_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
ENG / US (qwerty dus)
Wil je met of zonder numpad?
Sowieso met numpad. Werk als systeembeheerder, werken vanaf thuis gebeurt ook, daarbij is een numpad wel een must.
Wil je backlight?
Zou een leuke extra zijn, maar de beslissing hangt er niet van af.
Welke MX Switch prefereer je?
Bruin of Red? Ik heb echt geen idee, ik lees veel verschillende verhalen. Ik speel voornamelijk FPS (CS:GO en soms iets als Battlefield).
Wat je is je budget?
Is er niet echt, het liefst rond de 100 euro. Als het iets meer wordt is dat zeker geen probleem, minder is natuurlijk ook geen probleem
Wil je macro toetsen?
Nee niet nodig (wel een Windows toets, zie nog wel eens dat sommige geen windows toets hebben). Wel het liefst bediening voor muziek / geluid op m'n keyboard.
Doel van het keyboard?
Gamen, heeel veeel gamen.
Wat weet je al?
Gebruik op het moment een g510, daarvan vind ik de pols steun en muziek bediening erg fijn, het liefst zie ik die ook terug in m'n volgende bordje.
Hoop dat iemand me wat tips kan geven, en de voordelen van die bepaalde switches kan aangeven.
bvd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die is volgens pricewatch niet meer te koop, of zie ik iets over het hoofd?lanerios schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:48:
Corsair Vengeance K90. Ik zat met hetzelfde dilemma, en ik wil niet anders meeris redelijk binnen budget te doen als je rond gaat kijken
2e hands doe ik liever niet.
http://www.amazon.co.uk/C...rds=corsair+vengeance+k90
ook een mooie optie
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Geen numpadlanerios schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:53:
Seriously? >_> damnit.. dan valt die af
http://www.amazon.co.uk/C...rds=corsair+vengeance+k90
ook een mooie optie
Qwerty, standaard layout
Wil je met of zonder numpad?
Zonder numpad
Wil je backlight?
Liefst wel, ik wil geen 100 euro aan een tobo geven waar dan geen lampjes in zitten
Geen idee, ik neig naar brown of blue aangezien ik er niet mee ga gamen, enkel voor typwerk
Wat je is je budget?
Rekbaar, maar liefst rond de 100 euro, is niet echt heel belangrijk, wil gewoon de goedkoopste optie die al mijn eisen zo goed mogelijk vervult.
Wil je macro toetsen?
Heb ze nooit gebruikt op mijn sidewinder van microsoft dus nee
Doel van het keyboard?
Typwerk op een kleine bureau en meenemen naar college/bibliotheek.... Moet zo klein mogelijk zijn. (ik heb er ook een hoes of iets soortgelijk voor nodig, iemand hier ideeen voor?)
Wat weet je al?
De KBP mini V60 spreekt me aan vanwege het compacte ontwerp en de voordelen tegenover de poker II volgens online reviews. Hij heeft ook een backligt itt de poker II. De race II is ook interessant. Ik weet niet of ik zonder pijltjestoetsen kan, hebben mensen hier ervaring mee? (geen pijltjestoetsen is mijn grootste zorg met de 60% modellen, ik denk dat ik alle andere knoppen niet zal missen) Ik denk ook dat Ducky met een mini model gaat komen dat wellicht interessant is, alleen jammer van de bezel rond de toetsen.
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)lanerios schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:48:
Corsair Vengeance K90. Ik zat met hetzelfde dilemma, en ik wil niet anders meeris redelijk binnen budget te doen als je rond gaat kijken
Deze is nog wel beschikbaar, iemand ervaringen met zowel de k70 als de k90?
Reviews zijn erg goed! Ik heb denk m'n bordje gevonden, bedankt!lanerios schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:08:
K70 is gewoon de 90 zonder macro junkwerkt goed genoeg
WASD verkoopt beide enters (ofwel de smalle en de "big-ass enter").thibautb schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 01:25:
@typehigh De enter knop van de Wasd is helemaal anders dan die van mijn ducky shined.
Om eerlijk te zijn zou ik als je er veel op typt én er mee wilt gamen voor brown switches gaan. Reds zijn lineair en geven bij het typen dus geen tactiele feedback.co2301 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:07:
[...]
pricewatch: Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)
Deze is nog wel beschikbaar, iemand ervaringen met zowel de k70 als de k90?
- Brown-cherry
- 100 euro
- LED
- Macro
- Windows-toets
- Polssteun
Er is ook een NovaTouch Facebook pagina; https://m.facebook.com/no...F%2Fwww.google.nl%2F&_rdr
Hier komen foto's, updates en extra informatie voorbij.
Eyradir schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 01:07:
[...]
Hahaha. Ja, ik heb de indruk dat jij er eentje in bezit hebtLucky hoor!
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
En als je alleen kijkt vanuit het gaming standpunt? Is rood dan juist wel geschikt? Het typen valt namelijk erg mee.Typehigh schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:07:
[...]
Om eerlijk te zijn zou ik als je er veel op typt én er mee wilt gamen voor brown switches gaan. Reds zijn lineair en geven bij het typen dus geen tactiele feedback.
Hmm zie geen windows toets? Heeft ook FN knoppen, ben ik ook niet zo happig op om eerlijk te zijn.layzzzz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:23:
Waarom niet de CM Storm Trigger Z?
- Brown-cherry
- 100 euro
- LED
- Macro
- Windows-toets
- Polssteun
Tja ik heb nog een K90 liggen, maar ik wil liever een Logitech G710+.co2301 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:51:
[...]
Die is volgens pricewatch niet meer te koop, of zie ik iets over het hoofd?
2e hands doe ik liever niet.
Maar dan wil ik eerst me oude toetsenboard kwijt
De prijs ligt tussen de 75 en 80 euro als je hem tweedehands wilt hebben.
Die van mij is 1 jaar oud en gebruik hem niet echt dagelijks.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Red en black switches worden wel vaak als gaming keyboards gebruikt, inderdaad.co2301 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:03:
[...]
En als je alleen kijkt vanuit het gaming standpunt? Is rood dan juist wel geschikt? Het typen valt namelijk erg mee.
Net besteld, groene leds met browns.Touchdomex schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:42:
[...]
Als alles volgens plan verloopt bestel ik hem vandaag zoals ik hem zou willen.
Je hoort nog van mij of ze bevallen...
Hoi Touchdomex
Nogmaals bedankt voor je bestelling!
