Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nonstop decay schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:22:
[...]

Ik heb rode, blauwe en zwarte kunnen testen bij de Media Markt in de Bijlmer/bij de ArenA. Misschien heeft die in Noord ze ook, maar bij de Saturn heb ik ze niet allemaal gezien.
Bij mij zou je trouwens ook alles een keer kunnen proberen. Ik heb een toetsenbord met blues en een sampler kit met blue, brown, green, clear, red, black, grey en white (met o-rings). :P Ik leen ze liever niet uit, maar als het vooral om het "even voelen" gaat, kan dat. :)
Ik was afgelopen woensdag bij de MM bij de arena, daar hadden ze helaas geen blues (meer) staan. Wel groene kailhs (razer tournament).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
Heeft iemand ervaring met dit merk/type? De v60 ziet er ook aardig uit, maar goed, ze zijn bijna nergens te krijgen alleen. De prijs is aardig, helaas dan weer niet de combinatie die ik wil. Heeft iemand nog een aardige website waar je voor een aardige prijs een mechanische tobo op de kop kan tikken (cherry mx blue)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

g1de0n schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 01:07:
[...]

Heeft iemand ervaring met dit merk/type? De v60 ziet er ook aardig uit, maar goed, ze zijn bijna nergens te krijgen alleen. De prijs is aardig, helaas dan weer niet de combinatie die ik wil. Heeft iemand nog een aardige website waar je voor een aardige prijs een mechanische tobo op de kop kan tikken (cherry mx blue)?
Ik typ er nu op, kwaliteit is meer dan goed. Voelt beter aan dan mijn Corsair K60. Typen is op browns vandaar dat ik hem hier ook heb. Thuis heb ik liever reds ook omdat ik daar wel game.

Combinatie komt later wel vermoedelijk in wat jij kan willen maar dan is de prijs ook anders. De reden dat deze betaalbaar is juist vanwege de lay-out. Als hij hierna aan een batch komt zal de prijs ook stijgen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:21

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb een Ducky Zero met browns. Typt fantastisch, gamen is acceptabel. Met het oog op gamen had ik liever reds gehad, maar ik ben geen supertypist dus ben bang dat ik met reds teveel typfouten ga maken. Groot voordeel van Ducky toetsenborden is dat ze in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Logitech G710+ een mooi ingetogen uiterlijk hebben, ideaal voor als je PC in de woonkamer staat.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Corsairs Cherry MX RGB lauch date changed to unknown date in future:

http://www.pcper.com/news...X-RGB-Launch-Date-Changed

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 19-08-2014 08:47 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fanta schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:15:
Ik heb een Ducky Zero met browns. Typt fantastisch, gamen is acceptabel. Met het oog op gamen had ik liever reds gehad, maar ik ben geen supertypist dus ben bang dat ik met reds teveel typfouten ga maken. Groot voordeel van Ducky toetsenborden is dat ze in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Logitech G710+ een mooi ingetogen uiterlijk hebben, ideaal voor als je PC in de woonkamer staat.
Ik kan prima gamen met de brown eigenlijk. Maar nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet echt een die-hard gamer ben.

Mijn Razer Blackwidow gaat er in elk geval uit, ik vind die Ducky echt heel veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

TERW_DAN schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:51:
[...]

Ik kan prima gamen met de brown eigenlijk. Maar nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet echt een die-hard gamer ben.

Mijn Razer Blackwidow gaat er in elk geval uit, ik vind die Ducky echt heel veel fijner.
Ligt er misschien aan welke game je speelt, en hoe je speelt. Ik speel voornamelijk BF4, met name in de CQC maps ben je dan behoorlijk intensief met je WASD keys bezig. Om nog sneller van key te switchen en dus sneller ingame te bewegen, ben je met reds in het voordeel. De verschillen zijn echter niet groot, en het is niet zo dat ik lamme vingers heb na een uurtje gamen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Help!!!! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:46:

Kan ik er nog mooi voor sparen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Help!!!! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:46:

Leek mij ook wel wat, blijkbaar moet je als red switch gebruiker ook rode lichtjes gebruiken van de fabrikanten..3x raden welke kleur ledlicht ik blijkbaar slecht kan verdragen :/ :P
Overigens is een maatje van mij pas ook overgestapt op mechanisch..zitten we veel tegen elkaar te lullen dat het toch wel verdomd zalig tikt..en dat we de herrie stiekem gewoon cool vinden..HAKKETAKKETAKTAK :+

Slechte planning van Corsair trouwens..of kunstmatige schaarste creëren om er straks nog meer voor te kunnen vragen? :P Zou wel zuur/grappig zijn als straks een andere fabrikant eerder met iets identieks komt, van idem kwaliteit dan :)

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 19-08-2014 09:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
Ik zie deze acties eigenlijk als een soort planmatige zelfmoord...
Ze hebben het toetsenbord veel te vroeg aangekondigd, waardoor clones nu de kans krijgen om ze sneller af te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het is vooral erg storend omdat de Corsair K70 browns en ??? ook niet of nauwelijks leverbaar was.

Veel mensen hebben/zitten nog steeds tevergeefs hierop te wachten.

Dit verwacht je eerder bij Razer oid dan bij Corsair.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En ik betwijfel inderdaad of mensen zo lang gaan zitten wachten, of dat ze uiteindelijk dan toch maar wat anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TERW_DAN schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:51:
En ik betwijfel inderdaad of mensen zo lang gaan zitten wachten, of dat ze uiteindelijk dan toch maar wat anders kopen.
Persoonlijk zou ik wachten maar begin wel te twijfelen mocht ik er nog eentje willen hebben. Er zijn weinig alternatieven met hetzelfde kleurenpatroon en normale cherry's. Ja de razer maar die is kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, die K70 browns zou er een jaar geleden volgensmij al zijn. Soms kun je lang wachten....

