Damn it's good 2b a Tweaker!

Hij typt zeker luider dan een rubberdome toetsenbord, maar lijkt ook sneller en accurater te zijn.
Met een rubberdome heb ik het gevoel dat ik mij pas realiseer dat ik de verkeerde toets in heb gedrukt als het al te laat is, terwijl je bij een mechanische toetsenbord dan nog heel even hebt tot het actuatie punt.
De onderlingen afstanden van de toetsen zijn ongeveer hetzelfde als die van mijn X6 sidewinder, dus het typen went best snel
Verder is de bouw van de toetsen beter dan wat ik bij de MM heb ervaren met de G710+, switches reageren beter en de keydomes zitten er voor mijn gevoel strakker op.
Het witte licht is gelukkig niet storend en de afmetingen vallen ook alleszins mee
Nu eens even kijken of er mensen online zijn in Renegade X, kijken hoe dit bordje zich houd in games
Ik was als eerst opzoek naar een goedkoop en goede tweede mechanische toetsenbord.
Mijn Corsair K90 (die ik toch maar niet verkocht heb) gaat naar mijn werkplek
Momenteel zit ik daarop nog op een oude Logitech G15, dat opzicht prima werkt, maar af bij sommige toetsen zit er wat meer vuil onder dat ik er niet meer uit krijg en dus moet ik soms harder drukken op de ene toets dan op de andere toets.
al met al twijfel ik nog wel een beetje of ik niet voor een andere toetsenboard had moeten gaan.
Hij is nogal klein, maar dat kan ook weer een voordeel zijn omdat mijn bureau thuis behoorlijk vol staat.
G27 stuur, Logitech G13 gamepad en dan me brede Corsair K90 erbij.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb thuis één toetsenbord waar bewust voor een TKL uitvoering is gekozen en die hangt aan mijn moeders pc, zodat ze makkelijker VLC player kan besturen als ze aan het strijken is, of als de pc in de woonkamer staat om een film af te spelen, dan is een compact draadloos ding wel handig.
Ik heb mijn x6 een tijdje zonder keypad geprobeerd te gebruiken en dat was een ramp... mis het uiteindelijk toch altijd.
Zojuist even wat gegamed (niet echt intensief, waren weinig tot geen mensen online....) maar het gamed echt anders dan dat het typt
Tijdens het typen merk je de tactile feedback van de switches echt op en hoor je de toetsen best goed, tijdens gamen valt dat nauwelijks op en is het ook een stuk stiller, de tactile feedback is dan enigszins hetzelfde als mijn X6 had, wat ik dus best prettig vind.
Dit is een blijvertje
Wat ik me nou vooral af vroeg; is dat nou "koud" aan je linker hand? Ik vind het zo'n vreemd design nog steeds, kan me goed voorstellen dat je linkerhand tijdens het typen heel anders steunt dan links. Lijkt mij niet zo heel fijn, maar goed. Ook die balk aan de steun links van het keyboard lijkt me vervelend veel ruimte innemen. Nam altijd maar aan dat je em daaraan kon optillen / meenemen, maar op je bureau is het pure ruimteverspilling toch?
Nou ziet jouw bureau er netjes uit, dus kan je het wel hebben denk ik zo, maar ik was wel blij met de kleinere Ducky zullen we maar zeggen.
De caps en layout komt op mij over als 1:1 met de Razer Black Widows. Zou mij niets verbazen als je de caps (die niet helemaal standaard zijn) zou kunnen uitwisselen tussen beiden.
DCG909 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:55:
Hij is binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij typt zeker luider dan een rubberdome toetsenbord, maar lijkt ook sneller en accurater te zijn.
Met een rubberdome heb ik het gevoel dat ik mij pas realiseer dat ik de verkeerde toets in heb gedrukt als het al te laat is, terwijl je bij een mechanische toetsenbord dan nog heel even hebt tot het actuatie punt.
De onderlingen afstanden van de toetsen zijn ongeveer hetzelfde als die van mijn X6 sidewinder, dus het typen went best snel
Verder is de bouw van de toetsen beter dan wat ik bij de MM heb ervaren met de G710+, switches reageren beter en de keydomes zitten er voor mijn gevoel strakker op.
Het witte licht is gelukkig niet storend en de afmetingen vallen ook alleszins mee
Nu eens even kijken of er mensen online zijn in Renegade X, kijken hoe dit bordje zich houd in games
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Hiervoor had ik een logitech g15.
[ Voor 19% gewijzigd door garriej op 31-07-2014 13:10 ]
Ik heb nu in totaal 4 game toetsenborden.garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:09:
Van het weekend de pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) aangeschaft, deze bevalt nu(een halve week later) echt heel goed. De toetsen zijn lekker, het design is mooi en ik geniet van het geluid dat het toetsenbord maakt. Typen is echt een genot.
Hiervoor had ik een logitech g15.
1 ) Logitech G15 (vanaf de 3e dag dat hij uit was in nederland)
Deze gaat vervangen worden en dus een mooi rust plaatst vinden de mileustraat.
2 ) Logitech G15 v2 (ik moest een toetsenboard thuis hebben en op mijn werkplek)
Dit toetsenboard wordt niet meer gebruikt en ligt in de kast te verstoffen
3 ) Corsair K90 (ik wilde over op mechanische toetsenborden)
Omdat mijn eerste G15 kapot aan het gaan is, zal deze daarvoor in de plaatst komen
4 ) CM Storm Quickfire TK ( Sinds vandaag binnen, nog geen ervaring mee)
Dit gaat me nieuwe toetsenbord thuis worden.
.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik raak de aluminium plaat in principe niet aan. het lijkt erop dat ze de vorm zo gekozen hebben dat het midden van je hand precies rond de kromming van het plastic deel valt als je je handen in de "tienvinger blind typen" houding houdt.

Die pols steun zit mij gelukkig niet in de weg, ik heb meestal links van mijn toetsenbord en rechts van mijn muismat wel wat dingen liggen, maar het liefst zo min mogelijk ( is het ook wat makkelijker stofvrij te houden
Ik zou idd zeggen dat het als handvat bedoeld is, het voelt iig stevig genoeg XD
(als je het gebruikt om iemand een klap met het toetsenbord te geven zal het waarschijnlijk ook nog niet breken
Als ik de kaps van de Razer Black Widow zo zie lijken die iets rechter.
Onder en boven lopen de Mech's caps enigszins schuin, zodat de normale toetsen gelijk (lijken) te vallen met het bureau, terwijl de onderkant de helling van het toetsenbord volgt.

