Acties:
  • 0 Henk 'm!
De grote grap is dat de Ducky's mét numpad ook nog goedkoper zijn dan de versies zonder...

De DK9008 is goedkoper dan de DK9087 (de TKL versie). En zo ook met de Zero.

Zo nu en dan goedkoper dan de pricewatch is overigens nu ook Bol.com:
http://www.bol.com/nl/l/c...r_N/4283279048/index.html

Hey, eh, is er een importeur bij gekomen opeens ofzo, voorheen waren dit soort producten vrij lastig te krijgen binnen NL, maar nu vind je Ducky opeens overal en nergens lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ondanks dat ik zei dat ik op dit goedkope Logitech ding blijf rammen toch maar een mechanisch TB gekocht, de Ducky DK 2108, gewoon een basic ding zonder toeters of bellen. Ik heb er 3 besteld, met de bruine, blauwe en rode schakelaars zodat ik kan testen welke het beste bevalt en de andere twee stuur ik dan weer terug. Ik heb gewoon schijt genoeg van dit gare Logitech TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

djunicron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:08:
Met een Blackwidow Brown (zonder issues al meer dan 2 jaar) aan de game bak
BlackWidow TKL MX Blue sinds vorig jaar September probleemvrij hier :)
Maar ik kon het toch niet laten om toen ik de kans had even wat andere merken te betasten, MX Green te proberen, en dus met die nieuwe Razer te spelen. Maar goed, die werden het dus niet voor mij allemaal. Hoewel ik MX Green wel een stuk zwaarder had verwacht dan het eigenlijk was.
Razer Green is geen MX Green van Cherry!

Als je MX Green wil dan moet je waarschijnlijk een keyboard importeren uit het buitenland :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 03:08:
Razer Green is geen MX Green van Cherry!

Als je MX Green wil dan moet je waarschijnlijk een keyboard importeren uit het buitenland :)
Nee inderdaad, dat was het inderdaad niet. De Razer Green zit een beetje tussen MX Blue en MX Green in eigenlijk.

De MX Green was een CM Storm "nogwat", Rapid+ ofzo, er zat geen home/pgdwn sectie op en de numlock zat direct aangesloten aan de enter, met de pijltes op de num 0, del en 2, met een korte numlock 0 dus. Maar volgens mij iets anders dan de versie die in de PW staat. (Youtube; YouTube: CM Storm Quickfire TK Review Cherry MX Green Keyboard)

Vreselijk layout (korte shift ook nog), vreselijke prijs, maar wel leuk om eens die switch te voelen. Lang niet zo zwaar als ik had gedacht dus. Had een verschil als Red / Black verwacht, maar dat was niet was het bij lange na niet. (Bij die computerzaak in Rdam Goudse singel gespot, inmiddels daar weg (failliet?), naast wat computerland was, nu een Paradigit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Zelfs de blauwe schakelaars zijn me nog te licht. Dat worden dus zwarte. Hoeplijk bevallen die wel goed. De ergonomie van het Ducky bord is in ieder geval wel dik in orde en ik vind het vooral erg fijn dat ie schuiner kan staan dan mijn Logitech bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:36:
Net een Cooler Master QuickFire XT Brown Switch besteld, ben benieuwd :)
Nou heb deze binnen en dat is fijn typen hoor :) Goede feedback , wel wat lawaaiig vind ik zelf maar dat kan ook komen omdat ik er nog niet echt mee getypt hebt. Keypuller, extra rode caps (pijltjes met WSAD erop). Geen toeters en bellen toetsenbord gewoon mooi compact maar wel full-keyboard.

Ben er tot op heden tevreden mee, de eerste paar minuten ;)

Straks eens spellen proberen, kijken hoe het ingame is met dit toetsenbord.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

DervishD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:04:
Zelfs de blauwe schakelaars zijn me nog te licht. Dat worden dus zwarte. Hoeplijk bevallen die wel goed. De ergonomie van het Ducky bord is in ieder geval wel dik in orde en ik vind het vooral erg fijn dat ie schuiner kan staan dan mijn Logitech bord.
Waar heb je ze besteld?

[edit]
Ja, hallo welke switches dan?

http://www.bol.com/nl/p/ducky-dk2108/9200000023471120/

[ Voor 11% gewijzigd door Tarabass op 18-07-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik had er 3 besteld met de rode, bruine en blauwe Cherry MX schakelaars. Als je mijn eerdere post had gelezen had je dat geweten. En maakt het iets uit waar ik ze heb besteld?

En nog iets, denk je nou echt dat ik constant op dit forum zit om te kijken of iemand op mijn posts reageert zodat ik direct kan reageren? Doe ff normaal klaphark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

DervishD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:17:
Ik had er 3 besteld met de rode, bruine en blauwe Cherry MX schakelaars. Als je mijn eerdere post had gelezen had je dat geweten. En maakt het iets uit waar ik ze heb besteld?

En nog iets, denk je nou echt dat ik constant op dit forum zit om te kijken of iemand op mijn posts reageert zodat ik direct kan reageren? Doe ff normaal klaphark.
Wat ik bedoelde te zeggen in mijn edit is dat bol.com het toetsenbord aanbiedt, maar nergens verteld welke switch erin zit. Lijkt me nog al cruciaal bij het aanschaffen van een mechanisch toetsenbord. Dit na aanleiding van een eerder geplaatste link. Ik weet dat jij er drie bestteld had, daarom ook 'ze'..

Misschien moet je niet zo vijandig doen. Het lijkt mij een normale vraag waar je ze gekocht hebt, misschien zijn ze daar goedkoper dan bij cdrom-land, de enige die ze in de pricewatch aanbiedt. Ik dacht dat we op dit forum zitten om elkaar te helpen en informatie te krijgen. Maar blijkbaar moet iedereen jou informatie verschaffen en mag jij gaan lopen schelden als jou wat gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik heb ze idd alledrie bij cdrom-land besteld. Alternate heeft de DK2108 ook voor dezelfde prijs met de rode, bruine en blauwe schakelaars.

En misschien moet je eens nadenken over wat je typt want "ja, hallo welke switches dan" komt over als "ga je nog eens antwoord geven?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eindelijk een TKL MX Blue keyboard van Cooler Master/CM Storm met White LED verlichting : http://nl.hardware.info/n...-en-quickfire-rapid-i-aan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb recent een ducky D2108 aangeschaft met blue switches, en merk het volgende probleem bij het typen als ik de N-Key rollover aanzet:

Als ik twee toetsen tegelijk aan indruk, en niet niet tegelijk loslaat krijg ik op de loslaat nog een extra key aanslag.
Ik merk dit bij <shift> - \ (om een pipe | te typen.). Ik krijg dan |\

Dit is te testen door shift in te duwen, dan \, dan shift los te laten, dit resulteerd in: |\. (Het is niet key-repeat)

Is dit een bekend probleem? Ik het nu de n-rollover key maar uit staan, want als je op de terminal werkt is een pipe niet current kunnen intypen heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat had je dan verwacht? Het is eerst | loslaten en dan pas Shift, niet andersom.
Ik zou NKRO lekker uitlaten als dat het probleem voorkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:36:
Wat had je dan verwacht? Het is eerst | loslaten en dan pas Shift, niet andersom.
Ik verwacht dat het geen drol uitmaakt. De computer zou hoe dan ook niet een nieuw keypress event moeten ontvangen. (Gechecked!)

Ik zie nu:
shift Press
| Press (keycode 51)
| Release (keycode 51)
shift Release
\ Press (keycode 51)
\ Release (keycode 51)

Dit zie ik op ander toetsenbord en met roll over uit:

shift Press
| Press (keycode 51)
shift release
\ release (keycode 51)

Ik probeer ze juist los te laten, maar als ik snel type is dit niet altijd het geval. Voor mijn gevoel laat ik ze beiden tegelijk los echter precies tegelijk is niet mogelijk. Dit is het eerste toetsenbord waarbij dit echt fout gaat (gelukkig niet met n-key rollover uit).
Met N-key rollover aan heb ik dit probleem niet bij andere toetsen, puur alleen de \.