Het kost hen zeker sales.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Zijn ze niet te bestellen in het buitenland? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze in Amerika al te koop zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Fanta op 19-08-2014 12:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AFAIK, zijn de K70 browns sporadisch in het buitenland (US?) opgedoken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Op hun eigen shop staan ze wel, dacht ik.
Heb er een paar keer naar gekeken, maar ik vond uiteindelijk de toetsen teveel uit de body steken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Touchdomex schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Kan ik er nog mooi voor sparen :+
Inmiddels maar een Daskeyboard 4 besteld. Vond het wachten te lang duren.
Wat ik heb begrepen op een ander forum(ook maar geruchten) is dat er een probleem is/was met dode LED's. Zo zouden er in de productvideo van LinusTechTips al een aantal dode LED's te zien zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door darkkingll op 19-08-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:51:
Ik dacht dat de RGB led i.c.m. Cherry toetsen door hen is ontwikkeld, en dus niet door anderen zomaar gebruikt kan worden (zal wel een tijdslimiet op zitten). Heb hier geen bron van, maar meende dit ergens gelezen te hebben tijdens de launch. Als je dus perse zoiets wilt zul je misschien wel moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Cyleo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:23:
[...]

Ik dacht dat de RGB led i.c.m. Cherry toetsen door hen is ontwikkeld, en dus niet door anderen zomaar gebruikt kan worden (zal wel een tijdslimiet op zitten). Heb hier geen bron van, maar meende dit ergens gelezen te hebben tijdens de launch. Als je dus perse zoiets wilt zul je misschien wel moeten wachten :P
Razer komt met een zelfde soort toetsenbord, alleen dan zonder Cherry:
http://www.razerzone.com/chroma
Er is dus keuze, tenzij je perse Cherry RGB's wilt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
darkkingll schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:25:
[...]

Razer komt met een zelfde soort toetsenbord, alleen dan zonder Cherry:
http://www.razerzone.com/chroma
Er is dus keuze, tenzij je perse Cherry RGB's wilt hebben..
Ja, dat is dan ook precies wat ik zeg :P Als je die combo wil zul je volgens mij moeten wachten omdat het door hen samen ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Er zijn al verschillende filmpjes op youtube waarop je de razer black widow chroma ziet. Ziet er echt vet uit.

Mocht je ook de headset of de muis erbij kopen kan je ze dus met elkaar synchroniseren. Vooral als je pulsating doet lijkt mij wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

darkkingll schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

Inmiddels maar een Daskeyboard 4 besteld. Vond het wachten te lang duren.
Wat ik heb begrepen op een ander forum(ook maar geruchten) is dat er een probleem is/was met dode LED's. Zo zouden er in de productvideo van LinusTechTips al een aantal dode LED's te zien zijn.
Ik heb nog eentje ;) Wil alleen upgraden dus ik kan prima wachten ;) Als je er nog geen hebt dan snap ik wel dat je een andere gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 11:59

Ad Hox

N/A

Van een grotere Nederlandse webshop ontving ik het navolgende inzake de Corsair RGB K70:

"Naar verwachting zal dit product aan het einde van dit jaar leverbaar zijn in Nederland.
Ook wij zullen dit toetsenbord gaan leveren rond die tijd."

Ben benieuwd! Ik wacht er zeker nog wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34
DeeSung schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:09:
Mocht je ook de headset of de muis erbij kopen kan je ze dus met elkaar synchroniseren. Vooral als je pulsating doet lijkt mij wel vet.
Vooral die synchroniserende heatset is uitermate nuttig. Ff wat spiegels bestellen alvast :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb het hier niet kunnen vinden in het topic dus ik vraag het maar even. Ik heb een tobo met Cherry MY switches. Hoe verhouden die zich tot de MX toetsen, en is daar interesse in?
Het ding heeft nieuw tegen de 80-90 euro gekost, dus ik verwacht dat het geen troep is.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmm, denk dat interesse niet zo groot zal zijn, als wat ik hier vond een indicatie is van de algemene meningen over Cherry MY switches.
The Cherry MY switch is a semi-mechanical keyboard switch, first introduced in 1987. Cherry introduced this switch as a cheaper alternative to their MX switch line.

[...]

The switch feel is generally described ranging from "too stiff" to "like typing on wet newspaper"[3] or "like prodding a dead octopus".

The initial resistance is relatively low, around 30 cN and rising rapidly, bottoming out at around 120 cN. This is attributed to the helical spring being very short. Compared to the Cherry MX it does not have as much friction when pressed straight down but it is actually worse on off-centre key presses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM3002X
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-10 15:03
Ad Hox schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:56:
Van een grotere Nederlandse webshop ontving ik het navolgende inzake de Corsair RGB K70:

"Naar verwachting zal dit product aan het einde van dit jaar leverbaar zijn in Nederland.
Ook wij zullen dit toetsenbord gaan leveren rond die tijd."

Ben benieuwd! Ik wacht er zeker nog wel even op.
Welke versie betrefd het? RGB of MX Brown?
Welke webshop was het?

Bedankt voor de info

Ik ben al tijden opzoek naar een mechanisch toetsenbord(rubberdome) omdat mijn huidige aan het overleiden is(de W key hapert). En wil ed K70 MX Brown maar die is echt niet te verkrijgen, dus de G710+ overwogen maar die vind ik minder strak en de toetsen lijken wat dichter op elkaar geplaatst te zijn.
Tevens levert Logitech in de NL enkel de G710+ in de layout met korte shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM3002X schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:39:
[...]
Ik ben al tijden opzoek naar een mechanisch toetsenbord(rubberdome)
??

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een rubberdome mechanisch bord is idd nogal tegenstrijdig.
Of heeft de TS nu een rubberdome en wil hij mechanisch.

In dat geval zou ik aanraden sowieso een mechanisch bordje te halen, dat tikt altijd fijner dan rubberdomes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen inderdaad, of Topre switches ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

henkie196 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:29:
Hmm, denk dat interesse niet zo groot zal zijn, als wat ik hier vond een indicatie is van de algemene meningen over Cherry MY switches.