Hmmmm. bedenk me net iets geinigs XD
Ik heb zo'n Micro 3D printer gesponsord via kickstarter, die best een leuke resolutie heeft voor z'n printjes.
En de keykaps vallen ruim binnen het de printbare ruimte van dat ding (spacebar moet dan diagonaal, maar dat lijkt mij geen probleem) XD
Moet dan alleen nog kijken hoe dat dan zit met een aceton bad oid (om de print lijnen weg te werken).
Maar dan kan ik dus tot op zekere hoogte mijn eigen keykaps printen XD
Dat wordt dus één voor één alle onder-caps in doorzichtig materiaal printen en daarna de "overcap" printen. Netjes schuren en lijmen daarna. Maar dan kan je ook ervan maken wat je maar wilt, met ieder font, in iedere kleur, etc.
De caps lijken inderdaad iets schuiner op de onderste rijen. Wel prettig te zien dat je niet met je handjes op aluminium zit de hele dag, koude oppervlakten zorgen ervoor dat die kou in je gewrichten trekt wat zeer onprettig kan worden.
Al met al lijkt het inderdaad of de knoppen wat lager uitvallen als je ze helemaal indrukt op dit keyboard. Erg fijn, van mij kan een keyboard niet plat / laag genoeg zijn eigenlijk. Maar ik wacht toch nog maar even op een compactere versie.
Excuus, had ik niet goed gelezen. Staat inderdaad niet bij hoe lang het nog gaat duren.
[ Voor 93% gewijzigd door EG Mike op 31-07-2014 16:48 ]
Mijn MS 4000 toetsenbord is ook best groot, maar dankzij de afmetingen wel heel erg comfortabel dus een "oversized" toetsenbord kan ook zo zijn voordelen hebbendjunicron schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:39:
Wow, ik vind het keyboard eigenlijk best wel heel erg groot ogen op die foto's...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Staat je muis dan niet heeel ver weg?nero355 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:18:
[...]
Mijn MS 4000 toetsenbord is ook best groot, maar dankzij de afmetingen wel heel erg comfortabel dus een "oversized" toetsenbord kan ook zo zijn voordelen hebben
[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Momenteel maakt deze Ducky minder geluid dan laptop keyboards. Enkel volledige rubberen lap keyboards zijn stiller dan dit... Ik zou me bijna afvragen of je met voldoende isolatie in en om de keycaps "stille MX Blues" zou kunnen maken. Mét clicky feel maar weinig werkelijk clicky dus zeg maar.
ik vind het eigenlijk wel prettig dat het meer geluid maakt als je helemaal door drukt, motiveert mij iig om wat behoudender te zijn met de kracht die ik erachter zet XD
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Verwijderd
(Heb al opgezocht wat het is hoor, maar voor de volledigheid)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 11:28 ]
MX Clears nemen behoorlijk toe in weerstand na een registratie. Er is volgens mij geen moderne Cherry MX Blue zonder click.DCG909 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:56:
Maar, dan heb je toch meer een MX Clear?
ik vind het eigenlijk wel prettig dat het meer geluid maakt als je helemaal door drukt, motiveert mij iig om wat behoudender te zijn met de kracht die ik erachter zet XD
http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_White
http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Green
http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Clear
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik heb ook een Ducky met blauwe switches en ik vind het geluid juist geweldig.djunicron schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:52:
Ik moet wel zeggen, wat een verschil kan het soort O-ring maken zeg. Een pagina of wat terug postte ik al een aantal geluidsmetingen, maar ik kan alvast een spoiler van de update weggeven: goede O-ringen kunnen erg veel verschil maken.
Momenteel maakt deze Ducky minder geluid dan laptop keyboards. Enkel volledige rubberen lap keyboards zijn stiller dan dit... Ik zou me bijna afvragen of je met voldoende isolatie in en om de keycaps "stille MX Blues" zou kunnen maken. Mét clicky feel maar weinig werkelijk clicky dus zeg maar.
Als je geen geluid wil maar wel feedback kan je dan niet beter een andere soort switch kiezen?
Edit: In huis wordt er afentoe wel geklaagd, maar ach..
[ Voor 21% gewijzigd door EG Mike op 01-08-2014 11:58 ]
Verwijderd
Is het echt zo erg!? Of heb je je pc gewoon in de huiskamer staan?pryth schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:58:
[...]
Edit: In huis wordt er afentoe wel geklaagd, maar ach..
Normaal kon ik beginnen met typen zodra ik het login scherm zag en verschenen de dotjes van het wachtwoord ook gelijk. Nu moet ik een seconde of drie wachten voordat mijn input doorgegeven wordt

Eens kijken wat er in de bios gebeurt en hoe het zit met de driver (wel/niet nodig etc.)
Edit.
Hmmm, kan gewoon de bios in komen.
Echt alleen het inloggen in windows heeft een vertraging
Heb Cooler Master maar even een mailtje gestuurd, aangezien ik er ook niks over kan vinden op het internet...
Weird...
[ Voor 22% gewijzigd door DCG909 op 01-08-2014 15:46 ]
De startpost is sowieso hopeloos achterhaald. Het lijstje toetsenborden is niet bepaald meer up-to-date. Ook wordt er praktisch geen informatie over keycaps gegeven, over stabilizers wordt al helemaal niet gesproken. Ik verwacht deze maand een bordje met Whites waar je ook een review over kunt verwachtenVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:22:
White? Tijd voor een ts update?
(Heb al opgezocht wat het is hoor, maar voor de volledigheid)
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik heb een gloednieuwe Ducky Zero Shine TKL, waar ik nieuwe keycaps op wou monteren. Toen gebeurde dit:

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Gewoon terugduwen werkt niet, het zwarte kapje eraf halen om de switch te rapereren gaat vrij lastig met die plaat over het toetsenbord. De zwarte plaat eraf halen is ook niet zo makkelijk als met de rubberdome-toetsenborden die ik ben tegengekomen: er zijn geen schroeven zichtbaar onder de Ducky.
Wie redt mij? Ik kan wel janken dat ik m'n Ducky nu al heb gemold.
http://imgur.com/a/fyxIgNonstop decay schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:09:
Ik zit met een probleempje...
Ik heb een gloednieuwe Ducky Zero Shine TKL, waar ik nieuwe keycaps op wou monteren. Toen gebeurde dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Gewoon terugduwen werkt niet, het zwarte kapje eraf halen om de switch te rapereren gaat vrij lastig met die plaat over het toetsenbord. De zwarte plaat eraf halen is ook niet zo makkelijk als met de rubberdome-toetsenborden die ik ben tegengekomen: er zijn geen schroeven zichtbaar onder de Ducky.
Wie redt mij? Ik kan wel janken dat ik m'n Ducky nu al heb gemold.
Kijk even onder "PROBLEM: Pulled The Stem Right Out Of The Switch?". Daar staat als enige oplossing terug duwen, als dat dus niet werkt ben ik bang dat de switch kapot is.
Je kan een switch wel vervangen, ik zie hier bijv: YouTube: Cherry MX switch swap without soldering dat het ook zonder solderen kan, ik heb hier verder geen ervaring mee.
[ Voor 9% gewijzigd door J0ey op 01-08-2014 18:31 ]
Hartstikke bedankt! Jij bent mijn held voor vandaag.J0ey schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:31:
[...]
http://imgur.com/a/fyxIg
Kijk even onder "PROBLEM: Pulled The Stem Right Out Of The Switch?". Daar staat als enige oplossing terug duwen, als dat dus niet werkt ben ik bang dat de switch kapot is.
Je kan een switch wel vervangen, ik zie hier bijv: YouTube: Cherry MX switch swap without soldering dat het ook zonder solderen kan, ik heb hier verder geen ervaring mee.
Het bleek dus een kwestie van keycap erop en flink duwen (dat harde duwen durfde ik niet meteen aan, maar het werkt wel). Ik heb wel een stukje blauw afgebroken in het proces... Precies het stukje uit de volgende tekst:
Ook dat klopt, als ik de keycap eraf trek, komt het hele ding weer mee... Helaas pindakaas. Maar goed, zolang de cap erop blijft, werkt het (min of meer) normaal. Binnenkort maar de andere keycaps erop zetten. Ik zal nog een fotootje plaatsen als ie weer helemaal in elkaar zit.Sometimes this breaks the tiny retaining tab. Although you can pop it back in and it'll probably work fine I'd recommend replacing the switch or it'll happen again for sure next time you pull the key.
Die tweede manier, zoals in het filmpje, gaat helaas niet zo simpel. De backplate zit zo dicht onder de switches, dat er geen ruimte is om die open te maken. Als dat niet zo was geweest, had ik die optie zeker liever geprobeerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Nonstop decay op 01-08-2014 19:30 ]
Van kleine 10" laptops tot diverse full size toetsenborden.
Enige waar ik het niet bij kan zijn scherm toetsenborden