Het is niet dat ik de key een repeat lengte ingedrukt heb, dan begrijp ik het.

Aanvulling: Als het een 'bug' is in dit toetsenbord ruil ik hem graag om, hij was niet goedkoop en heb dan graag iets wat gewoon werkt (want n-key rollover is niet bruikbaar), echter als dit een side effect is van N-Key rollover en ieder toetsenbord dit heeft, heeft op zoek gaan naar een ander geen zin. Heeft iemand een DK2108 (slash boven enter) en kan dit voor mij proberen te reproduceren?

[ Voor 44% gewijzigd door MacGrumpy op 19-07-2014 12:55 . Reden: Expand keycode + typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf de Ducky met brown switches, en ik heb dat niet, met NKRO aan of uit. Als ik deen | wil tikken dan is het SHIFT + \ en of ik de \ nu eerder loslaat of de SHIFT, ik krijg enkel een | en niets meer dan dat.

Ik zou zeggen, probeer het eens op een ander systeem, heb je daar hetzelfde probleem dan zou ik zeggen dat 't aan het keyboard ligt, anders zou ik het in je OS gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:12:
Ik heb zelf de Ducky met brown switches, en ik heb dat niet, met NKRO aan of uit. Als ik deen | wil tikken dan is het SHIFT + \ en of ik de \ nu eerder loslaat of de SHIFT, ik krijg enkel een | en niets meer dan dat.

Ik zou zeggen, probeer het eens op een ander systeem, heb je daar hetzelfde probleem dan zou ik zeggen dat 't aan het keyboard ligt, anders zou ik het in je OS gaan zoeken.
Ik kan dit idd op meerdere system reproduceren. Ik zal eens een mailtje afschieten naar MKH.

Edit: Met wat moeite een windows systeem gestart (tijd rovend klusje is dat) en daar werkt het inderdaad wel naar verwachting. Dus mijn missie word; hoe ga ik dit onder linux 'fixen'.

[ Voor 13% gewijzigd door MacGrumpy op 19-07-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MacGrumpy:
Ik had hetzelfde probleem onder linux met de ducky shine 3 en ik kon het aanpassen door de USB repeat delay aan te passen. Repeat Delay stond op 1× (default) en ook Auto Repeat stond op 1× (default) en in principe wijzigde er niks, maar deed hij het wel goed nadat ik ze bieden "nogmaals" op 1× zette. Het probleem met toets herhalen verdween.

Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:59:
@MacGrumpy:
Ik had hetzelfde probleem onder linux met de ducky shine 3 en ik kon het aanpassen door de USB repeat delay aan te passen. Repeat Delay stond op 1× (default) en ook Auto Repeat stond op 1× (default) en in principe wijzigde er niks, maar deed hij het wel goed nadat ik ze bieden "nogmaals" op 1× zette. Het probleem met toets herhalen verdween.

Misschien het proberen waard.
De rate aanpassen lost hier jammer genoeg niets op. Het geeft wel wat nieuwe hints om naar te kijken. b.v. de \ doet helemaal niet aan autorepeat en kan ik ook niet aanzetten. ( xset r 51 ). Ook zie je in gnome control center keyboard layout tool de \ key niet ingedrukt worden. Anyway, the hunt continues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Ik heb de CM Storm Rapid-i nu een paar dagen in huis, ik vind het persoonlijk een erg fijn toetsenbord maar ik heb er wat problemen mee. Ik gebruik ‘m met een Gigabyte GA-Z87X-D3H moederbord.

Als ik mijn computer aan zet werkt het toetsenbord 1 op de 5-10 keer niet. Invoer doet niets, de backlight doet niets, het lijkt alsof het toetsenbord geen connectie met de PC heeft. Als ik de USB eruit haal en er weer in doe werkt het toetsenbord weer. Als het toetsenbord niet werkt helpt opnieuw opstarten of afsluiten ook niet, de USB moet er echt uitgehaald worden.

Ik dacht dus dat mijn exemplaar defect was, en deze is netjes omgeruild door de winkel, helaas heeft het nieuwe exemplaar exact hetzelfde probleem.

Wat ik geprobeerd heb:

• Alle USB poorten, zowel de Intel USB3.0, Renesas USB3.0 en USB2.0 poorten
• Firmware van het toetsenbord geupdate
• BIOS geupdate

Al mijn andere apparaten (muis, headset, USB stick) werken prima, ook mijn oude Logitech G710+ en Microsoft Wireless 3000 toetsenborden werkte zonder problemen.

Het lijkt een probleem met het toetsenbord i.c.m. mijn moederbord, of heeft iemand anders nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ik heb hetzelfde moederbord met een Ducky 2108S en soms werkte dat ook niet. Het werkte soms niet als ik het toetsenbord in N-key rollover had staan. Met het standaard 6-key rollover werkt het wel altijd. Misschien ligt het bij jou dus ook daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
lassieman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:26:
Ik heb hetzelfde moederbord met een Ducky 2108S en soms werkte dat ook niet. Het werkte soms niet als ik het toetsenbord in N-key rollover had staan. Met het standaard 6-key rollover werkt het wel altijd. Misschien ligt het bij jou dus ook daaraan?
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gezocht, het lijkt dat ik dit niet kan aanpassen op de Rapid-i. Het toetsenbord ondersteund alleen NKRO. http://gaming.coolermaste...oducts/keyboards/rapid-i/

Behoorlijke misser van Cooler Master. Ik zou totaal geen probleem hebben met 6KRO, maar na elke paar keer opstarten de USB eruit halen en weer inpluggen gaat mij te ver voor een toetsenbord van €85,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de website van Cooler Master staat bij de QuickFire TK ook alleen NKRO weergegeven, dit staat echter op de escape-toets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yHj32v8NITlh8BC3s2ztVbSU/full.jpg

Weet je zeker dat de Rapid-i nergens zo'n mogelijkheid heeft om te wisselen?

[ Voor 20% gewijzigd door MiBe op 20-07-2014 18:51 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
MiBe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:49:
Op de website van Cooler Master staat bij de QuickFire TK ook alleen NKRO weergegeven, dit staat echter op de escape-toets:

[afbeelding]

Weet je zeker dat de Rapid-i nergens zo'n mogelijkheid heeft om te wisselen?
Ik weet het niet 100% zeker, maar op het toetsenbord staat nergens zo'n (soort) icoon en in de handleiding kan ik hier ook niets over vinden. Ik zie dat andere CM Storm toetsenborden hier andere combinaties voor hebben (FN+N+INS bijvoorbeeld) maar deze werken ook niet op de Rapid I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
DervishD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:46:
Ik heb ze idd alledrie bij cdrom-land besteld. Alternate heeft de DK2108 ook voor dezelfde prijs met de rode, bruine en blauwe schakelaars.

En misschien moet je eens nadenken over wat je typt want "ja, hallo welke switches dan" komt over als "ga je nog eens antwoord geven?"
Als blauwe schakelaars te licht voor je zijn, is een buckling spring dan niets voor je (Unicomp Model M)? Heb je wel de klik, maar alles is dan wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik wil eerst de zwarte schakelaars nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DervishD schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:35:
Ik wil eerst de zwarte schakelaars nog proberen.
Of dus MX Green, hoewel zoals ik hierboven als schreef, die wel zwaarder zijn, maar lang niet "zwaar". Als ik het zou moeten vergelijken, zou ik het als "Versleten IBM model M" omschrijven.

Niet dat er iets mis is met een keuze voor MX Black overigens, voorals een proberen en kijken hoe belangrijk het tactile stukje in de knop voor je is. MX Black bottomen is overigens wel echt vermoeiend als je er niet aan gewend ben. Maar goed, dat hoef je natuurlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik sta op het punt mijn eerste MK te kopen.

Ik moet veel typen en werk alleen, niemand heeft dus last van mij.
Blue vs Brown heb ik dus voor ogen, alleen zie ik in deze thread toch echt een voorkeur voor Brown.