Ik wens je alvast heel veel plezier met je aankoop. Je kunt de status van je bestelling volgen op de site van PostNL:
[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 11-07-2014 17:17 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Fn toetsen zijn in te stellen als Windows knoppen.co2301 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:03:
[...]Hmm zie geen windows toets? Heeft ook FN knoppen, ben ik ook niet zo happig op om eerlijk te zijn.
(Typ dit zelf op een Trigger Z)
Met standaard settings is de linker Fn de Windows-toets en de rechter een Fn-toets.
(Maar je kan ze dus ook op allebei Windows of allebei Fn zetten.)
Kaze Ni Nare
Kan dat met alle toetsenborden?RyuuPro schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:56:
[...]
Fn toetsen zijn in te stellen als Windows knoppen.
Met standaard settings is de linker Fn de Windows-toets en de rechter een Fn-toets.
Voor die games heb je geen Red of Black switches nodig! Is alleen van toepassing als je Quake of UT achtige games speelt waarbij je veel moet walljumpen/dodgen en dergelijkeco2301 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:46:
Bruin of Red? Ik heb echt geen idee, ik lees veel verschillende verhalen. Ik speel voornamelijk FPS (CS:GO en soms iets als Battlefield).
Hedendaagse games zijn super traag dus dat hele gaming verhaal gaat niet echt op IMHO...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ahh okay, dat wist ik niet!RyuuPro schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:56:
[...]
Fn toetsen zijn in te stellen als Windows knoppen.
Denk dat ik het met counterstrike ook nodig heb, daarbij lijkt het gevoel me gewoon erg fijn. Heb ook veel ut2k4 trials gespeeld (constant jumpen / dodgen), kijk erg uit naar de volgende UT game, hopelijk zijn er dan ook weer genoeg players die trial maps gaan maken!nero355 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 03:22:
[...]
Voor die games heb je geen Red of Black switches nodig! Is alleen van toepassing als je Quake of UT achtige games speelt waarbij je veel moet walljumpen/dodgen en dergelijke
Hedendaagse games zijn super traag dus dat hele gaming verhaal gaat niet echt op IMHO...
Wisselt, staat aangegeven op de product-pagina van het toetsenbord.
(Ducky en Das hebben bijv. enkel de windows-keycaps vervangen voor hun eigen logo-caps -maar het zijn gewoon windows keys- en hebben een aparte Fn-key)
Kaze Ni Nare
Dan kan het niet met mijn nieuweRyuuPro schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:25:
[...]
Wisselt, staat aangegeven op de product-pagina van het toetsenbord.
(Ducky en Das hebben bijv. enkel de windows-keycaps vervangen voor hun eigen logo-caps -maar het zijn gewoon windows keys- en hebben een aparte Fn-key)
w00tStatus zending:
Pakketbezorger is onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 12-07-2014 11:43 ]

Binnen. Maandag installeren op werk en daar goed inwerken. Typt anders maar wel fijn(reds ben ik gewend dit zijn browns). Speel op werk geen spelletjes. Thuis wil ik reds voor gaming sowieso.
[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 12-07-2014 14:54 ]
Waar is deze mee te vergelijken qua kwaliteit?Touchdomex schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:52:
[afbeelding]
Binnen. Maandag installeren op werk en daar goed inwerken. Typt anders maar wel fijn(reds ben ik gewend dit zijn browns). Speel op werk geen spelletjes. Thuis wil ik reds voor gaming sowieso.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Meer mensen zijn er benieuwd naar. Kwaliteit op eerste oog voelde erg erg erg goed aan. Zeer stevig en goed.
Toen ik mijn ducky Shine 3 kreeg met red switches (alles wat ze hadden hier, op dat moment), was ik even bang dat ik een miskoop had gedaan.
Ik had daarvoor al research gedaan uiteraard, maar reds kwamen wel enigszins overeen met wat ik wilde..
Maar ik wil nu echt niets anders meer. Vriend met K70 blue switches. No thanks.
Browns zouden nog mogen, (heeft hij ook, en werkt ook lekker).
Ik ben niet zo van het alles kopen. Heb mijn keuze gemaakt. En Reds zijn het geworden.
Heb inmiddels RED, brown en blue switches mogen proberen, maar voor mij zijn het de reds dus.
Uiteraard Ducky. Dik vet mooi blok op je bureau, met niks geen onzin.
Zelfs vriendin is inmiddels overtuigd. En zij was toch echt degene die de eerste paar dagen zei dat het maar hetzelfde was als voorheen, en veel te duur.
Deze Ducky gaat gewoon (denk ik) voor altijd mee. Als ze er ook niet mee spelen zodat het er na 3 of 4 jaar mee ophoudt.
Eat the bugs, live in a pod
Blijft in ieder geval heel persoonlijk.
Keuze is vooral lastig als je verschillende tegenstrijdige eisen wilt combineren.
* Tikken vs gamen
* Geluid vs minder geluid. (Woonkamer vs studeerkamer vs werkomgeving met / zonder collega's)
[ Voor 37% gewijzigd door Help!!!! op 13-07-2014 12:06 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Matter of taste!
Pykow schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:11:
Ik heb de k90 te koop gezet hier.
Misschien moet je er even een foto van het toetsenbord bij zetten
Ik snap niet helemaal waarom die 'reds' nou het beste zijn voor gaming. Ligt het aan hoe snel die 'reds' WASD/andere toetsen registreren?
edit: oh, daarnet zegt chaoscontrol dat het aan persoonlijke voorkeur ligt.
Ik wou namelijk misschien een mechanisch toetsenbord, mijn vader heeft er één en die dingen typen heilig
Reds hebben weinig weerstand.Brogala schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:20:
[...]
offtopic:
Ik snap niet helemaal waarom die 'reds' nou het beste zijn voor gaming. Ligt het aan hoe snel die 'reds' WASD/andere toetsen registreren?
Ik wou namelijk misschien een mechanisch toetsenbord, mijn vader heeft er één en die dingen typen heilig
Zie OP en hier:
http://www.keyboardco.com...y-mx-mechanical-switches/
Hmm, als je dat als een voordeel voor gamen ziet..unfor schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:23:
[...]
Reds hebben weinig weerstand.
Zie OP en hier:
Feit is wel dat als je je keyboard zowel wilt gebruiken voor typen en gamen, Brown switches gewoon een goede keuze zijn. Ze hebben geen enkele eigenschap die nadelig is voor fps games in ieder geval.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Typehigh schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:47:
Ik ken mensen die fps games op hoog niveau met Blue switches spelen. De meeste mensen waarmee ik games speel, spelen die op Brown switches, omdat dat gewoon de gouden middenweg is voor gamen én typen. Dat Red switches de perfecte switches zijn voor games wordt als een soort 'rule' gepropageerd, terwijl het gewoon puur voorkeur is.