Ik kan wel blind typen, ik gebruik echter maar negen vingers. Zo doe ik tijdens het typen niets met mijn rechter duim, ik sla de spatiebalk alleen aan met de linker. Volgens Microsoft ben ik hiermee overigens wel een uitzondering op de regel, zij claimen dat 90% van de mensen de spatiebalk met hun rechter duim aanslaat. Ook maakt het voor mij niet uit of ik nu op een rubber dome, scissor of mechanisch toetsenbord type, aan je typetechniek verandert in principe niets natuurlijk.DervishD schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:36:
Hmm, dit is heel vreemd. Met een rubberdome keyboard kon ik niet met tien vingers typen maar nu ineens wel. Heeft iemand anders dat ook ervaren met overschakelen naar een mechanisch toetsenbord?
[ Voor 10% gewijzigd door MiBe op 02-08-2014 04:34 ]
same here, ook met de linkerMiBe schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 04:32:
[...]
Ik kan wel blind typen, ik gebruik echter maar negen vingers. Zo doe ik tijdens het typen niets met mijn rechter duim, ik sla de spatiebalk alleen aan met de linker. Volgens Microsoft ben ik hiermee overigens wel een uitzondering op de regel, zij claimen dat 90% van de mensen de spatiebalk met hun rechter duim aanslaat. Ook maakt het voor mij niet uit of ik nu op een rubber dome, scissor of mechanisch toetsenbord type, aan je typetechniek verandert in principe niets natuurlijk.
Maar een ander toetsenbord zou niks aan je techniek moeten veranderen, zou ook maar vreemd zijn.

Hmmm, spatiebalk gebruik ik ook enkel met mijn linker duim als ik er zo op let, maar ik heb mijn rechter duim er wel altijd boven klaarstaan. als ik iets aan mijn linker duim heb kan ik ook wel overschakelen verwacht ik zo.
Ik denk dat het gebruik van de linker duim komt door het gamen? dan heb je je rechter hand op je muis zitten en wordt de linker duim dus dominant voor het indrukken van de spatiebalk
Ik heb als 10 jarige een typ cursus gevolgd van Scheidegger, altijd blij mee geweest dat mijn ouders mij en mijn zusje daar naartoe hebben gestuurd
Komt erg goed van pas met mijn dyslexie, typen gaat sneller dan schrijven en er zit nagenoeg altijd wel een spellingscontrole op computers
Even voor de grap mijn "typ diploma" erbij gepakt.
119 aanslagen per minuut, met een accuratesse van 9.5
Mijn zusje had iets van 130 aanslagen per minuut, maar haar accuratesse was maar iets van 7.5
Met aantekeningen voor school blijf ik toch wel een schrift gebruiken, met werktuigbouwkunde komen gewoon te vaak tekeningen of formules langs die je niet zomaar op een keyboard invoert, of er moeten weer halverwege kleine dingen veranderd worden... dan wint pen en papier het toch iedere keer nog van een keyboard en muis
Dat is toch een wereld van verschil, tikt veel minder luid en je voelt niet meer dat harde "einde".
Gewoon de goedkoopste chinese ringen vanaf ebay gehaald, geloof er geen bal van dat er verschil zit tussen de el-cheapo's en de dure van bijv wasd-keyboards.
Mooi!Nonstop decay schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:28:
[...]
Hartstikke bedankt! Jij bent mijn held voor vandaag.Ik was even bang dat dit zou uitlopen op een "dankjewel, maar die had ik ook al gezien". Gelukkig is dat niet het geval. Ik heb nog eens extra goed naar de tekst "If the tab is NOT broken simply reinsert the stem and push in firmly." gelezen, met het plaatje van de "stem" met keycap en heb dat zo nog eens geprobeerd. En hij zit er weer in! Hij werkt nu wel iets minder lekker dan de toets ernaast, maar iets minder is al veel beter dan niet.
Het bleek dus een kwestie van keycap erop en flink duwen (dat harde duwen durfde ik niet meteen aan, maar het werkt wel). Ik heb wel een stukje blauw afgebroken in het proces... Precies het stukje uit de volgende tekst:
[...]
Ook dat klopt, als ik de keycap eraf trek, komt het hele ding weer mee... Helaas pindakaas. Maar goed, zolang de cap erop blijft, werkt het (min of meer) normaal. Binnenkort maar de andere keycaps erop zetten. Ik zal nog een fotootje plaatsen als ie weer helemaal in elkaar zit.
Die tweede manier, zoals in het filmpje, gaat helaas niet zo simpel. De backplate zit zo dicht onder de switches, dat er geen ruimte is om die open te maken. Als dat niet zo was geweest, had ik die optie zeker liever geprobeerd.
Nou ja, de originele ging er inderdaad wel goed vanaf. Die waar ik een probleem mee had, was deze http://www.alternate.nl/D...duct/1119577?event=search (front printed ABS keycaps, wel van Ducky).J0ey schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:03:
[...]
Mooi!Ik vind het wel vreemd dat de switch er zo makkelijk eruit komt. Je zou toch verwachten dat de keycap eerder los zou moeten komen dan de switch zelf, zeker als het de originele Ducky keycaps waren.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik de letters Q en W had getest met en zonder o-ring. Om het geluidsverschil duidelijker te maken, heb ik lekker op de toetsen lopen hameren, waardoor de W misschien iets te strak vast is komen te zitten.

P.S.
Zie hier mijn in elkaar geknutselde toetsenbord:
Zonder verlichting

Met licht op maximaal

En met licht op half vermogen

Ik vind 'm er zelf erg geslaagd uitzien.
[ Voor 23% gewijzigd door Nonstop decay op 02-08-2014 21:42 ]
Bedankt voor de tip, maar ik gebruik allebei niet gek veel. (Waarom neem je dan zo'n toetsenbord? Zou je denken...unfor schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:08:
Ik zou die clear caps op wasd doen, tenzij jij altijd je pijltjes-toetsen gebruikt.

