Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
http://www.alternate.nl/h...navId=20532&tk=7&lk=10385

Allemaal Daskeyboardjes op voorraad bij Alternate. Vind ze er wel geweldig uit zien, maar de prijzen zijn niet misselijk en ik heb net 2 recente nieuwe bordjes... hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:11:
Voor iedereen die van achter zijn computer wil importeren, volgensmij als je bedragen als $50 verzend kosten betaalt zit daar de belasting al bij in. Bij eBay weet ik in iedergeval zeker dat het zo werkt (ook vanuit VS), andere webshops heb ik geen ervaring mee.
Volgens mij werkt dit alleen zo voor bijvoorbeeld Amazon, dan worden die kosten direct doorberekend aan de klant zodat je aan de deur niets bij hoeft te lappen. Naar mijn weten geldt dit niet voor andere kanalen, ook niet voor eBay. Zoals Plato112 al aangeeft bij die Koreaanse monitoren bijvoorbeeld. Heb zelf zo'n schermpje geïmporteerd en had geluk. Echter genoeg mensen die gewoon een factuur van de douane kregen, ondanks het feit dat de verzendkosten soms boven de 50 USD uitkomen.

Importeren is leuk mits je weet met welke kosten je te maken kunt krijgen. Soms heb je geluk, soms krijg je er doodleuk een factuur van PostNL achteraan. Boven de 22 euro aan waarde rekenen die standaard inklaringskosten en btw. Boven de 150 euro komen daar ook nog eens douanerechten bij. Volgens mij is het zelfs zo dat ze doodleuk naar het totaalbedrag kijken, dus ook de verzendkosten worden belast.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Net een Ducky Zero (blauwe led met Red switches) gekocht. Wat een verademing! Ik kom van een Corsair K60, die als ik als dit zo voel een stuk minder fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 16:30
Na wat wikken en wegen zojuist de Das Keyboard 4 Professional besteld. Ben benieuwd (eerste mechanische bord) en komt als het goed is morgen binnen. Ga 'm voornamelijk gebruiken voor typewerk (programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Snooby schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:38:
Na wat wikken en wegen zojuist de Das Keyboard 4 Professional besteld. Ben benieuwd (eerste mechanische bord) en komt als het goed is morgen binnen. Ga 'm voornamelijk gebruiken voor typewerk (programmeren).
Keyboard boeren doen goede zaken vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10 10:47

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

bbblije schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Die zijn maar wat blij :P

Ik ga toch een serieus kijken naar een nieuw bordje, maar komt er in de komende maanden nog wat significants uit qua toetsenborden waarvoor ik beter kan wachten? Moet er namelijk wel nog een schoolreis van 700 euro tussen parkeren en nog een nieuw lensje voor m'n dlsr dus als ik dat tikbord nu koop ga ik voor een goedkoper exemplaar kijken, als er nog 2/3 maanden gewacht moet worden voor een nieuw bord wat zeer goed is heb ik daar ook meer voor over namelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:21
Vandaag even langs gegaan bij o.a. Media Markt maar helaas hadden ze alleen maar gewone bordjes van Logitech en MS liggen.

Denk dat ik maar gewoon bestel, en als het niet bevalt onder KoA terugstuur.
Of weet iemand nog een shop die ze wel uitgestald hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
!mark schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 00:42:
Vandaag even langs gegaan bij o.a. Media Markt maar helaas hadden ze alleen maar gewone bordjes van Logitech en MS liggen.

Nee heb zelf ook in 2 Mediamarkts gekeken en helaas ook niks. Mycom wil wel nog eens wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, heb ik ook gedaan. Ik twijfelde tussen Cherry Black en Red; twee bordjes besteld en uiteindelijk weer Black teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15

Als je in de buurt van Barendrecht ben kan je bij mij langskomen heb alle tobo's van Ducky, KBT met alle switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:27:
Wauw, wat een mooi ding, die Daskeyboard :9~ . Als meer producten er zo uit zouden zien O-)
Hij is wel redelijk tot zeer stof gevoelig... :'( Enige nadeel naar mijn idee, zelfs de lineaal is mij al goed van pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jammer dat die dingen zo belachelijk duur zijn.
met verzendkosten ben je zo €10 kwijt voor een enkele keycap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:51:
[...]

Ja dat is inderdaad een nadeel zeker voor een enkele keycap.

Heb toen ik mijn tobo bestelde er een blanco rode keycap bij besteld, dan valt de totaalprijs nog mee kwa verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
bbblije schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Het is ook een soort van olievlek. Sinds ik zo'n toetsenbord heb, heb ik al minstens 3 mensen enthusiast gemaakt om er ook eens eentje te overwegen. Je ziet ze ook steeds vaker langskomen in best buy guides en gamers pikken ze ook steeds vaker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Ja dat is inderdaad een nadeel zeker voor een enkele keycap.

Heb toen ik mijn tobo bestelde er een blanco rode keycap bij besteld, dan valt de totaalprijs nog mee kwa verzendkosten.
Misschien toch maar eens kijken of ik niet gewoon een compleet nieuwe set kan kopen voor m'n Ducky.
Alle keycaps roze lijkt me wel wat, past mooi bij m'n knuffelkubus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Cyleo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Het is ook een soort van olievlek. Sinds ik zo'n toetsenbord heb, heb ik al minstens 3 mensen enthusiast gemaakt om er ook eens eentje te overwegen. Je ziet ze ook steeds vaker langskomen in best buy guides en gamers pikken ze ook steeds vaker op.
Gisteren toen ik m'n nieuwe Ducky weg zette kroop mijn vriendin er snel achter. Ze heeft een kwartier zitten proef typen. Helemaal enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Zojuist m'n Das Keyboard 4 Pro ontvangen en hij typt heerlijk, maar ik moet met name nog aan de hoogte van het toetsenbord (en van de toetsen zelf) wennen. Hiervoor had ik een vrij plat toetsenbord (deze) en daar konden mijn polsen gewoon "liggen". Nu moet ik ze wat optillen en ik voel nu al wat last... misschien gewenning of anders een polssteun kopen denk ik maar.

