toetsenbord van Razer serie, hij komt deze maand uit wordt er gezegd alleen is er nog geen specifieke datum voor de release. Is het wachten waard op deze toetsenbord?
Ik gebruik nu een gaming toetsenbord van 20 euro maar ik mis heel erg het licht in het toetsenbord, vooral tijdens het gamen in de avond. Ik had daarvoor namelijk een Logitech G15 toetsenbord.

Zoals ik het al vroeg is het wachten waard op de nieuwe Razer serie of zijn er alternatieve?
Weet iemand eventueel de exacte release datum van dat toetsenbord?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi Buizerd,

Lees even wat terug. De Black Widows worden herhaaldelijk besproken.

Wat vind je een alternatief? Als het puur om de RGB ledjes gaat, dan is Razer naar alle waarschijnlijkheid de eerste die dit op de markt heeft.

Mijn mening / antwoord: Als je waar voor je geld wilt wat betreft een mechanisch keyboard, moet je niet bij Razer met Kalih switches zijn. Maar zelfs met de Cherry MX switches, zijn de keyboards overpriced. In 2010-2011 was het nog wel ok voor de Nederlandse markt, maar inmiddels is er veel meer te krijgen. Hetzelfde vind ik gelden voor de Logitech G710. Die is ook z'n geld niet echt waard naar mijn mening wat betreft bouw kwaliteit en duurzaamheid.

Tevens:
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/b32e7486fe9c499b1bb3f37e7/images/9d62593d-7f89-40b4-8564-d6307728749b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de meerkleurige verlichting niet heel belangrijk vindt kun je voor minder geld een beduidend beter toetsenbord kopen met echte Cherry MX switches i.p.v. de Kailh clones. Bij mechanicalkeyboards.nl staat er momenteel een plankje voor zestig euro op met volledige achtergrondverlichting (KBP V100), zij het in één kleur. CM Storm heeft ze vanaf zo'n zeven à acht tientjes maar dat zijn compactere modellen.

[ Voor 59% gewijzigd door MiBe op 02-09-2014 18:17 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
djunicron schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:59:
Hoi Buizerd,

Lees even wat terug. De Black Widows worden herhaaldelijk besproken.

Wat vind je een alternatief? Als het puur om de RGB ledjes gaat, dan is Razer naar alle waarschijnlijkheid de eerste die dit op de markt heeft.

Mijn mening / antwoord: Als je waar voor je geld wilt wat betreft een mechanisch keyboard, moet je niet bij Razer met Kalih switches zijn. Maar zelfs met de Cherry MX switches, zijn de keyboards overpriced. In 2010-2011 was het nog wel ok voor de Nederlandse markt, maar inmiddels is er veel meer te krijgen. Hetzelfde vind ik gelden voor de Logitech G710. Die is ook z'n geld niet echt waard naar mijn mening wat betreft bouw kwaliteit en duurzaamheid.

Tevens:
[afbeelding]
Ik vind die RGB ledjes wel tof moet ik eerlijk zeggen! Corsair brengt ook RGB toetsenbord uit die komt 8 september uit.
Ik heb nog nooit eerder switches keyboards gehad, waar zit het verschil in tussen een normale gaming toetsenbord zonder switches en met een gaming toetsenbord met switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben allemaal switches, anders doet je toetsenbord simpelweg niets. Reguliere toetsenborden maken echter gebruik van rubber dome switches en de platte modellen van scissor switches. Mechanische toetsenborden beschikken meestal over Cherry MX switches (of MX clones van bijvoorbeeld Kailh zoals Razer doet), sommige modellen ook over Bucking Springs (IBM Model M / Unicomp), Topre (o.a. Happy Hacking en sinds kort ook de CM Storm Novatouch) en Alps (o.a. enkele oudere Dell toetsenborden en ook Ducky heeft varianten met dit type switches uitgebracht). Mechanische toetsenborden voelen beduidend anders aan en worden door de meeste mensen als prettiger ervaren dan reguliere toetsenborden. Probeer het een keer uit, dan voel je het verschil vanzelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 02-09-2014 20:32 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
Buizerd__NL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:39:
[...]