Verwijderd
Als ik nog ergens wat tijd overhoudt deze vakantie ga ik proberen mezelf de Dvorak layout aan te leren. Hoewel mijn vingers nu op een redelijke snelheid over het toetsenbord sjeezen, moet je daar volgensmij nog aardig wat sneller mee kunnen typen.
Ik heb mezelf trouwens ook Colemak geleerd. Men vindt het maar raar, maar ik vind het juist wel logisch om geen toetsenbordlayout te hebben die ervoor zorgt dat je hamertjes in de knoop raken, maar juist eentje waarbij je je vingers minder hoeft te bewegen. Ik merk echt wel verschil in hoeveel ik moet bewegen tussen QWERTY en Colemak. Het kost even wat oefening, maar als je het ervoor over hebt, is het best lekker typen. En QWERTY blijft ook nog in je geheugen zitten, hoewel ik altijd wel weer moet wennen als ik wissel. Het meest verwarrende vind ik dan dat Caps Lock geen Backspace meer is. (Dat is best een handige wissel!
Check ook http://colemak.com/Compare voor een test tussen verschillende layouts.
Nee, niet eens. Maar als mijn deur open staat is het in de kamer naast me gewoon hoorbaar (schijnt irritant te zijn). Ik kan het zelf niet beoordelen, want ik kan mezelf niet horen typen vanuit de andere kamer! (Het boeit me ook niet veel eigelijk, hou mn deur wel dichtVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
Is het echt zo erg!? Of heb je je pc gewoon in de huiskamer staan?
Verwijderd
klinkt interessant, ik zal d'r eens naar kijken.Nonstop decay schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:13:
Het meest verwarrende vind ik dan dat Caps Lock geen Backspace meer is. (Dat is best een handige wissel!)
Check ook http://colemak.com/Compare voor een test tussen verschillende layouts.
ah, ok. Dan is het wel goed. Ik heb toch ook meestal m'n deur dichtpryth schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:59:
[...]
Nee, niet eens. Maar als mijn deur open staat is het in de kamer naast me gewoon hoorbaar (schijnt irritant te zijn). Ik kan het zelf niet beoordelen, want ik kan mezelf niet horen typen vanuit de andere kamer! (Het boeit me ook niet veel eigelijk, hou mn deur wel dicht)
+1 hier : Dankzij MoH:AA en CS 1.6 leren blindtypen en zoNonstop decay schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:13:
Ik heb mezelf blind leren typen door het gewoon veel te doen. Wat helpt is chatten in een MMORPG, terwijl je midden tussen monsters staat die op je af komen. Dan ga je vanzelf wel sneller typen, terwijl je goed naar je scherm blijft kijken.
Maar ehh... hoe heet dit logo'tje en waar kan ik deze cheap bestellen ?

[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 06-08-2014 17:10 ]
Mijn huidige Logitech G15 is echt aan vervanging toe na (volgens mij) 6 á 7 jaar dienst. Ik wil natuurlijk graag overstappen naar een mechanisch toetsenbord (waarom? geen idee, maar iedereen heeft het