[ Voor 5% gewijzigd door mrwiggs op 13-08-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
Cyleo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Hahaha, helemaal correct :)
Heb de admin van de renegade X server waar ik moderator ben ook naar het mechanische kamp over gehaald :p
Een andere mod is nu ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord om zijn X6 ook na 5 jaar te vervangen :)
En mijn zusje wil ook een mechanisch toetsenbord XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 16:58
Wat me een beetje stoort bij bv. de Quickfire XT is dat de body rubberized is. Dat kan na verloop van tijd gaan plakken en vergaan. Naar mijn mening een dodelijke design fout. Heeft iemand ervaring hiermee of uberhaupt rubber materiaal op een keyboard? Mijn Razer muis van jaren terug onderging hetzelfde lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Snooby schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:57:
Zojuist m'n Das Keyboard 4 Pro ontvangen en hij typt heerlijk, maar ik moet met name nog aan de hoogte van het toetsenbord (en van de toetsen zelf) wennen. Hiervoor had ik een vrij plat toetsenbord (deze) en daar konden mijn polsen gewoon "liggen". Nu moet ik ze wat optillen en ik voel nu al wat last... misschien gewenning of anders een polssteun kopen denk ik maar.
Dat is ook een van mijn zorgen..het toetsenbord is hoger + de toetsen zijn hoger.
Ik denk dat ik de Ozone Strike Pro met reds eens ga proberen:
+ polssteun(tje)
+ prijs is okee
+ verlichting, helaas wel beetje "kijk ons gaming-cool zijn" 2 kleurig :P
+ headphone/mic jack, persoonlijk vind ik dat wel handig, supersnel wisselen van headset > speakerset is mooi meegenomen

wat ik niet gebruik maar kan ooit nog van pas komen:
+ sloot aan instellingen, macro's

- vind het geen enorm "mooi" toetsenbord, maar uiteindelijk gaat het om lekker typen en gamen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TERW_DAN schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:12:
[...]

Misschien toch maar eens kijken of ik niet gewoon een compleet nieuwe set kan kopen voor m'n Ducky.
Alle keycaps roze lijkt me wel wat, past mooi bij m'n knuffelkubus
Vrees dat je dan ruzie met Mireille krijgt, roze keycaps zijn haar trademark :+

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hele verhaal over de polsen komt mij wel bekend voor, dat had ik ook zo'n 3 maanden nadat ik was overgestapt van een platte logitech.

Ik heb uiteindelijk nooit een passende polssteun gevonden maar na een week of drie was het probleem ook wel weer voorbij en ik heb sindsdien geen issues meer gehad.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HELD _O_ Ik wist dus niet dat het "Look of Disapproval Face Novelty" heet dat gezichtje/smiley/logo :D
TERW_DAN schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:51:
Mja, dankzij hem heb ik tenminste iets om op te zoeken op eBay/DX.com/search engines/enz... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nero355 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 03:13:
[...]
Mja, dankzij hem heb ik tenminste iets om op te zoeken op eBay/DX.com/search engines/enz... :)
Dat klopt, mocht je iets leuks gevonden hebben post 't vooral hier.
MiBe schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:38:
[...]

Vrees dat je dan ruzie met Mireille krijgt, roze keycaps zijn haar trademark :+
Dat valt hopelijk wel mee (we zitten immers in 'tzelfde team he :P)

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 03:13:
[...]

HELD _O_ Ik wist dus niet dat het "Look of Disapproval Face Novelty" heet dat gezichtje/smiley/logo :D

[...]

Graag gedaan! Sharing is caring :)

Kom zelf van de QPAD MK-80 (Blue switches) af. Hartstikke fijn plankje, alleen was ik verkocht toen ik Das Keyboard zag, en helemaal de "clean" versie. Blanco keys zegmaar.

Kwam op de blog van Das Keyboard deze links tegen.
http://keyshop.pimpmykeyboard.com/
http://techkeys.us/collections/keys
http://www.keycapsdirect.com/index.php
http://keypop.bigcartel.com/

Bron
http://www.daskeyboard.co...y-are-where-to-find-them/

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Razer heeft een nieuwe mechanische keyboard. Hun reactie van de Corsair Cherry RGB edities.

De nieuwe blackwidow ultimate Chroma:
http://www.razerzone.com/...lackwidow-ultimate-chroma

ziet er echt vet uit.

Ik zal deze kiezen wanneer deze eerder op de markt is dan de K70 RGB van Corsair.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DeeSung schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:02:
Razer heeft een nieuwe mechanische keyboard. Hun reactie van de Corsair Cherry RGB edities.

ziet er echt vet uit.

Ik zal deze kiezen wanneer deze eerder op de markt is dan de K70 RGB van Corsair.
Ik niet vanwege de switches.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 16:36

ziet er echt vet uit.

Die kleurentemplates lijken wel heel cool, maar hoe fel gaan die lampjes nu uiteindelijk echt zijn? Ik heb nu een Logitech Illuminated, en op standje felst valt het nog allemaal wel mee. Zeker niet voldoende om specifieke toetsen mee te markeren.

Toch een gaaf idee, hoop dat het wel goed werkt en dat we het in meer borden gaan zien. Zou toch tof zijn dat je toetsenbord automatisch de toetsen markeert die bij het spel wat je aan het spelen bent zijn geassignt :9

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:35:
[...]