[...]
Ja dat is kopie paste van wikipedia 8)7
Dus wie zijn mening is dat nou helemaal?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
artificial_sun schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:16:
Ja dat is kopie paste van wikipedia 8)7
Dus wie zijn mening is dat nou helemaal?
Die van deskthority? Is hun wiki, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henkie196 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:29:

[...]
Haha, nu weet ik precies hoe dat voelt 8)7
"like prodding a dead octopus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39
Zojuist mijn Das Keyboard 4 Ultimate (Brown / Soft Clicky) in ontvangst mogen nemen!

:*) 8) :9~

Is toch wel een groot verschil met de Razor BlackWidow Tournament Edition (Blue) die ik al had.

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:11
Iemand ervaring hoe de K65 zich verhoudt tot de K70? Ik heb de K70 namelijk bij Alternate kunnen proberen, maar wil graag de(een) kleinere K65.

• DCG909
Is de K65 niet een rubber dome?
Dan typt ie dus totaal anders :/

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DCG909 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:51:
Is de K65 niet een rubber dome?
Dan typt ie dus totaal anders :/
http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard

Nope, al weet ik niet of hij hetzelfde heeft als de K60. Dus de F-toetsen en de Del/end/pgdwn toetsen zijn rubbers. De rest is mechanisch

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik blijf het vreemd vinden dat ze die hybride toetsenborden maken, voor de prijs die ze er voor vragen kunnen ze ook gewoon alles mechanisch maken. Diegene die ze willen hebben betalen de prijs er toch wel voor.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Edsger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:55:
Zojuist mijn Das Keyboard 4 Ultimate (Brown / Soft Clicky) in ontvangst mogen nemen!

:*) 8) :9~

Is toch wel een groot verschil met de Razor BlackWidow Tournament Edition (Blue) die ik al had.
Daar ga je flink van genieten, ik merk het verschil tussen mijn Das Keyboard (Model S Ultimate MX Brown) thuis en een standaard HP ramplank op het werk. Uiteraard niet echt een vergelijking die fair is.

De vergelijking echter met QPAD-MK80 naar Das Keyboard is ook wel te merken, de bouwkwaliteit van Das Keyboard evenals de toetsen voelen net wat prettiger aan vind ik zelf.

• drvinnie
Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:56:
[...]
http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard
Nope, al weet ik niet of hij hetzelfde heeft als de K60. Dus de F-toetsen en de Del/end/pgdwn toetsen zijn rubbers. De rest is mechanisch
Voor zover ik het begrijp is de K65 volledig mechanisch. Hij lijkt dus meer op de K70 dan op de K60. Ik ben er nu wel nog minder gerust op zonder deze uit te kunnen proberen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MegaTronics schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:02:
Ik blijf het vreemd vinden dat ze die hybride toetsenborden maken, voor de prijs die ze er voor vragen kunnen ze ook gewoon alles mechanisch maken. Diegene die ze willen hebben betalen de prijs er toch wel voor.
K60 wordt al niet meer geproduceerd voor zover ik weet

• DCG909
Ah, my bad.
Daxht dat de K65 helemaal links stond op hun kb pagina, maar dat waren de raptor's
De K65 zou idd mechanisch moeten zijn :)

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gisteren de Das Keyboard Model S Professional binnen gekregen, een fantastische verbetering ten opzichte van mijn oude k800!

Zou nog wel eens een duur geintje kunnen worden, wil hem nu eigenlijk ook op het werk hebben. En daar heb ik twee PCs :p

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34
Mephisteus schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:29:
Zou nog wel eens een duur geintje kunnen worden, wil hem nu eigenlijk ook op het werk hebben. En daar heb ik twee PCs :p
Soon. Geen lease-auto meer op het werk maar lease-boards :)

Nickname does not reflect reality

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 11:59

Ad Hox

N/A

DM3002X schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Welke versie betrefd het? RGB of MX Brown?
Welke webshop was het?

Bedankt voor de info
Alternate, en de K70 RGB zal vermoedelijk eerst alleen met red's beschikbaar zijn.

Op Amazon komt hij begin september beschikbaar (US). Zouden zij dan ook al aan Nederland leveren? Ik zou dat best overwegen, op een US-layout mis je volgens mij alleen het euro teken...Kan ik ook nog wel mee leven, al vermoed ik dat daar best wel weer een mod voor is ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Ad Hox op 21-08-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:18
Ook ik wil aan mechanisch, best lastig,

KB Paradise V100 ziet er best aardig uit voor 60,- maar kan er niets over vinden op i-net.

http://www.mechanicalkeyb...nborden/kbtalking-v-100/1

Afwijkende layout? ik zie een grote enter maar ook een grote shift?

Blijft een beetje jammer van webshops, je kan niet even kijken/voelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Firedre schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:45:

KB Paradise V100 ziet er best aardig uit voor 60,- maar kan er niets over vinden op i-net.

Ja de layout is zoals op de foto. Look en feel zijn gewoon erg goed en fijn. Switches is op elk toetsenbord hetzelfde :+ Materiaalkeuze is goed en de stevigheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Firedre schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:45:

Volgens mij staat die shop goed bekend. Bestellen > testen > niet goed? retourneren.

---
Heb via eBay voor nog geen 5 dollar o-ringen besteld. Stond niet specifiek iets vermeld over hardheid of whatever, merk het wel zodra ze binnen komen :P Denk dat het een stuk minder vermoeiend voor me wordt door het bottomen net ff iets te laten dempen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2Dutch schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Volgens mij staat die shop goed bekend. Bestellen > testen > niet goed? retourneren.