Nu heb ik de volgende 2 op het oog:
pricewatch: Corsair Vengeance K95 (International English)
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate 2014 (US-Layout)
Waarom?
- Het Razer toetsenbord omdat ik ook al een muis van Razer heb, en deze heel erg fijn vind. Daarnaast staat het natuurlijk ook wel mooi.
- Het Corsair toetsenbord omdat ik de macro-toetsen toch ook wel fijn vind, aangezien ik regelmatig een MMORPG speel. Daarnaast is de belichting iets flexibeler.
Wie kan me wellicht nog een advies geven over wat wel, of wat juist niet te doen?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Verwijderd
Als dit is waar je je keuze tussen wilt maken kun je stoppen met twijfelen. Het Razer toetsenbord gebruikt geen "echte" mechanical switches (dwz die van Cherry) maar hun eigen switches. Op papier lijkt dit mooi, maar het zijn gewoon goedkope Chinese namaak dingetjes om de prijs te drukken. Dit in tegenstelling tot Cherry switches die, als ik me niet vergis, nog steeds in Duitsland worden gefabriceerd en dus superieur zijn.EricNL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:48:
Mannen, wie kan mij wellicht nog van een advies voorzien?
Mijn huidige Logitech G15 is echt aan vervanging toe na (volgens mij) 6 á 7 jaar dienst. Ik wil natuurlijk graag overstappen naar een mechanisch toetsenbord (waarom? geen idee, maar iedereen heeft het). Toetsenbord zal veel gebruikt worden voor games (met name shooters, CS:GO).
Nu heb ik de volgende 2 op het oog:
pricewatch: Corsair Vengeance K95 (International English)
pricewatch: Razer Blackwidow Ultimate 2014 (US-Layout)
Waarom?
- Het Razer toetsenbord omdat ik ook al een muis van Razer heb, en deze heel erg fijn vind. Daarnaast staat het natuurlijk ook wel mooi.
- Het Corsair toetsenbord omdat ik de macro-toetsen toch ook wel fijn vind, aangezien ik regelmatig een MMORPG speel. Daarnaast is de belichting iets flexibeler.
Wie kan me wellicht nog een advies geven over wat wel, of wat juist niet te doen?
Btw @MiBe heb jij ening idee waarom ik geen Noppoo bordjes kan vinden in de prijswatch?
Conclusie zou dan kort door de bocht zijn: Corsair. Of zijn er nog andere varianten die interessant zijn. De Roccat Ryos MK Pro ziet er ook heel leuk en mooi uit, maar ik heb 0,0 ervaring met Roccat apparatuur, dus ik weet niet zo goed wat ik er kan/mag van verwachten.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:03:
[...]
Als dit is waar je je keuze tussen wilt maken kun je stoppen met twijfelen. Het Razer toetsenbord gebruikt geen "echte" mechanical switches (dwz die van Cherry) maar hun eigen switches. Op papier lijkt dit mooi, maar het zijn gewoon goedkope Chinese namaak dingetjes om de prijs te drukken. Dit in tegenstelling tot Cherry switches die, als ik me niet vergis, nog steeds in Duitsland worden gefabriceerd en dus superieur zijn.
Btw @MiBe heb jij ening idee waarom ik geen Noppoo bordjes kan vinden in de prijswatch?
Verwijderd
Dat klopt, Blackwidows kun je maar beter vermijden. Zelf heb ik ook geen ervaring met Roccat maar voor zover ik het kan inschatten is dat wel van goede kwaliteit. Waarschijnlijk is de Corsair nog ietsje degelijker, maar ik denk niet dat er erg veel verschil in zit.EricNL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:34:
[...]
Conclusie zou dan kort door de bocht zijn: Corsair. Of zijn er nog andere varianten die interessant zijn. De Roccat Ryos MK Pro ziet er ook heel leuk en mooi uit, maar ik heb 0,0 ervaring met Roccat apparatuur, dus ik weet niet zo goed wat ik er kan/mag van verwachten.
Trouwens, welke switches wil je eigenlijk?
Tjah, zeg het maarVerwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:47:
[...]
Trouwens, welke switches wil je eigenlijk?
Verwijderd
yep, en ik ben me ook nog steeds aan het oriënteren. Heb er ook nog geen ervaring meeEricNL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
Tjah, zeg het maarZoals ik al zei: ik heb nog nooit met een mechanisch toetsenbord gewerkt. Ik weet wel dat er verschillende toetsen zijn (Cherry's, Browns, etc), maar ik zou echt geen idee hebben
Cherry's zijn een beetje de main-stream, toch?
V&A aangeboden: Filco Majestouch 2 Cherry MX Brown
Heb zelf nu een Majestouch 2 Ninja met Reds, niet dat ik de browns niets vond maar iets nieuw proberen is altijd wel leuk.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verder het volgende: Ik ben dus op zoek naar een mechanische keyboard. Heb de OP gelezen, maar heb alsnog mijn twijfels welke keyboard ik aan moet schaffen. Ik heb geen ervaring met mechanische toetsenborden. Eentje gaan uitproberen wordt ook moeilijk, aangezien ik geen vervoer en tijd heb.
Wat ik gewend ben aan toetsenborden:
- logitech keyboardjes van 10-20 euro
- Macbook air toetsenbord
Hoe ik mijn computer gebruik (in volgorde van meest belangrijke naar minst belangrijke:)
- typen (programmeren, office)
- gamen (m.n. Starcraft 2, af en toe ook een FPS of wat anders)
- verder vrij algemeen gebruik
Budget:
- max 100 euro
Waar ik aan dacht:
- Cherry blue
- backlight zou leuk zijn
- CM Storm Quickfire XT blue (pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch (OP geeft aan dat CM toetsenborden geen tactile, maar linear switch hebben. Als ik het goed begrepen heb, is tactile beter en zo ja, dan heb ik liever tactile))
- Ducky Zero DK2108 (Cherry Blue) (pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Blue))
Tot slot:
- ik gebruik linux (voor een spelletje doe ik dualbooten, maar mijn main is linux). Is dit een probleem mbt drivers/ondersteuning?
[ Voor 74% gewijzigd door 8x4 op 07-08-2014 15:10 ]
Jep, dat komt omdat ze niet in Nederland te koop zijnVerwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:03:
Verwijderd
hmm, ik heb eens zitten kijken naar andere prijzen. Hij is inderdaad een heel stukje goedkoper dan op amazon, maar incl. shipping en backlight kom ik nog steeds op €115 uit en dat vind ik toch wel erg veel geld....MiBe schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
Jep, dat komt omdat ze niet in Nederland te koop zijn
NKRO via USB blijft USB. Hangt helemaal van je moederbord af of het "echte" (geëmuleerde) hardware interupts zijn, volgens mij werkt dit nooit hetzelfde als PS/2. Wat niet wegneemt dat veel NKRO borden uiteindelijk wel alsnog 10 toesten tegelijk toestaan. Veelal is het volgens mij een pollingrate truc, maar in mijn ervaring zal je nooit met 6KRO tegen type issues aanlopen. Er zijn ook niet zoveel games waarbij je werkelijk 6+ toesten nodig hebt. (ctrl+shift+A+W+spatie+functietoest(Q)? in shooters misschien?) Met een 100hz polling zal je met platformers (dus 2 handen) met dezelfde extreme combo's van pijltjes en modifier keys nog steeds wel uitkomen.8x4 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:44:
Indien ik een mechanische toetsenbord met de USB-draad aansluit op PS/2 (dmv de USB to PS/2 connector), is dit dan in principe hetzelfde als een PS/2 draad aansluiten op de PS/2 connector? Werkt het dan ook met hardware interrupts en NKRO? Het is immers een USB-draad...?
Waar ik aan dacht:
- Cherry blue
- backlight zou leuk zijn
- CM Storm Quickfire XT blue (pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch (OP geeft aan dat CM toetsenborden geen tactile, maar linear switch hebben. Als ik het goed begrepen heb, is tactile beter en zo ja, dan heb ik liever tactile))
- Ducky Zero DK2108 (Cherry Blue) (pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Blue))
Tot slot:
- ik gebruik linux (voor een spelletje doe ik dualbooten, maar mijn main is linux). Is dit een probleem mbt drivers/ondersteuning?
De DK2108 werkt prima onder Linux, ik heb zelf dagelijks Fedora 20 lopen met dit keyboard. Niet dat mijn Oude Black Widow of de Majestouch 2 problemen opleveren overigens... NKRO op de Ducky werkt alleen volgens mij niet (ik krijg maar 8 tekens als ik met lineaal de qwerty rij indruk in NKRO mode, niet anders dan zonder die mode overigens)
Zelfde hier: primair Linux Mint 17 met daarnaast Windows 7. Ik heb net een Ducky Zero Shine TKL (2087S) en daar lijkt de NKRO best te werken. Ik heb eerst 6KRO getest door met alle vingers om de beurt letters in te drukken. Toen kreeg ik een rij van de zesde letter die ik indrukte. Daarna heb ik Fn+F12 gedrukt (NKRO aan) en met dezelfde test kreeg ik toen de 10e letter. Dat lijkt dus aardig te werken.8x4 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:44:
Tot slot:
Werken die functies niet hardwarematig, op het toetsenbord zelf? Als je het mij vraagt, zijn die extra functies onafhankelijk van je OS.
Omdat een toetsenbord daadwerkelijk zelf testen wat moeilijk wordt (vanwege gebrek aan computerwinkels hier in de stad), moet ik maar een gok nemen en een Cherry blue toetsenbordje aanschaffen. Hopelijk zal dat bevallen
Verwijderd
NKRO over USB wordt, voor zover ik weet, behaald doordat het toetsenbord zich voordoet als meerdere toetsenborden. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat Mac OS dan zoiets heeft van, wtf!?, ik ga geen twee toetsenborden bedienen, wat ben jij nou weer voor gek?Nonstop decay schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:06:
[...]
Zelfde hier: primair Linux Mint 17 met daarnaast Windows 7. Ik heb net een Ducky Zero Shine TKL (2087S) en daar lijkt de NKRO best te werken. Ik heb eerst 6KRO getest door met alle vingers om de beurt letters in te drukken. Toen kreeg ik een rij van de zesde letter die ik indrukte. Daarna heb ik Fn+F12 gedrukt (NKRO aan) en met dezelfde test kreeg ik toen de 10e letter. Dat lijkt dus aardig te werken.
Werken die functies niet hardwarematig, op het toetsenbord zelf? Als je het mij vraagt, zijn die extra functies onafhankelijk van je OS.
Ik heb deze als esc:nero355 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:26:
[...]
+1 hier : Dankzij MoH:AA en CS 1.6 leren blindtypen en zo
Maar ehh... hoe heet dit logo'tje en waar kan ik deze cheap bestellen ?
[afbeelding]
Zoo droog! Moet ik als ESC toets hebben
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Volgens mij staat er in zijn store wel zo 1 die jij wil
Ja, zoiets was het dus, dat je als je "normaal" een 100hz polling hebt, deze wordt opgedeeld in 4 (ofzo) hardware ID's die dan gewoon alternerend maximaal X commands gaan sturen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:25:
[...]
NKRO over USB wordt, voor zover ik weet, behaald doordat het toetsenbord zich voordoet als meerdere toetsenborden. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat Mac OS dan zoiets heeft van, wtf!?, ik ga geen twee toetsenborden bedienen, wat ben jij nou weer voor gek?
Voorheen in Mandriva werd volgens mij ook m'n (non mechanische) NKRO bordje (OPPNOKO, volgens mij later NOPPOO geworden?) een "usb hub" indien je em in de macro + NKRO mode zette. Die hub had vervolgens 5 keyboarden en 4 numpads + een "HID" welke zogenaamd midi stuurde als een gamepad (de macro waarschijnlijk?)
Ik snap dat sommige OSsen daar problemen mee krijgen.
Maar goed te lezen dat ook andere Linux Distro's met andere Duckys hetzelfde resultaat geven: 10KRO is prima wat mij betreft...
Op DVORAK overgaan heb ik ook overwogen, maar op non-standaard keyboards in laptops kan dat toch wel problematisch zijn. Niet omdat je dan niet meer de opdruk kan lezen, maar omdat die soms gewoon heel specifiek niet compatible zijn met sommige invoer formaten omdat ze de "/' knop niet daar hebben zitten. Daar ga je dan met je DVORAK "s" knop...
Switchen naar Colemak lijkt mij daarnaast "handiger" omdat ze wat meer dingen gelijk hebben gehouden alleen vind ik het weer jammer dat ze daar de ; en de o en de p hebben omgegooid.
Wat betreft snelheid, ik kan eigenlijk niet echt klagen, want de limiterende factor is bij mij eigenlijk altijd m'n brein. Dat ik blijf steken op 90WPM is gewoon omdat ik als dyslect niet sneller woorden kan lezen / verwerken en als ik functioneel aan het schrijven ben, stok ik veelal ook op 60 WPM. Dus ik kwam een beetje tot de conclusie dat afwijken van de standaard om sneller te kunnen type vooral zonde van m'n tijd (en dat van anderen) zou zijn. Ja natuurlijk zijn er ergnomische voordelen, maar ik denk dat als je heel bewust een tijd langzaam aan het typen bent dat dat ook de nodige stress oplevert.
productreview: Roccat Ryos MK Pro (Cherry Black) review door JKMH
Jamalietjuh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:39:
Voor de mensen die geen ervaring met Roccat mechanische toetsenborden hebben. Ik heb een review geschreven:
Nu ga ik niet beweren dat je als je iets krijgt er meteen alleen maar positief over schrijft (ik werk ook dagelijks met allerlei software en hardware die opgestuurd wordt/aangevraagd wordt), maar het ligt er allemaal net iets te dik op in je review. Daarmee zeg ik niet dat de inhoud niet klopt, maar het komt wel een beetje te gekleurd over zeg maarGraag wil ik Michael van Roccat bedanken voor het sturen van dit toetsenbord!
---
Ook echt hilarisch hoeveel nadruk er wordt gelegd op WASD bij allerlei fabrikanten (opties/verlichting toetsen/andere kleuren caps)..ik voel me steeds meer een buitenbeentje met m'n RDFG