Nu rest mij nog een vraag:

Nemen jullie allemaal Brown omdat ze stiller zijn?
Begreep van wat youtube filmpjes dat Blue's top zijn om veel op te typen, alleen dus veel geluid.

Als het geluid productie verder totaal onbelangrijk is, zijn Blue's dan beter om veel op te typen? of zelfde als Browns behalve geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lees de openingspost.

For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Blue it is, ben geen gamer.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Port187 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Blue it is, ben geen gamer.

Thanks
Ik game zelf op MX Blue (voornamelijk FPS); Heerlijk. Er is geen standaard switch voor een gebruikersgroep. Het hangt allemaal van voorkeur af. Ga naar de grootste MediaMarkt/Saturn/Computerzaak in de buurt en probeer eens wat tobo's uit; en beslis dan welke switches voor jou het beste zijn. Bedenk ook dat je 'tegen het geluid moet kunnen'; Ik persoonlijk vind het bijzonder bevredigend om met blue's te tikken, maar mensen die me horen typen vinden 't verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het is ook maar relatief allemaal kwa geluid, het haalt het nog niet kwa volume en voldoen tegen typen op een elektrische type machine. (Die had naast MX-achtige switches ook nog "200gr feedback" van de hamer.

Ik denk ook dat dat is waar mijn voorkeur voor MX Red voor typewerk van vandaan komt, die "keyboards" hadden ook een zeer lichte aanslag en lineaire actie, hoewel bottomen daar op sommige modellen 2 aanslagen opleverde.

@Port187 Als herrie geen probleem is, en je een licht typende schakelaar wilt waar je heel nadrukkelijk toets voor toets op wilt typen, is MX Blue inderdaad prima te doen.
Het is niet voor iedereen, dus het is wel verstandig om het even te proberen bij voorhand, maar aan de andere kant, met 14 dagen retourrecht (als je er netjes mee omgaat) kan er bij het bestellen van zo'n keyboard ook niet heel erg veel mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
djunicron schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:47:
Ik denk ook dat dat is waar mijn voorkeur voor MX Red voor typewerk van vandaan komt, die "keyboards" hadden ook een zeer lichte aanslag en lineaire actie, hoewel bottomen daar op sommige modellen 2 aanslagen opleverde.
Das een kwestie van gewenning aan je nieuwe keyboard (en daarmee de manier van aanslaan), lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pryth schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:27:
[...]
Das een kwestie van gewenning aan je nieuwe keyboard (en daarmee de manier van aanslaan), lijkt me?
Hehe, nee dat is niet op deze MX Red in m'n Ducky, maar op m'n oude duitse elektrische typemachine. Als je die "mx red-achtige" helemaal indrukte, had je opeens 2 tekens aangeslagen, de repeat rate lag op iets van 100ms bij die dingen.

Met MX Red heb ik wel af en toe als ik moe ben, dat ik te hard op m'n knopjes rust met m'n vingers, dan heb ik opeens een hele serie "kkkkkkkkkkkkkkkkkkk" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden: de Ducky Shine 3 staat op Massdrop en komt op 120 euro ofzo met verzending naar hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ben nu enige tijd zeer happy met de CM Storm Quickfire Rapid-i, en nog altijd niet overtuigd of meer dan dergelijke bedragen (80-85) echt veel winst gaat geven...

(ervaringen gedeeld hier: productreview: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) review door Foritain )

Wederom zeer tevreden met de bruine switch. Relatief stil gezien de bump bottomen praktisch altijd voorkomt (rood drukte ik overal doorheen, zelfs na lang oefenen met die grote klauwen van mij) en laat je eenvoudig rond het actuation point hangen. Typt lekker snel, prettig, en geeft een goed gevoel terug.

Heb nu allerlij soorten games gespeeld op bruine en rode switches, inclusief FPS e.d., maar de zogenaamde winst van het lineaire kan ik helaas niet ervaren (al is dat persoonlijk). Mocht iemand in de buurt van Den Haag een zwart cherry mx bordje hebben en een bruin bordje willen ervaren, om een keer samen eea te testen sta ik open voor suggesties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Leuke review! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:36:
Voor de geïnteresseerden: de Ducky Shine 3 staat op Massdrop en komt op 120 euro ofzo met verzending naar hier...
Alleen jammer dat het met inklaringskosten + btw uiteindelijk hoger uitkomt dan wat je in Nederland zou betalen voor een Shine 3. Zat zelf ook te kijken naar de Code met MX Clears, die staat er voor ongeveer hetzelfde bedrag op.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Heeft iemand toevallig nog een demo switch tester kit liggen die hem wilt wegdoen voor een prijsje? Online lijkt alles weer uitverkocht te zijn of ze shippen niet naar de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne juist binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Wel handig om te kijken welke switches in de buurt komen van wat je gewend bent als je een rubber dome gebruikt
http://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/wiki/ripometer

Ik heb momenteel een 4 jaar oude Microsoft X6 sidewinder die mij eigenlijk altijd goed gediend heeft.
Maar ik ben nu toch een beetje aan het kijken naar iets nieuwers.

Ik vind de Ducky's er eigenlijk te plain uit zien voor de prijs :/
Ik zit een beetje met de tweestrijd welke switches beter zouden zijn voor mij, rode of bruine...
Ik speel voornamelijk FPS spellen waar het wel bij loont on snel heen en weer te kunnen bewegen, dus ik neig eigenlijk meer naar de Rode, maar ik typ ook verslagen op mijn pc...

Hoe bruikbaar zijn rode switches dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 17:07
Ik ben nu (toevallig bijna een jaar alweer) de trotste eigenaar van een Logitech G710+.
Eerste mechanische toetsenbord wat ik ooit heb gehad en ik moet zeggen, Hij typt goddelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
DCG909 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:37:
Wel handig om te kijken welke switches in de buurt komen van wat je gewend bent als je een rubber dome gebruikt
http://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/wiki/ripometer

Ik heb momenteel een 4 jaar oude Microsoft X6 sidewinder die mij eigenlijk altijd goed gediend heeft.
Maar ik ben nu toch een beetje aan het kijken naar iets nieuwers.

Ik vind de Ducky's er eigenlijk te plain uit zien voor de prijs :/
Ik zit een beetje met de tweestrijd welke switches beter zouden zijn voor mij, rode of bruine...
Ik speel voornamelijk FPS spellen waar het wel bij loont on snel heen en weer te kunnen bewegen, dus ik neig eigenlijk meer naar de Rode, maar ik typ ook verslagen op mijn pc...

Hoe bruikbaar zijn rode switches dan eigenlijk?
Ze zijn altijd bruikbaar, maar switches zijn erg persoonlijk. Zowel rood als bruin is meestal wel te testen bij de Media Markt, dus probeer ze daar even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Reds zou goed kunnen, browns durf ik niet te zeggen...
Ik zal morgen eens kijken of ze bij de MM in Rdam centrum een Razer blackwidow Stealth hebben, die hebben Razer orange switches wat clones zounen zijn van de browns.

Ik heb mijn oog laten vallen op de CM storm Aluminium.
Helaas voor mij zijn de Blue's het makkelijkst te verkrijgen en de Reds en Browns moeilijker :/
En als Reds mij meer bevallen is er ook nog de K70, ziet er ook best aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het is puur voorkeur tussen Rood en Bruin. Als ik momenteel in Rotterdam had gezeten had je het kunnen komen proberen.

Zoals ik al eerder aangaf, door de feedback, vind ik op Browns lekkerder gamen; double taps, Street Figher en dat soort snelle actie gaat erg goed naar mijn mening op MX Brown. Ook Starcraft om maar iets te noemen, gaat lekker op zo'n keyboard, hoewel Blues daar nog weer leuker voor zijn.

Maar verslagen typen doe ik toch echt liever op Reds. Code typen al helemaal.