Ik vind die RGB ledjes wel tof moet ik eerlijk zeggen! Corsair brengt ook RGB toetsenbord uit die komt 8 september uit.
Ik heb nog nooit eerder switches keyboards gehad, waar zit het verschil in tussen een normale gaming toetsenbord zonder switches en met een gaming toetsenbord met switches?
Die Corsair Vengeance K70 RGB ziet er een heel vet ding uit, maar tgaat wel echt bakken geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Na een lange tijd rondzoeken en bekijken heb ik nog niet echt het toetsenbord gevonden die voor mij helemaal geschikt is.

Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord die enkel en alleen zal worden gebruikt om te programmeren. Dus had ik aan blue of brown switches in gedachten.

Qua layout heb ik niet echt een voorkeur.
Maar ik zou graag enkele macro toetsen tot mijn beschikking hebben, maar hier is er meestal een gebrek aan.
Ik weet wel dat er meerdere gaming toetsenborden zijn die dit wel hebben, maar voor deze toetsenborden vrees ik dat ze teveel op gaming aangepast zijn en dus niet perfect zijn voor het typen.

Indien dit niet mogelijk is ga ik wel voor een toetsenbord zonder macro toetsen.
Er is niet echt een budget, ik wil gewoon een goed toetsenbord en daarvoor wil ik gerust wat meer betalen.

Zijn er soms modellen die hieraan voldoen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ook een 'gaming'bord kun je prima gebruiken voor andere dingen natuurlijk. Het zal grotendeels afhangen van de switches waar die het fijnste voor werkt, maar gezien je die keuze al gemaakt hebt zijn de randvoorwaarden niet zo heel spannend meer.

Ik heb op mijn werk een hele tijd met een gewerkt met een Razer BlackWidow 2013 Ultimate, op zich een best fijn bordje, al vond ik die macro-toetsen juist eerder in de weg zitten dan dat ik er wat aan had, maar voor programmeerwerk en tikwerk is dat ding best wel fijn eigenlijk.

Toch doe ik die nu weg nu ik een Ducky heb (zonder macrotoetsen), maar ik denk niet dat je tegen rare dingen aan gaat lopen als een bordje toevallig ook geschikt is om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Tohamo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:34:
[...]

Die Corsair Vengeance K70 RGB ziet er een heel vet ding uit, maar tgaat wel echt bakken geld kosten.
Valt mee, op newegg.com is die voor 130,- nog blijft het natuurlijk een hoop geld. Maar op Alternate stond K70 RGB er al op voor 200,- echt belachelijk.
Razer BlackWindow Ultimate Chroma zal wel duurder worden denk ik, alleen wachten wat de retailers voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
Buizerd__NL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:22:
[...]

Valt mee, op newegg.com is die voor 130,- nog blijft het natuurlijk een hoop geld. Maar op Alternate stond K70 RGB er al op voor 200,- echt belachelijk.
Razer BlackWindow Ultimate Chroma zal wel duurder worden denk ik, alleen wachten wat de retailers voor vragen.
€130 is inderdaad ok, maar ik vrees dat hij in onze contreien toch dichter bij de €200 zal terechtkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

Ad Hox

N/A

Hoe ga je dat eigenlijk doen met het € teken op de Corsair RGB, aangezien deze een Amerikaanse layout heeft. Alt + GR zit er volgens mij niet op en ik werk liever niet met ALT + 21124878174 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
G710+ is net aangekomen! Heb het natuurlijk nog niet uitgebreid getest, maar op het eerste zicht ben ik er zeer tevreden van :D Heb em ook voor €80 kunnen kopen, 1x gebruikt... superdeal :D
Ad Hox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:12:
Hoe ga je dat eigenlijk doen met het € teken op de Corsair RGB, aangezien deze een Amerikaanse layout heeft. Alt + GR zit er volgens mij niet op en ik werk liever niet met ALT + 21124878174 :P
Dat zou geen probleem mogen zijn, aangezien een toetsaanslag normaal gezien softwarematig gelezen wordt. Ik typ zelf in Dvorak en heb zelfs die layout zelfs licht gewijzigd (accenten toegevoegd op ongebruikte plaatsen etc), dus op mijn toetsenbord klopt eigenlijk geen enkele toets met de letter die erop staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Ad Hox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:12:
Volgens mij is dat een kwestie van windows juist instellen en dan werkt de alt gewoon als Alt GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je een rechtse alt hebt kun je gewoon ALT + 5 doen.
Ongeacht waar je keyboard vandaan komt, gewoon instellen als NL-VS INT, de indeling maakt verder niet uit natuurlijk, want hoe vaak kijk je op je keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb toevallig gisteren mijn (nog) rubberdome schoongemaakt, maar het terugplaatsen van de keycaps viel me anders niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ctrl-Alt-5 (links) is mijn favo € combo, die werkt gewoon altijd als je een internationale keyboard layout kiest.