---
Heb via eBay voor nog geen 5 dollar o-ringen besteld. Stond niet specifiek iets vermeld over hardheid of whatever, merk het wel zodra ze binnen komen :P Denk dat het een stuk minder vermoeiend voor me wordt door het bottomen net ff iets te laten dempen ;)
Inderdaad, op deze manier een mech keyboard proberen is heel veel "veiliger" dan via Ebay.
Maar die layout heeft helemaal geen backslash / pipe... Eh, ik hoop dat je er geen / weinig code op wilt gaan schrijven. Of de alts goed kent...
---
Tot nu toe heb ik ook altijd oringen via ebay besteld, vooral de "mx branded" variant uit Hong Kong voor een euro of 6 van 1.5mm bevallen erg goed.
O-ringen doen mij mij weinig voor vermoeidheid hoor... Sterker nog ik heb altijd het idee dat het net wat vermoeiender is. Klak = klak, maar als je een knop hard indruk met oringen voel je dat juist wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 13:22
Ik heb nu voor het werk ook een ducky premiere aangeschaft :) zojuist binnen gehad en de o-rings geplaatst. Wat een rot werk is dat zeg :o

Voornaamste keuze was omdat ik op het werk met een mac werk en het standaard mac toetsenbord werkt voor mij gewoon niet. Ik maakte teveel typfouten. Ik hoop dus ook dat dit het verschil gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Hey jongens, ik heb een tip van jullie nodig. Ik zoek een toetsenbord (ik denk met bruine toetsen) met toetsverlichting (wit) vooral voor het programmeren. Budget ligt rond de 100 euro, wie weet wat ik voor dat geld het beste kan nemen? Ik merk dat er namelijk heeeeel veel verschillende merken zijn. Of er nu MX toetsen op zitten interesseert me eigenlijk niet veel.

Voorkeur gaat trouwens naar een kleine enter, zodat ik mijn vraagteken naast mijn shift heb, vind ik voor het programmeren echt een must.

[ Voor 16% gewijzigd door kevinkrs op 23-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Ik heb een week geleden mijn eerste mechanische bordje besteld *O*
Het is een Ducky Shine 3 DK9008 met blue switches en rode ledjes. Alleen staat op de site "op voorraad" en daar direct onder dat hij pas de derde week van september geleverd wordt. Ik denk dus dat de voorraad een foutje is en ik nog een maand moet wachten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
kevinkrs schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:48:
Hey jongens, ik heb een tip van jullie nodig. Ik zoek een toetsenbord (ik denk met bruine toetsen) met toetsverlichting (wit) vooral voor het programmeren. Budget ligt rond de 100 euro, wie weet wat ik voor dat geld het beste kan nemen? Ik merk dat er namelijk heeeeel veel verschillende merken zijn. Of er nu MX toetsen op zitten interesseert me eigenlijk niet veel.

Voorkeur gaat trouwens naar een kleine enter, zodat ik mijn vraagteken naast mijn shift heb, vind ik voor het programmeren echt een must.
Ik zou deze aanschaffen in jouw geval, als ie weer op voorraad is.
pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
g1de0n schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:15:
[...]

Ik zou deze aanschaffen in jouw geval, als ie weer op voorraad is.
pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)
Die ziet er goed uit, weet je ook toevallig waar ik hem het beste kan verkrijgen? Want ik de tweakers pricewatch word ik niet erg vrolijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
kevinkrs schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:17:
[...]

Die ziet er goed uit, weet je ook toevallig waar ik hem het beste kan verkrijgen? Want ik de tweakers pricewatch word ik niet erg vrolijk :(
Even goed de pricewatch in de gaten houden. Is de moeite zeker waard :)Cherry mx tobo's zijn nou eenmaal vaak slecht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik typ heel veel typfouten met mijn mechanisch toetsenbord. Corsair K70. Heb deze al een paar maand. Wat is de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:40:
Ik typ heel veel typfouten met mijn mechanisch toetsenbord. Corsair K70. Heb deze al een paar maand. Wat is de truc?
Het zou kunnen dat de reds (die meer bedoelt zijn voor gaming) je niet gunstig gezind zijn. Wellicht aan je lichaamshouding, je het keyboard beter vlak kan leggen ipv met voetjes, etc. Misschien kan je beter switchen (pun intended) naar blues of browns, welke meer geschikt zijn voor het betere typ werk, met name de blues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:46:
[...]

Het zou kunnen dat de reds (die meer bedoelt zijn voor gaming) je niet gunstig gezind zijn. Wellicht aan je lichaamshouding, je het keyboard beter vlak kan leggen ipv met voetjes, etc. Misschien kan je beter switchen (pun intended) naar blues of browns, welke meer geschikt zijn voor het betere typ werk, met name de blues.
En die bleus pinnetjes, waar kan ik die vinden? Moet natuurlijk passen in de corsair k70. Zijn ze eigenlijk wel makkelijk te veranderen?

edit: kun je het ook leren om te gaan met die red knoppen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op Red veel tikfouten maakt zou ik Browns ook niet aanraden, die hebben net als Reds een actuatiekracht van 45 cN (zij het met een lichte bump). Als je lineair verder wel fijn vindt kun je Blacks proberen, wil je ook een duidelijke klik als bevestiging van je aanslag is Blue inderdaad interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Mijn Logitech G11 is vandaag overleden (of, iig, 3 toetsen), en daarom ben ik nu aan het rondkijken voor een vervanging. Overal lees ik dat mechanisch veel fijner is, dus dan gaan we dat maar eens proberen...

Ik typ vrij veel voor mijn werk, en speel CS:GO, daarnaast krijg ik regelmatig het commentaar dat ik vrij "hard" de toetsen indruk (een vrij luide typstijl zou je kunnen zeggen). Daarnaast is een numpad een must.

Onder CS:GO gamers is de Steelseries 6gv2 populair, maar het viel mij op dat daar geen polssteun bij zit (vind ik zelf wel erg fijn typen). Voordeel is wel dat ze wat minder clicky zijn, wat misschien wat meer bij mijn typstijl past (maar na een uurtje typen op zo'n toetsenbord weetik meer natuurlijk...).