Die kleurentemplates lijken wel heel cool, maar hoe fel gaan die lampjes nu uiteindelijk echt zijn? Ik heb nu een Logitech Illuminated, en op standje felst valt het nog allemaal wel mee. Zeker niet voldoende om specifieke toetsen mee te markeren.

Toch een gaaf idee, hoop dat het wel goed werkt en dat we het in meer borden gaan zien. Zou toch tof zijn dat je toetsenbord automatisch de toetsen markeert die bij het spel wat je aan het spelen bent zijn geassignt :9

Hier kan je eventjes kijken naar de features(kleine interactieve demo is het). Er zitten wat voorgeprogrammeerde standen in. FPS, MOBA, MMO, enz. wss kan je dat zelf ook programmeren.

• Melkunie
I know, op die link doelde ik ook met m'n post ;)

In het filmpje ziet het er allemaal heel duidelijk uit, maar die is zelfs in een donkere omgeving. Ik ben benieuwd hoeveel nut het nog heeft als ik gewoon overdag achter mijn computer zit. Zie ik de verschillende groepen dan nog duidelijk genoeg in één oogopslag? We zullen het zien, ik hoop dat ze het kunnen waarmaken.
Maar guys, wie kijkt er nou tijdens het gamen weg van het scherm?!?

Persoonlijk snap ik backlit keyboards niet zo, als je eenmaal blind kan typen, dan kijk je toch vrijwel nooit naar je tekens?

Natuurlijk kan het leuk staan op je bureau, maar het hoeft toch geen fel licht te zijn, het is vooral voor de show toch?

Het enige wat ik leuk zou vinden aan backlights, is als het equalizer stijl zou aangaan bij aanslag en vervolgens langzaam zou uitdimmen. Maar natuurlijk compleet nutteloos, maar goed. Ook een heatmap terugzien na het typen in verschillende kleurtjes zou grappig zijn, maar evengoed nutteloos.

Ik zou die nieuwe Chorma Razer ook laten liggen, jammer dat er geen echte MX Switches meer in zitten.

• Melkunie
Ik doe ook wel wat andere dingen dan gamen achter m'n computer. Teksten typen bijvoorbeeld, heb in de afgelopen 3 dagen alweer ruim 50.000 woorden getypt op de Model M :P Als ik wat ga gamen wissel ik meestal zelfs van toetsenbord naar de Logitech Illuminated.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Ik heb juist mijn K60 ingeruild voor een Ducky Zero voor zijn backlight (en bouwkwaliteit). Zeker voor het gamen (in het donker) vind ik het een hele verbetering. Merk toch dat ik vanuit m'n ooghoeken nog is naar het bord moet spieken om een wapen swap te doen oid.

Verwijderd

MiBe schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:42:
[...]
Soms heb je geluk, soms krijg je er doodleuk een factuur van PostNL achteraan.
dat zal ik dan wel hebben :)
djunicron schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:32:
[...]

Het enige wat ik leuk zou vinden aan backlights, is als het equalizer stijl zou aangaan bij aanslag en vervolgens langzaam zou uitdimmen. Maar natuurlijk compleet nutteloos, maar goed. Ook een heatmap terugzien na het typen in verschillende kleurtjes zou grappig zijn, maar evengoed nutteloos.
zoiets? (met name dit filmpje. CM Storm wil elk kwartaal nieuwe functies voor de backlighting uitbrengen, dus een heatmap zou je kunnen aanvragen. Ze schijnen op hardware.info te zitten ;) )
[...]
Ik hoop echt dat die Razer switches kwaliteit dingen zijn, maar voor nu neem ik toch liever de "gewone" Cherrys. Die hebben zich inmiddels wel bewezen :)

Dan nu waarvoor ik eigenlijk kwam. Ik ben gister naar de mediamarkt geweest (Amsterdam, die hebben wel een paar mechanische) en de tactile bump van de browns is me eigenlijk te weinig (g1710+ geprobeerd). Ze hadden jammer genoeg geen bordjes met blues, maar wel zo'n razer tournement met bump en clicky en dat voelde wel een heel stuk beter. Blacks vind ik echt niks en reds waren er niet :( . Zo uit m'n hoofd is mx clear bump zoals blue maar niet clicky, alleen de cm storm quickfire rapidii wordt helaas niet gemaakt met clears maar ik denk ook niet dat ik dat geluid zo erg vind. Dus ik ga voor de rapid-i met mx blue, nu maar hopen dat ie snel beschikbaar komt....

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Vraagje.
Ik heb zelf de Ducky 3, al een paar maandjes en ik ga er vanuit dat deze het jaaaaaren gaat uithouden.

Hoe komt het dat mensen in dit topic volop vaak switchen van mech kb?
Als je eenmaal iets moois hebt, dan hou je die toch?

Zijn er problemen?

Eat the bugs, live in a pod

• bbblije

bbblije

Riiiiight

HMC schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:31:
Vraagje.
Ik heb zelf de Ducky 3, al een paar maandjes en ik ga er vanuit dat deze het jaaaaaren gaat uithouden.

Zijn er problemen?
Ik denk dat het hier veelal gaat om de

Afbeeldingslocatie: http://j.static-locatetv.com/images/content/85/178208_inspector_gadget.jpg

Gadgets...

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Go bbblije Go!!

Dan nog.
Ik bedoel het niet lullig of vreemd. Het is een vraag.
Als je net 3 maanden een (bv) Ducky Zero hebt, en dan een Corsair Kxx koopt, of een ander koel nieuw merk, dan snap ik daar de logica niet van.

Dus misschien zijn er problemen? Dat is wat ik me afvraag.

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

Vraagje.

Zijn er problemen?
Gok inderdaad op een combinatie van gadget, en wellicht zoals in mijn geval meerdere systemen.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

HMC schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:44:
Go bbblije Go!!