Maar voor Dvorak of Colemak kan je natuurlijk op een mech keyboard gewoon zo goed mogelijk je letters en tekens verhuizen. Beide hebben toch de teken combo's op de knoppen vrijwel onaangepast gelaten. Hoewel je natuurlijk kan zitten met de ongelijke lettertjes als er veel verschil zit tussen je R2 tot R5's... Maar iedereen die werkelijk dagelijks met één van die layouts werkt die ik ken heeft een "ninja" keyboard met side-prints en blanco top caps.

Rubberdomes schoonmaken doe je maar 1x, daarna zie je in dat je net zo goed het hele bord kan vervangen gezien het misgelopen arbeidsloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tohamo
Ik ben daarnet aant rondkijken geweest voor custom keycaps, maar dat valt echt nog tegen. Backlit is bijna nergens ondersteund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Dus.. Ik ben aan het zoeken voor een goede tobo voor onderandere gamen en programmeren..:).

Ik heb zelf de G510 thuis staan en hij bevalt me prima, eigenlijk niks over op te merken.
Maar ik heb van veel mensen gehoord dat mechanisch best fijn is, aangezien ik een 8 uur per dag(programmeren) achter zo'n ding zit... Is het misschien wel handig om is te kijken naar een mooi mechanisch bordje.

Nu zit ik zelf te denken aan een G710, niet omdat ik logitech geil ben maar ook onder andere dat hij media keys heeft en hij best op de G510 lijkt kwa indeling.

Is de stap van een G510 naar een G710(of ander toetsenbord) het waard met mijn doeleinden?
Zou jij overstappen als je mij was?

p.s. Het mag wel wat kosten... Zit er elke dag achter dusja :). Op dit moment typ ik op het werk op zo'n Apple rammelbak..:P

[ Voor 8% gewijzigd door Ferluci92 op 03-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ferluci92 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:39:
Dus.. Ik ben aan het zoeken voor een goede tobo voor onderandere gamen en programmeren..:).

Ik heb zelf de G510 thuis staan en hij bevalt me prima, eigenlijk niks over op te merken.
Maar ik heb van veel mensen gehoord dat mechanisch best fijn is, aangezien ik een 8 uur per dag(programmeren) achter zo'n ding zit... Is het misschien wel handig om is te kijken naar een mooi mechanisch bordje.

Nu zit ik zelf te denken aan een G710, niet omdat ik logitech geil ben maar ook onder andere dat hij media keys heeft en hij best op de G510 lijkt kwa indeling.

Is de stap van een G510 naar een G710(of ander toetsenbord) het waard met mijn doeleinden?
Zou jij overstappen als je mij was?

p.s. Het mag wel wat kosten... Zit er elke dag achter dusja :). Op dit moment typ ik op het werk op zo'n Apple rammelbak..:P
Als je tevreden bent over je oude tobo en niets mist, dan zou ik niet switchen. ben je echter nieuwsgierig en ben je op zoek naar verbetering, dan is overstappen geen slecht idee. Veel mensen zijn tevreden over de G710 (alhoewel er degelijkere borden in die prijsklasse zijn, wel missen die veelal de media keys. Zie reviews en pricewatch voor details). Ik heb eerst een tijd een Corsair K60 gehad, daarna overgestapt naar een Ducky Zero (vooral omdat ik tobo verlichting miste). Ik wil niet meer terug naar rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
bbblije schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:34:
[...]