Feit is wel dat als je je keyboard zowel wilt gebruiken voor typen en gamen, Brown switches gewoon een goede keuze zijn. Ze hebben geen enkele eigenschap die nadelig is voor fps games in ieder geval.
unfor schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:23:
Reds hebben weinig weerstand.
Zie OP en hier:
Beetje jammer dat na zoveel posts in dit topic en zoveel info in de startpost er opeens allerlei rare onnodige discussies/opmerkingen worden geplaatst over welke switches het beste zijn voor een bepaald doeleindeBrogala schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:13:
Hmm, als je dat als een voordeel voor gamen ziet..

Er is een overduidelijk verschil : Red en Black switches zijn LINEAIR en Blue en Brown switches zijn dat niet !!
Dat je allerlei games kan spelen waarbij dit 0,0 uitmaakt klopt wel, echter heb je een duidelijk nadeel met Blue en Brown switches op het moment dat je een game speelt die dingen als double tappen vereisen om een bepaalde actie te kunnen doen : Bij een Blue en Brown switch heb je dan een onnodige vertraging die de Red en Black switches niet hebben
Zo heb ik laatst Titanfall zitten spelen met mijn MX Blue keyboard : Double jumpen gaat gewoon minder fijn dan met een normaal toetsenbord met rubber dome knoppen!
Andere games zoals de UT reeks of TF2 (Scout class!) spelen dan ook minder fijn als je niet voor Red/Black switches kiest.
Counter-Strike/Battlefield/Call of Duty/ArmA/enz... zullen hier geen last van hebben, maar er zijn dus games die gewoon minder fijn spelen als je niet het juiste switch type kiest!
That's all! Maak het niet moeilijker dan het is en ga vooral niet rare dingen verzinnen die niet relevant zijn
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 6% gewijzigd door XpanD op 14-07-2014 10:01 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Tja, ik ben daar dus ook mooi de mist mee ingegaan... Ik verwachtte inderdaad dat Red niet prettig zou zijn om op te typen, Brown een mooie middenweg zou zijn, en Blue een ultieme typemachine herbeleving zou zijn.Typehigh schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:47:
Ik ken mensen die fps games op hoog niveau met Blue switches spelen. De meeste mensen waarmee ik games speel, spelen die op Brown switches, omdat dat gewoon de gouden middenweg is voor gamen én typen. Dat Red switches de perfecte switches zijn voor games wordt als een soort 'rule' gepropageerd, terwijl het gewoon puur voorkeur is.
Echter; MX Blue stoort mij nogal omdat ze vrij hoog resetten, ik type er daardoor veel trager op, mede omdat ik zelfs na wat proberen er niet mee kan stoppen ze tot op de bodem in te drukken. Vooral omdat op de Filco 10-keyless versie die ik had staan, de druk net na het klikje behoorlijk veel lager lag, ga ik er te hard doorheen en ze netjes indrukken remt mij alleen maar extra af.
MX Red vind ik persoonlijk wel prettig typen, je kan er gewoon op blijven meppen zeg maar en meer reactief aan afzien wanneer je ver genoeg hebt gedrukt. Sommige knoppen (afhankelijk van de positie) bottom ik wel, andere niet. Maar je merkt snel genoeg op je scherm of je em hebt of niet. Vooral de leestekens aan de rechterkant en shift-cijfer tekens vind ik veel lekkerder typen met MX Black of Red, de weerstand op de Brown en Blues van de tactile invoer zit me dwars. Toch voor programmeer werk wel zo prettig om géén tactile feedback te hebben om die reden naar mijn mening.
MX Brown vind ik persoonlijk toch beter gamen dan MX Red. Bij herhaalde aanslagen voor b.v. Starcraft 2, is de tactile feedback een pluspunt, omdat ik dan toch definitiever en sneller de juiste hoeveelheden invoer. Ook het "wachten" op de peak weight van de switch is prettig, je kan ze maar je timing lekkerder doordrukken als je de switch "pre-load". Een ander punt waar Tactile feedback een pluspunt is, is bij shooters. Peaken in CS:GO om maar wat te noemen, voelt beter aan. Je haalt daarbij je vingers ook niet helemaal van de knop af, je laat em zeg maar door het tactile hobbeltje heenkomen en drukt em daarna ritmisch weer in. Hetzelfde geld natuurlijk voor walljumps en andere doubletabs in andere titels.
tl;dr?
Ik vind persoonlijk MX Blue juist nadelig langzaam typen. De switches remmen mij erg af.
MX Red vind ik zeer prettig voor type werk, met name voor de knoppen uit het midden, omdat het indrukken daarvan soepeler gaat dan op tactile switches. Red = fijn programmeren.
MX Brown heeft een leuke extra tactile feedback welke voor games vaak welkom is. Alvast half indrukken voor timing acties bijvoorbeeld naast prettiger laten opkomen en direct opnieuw indrukken voor peaken, double jumps en dat soort acties.
Soon: DK2108 MX Red review. Even nog wat langer op doortypen maar dan volgt de review. De Filco 10keyless MX Blue zal ik niet doen, zowel 10keyless bevalt me niet, en de MX Blue toch ook eigenlijk niet.
Brogala schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:20:
[...]
offtopic:
Ik kan iedereen foto's doorsturen die daar behoefte aan heeft.
wij hebben hier nog zo oude wetse IBM toetsenboard en volgens mijn vader is deze nergens meer te verkrijgen.
Altijd als ik electronica dump bij de gemeente (hebben ze een container voor) en ik zie een toetsenbord check ik ffPykow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:02:
wij hebben hier nog zo oude wetse IBM toetsenboard en volgens mijn vader is deze nergens meer te verkrijgen.