Dan nog.
Ik bedoel het niet lullig of vreemd. Het is een vraag.
Als je net 3 maanden een (bv) Ducky Zero hebt, en dan een Corsair Kxx koopt, of een ander koel nieuw merk, dan snap ik daar de logica niet van.

Dus misschien zijn er problemen? Dat is wat ik me afvraag.
Er zijn werkelijke verschillen tussen bordjes, zoals je hier leest typt iemand het liefste op blue switches, maar gamen red/black switches lekkerder. Daarbij hebben verschillende borden eigenschappen die zich beter voor het een lenen dan het ander. En als je geld hebt, en het leuk vind om te hebben. Dan zul je dus meerdere borden in je collectie hebben.

Verwijderd

tsja, je kunt je ook afvragen waarom mensen allemaal fans met lichtjes en weet ik wat in hun kast bouwen. Tis gewoon omdat mensen het leuk vinden ;) (en in dit geval heeft het ook nog enigzins nut, lampjes zijn echt compleet nutteloos, maar wel leuk :p )

• DCG909
Ik heb geen lichten op mijn fans zitten, buiten de bijgeleverde front fan dan (cooler master HAF 932)
Al heb ik wel een LED in mijn water reservoir geplaatst voor het leuke XD

Lichten op een keyboard zijn vooral 's avonds handig.
Als ik bijv. VLC player of youtube aan heb staan is het makkelijker om de toetsen gelijk te kunnen vinden met een vlugge blik op het toetsenbord, dan eerst mijn handen in de typ positie te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje.

Zijn er problemen?
Gewoon zorgen dat je Geekhack en Deskthority ontwijkt, dan is er niets aan het handje. Als je daar eenmaal actief wordt zit de kans erin dat je aangestoken wordt met het virus en voor je het weet heb je meer mechanische toetsenborden dan computers in huis. Het probleem is dat je naast de toetsenborden zelf dan ook in alles eromheen geïnteresseerd raakt, denk aan keycaps, o-rings, behuizingen en ga zo maar door.

Gebruik zelf ook al een tijdje een Ducky Shine 3 (MX Blue), met groot plezier overigens. Zeker geen problemen mee, houd alleen van een beetje afwisseling. Voor gaming gebruik ik bijvoorbeeld liever lineaire switches en voor bij mijn laptop wil ik weer een compact toetsenbord die in mijn tas past. Ook haal ik af en toe mijn IBM Model M met Buckling Springs weer tevoorschijn, blijf het heerlijk vinden om daar zo nu en dan op te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb zelf 2 TKL's, 1 fullsize, 1 G80-1800, een 66% board een los numpad en een ModelM M13...

En nog een heleboel keycaps en keysets die ook een flinke duit in het zakje doen... :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39
Sinds vandaag zijn de Das Keyboard 4 Ultimates eindelijk weer verkrijgbaar!
http://www.daskeyboard.com/blog/das-keyboard-4-update/
Hopelijk komt mijn bestelling nu snel binnen :D.

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

djunicron schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:32:
Maar guys, wie kijkt er nou tijdens het gamen weg van het scherm?!?

Persoonlijk snap ik backlit keyboards niet zo, als je eenmaal blind kan typen, dan kijk je toch vrijwel nooit naar je tekens?

Natuurlijk kan het leuk staan op je bureau, maar het hoeft toch geen fel licht te zijn, het is vooral voor de show toch?

Ik zou die nieuwe Chorma Razer ook laten liggen, jammer dat er geen echte MX Switches meer in zitten.
Ook al typ je blind, het is inderdaad voor de leuke look, maar op de een of andere manier is een beetje licht vanaf je toetsenbord wel prettig, vooral als je voor de rest je kamer vrij donker houdt. Op m'n MBP ook altijd de toetsverlichting aan, op laagste stand maar kweenie: oogt leuker en geeft wat rust ofzo :) En een ander klein handig dingetje: als je toetsenbordverlichting uit is, weet je dat je pc uit staat. Zo heb ik m'n dinnetje m'n Logitech verlichte tobo gegeven en die weet nu: verlicht = vergeten in slaapstand te zetten :P

Vandaag zou m'n Ozone Strike Pro binnen moeten komen..ik ben erg benieuwd hoe het gaat aanvoelen en hoe snel ik er aan gewend ben. Meteen even de ultieme test: BF4 >:)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Edsger schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:53:
Sinds vandaag zijn de Das Keyboard 4 Ultimates eindelijk weer verkrijgbaar!
http://www.daskeyboard.com/blog/das-keyboard-4-update/
Hopelijk komt mijn bestelling nu snel binnen :D.
Zijn ook gewoon leverbaar via Alternate, voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door mrwiggs op 15-08-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Snooby schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Zijn ook gewoon leverbaar via Alternate, voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.
Dan komen die waarschijnlijk uit voorraad en hebben deze toetsenborden nog de designfout erin zitten.
GetDigital levert ze daarom al een paar weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:40
Edsger schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:19:
Dan komen die waarschijnlijk uit voorraad en hebben deze toetsenborden nog de designfout erin zitten.
Volgens deze post zijn ze allemaal rather abysmal :) Erg om kunnen lachen in ieder geval :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Volgens deze post zijn ze allemaal rather abysmal :) Erg om kunnen lachen in ieder geval :P
Ergens heeft hij een punt, maar het is geen probleem van DAS Keyboards, maar van Cherry.
Ja, wanneer je de switch indrukt is deze open en kan er dus stof en troep in komen.