Super persoonlijk dus allemaal, maar de Mediamarkt even bezoeken is geen slecht idee. R'dam Alexandrium kan je wel skippen, toen ik daar vorige maand was, hadden ze geen enkel mech keyboard meer staan. (Voorheen wel een Logitech met Brown + O-rings)

{edit} Vandaag even op een Mac Pro moeten rammelen, die knopjes voelden ineens zwaar zeg. Bizar hoe snel je verwend raakt. En bah, hoge scissors zijn eigenlijk echt niet fijn. Vroegah, had ik dat probleem niet zo, vond ik het gewoon wel best... Nou moet ik maar een voorraadje Ducky's aanleggen ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door djunicron op 26-07-2014 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht interessant voor degenen die in de markt zijn voor een TKL-bordje. MKH gaat binnenkort de ES-87 van Keyed Up Labs in het assortiment opnemen. Naast de reguliere Cherry MX switches komt hij er ook met Clears :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag m'n eerste mechanische toetsenbord binnen (De ducky zero 2108s met bruine switch en blauwe leds). Aanvankelijk was ik eerst bezig met het zoeken na een goede mechanische toetsenbord met cherry mx reds, maar nadat deze niet al te duur was (€120) en binnen 24 uur geleverd kon worden had ik deze toch maar besteld met als nagedachte dat ik het via de wet koop op afstand altijd weer retour kon sturen indien de mx brown switches me niet bevallen.

Na ongeveer een halve dag gebruik moet ik zeggen dat deze toetsenbord me zeer goed bevalt. Ik had aanvankelijk gedacht dat de tactile feedback van de mx browns te merkbaar zouden zijn, maar gelukkig zat ik er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@djunicron. Jouw edit.

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik ben nu gewoon echt gewend (verwend).
Als ik 's ochtends op werk bij mijn compie daar het tobo aanraak, mis ik echt heel veel.
Wat mis ik dan? Ik kan het niet eens in woorden uitdrukken. Het voelt allemaal gewoon zo lullig, net-niet aan.

Ducky mee naar werk elke dag? Kan zomaar. Maar wel beetje zwaar.

Damn, me loves me Ducky!

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Doe gewoon jezelf een plezier en haal er 2 :+

Been there done that.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zijn er mensen die een toetsenbord van hun werkgever ter beschikking hebben voor dagelijkse werkzaamheden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Radical1980 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:04:
Zijn er mensen die een toetsenbord van hun werkgever ter beschikking hebben voor dagelijkse werkzaamheden? :P
Ik mag er zelf eentje neerpleuren onder het motto ja je moet er toch de hele dag op typen. Wij vinden het geen probleem echter moet je wel zelf goed op je spulletjes letten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarschijnlijk is het ook iets in de trant van "een blije werknemer is een productieve werknemer" ?
Waar ik het overigens wel mee eens ben XD

Hmmm, maar even wat voor onderzoek doen voor de Mech van CM.
Die heeft enkel witte leds, terwijl ik op al mijn hardware rode kleuren heb (ingesteld)....
Rood is voor mij rustig op mijn ogen, terwijl ik helemaal gek wordt van blauw :/
Dus vanavond maar eens kijken op mijn Alienware laptop wat wit doet. Tot nu toe is het een beetje "meh" het is niet irritant, maar ook (nog) niet echt prettig oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Radical1980 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:04:
Ik heb een Razor BlackWidow Ultimate gekregen van m'n oude werk, maar die ligt nu inmiddels thuis (tenminste, nu nog, ik wil 'm eigenlijk verkopen en er een Ducky Zero voor terugkopen).
Helaas vinden ze 't bij m'n huidige werk niet zo heel tof als ik op een mechanisch keyboard ga zitten rammen, anders dan had ik daar denk ik ook wel een Ducky neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met z'n 4e of 8en in een kantoortuin en eigenlijk alles is teveel. Maar dat is modern toch?

Blij dat ik tegenwoordig niet al te vaak daar heen moet. En m'n 13 inch Asus typed stiekem toch ook wel fijn, het is ook weer niet dat alles nu als rommel aanvoelt. Ook de Logi K750 Solar is nog steeds erg prettig werken. Maar een normale rubberdome voor meer dan 5 minuten vermijd ik toch wel liever ja.

Een volgende kantoor werkplek waar ik zelf wat hardware keuze geboden krijg, ga ik toch echt een MX Red keyboard verzoeken. Persoonlijk zou ik het voor een dag werken, zelfs als je er op de fiets heen gaat, waard vinden om een DK2108 mee te zeulen. De Filco Maje 2 met MX Blue was ook eigenlijk zo verzonnen; als er ergers hardware vervangen moet worden, moet er redelijk bewust de juiste waarden worden ingevoerd: op zo'n "mooi" 2 regelig 8 teken LCD op de boekenkast grote bak "rest or reset usrs" (scrollend) daaronder (R === T). Hoe verzin je het, R & T, naast elkaar op QWERTY, beide zouden voor beide woorden kunnen staan. Het is dat er daarna "Restore" Y === N komt te staan.

Maar goed, ik voel een polletje aankomen ;-) En hey, Terw_Dan, waarom staat je BW Ult niet in je sig "alles moet weg" link dan? (Nee thnx, ik heb er geen nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TERW_DAN schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:29:
[...]

Ik heb een Razor BlackWidow Ultimate gekregen van m'n oude werk, maar die ligt nu inmiddels thuis (tenminste, nu nog, ik wil 'm eigenlijk verkopen en er een Ducky Zero voor terugkopen).
Helaas vinden ze 't bij m'n huidige werk niet zo heel tof als ik op een mechanisch keyboard ga zitten rammen, anders dan had ik daar denk ik ook wel een Ducky neergelegd.
Welke kleur gebruik je dan? En met of zonder O-ringen? Ik heb zelf MX Brown, en kan nou niet zeggen dat ik hem zoveel harder vind binnen komen dan die standaard Dell toetsenborden die je overal ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 23:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Een niet clicky toetsenbord met O-ringen is zowat even zacht qua geluid als een normale rubberdome, zo niet zachter. O-ringen halen de harde 'clack' weg van de keycap die op de plaat neerkomt. Goed te doen voor op de werkplek.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, bij de MM in Rdam centrum hebben ze dus zowel de razer green's en orange's en ze hebben ook een demo logitech G710+

Ligt het nu aan mij of zijn de razer switches van flubber de wobskie kwaliteit? De spatie voelt bijna los aan... Of is dit gebruikelijk bij rode switches?

Momenteel gaat mijn keuze meer uit naar bruine switches. Jammer dat de CM Storm aluminium mech niet met bruine switches direct leverbaar is :/

Edit.
Wat ik wel heb gemerkt is dat blauwe switches niet mijn ding zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door DCG909 op 27-07-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Tja, razer probeert geld te besparen door geen cherry switches meer te gebruiken.
Ik denk dat de verkopen razer vies zullen tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
mwa, er zullen altijd mensen in stinken... Die denken "Oh, gaming series, unieke razer mechanische switches? Dat moet ik hebben, dan frag ik iedereen en ben ik een pro"
Ik moet toegeven, ik heb een razer Imperator gehad en die heeft mij 3 jaar lang gewoon goed gediend, maar ik begon mij aan de nadelen van een laser te ergeren (begon te merken dat ik moest compenseren voor de muis) en ik heb momenteel een Razer hammerhead koptelefoontje (bouw zag er wel ok uit en het geluid is goed voor mijn type muziek (trance, techno etc.))

Ik moet zeggen dat witte LED's niet zo erg zijn als verwacht.
decisions decisions...
USB 3.0 V.S. USB 2.0 waarbij ik er 100% zeker van ben dat de USB 2.0 controller in mijn desktop 1000Hz aankan (wordt mee geadverteerd)

Het lijkt er wel op dat de CM storm mech kan werken zonder software op de pc (interne storage voor eventuele profielen etc.)