Als je tevreden bent over je oude tobo en niets mist, dan zou ik niet switchen. ben je echter nieuwsgierig en ben je op zoek naar verbetering, dan is overstappen geen slecht idee. Veel mensen zijn tevreden over de G710 (alhoewel er degelijkere borden in die prijsklasse zijn, wel missen die veelal de media keys. Zie reviews en pricewatch voor details). Ik heb eerst een tijd een Corsair K60 gehad, daarna overgestapt naar een Ducky Zero (vooral omdat ik tobo verlichting miste). Ik wil niet meer terug naar rubber domes.
Ik ben opzich tevreden maar ik ben ook zeer nieuwsgieren en natuurlijk als icter en hardware freak altijd opzoek naar verbetering:p.
Ik lees juist van heel veel revieuws dat de g710 een heel degelijk toetsenbord is.(HWI gold reward, linustech enz) ook heb ik best veel revieuws gelezen hoor. Zoek alleen wat advies bij de community:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die twee die je noemt als Bron zijn dan ook wel bekende Logitech vriendjes he? ;-)

Ik zou zeker voor je eerste Mech keyboard even een paar winkels langs gaan en gaan voelen welke switch je wilt en welk keyboard je bevalt. En zeker als je bij b.v. Alternate besteld (of langs gaat) is het niet zo'n probleem, ik hoorde nu al van meerdere mensen dat ze gewoon een drietal bordjes bestelde en er 2 terugstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Hebben jullie nog borden waarvan je zegt: bekijk deze is even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb ook al een topic geopend voor een goede ergonomie maar zou toch wat meer willen weten over de mechanische toetsenborden.

Hopelijk heb je nu al wat informatie om aan je zoektocht te beginnen. Het is natuurlijk nog steeds toegestaan wat hulp te vragen bij de keuze van je toetsenbord. We lezen dan wel graag volgende input:

Welke lay-out wil je?
QWERTY US Dit i.v.m. met mijn macbook air die ook deze indeling heeft.

Wil je met of zonder numpad?
Geen voorkeur, ik werk niet heel veel met cijfers

Wil je backlight?
Is leuk maar hoeft niet per se.

Welke MX Switch prefereer je?
Geen idee wat het best is voor mijn doel

Wat je is je budget?
tot maximaal 100 euro

Wil je macro toetsen?
Geen must

Doel van het keyboard?
Schoolwerk, typewerk i.v.m. werk wat ik thuis en achter de computer doe. Maak op sommige dagen wel meer dan 8 uur aan typewerk. Occassional gaming maar voornamelijk RTS

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Denzis schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:58:
Ik heb ook al een topic geopend voor een goede ergonomie maar zou toch wat meer willen weten over de mechanische toetsenborden.

Hopelijk heb je nu al wat informatie om aan je zoektocht te beginnen. Het is natuurlijk nog steeds toegestaan wat hulp te vragen bij de keuze van je toetsenbord. We lezen dan wel graag volgende input:

Welke lay-out wil je?
QWERTY US Dit i.v.m. met mijn macbook air die ook deze indeling heeft.

Wil je met of zonder numpad?
Geen voorkeur, ik werk niet heel veel met cijfers

Wil je backlight?
Is leuk maar hoeft niet per se.

Welke MX Switch prefereer je?
Geen idee wat het best is voor mijn doel

Wat je is je budget?
tot maximaal 100 euro

Wil je macro toetsen?
Geen must

Doel van het keyboard?
Schoolwerk, typewerk i.v.m. werk wat ik thuis en achter de computer doe. Maak op sommige dagen wel meer dan 8 uur aan typewerk. Occassional gaming maar voornamelijk RTS
Keuzes, keuzes, keuzes http://tweakers.net/price...;391031;346326/categorie/

Brows lijken me het best geschikt voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
bbblije schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:31:
[...]

Keuzes, keuzes, keuzes http://tweakers.net/price...;391031;346326/categorie/

Brows lijken me het best geschikt voor jouw doeleinden.
Cherry Brown bedoel je? Bedankt ik ga even kijken.

Wegens mijn houding gaat mijn voorkeur wel uit naar iets met een pols steun. Iemand een suggestie? Mag ook buiten de pricewatch.