Een Das Keyboard heeft mij altijd al aangesproken (maar dan vooral om mensen te pesten die niet kunnen blind typen :P), maar twijfel ik wat over gezien de wat hogere instapprijs, en mijn gebrek aan ervaring met mechanische toetsenborden.

Wat raden jullie mij aan? Zowiezo zijn O-ringen geen overbodige luxe denk ik voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:40:
Ik probeer in elke winkel en op elk mechanisch bord wat ik kan vinden uit of ik er goed op kan typen. De verschillen zijn enorm. Volgens mij (mijn gevoel) verschillen bijvoorbeeld ook de toetsafstanden. Misschien kun je erachter komen welk bord goed in jouw hand ligt.
g1de0n schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:46:
[...]Het zou kunnen dat de reds (die meer bedoelt zijn voor gaming) je niet gunstig gezind zijn. Wellicht aan je lichaamshouding, je het keyboard beter vlak kan leggen ipv met voetjes, etc. Misschien kan je beter switchen (pun intended) naar blues of browns, welke meer geschikt zijn voor het betere typ werk, met name de blues.
Ik zou sowieso iedereen aanraden om nooit voetjes te gebruiken, tenzij je een keyboard hebt met voetjes aan de voorkant. Met de pootjes uit komt er veel meer druk op je vingers te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb zelf de Logitech G710+, deze heeft brown switches en O-ringen, een palmsteun en een numpad.
Naar aanleiding van jouw voorkeuren kan ik hem dus aanraden.
Hij is wat stiller dan keyboards met blue switches, al helemaal als je leert iets zachter te typen.

Andere pluspunten vind ik dat het ding zo zwaar is als een baksteen en al net zo stevig. En de verstelbare toetsenverlichting.

Ik zie alleen net dat dit toetsenbord nauwelijks nog verkrijgbaar is en nu minstens 150 euro kost :S

[ Voor 9% gewijzigd door Marn1X op 24-08-2014 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Marn1X schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 02:20:
[...]

Ik heb zelf de Logitech G710+, deze heeft brown switches en O-ringen, een palmsteun en een numpad.
Naar aanleiding van jouw voorkeuren kan ik hem dus aanraden.
Hij is wat stiller dan keyboards met blue switches, al helemaal als je leert iets zachter te typen.

Andere pluspunten vind ik dat het ding zo zwaar is als een baksteen en al net zo stevig. En de verstelbare toetsenverlichting.

Ik zie alleen net dat dit toetsenbord nauwelijks nog verkrijgbaar is en nu minstens 150 euro kost :S
De polssteun is wel erg fijn, net als de al meegeleverde O-ringen, maar de kleine shift is dan weer superonhandig, zeker bij FPS gamen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaaan
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb m'n US-layout G710- via Amazon geïmporteerd. Ik had gekozen voor Priority Shipping, wat betekende dat hij binnen twee dagen in huis was. Al met al kwam ik op 136 euro uit. Daar zat alles bij in: ook verzendkosten en importkosten. Mocht je minder haast hebben kon je kiezen voor de normale shipping method. Kostte twintig euro minder volgens mij, al duurde het logischerwijs ook wat langer.

Kortom: ik ben goedkoper uit dan via de Nederlandse shops (althans, met hun huidige prijzen) én heb mijn gewenste liggende enter/lange linker shift.

Trouwens, Alternate verkoopt ook de US-layout van dit toetsenbord. Die had ik eerst besteld maar dat bleek dus gewoon onjuist te zijn. Op de doos stond vrolijk 'US-layout!' maar eenmaal geopend keek ik gewoon tegen die brakke EU-layout aan. Die optie wil ik je dus niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
Mooneater schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 08:48:
[...]

De polssteun is wel erg fijn, net als de al meegeleverde O-ringen, maar de kleine shift is dan weer superonhandig, zeker bij FPS gamen :(
Je bent zeker niet de enige die problemen heeft met de EU layout, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ik speel voornamelijk shooters en m'n pink kan er makkelijk bij/valt er niet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
sebastiaaan schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:40:
Ik heb m'n US-layout G710- via Amazon geïmporteerd. Ik had gekozen voor Priority Shipping, wat betekende dat hij binnen twee dagen in huis was. Al met al kwam ik op 136 euro uit. Daar zat alles bij in: ook verzendkosten en importkosten. Mocht je minder haast hebben kon je kiezen voor de normale shipping method. Kostte twintig euro minder volgens mij, al duurde het logischerwijs ook wat langer.
Dat klinkt tempting, maar als ik dit nu probeer (via amazon.com), dan shippen ze niet naar europa:
The following types of items can’t be shipped to buyers outside the U.S.: video games, toy and baby items, electronics, cameras and photo items, tools and hardware, kitchenware and housewares, sporting goods and outdoor equipment, software, and computers.
Grmbl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
Oeh, ik heb een CM Storm Quickfire Rapid-i bij afuture kunnen bestellen! Was de laatste, stond niet bij de pricewatch >:)

Ik wilde graag van het numpad en de macro toetsen af, die gebruikte ik toch niet en zo is er meer ruimte voor m'n muis. Ben benieuwd of ie verder net zo fijn typt als de G710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen!

Ik ben van plan om met de best buy guide van september een nieuwe mainstream pc te kopen en ik ben op zoek naar een "mainstream" toetsenbord. Met name ben ik van plan om weer Starcraft 2 op te pakken, hiernaast zal ik ook aardig wat typewerk verrichten. Ik was geinteresseerd in de Logitech G710+, ik zie op Youtube dat deze echter inferieur schijnt te zijn aan een groot deel van de concurrentie.

Mijn vraag is of iemand hier iets meer over kan vertellen en of dit verschil minimaal is of echt de game-ervaring enorm beinvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben nu weer even aan het kijken voor een nieuw toetsenbord, ik heb nu een G11 en die is zo'n 6 jaar, buiten dat ik hem eigenlijk nooit fijn heb gevonden om op te typen (ik deed voorheen al mijn typwerk op mijn laptop met heerlijke scissor switches), is nu zowel door een combinatie van ouderdom en al mijn typwerk op deze computer, dat ik hem zeer onprettig vind.