Ik denk dat ik maar gewoon kijk waar ik de CM storm mech relatief snel binnen kan krijgen met bruine switches.
Bevalt het niet, dan is er nog de wet koop op afstand. (welke ik overigens nog nooit gebruikt heb)
Moet waarschijnlijk als nog een netwerk switch hebben, dus kan ik die hopelijk gelijk mee bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Gundogan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:55:
Een niet clicky toetsenbord met O-ringen is zowat even zacht qua geluid als een normale rubberdome, zo niet zachter. O-ringen halen de harde 'clack' weg van de keycap die op de plaat neerkomt. Goed te doen voor op de werkplek.
Die ervaring heb ik niet. Mijn Filco met MX Brown en MX Blue hebben dezelfde rubbers maar de blue is verreweg de stilste van de twee. Ook al zet ik een 2e rubberen ring op de brown, je blijft hem horen. Hij maakt net zo'n veel herrie als de standaard Dell toetsenborden. Die zijn al vrij luid voor een rubberdome, al helemaal als je de toetsenborden van Apple bent gewend. De blue heeft een wat ander zachter geluid. Ik denk zelf dat het komt omdat ik met deze toetsen wat makkelijker het actuatiepunt voel/hoor en daardoor de boel niet te ver indruk. Zo zie je maar dat het toch vrij persoonlijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 23:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ppl schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:23:
[...]

Die ervaring heb ik niet. Mijn Filco met MX Brown en MX Blue hebben dezelfde rubbers maar de blue is verreweg de stilste van de twee. Ook al zet ik een 2e rubberen ring op de brown, je blijft hem horen. Hij maakt net zo'n veel herrie als de standaard Dell toetsenborden. Die zijn al vrij luid voor een rubberdome, al helemaal als je de toetsenborden van Apple bent gewend. De blue heeft een wat ander zachter geluid. Ik denk zelf dat het komt omdat ik met deze toetsen wat makkelijker het actuatiepunt voel/hoor en daardoor de boel niet te ver indruk. Zo zie je maar dat het toch vrij persoonlijk is :)
Als je niet bottemt heb je niet zoveel aan O-ringen. :) Ik vind zelf de click van blue veel opvallender dan het geluid van een andere switch en ik zou daar niet in de buurt bij willen zitten, maar kan persoonlijk zijn ja.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:03:
Ok, bij de MM in Rdam centrum hebben ze dus zowel de razer green's en orange's en ze hebben ook een demo logitech G710+

Ligt het nu aan mij of zijn de razer switches van flubber de wobskie kwaliteit? De spatie voelt bijna los aan... Of is dit gebruikelijk bij rode switches?

Momenteel gaat mijn keuze meer uit naar bruine switches. Jammer dat de CM Storm aluminium mech niet met bruine switches direct leverbaar is :/

Edit.
Wat ik wel heb gemerkt is dat blauwe switches niet mijn ding zijn :)
Nee, die Razer namaak switches zijn inderdaad niet zo heel stevig. En in vergelijking, is Razer BW sowieso wat minder stevig dan diverse andere merken. Niet rampzalig in dagelijks gebruik, maar wel minder. Maar ik zou persoonlijk ondanks dat ik 2+ jaar met de MX Brown BW speel, zou ik ook zeker niet de nieuwe versie kopen, net als dat ik nooit de Ultimate versie zou willen hebben.

De G710+ vind ik persoonlijk ook inferieur. De knoppen en caps voelen toch niet helemaal juh-van-het aan, maar ik kan m'n vinger er ook niet helemaal op leggen. Daarnaast, de o-ringen die ze gebruiken zijn van de laagste hardheid, (niet 40A maar 32~35 ofzo?) en dat staat mij vooral icm Browns ook wat tegen.

Als je verder duidelijk is dat je graag die CM Alu wilt, zou ik em gewoon bestellen. Gezien wat ik verder aan CM Storm ben tegengekomen, is daar weinig / niets mis mee. Jammer dat je er langer op zal moeten wachten, maar uiteindelijk is het een duurzaam product waar je nog jaren op kan doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cyleo schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:48:
[...]

Welke kleur gebruik je dan? En met of zonder O-ringen? Ik heb zelf MX Brown, en kan nou niet zeggen dat ik hem zoveel harder vind binnen komen dan die standaard Dell toetsenborden die je overal ziet liggen.
Die Razer Blackwidow is er eentje met blue switches en zonder O-rings. Dus die hoor je wel.
Mijn Ducky is een Brown, ook zonder O-rings, maar die maakte toch teveel geluid aldus m'n collega's. Jammer, want dat standaard keyboardje dat ik heb wordt ik niet heel vrolijk van.
Misschien eens kijken hoe die Ducky het doet met O-rings erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor op een DK2108 (Red, Brown heeft een hoorbaardere switch die in mijn meningen 40dB uitslaan):

Ruimte ambient (kantoortje) 36dB noise. Metingen op 1 meter van de linkerkant van het keyboard, gelijke hoogte. 45A hardheid siliconen O-ring, 1mm hoog. (binnenkort ook 50A 1.5mm testen)
Zonder O-ring, niet bottommen, zonder stabiliser: 41dB
Zonder O-ring, niet bottommen met stabiliser (enter, spatie): 39dB, 39dB
Zonder O-ring, bottommen, zonder stabiliser: 51dB ~58dB
Zonder O-ring, bottommen, met stabiliser (enter, spatie): 44dB, 56~58dB
Met O-ring, niet bottommen, zonder stabiliser: 40~41dB
Met O-ring, niet bottommen met stabiliser (enter, spatie): 39dB, 39dB
Met O-ring, bottommen, zonder stabiliser: 45dB ~48dB
Met O-ring, bottommen, met stabiliser (enter, spatie): 42dB, 40-43dB

Scheelt het? Ja. Veel? Naar mijn mening niet. Fanatiek tikken is nog steeds zeer irritant volgens mensen die de ruimte delen. Ik slik daarbij maar in dat ik 4 uur lange sessies Skypen met India en in kantoor overleg van 3 mensen in het Chinees ook irritant is, maar goed. Goede gesloten hoofdtelefoon en weg is het probleem voor mij.

Ter vergelijking: Logitech K750 Solar: zelfde manier getest:
42dB bij rustig typen, 48dB bij 80~90WPM in mijn geval. 48dB enter en 50dB spatiebalk. Maar het hogere geluidje is men gewend van laptops (Macbook, m'n Asus, Sony, BTO, het klinkt allemaal inderdaad hetzelfde.) waardoor het als bekender en minder irritant ervaren wordt. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
djunicron schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:09:
[...]

De G710+ vind ik persoonlijk ook inferieur. De knoppen en caps voelen toch niet helemaal juh-van-het aan, maar ik kan m'n vinger er ook niet helemaal op leggen. Daarnaast, de o-ringen die ze gebruiken zijn van de laagste hardheid, (niet 40A maar 32~35 ofzo?) en dat staat mij vooral icm Browns ook wat tegen.
Als de G710+ volgens jouw ruk klinkt wil ik niet weten wat voor mieren neukers TERW_DAN op zijn werk heeft :/
Die bij de MM stond op een metalen plaat dus maakte volgens mij daardoor iets meer geluid dan optimaal en zelfs toen vond ik het meer dan acceptabel...
Een rubberdome kan ook lawaai maken als iemand er flink op aan het rammen is :/
Meh, volgens mij maakt mijn laptop even veel lawaai als de G710+ bij de MM :/ en daar hoor ik echt niemand over klagen ( gebruikt op 2 stages en op school)

@djunicron.
Ik begrijp wat je bedoeld, het geheel voelt gewoon meh aan.
alsof de onderdelen niet strak genoeg aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 14:12

Pykow

Angelo OTR

Of ik nu typ op mijn G15 of op mijn K90, ik maak altijd wel geluid tijdens het typen.
Meer dan al mijn collega's.

Ik vindt het jammer om te lezen dat de G710+ niet echt een goede kwaliteit is en dat sommige knoppen afbreken etc. Ik kan me dat niet voorstellen omdat ik nu de Logitech G15(eerste versie) nog steeds iedere dag intensief gebruik als programmeur, handleidingen schrijven,emails,helpdesk en overige notities.
en hij typt nog steeds zonder dat er een knop niet reageerd of niet helemaal naar behoren werkt.

bij me handpalm zijn de kleuren wel lichter geworden, maar alle letters ets, staan er nog keurig op.