Aangezien ik er echt een met een polssteun wil twijfel ik tussen de twee volgende toetsenborden :

pricewatch: Gigabyte Osmium

&

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Hoop dat de storm trigger snel op voorraad komt.

[ Voor 44% gewijzigd door Denzis op 03-09-2014 22:51 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zit er over te denken om een laptop uit de VS te bestellen. Nou las ik hier ergens op tweakers ooit een waarschuwing dat je moet opletten dat de US-toetsenborden anders zijn dan de internationale van ons; dode toetsen zouden ontbreken.

Ik had altijd gedacht dat US en US-Internationaal niet meer was dan een keuze in het OS. Maw een vertaalslag op software-niveau.

Natuurlijk wil ik werken met US-Internationaal op die Amerikaanse laptop. Heb ik een risico dat dat straks niet mogelijk is, of is dat een broodjeaapverhaal?

EDIT: Sorry! Het leek me dat een toetsenbord op een laptop uiteindelijk ook gewoon mechanisch is.

[ Voor 9% gewijzigd door bulle bas op 04-09-2014 13:47 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je zit in een verkeerd topic met je vraag, deze gaat over mechanische toetsenborden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-10 14:48
Hey.
Ik ben ook opzoek naar een mechanisch toetsenbord voor mijn nieuwe pc. Ik zoek iets met NKRO. qua type switches heb ik al even gekeken en kom op brown switches uit aan de hand van mijn eisen. Mijn eisen zijn namelijk dat ik er goed op kan gamen maar ook veel op kan typen ivm het al het programmeer wat ik doe. Ik heb al gefilterd in de pricewatch maar dan blijven als nog een stuk of 8 toetsenborden over waar ik geen verschil in kan vinden. Zouden jullie me verder kunnen helpen?
Budget is 140 max.

Edit en windows 8 compatible. Denk voeg het even voor de zekerheid toe :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjenker op 04-09-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En de LED dimmertjes zijn reeds binnen, erg snel! Simpel enveloppie, vanavond even testen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/20140905_151931s.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/20140905_151957s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Boomhunta schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:49:
Hey.
Ik ben ook opzoek naar een mechanisch toetsenbord voor mijn nieuwe pc. Ik zoek iets met NKRO. qua type switches heb ik al even gekeken en kom op brown switches uit aan de hand van mijn eisen. Mijn eisen zijn namelijk dat ik er goed op kan gamen maar ook veel op kan typen ivm het al het programmeer wat ik doe. Ik heb al gefilterd in de pricewatch maar dan blijven als nog een stuk of 8 toetsenborden over waar ik geen verschil in kan vinden. Zouden jullie me verder kunnen helpen?
Budget is 140 max.

Edit en windows 8 compatible. Denk voeg het even voor de zekerheid toe :)
Misschien moet je je gefilterde lijst even toevoegen, of sepcifieker zijn in wat je wilt/verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb lang gezocht naar een toetsenbord met MX Browns in BE AZERTY layout, maar nergens gevonden.
Sinds deze week heeft WASD terug browns op voorraad. Ik heb er zonet eentje besteld met (lichtjes aangepaste) be azerty layout. Wel duur, bijna 200 euro + douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dan kan ik je de Ducky van harte aanbevelen. Maar ik ben dan ook niet objectief, ik heb namelijk de review geschreven en het product toegevoegd ;)