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb er toevallig nog eentje te koop mochten mensen interesse hebbenJamalietjuh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:39:
Voor de mensen die geen ervaring met Roccat mechanische toetsenborden hebben. Ik heb een review geschreven:
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Kost dat?weszz schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb er toevallig nog eentje te koop mochten mensen interesse hebben
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Een Model M M13 met trackpoint.

En een Duck Orion TKL, een Korean Custom. (Meer foto's hier)

(Beide foto's klikbaar voor originele foto)
Ik heb nog nooit een Buckling Spring gehad, maar deze was dusdanig goedkoop dat ik het niet kon laten. Zo goed als nieuw, volgens mij is ie nog nooit gebruikt. Er was alleen geen verpakking meer van.
Weet nog niet precies wat ik er mee ga doen aangezien ik geen fullsize toetsenborden meer gebruik. Hij staat nu als verrassing bij mijn ouders aangesloten. Leuk als ze morgen terugkomen van vakantie.
De Orion is een project waar ik als sinds begin dit jaar mee bezig ben geweest. Massief aluminium behuizing met Cherry MX Clears, lubing, stickers en transparante switch covers.
Erg fijn ding moet ik zeggen. Is denk ik een van mijn stilste mechanische toetenborden tot nu toe.

Z-machine OriginID: JaccoW
HelaasSilencex schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:48:
Ik heb deze als esc:
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Volgens mij staat er in zijn store wel zo 1 die jij wil
Gewoon QWERTY, Ik ben op dit moment de logitech-layout gewend(dus met de |\ toets naast linkershift)
Wil je met of zonder numpad?
Geen vereiste, als het erop zit maakt me dat niet uit. Wel heb ik graag een compact toetsenbord.
Wil je backlight?
Het liefste wel, maar mocht mijn ultieme toetsenbord dat niet hebben is het geen ramp.
Welke MX Switch prefereer je?
Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar browns, aangezien blues lawaaierig zijn.
Wat je is je budget?
Als het kan wil ik het onder de 100 euro houden, maar als de beste optie daar overheen gaat dan heb ik daar geen problemen mee.
Wil je macro toetsen?
Ik wil graag een redelijk compact toetsenbord, dus het hoeft niet. Mediatoetsen mogen door middel van fn+f-toetsen, maar zijn ook niet noodzakelijk.
Doel van het keyboard?
Vooral programmeren. Af en toe een spelletje(tf2), maar gamen doe ik niet echt veel.
Wat weet je al?
Op dit moment heb ik al mijn randapparatuur van logitech g-series, en daarom kwam ik als eerste toetsenbord op de g710+ uit. Deze vind ik zelf niet zo mooi, en ook een erg lomp toetsenbord.
Ik vond de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch een leuk toetsenbord, maar ik werd ook erg aangesproken door het compacte van de pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown Ik weet niet of ik last ga hebben van het gebrek aan letters op de keycaps zelf, maar het idee dat de numpad en arrow keys geintergreerd zijn spreekt me aan. Ook zitten de arrowkeys dichter bij je gewone toetsen, en dat is handig met het programmeren.
Toen vond ik de quickfire TK, dus niet de stealth edition. pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch) Dit lijkt me op het moment de beste optie, maar hebben jullie andere suggesties?
Verwijderd
Zelf ga ik voor de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) met los num-pad, maar wanneer je nooit numpad en pijltjes tegelijk nodig verwacht te hebben is dit natuurlijk een goedkopere oplossing.hydrargyrum schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:12:
Welke lay-out wil je?
Gewoon QWERTY, Ik ben op dit moment de logitech-layout gewend(dus met de |\ toets naast linkershift)
Geen vereiste, als het erop zit maakt me dat niet uit. Wel heb ik graag een compact toetsenbord.
Wil je backlight?
Het liefste wel, maar mocht mijn ultieme toetsenbord dat niet hebben is het geen ramp.
Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar browns, aangezien blues lawaaierig zijn.
Wat je is je budget?
Als het kan wil ik het onder de 100 euro houden, maar als de beste optie daar overheen gaat dan heb ik daar geen problemen mee.
Wil je macro toetsen?
Ik wil graag een redelijk compact toetsenbord, dus het hoeft niet. Mediatoetsen mogen door middel van fn+f-toetsen, maar zijn ook niet noodzakelijk.
Doel van het keyboard?
Vooral programmeren. Af en toe een spelletje(tf2), maar gamen doe ik niet echt veel.
Wat weet je al?
Op dit moment heb ik al mijn randapparatuur van logitech g-series, en daarom kwam ik als eerste toetsenbord op de g710+ uit. Deze vind ik zelf niet zo mooi, en ook een erg lomp toetsenbord.
Ik vond de pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch een leuk toetsenbord, maar ik werd ook erg aangesproken door het compacte van de pricewatch: CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown Ik weet niet of ik last ga hebben van het gebrek aan letters op de keycaps zelf, maar het idee dat de numpad en arrow keys geintergreerd zijn spreekt me aan. Ook zitten de arrowkeys dichter bij je gewone toetsen, en dat is handig met het programmeren.
Toen vond ik de quickfire TK, dus niet de stealth edition. pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch) Dit lijkt me op het moment de beste optie, maar hebben jullie andere suggesties?
Welke lay-out wil je?
US (104 key)
Met, ik gebruik nu mijn numpad ook regelmatig en vind het erg handig
Wil je backlight?
Als het kan wel (mits het uitschakelbaar is), maar niet vereist
Ik denk dat Browns de veiligste keuze zijn, gezien dit mijn eerste mechanische toetsenbord gaat worden en dat ik ook van alles wat doe.
Wat je is je budget?
100-150 euro maximaal, als het goedkoper kan graag
Wil je macro toetsen?
Heb ik niet per se nodig, als het er op zit is het een leuk extraatje.
Doel van het keyboard?
Van alles wat, programmeren, verslagen schrijven en regelmatig gamen
Wat heb ik al gevonden
Duurzaamheid vind ik erg belangrijk, gezien deze borden aan de prijs zijn wil ik er wel lekker lang mee kunnen doen.
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch, met name de lage prijs van dit bordje spreekt me wel erg aan.
http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2108S.html, deze spreekt mij ook wel aan, de variant met bruine switches en backlight is wat duurder dan de anderen (119 euro).
Aangezien het prijsverschil tussen beide aardig groot is vraag ik me af of hier ook een kwaliteitsverschil tussen zit, duurzaamheid en bouwkwaliteit vind ik namelijk erg belangrijk.
Ik had ook nog de Ducky DK9008 Shine 3 gezien, alleen wordt deze me wel erg duur, tenzij de kwaliteit natuurlijk een stuk beter is vergeleken met de goedkopere DK2108s
Numpad gebruik ik toch nooit, en een los ding lijkt me ook irritant. De rapid lijkt me een best leuk ding, vooral hoe klein hij is. Bedankt voor die ook nog even aan te wijzen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:16:
[...]
Zelf ga ik voor de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) met los num-pad, maar wanneer je nooit numpad en pijltjes tegelijk nodig verwacht te hebben is dit natuurlijk een goedkopere oplossing.
Verwijderd
Holy shitF_demon schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:07:
Ik heb deze week nog twee toetsenborden binnen gekregen:
Een Model M M13 met trackpoint.
[afbeelding]
Ik heb nog nooit een Buckling Spring gehad, maar deze was dusdanig goedkoop dat ik het niet kon laten. Zo goed als nieuw, volgens mij is ie nog nooit gebruikt. Er was alleen geen verpakking meer van.
Weet nog niet precies wat ik er mee ga doen aangezien ik geen fullsize toetsenborden meer gebruik. Hij staat nu als verrassing bij mijn ouders aangesloten. Leuk als ze morgen terugkomen van vakantie.
Kan dit het geval zijn, of ga ik gewoon op een tegenvaller stuiten?
Ik zou niet weten waar ik de verschillende toetsenborden zou kunnen uitproberen.
Om toch dat lijstje in te vullen:
Welke lay-out wil je?
US (104 key)
Met, ik gebruik nu mijn numpad niet vaak, maar ik werk wel eens met SPSS, en dan heb ik het gewoon nodig. Ook gebruik ik het altijd in plaats van de bovenste rij in het letter gedeelte...
Wil je backlight?
Het liefst wel.
Ik denk dat op basis van alle beschrijvingen, blues me het beste passen. Ik game en in type veel rapporten en papers. Of is het dan toch veiliger om voor een brown toetsenbord te gaan?
Wat je is je budget?
Voor iets echt goeds wil ik best 150 Euro betalen, maar het liefst betaal ik natuurlijk minder. Ik zag de Ducky Shine 3, en dat leek me een ideaal toetsenbord. Echter is dat ding lastig te krijgen in de config met witte leds en blauwe switches.
Wil je macro toetsen?
Nee. Het mag er op zitten, maar ik ben niet zo'n serieuze gamer dat ik dat nodig heb.
Doel van het keyboard?
Papers schrijven, op fora posten, beetje gamen.
Wat heb ik al gevonden
Ik wil waar voor mijn geld hebben, en waardeer ook een degelijke bouw. Ik begrijp dat die Ducky borden lekker zwaar zijn. Het liefst wil ik ook een niet te anoniem ogend bord. Maar als de prijs goed is vind ik dat niet erg.
Ik zat te kijken naar de RGB MX toetsenbord van Corsair, maar die is nog niet uit, en naar het schijnt zelfs vertraagd met een paar maanden. De CM Storm Aluminum Gaming Series vond ik er eerst wel mooi uit zien, maar met dat handvat heb ik niet zoveel.
Op mijn shortlist staan ook de Steelseries 6Gv2 en de CM Storm QuickFire TK (waar staat die TK eigenlijk voor? Ik dacht ten keyless, maar deze heeft gewoon een numeriek veld), maar dat zijn wel een erg saai ogende borden.
Ben er tevreden over.
Ik merk al dat ik sneller aan het typen ben, maar ik druk nog wel steeds helemaal door.
Dit gaat toch weg naarmate je langer typt met een mechanisch toetsenbord?
Is er al meer bekend over de Corsair K70 RGB? Die zou eind juli uit worden gebracht, maar ik kan hem nog nergens vinden helaas.
Volgensmij een maand uitgesteld.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd
!mark schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:53:
[...]
Ik denk dat Browns de veiligste keuze zijn, gezien dit mijn eerste mechanische toetsenbord gaat worden en dat ik ook van alles wat doe.
[...]