Als ik nu naar mijn gevoel luister dan wil ik weer terug naar scissor switches, ik typ best wel wat, en dat voelde gewoon het beste. Maar ik heb nog nooit een mechanisch toetsenbord geprobeerd, dus ja.
Naast het nodige typen, is mijn gaming vooral gericht op League of Legends en MMO('s). Geluid is voor mij wel een punt, geen clicks en ik zoek een lichte aanslag.

Maar wat dan? Brown? Red? O ringen? Of zijn er toch nog ergens goede scissor switch gaming keyboards?

EDIT: Inmiddels meer gekeken, maar Brown is toch zo te zien wel degene die ik wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 24-08-2014 23:58 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Laatst online: 29-09 19:39
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:27:
Hoi mensen!

Ik ben van plan om met de best buy guide van september een nieuwe mainstream pc te kopen en ik ben op zoek naar een "mainstream" toetsenbord. Met name ben ik van plan om weer Starcraft 2 op te pakken, hiernaast zal ik ook aardig wat typewerk verrichten. Ik was geinteresseerd in de Logitech G710+, ik zie op Youtube dat deze echter inferieur schijnt te zijn aan een groot deel van de concurrentie.

Mijn vraag is of iemand hier iets meer over kan vertellen en of dit verschil minimaal is of echt de game-ervaring enorm beinvloedt.
Overal zul je wel meningen vinden dat de kwaliteit minder is dan de concurrentie. De Logitech is een overall goed bord, zowel geschikt voor RTS als MMO's (mede dankzij de software en macro toetsen). Andere toestenborden zullen misschien beter zijn in bouwkwaliteit, of verlichting. Het is waar je zelf de voorkeur aan geeft. Als je veel geld uitgeeft aan een mechanisch toestenbord zul je ook wel een uiterlijk belangrijk vinden. De Logitech is echt geen miskoop, maar een ander mechanisch toetsenbord met bruine/blauwe cherry toetsen zal ook goed zijn (gezien je starcraft speelt). Kijk ook naar de openingspost en bepaal wat je zelf belangrijk vindt:
- verlichting
- macrotoesten
- polssteun
- software
- etc..

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Heb zelf rond zitten kijken en zag de Roccat Ryos MK Pro (brown), maar die kost wel even 169 euro. :O

Punt is, ga ik voor een 'goedkoop' mechanisch bord, dan ga ik er spijt van krijgen omdat ik meer functies will hebben, 1 van de dingen die mij enorm naar die Roccat trekken, zijn de 3 knoppen onder de spatie, die zijn geweldig om te hebben in MMO's.
Een normaal bord vind ik ook weer zonde, en als ik het uiteindelijk bereken, dit toetsenbord heb ik nu al 6 jaar, dat bord zal nog langer moeten meegaan, is die prijs dan echt het probleem?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Benjamin- schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 02:21:
Heb zelf rond zitten kijken en zag de Roccat Ryos MK Pro (brown), maar die kost wel even 169 euro. :O

Punt is, ga ik voor een 'goedkoop' mechanisch bord, dan ga ik er spijt van krijgen omdat ik meer functies will hebben, 1 van de dingen die mij enorm naar die Roccat trekken, zijn de 3 knoppen onder de spatie, die zijn geweldig om te hebben in MMO's.
Een normaal bord vind ik ook weer zonde, en als ik het uiteindelijk bereken, dit toetsenbord heb ik nu al 6 jaar, dat bord zal nog langer moeten meegaan, is die prijs dan echt het probleem?
Het is een premium prijs, maar als je precies krijgt wat je wil en hij gaat jaren mee dan is dat een investering in kwaliteit. Gegronde reden zou ik zeggen, mijn blessing heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaaan
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Mooneater schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:57:
Dat klinkt tempting, maar als ik dit nu probeer (via amazon.com), dan shippen ze niet naar europa:

The following types of items can’t be shipped to buyers outside the U.S.: video games, toy and baby items, electronics, cameras and photo items, tools and hardware, kitchenware and housewares, sporting goods and outdoor equipment, software, and computers.
Grmbl...
Ah, ik zie het nu ook. Balen inderdaad. Ik denk dat het komt doordat Amazon de levering niet zelf meer doet maar het overlaat aan the Electronics Club. Zal wel iets met het volgende punt te maken hebben:
You may have chosen an offer from a seller who doesn’t offer international shipping. Try looking for another seller.
Misschien eBay een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor de mensen die een alternatief zoeken op de Logitech G710+, kijk eens bij de Gigabyte Osmium. Heb deze zelf, mijn review: productreview: Gigabyte Osmium review door Cyleo. Prima alternatief mijn inziens maar dan met goede lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Marn1X schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:51:
Oeh, ik heb een CM Storm Quickfire Rapid-i bij afuture kunnen bestellen! Was de laatste, stond niet bij de pricewatch >:)

Ik wilde graag van het numpad en de macro toetsen af, die gebruikte ik toch niet en zo is er meer ruimte voor m'n muis. Ben benieuwd of ie verder net zo fijn typt als de G710.
Ik zit ook naar dit toetsenbord te kijken, maar het lijkt alsof hij overal is uitverkocht. Bestellen uit de VS kost 150 bucks, dus dat is wel een groot verschil tussen 80 euro.

Weet iemand nog alternatieve sites waar de CM Storm Quickfire Rapid-i te krijgen is?

Of misschien alternatieve modellen die veel op de CM Storm Quickfire Rapid-i lijken? Het is niet erg als hij 130 euro kost bijv.
Ik wil wel graag dat het een tenkeyless model is. Ik heb een klein bureau, en zit in de woonkamer te werken/gamen. Dus om de vrouw niet op te zadelen met veel geklikt ben ik aan het kijken naar MX Brown of MX Black toetsenborden. Ik speel zelf veel verschillende spellen: FPS, turn-based en realtime strategy, moba games.