Maar ben er erg tevreden over. Een no-nonsense keyboard die verkrijgbaar is met en zonder numpad, en met of zonder ledverlichting -> http://www.mechanicalkeyboards.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik zit alleen nu te denken of ik wel of niet macro knoppen wil. Lijkt mij wel handig om met 1 druk op de knop je code kan opschonen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is een toetsencombinatie niet bijna net zo makkelijk? Anders kan je het in de meeste programma's wel zelf instellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Tk55 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:02:
Is een toetsencombinatie niet bijna net zo makkelijk? Anders kan je het in de meeste programma's wel zelf instellen toch?
Ik gebruik zelf ook altijd toetscombinaties, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het makkelijk zou kunnen zijn als je dit onder één knop kan 'binden'. Dit kan natuurlijk niet vanuit het programma/de tool omdat je dan altijd een toetsencombinatie moet instellen. Ik heb me overigens altijd alleen maar geïrriteerd aan die makro toetsen bij het ontwikkelen. Bij het gamen niet hoor, maar bij het ontwikkelen lijken ze vaak in de weg te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb de goedkope o-rings binnen vanuit China: moet nu wederom een beetje wennen, maar het tikt al een stuk fijner (aka wat meer geschikt om ook even een stukje tikwerk te doen) en het dempt het geluid/ge-bottom voldoende voor die paar eurootjes :P En gaat niks ten koste van de rest van de voordelen van reds, dus ik ben d'r blij mee. Nu nog die leds minder fel en het komt al aardig in de buurt van: ja, zo is het helemaal goed :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Tarabass schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:08:
[...]

Ik gebruik zelf ook altijd toetscombinaties, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het makkelijk zou kunnen zijn als je dit onder één knop kan 'binden'. Dit kan natuurlijk niet vanuit het programma/de tool omdat je dan altijd een toetsencombinatie moet instellen. Ik heb me overigens altijd alleen maar geïrriteerd aan die makro toetsen bij het ontwikkelen. Bij het gamen niet hoor, maar bij het ontwikkelen lijken ze vaak in de weg te zitten..
Hoe bedoel je dat het lijkt dat ze in de weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ja, weet eigenlijk niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Je verwacht bijvoorbeeld dat de ctrl aan de rand van je toetsenbord zit, dat is op mijn werk ook zo, maar daar zitten de makrotoetsen bij mij. Ik had een Logitech G11. Ik zit dan voor m'n gevoel verkeerd of zo. Dat extra gedeelte met makrotoetsen lijkt dan overbodig en in de weg te zitten. Tja, kan het niet echt goed verwoorden, maar zo ervoer ik het. Het toetsenbord leek te breed of iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:33:
Je verwacht bijvoorbeeld dat de ctrl aan de rand van je toetsenbord zit
Had dat hier met bijv. de Esc toets. Kon daar ook niet aan wennen dus weer terug naar macro-less :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:35:
[...]

Had dat hier met bijv. de Esc toets. Kon daar ook niet aan wennen dus weer terug naar macro-less :)
Dat had ik ook inderdaad. Wellicht omdat je tijdens programmeren je hele toetsenbord gebruikt, inclusief af en toe vastpakken en schuiven, en je op je werk een andere ervaring hebt. Tijdens gamen werk je met je hand altijd vanuit een vaste positie. Maarja, om het goed uit te leggen is lastig.

Ik vond die makrotoetsen trouwens ook niet echt een toevoeging tijdens gamen. Te ver weg en lastig te configureren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
A ik begrijp het en ik kan het met voorstellen. Nu nog even kijken of ik nog meningen of advies van andere mensen kan krijgen over de toetsenborden waar ik uit kan kiezen. En anders bestel ik gewoon die ducky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:33:
Ja, weet eigenlijk niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Je verwacht bijvoorbeeld dat de ctrl aan de rand van je toetsenbord zit, dat is op mijn werk ook zo, maar daar zitten de makrotoetsen bij mij. Ik had een Logitech G11. Ik zit dan voor m'n gevoel verkeerd of zo. Dat extra gedeelte met makrotoetsen lijkt dan overbodig en in de weg te zitten. Tja, kan het niet echt goed verwoorden, maar zo ervoer ik het. Het toetsenbord leek te breed of iets :P
&
Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:35:
Dat heb ik dus met het gedeelte waar de pijltjestoetsen zitten : Als dat niet gewoon standaard is uitgevoerd dan word ik helemaaaal gek gewoon :X :D
Zeg maar dit soort vage produkten :

- http://allthingsergo.com/...oads/2011/10/IMGP0302.jpg
- http://blog.codinghorror....0b012877707759970c-pi.jpg
- http://cdn.instructables....46I5XUFEG40CKA.MEDIUM.jpg
- http://davidlenihan.com/s...9ee35afc7e_A86C/image.png <= Mijn Bluetooth Logitech DiNovo HTPC setje lijkt op deze incl. nog eens de UK layout... gelukkig gebruik ik die weinig :/
- http://gadgets.itwriting....ploads/2013/04/image2.png <= Kleine toetsen en UK layout... ieuw!
- http://www.pcguide.com/ref/kb/layout/z_011134ergo.jpg <= Ergonomisch OK, ik heb de MS Ergonomic 4000 tenslotte, maar waarom dan die pijltjestoetsen zo verpesten ?!