Maar, de keydomes hangen over de switches en de switches staan ook iets boven de top plaat ( weet niet hoe je het zou moeten noemen). Hierdoor is het al iets onwaarschijnlijker dat er zomaar stof en troep op de switch kan komen te liggen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de keydomes de vierkante vorm van de switch volgen (hetgene vlak waar de + op zot waar de keydome op grijpt)
Dan kan het allemaal net wat mooier sluitend zijn :)

Ik heb mijn Microsoft X6 SideWinder in de 4 jaar dat ik hem bezit nooit serieus schoon gemaakt, hoogstens even een stofdoek overheen gehaald eens iedere anderhalf jaar, om stof bovenop de keydomes te verwijderen.
Een paar maanden geleden de domes er maar eens afgehaald om wat troep van de domes zelf af re halen. Onder de toetsen was het opmerkelijk schoon XD, vreemste wat ik vond was een (waarschijnlijk) oog wimper die in één van de toetsen was beland :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:12
Een subtiele opmerking in dat verhaal, is dat het wel een pak moeilijker is om een model M schoon te maken - als je de keycaps eraf haalt, zit je met veertjes die ook wel een keer willen gaan vliegen.
De fedex shipping is idd stom, maar gezien mijn vorige ervaringen met unicomps (1/3 bordjes nu, zie ergens in deze thread) begrijp ik dat ze op een manier willen verzenden dat er (minder) mee gegooid wordt; ze zijn robuust, maar ook niet onkwetsbaar.

Los daarvan wel leuke bordjes. Alleen jammer van het design, het gemis van media toetsen, het feit dat de échte ibm's juist een stukje zwaarder zijn, en natuurlijk het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
2Dutch schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:09:
[...]

Ook al typ je blind, het is inderdaad voor de leuke look, maar op de een of andere manier is een beetje licht vanaf je toetsenbord wel prettig, vooral als je voor de rest je kamer vrij donker houdt. Op m'n MBP ook altijd de toetsverlichting aan, op laagste stand maar kweenie: oogt leuker en geeft wat rust ofzo :) En een ander klein handig dingetje: als je toetsenbordverlichting uit is, weet je dat je pc uit staat. Zo heb ik m'n dinnetje m'n Logitech verlichte tobo gegeven en die weet nu: verlicht = vergeten in slaapstand te zetten :P

Vandaag zou m'n Ozone Strike Pro binnen moeten komen..ik ben erg benieuwd hoe het gaat aanvoelen en hoe snel ik er aan gewend ben. Meteen even de ultieme test: BF4 >:)
Ik gebruik de achtergrondverlichting meer dan dat ik zou verwachten in het begin. Toch af en toe even kijken om op de nummers te klikken en om de handen meteen goed te leggen ipv te zoeken naar de verhoging op f en j. Ook heb je in latex/programmeren af en toe wat exotische toetsen nodig die ik dan even kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DCG909 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:20:
Een paar maanden geleden de domes er maar eens afgehaald om wat troep van de domes zelf af re halen. Onder de toetsen was het opmerkelijk schoon XD, vreemste wat ik vond was een (waarschijnlijk) oog wimper die in één van de toetsen was beland :s.
Hmmm, op basis hiervan ook besloten te gaan schoonmaken, was hier niet zo'n feest :O

Eerst de caps er af, dat was schrikken, toch bezig dus maar helemaal open dan, in een kussensloop gedaan (stom genoeg samen met spijkerbroeken, meteen na het starten spijt van (ivm verkleuren)), sloop uiteraard open gegaan dus losse caps R us, 103 toetsen initieel gevonden, toetsenbord weer in elkaar, tijdens wachten op drogen dit nu intikken. Clean! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Lol, ik ben wel snel afgehaakt. Het was een erg onsamenhangend verhaal... of gebrabbel. Daar heeft iemand in ieder geval veel te veel tijd aan besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Edsger schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Lol, ik ben wel snel afgehaakt. Het was een erg onsamenhangend verhaal... of gebrabbel. Daar heeft iemand in ieder geval veel te veel tijd aan besteedt.
Lijkt meer op een hetze of een persoonlijk vendetta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:53:
[...]

Hmmm, op basis hiervan ook besloten te gaan schoonmaken, was hier niet zo'n feest :O

Eerst de caps er af, dat was schrikken, toch bezig dus maar helemaal open dan, in een kussensloop gedaan (stom genoeg samen met spijkerbroeken, meteen na het starten spijt van (ivm verkleuren)), sloop uiteraard open gegaan dus losse caps R us, 103 toetsen initieel gevonden, toetsenbord weer in elkaar, tijdens wachten op drogen dit nu intikken. Clean! :)
Lekkere bende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:21

el-jorge

turn around and feel the vibe

Is die rapid-i maar bij een webshop te krijgen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
el-jorge schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:17:
Is die rapid-i maar bij een webshop te krijgen?
Irri dat alleen die met cherry browns te krijgen is. Ik wil de blauwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Passé! Nu weer heerlijk schoon. Wil toch een nieuw toetsenbord, dat dan weer wel. Maar liefst wel weer deze kleur, vind zwart in het donker erg lastig om te zien. Nu zijn er niet zo heel veel créme boardjes geloof ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Passé! Nu weer heerlijk schoon. Wil toch een nieuw toetsenbord, dat dan weer wel. Maar liefst wel weer deze kleur, vind zwart in het donker erg lastig om te zien. Nu zijn er niet zo heel veel créme boardjes geloof ik :-(
Keycool en de Poker II komen in die kleur...o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
g1de0n schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:52:
Keycool en de Poker II komen in die kleur...o.a.
Okay, spannend! In de gaten houden gaat d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:25:
[...]

Irri dat alleen die met cherry browns te krijgen is. Ik wil de blauwe...
Same here :-( Nog maar ff geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Cyleo schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Ik gebruik de achtergrondverlichting meer dan dat ik zou verwachten in het begin. Toch af en toe even kijken om op de nummers te klikken en om de handen meteen goed te leggen ipv te zoeken naar de verhoging op f en j. Ook heb je in latex/programmeren af en toe wat exotische toetsen nodig die ik dan even kan opzoeken.
Ja ik cheat ook regelmatig als ik op m'n MBP tik. Zoek ook op zicht ipv de streepjes op de f en j.

