Ergens heeft hij een punt, maar het is geen probleem van DAS Keyboards, maar van Cherry.
Ja, wanneer je de switch indrukt is deze open en kan er dus stof en troep in komen.
Maar, de keydomes hangen over de switches en de switches staan ook iets boven de top plaat ( weet niet hoe je het zou moeten noemen). Hierdoor is het al iets onwaarschijnlijker dat er zomaar stof en troep op de switch kan komen te liggen.
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de keydomes de vierkante vorm van de switch volgen (hetgene vlak waar de + op zot waar de keydome op grijpt)
Dan kan het allemaal net wat mooier sluitend zijn
Ik heb mijn Microsoft X6 SideWinder in de 4 jaar dat ik hem bezit nooit serieus schoon gemaakt, hoogstens even een stofdoek overheen gehaald eens iedere anderhalf jaar, om stof bovenop de keydomes te verwijderen.
Een paar maanden geleden de domes er maar eens afgehaald om wat troep van de domes zelf af re halen. Onder de toetsen was het opmerkelijk schoon XD, vreemste wat ik vond was een (waarschijnlijk) oog wimper die in één van de toetsen was beland

.