En mijn #1 ergernis bij laptops : http://media.journalofacc...ssues/2012/12/TechQA3.jpg |:( :r

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Grappige post. Ook zo herkenbaar. Ik mis op mijn dinovo edge altijd de 'contextmenu' knop. Juist op zo'n toetsenbord verwacht je die terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Laatst online: 08-09 15:36
Tarabass schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:48:
Ik ben een beetje aan het spelen met mijn Ducky Zero en vraag mij af waarom ik de delay en rate kan instellen en wat dat dan doet. Kan iemand mij een beetje uitleg geven over wat het doet en wat de beste instelling zou zijn?

Daarnaast als ik n-key rollover aanzet krijg ik in Windows (8.1 enterprise) een foutmelding geluidje. Echter komt er geen foutmelding. Het lichtje (F12) knippert heel vlug en na het geluidje gaat het lampje gewoon aan. Het werkt dan overigens niet..
Ik heb de Ducky Zero Shine en heb ook een beetje zitten rommelen en testen met de repeat delay en rate om uit te zoeken wat er het nut precies van is. Ik had een kladblok geopend en hield steeds een letter 2 seconden ingedrukt. Het resultaat was dat hoe hoger de rate en hoe lager de delay, hoe meer letters eruit kwamen. Als ik het goed begrijp is de repeat delay een maat voor hoe lang je moet wachten tot je lettertoets meerdere letters gaat maken als je 'm ingedrukt houdt. De repeat rate geeft de snelheid waarmee nieuwe letters verschijnen. Ik kan me voorstellen dat dit handig kan zijn in spellen met semi-automatische wapens of andere aanvallen die je snel achter elkaar wilt uitvoeren. Op deze manier kun je dat dus makkelijk automatisch laten doen. (Of als je heel veel uitroeptekens achter een zin zou willen zetten zonder lang te hoeven wachten. 8)7 )

Ik houd de repeat delay en rate trouwens op de laagste waarde staan, want ik hoef niet zo vaak toetsen veel te herhalen en denk dat op deze manier de kans op typfouten kleiner is.

[ Voor 5% gewijzigd door Nonstop decay op 08-09-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Is de ducky tactile of linair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Laatst online: 08-09 15:36
De mijne heeft Cherry MX Blues en is dus tactile/clicky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hmm, kreeg net een mail van Newegg, De Corsair K70RGB is er eindelijk te krijgen, net nu ik 2 weken geleden vanwege die lange levertijd maar een Daskeyboard heb gekocht.
Volgens Newegg NL moet de k70 RGB iets meer dan 130,- gaan kosten.
1 schrale troost; hij is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
Amazon.com heeft 'm ook in stock, 173 euro totaal. Ik wacht ff af wat ie hier gaat kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik heb 'm zojuist besteld bij Amazon.com voor 196,- euro incl. AmazonGlobal Priority shipping. Hij zou donderdag geleverd moeten worden dus dan zal ik een review plaatsen.

Nb. als ik had gekozen voor normal shipping dan kwam hij inderdaad uit op 173 euro en zou het tussen de 8 en 14 dagen duren voordat hij geleverd wordt.

Tsja, het leven van een early adaptor gaat niet over rozen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Ad Hox op 08-09-2014 22:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 14:27
Ad Hox schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:14:
Ik heb 'm zojuist besteld bij Amazon.com voor 196,- euro incl. AmazonGlobal Priority shipping. Hij zou donderdag geleverd moeten worden dus dan zal ik een review plaatsen.