Toms Hardware: "Apart from a few followers, these keyboards have found few buyers. They are bordering on extinction as a result of a high rate of typographical errors."Brogala schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:20:
http://www.tomshardware.c...itch-keyboard,2955-2.html
Ik heb thuis een Filco met blue's. Als ik op mijn werk een collega had die deze gebruikte zou ik hem doodslaan met zijn KB (1,24 kg) want blues zijn echt heel annoying als een ander die heeft. Misschien kun je gewoon 4 toetsen bestellen bij conrad ofzo. Ik zag ook al eens een clip met een review en die had op 1 printje 4 toetsen. rood bruim zwart en blauw.
even gezocht: http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html
[ Voor 59% gewijzigd door MrMonkE op 14-07-2014 17:25 ]
★ What does that mean? ★
Heb er heel even snel mee gestoeid, en tot nu toe zijn dit mijn ervaringen:
- brown: aanslag goed qua kracht, de bump voelt voor mij akelig
- blue: wat een pokkeherrie

- black: redelijk okee qua kracht, wat lange travel
- red: okee qua kracht, wat lange travel
Heb de o-ringen er ook even tussen gedaan, en dan worden de reds voor mij denk ik toch wel ideaal. Dit komt omdat ik een verstokte Ultra X-typmuts ben, ik hou niet van rammen, gewoon subtiel intikken is meer mijn ding. M'n Apple toetsenbord vind ik ook ideaal om op te tikken bijvoorbeeld, lekker licht, korte travel.
Natuurlijk ga ik het eerst even rustig allemaal bekijken, ringen kunnen altijd nog wel, maar vooralsnog ga ik kijken naar een tobo met red switches en als ik toch de travel te lang blijf vinden een setje ringetjes scoren
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ouch...Toms Hardware (on RED switches): "Apart from a few followers, these keyboards have found few buyers. They are bordering on extinction as a result of a high rate of typographical errors.
Gelukkig is dit artikel uit 2011, en zijn de reds er gewoon nog.
Agreed.Ik heb thuis een Filco met blue's. Als ik op mijn werk een collega had die deze gebruikte zou ik hem doodslaan met zijn KB (1,24 kg) want blues zijn echt heel annoying als een ander die heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 14-07-2014 19:01 ]
Zijn de Blue switches qua herrie vergelijkbaar met de oude buckling springs? Of is het toch een stuk minder?
Er zijn vele youtube filmpjes te kijken over MX Blue, 70% hiervan geeft ook wel een accuraat geluidsbeeld, dus dan weet je wat je ermee kunt verwachten. Leuk voor jezelf, een ramp voor andere in dezelfde ruimte.
Maar wat betreft de keycaps, zeg ik: Ducky == Razer == Filco == Rosewill.
Ik heb ze namelijk als eens uitgewisseld, met en zonder o-rings, en het maakt weinig verschil, op het textuurtje erop en de fonts op de caps na. Nou moet ik wel zeggen dat de stabilizers van Ducky en Filco wat prettiger zijn dan die op Rosewill en Razer, vooral die laatste geven meer speling aan de grotere toetsen. Maar in de praktijk maakt dat weer weinig uit in dagelijks gebruik.
Corsair zou ik niet weten, maar de Osmium en Steelseries borden voelen ook redelijk gelijk aan. Een Ducky DK2108 met MX blacks versus een G6v2 zou ik amper uit elkaar kunnen houden blind om maar wat te noemen. (misschien op geluid en ja, die mediaknopjes)
Goed punt. En wat betreft logitech heb ik het ook zo ervaren. Bij de G710+ zijn het m.n. de o-ringen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Afremmen? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Waar baseer je dat precies op? Heb je het getest en de cijfers naast elkaar gelegd of heb je alleen het gevoel dat het je afremt? Op Blue lukt het me zo nu en dan om boven de 700 aanslagen per minuut te komen (140 WPM+), is me met Red, Black, Brown nog niet gelukt.djunicron schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
[...]Ik vind persoonlijk MX Blue juist nadelig langzaam typen. De switches remmen mij erg af.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Het is pas irrelevant als je dat weet. En velen weten dat niet.MiBe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:18:
De o-ringen kun je er echter zo onder vandaan halen, totaal irrelevant dus bij de keuze voor een toetsenbord.
PC Specs
Jup, ik zit met typen met MX Red / Brown het hoogst, maar lang niet op de 140 WPM. Ik zit veelal rond de 300 aanslagen per minuut (99% accuraat) en als het moet kan ik de 90 WPM net aantikken (bij ~400 apm).MiBe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:18:
De o-ringen kun je er echter zo onder vandaan halen, totaal irrelevant dus bij de keuze voor een toetsenbord.
[...]
Afremmen? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Waar baseer je dat precies op? Heb je het getest en de cijfers naast elkaar gelegd of heb je alleen het gevoel dat het je afremt? Op Blue lukt het me zo nu en dan om boven de 700 aanslagen per minuut te komen (140 WPM+), is me met Red, Black, Brown nog niet gelukt.
Met MX Blue, remt het mij af, ik haal daarmee rond de 60-70 WPM. Ik moet er op m'n zeer accurate tempo van gaan typen. Nou moet ik ook zeggen dat ik het minste tijd de Blues onder m'n handen heb gehad, ondanks dat ik er met goede moed en plezier aan begon, lag het me uiteindelijk niet echt.
Zelfs m'n langzaam (30 WPM?) typende collega had door (via Sharepoint, co-op edit sessie) dat ik niet op m'n gebruikelijk tempo de documenten bewerkte. Zoals ik daarnaast al schreef, het moment dat ik [, ], \, <, ', = etc gebruik, dan druk ik die knop vrij "scheef" in, omdat ik m'n handen niet daarvoor ga optillen, en dat maakt dat het klikje mij in de weg zit. Code invoeren vind ik daardoor op MX Blue en Brown een stuk minder prettig dan op MX Red / Black. Waarbij ik Black vooral weer vermoeiend vind. (Vooral de Shift met black, Spaties met MX Grey (of wat die 90nm switch ook is) vind ik niet zo'n punt voor m'n duimen.)
Waar de reactie mij vooral even om ging is dat je ook niet blind op "MX Red = gaming, not for typing" enzo moet afgaan. Jij bent bijzonder snel op MX Blue, waar het voor mij niet ideaal is voor type-werk. Beter voorbeeld konden we niet aanhalen voor anderen geïnteresseerd in mech keyboards toch?
Hier is mijn G710 ook gesneuveld, wel in de garantie en ik kreeg het volledige bedrag terug daar Alternate de G710 niet op voorraad had.J0ey schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:46:
Sinds mijn G710+ kapot is ben ik aan het kijken naar een alternatief, nu heb ik altijd toetsenborden met een polssteun gebruikt. De CM Storm QuickFire Rapid-i ziet er erg mooi uit, maar mist een polssteun. Wordt dit niet erg irritant met langdurig gebruik? Iemand die zijn ervaring hiermee kan delen?
Ik heb toen een Gigabyte Osmium, bruine switch, mee genomen en tot nu toe bevalt die mij beter als de G710.