Ik heb nooit problemen met Logitech spullen, ook de Logitech G13 die ik bij Battlefield vooral gebruik, werkt perfect na 3 jaar.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nogal verbaasd over sommige dingen die ik hier lees over de G710+. Nu ben ik zelf absoluut geen fan van dit toetsenbord. Het uiterlijk staat me tegen, MX Brown switches vind ik niet fijn en het feit dat ze ze in Nederland leveren met een ISO-layout vind ik nergens op slaan. O-rings zijn, zoals ik eerder in dit topic aangegeven heb, eenvoudig te verwijderen dus daar zal ik het toetsenbord niet op beoordelen. Wat kwaliteit betreft zit het echter wel prima met het plankje. De bouwkwaliteit is (hooguit op de polssteun na) prima in orde. De keycaps zijn niet geweldig maar doen ook zeker niet onder dan 95% van de mechanische toetsenborden die in Nederland verkocht worden gezien die ook over ABS keycaps beschikken. Dat knoppen afbreken heb ik echter nog nooit gehoord en de kwaliteit van het toetsenbord als geheel vind ik zeker niet inferieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Helaas is het toetsen afbreken toch waar.. vriend van me heeft 2 mechanische tobo's.. K90 en een G710+, maar de 710 is snel weg gegaan omdat keycaps gewoon afbraken..

Natuurlijk is het stukken beter dan die Razer mechanische kwaliteit want dat is echt budget zooi voor een premium prijs

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 14:12

Pykow

Angelo OTR

lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:37:
Helaas is het toetsen afbreken toch waar.. vriend van me heeft 2 mechanische tobo's.. K90 en een G710+, maar de 710 is snel weg gegaan omdat keycaps gewoon afbraken..

Natuurlijk is het stukken beter dan die Razer mechanische kwaliteit want dat is echt budget zooi voor een premium prijs
ik ken veel gamers met de razer blackwidow keyboard en hoor daar niemand over klagen.
zou het dan toch foute constructie zijn geweest ?
dus dat je maat gewoon pech heeft gehad met de G710+ ?

ik heb het van 5 mensen gehoord, dat ze stuk gaan na 1 jaar.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:37:

Heb je wellicht een foto? Ben erg benieuwd waar die dingen dan precies breken, zelfs bij ABS hoort dat niet te gebeuren. Braken ze trouwens bij het verwijderen? Zo ja, werd er wel een (goede) keycap puller gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bij gebruik. Ik zal even kijken of er nog foto's te maken zijn. Ding is paar dagen later gesloopt en als "aankloot/reparatie project" gebruikt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
MiBe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:55:
[...]

Heb je wellicht een foto? Ben erg benieuwd waar die dingen dan precies breken, zelfs bij ABS hoort dat niet te gebeuren. Braken ze trouwens bij het verwijderen? Zo ja, werd er wel een (goede) keycap puller gebruikt?
http://forums.logitech.co...Where-to-get/td-p/1075449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Leuke metingen. Ik heb hier veel collega's die typen op zo'n Logitech laptopachtig toetsenbord of de DELL toetsenborden, en ik vind niet dat dat nou bijzonder veel minder geluid maakt. Waarschijnlijk heb je dus gelijk dat het vooral het onbekende geluid is wat mensen blijkbaar irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel bijzonder. Mijn vriendin gebruikt hetzelfde bord en heb al meerdere keren alle keycaps verwijderd en weer geplaatst, nergens last van verder. Wellicht dat het een slechte batch betreft dan.

@lanerios: Wat zonde dat hij direct tot aankloot/reparatie bord is gebombardeerd. De Logitech aftersales zijn over het algemeen behoorlijk goed. Zelfs buiten de officiële garantieperiode zijn ze vaak zeer coulant.

[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 28-07-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, zoals meer hier ben ook ik opzoek naar een nieuw toetsenbord (en muis).
Mijn enige harde eis is dat er geen num-pad op zit (TKL dus). Verder houdt ik (uiteraard) wel van producten die lang meegaan. Nou lijkt een mechanisch toetsenbord me wel wat maar ik wil me eerst wel goed laten informeren want het is toch (voor mij als tiener zonder bijbaan :p) een hele investering.

Aangezien dit topic gaat over mechanische toetsenborden ga ik daar maar meteen op door (mocht je een tip hebben voor niet mechanisch is dat natuurlijk altijd welkom, maar ik vermoed dat jullie als die hard mechanic keyboard users dat niet hebben ;) :p). Ik speel allemaal verschillende soorten games (RTS, FPS, RPG) en komend schooljaar zal ik ook twee (wat grotere) programeer projecten gaan doen, dus dan is een lekker typend toetsenbord ook wel fijn. Afgaand op de eerste post kom ik dan uit bij cherry brown switches als "ideaal"

Ik zag de Razer BlackWidows en dat hier verschillende versies van zijn. Hoe weet ik welke versie ik koop ("Er is een oudere en een nieuwe versie van dit toetsenbord met Razer switches.")?
Wat is het verschil tussen die "Tournament Edition", "Stealth 2014 (US-Layout)" en "Tournament 2014 (US-Layout)"? Ik zie zo snel geen verschillen... (mocht ik er overheen hebben gekeken zal ik deze post aanpassen ;) ) De "Stealth 2014" blijkt orange razer switches (tegenover green van de andere twee), moet ik bij dit toetsenbord nog letten op misproducties of is dat alleen een probleem van de "Tournament Edition" (2013).
Hoe zijn de ervaringen/meningen in het algemeen over dit toetsebord? Ik lees erg wisselende dingen hier...

En deze? pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact Het lijkt me opzich een mooi no-nonsense keyboard. Of is dit veel geld voor zo'n simpel ding?

Hmm, vandaag (29-7) deze tegengekomen: productreview: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) review door Foritain heel veel shiny opties met de lichtjes, maar ook gewoon degelijk én brown switches!

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/tips/info etc.

Francis

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 14:20 . Reden: wat context toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@francisbe
Volgens mij heeft de stealth oranje razer switches, welke lijken op rode switches.
Ik kon op de Razer site niet echt iets vinden over bruine switches in hun toetsenborden (ook niet echt op gezocht)

Ik heb iig de sprong in het diepen gewaagd en de CM storm MECH besteld met bruine switches.
Als het goed binnen 2 á 3 dagen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DCG909
Ik ben benieuwd naar je ervaring!
De stealth heeft inderdaad oranje razer switches, dankjewel.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik ben erg benieuwd naar je CM Storm MECH! Hou ons op de hoogte. :)
DCG909 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:12:
@francisbe
Volgens mij heeft de stealth oranje razer switches, welke lijken op rode switches.
Ik kon op de Razer site niet echt iets vinden over bruine switches in hun toetsenborden (ook niet echt op gezocht)

Ik heb iig de sprong in het diepen gewaagd en de CM storm MECH besteld met bruine switches.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zal ik zeker doen :)

Al vraag ik mij af of ik alle features ga gebruiken XD
Ik heb bijv. al een dedicated geluidskaart. Gelukkig lijkt het erop dat ze de audio drivers in een apparte exe hebben gestopt, waardoor deze dus optioneel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:12:
@francisbe

Doen ze inderdaad niet meer aan. De laatste "Stealth 2013" versies zijn inmiddels wel op. Ze begonnen met de glimmende 2010-11 versie in enkel MX Blue, daar kwam in 2012 de Stealth met MX Brown bij.
In 2013 hebben ze beide de nieuwe coating van de Stealth gekregen (geen plastic glimmer meer dus) en nu zijn ze voor de nieuwe producten van 2014 op die "nepperts" overgegaan, terwijl ze nog 2011-prijspunten voor MX Cherry keyboards vragen.

Razer had z'n momentje in 2012-13, maar inmiddels zou ik er met een bocht omheen lopen. Net als de Logitech G710+. Niet omdat Logitech slecht is of het een wanproduct is, maar er zijn gewoon teveel issues mee voor de prijs en ook de bouwkwaliteit is sub-par naar mijn mening.