Heb net de Ozone aangesloten en het tikt erg lekker, maar het rode ledjesgebeuren stoort me toch behoorlijk,het is echt in your face als je de rest op standje laag (wat genoeg is) zet :( En dat is wel erg jammer, maar goed ik kijk het gewoon even aan. En het is ook even wennen aan de andere toetsafstand ten opzichte van mijn oude toetsenbord. Af en toe even zoeken, maar ik typ er nu al lekker vlot op, de keuze qua switch lijkt in ieder geval goed te zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:57
[...]

Uhh, designfout? Ik heb het toetsenbord vanaf de release, wat is de fout als ik vragen mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Brad Pitt.
wtf doe jij bij je borden in de buurt :?
Eten en drinken erboven?

Ik heb voor alle mensen waar ik contact mee heb (school etc. ook docenten) drie hele duidelijke regels.
1: Geen consumptie in de buurt van mijn computers (laptops, desktops).
2: Aanraken van toetsenbord en muis gebeurt alleen met schone handen.
3: Scherm wordt onder geen beding aangeraakt.

Veel mensen vinden het paranoia, tot ze hun 3 maanden oude laptop of desktop vergelijken met mijn 2 jaar oude Alienware laptop of mijn desktop, die er dus als nieuw uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

DCG909 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:35:
@Brad Pitt.
Eten en drinken erboven?

Ik heb voor alle mensen waar ik contact mee heb (school etc. ook docenten) drie hele duidelijke regels.
1: Geen consumptie in de buurt van mijn computers (laptops, desktops).
2: Aanraken van toetsenbord en muis gebeurt alleen met schone handen.
3: Scherm wordt onder geen beding aangeraakt.

Veel mensen vinden het paranoia, tot ze hun 3 maanden oude laptop of desktop vergelijken met mijn 2 jaar oude Alienware laptop of mijn desktop, die er dus als nieuw uit zien.
Disinfect op je bureau staan? Als ik aan het gamen ben komt er toch een toch wel wat zweet vrij dat resulteert in spank op mijn invoerapparatuur. Wij zouden nooit vrienden kunnen worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een klein mechanisch toetsenbord. Momenteel heb ik een Filjo Majestouch 2 Tenkeyless Cherry MX Blue maar ben op zoek naar iets kleiners om mee te nemen.

Zelf dacht ik aan een KBC Poker of een Noppoo Choc Mini. Wat stellen jullie voor? Ik had graag terug Cherry MX Blue switches gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:56:
Ik ben op zoek naar een klein mechanisch toetsenbord. Momenteel heb ik een Filjo Majestouch 2 Tenkeyless Cherry MX Blue maar ben op zoek naar iets kleiners om mee te nemen.

Zelf dacht ik aan een KBC Poker of een Noppoo Choc Mini. Wat stellen jullie voor? Ik had graag terug Cherry MX Blue switches gehad.
http://www.duckychannel.com.tw/en/ducky-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:56:

Poker II, no doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De KBP V60 en Keycool 84 zijn ook mooie exemplaren die prima in een laptoptas passen :) De KBT Race II is ook wel leuk maar beschikt over PCB mounted switches, heb zelf liever plate mounted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DCG909 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:35:
@Brad Pitt.
Eten en drinken erboven?
Ja, helaas wel :) Eet 's-ochtends meestal harde broodjes. Probeer die dan zoveel mogelijk naast het toetsenbord te happen zodat er geen kruimels en andere onzin op het toetsenbord vallen maar zoals je ziet is dat een hopeloze missie. Ga hem nu proberen schoner te houden, al liggen er wederom twee bolletjes te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:46:
[...]

Ja, helaas wel :) Eet 's-ochtends meestal harde broodjes. Probeer die dan zoveel mogelijk naast het toetsenbord te happen zodat er geen kruimels en andere onzin op het toetsenbord vallen maar zoals je ziet is dat een hopeloze missie. Ga hem nu proberen schoner te houden, al liggen er wederom twee bolletjes te wachten :P
hehe, harde broodjes zijn funest, die kruimels schieten echt ver weg..als ik rond onze eettafel kijk na het ontbijt, dat wil je niet in je toetsenbord hebben :X Tijd voor toetsenbordvriendelijk voer: beef jerky, m&m's enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
2Dutch schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:40:
Tijd voor toetsenbordvriendelijk voer: beef jerky, m&m's enzo ;)
Afbeeldingslocatie: http://southparkstudios.mtvnimages.com/images/shows/south-park/clip-thumbnails/season-10/1008/south-park-s10e08c08-preparing-for-battle-16x9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
[...]

Wat voor designfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:21
Gewoon even uit intresse, wat vinden jullie van de conclusie van de buren?
http://nl.hardware.info/r...nborden-vergelijkingstest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
!mark schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:24:
Gewoon even uit intresse, wat vinden jullie van de conclusie van de buren?
http://nl.hardware.info/r...nborden-vergelijkingstest
Lijkt biased. De Logitech als winnaar uit de bus. Yeah right. Dubieuze line up met allemaal verschillende switches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:44:
Lijkt biased. De Logitech als winnaar uit de bus. Yeah right.
Zijn ook verreweg de meeste foto's van gemaakt en zo. Zal wel wat sponsor/advertentiecentjes opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Die reviews wegen ook de extra's zwaar mee en dan scoort een toetsenbord met veel macro keys en uitgebreide software uiteraard goed.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Een snippet uit het Das Keyboard blog
It has come to our attention that some of the Das Keyboard 4’s which were shipped out July 1 – July 8 may experience an issue with the USB hub. While we have not had any customer reports regarding this issue, we can’t risk sending out a keyboard that might not meet our standards.
Erg specifiek zijn ze niet, maar gezien ze de productie gestopt hebben en hun shop tijdelijk gesloten hadden geeft wel aan dat het niet een pietluttig klein probleempje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edsger schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:14:
[...]