Nb. als ik had gekozen voor normal shipping dan kwam hij inderdaad uit op 173 euro en zou het tussen de 8 en 14 dagen duren voordat hij geleverd wordt.

maar dan moet je toch nog belasting betalen ? ik heb hem al bij alternate gezien maar hij staat erop voor 200 en nog op preorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Amazon prijs is inclusief douane clearing van 30 euro, als het minder is krijg je her verschil terug. Ik hoop eigenlijk dat ie een stuk onder de 200 wordt hier in de NL shops maar zal wel ijdele hoop zijn..

[ Voor 34% gewijzigd door CopyCatz op 08-09-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
CopyCatz schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:05:
Amazon prijs is inclusief douane clearing van 30 euro, als het minder is krijg je her verschil terug. Ik hoop eigenlijk dat ie een stuk onder de 200 wordt hier in de NL shops maar zal wel ijdele hoop zijn..
Waar kan ik die info vind op de amazon site heb je een linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:30
http://www.amazon.com/Cor...air+K70+Cherry+MX+RGB+Red

Inloggen en dan je gegevens invullen. Uiteindelijke kosten komen op €136.31 + €7.20 handling + BTW (€30.14) = €173.65

En dat vind ik het persoonlijk eigenlijk niet waard. Jammer, maar het lijkt erop dat ik uiteindelijk toch maar naar een ander model ga kijken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Item Subtotal: EUR 136,31
Shipping & Handling: EUR 26,45

Total Before Tax: EUR 162,76
Import Fees Deposit: EUR 34,18

Order Total: EUR 196,94

Ik kan de BTW nog aftrekken dus dat valt weer mee.

Nb, dit is wel met Global Priority shipping, standaard is inderdaad goedkoper en kom je op 173 euro uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Ad Hox op 08-09-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zal me niets verbazen als die hier rond de 150€ gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ad Hox schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:14:
Ik hoop adopter, al snap ik wel dat je nú vol spanning zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
darkkingll schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:52:
Zal me niets verbazen als die hier rond de 150€ gaat kosten.
Laten we het hopen, want in de UK is het van 169 dollar naar 169 pond vertaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
Hij is al leverbaar bij alternate voor €200, wel aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 12:29
Hippowave schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:52:
Hij is al leverbaar bij alternate voor €200, wel aan de hoge kant.
Dat is achterlijk hoog zeg!

De normale K70 heeft hier trouwens ook een hogere prijs in EU ten opzichte van de dollar. Op newegg heeft hij een prijs van 111,99 dollar en hier een minimale prijs van €119,95

Maar hopen dat het een foutje is en dat hij snel zakt naar €149,00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:38
Logitech heeft 30% korting op assortiment.
Hierdoor komt de G710+ uit op €106.39.

met kortingscode: vzvodfhtf

Je krijgt er ook een PowerShell controller + battery bij voor de Iphone ter waarde van €69.99.

• CopyCatz
Alternate heeft 'm inmiddels binnen, maar ik vind 200 euro echt te veel. Wel maf dat ie gewoon nog niet eens in de pricewatch zit...

• Sjenker
http://tweakers.net/price...;412744;319306/categorie/ oke dit is mijn lijstje van toetsenborden die nu op het oog heb. De logitech staat er nu tussen ivm 30% korting. Maar wat is nou beter aan die ducky dan de CM quickfire? Naast dat de ene lichtjes heeft.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 16:32
Waarom haalt niemand de CM Storm Trigger Z? Ik zie veel tobo's langskomen die niet beter zijn dan de Trigger Z maar wel duurder. Polssteun, backlight, brown cherry en dat voor nog geen 100 euro.
Boomhunta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:27:
http://tweakers.net/price...;412744;319306/categorie/ oke dit is mijn lijstje van toetsenborden die nu op het oog heb. De logitech staat er nu tussen ivm 30% korting. Maar wat is nou beter aan die ducky dan de CM quickfire? Naast dat de ene lichtjes heeft.
Andere stabilizers onder de knoppen geloof ik. En de Ducky heeft cleanere "normale" fonts op de keycaps, ik vind de Quickfires een beetje "vol" ogen en minder consistent wat de fonts betreft. Niet dat het zoveel uit maakt uiteindelijk, maar goed.

Wat betreft de Trigger Z; tja, niets mis mee, maar de polssteun is wel serieus groot op je bureau.
Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.