Ook ik kijk natuurlijk uit naar die review, tijd om snel ook zo'n ding in m'n klauwen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:51:

En deze? pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact Het lijkt me opzich een mooi no-nonsense keyboard. Of is dit veel geld voor zo'n simpel ding?
Hij is vooral wat duurder door het aluminium. Volgens mij heeft Corsair prima bordjes en ondanks dat je zou verwachten dat een TKL goedkoper is, hoeft dat lang niet altijd zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Hij is vooral wat duurder door het aluminium. Volgens mij heeft Corsair prima bordjes en ondanks dat je zou verwachten dat een TKL goedkoper is, hoeft dat lang niet altijd zo te zijn.
hmm, dat had ik me nog niet echt gerealisseerd maar dat zal 't idd zijn.

pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact vs pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

vengeance:
+ aluminium
- geen backlight etc.
- cherry red

CM Storm QuickFire Rapid-i:
+ backlight (met allemaal leuke extra functies)
+ cherry brown
- plastic

Hoewel ik niet echt backlight hoef is het natuurlijk een leuke extra feature, ik maak me meer zorgen over die cherry red switches. Denk dat voor m'n eerste mechanische bordje brown toch beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:51:
Mijn enige harde eis is dat er geen num-pad op zit (TKL dus).

Ik zag de Razer BlackWidows en dat hier verschillende versies van zijn. Hoe weet ik welke versie ik koop ("Er is een oudere en een nieuwe versie van dit toetsenbord met Razer switches.")?
Wat is het verschil tussen die "Tournament Edition", "Stealth 2014 (US-Layout)" en "Tournament 2014 (US-Layout)"? Ik zie zo snel geen verschillen... (mocht ik er overheen hebben gekeken zal ik deze post aanpassen ;) ) De "Stealth 2014" blijkt orange razer switches (tegenover green van de andere twee), moet ik bij dit toetsenbord nog letten op misproducties of is dat alleen een probleem van de "Tournament Edition" (2013).
Hoe zijn de ervaringen/meningen in het algemeen over dit toetsebord? Ik lees erg wisselende dingen hier...
Ik heb de originele MX Blue TKL versie en die doet het nog steeds prima : pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition

Soms zou ik wel een White LED backlight willen hebben dus ik zit heel erg te :9~ op de nieuwe Cooler Master/CM Storm modellen die eindelijk met MX Blue switches worden geleverd in TKL layout :)
Hmm, vandaag (29-7) deze tegengekomen: productreview: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) review door Foritain heel veel shiny opties met de lichtjes, maar ook gewoon degelijk én brown switches!
Die is dus sinds kort leverbaar met MX Blue switches :*)

Makkelijke manier om modellen uit elkaar te houden is trouwens de P/N of EAN code ervan te noteren en daarop zoeken met je favoriete zoekmachine. De Part Number of Model Number moet namelijk uniek zijn per produkt uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb toevallig een CM Storm Quickfire Rapid Red thuis liggen. Ik moet zeggen dat het qua typgemak en reactie een goed keyboard is. Echter is het repetitief indrukken van een toets alleen mogelijk als je je vinger ver genoeg omhoog haalt (zoals volgens mij bij de meeste mech. keyboards)
Het enige probleem dat dit toetsenbord echter heeft zijn de functieknoppen. Er is een mogelijkheid om de F-keys en de windows key uit te schakelen d.m.v. een toets op het toetsenbord. Echter blijft deze functie vaak hangen, wat resulteert in het herinstaleren van de driver. Kan erg vervelend zijn als dit gebeurd als je het BIOS nodig hebt, of gewoon tijden een potje BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:47:
[...]

hmm, dat had ik me nog niet echt gerealisseerd maar dat zal 't idd zijn.

pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact vs pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

vengeance:
+ aluminium
- geen backlight etc.
- cherry red

CM Storm QuickFire Rapid-i:
+ backlight (met allemaal leuke extra functies)
+ cherry brown
- plastic

Hoewel ik niet echt backlight hoef is het natuurlijk een leuke extra feature, ik maak me meer zorgen over die cherry red switches. Denk dat voor m'n eerste mechanische bordje brown toch beter is.
Op het gebied van mechanische toetsenborden heb, zeker voor wat bouwkwaliteit betreft, Corsair wat hoger zitten dan CM Storm. Verder geef je Brown als pluspunt aan en Red als minpunt. Heb je beide switches al wel geprobeerd? Ga nooit teveel van de startpost uit, imho moet je echt zelf ondervinden wat je prettig vindt en wat niet. Ook is er niet zoiets als een beste switch voor een eerste mechanisch toetsenbord. Alleen de varianten met een zeer zware veer (80cN+) zijn voor 'beginners' wat minder geschikt. Blue, Brown, Clear, Red en zelfs Black zijn alle vier in principe prima te doen in een eerste mechanisch bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:13:
Ik heb de originele MX Blue TKL versie en die doet het nog steeds prima : pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition
Ik heb het idee dat dat niet helemaal die van jou is? Deze heeft namelijk Razer green switches en geen Cherry blues.
nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:13:
Makkelijke manier om modellen uit elkaar te houden is trouwens de P/N of EAN code ervan te noteren en daarop zoeken met je favoriete zoekmachine.
Bedankt voor de tip!

.
Yogghii schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:21:
Ik heb toevallig een CM Storm Quickfire Rapid Red thuis liggen. Ik moet zeggen dat het qua typgemak en reactie een goed keyboard is. Echter is het repetitief indrukken van een toets alleen mogelijk als je je vinger ver genoeg omhoog haalt (zoals volgens mij bij de meeste mech. keyboards)
Heb je ook ervaring met cherry browns? Het algemene verhaal lijkt toch wel dat dat nèt iets fijner is bij typen vanwege de voelbare feedback. Natuurlijk moet ik dit zelf ook ondervinden, maar toch...
Yogghii schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:21:
Het enige probleem dat dit toetsenbord echter heeft zijn de functieknoppen. Er is een mogelijkheid om de F-keys en de windows key uit te schakelen d.m.v. een toets op het toetsenbord. Echter blijft deze functie vaak hangen, wat resulteert in het herinstaleren van de driver. Kan erg vervelend zijn als dit gebeurd als je het BIOS nodig hebt, of gewoon tijden een potje BF4.
Zou dit een probleem kunnen zijn van de "oude versie"? Ik neem aan dat je deze hebt: pricewatch: CM Storm Quickfire Rapid Red , want deze: pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry red) is nog niet te krijgen in Nederland.

.
MiBe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:55:
Op het gebied van mechanische toetsenborden heb, zeker voor wat bouwkwaliteit betreft, Corsair wat hoger zitten dan CM Storm.
Bedoel je dat je die van Corsair nog eens uit het raam kunt gooien, of dat ie gewoon langer mee gaat dan de CM Storm :p ?
MiBe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:55:
Verder geef je Brown als pluspunt aan en Red als minpunt. Heb je beide switches al wel geprobeerd? Ga nooit teveel van de startpost uit, imho moet je echt zelf ondervinden wat je prettig vindt en wat niet. Ook is er niet zoiets als een beste switch voor een eerste mechanisch toetsenbord. Alleen de varianten met een zeer zware veer (80cN+) zijn voor 'beginners' wat minder geschikt. Blue, Brown, Clear, Red en zelfs Black zijn alle vier in principe prima te doen in een eerste mechanisch bordje.
Maar eens opzoek naar een winkel waar ik ze kan testen dan... Jammer genoeg zijn ze hier in Friesland niet zo dichtbezaaid... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu zou ik dat sowieso niet doen met een toetsenbord van 80 euro :P Heb hier een CM Storm QuickFire TK liggen die qua bouwkwaliteit ongeveer in lijn ligt met de Rapid-i. Het is ook weer niet extreem slecht maar het voelt lang niet zo solide aan als de Ducky Shine 3 die ik doorgaans gebruik. Mijn vriendin heeft een Corsair K60 gehad die, net als de K65, een aluminium afwerking heeft. Dit geeft een veel meer solide indruk.