[ Voor 16% gewijzigd door Madje op 25-08-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Iemand misschien nog goede tips om rode leds wat 'af te zwakken' op een niet-garantievernielende manier?
Ik erger me steeds meer aan de felheid van die leds tov de witte als ik de verlichting in de laagste stand heb staan. Overdag heb ik geen verlichting aan, maar in de avond vind ik het wel prettig, ook gewoon voor een beetje sfeer zeg maar..maar het rood komt veel te hard bij me binnen :/

En nee heb geen reeks reserve normale keycaps liggen :+

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 25-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42

me1299

$ondertitel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CDhrmH8.jpg?1

Mijn nieuwe aanwinst, typt heerlijk :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hey jongens, na lang zoeken heb ik wellicht interesse in een Ducky toetsenbord. Ook omdat iedereen er zeer positief over is. Ik vroeg me alleen af of ze ergens in een nederlands winkel of webshop te verkrijgen zijn? Ik krijg bijna geen resultaten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
kevinkrs schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:43:
Hey jongens, na lang zoeken heb ik wellicht interesse in een Ducky toetsenbord. Ook omdat iedereen er zeer positief over is. Ik vroeg me alleen af of ze ergens in een nederlands winkel of webshop te verkrijgen zijn? Ik krijg bijna geen resultaten namelijk.
http://www.alternate.nl/h...84&tk=7&navId=15206#Ducky
voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Alternate geeft nu een gratis muis weg bij een ducky 2108s..

[ Voor 179% gewijzigd door Tarabass op 25-08-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 16:30

FutureCow

(C) FutureCow

Ik wilde vandaag de CM Storm Trigger Z bestellen, maar deze is nergens meer op voorraad. Ik heb wat rond gemaild en kreeg bij sommige het bericht dat het wel november kan worden! Iemand een idee wat er aan de hand is? Zijn wel meer cm storm modellen met onbekende levertijden. Komt er nieuwe reeks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een CM Storm Quickfire Pro. Toen ik vandaag mijn PC opstartte, gingen de backlights wel aan, maar verder doet het keyboard helemaal niets. Toetsaanslagen worden niet geregistreerd. Wat ik al geprobeerd heb:

- Andere USB poorten (zowel USB 2 als 3 poorten)
- de kabel uit het keyboard gehaald en weer teruggestopt.
- Windows naar nieuwe hardware laten zoeken
- PC herstart,

maar dat mocht allemaal niet baten.

Geen enkele toetsaanslag wordt geregistreerd, het maffe is dat de backlights dus wel branden. Enig idee wat ik nog zou kunnen proberen voor ik 'm RMA stuur?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Op een andere pc proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Zelfde resultaat.. dat wordt RMA

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Cyleo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:42:
Voor de mensen die een alternatief zoeken op de Logitech G710+, kijk eens bij de Gigabyte Osmium. Heb deze zelf, mijn review: productreview: Gigabyte Osmium review door Cyleo. Prima alternatief mijn inziens maar dan met goede lay-out.
Dat is er zeker 1 die ook op mijn radar was verschenen (via eBay gaat het niet worden om de G710+ te halen, kosten daar ong 80$ + 50$ verzenden, dat is niet al te duur, maar voor mij is het allemaal wat shady daar).

Alleen kwam ik deze review tegen, waar gerept wordt van hele hoge gevoeligheid bij de Osmium (waardoor er vaak dubbele toetsaanslagen worden geregistreerd). Heb jij daar ook last van?

Afgezien daarvan zou ik ook voor een model zonder polssteun kunnen gaan en een losse polssteun kunnen kopen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 16:30

FutureCow

(C) FutureCow

Ik vroeg mij af wat je met de FN-key bij een Ducky Zero DK2108 nog meer kan.
Je kunt de N-KEY(F12) en Win-Toets(F10) instellen. Maar kun je de FN-Key ook in combinatie met de andere F toetsen gebruiken? Voor bijvoorbeeld Play/Next/Prev media toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mooneater schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

Dat is er zeker 1 die ook op mijn radar was verschenen (via eBay gaat het niet worden om de G710+ te halen, kosten daar ong 80$ + 50$ verzenden, dat is niet al te duur, maar voor mij is het allemaal wat shady daar).

Alleen kwam ik deze review tegen, waar gerept wordt van hele hoge gevoeligheid bij de Osmium (waardoor er vaak dubbele toetsaanslagen worden geregistreerd). Heb jij daar ook last van?

Afgezien daarvan zou ik ook voor een model zonder polssteun kunnen gaan en een losse polssteun kunnen kopen natuurlijk :P
Nee, gelukkig niet (*klopt af*). Nu heb ik ook de bruine versie, misschien dat het daar minder is maar er zijn inderdaad redelijk wat berichten van te vinden. Overigens kom je die berichten vaker tegen bij mechanische toetsenborden. Hoorde het ook pas een paar weken na aanschaf en sindsdien een beetje para met typen, maar alle dubbele letters tot nu toe zijn nog mijn eigen schuld geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
FutureCow schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:43:
Ik vroeg mij af wat je met de FN-key bij een Ducky Zero DK2108 nog meer kan.
Je kunt de N-KEY(F12) en Win-Toets(F10) instellen. Maar kun je de FN-Key ook in combinatie met de andere F toetsen gebruiken? Voor bijvoorbeeld Play/Next/Prev media toetsen?
Heb het ff getest voor je ( Ducky Zero DK2108S)
en nee de andere knoppen werken niet als extra buttons voor bijvoorbeeld media keys.