Een snippet uit het Das Keyboard blog

[...]

Erg specifiek zijn ze niet, maar gezien ze de productie gestopt hebben en hun shop tijdelijk gesloten hadden geeft wel aan dat het niet een pietluttig klein probleempje was.
of ze zijn gewoon heel netjes naar hun klanten toe en willen geen rotzooi verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

:D Komkommer, augurken en wortels als alternatief natuurlijk ;)

Eerste lange gamesessie erop zitten. Voel m'n hand/vingers protesteren, maar het knoppengevoel is goed. Misschien dat o-ringen het nog een tikje comfortabeler maken omdat ik gewend ben te bottom-en, maar ik ga het eerst even een weekje aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik twijfel nu tussen twee toetsenborden:
pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown

pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch)

Toch bruinen dus. Ik heb de kans gekregen wat toetsenborden te proberen, en bruine toetsten lijken me toch een betere optie.

De Trigger Z lijkt een hogere serie te zijn, maar ik vind de Quickfire er wat cleaner uit zien. Iemand die een argument voor de een of de ander kan aandragen, of juist tegen om mijn keus wat makkelijker te maken?

De palm rest en de macrotoetsen zou ik wel gebruiken denk ik, maar ik doe nu ook al jaren lang zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Kenju schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:55:

Toch bruinen dus. Ik heb de kans gekregen wat toetsenborden te proberen, en bruine toetsten lijken me toch een betere optie.

De Trigger Z lijkt een hogere serie te zijn, maar ik vind de Quickfire er wat cleaner uit zien. Iemand die een argument voor de een of de ander kan aandragen, of juist tegen om mijn keus wat makkelijker te maken?

De palm rest en de macrotoetsen zou ik wel gebruiken denk ik, maar ik doe nu ook al jaren lang zonder...
Ik zou ook zeker de Quickfire XT overwegen, met browns. Deze is vervaardigd door Costar, die ook de Filco Majestouch 2 en and Rosewill RK-9000 bouwt (min of meer clones). Niet de minste tobo's. Veel bang for buck.

-2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mis je de macrotoetsen en de palm rest? Als je al jaren zonder doet en het geen probleem vindt zou ik de Trigger Z gewoon links laten liggen, is verder niet zo'n heel speciaal bordje. Zoals hierboven ook al aangehaald bieden de QuickFire bordjes behoorlijk wat bang for buck. De TK en Rapid-i zijn interessant als je een compact bordje wil, wil je liever full-size kun je naar de XT kijken. Ook is een Ducky in dat geval een interessant alternatief, naar mijn ervaring toch net wat robuuster dan de CM Storm borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 11:59

Ad Hox

N/A

Op 8 september zou de Corsair RGB MX uit moeten komen volgens Newegg... (http://www.newegg.com/Pro...GB-_-23-816-022-_-Product). Helaas (nog) geen shipping naar Nederland.

Nu las ik op Tweakers Nieuws dat Newegg eind juni naar Nederland zou komen. Is daar al meer van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

CHeff

Allemaal gekkigheid

nieuws: Amerikaanse webwinkel Newegg begint levering aan Nederlanders

Je kunt er dus al wel bestellen, maar niet het hele assortiment is beschikbaar voor NL. En de Corsair RGB MX valt daar dus ook buiten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Kenju schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:55:

Het gaat hier natuurlijk om twee volledige verschillende bordjes; tenkeyless versus een 104 keyboard.

Als je veel gebruik maakt van je Numpad, dan moet je de Trigger nemen. In combinatie met de palm wrist is de Trigger gewoon erg comfortabel.

Wil je wat extra ruimte besparen op je bureau, voor je muis/muismat dan moet je voor tenkeyless gaan. :)

Uiteraard zit er dan ook nog (Trigger) software tegen geen software.

Groet. Pim

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goedkoop mechanisch toetsenbord? Mijn zus zoekt er een (typt nu op een logitech waarvan ik het typenummer nieteens meer kan lezen) en moet dit jaar haar scriptie schrijven (universiteit) dus ik heb haar aangeraden een mechanisch toetsenbord te kopen. Ze wilt er alleen niet teveel geld aan uitgeven, ze schrok al toen ik 80 euro zei xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:48:
Weet iemand een goedkoop mechanisch toetsenbord? Mijn zus zoekt er een (typt nu op een logitech waarvan ik het typenummer nieteens meer kan lezen) en moet dit jaar haar scriptie schrijven (universiteit) dus ik heb haar aangeraden een mechanisch toetsenbord te kopen. Ze wilt er alleen niet teveel geld aan uitgeven, ze schrok al toen ik 80 euro zei xD.
http://www.mechanicalkeyb...nborden/kbtalking-v-100/1

Deze zijn er nog. Als ze met de lay-out kan typen kan ik deze aanraden. Erg stevige toetsenborden. Als je specifiek wat dingen wilt weten stuur eventjes een DM. Hij ligt op het werk dus ik kan er niet 123 bij.

Gebruik hem zelf dagelijks op mijn werk. Thuis heb ik een K60. Stiekem wil ik thuis wat anders nu na een half jaar omdat ik toch ledjes wil. Dus ik wacht nog op de K75 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 17-08-2014 11:52 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:48:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook op zoek naar een mechanisch toetsenbord.

Heb net even de Logitech G710+ (browns+o-rings) kunnen testen in de Media Markt. Eerlijk gezegd, had ik er meer van verwacht. De toetsen voelden erg slap en wiebelig aan (net als zo'n cheapo toetsenbord), en de feedback was wat licht.