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik kreeg (gelukkig) ook het volledige aankoopbedrag terug.Rhodan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:20:
[...]
Hier is mijn G710 ook gesneuveld, wel in de garantie en ik kreeg het volledige bedrag terug daar Alternate de G710 niet op voorraad had.
Ik heb toen een Gigabyte Osmium, bruine switch, mee genomen en tot nu toe bevalt die mij beter als de G710.
Tenkeyless is overigens lang niet altijd goedkoper, maar goed, als je de ruimte wilt besparen. CM Storm Quickfire Rapid zijn volgens mij de wat betaalbare modellen in dat geval. (geen ervaring mee verder, maar wijd verspreid.)
De Corsiar K65 is een beetje zelfde verhaal. Goedkoop, maar nooit geprobeerd, wel erg beschikbaar.
Mooie aanbieding naar mijn mening, maar niet zonder numpad: http://www.alternate.nl/D...duct/1107614?tk=7&lk=9986
(79,90 verzonden Ducky DK 2108 MX red)
Bij mij was het wel heel vaag, de toetsen Insert, Home en Page up deden het niet meer, de rest wel.J0ey schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:20:
[...]
Ik kreeg (gelukkig) ook het volledige aankoopbedrag terug.Had je ook een gebroken keycap? De Osmium ziet er mooi uit, ben alleen op zoek naar een iets "simpeler" toetsenbord, het liefst tenkeyless.
Klopt, de mijne was ongeveer een jaar oud. Het probleem met gebroken keycaps komt erg veel voor bij de G710+: http://forums.logitech.co...Where-to-get/td-p/1075449 vandaar ook dat ik me afvroeg of dit bij Rhodan ook het geval was.djunicron schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:31:
Best wel gaar als een mechanisch keyboard kapot gaat binnen niet al te lange tijd. Het hele idee is toch dat zo'n ding extra duurzaam en heavy duty is... Zo lang zijn die G710's ook nog niet op de markt toch?
Tenkeyless is overigens lang niet altijd goedkoper, maar goed, als je de ruimte wilt besparen. CM Storm Quickfire Rapid zijn volgens mij de wat betaalbare modellen in dat geval. (geen ervaring mee verder, maar wijd verspreid.)
De Corsiar K65 is een beetje zelfde verhaal. Goedkoop, maar nooit geprobeerd, wel erg beschikbaar.
Mooie aanbieding naar mijn mening, maar niet zonder numpad: http://www.alternate.nl/D...duct/1107614?tk=7&lk=9986
(79,90 verzonden Ducky DK 2108 MX red)
De Ducky is een goede aanbieding! maar ik wil Browns (sorry, had ik erbij moeten zetten) vandaar ook dat ik inderdaad de: pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) aantrekkelijk vind. Hoop alleen dat ik geen last krijg van het ontbreken van een pols steun.
pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)
Hoe zal deze uitpakken in mijn dagelijkse werk als programmeur? Ik typ nu op rubber, maar dat is drie keer niets. Thuis heb ik een siccor van logitech, wat beter bevalt.
Als ik dit toetsenbord bestel zit ik toch redelijk aan de veilige kant? Lichte feedback, niet zo luid, en lichte aanslag. Moet wel de hele dag typen op dat ding
Ik vind 'm best fijn typen, al ben ik er nog niet helemaal uit of ik Blue of Brown nu fijn vindt. Maar de hele dag tikken op zo'n ding vind ik totaal niet erg.
Ah ja true, daar had ik nog niet eens bij nagedacht, thanks!Touchdomex schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:45:
Als je ze besteld hebt voor cherry's wel. Alleen zit je met de styling van je toetsenbord waardoor het heel erg fugly kan komen te staan.
Ik heb er een paar weken geleden hier een gekocht: http://www.maxkeyboard.co...o-sampler-tester-kit.htmlDervishD schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:53:
IK ben sinds kort als vertaler aan het werk en heb nu een cheapo Logitech K120 TB maar ik merk dat ik heel vaak typ fouten maak, te veel of te weinig letters wat enorm irritant is. Daarom zit ik er aan te denken om ook een mechanisch TB te kopen. Ik heb gelezen dat de bruine switches de gulden midden weg zijn en dat die voor veel mensen het typen verbeteren. Natuurlijk wil ik eerst weten hoe de aanslag van de verschillende switches is. Waar kan ik zo'n test setje kopen?
8 verschillende switches, o-rings, alles. Kun je een goed beeld krijgen van alle(?) Cherry switches met en zonder o-rings.
Een iets simpelere set hebben ze ook: http://www.maxkeyboard.co...h-o-ring-sampler-kit.html.
Als je in/bij Amsterdam woont, kun je ze ook bij mij komen testen.
(Tip: het kan best handig zijn om een keycap puller te nemen bij zo'n setje. Die heb ik niet en ik krijg die caps er soms erg moeilijk af...)
Ik heb exact hetzelfde bordje thuis staan. Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat elk mechanisch toetsenbord luidruchtig is en ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere borden, maar vind dit bord toch erg luidruchtig. Heb er zelf niet eens heel veel last van, maar hoor mijn vriendin regelmatig klagen..Tarabass schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:15:
Ik heb mijn oog laten vallen op (mijn eerste mechanische) dit toetsenbord. Vooral omdat ik niet van poespas houd, ik niet zeker weet welke switch bij mij past en ik numeriek een vereiste vind.
Hoe zal deze uitpakken in mijn dagelijkse werk als programmeur? Ik typ nu op rubber, maar dat is drie keer niets. Thuis heb ik een siccor van logitech, wat beter bevalt.
Als ik dit toetsenbord bestel zit ik toch redelijk aan de veilige kant? Lichte feedback, niet zo luid, en lichte aanslag. Moet wel de hele dag typen op dat ding
Verder uitstekend toetsenbord.
Zal ik een geluidsopname maken van een DK2108 MX Brown en Red in een kantoorruimte vanaf een meter of 5? Hoeveel herrie het maakt hangt ook puur af overigens van wie er op werkt, lang niet iedere aanslag maakt evenveel herrie, zeker als je mooi gestaagd aan het typen bent valt het allemaal best mee. Als je zoals op Scissors gewoon altijd tot de bodem gaat (wat mij nog steeds goed bevalt) dan geeft dat gewoon een hele hoop meer herrie, tenzij je mooie zware keycaps met rubbere binnenvoering erbij besteld.GeoffLx schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Ik heb exact hetzelfde bordje thuis staan. Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat elk mechanisch toetsenbord luidruchtig is en ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met andere borden, maar vind dit bord toch erg luidruchtig. Heb er zelf niet eens heel veel last van, maar hoor mijn vriendin regelmatig klagen..