@KenjuMiBe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:55:
[...]
Verder geef je Brown als pluspunt aan en Red als minpunt. Heb je beide switches al wel geprobeerd? Ga nooit teveel van de startpost uit, imho moet je echt zelf ondervinden wat je prettig vindt en wat niet. Ook is er niet zoiets als een beste switch voor een eerste mechanisch toetsenbord. Alleen de varianten met een zeer zware veer (80cN+) zijn voor 'beginners' wat minder geschikt. Blue, Brown, Clear, Red en zelfs Black zijn alle vier in principe prima te doen in een eerste mechanisch bordje.
Ook voor jou:Kenju schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:04:
Ik heb effe gekeken naar wat beschrijvingen van het gevoel en de ideeën over hoe de verschillende switches aanvoelen. Ik meen op die wijze voor mezelf bepaald te kunnen hebben dat de blauwe switches ideaal zijn voor mij.
Kan dit het geval zijn, of ga ik gewoon op een tegenvaller stuiten?
Ik zou niet weten waar ik de verschillende toetsenborden zou kunnen uitproberen.
[...]
Op mijn shortlist staan ook de Steelseries 6Gv2 en de CM Storm QuickFire TK (waar staat die TK eigenlijk voor? Ik dacht ten keyless, maar deze heeft gewoon een numeriek veld), maar dat zijn wel een erg saai ogende borden.
Ik heb van horen zeggen dat de MediaMarkt altijd wel wat toetsenborden uitgestald heeft dus daar zou je het kunnen uitproberen.MiBe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:55:
[...]
Verder geef je Brown als pluspunt aan en Red als minpunt. Heb je beide switches al wel geprobeerd? Ga nooit teveel van de startpost uit, imho moet je echt zelf ondervinden wat je prettig vindt en wat niet. Ook is er niet zoiets als een beste switch voor een eerste mechanisch toetsenbord. Alleen de varianten met een zeer zware veer (80cN+) zijn voor 'beginners' wat minder geschikt. Blue, Brown, Clear, Red en zelfs Black zijn alle vier in principe prima te doen in een eerste mechanisch bordje.
De letterlijke betekenis van TK weet ik niet, maar het komt erop neer dat het num-pad en het home-end/pijltjes cluster in elkaar is geschoven. TKL staat voor ten-keyless
Nu zie ik de CM Storm QuickFire XT en die is op zich niet heel duur. Het enige dat ik jammer vind is het font op de toetsen. Hij is best duidelijk op gamers gericht. Nu zat ik te denken, is het niet mogelijk dit toetsenbord te kopen en daarna de keycaps te vervangen met wasd keycaps (of een ander merk)? Zouden alle keycaps dan passen (dus ook de spatiebalk bijvoorbeeld)? Ik heb geen flauw idee hoe makkelijk al die zaken uitwisselbaar zijn.
Ik neem aan dat de CM Storm wel echt Cherry switches gebruikt?
Ik denk wel langer maar dat is wel welke ik graag nog zou willen. Lekker met reds
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar even later realiseer ik me dat de duane ook nog bestaat, en op een of andere calculator kom ik op hetzelfde bedrag uit als ik hier in NL betaal, wat een gigantische BS, dan maar op m'n Trust van 5 euro doortikken zolang het nog moet.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Tobootje is wel dik 1 jaar oud en 2e hands overgenomen voor €40,-, tijd voor een vervanging.
Nu ben ik op vakantie in de VS en ben ik op zoek naar een toetsenbord. En nu ga ik er goed voor. Een budget van $200 lijkt me zeker wel reëel! Ik kan tot €430,- gratis importeren ( 575$ ), dus waarom niet meenemen van de vakantie!?
Dacht zelf aan een Das keyboard 4.
http://shop.daskeyboard.c...s-keyboard-4-professional
Helaas zijn de bruine switches niet meer aanwezig, blauw lijkt me iets te onhandig voor wat games die ik speel ( DOTA, LoL, BF4 )...
Model S heeft ze wel.
http://shop.daskeyboard.c...oard-professional-model-s
Maar ik vernam dat de kwaliteit van Das keyboard wat minder was omdat een andere chinese fabrikant de tobos maakt? Aardige hearsay, misschien is dit klinklare BS.
Genoeg over das, ducky.
Snip.
Hier zou wat moeten komen over ducky, maar ik kan niks vinden voor een degelijke prijs in de VS dat ook in stock is. Degene die aangeraden worden dan.
Zie ook nog wat andere duckies...
Beste wat ik kon vinden is deze...
http://www.microcenter.co..._Keyboard_with_Red_Switch
Op naar filco...
Had zelf de majestouch 2 in het oog.
http://www.amazon.com/Fil...KBN104M-EB2/dp/B004VKUSG6
Maar de prijs is toch om van te huilen...
De ninja reds is al een stuk goedkoper.
http://www.amazon.com/Fil...140&sr=8-5&keywords=filco
Zelf was ik van plan een Filco te halen. Eerst die van $220,-, maar door de prijs neig ik toch naar degene van $158. Groot nadeel is echter wel de levertijd, over 2 weken ben ik al weer thuis.
Mogelijk hebben jullie nog wat ideeën of kunnen jullie me wat uitsluitsel geven.
Edit: http://www.mechkb.com/fil...4-key-mechanical-keyboard ?
In stock en degelijk geprijsd, deze post was misschien wel nutteloos
Verwijderd
Uit m'n macbook en aangesloten op m'n desktop: Hartstikke dood... Ok, dan maar weer terug in m'n Macbook: Ook dood... Huh?
Na een beetje zoeken op internet lijkt het een dood controllertje te zijn. Ik heb TheKeyboardCompany gemaild met m'n vraag, en die zeggen het volgende:
Ok, helder. De kabel heb ik al geprobeerd en dat gaf geen resultaat... Het zou dus inderdaad aan het 'daughter board' kunnen liggen. Iemand ervaring met dit vervangen? Volgens mij is het wel een goede optie..For a Filco to be completely dead either the cable is broken or the daughter board is defective, a simple test for the cable is to fully boot your PC, plug the keyboard in to a free USB port, then pick up the slack cable and move it around, if the keyboard occasionally connects, the lights flash or you get the USB device connected/disconnected sound then the cable is faulty, if not is probably the daughter board.
Of coarse the daughter board could just have become loose, but if the keyboard is always on your desk it's unlikely.
We can supply a replacement daughter board for £10.00+Postage+VAT
Or a replacement cable for £5.00+Postage+VAT
Postage to the Netherlands is £7.00 or £8.00 +VAT
Both are easy to fit (no soldering required).
Overigens goede service van TheKeyboardCompany
Verwijderd
Amazon USA shipt trouwens ook niet naar buiten één van de vijftig statenkuusj98 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:01:
Jesus Christus, ik wil dus een keyboard uit de USA halen van Amazon, had een 50$ bon voor 8 euro en ik denk dus: ah, fijn!
Maar even later realiseer ik me dat de duane ook nog bestaat, en op een of andere calculator kom ik op hetzelfde bedrag uit als ik hier in NL betaal, wat een gigantische BS, dan maar op m'n Trust van 5 euro doortikken zolang het nog moet.
Bedankt voor de tip, dan ga daar eens kijken.[b]Francisbe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:45:
Ik heb van horen zeggen dat de MediaMarkt altijd wel wat toetsenborden uitgestald heeft dus daar zou je het kunnen uitproberen.
Even los van de switches die ik neem twijfel ik nog tussen deze twee borden
http://www.duckychannel.com.tw/en/Shine_3_DK9008.html
en
http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2108S.html
Nu vraag ik me af of de shine 3 nog een meerwaarde heeft boven de Zero (qua duurzaamheid/kwaliteit) naast de meer verlichtings- opties. Prijsverschil is namelijk €30
Sorry, maar dat is niet waar. Pas een Qnix monitor uit Korea geïmporteerd via Ebay en daar mocht ik rustig BTW over betalen in Nederland. Ook redelijk logisch anders zou Ebay of de Ebay-verkoper voor elk land moeten weten wat de BTW-tarieven en invoerrechten zijn. Dat is echt geen doen.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:11:
Voor iedereen die van achter zijn computer wil importeren, volgensmij als je bedragen als $50 verzend kosten betaalt zit daar de belasting al bij in. Bij eBay weet ik in iedergeval zeker dat het zo werkt (ook vanuit VS), andere webshops heb ik geen ervaring mee.
Edit: En BTW komt altijd voor rekening van de ontvanger.
[ Voor 4% gewijzigd door Plato112 op 12-08-2014 00:16 ]
Speed limits are like herpes.
Verwijderd
Neem eens een kijkje op getdigital.deJohn Dude schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:12:
Iemand enig idee waar ik een Das Keyboard 4 Professional kan vinden? Echt nergens te vinden op dit moment, Alternate heeft em ook niet meer.
Daar hebben ze Das Keyboard Professional 4 nog vollop, heb er zelf enkele weken terug een Das Keyboard Model S Ultimate besteld met Cherry MX Brown. Had deze binnen 3 dagen binnen. Heerljik plankje.
Houd er rekening mee dat ze op de website verschillende types hebben staan:
Clicky met Cherry MX Blue Switches
Soft Clicky met Cherry MX Brown Switches
Inderdaad, enige uitzondering is wanneer er specifiek bij staat dat ze een premium service gebruiken waarbij je de BTW alvast betaald. $50 kan namelijk ook te maken hebben met de maten en het gewicht van het pakket.Plato112 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:15:
[...]
Sorry, maar dat is niet waar. Pas een Qnix monitor uit Korea geïmporteerd via Ebay en daar mocht ik rustig BTW over betalen in Nederland. Ook redelijk logisch anders zou Ebay of de Ebay-verkoper voor elk land moeten weten wat de BTW-tarieven en invoerrechten zijn. Dat is echt geen doen.
Edit: En BTW komt altijd voor rekening van de ontvanger.
Mocht je uit het buitenland willen bestellen dan werkt vanuit Azië vaak het beste, omdat ze daar vaak een lagere waarde opgeven van bijvoorbeeld $20.
Z-machine OriginID: JaccoW
Klopt, ik had deze een week voor de release bij GetDigital besteld. Binnen 2 dagen na de release had ik het toetsenbord binnen! Zelfs met gratis Gummi Bears.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:35:
[...]
Neem eens een kijkje op getdigital.de
Daar hebben ze Das Keyboard Professional 4 nog vollop, heb er zelf enkele weken terug een Das Keyboard Model S Ultimate besteld met Cherry MX Brown. Had deze binnen 3 dagen binnen. Heerljik plankje.
Houd er rekening mee dat ze op de website verschillende types hebben staan:
Clicky met Cherry MX Blue Switches
Soft Clicky met Cherry MX Brown Switches
Ook de support is prima, binnen 24 uur had ik een reactie of het toetsenbord compatible is met WASDKeyboards keycaps. Het antwoord is ja.
[ Voor 10% gewijzigd door NLCJ op 12-08-2014 12:34 ]
Dit topic is gesloten.