Zijn de toetsen van bijvoorbeeld een Ducky Zero minder slap en wiebelig? En voelen Browns zonder o-rings wat steviger aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zwaardere feedback wil zal je richting MX Clears of clicky toetsenborden (MX Blue, MX Green) moeten. Ik begrijp niet exact hoe je bij slap en wiebelig komt, als je hiermee op de kwaliteit van de keycaps doelt ga je met een standaard Ducky ongeveer hetzelfde ondervinden aangezien die ook over ABS caps beschikken. Uiteraard kun je deze zelf vervangen door bijvoorbeeld PBT, zijn zwaarder en geeft een meer premium feel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Wat ik bedoel, is dat wanneer je je vinger over een toets beweegt (zonder hem in te drukken), hij heel erg wiebelt. De toets lijkt niet stevig op de switch te staan. Maar ik heb dan ook maar één model kunnen testen.

Graag zou ik ergens browns en blues naast elkaar proberen. Iemand een idee waar dat kan (Amsterdam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de keycap die te los op de switch staat, dat kan echter ook komen omdat die demo modellen flink afgeragd worden. Daarnaast, hoe lichter de keycap hoe sneller het goedkoop aanvoelt. ABS caps zijn vaak dun en voelen niet heel solide aan, zoals gezegd leveren ze die echter standaard op bijna alle toetsenborden. Bij Ducky heb je wel de premier, die wordt standaard geleverd met PBT's. Ook de Poker II en enkele Keycool borden zijn hiervan voorzien. Waar je MX Blue en MX Brown naast elkaar kunt testen in A'dam weet ik helaas niet. Misschien moesten we in dit topic maar eens een lijstje maken met testmogelijkheden bij Tweakers thuis, sommige mensen in dit topic (waaronder ikzelf) hebben wel een paar bordjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ah bedankt, weer iets om op te letten.

Verder inderdaad een goed plan, ik denk dat veel mensen met dit probleem zitten en met een switch tester krijg je natuurlijk niet het gevoel van een compleet toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Goedenacht :)

Ik heb al een x aantal jaar de wat verouderde Razer Lycosa, en na een weekje het mechanische toetsenbord van mijn vriendin geleend te hebben, ben ik ook om! de Lycosa gaat vervangen worden, echter ik heb jullie input hierbij nodig aangezien mijn kennis kwa de nieuwere generatie toetsenborden miniem is.

Ik ben er van bewust dat er verschillende soorten Switches zijn, echter heb ik niet echt het idee wat nou het verschil er tussen is, Ik ga mijn toetsenbord alleen gebruiken voor Counterstrike (FPS Shooter) en om te internetten, Ik wil een toetsenbord met een Numpad. Backlight en Macrotoetsen mogen, hoeft niet. het liefst heb ik wel een wrist-rest zoals de Lyocsa heeft, echter moet dit niet te lomp worden, een clangenoot had naar LAN zijn Roccat Isku meegekomen en deze wrist-rest is echt te lomp voor mij doen. (het toetsenbord van m'n vriendin had dit niet, en ik moet eerlijk toegeven dat je er na een aantal uur wel aan gewent raakt dat je geen wristrest hebt)
Mijn budget ligt tussen de 70-140 euro,

Zouden jullie mij wat kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Tk55.

De G710+ bij de MM in Rdam centrum voelde ook zo aan...
Ik heb het sterke vermoeden dat het toetsenbord daar gewoon "mishandeld" wordt. Waarschijnlijk proberen best wat mensen de keycaps er af te trekken en wordt er op geramd alsof het niks kost en het kapot moet :/

Zo voelt mijn Mech steviger aan, al typt deze wel luider, doordat er geen o-ringen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Aiyvae schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 03:19:
Goedenacht :)

Ik heb al een x aantal jaar de wat verouderde Razer Lycosa, en na een weekje het mechanische toetsenbord van mijn vriendin geleend te hebben, ben ik ook om! de Lycosa gaat vervangen worden, echter ik heb jullie input hierbij nodig aangezien mijn kennis kwa de nieuwere generatie toetsenborden miniem is.

Ik ben er van bewust dat er verschillende soorten Switches zijn, echter heb ik niet echt het idee wat nou het verschil er tussen is, Ik ga mijn toetsenbord alleen gebruiken voor Counterstrike (FPS Shooter) en om te internetten, Ik wil een toetsenbord met een Numpad. Backlight en Macrotoetsen mogen, hoeft niet. het liefst heb ik wel een wrist-rest zoals de Lyocsa heeft, echter moet dit niet te lomp worden, een clangenoot had naar LAN zijn Roccat Isku meegekomen en deze wrist-rest is echt te lomp voor mij doen. (het toetsenbord van m'n vriendin had dit niet, en ik moet eerlijk toegeven dat je er na een aantal uur wel aan gewent raakt dat je geen wristrest hebt)
Mijn budget ligt tussen de 70-140 euro,

Zouden jullie mij wat kunnen aanraden?
pricewatch: Zowie CELERITAS - US Layout of pricewatch: Ozone Strike Pro (Cherry MX Red)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Laatst online: 08-09 15:36
Tk55 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 00:04:
Graag zou ik ergens browns en blues naast elkaar proberen. Iemand een idee waar dat kan (Amsterdam)?
Ik heb rode, blauwe en zwarte kunnen testen bij de Media Markt in de Bijlmer/bij de ArenA. Misschien heeft die in Noord ze ook, maar bij de Saturn heb ik ze niet allemaal gezien.
Bij mij zou je trouwens ook alles een keer kunnen proberen. Ik heb een toetsenbord met blues en een sampler kit met blue, brown, green, clear, red, black, grey en white (met o-rings). :P Ik leen ze liever niet uit, maar als het vooral om het "even voelen" gaat, kan dat. :)
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.