Verder uitstekend toetsenbord.
Nahjah, zoals ik al aangaf, tactile feedback is niet voor iedereen een bonus met typen. Brown / Black / Red zijn allemaal even luid in gebruik, hoewel Brown toch een soort overslag geluidje maakt en je bij Black / Red heel zachtjes een schuivende veer hoort.Tarabass schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:15:
Ik heb mijn oog laten vallen op (mijn eerste mechanische) dit toetsenbord. Vooral omdat ik niet van poespas houd, ik niet zeker weet welke switch bij mij past en ik numeriek een vereiste vind.
Een hele dag erop typen gaat sowieso geen vervelende ervaring zijn kan ik je vertellen. Een dag of 2 wennen zal er wel bij horen denk ik. Als ik jou was zou ik toch eerst proberen een testsetje te bemachtigen om het eens allemaal te proberen. En dan niet alleen met je wijsvinger, maar ook tekens die wat verder van je hand vandaag liggen die je regelmatig gebruikt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben een redelijk harde typer aangezien ik eigenlijk nooit echt met alle vingers typ..djunicron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:03:
[...]
Zal ik een geluidsopname maken van een DK2108 MX Brown en Red in een kantoorruimte vanaf een meter of 5? Hoeveel herrie het maakt hangt ook puur af overigens van wie er op werkt, lang niet iedere aanslag maakt evenveel herrie, zeker als je mooi gestaagd aan het typen bent valt het allemaal best mee. Als je zoals op Scissors gewoon altijd tot de bodem gaat (wat mij nog steeds goed bevalt) dan geeft dat gewoon een hele hoop meer herrie, tenzij je mooie zware keycaps met rubbere binnenvoering erbij besteld.
En met wat O-rings erbij reduceer je het gelijk natuurlijk nog meer..
Moet zeggen dat nu al meer dan een jaar in bezit het ontzettend lekker typt op miin browns+o rings op het werk en het gamen thuis ook prima gaat met de reds (met dus o rings)
Ik begon dus met blacks maren die waren echt te zwaar voor me en ik kreeg last van mijn polsen/handen (AUW!) Nu nergens geen last van zowel op het werk als thuis.
@DervishD Waarom bestel je er niet gewoon een toetsenbord met Cherry MX Brown? Ik moet zeggen dat ik het zelf veel fijner vindt om op een mechanisch toetsenbord te typen dan op een rubberdome.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Nou heb ik nooit echt "goede" o-rings gebruikt, maar altijd uit m'n verzameling "sanitair voorzieningen" waar ik eens een doosje met 300 passende 50 hardheid 0.78mm rubberen ringetjes vond voor een €27.
Het dempt het geluid wel een beetje, maar echt de moeite waard? Zo'n 2dB op 1 meter, wat natuurlijk gevoelsmatig wel wat is, maar het maakt het geheel nog lang niet "stil", zoals sommige keycaps dat doen.
Zo'n "dure" 21 pond set van keyboardco laten verzenden staat me toch ook een beetje tegen. Aan de andere kant, de max aanslag diepte van Browns / Reds verlagen is misschien wel prettig. Wellicht is het zelfs de perfecte mod voor mij om wél snel / prettig op MX blue te kunnen typen (zeg maar scissor style rammen tot de bodem).
Als iemand nog eens een mooie samenkoop actie doet of een goed adresje weet, houd ik mij aanbevolen.
Dito, zo'n bakje rubber ringetjes voor 1 of 2 tobo's is altijd handig. En inderdaad: zo hoef je niet ineens een fullsize toets naar beneden te rammen, hoe minder ver je toetsen hoeft te duwen, hoe beter voor je handen/polsen lijkt me? Maar goed ik ben al jaren op mijn eigen toetsenborden (dus ook op mijn werk) aan het tikken dus ik ben helemaal geen fullsize meer gewend..al een jaartje of 8 gok ik!djunicron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:06:
Zo'n "dure" 21 pond set van keyboardco laten verzenden staat me toch ook een beetje tegen. Aan de andere kant, de max aanslag diepte van Browns / Reds verlagen is misschien wel prettig. Wellicht is het zelfs de perfecte mod voor mij om wél snel / prettig op MX blue te kunnen typen (zeg maar scissor style rammen tot de bodem).
Als iemand nog eens een mooie samenkoop actie doet of een goed adresje weet, houd ik mij aanbevolen.
Eisen: Zeer goede bouwkwaliteit, tenkeyless, Cherry MX blue.
Wensen: Multimedia-tekens op de toetsen lijken mij handig en backlight.
Extra's: o-rings, polssteun en keycappuller.
De toetsenborden die tot nu toe mijn aandacht hebben getrokken, in aflogende volgorde van mijn voorkeur, zijn:
1. Filco Ninja Majestouch 2 TKL (of de gewone uitvoering)
2. Ducky Shine 3 TKL (of Zero TKL)
3. Maxkeyboard Blackbird TKL
3,5: WASD custom keyboard TKL
3,7: Das Keyboard Model S Professional/ Das Keyboard 4 Professional (fullsize)
4: CM Storm Quickfire Rapid(-i)
Ik had gedacht om hier ongeveer een budget van 150 voor uit te trekken, maar vanwege de extra's wil ik hier best een beetje overheen gaan, als er topkwaliteit tegenover staat.
Ik heb vooral gemerkt dat de Filco, die dan waarschijnlijk van keyboardco.com moet komen, erg duur uitpakt. Jammer, want die vind ik denk ik toch het mooist. Iets goedkoper zijn de Ducky Zero en Maxkeyboard Blackbird (mede vanwege de 15% korting die ik bij Maxkeyboard kan krijgen, want ik heb daar een sampler kit gekocht).
Het goedkoopst is dan de CM Storm, maar daarvan twijfel ik een beetje of die op kan tegen de rest wat betreft 'onverwoestbaarheid'.
Heeft iemand misschien een heel goed idee voor mij? Of weet iemand hoe de bouwkwaliteit van Maxkeyboard zich verhoudt tot Filco en Ducky? Kent iemand een leuk adresje waar je met PayPal misschien nog iets goedkoper kunt importeren? En is de Filco de vrij forse meerprijs waard ten opzichte van mijn nummers 2 en 3? (Ja, dat is persoonlijk, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.)
Graag hoor ik hoe jullie erover denken, bij voorbaat dank!