Friesland is wel lastig inderdaad wat switches testen betreft. Je kunt proberen om een oproepje te plaatsen in de V&A of iets dergelijks. Wellicht heeft een medetweaker in de buurt het één en ander liggen zodat je het kan testen. Ik zou persoonlijk niet snel een toetsenbord van 80 euro kopen zonder zeker te weten of het type switch wel bij je past. Iets dat op papier perfect lijkt kan in de praktijk tegenvallen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb dit model een keer in de winkel van Alternate effe snel getest, maar ik vond de bouwkwaliteit echt 3 keer niks : http://www.corsair.com/en...echanical-gaming-keyboard

Als dat bij de K60 en K65 hetzelfde is dan zou ik het niet echt aanraden...

Liever de keiharde plastic van de CM Storm modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klop maar eens met je knokkels op een CM Storm bordje, dan heb je echt niet het gevoel dat je een ramplank in handen hebt hoor, klinkt zo hol als wat. Ondanks het feit dat een Ducky bijvoorbeeld van hetzelfde materiaal gemaakt is zit daar een fors verschillet in bouwkwaliteit (en gewicht). De K90 heb ik geen idee van maar de K60 voelde beduidend meer solide aan dan de QuickFire TK die hier naast me ligt. De K60 en K90 hadden als enorm nadeel dat ze niet volledig mechanisch waren waardoor de aanslag van sommige toetsen enorm goedkoop aanvoelde (was immers rubber dome). De nieuwe modellen hebben dat euvel echter niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
*klopt op z'n Rapid-i en Trigger-Z* Klinkt prima? Rapid-i slechts een paar weken in huis, de Trigger-Z inmiddels een half jaartje. Over de bouwkwaliteit van het frame oid hoor je mij echt niet klagen; het voelt m.i. gewoon prima stevig aan, het beweegt niet, het geeft niet mee tijdens het typen of leunen, er is geen sprake van wat voor bezorgdheid dan ook mbt de kwaliteit. Hoewel ik geen ervaring heb met Corsair (of recente Ducky's) is het voor mij een stuk beter dan de G15, en de nieuwe G710+, en ben ik er dagelijks erg happy mee. (en ik hamer overigens aardig op mn bordjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Ik ben nu ook geïnteresseerd geraakt in het kopen van een mechanisch toetsenbord.
Zelf heb ik nog nooit een mechanisch toetsenbord gebruikt, toch ben ik wel in voor iets nieuws.
Morgen ga ik even in wat winkels rondkijken hoe het typt.

Ik zoek niet heel veel speciaals in een toetsenbord, maar toch een paar punten die ik graag zou hebben:
  • Ik wil graag een numpad, het mag ook zonder.
  • Wat macro keys zou ik ook waarderen.
Daarnaast was ik even in de Pricewatch gaan kijken, en heb ik een toetsenbord van Steelseries gevonden: pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty)
De hoofdreden dat ik dit toetsenbord heb gekozen, is de prijs van 70 euro.
+- 150 vind ik best veel voor alleen een toetsenbord.
Ik typ nu deze reactie met dit toetsenbord: pricewatch: Trust eLight LED Illuminated Keyboard

Ook zoek ik nog een nieuwe muis en headset.
Als jullie daarvoor nog aanraders hebben, dan hoor ik het graag.
Ik heb een klein lijstje gemaakt van producten die mij op zijn gevallen: gallery: teunwillems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje gelden weer dat ik hier gepost heb.

Ik had dus de keuze gemaakt en een CM Storm Trigger-Z besteld, maar deze is helaas niet bevallen. De toetsen stonden te ver uit elkaar, en hoewel het erg lekker typt voelt de aanslag net niet goed aan. Na een dag of 2 weer teruggestuurd.

Nu ben ik dus nog steeds zoekende haha. Estetisch gaat mijn voorkeur gaat uit naar de ES-87 van Kûl, maar helaas nog niet beschikbaar in nederland, en nog niet met blauwe switches. Ga er maar eens achteraan mailen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-10 04:54
Ik wilde de K70 hebben met blauwe of bruine switches met blauwe (of witte) backlight hebben, die is er niet meer. Dus toen heb ik de Logitech G710+ maar besteld. Hoor daar gemixte verhalen over maar het oog wil ook wat, die Ducky's zijn me té zakelijk. Hoop dat ik hem morgen binnen krijg, want ik ga overmorgen op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@MiBe.
Als ik de specs van de CM storm Mech op azerty
mag geloven weegt die 1.7 kilo :s

Ik vond persoonlijk de lichte feedback van de bruine switches prettiger dan niks van de rode clones.
En blauw beviel mij gewoon niet :/
Als je de kans hebt, altijd even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Mech is een uitzondering inderdaad maar die heeft dan ook een aluminium afwerking en afmetingen waar je u tegen zegt (moet je ook maar van houden). Ik had het over de bordjes à la QuickFire Rapid, Rapid-i en QuickFire TK. Neemt overigens niet weg dat het voor het geld heel behoorlijke plankjes zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Voor zo'n 80 euro haal je er een hoop toetsenbord mee in huis. Zo zijn de Rapid-i en QuickFire TK full backlit en dat is heel netjes in deze prijsklasse. Vind ze alleen minder solide aanvoelen dan bordjes van sommige concurrenten, vaak kosten die echter een flinke duit meer of missen ze bijvoorbeeld de features zoals die verlichting (zie het geval van de K65). Voor 80 euro doe je aan zowel de CM Storm bordjes als de Corsair niet snel een miskoop (tenzij je het verkeerde switchtype kiest uiteraard) dus het is zeker niet zo dat ik je de CM Storm borden afraadt, het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Edit, kleine toevoeging: De rode clones? Corsair gebruikt gewoon echte Cherry MX Red switches, geen Chinese clones van merken als Kailh zoals bijvoorbeeld Razer tegenwoordig toepast. Op papier leken Browns mij ook ideaal, in de praktijk vallen ze me helaas erg tegen. Ik ben dus (voor typen) bij MX Blue gebleven. Daaruit blijkt maar hoe belangrijk uitproberen is. Niets is zo persoonlijk als een switch :P

[ Voor 17% gewijzigd door MiBe op 29-07-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:49:
De toetsen stonden te ver uit elkaar, en hoewel het erg lekker typt voelt de aanslag net niet goed aan.
Wat jammer! Watvoor toetsenbord was je dan gewend? Ik typ nu namelijk ook op een toetsenbord met toetsen die volgensmij wat dichter bij elkaar staan normaal is.

.
Foritain schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:43:
*klopt op z'n Rapid-i en Trigger-Z* Klinkt prima?
Hey Foritain :D Nog eens super bedankt voor je review _/-\o_

.
MiBe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:07:
Vind ze alleen minder solide aanvoelen dan bordjes van sommige concurrenten, vaak kosten die echter een flinke duit meer of missen ze bijvoorbeeld de features zoals die verlichting (zie het geval van de K65). Voor 80 euro doe je aan zowel de CM Storm bordjes als de Corsair niet snel een miskoop (tenzij je het verkeerde switchtype kiest uiteraard) dus het is zeker niet zo dat ik je de CM Storm borden afraadt, het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. De corsairs hebben overall gewoon een wat solidere "look and feel", maar zoals je zegt, het oog wil ook wat, en die filmpjes van Foritain zijn toch wel heel vet :) :*) 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Morgen komt ie binnen :)
Gelukkig is de postbezorger hier altijd vroeg en hoef ik morgen niet aan het huis te klussen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 10:24

Ad Hox

N/A

Update inzake Corsair RGB keyboard (vermoedelijk 6 maanden uitgesteld): http://linustechtips.com/...-about-the-rgb-keyboards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ad Hox schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:45:
Update inzake Corsair RGB keyboard (vermoedelijk 6 maanden uitgesteld): http://linustechtips.com/...-about-the-rgb-keyboards/
Waar lees je dat die 6 maanden uitgesteld is?
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.