Mischien dat het met aparte software is in te stellen?
van MS "Assign macro or function to keys on your keyboard".
Maar vond ook op Lifehacker een tutorial voor autohotkey

[ Voor 18% gewijzigd door wuswug op 26-08-2014 23:14 ]

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat het niet kan? Heb zelf geen Ducky Zero maar op mijn Shine 3 kan het gewoon door de FN-toets met de vier knoppen boven het numpad te combineren, die fungeren dan als mediatoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
MiBe schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:58:
Weet je zeker dat het niet kan? Heb zelf geen Ducky Zero maar op mijn Shine 3 kan het gewoon door de FN-toets met de vier knoppen boven het numpad te combineren, die fungeren dan als mediatoetsen.
die media knoppen werken idd zonder ook maar iets te veranderen ;)
maar wat hij bedoelt is als je FN+ F7 drukt dat er dan een actie gebeurt ( bijvoorbeeld muziek zachter/harder) maar het kan zou je ook er iets anders onder kunnen configuren

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marn1X
Madje schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Ik zit ook naar dit toetsenbord te kijken, maar het lijkt alsof hij overal is uitverkocht. Bestellen uit de VS kost 150 bucks, dus dat is wel een groot verschil tussen 80 euro.

Weet iemand nog alternatieve sites waar de CM Storm Quickfire Rapid-i te krijgen is?
Ik kon hem ook een lange tijd niet op voorraad vinden, als alternatief had ik nog gekeken naar de CM Storm QuickFire TK en de CM Storm QuickFire TK Stealth. Misschien iets voor jou?

Ik typ dit vanaf mn Rapid-i, en ik kan dit bordje iig aanraden! Betere finish op de toetsen en behuizing (minder glad) dan de G710, en zonder O-ringen typt ook een stuk fijner. De bouwkwaliteit is zeer goed, er zit geen flex in en hij staat als een huis op m'n bureau.

*doet G710 de deur uit :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Laatst online: 12-10 09:57
Marn1X schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Ik kon hem ook een lange tijd niet op voorraad vinden, als alternatief had ik nog gekeken naar de CM Storm QuickFire TK en de CM Storm QuickFire TK Stealth. Misschien iets voor jou?

Ik typ dit vanaf mn Rapid-i, en ik kan dit bordje iig aanraden! Betere finish op de toetsen en behuizing (minder glad) dan de G710, en zonder O-ringen typt ook een stuk fijner. De bouwkwaliteit is zeer goed, er zit geen flex in en hij staat als een huis op m'n bureau.

*doet G710 de deur uit :w
Als extra: de Rapid-I is te bestellen en op voorraad bij Alternate: https://www.alternate.nl/...uct/1146493?tk=7&lk=10385

Heb zelf net de CM Storm Quickfire TK (Brown) besteld bij Afuture. Typ nu met scissorswitches en hoewel dat best fijn werkt stoort de frequentie met mijn Logitech Performance MX. Blue net iets te luid en Brown toch een fijne feedback. Daarnaast heeft de Quickfire TK een mooie witte led-verlichting.

Hoop dat ik hem morgen binnen heb. Dan zal ik een korte review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
De Blackwidow bij mij thuis zijn praktisch helemaal versleten, en dat is best vervelend.. Nu wil ik een nieuwe keyset erin zetten van PBT kwaliteit, weet iemand een site/plek waar ik deze voor een fatsoenlijke prijs kan kopen? 30-40 euro gaat mij wel heel ver voor een ons plastic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik ben jaloers :9
Heb je hem rechtstreeks bij Unicomp besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:34
hier ook een unicomp bezitter. Als je op zoek bent naar een belgische azerty heb ik nog een ongeopende liggen.

Wel niet supertevreden van de bouwkwaliteit - zie ergens terug in dit topic. (Heb ook echte model m, en daar is wel een verschil mee van gewicht en afwerking van de keycaps. Misschien moet ik toch ooit een FrankenIBM maken). Moest de jouwe ook druppeltjes plastiek beginnen te regenen als je hem omdraait, mag je mij contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Belgische layout kan ik weinig mee helaas. Moet voor mij wel een US-Intl qwerty zijn.
Toch maar eens bestellen bij Unicomp. Alleen jammer van de verzendkosten. Je opmerking over bouwkwaliteit neem ik van harte. Zal dit topic eens doorspitten naar meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
mccAin schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:09:
[...]

Als extra: de Rapid-I is te bestellen en op voorraad bij Alternate: https://www.alternate.nl/...uct/1146493?tk=7&lk=10385

Heb zelf net de CM Storm Quickfire TK (Brown) besteld bij Afuture. Typ nu met scissorswitches en hoewel dat best fijn werkt stoort de frequentie met mijn Logitech Performance MX. Blue net iets te luid en Brown toch een fijne feedback. Daarnaast heeft de Quickfire TK een mooie witte led-verlichting.

Hoop dat ik hem morgen binnen heb. Dan zal ik een korte review plaatsen.
Besteld! Ik had vanmiddag nog gekeken, maar toen was hij niet beschikbaar. Vervolgens op duitse, engelse en zelfs poolse websites gekeken, maar nergens was hij voorradig. Fijn dat je mij er opnieuw op kon wijzen!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:34
moest je iemand kennen die naar de USA gaat kan je unicomp op voorhand contacteren. Kan je met de goedkoopste verzending het regelen dat het op hotel geleverd wordt. Is bij mij gelukt, en spaart toch 70$ verzendingskosten (en in België dus ook douanekosten... stom systeem)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42

me1299

$ondertitel

RolfLobker schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:28:
[...]

Ik ben jaloers :9
Heb je hem rechtstreeks bij Unicomp besteld?
Ja, was ook binnen een paar dagen binnen. Al met al goed geregeld, het kost wel een paar knaken. Maargoed dat is een bewuste keus die je maakt :)

Over de kwaliteit, ik las het bericht over de stukken plastic die eruit vallen, maar dat had ik nog niet eerder gelezen. Wellicht een maandagmorgenmodel? :)

Ik merk wel dat er aardig wat beweging in de behuizing zit en de afwerking hier en daar niet foutloos is, maar dat weet je van te voren als je wat voorwerk doet.

Het belangrijkste wat hij moet doen, doet hij met verve.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.