P.S. Ik heb trouwens nog een vraag: welke soort keycappuller werkt makkelijker? Laat ik ze voor het gemak
Type A
Type B
noemen. Ik ben geneigd type A te kiezen, maar misschien is B wel veel handiger. Iemand die dat toevallig ook nog weet?
[ Voor 8% gewijzigd door Nonstop decay op 16-07-2014 15:58 ]
Dat ding faalt dus bij velen. (uiteraard zien we alleen de fails op het Net. De blije eigenaren horen we niet.)
Maar zelfs de mooie dure muizen, zoals mijn G500s, hebben veel failures.
Een maat van mij heeft er zelfs twee kaduuk zien gaan.
De mijne werkt gelukkig (nog) naar behoren.
Conclusie is wat mij betreft dat we toch een beetje voorzichtig moeten zijn met Logitech. En er zijn zulke mooie alternatieven, zoals dus Ducky. (ja, spam, am in love
Het is vooral goed om te zien dat (bijna) niemand hier een Razer Blackwidow Ultimate overweegt. En terecht. Of ik heb drie keer pech gehad, of Razer kan gewoon géén fatsoenlijke toetsenborden bouwen. Ik heb bij drie verschillende toetsenborden van Razer (waarvan één een vervangend product was) problemen gehad met dubbele aanslagen (bij een oud model ging het om de E-knop, bij twee 2014-modellen de N-knop). Mocht je dus de nieuwe Razer Blackwidow Ultimate willen kopen: je bent gewaarschuwd. Sowieso werkt Razer tegenwoordig met hele goedkope Chinese switches (niet die van Cherry) waarvan beweerd wordt dat die minder streng aan QA onderworpen worden. Ik kan het me inmiddels voorstellen. Cherry switches zijn dus eigenlijk een must.
Al ben ik ook erg benieuwd naar Topre switches. Ik wacht nog steeds tot de CM Storm Novatouch uitkomt. Er wordt beweerd dat-ie deze maand nog in de winkels ligt, al heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Hij valt bijv. nog nergens te pre-orderen. Bovendien is hij al (meer dan?) eens uitgesteld.
Die Majestouch-2 is de Filco die ik onder handen heb gehad voor een maandje. (ook MX Blue) -> deze om precies te zijn: http://www.keyboardco.com...k-action-usa-keyboard.asp (daar had de eigenaar em besteld ook)Nonstop decay schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:29:
Eisen: Zeer goede bouwkwaliteit, tenkeyless, Cherry MX blue.
Wensen: Multimedia-tekens op de toetsen lijken mij handig en backlight.
Extra's: o-rings, polssteun en keycappuller.
De toetsenborden die tot nu toe mijn aandacht hebben getrokken, in aflogende volgorde van mijn voorkeur, zijn:
1. Filco Ninja Majestouch 2 TKL (of de gewone uitvoering)
2. Ducky Shine 3 TKL (of Zero TKL)
3. Maxkeyboard Blackbird TKL
3,5: WASD custom keyboard TKL
3,7: Das Keyboard Model S Professional/ Das Keyboard 4 Professional (fullsize)
4: CM Storm Quickfire Rapid(-i)
Ik had gedacht om hier ongeveer een budget van 150 voor uit te trekken, maar vanwege de extra's wil ik hier best een beetje overheen gaan, als er topkwaliteit tegenover staat.
Ik heb vooral gemerkt dat de Filco, die dan waarschijnlijk van keyboardco.com moet komen, erg duur uitpakt. Jammer, want die vind ik denk ik toch het mooist. Iets goedkoper zijn de Ducky Zero en Maxkeyboard Blackbird (mede vanwege de 15% korting die ik bij Maxkeyboard kan krijgen, want ik heb daar een sampler kit gekocht).
Het goedkoopst is dan de CM Storm, maar daarvan twijfel ik een beetje of die op kan tegen de rest wat betreft 'onverwoestbaarheid'.
Heeft iemand misschien een heel goed idee voor mij? Of weet iemand hoe de bouwkwaliteit van Maxkeyboard zich verhoudt tot Filco en Ducky? Kent iemand een leuk adresje waar je met PayPal misschien nog iets goedkoper kunt importeren? En is de Filco de vrij forse meerprijs waard ten opzichte van mijn nummers 2 en 3? (Ja, dat is persoonlijk, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.)
Graag hoor ik hoe jullie erover denken, bij voorbaat dank!
P.S. Ik heb trouwens nog een vraag: welke soort keycappuller werkt makkelijker? Laat ik ze voor het gemak
Type A
Type B
noemen. Ik ben geneigd type A te kiezen, maar misschien is B wel veel handiger. Iemand die dat toevallig ook nog weet?
De behuizing was kwa afmeting identiek aan de Ducky Shine 2 / DK2108 series. Ik heb het idee dat dat de Shine 3 van ander materiaal is gemaakt, die voelen "gladder" met name aan de bovenrand goed te merken. De keycaps zijn ook identiek aan die van Ducky, of ik ben blind en ik zie het verschil niet. Rosewill gebruikt ook nog eens dezelfde caps en fonts, maar goed, dat is dan ook Budget OEM Filco begreep ik. De Ducky's en Filco's klinken wel anders, ander onderbord denk ik?
Gewoon super degelijk spul. Die van mij had trouwens geen mediakeys.
Persoonlijk zou ik niet voor de meerprijs een Filco bestellen terwijl je gewoon bij Alternate of Mechanicalkeyboard.nl een Ducky kunt krijgen. Er zal vast wel ergens verschil in zitten, maar ik merk het niet eigenlijk. Beide zijn gewoon solide. Andere bodemplaat, andere stabilizers onder grote knoppen, maar dat was het wel kwa bouwkwaliteitsverschillen.
De Fullsize CM Storm heb ik wel eens in handen gehad (onaangesloten) en daar leek weinig mis mee, maar die kon je wat meer "twisten" als je wilde. (wie doet dat dan ook, daar issie niet voor)
Ik heb nooit een keycap puller style A geprobeerd of maar gezien, maar optie B werkt prima naar mijn mening. Bij zowel de Filco als de Ducky heb ik er één in de doos aangetroffen. Ik geloof dat Corsair er ook een meelevert, net als Gigabyte. Logitech, CM Storm en Razer doen dat niet. (of niet altijd bij ieder model) Veel van de online ebay o-ring leveranciers uit de EU doen trouwens ook wel een keycap puller bij hun setjes.
Bedankt! Dat is precies het soort informatie waar ik op hoopte. Ik zal het zeker onthouden en kan die Filco dan misschien wel vast wegstrepen. Dat maakt het kiezen al een stuk makkelijker, ik neig al meer naar een Ducky Zero.
Voor mij was de Filco even duur als de Ducky, gezien de prijzen die je in NL voor een Filco neer legt zou ik ook voor de Ducky gaan.
"Style B" heb ik nog steeds een heleboel van over dus mocht iemand er één willen stuur effe een DM naar mijdjunicron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:58:
Ik heb nooit een keycap puller style A geprobeerd of maar gezien, maar optie B werkt prima naar mijn mening. Bij zowel de Filco als de Ducky heb ik er één in de doos aangetroffen. Ik geloof dat Corsair er ook een meelevert, net als Gigabyte. Logitech, CM Storm en Razer doen dat niet. (of niet altijd bij ieder model) Veel van de online ebay o-ring leveranciers uit de EU doen trouwens ook wel een keycap puller bij hun setjes.
Logo van Ducky is trouwens erop gebaseerd! Had het niet eens door, totdat ik mijn voorraad keypullers tegen kwam
Mocht er geen keycap puller bij zitten dan houd ik me aanbevolen. Even afwachten hoe luid het bord is, anders doe ik ook graag mee met de o-ringen
Bij de review van pclinde: productreview: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) review door pclinde is dit wel een rechte kabel. Zo ziet die er bij mij uit: foto. Opzich geen groot probleem omdat het een micro USB kabel is, maar ik vind het wel een aparte verandering, zeker omdat een rechte kabel mij een stuk praktischer lijkt?
[ Voor 21% gewijzigd door J0ey op 16-07-2014 22:25 ]
Ik. Zie mijn post van gisteren in dit topic. TLDR: goedkope meuk (edit: voor een premium prijs), double key tapping issues, op drie verschillende toetsenborden, waarvan twee green switches (2014 model). Voor mij nooit meer Razer.bassonn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:55:
Iemand ervaring met de Razer Green switch? Zit eraan te denken er een aan te schaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door Eyradir op 17-07-2014 11:19 ]
De Switch mag dan wel in orde zijn, ze maken enkel een backlight & Usb / audio hub versie van dit bord. En die hebben nog altijd dezelfde rare bugs die de Razer Ultimates bij vlagen altijd al hebben. Prima gebouwd, maar de logic erachter is gewoon niet helemaal goed, terwijl de non-ultimate versies die problemen niet hebben. Heb zelf jaren tevreden een Stealth non-ultimate gebruikt, geen problemen in dagelijsk gebruik, maar Ultimates zou ik niet aan beginnen. En ik zou liever MX Blue gebruiken dan Razer Green. Hoe de Orange is weet ik niet, nog nooit tegengekomen.
Goedkope meuk gaat me te ver, maar issues zijn er wel degelijk, en double tapping issues met deze switch kan ik ook wel in komen. Maar over "goedkoop" gesproken, de prijs is simpelweg veelste hoog.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mocht dat een vereiste zijn dan is dit voorlopig je enige optie: http://www.corsair.com/en/mx-rgbDennusB schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:41:
Iemand die weet of er al toetsenborden zijn met RGB ledjes? Je ziet wel al die ducky's met kleuren maar er lijkt er geen 1 te zijn met RGB
Thanks, maar even ingeschreven. Ben benieuwd wanneer hij beschikbaar komtCyleo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:14:
[...]
Mocht dat een vereiste zijn dan is dit voorlopig je enige optie: http://www.corsair.com/en/mx-rgb
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb de Razer Blackwidow Ultimate nu een 1 a 1,5 jaar in gebruik, heb er nog nooit problemen mee gehad. Het is mijn eerste mechanisch toetsenbord, en bevalt me nog steeds goed. Moet wel zeggen dat de laatste tijd erg naar de ducky kijk, niet omdat de Blackwidow het niet meer doet, of niet bevalt, maar omdat ik wel weer eens aan iets nieuws toe ben. Dus het kan ook goed gaan.Eyradir schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:04:
Het is vooral goed om te zien dat (bijna) niemand hier een Razer Blackwidow Ultimate overweegt. En terecht. Of ik heb drie keer pech gehad, of Razer kan gewoon géén fatsoenlijke toetsenborden bouwen. Ik heb bij drie verschillende toetsenborden van Razer (waarvan één een vervangend product was) problemen gehad met dubbele aanslagen (bij een oud model ging het om de E-knop, bij twee 2014-modellen de N-knop). Mocht je dus de nieuwe Razer Blackwidow Ultimate willen kopen: je bent gewaarschuwd. Sowieso werkt Razer tegenwoordig met hele goedkope Chinese switches (niet die van Cherry) waarvan beweerd wordt dat die minder streng aan QA onderworpen worden. Ik kan het me inmiddels voorstellen. Cherry switches zijn dus eigenlijk een must.
Al moet ik wel zeggen dat ik ook een Razer Mamba heb gehad, deze is mij dus wel slecht bevallen, na een half jaar zat deze al met kabel problemen, en verbinding die weg viel. Dus voor mij geen Razer muis meer
I'm an Ironman!
Haha, dat heb ik nu ook. Mijn mechanische toetsenbord is volgens mij mijn 3e toetsenbord in 15 jaar oid, maar nu vind ik het leuk om een beetje rond te kijken wat er verder nog te krijgen is.Madstorm schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:35:
[...]
Moet wel zeggen dat de laatste tijd erg naar de ducky kijk, niet omdat de Blackwidow het niet meer doet, of niet bevalt, maar omdat ik wel weer eens aan iets nieuws toe ben. Dus het kan ook goed gaan.
Daarnaast wordt je er ook wel redelijk van verwend, nu op mijn werk een Logitech UltraFlatX achtig toetsenbord, maar kijk wel rond naar een goedkoop mechanisch alternatief

Maar ik kon het toch niet laten om toen ik de kans had even wat andere merken te betasten, MX Green te proberen, en dus met die nieuwe Razer te spelen. Maar goed, die werden het dus niet voor mij allemaal. Hoewel ik MX Green wel een stuk zwaarder had verwacht dan het eigenlijk was.
Gelukkig gaan de prijzen als maar verder omlaag, die MX Red Rosewill uit de UK kostte omgerekend maar €61 (ex) en m'n Ducky was ook maar €63 (ex, 79 incl). Toch wel even wat anders dan de BW die ik toen nog voor €135 had.
Zoals: pricewatch: Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Red)
[ Voor 53% gewijzigd door Madstorm op 17-07-2014 15:53 ]
I'm an Ironman!
Dit topic is gesloten.